LTDjesse
Mededeling: Ik doe even wat onderhoud aan de gotcraft.nl server. Tevens wat performance tuning. Hij is dus even offline.
(maar iedereen zit toch buiten met bier, dus wat maakt t uit, right?
)
(maar iedereen zit toch buiten met bier, dus wat maakt t uit, right?
Nu nog buiten zitteneRixxje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:23:
Mededeling: Ik doe even wat onderhoud aan de gotcraft.nl server. Tevens wat performance tuning. Hij is dus even offline.
(maar iedereen zit toch buiten met bier, dus wat maakt t uit, right?)
Het gaat zo hard regenen en onweren
Ja dat kan ook
Maar weet je ongeveer hoe lang het gaat duren?
Wat is er aan de hand met de Direwolf server?
Sinds ruim een uur krijg ik steeds een melding "time out" en moet ik weer opnieuw inloggen.
Ook als ik helemaal niks doe (stil sta) gebeurt het.
Ben al ruim 20 keer opnieuw ingelogd, maar het blijft maar voorkomen.
Sinds ruim een uur krijg ik steeds een melding "time out" en moet ik weer opnieuw inloggen.
Ook als ik helemaal niks doe (stil sta) gebeurt het.
Ben al ruim 20 keer opnieuw ingelogd, maar het blijft maar voorkomen.
[ Voor 15% gewijzigd door MarElo op 08-06-2015 00:51 ]
Op dit moment kun je niet eens inloggen... 
Iets loopt er goed te buggen, we moeten even wachten tot eRixxje de zaak gefixed heeft.

Iets loopt er goed te buggen, we moeten even wachten tot eRixxje de zaak gefixed heeft.
Er loopt zeker iets goed te buggen.... En ik heb na lang speuren een vermoeden. Ik ben er druk mee bezig!
Update: De server is af en toe bereikbaar. ALLES wat je vanaf nu maakt moet je als verloren beschouwen. Ik zet later een backup van vanochtend terug. Zodra ik het probleem gelocaliseerd heb!
Update: De bug is gevonden en opgelost. Ik heb helaas dongers base deels moeten ontmantelen ;-) Het ging om het volgende:
https://github.com/SleepyTrousers/EnderIO/issues/1959
Zie punt 2. Gelieve voorlopig dus geen Redstone Conduits te gebruiken. Deze zorgen voor enorme lag spikes.
Alles is weer live. U kunt weer craften! (Ik heb de map niet hoeven restoren)
Update: De server is af en toe bereikbaar. ALLES wat je vanaf nu maakt moet je als verloren beschouwen. Ik zet later een backup van vanochtend terug. Zodra ik het probleem gelocaliseerd heb!
Update: De bug is gevonden en opgelost. Ik heb helaas dongers base deels moeten ontmantelen ;-) Het ging om het volgende:
https://github.com/SleepyTrousers/EnderIO/issues/1959
Zie punt 2. Gelieve voorlopig dus geen Redstone Conduits te gebruiken. Deze zorgen voor enorme lag spikes.
[ Voor 85% gewijzigd door eRixxje op 08-06-2015 11:59 ]
Ik voel het aan m'n water, ik krijg de schuld 

Maar ik gebruikte de insulated conduits om verschillende spawners te kunnen activeren.
Weet iemand een goed alternatief om meerdere keuzes te kunnen overbrengen door 1 kabel (behalve computercraft)?
Zei het tocheRixxje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:15:
Ik heb helaas dongers base deels moeten ontmantelen ;-)
Maar ik gebruikte de insulated conduits om verschillende spawners te kunnen activeren.
Weet iemand een goed alternatief om meerdere keuzes te kunnen overbrengen door 1 kabel (behalve computercraft)?
[ Voor 88% gewijzigd door Dongersmooi op 08-06-2015 12:19 ]
Goed werk man.eRixxje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:15:
Kunt wel merken dat er een tweaker aan het roer staat.
- Weinig/geen lag
- Korte downtimes bij problemen
- Snelle updates
- Goede support
Kijk eens naar rednet kabelsDongersmooi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:56:
Ik voel het aan m'n water, ik krijg de schuld
[...]
Zei het toch
[ Voor 34% gewijzigd door Boullie op 08-06-2015 12:21 ]
Boullie
ik zal zodra ik thuis ben de Insulated Redstone conduits in mijn spawners ook maar even weghalen dan.
Voorlopig niet nodig, want t probleem is opgelost. Het lijkt te verschillen per situatie.Sj0eRdJuH schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:30:
ik zal zodra ik thuis ben de Insulated Redstone conduits in mijn spawners ook maar even weghalen dan.
dan laat ik het nog even liggen, mocht het in de toekomst wel problemen opleveren dan hoor ik het wel, of je haalt ze zelf weg
misschien is het mogelijk om het recept er (tijdelijk?) uit te halen?
