Graag gedaan hoor
Ik ben wel benieuwd. Ik vind het een leuk concept dat Android wear. Ook vind ik de Watch R toch wel de beste denk ik. Persoonlijk vind ik de Moto 360 mooier, maar die schijnt toch tegen te vallen.
Maar even aan de mensen die hem al wat dagen/weken hebben. Is het echt een toevoeging of een gimmick?
Maar even aan de mensen die hem al wat dagen/weken hebben. Is het echt een toevoeging of een gimmick?
Ik denk dat het voorlopig een Gimmick blijft. Maar wel een hele handige.Dubrillion schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:52:
Ik heb nog geen killer app gevonden. Ik heb de (hele goede) lijst van Yosecret bekeken en daar zitten aardige dingen tussen maar in de praktijk gebruik ik ze niet.
Dit is voor mij de beste use-case:
Ik zet mijn telefoon nu standaard op stil en krijg nu alleen notificaties op mijn horloge. Geen piepjes meer gedurende de dag. Niet meer bij elk piepje je telefoon pakken maar alleen even op je pols kijken. Niet meer je telefoon in je tas opzoeken bij elk mailtje. Nooit meer een belletje missen omdat je je telefoon niet hoort. Nooit meer vergeten om je telefoon op stil te zetten tijdens een vergadering.
Persoonlijk is het voor mij wel een toevoeging, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Hangt erg af van wat je er mee wilt doen. Heb zelf ook een Pebble gehad dus heb ondertussen wel door waar hij vooral handig voor is, muziek bedienen, notificaties bekijken, tasker.Dubrillion schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:52:
Ik ben wel benieuwd. Ik vind het een leuk concept dat Android wear. Ook vind ik de Watch R toch wel de beste denk ik. Persoonlijk vind ik de Moto 360 mooier, maar die schijnt toch tegen te vallen.
Ik heb nu al een dag of 3 gehad dat als ik m'n G Watch R van de lader haal 's ochtends, het scherm in standbymode begint te flikkeren.
Tijdens het opladen gaat het scherm uit, dus 's ochtends gaat 'ie weer voor het eerst aan en het lijkt erop dat 'ie dan wat problemen heeft met wakker worden ofzo. Na een paar minuten en/of een keertje opnieuw opstarten stopt het flikkeren wel, maar echt gerust ben ik er natuurlijk niet op.
Ik weet alleen niet zeker of het alleen komt door het wakker worden, of mogelijk ook door de kou. 's Nachts staat 'ie op m'n nachtkastje, onder m'n raam, en hij voelt best koud aan 's ochtends. Maar veel kouder dan een graad of 12-14 zal 'ie niet worden, daar moet 'ie toch wel tegen kunnen lijkt me.
Iemand anders hetzelfde gehad?
Tijdens het opladen gaat het scherm uit, dus 's ochtends gaat 'ie weer voor het eerst aan en het lijkt erop dat 'ie dan wat problemen heeft met wakker worden ofzo. Na een paar minuten en/of een keertje opnieuw opstarten stopt het flikkeren wel, maar echt gerust ben ik er natuurlijk niet op.
Ik weet alleen niet zeker of het alleen komt door het wakker worden, of mogelijk ook door de kou. 's Nachts staat 'ie op m'n nachtkastje, onder m'n raam, en hij voelt best koud aan 's ochtends. Maar veel kouder dan een graad of 12-14 zal 'ie niet worden, daar moet 'ie toch wel tegen kunnen lijkt me.
Iemand anders hetzelfde gehad?
The devil is in the details.
Ik ben van plan deze gwatch r te kopen het zal min eerste smartwatch worden.
Ik zal hem alleen gebruiken om de berichten te lezen zodat min opo in mijn zak kan blijven.
Ik zal hem alleen gebruiken om de berichten te lezen zodat min opo in mijn zak kan blijven.
Hier voor werkt de G Watch R perfect. Handig de trilfunctie die je zal melden dat je berichten hebt.dhm00 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:04:
Ik ben van plan deze gwatch r te kopen het zal min eerste smartwatch worden.
Kan je vertellen, dat heeft elke smartwatch momenteelVerwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:57:
Ja, soms verliest iet het contact met je phone.
Zelf geen negatieve punten. Althans 2 extra knopjes voor volumebeheer wel mooi zouden zijn geweest. Mis die toch n beetje.
In het begin aan het bandje, maar nu niet meer. Verder eigenlijk niet, vind het handiger en leuker dan verwacht. Je grijpt iets minder vaak naar je telefoon en bent heel snel gewend om op je horloge te kijken om vooral veel te lezen(mail/whatsapp/hangout/afspraken) Niet gedacht dat ik zoveel mail op de horloge snel zou weglezen tijdens vergaderingen etc.McOrmick schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:50:
Wat valt er tegen aan de watch; irrireert iemand zich aan iets?
Had vanochtend voor eerst dat hij geen verbinding kon maken, maar dat was heel even en eigenlijk niet echt aan gestoord. Ik besef me heel goed dat ik te vroeg ben ingestapt om een helemaal volwassen product te kopen, maar dat is juist ook wel leuk. Leuk om te zien dat er steeds weer wat meer functinoaliteiten bijkomen. Accu gebruik valt me reuze mee, kom ruim de dag door, meestal net 2.
Misschien een stomme vraag maar hoe krijg ik geluid uit mijn gwatch?
Bij een alarm of inkomende notificatie.
Ik heb nog nooit geluid gehoord.
Bij een alarm of inkomende notificatie.
Ik heb nog nooit geluid gehoord.
Geluid zal er niet uit komen. Er zit alleen een trilmotor in.
Ah oké dan is dat opgelost.BizzieBis schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:16:
Geluid zal er niet uit komen. Er zit alleen een trilmotor in.
Vind het wel raar dat het mute icoon een belletje is

Ze hadden er beter een vibrator voor kunnen kiezen 
Maar je hebt gelijk, kan enigszins voor verwarring zorgen.
Maar je hebt gelijk, kan enigszins voor verwarring zorgen.
