Top, bedankt!
hm.. men locatie met 5 chuncks slimes doet het niet zo lekker. Ik vrees dat hij te ver van me af staat en gewoon niets doet
Mijn server is alweer aardig stil aan het vallen... Jammer.
Dalijk is MrAelon nog de enige die erop speelt.

Ik heb de afgelopen week enorm veel gewerkt. 1 project heeft zelfs meer dan 50 uur van me gevraagd, naast de andere klussen. Een bizarre werkweek. Het begint nu weer wat kalmer te worden en was ik gisteren weer aan het spelen. Alleen game ik niet op de reguliere tijden, vaak pas vanaf half 11 in de avond.Richub schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 05:08:
Mijn server is alweer aardig stil aan het vallen... Jammer.
Is het dan weer het verhaal dat iedereen zijn huisje af heeft, zijn tools met mending heeft uitgewerkt en dan "klaar" is?
Zelf ben ik nog niet klaar in ieder geval! Ongezellig is het wel, tenminste, het gevoel dat er overdag of in de avond ook niet veel gebeurd is.
Ik zie in de logs inderdaad dat er overdag nauwelijks nog ingelogd wordt.
In de avond zijn er wel vaak 2-3 spelers, maar die loggen vaak na elkaar in waardoor het voor bijna iedereen moet lijken of hij nog de enige is die speelt.
Mijn ervaring is dat zoiets het begin van het einde is. Je wilt toch eigenlijk wel medespelers hebben, al is het alleen maar om wat te kunnen chatten.
In de avond zijn er wel vaak 2-3 spelers, maar die loggen vaak na elkaar in waardoor het voor bijna iedereen moet lijken of hij nog de enige is die speelt.
Mijn ervaring is dat zoiets het begin van het einde is. Je wilt toch eigenlijk wel medespelers hebben, al is het alleen maar om wat te kunnen chatten.
Klopt inderdaad. In den beginne waren er nog wel eens 5-6 spelers tegelijk online maar nu heb je geluk als het er meer dan twee zijn. En dat na, wat, 2 weken in de nieuwe server? Ik ben de enige die een huis aan het plein heeft gebouwd maar echt gezellig zo zonder buren is het niet.
Wilde nog beginnen aan een metrostation maar zonder bestemmingen slaat dat ook nergens op
Wilde nog beginnen aan een metrostation maar zonder bestemmingen slaat dat ook nergens op
Ik ben nog niet aan huisje 2 toegekomen. Mn eigen huisje ben ik aan het uitbereiden. Eindelijk mn storrage een beetje op orde en ben in onder de grond met rails een hele mijn aan het opbouwen. Maar als dit het begin van een einde is, vind ik het zonde om daar tijd in te investeren
Dit is vaak wel een gevolg van een kleine community. Bij erixx heeft dit ook gespeelt. vooral toen we echt vanilla hadden was de opkomst veel kleiner.
Nu met de Bevo pack zijn we gemiddeld met 3/4 man wel online. Maar er is altijd ruimte voor meer mensen.. en we hebben slack als chat
Nu met de Bevo pack zijn we gemiddeld met 3/4 man wel online. Maar er is altijd ruimte voor meer mensen.. en we hebben slack als chat
Werkt dat een beetje, Slack als chat? Lijkt mij dat in-game chat handiger is, of een voice chat als Teamspeak of Discord, zodat je het game venster niet steeds hoeft te verlaten.Naiki schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:02:
Dit is vaak wel een gevolg van een kleine community. Bij erixx heeft dit ook gespeelt. vooral toen we echt vanilla hadden was de opkomst veel kleiner.
Als Erixx het weer werkend heeft zijn de ingame en slack gekoppeld, nu is dat even niet zo op het moment..
Hmm.. ik weet het niet. Mn derde potje in een paar maandjes. Weer alles opbouwen.. was het dan allemaal voor niets dit rondje? Daar lijkt het wel op. Minecraft is een game zoner doel. Je verbrand je vrije tijd met eigenlijk niets doen. Maar het voelt ondanks dat ik dit weet, zonde van mijn tijd. Als ik ver voldoening voor terug krijg is het anders. Misschien omdat het nu na een paar weken al droogt valt. Ik heb mn huisje nog niet eens helemaal klaar.
[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 02-06-2016 13:09 ]
Niets weerhoudt je ervan om gewoon door te spelen he.
Wat je nu vooral op de server ziet is dat iedereen met z'n eigen ding bezig is. Echt samenwerken of samen verkennen zie ik nog niet gebeuren (behalve 't begin van 't plein). Waarom zou je dan überhaupt op een server spelen en niet gewoon singleplayer?
't Plein had een drijfveer moeten zijn om samen wat op te pakken. Samen 't plein neerleggen, ruimtes reserveren voor bouwwerken en daar vervolgens ook wat op bouwen. Dan heb je veel meer 't gevoel dat je samen iets doet. Je kan de werkzaamheden aan je eigen huis ook even onderbreken, eerst met 't plein verdergaan en later je eigen stek weer oppakken.
Er waren mensen met ideeën voor een patroon op 't plein maar vervolgens gebeurd er niks. Ik ben zelf niet goed met dat soort patronen dus denk dat ik binnenkort zelf 't plein maar ga bestraten zonder patroon. Misschien pak ik ook wel een tweede spot om daar een ander huis op te bouwen.
't Plein had een drijfveer moeten zijn om samen wat op te pakken. Samen 't plein neerleggen, ruimtes reserveren voor bouwwerken en daar vervolgens ook wat op bouwen. Dan heb je veel meer 't gevoel dat je samen iets doet. Je kan de werkzaamheden aan je eigen huis ook even onderbreken, eerst met 't plein verdergaan en later je eigen stek weer oppakken.
Er waren mensen met ideeën voor een patroon op 't plein maar vervolgens gebeurd er niks. Ik ben zelf niet goed met dat soort patronen dus denk dat ik binnenkort zelf 't plein maar ga bestraten zonder patroon. Misschien pak ik ook wel een tweede spot om daar een ander huis op te bouwen.