Verwijderd
Ok voor mensen die een easy start willen in DW20 modpack
de eerste 10 stappen volgen en je zal heel snel vooruit gaan
spoiler:
stap 1 kill een bat en gebruik morph 
ow ik speel 2 min en ik heb al creative flight OPOPOPOPOPOPOPOPOP
zwaar lame wel maar rondvliegen met 3 hartjes in nether kan wel gevaarlijk zijn
stap 2 tinkers construct smeltery => snel een bronze hammer om te beginnen
snel alumite halen kan op verschillende manieren
1 obsidian maken in smeltery door transfer node (liquid) rechtstreeks water en lava uit een tank in de smeltery pompen
2 obsidian minen nog voor je diamonds hebt met een terrain smasher, kan je ook met water en lava je obsidian maken in een setup waarbij de terrain smasher hem steeds in chest steekt
alumite tools dan is het snel manyullyn tools
manyullyn large blade + 2 paper large tool rods + paper heavy plate
krijg je een sterke cleaver met lage durability en veel modifiers
1 modifier doe je een leadstone capacitor en dan is RF je durability en kan je rechargen
1 modifier lapis maxxen voor luck
al de andere modifiers nether quartz (als je de extra modifier modifiers gebruikt kom je op +42dmg en oneshot je de meeste mobs)
endgame vergeet niet dat red en yellow heart cannisters per 10 stacken
30 hartjes is ook OP
stap 3 botania
maak een ring of magnetization + batmode is echt super nice
maak een soujourner's sash
maak een manasteel armor en hou een manatablet in je inventory
stap 4 survivalist generators + wat capacitor bankjes
je gemakkelijke opslag en cheap ass RF productie early game , zeker op een server, prop even die generators vol en morgen zit de capacitor bank vol
dan maak je een sag mill + alloy smelter + fluid transposer + magma crucible
stap 5 7*7*1 intern volume big reactor redstone
dus eenmaal je wat yellorium en iron en coal hebt maak je gewoon een big reactor met intern volume van 7x7x (1 hoog) en steek er 8 fuel rods in een 3x3 met het midden ook fluid
als fluid gebruik je redstone omgezet met magma crucible en fluid transposer
stap 6 ender quarry + ender chest + tesseract
stap 7 ender chest + me import bus + AE2 me system met hoop 1K disks (upgrade stelselmatig leer spelen met p2p tunnels en maak meer ender quarries
)
stap 8 cobble generator, automatiseer machines om automatisch cobble om te zetten naar zand, glass, silicon, gravel, sandstone, niter, .... en nog veel meer
stap 9 automatiseer hoop machines om gelid cryotheum te automatiseren
1 gelid cryo die botst met water maakt sneeuw + wat terrain smashers = win
tipje voor later
stap 10 maak een BIG reactor bvb 19*19*1 met 40tal fuel rods in dotted pattern met cryo en vier buitenlagen en produceer zon 50K + RF en bouw hem dan om met steam turbines naar een actively cooled reactor en produceer een veelvoud daarvan
...
doe wat je maar wil
let op 50K + RF is niets eenmaal je MFR laser drills begint te bouwen
een hoop powered spawners + autospawners en grinders
speel eens met alle magic mods (blood magic armor is op)
ga eens naar alle dimensies
ach er is veel te doen met 150tal mods
bij vragen shoot
ow ik speel 2 min en ik heb al creative flight OPOPOPOPOPOPOPOPOP
zwaar lame wel maar rondvliegen met 3 hartjes in nether kan wel gevaarlijk zijn
stap 2 tinkers construct smeltery => snel een bronze hammer om te beginnen
snel alumite halen kan op verschillende manieren
1 obsidian maken in smeltery door transfer node (liquid) rechtstreeks water en lava uit een tank in de smeltery pompen
2 obsidian minen nog voor je diamonds hebt met een terrain smasher, kan je ook met water en lava je obsidian maken in een setup waarbij de terrain smasher hem steeds in chest steekt
alumite tools dan is het snel manyullyn tools
manyullyn large blade + 2 paper large tool rods + paper heavy plate
krijg je een sterke cleaver met lage durability en veel modifiers
1 modifier doe je een leadstone capacitor en dan is RF je durability en kan je rechargen
1 modifier lapis maxxen voor luck
al de andere modifiers nether quartz (als je de extra modifier modifiers gebruikt kom je op +42dmg en oneshot je de meeste mobs)
endgame vergeet niet dat red en yellow heart cannisters per 10 stacken
stap 3 botania
maak een ring of magnetization + batmode is echt super nice
maak een soujourner's sash
maak een manasteel armor en hou een manatablet in je inventory
stap 4 survivalist generators + wat capacitor bankjes
je gemakkelijke opslag en cheap ass RF productie early game , zeker op een server, prop even die generators vol en morgen zit de capacitor bank vol
dan maak je een sag mill + alloy smelter + fluid transposer + magma crucible
stap 5 7*7*1 intern volume big reactor redstone
dus eenmaal je wat yellorium en iron en coal hebt maak je gewoon een big reactor met intern volume van 7x7x (1 hoog) en steek er 8 fuel rods in een 3x3 met het midden ook fluid
als fluid gebruik je redstone omgezet met magma crucible en fluid transposer
stap 6 ender quarry + ender chest + tesseract
stap 7 ender chest + me import bus + AE2 me system met hoop 1K disks (upgrade stelselmatig leer spelen met p2p tunnels en maak meer ender quarries
stap 8 cobble generator, automatiseer machines om automatisch cobble om te zetten naar zand, glass, silicon, gravel, sandstone, niter, .... en nog veel meer
stap 9 automatiseer hoop machines om gelid cryotheum te automatiseren
1 gelid cryo die botst met water maakt sneeuw + wat terrain smashers = win
tipje voor later
stap 10 maak een BIG reactor bvb 19*19*1 met 40tal fuel rods in dotted pattern met cryo en vier buitenlagen en produceer zon 50K + RF en bouw hem dan om met steam turbines naar een actively cooled reactor en produceer een veelvoud daarvan
...
