Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn vrienden servertje opengezet voor iedereen, dus als je nog een relaxte server zoekt, kom vooral even langs. We hebben veel game modes en er komen wekelijks nieuwe dingen bij!

server:
play.checkpointx.nl

Hier alvast de trailer: YouTube: Checkpointx server trailer

[ Voor 10% gewijzigd door checkpointx op 02-05-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Ik ben wel een benieuwd voor de modded minecraft spelers wat en welke mods ze early game op focussen?

Zelf probeer ik zo snel mogelijk een Tinker Construct smeltery te krijgen zodat ik mijn Ore Verdubbeling heb en voor de tools/wapens die je met tinkers kan maken.

Daarna ga ik meestal voor Thermal Expansion machines, pipes en power in de form van steam dynamo's.

Maar ik ben vooral benieuwd welke weg/machines anderen early game gebruiken voor ore verdubbeling en power. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Uit nieuwsgierigheid.. wat ga je dan maken met al die machines? In vanilla heb ik nu bijvoorbeeld een automatische sugercane fabriek met slimes.. zodat ik nul verlies heb. Ik kan hem stapelen dus er komen er steeds meer bij.

Wat kan je in de modded versie dan bijvoorbeeld nog doen rondom dit proces wat iets toevoegt?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ow, hééél veel!!! :P Je zit echt in de vanilla "mindset" zal ik maar zeggen. ;) Want mods brengen meer dan enkel de vanilla processen versnellen of automatiseren.

Zo heb je één (of meer) machines/blokken welk zelf sugarcane (of andere gewassen) kunnen planten en harvesten. Deze items kan je dan door transport pipes/banden/teleports naar je opslag verplaatsen.

Dus in plaats van vele slimeblocks + redstone + pistons + hoppers welke veel ruimte innemen kan dit via zo'n machine in één (of meer) blokken (exclusief de ruimte die sugar canes nodig hebben om te groeien natuurlijk).

Daarnaast heb je machiness/mods die het groeiprocess versnellen of meer opleveren per harvest.

Deze machines hebben stroom nodig welke je ergens moet opwekken, bijvoorbeeld uit wind/water/zon. Maar ook uit verbranden van hout/coal, of uit lava, of zelfs uit TNT, etc.

Om die machines weer te bouwen heb je redelijk wat ijzer, goud, zilver, tin, koper, etc voor nodig, dus ga je vaak eerst voor een machine/mod die je Ore productie verdubbeld (of meer) zodat je per iron ore blok 2 tot 4 ijzeren ingots kan krijgen. Wat nodig is omdat je soms kisten ijzer nodig hebt voor bepaalde machines/onderdelen ...

En zo gaat het steeds verder, dieper en breder.

Om in te gaan op mijn vorige bericht:

Ik maak dus de speciale tinker construct tools om sneller/efficiënter te mijnen. Een pickaxe die zeer snel mijnt en zichzelf automatisch repareert. Een zwaard die mobs onthoofd voor mob heads. Een axe die in één keer de hele boom omhakt, etc.

Want de extra materialen heb ik nodig omdat ik door middel van een treefarm en steam dynamo's automatisch stroom wil opwekken voor machines die mij helpen sneller ore te verwerken en later zelfs automatisch te laten mijnen zodat ik dat niet meer handmatig hoef te doen.

Etc. etc ;)

Ik zou zeggen, download een keer zo'n modpack en kom op de server kijken. Dan krijg je betere indruk dan mijn teksten denk ik. ;)

Maar ik ben nog niet de meest ervaren modded minecraft speler dus daarom ben ik heel benieuwd hoe andere mensen beginnen, met welke mods e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Als je het zo allemaal neer plemp voel ik hem wel haha!! jeetje!

maar als ik de mods installeer, kan ik niet meer op de vanilla joinen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RoyK schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:13:
Als je het zo allemaal neer plemp voel ik hem wel haha!! jeetje!

maar als ik de mods installeer, kan ik niet meer op de vanilla joinen toch?
Nee hoor, je kan gewoon op vanilla servers, als je vanilla Minecraft.exe opstart natuurlijk. ;)

Tegenwoordig hebben de (grotere) modpacks hun eigen launcher en installatiefolder welke geen invloed hebben op je vanilla versie. En vanuit die launcher download en installeer je de modpacks die je wilt.

De normale Minecraft start je op via de bekende Minecraft.exe en de modded versies start je via de bijbehorende launcher(s). Allemaal zelfstandige versies die elkaar niet beïnvloeden.

Let alleen wel even op, want bij de eerste keer een launcher opstarten installeert tie alle mappen en bestanden op de locatie waar de launcher.exe staat. In mijn geval was dat op me bureaublad de eerste keer haha |:(

Dus eerst even de .exe in het mapje zetten waar je minecraft+mods geïnstalleerd wilt hebben!

Zelf heb ik het als volgt:
Hoofdmap Minecraft met daaronder de volgende mapjes:
- Vanilla (schone vanilla Minecraft zonder enige mods)
- Snapshots (voor testversies van vanilla Minecraft)
- Feed the Beast (voor Infinity en Direwolf packs)
- ATLauncher (voor Bevos Tech Pack)
- Tekkit (voor Attack of the Bteam en Blightfall modpacks)
- Multicraft launcher (ofzo)

En deze werken allemaal afzonderlijk van elkaar. Al kan het zijn dat tekkit en ATlauncher dezelfde zijn ik zeg dit nu even uit mijn hoofd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helder! ik zal vanavond eens kijken. Ik zit zelf op OSX overigens. Maar zal waarschijnlijk niet veel anders werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jeetje, ik heb vanmiddag een paar youtube videos gekeken met mensen die Infinity spelen.. en zeg maar begonnen op een server met 2 lege handen. Maar man man man man... ik vond het zo voor de eerste beleving even overkill naar mijn hersenen toe. Tafel voor dit, tafel voor dat, tafel voor zus, tafel voor zo.. in een mijn barste het van de grondstoffen die allemaal weer een andere werking hadden als je ze ergens in een tool stopte.. Ik was het overzicht compleet kwijt haha

Wat ik wel nice vond was het stukje search in het menu als ze op E druk. Dat mogen ze wat mij betreft wel in Minecraft vanilla bouwen. Nu moet ik extern op sites op zoek naar een recept hoe je iets maakt en wat het dan kan. Dat zat allemaal in de mod zelf!

Ik denk dat ik het wel ga proberen binnenkort! Ik mer dat ik een beetje uitgespeeld lijkt te raken binnen een niet zo heel lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik ben zelf begonnen met Buildcraft en heb daar ook inmiddels Railcraft aan toegevoegd.
Dat is dan nog redelijk simpel (niet zoveel extra grondstoffen, maar wel veel extra machines) en zet voor mij zo de nadruk op het spel om het e.e.a. te automatiseren.

