Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Yosecret
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-11-2018

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Topicstarter

De LG G Watch R is LG's tweede smartwatch met Android Wear - Google's besturingssysteem dat speciaal ontwikkeld is voor smartwatches en andere zogeheten 'wearables'.

Design
In tegenstelling tot de de G Watch heeft LG er deze keer voor gekozen een horloge te maken met een rond scherm. Het horloge doet denken aan een klassiek duikershorloge en is de eerste smartwatch met een compleet rond scherm.

Scherm
Het horloge heeft een 1,3 inch OLED-scherm met een resolutie van 320x320 pixels. De maximale helderheid ligt hoger dan die van de G Watch en door het OLED-scherm zijn zwarte pixels echt zwart en uit, wat waarschijnlijk de batterijduur ten goede zal komen.

Ondertussen is het aantal apps met ondersteuning heeft voor een rond scherm sterk gestegen, mede door de komst van de Moto 360 van Motorola. Toch zullen in sommige apps bepaalde elementen buiten beeld vallen in de hoeken.

Onder de motorkap
De G Watch R heeft verder onder de motorkap dezelfde specificaties als de G watch. Een Snapdragon 400-processor met 512 MB RAM en 4 GB opslag. Daarnaast heeft LG een hartslagmeter, 9-axis gyroscoop en barometer in het horloge gestopt. De hartslagmeter zijn we al eerder tegengekomen in andere smartwatches maar de barometer is nieuw. Deze wordt o.a. gebruikt voor de meegeleverde watchfaces die bijvoorbeeld de hoogte aangeven.

Gebruik
Ook nieuw op dit horloge is de aanwezigheid van een fysieke knop aan de rechter zijkant. Deze dient als sleep/wake knop en kan ook worden gebruikt om in de instellingen te komen. Dit scheelt toch weer een aantal swypes vergeleken met de G Watch. Daarnaast heeft de accu een capaciteit van 410 mAh waardoor hij volgens LG 2 dagen mee zou moeten gaan. En alsof dat nog niet genoeg was is het horloge ook IP67 water- en stofbestendig. Dit houdt in dat hij 30 minuten lang 1 meter diep onder water kan verblijven.

Specificaties

LG G Watch R
Scherm1.3-inch Full Circle P-OLED (320x320)
ProcessorQualcomm® Snapdragon™ 400, 1.2GHz
OSAndroid Wear (Compatible met Android 4.3+)
NetwerkBT 4.0
Geheugen4GB eMMC / 512MB RAM
Batterij410mAh
Afmetingen46.4 x 53.6 x 9.7 mm
Gewicht62g
Sensoren9-Axis (Gyro, Accelerometer, Compass),
PPG(Hear rate monitor), Barometer
WeerstandDust & Water Resistant (IP67)
PrijsVanaf €265 (Pricewatch: klik)

Previews & Hands-on:

• Tweakers.net: klik;
• Androidcentral.com: klik;
• Pcworld.com: klik;
• Androidpolice.com: klik;

De LG G Watch R is vanaf begin november te koop in Nederland.

Mijn excuses voor eventuele typefoutjes. Ik zal de prijs updaten zodra hij beschikbaar is.
28-10-14 Edit 1: Prijs geupdate.

Moto X Style - Pebble Steel & Time round + time2 Desktop (i5/GTX 780/12GB ram/W8.1&W10) - Laptop (i7/GTX870m/16GB ram/W8.1) - 2560x1080 + 1080p

• MrRobin
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-01 17:22
Prijs is inmiddels bekend bij Coolblue! €269!

http://www.smartwatchshop.../505383/lg-g-watch-r.html

Verwachte leverdatum is 3 november...

Nog een weekje geduldig wachten dus...

• Kaasdipje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-01 16:02
Heb 'm bij Wehkamp besteld, levertijd 5-10 dagen, dus ben zeer benieuwd. Voor mij ging het tussen de moto360 en deze, en hoewel ik het uiterlijk van de moto nu nog wat mooier vind, heb ik de LG genomen. Hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Steam: Kaasdipje - Uplay: Kaasdipje

• striner
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-01 09:30
In de videopreview van deze smartwatch hebben ze het over 2 varianten: zwart/plastic en RVS. Enig idee welke variant er bij coolblue in de pre-order staat nu? Als ik google op het typenummer dat erbij staat krijg ik alleen "Titanium/Black" te zien, maar dit is natuurlijk niet zo heel descriptive...

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:49

Rick-Jan

always connected

Vandaag ook bij Coolblue pre order gedaan, ben benieuwd, ik denk dat dit om de zwarte versie gaat :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Donool
  • Laatst online: 16-01 19:30

Donool

quickmafs

quote:
striner schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:53:
In de videopreview van deze smartwatch hebben ze het over 2 varianten: zwart/plastic en RVS. Enig idee welke variant er bij coolblue in de pre-order staat nu? Als ik google op het typenummer dat erbij staat krijg ik alleen "Titanium/Black" te zien, maar dit is natuurlijk niet zo heel descriptive...
Dit vraag ik me ook af. Ik hoop dat het snel duidelijk wordt want ik wil hem heel graag hebben!

• striner
Heb een mailtje gestuurd aan Coolblue met deze vraag en kreeg het volgende terug:
quote:
(..)
Wij verkopen de aluminium versie van de LG G Watch R op dit moment.
(..)
Dat is geen plastic en geen RVS :P wat moet ik me dan erbij voorstellen?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

quote:
striner schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:25:
Heb een mailtje gestuurd aan Coolblue met deze vraag en kreeg het volgende terug:

[...]

Als ik google komt dit naar boven:

pricewatch unsorted: LG Electronics LG G Watch R Titanium/black LGW110.ANLDBK

waarschijnlijk bedoelen ze titanium (de naam dan) ipv aluminium?

edit: bij bol.com staat hetzelfde productnummer en daar staat zwart.

Rick-Jan wijzigde deze reactie 28-10-2014 10:03 (5%)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Donool

Donool

quickmafs

quote:
striner schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:25:

[...]

Het is de versie met aluminium en kunststof, nou zou er dus ook een RVS achtige versie moeten zijn..\

Bij Centralpoint vermelden ze de titanium black ook, zie Central Point. Zelfde EAN als die in de PW.. Ik snap er niks meer van!

Edit2:

Ik heb contact opgenomen met LG en die zeggen het volgende:
quote:
In de Benelux zullen de 'Black Titan' en 'White Gold'. varianten worden uitgebracht. De bovenkant van deze modellen zijn opgebouwd uit glas, het middelste gedeelte van staal, en de onderste laag van een soort kunststof.

Donool wijzigde deze reactie 30-10-2014 16:19 (44%)
Reden: aanvulling

• mbosje
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 02-06-2018
Ik vroeg me af, is er al iemand die deze watch gekocht heeft? Of is iemand van plan deze te kopen?

• MrRobin
Ik heb hem besteld zodra die in pre-order kwam bij Coolblue.

Heb net met ze gebeld, maar hij wordt vandaag helemaal niet geleverd :(.

Ze verwachten hem wel een dezer dagen...

• DukeN
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16-01 21:22

DukeN

ook @ www.duken.nl

Ik volg die kleuren nu niet helemaal... Wil de watch ook zelf aanschaffen. Zoals tweakers aangeeft:

De G Watch R is er namelijk in twee versies, matzwart en roestvrijstaal, en is te combineren met normale horlogebandjes, waardoor je hem naar eigen voorkeur verder kunt stylen. Waar we de matzwarte versie met meegeleverde zwartleren band er een beetje saai uit vonden zien, vonden we de rvs-variant met bruin leren band bijvoorbeeld al een stuk mooier.

