U bent toegevoegd!heggico schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:19:
Ik wil ook wel op de whitelist voor de modsauce server, ign: Heggico
Dank je! Het is weer ff geleden dat ik minecraft heb gedaan. Kijken of het nog wil lukken

Een kleinvoorproefje van de omvang van mijn sphere

[ Voor 40% gewijzigd door Cranzai op 13-09-2015 16:58 . Reden: Plaatjes ]
Zou ik toegang kunnen krijgen tot de direwolf20 server?
Naam is azziplekkus
Naam is azziplekkus
Zijn de login servers down? Ik geraak momenteel wel in de launcher maar die vraagt plots om m'n wachtwoord
. Als ik dat dan ingeeft start het spel op en zie ik de server, maar krijg een fout bij het joinen.

Klopt https://help.mojang.com/Powerblast schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:04:
Zijn de login servers down? Ik geraak momenteel wel in de launcher maar die vraagt plots om m'n wachtwoord. Als ik dat dan ingeeft start het spel op en zie ik de server, maar krijg een fout bij het joinen.
Thanks!, dan ga ik ff wat anders doen
Damn duurt wel lang zeg.
Of er is wat aan de hand, of ze komen capaciteit te kort.
Denk eerder het eerste.
*edit*
Het lijkt erop dat het weer werkt, alleen auth nog in geel, rest is groen.
Of er is wat aan de hand, of ze komen capaciteit te kort.
Denk eerder het eerste.
*edit*
Het lijkt erop dat het weer werkt, alleen auth nog in geel, rest is groen.
[ Voor 98% gewijzigd door MarElo op 13-09-2015 22:43 . Reden: update ]
Mocht iemand nog tijd hebben vandaag, kan hij/zij dan de tesseract verplaatsen in m'n basis naar boven op de AE controller? nu is alles offline
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Uiteindelijk duurde de storing tot ergens in de avond, lekker Mojang
In verband met een enorme lag vanwege een probleempje met AE, zal ik vanavond of morgen een backup terugplaatsen van vanochtend. Ik kan niet direct achterhalen waar het in zit, dus we moeten op deze map even zoveel mogelijk AE systemen uitzetten en alle importbussen, ME storage bussen en export bussen slopen om uit te vinden welke het exact is.
Dat betekent dus dat alle wijzigingen die je NU doet verloren zullen gaan.
Het probleem is gevonden. De backup van 09:00 vandaag is teruggezet. U kunt weer gamen!eRixxje schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:10:
In verband met een enorme lag vanwege een probleempje met AE, zal ik vanavond of morgen een backup terugplaatsen van vanochtend. Ik kan niet direct achterhalen waar het in zit, dus we moeten op deze map even zoveel mogelijk AE systemen uitzetten en alle importbussen, ME storage bussen en export bussen slopen om uit te vinden welke het exact is.
Wat was het probleem? Iets heel specifieks of iets waar we op moeten kunnen letten?
[ Voor 8% gewijzigd door heggico op 14-09-2015 16:28 ]
Een specifiek ontwerp (bekend als Super Soaryn Drive) voor AE storage zorgde voor behoorlijke ticktijden.heggico schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:28:
Wat was het probleem? Iets heel specifieks of iets waar we op moeten kunnen letten?
U bent toegevoegd!azziplekkus schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:58:
Zou ik toegang kunnen krijgen tot de direwolf20 server?
Naam is azziplekkus
Zoals jullie mss wel gemerkt hebben ben ik de laatste paar weken minder tot niet online geweest.
Was vergeten te melden dat ik op vakantie ben
.
Was vergeten te melden dat ik op vakantie ben
noob!lochpatje schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:41:
Zoals jullie mss wel gemerkt hebben ben ik de laatste paar weken minder tot niet online geweest.
Was vergeten te melden dat ik op vakantie ben.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
@ Lochpatje:
Dat is een uitstekend excuus om een tijd niet (veel) online te zijn.
Have Fun!
Dat is een uitstekend excuus om een tijd niet (veel) online te zijn.

Have Fun!
Misschien toch iets te vroeg conclusies getrokken. Zonder storage kan het AE systeem ook geen items importeren. En zoals het er nu naar uit ziet zou het probleem best wel eens aan ME Interfaces kunnen liggen die heel veel items moeten verwerken (lees: Een vette ender quarry die snel items mijnt). Later meer...eRixxje schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:56:
[...]
Een specifiek ontwerp (bekend als Super Soaryn Drive) voor AE storage zorgde voor behoorlijke ticktijden.
P.S. In het SSD ontwerp zitten natuurlijk ook weer ME Interfaces... Interfaception anyone?
[ Voor 8% gewijzigd door R.di.Giovanni op 15-09-2015 17:33 ]
Laten we een SSD bouwen en zien wanneer het ding begint te laggen? Wellicht worden die interfaces overbelast vanwege het ontwerp?
Mijn interface staat inmiddels weer aan:R.di.Giovanni schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:29:
[...]
Een vette ender quarry die snel items mijnt
Ender quarry -> Fluxduct (2e tier) + world hole upgrade.
Tesseract naar Impulse itemducts, die alles naar verwerk plekken sturen, resonant pulverizers/furnaces. Dan weer Impulse itemducts naar interface.
