eRixxje: Opis heeft niet of nauwelijks impact op performance, hij profiled alleen als je hem daartoe opdracht geeft. Voor modded minecraft is Opis eigenlijk de enige optie die genoeg functionaliteit biedt.
Whatever floats your boat :-)Jelmar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:26:
eRixxje: Opis heeft niet of nauwelijks impact op performance, hij profiled alleen als je hem daartoe opdracht geeft. Voor modded minecraft is Opis eigenlijk de enige optie die genoeg functionaliteit biedt.
Het was maar een suggestie.
Een locale profiler zal vast werken en je laten zien wát lag veroorzaakt, maar hoogstwaarschijnlijk niet wáár. Opis doet dat wel. Die geeft aan welke TE specifiek zwaar is en stelt je in staat er naar te teleporten om het te fixen. Als hij geen specifieke TE kan weergeven, laat ie alsnog zien in welke chunk het probleem zich bevindt. Dit is inclusief een interactieve map met overlays voor timings, loaded chunks, etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Jelmar op 10-04-2015 15:24 ]
Hey, meningen verschillen, de een een algemene profiler, de ander Opis :-)
De ene neemt .net, de ander .nl ;-)
Gaat het nou weer over dat .net en .nl gedoeeRixxje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:27:
Hey, meningen verschillen, de een een algemene profiler, de ander Opis :-)
Goed,
Ik vind het jammer dat er wat misgelopen is, zeg maar misverstand is ontstaan toen ik Erik mailde.
Hierin gaf ik de indruk dat wij "actie" zouden ondernemen als ze geen andere naam zouden kiezen.
Omdat dit wat bruut overkwam, wil ik me verontschuldigen, dit was niet de bedoeling van ons.
We hebben onderling (wel, mijn collega's van tweakcraft.net toch) het besproken en onder elkaar opgelost.
Ik hoop dat we dit verhaal nu achter ons kunnen laten en ons terug kunnen bezighouden met wat er echt toe doet, namelijk een server runnen en het proberen tof te maken voor de spelers.
- GuntherDW
Ik vind het jammer dat er wat misgelopen is, zeg maar misverstand is ontstaan toen ik Erik mailde.
Hierin gaf ik de indruk dat wij "actie" zouden ondernemen als ze geen andere naam zouden kiezen.
Omdat dit wat bruut overkwam, wil ik me verontschuldigen, dit was niet de bedoeling van ons.
We hebben onderling (wel, mijn collega's van tweakcraft.net toch) het besproken en onder elkaar opgelost.
Ik hoop dat we dit verhaal nu achter ons kunnen laten en ons terug kunnen bezighouden met wat er echt toe doet, namelijk een server runnen en het proberen tof te maken voor de spelers.
- GuntherDW
GuntherDW
Sportief dat je dat erkent. Ik reageer niet zo best op (indirecte) dreigementen en ik hecht waarde aan gewoon open en duidelijk zeggen waar het op staat. Zoals ik al had aangegeven in ons overleg; was de mail niet op die toon gesteld, dan had ik geen enkel bezwaar gehad.
Ik ga asap contact met jullie opnemen zodat jullie de domeinnaam kunnen overnemen. Natuurlijk kosteloos.
Sportief dat je dat erkent. Ik reageer niet zo best op (indirecte) dreigementen en ik hecht waarde aan gewoon open en duidelijk zeggen waar het op staat. Zoals ik al had aangegeven in ons overleg; was de mail niet op die toon gesteld, dan had ik geen enkel bezwaar gehad.
Ik ga asap contact met jullie opnemen zodat jullie de domeinnaam kunnen overnemen. Natuurlijk kosteloos.
Geintje man, Dat is allang in den minne geschikt ;-)Jochemd13 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:37:
[...]
Gaat het nou weer over dat .net en .nl gedoe
Party in mijn base!
Ik heb beef, wheet en potions, als iemand een music disc meeneemt, gaan we los!
POPCORN!Dongersmooi schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:48:
Party in mijn base!
Maar welke naam nemen we nu? GotCraft? Want ik moet wel asap wat regelen
Kovviecraft?eRixxje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:52:
[...]
POPCORN!
GOTCraft is veruit mn favoriet, PopcornCraft vind ik ook wel iets hebben.eRixxje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:52:
[...]