Wat zijn nu de voordelen tegenover de 360? Persoonlijk vind ik die iets mooier. Alleen de GWR heeft een snapdragon 400 en betere batterij.
G Watch R ; pOLED scherm (stuk zuiniger)Dubrillion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 07:49:
Wat zijn nu de voordelen tegenover de 360? Persoonlijk vind ik die iets mooier. Alleen de GWR heeft een snapdragon 400 en betere batterij.
360 ; LCD (energieslurper in horloge) en de problemen met het breken van de onderzijde hebben mij doen besluiten voor de G Watch R te gaan.
Na de snow-crash van mijn LG G R heb ik van CoolBlue een nieuwe terug gekregen, Watchmaker werkt nu direct, ik heb nu echter een heel ander probleem, mijn vorige horloge deed makkelijk 2 dagen met een lading, maar ik zie nu veel snellere afname van het batterij percentage :-/
Aan de positieve kant, Music Boss bestuurt nu mijn muziek programma op de HTPC (Clementine) via de Android App voor Clementine, Next/previous, pause/play en album info en art, Volume werkt niet.
Erg handig!
Ik las laatst dat de LG G R last van inbranden had, heb als zodanig wat watchfaces die ik gebruik aangepast (helder wit naar grijs enzo) is er iemand die hier al last van heeft?
Aan de positieve kant, Music Boss bestuurt nu mijn muziek programma op de HTPC (Clementine) via de Android App voor Clementine, Next/previous, pause/play en album info en art, Volume werkt niet.
Erg handig!
Ik las laatst dat de LG G R last van inbranden had, heb als zodanig wat watchfaces die ik gebruik aangepast (helder wit naar grijs enzo) is er iemand die hier al last van heeft?
Verwijderd
McOrmick schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:50:
Wat valt er tegen aan de watch; irrireert iemand zich aan iets?
Bij de LG G watch R vind ik de grootte net iets teveel van het goede. Al is dat natuurlijk persoonlijk. En ik zie velen rondlopen met analoge/niet connected watches die nog groter zijn.Dubrillion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 07:49:
De moto360 is net iets compacter om te dragen en ook het bandje van de motorola is soepeler en smaller waardoor het minder aanwezig is rond je pols. Als je er een ander bandje op gaat zetten heeft dat natuurlijk weinig waarde. Heb wel al gezien dat er moto360 achterkanten gebroken zijn door metalen bandjes. Dat probleem zul je dan weer niet hebben met de LG.
Grotere indruk komt vooral ook door de behuizing rondom het scherm (duikring geval) bij de LG. Dat maakt uurwerk dan ook direct veel mannelijker dan de moto. Het scherm zit iets verzonken bij LG maar dat bleek in de praktijk niet te hinderen. Wel is het scherm duidelijk kleiner dan dat van de motorola.
Groot gemis bij de LG vind ik persoonlijk het draadloos laden en dan voor de docking mode waarin de moto360 gaat als je die in zijn cradle zet. Laden ga je sowieso elke avond doen en dan is het handig als die als nachtklok kan dienen (moto360 dus).
De LG kun je ook gewoon op de lader leggen maar die ligt dan plat op de grond en scherm wijzigt niet. Die heeft een soort van pogo pinnen en een magnetisch contact waardoor je niet draadloos maar gewoon USB aansluiting hebt. Dit heeft dan wel weer voordeel dat je gewoon over draad kunt debuggen met ADB. Bij de moto360 moet je dat over bluetooth doen en daarvoor moet je eerst een poort forwarden.
Wat de moto360 imo ook beter voor elkaar heeft is de bijgeleverde software. Naast de android wear app krijg je ook nog een motorola connect app waarmee je meer watch faces hebt (dan LG) en deze ook kunt gaan aanpassen (achtergrond foto en kleuren). De LG watch faces zijn niet aan te passen. Uiteraard op te lossen met de apps die er zijn zoals facer en watchmaker. Vergelijkbaar kun je ook de extra activity tracking van motorola wel in andere apps vinden voor de LG.
Dik in het voordeel is de LG trouwens met de batterij. Die gaat gewoon langer mee dan die van de motorola. op 8u niets doen (scherm uit en niet connected) verloor de motorola 10% meer batterij (van 100 - 70 vs 100 - 80 % van LG). Ook bij een vergelijkende praktijktest van 12u in gebruik waarbij de watch connected is met Nexus 5 telefoon en continu in gebruik voor notificaties en activity tracking blijkt de LG nog 50% over te hebben waar de motorola het met 35% moet doen. Dat is wel met brightness op level 1 en scherm enkel aan als je watch beweegt.
LG heeft trouwens ook geen light sensor zoals motorola. Bij motorola kun je naast brightness van 1 tot 6 ook nog voor een auto level kiezen die dan de lichtsensor gaat gebruiken om de brightness van het scherm aan te passen aan de omgeving. Moet hier wel bij vermelden dat ik bij de LG op laagste stand nooit problemen had bij aflezen. Ook niet in de zon buiten.
Daarmee heb ik de voornaamste verschillen wel gehad denk ik.
Echt ergeren doe ik me vooral aan het niet volledig kunnen lezen van een mail notificatie. Daarvan krijg ik gewoonlijk enkel de eerste zin te zien. Dat is op beide watches voor alle duidelijkheid. Hangout berichten kan ik dan weer wel volledig lezen en zelfs terug gaan in de tijd.
Nog een tip voor als je echt het maximum uit je watch wilt halen van batterij. Met de mini launcher app kun je door nog eens van links naar rechts te swipen extra instellingen aanpassen. Daarbij staat ook brightness die je gradueel kunt instellen waardoor je lager kunt gaan dan de level 1 optie in het standaard settings scherm.
En ik moet wel toegeven (in het voordeel van de moto360) dat ik de standaard instellingen heb gebruikt bij de batterij test voor beide devices. Dus het kan goed zijn dat ik meer uit de batterij van de motorola haal als ik de activity tracker op fit zet ipv de motorola variant. Helemaal ideaal zou zijn dat je die hart rate sensor kunt uitzetten.