No offense, maar je stelt je plezier in het spelletje imo veel te afhankelijk op van wat andere spelers doen.RoyK schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:09:
Hmm.. ik weet het niet. Mn derde potje in een paar maandjes. Weer alles opbouwen.. was het dan allemaal voor niets dit rondje? Daar lijkt het wel op. Minecraft is een game zoner doel. Je verbrand je vrije tijd met eigenlijk niets doen. Maar het voelt ondanks dat ik dit weet, zonde van mijn tijd. Als ik ver voldoening voor terug krijg is het anders. Misschien omdat het nu na een paar weken al droogt valt. Ik heb mn huisje nog niet eens helemaal klaar.
Ik speel zelf een paar uurtjes per week (heb niet meer tijd) op een server die ik host voor mijzelf, mijn vrouw en mijn schoonbroer. Ik ben soms alleen online, soms met mijn vrouw (die speelt dan aan de andere kant van de kamer) en heeeel soms met zijn drieen. Ik heb mijn schoonbroer al weken niet online gezien.
Ik zorg gewoon dat ik projectjes heb. Heb net mijn huis ongeveer klaar. Ga nu een piston deur maken. Tegen de tijd dat die af is ben ik alweer een week of wat verder want ik ga niet zo hard. Ik zie Minecraft echt als een grote doos technisch lego waar je zelf je lol in moet zoeken, net als toen ik nog een kind was. Soms komt er een vriendje spelen en bouwen we samen iets, maar meestal bouw ik alleen.
Ik ben het met je eens dat het leuker is om met een groep allemaal mooie dingen te maken, maar als ik alleen kan spelen, dan speel ik ook graag alleen.
Wa Doede Nou
Goeie Samenvatting Ko,
Ik ben de laatste week ook weinig online geweest. Wil wel bouwen maar heb gewoon weinig tot geen tijd.
Ik ben de laatste week ook weinig online geweest. Wil wel bouwen maar heb gewoon weinig tot geen tijd.
haha, ja ik weet dat ik het te zwaar weeg. Ik zie het gamen ook als een sociaal momentje. Ik werk vanuit huis, op zolder. Daar spendeer ik heel veel uurtjes aan mijn werkzaamheden. Ik heb wat minder sociale momentjes overdag (aah zielig heh) Die paar uurtjes per week dat ik dan in een spelletje zit vind ik het leuk om tegen iemand aan te ouwehoeren. Ondanks dat ik mijn eigen dingetje aan het doen bent. Ik heb vele jaren BF3 en BF4 best actief gespeeld. Dan speel ik best wel lone wolf. Maar omdat je dan met 64 man in een server zit voelt dat niet zo.
Ik zou het alleen erg zonde vinden als de server opdroogt en over een paar weken bijna niet meer wordt bezocht en Richub denkt, ja doei! ... dan kan ik mijn tijd beter zinnig investeren.. haha!
(Roy, je bent gewoon een sukkel.. zeg het maar...komaaarrrrr)
Ik zou het alleen erg zonde vinden als de server opdroogt en over een paar weken bijna niet meer wordt bezocht en Richub denkt, ja doei! ... dan kan ik mijn tijd beter zinnig investeren.. haha!
(Roy, je bent gewoon een sukkel.. zeg het maar...komaaarrrrr)
[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 02-06-2016 14:13 ]
Helaas ben ik ook wel schuldig aan een paar dingen.
Dat plein zou inderdaad wat meer aan gebeuren, alleen altijd als ik er was was het toch iets te rustig.
Ook was ik de afgelopen tijd amper aanwezig vanwege school en andere hobby's.
Dat plein zou inderdaad wat meer aan gebeuren, alleen altijd als ik er was was het toch iets te rustig.
Ook was ik de afgelopen tijd amper aanwezig vanwege school en andere hobby's.
Ik ben niet op de vanilla server geweest de laatste maand maar ik zie wel dat er HEEL snel gereset wordt ... Paar dagen niemand online en er wordt al geroepen, reset of server shutdown.
Nu snap ik dat er kosten verbonden zijn aan server enzo zo roep je het over jezelf af dat de server stopt.
En ik vond ook dat de reset veel te snel ging. Er werd nog gesproken over het hoe en wat van samenwerken, community project en nog voordat er echt iets besloten was was de server alweer gereset en speelde ieder weer voor zich.
Maar goed, gewoon een observatie van mijn kant wat ik op het forum lang ze komen.
Ik snap RoyK trouwens heel goed! Ik speel/bouw ook niet graag op een server die met een week of twee alweer reset! Als ik echt tijd heb ga ik ervoor, wil ik iets moois opbouwen en vind ik het ook doodzonde als er zo snel weer gereset wordt.
Nu snap ik dat er kosten verbonden zijn aan server enzo zo roep je het over jezelf af dat de server stopt.
En ik vond ook dat de reset veel te snel ging. Er werd nog gesproken over het hoe en wat van samenwerken, community project en nog voordat er echt iets besloten was was de server alweer gereset en speelde ieder weer voor zich.
Maar goed, gewoon een observatie van mijn kant wat ik op het forum lang ze komen.
Ik snap RoyK trouwens heel goed! Ik speel/bouw ook niet graag op een server die met een week of twee alweer reset! Als ik echt tijd heb ga ik ervoor, wil ik iets moois opbouwen en vind ik het ook doodzonde als er zo snel weer gereset wordt.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Dat hebben we allemaal wel denk, dat een te snelle reset niet leuk is. Tevens het andere punt van Royk snap ik ook.. Alleen op MC online zijn is eigenlijk best saai.. vind het ook leuker als er mensen zijn daarnaast is het altijd makkelijk om even mening te vragen of hulp.
Ik heb het nog niet over een reset gehad dit keer? Alleen dat er opvallend weinig wordt gespeeld en dat mensen elkaar steeds mislopen op de server.
Misschien dat deze discussie ertoe bijdraagt dat er weer meer mensen tegelijk inloggen, dat is gewoon gezelliger.