POPCORN!
GOTCraft is net aangevraagd. Zal vanavond wel al actief zijn vermoed ik.
Even nergens om, maar GotCraft bestaat toch allang? Eerste google hit is .eu, en natuurlijk gebaseerd op Game of Thrones.
Nou is de kans dat die komen te weten dat deze server bestaat natuurlijk een stuk kleiner, maar waarom zou je het risico nemen?
Nou is de kans dat die komen te weten dat deze server bestaat natuurlijk een stuk kleiner, maar waarom zou je het risico nemen?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ja, die hebben we gezien. Is een Bulgaars talige server en een handwerkbeurs in Toronto, dat zal wel los lopen....
Dat is toch hetzelfde?
Allebei een kuteind fietsen vanaf Hoogezand-Sappemeer
Allebei een kuteind fietsen vanaf Hoogezand-Sappemeer
Hey popcorn is mijn dingeRixxje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:52:
[...]
POPCORN!
Vraagje trouwens.. Ik wou eigenlijk mijn nickname in Minecraft veranderen, maar heeft dat nog invloed op de griefing rechten in Minecraft?
[ Voor 22% gewijzigd door Naiki op 10-04-2015 16:16 ]
Eventjes een vraag, ik zie hierboven allemaal berichten over verschillende servers en .net en .nl
Ik heb geen idee wat het verschil is. Als ik gewoon op de minecraft server wil spelen met de meeste tweakers, welke is dat dan? En welke servers zijn er nog meer?
Ik heb geen idee wat het verschil is. Als ik gewoon op de minecraft server wil spelen met de meeste tweakers, welke is dat dan? En welke servers zijn er nog meer?
De .nl krijgt een andere naam (hoorde ik) en daar zitten op dit moment meer spelers op (5vs0)levik7 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:32:
Eventjes een vraag, ik zie hierboven allemaal berichten over verschillende servers en .net en .nl
Als het kon was het 3VS0 moet helaas nog werken..Jochemd13 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:37:
[...]
De .nl krijgt een andere naam (hoorde ik) en daar zitten op dit moment meer spelers op (2vs0)
Wij gaan vanavond van naam veranderen. Nu kun je nog inloggen op: play.tweakcraft.nllevik7 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:32:
Zodra de naamsverandering een feit is, zal ik hier de nieuwe gegevens plaatsen. Dan kom je gewoon weer op dezelfde wereld met dezelfde mensen binnen :-)
Welkom!
Ik zou zeggen; kom bij beide even kijken.
Ik zit op de .nl server en wij verhuizen binnenkort, maar dat hoor je
Dit is een gezellige, niet te veel regels server.
We hebben binnen deze server een creative, survival en redstone wereld draaien.
Edit: ninja'd
Ik zit op de .nl server en wij verhuizen binnenkort, maar dat hoor je
Dit is een gezellige, niet te veel regels server.
We hebben binnen deze server een creative, survival en redstone wereld draaien.
Edit: ninja'd
[ Voor 3% gewijzigd door Dongersmooi op 10-04-2015 16:54 ]
Het is dat ik ook aan het werk ben, anders was het 3 vs. 1.
Op TC.net zie je vooral 's avonds en in het weekend meer mensen. Overdag moeten we werken
Op TC.net zie je vooral 's avonds en in het weekend meer mensen. Overdag moeten we werken
We are shaping the future
Het is veel te mooi weer vandaag, heerlijk een halve snipper genomen vanmiddag 
Lekker in de tuin met een biertje en de laptop, wat wil een mens nog meer!
*nu regent t in MC
Lekker in de tuin met een biertje en de laptop, wat wil een mens nog meer!
*nu regent t in MC
/rain off of /weather clear (afhankelijk van je plugins)?
We are shaping the future
Ik ben nu de map aan het overzetten naar gotcraft.nl... Update volgt binnen nu en 5 minuten.
SpannendeRixxje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:08:
Ik ben nu de map aan het overzetten naar gotcraft.nl... Update volgt binnen nu en 5 minuten.
Je kunt weer joinen, want zo snel zijn we :-)
Nieuwe servergegevens:
play.gotcraft.nl
(mocht het domein bij jou nog niet werken vanwege een trage provider, gebruik dan ons nieuwe ip: 185.66.250.205, want: nieuwe servers!)