Nog een foto van de 2 naast elkaar om af te sluiten

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 18:05 . Reden: beide quotes ]
Verwijderd
Ik vind die ring om het scherm van de LG GWR wel nuttig: die zorgt er toch voor dat er minder snel krasjes komen op het scherm.
Even een tip als je batterij problemen hebt en Fit gebruikt, nu mogelijk na de laatste fit update, zet de hartritme history uit, dan activeert ie niet elke 5 minuten de hart sensor, dat gebruikt behoorlijk wat batterij!
Heeft iemand toevallig al een mooie app gevonden voor music controls? Ik gebruik Poweramp op m'n telefoon momenteel in combinatie met Music Boss op m'n GwR maar die app ziet er niet uit op m'n ronde scherm. Wil pause, next, previous en volume control allemaal in één keer op m'n scherm en ook in ambient moet 't toegankelijk zijn. Zat al te kijken naar wearable widgets maar ik kan geen ronde widgets vinden voor music control. Weet iemand toevallig een handig alternatief?
Leute, dank voor de uitgebreide uitenzetting van voor- en nadelen. Heb inmiddels een G Watch R laten komen.
Mijn eerste gedachte is dat fabrikanten eigenlijk proximity meters moeten inbouwen, zodat wanneer er een mouw over het horloge getrokken wordt, het scherm in zijn geheel wordt uitgeschakeld. De oplossing van een watchface met ambient mode is leuk, maar wel een beetje zonde van de batterij. De batterijduur is overigens oke, maar moet er niet aan denken dat er een kleinere in zit. Ik haal iets meer dan 24 uur op een lading. Met weinig spelen (lees aan de arbeid) haal ik 3.67% per uur. Met wat minder drukte op kantoor haal ik 5 a 6 % per uur.
Het concept van Wear is fijn, maar ik mis nog de finesse. Sommige acties en representaties zijn nog niet zo intuitief als zou moeten; ook het niet beschikbaar zijn van een Nederlandse speech-to-text is jammer. Desalniettemin is het ontvangen van emails en berichten, als ook het direct zien van binnenkomende telefoongesprekken (zonder ringtone) wel degelijk een meerwaarde t.o.v. een telefoon.
Mijn eerste gedachte is dat fabrikanten eigenlijk proximity meters moeten inbouwen, zodat wanneer er een mouw over het horloge getrokken wordt, het scherm in zijn geheel wordt uitgeschakeld. De oplossing van een watchface met ambient mode is leuk, maar wel een beetje zonde van de batterij. De batterijduur is overigens oke, maar moet er niet aan denken dat er een kleinere in zit. Ik haal iets meer dan 24 uur op een lading. Met weinig spelen (lees aan de arbeid) haal ik 3.67% per uur. Met wat minder drukte op kantoor haal ik 5 a 6 % per uur.
Het concept van Wear is fijn, maar ik mis nog de finesse. Sommige acties en representaties zijn nog niet zo intuitief als zou moeten; ook het niet beschikbaar zijn van een Nederlandse speech-to-text is jammer. Desalniettemin is het ontvangen van emails en berichten, als ook het direct zien van binnenkomende telefoongesprekken (zonder ringtone) wel degelijk een meerwaarde t.o.v. een telefoon.
Verwijderd
Ik rij met beide meer dan een uur op de motor met verschillende mouwen en nog eens een handschoen er over en nog geen last gehad van scherm dat aan gaat. Notificaties onderweg daar gelaten natuurlijk.
De lg gaat wel sneller aan door bewegen met de arm ook al heb je niet de bedoeling te kijken. De Motorola heeft dat stuk precies beter voor elkaar.
De lg gaat wel sneller aan door bewegen met de arm ook al heb je niet de bedoeling te kijken. De Motorola heeft dat stuk precies beter voor elkaar.
Ik heb het idee dat er flink wat spreiding op alle sensoren zit. Ik moet bijvoorbeeld een behoorlijk overdreven beweging met mijn arm maken om het display te laten oplichten. Op het display drukken helpt ook niet, want dan begint hij vaak met "speak now". Verder veranderd hij regelmatig mijn "watchface" als ik met mijn armen over elkaar zit (mouw ertussen, dus andere arm niet rechtstreeks op de watch). Al met al begin ik me steeds meer te storen aan alle ongemakken.
Niet op het scherm drukken, gewoon even de knop indrukken (kort) of een tikje op het scherm.Rowwan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:50:
Op het display drukken helpt ook niet, want dan begint hij vaak met "speak now". Verder veranderd hij regelmatig mijn "watchface" als ik met mijn armen over elkaar zit (mouw ertussen, dus andere arm niet rechtstreeks op de watch). Al met al begin ik me steeds meer te storen aan alle ongemakken.
Ik had (activatie en handelingen door mouwen) met mijn vorige (LG G) dit zelfde fenomeen, nu met de opstaande rand van de LG G R is het een stuk beter, het gebeurt eigenlijk niet meer, vooral met muziek afspelen een hele opluchting, hij bleef Music Boss maar op pause/play zetten,
Die overdreven beweging, ja dat heb ik ook, de LG G was veel gevoeliger. daar staat tegen over dat dit scherm veel mooier is, en de batterij nog veel langer meegaat (doe ruim 2 dagen met een lading)
Ik kan je helaas geen oplossing bieden voor je activatie probleem, eigenlijk zou iemand een appje moeten maken dat het touch scherm activeert/deactiveert bij een druk op de knop, dat zou de ergste ellende oplossen.
McOrmick bedoelt niet dat 'ie per ongeluk aangaat, maar dat het zonde is om het scherm aan te hebben (ook in Ambient mode), als je het scherm niet eens kan zien, bijvoorbeeld doordat je mouw er overheen zit.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:31:
Ik rij met beide meer dan een uur op de motor met verschillende mouwen en nog eens een handschoen er over en nog geen last gehad van scherm dat aan gaat. Notificaties onderweg daar gelaten natuurlijk.
Ik zit er over na te denken om deze smartwatch te halen als upgrade voor Weloop Tommy. Wat ik mij nog af vroeg is of de LG GWR ook meerdere apparaten tegelijk (actief) kan koppelen, zoals een bluetooth handsfree set dat kan. Weet iemand dat? Ik loop namelijk altijd met 2 telefoons rond.