Tinkers construct wat jij nu omschrijft is inderdaad even een flinke pil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:51
RoyK schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:17:
Jeetje, ik heb vanmiddag een paar youtube videos gekeken met mensen die Infinity spelen.. en zeg maar begonnen op een server met 2 lege handen. Maar man man man man... ik vond het zo voor de eerste beleving even overkill naar mijn hersenen toe. Tafel voor dit, tafel voor dat, tafel voor zus, tafel voor zo.. in een mijn barste het van de grondstoffen die allemaal weer een andere werking hadden als je ze ergens in een tool stopte.. Ik was het overzicht compleet kwijt haha

Wat ik wel nice vond was het stukje search in het menu als ze op E druk. Dat mogen ze wat mij betreft wel in Minecraft vanilla bouwen. Nu moet ik extern op sites op zoek naar een recept hoe je iets maakt en wat het dan kan. Dat zat allemaal in de mod zelf!

Ik denk dat ik het wel ga proberen binnenkort! Ik mer dat ik een beetje uitgespeeld lijkt te raken binnen een niet zo heel lange tijd.
Mocht je interesse hebben, ik draai infinity evolved op mc.maiktess.nl :).
Je moet alleen nog gewhitelist worden, je bent het dertiende lid dan ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RoyK schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:17:

Herkenbaar! Dat had ik ook bij de eerste paar weken, maanden (jaren? :P) van het spelen van modpacks! Zo overweldigend dat je niet meer weet wat je moet doen, waar je met beginnen en waar je naar toe bouwt!

De beste tip is volgens mij: Focus je op eerst één mod en vergeet/negeer de anderen!

Bijvoorbeeld begin met één van de volgende mods Thermal Expansion, MineFactory Reloaded, Industrial Craft 2, Immersive Engineering of EnderIO (min of meer van makkelijk naar moeilijk). Al deze mods hebben hun eigen machines, power en transport van items. Hiermee kan je een kleine basis opstelling maken om je ores te verdubbelen, stroom op te wekken en dit te automatiseren.

Hoewel veel andere mods je hierbij kunnen ondersteunen kan je prima uit de voeten met vanilla tools, handmatig mijnen e.d. en kan je zelfs gewoon enkel je vanilla workbench gebruiken voor het craften.

En van hieruit kan je verder op onderzoek gaan naar de mogelijkheden en ga je ontdekken wat jou interessant lijkt. Daarbij is wel aan te raden om te spelen op een server, is gezelliger en kan je meteen bij andere spelers kijken en/of vragen stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks voor je uitleg. Ik begrijp dus dat Infinity bestaat uit een verzamelijk van mods? Right?

Edit: gevonden denk ik:

http://www.feed-the-beast.com/modpacks

Het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is.. en dat komt omdat ik er doorheen race omdat ik eigenlijk andere dingen moet doen.. is of dit allemaal ook voor OSX beschikbaar is.. en of dit dus op Minecraft 1.9 draait. Word pas vanavond voor mij om dat verder uit te pluizen.

[ Voor 72% gewijzigd door RoyK op 04-05-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja klopt, het is een verzameling van mods en dat verschilt dus per modpack. Feed the beast is een overkoepelde naam voor de launcher en Infinity is de naam van een verzameling mods (+-/130 mods ofzo?).

Over OSX kan ik je weinig vertellen want ik doe niet aan Apple producten. :P Maar volgens mij kan het allemaal ook op OSX (aanname).

Wat ik je wel kan vertellen is dat Infinity op Minecraft 1.7 draait. Over het algemeen lopen modpacks 1 á 2 patches achter op vanilla! Je ziet nu de eerste (beta) versies van 1.8 modpacks verschijnen bijvoorbeeld.

Maar je hoeft er niet veel voor te doen, als je via de Feed the Beast launcher de Infinity modpack download en installeert pakt die zelf de juiste versie van Minecraft mee. Als je via de launcher het spel start start ook gewoon de juiste versie mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bwam!!! En nu? De bovenste gebruiken? :P

(Man man man wat een boel informatie, het duizelt nu al haha)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/L0kB97ozYrSqTKhkkj7ER0Vd/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 18-07 08:01
Jup de bovenste, skyblock (de 2e van boven) is weer een ander type manier van spelen. Kan interessant zijn als je van minimalisme en uitdaging houd. (google minecraft skyblock maar op voor meer info :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Venxir schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:12:
[...]

Mocht je interesse hebben, ik draai infinity evolved op mc.maiktess.nl :).
Je moet alleen nog gewhitelist worden, je bent het dertiende lid dan ;)
Lijkt me leuk om minimaal even te kijken. ( Ti3sNL is mijn gamenaam ) :)

Infinity FTB staat middels geïnstalleerd. Ik ga zo eens kijken of ik even in een test veldje wat kan klooien in een creative mode, als dat mogelijk is!.

[edit]

Zo zeg!! Hij heeft het moeilijk met FTB. Haper de haper! Ik zit me nog te bedenken.. is het voor mij wijs om een heleboel mods is te disablelen? Ondanks mn SSD is hij een paar minuten bezig om op te starten met het inladen van alle mods

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 05-05-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07
Modded minecraft is een loeder, ook op mijn i5 3570k met 16 GB RAM en SSD duurt het opstarten een paar minuten.

Daarna loopt het verder wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Holy knetters. 16 paginas met keuzes als ik op E druk haha!

Help me out mensen om te starten. Ik zit te denken om er een heleboel uit te kieperen. Teznij ik het natuurlijk nodig heb om op een server te kunnen spelen.

Ik denk dat ik me eerst even bezig gaat houden met:

- TConstruct Blocks (als ik me niet vergis kan je dan gewoon et even wat meer maken als met basic Minecraft
- Steve Factory Manager (klinkt interessant)
- Logistic Pipes

En ik zou iets met energie willen doen denk ik om een machine aan de praat te krijgen / te houden (of zo iets)

suggesties / tips om te starten? Graag! Wellicht moet ik me verplaatsen naar het FTB forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
NEEEE! Geen mods disablen, dan kan je niet meer op de server omdat je dan de mods mist. :P

En ja ... dat inladen duurt lang, zelfs met ssd, i5 6500 en 16gb bij mij ook minuten lang! Maar als je eenmaal ingame bent is het prima te doen.

En qua beginnen ... tsja ... zoveel opties. Je kan ook een "Let's Play" op youtube zoeken en dan de eerste paar episodes kijken. Al willen vele let's players vaak van de hak op de tak springen.

Tip: Kijk DireWolf20 mod spotlights. Hij legt helder en stap voor stap uit hoe één mod werkt! Deze youtuber volg ik voor zijn mod spotlights!

Zelf begin ik vaak met Tinker Construct voor tools en ore verdubbeling om daarna met Thermal Expansion machines verder te gaan. Dan ligt het aan de beschikbare mods en inspiratie wat ik daarna ga bouwen.

