Toegevoegd.Steamwitz schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:02:
Richub, wil je 'Mylo_Steamwitz' toevoegen aan de whitelist? Dan kom ik ook even kijken.
Niet de meest efficiënte, maar wel een van de gaafste om in werking te zien (mod = Magneticraft)!
Links de Ender Chest, welke in verbinding staat met een quarry die automatisch ore uit de grond haald. Van hier uit gaat het via Inserters naar de eerste machine (crusher).

De crusher produceert dust (final product) en chunks die verder verwerkt worden. Dust gaat links langs het raam en chunks gaan omhoog de Grinder in.

Uiteindelijk komen uit de Grinder zowel Rubble als Pebbles. Rubble gaat opnieuw links omhoog de grinder in en pebbles gaan de Sifter in om tot dust verwerkt te worden. Alle dust komt uiteindelijk in de gouden kist rechts om daar tot Ingots gesmolten te kunnen worden!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Edit, beginnetje gemaakt op de verse server van Richub. Wie heeft het stukje afgebakend? Is dat de nieuwe spot? Wat is het plan? Ik ga eerst even een boel resources verzamelen dit keer voordat ik wat ga beginnen. Ik heb even geslapen zodat ik een beginnetje heb.
Resultaat uit 15 minuten minen: slechts 20 blokjes ijzer... een beetje kolen en een handje redstone. Zo hoort het naar mijn idee
[ Voor 88% gewijzigd door RoyK op 17-05-2016 01:06 ]
Dikke prima,
Ik zit niet direct bij de spawn maar iets verder weg. Dat leek me al handig gezien ik weer van alles wil bouwen.
Zoals Diamonds, Enchanting, Nether je kent het wel.
Ik wou ook eens wat nieuw proberen. Daarom maak ik de muur van hout IPV van steen.
Maar ik mag er niks over zeggen natuurlijk want ik heb op dit moment geen tijd om ook nog eens op een vanilla server te spelen.
Er is geen reset gedaan. Richub heeft nu beiden draaienDreanor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:11:
Hehe, ik dacht dat de reset een paar dagen van tevoren aangekondigd zou worden en dat er een georganiseerde spawn zou komen.![]()
Maar ik mag er niks over zeggen natuurlijk want ik heb op dit moment geen tijd om ook nog eens op een vanilla server te spelen.Het viel mij alleen even op dat er gesproken werd over vooraankondiging van nieuwe map en organiseren van een spawn/community bouwproject.
Kan je delen hoe je de eerste server precies hebt opgezet? (Bukkit geloof ik, maar met welke plugins?)
Ik ga proberen om iets met die vanilla server te doen, maar ik ben vooral actief op de 'gezins server' waar ik samen met mijn vrouw en schoonbroer speel.
Wa Doede Nou
Ik vind het ook prima. Dit was het eerste wat ik ongeveer tegenkwam.RoyK schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:32:
ps Lekrutes, persooklijk twijlfel ik wel een beetje over de lokatie zo tussen 2 bergen in. Als er straks meer mensen joinen is de ruimte best beperkt om bij elkaar te kunnen bouwen. ik zag dat er iets verderop een mooie vlakke wijde is, grenzend aan de zee, zo lijkt.
Verder kan ook nog inderdaad had ook iets gezien. We zitten beetje in een Bergeijk gebied (Sommige vinden het leuk om daar op te bouwen).
[ Voor 4% gewijzigd door lekrutes op 17-05-2016 13:00 ]
Wie hebben er zin om vrijdagavond 19:00 OF zaterdag 12:00 een begin te maken om de spawn op te zetten?Dreanor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:11:
Hehe, ik dacht dat de reset een paar dagen van tevoren aangekondigd zou worden en dat er een georganiseerde spawn zou komen.
Exacte locatie nog te bepalen. (Waarschijnlijk zo dicht mogelijk bij 0,0?) Andere voorstellen voor een tijd/datum zijn welkom.
Natuurlijk mag je de map alvast verkennen en 'stiekem' al wat bouwen.
(Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als we buiten het spawn-gebied elkaar de ruimte geven om dingen te kunnen bouwen (niet alles boven op elkaar) en men rekening houdt met bouwthema van de buren. (Niet modern naast een kasteel.))
[ Voor 25% gewijzigd door Steamwitz op 17-05-2016 19:57 ]
Ik ben wel voor of vrijdagavond of misschien(?) donderdagavond. Zaterdag ben ik er zelf nooit de hele dagSteamwitz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:49:
[...]
Wie hebben er zin om vrijdagavond 19:00 OF zaterdag 12:00 een begin te maken om de spawn op te zetten?
Exacte locatie nog te bepalen. (Waarschijnlijk zo dicht mogelijk bij 0,0?) Andere voorstellen voor een tijd/datum zijn welkom.
Natuurlijk mag je de map alvast verkennen en 'stiekem' al wat bouwen.
(Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als we buiten het spawn-gebied elkaar de ruimte geven om dingen te kunnen bouwen (niet alles boven op elkaar) en men rekening houdt met bouwthema van de buren. (Niet modern naast een kasteel.))
Gisteren de eerste nether portal en enchanting table gemaakt op de server. Nu de koeien nog even door vokken voor meer leer.
Begin van mijn muur is af. Hij is nu overall 2 hoog. Zou nu minder last moeten hebben van de creapers.
steken jullie dan niet teveel moeite in onze "tijdelijke" locatie?
Ik ben even in de Nether geweest Lekrutes, mooie plek, bijna zonder gevaar zo in een gangen stelsel. Alleen op de terugweg belande ik een paar honderd blokken van ons kamp af haha! Het was nacht, ik had nog maar een paar hartjes en er liepen zombies. Oei oei oei, dat was spannend!
Dit gevoel heb ik bij de andere game niet gehad. Daar deed ik gewoon /home
Veel meer game nu, als je het mij vraag voldoening!
Als we straks spawn verbouwen kan iedereen toch in z'n eigen huis/op z'n eigen plek blijven wonen?
Ik moet vanavond nog naar de configuratie kijken en alles goed zetten maar als er mensen willen joinen dan kunnen die mij een PM sturen of reageren op deze post zodat ik ze kan whitelisten.
Draai versie: FTBInfinityEvolvedSkyblock-1.1.0-1.7.10
IP: 164.132.119.88:25568
Boullie
Ik ga toch niet verplaatsen ongeacht waar de spawn komt. Zal denk ik toch nog wel dichtbij genoeg zijn om er af en toe naar toe te lopen.RoyK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:32:
Ik ben vanacht nog even een half uurtje geweest. Ik zag al een heel kasteel op een berg staan?
steken jullie dan niet teveel moeite in onze "tijdelijke" locatie?
Ik ben even in de Nether geweest Lekrutes, mooie plek, bijna zonder gevaar zo in een gangen stelsel. Alleen op de terugweg belande ik een paar honderd blokken van ons kamp af haha! Het was nacht, ik had nog maar een paar hartjes en er liepen zombies. Oei oei oei, dat was spannend!
Dit gevoel heb ik bij de andere game niet gehad. Daar deed ik gewoon /home
Veel meer game nu, als je het mij vraag voldoening!
Ik zit andere mensen alleen maar in de weg met alles wat ik wil bouwen
Verder iemand anders heeft ook een nether portal gemaakt en op een of andere manier komt hij daar uit. Terwijl hij eerder wel bij die van mij weer uit kwam.
Meer de bedoeling dat je 2 plekken hebtRoyK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:43:
Aah okey, dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen. Ik dacht dat we bij elkaar gingen bouwen. Maar dan ga ik een plekje opzoeken om te settelen iets verderop. Ik denk dat we dan alleen weer krijgen wat we ook hadden op de andere server met een Meer in het midden.
Een plek waar je zelf wilt bouwen en dan nog een klein plot bij het dorp erbij
en wat een verschil al met de vorige ronde. Geen truukjes om de dans te ontspringen. Het is gewoon spannend op sommige momenten. Net mn eerste dias gevonden na een boel hakwerk. Dat is leuk zonder dat het rijkelijk in de grond zit
Yep, dat was ikSteamwitz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:14:
Richub, mischien moet je de server/Minecraft even een reboot geven. RoyK (denk ik) was net zijn paard ineens kwijt en ik kan blokjes niet oppakken (of ze verdwijnen niet na het oppakken).