Ik zie zover ik kan vinden, alleen de matzwarte versies in de webshop. Ook op de site van LG ( http://www.lg.com/us/smart-watches/lg-W110-g-watch-r ) staat niks over de roestvrijstale versie. Is dit een model wat later komt? Of was die alleen op de beurs te zien?

Duken.nl meer dan downloaden

• ehouben
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11-01 19:28
quote:
MrRobin schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:33:
Ik heb hem besteld zodra die in pre-order kwam bij Coolblue.
Heb net met ze gebeld, maar hij wordt vandaag helemaal niet geleverd :(.
Ze verwachten hem wel een dezer dagen...
Vervelend, ik had ook gehoopt 'm te ontvangen vandaag. Bedankt voor 't delen van je info!

• Penhoat
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-10-2018
quote:
DukeN schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:33:
Ik volg die kleuren nu niet helemaal... Wil de watch ook zelf aanschaffen. Zoals tweakers aangeeft:

De G Watch R is er namelijk in twee versies, matzwart en roestvrijstaal, en is te combineren met normale horlogebandjes, waardoor je hem naar eigen voorkeur verder kunt stylen. Waar we de matzwarte versie met meegeleverde zwartleren band er een beetje saai uit vonden zien, vonden we de rvs-variant met bruin leren band bijvoorbeeld al een stuk mooier.

Ik zie zover ik kan vinden, alleen de matzwarte versies in de webshop. Ook op de site van LG ( http://www.lg.com/us/smart-watches/lg-W110-g-watch-r ) staat niks over de roestvrijstale versie. Is dit een model wat later komt? Of was die alleen op de beurs te zien?
In het begin komt alleen de zwarte uit in de Benelux, gevolgd door een witte variant. De versie die jij bedoelt, is inderdaad de mooiste, maar deze komt vreemd genoeg voorlopig iig niet uit en waarschijnlijk al nooit in de Benelux. LG zelf heeft voor ons enkel wit en zwart in petto.

• Hephaestus
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Ik had er ook 1 al op 23 oktober besteld via coolblue en verwachte deze vandaag..

balen om weer voorgelogen te worden door een webwinkel die hun afspraken niet kunnen waarmaken...

ik zie net dat ze bij de saturn in duitsland vanaf 11 november leverbaar zijn, dus ik verwacht dat coolblue ze dan ook niet eerder zal hebben dan die datum.

dus nog meer dan een week wachten waarschijnlijk..

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

• ehouben
quote:
Hephaestus schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:37:
ik zie net dat ze bij de saturn in duitsland vanaf 11 november leverbaar zijn, dus ik verwacht dat coolblue ze dan ook niet eerder zal hebben dan die datum.

dus nog meer dan een week wachten waarschijnlijk..
Bij een tweetal Duitse shops staan ze al 'op voorraad': http://www.electronic4you...rz-smartwatch-147021.html en mobilefun.de, dus dat zal wel meevallen. Ook de Belgische Media Markt geeft aan dat ze in de winkel liggen vanaf 4-11 :)

• Penhoat
Wat lijkt nu de beste optie om hem te bestellen? Ik ben zelf absoluut niet van het bestellen op internet, maar het lijkt er toch op dat dit mooie apparaat voorlopig niet in de schappen komt te liggen.

• rob-bo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17-01-2018
Volgens de website van de Kijkshop is hij daar op voorraad. Vandaag besteld, morgen in huis..

• Penhoat
De status is nu al weer "Binnenkort weer bestelbaar"

Penhoat wijzigde deze reactie 03-11-2014 13:08 (5%)

• Yosecret
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-11-2018

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Topicstarter
Bestel hem zodra hij ook daadwerkelijk leverbaar is. Die zilveren variant was voor mensen van LG zelf, alleen de zwarte gaat in de verkoop. Voorlopig is er dus maar één variant te koop.

Moto X Style - Pebble Steel & Time round + time2 Desktop (i5/GTX 780/12GB ram/W8.1&W10) - Laptop (i7/GTX870m/16GB ram/W8.1) - 2560x1080 + 1080p

• Donool

Donool

quickmafs

quote:
Yosecret schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:33:
Bestel hem zodra hij ook daadwerkelijk leverbaar is. Die zilveren variant was voor mensen van LG zelf, alleen de zwarte gaat in de verkoop. Voorlopig is er dus maar één variant te koop.
Maar gaat het dan om een RVS variant die tweakers mooier vond of de 'mindere' met plastic? Ik snap er niets meer van..

• De_baron
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2018
Hoort eigenlijk niet in dit topic. Maat ik krijg net de verzendbevestiging van de G Watch R van Coolblue. Aflevering vanavond (VandaagNog).

De_baron wijzigde deze reactie 03-11-2014 14:24 (14%)

• jwalters
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05-01-2017
Dat is mooi, zojuist twitterden ze me terug dat de bedoeling is ze vandaag te sturen maar dat ze afhankelijk zijn van de distributeur. Kennelijk zijn ze dan net binnen.

• Mrgoreng
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-11-2014
Zojuist gebeld met Coolblue,mij vertelden ze dat de levering pas 7 november zou zijn (terwijl ik ook een preorder had).
Nu besteld via GSMPunt.nl, daar is ie op voorraad en wordt morgen bezorgd....

• mbosje
quote:
Mrgoreng schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:30:
Zojuist gebeld met Coolblue,mij vertelden ze dat de levering pas 7 november zou zijn (terwijl ik ook een preorder had).
Ik koop deze watch liever fysiek, weet iemand toevallig om hij ook te koop is in een fysieke winkel? Dan krijg ik ook een beter beeld van de grote. Ik zie dat GSMpunt.nl maar 5 kilometer van mij afzit.. Ze hebben alleen geen fysieke winkel, misschien eens mailen of ik hem niet kan ophalen:P

• BaronTankhe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018

BaronTankhe

Creator of Infinity Launcher

quote:
mbosje schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:40:
[...]

Ik koop deze watch liever fysiek, weet iemand toevallig om hij ook te koop is in een fysieke winkel? Dan krijg ik ook een beter beeld van de grote. Ik zie dat GSMpunt.nl maar 5 kilometer van mij afzit.. Ze hebben alleen geen fysieke winkel, misschien eens mailen of ik hem niet kan ophalen:P
Ik heb een mail naar mijn "locale" mediamarkt gestuurd en die gaan hem in de winkels hebben. Ik ga daar eerst even naar toe. Ik wil hem toch eerst een keer in het echt gezien hebben en in mijn hand hebben gehad voor ik hem koop.

Neuro from the nerves, the silver paths.
Romancer.
Necromancer.
I call up the dead.
But no, my friend, I am the dead, and their land

• Thorchy
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-01 13:04
Net in mijn account gekeken bij Coolblue (België) en daar is de status net veranderd naar ingepakt. Dus het ziet er naar uit dat ze toch nog zijn binnen gekomen. Ben alleen benieuwd of ze hem gaan versturen met VandaagNog of toch met de gewone post. :)

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• mbosje
quote:
BaronTankhe schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:45:
[...]

Ik heb een mail naar mijn "locale" mediamarkt gestuurd en die gaan hem in de winkels hebben. Ik ga daar eerst even naar toe. Ik wil hem toch eerst een keer in het echt gezien hebben en in mijn hand hebben gehad voor ik hem koop.
Ik zie hem wel op de mediamarkt site van België en Duitsland staan maar niet in NL.
Hebben ze jou kunnen vertellen, wanneer de watch daar te zien is?