De server blijft voorlopig gewoon draaien, er is nog meer dan genoeg te doen in deze wereld.
Misschien dat deze discussie ertoe bijdraagt dat er weer meer mensen tegelijk inloggen, dat is gewoon gezelliger.
De server blijft voorlopig gewoon draaien, er is nog meer dan genoeg te doen in deze wereld.
Ik heb een idee
.
Als er een creative server komt waarbij iedereen kan bouwen wat hij/zij wilt (wel met een thema) en dat je zo zonder tekort aan blokken door kan werken en dat we samen dus een stad bouwen. ook zou je mensen bepaalde taken kunnen geven zoals interieur, wegen, planning etc.
zo kost het ook minder tijd om iets te bouwen en komt de voldoening van het prachtig gemaakte huis sneller
(ik merk dat mijn grote plannen altijd stil komen te vallen omdat ze teveel blokken kosten)
alleen ik kan de server niet runnen...
Als er een creative server komt waarbij iedereen kan bouwen wat hij/zij wilt (wel met een thema) en dat je zo zonder tekort aan blokken door kan werken en dat we samen dus een stad bouwen. ook zou je mensen bepaalde taken kunnen geven zoals interieur, wegen, planning etc.
zo kost het ook minder tijd om iets te bouwen en komt de voldoening van het prachtig gemaakte huis sneller

[ Voor 9% gewijzigd door pepijnmesie op 02-06-2016 17:50 ]
Als men dit idee goed vindt (en bijvoobeeld Richub dit wilt gaan hosten)... moeten we nog even wat dingen bepalen voor iedereen iets anders (wilt) gaan doenpepijnmesie schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:48:
Ik heb een idee.
zo kost het ook minder tijd om iets te bouwen en komt de voldoening van het prachtig gemaakte huis sneller(ik merk dat mijn grote plannen altijd stil komen te vallen omdat ze teveel blokken kosten)
wat wordt het thema (modern/skyline/middeleeuws etc.)?
Wordt het een flatworld of niet?
mensen zelf laten bouwen of plots?
WoldEdit of niet?
(vul aan wat ik vergeten ben)
WorldEdit is een goed idee, zolang er regels zijn. Het wordt niet de bedoeling om 100000 blokken tegelijk te plaatsenpepijnmesie schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:03:
[...]
Als men dit idee goed vindt (en bijvoobeeld Richub dit wilt gaan hosten)... moeten we nog even wat dingen bepalen voor iedereen iets anders (wilt) gaan doen:
wat wordt het thema (modern/skyline/middeleeuws etc.)?
Wordt het een flatworld of niet?
mensen zelf laten bouwen of plots?
WoldEdit of niet?
(vul aan wat ik vergeten ben)
Ik neem aan dat er een setting is in WorldEdit waar je het maximale aantal blokken dat je per keer kan plaatsen kan bepalen.Jochemd13 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:43:
[...]
WorldEdit is een goed idee, zolang er regels zijn. Het wordt niet de bedoeling om 100000 blokken tegelijk te plaatsen
Kan het kloppen dat ik de server richub.no-ip.org niet kan toevoegen/vinden? Ik krijg geen error o.i.d. maar verbinding streepjes met een blauw balkje wat van streepje naar streepje gaat (erg snel).
Nogal een PC MineCraft noob. Sorry.
De server staat nu op de port 25566, dus je moet richub.no-ip.org:25566 invullen om op de server te komenMrAelon schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:50:
Kan het kloppen dat ik de server richub.no-ip.org niet kan toevoegen/vinden? Ik krijg geen error o.i.d. maar verbinding streepjes met een blauw balkje wat van streepje naar streepje gaat (erg snel).
Heb je poort 25566 wel opgegeven?
richub.no-ip.org:25566
richub.no-ip.org:25566
Richub, wat vind jij van het idee van een creative server?
Zit er nu op. bedankt Richub! Nu even eten en dan straks even online. Vanavond X-men Apocalypse. =D
Ik ben zelf niet meer zo aktief op minecraft, maar als er behoefte aan is kan ik wel een creative server hosten, de pc en mijn internetverbinding kunnen dat gemakkelijk aan.
Bespreek maar wat jullie willen, ik haak daar wel op in.
Ik zal zelf even experimenteren met wat het beste werkt om WorldEdit en andere plugins aan de praat te krijgen. als ik een goed functionele server heb, stuur ik die dan naar jou. scheelt je weer moeiteRichub schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:54:
Ik ben zelf niet meer zo aktief op minecraft, maar als er behoefte aan is kan ik wel een creative server hosten, de pc en mijn internetverbinding kunnen dat gemakkelijk aan.
Was onderhand wel weer toe aan een modded server, dus gisteren begonnen op eRixxje server.
Zou als gebruikelijk zo snel mogelijk tinkersconstruct en van daaruit verder kijken,
Zou als gebruikelijk zo snel mogelijk tinkersconstruct en van daaruit verder kijken,
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Voor de mensen die hun servers benaderen via Teamviewer:
Gebruikers klagen over diefstal via TeamViewer-software
Vooral de wat onverschillige reactie van TV in dit artikel is zorgelijk.
Ik heb TV van al mijn pc's verwijderd, iig...
Gebruikers klagen over diefstal via TeamViewer-software
Vooral de wat onverschillige reactie van TV in dit artikel is zorgelijk.
Ik heb TV van al mijn pc's verwijderd, iig...

Zo. Eerste mini-huisje gebouwd dicht bij spawn naast dat omheinde gebied. Server leek zonet down te gaan o.i.d. maar misschien dat dat aan mijn eigen setup ligt.
Wat is nu de bedoeling voor sommigen / velen hier en op de server van Richub? De huidige game blijft draaien (top) maar er komt een creative versie bij, of zo iets?