Gameze!
Nieuwe servergegevens:
play.gotcraft.nl
(mocht het domein bij jou nog niet werken vanwege een trage provider, gebruik dan ons nieuwe ip: 185.66.250.205, want: nieuwe servers!)
Gameze!
[ Voor 7% gewijzigd door eRixxje op 10-04-2015 19:25 ]
Ziet er goed uit erixxeRixxje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:10:
Nieuwe servergegevens:
play.gotcraft.nl
Gameze!
De creative map is ook weer terug, met /server creative hop je er naartoe.
Als je nu de nether in loopt zijn er gelijk allemaal pigmenseRixxje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:10:
Nieuwe servergegevens:
play.gotcraft.nl
Gameze!
Lijkt mij niet zo handig
@Erixxje ik kan, na het overgaan van Tweakcraft.nl naar GOTcraft.nl niet meer mijn chest openen en o.a. mijn furnace gebruiken. Kan jij dit voor mij aanpassen?
Coords: 681 67 -462
Op de survival?Jochemd13 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:02:
[...]
Als je nu de nether in loopt zijn er gelijk allemaal pigmens
Lijkt mij niet zo handig
op de vorige server had k alles geslabt zodat er niets kon spawnen, Dat kan je doen bij je portal en dan bijvoorbeeld iron doors naar de rest van de nether.
Zo is de pigmanfarm nu ook gedaan. Geen block in het gebied waar spelers komen is spawnable, overal slabs en stairs en bijvoorbeeld op de rails glass.
Klopt, de laatste twee claimwijzigingen waren niet meegenomen. Ik heb dit hersteld, dus je kunt weer overal bij!init schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:54:
@Erixxje ik kan, na het overgaan van Tweakcraft.nl naar GOTcraft.nl niet meer mijn chest openen en o.a. mijn furnace gebruiken. Kan jij dit voor mij aanpassen?
Ja inderdaad, we werden rond half 9 ineens gekicked met een vage javascript melding, en inloggen gaat sindsdien niet meer...
[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 13-04-2015 21:18 ]
Gelukkig ligt niet aan mij
dan maar offline bud switches testen en Ik HAAT redstone
play.gotcraft werkt niet en play.tweakcraft.nl werkt ook niet
Iets met java gedoe.
Wat zijn nu de werkende servers ?
Waar ik overigens ook benieuwd naar ben is:
OS + server versie
Zelf draai ik de normale MC server (Vanilla) versie voor mij dochter en vrienden (max 6 users), maar daar kan je geen mods etc. aan toevoegen.
Dus ik zou graag willen weten welke serversoftware er bv op gedraaid word en de mods etc.bv die van eRixxje.
Zou ik dat ook kunnen draaien op m'n W7 pc voor maximaal 6 users, en hoe moet ik dat realiseren.
Iets met java gedoe.
Waar ik overigens ook benieuwd naar ben is:
OS + server versie
Zelf draai ik de normale MC server (Vanilla) versie voor mij dochter en vrienden (max 6 users), maar daar kan je geen mods etc. aan toevoegen.
Dus ik zou graag willen weten welke serversoftware er bv op gedraaid word en de mods etc.bv die van eRixxje.
Zou ik dat ook kunnen draaien op m'n W7 pc voor maximaal 6 users, en hoe moet ik dat realiseren.
[ Voor 64% gewijzigd door MarElo op 14-04-2015 01:10 ]
dubbel.
[ Voor 255% gewijzigd door MarElo op 14-04-2015 01:28 ]
Het lijkt erop ja. Ik heb gisteren (dongersmooi mailde mij) de bungee herstart, maar de survival server zelf lag eruit. Herstart en de boel draait weer. Ik zie geen crash logs, dus de reden waarom is voorlopig gissen.Naiki schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:11:
Erixx storing?
Zie de OP van dit topic. gotcraft.nl lag er even uit gisteravond, maar is normaliter gewoon open for play :-)MarElo schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:54:
play.gotcraft werkt niet en play.tweakcraft.nl werkt ook niet
Iets met java gedoe.