• BaronTankhe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018

BaronTankhe

Creator of Infinity Launcher

Dat heb ik eigenlijk niet gevraagd ( dom!!!!) ik ging er van uit dat ie de 3de wel in de winkel zou liggen. Nu heb ik ook niet zo'n haast dat ik hem vandaag nog wil hebben.

Neuro from the nerves, the silver paths.
Romancer.
Necromancer.
I call up the dead.
But no, my friend, I am the dead, and their land

• MrRobin
quote:
Mrgoreng schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:30:
Ik heb net inpak en verzendbevestiging gekregen van Coolblue! Ik heb hem direct besteld doen de pre-order open ging. Mogelijk was de vraag groter dan het aanbod en zat jouw pre-order bij de volgende levering?

Ik kan in ieder geval niet wachten tot morgen!

• Mrgoreng
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-11-2014
Ik denk dat je gelijk hebt, heb m vrij laat ge-preordered, maar ik heb zojuist mail ontvangen van gsmpunt.nl dat hij ingepakt is en vandaag wordt verzonden...;)

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06:57
Ik wil hem ook eerst in het echt zien dus ik hoop dat de Media Markt of elke andere fysieke winkel deze snel in het assortiment heeft.. Mocht het wat zijn dan is dat een leuk kerstcadeau!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:35
Heb hem besteld bij de Kijkshop. Heb nog geen verzendbevestiging.

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• jwalters
  • Laatst online: 05-01-2017
Net als Mrgoreng mijn pre-order van zaterdag 1 nov bij Coolblue geannulleerd en bij gsmpunt besteld. Deze is inmiddels onderweg.

• Kaasdipje
Ik werk bij MM Enschede, wij krijgen er deze week een paar binnen als het goed is. Er zijn maar 11 reserveringen voor zover ik kan zien, dus kans is groot dat ze gewoon in de winkels liggen.

• DukeN

DukeN

ook @ www.duken.nl

Zojuist bij bol bestelt in het zwart. Levertijd 3 tot 8 dagen. Ik verwacht hem dus volgende week.

Waar kunnen we de bandjes kopen?

• Trackerfire
Via Amazon en Ebay genoeg spul te krijgen. Je kunt gewoon 22mm bandjes bestellen. Passen altijd ;-)

Hier nog geen verzendbevestiging van Kijkshop. Denk dat hij morgen dus ook niet komt, helaas :(

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Mijn G watch R van Coolblue is zojuist binnengekomen, de grootte van het horloge valt mij zeker mee, scherm is echt mooi en helder. Bandje is leer.

• striner
nice, kun je foto plaatsen en een mini-review geven? :)

Ik wilde hem ook eerst pre-orderen, maar ik heb hem toch liever eerst even aan mijn pols om te kijken of het mij staat. Ik heb relatief dunne polsen, dus ik weet niet of een 46mm scherm wel staat.
Ik kreeg een folder van de vodafone winkel dat ze hem zouden hebben, en zag nergens aan release datum staan ofzo, dus ik ga daar donderdagavond eens een kijkje nemen denk ik.

Oh en by the way: Android Authority LG G Watch R Review

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Een korte samenvatting, zal aanvullen naarmate de dag vordert.

Foto's: ( niet hele mooie kwaliteit want met smartphone.)

vergelijking met ice watch van mijn stage:

Mijn oude horloge lijkt net speelgoed nu :9

Scherm:
Is goed af te lezen, standaard is stand 4 waar ik hem nu ook op heb staan. Dit is helder genoeg, ook voor buiten(alhoewel bewolkt nu)

Uiterlijk:
Standaard veel watchfaces, die er mooi uitzien. Horloge voelt zeer degelijk aan, ook door de leren band. Voelt niet zwaar/lomp op mijn pols.Dat randje tussen de watchface en de behuizing wat als negatief punt wordt genoemd is zeer klein, en alleen te zien als je met je neus boven op het horloge zit.

Android Wear:
Google now op je watch. Spraak heb ik nog niet echt geprobeerd, notities via Keep is wel erg mooi. Via de app op je telefoon kun je het makkelijkste dingen wijzigen op je watch. Watch trilt duidelijk en kort. Whatsapp gesprekken zijn ook te lezen, erg handig.

@Fredgroes: Dat heeft de g watch r ook.

Rick-Jan wijzigde deze reactie 04-11-2014 12:20 (16%)

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-01 19:51
Ik ben zo langzamerhand ook toe aan een smartwatch en lees dit topic mee maar ik heb toch nog een vraagje waar volgens mij niets in dit topic is verteld.

Heeft de watch ook de sensor om het scherm aan te laten gaan als je arm beweegt om bv te kijken naar het scherm. Volgens mij heeft de samsung watch deze functie wel.

• Penhoat
@Rick Jan: De zwartwaarde van het display ziet er iig super uit.

Iig positieve indruk

• Kaasdipje
Wehkamp geeft nu ineens een wachttijd van 3 weken aan. Bestelling geannuleerd en via CoolBlue bested. Hoop dat het een beetje snel gaat, want als ik zo die foto's zie wil ik hem graag hebben haha.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ben benieuwd hoe dit zich houd tegen de Moto 360!

Is het al bijna vrijdag?

• mbosje
quote:
NibborSneffets schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:50:
Wehkamp geeft nu ineens een wachttijd van 3 weken aan. Bestelling geannuleerd en via CoolBlue bested. Hoop dat het een beetje snel gaat, want als ik zo die foto's zie wil ik hem graag hebben haha.
Als jij bij de MediaMarkt werkt, waarom koop je hem niet daar? krijg je ook nog korting toch?
Ben er gisteren even bij mediamarkt enschede geweest, ze konden mij niet vertellen wanneer hij binnen kwam. Alleen dat er 3 in bestelling stonden.

• mbosje
quote:
DennusB schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:51:
Ben benieuwd hoe dit zich houd tegen de Moto 360!
Wat ik online lees moet hij beter zijn dan de Moto 360, ik heb ook een tijdje zitten twijfelen. Ik vind ze beiden mooi op hun eigen manier. Het grotere scherm van de moto leek mij prettiger. Alleen lees ik veel dat de batterij van de moto slecht te noemen is, daarom ga ik waarschijnlijk voor de LG. Maar ik wil hem eerst in het echt zien(A)

@rick
Ziet er goed uit! kun jij ook wat vertellen over de batterij, heb jij het zelfde als de vorige poster? dat hij nu vrij snel leeg loopt, maar dat het steeds beter wordt?

mbosje wijzigde deze reactie 04-11-2014 13:16 (15%)

• Kaasdipje
quote:
mbosje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:12:
[...]

Als jij bij de MediaMarkt werkt, waarom koop je hem niet daar? krijg je ook nog korting toch?
Ben er gisteren even bij mediamarkt enschede geweest, ze konden mij niet vertellen wanneer hij binnen kwam. Alleen dat er 3 in bestelling stonden.
Haha, ik ken de mediamarkt en daar is het altijd de vraag hoe lang het duurt voordat het binnen is. Zit al heel lang op dit toestel te wachten en wil hem nu gewoon hebben :P Eerder verwendheid denk ik...

• rubendelil
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-08-2016
Heb net maar even contact gezocht met Coolblue over mijn pre-order van 31-10 voor de G Watch R, zij zeiden dat ze verwachtten pas volgende week te kunnen leveren, ook al gaf de website anders aan. Beetje verwarrend dit...