Mijn idee was dat we een nieuwe creative server zouden maken om een stad te bouwen en zo inspiratie op te doen voor de survival wereld. het is meer een server waar je dus kan uitzoeken wat je mooi vindt staan. en waar je dus ook de grote huizen van anderen kan zien.RoyK schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:33:
Wat is nu de bedoeling voor sommigen / velen hier en op de server van Richub? De huidige game blijft draaien (top) maar er komt een creative versie bij, of zo iets?
eigenlijk is het doel mensen meer samen te laten werken door een stad te bouwen.
Wat mij opvalt sinds ik op de survival server speel (en dat is nog maar net) is dat vooral op de spawn veel random blocks e.d. liggen. Zijn hier regels over? Zou ik de spawn op een gegeven moment mogen "opknappen"? Bij wie moet ik hier voor zijn? Ik denk dat als je de spawn direct interessant maakt het voor nieuwere spelers ook een betere eerste indruk is.
Ik verwijs je even naar Jochemd13 in "Algemeen GoT community Minecraft servers" waar uitleg staat over het spawn plein. Is de bedoeling dat daar huizen omheen gezet worden en 't plein moet aangekleed worden. Uiteindelijk ook een spoorstation eronder.MrAelon schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:04:
Wat mij opvalt sinds ik op de survival server speel (en dat is nog maar net) is dat vooral op de spawn veel random blocks e.d. liggen. Zijn hier regels over? Zou ik de spawn op een gegeven moment mogen "opknappen"? Bij wie moet ik hier voor zijn? Ik denk dat als je de spawn direct interessant maakt het voor nieuwere spelers ook een betere eerste indruk is.
Maar voorlopig is iedereen meer met z'n eigen stek bezig dan met 't plein. Da's het probleem momenteel
Zou ik bijvoorbeeld daar aan mogen beginnen? In ieder geval het plein er helemaal in leggen en wat huizen neer plempen? Of moeten die echt op naam per speler komen?
Dat is eigenlijk wel de bedoeling, anders is het niet echt een communityproject meer.MrAelon schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:09:
Of moeten die echt op naam per speler komen?
De rest van het plein zou wel mogen denk ik, als de rest het ook goed vind?
[ Voor 14% gewijzigd door Jochemd13 op 05-06-2016 20:14 ]
Ik heb inmiddels voor DW20 pack gekozen, echter merk ik dat Morph niet helemaal werkt.. Als ik een mob kill en de animatie zie dat ik zijn gedaante absorbeer (om het even zo te noemen, de zwarte vlek die naar je toe komt en in je gaat), als ik daarna op ` druk om een gedaante te kiezen dan is die cirkel leeg.. Daar horen de mobs te staan.
Staat deze misschien standaard uit als je de modpack begint? Kan ik me wel voorstellen omdat het gebruikt kan worden om te abusen.
Weet iemand hier meer vanaf? Af en toe is het nog wel eens handig een vleermuis of iets degelijks te zijn.
Daarnaast heb ik nog een vraag, de FPS is bij mij ook erg laag. Normaal is dit een stuk meer. M'n pc zou het ook gewoon aan moeten kunnen. Is het misschien mogelijk om Optifine in DW20 te installeren?
Belangrijke specs:
FX8320
R9 290
8GB ram (3gb toegewezen aan DW20)
Ik ga vanmiddag gewoon Optifine proberen toe te voegen maar misschien heeft iemand er ervaring mee en kan die mij vast inlichten. Zal in ieder geval de manier proberen hoe het bij vanilla normaal gaat.
Thanks!
Staat deze misschien standaard uit als je de modpack begint? Kan ik me wel voorstellen omdat het gebruikt kan worden om te abusen.
Weet iemand hier meer vanaf? Af en toe is het nog wel eens handig een vleermuis of iets degelijks te zijn.
Daarnaast heb ik nog een vraag, de FPS is bij mij ook erg laag. Normaal is dit een stuk meer. M'n pc zou het ook gewoon aan moeten kunnen. Is het misschien mogelijk om Optifine in DW20 te installeren?
Belangrijke specs:
FX8320
R9 290
8GB ram (3gb toegewezen aan DW20)
Ik ga vanmiddag gewoon Optifine proberen toe te voegen maar misschien heeft iemand er ervaring mee en kan die mij vast inlichten. Zal in ieder geval de manier proberen hoe het bij vanilla normaal gaat.
Thanks!
[ Voor 28% gewijzigd door Hapkoek op 07-06-2016 10:42 ]
Wat het grote nadeel van die FX8320 is, is de lage IPS (instructies per seconde), en dat is nu net wat (modded) Minecraft nodig heeft.
Minecraft ondersteunt nl. nauwelijks het gebruik van meerdere cores.
Kort gezegd: die FX8320 haalt 8015 punten op Passmark, en de i5 4690K 7705. Dat scheelt maar 310 punten.
Zoals je weet is die FX8320 een 8-core, en de i5 4690K een 4-core, daarmee kun je uitrekenen dat de single core performance van die FX8320 maar net iets meer dan de helft is van de i5.
Ik denk dat die lage single core performance je FPS nekt hier...
Minecraft ondersteunt nl. nauwelijks het gebruik van meerdere cores.
Kort gezegd: die FX8320 haalt 8015 punten op Passmark, en de i5 4690K 7705. Dat scheelt maar 310 punten.
Zoals je weet is die FX8320 een 8-core, en de i5 4690K een 4-core, daarmee kun je uitrekenen dat de single core performance van die FX8320 maar net iets meer dan de helft is van de i5.
Ik denk dat die lage single core performance je FPS nekt hier...
Klopt inderdaad wat je zegt. Gek want bij andere modpacks ging het prima, nu is het namelijk echt opvallend laag zeg maar. Maar kan ook een combinatie van mods zijn denk ik.. Binnenkort toch tijd om naar het Skylake platform te gaan.
Heb je zelf nog ervaring met DW20+Optifine? Kan ook wat schelen.
Heb je zelf nog ervaring met DW20+Optifine? Kan ook wat schelen.