Zo, gisteren maar even m'n halve kelder verdieping uitgebroken om wat kabels te graven. Lesson learned voor mezelf, eerst kabels leggen dan pas vloer erin.
M'n autosiever draait nu op volle toeren. Geeft me genoeg Quartz om eindelijk m'n eerste me netwerk te gaan aanleggen. Dat is nu de volgende stap.
M'n autosiever draait nu op volle toeren. Geeft me genoeg Quartz om eindelijk m'n eerste me netwerk te gaan aanleggen. Dat is nu de volgende stap.
Ik krijg een error die begint met "Mod Rejected" als ik probeer te verbinden met de DireWolf20 server. Ik heb nogtans de gewone FTB client gedownload met DireWolf20 op. Doe ik iets fout?
Jaazziplekkus schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:04:
Ik krijg een error die begint met "Mod Rejected" als ik probeer te verbinden met de DireWolf20 server. Ik heb nogtans de gewone FTB client gedownload met DireWolf20 op. Doe ik iets fout?
Je hebt nodig:
https://www.atlauncher.com/
en dan de modpack: Modsauce 2, dat is de modpack die nu gebruikt wordt
Ik was net naar gotcraft.nl gegaan, en zag daar al iets staan van Modsauce 2, via google was ik al bij de ATLauncher terecht gekomencorset schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:08:
[...]
Ja
Je hebt nodig:
https://www.atlauncher.com/
en dan de modpack: Modsauce 2, dat is de modpack die nu gebruikt wordt
Wel verwarrend dat in de TS nog staat dat het direwolf20 is?
De Gotcraft server wordt nu geupdated naar 2.2.3.0.
Er zijn wat problemen geweest voor een aantal spelers m.b.t. crashes. Het lijkt erop dat updaten naar de laatste versie java 8 (60) deze problemen oplost.
En we zijn helaas teruggegaan naar de vorige versie. Te veel crashes.
Zoals jullie (misschien) wel weten, zit ik op een plek met mijn base waar de raarste dingen gebeuren.
Eerst een paar weken terug een invasie van Endermans, opeens een Enderman liquid gebeuren, en gisteren die invasie van Zombie Pigs.
Als het nu donker is, kan ik niet slapen omdat er monsters in de buurt zijn.
Maar die zijn er dus niet, ik heb met headset op de hele omgeving rondom mijn bed afgelopen en geluisterd, maar niks gevonden.
Zit er soms iets van een trigger in de buurt die random monsters etc. spawned ?
Op zich zit ik wel op een lekker plekje, maar Villagers vinden het ook niet fijn, en zijn dus (voor de tweede keer ) alweer weg, terwijl allerlei voorzieningen aanwezig zijn.
Daar zal toch een reden voor moeten zijn denk ik, en daar probeer ik achter te komen.
Wie o wie kan mij hier een antwoord op geven?
Of is het misschien verstandiger om te verhuizen, alhoewel ik liever een antwoord zou willen hebben op het eerst gevraagde.
Eerst een paar weken terug een invasie van Endermans, opeens een Enderman liquid gebeuren, en gisteren die invasie van Zombie Pigs.
Maar die zijn er dus niet, ik heb met headset op de hele omgeving rondom mijn bed afgelopen en geluisterd, maar niks gevonden.
Op zich zit ik wel op een lekker plekje, maar Villagers vinden het ook niet fijn, en zijn dus (voor de tweede keer ) alweer weg, terwijl allerlei voorzieningen aanwezig zijn.
Daar zal toch een reden voor moeten zijn denk ik, en daar probeer ik achter te komen.
Of is het misschien verstandiger om te verhuizen, alhoewel ik liever een antwoord zou willen hebben op het eerst gevraagde.
Je wordt lastig gevallen door neutral mobs? Oo je beseft je dat ze jou niet aanvallen als jij ze niet aanvalt. Al die graves van de pigmen waren toch echt je eigen schuld.MarElo schreef op maandag 21 september 2015 @ 01:26:
Zoals jullie (misschien) wel weten, zit ik op een plek met mijn base waar de raarste dingen gebeuren.
De Pigmen was een spawner die onder je book cases zat, redelijk makkelijk te vinden, en vol in het zicht.
En verhuizen? Ik zit zelf nooit in een village, villagers trekken zombies aan
Als ik mijn basis in een NPC village bouw, zowel in vanilla als modded Minecraft, is het eerste wat ik doe villagers opsluiten in hun eigen huis.
De eerste nacht alle huizen langs gaan, van binnen volledig verlichten en dan twee cobblestone voor de deur om deze af te sluiten.
Als je maar 1 blok gebruikt kunnen de kleine zombies nog naar binnen die zijn maar 1 blok hoog.
Als je de binnenkant van huizen niet verlicht kunnen mobs in hun huis spawnen en verlies je nog je villagers.
Daarna kan je vrij gemakkelijk een muurtje of hekje om je dorp zetten en dan alles verlichten (met F7 in modded Minecraft kan je precies zien waar mobs nog kunnen spawnen). Als je 100% verlicht hebt kan je de villagers loslaten. Maar pas op, 1 onverlicht blok is voldoende voor een zombie om te spawnen.
Edit: Maak twee "safari net" en vang twee villagers ermee, dan heb je altijd twee om je dorp opnieuw te voorzien van villagers.
Vergeet niet opnieuw twee te vangen als je weer meerdere villagers hebt.