• Kaasdipje
Vreemd, ik had ze net aan de lijn en daar hadden ze nog geen zekerheid over de levering. Jammer dit.

• scifoflux
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-01 09:48
Heb deze morgend mijn LG g-watch r gaan afhalen bij een lokaal postpunt.
Heb hem besteld bij coolblue in België en werd gisteren uitgeleverd. Heb hem gepre-order op woensdag 29/10 in de namiddag.
Eerste indruk WOAH!
Heb hem ook aan vrienden laten zien en mijn vriendin. Mijn vriendin stond er in het begin nogal negatief over dat het lelijk ging zijn.
Nu ze het gezien heeft vindt ze het een heel mooi en wil ze ook wel een android wear device. Maar meer op vrouwen gericht.

Batterij gebruik en dergelijke kan ik nog niet meedelen want out of the box is hij 100%.
Bij het opstarten wel een update binnen gehaald en geïnstalleerd.
Heb hem aan vanaf 11:16 en hij is nog steeds 100%.
Batterij moet nog duidelijk gekabilleerd worden.
Alles gaat ook zeer vlot.
Deze avond zal ik wat foto's posten en korte bevindingen al neer schrijven.

@fredgroes
Hij heeft een sensor dat aanspringt wanneer je hem kantelt dat hij aanspringt.

scifoflux wijzigde deze reactie 04-11-2014 14:26 (5%)

• Trackerfire
Net contact gehad met de Kijkshop. Bestellingen zijn niet aangekomen bij leverancier. Zijn vandaag alsnog verstuurd. Er komen geen Track&Trace codes aangezien dit rechtstreeks van de leverancier komt.

• ehouben
Ook hier is ie binnen, wat een apparaat! Voelt zeker solide aan en past ook nog goed. Was er eerst bang voor, heb relatief smalle polsen. Mooie watch faces bijgeleverd, maar door apps zijn er nog veel gavere stijlen aan toe te kennen. Eerste kleine minpuntje komt wel ook vanuit die hoek: sommige watch face apps hebben wel ronde watchfaces, maar herkennen de LG G Watch R nog niet als zijnde rond en geven de vierkante versie weer ... Achja, dat krijg je met zo'n nieuw product, zullen we maar zeggen!

• Trackerfire

• Kaasdipje
Krijg net bericht van Coolblue, vanochtend besteld, morgen binnen!

• NoSII
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-01-2017
Yep, bij mij ook: ingepakt en verzonden, morgen ophalen. Iemand een handleiding voor de ongeduldige voorpret?

NoSII wijzigde deze reactie 04-11-2014 16:47 (32%)

• Hephaestus
  • Niet online
Gister het horloge binnengekregen en de volgende apps erop gezet:

Facer en Watchmaker om extra watchfaces zelf erop te kunnen zetten van bv: Rolex, Breitling, Omega, TAG Heuer, etc..

Wear Mini Launcher zodat je een extra menu hebt als je naar rechts swiped om snel bij instellingen te komen en apps te launchen

WearTasker om zo vanaf het horloge Tasker taken uit te kunnen voeren

Op telefoon Tasker met AutoVoice en de xposed module Google Voice API (je phone moet hiervoor geroot zijn), zodat je AutoVoice op je horloge kunt gebruiken en zo zelf eigen stem commandos in het nederlands kunt maken om Tasker taken uit te voeren...

Zo kan ik meer dan 300 stem commandos geven om in me huis alles aan te sturen via Tasker en een Arduino Mega 2560.. verlichting, electrische apparaten, alarm, thermostaat, programma's starten op computer/htpc, xbmc aansturen, etc.. Voorheen deed ik dit via me telefoon/tablet en nu met de G watch R

Om andere watchfaces erop te zetten:
Google Play: Facer for Android Wear
http://facerepo.com/app/ => voor watchfaces
Google Play: WatchMaker - Beautiful Watches

watchfaces van bekende merken voor een moto 360 werken ook op de g watch r:
http://forum.xda-develope...r-skins-boostr29-t2877368

in zijn dropbox map staan nog meer watchfaces van bekende merken:
https://www.dropbox.com/s..._ILo4D2Zw2QRVY-ROoEa?dl=0

Tasker en AutoVoice om eigen stem commando's te maken die Tasker taken triggeren:
Google Play: Tasker
Google Play: AutoVoice
http://forum.xda-develope...oogle-search-api-t2554173

WearTasker:
Google Play: WearTasker - Tasker for Wear

Wear Mini Launcher:
Google Play: Wear Mini Launcher

Het is ook makkelijk om zelf watchfaces te maken of bestaande watchfaces aan te passen, een watchface is een zip bestand met daarin wat png plaatjes voor wijzerplaat, wijzers, etc. en een json text bestand waarin de configuratie staat, op welke positie een plaatje staat, formule voor tijd etc..
erg eenvoudig om bv bij een png plaatje van een wijzerplaat je eigen logo/naam/slogan of whatever erop te zetten, of als je de wijzers van een andere watchface mooier vind dan gebruik je die etc.., zo kun je alles naar eigen smaak veranderen.

Goedkoop andere horloge banden?

Hier heb je de keuze uit een paar 1000:
http://www.aliexpress.com...earchText=22+mm+watchband

Ik had zelf al een paar weken geleden een zwarte metalen stainless steel horloge band besteld voor 6 euro

Nu nog even uitzoeken hoe je bij de G Watch R de bootloader kunt unlocken en kunt rooten om zo zelf apps er op te kunnen sideloaden om niet afhankelijk te zijn van de beperkte keuze wat google toelaat..

Hephaestus wijzigde deze reactie 05-11-2014 11:53 (29%)

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

• Penhoat
Super dat je dit deelt! Krijg hem vandaag ook binnen en zal gelijk aan de slag ermee gaan, top!

• Donool

Donool

quickmafs

quote:
Hephaestus schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:31:
Gister het horloge binnengekregen en de volgende apps erop gezet:

Facer en Watchmaker om extra watchfaces zelf erop te kunnen zetten van bv: Rolex, Breitling, Omega, TAG Heuer, etc..

Wear Mini Launcher zodat je een extra menu hebt als je naar rechts swiped om snel bij instellingen te komen en apps te launchen

Op telefoon Tasker met AutoVoice en de xposed module Google Voice API (je phone moet heirvoor geroot zijn), zodat je AutoVoice op je horloge kunt gebruiken en zo zelf eigen stem commandos in het nederlands kunt maken om Tasker taken uit te voeren...

Zo kan ik meer dan 300 stem commandos geven om in me huis alles aan te sturen via Tasker en een Arduino Mega 2560.. verlichting, electrische apparaten, alarm, thermostaat, programma's starten op computer/htpc, xbmc aansturen, etc.. Voorheen deed ik dit via me telefoon/tablet en nu met de G watch R

Om andere watchfaces erop te zetten:
Google Play: Facer for Android Wear
http://facerepo.com/app/ => voor watchfaces
Google Play: WatchMaker - Beautiful Watches

watchfaces van bekende merken voor een moto 360 werken ook op de g watch r:
http://forum.xda-develope...r-skins-boostr29-t2877368

in zijn dropbox map staan nog meer watchfaces van bekende merken:
https://www.dropbox.com/s..._ILo4D2Zw2QRVY-ROoEa?dl=0

Tasker en AutoVoice om eigen stem commando's te maken die Tasker taken triggeren:
Google Play: Tasker
Google Play: AutoVoice
http://forum.xda-develope...oogle-search-api-t2554173

WearTasker:
Google Play: WearTasker - Tasker for Wear

Wear Mini Launcher:
Google Play: Wear Mini Launcher

Het is ook makkelijk om zelf watchfaces te maken of bestaande watchfaces aan te passen, een watchface is een zip bestand met daarin wat png plaatjes voor wijzerplaat, wijzers, etc. en een json text bestand waarin de configuratie staat, op welke positie een plaatje staat, formule voor tijd etc..
erg eenvoudig om bv bij een png plaatje van een wijzerplaat je eigen logo/naam/slogan of whatever erop te zetten, of als je de wijzers van een andere watchface mooier vind dan gebruik je die etc.., zo kun je alles naar eigen smaak veranderen.