Enkele niet technische mods die ik veel gebruik voor bouwen zijn;
- Bibliocraft (functionele boekenkasten, tool racks, schappen, bureaus, etc)
- Carpenter's Blocks (houten frames waar je elke blok op kan plaatsen en bewerken in schuine zijdes, half blocks, stairs, etc)
- Chisel 2 (20 soorten cobblestone bricks varianten, etc)

Zijn leuk om creatief mee bezig te zijn als je even niet meer ziet zitten met technische mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks Dreanor! Ik ga die kerel gelijk even volgen. Zit jij nu op een modded infiniti server dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja en nee. :P Ik sta op de whitelist van de modded infinity server maar heb er nog niet op gespeeld omdat er ook een Bevos Server is waar ik een paar uur op door gebracht heb. :P

Maar ik wil best eens op de Infinity server komen dit weekend (dan heb ik weer tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
RoyK schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 07:56:
[...]

Lijkt me leuk om minimaal even te kijken. ( Ti3sNL is mijn gamenaam ) :)

Infinity FTB staat middels geïnstalleerd. Ik ga zo eens kijken of ik even in een test veldje wat kan klooien in een creative mode, als dat mogelijk is!.

[edit]

Zo zeg!! Hij heeft het moeilijk met FTB. Haper de haper! Ik zit me nog te bedenken.. is het voor mij wijs om een heleboel mods is te disablelen? Ondanks mn SSD is hij een paar minuten bezig om op te starten met het inladen van alle mods
Je bent met 5 minuten toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ik zou graag toegang willen hebben tot de Vanilla 1.9 server van Richub. :) Heb volgens mij al eens eerder op een server van Richub gespeeld, ben serieus, volwassen (30+) en ben voornamelijk gewoon lekker aan het bouwen.

Edit: username is wel handig 8)7 die is Snoz_Lombardo

[ Voor 11% gewijzigd door Snoz Lombardo op 05-05-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gezellig, ik ben er meestal een beetje op een later tijdstip (na 22:00 uur) maar ben dan vaak of alleen of met NomoDigger... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
RoyK schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:32:
Gezellig, ik ben er meestal een beetje op een later tijdstip (na 22:00 uur) maar ben dan vaak of alleen of met NomoDigger... :D
Ik ben er ook wel eens maar niet later dan 21:30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Laatst online: 06:02
Ik ben wel waarschijnlijk minder op de vanilla, weer met modded begonnen bij Venxir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Snoz Lombardo schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:28:
Ik zou graag toegang willen hebben tot de Vanilla 1.9 server van Richub. :) Heb volgens mij al eens eerder op een server van Richub gespeeld, ben serieus, volwassen (30+) en ben voornamelijk gewoon lekker aan het bouwen.

Toegevoegd. :)

Sorry dat het wat lang duurde, maar ik zit met de hele familie in een vakantiehuisje. Mooi weer, gezelligheid, effe geen tijd voor minecraft. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Richub schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:29:
[...]

Sorry dat het wat lang duurde, maar ik zit met de hele familie in een vakantiehuisje. Mooi weer, gezelligheid, effe geen tijd voor minecraft. :p
Geen enkel probleem, enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
probleem met modded Minecraft is dat binnen een aantal weken een lag-festijn is. Iedereen bouwt mooie creaties die resources vreten van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Richub schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:29:
[...]

Ik heb vorig jaar (dat was toch vorig jaar?) ook met jou, Snoz en wat anderen op de vanilla creative server gezeten. Was een leuke tijd, lekker knutselen. Ben wel ff zoet geweest om mijn toren te bouwen die tot max height ging :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Wildfire schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Ik heb vorig jaar (dat was toch vorig jaar?) ook met jou, Snoz en wat anderen op de vanilla creative server gezeten. Was een leuke tijd, lekker knutselen. Ben wel ff zoet geweest om mijn toren te bouwen die tot max height ging :P
Oh dat kan ik me nog wel herinneren ja, die toren kon je niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben denk ik een beetje leeg gespeeld. Een paar leuke gebouwen neer gezet.. een boel geleerd.. ook hoe het niet moet.. maar ik merk dat ik nu al een weekje rondjes aan het draaien ben. En zelfs al een paar keer afsluit terwijl ik normaal nog 1 of 2 uur doorspeel. Het rustige is ook wel een beetje saai aan het worden. Ongetwijfeld zijn er nog honderden dingen te doen, maar het kietelt me niet. Middels ook een hoop geleerd dat er veel ingesteld kan worden vanaf de hosting kant. Wellicht zijn de resources een beetje aan de hoge kant. Ik heb in een avond echt een kist vol ijzer bij elkaar gehakt en een stack of 8 aan diamanten. Beetje teveel van het goede (denk ik) haha. Het is bijna creative! Is verder geen klacht hoor, maar ik merk dat ik uitdaging begin te missen. Mn diamanten set is niet veel waard als ik het in een half uurtje terug heb gehakt. Right?

Ik kijk het nog een tijdje aan, maar kan me voorstellen dat ik wat zak qua activiteiten. Ik ben er vaak ook wel in mn eentje. Misschien eens een grote singel play missie opzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 08-05-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:51
Snoz Lombardo schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:28:

Gezellig :D,

Ben nu druk bezig met wat villegers te breeden. 2 zombie villegers weer terug getoverd naar normale villagers.

Afgelopen weekend meerdere dingen afgebouwd waaronder de volgende farms,
- Sugercane
- Wheat, Beetroot, patato, carrot
- Cactus
- Cow
- Wool

En een verbrander gemaakt. Wel handig als ik van bepaalde spullen teveel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Ja heb al wel wat toffe dingen gezien. Ben zelf nog lekker aan het survivalen in m'n dirt hut deluxe, met wat gewassen en beesten buiten. Langzamerhand maar eens genoeg bouwmaterialen verzamelen zodat ik een echt huis kan bouwen. ;)

Ben overigens ook wel voorstander van spoorlijnen naar ieder's huis, samenkomend in een groot station vlakbij spawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Is altijd wel leuk idee.
Wou het voor mijzelf zo wie zo aanleggen. Maar nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Loev schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:22:
probleem met modded Minecraft is dat binnen een aantal weken een lag-festijn is. Iedereen bouwt mooie creaties die resources vreten van de server.
Ook een reden waarom ik een server nu 100% in eigen beheer heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het probleem met modded en lag is eentje die je altijd wel houdt. En is ook afhankelijk van de spelers.

Ik heb eigenlijk weinig lag ervaren op de servers, maar dat komt omdat ik niet zo snel veel machines heb zeg maar. En ik ga vaak ver uit de buurt van andere spelers zitten (die binnen een paar weken alle mods uitgespeeld hebben :P).

