Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 11:35
En we hebben Global chat tussen alle connected servers. Staat standaard aan. Je kunt het uitzetten met /g.

Ik zal de website asap bijwerken met alle commands als alles klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Misschien een idee (weet niet of het kan of niet) een server aan te maken met een flat surface voor test doeleinde.. ( misschien met een maandelijkse wiping ofzo)
Dan kan je wel even kijken of iets mooi is of niet en red stone testen, met de mogelijkheid om om hulp te vragen.

Voor de rest ik vind het geweldig :D en weer hulde voor erixx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Naiki schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:25:
Misschien een idee (weet niet of het kan of niet) een server aan te maken met een flat surface voor test doeleinde.. ( misschien met een maandelijkse wiping ofzo)
Dan kan je wel even kijken of iets mooi is of niet en red stone testen, met de mogelijkheid om om hulp te vragen.

Das best een aardig idee. Als er meer voor zijn doen we dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:44
eRixxje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:27:
[...]

Das best een aardig idee. Als er meer voor zijn doen we dat!
Ik ben voor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik ben de huidige multiworld nu aan het splitsen in een creative. De oude survival wereld hou ik even down. Daar heeft de afgelopen maand bijna niemand meer op ingelogd. Mocht die weer live moeten, dan hoor ik t. Als niet dan zet ik de laatste backup op de site zodat iedereen em kan downloaden.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die een server willen opzetten en die willen joinen. De flatworld is bijvoorbeeld een mooie om elders te draaien?

Update:
We hebben nu twee servers achter de bungee hangen:
1 - survival (de nieuwe survival wereld)
2 - creative (de oude creative wereld)

in de creative wereld heb ik mob en animal spawning uitgezet i.v.m. besparing van resources.

De oude survival wereld heb ik even offline gehouden tot nader order :-)

[ Voor 27% gewijzigd door eRixxje op 07-04-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 19:16
Klinkt cool!
Misschien leuk om ooit eens een UHC toernooitje te houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Even een uitleg over de pigmanfarm, want er zitten een paar aparte dingetjes in..

Gooi een sneeuwbal naar 'Snowball' (de pigman in de cel).
De pigman worden aggro, ga voor het groene glas staan, de XP komt vanzelf.

Soms lijks het alsof de pigman niet meer aggro zijn, wacht even en je hoort het geluid van de pigman en ze komen komen weer.

Heel soms blijven de nieuwe spawns niet aggro (op 1 of 2 na). Dan heeft het geen zin om nog een sneeuwbal naar Snowball te gooien, om een of andere manier worden dan de nieuwe spawns niet boos. Gooi dan een sneeuwbal naar een andere (niet aggro) pigman en het werkt weer.
Hiervoor heb k een paar kleine gaatjes in het glas gemaakt. Maak nooit een nieuw gat in het glas, baby pigman kunnen daar door.

Als er andere mensen in de nether zijn, werkt de farm niet of nauwelijks. Omdat dan de spawns verdeeld worden tussen de farm en de omgeving van de andere speler. Hier kan ik niks aan veranderen. Als die andere ook in de farm is, werkt het natuurlijk wel gewoon.

Als er wat is, zoals te veel magma cube (dan moet je wel heeeeeel lang afk zijn geweest) ga da gewoon ff naar beneden en terug en alles is gedespawned en gereset.

Sneeuwballen liggen in een kist. Ik zal een sneeuwfarmpje maken in de Newlands

De enchantment table in de farm is natuurlijk door iedereen vrij te gebruiken. De kisten ook, tenzij er een naam op staat. Als je wat opslag wilt in de farm (voor bijvoorbeeld Lapis) plak je gewoon een sign op een kist.

Ik moet nog een item elevator maken met sorteer systeem voor de drops, als dat klaar is hebben we dus gelijk een gold farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@eRixxje, hoe sta je tegenover mods?
Ik kijk zelf regelmatig crewcraft op youtube, meer vanwege de dialogen :P dan om minecraft maar die spelen momenteel met een samengestelde mod-pack met bijna eindeloos veel mogelijkheden.
De complete mod-pack is in een keer te downloaden, zowel client als server.

Check anders http://www.lebroncraft.com/crewmod/ daar kun je een lijst vinden met alle mods.

Als ik hier lees of zelf speel dan is het min of meer toch steeds hetzelfde riedeltje, niet perse slecht hoor, maar iets nieuws als in mogelijkheden ipv een nieuwe map lijkt me op z'n minst verfrissend.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Ik kom even als ex admin van de http://www.tweakcraft.net/ sever langs dwarrelen, ik denk niet echt dat ze het op prijs stellen als er een server word opgericht met de naam tweakcraft.nl. Maar dat kan aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Ik wilde al bijna dat 'aw jeez, not this crap again' plaatje posten, maar ik zie dat tweakcraft.net al 4 jaar up & running is...
Dus hebben ze IMHO wel recht van spreken.

Als er iemand van tweakcraft.net langskomt hoop ik dat hij ziet dat tweakcraft.nl een klein hobby-project is van 'n enkele gebruiker... En niet bedoeld is om mee te liften op de populariteit van tweakcraft.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Richub schreef op woensdag 08 april 2015 @ 06:28:
Ik wilde al bijna dat 'aw jeez, not this crap again' plaatje posten, maar ik zie dat tweakcraft.net al 4 jaar up & running is...

Als er iemand van tweakcraft.net langskomt hoop ik dat hij ziet dat tweakcraft.nl een klein hobby-project is van 'n enkele gebruiker... En niet bedoeld is om mee te liften op de populariteit van tweakcraft.net.
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar de .net versie is zo te zien heel iets anders als de .nl.
theuberdude14 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:50:
Ik kom even als ex admin van de http://www.tweakcraft.net/ sever langs dwarrelen, ik denk niet echt dat ze het op prijs stellen als er een server word opgericht met de naam tweakcraft.nl. Maar dat kan aan mij liggen
Ik kan me niet voorstellen dat ze zich hieraan kunnen storen. .net is een wat groter en commerciëler clubje en .nl is een groepje Tweakers *zoals in TWEAKcraft* die een beetje multiplayen... Dus zal wel met een sisser aflopen.
Aan de andere kant kunnen mensen ook als kleine bitches hierover vallen en semi boze mails gaan sturen. Ben benieuwd!

*pakt popcorn }:O

EDIT:
Ow, dacht dat .net veel groter was als .nl. Blijkbaar is het andersom: http://www.tweakcraft.net/stats-online max. 5-6 man online.

[ Voor 5% gewijzigd door Dongersmooi op 08-04-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Naiki schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:25:

Voor!
LoneRanger schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:41:
Ik kijk zelf regelmatig crewcraft op youtube, meer vanwege de dialogen :P dan om minecraft maar die spelen momenteel met een samengestelde mod-pack met bijna eindeloos veel mogelijkheden.

Check anders http://www.lebroncraft.com/crewmod/ daar kun je een lijst vinden met alle mods.

Als ik hier lees of zelf speel dan is het min of meer toch steeds hetzelfde riedeltje, niet perse slecht hoor, maar iets nieuws als in mogelijkheden ipv een nieuwe map lijkt me op z'n minst verfrissend.
Voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Die modded server is 1.7.10, dat gaat nooit in bungeecord werken, helaas.

LOL, we zijn nu al groter dan .net. :)

Ze hebben ook wel een raar registratiesysteem bij .net: Je mag inloggen, maar niet bouwen. Een van de vaste spelers moet eerst voor je 'vouchen' om te kunnen bouwen.

Zo hou je wel effectief nieuwe spelers buiten de deur ja. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Richub op 08-04-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Dongersmooi schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:55:
[...]

Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar de .net versie is zo te zien heel iets anders als de .nl.

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze zich hieraan kunnen storen. .net is een wat groter en commerciëler clubje en .nl is een groepje Tweakers *zoals in TWEAKcraft* die een beetje multiplayen... Dus zal wel met een sisser aflopen.
Aan de andere kant kunnen mensen ook als kleine bitches hierover vallen en semi boze mails gaan sturen. Ben benieuwd!

EDIT:
Ow, dacht dat .net veel groter was als .nl. Blijkbaar is het andersom: http://www.tweakcraft.net/stats-online max. 5-6 man online.
Ik dacht altijd dat tweakcraft (van Tweakers) .net was en niet .nl :'(
Eindelijk de echte server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Wow! Een commerciële partij? Met een merkenregistratie van 'tweakcraft'? Ik sta open voor onderhandelingen over het overnemen van de .nl domeinnaam. Kunnen we mooi een tweakcraft avondje van gaan bieren.

Verder zie ik het probleem niet, maar iemand wil me dat vast gaan uitleggen.