Edit2: Geen spelfouten aangepast hoor.
Tis nog vroeg in de ochtend.
De eerste nacht alle huizen langs gaan, van binnen volledig verlichten en dan twee cobblestone voor de deur om deze af te sluiten.
Als je maar 1 blok gebruikt kunnen de kleine zombies nog naar binnen die zijn maar 1 blok hoog.
Als je de binnenkant van huizen niet verlicht kunnen mobs in hun huis spawnen en verlies je nog je villagers.
Daarna kan je vrij gemakkelijk een muurtje of hekje om je dorp zetten en dan alles verlichten (met F7 in modded Minecraft kan je precies zien waar mobs nog kunnen spawnen). Als je 100% verlicht hebt kan je de villagers loslaten. Maar pas op, 1 onverlicht blok is voldoende voor een zombie om te spawnen.
Edit: Maak twee "safari net" en vang twee villagers ermee, dan heb je altijd twee om je dorp opnieuw te voorzien van villagers.
Edit2: Geen spelfouten aangepast hoor.
[ Voor 15% gewijzigd door Dreanor op 21-09-2015 11:32 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Maak twee 'Safari net" en vang twee villagers <- Dat bedoel je toch?
Ik denk dat je autocorrectie dwars zat.
Ik denk dat je autocorrectie dwars zat.
Nou dan blijft er maar 1 optie over voor mij, en dat is verhuizen, want anders blijf ik aan de gang zo en wil jullie hulp ook niet steeds inroepen want dat is te gemakkelijk.
Iets anders; ik heb die zombie pigs niet aangevallen, maar schrok van de hoeveelheid dat ik even niet wist waar te beginnen
Maar evengoed bedankt voor de hulp.
Iets anders; ik heb die zombie pigs niet aangevallen, maar schrok van de hoeveelheid dat ik even niet wist waar te beginnen
Maar evengoed bedankt voor de hulp.
Ik weet niet of het over een server met andere instellingen gaat, maar hoe ik het mij herinner in Vanilla is dat er tussen Zombie Pigmen agressieve, en passieve rondlopen.corset schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:13:
[...]
Je wordt lastig gevallen door neutral mobs? Oo je beseft je dat ze jou niet aanvallen als jij ze niet aanvalt. Al die graves van de pigmen waren toch echt je eigen schuld.
De agressieve pigmen vallen je dus wél aan zonder dat je hen eerst moet aanvallen. Maarrrrr vanaf dat je ook maar één keer terugmept komen alle pigmen-vriendjes uit de buurt je natuurlijk ook pesten
Kan de server misschien even rebooten?
Ben er alleen en openen van deuren duurt 2-5 seconden, en andere irritante dingen.
Ik heb alle onnodige services uitgeschakeld behalve Antivirus, maar dat helpt niet.
Ben er alleen en openen van deuren duurt 2-5 seconden, en andere irritante dingen.
Ik heb alle onnodige services uitgeschakeld behalve Antivirus, maar dat helpt niet.
MarElo zegt niets teveel, iets lagt er als de pieten...
Wat al veelzeggend is is dat er verder niemand meer online is nu. Normaal zie je toch 3-6 man online in de avond.
Wat al veelzeggend is is dat er verder niemand meer online is nu. Normaal zie je toch 3-6 man online in de avond.
Ik krijg weer die ModRejected error, terwijl ik dit keer wél op de ATLauncher zit.
Ik kreeg wel net een melding dat er een update beschikbaar was voor de mod die ik opstartte, en heb die dan ook maar uitgevoerd. Kan dit de oorzaak zijn? Dat ik nu een nieuwere versie heb dan de server?
Ik kreeg wel net een melding dat er een update beschikbaar was voor de mod die ik opstartte, en heb die dan ook maar uitgevoerd. Kan dit de oorzaak zijn? Dat ik nu een nieuwere versie heb dan de server?
Klopt, die update had je nog niet moeten doen, server zit nog op 2.2.2.2.3azziplekkus schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:38:
Ik krijg weer die ModRejected error, terwijl ik dit keer wél op de ATLauncher zit.
Damn, wanneer word de server geupdate? Als dit pas over enkele dagen is downgrade ik wel effe terug, maar als het binnen een uurtje gedaan wordt is het een beetje gek omdat te doen...MarElo schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:48:
[...]
Klopt, die update had je nog niet moeten doen, server zit nog op 2.2.2.3
Ik denk dat je beter even kan downgraden (binnen een uurtje of paar uur zal dat niet gebeuren).
Die laatste update zorgde ervoor dat er veel mensen vrijwel constant crashes hadden. Voor zover ik weet slaat de server deze update dan ook over 
@Richub, misschien een idee om het modpack versie nummer in de titel van de server te zetten? Dan kan iedereen zien welke versie de server heeft. Enigste wat je dan niet moet vergeten is de server config aan te passen na een update.
@Richub, misschien een idee om het modpack versie nummer in de titel van de server te zetten? Dan kan iedereen zien welke versie de server heeft. Enigste wat je dan niet moet vergeten is de server config aan te passen na een update.
Goeie tip, toegevoegd aan de TS 
eRixxje is nu aan het kijken wat de lag veroorzaakt, het is iig weer AE.
Hopelijk is het te fixen.
[ Voor 60% gewijzigd door Richub op 22-09-2015 10:59 ]
Niet, vermoed ik. Veel mensen konden niet meer spelen wegens crashes.azziplekkus schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:53:
[...]