Belangrijk zijn actieve spelers en admins, zodat lag/crashes snel gedetecteerd en opgelost kunnen worden. En dan doel ik vooral op foutjes in opstellingen van machines die daardoor lag veroorzaken, dimensies, bugs, etc.

Maar uiteindelijk komt iedereen op het "end-game" met vele machines en zal de server dat niet trekken, daar ontkom je bijna niet aan. Wellicht bij 1.8 (of 1.9) dat het minder is omdat die versie van minecraft betere prestaties geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richub
Ik vind 1.8 servers behoorlijk beter presteren dan 1.9 servers.

Ik hoop dat er binnenkort een flinke performance fix uitkomt voor 1.9 servers...

Zoals 1.9 nu is, zou een 1.9 modded server zo traag zijn als dikke str*nt door een trechter... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hm.. een trein rails naar elkaar.. dat klinkt zo gek nog niet. Maar dan wel onder de grond? Ik heb er nu 1 bovengronds geprobeerd te maken, maar het ziet er niet echt mooi uit. Ik heb er een beetje spijt van. Ik heb een beginnetje gemaakt om een rails naar spawn te leggen. Even kijken of ik daar een stationnetje kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zo, mijn rails naar spawn ligt :D op ongeveer level 56 heb ik hem neergelegd. Dat is een blok of 10 onder het water nivo. Ik heb hem precies onder Spawn uit lagen komen en een gat gegraven. Laten we van spawn dan maar een groot station bouwen waar we naar elkaar toe kunnen rijden. wie helpt ermee om er wat moois van te maken? :D

Beetje een sjiek station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
RoyK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:25:
Zo, mijn rails naar spawn ligt :D op ongeveer level 56 heb ik hem neergelegd. Dat is een blok of 10 onder het water nivo. Ik heb hem precies onder Spawn uit lagen komen en een gat gegraven. Laten we van spawn dan maar een groot station bouwen waar we naar elkaar toe kunnen rijden. wie helpt ermee om er wat moois van te maken? :D

Beetje een sjiek station?
Ik ga zo eens even kijken en gelijk mijn 'huis' aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

het is allemaal nog heel basic.. ik heb even wat uitgehakt en dat is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
RoyK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:59:
het is allemaal nog heel basic.. ik heb even wat uitgehakt en dat is het
Gister even gekeken maar ik kon 'm niet vinden :+ Waar zit de ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Snoz Lombardo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:46:
[...]

Gister even gekeken maar ik kon 'm niet vinden :+ Waar zit de ingang?
Onder spawn! ik zal er even een tijdelijke toren op zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:05:
[...]

Onder spawn! ik zal er even een tijdelijke toren op zetten :)
Ja dat wist ik maar ik kon geen ingang/gat in de grond vinden en wilde niet rond gaan hakken voordat ik dingen sloop. Zet er maar een torentje op met een bordje ofzo :P dan vind ik 'm wel, of geef de coördinaten door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

het is echt in het spawnhuisje.. aangezien die nu toch niet echt heel erg nodig meer is kunnen we daar vast een leuk groots Centraal Station van maken :D

Het is onder nog niet klaar, voel je vrij om er lekker te klooien. Heb ik ook gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door RoyK op 10-05-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Klinkt goed. Zal binnenkort mijn huis/fort ook aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

lekrutes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:43:
Klinkt goed. Zal binnenkort mijn huis/fort ook aansluiten.
Cool, ik heb 6 banen gemaakt, 3 naar links en 3 naar rechts.. kijk even op welke je jezelf aansluit onder in spawn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Richub server veranderd in CraftBukkit 1.9.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Snoz Lombardo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:21:
Richub server veranderd in CraftBukkit 1.9.4?
ik heb mn minecraft geupdate naar 1.9.4 en kon er in. Wat is CraftBukkit dan?

ps, het wordt wel erg stil op de server. Zelfs nomodigger, in mijn ogen 1 van de meest actieve spelers is ook al een dag of 5 niet meer geweest :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
De server versie is veranderd naar 1.9.4. Ik heb een 1.9 client en kon er eerst wel in, nu niet meer. En volgens mij hadden we CraftBukkit (een mod) niet draaien.

Misschien is een versie nieuwe server geen slecht idee. Ik wil best een mooi treinstation bouwen maar in survival gaat dat iets te lang duren :P

[ Voor 31% gewijzigd door Snoz Lombardo op 11-05-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik merkte niets aan de game dat het anders is. Misschien heeft Nomicor wat meer opties om mee te spelen? Ik merkte even een opleving bij mijzelf, maar het lijkt er zoetjes aan wel een beetje op dat de koek een beetje op is :) Ik vind het sociale aspect in de game ook wel leuk.. dat is nu weg gevallen.

Misschien tijd om (ergens) opnieuw te beginnen waar een boel meer mensen actief zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door RoyK op 11-05-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik draai al tijden craftbukkit op de server, en er is idd een update geweest naar 1.9.4.

Na een test met een wereld met extreem veel mobs blijkt 1.9.4 een behoorlijke performance boost te hebben.
Ik raad iedereen daarom aan te updaten naar 1.9.4.

En het is normaal dat servers na een paar weken leeglopen, in het begin is er nog veel te doen, maar na een week of 3 heeft bijna iedereen wel een moment waarop je alles al hebt gedaan, en is de uitdaging een beetje weg.

[ Voor 30% gewijzigd door Richub op 11-05-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Klopt. Afgelopen weekend vrij veel overdag online geweest. maar ben nog wel lekker aan het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Wat me ook in de logs opvalt is dat jullie na elkaar inloggen, soms is de een net 15 minuten weg voor de ander inlogt.

Jullie lopen elkaar gewoon steeds mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha dat geloof ik graag. Ik log overdag af en toe in maar dat is niet om te gamen. Soms doe ik dan heel even iets checken omdat het me in gedachten ettert. En soms wil ik even een paar steentjes leggen en ga ik weer weg. Ik vind het in ieder geval heel tof dat je een game host Richub! Het is voor de beleving een beetje pech hebben dat er wat minder mensen spelen. Zowel voor de gezelligheid / social stukje als voor de bouwwerken die elkaar kunne inspireren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het probleem is heel vaak dat mensen enthousiast beginnen, maar zodra ze een huis, diamond tools/armor hebben dat men dan al vaak minder speelt.

Dan heb je een aantal echte enthousiastelingen die mobfarms e.d. bouwen en die zijn langer zoet. Daarna valt het spel helaas bijna altijd dood.

Wat nog wel eens wil helpen is om meer samen te werken (denk aan community gebouwen, wegen e.d.), maar dat is in de praktijk zeer lastig helaas. Omdat iedereen eigen gedachtes en ideeën heeft.