Ik kon niet van mijn paard af en dat was in de nacht met 2 creepers die op me afliepen. Dus ik ging maar even disconnecten. Toen ik online kwam was mn paard weg, net als de creepers.. ik ben maar even gaan douchen.
En mijn pickaxe is bijna op.
Wel sloten ijzer.
Wa Doede Nou
Ik weet niet of mensen er al aan toe zijn.. het is nog vers hehJochemd13 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:47:
Maar over de server van Richub, vanavond of morgenavond met een paar aan de spawn beginnen?
Tja ik weet ook nog niet zo veelRoyK schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:23:
[...]
Ik weet niet of mensen er al aan toe zijn.. het is nog vers hehmn eigen huisje heeft nog niet eens een dak haha! Waar is het spawn eigenlijk? Is dat waar nu de portal staat?
Zelf heb ik nu ook nog niks gebouwd dus het is idd beter om nog even te wachten
Ik ben een heel stukje verderop gaan zitten zodat ik niemand in de weg zit. Ik ben benieuwd hoe het deze ronde uitpakt!Jochemd13 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:31:
[...]
Tja ik weet ook nog niet zo veel
Zelf heb ik nu ook nog niks gebouwd dus het is idd beter om nog even te wachten

MINECRAFT SNAPSHOT 16W20A
Posted on May 18, 2016 by Searge

And many more new and exciting features are also included in the first snapshot of Minecraft 1.10.
Most of the changes and new features are not 100% finalized and we are going to improve and balance them in the upcoming snapshots. We are looking forward to read about your experiences on Reddit or watch you playing the snapshot on Twitch or Youtube.
Reporting bugs on our bugtracker is the best way to tell us about things that are horribly broken or even crash your game. Please make sure the issue is not already reported before posting a new ticket.
The bug tracker has a “search” function that will help you to figure out if there’s already a ticket about the problem you want to report.
Notable changes:
- Polar bears in cold biomes, grown ups and cubs
- Structure blocks for map makers and another new technical block to work with them
- Technically they are not fossils, but that’s what we call one of the new features
- New auto-jump feature, can be turned on and off in the game settings
- Some new blocks in the nether, one of them extremely hot
- A new hostile enemy in hot and dry areas
- Some relatively broken uses of relative coordinates are fixes and should work relatively well now
- Use of absolute coordinates is absolutely identical to how it worked in older versions of Minecraft
- Endermen started invading another dimension, no idea what they are up to
- Changed abandoned mineshafts in mesa biomes, there seems to be something shiny inside
Op de server van richub, Gisteren een Desert temple een Jungle temple gevonden.
Helaas is het me niet gelukt om de Desert temple veilig leeg te roven. Gisteren geen village tegen gekomen.
Jungle zit best dichtbij de spawn. De desert en Savannah liggen er achter / er naast. ook achter de jungle ligt een Deep Ocean. Misschien is er nog een Ocean monument te vinden.
Verder zat er net achter mijn stek. Een Dugeon. Maar iemand heeft de spawner stuk gemaakt. Daar baal ik best wel van. Nog geen 10 blokjes buiten mijn basis.
Het is wel een leuke gevarieerde wereld waar we in zitten!
De seed heb ik ingevuld in server.yml voordat ik de server voor het eerst opstartte, dus deze keer weet ik zeker dat de hoeveelheid erts standaard is. Iet wat ik van de vorige server niet zeker weet...
Zullen we daar een mooi plein maken met een fontijntje?
Inspiratie:
Huizen: https://i.imgur.com/tPeuCxh.png
Winkels: https://i.imgur.com/Y0PW3KC.png
Moet wel soort taakverdeling komen denk ik. Zou zelf graag met het station aan de gang willen, anders met de huizen.