Ik heb het vandaag even geprobeerd. Ik loop hard met mijn plantronics backbeat fit bluetooth headset gekoppeld aan mijn horloge. Mijn telefoon laat ik dan thuis. Dat werkt prima. Bij thuiskomst, koppelde mijn horloge ook aan mijn telefoon.Kanibanani schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:30:
Ik zit er over na te denken om deze smartwatch te halen als upgrade voor Weloop Tommy. Wat ik mij nog af vroeg is of de LG GWR ook meerdere apparaten tegelijk (actief) kan koppelen, zoals een bluetooth handsfree set dat kan. Weet iemand dat? Ik loop namelijk altijd met 2 telefoons rond.
Muziek op je horloge zetten duurt trouwens een eeuwigheid. Het batterijverbruik tijdens het streamen valt wel weer mee. Ik heb anderhalf uur gelopen met continue muziek aan en na het lopen had ik nog 71% over. dat is voldoende om de rest van de dag door te komen.
Allereerst: heb de R nu 3 weken en overall erg tevreden. Maar vandaag was het weer zover: batterij op de Nexus 5 (Android 4.4.4) om 13 uur alweer leeg. Vanochtend om 7 uur van de lader gehaald en 6 uurtjes later dus helemaal leeg: 46% door Android Wear.
De meeste dagen gaat het goed en heb ik nergens last van, dan ineens is het weer aanwezig. Batterij van de wear zelf is trouwens top, kan er ruim 2 dagen mee doe, maar begrijp nog niet waarom de wear de N5 zo snel leeg trekt.
Ben ik de enige of heeft iemand anders er ook last van?
De meeste dagen gaat het goed en heb ik nergens last van, dan ineens is het weer aanwezig. Batterij van de wear zelf is trouwens top, kan er ruim 2 dagen mee doe, maar begrijp nog niet waarom de wear de N5 zo snel leeg trekt.
Nooit last van gehad, ook niet met m'n Pebbles. Note 3 en OnePlus One.Rikkie8 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:19:
Allereerst: heb de R nu 3 weken en overall erg tevreden. Maar vandaag was het weer zover: batterij op de Nexus 5 (Android 4.4.4) om 13 uur alweer leeg. Vanochtend om 7 uur van de lader gehaald en 6 uurtjes later dus helemaal leeg: 46% door Android Wear.
Heb zelf een Z3 en kwa accu duur snoept de horloge er niet veel van af.
Laad beide tergelijk op om de dag ofzo.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Hier idem..verwissel nogal veel van firmware Note 3. Beta's van lollipop 5.0 gaf wel eens connectie problemen. Voor de rest geen battery-drain door wear en/of BT. Alles staat 24/7 aan.Qualixo schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:47:
Heb zelf een Z3 en kwa accu duur snoept de horloge er niet veel van af.
Tubes....It's what make music music!
Beste mede tweakers
Ik heb last van dat als ik me arm ook maar een beetje draai dat mijn scherm meteen oplicht en zecht speak Google now. Dat vind ik vrij vervelend. Ik wil liever dat hij gewoon in het gedimde scherm blijft tenzij ik bijvoorbeeld op het scherm druk. Is dit mogelijk?
Gr
Ik heb last van dat als ik me arm ook maar een beetje draai dat mijn scherm meteen oplicht en zecht speak Google now. Dat vind ik vrij vervelend. Ik wil liever dat hij gewoon in het gedimde scherm blijft tenzij ik bijvoorbeeld op het scherm druk. Is dit mogelijk?
Gr
Dat heb ik niet.
Watch is niet extreem gevoelig en als-ie aanschiet, dan krijg ik gewoon m'n watchface.
Niet, zoals jij beschrijft, het spraakinvoerscherm. Daar moet ik 'm echt voor aantikken. (of Ok Google zeggen)
De functionaliteit die beschrijft heeft wat weg van 'Theater mode' uit Android Wear 5.
Watch is niet extreem gevoelig en als-ie aanschiet, dan krijg ik gewoon m'n watchface.
Niet, zoals jij beschrijft, het spraakinvoerscherm. Daar moet ik 'm echt voor aantikken. (of Ok Google zeggen)
De functionaliteit die beschrijft heeft wat weg van 'Theater mode' uit Android Wear 5.
Ik heb geen Nexus 5 maar een HTC One (M7) en ik merk niets van Google Wear op mijn telefoon. Mijn batterij gaat net zo lang mee als voordat ik het installeerde.Rikkie8 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:19:
Ik heb de afgelopen 2 dagen last van een fout in het scherm in standby als ik het horloge van de lader haal. Het schermt 'flikert' dan. De normale modus en bediening etc gaan goed. Na verloop van tijd (minuut of 10) werkt alles weer normaal.
Ik heb al een keer gereboot, maar dat maakte niets uit. Iemand anders hier ook ervaring mee?
Edit: Ik ben duidelijk niet de enige: http://forum.xda-develope...reen-dimmed-mode-t2942521
Ik heb al een keer gereboot, maar dat maakte niets uit. Iemand anders hier ook ervaring mee?
Edit: Ik ben duidelijk niet de enige: http://forum.xda-develope...reen-dimmed-mode-t2942521
[ Voor 16% gewijzigd door CodeIT op 03-12-2014 08:37 ]
Ik zat daar vanochtend en gisteravond ook naar te kijken. Aan de lader en in standby leek het alsof er een plaatje op de bovenste helft flikkert.CodeIT schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:34:
Ik heb de afgelopen 2 dagen last van een fout in het scherm in standby als ik het horloge van de lader haal. Het schermt 'flikert' dan. De normale modus en bediening etc gaan goed. Na verloop van tijd (minuut of 10) werkt alles weer normaal.
Ik ben erachter gekomen dat er ergens deze maand een update komt. waarin de beweeg om wakker te maken functie uitgezet kan worden. Beetje jammer dat dit niet vanaf het begin erin zit.
http://phandroid.com/2014...ures-revealed-smartwatch/
http://phandroid.com/2014...ures-revealed-smartwatch/
Wat je nu al kunt doen is de watch muten (door naar beneden te swipen), maar dan krijg je ook geen vibraties meer bij meldingen.