Zelf speel ik nu op een modded server van eRixxje en ik ben ook op een andere modded server gewhitelist maar daar kom ik niet aan toe. Vanilla al helemaal niet op het moment. :(

Zal vanavond eens een screenshotje posten van mijn eerste fabriekshal/gebouw gezien het wel weer tijd wordt voor een screenshotje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
De meeste basics heb ik nu wel. Veel farms al geregeld.

Wat ik nog wil bouwen.
- Grootstandbeeld voor mijn fort half in de berg als soort van binnenkomst iets.
- Rails naar de spawn
- Defenders (Iron en snow golems) leek me wel cool. hoe nog geen idee.
- Chickenfarm die volledig automatisch werkt (9.2 was dat niet echt te doen als ik 30 kippen had ging mijn framerate als de ziekte omlaag. misschien met 9.4 beter).
- Mijn Wood en Chorus farm aansluiten op mijn storage. (Misschien verplaatsen naar een mooiere plek).
- Hall of Fame
- Ocean monument leeg plunderen
- Iron Farm
- Pumpkin en Melon farm en aansluiten op mijn storage.

[ Voor 9% gewijzigd door lekrutes op 11-05-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dreanor schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:26:
Het probleem is heel vaak dat mensen enthousiast beginnen, maar zodra ze een huis, diamond tools/armor hebben dat men dan al vaak minder speelt.

Dan heb je een aantal echte enthousiastelingen die mobfarms e.d. bouwen en die zijn langer zoet. Daarna valt het spel helaas bijna altijd dood.

Wat nog wel eens wil helpen is om meer samen te werken (denk aan community gebouwen, wegen e.d.), maar dat is in de praktijk zeer lastig helaas. Omdat iedereen eigen gedachtes en ideeën heeft.

Zelf speel ik nu op een modded server van eRixxje en ik ben ook op een andere modded server gewhitelist maar daar kom ik niet aan toe. Vanilla al helemaal niet op het moment. :(

Zal vanavond eens een screenshotje posten van mijn eerste fabriekshal/gebouw gezien het wel weer tijd wordt voor een screenshotje. ;)
Dat is wel jammer man :'( als dit de gebruikelijke route is. ik had het gevoel dat het bijna een eindeloos spelletje is.. maar het is eigenlijk na een paar weken al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
RoyK schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:50:
[...]

Dat is wel jammer man :'( als dit de gebruikelijke route is. ik had het gevoel dat het bijna een eindeloos spelletje is.. maar het is eigenlijk na een paar weken al gedaan.
Zelf vind ik het ook jammer, maar mijn afwezigheid ligt ook vooral aan het veel betere weer (en dat school weer is begonnen na 2 weken vrij 8) ). Ik hoop vaker online te zijn de komende tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RoyK schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:50:
[...]

Ja, maar dat ligt vooral aan het spel. Het is min of meer ook een eindeloos spel maar helaas geldt dat alleen als je nog dingen te bouwen hebt. En veel spelers hebben niet veel meer te bouwen als hun huisje af is zeg maar.

Want naast bouwen, biedt het spel niet zoveel. Er zit geen interessant combat systeem en vijanden in, of loot die je kan verzamelen, of iets wat naast het bouwen je echt bezig kan houden.

Aan de andere kant spel ik dit spel al sinds alpha nogwat in 2010 ... dus al 6 jaar weet het spel mij toch nog te vermaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, het is een verbazend indrukwekkend saai en toch zo boeiend spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Helemaal waar. soort van eindbazen die je kan vinden of tegen kan komen zou wel kool zijn.
Of champions die dan groter zijn als normale mobs.

Ik speel het spel ook al best lang met tussen posen en vind bouwen nog steeds cool. ook mooie dingen gemaakt.

Heeft iemand die story mode Minecraft al gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03
Minecraft is iets waar ik soms een jaar mee stop en dan weer even oppak. Nu weer bij Venxir begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Als ik nu weer opnieuw begin pak ik het ook opnieuw weer heel anders aan. Veel geleerd van mn vorige en huidige ronde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Niet enkel een soort eindbazen en/of elite mobs, maar ook een interessanter en gevarieerder combat systeem zou veel goed doen. Kijk eens naar Cube World, een game (verlaten door de ontwikkelaar) maar wel met een dijk van een combat systeem. Simpel en fun.

Dat zouden ze moeten combineren met Minecraft vind ik!!!

Maar dan moet ook de spelwereld een klein beetje aangepast worden. Dat je op "vaste" plekken boss mobs en/of gewone mobs kan vinden. Bijvoorbeeld elke grote jungle heeft op zijn minst 1 jungle tempel. In deze tempel vind je dan de (mini) boss en unieke loot. Ook zou de jungle enkele unieke mobs moeten hebben, denk aan de mario plant die je bijt ofzo.

Er is ook meer reden nodig om erop uit te trekken en om die bosses te verslaan. En unieke loot helpt daarbij gigantisch (waarom zijn games als Division en Diablo zo populair?).

Die loot hoeft niet persé sterker te zijn, maar op zijn minste anders en enkel te vinden (niet te craften).

Denk aan een armor set die er uniek uit ziet, enkel dropt van jungle boss maar even sterk is als Iron Armor. Of een side-grade, bijvoorbeeld aan een armor set die je imuum maakt voor poison damage, waarbij de jungle boss en mobs poison damage doen, maar die iets minder armor heeft bijv.

Maar ook collectables van alle bosses helpen. Geeft meteen een extra reden voor een nieuw gebouw of kamer te bouwen (trophierooom anyone). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
In 1.9 heb je wel al een en ander hoor:
- jungle en desert temples
- nether forts (nether wart, blaze rods)
- ocean temples (sponge, prismarine)
- ender dragen (ender dragon egg, endstone)
- ender cities (elytra, chorus fruit)
- wither boss fight (wither star)

Moet wel toegeven dat je daar binnen een maandje ofzo wel doorheen bent. Wat dat betreft heeft modded een iets langere levensduur. Niet alleen is er meer te bereiken, ook is er meer iets eenvoudiger te automatiseren.

Mining kan bijvoorbeeld deels met mobfarm en creepers of met tnt in vanilla semi-geautomatiseerd worden, maar dat is erg omslachtig. In modded kan dat makkelijker. Dat is nodig ook, want al die modded items hebben nogal wat resources nodig om te maken. Uiteidelijk kan je dan wel erg OP worden vergeleken met vanilla, maar gelukkig zijn er dan weer lastigere mobs om dat te compenseren.