Wat ook leuk is, als we die plots in die huizen verwerken. Dat iedereen een eigen stuk grond krijgt en dat er bepaalde eisen zijn qua hoogte, maar dat je de rest zelf mag bepalen. Wel moeten de huizen aan elkaar vastzittenSnoz Lombardo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:20:
Mooi plein met fontein inderdaad. Daarlangs huizen (soort rijtjeshuizen maar wel gevarieerd, niet te groot) en misschien winkels. Een station zou ik dan ondergronds doen, met ingang(en) vanaf het plein.
Inspiratie:
Moet wel soort taakverdeling komen denk ik. Zou zelf graag met het station aan de gang willen, anders met de huizen.
Dit idee

Zou het zelf erg gaaf vinden
Dat vind ik wel mega vet ideeJochemd13 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:06:
[...]
Wat ook leuk is, als we die plots in die huizen verwerken. Dat iedereen een eigen stuk grond krijgt en dat er bepaalde eisen zijn qua hoogte, maar dat je de rest zelf mag bepalen. Wel moeten de huizen aan elkaar vastzitten
Dit idee
[afbeelding]
Zou het zelf erg gaaf vinden
Wat waren de coords van spawn?
Plots zou je zeg maar 10 breed en 30 lang (ik roep maar wat) en dan maximaal 30 hoog en er moet een achtertuin zijnSnoz Lombardo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:24:
Goed plan inderdaad. Dat was ook 't idee van mijn inspiratie linkje; huizen die je tegen elkaar aan kan zetten, maar wel gevarieerd. Moeten we even afspreken hoe groot de plots worden en wat de verdieping hoogtes en max hoogte wordt.
Verdiepingshoogtes hoeft toch geen limiet aan te zitten?
Pssst, link dat al zijn 1 chunk buildings. Want dat zijn ze wel waard!Snoz Lombardo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:20:
Mooi plein met fontein inderdaad. Daarlangs huizen (soort rijtjeshuizen maar wel gevarieerd, niet te groot) en misschien winkels. Een station zou ik dan ondergronds doen, met ingang(en) vanaf het plein.
Inspiratie:
https://www.reddit.com/r/.../32_chunksized_buildings/
Handige link!Dreanor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:21:
[...]
Pssst, link dat al zijn 1 chunk buildings. Want dat zijn ze wel waard!![]()
Maar dan moeten de huizen wel aan elkaar gebouwd zitten en dan zou 16 breed nog wel prima zijn, 32 lang lijkt mij dan het handigst om nog een beetje de diepte in te gaan.
Dat zijn ze zeker! Eén van die huizen heb ik momenteel gebouwd op de serverDreanor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:21:
[...]
Pssst, link dat al zijn 1 chunk buildings. Want dat zijn ze wel waard!![]()
Lijkt mij prima, dus 1x2 chunks (1 breed, 2 diep).Jochemd13 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:50:
[...]
Handige link!
Maar dan moeten de huizen wel aan elkaar gebouwd zitten en dan zou 16 breed nog wel prima zijn, 32 lang lijkt mij dan het handigst om nog een beetje de diepte in te gaan.
Net met aantal Tweakers begin gemaakt met plein. Blijkt toch vrij lastig om met z'n allen nou helder te krijgen wat de grens moet worden
[ Voor 20% gewijzigd door Snoz Lombardo op 20-05-2016 21:55 ]
[ Voor 15% gewijzigd door glrfndl op 22-05-2016 12:25 ]
Prepare for unforeseen consequences
Edit: nvm, zit er reeds op, probeerde eerst ook naar de oude server te connecten.
[ Voor 38% gewijzigd door glrfndl op 22-05-2016 21:25 ]
Prepare for unforeseen consequences
Daarom even een korte uitleg:
Het idee was eerst om een mooie spawn te maken, er staat nu een mooie fontein en we zijn ook bezig om een plein te maken. Om dat plein heen staan dus de plots. Dit moet aanvoelen als een marktplein, dus met grote rijtjeshuizen. De plots zijn er in 3 grootte's. Smal, hoeken en groot. Op deze tekening staan wat dingen aangegeven

Uitleg van de plattegrond.