doe wat je maar wil
let op 50K + RF is niets eenmaal je MFR laser drills begint te bouwen
een hoop powered spawners + autospawners en grinders
speel eens met alle magic mods (blood magic armor is op)
ga eens naar alle dimensies
ach er is veel te doen met 150tal mods
bij vragen shoot
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 14:25 ]
Tijdje niet op de server geweest na een uurtje gespeeld te hebben. Mijn excuses daarvoor!
Ik kom zsm weer terug, als ik in wat rustiger vaarwater zit.
(IGN: Vasrael)
Ik kom zsm weer terug, als ik in wat rustiger vaarwater zit.
(IGN: Vasrael)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Sluit mij even hierboven bij aan...
ben even aan het vreemdgaan met een ander spel of twee 
Maar wees gerust I will be back
even inspiratie opdoen
Maar wees gerust I will be back
Je hebt een aardig lijstje met handige tips, maar om dit nu een easy start te noemen... Een aantal zaken die je noemt vereisen toch dat je al een behoorlijk eind op weg bent met een aantal mods.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:21:
Bij easy start verwacht ik meer wat tips hoe je best met een bepaalde mod kan beginnen om zo de eerste valkuilen te vermijden.
Schaam je!Naiki schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:43:
ben even aan het vreemdgaan met een ander spel of twee
Was je al verhuisd?
Ik heb de domes uitgebouwd en ben lekker bezig. Alleen jammer dat eRix zonodig mn spawner moest griefen vanochtend.. Vanavond maar eens kijken naar de schade..
Ik denk dat ik mn spawners ondergronds uit bouw, dus een verdieping per 2-4 mobs ipv een groot switchboard met alles in 1 ruimte.
Btw: hebben de andere ender IO conduits nergens last van? Want mijn hele base is behangen met conduits
Dongersmooi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:29:
Btw: hebben de andere ender IO conduits nergens last van? Want mijn hele base iswas behangen met conduits
Heb wel een plek gevonden, maar word een bouw project daar dus zal tussen de twee plekken reizen.
Maar moet even nadenken hoe ik dat ga aanpakken
herkenbaar.. ik heb 2 intra-linkingbooks gemaakt om heen en weer te reizen.Naiki schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:02:
[...]
Heb wel een plek gevonden, maar word een bouw project daar dus zal tussen de twee plekken reizen.
Dan eerst een 2e AE systeem opbouwen en vervolgens met een tesseract alles overpompen.. zal even een klusje zijn haha
Alles op zijn gemakMisterEagle schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:10:
[...]
herkenbaar.. ik heb 2 intra-linkingbooks gemaakt om heen en weer te reizen.
Dan eerst een 2e AE systeem opbouwen en vervolgens met een tesseract alles overpompen.. zal even een klusje zijn haha
Haha, precies zoals ik het heb gedaan. alleen toen ik merkte dat ik meer in de nieuwe, als de oude base was, heb ik in 1 ruk mn opslag verplaatst..MisterEagle schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:10:
[...]
Uhm.... Toch alleen de insulated redstone conduits??
Of alles?
[ Voor 3% gewijzigd door Dongersmooi op 08-06-2015 16:13 ]
Al eens gekeken naar de ME Quantum Network Bridge?Naiki schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:02:
[...]
Nee, maar ik moet eerlijk bekennen er zijn een beetje veel modsSj0eRdJuH schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:14:
[...]
Al eens gekeken naar de ME Quantum Network Bridge?
Haha ja volgens mij alleen de insulated hoor. Ik plaag je maar!Dongersmooi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:13:
[...]
Haha, precies zoals ik het heb gedaan. alleen toen ik merkte dat ik meer in de nieuwe, als de oude base was, heb ik in 1 ruk mn opslag verplaatst..
[...]
Uhm.... Toch alleen de insulated redstone conduits??
Of alles?
Of je pakt gewoon de storage cells waar al je items inzitten uit je ene AE2 systeem, en plaatst die in je andere AE2 systeem... Barrels en DSU's zijn uiteraard alleen in zijn geheel te verplaatsen.MisterEagle schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:10:
[...]
Dat is nog sneller inderdaad!R.di.Giovanni schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:12:
[...]