Ik mis in modded 1.7 nu wel al wat van de nieuwe features in 1.9, maar heb nog wel even voordat ik op infinity evolved uitgekeken ben. Hoop dat tegen die tijd modded 1.9 een beetje van de grond is gekomen :)

RoyK: als je op Venxir's server komt heb ik wel een starterspakketje voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
I know Nomodigger, I know. ;)

Jungle/Desert temple missen unieke uitdaging/loot/mobs. Waarom zou je een jungle temple op gaan zoeken? Doe dat maar eens op een random seed, zonder hulpmiddelen. Te random waardoor het pure luck is om er één te vinden. En als je al een basis hebt, met je diamond armor/tools dan al helemaal niet. :(

Als er in de woestijn/jungle altijd 1 tempel minimaal zou zitten wordt het al wat leuker!

Ocean temples voegen dan wel van alles toe, nieuwe blocks/items, nieuwe mobs die unieke gameplay/uitdaging bieden en een onderwater temple wat voorbereiding vereist! Dit vind ik één van de beste toevoegingen welke Mojang gedaan heeft!

En Mojang voegt langzaam maar zeker die dingen wel toe. 1.9 met de elytra is de eerste echte motivator om te gaan verkennen. Jammer dat die cities weer extreem zeldzaam/random te vinden zijn en ook nog eens in the End wat het exploren weer in de weg zit ... In creative flight mode kost het soms al meer dan 15 min om er één te vinden, kun je nagaan in survival mode. :P Zonder (externe) hulpmiddelen ;)

Echter de combat rework vind ik dan weer nauwelijks wat toevoegen, ik spam klikte toch al niet en blocken met zwaard is vervangen door blokken met schild ... Dual wield voegt meer toe bij het mijnen dan vechten en er zijn geen nieuwe wapens, attacks of mobs met nieuwe abilities. :(

Maargoed, ik ben een dromer en verwacht misschien teveel haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

NomoDigger schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:12:
In 1.9 heb je wel al een en ander hoor:
- jungle en desert temples
- nether forts (nether wart, blaze rods)
- ocean temples (sponge, prismarine)
- ender dragen (ender dragon egg, endstone)
- ender cities (elytra, chorus fruit)
- wither boss fight (wither star)

Moet wel toegeven dat je daar binnen een maandje ofzo wel doorheen bent. Wat dat betreft heeft modded een iets langere levensduur. Niet alleen is er meer te bereiken, ook is er meer iets eenvoudiger te automatiseren.

Mining kan bijvoorbeeld deels met mobfarm en creepers of met tnt in vanilla semi-geautomatiseerd worden, maar dat is erg omslachtig. In modded kan dat makkelijker. Dat is nodig ook, want al die modded items hebben nogal wat resources nodig om te maken. Uiteidelijk kan je dan wel erg OP worden vergeleken met vanilla, maar gelukkig zijn er dan weer lastigere mobs om dat te compenseren.

Ik mis in modded 1.7 nu wel al wat van de nieuwe features in 1.9, maar heb nog wel even voordat ik op infinity evolved uitgekeken ben. Hoop dat tegen die tijd modded 1.9 een beetje van de grond is gekomen :)

RoyK: als je op Venxir's server komt heb ik wel een starterspakketje voor je ;)
haha je weet het heh.. ik wil graag alles zo veel mogelijk zelf vergaren. Want dat is een beetje de kracht van de game. Als dat op een gegeven moment voorbij is.. zakt het een beetje in. In heb bijvoorbeeld een mooie sugercane fabriek gebouwd met slimeblokken. Doet het geweldig. Zit nu 5 stacks sugercanes in de kist.. en nu? :P je raakt op een gegeven moment verzadigd.

Met hoeveel mensen spelen jullie daar? Ik ben momenteel even heel druk met erg veel werk dat out of the blue op mn bureau is gekomen.. dus ik kan even niet veel nu. Maar wellicht kan ik even een kijkje nemen vanavond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Even door je gebouw gelopen lekrutes. Leuk om te zien dat jij een hele andere techniek gebruikt in je gebouw. Grappig! kreeg er inspiratie van :) Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
RoyK schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 01:00:
Even door je gebouw gelopen lekrutes. Leuk om te zien dat jij een hele andere techniek gebruikt in je gebouw. Grappig! kreeg er inspiratie van :) Mooi werk!
Wat voorn techniek bedoel je dan precies en natuurlijk bedankt.
BTW alles op de binnenplaats is eigenlijk tijdelijk :P

Ik heb een spoor gemaakt van de spawn naar mij. Is nog niet helemaal af. moet zelf ook nog een station bouwen.

De end city heb ik samen met nomodigger wel vrij snel gevonden hij had al een elytra. Ik heb er nu ook een met mending. Echt ideaal om je snel door survival te verplaatsen (ik kan vanaf mijn huis vliegen naar de spawn wat zoon 300 blokken is).

Ik heb nog nooit een Ocean monument verslagen dat wil ik binnenkort gaan doen heb alle potions er al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
RoyK schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:59:
[...]
Met hoeveel mensen spelen jullie daar? Ik ben momenteel even heel druk met erg veel werk dat out of the blue op mn bureau is gekomen.. dus ik kan even niet veel nu. Maar wellicht kan ik even een kijkje nemen vanavond!
Gisteren met 6 man online geloof ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

lekrutes schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:50:
[...]

Wat voorn techniek bedoel je dan precies en natuurlijk bedankt.
BTW alles op de binnenplaats is eigenlijk tijdelijk :P

Ik heb een spoor gemaakt van de spawn naar mij. Is nog niet helemaal af. moet zelf ook nog een station bouwen.

De end city heb ik samen met nomodigger wel vrij snel gevonden hij had al een elytra. Ik heb er nu ook een met mending. Echt ideaal om je snel door survival te verplaatsen (ik kan vanaf mijn huis vliegen naar de spawn wat zoon 300 blokken is).

Ik heb nog nooit een Ocean monument verslagen dat wil ik binnenkort gaan doen heb alle potions er al voor.
Bijvoorbeeld bordjes bij de deuren wat er in de ruimte daar gebeurd. kleine redstone projectjes, eenvoudige koeien en schapenfarm, etc. Gewoon hoe je het hebt gedaan is heel anders dan hoe ik het nu doet.
NomoDigger schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:37:
[...]

Gisteren met 6 man online geloof ik,
dat is wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik zou nog screenshots van mijn huidige fabriekshal posten had ik gezegd, dus bij deze. ;) Het is nog lang niet af (just fyi).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WtFbSfn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OA3tEHE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

is de fabriek binnen nog leeg? ziet er nice uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RoyK schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:18:
is de fabriek binnen nog leeg? ziet er nice uit!
Ja, min of meer. Er staan wat storage drawers, paar basis machines en in de kelder minimale power generatie (met de treefarm zichtbaar links).

Ik ben iemand die eerst een mooi gebouw probeert te maken, dan machines en mods erin bouwt om vervolgens bedenkt dat ik niet genoeg ruimte heb. :P Daarom is mijn progressie met mods altijd langzamer dan anderen. ;)

Maar dit wordt het start gebouw met alle basis functionaliteit zeg maar. Grote farms, power gen, en whatever komen in eigen gebouwen, of gebieden om zo een heel industrie gebied te maken is het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het valt me op dat er al 'n aantal dagen nauwelijks meer wordt ingelogd op mijn server.