Android Wear update (5.0.1?) #soon
https://plus.google.com/+DerekRoss/posts/cNHdocS4MD5
"The watch is running Lollipop...OTA's start either tomorrow or next Wednesday. You're welcome :)"
Android Wear update (5.0.1?) #soon
https://plus.google.com/+DerekRoss/posts/cNHdocS4MD5
"The watch is running Lollipop...OTA's start either tomorrow or next Wednesday. You're welcome :)"
[ Voor 46% gewijzigd door RudolfR op 03-12-2014 15:07 ]
Vandaag eindelijk even met de G Watch R kunnen spelen (kon 'm hier in Oslo nergens vinden) en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben! Ik vind 'm helemaal niet te groot of bulky en het schermpje is werkelijk prachtig. Apparaatje reageerde ook vloeiend en snel op alles. Ik weet wat er de 24e onder de kerstboom ligt.
Ik heb sinds zondag de watch r van mijn meissie gehad.
Wat een geweldige watch is dit. Het is mijn eerste smartwatch.
Koppelen aan mijn Oneplus was zo gebeurt hierna meteen watchmaker op de OnePlus gezet met een paar gave watchfaces.
Nu pas 1x opgeladen in 4 dagen dus hij gaat dik 2 dagen mee.
Als de R niet op de lader hoeft s'nachts gaat de R wel uit.
Ik heb er een screenprotector op zitten was even pielen rechthoek is toch makkelijker plakken dan rond.
De bubbels waren er zo onder vandaan.
Ik las dat er mensen een klacht hadden over het zacht trillen nou ik vind het hard zat hoor.
Bij whatsapp was het zo dat ik dat op de telefoon altijd trillen uit had staan, dan trilt de R dus ook niet bij een nieuwe watchapp dus die staat nu maar aan op de OnePlus.
Ik kijk uit naar de update naar lolipop😁
Wat een geweldige watch is dit. Het is mijn eerste smartwatch.
Koppelen aan mijn Oneplus was zo gebeurt hierna meteen watchmaker op de OnePlus gezet met een paar gave watchfaces.
Nu pas 1x opgeladen in 4 dagen dus hij gaat dik 2 dagen mee.
Als de R niet op de lader hoeft s'nachts gaat de R wel uit.
Ik heb er een screenprotector op zitten was even pielen rechthoek is toch makkelijker plakken dan rond.
De bubbels waren er zo onder vandaan.
Ik las dat er mensen een klacht hadden over het zacht trillen nou ik vind het hard zat hoor.
Bij whatsapp was het zo dat ik dat op de telefoon altijd trillen uit had staan, dan trilt de R dus ook niet bij een nieuwe watchapp dus die staat nu maar aan op de OnePlus.
Ik kijk uit naar de update naar lolipop😁
ik heb deze site nog niet voorbij zien komen: http://www.badapps.fr/
Is eigenlijk voor de moto360 maar op de gwatch R werken ze ook prima.
Zitten een paar erg mooie watchfaces tussen. JE moet ze wel even liken als je wil downloaden maar daarna kun je ze weer unliken ;-)
Zitten een paar erg mooie watchfaces tussen. JE moet ze wel even liken als je wil downloaden maar daarna kun je ze weer unliken ;-)
Oawh awesome!arene schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:05:
ik heb deze site nog niet voorbij zien komen: http://www.badapps.fr/
Zijn er hier mensen ook actief op /r/androidwear en/of /r/lggwatchr trouwens?
Verwijderd
Wel mooi idd maar totaal niet passend op de R. Tenzij dat je ze zelf aanpast anders is de layout totaal fout of het scherm te vol. (tenzij je daar van houd natuurlijk).arene schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:05:
http://www.badapps.fr/
Mijn eerste LG G R had duidelijk teveel SF gelezen en deed een succesvolle 'Snow Crash' imitatie, en dus retour, de 2e begon hetzelfde probleem te krijgen als wat jij omschrijft, video van gemaakt, web shop gecontact, die hebben video bekeken, en een retour ticket gestuurd, nu dus wachten tot nr 3 bezorgd word :-/CodeIT schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:34:
Het lijkt me dat er een kwaliteits-probleem is, het flikker probleem lijkt mij iets met de 'driver' van het scherm te maken hebben, bij mij blinkt een helft van heel helder naar normaal de andere helft blijkt na goede observatie van het videootje niet te knipperen. Hij bleef steeds vaker als het over was in 'overbelicht' stand hangen (de onderste helft alleen).
Ik twijfel nog hard over terugsturen. Ik kan nu nog kosteloos retourneren en een nieuwe halen. Ik weet alleen niet of ik het een groot probleem vind en wat de kans is dat een vervangende het ook heeft.RoosW schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:16:
[...]
Mijn eerste LG G R had duidelijk teveel SF gelezen en deed een succesvolle 'Snow Crash' imitatie, en dus retour, de 2e begon hetzelfde probleem te krijgen als wat jij omschrijft, video van gemaakt, web shop gecontact, die hebben video bekeken, en een retour ticket gestuurd, nu dus wachten tot nr 3 bezorgd word :-/
Het lijkt me dat er een kwaliteits-probleem is, het flikker probleem lijkt mij iets met de 'driver' van het scherm te maken hebben, bij mij blinkt een helft van heel helder naar normaal de andere helft blijkt na goede observatie van het videootje niet te knipperen. Hij bleef steeds vaker als het over was in 'overbelicht' stand hangen (de onderste helft alleen).
Hoe lang duurt het krijgen van een vervangende (als ik het buiten de kosteloos retour periode doe) en bij welke webshop heb jij het horloge gekocht?
Ik heb het idee dat het geknipper bij mij alleen gebeurd nadat ik de watch van de lader haal en deze op 100% staat. Zodra hij 1% omlaag gaat is het geknipper ook voorbij.