Goedkoop andere horloge banden?

Hier heb je de keuze uit een paar 1000:
http://www.aliexpress.com...earchText=22+mm+watchband

Ik had zelf al een paar weken geleden een zwarte metalen stainless steel horloge band besteld voor 6 euro

Nu nog even uitzoeken hoe je bij de G Watch R de bootloader kunt unlocken en kunt rooten om zo zelf apps er op te kunnen sideloaden om niet afhankelijk te zijn van de beperkte keuze wat google toelaat..
Dat ziet er goed uit! Thanks for sharing! Als het goed is heb ik hem vandaag ook!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Hephaestus
  • Niet online
De bootloader unlocken was ook erg makkelijk, developer opties activeren, adb debuggen aanzetten en 2 commandos in terminal uitvoeren lol

hier staat precies hoe:

http://www.androidcentral.com/hacking-android-wear

• DukeN

DukeN

ook @ www.duken.nl

Bah.... Ik heb 3 november mijn Horloge besteld bij Bol.com. Toen was de levering 8 Nov.
Gisteren (4 november) is de voorraad bekend geworden en heb je hem de dag erop in huis.
Dus had ik hem 4 november besteld kwam hij vandaag binnen....

Vandaag gebeld met de Bol. Nu blijkt dat mijn Verzending datum al vast staat op "Verwacht op: 08-11-2014" Hij wordt dus niet eerder verstuurd... de bol boefjes. Dit kunnen ze niet meer aanpassen. :'(

De kerel van Bol.com geeft "netjes" aan dat we hem kunnen annuleren, opnieuw bestellen en dan heb ik hem morgen wel. Gekkehuis toch?

Naja... we wachten wel wat extra dagen ivm een systeempje bij Bol.com. Dan maar zaterdag de hele dag binnen zitten, anders is de volgende levering pas dinsdag ;(

DukeN wijzigde deze reactie 05-11-2014 10:42 (10%)

• mbosje
Hepheastus dankjewel voor alle info! Top.
Aangezien ik de watch nog niet heb, als ik een zwarte horlogeband bestel Is de kleur dan het zelfde of kan dat verschillen? Weet jij nog welke jij bestelt hebt?

Ik kreeg een mail van wehkamp, ze hebben 15 korting op elektronica. Dus ook op alle smartwatches alleen niet op deze LG :( alle anderen wel. Maar ff gemaild, nee heb je Ja kun je krijgen toch (a)

Hoe bevalt het alle andere gelukkige eigenaren?
Iemand nog andere ervaring met de batterij dan vorige forumposters?

• Hephaestus
  • Niet online
quote:
mbosje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:46:
Aangezien ik de watch nog niet heb, als ik een zwarte horlogeband bestel Is de kleur dan het zelfde of kan dat verschillen? Weet jij nog welke jij bestelt hebt?
Ik had deze besteld toendertijd:

http://www.aliexpress.com...-hot-sale/2052356002.html

maar ik ben nog op de post aan het wachten... bestellingen uit china, duren 2 tot 5 en in slechtse geval soms wel 8 weken, afhankelijk van snelheid douane etc..

Mij maakt het niet zoveel uit als de kleur zwart niet 100 procent overeenkomt met het uurwerk.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

quote:
mbosje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:46:

Ik kreeg een mail van wehkamp, ze hebben 15 korting op elektronica. Dus ook op alle smartwatches alleen niet op deze LG :( alle anderen wel. Maar ff gemaild, nee heb je Ja kun je krijgen toch (a)

Hoe bevalt het alle andere gelukkige eigenaren?
Iemand nog andere ervaring met de batterij dan vorige forumposters?
Batterij moet bij mij nog gekalibreerd worden, stond vanaf 11u tot eind vd middag op 100%, daarna liep het langzaam naar beneden tot ie vannacht om 1:00 op 87% stond :P

• Hephaestus
  • Niet online
Ook erg handig voor elk OS (Windows,Linux,OSX):
http://forum.xda-develope...k-tools-sideload-t2929177

Kun je apps sideloaden en zien welke apps er op de G watch R geinstalleerd zijn en zo kun je deze ook weer oninstalleren

• Penhoat
Nou hij zou vandaag bezorgd worden, heel de dag was er iemand in huis, Post NL constateerde dat er niemand thuis was. Dus wordt hij morgen bezorgd, wel op gewijzigd adres, m'n werk. Ongelofelijk hoe zoiets weer kan gebeuren

• Trackerfire
Die van mij gaat terug. Ik vind 't niet lekker werken dat hij afhankelijk is van de telefoon. Verder merk je aan bijna alles dat Android Wear (nog) niet voor ronde devices is.... jammer, want hij is wel mooi :)

• Donool

Donool

quickmafs

quote:
Trackerfire schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:23:
Die van mij gaat terug. Ik vind 't niet lekker werken dat hij afhankelijk is van de telefoon. Verder merk je aan bijna alles dat Android Wear (nog) niet voor ronde devices is.... jammer, want hij is wel mooi :)
Vind je dat niet zonde? Ze werken nog continu aan Android Wear om het beter te maken toch? Dan zie je het echt beter worden na een tijdje..

• Kaasdipje
Vandaag binnen gekregen. Denk dat ik morgen even een review maak en deze, inclusief foto's, post.

• Trackerfire
Ja, maar voor nu vind ik € 269,- erg veel geld om proefkonijn te zijn ;-)!

• Donool

Donool

quickmafs

quote:
Trackerfire schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:56:
Ja, maar voor nu vind ik € 269,- erg veel geld om proefkonijn te zijn ;-)!
Zit dan ook wel weer wat in, ik kan hem als het goed is morgen ophalen bij de MediaMarkt, wil hem eerst even echt zien voor ik hem koop.

Dan maar eens een review maken!

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Doet dat ding echt he-le-maal niks als je geen Android telefoon hebt om hem mee te connecten? Ook geen tijdweergave?

• Trackerfire
quote:
joblamie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:00:
Doet dat ding echt he-le-maal niks als je geen Android telefoon hebt om hem mee te connecten? Ook geen tijdweergave?
Tijdweergave, stappen tellen en hart rate meten. Dan houdt het op volgens mij zonder foon.

• joblamie
  • Niet online
quote:
Trackerfire schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:03:
[...]

Tijdweergave, stappen tellen en hart rate meten. Dan houdt het op volgens mij zonder foon.
Ok cool. Kun je zonder Android telefoon dan ook van watchface wisselen?

• Kaasdipje
Hmm, kan op Facer nog niet echt een mooie vinden. Vind de meeste 'merk' lookalikes niet echt mooi. Heb liever iets simpels, basics zonder al te veel poespas. Dan maar weer even terug naar de standaard faces.

