Ow, hééél veel!!!

Je zit echt in de vanilla "mindset" zal ik maar zeggen.

Want mods brengen meer dan enkel de vanilla processen versnellen of automatiseren.
Zo heb je één (of meer) machines/blokken welk zelf sugarcane (of andere gewassen) kunnen planten en harvesten. Deze items kan je dan door transport pipes/banden/teleports naar je opslag verplaatsen.
Dus in plaats van vele slimeblocks + redstone + pistons + hoppers welke veel ruimte innemen kan dit via zo'n machine in één (of meer) blokken (exclusief de ruimte die sugar canes nodig hebben om te groeien natuurlijk).
Daarnaast heb je machiness/mods die het groeiprocess versnellen of meer opleveren per harvest.
Deze machines hebben stroom nodig welke je ergens moet opwekken, bijvoorbeeld uit wind/water/zon. Maar ook uit verbranden van hout/coal, of uit lava, of zelfs uit TNT, etc.
Om die machines weer te bouwen heb je redelijk wat ijzer, goud, zilver, tin, koper, etc voor nodig, dus ga je vaak eerst voor een machine/mod die je Ore productie verdubbeld (of meer) zodat je per iron ore blok 2 tot 4 ijzeren ingots kan krijgen. Wat nodig is omdat je soms kisten ijzer nodig hebt voor bepaalde machines/onderdelen ...
En zo gaat het steeds verder, dieper en breder.
Om in te gaan op mijn vorige bericht:
Ik maak dus de speciale tinker construct tools om sneller/efficiënter te mijnen. Een pickaxe die zeer snel mijnt en zichzelf automatisch repareert. Een zwaard die mobs onthoofd voor mob heads. Een axe die in één keer de hele boom omhakt, etc.
Want de extra materialen heb ik nodig omdat ik door middel van een treefarm en steam dynamo's automatisch stroom wil opwekken voor machines die mij helpen sneller ore te verwerken en later zelfs automatisch te laten mijnen zodat ik dat niet meer handmatig hoef te doen.
Etc. etc
Ik zou zeggen, download een keer zo'n modpack en kom op de server kijken. Dan krijg je betere indruk dan mijn teksten denk ik.
Maar ik ben nog niet de meest ervaren modded minecraft speler dus daarom ben ik heel benieuwd hoe andere mensen beginnen, met welke mods e.d.