Of je pakt gewoon de storage cells waar al je items inzitten uit je ene AE2 systeem, en plaatst die in je andere AE2 systeem... Barrels en DSU's zijn uiteraard alleen in zijn geheel te verplaatsen.
Moet je alleen de barrels handmatig verplaatsen of leegtrekken. DSU's kan je volgens mij breken zonder dat ze de inhoud verliezen? (ik gebruik enkel barrels + void upgrades voor de meest voorkomende dingen)
Ja DSU's kan je gewoon kapot hakken met een pickaxe en alles blijft erin zittenMisterEagle schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:31:
[...]
Dat is nog sneller inderdaad!
Moet je alleen de barrels handmatig verplaatsen of leegtrekken. DSU's kan je volgens mij breken zonder dat ze de inhoud verliezen? (ik gebruik enkel barrels + void upgrades voor de meest voorkomende dingen)
Verwijderd
mja easy manual to endgame was mss betere benamingR.di.Giovanni schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:15:
[...]
Je hebt een aardig lijstje met handige tips, maar om dit nu een easy start te noemen... Een aantal zaken die je noemt vereisen toch dat je al een behoorlijk eind op weg bent met een aantal mods.
Bij easy start verwacht ik meer wat tips hoe je best met een bepaalde mod kan beginnen om zo de eerste valkuilen te vermijden.
behoorlijk eind op weg bent met een aantal mods.en dat valt heel hard mee eigenlijk
meeste kan je echt snel maken
Ja hoor, ik vind t iig wel leuk maar Infinity heeft volgens mij veel meer mods. Dus als je daar al op uitgekeken bent denk k niet dat Direwolf veel toevoegt.Hairy23 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:58:
Is Direwolf20 modpack nog beetje leuk om te spelen? Ben beetje uitgekeken op FTB infinity.
Barrels kan je met een dolly makkelijk verplaatsen.MisterEagle schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:31:
[...]
Dat is nog sneller inderdaad!
Verwijderd
al doende leert menR.di.Giovanni schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:15:
[...]
Je hebt een aardig lijstje met handige tips, maar om dit nu een easy start te noemen... Een aantal zaken die je noemt vereisen toch dat je al een behoorlijk eind op weg bent met een aantal mods.
om lag tegen te gaan ben je best van je basis wat te spreiden
wat doe ik de dag van vandaag, ik bouw her en der gebouwtjes (een boomhut, een onderwater basisje, een toren, ...) en ik probeer er een mod in te huizen. Voor automatisatie een gebouw apart.
en overal intralinking books + quantum bridge voor AE zodat ik overal toegang heb tot hetzelfde ae systeem dat vertrekt uit 1 basis waar de grote controller zit
Vet! wist niet dat dat kon zo'n quantum bridge! Is dat nieuw sinds AE2?Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:13:
[...]
al doende leert men
om lag tegen te gaan ben je best van je basis wat te spreiden
wat doe ik de dag van vandaag, ik bouw her en der gebouwtjes (een boomhut, een onderwater basisje, een toren, ...) en ik probeer er een mod in te huizen. Voor automatisatie een gebouw apart.
en overal intralinking books + quantum bridge voor AE zodat ik overal toegang heb tot hetzelfde ae systeem dat vertrekt uit 1 basis waar de grote controller zit
All,
Ik zie nog steeds kleine lagspikes op de gotcraft server. En die zijn ook weer gerelateerd aan de Redstone Conduits van Ender IO.
Ik zou ieder dus willen vragen die te verwijderen uit zijn base. Ik zal de recipe blokkeren tot er een update is.
Thanks!
Ik zie nog steeds kleine lagspikes op de gotcraft server. En die zijn ook weer gerelateerd aan de Redstone Conduits van Ender IO.
Ik zou ieder dus willen vragen die te verwijderen uit zijn base. Ik zal de recipe blokkeren tot er een update is.
Thanks!
hmm, zit me af te vragen wat nou een leuke build is. Heb een leuk plekje bij bergen gevonden (ja mensen, Vasrel's basisje is van mij
)
Maar wat wordt het? Een toren met elevators? Elke floor andere mod?
Een ondergrondse basis?
Ik ga een mooie build proberen, iets wat ik nauwelijks doe.
Maar wat wordt het? Een toren met elevators? Elke floor andere mod?
Een ondergrondse basis?
Ik ga een mooie build proberen, iets wat ik nauwelijks doe.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik zit dus met het zelfde probleem, hoe ga ik het bouwen welke stijl,.. kasteel of geen kasteel.. etc...
Word je gek van
Word je gek van
Haha, ik ken het.
Ik ben begonnen in een village waar de bedoeling was de village steeds meer uit te breiden en elke toepassing in een huisje te plaatsen.
Het werd een beetje druk in de buurt dus kon ik niet uitbreiden naar de vlakte naast mn village dus ben ik verhuist naar een eiland waar ik verschillend gekleurde glazen domes heb die cilindervormig tot aan bedrock gaan.