• TiesB
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-01 13:42
quote:
NibborSneffets schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:11:
Hmm, kan op Facer nog niet echt een mooie vinden. Vind de meeste 'merk' lookalikes niet echt mooi. Heb liever iets simpels, basics zonder al te veel poespas. Dan maar weer even terug naar de standaard faces.
Ik neem aan dat je facerepo.com reeds hebt ontdekt :)

Mijne ook vandaag binnengekregen, wat is ie prachtig zeg :9~
Helaas krijg ik mijn Nexus 5 morgen pas weer terug, dus dan mooi ermee bezig.
Enorm bedankt voor die uitgebreide post trouwens!

Ben persoonlijk wat minder gecharmeerd door het meegeleverde bandje. Hij is opzich mooi, en in lijn met het horloge, alleen vind ik hem qua stof toch wat minder. Vind hem vrij lastig om doen en hem wat goedkoop aanvoelen, maar dit zal hopelijk/waarschijnlijk wel met verloop van tijd beter worden. En zo niet, kost een ander bandje ook de wereld niet :)

Al met al toch erg onder de indruk, en ik kan niet wachten hem volledig te gaan gebruiken _/-\o_

iRacing Profiel

• leor18
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 24-07-2018
Ik heb gisteravond hem bij bol.com besteld en werd vanmorgen om 9 uur al gebracht. Ben tot nu toe best onder de indruk van wat dat ding kan, alleen zijn er nog wel een paar minpuntjes.

Ik denk dat voor een groot deel dat aan de software ligt waaronder dat het soms nog niet heel soepel loopt en bijvoorbeeld die hartslagmeter vaak niet klopt. Het bandje vind ik best wel een teleurstelling, hij gaat inderdaad niet makkelijk dicht en vind hem erg goedkoop aanvoelen, gewoon te slecht voor het horloge van 270 euro.

Verder heeft de batterij het tot vijf uur volgehouden, maar moet ik zeggen dat ik hem vandaag wel heel erg veel gebruikt heb. Dan weet ik niet of anderen daar ook last van hebben maar ik moet mijn telefoon (Sony Xperia Z2) ook op de Engelse systeemtaal zetten om de google now kaarten te kunnen gebruiken op de G Watch.

De grootte van de Watch viel mij heel erg mee, ik heb relatief kleine polsen maar hij zit bij mij prima! Uiteindelijk ben ik er absoluut blij mee, maar hoop ik wel dat er nog wat updates aankomen.

• Trackerfire
quote:
joblamie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:09:
[...]

Ok cool. Kun je zonder Android telefoon dan ook van watchface wisselen?
Dat kan zeker. Zonder foon kun je dan weer niet nieuwe watchfaces krijgen ;)

• RoosW
  • Laatst online: 10:59
Ik merk een heel groot verschil met de LG G als het gaat om actief worden door je pols te draaien, dat werkte bij de LG G voor mij 99,9% maar met de LG G R is het 50% maximaal, iemand die kan bevestigen/ontkennen of dit zo is?

• joblamie
  • Niet online
quote:
Trackerfire schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:12:
[...]

Dat kan zeker. Zonder foon kun je dan weer niet nieuwe watchfaces krijgen ;)
OK top, om deze reden overweeg ik de LG G Watch R aan te schaffen ondanks dat ik een iPhone heb. Het zit namelijk zo:

1. Ik was sowieso van plan rond de 250 euro uit te geven aan een mooi horloge
2. Ik heb nu een iPhone, maar wissel zeer regelmatig naar Android
3. Ik acht de kans dat er beperkte iPhone support komt aanwezig (Pebble kan het, waarom dan Google niet?)

Ik snap voor de volle 100% dat zo'n ding bedoeld is voor Android en dat 90% van zijn functionaliteit wegvalt als je geen Android smartphone hebt. Maar aan de andere kant; Ik ging sowieso een horloge kopen en met deze kun je blijkbaar wel je watchface afwisselen, ook zonder smartphone. Iedere functionaliteit die daar in de toekomst nog voor mij bijkomt is alleen maar meegenomen.

Ik twijfel dus: Een mooi analoog horloge kopen a 250 euro, of de LG G Watch R.

Tips, hints, suggesties en meningen zijn welkom.

• mbosje
Ik zou het graag bevestigingen Roos, helaas komt bol.com zijn afspraken niet na betreft het leveren binnen 24 uur. Opzich is dat nog geen ramp, alleen ben ik morgen niet thuis om de bestelling te ontvangen!
Waarom beloven ze voor 23:00 bestelt volgende dag in huis, als ze het niet waar kunnen maken:(

Maar ik moet zeggen dat het niet heel goed klikt, als er zon groot verschil zit tussen de LG G en de LG GR betreft het activeren als je je pols omhoog brengt. Hebben meer mensen daar last van inderdaad?
Is de batterij duur van andere gebruikers nu ook betere geworden na enkele dagen?

• mbosje
quote:
joblamie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:32:
[...]

OK top, om deze reden overweeg ik de LG G Watch R aan te schaffen ondanks dat ik een iPhone heb. Het zit namelijk zo:

1. Ik was sowieso van plan rond de 250 euro uit te geven aan een mooi horloge
2. Ik heb nu een iPhone, maar wissel zeer regelmatig naar Android
3. Ik acht de kans dat er beperkte iPhone support komt aanwezig (Pebble kan het, waarom dan Google niet?)

Ik snap voor de volle 100% dat zo'n ding bedoeld is voor Android en dat 90% van zijn functionaliteit wegvalt als je geen Android smartphone hebt. Maar aan de andere kant; Ik ging sowieso een horloge kopen en met deze kun je blijkbaar wel je watchface afwisselen, ook zonder smartphone. Iedere functionaliteit die daar in de toekomst nog voor mij bijkomt is alleen maar meegenomen.

Ik twijfel dus: Een mooi analoog horloge kopen a 250 euro, of de LG G Watch R.

Tips, hints, suggesties en meningen zijn welkom.
Mijn persoonlijke mening:
Ik denk niet dat het horloge zou kopen als ik niet de functionaliteiten kan gebruiken. Dan heb je eigenlijk een duur normaal horloge, die iedere 1/2 dagen opgeladen moet worden. Ik heb wel gelezen dat er inderdaad ondersteuning komt voor ios maar wanneer geen idee.

Misschien dat iemand anders meer info heeft?:)

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Ik heb gewoon het scherm altijd aanstaan, niks draaien :P Staat wel mooi ook, en met de accu red je het makelijk. Nu na een paar dagen de G watch R gebruikt te hebben ben ik er zeer tevreden over onlangs dat de functionaliteit van wear nog beperkt is :)

• madpilot0
  • Laatst online: 09:21

madpilot0

I ain't mad

quote:
mbosje schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:34:
Ik zou het graag bevestigingen Roos, helaas komt bol.com zijn afspraken niet na betreft het leveren binnen 24 uur. Opzich is dat nog geen ramp, alleen ben ik morgen niet thuis om de bestelling te ontvangen!
Waarom beloven ze voor 23:00 bestelt volgende dag in huis, als ze het niet waar kunnen maken:(

..
Ik heb hetzelde, alleen ligt het bij postnl en niet bij bol.com die het pakket gisteravond aan postnl heeft overhandigd. Helaas ben ik er niet bij de 2e en 3e afleverpoging :F Even wat langer afwachten dus :9

• mbosje
quote:
madpilot0 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:47:
[...]

