Op dat vlak ben ik een vrij harde mascochist eigenlijk Dongersmooi, ik ben sinds een paar MC versies absolute fan van "Rotarycraft" van Reika.
Echter is dat niet echt een modje waar je als beginnende mod speler zomaar aan kan beginnen imo. Het is namelijk wel mooi als je veel moeite in een world kan steken, want je krijgt er ook veel voor terug namelijk.
Zo zit er het bekendste blokje in genaamd de "extractor". Dat ene blockje kan ervoor zorgen dat je per ore block 5 tot zelfs 8 "ingots" krijgt.
Het resources gatheren ervoor, craften, poweren, maintainen e.d. echter is een pain

.
Als je het echter nog vrij "simpel" wil houden zijn er leuke mods als Ender IO, Mekanism, AE2 (Applied Energistics, eens je dat gewend bent wil je niet meer terug naar vanilla

), Tinkers Construct (Deze past echt goed bij vanilla!), de goede oude Buildcraft (quarries!), IC2 (industrialcraft2) is tegenwoordig niet echt meer mijn ding

, ...
Je hebt echt honderden mods waar je uit kan kiezen. Ik ben meer een technical type persoon, maar als je meer "magische" dingen wil is er ook voldoende keuze.
Zo heb je mods als BloodMagic (best leuk tier systeem ook), Ars Magica2, Witchery (maar de main devver was denk ik gestopt, ben niet zeker of iemand het al opgepakt heeft?), Thaumcraft natuurlijk, Botania, ...
Ikzelf ben eigenlijk ook grote fan van mods als Forestry (bees!) en MFR.
MFR maakt het héél makkelijk om veel dingen te automatiseren, van hout hakken/planten tot "vloeibare stront" fertilisen om als bonemeal te gebruiken tot animals breeden

.
Forestry is vooral leuk om z'n bees, waar als je er genoeg moeite insteekt eigenlijk elke resource dat je maar wil kan uitkrijgen.
Gendustry is een leuk addon voor Forestry, maar dat is meer als je "easy mode bees" wil

. Ik zoek namelijk geen combi's op maar zoek alles zelf uit.
Als je vooral voor bees gaat kunnen echter mods als "ExtraBees" en "MagicBees" niet missen.
Nuja, kortom, mijn "modpacks" zijn meestal gewoon een combinatie van mods, maar toch vrij snel vrij groot.
[
Voor 1% gewijzigd door
GuntherDW op 08-04-2015 19:44
. Reden: typo's! ]