Damn, wanneer word de server geupdate? Als dit pas over enkele dagen is downgrade ik wel effe terug, maar als het binnen een uurtje gedaan wordt is het een beetje gek omdat te doen...
Klopt. Het was weer AE. We hebben de boel weer uitgezet, gerestart en aangezet en de lag is.... verdwenen. Even zien wat er gebeurt wanneer er meer mensen online komen.Richub schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:21:
Goeie tip, toegevoegd aan de TS
[ Voor 7% gewijzigd door eRixxje op 22-09-2015 13:35 ]
Gebruik je een normale forge server of een andere? Zit Fastcraft by player in de pack?
AE geeft nog wel eens dikke lag bij het autocraften, de recept-lookup is dan vaak de oorzaak. Herstart je de server is de autocraft gestopt en doet alles het weer.
AE geeft nog wel eens dikke lag bij het autocraften, de recept-lookup is dan vaak de oorzaak. Herstart je de server is de autocraft gestopt en doet alles het weer.
Is het een optie om de server automatisch om 5 uur 's-ochtends of zo te laten herstarten? Ik ga er van uit dat zelfs de meest die-hard spelers dan toch wel op 1 oor liggen
Mag AE ondertussen al terug gebruikt worden? Zag dat m'n energy acceptor afgebroken was, ik vermoed om te testen? Ik heb hem ondertussen even teruggezet aangezien nu m'n halve inventory niet beschikbaar was. Maar moest het problemen geven of nog niet mogen wegens onderzoek haal je hem maar weg of geef je maar een seintje
.
Edit: Heb hem zelf ff terug verwijderd, moest je nog met iets bezig zijn. Ik hoor het wel
.
Nou de lag begint stilaan terug te komen. Het is niet continue maar er zitten regelmatig spikes op de server.
Edit: Heb hem zelf ff terug verwijderd, moest je nog met iets bezig zijn. Ik hoor het wel
Nou de lag begint stilaan terug te komen. Het is niet continue maar er zitten regelmatig spikes op de server.
[ Voor 23% gewijzigd door Powerblast op 23-09-2015 19:21 ]
Vanmiddag tijdens het spelen waren de lag spikes weer terug. Het idee dat R.di.Giovanni voorstelde, over een scheduled restart, lijkt mij een goed idee. De laatste multiplayer server waar ik op speelde was er eentje waar ook intensief gebruik gemaakt werd van AE icm Gregtech (heul veul verwerking van items). Een dagelijkse restart was daar een must om de lagspikes te voorkomen, ze waren merkbaar vanaf een uurtje voor de restart en daarna was alles weer soepeltjes.
Net ook weer even online geweest, en het is niet speelbaar.
5 seconden wachten totdat er een deur open gaat, op het andere moment loop je er zo doorheen.
Vasrael was er ook even en ervoer hetzelfde.
5 seconden wachten totdat er een deur open gaat, op het andere moment loop je er zo doorheen.
Vasrael was er ook even en ervoer hetzelfde.
is het dan toch ergens een crafting job ofzo? Gisterenavond waren het af en toe spikes. Maar op een nacht is het dus wel erg achteruit gegaan.
Opis kan ook laten zien welk block het meeste lag veroorzaakt, waaruit dus bleek dat het AE was toch? Is dit iedere keer een ander systeem of steeds dezelfde? Gisteren was het behoorlijk irritant met de spikes, dus ik stem ook voor automatische restart als er dat nog niet is
Ondanks dat een herstart geen kwaad kan is het een workaround. Stel nou iemand heeft een loop in AE gecreeërd wat de lagspikes veroorzaakt... en later kopieert iemand de setup en een tweede loop word gegenereerd. ondanks dat de lagspikes door een herstart tijdelijk zullen verdwijnen lost dit niet echt het probleem op. Voor nu is een herstart handig, maar we moeten nog wel onderzoeken waar het probleem in zit en deze dan zo goed mogelijk zien op te lossen.
Waar ik aan zat te denken:
Quarries veroorzaakte altijd veel lag ivm sunlight updates. Laat ik nu net een 500x500 quarry hebben met world hole upgrade. Deze staat nu dus uit om te kijken of dat een deel oplost. Ook staat mijn AE volledig uit.
Quarries veroorzaakte altijd veel lag ivm sunlight updates. Laat ik nu net een 500x500 quarry hebben met world hole upgrade. Deze staat nu dus uit om te kijken of dat een deel oplost. Ook staat mijn AE volledig uit.
Als ik in mijn base 600 blocks van spawn sta, zijn er al 2000 chunks geladen. Uiteraard een deel van de spawn, maar ook een flink deel in de bases van anderen. Dat lijkt me niet echt nodig toch?
Ik denk dat we nog een keer een reboot nodig hebben. De lag is terug
. De server is op dit moment ook leeg dus de hoeveelheid mensen kan het ook niet zijn.
Edit: voorlopig is het niet echt meer speelbaar, ik wacht maar even met voortgaan
.
Edit: voorlopig is het niet echt meer speelbaar, ik wacht maar even met voortgaan
[ Voor 22% gewijzigd door Powerblast op 26-09-2015 19:41 ]
Eens.... reboot aub asap :-)Powerblast schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:04:
Ik denk dat we nog een keer een reboot nodig hebben. De lag is terug. De server is op dit moment ook leeg dus de hoeveelheid mensen kan het ook niet zijn.