Groen= wegen, deze zijn er om uit de spawn te kunnen lopen, dus geen huizen daar
Paars= de hoekplots, deze zijn wel groter dan de normale plots, deze zijn er dan ook voor mensen die er zin in hebben om te bouwen.
Oranje= deze cirkel is de fontein.
Geel= grote plot, de bestemming hiervan is nog niet bekend, we bespreken dat nog wel. Waarschijnlijk worden deze later ook als plot beschikbaar.
Rood= smalle plot. Dit zijn de reguliere plots en hiervan zijn er ook de meesten.
Alle grenzen tussen de plots zijn aangegeven met houten blokken, als er dus 2 blokken hout naast elkaar zitten is dit dus de grens tussen twee plots. Als er 1 blok zit, zit er daarnaast niet nog een plot.
Onderin heb ik niks getekend, maar hiervoor geld hetzelfde als voor de bovenkant
De bedoeling is dat iedereen een plot heeft en daar een rijtjeswoning bouwt, verdere dingen hierover staan in de spawn op een paar signs
[ Voor 7% gewijzigd door Jochemd13 op 23-05-2016 21:33 ]
ps, een fortress gevonden vlak bij mijn portal.
en wie heeft er zo een bende van gemaakt in de nether. in het wild rond zitten hakken.
Heb de boel nu weer afgebroken (met hulp van Essty), kom wel een keer terug als er een paar andere huizen staan.
Ik wil weer eens een modded Minecraft server gaan huren/hosten. Nou is mijn vraag, wat is een goede server verhuurder? Daarnaast, hoeveel RAM raden jullie aan? Ik ga geen giga modpack draaien en waarschijnlijk met maximaal 3 man.
Bedankt!
Zoals ik al had verteld zijn deze plannen later gekomen toen we in game bezig waren met het plein, we kwamen tot de conclusie dat het toch beter was om ze wat kleiner te maken, anders waren er maar heel weinig plotsSnoz Lombardo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:12:
Weer een mooi voorbeeld van hoe groepsprojecten vaak snel stilvallen.Wanneer en door wie is besloten dat we niet meer de 1x1 chunk plots gebruiken, zoals eerder hier besproken was? En bovenstaande regels kwamen er pas nadat ik al een half huis had staan (rechts onderin de foto te zien).
Ik heb de map op mijn servertje gezet voor degenen die 'm graag willen downloaden:
Klikkerdeklik.
Of ik mis iets geweldigs in dit hele verhaal?
Ik kan die silk touch er zeker niet afslopen?
Edit: Of gebruik een emmer lava in je furnace als brandstof, in plaats van coal.
[ Voor 35% gewijzigd door Snoz Lombardo op 26-05-2016 11:22 ]
Ik ga gewoon voor 2 hamers met mending en dan 1 met silk touch, de ander zonder.
Wa Doede Nou
Dat klinkt als een leuk nieuw systeempje waar ik tot nu toe nog niets mee gedaan hebt! goed idee.-ko- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:12:
Bouw een automatische smelt installatie.Silk touch doet je resources behoorlijk boosten.
Ik moet mijn opslag sowieso nog leuk gaan neerzetten. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen.
Het voordeel is dat je bomen weer opnieuw kan planten, en daardoor in principe een oneindige voorraad charcoal hebt. Weggehakte coal is en blijft weg, en je moet dus steeds weer op zoek naar nieuwe plekken waar coal te vinden is.RoyK schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:54:
dat is allemaal wel een beetje omslachtig als je gewoon in 1 keer coal kan hakken toch?
Persoonlijk zou Fortune 3 handiger zijn geweest dan Silk touch.RoyK schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:01:
Ik heb nu een hele mooie bikhamer gemaakt met efficiency V, Mending en Silk Touch. Maar daar heb ik wel een beetje spijt van. In plaats van dat hij alles gelijk uit de grond hakt moet ik nu alles in de oven doen. Zelfs coal, maar daar heb ik dan wel weer coal voor nodig
Of ik mis iets geweldigs in dit hele verhaal?
Ik kan die silk touch er zeker niet afslopen?
Gezien je XP krijgt voor het minen van blokken en zo je pick heel blijft.
