Bij Amazon.de heeft het niks te maken met 'pech'. De prijzen worden getoond met de Duitse BTW en wordt het BTW verschil met Nederland berekend wanneer je gaat afrekenen en ervoor gekozen hebt om het naar Nederland te versturen.
Je zou kunnen spreken van 'pech' wanneer je bijvoorbeeld iets besteld bij een verkoper buiten de EU. Wanneer jouw pakketje Nederland binnenkomt kun je de pech hebben dat jouw pakketje eruit gepikt wordt en je met douane invoerrechten en BTW verrekening te maken krijgt.
Als ik hier op mag reageren, met de bedoeling het on-topic te houden:
De VARIATIE IN PRIJZEN BIJ AMAZON.DE
Er is een achtergrond algoritme bij Amazon dat de BTW berekent. Wanneer je een "normaal" product (van Amazon, geleverd door Amazon, geen coupons, geen aparte zaken) koopt, dan wordt inderdaad bij het afrekenen de Nederlandse BTW gerekend.
Echter, het is me al meerdere keren gebeurd dat wanneer ik van een MarketPlace leverancier koop dat de BTW dan niet om hoog gaat. Ook gebeuren er vaak rare berekeningen wanneer er coupons vanaf gaan, zie meerdere posts over de KWL actie, waarbij een coupon van 6 euro opeens 20 euro korting geeft. Ook is er bij sommige acties van Amazon opeens geen extra BTW heffing. Prime Day Harry Potter Hedwig bijv. was voor mij opeens ook voor de prijs die er op het kaartje stond. Ik heb er nog geen lijn in kunnen vinden.
Vandaar ook dat ik de uitspraak van @
lutj onderschrijf, de "pech" zit hem er in dat het algoritme moeilijk te doorgronden is.
Kijk dus echt goed naar alle aanbiedingen bij Amazon.de en ga helemaal door tot dat je moet afrekenen voordat een prijs deelt met ons. Hou ook rekening met "persoonlijke" aanbiedingen, zo kwam ik begin deze week met coupons en KWL15 korting op 201,78 voor de Sian. Niet dat ik hem wil hebben, maar zo is het leven
Gelukkig nog een maandje, dan is de BTW weer gelijk!