Een PC 24/7 laten draaien is niet gratis, maar zolang er nog op gespeeld wordt is dat geen probleem. Maar nu lijkt het erop of die PC nu 24/7 aanstaat voor niets, en dat is jammer.

Is er nog steeds interesse om op mijn server te spelen, of zijn jullie overgestapt naar andere servers?

Wat mij betreft is dat overstappen naar andere servers geen probleem, ik kan niemand dwingen om op mijn server te spelen.

Misschien is het een idee om een nieuwe vanilla wereld op te starten, of hebben jullie iets anders in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Richub schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:19:
Het valt me op dat er al 'n aantal dagen nauwelijks meer wordt ingelogd op mijn server.

Een PC 24/7 laten draaien is niet gratis, maar zolang er nog op gespeeld wordt is dat geen probleem. Maar nu lijkt het erop of die PC nu 24/7 aanstaat voor niets, en dat is jammer.

Is er nog steeds interesse om op mijn server te spelen, of zijn jullie overgestapt naar andere servers?

Wat mij betreft is dat overstappen naar andere servers geen probleem, ik kan niemand dwingen om op mijn server te spelen.

Misschien is het een idee om een nieuwe vanilla wereld op te starten, of hebben jullie iets anders in gedachten?
Bij mij is het grootste probleem dat ik vooral buiten zit vanwege het mooie weer en amper op mijn pc zit ;(
Ik zal wel proberen om vaker online te zijn. Ik denk dat er gewoon een uitdaging moet komen voor iedereen, zoals grote bouwprojecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
Zo, ik kom hier ook weer eens kijken. :)

Eigenlijk zou je een server moeten hebben waar je via een portal kan wisselen tussen verschillende werelden (zoals Erixxje/Richub zijn 'oude' server) met daarop:
  • een projectwereld, waar mensen grote projecten kunnen bouwen en de zekerheid hebben dat de wereld nooit gereset wordt. Als je er ook claimprotectie (mod) opzet, hoeven bouwers zich ook geen zorgen te maken dat andere tegen hun project aanbouwen. (Moeten bouwers natuurlijk wel flink wat 'claimblokken' krijgen.)
    In deze wereld kun je dan ook op spawn een groot spelersdorp bouwen (ieder een mooi blok van 20x20 (?) om een mooi huis te bouwen aan een plein van 200x200 (?). Onder het plein bouw je dan een groot warehouse (even groot als het plein) voor grondstoffen.
    Mijnen, het bouwen van farms en slopen van tempels is hier niet toegestaan!
  • een adventurewereld, waar spelers op verkenning kunnen gaan, farms kunnen bouwen, kunnen (strip)mijnen. Eens in de zoveel tijd (drie maanden?) reset je deze wereld en kunnen de adventure spelers aan een nieuw avontuur beginnen.
Maargoed, er moet dan wel iemand zijn die hier toekomst in ziet en een server wil hosten.
Misschien dat ik hier, als 'projectbouwer', al moet ik wel direct zeggen dat ik al twee jaar geen Minecraft gespeeld heb en niet weet hoe 'verslaafd' ik weer wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Steamwitz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:53:

In deze wereld kun je dan ook op spawn een groot spelersdorp bouwen (ieder een mooi blok van 20x20 (?) om een mooi huis te bouwen aan een plein van 200x200 (?). Onder het plein bouw je dan een groot warehouse (even groot als het plein) voor grondstoffen.
Dat hoopte ik ook meer dat het zou worden op Richub's server. Nu ligt er een onhandig groot meer in het midden dat eigenlijk weinig functies heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wie heeft dat meer dan ook verzonnen?? (*rent nu snel weg)

Ik heb de afgelopen week dik 80 uur gewerkt Richub, check mn inlogs maar.. die waren pas nachts. En dan was ik uiteraard alleen.. moe.. en checkte ik even met /seen of er nog mensen bezig waren geweest. Ik kan heel goed begrijpen dat je niet oneindig de server droog laat draaien. Een reset kan ik niet tegenhouden.. misschien wel leuk om weer opnieuw te starten.. het lijkt erop dat ik weer zo een crazy werkweek in gaat.. :'(

ps, hoe staat de server nu ingesteld Richub? Het valt me op dat het soms wel erg rijk is aan resources. ik heb pas in een avondje hakken in een berg zo ontzettend veel ijzer geplukt dat ik het niet meer kwijt kon in 1 kist. Ik kan me voorstellen dat met wat minder resources het wat uitdagender wordt om materialen te verzamelen.

Diamand is eigenlijk niets waard meer. Ik heb zoveel diamanten dat ik nog wel 15 keer een dia set kan maken van teen tot kruin. Je hakt het met 15 minuten er wel weer bij als het moet.

Ook merk ik persoonlijk dat ik ontzettend veel gebruik maak van /home / back. En ik ervaar dat het ontzettend gemakkelijk is, maar het haalt heel veel gameplay behoefte weg. Waarom moeite steken een een rail / station of andere transport middelen. Ook bij gevaar ben je in no-time weer veilig door als een gek /home in te tikken. Het heeft mij al een paar keer van de digitale dood gered.

Ook de /spawn mine is achteraf, voor mij.. ook wel zonde. Ipv dan tje een eigen mijn aanleg warp je in no time naar een mijn en ga je terug met /back. Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die ik langzaam steeds minder begin te waarderen. Na het mijnen of als je vol zit doe ik nu /home en ruim mn spullen op en doe /back om verder te minen. In plaats van dat ik voor een transport manier zorg of dat ik helemaal naar boven moet lopen om het op te ruimen en dan weer naar beneden moet lopen om verder te gaan. Niets ten nadelen.. misschien had jij het juist zo wel gewild. Het is nu een creative server met een survival tintje. :)

Hoe kijken jij (en anderen) hier tegenaan? Het was voor mij pas mn 2e potje.. dus wat weet ik er nou van. Dit is in ieder geval mijn feedback. Ik zie het graag iets moeilijker.. en dat een rails nuttig gaat worden, dat diamant zeldzaam is, je dood kunt gaan, het echt gevaarlijk is, er niemand meer kan vliegen (ook de admin niet) en zo misschien meer uitdaging aanwezig is?

[ Voor 69% gewijzigd door RoyK op 15-05-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Er gingen vandaag nog wat meer gedachten door mijn hoofd en ik schrijf ze hier even op. Misschien dat iemand er later nog wat aan heeft.

Ik denk dat het handig is om een start van een server van te voren aan te kondigen met een datum tijd. Ik heb zelf gemerkt dat wanneer ik vanaf het eerste uur betrokken ben bij een wereld, ik gemotiveerder ben dan wanneer je de start (net) gemist hebt.