Bij Silk touch krijg je geen XP zover ik weet en mending werkt alleen als je het item vast hebt (Armor daargelaten).
BTW ik vind Mending wel echt goeie toevoeging aan Minecraft.
Hierdoor kon je meer meenemen. want ja 1 diamond ore of 5 diamonds is wel een groot verschil
Dit dus, een silk touch pick om mee te mijnen en dan ores zoals Emeralds, Diamonds, Redstone, Lapis en Coal thuis opnieuw mijnen met een fortune 3 pick!Naiki schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:11:
Wat volgens mij vaak werd gedaan is 1 tool met silk en 1 met fortune.. meestal op weg met silk touch en dan in je basis de fortune gebruiken om alle blokjes te ontdoen van mineralen.
Hierdoor kon je meer meenemen. want ja 1 diamond ore of 5 diamonds is wel een groot verschil
Gezien je 1-5 diamonds kan krijgen zou je ipv 5 stacks diamonds, 1 stack diamond ore kunnen meenemen. Lapis/redstone zijn nog erger.
Ah dus thuis zet jij ze weer even ergens neer.. hak je ze opnieuw met je andere hamer en hoppaDreanor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:39:
[...]
Dit dus, een silk touch pick om mee te mijnen en dan ores zoals Emeralds, Diamonds, Redstone, Lapis en Coal thuis opnieuw mijnen met een fortune 3 pick!
Gezien je 1-5 diamonds kan krijgen zou je ipv 5 stacks diamonds, 1 stack diamond ore kunnen meenemen. Lapis/redstone zijn nog erger.
Ik vond het altijd irritant als ik die blokken nog keer moet hakken.
Meestal in mijn mines heb ik een item elevator. Dan hoef ik niet telkens opnieuw naar boven.
Goed plan!! Met /home /back was dat ook niet zo nodig. Ik ga het denk ik houden op een mijnkar die automatisch heen en weer rijdtlekrutes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:20:
Zo heb ik het nog nooit bekeken.
Ik vond het altijd irritant als ik die blokken nog keer moet hakken.
Meestal in mijn mines heb ik een item elevator. Dan hoef ik niet telkens opnieuw naar boven.
[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 27-05-2016 14:30 ]
Roger that! nou, twee games tegelijk gaat niet goed komen haha. 1 game slokt al teveel tijd op. Maar ik kan me voorstellen (ervaar leert) dat over een paar weken de gameplay er weer een beetje uit is, of een tandje langzamer gaat.Dreanor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:32:
Nope, er is geen whitelist, door middel van een mod is er claim protectie waardoor whitelist overbodig wordt.Gewoon modpack downloaden en komen kijken zou ik zeggen Roy!
Ik las ergens een bericht dat je soms met mods andermans deuren ook niet open kan maken. Dan zou je technisch dus letterlijk een huis kunnen afdichten.
En die mod draait ook bij je op de server?Dreanor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:02:
Klopt, er is een (losse) mod waarmee je chunks claims voor jezelf. Dan kan jij alleen er blokken breken, deuren/kisten openen, etc. Is een fijne mod vind ik.Geeft ook de mogelijkheid om "vrienden" te maken en "vrienden" kunnen wel alles breken/openen.
Zelf ben ik op het moment heel erg druk dus niet/nauwelijks tijd om online te zijn helaas.
Ik ga kijken of ik iets kan maken dat een mijn karretje automatisch de smiles ophaalt en thuis aflevert
Wat is een leuke modpack om te spelen? Tijd niet gedaan dus wellicht dat ik het een en ander gemist heb.
Zou graag wat leuke dingen zoals Thaumcraft etc doen, hoeft van mij niet te technisch. Beetje Buildcraft of iets dergelijks vind ik nog leuk maar het moet niet te ingewikkeld zijn.
Laat maar horen wat jullie aanraden!
Op eRixxjes server draait Bevo's Tech Pack! Waar ik me prima mee kan vermaken, deze pack heeft redelijk wat andere mods in vergelijking met een DireWolf20 of Infinity pack.
Daarbij lijkt het me handig als er ook voldoende over te vinden is op internet mocht ik eens ergens mee vast lopen.