Edit: voorlopig is het niet echt meer speelbaar, ik wacht maar even met voortgaan.
Kan ik toegevoegd worden op de whitelist? - SosuA
[ Voor 8% gewijzigd door Sosua op 27-09-2015 09:37 ]
Rebooted en added! Zodra ik tijd heb maak ik wel een scriptje.
Nu loopt het weer vlotjes
. Thanks!
Ik gebruik zelf de modpack Horizons Daybreaker. Die modpack heeft uitsluitend digital miners, die alleen de oreblocks vervangt door cobble. Dat scheelt echt een berg performance en heeft een systeem vergelijkbaar aan AE dat veel minder performance vreet. Het is even wennen, maar het bevalt me wel.corset schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:34:
Waar ik aan zat te denken:
Ik geloof dat we nog een keertje een reboot kunnen gebruiken. Weer erg veel lag op dit moment.
Kunnen we nog iets doen om het probleem te onderzoeken? Misschien dat iedereen eens een paar dagen z'n AE laat afstaan ofzo en dan één per één aanzetten? Het lijkt steeds de eerste paar dagen goed te gaan en dan op korte termijn heel snel te verslechteren.
Kunnen we nog iets doen om het probleem te onderzoeken? Misschien dat iedereen eens een paar dagen z'n AE laat afstaan ofzo en dan één per één aanzetten? Het lijkt steeds de eerste paar dagen goed te gaan en dan op korte termijn heel snel te verslechteren.
Voor wat ik ervan begrepen heb zit het probleem puur in 'activiteit' van een stukje AE code. Dit stukje wordt gebruikt bij me interfaces dacht ik. Een complexer ae systeem bevat meer interfaces en zal dus meer lag veroorzaken.
Was minecraft nu maar multithreaded
. Heb je heel die zever niet. Ik dacht dat dit zo was, maar erixx wees me erop dat dit niet het geval is. Snap nog steeds niet goed waarom er zo weinig gebruik gemaakt wordt van threads. Vind dat juist de charme van programmeren om iets goed multithreaded te maken. Geeft me altijd voldoening als het dan netjes samenwerkt
. Maar wie weet komt dit nog of kunnen ze dit ook modden. Ik vermoed dat dit alleen zo diep in de core van minecraft zit dat nog eerder minecraft 2 uitkomt dan dat dit aangepast wordt.
Edit: trouwens iemand een idee op wat wat de GoT server draait van server jar? Ben wel eens benieuwd hoe die code er eigenlijk uitziet
.
Edit: trouwens iemand een idee op wat wat de GoT server draait van server jar? Ben wel eens benieuwd hoe die code er eigenlijk uitziet
[ Voor 13% gewijzigd door Powerblast op 29-09-2015 20:58 ]
Mijn programmeerwerk gaat niet verder dan visual c#, dus mulithreaded programmeren heb ik geen dunk van.
Maar ik weet wel dat games blij worden van mulithreading en dat mc een code-technische nachtmerrie is.
Maar ik weet wel dat games blij worden van mulithreading en dat mc een code-technische nachtmerrie is.
De server draait op het moment als een zonnetje, ik heb tot dusver nog geen lagspikes gemerkt.
Ja wtf, Vorige week een SSD bijgekocht, vandaag 8 GB bijgestoken, mijn game lagged nog altijd...
It's hopeless I guess...
It's hopeless I guess...
Minecraft en RAM is echt een drama, hoe meer RAM je toewijst hoe meer hij ook gaat slurpen. Ik wijs maximaal 2GB RAM toe en dat werkt echt prima.azziplekkus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:08:
Ja wtf, Vorige week een SSD bijgekocht, vandaag 8 GB bijgestoken, mijn game lagged nog altijd...
It's hopeless I guess...
2GB laggede enorm hard. 4GB lagged nog harder. Maar iemand op de server raadde me vorige week aan om wat RAM bij te kopen, omdat minecraft met zoveel mods op z'n minst 4 a 6GB ram nodig heeft...
EDIT: al mijn settings staan trouwens op het minimum...
EDIT: al mijn settings staan trouwens op het minimum...
[ Voor 13% gewijzigd door Opifex op 30-09-2015 17:12 ]
Ik heb zelf 2GB RAM toegewezen, en hij verbruikt zelden meer dan 1.5. Welke videokaart heb je? Probeer ook eens om wat grafische instellingen terug te schroeven zoals render distance, particles, vsync etc. Ik heb een vrij oude GPU en kom op deze manier ook gewoon aan een steady 100 fps.azziplekkus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:11:
2GB laggede enorm hard. 4GB lagged nog harder. Maar iemand op de server raadde me vorige week aan om wat RAM bij te kopen, omdat minecraft met zoveel mods op z'n minst 4 a 6GB ram nodig heeft...
Club3D Radeon HD6800. Niet de nieuwste, en ook niet top-notch, maar zou toch ruim voldoende moeten zijn om MC te runnen lijkt me?pa4jv schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:12:
[...]
Ik heb zelf 2GB RAM toegewezen, en hij verbruikt zelden meer dan 1.5. Welke videokaart heb je? Probeer ook eens om wat grafische instellingen terug te schroeven zoals render distance, particles, vsync etc. Ik heb een vrij oude GPU en kom op deze manier ook gewoon aan een steady 100 fps.