Die "Wheel" zijn je quick acces morphs, niet al je morphs dacht ik. Je moet eerst een beest in je quick acces zetten voordat die zichtbaar wordt.Hapkoek schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:36:
Ik heb inmiddels voor DW20 pack gekozen, echter merk ik dat Morph niet helemaal werkt.. Als ik een mob kill en de animatie zie dat ik zijn gedaante absorbeer (om het even zo te noemen, de zwarte vlek die naar je toe komt en in je gaat), als ik daarna op ` druk om een gedaante te kiezen dan is die cirkel leeg.. Daar horen de mobs te staan.
Hoe je dat doet weet ik niet uit mijn hoofd. Ik gebruikte altijd de volledige balk die links in je scherm komt waar je door kan scrollen.
De cirkel bevat alleen je favorieten zodat je snel kan wisselen tussen een aantal morphs, de "[" "]" toetsen kan je als het goed is (zijn de default toetsen) door het hele menu van mobs scrollen die je dood gemaakt hebt.Hapkoek schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:36:
ahh Dreanor was me net voor
Aah zo, bedankt heren! Ga dan nog even zoeken hoe je morphs in je favoriete lijst zet.
Dat is geloof ik "f" als je in het mob menu zitHapkoek schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:15:
Aah zo, bedankt heren! Ga dan nog even zoeken hoe je morphs in je favoriete lijst zet.
Oke, ga ik thuis meteen allemaal even testen, bedankt!
Als ik het goed herinner, is die tilde ` ook de knop om een favoriet te zetten.Sj0eRdJuH schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:16:
[...]
Dat is geloof ik "f" als je in het mob menu zit
Dus eerst een mob kiezen met "[" en "]", daarna ` om deze als favoriet te zetten.
Gebruik in ieder geval geen backspace, want deze verwijdert de mob uit je lijst.
Is het de warmte, of is deze map op mijn server nu al 'dood'?
Al sinds zaterdag wordt er amper nog ingelogd, en de gemiddelde speeltijd per login is vaak minder dan 15 minuten. Vaak zie ik dat iemand inlogt, even kijkt of er nog iets veranderd is (nee...
) en weer uitlogt.
Ook het elkaar mislopen zie ik nog steeds.
Zijn er nog plannen om door te gaan op deze map?
Persoonlijk denk ik dat er nu gewoon teveel servers zijn, waardoor iedereen maar heen en weer hopt en er op geen enkele server nog een vaste spelersgroep ontstaat.
IMHO zou er slechts een enkele modded, een enkele survival, en evt. een creative server moeten zijn voor de groep spelers die hier post. Dan kan er per server wel een vaste spelersgroep ontstaan.
Al sinds zaterdag wordt er amper nog ingelogd, en de gemiddelde speeltijd per login is vaak minder dan 15 minuten. Vaak zie ik dat iemand inlogt, even kijkt of er nog iets veranderd is (nee...
Ook het elkaar mislopen zie ik nog steeds.
Zijn er nog plannen om door te gaan op deze map?
Persoonlijk denk ik dat er nu gewoon teveel servers zijn, waardoor iedereen maar heen en weer hopt en er op geen enkele server nog een vaste spelersgroep ontstaat.
IMHO zou er slechts een enkele modded, een enkele survival, en evt. een creative server moeten zijn voor de groep spelers die hier post. Dan kan er per server wel een vaste spelersgroep ontstaan.
Ik weet het niet Richub. Ik probeer voor het slapen nog steeds even te spelen. Dat lukt niet altijd elke dag. Ik ben nog bezig om wat verschillende zaken op orde te krijgen. Het is jammer dat het allemaal niet zo lekker doorloopt. Ik ben zelf in ieder geval nog van alles van plan. Maar als er van alles loopt hier en het definitief still vallen lijkt te naderen, weet ik niet of ik tijd moet investeren. Dilemma!
Ik zit nu op modded, maar daar zijn ook maar paar mensen af en toe. Heb inderdaad het idee dat het is omdat er redelijk wat servers zijn.
Ik zou denken dat consolideren naar <4 servers wel zou helpen. Dan denk ik aan Vanilla (1.9-1.10), Creative (1.9), Main modded (Infinity ofzo, 1.7.10), en tenslotte een recent modded (1.9).
Ik zou denken dat consolideren naar <4 servers wel zou helpen. Dan denk ik aan Vanilla (1.9-1.10), Creative (1.9), Main modded (Infinity ofzo, 1.7.10), en tenslotte een recent modded (1.9).
Vandaag gaat mijn server even plat, tussen half 10 en 12 uur. 
Hier in de wijk gaan de stroomverdelingspunten op de schop, en wordt de elektriciteit tussen 10 en 12 onderbroken. Eerste keer dat ik zoiets meemaak in de 18.5 jaar dat ik hier woon...
Hier in de wijk gaan de stroomverdelingspunten op de schop, en wordt de elektriciteit tussen 10 en 12 onderbroken. Eerste keer dat ik zoiets meemaak in de 18.5 jaar dat ik hier woon...
Zelfs met minder dan 4 servers krijg je nog te veel verdeling. Het feit blijft dat er weinig mensen MC spelen op de servers, wanneer de groep groter zou zijn heb je hier veel minder last van.
Mooiste zou zijn 2 server, 1 survival en 1 creative waarop je dingen kan testen.
Mooiste zou zijn 2 server, 1 survival en 1 creative waarop je dingen kan testen.
Er is nog een groep spelers die eigenlijk alleen modded wil spelen, die vinden vanilla meestal maar saai.
Daarom zei ik al: Een modded, een survival, en evt. een creative server.
Maarja, wie zet dan die survival en crea server op? Erixxje heeft al een goede modded server draaien.
Edit: Stroom is weer terug, de server ook.
Daarom zei ik al: Een modded, een survival, en evt. een creative server.
Maarja, wie zet dan die survival en crea server op? Erixxje heeft al een goede modded server draaien.
Edit: Stroom is weer terug, de server ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 08-06-2016 11:06 ]
En Minecraft 1.10 is vandaag uitgekomen ... ! 