Ondertussen: Speelze! Waar je dat ook doet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
LoneRanger schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:41:

Ik zal er eens naar kijken als ik weer wat tijd heb. Dat zal volgende week zijn. Hoe dan ook zou dat een aparte server moeten zijn, want zoals richub al zei; dit past niet op de huidige setup. Even zien hoe ik dat zou moeten regelen zonder er een machine naast te plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Ik ben wel voor mods aangezien dit de speelwijze leuker kan maken, maar dan niet een hele mod pack die ook bijvoorbeeld Flan addon bevat.
Mods zoals Carpenter en Chisel kan ik wel waarderen omdat het meer mogelijkheden geeft. Tevens een addon die meer variatie in gereedschap geeft en de manier van gereedschap maken aanpast heeft wel wat.
(ik heb dit gezien in de direwolf pack)

Maar addons die auto's of dergelijk toevoegen nee dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Naiki schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:51:
Ik ben wel voor mods aangezien dit de speelwijze leuker kan maken, maar dan niet een hele mod pack die ook bijvoorbeeld Flan addon bevat.
Mods zoals Carpenter en Chisel kan ik wel waarderen omdat het meer mogelijkheden geeft. Tevens een addon die meer variatie in gereedschap geeft en de manier van gereedschap maken aanpast heeft wel wat.

FTB heeft honderden mods, is toch ook leuk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
eRixxje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:36:
Wow! Een commerciële partij? Met een merkenregistratie van 'tweakcraft'?
Dude.... Serieus? Hahahahahah
Ja, inderdaad. We hebben al s een ander pack gedaan maar omdat het zo ontzettend uitgebreid was (en ik wat minder vrije tijd had) was het eigenlijk té veel. En de informatie over bepaalde mods is zo schaars dat het bouwen hiermee zoveel trial and error was dat dit uren en uren aan grind werk vereistte.
Jochemd13 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:09:
[...]

FTB heeft honderden mods, is toch ook leuk? :P
Die is wel heel bekend en als hier mensen ervaring ermee hebben, kan dat best iets worden denk k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Dongersmooi schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:21:

[...]

Die is wel heel bekend en als hier mensen ervaring ermee hebben, kan dat best iets worden denk k.
Ja hopelijk is er iemand die een server daarvoor op kan zetten. Mij is het wel gelukt, maar bij meer dan 2 spelers werd het al wat langzamer.
Iets met traag internet onder andere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik zou zeggen; als iemand leuke spigot mods ziet die dergelijke waarde toevoegen aan het spel, dan gooi ik ze zo op de survival map.

Browse je gek: www.spigotmc.org -> resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
eRixxje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:27:
Ik zou zeggen; als iemand leuke spigot mods ziet die dergelijke waarde toevoegen aan het spel, dan gooi ik ze zo op de survival map.

Browse je gek: www.spigotmc.org -> resources
Show your health :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Nee tuurlijk, er zitten ook "nutteloze" zaken in, ook vliegtuigen en tanks hoeft voor mij niet maar legio nieuwe gereedschappen, blocks, biomes, morphing etc. lijken mij zeker de moeite of verfrissend.
Maar dat zeg je zelf ook al. :P
Ik heb verder ook weinig benul van mods, toen ik net minecraft speelde heb ik er legio geïnstalleerd terwijl ik nog nauwelijks had gespeeld dus zag ik door de bomen het bos niet meer en ben toen weer vanilla gaan spelen.
Nu ik alles al meerdere malen gezien heb, vooral dankzij jullie, lijkt het me juist een welkome aanvulling.
De Lebron pack is eigenlijk meer een voorbeeld en leek me wel makkelijk omdat die kant en klaar is verder met een aantal leuke mods er in.
Maar goed, ik begrijp dat te veel te zwaar wordt dus wellicht een leuk plan om een 5 tal mods uit te zoeken, kijken hoe dat gaat en dan eventueel wat uitbreiden indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
LoneRanger schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:07:
[...]
Nee tuurlijk, er zitten ook "nutteloze" zaken in, ook vliegtuigen en tanks hoeft voor mij niet maar legio nieuwe gereedschappen, blocks, biomes, morphing etc. lijken mij zeker de moeite of verfrissend.
Maar dat zeg je zelf ook al. :P
Eens. Ik denk dat het criterium moet zijn dat het gameplay verrijkt. Dus toevoegen van nieuwe tools, biomes, blocks en recipies lijkt mij wel een voorwaarde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
eRixxje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:21:
[...]

Eens. Ik denk dat het criterium moet zijn dat het gameplay verrijkt. Dus toevoegen van nieuwe tools, biomes, blocks en recipies lijkt mij wel een voorwaarde :-)
Ja, inderdaad. En als we klein beginnen kan er altijd iets worden toegevoegd aan de lijst. Mij persoonlijk lijkt een sorteer mod en een quarry mod wel leuk maar ik denk dat de meer ervaren modders best een leuk lijstje kunnen verzinnen.
Dan kan je de survival wereld (relatief) stock houden en kunnen de mensen die willen zich uitleven met mods.

Erixx, Nomi. ziet een van jullie kans dit te draaien en dan via bungee te doen? Kan ik hier nog bij van dienst zijn (zei de netwerk noob :9 )?

[ Voor 7% gewijzigd door Dongersmooi op 08-04-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Even kijken, spigot is me teveel zoekwerk kwa noob op het gebied van mods. :P

Biomes o plenty

Carpenter's blocks

Chisel 2

Lijken mij iig leuken om mee te beginnen.
Nieuwe omgeving en vele nieuwe blocks om mee te bouwen.
Ik gok maar even dat Forge min of meer noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLupo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 16:06
Ik was net begonnen op de oude Survival map... Moet ik opnieuw beginnen ;-(

[img]http://card.mygamercard.net/gelsig/black/dilupo.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Volgens mij is een FTB server erg simpel om op te zetten, maar het laten draaien is wat moeilijker. Jammer dat niemand zo'n server nog heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemd13 op 08-04-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
DiLupo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:24:
Ik was net begonnen op de oude Survival map... Moet ik opnieuw beginnen ;-(
Nee hoor. Dat is het mooie!
Erixx heeft een bungee-ding draaien. Daar kan hij dus verschillende servers op 1 adres draaien. Via het command /server kan je wisselen tussen de servers.
De survival blijft actief en daarnaast draaien nu de creative en een test server. Daar zou dus een modded bij kunnen komen.

...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
De oude survival map is idd weg nu.

Probeer een nieuwe start te maken op de nieuwe survival server, ik weet zeker dat er mensen zijn die je wel willen helpen starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dongersmooi schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:55:
[...]

Tweakcraft.net is in september 2010 gestart door een groepje Tweakers, net als jullie server. De doelgroep van TC is Nederlandse/Belgische spelers, maar er zijn ook mensen uit het VK, de VS en Canada die meespelen.

Er is geen sprake van een "commercieel" clubje, TC.net bestaat uit wat vrijwilligers die al 4,5 jaar een server runnen.
EDIT:
Gemiddeld online! Er zijn mensen die veel overdag spelen, er zijn mensen die 's avonds spelen en er zijn nog wat nachtdieren. Daarnaast draait op Tweakcraft.net een modded server waar ook veel mensen op spelen, maar de statistieken daarvan worden niet meegenomen in de vergelijking.
Richub schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:21:
Die modded server is 1.7.10, dat gaat nooit in bungeecord werken, helaas.

LOL, we zijn nu al groter dan .net. :)

Ze hebben ook wel een raar registratiesysteem bij .net: Je mag inloggen, maar niet bouwen. Een van de vaste spelers moet eerst voor je 'vouchen' om te kunnen bouwen.

Zo hou je wel effectief nieuwe spelers buiten de deur ja. ;)
Het registratiesysteem is juist de kracht van Tweakcraft.net. Door het vouchsysteem leggen we de lat wat hoger en zorgen we ervoor dat we alleen mensen hebben die ook echt iets 'toevoegen' op de server. Wat we proberen te voorkomen is griefers: mensen die moedwillig gebouwen van anderen slopen, dingen uit chests roven, enzovoorts.

De lat ligt niet superhoog (zoals bijvoorbeeld op Voxelbox het geval was), als je als nieuwe speler een beetje gezellig meedoet en een leuk gebouwtje wegzet dan heb je vaak al binnen een dag een vouch te pakken.
Jochemd13 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:28:
[...]

Ik dacht altijd dat tweakcraft (van Tweakers) .net was en niet .nl :'(
Eindelijk de echte server :)
Er is geen "echte" Tweakers-Minecraftserver. ;)
eRixxje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:36:
Wow! Een commerciële partij? Met een merkenregistratie van 'tweakcraft'? Ik sta open voor onderhandelingen over het overnemen van de .nl domeinnaam. Kunnen we mooi een tweakcraft avondje van gaan bieren.
Grapjas ;)
Verder zie ik het probleem niet, maar iemand wil me dat vast gaan uitleggen.

Ondertussen: Speelze! Waar je dat ook doet! :-)
Het "probleem" is dat de naam 'Tweakcraft' voor verwarring kan zorgen. Daarnaast heeft Tweakcraft inmiddels een best wel redelijke naam opgebouwd in Minecraftserverland, door jullie server ook Tweakcraft te noemen lift je een beetje mee op die naam.