Elke cilinder krijgt zn eigen thema en mod. Alleen de domes zijn een b*tch om te bouwen, de cilinders met een builders wand (thnx Xena
) gaan nog wel maar die domes...
In de toekomst wil ik het eiland nog wat verbouwen zodat alles een beetje een 'buitenaardse base' feel krijgt..
Maar dit kan morgen weer helemaal iets anders zijn
dit keer...
Ik ben begonnen in een village waar de bedoeling was de village steeds meer uit te breiden en elke toepassing in een huisje te plaatsen.
Het werd een beetje druk in de buurt dus kon ik niet uitbreiden naar de vlakte naast mn village dus ben ik verhuist naar een eiland waar ik verschillend gekleurde glazen domes heb die cilindervormig tot aan bedrock gaan.
Elke cilinder krijgt zn eigen thema en mod. Alleen de domes zijn een b*tch om te bouwen, de cilinders met een builders wand (thnx Xena
In de toekomst wil ik het eiland nog wat verbouwen zodat alles een beetje een 'buitenaardse base' feel krijgt..
Maar dit kan morgen weer helemaal iets anders zijn
It wasn't meeRixxje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:03:
dit keer...
[ Voor 17% gewijzigd door Dongersmooi op 09-06-2015 13:20 ]
Ik denk dat je Xoldar moet bedanken voor die tipDongersmooi schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:17:
Elke cilinder krijgt zn eigen thema en mod. Alleen de domes zijn een b*tch om te bouwen, de cilinders met een builders wand (thnx Xena) gaan nog wel maar die domes...
Hij zat zeker niet in AE(1). Daar moest je met buildcraft request pipes en enderchests aan de gang als je remote iets met je items wilde doen. Die nieuwe bridge ziet er heel interessant uit. Ga ik ook zeker gebruiken voor mijn iets meer ver gelegen locaties.MisterEagle schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:35:
Vet! wist niet dat dat kon zo'n quantum bridge! Is dat nieuw sinds AE2?
Dat kan ook wel, het was iets met een XR.di.Giovanni schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:21:
[...]
Ik denk dat je Xoldar moet bedanken voor die tip
Nou is het spelen in infinity wel erg makkelijk, als je bijvoorbeeld kijk naar de mod draconic evolution. Hier heb je bijvoorbeeld voor RF een storage unit van 2 triljoen rf en armor waarbij je gewoon niet meer dood kan.Dongersmooi schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:30:
[...]
Ja hoor, ik vind t iig wel leuk maar Infinity heeft volgens mij veel meer mods. Dus als je daar al op uitgekeken bent denk k niet dat Direwolf veel toevoegt.
[...]
Barrels kan je met een dolly makkelijk verplaatsen.
Gezien de modlist is deze wel wat meer balanced dan infinity als je eenmaal ver ben.
Ik zal de configs eens gaan bekijken van direwolf of deze nog beetje afwijken van de configs van Infinity.
Als je soms zie wat Direwolf in zijn let's plays doet in deze mod packs is opzich ook wel erg leuk.
Mijn redstone conduits zijn weggehaaldeRixxje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:03:
haha, ik weet het ook niet meer
Ah, dat wist ik niet. Maar dan zal t wel iets voor je zijn
Als je t wilt proberen DM of post je MCnaam hier en je bent welkom om even te kijken.
Zijn er nog mooie plaatjes van wat er nu allemaal gemaakt wordt?
bloodmagic heeft ook zo'n armor set die aardig OP isHairy23 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:25:
[...]
Nou is het spelen in infinity wel erg makkelijk, als je bijvoorbeeld kijk naar de mod draconic evolution. Hier heb je bijvoorbeeld voor RF een storage unit van 2 triljoen rf en armor waarbij je gewoon niet meer dood kan.
Gezien de modlist is deze wel wat meer balanced dan infinity als je eenmaal ver ben.
Ik zal de configs eens gaan bekijken van direwolf of deze nog beetje afwijken van de configs van Infinity.
Als je soms zie wat Direwolf in zijn let's plays doet in deze mod packs is opzich ook wel erg leuk.
bedoel je dan project omega?MisterEagle schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:55:
[...]
bloodmagic heeft ook zo'n armor set die aardig OP is
Ik ben een groot fan van blood magic, vind het een erg leuke mod.
Mijn gebruikersnaam binnen MC is : Androme_Hyperion
[ Voor 9% gewijzigd door Hairy23 op 09-06-2015 14:02 . Reden: even gebruikersnaam toevoegen ]
gewoon de mod blood magic, iets dan demonish armor ofzo wat helemaal uit te breiden is met sigils. Kan je ook gewoon in de void vallen zonder dood te gaan etc.Hairy23 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:00:
[...]
bedoel je dan project omega?
Ik ben een groot fan van blood magic, vind het een erg leuke mod.
Mijn gebruikersnaam binnen MC is : Androme_Hyperion
Ja dat is het bound armor, project omega is een upgrade daarvoor, daarvoor moet je wel een tier 6 altar hebben.MisterEagle schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:08:
[...]
gewoon de mod blood magic, iets dan demonish armor ofzo wat helemaal uit te breiden is met sigils. Kan je ook gewoon in de void vallen zonder dood te gaan etc.
die bedoelde ik inderdaad! wist niet dat er een upgrade voor wasHairy23 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:42:
[...]