MINECRAFT 1.10: THE FROSTBURN UPDATE
Posted on Jun 8, 2016 by jeb_
What comes after 9? Well surprise, surprise: we’ve updated Minecraft to version 1.10! Get it hot off the stove in the Minecraft launcher.
The update contains changes for both the coldest and hottest areas of the Minecraft world. Polar bears roam the frozen plains, and a stronger kind of zombie may approach you in the deserts. There are also other additions you may find pleasant.
For instance, the update includes the second “technical block” after Command Blocks: the Structure Block. This block allows map makers to store templates of structures and place them dynamically with the help of Redstone trickery. Since it’s a technical block, you will not find it in the game menus, and is restricted to players who are admins in creative mode.
Here is a list of all the changes:

MINECRAFT 1.10: THE FROSTBURN UPDATE
Posted on Jun 8, 2016 by jeb_
What comes after 9? Well surprise, surprise: we’ve updated Minecraft to version 1.10! Get it hot off the stove in the Minecraft launcher.
The update contains changes for both the coldest and hottest areas of the Minecraft world. Polar bears roam the frozen plains, and a stronger kind of zombie may approach you in the deserts. There are also other additions you may find pleasant.
For instance, the update includes the second “technical block” after Command Blocks: the Structure Block. This block allows map makers to store templates of structures and place them dynamically with the help of Redstone trickery. Since it’s a technical block, you will not find it in the game menus, and is restricted to players who are admins in creative mode.
Here is a list of all the changes:
- Many bug fixes
- Added Polar Bear
- Added Husk and Stray
- An auto-jump option
- Improvements to some commands
- Structure blocks for custom maps
- Underground fossils made from bone blocks
- Added Magma Block
- Added Nether Wart Block and Red Nether Bricks
- Some huge mushrooms can be even larger
- A rare chance to find lonely trees in plains
- Find abandoned mineshafts filled with gold in mesa biomes
- Villages generate better paths between the buildings
- More variations of villages, based on the biomes they are built in
- Endermen have been spotted in the Nether
- Removed Herobrine
Voor degenen die 1.10 willen testen:
Ik heb een 1.10 survival server opgezet.
Vanilla, met Mojang's eigen server.jar.
De whitelist is gekopieerd van mijn andere map, dus iedereen die al op mijn server speelde kan meteen testen..
richub.no-ip.org
(Standaard poort)
De oude map blijft natuurlijk gewoon online.
De whitelist is gekopieerd van mijn andere map, dus iedereen die al op mijn server speelde kan meteen testen..
richub.no-ip.org
(Standaard poort)
[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 08-06-2016 21:06 ]
Al even op de 1.10 server gespeeld.Richub schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:04:
Voor degenen die 1.10 willen testen:
richub.no-ip.org
(Standaard poort)
Ik had vreemd genoeg een andere implementatie van auto jump verwacht
Verder nog weinig 1.10 features tegen gekomen. Er zit een village vlakbij spawn, daar zie ik wel de echte paths tussen gebouwen lopen, maar de village zelf ligt op wat steile heuvels dus dat komt niet echt mooi uit de verf.
Leuk! ik kom ook even kijken morgen! Vandaag ga ik slapen.Ben zo ontzettend moe
Zo. Ook even op de nieuwe servert gespeeld en een starters hutje gemaakt waar nieuwe mensen op de server een start kit kunnen halen.
Je kan ook de oude wereld upgraden naar 1.10! Daarvoor hoef je niet een nieuwe server/map voor op te zetten. Enige is dat nieuwe world generation features niet in reeds bestaande chunks komen. In dit geval de nieuwe biome villages (dus villages met hout varianten van hun biome) en magma blocks.
Zeker voor deze kleine update zou ik gewoon de 1.9 map updaten naar 1.10. Niet veel schokkends deze update (wat ook niet kan in zo'n korte tijd trouwens
).
Zeker voor deze kleine update zou ik gewoon de 1.9 map updaten naar 1.10. Niet veel schokkends deze update (wat ook niet kan in zo'n korte tijd trouwens
De oude map draait op craftbukkit, en de nieuwe op Mojang's server.jar.
Aangezien de nether en end mappen anders opgezet zijn bij craftbukkit, zullen waarschijnlijk de nether en end verloren gaan...
Edit:
Ik zie dat craftbukkit nu ook op 1.10 zit nu, ik zal de oude map gelijk updaten.
Beide mappen draaien nu op 1.10.
Aangezien de nether en end mappen anders opgezet zijn bij craftbukkit, zullen waarschijnlijk de nether en end verloren gaan...
Edit:
Ik zie dat craftbukkit nu ook op 1.10 zit nu, ik zal de oude map gelijk updaten.
Beide mappen draaien nu op 1.10.
[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 09-06-2016 19:56 ]
Ik ben even wezen snuffelen Richub en een klein plekje vonden. Al is het maar tijdelijk denk ik! Het plekje dan. Ik moet even zien hoe ik dit nu allemaal in kannen en kruiken kan gieten
Ik heb geprobeerd om de oude map ook over te zetten naar de Mojang.jar, maar dan worden de nether en the end gereset. Er zijn tutorials om dat te fixen, maar op de een of andere manier werken die niet op 1.10...
Dit omdat nu craftbukkit 1.10 nog vol starterbugs zit, en een Mojang server makkelijker te updaten is.
Plugins gebruikten we toch niet deze keer.
Edit: Gelukt. Na een hoop trial en error zou de nether nu weer zijn zoals hij was voor de switch naar de Mojang server.
Beide werelden draaien nu op de Mojang server.jar. Vanilla 2 tha bone.
Dit omdat nu craftbukkit 1.10 nog vol starterbugs zit, en een Mojang server makkelijker te updaten is.
Plugins gebruikten we toch niet deze keer.
Edit: Gelukt. Na een hoop trial en error zou de nether nu weer zijn zoals hij was voor de switch naar de Mojang server.
Beide werelden draaien nu op de Mojang server.jar. Vanilla 2 tha bone.