Als iemand klaagt dat hij geband is op Tweakcraft, over welke server gaat het dan? Als er op YouTube een video staat over een mooi bouwsel op Tweakcraft waar iemand naar wil komen kijken - moet hij dan naar Tweakcraft.net gaan, of toch naar TC.nl? Als ik een vriend zeg "Kom ook gezellig Minecraft spelen op Tweakcraft", komt hij dan wel bij mij op de server terecht?

Vandaar dat wij wel enigszins geschrokken zijn dat er nog een server is met de naam Tweakcraft. Als ik morgen een frisdrank op de markt zou brengen onder de naam "Pepsi Cola", dan zou ik ook vragen krijgen. ;)

Groeten,
Alex (admin op tweakcraft.net)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Alex) schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:47:
[...]
Het "probleem" is dat de naam 'Tweakcraft' voor verwarring kan zorgen. Daarnaast heeft Tweakcraft inmiddels een best wel redelijke naam opgebouwd in Minecraftserverland, door jullie server ook Tweakcraft te noemen lift je een beetje mee op die naam.
Ik zou graag een redelijke onderbouwing zien voor die claim. Geen onderbouwing is geen claim. Met hetzelfde gemak kan ik stellen dat het andersom is, omdat wij hier wel actief melding maken van ons bestaan. Je weet wel, op Tweakers.net..... Die stelling zou een stuk aannemelijker zijn.
Als iemand klaagt dat hij geband is op Tweakcraft, over welke server gaat het dan?
_O-
Als er op YouTube een video staat over een mooi bouwsel op Tweakcraft waar iemand naar wil komen kijken - moet hij dan naar Tweakcraft.net gaan, of toch naar TC.nl?
_O-
Als ik een vriend zeg "Kom ook gezellig Minecraft spelen op Tweakcraft", komt hij dan wel bij mij op de server terecht?
_O-
Vandaar dat wij wel enigszins geschrokken zijn dat er nog een server is met de naam Tweakcraft.
Boeiend.
Als ik morgen een frisdrank op de markt zou brengen onder de naam "Pepsi Cola", dan zou ik ook vragen krijgen. ;)
Daar is dus merkenregistratie voor. Geen registratie, geen claim.
Groeten,
Alex (admin op tweakcraft.net)
Groeten,

Erik (admin op tweakcraft.nl)

TL;DR: Jullie zijn aan het zeuren om niets. Er wordt overduidelijk naar argumenten gezocht om een onderbuikgevoelletje te rationaliseren ("Omegod, zij gebruiken ook tweakcraft!!!Einz!@@Zwei"). Als dit nu echt een probleem is voor jullie, doe dan een voorstel of ga lekker minecraft spelen op je server en hou op te doen alsof je een enorm belang hebt bij de naam. Dat belang heb je niet.

Verdere discussie voer ik niet, tenzij je je claims kunt onderbouwen.

Ik heb wel een voorstel (in tegenstelling tot de admins van tweakcraft.net): Join je servers aan die van ons. Ik draai een bungee. Zo is iedereen tevreden. Het gaat om het spel he. Daar kun je land claimen. Niet daarbuiten.

[ Voor 7% gewijzigd door eRixxje op 08-04-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Oh, kan iemand die server van hen wellicht aan de OP toevoegen? Per slot van rekening is het natuurlijk ook Tweakcraft! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Doe ik vanavond even, ik zit nu op een telefoon , dat is 'n beetje lastig typen met mijn dikke fikken en copy&pasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
[...]

Tweakcraft.net is in september 2010 gestart door een groepje Tweakers, net als jullie server. De doelgroep van TC is Nederlandse/Belgische spelers, maar er zijn ook mensen uit het VK, de VS en Canada die meespelen.

[...]

Er is geen sprake van een "commercieel" clubje, TC.net bestaat uit wat vrijwilligers die al 4,5 jaar een server runnen.

[...]

Gemiddeld online! Er zijn mensen die veel overdag spelen, er zijn mensen die 's avonds spelen en er zijn nog wat nachtdieren. Daarnaast draait op Tweakcraft.net een modded server waar ook veel mensen op spelen, maar de statistieken daarvan worden niet meegenomen in de vergelijking.
Ok, dat kan. Dat was geen aanval maar een constatering die ik maakte na het zien van jullie site.
Jullie site ziet er btw goed uit. :)

Maar moet t toch met eRix eens zijn dat ik er eigenlijk geen probleem in zie.
We hebben, inmiddels 2-3 maanden(?) geleden, over de naam van de server gehad.
Uiteraard iets met Tweakers. Dan kom je al snel uit op Tweakcraft, MineTweak etc.
TweakCraft is mijn inziens behoorlijk generiek als je vanuit Tweakers komt en de eventuele verwarring, het zal.

Zoals gezegd wist dus, voor zover ik weet, niemand op GOT van het bestaan van de .net server af.
Vooral als je geen commercieel belang hebt lijkt t me onzin om daar over te vallen. Het meeliften op het succes lijkt me dus ook geen argument.

Ik loop nu een half jaar mee in de Tweakers Minecraft wereld en de eerste maanden was het een los-vast clubje van verschillende servers.
Hierdoor ontstond de wens vanuit de community voor iets ‘vasters’. Daar hebben de verschillende admins nu voor gezorgd en is hier volgens mij een leuk groepje uit ontstaan die nu semi vast samen speelt.
Ik durf wel te stellen dat als iemand van jullie actief iets op GOT hadden gepost, wij van jullie bestaan wisten en dus de noodzaak voor een server er niet was geweest. En de .nl server niet was ontstaan.

‘Jullie’ hebben nu je goed lopende server, ogenschijnlijk los van Tweakers/GOT waar jullie met veel plezier (neem ik aan) spelen. ‘Wij’ hebben hetzelfde alleen dan weer meer aan GOT/Tweakers gelieerd en tot nu toe niemand van buiten af.

Ik zou t trouwens wel tof vinden als de Tweakers van de .net, wat meer op GOT zouden zitten. Hoe meer zielen… 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
To be perfectly honest ben ik wel geschrokken van het gedrag van je eRixxje, ik had me wel een volwassener persoon voorgesteld. Dat het tegenwoordig wat rustiger is op minecraft land (bij ons dan) zou niets moeten uitmaken. Dat zijn inderdaad "averages". Ik persoonlijk doe m'n admin taken vrij vaak 's nachts, omdat er dan net amper volk online is.

Alsnog, waarom zouden wij onze server - die al een serieuze naam heeft gemaakt met mensen als Grum (die eerst bukkit gemaakt had met dinnerbone (na hmod ook te helpen modden), en nu uiteindelijk bij mojang/microsoft werkt), don_craft met z'n heaven nation, jelmar/gravitone/cocoia(/caliform) met citadel, en zo hopen andere projecten die met de jaren best wel wat erkenning gekregen hebben - jullie moeten joinen :p.

Het is zoals alex net zegt, als hij tegen een vriend zegt "join me op tweakcraft", weet hij dan dat hij .net of .nl moet joinen?

Het probleem is gewoon dat de naam exact hetzelfde is, ik snap niet dat jullie niet snappen dat er zo verwarring komt. Klopt dat als je iets met tweakers wil hebben samen met minecraft dat je snel iets hebt als "TweakCraft of MineTweaker (wat ook al een mod is)", maar dat wil niet zeggen dat wij daarmee zomaar akkoord mee moeten gaan.
Wij zijn namelijk ook gewoon begonnen als kleine "tweakers.net" server hoor, en is de progressie te lezen van de eerste thread hier op GoT uit (beginnende met technicality).

Again, ik vind het vooral spijtig hoe jullie jullie gedragen richting ons, ik had een volwassenere reactie verwacht.

BTW Dongersmooi ik heb voldoende screenshots/logs nog voor je toen we wel continu 30-50 man online hadden voor meer dan een jaar on end :p. (en zelfs een paar van toen we de 75 man cap bereikt hadden!)
Richub schreef op woensdag 08 april 2015 @ 06:28:

Inderdaad, ik zie wel dat het een klein hobby/vriendenprojectje is, zo begonnen wij ook namelijk, en ik had dat mee in de email richting eRixxje gestuurd. Ik ging ervan uit dat dit niet "vijandig" bedoeld was. Echter had ik de manier waarop hij hier en in de email reageerde niet echt verwacht.
We dachten in eerste instantie inderdaad ook gewoon van "die hebben dat niet gezien, niet direct in de aanval gaan ofzo".