Ik heb hetzelde, alleen ligt het bij postnl en niet bij bol.com die het pakket gisteravond aan postnl heeft overhandigd. Helaas ben ik er niet bij de 2e en 3e afleverpoging :F Even wat langer afwachten dus :9
Zelfde probleem hier 8)7 Even kijken of het mij dan lukt morgen thuis te zijn..
Nee ik snap dat het probleem bij PostNL Ligt :F , maar als jij als onderneming iets uitbesteed je hier afspraken over maakt. Dan zorg je toch dat partij waar je het uitbesteed zijn afspraken nakomt. Ik neem aan dat Bol (ahold) en postNL hier goede afspraken over hebben. Ach het is niet anders we zien wel is niet anders:)

Weet iemand hier toevallig wanneer Android wear 2.0 komt, ik las dat deze sowieso naar de LG g watch R komt kan iemand van jullie dit bevestigen toevallig(A) ik hoop namelijk niet dat LG dit niet aanbied, dan is deze watch niet echt toekomst bestendig.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:31

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij krijgen alle Smartwatches de nieuwe update. Een reviewer heeft iig al aangegeven de nieuwe update gekregen te hebben las ik niet.

Ik zit nog erg in het twijfel kamp of ik een smartwatch moet kopen of niet.
Heb vroeger altijd horloges gedragen en met regelmaat een nieuwe gehaald.
De laatste paar jaar draag ik ze eigenlijk niet meer en voor de tijd heb je natuurlijk gewoon je telefoon of je computer die ik grotendeels van de dag voor me heb.
Maar een smartwatch, meerdere soorten wijzerplaten etc lijken toch ook wel wat.
Samen met notificaties heeft het wel potentie. Echter zie ik mezelf niet spreken tegen mijn horloge voor hte maken van afspraken of het reageren op prive berichten.
En dan pak ik toch weer de telefoon uit de broekzak.

De moto360 trok mij het meest, groot scherm maar is helaas toch niet 360. En dat stoort me toch.
De LG ziet er dan veel beter uit.

Hou voorlopig topic in de gaten en wie weet kan iemand me toch overtuigen voor een (early) kerst cadeautje

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RoosW
quote:
mbosje schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:34:
Is de batterij duur van andere gebruikers nu ook betere geworden na enkele dagen?
Ik heb hem bij ontvangst eerst nog een uur op de lader gegooid, vertrouwde die 100% melding niet echt. Ik ben nu op dag 3 na 24 uur gebruik op 59% over dus ruim voldoende voor 2 dagen lijkt mij.

• RoosW
quote:
DarkSide schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:31:
Volgens mij krijgen alle Smartwatches de nieuwe update. Een reviewer heeft iig al aangegeven de nieuwe update gekregen te hebben las ik niet.

Ik zit nog erg in het twijfel kamp of ik een smartwatch moet kopen of niet.
Heb vroeger altijd horloges gedragen en met regelmaat een nieuwe gehaald.
De laatste paar jaar draag ik ze eigenlijk niet meer en voor de tijd heb je natuurlijk gewoon je telefoon of je computer die ik grotendeels van de dag voor me heb.
Maar een smartwatch, meerdere soorten wijzerplaten etc lijken toch ook wel wat.
Samen met notificaties heeft het wel potentie. Echter zie ik mezelf niet spreken tegen mijn horloge voor hte maken van afspraken of het reageren op prive berichten.
En dan pak ik toch weer de telefoon uit de broekzak.

De moto360 trok mij het meest, groot scherm maar is helaas toch niet 360. En dat stoort me toch.
De LG ziet er dan veel beter uit.

Hou voorlopig topic in de gaten en wie weet kan iemand me toch overtuigen voor een (early) kerst cadeautje
Alle watches krijgen de update, niet zo raar ook aangezien ze (haast) allemaal dezelfde hardware hebben. Alleen de Asus Zenwatch zal misschien later geüpdatet worden aangezien Asus toestemming heeft om de Wear firmware aan te passen voor het klokje..
Spreken tegen je klokje klinkt inderdaad gek, maar ondanks dat, gebruik ik het regelmatig om even een timer te zetten bij het koken, bere handig, en lang niet altijd m'n smartphone direct bij de hand.
Na geruime tijd met diverse smartwatches om de pols te hebben gelopen, wil ik niet meer zonder. Now is vaak verrassend handig, en de Agenda kaarten die je op je klokje krijgt voor alles dat je er in gezet hebt is excellent.

• Penhoat
Ik heb hem vanochtend binnen gekregen en zal m'n eerste ervaringen delen:

Uiterlijk:

De grote en dikte vielen mijn bijzonder erg mee. Gezien de eerdere reacties hierover was ik beetje bang voor de maat. Het is echter zo dat mijn Armani horloge groter was in elk opzicht, ondanks dat deze helemaal niet groot is vind ik. Verder is de afwerking mooi, hij is bijzonder licht, enkel het bandje ben ik geen fan van. Smaken verschillen uiteraard.

Scherm:

Het scherm is echt super. Zwart is pikzwart en daar ben ik echt uiterst tevreden mee. Het scherm leest in direct licht prima af, beter dan telefoons iig doen naar mijn mening. Hij staat bij mij op "Always on" toch dimt het scherm een heel klein beetje (ondanks de maximale helderheid) wanneer het scherm niet wordt gebruikt. Dit is een klein beetje storend, hoop dat dat weg kan.

Batterij:

Nog vrij weinig over te vertellen, heb hem pas sinds vanochtend 11 uur. Heb in de tussentijd zo'n 20 verschillende watchfaces geprobeerd, always on, antwoorden op whatsappjes via voice, het is nu 16:45 en heb nog 97% over van de 100%.

Mogelijkheden:

Watchface keuzes genoeg. Er staat al veel op, via Facer zijn er nog tientallen op te zetten van bekende merken. Genoeg keuze en dat is fijn. Verder werken de cards prima, notifcaties en mogelijkheden hiermee zijn uitgebreid zat. Zo kan ik bij een whatsappje het bericht lezen, het hele gesprek, hierop antwoorden met pre-sets of met voice. Verder is alles wat je doet ook via druk op het scherm te openen op je mobiel. Ok Google werkt redelijk, zo kan je gewoon in nederlands en engels door elkaar praten en dat werkt feilloos, maar niet alles zal hij even goed verstaan.

Eindoordeel:

Voorlopig nog niet te geven. Moet hem even een tijdje hiervoor gebruiken. Hij zit iig erg lekker en is erg licht. De prijs hindert me ook niet, mijn Armani horloge was een stuk duurder en ondanks dat ie erg mooi is, is het gebruiksgemak voor zover ik dat nu op merk toch echt een veel groter voordeel dan een iets mooier klokje.

• striner
ben net bij MM Heerlen geweest, en daar zeiden ze dat hij pas 12 november binnenkomt. Bij de Vodafone winkel hebben ze, net als in de folder, een groot uithangbord staan met de LG G watch R erop, maar ik zag hem binnen nergens staan, en bij navraag zeiden ze hem pas dit weekend of volgende week binnen te krijgen, beetje knullig als je het mij vraagt :(

Ik wil hem toch eerst even om mijn pols hebben alvorens te beslissen hem te kopen of niet, met mijn relatief dunne polsjes :P dan maar even wachten nog...

• carnivore
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2016
Bij de Mediamarkt in Amsterdam Noord hebben ze er gister vier binnen gekregen, zijn er nu nog maar drie over :-)

• Donool

Donool

quickmafs

Heb hem inmiddels binnen. Eerste indruk: wat een vette gadget!