Ik heb zoals jij ook al mijn settings teruggeschroeft naar het minimum, en ik haal ongeveer 0.3FPS...
Dat is inderdaad wel heel weinig, zou toch zeggen dat er dan iets anders moet spelen. Als het ook je CPU niet is zou ik misschien een complete reinstall van minecraft/FTB proberen en anders zou ik het ook niet weten.azziplekkus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:16:
[...]
Club3D Radeon HD6800. Niet de nieuwste, en ook niet top-notch, maar zou toch ruim voldoende moeten zijn om MC te runnen lijkt me?
Ik heb zoals jij ook al mijn settings teruggeschroeft naar het minimum, en ik haal ongeveer 0.3FPS...
CPU is ook niet de nieuwste, maar zou perfect moeten werken (toevallig net een forumpost via google tegengekomen van iemand met identiek dezelfde, haalt 300FPS zegt hij):pa4jv schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:22:
[...]
Dat is inderdaad wel heel weinig, zou toch zeggen dat er dan iets anders moet spelen. Als het ook je CPU niet is zou ik misschien een complete reinstall van minecraft/FTB proberen en anders zou ik het ook niet weten.
AMD Phenom II X4
Ik zal eens een complete reïnstall proberen, maar ik betwijfel het of het daar aan kan liggen. De installatie is net nieuw...
Dan zal een reinstall niet helpen nee, rare situatie.azziplekkus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:24:
[...]
CPU is ook niet de nieuwste, maar zou perfect moeten werken (toevallig net een forumpost via google tegengekomen van iemand met identiek dezelfde, haalt 300FPS zegt hij):
AMD Phenom II X4
Ik zal eens een complete reïnstall proberen, maar ik betwijfel het of het daar aan kan liggen. De installatie is net nieuw...
Ok, nu ben ik echt wel een beetje aan het flippen. Ik heb het werkend gekregen. Maar wat ik daarvoor heb moeten veranderen is echt te gek voor woorden...pa4jv schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:25:
[...]
Dan zal een reinstall niet helpen nee, rare situatie.
Ik heb eerst de graphics op fancy, ipv op fast gezet (omdat iemand op een forum zei dat dit in werkelijkheid geen verschil maakt voor FPS).
Ineens krijg ik 5 FPS extra... (van 27 naar 32). Ik ben dan nog wat settings hoger gaan zetten, en jawel... Hoe hoger ik alles zette, hoe hoger mijn FPS ging...
Clouds aanzetten ipv. uit resulteerde zelfs in een extra 15FPS!
Nuja, ik zit nu op een 50FPS, wat eigenlijk nog steeds te weinig is voor de hardware die ik heb. Maar op zich ben ik al blij dat het speelbaar is nu... eindelijk!
EDIT: nevermind that... Dit was blijkbaar omdat ik in een vrij lege wereld zat. Op de gotcraft server haal ik nog steeds maar een 2-tal fps... Onspeelbaar dus...
[ Voor 8% gewijzigd door Opifex op 30-09-2015 17:43 ]
Als je bij spawn loopt verbaast die fps mij niet. Mijn fx6100 en r9 280x icm. 2GB allocated halen daar ook maar 30 op z'n max. Ga ik naar mijn base dan zit ik rond de 100.
werkt dit niet op Modsauce? 
YouTube: Minecraft Modded SkyFactory 4 - AUTOMATED SIEVING
Heb echt exact dezelfde setup proberen maken, de blocks worden geplaatst, maar ze zakken niet. Alleen als ik er zelf op rechterklik
YouTube: Minecraft Modded SkyFactory 4 - AUTOMATED SIEVING
Heb echt exact dezelfde setup proberen maken, de blocks worden geplaatst, maar ze zakken niet. Alleen als ik er zelf op rechterklik
Nope, dacht dat ze dat er idd uit hebben gehaald. Daar zijn de automatic sieves voor in de plaats gekomen. Die soort setups kunnen gruwelijk veel lag veroorzaken als er een chunkloader bijstaat. Dan blijven ze gewoon items op de grond gooien.
Daarom ook dat je er een Vacuum hopper bovenhangt 
Maar dat is echt wel kut... Ik zit al 3 dagen filmpjes te kijken van Skyfactory, waar ze een gigantisch geautomatiseerd systeem maakte, met dat systeem als basis. Dat nabouwen zal dus niet lukken
Maar dat is echt wel kut... Ik zit al 3 dagen filmpjes te kijken van Skyfactory, waar ze een gigantisch geautomatiseerd systeem maakte, met dat systeem als basis. Dat nabouwen zal dus niet lukken
300 FPS? Met een AMD Phenom II X4 ... dat is ronduit bullshit en gelogen. Tenzij hij hem extreem overgeclockt heeft. Ik heb dezelfde processor en ik haal tussen de 50 en 70 FPS op Modsause 2 server. Ik heb Smooth Lightning uit, vert. sysc. ook en Max Framerate staat op Unlimited.azziplekkus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:24:
[...]
CPU is ook niet de nieuwste, maar zou perfect moeten werken (toevallig net een forumpost via google tegengekomen van iemand met identiek dezelfde, haalt 300FPS zegt hij):
AMD Phenom II X4
Maar dit haal ik alleen in een zone zonder al teveel actieve mods/blocken en machines. Als ik bijvoorbeeld Xena's basis inloop dan dropt de FPS tot onder de 10.