Ja dat is het bound armor, project omega is een upgrade daarvoor, daarvoor moet je wel een tier 6 altar hebben.
Zit er ook nog niet zo lang in of mogelijk zit die pas in de nieuwste versie van blood magic.MisterEagle schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:51:
[...]
die bedoelde ik inderdaad! wist niet dat er een upgrade voor wasWeer wat geleerd.
Heb het nog niet kunnen zien, maar de mod author heeft schijnbaar zelfs een handleiding gemaakt ingame voor blood magic.
Ook voor mij als leek is dit nog abracadabra, dus het moet veel simpeler uitgelegd kunnen worden.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:21:
Eens met R.di.Giovanni
Ik heb het modded mc inmiddels opgegeven.
Ik krijg gewoon geen overzicht over alle mods, ondanks de guides die ik dankzij jullie heb gevonden. Er moeite voor doen werkt niet, dat frustreert me alleen maar.
Ik speel MC om me te ontspannen, niet om er gstresst van te raken.
Dat slecht overzicht krijgen is iets wat me irl ook moeite kost, dus aan de guides of het spel ligt het niet.
Nu nog iets vinden wat me wel afgaat op eRixx's server... Nu ben ik vooral aan het niksen, of 'n beetje rond aan het vliegen.

Ik krijg gewoon geen overzicht over alle mods, ondanks de guides die ik dankzij jullie heb gevonden. Er moeite voor doen werkt niet, dat frustreert me alleen maar.
Dat slecht overzicht krijgen is iets wat me irl ook moeite kost, dus aan de guides of het spel ligt het niet.
Nu nog iets vinden wat me wel afgaat op eRixx's server... Nu ben ik vooral aan het niksen, of 'n beetje rond aan het vliegen.
Gister na een tijdje gestopt.. "Connection refused by remote host" 2x in 5 minuten.. KPN zat weer te klooien.
Vanavond weer verder met:
1.) Thermal Expansion opzetten (Wat is een cheap manier om snel power over te zetten qua kabels?)
2.) Botania opzetten op een Daktuin
Vanavond weer verder met:
1.) Thermal Expansion opzetten (Wat is een cheap manier om snel power over te zetten qua kabels?)
2.) Botania opzetten op een Daktuin

Ik wil je best helpen hoor.Richub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:47:
Ik heb het modded mc inmiddels opgegeven.![]()
Kunnen eventueel ergens overnieuw beginnen vanaf 0. Ben alleen niet heel erg veel online, alleen 's avonds en het weekend. Is dan wel makkelijk dat we elkaar kunnen spreken. (@Rixxxje misschien een idee om een Teamspeak op te zetten?)
Boullie
Note:
Ik heb een TS die niks doet! Deze kan ik omzetten naar MC mocht het aantrekkelijk zijn.
Mochten mensen het willen, DM me even zodat ik kan kijken of er animo voor is. (Zodat we het topic niet vervuilen)
Al 2 mensen hebben intresse,
Als Erixxje ook even aangeeft of hij er mee akkoord gaat
(wil niet dingen doen zonder goedkeuring van admin)
Ik heb een TS die niks doet! Deze kan ik omzetten naar MC mocht het aantrekkelijk zijn.
Mochten mensen het willen, DM me even zodat ik kan kijken of er animo voor is. (Zodat we het topic niet vervuilen)
Als Erixxje ook even aangeeft of hij er mee akkoord gaat
[ Voor 63% gewijzigd door corset op 10-06-2015 10:58 ]
Ik run alleen de mc server maar hoor :-) Verder heb ik niets te vertellen en gepasseerd voel ik me niet snel :-)corset schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:16:
Note:
Als Erixxje ook even aangeeft of hij er mee akkoord gaat(wil niet dingen doen zonder goedkeuring van admin)
Het is juist leuk om er een soort 'joint venture' van te maken.
In het verleden hostte ik 2 van de bungee werelden die toen op eRixxje's server draaiden.
Ik heb nog steeds een prima tweede pc staan waar ik makkelijk iets op kan hosten.
Een teamspeak server is (denk ik) een leuke toevoeging, ik zie iig bij de 'grote servers' vaak dat ze teamspeak aanbieden. Praten gaat nu eenmaal een factor 10-15 sneller dan typen.
In het verleden hostte ik 2 van de bungee werelden die toen op eRixxje's server draaiden.
Ik heb nog steeds een prima tweede pc staan waar ik makkelijk iets op kan hosten.
Een teamspeak server is (denk ik) een leuke toevoeging, ik zie iig bij de 'grote servers' vaak dat ze teamspeak aanbieden. Praten gaat nu eenmaal een factor 10-15 sneller dan typen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
LET OP! Deze TS wordt gebruikt ook voor mijn GW2 guild (voor 4-5 man) dus verwacht dat er buiten de MC channel wel engels gesproken zal worden.