• NoSII
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-01-2017
Een korte stand van zaken qua battery life: gisteravond eerst de batterij helemaal leeg getrokken en vervolgens de hele nacht op de lader. Gekalibreerd en helemaal vol dus. Vanochtend om 6.30 uur van de lader. Nu, zo'n 7,5 uur later dus, staat ie op nog 79 procent over. Met best veel spelen, checken e.d., maar wel met een zwarte watch face. Maar goed, een hele dag haal je fluitend en als je'm 's nachts uitzet, kun je er volgens mij ook twee dagen mee doen. Valt niet tegen...

• mbosje
Mijn eerste indruk:

Ik heb mijn horloge vandaag ontvangen om 13:00.
Eerste indruk wauw! wat een mooie smartwatch, de grote valt mij echt mee, hij is niet klein maar gewoon een mooi formaat, mijn polsen zijn 18 cm omtrek. Koppelen met mijn mobiel ging erg snel en makkelijk, ook andere faces met facer gaat snel en makkelijk. De batterij duur valt mij op het eerste oog tegen, dit kan zijn omdat hij net nieuw is, dit heb ik wel vaker gelezen op het forum. ik heb hem om 13:00 aangezet, het is nu 16:30 en hij heeft nog 78% batterij. Dat is dus 4,89% per uur, ik hoop dat dit nog wel verbeterd en dat ik in de buurt ga komen van anderen waar hij een hele dag meegaat voordat hij rond de 78% komt. Er is nog een kleine zwarte ring om de rand, dit was mij eerder op foto's niet echt opgevallen dat is eigenlijk het enigste minpunt qua design. Verder een mooi horloge om te zien, tot nu toe is het niemand opgevallen dat ik een smartwatch om had, mijn oma dacht dat ik een nieuw gewoon horloge had gekocht. Toen ik er mee begon te spelen, stond ze raar te kijken. Het was iets dat ze nog nooit eerder had gezien of over heeft gehoord:P.
Android wear is met wat extra apps om alles makkelijker te maken redelijk goed te noemen. Wel valt mij de spraak herkenning flink tegen, tot nu toe heeft de watch nog geen 1 spraak opdracht goed uitgevoerd. Misschien komt het door mijn accent?? zowel in het Nederlands als het Engels doet hij niet wat ik wil. Als ik dingen zeg zoals:
Take a note of remind me i have to work. Hier maakt hij totaal andere dingen van! Hoe is jullie ervaring hiermee misschien tips?

Kort samengevat, het is een erg mooi horloge. Bouw kwaliteit is goed en ook het bandje waar ik bang voor was zit en voelt eigenlijk erg goed.
Batterij duur is nu nog niet goed, android wear werkt goed met extra apps.
Spraak herkenning is super slecht.

• DukeN

DukeN

ook @ www.duken.nl

quote:
DukeN schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:40:
Bah.... Ik heb 3 november mijn Horloge besteld bij Bol.com. Toen was de levering 8 Nov.
Gisteren (4 november) is de voorraad bekend geworden en heb je hem de dag erop in huis.
Dus had ik hem 4 november besteld kwam hij vandaag binnen....

Vandaag gebeld met de Bol. Nu blijkt dat mijn Verzending datum al vast staat op "Verwacht op: 08-11-2014" Hij wordt dus niet eerder verstuurd... de bol boefjes. Dit kunnen ze niet meer aanpassen. :'(

De kerel van Bol.com geeft "netjes" aan dat we hem kunnen annuleren, opnieuw bestellen en dan heb ik hem morgen wel. Gekkehuis toch?

Naja... we wachten wel wat extra dagen ivm een systeempje bij Bol.com. Dan maar zaterdag de hele dag binnen zitten, anders is de volgende levering pas dinsdag ;(
Eureka!

bestelling toch moeten annuleren, deze werd morgen dus niet bezorgt. het was niet helemaal duidelijk waarom..... 8)7

Dus nieuwe bestelling... moet morgen binnenkomen. Ik ben benieuwd :-(

• leor18
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 24-07-2018
quote:
mbosje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:40:

Wel valt mij de spraak herkenning flink tegen, tot nu toe heeft de watch nog geen 1 spraak opdracht goed uitgevoerd. Misschien komt het door mijn accent?? zowel in het Nederlands als het Engels doet hij niet wat ik wil. Als ik dingen zeg zoals:
Take a note of remind me i have to work. Hier maakt hij totaal andere dingen van! Hoe is jullie ervaring hiermee misschien tips?
Probeer eens de systeemtaal van je telefoon op engels verenigde staten te zetten. Ik had hetzelfde probleem alleen nu werkt het wel.

• Kaasdipje
Heb persoonlijk totaal geen problemen met spraakherkenning. Heb mijn toestel op de engelse taal staan.

• Donool

Donool

quickmafs

quote:
Hephaestus schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:31:

Op telefoon Tasker met AutoVoice en de xposed module Google Voice API (je phone moet hiervoor geroot zijn), zodat je AutoVoice op je horloge kunt gebruiken en zo zelf eigen stem commandos in het nederlands kunt maken om Tasker taken uit te voeren...

Ik heb autovoice + tasker werkend op Google Now vanaf m'n telefoon maar vanaf mn G watch krijg ik het niet aan de praat. Als ik tasker opstart vanaf mn watch kan ik wel de commando's uitvoeren maar als ik zeg "Ok Google" en dan een spraakcommando krijg ik niets.. alleen maar zoek resultaten.

Ik heb tasker op de voorgrond draaien, hij luistert naar GN tekst + spraak maar de watch doet niets. Vergeet ik misschien iets??????

• mbosje
quote:
leor18 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:31:
[...]

Probeer eens de systeemtaal van je telefoon op engels verenigde staten te zetten. Ik had hetzelfde probleem alleen nu werkt het wel.
Thanks voor de tip, klopt nu mijn telefoon op Engels staat doet hij het meer dan prima. Top dankje!

Nog een vraagje, heeft iemand de waterdichtheid al uitgeprobeerd? Mee douchen of?

• RoosW
quote:
mbosje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:51:
[...]

Thanks voor de tip, klopt nu mijn telefoon op Engels staat doet hij het meer dan prima. Top dankje!

Nog een vraagje, heeft iemand de waterdichtheid al uitgeprobeerd? Mee douchen of?
Iets te enthousiast met handen wassen, horloge behoorlijk nat, scherm reageert op druppels ;-) Geen problemen verder ondervonden, even met theedoek drooggemaakt en alles blijft keurig functioneren.

• mbosje
quote:
RoosW schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:36:
[...]

Iets te enthousiast met handen wassen, horloge behoorlijk nat, scherm reageert op druppels ;-) Geen problemen verder ondervonden, even met theedoek drooggemaakt en alles blijft keurig functioneren.
Ahh oké niet dat ik het van plan Was maar toch.
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van de batterij. Gisteren Had ik een percentage van 7,8 per uur, vandaag zit ik op 3,5 en dan terwijl ik er vandaag nog niks mee gedaan heb. Ik heb 5 whatsapp berichten ontvangen en 2 mails verder staat hij op always on, maar zit hij het miste in De dim modus.
Ik hoop dat hij morgen nog vooruitgang in zit. Ik las hier verhalen van 7 uur gebruik en het horloge stond maar op 87% dat Is bij mij dus echt niet het geval :(

Hoe zit het nu met jullie levensduur qua batterij?
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True