Ps. zet max frame limit op Unlimited! Ik zat rond de 30 FPS met Max Framerate op 60, toen ik deze op Unlimited zette kreeg ik ineens dubbele FPSjes.
Zo ongeloofwaardig is het toch niet hoorDreanor schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:39:
[...]
300 FPS? Met een AMD Phenom II X4 ... dat is ronduit bullshit en gelogen. Tenzij hij hem extreem overgeclockt heeft. Ik heb dezelfde processor en ik haal tussen de 50 en 70 FPS op Modsause 2 server. Ik heb Smooth Lightning uit, vert. sysc. ook en Max Framerate staat op Unlimited.
Maar dit haal ik alleen in een zone zonder al teveel actieve mods/blocken en machines. Als ik bijvoorbeeld Xena's basis inloop dan dropt de FPS tot onder de 10.
Ps. zet max frame limit op Unlimited! Ik zat rond de 30 FPS met Max Framerate op 60, toen ik deze op Unlimited zette kreeg ik ineens dubbele FPSjes.
Ik was vorige week in iemands base gesukkeld, vol met geautomatiseerde machines. Daarbinnen haalde ik met vééél moeite 30 FPS (en heel onstabiel).
Toen ik echter verder weg ging, en een leeg plekje zocht om te beginnen bouwen steeg dit tot 170FPS, met pieken van boven de 220FPS als ik stilstond.
300 FPS kan dus echt wel met die processor hoor
Ik heb echter de indruk dat het aan mc zelf ligt, dat hij ergens in de knoop ligt met het verwerken van het een of het ander, en daardoor voor framerate problemen zorgt.
EDIT: De mijne is trouwens ook niet geoverclocked. (Maar nu je het zegt, misschien wil ik dat één van de dagen nog wel proberen. Dan heeft die veel te grote Scythe Mugen toch nog een nut...)
[ Voor 6% gewijzigd door Opifex op 01-10-2015 10:54 ]
Dat vind ik echt wonderbaarlijk om eerlijk te zijn. Ik haal zelfs in vanilla met alle settings op low en drawdistance van 8 chunks nauwelijks boven de 100 FPS. Hier, screenshots zojuist genomen, nieuwe vanilla 1.8.8 wereld nadat ik er eerst een minuutje of 5 heb rond gelopen (zodat alle chunks daarwerkelijk geladen zijn).

Ik speel normaal met alle settings aan, 16 chunk render en dan lagere FPS (tussen de 30 en 60), dus (vanuit mijn ervaring) is het bullshit dat je met deze processor 200 of 300 fps kan halen zonder overclocken.

Ik speel normaal met alle settings aan, 16 chunk render en dan lagere FPS (tussen de 30 en 60), dus (vanuit mijn ervaring) is het bullshit dat je met deze processor 200 of 300 fps kan halen zonder overclocken.
Sorry, maar bij mij lukt het allesinds 
Maar dan wel met de 2 kanttekeningen:
*Niet op de plaatsen waar gigantisch veel geautomatiseerde systemen staan (bvb. rond de spawn, daar haal ik 2FPS op momenten...)
*Het duurt denkele minuten (ik denk bij mij zelfs meer dan een kwartier) vooraleer de FPS écht goed wordt.
(Ik heb gisteren denk ik 20 minuutjes met 30 à 40 fps gespeeld, tot ik ineens merkte dat alles veel vloeiender liep. Heb dan nog eens gecontroleerd, en toen zag ik 170FPS staan)
Maar dan wel met de 2 kanttekeningen:
*Niet op de plaatsen waar gigantisch veel geautomatiseerde systemen staan (bvb. rond de spawn, daar haal ik 2FPS op momenten...)
*Het duurt denkele minuten (ik denk bij mij zelfs meer dan een kwartier) vooraleer de FPS écht goed wordt.
(Ik heb gisteren denk ik 20 minuutjes met 30 à 40 fps gespeeld, tot ik ineens merkte dat alles veel vloeiender liep. Heb dan nog eens gecontroleerd, en toen zag ik 170FPS staan)
Denk dat dat wat eigen is aan modded minecraft. Dat zijn dingen die er achteraf zijn bijgezet en de engine waarschijnlijk tuigt niet volledig op voorzien is. De spawn rammelt bij mij ook hard. Maar overige stukken lopen dan weer vlotjes 200fps
Hey Rix, kun je hem nog een keer restarten?eRixxje schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:33:
[...]
Klopt. Het was weer AE. We hebben de boel weer uitgezet, gerestart en aangezet en de lag is.... verdwenen. Even zien wat er gebeurt wanneer er meer mensen online komen.
Zou idd geen kwaad kunnen
Nu zeg ik misschien iets heel dom
, maar zouden we niet beter gaan kijken om zonder AE te spelen. Of is dat echt niet meer doenbaar op dit moment? Zijn er eigenlijk andere opties die geen/minder lag veroorzaken? Heb zelf geen idee eigenlijk.
De server is echt wel onspeelbaar nu =/
Ik zat wat rond te vliegen in the nether, en had pas na een tijdje door dat ik aan het vliegen was in een puddle lava die de server niet wou weergeven...