EDIT: Linkje ivm grum
http://minecraft.gamepedia.com/Erik_Broes
Threadlink : [PC] Minecraft
(staat ook in de openingspost, of Technicality in "[PC] Minecraft" )

[ Voor 29% gewijzigd door GuntherDW op 08-04-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
GuntherDW schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:43:
Het probleem is gewoon dat de naam exact hetzelfde is, ik snap niet dat jullie niet snappen dat er zo verwarring komt. Klopt dat als je iets met tweakers wil hebben samen met minecraft dat je snel iets hebt als "TweakCraft of MineTweaker (wat ook al een mod is)", maar dat wil niet zeggen dat wij daarmee zomaar akkoord mee moeten gaan.
En jij vraagt je af waarom ik nogal zakelijk reageer? Alsof jullie daar ook maar iets over te zeggen hebben. Met jouw goedkeuring plaats ik graag je e-mail (en mijn reply) welke ik vanochtend ontving, zodat ieder hier kan lezen hoezeer jullie denken dat ik verantwoording schuldig zou zijn en hoezeer mijn antwoord als 'vijandig' zou mogen worden aangemerkt. Zelfs het insinueren van kwade opzet (door middel van een nogal onnozel stijlfiguur dat reeds bij de oude Romeinen bekend was) is mij niet bespaard gebleven. Een antwoord op mijn e-mail aan jou zou ook netjes geweest zijn vooraleer je hier je mening kwam spuien, overigens.

Er is niets vijandigs aan mijn houding. Ik erken simpelweg jullie autoriteit niet en ik bestrijd dat er ook maar één probleem zou zijn. Tevens moet ik simpelweg lachen om de knullige argumenten die worden aangedragen die louter dienen om onderbuikgevoelens te rationaliseren. Tot slot is het waanzinnig om te veronderstellen dat ik, volgens jouw e-mail, mij zou moeten verantwoorden op jullie voorwaarden.

Samengevat: Deze hele discussie is onzin. En er is nu eenmaal geen vriendelijke manier om te zeggen dat iets onzin is. Sorry.

Kunnen we dan nu weer verder gaan? Mocht er nog een reactie komen op mijn voorstel dan ga ik daar graag op in. Anders is deze 'discussie' wel afgelopen.

Jullie server komt gewoon lekker weer in de OP en we gaan gewoon gezellig minecraften. Ieder waar hij of zij wil :-)

[ Voor 8% gewijzigd door eRixxje op 08-04-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Erik Broes, had nog nooit van m gehoord maar das wel awesome 
En over je ledenaantal, ik geloof je gelijk.
Mijn opmerking is geen pissing contest maar was een constatering. Door jullie website had ik meer leden verwacht, (zie ook m’n bericht voor de edit).

Maar nogmaals, zie ik het probleem niet zo.
Ook niet echt hoe ik volwassener richting je had kunnen reageren maar ieder z’n mening.

Heb net tussen de werkzaamheden door even gekeken naar wat jullie doen en jullie hebben echt een mooie server, niks voor mij, maar zeker mooi.
Ik denk niet dat je je bedreigd moet voelen door ons. Een naam maken in die wereld als jullie kunnen we niet, en willen we niet, kapot maken.

Lijkt me handig om als admins eens relax te gaan praten met elkaar. Volgens mij willen we allemaal gewoon een spelletje spelen.

Ontopic: kan je Realms vastmaken aan die bungee Rix?

Edit: nog nooit zo veel berichten in een dag gehad hier!
Lang leve mods en namen! }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Dongersmooi op 08-04-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Een aantal weken geleden zag ik dat de naam tweakcraft.nl werdt gebruikt. Ik ben al jaren een speler van TweakCraft.net en ik vind het raar dat jullie van niks weten. In het algemene Minecraft topic staat een link naar de tweakcraft website. Dit topic is geboren omdat er te veel slowchat was over andere servers. Ik ben er toen niet achteraan gegaan, te druk met andere zaken ;)

De meeste tweakcrafters(.net) posten op het eigen forum ipv op GOT. Daarom zie je ons zo weing :)

eRixxje, stel dat jij al jaren een goed lopende server hebt met dito reputatie en dan plots komt er een nieuwe server met dezelfde naam. Dat zou jij ook niet kunnen waarderen.

//edit Ik lees net je bericht. Je reactie is niet zakelijk maar bijzonder kinderachtig. Gedraag je volwassen en we komen er vast wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Loev schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:28:
//edit Ik lees net je bericht. Je reactie is niet zakelijk maar bijzonder kinderachtig. Gedraag je volwassen en we komen er vast wel uit.
Volgens mij ben ik de enige die een voorstel gedaan heeft. Dat lijkt me niet kinderachtig, maar zakelijk. En netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sorry eRixxje, je reacties in dit topic zijn inderdaad zeer kinderachtig..

Ik had inderdaad wat meer verwacht.

Even wat voorbeelden:
Tevens moet ik simpelweg lachen om de knullige argumenten die worden aangedragen die louter dienen om onderbuikgevoelens te rationaliseren. Tot slot is het waanzinnig om te veronderstellen dat ik, volgens jouw e-mail, mij zou moeten verantwoorden op jullie voorwaarden.
Jullie zijn aan het zeuren om niets. Er wordt overduidelijk naar argumenten gezocht om een onderbuikgevoelletje te rationaliseren ("Omegod, zij gebruiken ook tweakcraft!!!Einz!@@Zwei")
Boeiend.
Sorry, maar als jij zo omgaat met reacties op een server naam, hoe ga je dan om met mensen die een andere mening dan jij hebben op je eigen server..

(overigens vind ik het gezanik over e-mails gewoon nutteloos, die kunnen we niet inzien, dus je kan van alles beweren.. en als je ze post, van alles aanpassen)

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 08-04-2015 16:35 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Dongersmooi schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:24:
Ontopic: kan je Realms vastmaken aan die bungee Rix?
Als je er een hebt, kunnen we testen :-) Kan een realm in offline mode draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:34:
Sorry, maar als jij zo omgaat met reacties op een server naam, hoe ga je dan om met mensen die een andere mening dan jij hebben op je eigen server..
Kom langs, dan merk je dat vanzelf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Gunther,

Ik zal eerlijk zijn; ik heb een paar problemen met je mailtje. Ik zal ze
puntsgewijs uiteenzetten zodat je wellicht wat meer duidelijkheid kan
verschaffen.

1) Wat is nu precies het probleem. Je insinueert dat het enkele feit dat
zowel 'jouw' als 'mijn' server de naam tweakcraft draagt problematisch zou
zijn, maar ondanks dat ik ook vandaag pas op de hoogte ben gebracht van het
bestaan van 'jouw' server, heb ik die ervaring helemaal niet.
2) De insinuatie, zij het licht, dat ik zou hebben kunnen weten dat 'jouw'
server dezelfde naam droeg is op zijn minst overbodig en op zijn meest
vervelend. Ik wist het niet, en al had ik het geweten, dan nog was er geen
enkel probleem wat mij betreft.
3) De aanname dat, ondanks het feit dat ik geen enkel probleem zie, het
inittiatief tot 'discussie' van mijn kant zou moeten komen is bijzonder
knullig. Ik heb niets om mijzelf voor te verantwoorden. Voor zover ik kan
afleiden uit het feit dat jij mij mailt, ben jij degene die een probleem
ziet (ondanks dat je niet uitspreekt wat dat probleem is).

TL;DR: Wat is het probleem? Wat is jouw voorstel om jouw probleem op te
lossen?

Groet!

Erik

2015-04-08 1:00 GMT+02:00 Gunther De Wachter <guntherdw@gmail.com>:

> Hoi!
>
> Een paar uur geleden zijn we op de hoogte gebracht van een redelijk
> nieuwe nederlandse server.
> Allemaal leuk, nederlandse servers, echter toen we de naam zagen
> schrokken we wel een beetje.
>
> De naam "Tweakcraft" is namelijk exact de naam die wij (sinds september
> 2010) al gebruiken voor onze server.
> We begonnen alsook gewoon van tweakers.net als kleine server, en
> schrokken dus nogal hard dat iemand gewoon tweakcraft.nl geregistreerd
> had.
>
> Onze "historie" is ook gewoon te bekijken op onze site als je het eens
> wil lezen : http://www.tweakcraft.net/about
>
> Het kan natuurlijk altijd dat je het niet gezien had dat die naam zeg
> maar al gebruikt was.
> Eigenlijk hadden wij ook gewoon dat .nl domain moeten kopen, maar dat is
> buiten de kwestie.
>
> Omdat we van "geen slechte bedoelingen" uitgaan willen we eerst je de
> kans laten om een discussie aan te gaan en zelf actie te ondergaan.
> Als je nog vragen hebt, we zijn bereikbaar op de Tweakers' IRC server
> onder #minecraft en #minecraft.chat.
>
> Dat wil dus zeggen "irc.tweakers.net", met dan de genoemde channels.
> Een email werkt natuurlijk ook wel, maar op IRC kunnen we je dan in een
> apart kanaal nemen met onze mensen.
>
> Met vriendelijke groeten
> Gunther, namens het adminteam van Tweakcraft.
>
>

Het originele idee was om dit civiel via mail uit te praten, maar als je echt een voorstel wil, willen we gerust babbelen.
Als je zo kinderachtig blijft doen echter zal er niet veel babbelen van komen echter denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
eRixxje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:35:
[...]