De consensus schijnt hardware problemen als oorzaak te zien, aangezien ik in een paar dagen een verergering (eerst heel kort, en altijd terug naar normaal, daarna steeds ietsje langer en soms blijven hangen in overbelicht stand) constateerde heb ik geen risico genomen, heb hier nu weer een nagelnieuwe liggen (nr 3 dus) Ik zou je echt adviseren hem om te ruilen!CodeIT schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:09:
[...]
Ik twijfel nog hard over terugsturen. Ik kan nu nog kosteloos retourneren en een nieuwe halen. Ik weet alleen niet of ik het een groot probleem vind en wat de kans is dat een vervangende het ook heeft.
Hoe lang duurt het krijgen van een vervangende (als ik het buiten de kosteloos retour periode doe) en bij welke webshop heb jij het horloge gekocht?
Nadat ik de G Watch R eindelijk in het echt heb zien liggen in de winkel waar ik werk, ben ik er bijna van overtuigd om hem te kopen. Ik heb nu echter een Pebble, en ik wil eigenlijk weten of het de upgrade waard is.
Zijn hier mensen die beide smartwatches hebben gebruikt? En wat zijn jullie ervaringen?
Zijn hier mensen die beide smartwatches hebben gebruikt? En wat zijn jullie ervaringen?
Pebble original > Pebble Steel > Pebble Steel > Pebble Steel > LG G Watch R. Bevalt heerlijk! Batterij is aan het einde van de dag pas half leeg en d'r zijn veel meer mogelijkheden dan met de Pebble.Kiwi schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:28:
Nadat ik de G Watch R eindelijk in het echt heb zien liggen in de winkel waar ik werk, ben ik er bijna van overtuigd om hem te kopen. Ik heb nu echter een Pebble, en ik wil eigenlijk weten of het de upgrade waard is.
My story.
Thanks! Ik ga hem komende week waarschijnlijk kopen. Het enige wat ik denk ik ga missen is Pebble Notification Center, om bijvoorbeeld bepaalde Whatsapp groepen niet door te sturen etc.
Ik kijk inmiddels al een tijdje mee met deze topic over de watch
Heb hem al vanaf de launch en hij bevalt me prima!
Toch zit ik nog met een vraag betreft het vervangen van de polsband
Paar dagen geleden heb ik deze band binnen kregen http://m.miniinthebox.com...50.html?litb_from=sysmail
En ben me sindsdien aan het afvragen hoe ik deze erop krijg? Moet dit op de orginele metalen pinnen met enigzins grof geweld in duwen? Of moet ik de pinnen weglaten en direct op de watch duwen
Alvast bedankt
Paar dagen geleden heb ik deze band binnen kregen http://m.miniinthebox.com...50.html?litb_from=sysmail
En ben me sindsdien aan het afvragen hoe ik deze erop krijg? Moet dit op de orginele metalen pinnen met enigzins grof geweld in duwen? Of moet ik de pinnen weglaten en direct op de watch duwen
Alvast bedankt
Band is de verkeerde je moet de straight one hebben..metalen pinnetjes zit een veertje in.AluCast schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:02:
Ik kijk inmiddels al een tijdje mee met deze topic over de watch
Alvast bedankt
Hier een vid hoe je dat kunt doen ik heb daar een speciaal tooltje voor maar een aardappelmesje
https://www.youtube.com/watch?v=-pa7e4-3DVc
Ik heb het probleem nu 4 dagen niet meer gehad. Ik laat het scherm nu uitgaan (in developer options) als er word geladen. Misschien heeft dat er mee te maken.RoosW schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:55:
[...]
De consensus schijnt hardware problemen als oorzaak te zien, aangezien ik in een paar dagen een verergering (eerst heel kort, en altijd terug naar normaal, daarna steeds ietsje langer en soms blijven hangen in overbelicht stand) constateerde heb ik geen risico genomen, heb hier nu weer een nagelnieuwe liggen (nr 3 dus) Ik zou je echt adviseren hem om te ruilen!
Bedankt voor de reactie, dat wordt dus een nieuwe band bestellensilitek schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:37:
[...]
Band is de verkeerde je moet de straight one hebben..metalen pinnetjes zit een veertje in.
Hier een vid hoe je dat kunt doen ik heb daar een speciaal tooltje voor maar een aardappelmesjekan het ook.
https://www.youtube.com/watch?v=-pa7e4-3DVc
Ik heb deze in de bestelling...AluCast schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:03:
[...]
Bedankt voor de reactie, dat wordt dus een nieuwe band bestellen
Wou nog even opmerken dat batterij lek op de N5 gecombineerd met het horloge niet meer voorgekomen is. Spraakgestuurd gebruik ik niet vaak, maar werkt eigenlijk verrassend goed.
Kom ook van Pebble en ik gebruikte ook die functie om bepaalde notificaties niet door te sturen als er specifieke woorden in voor kwamen. Van de whatsapp groepsgesprekken waarvan ik geen meldingen wil krijgen op m'n GWR heb ik gewoon de notificaties uit gezet. Bij de optie om een gesprek te muten: menu > Mute > Show nofications (uitvinken).Kiwi schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:40:
Thanks! Ik ga hem komende week waarschijnlijk kopen. Het enige wat ik denk ik ga missen is Pebble Notification Center, om bijvoorbeeld bepaalde Whatsapp groepen niet door te sturen etc.
Als dat niet kan dan komt het waarschijnlijk doordat je de normale whatsapp gebruikt. In dat geval even Whatsapp+ downloaden.
Dit is ook mogelijk in de normale WhatsApp, maar dan krijg ik ze ook niet op mijn telefoon. Ik moet maar even gaan uitzoeken wat de beste optie is.Yosecret schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:31:
[...]
Kom ook van Pebble en ik gebruikte ook die functie om bepaalde notificaties niet door te sturen als er specifieke woorden in voor kwamen. Van de whatsapp groepsgesprekken waarvan ik geen meldingen wil krijgen op m'n GWR heb ik gewoon de notificaties uit gezet. Bij de optie om een gesprek te muten: menu > Mute > Show nofications (uitvinken).
Als dat niet kan dan komt het waarschijnlijk doordat je de normale whatsapp gebruikt. In dat geval even Whatsapp+ downloaden.