Welke zou je dan aanraden?
Je kiest gewoon een modpack, en begint klein. Kies een paar mods en bouw vandaar uit verder. Het maakt niet zoveel uit welke modpack je neemt wat je zoekt/vind informatie per mod, niet per modpack!
Een Direwolf20 of Infinity (normal) modpack is denk ik het meest algemene. Maar als je klein begint kan je zeker ook met Bevo's uit de voeten welke voor een heel groot deel dezelfde mods bevat, zeker de "basis" mods zoals Tinkers, Thermal Expansion, Carpenter Blocks, etc.
En als je er aan toe bent kan je altijd kijken naar Twilight Forest of Mystcraft mods.
Je zou ook kunnen gaan voor een hele andere modpack, zoals ik bedoelde, die scenario's hebben. Maar dan ben je wel veel beperkter zoals de skyblock modpacks Sky Factory of Agrarian Skies. Of Blightfall, waar je in een biodome begint en de wereld moet genezen van het paarse "taint".
Op een server heb je voordeel dat je bij anderen kan afkijken en/of vragen kan stellen.
Verder heb ik hier nog een basis post gemaakt over mods, maar dan gewoon wat je globaal kan verwachten als je aan mods begint: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46489331
@RoyK
Voor jou is het zeker handig mijn post te bekijken welke ik hierboven gelinkt heb.
En wat betreft je vraag, je moet even in de gaten hebben dat je twee dingen hebt wat betreft modpacks. Je hebt Launchers en Modpacks.
Een launcher is een programma welke voor jou de modpack installeert en opstart (ala Steam voor games, maar dan voor modpacks).
Je hebt drie grote launchers: Feed the Beast Launcher, ATLauncher en Tekkit Launcher. En Curse is ook hard op weg om de vierde te worden, of om Feed the Beast te vervangen, dat is mij nog niet duidelijk.
Deze bieden allemaal verschillende modpacks aan:
Feed the Beast (launcher):
- DireWolf20 (modpack)
- Infinity Evolved (modpack)
- Agrarian Skies (1) (modpack)
- etc
ATLauncher (launcher):
- Bevo Tech Pack (modpack)
- The Crack Pack (van Mindcraft youtube server) (modpack)
- Hermitcraft Modsauce 2 (modpack)
- etc
Tekkit (launcher):
- Attack of the B-Team (modpack)
- Blightfall (modpack)
- Tekkit (modpack)
- etc
Dus om bovenstaande modpacks (gemakkelijk) te installeren en spelen gebruik je 1 van de launchers (ik heb ze alle drie op mijn PC).
Hoewel vele modpacks voor een groot deel dezelfde mods aanbieden heeft elke modpack wel net weer wat andere mods, of andere spelregels, of zelfs hele andere crafting vereisten.
Hopelijk wordt het een beetje duidelijk?
Zag Venxir's server er niet die wel in dit topic is voorbijgekomen (Infinity Evolved, normal mode)
Alvast bedankt voor eventuele info
Richub's vanilla survival server is online en actief op richub.no-ip.org:25566.MrAelon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:34:
Ik vroeg mij af of de first post nog up to date is. Zou graag een survival vanilla server willen joinen maar zie bijvoorbeeld dat Richub van de vanilla server al jaren niet meer actief is geweest op Tweakers (of ik zie het verkeerd). Veel op de PS4 gespeeld maar daar is volgens mij helaas geen community voor op Tweakers.
Alvast bedankt voor eventuele info
Wauw, dat is een snelle reactie. Bedankt man! Ga direct kijken.Snoz Lombardo schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:36:
[...]
Richub's vanilla survival server is online en actief op richub.no-ip.org:25566.
No prob! Is overigens wel whitelisted dus je kan er niet gelijk op. Je username even hier neer plempen en dan regelt Richub dat hopelijk snel.MrAelon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:37:
[...]
Wauw, dat is een snelle reactie. Bedankt man! Ga direct kijken.
@Richub: Mr_Aelon
Alvast bedankt!
De server pc heeft nl. geen scherm en muis en staat in 'n hoekje hier.