Ik zat wat rond te vliegen in the nether, en had pas na een tijdje door dat ik aan het vliegen was in een puddle lava die de server niet wou weergeven...
Spelen zonder AE lijkt mij wel n leuke uitdaging. Lekker knutselen met computercraft, mekanism sorting o.i.d.Powerblast schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:31:
Nu zeg ik misschien iets heel dom, maar zouden we niet beter gaan kijken om zonder AE te spelen. Of is dat echt niet meer doenbaar op dit moment? Zijn er eigenlijk andere opties die geen/minder lag veroorzaken? Heb zelf geen idee eigenlijk.
Maar goed AE heeft wel enkele vitale functies die niet zo te vervangen zijn.
Net ook even op de server geweest, en het is niet te doen.
Reboot!! please.
Maar moeten we dit nu elke dag zeggen dat een reboot nodig is?
Het is maar een tijdelijke oplossing, dus ga op zoek naar de bron, en doe daar wat aan zou ik zeggen.
Reboot!! please.
Het is maar een tijdelijke oplossing, dus ga op zoek naar de bron, en doe daar wat aan zou ik zeggen.
Erixxje heeft gezegd dat als hij tijd had dat hij dan een scriptje zou schrijven. Laten we niet vergeten dat de server voor hem wss puur hobby is en dat daar dus dingen tussen kunnen komen.MarElo schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:54:
Net ook even op de server geweest, en het is niet te doen.
Reboot!! please.
P.S.
De lag is waarschijnlijk een stukje AE code dat bij vrij belangrijke AE blocks gebruikt wordt. De lag ontstaat door een langzame ophoping zegmaar. Dat hoopje kun je wissen met n restart.
[ Voor 15% gewijzigd door Cranzai op 02-10-2015 21:58 ]
Jup, zijn werk en familie gaat hoe dan ook voor.
Ik weet dat hij minstens 'n zoontje van nog geen jaar heeft, en de ontwikkeling van zo'n uk wil je als ouder niet missen.
Ik weet dat hij minstens 'n zoontje van nog geen jaar heeft, en de ontwikkeling van zo'n uk wil je als ouder niet missen.
Natuurlijk gaat prive voor fun.
Snap ik ook wel, en ik heb zelf een dochter van 10 dus weet er alles van.
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om te pushen.
Snap ik ook wel, en ik heb zelf een dochter van 10 dus weet er alles van.
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om te pushen.
[ Voor 12% gewijzigd door MarElo op 02-10-2015 22:47 ]
De lag is nu wel enorm...
Ik was net 'n kwartier online, en de zon ging van zonsopkomst naar 1/3de omhoog in de lucht (zeg zo'n 10 uur s'ochtends). Normaal is een complete dag/nacht cyclus van MC 20 minuten...
Ik was net 'n kwartier online, en de zon ging van zonsopkomst naar 1/3de omhoog in de lucht (zeg zo'n 10 uur s'ochtends). Normaal is een complete dag/nacht cyclus van MC 20 minuten...

Was daarstraks ook nog even online maar het is idd nu even niet meer te doen. Denk dat we toch even moeten kijken wat nu de beste oplossing is, want ik vermoed dat de server blijven herstarten ook geen oplossing is op lange termijn. Ik heb zo het vermoeden dat de lag alleen maar meer gaat worden en dat de restarts elkaar dus sneller gaan moeten opvolgen.Richub schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:37:
De lag is nu wel enorm...
Het is inderdaad onspeelbaar nu. Een chest of machine openen duurt zo'n 3 seconden nu...
Maar... Ik heb gemerkt dat items op de grond niet verdwijnen? Kan het niet zijn dat er ergens een foute constructie van iemand heel de tijd items op de grond zit te gooien? Waardoor de server dat allemaal moet blijven bijhouden?
Maar... Ik heb gemerkt dat items op de grond niet verdwijnen? Kan het niet zijn dat er ergens een foute constructie van iemand heel de tijd items op de grond zit te gooien? Waardoor de server dat allemaal moet blijven bijhouden?
Ik heb wel zoiets staan ja, moet ik dat eens afzetten?azziplekkus schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:40:
Het is inderdaad onspeelbaar nu. Een chest of machine openen duurt zo'n 3 seconden nu...
Ik ben geen MC kenner, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dat de lag veroorzaakt ja... Als de server miljoenen kleine blokjes die staan rond te draaien moet berekenen? =/
Nu kun je goed nagaan hoe inefficient MC is... De server draait op een dikke Xeon 1270 v3 met 32 GB geheugen.
Als MC multithreaded was hadden we dit probleem niet.
Er zou echt eens iemand de server side multithreaded moeten maken, maar dat is echt moeilijker dan gedacht heb ik zo het ideeRichub schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:45:
Nu kun je goed nagaan hoe inefficient MC is... De server draait op een dikke Xeon 1270 v3 met 32 GB geheugen.
Edit: zo alles staat uit. Maar echt veel beter wordt het niet
[ Voor 6% gewijzigd door Powerblast op 03-10-2015 14:51 ]
Zo, om 14.20 logde ik in, en zag de zon opgaan op de server. Nu, 15.20 gaat ze onder.
Effectief duurt de dag/nacht cyclus nu dus 2 uur op de server, i.p.v. 20 minuten.
Effectief duurt de dag/nacht cyclus nu dus 2 uur op de server, i.p.v. 20 minuten.