Als Xposed uitkomt voor Lollipop ga ik kijken of ik hier een module voor kan maken
EDIT:
nieuws: 'LG presenteert begin 2015 opvolger G Watch R met 4g-ondersteuning'
Toch een beetje een dilemma nu
[ Voor 12% gewijzigd door Kiwi op 09-12-2014 16:43 ]
Nee hoor, accu is binnen 3 tellen leeg met 4g. Daarnaast zul je toch als gadget liefhebber je telefoon blijven gebruiken. Leuke feature, maar nog niet 't goeie moment.Kiwi schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:53:
[...]
EDIT:
nieuws: 'LG presenteert begin 2015 opvolger G Watch R met 4g-ondersteuning'
Toch een beetje een dilemma nu
Het 4g gedeelte maakte me ook niet echt uit, ik zie er totaal geen nut in, mijn telefoon heb ik toch altijd wel bij me, ik wil niet dat die vervangen wordt door een horloge.Yosecret schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:17:
[...]
Nee hoor, accu is binnen 3 tellen leeg met 4g. Daarnaast zul je toch als gadget liefhebber je telefoon blijven gebruiken. Leuke feature, maar nog niet 't goeie moment.
Het punt is meer: wat voor andere nieuwe features zullen worden toegevoegd? Een dunner/lichter design? Een accu die 30 dagen mee gaat
Maar ja, het horloge is pas sinds een maand te verkrijgen, dus zoveel verandering zal er waarschijnlijk niet zijn, en dan zitten er een hoop mensen met mij te balen
Ik hoop nog op GPS in het horloge zelf voor bijvoorbeeld hardlopen maar ook voor golfen dan kan je hem gebruiken als range meter.
Hier nog niet maar ik zit te denken om hem te gaan sideloaden.BizzieBis schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:52:
Iemand de 5.0.1 update al binnen?
Alleen dan moet je de bootloader unlocken...
http://forum.xda-develope...-ota-update-root-t2969845
Even moed verzamelen
Done....
Duurde even maar het is gelukt.
Probleem was dat ik adb versie 1.0.31 had en 1.0.32 moest het minimaal zijn.
Draai ubuntu en daar kreeg ik hem niet zo snel geupdate.
Dan maar in windows...
[ Voor 21% gewijzigd door ComTech op 11-12-2014 21:53 ]
Hij komt hier net binnen. Jammer dat Puji Black niet meer goed werkt. Hopelijk volgt er snel een update.BizzieBis schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:52:

Verwijderd
Heb je er iets voor moeten doen?
Ik bedoel op de lader leggen of minimaal 80% opgeladen zijn, reboot of gewoon zomaar ineens begon het proces?
Ik bedoel op de lader leggen of minimaal 80% opgeladen zijn, reboot of gewoon zomaar ineens begon het proces?
Ik heb er niets voor gedaan. Ineens zag ik een card met de vraag of ik de update wilde. Ik had nog rond de 50 procent batterij. Horloge werd wel aardig warm terwijl deze aan het updaten was.
5.01 werkt hier prima, pujie black face nog geen issues mee gezien.
Pujie gaat niet meer naar de dim mode. In ieder geval bij mij (en vele anderen)Qualixo schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:16:
5.01 werkt hier prima, pujie black face nog geen issues mee gezien.
Update gisterenavond ook binnen gekregen. Oude faces waaronder Pujie gaan atm in ambient niet in hun eigen ambient face maar blijven in de actieve modus staan. Alle nieuwe features zijn echt super handig, niks negatiefs aan op te merken afgezien van sommige faces die nog ff moeten worden over gezet naar nieuwe api.
Ach so, ja dat gebruik ik ook niet:) ik heb always off aan.CodeIT schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:41:
[...]
Pujie gaat niet meer naar de dim mode. In ieder geval bij mij (en vele anderen)
liever 3 dagen accu tijd dan permanente zaklamp
Zal wel een update voor komen
[ Voor 4% gewijzigd door Qualixo op 12-12-2014 11:29 ]
Ik vind het mooie aan Pujie juist dat je deze zo kan instellen dat in dimmed mode er bijna geen licht word uitgestraald.Qualixo schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:28:
[...]
Ach so, ja dat gebruik ik ook niet:) ik heb always off aan.
liever 3 dagen accu tijd dan permanente zaklamp
Zal wel een update voor komen
Pujie (Nederlander trouwens) heeft al aangegeven eraan te werken.
Hier nog geen update ontvangen, zit met spanning te wachtenBizzieBis schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:52:
Gebruik je al nieuwste Android Wear app? Misschien heeft dat er iets mee te maken.bardi-1 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:31:
[...]
Hier nog geen update ontvangen, zit met spanning te wachten
Sinds ik allemaal rare sync loop problemen kreeg met een handmatige play services update, wacht ik liever tot ie officieel uitgerold wordt.Yosecret schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:49:
[...]
Gebruik je al nieuwste Android Wear app? Misschien heeft dat er iets mee te maken.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Vandaag update van de Android Wear app gehad. Niet op me G WatchYosecret schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:49:
[...]
Gebruik je al nieuwste Android Wear app? Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Verwijderd
Die sync loop melding heb ik sinds de update voor deze update van wear via de officiële weg met 2 watches. Aan de manier van APK installeren ligt dat dus niet.Rick-Jan schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:27:
[...]
Sinds ik allemaal rare sync loop problemen kreeg met een handmatige play services update, wacht ik liever tot ie officieel uitgerold wordt.
Die sync loop heeft te maken met developer options, toch?
Als je die uitzet en vervolgens je watch connect is het weg.
Net zelf 5.0.1 erop gezet. Ziet er goed uit, werkt weer net ff wat soepeler allemaal.
Net zelf 5.0.1 erop gezet. Ziet er goed uit, werkt weer net ff wat soepeler allemaal.
Ik heb de update kunnen forceren door 2x de watch te resetten. Had ik ergens gelezen en het werkt, lijkt me geen toeval :-P
Ik zit nu alleen op een FON hotspot, niet vooruit te branden..
Ik zit nu alleen op een FON hotspot, niet vooruit te branden..