Ik draai Linux en een gemodificeerde versie van vanilla minecraft: Spigot. (http://spigotmc.org).Waar ik overigens ook benieuwd naar ben is:
OS + server versie
Klopt. Voor mods heb je een aangepaste server nodig.Zelf draai ik de normale MC server (Vanilla) versie voor mij dochter en vrienden (max 6 users), maar daar kan je geen mods etc. aan toevoegen.
Op de huidige gotcraft server draaien we weinig mods. De gameplay is nagenoeg 100% vanilla. Er zijn ook nog niet zoveel gameplay mods beschikbaar voor spigot.Dus ik zou graag willen weten welke serversoftware er bv op gedraaid word en de mods etc.bv die van eRixxje.
Als je gameplay wil aanpassen, dan kun je beter kijken naar een server als FORGE. Daar heb je (als je tenminste op versie 1.7 gaat draaien (want 1.8 is allemaal nog in ontwikkeling) een behoorlijke hoeveelheid mods voor.
Natuurlijk kan dat. Je moet beginnen bij het installeren van een server als:Zou ik dat ook kunnen draaien op m'n W7 pc voor maximaal 6 users, en hoe moet ik dat realiseren.
- Spigot/Bukkit
- FORGE
Als je die up en running hebt kun je mods downloaden en ze installeren (door ze naar de plugins of mod map te kopieren op de server). Voor sommige mods/servers moet je ook een modded client draaien.
Dit soort dingen zijn in het begin even ingewikkeld, maar ik zou gewoon aanraden een server op te zoeken en te installeren. Dan wijst de weg zich doorgaans vanzelf.
Wordt je vanzelf beter inNaiki schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:31:
Gelukkig ligt niet aan mijdan maar offline bud switches testen en Ik HAAT redstone
haha ja merkte het
Vanavond maar eens mijn melon tower maken, moet alleen nog iets verzinnen om van boven naar beneden de goederen te transporteren. een goedkopere manier dan met hoppers anders word het een dure ijzer grapje haha
En Erixx herstarten doet wonderen
Edit lol volgens mij bedenk ik mij net een maniertje
[ Voor 13% gewijzigd door Naiki op 14-04-2015 08:43 ]
Redstone is voor mij t leukste aan t spelletjeNaiki schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:40:
[...]
haha ja merkte hetbegin nu wat dingen te combineren en te begrijpen..
Vanavond maar eens mijn melon tower maken, moet alleen nog iets verzinnen om van boven naar beneden de goederen te transporteren. een goedkopere manier dan met hoppers anders word het een dure ijzer grapje haha
En Erixx herstarten doet wonderenhet fixed bijna alles
![]()
Edit lol volgens mij bedenk ik mij net een maniertje![]()
Maar van boven naar beneden?
Zwaartekracht of water?
CombinatieDongersmooi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:58:
[...]
Redstone is voor mij t leukste aan t spelletje![]()
Maar van boven naar beneden?
Zwaartekracht of water?
Voor redstone is vooral.
Je loopt vaak te vloeken en te tieren maar als het dan werkt. Than you are happy.
Ik denk dat ik voorlopig even stop met minecraft.
Je loopt vaak te vloeken en te tieren maar als het dan werkt. Than you are happy.
Klopt en je staat vaak te raar te kijken ook.lekrutes schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:07:
Voor redstone is vooral.
Bijvoorbeeld sticky piston + Slimeblock + redstone Block naar boven gericht is een BUD switch..
Doe je dat naar voren toe dan werkt het weer niet..

Maar waarom stoppen? geen inspiratie?
Btw:
https://mojang.com/2015/0...tenance-tuesday-april-14/
Minecraft ligt even plat. Gepland onderhoude door Mojang.
https://mojang.com/2015/0...tenance-tuesday-april-14/
Minecraft ligt even plat. Gepland onderhoude door Mojang.
Ach moet toch werken..
kan toch geen minecraft spelen
Lol is even uit het spelletje voor mij.Naiki schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:14:
[...]
Klopt en je staat vaak te raar te kijken ook.
Bijvoorbeeld sticky piston + Slimeblock + redstone Block naar boven gericht is een BUD switch..
Doe je dat naar voren toe dan werkt het weer niet..![]()
Maar waarom stoppen? geen inspiratie?
BUD switchen zijn wel lastig. Maar als je eenmaal weet hoe ze werken is vrij snel te fixen.