[ Voor 21% gewijzigd door Richub op 09-06-2016 22:57 ]
Richub zou ik ook bij je mogen buurten?
Je schrijft over "beide servers" maar denk in de OP te lezen dat je er 1 hebt?
Je schrijft over "beide servers" maar denk in de OP te lezen dat je er 1 hebt?
Ik heb momenteel 2 vanilla 1.10 servers draaien: Een map (op poort 25566) waar al wat langer op gespeeld wordt, en waar ook al een begin is gemaakt met een spawnplein, en een map (op poort 25565) die pas 'n paar dagen oud is, sinds de upgrade naar 1.10.
Het is de bedoeling dat mensen straks kiezen met welke map ze verder gaan, 2 servers was eigenlijk niet mijn bedoeling...
Geef je IGN maar, dan zet ik je bij beide servers op de whitelist.
Het is de bedoeling dat mensen straks kiezen met welke map ze verder gaan, 2 servers was eigenlijk niet mijn bedoeling...
Denk dat je het beste die nieuwe server kan sluiten. Die voegt in principe weinig toe nu we twee dezelfde servers hebben. Anders versplintert de playerbase nog meer.Richub schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:20:
Ik heb momenteel 2 vanilla 1.10 servers draaien: Een map (op poort 25566) waar al wat langer op gespeeld wordt, en waar ook al een begin is gemaakt met een spawnplein, en een map (op poort 25565) die pas 'n paar dagen oud is, sinds de upgrade naar 1.10.
Klinkt logisch, ik denk dat ik dat idd doe.
Of iemand moet bezwaar hebben, of echt op de nieuwe server verder willen?
Of iemand moet bezwaar hebben, of echt op de nieuwe server verder willen?
ik in ieder geval niet. Maar er zijn er geloof ik wel een paar die er al wat energie in hebben gestoken!
Alleen wat starterspul, meer staat er nog niet.
Dan hoor ik dat ook graag op tijd welke server de "hoofd server" gaat worden
De kans is heel groot dat de server op poort 25566 blijft, mensen hebben daar al best veel werk op verzet.
Als je wilt beginnen met bouwen, dan zou ik op die server inloggen.
Edit:
Ik heb de wereld op 25565 verwijderd, de server op 25566 is de enige die nog draait vanaf nu.
Als je wilt beginnen met bouwen, dan zou ik op die server inloggen.
Edit:
Ik heb de wereld op 25565 verwijderd, de server op 25566 is de enige die nog draait vanaf nu.
[ Voor 22% gewijzigd door Richub op 10-06-2016 22:49 ]
Op de Infinity evolved server van Venxir is het de laatste tijd ook wat rustiger aan het worden. Hoeveel mensen zijn er regelmatig op de andere modded servers?
Venxir's (Infinity Evolved): 2-5 spelers
Venxir's (Infinity Evolved): 2-5 spelers
Ik las in de logs dat de spawnprotection nog aan stond, en dat is lastig bij het aanleggen van een spawnplein... 
Heb die spawnprotection maar even uitgezet.

Merkte het al, ook op de vorige 1.10 server. Dacht dat het een 1.10 bugje was ofzo. Thanks voor de fix.Richub schreef op zondag 12 juni 2016 @ 03:56:
Ik las in de logs dat de spawnprotection nog aan stond, en dat is lastig bij het aanleggen van een spawnplein...
Zo. Kamp Aelon begint vorm te krijgen. Kom gezellig eens langs. Vanaf het spawnplein rechts langs de berg, de toren is niet te missen
[ Voor 35% gewijzigd door MrAelon op 13-06-2016 22:55 ]
Wat me een beetje opvalt op de server van Richub is de warrige omgeving en grotten. Bij mijn vorige 2 potjes er vaarde ik dat niet zo. Dus een heleboel rommelige blokken die nog ergens uitsteken of een ingang blokkeren etc
Draait er nog een modded server? En hoe lang draait die al? Wil vermijden dat binnen de week de server gereset wordt
. Zit momenteel lokaal af en toe nog wat te spelen in Bevo's tech pack. Bevalt me wel moet ik zeggen. De uitdaging blijft ooit een raket naar de maan te schieten, maar dat is nog veraf
Draait inmiddels een maandje, 1-4 man met enige regelmaat wel online, dus redelijk rustig. Als er ergens binnenkort een modded 1.9 server opstart verkas ik waarschijnlijk wel alleenVenxir schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:38:
[...]
De server is bereikbaar op mc.maiktess.nl. Het is FTB Infinity Evolved op normal mode geworden.
Graag DM voor whitelisting.
De map is nog helemaal maagdelijk en zoals geowonlijk vertrouw ik de gebruikers dat ze niks van anderen slopen.

Zie de het start topic in deze thread... Bevo's Tech Pack draait nog steeds op de gotcraft server van eRixxje. Versie BetaS is op dit moment de te gebruiken client versie. Op te starten vanuit de ATlauncher, maar dit wist je vast al welPowerblast schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:15:
Draait er nog een modded server? En hoe lang draait die al? Wil vermijden dat binnen de week de server gereset wordt. Zit momenteel lokaal af en toe nog wat te spelen in Bevo's tech pack. Bevalt me wel moet ik zeggen. De uitdaging blijft ooit een raket naar de maan te schieten, maar dat is nog veraf
HandigR.di.Giovanni schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:07:
[...]
Zie de het start topic in deze thread... Bevo's Tech Pack draait nog steeds op de gotcraft server van eRixxje. Versie BetaS is op dit moment de te gebruiken client versie. Op te starten vanuit de ATlauncher, maar dit wist je vast al wel
Ben stilaan de eerste stapjes weer aan het zetten. Vooral dat starten altijd he, dat duurt wel ff. Nu maar eens via botania naar manasteel armor en dergelijke, is ook nieuwe voor mij dus dat is ook weer een uitdaging.