Oeeh handig Teamspeak
Zodra ik weer online kan (irritante vrouw houd mijn bureau bezet) join ik TS wel. Ik haat typen
en vooral uitleg geven of krijgen is makkelijker.
Nice een Teamspeak
ik krijg alleen de volgende error als ik het MC channel wil joinen:
channel maxclient reached
wellicht staat er een channel instelling nog niet helemaal goed?
ik krijg alleen de volgende error als ik het MC channel wil joinen:
channel maxclient reached
wellicht staat er een channel instelling nog niet helemaal goed?
hmm even kijken!
Herstart gegeven! Max Channel Users stond op 0
Excuses
Herstart gegeven! Max Channel Users stond op 0
Excuses
[ Voor 67% gewijzigd door corset op 10-06-2015 14:24 ]
Leuk, ik ben benieuwd. Ik kan niet te veel praten want game gewoon in de huiskamer (compromis tussen mij en mijn vrouw om mijn gameverslaving en haar Dongers-verslaving
te kunnen combineren).
Als ik er aan toe kom, zal ik vanavond weer wat plaatsjes maken.lekrutes schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:43:
Zijn er nog mooie plaatjes van wat er nu allemaal gemaakt wordt?
Cool! Voor mij geldt een beetje hetzelfde als dongers, behalve dat mijn vrouw hopelijk geen dongers-verslaving heeft ;-)
Maar dit weekend zit ik alleen dus ik zal zeker even langshoppen :-)
Maar dit weekend zit ik alleen dus ik zal zeker even langshoppen :-)
Voor de liefhebbers heb ik een aantal random screenshots gemaakt.
Dit is van Direwolf 20 waar de meeste nu op spelen.

Dit zijn ze even voorlopig, te zijner tijd zal ik wel weer nieuwe uploaden
Dit is van Direwolf 20 waar de meeste nu op spelen.

Dit zijn ze even voorlopig, te zijner tijd zal ik wel weer nieuwe uploaden

Ik heb er weer een aantal van Direwolf20, maar die bewaar ik nog even een dagje :-)
De screenshots zijn trouwens iets donkerder dan ik het zelf ervaar, hoe dat komt weet ik niet.
Maar goed er was iemand die screenshots wilde zien, dus bij deze.
De volgende shots die ik eerdaags zal uploaden, zijn weer van heel andere omgevingen, en als het niet al teveel werk is zal ik ze misschien clickable maken naar full screen.
De screenshots zijn trouwens iets donkerder dan ik het zelf ervaar, hoe dat komt weet ik niet.
Maar goed er was iemand die screenshots wilde zien, dus bij deze.
De volgende shots die ik eerdaags zal uploaden, zijn weer van heel andere omgevingen, en als het niet al teveel werk is zal ik ze misschien clickable maken naar full screen.
[ Voor 11% gewijzigd door MarElo op 11-06-2015 03:08 ]
Ziet er mooi uit.
Ook mooie foto's.
Wie heeft die ovale bol gemaakt dan
Ook mooie foto's.
Van Boulie (oid).
Misschien is het leuk dat ieder z'n eigen base showed, of (als je zin hebt natuurlijk) dat je t aan kan geven van wie, welke base is. Er zijn een paar foto's die ik niet helemaal kan plaatsen.
Misschien is het leuk dat ieder z'n eigen base showed, of (als je zin hebt natuurlijk) dat je t aan kan geven van wie, welke base is. Er zijn een paar foto's die ik niet helemaal kan plaatsen.
Ik zal die van mij vanmiddag wel plaatsenDongersmooi schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 07:15:
Van Boulie (oid).
Die heb ik gemaakt met behulp van de building guide.lekrutes schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 07:10:
Ziet er mooi uit.
Ook mooie foto's.
Heeft een paar nachten gekost maar dan heb je ook wat
Boullie
Van die van mij hoef je geen foto's te maken
Enige wat ik nu heb;
mana pool
3 dayblooms
pulverizer
redstone furnace
4x survivalist generator
volgende stappen:
Steam Dynamo's
Energy Cell
Meer dayblooms
Stable food supply
En vooral: Tinker's Construct, ik moet grote area's clearen, dus ga Hammer nodig hebben.
mana pool
3 dayblooms
pulverizer
redstone furnace
4x survivalist generator
volgende stappen:
Steam Dynamo's
Energy Cell
Meer dayblooms
Stable food supply
En vooral: Tinker's Construct, ik moet grote area's clearen, dus ga Hammer nodig hebben.
Verwijderd
mja ik denk dat het komt omdat ik het allemaal al eens gedaan heb dat het zo simpel lijkt maar als je niet weet wat het inhoudt lijkt het misschien complexMarElo schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:52:
[...]
Ook voor mij als leek is dit nog abracadabra, dus het moet veel simpeler uitgelegd kunnen worden.