Dat zie/hoor ik vaker: Mensen krijgen een 'Minecraft overdosis' en stoppen dan een tijd, maar vaak komen ze wel weer terug bij het spel.
Het enige nadeel hiervan is dart het spel zelf in de tussentijd verandert, en veel prive-servers waar je op speelde zijn vaak weg als je na zo'n time-out terugkomt.
Weer een leuke server vinden kan dan best problematisch zijn.
Het enige nadeel hiervan is dart het spel zelf in de tussentijd verandert, en veel prive-servers waar je op speelde zijn vaak weg als je na zo'n time-out terugkomt.
Weer een leuke server vinden kan dan best problematisch zijn.
Server zal nu wel meevallen denk dat GOTCraft nog wel een tijdje online blijft.
Lekrutes ik snap wat je bedoelt alleen soms is het voor mij niet logisch net zoals mijn voorbeeld waarom het de ene kant op wel werkt en de andere kant niet. (Ga dit nog 1 keer natesten voor de zekerheid)
Lekrutes ik snap wat je bedoelt alleen soms is het voor mij niet logisch net zoals mijn voorbeeld waarom het de ene kant op wel werkt en de andere kant niet. (Ga dit nog 1 keer natesten voor de zekerheid)
De natuurkundige wetten irl moet je even vergeten als je MC speelt.
Ik had voornamelijke veel problemen met een repeater en comperators.
Was voor mij volstrekt niet duidelijk maar na een poosje spelen en proberen kom je steeds verder.
En het onderhoud is alweer afgerond, vanavond maar s beginnen aan een villager trading hall.
Iemand ideeen voor een uiterlijk?
Ik had voornamelijke veel problemen met een repeater en comperators.
Was voor mij volstrekt niet duidelijk maar na een poosje spelen en proberen kom je steeds verder.
En het onderhoud is alweer afgerond, vanavond maar s beginnen aan een villager trading hall.
Iemand ideeen voor een uiterlijk?
Iets met romeinse pilaren en een dome (al dan niet van glas) lijkt mij wel mooi voor een trading hall. Stop je de villagers dan in een minecart, of achter een slab/fence om ze vast te houden?
[ Voor 3% gewijzigd door R.di.Giovanni op 14-04-2015 12:23 ]
Niet zoals de vorige keer met die minecart vond het maar irritant
fence is beter of een grote hall met een deur er in werkt ook
Een noorse (viking) huis lijkt me wel gaaf dan beetje groot opgezet.
Heb wel een idee in mijn hoofd zal het van de week op de testserver even uitwerken qua voorkant heb ik het idee
Een noorse (viking) huis lijkt me wel gaaf dan beetje groot opgezet.
Heb wel een idee in mijn hoofd zal het van de week op de testserver even uitwerken qua voorkant heb ik het idee
Voor diegenen die het leuk vinden om het te volgen; ik ben op test.gotcraft.nl bezig met het testen van:
- Forge server 1.8.
- De nieuwste Biomes o' Plenty plugin (Er zijn 8 biomes beschikbaar in deze build).
- Eventuele andere 1.8 plugins.
Let op: Je hebt een Forge client nodig (http://files.minecraftforge.net/) met de laatste versie Biomes o'Plenty geïnstalleerd (http://files.minecraftforge.net/BiomesOPlenty/).
Ik ben nog op zoek naar alle eerder genoemde plugins, maar dan 1.8 compatible. Ik hoop hiermee op de lange termijn een leuke, modded server ernaast te kunnen draaien. Helaas (nog) niet achter de bungee.
- Forge server 1.8.
- De nieuwste Biomes o' Plenty plugin (Er zijn 8 biomes beschikbaar in deze build).
Let op: Je hebt een Forge client nodig (http://files.minecraftforge.net/) met de laatste versie Biomes o'Plenty geïnstalleerd (http://files.minecraftforge.net/BiomesOPlenty/).
Ik ben nog op zoek naar alle eerder genoemde plugins, maar dan 1.8 compatible. Ik hoop hiermee op de lange termijn een leuke, modded server ernaast te kunnen draaien. Helaas (nog) niet achter de bungee.
Omg.. je bent lekker op dreef Erixx. binnenkort maar proberen maar wacht wel tot je tinker en zo voor elkaar heb dan word het interessant.