Kom langs, dan merk je dat vanzelf :-)
Nee, met deze reactie krijg je echt mensen over de streep 8)7

Gelukkig kan ik wel een trap van een ezel verdragen (spreekwoord!), maar het is niet echt een handig antwoord.

Bron: Jarenlang in dit soort rollen in games gezeten :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
eRixxje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:30:
[...]

Volgens mij ben ik de enige die een voorstel gedaan heeft. Dat lijkt me niet kinderachtig, maar zakelijk. En netjes.
Ik kan niet namens de admins van TC praten laat dat eerst duidelijk zijn :) Ik heb geen idee wat het samenvoegen van servers inhoudt. Ik wil alleen dat we een volwassen gesprek kunnen voeren.

Om je een idee te geven over de community van TC. Afgelopen januari is er een donatieronde geweest die 1000 euro ophaalde. Geen klein bedrag al zeg ik zelf. Er lopen al jaren spelers rond die TC een warm hart toedragen. Velen hebben heel veel tijd (en geld) gestoken in het beheer van de server. Voor deze spelers is het moeilijk om te zien dat er een nieuwe server is die mee lift op het succes van TC. Ik geloof niet dat het opzet is, we moeten wel werken een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
GuntherDW schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:35:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Gunther,

Ik zal eerlijk zijn; ik heb een paar problemen met je mailtje. Ik zal ze
puntsgewijs uiteenzetten zodat je wellicht wat meer duidelijkheid kan
verschaffen.

1) Wat is nu precies het probleem. Je insinueert dat het enkele feit dat
zowel 'jouw' als 'mijn' server de naam tweakcraft draagt problematisch zou
zijn, maar ondanks dat ik ook vandaag pas op de hoogte ben gebracht van het
bestaan van 'jouw' server, heb ik die ervaring helemaal niet.
2) De insinuatie, zij het licht, dat ik zou hebben kunnen weten dat 'jouw'
server dezelfde naam droeg is op zijn minst overbodig en op zijn meest
vervelend. Ik wist het niet, en al had ik het geweten, dan nog was er geen
enkel probleem wat mij betreft.
3) De aanname dat, ondanks het feit dat ik geen enkel probleem zie, het
inittiatief tot 'discussie' van mijn kant zou moeten komen is bijzonder
knullig. Ik heb niets om mijzelf voor te verantwoorden. Voor zover ik kan
afleiden uit het feit dat jij mij mailt, ben jij degene die een probleem
ziet (ondanks dat je niet uitspreekt wat dat probleem is).

TL;DR: Wat is het probleem? Wat is jouw voorstel om jouw probleem op te
lossen?

Groet!

Erik

2015-04-08 1:00 GMT+02:00 Gunther De Wachter <guntherdw@gmail.com>:

> Hoi!
>
> Een paar uur geleden zijn we op de hoogte gebracht van een redelijk
> nieuwe nederlandse server.
> Allemaal leuk, nederlandse servers, echter toen we de naam zagen
> schrokken we wel een beetje.
>
> De naam "Tweakcraft" is namelijk exact de naam die wij (sinds september
> 2010) al gebruiken voor onze server.
> We begonnen alsook gewoon van tweakers.net als kleine server, en
> schrokken dus nogal hard dat iemand gewoon tweakcraft.nl geregistreerd
> had.
>
> Onze "historie" is ook gewoon te bekijken op onze site als je het eens
> wil lezen : http://www.tweakcraft.net/about
>
> Het kan natuurlijk altijd dat je het niet gezien had dat die naam zeg
> maar al gebruikt was.
> Eigenlijk hadden wij ook gewoon dat .nl domain moeten kopen, maar dat is
> buiten de kwestie.
>
> Omdat we van "geen slechte bedoelingen" uitgaan willen we eerst je de
> kans laten om een discussie aan te gaan en zelf actie te ondergaan.
> Als je nog vragen hebt, we zijn bereikbaar op de Tweakers' IRC server
> onder #minecraft en #minecraft.chat.
>
> Dat wil dus zeggen "irc.tweakers.net", met dan de genoemde channels.
> Een email werkt natuurlijk ook wel, maar op IRC kunnen we je dan in een
> apart kanaal nemen met onze mensen.
>
> Met vriendelijke groeten
> Gunther, namens het adminteam van Tweakcraft.
>
>

Het originele idee was om dit civiel via mail uit te praten, maar als je echt een voorstel wil, willen we gerust babbelen.
Als je zo kinderachtig blijft doen echter zal er niet veel babbelen van komen echter denk ik...
Ik vind dat ik zeer duidelijk en zeer netjes heb uiteengezet wat ik van je mail vond. En ik heb je een voorstel gedaan.

Het enige dat ik van 'jullie' lees zijn afwijzingen en balletjes op de persoon. Komop met je voorstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Loev schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:36:
[...]

Ik kan niet namens de admins van TC praten laat dat eerst duidelijk zijn :) Ik heb geen idee wat het samenvoegen van servers inhoudt. Ik wil alleen dat we een volwassen gesprek kunnen voeren.

Om je een idee te geven over de community van TC. Afgelopen januari is er een donatieronde geweest die 1000 euro ophaalde. Geen klein bedrag al zeg ik zelf. Er lopen al jaren spelers rond die TC een warm hart toedragen. Velen hebben heel veel tijd (en geld) gestoken in het beheer van de server. Voor deze spelers is het moeilijk om te zien dat er een nieuwe server is die mee lift op het succes van TC. Ik geloof niet dat het opzet is, we moeten wel werken een oplossing.
Ik heb al aangegeven dat die opmerking geen stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik denk dat ik maar even wegblijf hier tot deze storm overgewaaid is. :X

Ik heb gewoon een hekel aan dit soort gekissebis (ongeacht van wie er gelijk heeft en wie niet) en spendeer liever mijn tijd aan iets positievers...

Hopelijk kan eea toch in der minne geschikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
eRixxje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:34:
[...]

Als je er een hebt, kunnen we testen :-) Kan een realm in offline mode draaien?
Nee, draait op MC's servers. Denk dus ook dat t niet gaat werken want je kan niks toewijzen aan de locatie voor zover ik weet.

---

En om even niet terug te vallen op welles nietus.
Wat is ieders voorstel om dit op te lossen?

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Edit: ik type te langzaam :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dongersmooi op 08-04-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Dongersmooi schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:40:
[...]

Nee, draait op MC's servers. Denk dus ook dat t niet gaat werken want je kan niks toewijzen aan de locatie voor zover ik weet.

---

En om even niet terug te vallen op welles nietus.
Wat is ieders voorstel om dit op te lossen?

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Edit: ik type te langzaam :)
Jammer.... :(

En: Inderdaad. Maar het enige dat ik lees is gemekker en afwijzingen. Komop met dat voorstel (zoals ik ook al in mijn mail vroeg....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
... wat ik vooral erg vind, is dat mensen heel snel voorbij 1 feit gaan:

Als je een nieuwe server/guild/groep whatever start. Dan doe je onderzoek! Je kijkt eerst of je gewenste naam niet al in gebruik is. Vooral in dit geval had het heel veel gezeik kunnen voorkomen.

Mijn visie: (als onafhankelijke partij, aangezien ik op geen van beide speel)

1.) Erixxje gaat NETJES bespreken (en dus niet zoals bovenstaande posts) met Tweakcraft (kom ik op terug) hoe dit op te lossen.

2.) Door geen onderzoek te doen (aka, 5 seconden op google) is de originele oprichter van de latere Tweakcraft de fout in gegaan. Zo simpel is het

3.) Om dit op een publiek forum zo naar voren te brengen, en uit te vechten is erg jammer.

4.) Overigens zie ik in de mail van de eerste Tweakcraft totaal geen probleem, en alleen een nette vraag hoe dit op te lossen.

5.) In de reactie van Erixxje, zie ik echter punten 2 en 3 als compleet overbodig, dit wordt er echt bewust in gezien. Niet alles is een persoonlijke aanval.

offtopic:
Iemand die gemiddeld een jaar eenegzins dit topic volgt had moeten weten van deze server.

[ Voor 21% gewijzigd door corset op 08-04-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:43:
... wat ik vooral erg vind, is dat mensen heel snel voorbij 1 feit gaan:

Als je een nieuwe server/guild/groep whatever start. Dan doe je onderzoek! Je kijkt eerst of je gewenste naam niet al in gebruik is. Vooral in dit geval had het heel veel gezeik kunnen voorkomen.

Mijn visie: (als onafhankelijke partij, aangezien ik op geen van beide speel)

1.) Erixxje gaat NETJES bespreken (en dus niet zoals bovenstaande posts) met Tweakcraft (kom ik op terug) hoe dit op te lossen.

2.) Door geen onderzoek te doen (aka, 5 seconden op google) is de originele oprichter van de latere Tweakcraft de fout in gegaan. Zo simpel is het

3.) Om dit op een publiek forum zo naar voren te brengen, en uit te vechten is erg jammer.
1) Nope. Ik heb er geen probleem mee. En mijn voorstel ligt al 10 posts te wachten op een serieus, niet-denigrerend antwoord.