Het starten in Minecraft vind ik eigenlijk het leukst tot nu toe. Beetje je gebiedje ontdekken. Maar als je eenmaal voedsel in overschot hebt, je huis staat... al je tools met mending...alles diamant, 2 stacks diamenten in je kistje zit... dan raak ik (merk ik) een beetje mn drive kwijt. Gebeurd nu voor de derde keer.
Ik vermoedde al zoiets. 
Waarom?
Omdat het weer akelig stil is op de server, ik denk dat er sinds maandagochtend nog geen 2 uur gespeeld is op de server... Jammer, maar het is een bekend gegeven, inmiddels.
Ik denk dat dit wel de laatste server is die ik host.
Ik heb de jaarafrekening van de stroom gehad, en ik moest behoorlijk bijlappen dit jaar.
Als dan zo'n pc 24/7 grotendeels staat te niksen is dat dubbel zonde.
Waarom?
Omdat het weer akelig stil is op de server, ik denk dat er sinds maandagochtend nog geen 2 uur gespeeld is op de server... Jammer, maar het is een bekend gegeven, inmiddels.
Ik denk dat dit wel de laatste server is die ik host.
Ik heb de jaarafrekening van de stroom gehad, en ik moest behoorlijk bijlappen dit jaar.

Als dan zo'n pc 24/7 grotendeels staat te niksen is dat dubbel zonde.
Iemand trouwens een idee hoe je gemakkelijkste aan steel geraakt? Want die blast furnace toestanden daar moet je direct blaze powder voor hebben en dat vind ik nu niet het gemakkelijkste om aan te geraken als je net start. Zijn er makkelijkere opties?
Dat begrijp ik heel goed Richub.
Ik heb pas nog even lekker zitten klooien. Ik weet niet waarom het gebeurd. Ik heb niet zo veel interesse in The End, en ja, ik voel de behoefte niet om dan automatische farms te maken als ik al overkill heb van zo een beetje bijna alles.
Ik denk dat dit een beetje de muur is waar vast een boel mensen tegenaan lopen.
Ik heb pas nog even lekker zitten klooien. Ik weet niet waarom het gebeurd. Ik heb niet zo veel interesse in The End, en ja, ik voel de behoefte niet om dan automatische farms te maken als ik al overkill heb van zo een beetje bijna alles.
Ik denk dat dit een beetje de muur is waar vast een boel mensen tegenaan lopen.
Op Mr_Aelon na is er de afgelopen 72 uur niemand online geweest op mijn server.
Is er nog behoefte aan deze wereld? Of heeft iemand 'n idee om de server weer wat leven in te blazen?
Aan de ene kant is het zonde om de server te laten draaien voor Jan met de korte achternaam, maar het is ook zonde om de pc maar te laten verstoffen als ik 'm uitzet...
Ik sta open voor suggesties.
Is er nog behoefte aan deze wereld? Of heeft iemand 'n idee om de server weer wat leven in te blazen?
Aan de ene kant is het zonde om de server te laten draaien voor Jan met de korte achternaam, maar het is ook zonde om de pc maar te laten verstoffen als ik 'm uitzet...
Het is jammer, maar wat mij betreft mag ie dicht. Zonde van de kosten die je eraan hebt.
Heb m'n best gedaan op en rond het plein maar als niemand anders meedoet verlies ik ook de motivatie.
Heb m'n best gedaan op en rond het plein maar als niemand anders meedoet verlies ik ook de motivatie.
Interesse in MC totaal verloren, merk het ook in YT videos die ik kijk. Tijd voor wat nieuws
Misschien een idee om hem een tijdje dicht te doen, en binnenkort weer open te zetten en dan met extra werelden bijvoorbeeldRichub schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:32:
Op Mr_Aelon na is er de afgelopen 72 uur niemand online geweest op mijn server.
Dat er ook iets van minigames zijn ofso.
Ik snap je wel Richub. Ik ben ook al een paar dagen niet meer ingelogd. Nu moet ik zeggen dat ik ook erg moe ben de laatste tijd van een hele drukke periode. Ik ga tegenwoordig maar gewoon slapen rond 2300 want mn lichaam wil even niet. Het helpt dan niet dat als je even inlog dat er natuurlijk niet veel gebeurd of is gebeurd. En zoals aangegeven mis ik de fun na de eerste builds. Als eenmaal alles wel een beetje staat (lees als: alles mending, geen honger problemen meer.. merk ik dat de drive verdwijnt. De "waarom zou ik..." vraag kriebelt dan naar boven. Tijdens een verse MC start merk ik wel de zin en de kriebels van een nieuwe plek. Dan is het even op een leuke manier spannend. Doe wat je voelt, ik snap je wat je ook kies!
Ik heb een tijd terug al eens naar zo'n multiworldserver zitten kijken, maar dat ging me toch iets boven m'n petje... 
Nu heb ik wel de tijd om daar nog ' ns naar te kijken. Al vind ik zelf zo'n server niet echt mijn ding.
Maar goed, dan sluit ik de server voorlopig, ik zal de map als download op mijn servertje zetten, dat vinden sommige mensen wel plezierig.
Download 'm hier.
Nu heb ik wel de tijd om daar nog ' ns naar te kijken. Al vind ik zelf zo'n server niet echt mijn ding.
Maar goed, dan sluit ik de server voorlopig, ik zal de map als download op mijn servertje zetten, dat vinden sommige mensen wel plezierig.
Download 'm hier.
[ Voor 32% gewijzigd door Richub op 20-06-2016 13:18 ]
Ik snapte net al niet waarom ik niet kan inloggen maar dat is nu duidelijk. Bedankt voor de tijd dat de server online stond Richub. Mocht je weer een keer een openen dan hoor ik het graag.
Sorry... Jij was idd zo'n beetje de enige die nog geregeld speelde.
Als je wilt kun je de map downloaden om er thuis verder op te spelen.
Ik ga nu eens op mijn gemak kijken wat ik nog wil gaan doen met die server pc.
Als je wilt kun je de map downloaden om er thuis verder op te spelen.
Ik ga nu eens op mijn gemak kijken wat ik nog wil gaan doen met die server pc.