Nice! Zal vanavond eens kijken.eRixxje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:58:
Voor diegenen die het leuk vinden om het te volgen; ik ben op test.gotcraft.nl bezig met het testen van:
- Forge server 1.8.
Ik kom even buurten Erix!
Kan je daar ook bijkomen met Bungee /server test oid?
Of is het echt apart?
En de villagers komen achter een slab. Door water komen ze op hun plek en na gebruik of als je ze niks vind kan je ze dumpen waardoor hun plek weer vrij komt.
Op de vorige server heb ik al eens zoiets gemaakt, dat werkte goed en ik heb wat ideeën om t te verbeteren.
Of is het echt apart?
En de villagers komen achter een slab. Door water komen ze op hun plek en na gebruik of als je ze niks vind kan je ze dumpen waardoor hun plek weer vrij komt.
Op de vorige server heb ik al eens zoiets gemaakt, dat werkte goed en ik heb wat ideeën om t te verbeteren.
Het is voorlopig echt apart. Ik ga overigens zo Not Enough Items toevoegen voor 1.8 (development zie: http://chickenbones.net/Pages/links.html).Dongersmooi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:17:
Ik kom even buurten Erix!
Of is het echt apart?
Update:
Let op: Je hebt een Forge client nodig (http://files.minecraftforge.net/)
- Biomes o Plenty is geinstalleerd(http://files.minecraftforge.net/BiomesOPlenty/)
- NEI is geinstalleerd (http://chickenbones.net/Pages/links.html). NB: OOK CodeChickenCore in je mods folder gooien.
- Master Chef is geinstalleerd (http://minetronic.be/masterchef_downloads.html)
[ Voor 34% gewijzigd door eRixxje op 14-04-2015 13:51 ]
Ik kom dalijk ook langs, is weer 'ns wat anders. 
Moet je nog een aparte client hiervoor hebben?
Moet je nog een aparte client hiervoor hebben?
zie bold in bovenstaand bericht ;-)
Eerst forge installeren, even een keer starten zodat alle bestanden en folders worden aangemaakt. Dan de mods in de mods folder kopieren. Restart je client en connect met test.gotcraft.nl
Eerst forge installeren, even een keer starten zodat alle bestanden en folders worden aangemaakt. Dan de mods in de mods folder kopieren. Restart je client en connect met test.gotcraft.nl
Ik ga later vanmiddag ermee aan de slag, ik ben nu niet thuis.
Rond 5 uur zal ik wel weer thuis zijn, denk ik.
Rond 5 uur zal ik wel weer thuis zijn, denk ik.
Misschien maak ik tegen die tijd even een zipje met alle juiste versies
Dat zou wel relaxt zijn, ik zie toevallig op curseforge.com dat Tinkers Construct gisteren is geupdate, en volgens mij ondersteunt die nu 1.8.1
Url?Naiki schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:02:
Dat zou wel relaxt zijn, ik zie toevallig op curseforge.com dat Tinkers Construct gisteren is geupdate, en volgens mij ondersteunt die nu 1.8.1
Moest even met een omweg de URL opzoeken aangezien ik een access denied krijg (Filtert op gaming
)
www.curse.com/mc-mods/minecraft/tinkers-construct
Er staat 1.7. nog iets alleen in de bestandsnaam staat ook 1.8.4
www.curse.com/mc-mods/minecraft/tinkers-construct
Er staat 1.7. nog iets alleen in de bestandsnaam staat ook 1.8.4
aaah zie het nu had het verkeerd gelezen 1.8.4 is hun laatste versie
Kleine update:
De laatste mods voor test.gotcraft.nl zijn in een zip te downloaden op: http://gotcraft.nl/files/mods.zip
Je moet zelf nog wel even de forge client installen. De zip kun je uitpakken naar je mods folder.
EDIT: Mocht ik nieuwe mods toevoegen, dan kun je in deze post de mods.zip downloaden.
EDIT: Nieuwe mods geplaatst.
De laatste mods voor test.gotcraft.nl zijn in een zip te downloaden op: http://gotcraft.nl/files/mods.zip
Je moet zelf nog wel even de forge client installen. De zip kun je uitpakken naar je mods folder.