2) Negative. Er is geen naamsbescherming en er is geen schade en geen opzet.

3) Eens, daarom wachtte ik ook netjes op antwoord op mijn mail, maar men besloot het hier uit te vechten.

Dit is mijn laatste bijdrage aan deze zinloze 'discussie'. Voorstellen kunnen per mail! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus, andersom was er ook geen enkel probleem? Ik durf te wedden van wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:49:
Dus, andersom was er ook geen enkel probleem? Ik durf te wedden van wel :+
Ok, nog even antwoord geven dan :-)

Dan zou je die weddenschap verliezen. Ik zie *echt* het probleem niet. We hebben het niet over een gigantisch merk. We hebben het..... tromgeroffel......

over een MINECRAFT SERVERTJE. Een spelletje. Je weet wel, voor de leuk :D

Komop zeg. Hoe serieus neem je jezelf als je meent dat iemand 'jouw' naampje niet mag gebruiken. En hoe sneu is het als je die persoon nog eens ter verantwoording gaat roepen zeg :-)

Ik heb in mijn mail al gevraagd wat voor hen een oplossing zou zijn. Ik heb daar geen antwoord op gehad. Ik wacht het rustig af.

En nu haak ik echt af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Ik snap dat de dubbele naam een probleem kan leveren, echter wat ik wel raar vind, is dat dit server-topic al maanden open is en niet één van de leden van tweakcraft.net in dit topic gezegd heeft dat de tweakcraft.net server bestaat.

Immers, daar is dit topic voor!

Zelf heb ik lang geleden (jaren geleden?) een korte tijd op tweakcraft.net mee gewerkt om heuvels en bergen handmatig te verwijderen. Ik als actief GoT gebruiker wist niet eens meer dat deze server nog bestaat.

Wat ik wil zeggen, vanuit dit perspectief leek het dat deze server uitgestorven was en niet meer bestaat, gezien er al maanden (jaren?) geen woord meer over gesproken is in dit forum. En dat terwijl ik wel regelmatig uitgesproken is dat er behoefte is/was aan toegankelijke servers/multiplayer.

En dat vind ik persoonlijk wel raar, een server is met de oorsprong tweakers.net, met de naam tweakcraft.net, maar die al maanden(jaren)-lang niet actief op GoT.

Daarom snap ik eRixxje wel.

Echter, snap ik GuntherDW ook heel goed dat de dubbele naam wrijvingen geeft (om het zo te noemen), zeker als jou server al jaren bestaat. Immers, ik zou ook balen als ik een server/naam heb die door andere in hetzelfde spel ook gebruikt wordt.

Hiermee wil ik geen van beide partijen aanvallen. Enkel mijn inzicht inzicht geven als GoT gebruiker en minecraft speler (welke op beide servers gespeeld heeft, alsmede vele andere tijdelijke servers die via dit topic opgericht en ten gronde zijn gegaan).

ps. Ik laat de manier van reageren en discussiëren buiten beschouwing, dat kan van beide netter. ;)

pps. Ik ken de reputatie van beide servers ten opzichte van de Minecraft Community niet, wat betreft naamsbekendheid, youtube, etc.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Draenor, met je eens.. maar serieus, 5 seconden google is al teveel voor erixxje, en daarom houdt hij vol dat hij in het gelijk zit, en de rest fout. Dat stuit me gewoon. Geen enkel compromis is mogelijk, alles gaat zoals hij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Ok ik meng mij niet vaak in discussies maar nu kan ik het even niet laten. (Tevens is dit mijn mening!!)

Ik heb het email wisseling heel goed gelezen en de reactie van Erixx heeft geen enkele kinderachtige indruk bij mij achtergelaten maar een nette reactie op het email.
Daarnaast de naam tweakcraft is een combinatie van twee merken genaamd tweakers en MineCRAFT (duh!!), waaruit ik zou verwachten dat als de community die naam draagt ook daadwerkelijk actief is op Tweakers en Minecraft.
Ik zelf ben net begonnen met Minecraft en meerde malen gezocht op Tweakers naar minecraft servers en enige die ik (binnen 5 seconden zoals jij stelde ) kon vinden wat tweakcraft.nl

Indien er echt goed geadverteerd of gepromoot word met Tweakcraft.net kan ik mij voorstellen dat er enigszins een kwestie ontstaat. Helaas heb ik nooit wat meegekregen van het feit dat Tweakcraft.net bestond.

I am going to get roasted :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Helemaal niet ;) Goed dat je aangeeft dat Tweakcraft.net moeilijk te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 16:25
Ik ben het eens met de opmerking dat sommige reacties enigszins kinderachtig overkomen, maar ik denk dat dat ergens wel te begrijpen is uit een defensief oogpunt. Echter vind ik dat Dongersmooi zijn laatste reactie netjes verwoord en niet defensief is. Ik sluit me, als één van de admins van Tweakcraft.net, daarom bij hem aan. Ik sluit me echter ook bij lanerios aan, dat één keer googlen had geleerd dat de naam Tweakcraft al in gebruik is. Er mag dan geen 'naamsbescherming' zijn, als je een minecraft server opzet en er al een Nederlandse server bestaat met dezelfde naam, is het gewoon gezond verstand en algemeen fatsoen om een andere te kiezen.

Maar, om een soort publieke 'ruzie' te voorkomen, lijkt het me beter dat we het hier bij laten als het aankomt op een publiek gesprek. Dat verandert niks aan het feit dat we het jammer vinden dat er een tweede Nederlandse server is met dezelfde naam, ontstaan uit hetzelfde forum, maar daar is op het moment niks aan te doen. Het verandert ook niks aan het feit dat we het liefste zouden zien dat Tweakcraft.nl onder een andere naam zou doorgaan (dat zou de meest logische oplossing zijn waar door eRixxje om gevraagd wordt) maar dat kunnen we niet afdwingen. Het is zeker ook waar dat wij ons beter hadden kunnen profileren op GoT, zoals Dreanor aangeeft, maar dat is op zich gezien niet waar het om gaat en voor ons ook nooit echt nodig geweest, men heeft de server altijd kunnen vinden. Maar het is iets wat we kunnen verbeteren.

Mogelijk is het verstandig dat beide servers voorlopig in deze thread(s) worden aangegeven, waarbij duidelijk wordt gemaakt dat het twee verschillende communities zijn. Een tekst daarvoor is al vanaf 2011 beschikbaar in de OP van het andere minecraft topic op het forum ([Multi] Minecraft - Deel #3).

Eventuele verdere gesprekken of reacties hierop kunnen beter per mail of IRC worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Typehigh schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:13:
Ik ben het eens met de opmerking dat sommige reacties enigszins kinderachtig overkomen, maar ik denk dat dat ergens wel te begrijpen is uit een defensief oogpunt. Echter vind ik dat Dongersmooi zijn laatste reactie netjes verwoord en niet defensief is. Ik sluit me, als één van de admins van Tweakcraft.net, daarom bij hem aan. Ik sluit me echter ook bij lanerios aan, dat één keer googlen had geleerd dat de naam Tweakcraft al in gebruik is. Er mag dan geen 'naamsbescherming' zijn, als je een minecraft server opzet en er al een Nederlandse server bestaat met dezelfde naam, is het gewoon gezond verstand en algemeen fatsoen om een andere te kiezen.

Maar, om een soort publieke 'ruzie' te voorkomen, lijkt het me beter dat we het hier bij laten als het aankomt op een publiek gesprek. Dat verandert niks aan het feit dat we het jammer vinden dat er een tweede Nederlandse server is met dezelfde naam, ontstaan uit hetzelfde forum, maar daar is op het moment niks aan te doen. Het verandert ook niks aan het feit dat we het liefste zouden zien dat Tweakcraft.nl onder een andere naam zou doorgaan (dat zou de meest logische oplossing zijn waar door eRixxje om gevraagd wordt) maar dat kunnen we niet afdwingen. Het is zeker ook waar dat wij ons beter hadden kunnen profileren op GoT, zoals Dreanor aangeeft, maar dat is op zich gezien niet waar het om gaat en voor ons ook nooit echt nodig geweest, men heeft de server altijd kunnen vinden. Maar het is iets wat we kunnen verbeteren.

Mogelijk is het verstandig dat beide servers voorlopig in deze thread(s) worden aangegeven, waarbij duidelijk wordt gemaakt dat het twee verschillende communities zijn. Een tekst daarvoor is al vanaf 2011 beschikbaar in de OP van het andere minecraft topic op het forum ([Multi] Minecraft - Deel #3).

Eventuele verdere gesprekken of reacties hierop kunnen beter per mail of IRC worden gedaan.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. dat ben ik al snel als mensen het met mij eens zijn ;)

De oplossing moet gezocht worden door de admins maar een goede discussie op een forum is nog nooit iemand slechter geworden. Plus, het is goed leesvoer onder een vergadering :+ .
Als het aan mij ligt kan deze discussie best openbaar gevoerd worden. De leden willen immers ook weten wat er gebeurd toch?