Hoe zit je de developer options eigenlijk uit?RudolfR schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:12:
Die sync loop heeft te maken met developer options, toch?
In Cyanogenmod is er een On/Off-schakelaar voor.
Anders moet je de data van de settings app wissen.
http://www.thisfox.com/20...r-options-in-android.html
Zat er in 4.4.2 ook al een 'System updates' check onder Settings -> About?
Anders moet je de data van de settings app wissen.
http://www.thisfox.com/20...r-options-in-android.html
Zat er in 4.4.2 ook al een 'System updates' check onder Settings -> About?
[ Voor 16% gewijzigd door RudolfR op 13-12-2014 19:04 ]
Ik heb hem sinds vandaag gekocht, en mijn eerste indruk is dat hij toch nog erg fel is in de laagste helderheid. Ik gebruik de Pujie Black watchface, maar dat oranje knalt er echt vanaf. Nu maar mijn eigen watchface ontwikkelen
Eindelijk de update binnen, batterij gebruik wass 1.9% tot 2.43% per uur, zat net naar de score te kijken sinds de update: 1.6% netjes, maar ik zag wel een zwart scherm :-/ Kun je dat uit zetten?RudolfR schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:12:
Met de brightness slider van 'Wear Mini Launcher' kun je een lagere helderheid bereiken.Kiwi schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:08:
Ik heb hem sinds vandaag gekocht, en mijn eerste indruk is dat hij toch nog erg fel is in de laagste helderheid. Ik gebruik de Pujie Black watchface, maar dat oranje knalt er echt vanaf. Nu maar mijn eigen watchface ontwikkelen
Helaas werkt dit niet door in de helderheid van het 'always on'-scherm, dat vind ik nog steeds te fel.
@RoosW: Welk zwarte scherm?
Ik had ook al ontdekt dat dit alleen in ambient mode is, de normale modus is helemaal top.RudolfR schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:50:
[...]
Met de brightness slider van 'Wear Mini Launcher' kun je een lagere helderheid bereiken.
Helaas werkt dit niet door in de helderheid van het 'always on'-scherm, dat vind ik nog steeds te fel.
Ik zit overigens nog op 4.4W1, maar krijg geen enkele update binnen
Ik deed gisteravond een factory reset, en direct daarna ging hij updaten. Ik weet niet of het toeval was maar mischien willen jullie het proberen. (ik had de wear app al handmatig geupdate)
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Werkt niet altijdmartijnve schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:06:
Ik deed gisteravond een factory reset, en direct daarna ging hij updaten. Ik weet niet of het toeval was maar mischien willen jullie het proberen. (ik had de wear app al handmatig geupdate)
Wachten wel af.
Hetzelfde dat ik zie als de LG G R een tijd in de laad cradle ligt, gewoon uit dus, dit gebeurt nu dus ook als ik hem niet draag maar even op de tafel leg oid.
Er zijn mensen die het ook hebben als ze hem dragen dan heb je dus net als de 360 een leeg nutteloos scherm aan je arm :-/
Jij hebt meer battery info dan ik, komt zeker omdat ik op KitKat zit en jij op Lollipop?RoosW schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:48:
[...]
Eindelijk de update binnen, batterij gebruik wass 1.9% tot 2.43% per uur, zat net naar de score te kijken sinds de update: 1.6% netjes, maar ik zag wel een zwart scherm :-/ Kun je dat uit zetten?
[afbeelding]
Ik heb Android 4.4 op m'n HTC One (M7) en ik zie precies even veel informatie binnen Wear Battery Stats.
Laat maarHahn schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:46:
Ik heb Android 4.4 op m'n HTC One (M7) en ik zie precies even veel informatie binnen Wear Battery Stats.

Is dus aparte app (wear battery stats), net geïnstalleerd.
Ik denk dat er nu meer gebruik gemaakt wordt van de gyroscoop. Wanneer er binnen x minuten geen beweging is -> scherm uit. Tijdens gewoon gebruik heb ik nog niet gezien dat het scherm uit ging. Wel toen ik de watch even op t nachtkastje had gelegd. Lijkt dus goed te werken.RoosW schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:53:
[...]
Hetzelfde dat ik zie als de LG G R een tijd in de laad cradle ligt, gewoon uit dus, dit gebeurt nu dus ook als ik hem niet draag maar even op de tafel leg oid.
Er zijn mensen die het ook hebben als ze hem dragen dan heb je dus net als de 360 een leeg nutteloos scherm aan je arm :-/
Sinds vandaag ook in het bezit van een prachtige LG G Watch R....(nu nog wachten op mijn Nexus 6....die woensdag komt).
Klopt het dat het lezen van berichten niet altijd meevalt...? Ik krijg als ik een whatsapp binnen krijg mooi een trilletje en zie ik het bericht onderin staan...als ik dat open...geen probleem...gewoon lezen en swipe...
Maar als iemand nu 3 berichten achter elkaar stuurt dan zie ik de laatste....en ik kan de eerste twee niet lezen op mijn watch...
Ik hoop dat het te volgen is....
Klopt het dat het lezen van berichten niet altijd meevalt...? Ik krijg als ik een whatsapp binnen krijg mooi een trilletje en zie ik het bericht onderin staan...als ik dat open...geen probleem...gewoon lezen en swipe...
Maar als iemand nu 3 berichten achter elkaar stuurt dan zie ik de laatste....en ik kan de eerste twee niet lezen op mijn watch...
Ik hoop dat het te volgen is....
Je kan naar links swipen (dus beetpakken en naar links trekken) en dan kan je gewoon de hele geschiedenis van je gesprek doorlezen.
Oke.....thnx!Hahn schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:06:
Je kan naar links swipen (dus beetpakken en naar links trekken) en dan kan je gewoon de hele geschiedenis van je gesprek doorlezen.
Life can be easy
Wel grappig dat de versie van mijn watch nu hoger is dan de Nexus 5....
5.0.1 op watch....5.0 op Nexus 5....
Die update moet komende week er ook zijn...
[ Voor 22% gewijzigd door JudgeTreve op 14-12-2014 19:15 ]