EDIT: Mocht ik nieuwe mods toevoegen, dan kun je in deze post de mods.zip downloaden.
EDIT: Nieuwe mods geplaatst.
[ Voor 20% gewijzigd door eRixxje op 14-04-2015 17:14 ]
Lekker bezig!
Ik zie ook wat andere namen in de ZIP staan, zijn dit bestanden die bij de 2 mods horen of ook andere mods?
Ik zie ook wat andere namen in de ZIP staan, zijn dit bestanden die bij de 2 mods horen of ook andere mods?
Verzameling van mods. Ze zijn allemaal nodig :-)
[ Voor 33% gewijzigd door eRixxje op 14-04-2015 16:41 ]
Nice
Lol las wel er verkeerd ik dacht dat er stond Loveboat maar is lava boat...
<--- going to get coffee
Edit waarom XRay??
<--- going to get coffee
Edit waarom XRay??
[ Voor 8% gewijzigd door Naiki op 14-04-2015 16:51 ]
Om de nieuwe ores te zien :-)Naiki schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:51:
NiceLol las wel er verkeerd ik dacht dat er stond Loveboat maar is lava boat...
<--- going to get coffee
Edit waarom XRay??
Suggestie voor een leuke hardcore game: http://www.curse.com/mc-m...t/227518-zombie-infection
LavaBoat was mij ook al opgevallen. Hierbij een lijstje met Forge/MC1.8 compatible mods die mij leuk lijken om er bij te hebben
IronChests
Dr. Cyano's Lootable Bodies
Hopper Ducts
Igneous Additions
Just Another Crafting Bench
Minions
OpenComputers
Portable Craft Bench
Progressive Automation
Redstone Paste
Road Blocks
Simple Refinement
Talismans 2 (requires Baubles)
Vein Miner
Wireless Redstone Core
Zombie Steaks
IronChests
Dr. Cyano's Lootable Bodies
Hopper Ducts
Igneous Additions
Just Another Crafting Bench
Minions
OpenComputers
Portable Craft Bench
Progressive Automation
Redstone Paste
Road Blocks
Simple Refinement
Talismans 2 (requires Baubles)
Vein Miner
Wireless Redstone Core
Zombie Steaks
[ Voor 67% gewijzigd door R.di.Giovanni op 14-04-2015 17:12 . Reden: Links toegevoegd ]
Graag MET Urls :-) Ik wil ze niet allemaal hoeven op te zoeken
haha luie het is simpel kopieren en plakken
Anyway.. Maar er zijn nu toch nog geen nieuwe ores met de mods?
Anyway.. Maar er zijn nu toch nog geen nieuwe ores met de mods?
Omdat jij het benteRixxje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:02:
Graag MET Urls :-) Ik wil ze niet allemaal hoeven op te zoeken
R.di.Giovanni schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:13:
[...]
Omdat jij het bentZie de originele post voor de links.

En ja hoor hij krijgt het weer voor elkaar hahaha 
Sorry ben in een vervelende bui ik wil naar huis
nog 5 minuten
Sorry ben in een vervelende bui ik wil naar huis
[ Voor 42% gewijzigd door Naiki op 14-04-2015 17:19 ]
Forge geinstalleerd, forge profiel kiezen bij het opstarten van Minecraft: Alles ok.
Kopieer de mods uit het zip file in de mods map onder .minecraft en het Forge profiel wil niet meer opstarten. Ook als ik maar 1 mod daar neerzet gaat het al fout.
Update:
Ik heb een minder recente versie van Forge gedownload en geinstalleerd en nu doet hij het wel... Problem solved (for now)
Kopieer de mods uit het zip file in de mods map onder .minecraft en het Forge profiel wil niet meer opstarten. Ook als ik maar 1 mod daar neerzet gaat het al fout.
Update:
Ik heb een minder recente versie van Forge gedownload en geinstalleerd en nu doet hij het wel... Problem solved (for now)
[ Voor 92% gewijzigd door R.di.Giovanni op 14-04-2015 18:39 . Reden: Hij doet het nu wel ]
Woeps, late reactieeRixxje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:54:
Misschien maak ik tegen die tijd even een zipje met alle juiste versies
[ Voor 11% gewijzigd door Jochemd13 op 14-04-2015 18:54 ]
Ik had hetzelfde. bij mij was het gefixt na het spammen van de Play knopR.di.Giovanni schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:07:
Forge geinstalleerd, forge profiel kiezen bij het opstarten van Minecraft: Alles ok.