En over de naamgeving: ik was hier ook bij betrokken. En wat mensen boven mij al zeggen had ik echt geen idee van het bestaan van een Tweakcraft server. Sterker nog; het kwam geen eens bij me op om te Googlen want dat zou toch op GOT bekend moeten zijn. Los van de discussie hierover, geloof mij; kwade opzet was dit echt niet.

Dit alles heeft al wel wat goeds voortgebracht:
Veel traffic op t topic en mijn nieuwsgiergheid naar de .net server is aangewakkerd. Als het mag :*) kom k vanavond even buurten om te kijken.

Maar nu ik toch de aandacht heb en weer ontopic kan:
Wie heeft nog goede mods voor een modded server, ikzelf dacht aan To many items.
Wat ik er van zag is dat je dan de grote berg crafting kan bekijken (natuurlijk alleen voor de moddd server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Dongers: ik zal vanavond es kijken wat we erop kunnen gooien :-)

En natuurlijk kom ik ook even buurten op onze tweakcraft buren. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Als je voor mods kijkt kan je beter "NEI (Not Enough Items)" gebruiken Dongersmooi. TMI is er vooral voor items in te spawnen, NEI laat je ook de recipes zien als je geen OP bent.

Maar als je zeg maar een "makkelijke" modpack oplossing zoekt zonder zelf al te veel je handen vuil te hoeven maken aan onderzoek van wat allemaal goed bij elkaar past, kan je de FTB packs proberen.
http://www.feed-the-beast.com/
Hun launcher heeft ook een "download server" knopje, die link die je dan krijgt kan je ook gewoon gebruiken voor te wget'en op je server.
Er is trouwens voor ieders wel wat keuze op de launcher, maar ziende dat vrijwel alle mods nog op 1.7.10 zitten, en sommigen zelfs zeggen te wachten op 1.9 voor ze updaten, kan je niet zomaar gaan bungeecorden.

Alvast veel success met de modded server. Het is namelijk best moeilijk om een server van deftige grootte (lees: 4-5 man) lang online te houden zonder lag :p. Na een paar maand gaat die map dan altijd vrij hard beginnen laggen bij ons en roept iedereen weer voor een reset (en nieuwe pack) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Bedankt, die bedoelde ik!

Het probleem met FTB kennen we en omdat we allemaal relatief nieuw zijn in de mod wereld kan het snel overweldigend worden met al die keuzes en recipes.
Vandaar klein beginnen met een mod of 5 en dan as we go uitbreiden indien nodig.

Maar wat vind jij dan de must have mods als je moest kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Op dat vlak ben ik een vrij harde mascochist eigenlijk Dongersmooi, ik ben sinds een paar MC versies absolute fan van "Rotarycraft" van Reika.
Echter is dat niet echt een modje waar je als beginnende mod speler zomaar aan kan beginnen imo. Het is namelijk wel mooi als je veel moeite in een world kan steken, want je krijgt er ook veel voor terug namelijk.

Zo zit er het bekendste blokje in genaamd de "extractor". Dat ene blockje kan ervoor zorgen dat je per ore block 5 tot zelfs 8 "ingots" krijgt.
Het resources gatheren ervoor, craften, poweren, maintainen e.d. echter is een pain :+.

Als je het echter nog vrij "simpel" wil houden zijn er leuke mods als Ender IO, Mekanism, AE2 (Applied Energistics, eens je dat gewend bent wil je niet meer terug naar vanilla :+), Tinkers Construct (Deze past echt goed bij vanilla!), de goede oude Buildcraft (quarries!), IC2 (industrialcraft2) is tegenwoordig niet echt meer mijn ding :+, ...

Je hebt echt honderden mods waar je uit kan kiezen. Ik ben meer een technical type persoon, maar als je meer "magische" dingen wil is er ook voldoende keuze.

Zo heb je mods als BloodMagic (best leuk tier systeem ook), Ars Magica2, Witchery (maar de main devver was denk ik gestopt, ben niet zeker of iemand het al opgepakt heeft?), Thaumcraft natuurlijk, Botania, ...

Ikzelf ben eigenlijk ook grote fan van mods als Forestry (bees!) en MFR.
MFR maakt het héél makkelijk om veel dingen te automatiseren, van hout hakken/planten tot "vloeibare stront" fertilisen om als bonemeal te gebruiken tot animals breeden :+.
Forestry is vooral leuk om z'n bees, waar als je er genoeg moeite insteekt eigenlijk elke resource dat je maar wil kan uitkrijgen.
Gendustry is een leuk addon voor Forestry, maar dat is meer als je "easy mode bees" wil :+. Ik zoek namelijk geen combi's op maar zoek alles zelf uit.
Als je vooral voor bees gaat kunnen echter mods als "ExtraBees" en "MagicBees" niet missen.

Nuja, kortom, mijn "modpacks" zijn meestal gewoon een combinatie van mods, maar toch vrij snel vrij groot.

[ Voor 1% gewijzigd door GuntherDW op 08-04-2015 19:44 . Reden: typo's! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
Hou alleen wel in gedachte dat een modpack runnen een vrij beefy server vereist, en zelfs dan na een paar weken met een handvol spelers bijna niet meer speelbaar zal zijn qua tickrate. Wij draaien het op een vrij dikke server bak, en zelf dan dropt de tickrate naar <10 na vrij korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Wow thnx!

Sommige mods zeggen mij wel wat zal s gaan kijken met de mannen.
En eRix en Nomi hebben beide een beste bak staan volgens mij. Misschien staan de specs wel ergens in t topic.

Ik heb wel s Youtube filmpjes gekeken van Xisumavoid met wat mods en tinkers, thumbcraft en quarries lijken me leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 19:46
Los er ervan of Tweakcraft.net iemand kan dwingen of niet, het zou Tweakcraft.nl sieren een andere naam te kiezen Tweakcraft.net was veel eerder en Tweakcraft.nl best even kunnen rondzoeken of de naam al in gebruik is (een simpele Google search had je al dit gedoe kunnen besparen).

Tweakcraft.net bestaat al veel langer en het is verwarrend om dezelfde naam voor een andere community te gebruiken, helemaal als die ook nog Nederlands is.

[ Voor 5% gewijzigd door Milenco op 08-04-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meaglin
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 16:11
Mij lijkt het heel simpel: Tweakcraft.net heeft geen totaal geen eigendom op de naam 'Tweakcraft' het feit dat de website al langer bestaat geeft jullie totaal geen recht om van tweakcraft.nl te verwachten dat ze hun naam gaan veranderen.

Ze hebben op een volledig legitieme manier dat domein gekocht en dus mogen ze daaronder gewoon een server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Zo. Lijkt opgelost...
'great minds think alike' geldt dus ook voor het benamen van een server :P

Ontopic: De farm uitgang is voorlopig bruikbaar, ik wil t nog wat mooier maken maar het is bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
We moeten alvast even een nieuwe naam bedenken. Suggesties iemand? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
RixxCraft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
wel even checken of .net bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin321
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste mede tweakers,

Allereerst wil ik even aangeven dat ik elke tweaker respecteer en dan vooral de mensen die wat voor de community doen.

Wat ik even zeggen wil is dat ik sinds vorige week besloten heb om minecraft online te gaan spelen. Omdat ik hier al lange tijd lid ben dacht ik dat ik maar eens op het forum moest gaan zoeken.

Ik type dus in het forum "minecraft server"in en dan krijg ik een rij topics.

De enige topic die mijn aandacht trok was deze want deze stond bovenaan en op de FP werd een opsomming van verschillende servers gegeven. Echter ben ik op dat moment nergens tweakcraft.net tegengekomen en als ik het al niet kan vinden wie dan wel vraag ik mij af.

Als je een server voor "ons tweakers" hebt draaien dan zal het wel aan ons kenbaar gemaakt moeten worden.
Als erixx server anders geheten had was ik daar op gegaan omdat ik niet van het bestaan tweakcraft.net af wist.

Dit is dus mijn ervaring, een simpele tweaker.

fijne avond

[ Voor 0% gewijzigd door martin321 op 08-04-2015 23:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb de Tweakers.net server aan de TS toegevoegd zodat deze nu ook via dit topic te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13

[...]

Er is geen "echte" Tweakers-Minecraftserver. ;)
Woeps sorry, ik dacht eerst dat er maar 1 Tweakcraft was maar dat heb ik fout O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Over de nieuwe Naam zal ik gaan nadenken alleen ik ben niet zo heel creatief :P.
Met betrekking tot de Mods ik vind dat de direwolfpack een aantal zeer interessante mods heeft, ik ga even in mijn lunchpauze de mods af en zal even neerzetten welke ik interessant vind.

