Richub schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:41:
Of ik het leuk vind weet ik niet, juist omdat ik totaal geen overzicht heb.
Ik heb ook al op youtube rondgekeken, maar je hoort al gelijk dingen als: 'Iedereen weet hoe je object x maakt, dus dat ga ik hier niet uitleggen.'
Nee, verrekte autist, niet iedereen weet hoe je object x maakt! Dat jij dat wel kan houdt niet automagisch in dat iedere andere MCspeler dat dan ook kan.
Als je dat maar genoeg hoort, dan haak je vanzelf af, ik iig wel...
Je moet jezelf gewoon even de tijd geven, bouw een tijdelijk onderkomen en concentreer je op de dingen die je wel kent.
Kom je tijdens het minen dingen tegen die je niet kent kun je in je invetory scherm [E] het altijd invoeren in de zoek functie en krijg je te zien wat je ermee kunt en wat je daar eventueel nog voor nodig hebt.
Verder veel trial and error, er zijn onmetelijk veel nieuwe dingen als je vanilla gewent bent, zoals ik, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Als je naar objecten kijkt krijg je ook info, daar staat dan vaak wel bij uit welke pack het komt, b.v. witchery en kun je zelf beslissen het niet mee te nemen omdat je je daar [voorlopig] niet mee bezig wilt houden.
Je moet je echt weer door een berg heen worstelen maar dat brengt ook weer avontuur wat voor mij allang niet meer zat in vanilla.
Ach en dan ga je wat vaker dood, geen probleem want je krijgt een waypoint naar waar je doodging en daar liggen dan netjes al je spullen onder een steen.
Over een tijdje weet je niet beter behalve dan dat je niet terug wilt naar vanilla, ff doorbijten.
Only fools are enslaved by time and space.