Update:
EDIT: te snel. nu de oudere versie installeren
EDIT 2: krijg t nu niet aan de praat
EDIT 3: schone MC install lost t op
[ Voor 9% gewijzigd door Dongersmooi op 14-04-2015 20:46 ]
Pff .. ik hou het wel bij de normale server die ik draai, dat was voor mij al ingewikkeld genoeg met vooral het Java gedoe.eRixxje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:00:
[...]
Zie de OP van dit topic. gotcraft.nl lag er even uit gisteravond, maar is normaliter gewoon open for play :-)
[...]
Ik draai Linux en een gemodificeerde versie van vanilla minecraft: Spigot. (http://spigotmc.org).
[...]
Klopt. Voor mods heb je een aangepaste server nodig.
[...]
Op de huidige gotcraft server draaien we weinig mods. De gameplay is nagenoeg 100% vanilla. Er zijn ook nog niet zoveel gameplay mods beschikbaar voor spigot.
Als je gameplay wil aanpassen, dan kun je beter kijken naar een server als FORGE. Daar heb je (als je tenminste op versie 1.7 gaat draaien (want 1.8 is allemaal nog in ontwikkeling) een behoorlijke hoeveelheid mods voor.
[...]
Natuurlijk kan dat. Je moet beginnen bij het installeren van een server als:
- Spigot/Bukkit
- FORGE
Als je die up en running hebt kun je mods downloaden en ze installeren (door ze naar de plugins of mod map te kopieren op de server). Voor sommige mods/servers moet je ook een modded client draaien.
Dit soort dingen zijn in het begin even ingewikkeld, maar ik zou gewoon aanraden een server op te zoeken en te installeren. Dan wijst de weg zich doorgaans vanzelf.
Maar thanks voor de info.
En ik kom zo nu en dan wel even buurten op de servers
Ik wil de creative map offline halen.
De claims zijn weg, ondanks dat eRixxje me de juiste configuratiebestanden had gegeven.
De mobspawning is corrupt: Overal staat mobspawning aan: de gamerule staat op true, bukkit.yml, essentials.conf en server.conf, en nog spawnt er niks waardoor de hele arena niet meer werkt, en er logt niemand op in...
Ik kan ook een nieuwe creative map aanmaken, of een andere wereld, net wat jullie willen.
De claims zijn weg, ondanks dat eRixxje me de juiste configuratiebestanden had gegeven.
De mobspawning is corrupt: Overal staat mobspawning aan: de gamerule staat op true, bukkit.yml, essentials.conf en server.conf, en nog spawnt er niks waardoor de hele arena niet meer werkt, en er logt niemand op in...
Ik kan ook een nieuwe creative map aanmaken, of een andere wereld, net wat jullie willen.
[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 15-04-2015 05:45 ]
Ik moet eerlijk bekennen ik gebruikte de creative map alleen voor een snelle testen/checken om iets te bouwen
Ik ben tevreden met de huidige survival map en de test wereld.
De modded server was wel grappig gisteravond maar wat was de server laggy
De modded server was wel grappig gisteravond maar wat was de server laggy
Ja... Ik heb thuis nu een i5 4590 met 16 gb RAM in mijn serverpc zitten, maar ook die i5 begon te zweten toen ik er als test een forge server op draaide.
Zo zie je maar wat het verschil is tussen een geoptimaliseerde server (Spigot) en een gemodde standaardserver (Forge).
De mensen die hierboven in dit draadje al aangaven dat een gemodde server niet lang soepel draaiend te houden is hebben gewoon gelijk.
Een verse, schone wereld, en dan al 25-50% cpu trekken op een dikke quadcore... Pfoeh.
Zo zie je maar wat het verschil is tussen een geoptimaliseerde server (Spigot) en een gemodde standaardserver (Forge).
De mensen die hierboven in dit draadje al aangaven dat een gemodde server niet lang soepel draaiend te houden is hebben gewoon gelijk.
Een verse, schone wereld, en dan al 25-50% cpu trekken op een dikke quadcore... Pfoeh.