Edit: Misschien een goede om met de nieuwe naam een aparte topic ervoor te maken aangezien dit een algemeen minecraft server topic en dan in die specifieke de vooruitgang van de servers kunnen bespreken..

andere kant geen enkel andere communitie van minecraft servers praten hier :P 8)7

Edit2

naam : ENDCraft (Erixx nomi Dongers Craft ) haha weet ik veel verzin ook maar wat

[ Voor 42% gewijzigd door Naiki op 09-04-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
http://endcraft.net/ :Y)

Gathering of Minecrafters?

[ Voor 37% gewijzigd door Loev op 09-04-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Grrr. ik google nu niet zit op mijn werk :+ meeste word toch geblokkerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
GOTcraft kwam gister in chat voorbij, tot nu toe mn favoriet...

Die bestaat trouwens al wel.
Is een Bulgaarse MC server of een hobby beurs in Vancouver.
Zullen ze er een probleem mee hebben?

Of PopcornCraft, so we never forget }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Dongersmooi schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:03:
Haha PopcornCraft GEWELDIG :D
Eerder dan GoC (Gathering of Crafters) :P

Bijna lunchtijd zometeen dus een lijstje met MODS/addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
En dan schrijf ik wel een plugin voor mais, dat je kunt craften naar maiskolf en kunt verhitten naar.......

Popcorn! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin321
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Dongersmooi schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:03:
GOTcraft kwam gister in chat voorbij, tot nu toe mn favoriet...

Die bestaat trouwens al wel.
Is een Bulgaarse MC server of een hobby beurs in Vancouver.
Zullen ze er een probleem mee hebben?

kun je ook GOTcrafters van maken.

of GOTmineServer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Erixx: Er is een flinke update van spigot/craftbukkit geweest vannacht, zie:
http://www.spigotmc.org/wiki/changelog/

Iig de moeite waard om te updaten.

De wereld die nu op mijn pc draait is flat - creative, zonder mobs. Een mooie testwereld voor redstone enzo. Je kan nomiworld naar flat renamen, en dan is-ie meteen klaar voor gebruik.

Later kan ik nog een 2de wereld opzetten, mocht er behoefte zijn aan iets specifieks.

De firewall rule is gelukt, dus dat is geen probleem meer. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Richub op 09-04-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
BiblioCraft - Website
Chisel - Website
DenseORes - Website
Tinkers Contruct - website
Not Enough Items - Website

Dit is even wat ik zo gauw gevonden heb en wat ik interessant vind. Vooral Tinkers construct. het geeft een extra dimensie aan het maken van tools. :)

Edit : extra addon toegevoegd.

[ Voor 20% gewijzigd door Naiki op 09-04-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Ah nice, een testwereld :)

En voor modded, volgens mij zijn dit nu de mods die genoemd worden;

Bibliocraft – Dispaly cases, tafels en stoelen
Chisel (2) – Extra constructie blocks
DenseOres – Meer items uit een ore, door de auteur niet aanbevolen voor los gebruik
Tinkers – Moar tools
Biomes o plenty – Meer en betere biomes <3
Carpenters blocks – Blocks in andere vormen
Ender IO - Machines
AE2 – Energie
Buildcraft – Quarries 
Thaumcraft – magic
Not enough items – UI voor crafting

Mis ik iets of moet er iets weg?
Zijn er al 11 ipv 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Ik denk dat dit wel een goed lijstje is. Geen rare mods maar uitbreidingen op het bestaande minecraft.
Ender IO heb ik zelf (nog) niets mee.
Maar betekend dat we op de mod server weer overnieuw beginnen haha.

Als we overnieuw beginnen is het misschien wel handig om een plan op te zetten wat we gaan doen met bijvoorbeeld de spawn gebied of in wat te doen in het algemeen.

Tevens ben ik wel voor het huidige griefsysteem dat Erixx alles protect en rechten geeft aan de rest. Zo reguleer je het wel maar maak je het ook niet moeilijk als je toch iets te dicht bij elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dongersmooi schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:23:
Ah nice, een testwereld :)

En voor modded, volgens mij zijn dit nu de mods die genoemd worden;

Bibliocraft – Dispaly cases, tafels en stoelen
Chisel (2) – Extra constructie blocks

DenseOres – Meer items uit een ore, door de auteur niet aanbevolen voor los gebruik

Tinkers – Moar tools
Biomes o plenty – Meer en betere biomes <3
Carpenters blocks – Blocks in andere vormen

Ender IO - Machines
AE2 – Energie
Buildcraft – Quarries 
Thaumcraft – magic

Not enough items – UI voor crafting

Mis ik iets of moet er iets weg?
Zijn er al 11 ipv 5 :)
Zo heb je er weer 5 [plus1]. :P
De doorgestreepte mods zijn imho net weer even een stap verder. magic, machines etc.
Meer items uit ore lijkt me niet echt noodzakelijk voor de meer basis mods die overblijven.
Met de overblijvende mods heb je nieuwe biomes [omgeving] en legio nieuwe blocks om mee te bouwen aangevuld met de chisel en carpenters voor vervormingen.
Lijkt mij persoonlijk prima om mee te starten/testen en afhankelijk van de ervaringen kunnen dan toch eventueel mods worden toegevoegd?

Als je voor de meer tech, machines of magic gaat is ook goed natuurlijk maar ik denk dat je in eerste instantie gewoon 1 kant op moet gaan en dan uit ervaring kijken wat "overbodig" is of wat juist een welkome aanvulling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Dense Ores is opzich eentje die ik wel kan waarderen :P minder mijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:52:
Erixx: Er is een flinke update van spigot/craftbukkit geweest vannacht, zie:
http://www.spigotmc.org/wiki/changelog/

Iig de moeite waard om te updaten.

De wereld die nu op mijn pc draait is flat - creative, zonder mobs. Een mooie testwereld voor redstone enzo. Je kan nomiworld naar flat renamen, en dan is-ie meteen klaar voor gebruik.

Later kan ik nog een 2de wereld opzetten, mocht er behoefte zijn aan iets specifieks.

De firewall rule is gelukt, dus dat is geen probleem meer. :)
Ga ik vanavond even doen! Thanks for the info en.. TOP dat die rule gelukt is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
@All, keep posting the mods. Ik ga dit weekend even zitten ervoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ender IO
Dense Ores
AE2

Dat zijn mijn favoriete mods :)

Dense Ores levert veel op,

Ender IO maakt sorting systems heerlijk makkelijk

AE2 is gewoon.. epic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
IC2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
dear god... dat gaat een weekend kosten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
eRixxje schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:58:
dear god... dat gaat een weekend kosten :-)
Houd je bezig >:)

Ik weet nu wel als we op een modded server verdergaan ik eerst de storage ga maken :P en dan pas de rest er om heen.. het blijft een pain in the ass om de spullen te verplaatsen 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Naiki op 09-04-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 19:46
Over wat leuke mogelijke namen:

Tweakville
Tweaktown
Tweakzone
Tweakworld

Geen idee of die al voor een Minecraft community worden gebruikt. Eventueel kan je Tweak hierboven ook vervangen door GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
En als ik mag kiezen, zou ik toch graag de Quarry mod willen, Buildcraft.
Maar volgens mij zijn we het allemaal wel eens over de mods.
Iig leuk dat er voldoende animo is om dit met meerdere te spelen!

Ook moet denk k nog even extra benadrukt worden voor de mensen die niet van server hoppen / map resets houden en die zich daar in het verleden nog al aan stoorden, vooral omdat er nog wel wat ondergesneeuwd dreigt te raken na de discussie van gisteren; de survival map blijft ondertussen draaien. Erix heeft een bungee-ding waar door meerdere werelden via 1 ip draaien, de chat is zelfs multi-server!
Een beetje zoals het multiworld wat er eerder was bij creative/survival...

Tot vanavond in de chat, waar we wel weer verder kunnen gaan over de nieuwe naam...
Hopelijk wordt vanavond het 'probleem' met de naamgeving opgelost zodat de naam snel in werking kan treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
Zoals ik al eerder had genoemd; hou er wel rekening mee dat alle mods die hier voorbij komen alles behalve stable zijn, en dat een modded server in vrij korte tijd enorm zal dalen in performance (tickrate), afhankelijk van het spelersaantal. Also, als je modded gaat spelen met techmods (machines, quarries, etc.) wil je wel een mod hebben waar chunkloaders in zitten, anders heb je er weinig aan, maar kost het ook nog meer performance omdat die mods dan chunks gaan loaden en unloaden. Een profile mod zoals Opis is daarom ook aan te raden, om entities en dergelijke die veel lag veroorzaken te kunnen opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
jelmar,

Een locale java profiler is handiger. Dat is geen mod die ook continue reaources pakt en zodra er problemen zijn kun je die daar even rap in opsporen.

Lang leve java. Wat dat betreft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
:Ok, bedankt voor je input het IT gedeelte laat ik over aan de echte Tweakers, anders zaten we nu nog op m'n Realm :)
Ik ben van de redstone }:O
Pagina: 1 ... 8 ... 36 Laatste