Misschien is het ook wel een goed idee om vanaf de start bepaalde speelavonden af te spreken, bijvoorbeeld elke woensdag en zaterdagavond (ik roep maar wat). Op die avonden spreek je dan met elkaar af zo vaak mogelijk online te zijn. Je mag natuurlijk ook op andere avonden spelen, maar op de speelavonden weet je, dat wanneer je de server joint, je niet de enige ben. (Zie het een beetje als een teamsport. Dan spreek ook op een vaste avond af om te trainen.)
Je kunt beter twee avonden in de week zeven man online hebben, dan zeven avonden twee man. Het eerste motiveert veel meer. (En niet iedereen heeft zin/tijd om zeven avonden in de week te spelen.)

Maar zoals gezegd.... zomaar wat gedachten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Steamwitz op 15-05-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Aangezien de server bij Richub echt helemaal tot stilstand lijkt te zijn gekomen wil ik wel ergens weer gaan beginnen anders valt mijn Minecraft avontuur ook een beetje in de slob. Ik ben een beetje druk deze week, maar een beginnetje ergens zou wel leuk zijn.

Ik zoek het dus wat moeilijker, wat minder hulp met cheats. Als ze aan staan gebruik ik ze. Die verleiding kan ik niet weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Steamwitz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:14:
woensdag en zaterdagavond (ik roep maar wat)
Net de dagen dat ik niet kan :P

Maar even ontopic, ik ben het zeker met je eens :)
RoyK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:55:
Wie heeft dat meer dan ook verzonnen?? (*rent nu snel weg)
Ja, ik verwachtte er in het begin ook wel wat "meer" van (haha) alleen achteraf had dat meer niet een handige functie, een groot plein met een centrale opslag zou in dit geval beter werken...

[ Voor 42% gewijzigd door Jochemd13 op 16-05-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jochemd13 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:16:
[...]

Net de dagen dat ik niet kan :P

Maar even ontopic, ik ben het zeker met je eens :)

[...]

Ja, ik verwachtte er in het begin ook wel wat "meer" van (haha) alleen achteraf had dat meer niet een handige functie, een groot plein met een centrale opslag zou in dit geval beter werken...
yeps, achteraf is dat helemaal waar. Maar met de huidige resources vorm bulkt denk ik iedereen wel uit. Ik weet alleen niet of je dat nu in kan stellen of niet. Bijvoorbeeld met een slider of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
RoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:30:
[...]

yeps, achteraf is dat helemaal waar. Maar met de huidige resources vorm bulkt denk ik iedereen wel uit. Ik weet alleen niet of je dat nu in kan stellen of niet. Bijvoorbeeld met een slider of zo iets.
Ik vrees dat een reset een oplossing kan bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Een reset is zo gedaan, en dan kan ik gelijk kijken of de resources dan wel normaal zijn.

Ik vermoed dat de huidige wereld aangepaste spawnrates heeft wat erts enzo betreft. Alleen kun je dat achteraf niet echt meer controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Richub schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:11:
Een reset is zo gedaan, en dan kan ik gelijk kijken of de resources dan wel normaal zijn.

Ik vermoed dat de huidige wereld aangepaste spawnrates heeft wat erts enzo betreft. Alleen kun je dat achteraf niet echt meer controleren.
Als er een kopie van deze map is vind ik een reset prima. En het zou ook leuk zijn als er een dorp is waar je allemaal een 30x30 plot krijgt waar je een huis mag bouwen en anders iets groters buiten het dorp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb een webserver waar ik de oude map zo op kan zetten, dat is geen probleem.

Ik ben nu nog niet thuis, later kan ik zo een nieuwe map opzetten als jullie dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Richub, misschien een reset even plannen / aankondigen? En een dag afspreken dat je het gaat doen zodat mensen misschien tegelijk weer tot spelen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Zou het wel jammer vinden een reset. Maar laatste dagen niet online geweest. Heel druk geweest met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Plannen jullie maar een tijd, ik lees geregeld dit topic.

Ik kan vanavond wel alvast een nieuwe map startklaar zetten, dan is zo'n reset zo gepiept, ook via teamviewer als ik dan niet thuis ben.

Ik kan ook een tweede server opzetten op poort 25566, zodat de oude map niet meteen offline moet.

[ Voor 20% gewijzigd door Richub op 16-05-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Richub schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:18:
Ik kan ook een tweede server opzetten op poort 25566, zodat de oude map niet meteen offline moet.
Dat is een beter idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richub
De tweede server draait op poort 25566.

Survival, zonder plugins, geen aangepaste spawnrates voor erts, mobs en beesten.
Er zijn dus ook geen /back, /home of /spawn commands meer, gewoon puur survival. :Y

Have fun! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

lekrutes schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:17:
Zou het wel jammer vinden een reset. Maar laatste dagen niet online geweest. Heel druk geweest met andere dingen.
Dat kan ik me voorstellen. Je hebt een heel bouwwerk staan! en je was nog niet klaar. Je bent eigenlijk net begonnen na het hoogtepunt op de server. vrees ik. Misschien moeten we even kijken of we mensen kunnen verzamelen om te een nieuwe ronde te starten zodat we gelijk weer met een x aantal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Richub schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:54:
De tweede server draait op poort 25566.

Survival, zonder plugins, geen aangepaste spawnrates voor erts, mobs en beesten.
Er zijn dus ook geen /back, /home of /spawn commands meer, gewoon puur survival. :Y

Have fun! :)
Ow VET!! :D

[edit]

Hoe gaan we dit aanpakken mensen? Niet te dicht bij de spawn zitten want daar heb je van die blokken die je niet kan aanpassen.

Hoe werkt dat dan Richub? richub.no-ip.org:25566 ofzo ?

[ Voor 21% gewijzigd door RoyK op 16-05-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
ik ga nu gewoon beginnen op deze nieuwe server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
RoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:57:
[...]

......

Hoe werkt dat dan Richub? richub.no-ip.org:25566 ofzo ?
Jup. :)

BTW: De whitelist is gekopieerd van de oude server, iedereen die ooit al toegang had op de server kan zo weer inloggen op de nieuwe map.

[ Voor 30% gewijzigd door Richub op 16-05-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

lekrutes schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:02:
ik ga nu gewoon beginnen op deze nieuwe server
Tof, ik ga nu lekker bij jullie in de buurt zitten. Maken we een leuk plein ofzo met een fontijn :D

@Richub, doe je nog een melding maken in de oude server dat er een nieuwe opstaat? voor de mensen die hier niet vaak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Richub, wil je 'Mylo_Steamwitz' toevoegen aan de whitelist? Dan kom ik ook even kijken. :)
Pagina: 1 ... 27 ... 36 Laatste