Eens met R.di.Giovanni
TIP 1 :
ftbwiki.org
TIP 2 :
begin bij het begin, kijk eens naar de singleplayer serie van DW20 vanaf episode 1
hij gaat echt wel traag en legt veel uit waardoor je veel bijleert
in seizoen 7 zijn er ondertussen al 85 episodes dus veel om te kijken en bij te leren is er zeker
ok mijn tips waren niet zo handig voor echte beginners waarschijnlijk maar ik dacht dat er wel iets van basis zou zijn van modded minecraft op deze thread, maar ja iedereen moet ergens beginnen
morph naar batmode = volledig op
zoek het maar uit wat het wil zeggen
ik speel nu zelf infinity en dat is zonder morph en dat vertraagt onze progressie wel aanzienlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 11:12 ]
DarkCorvuz bedankt voor je inzet hoor
Alle beetjes helpen.

Alle beetjes helpen.
Nu nog een paar plaatjes van de Direwolf20 waar de meeste lekker bezig zijn.
Ik heb er heel erg veel, maar ik denk niet dat het de bedoeling is, om heel veel screenshots te plaatsen hier, dus doe ik er een aantal per dag.
Het is natuurlijk een MC server topic, maarja aan de andere kant horen daar ook pics bij natuurlijk, zodat anderen kunnen zien hoe het er uit ziet.
Zeg het maar:
1: meer screenshots van Direwolf20 en spelers
2: doe maar iets minder screenshots.
Ik heb besloten om ze niet clickable te maken, dus hier zal je het mee moeten doen.

Tot zover van vandaag.
Ik heb er heel erg veel, maar ik denk niet dat het de bedoeling is, om heel veel screenshots te plaatsen hier, dus doe ik er een aantal per dag.
Het is natuurlijk een MC server topic, maarja aan de andere kant horen daar ook pics bij natuurlijk, zodat anderen kunnen zien hoe het er uit ziet.
Zeg het maar:
1: meer screenshots van Direwolf20 en spelers
2: doe maar iets minder screenshots.
Ik heb besloten om ze niet clickable te maken, dus hier zal je het mee moeten doen.

Tot zover van vandaag.
ik zal vanavond kijken of ik van mijn krot wat screenies kan maken
Ik ga dat ook wel doen 
Maar binnenkort ga ik waarschijnlijk verhuizen dus ik zal wel even foto's van mijn huidige basis maken.
Maar binnenkort ga ik waarschijnlijk verhuizen dus ik zal wel even foto's van mijn huidige basis maken.
Erixxje, kan je m'n vrouw whitelisten?
Naam: Fluffysqueak
Naam: Fluffysqueak
eRixxje, mogelijk dat ik een invite krijg op de server?
Minecraft naam is: Naughtylarry.
Thanks alvast!
Thanks alvast!
Hi eRixxje, ik volg graag Soetje hierboven.
Mijn minecraft naam is: Piranhaxl
thnx!
thnx!
Wordt gezellig druk! WOOT.
Zo, gister nieuw huis in gebruik genomen. Aan het einde kwam Xena even een kijkje nemen nog
Heb nu:
Ground floor: Chunk Loader
Floor 1: Storage, Farm, Botania, Mine Entrance
Floor 2: Ore Processing (Pulverizer + Redstone Furnace)
Floor 3: Power gen (3 Steam Dynamo's + Aqueaos accumalator)
To do:
Floor -1: Blood Magic
Floor -2: Thaumcraft
Floor -3: Mining Area
Zo, gister nieuw huis in gebruik genomen. Aan het einde kwam Xena even een kijkje nemen nog
Heb nu:
Ground floor: Chunk Loader
Floor 1: Storage, Farm, Botania, Mine Entrance
Floor 2: Ore Processing (Pulverizer + Redstone Furnace)
Floor 3: Power gen (3 Steam Dynamo's + Aqueaos accumalator)
To do:
Floor -1: Blood Magic
Floor -2: Thaumcraft
Floor -3: Mining Area
U bent toegevoegd!Soetje schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:16:
eRixxje, mogelijk dat ik een invite krijg op de server?
Thanks alvast!
En u bent ook toegevoegd! :-)devast8ion schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:50:
Hi eRixxje, ik volg graag Soetje hierboven.
thnx!
Is er iemand toevallig al druk bezig met mystcraft, want een digger world zou mogelijk wel een handig idee zijn voor het minen met een quarry.
Zou zeker welkom zijn 
ook al is het een handmatige mining age. Hammer ftw
ook al is het een handmatige mining age. Hammer ftw
ghehe er zijn wel heel wat mystcraft ages gemaakt al.... waarvan sommige goed te merken waren aan de performance van de serverHairy23 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:51:
Is er iemand toevallig al druk bezig met mystcraft, want een digger world zou mogelijk wel een handig idee zijn voor het minen met een quarry.
Maar tipje, gebruik een enderquarry. Deze heeft meerdere voordelen : Heeft upgrades bv fortune 3. en laat in principe standaard het landschap intact, zet alleen alles wat geen dirt is om naar dirt en je hoeft deze niet te chunkloaden, dat doet ie zelf! en alleen degene waarin die bezig is op dat moment.
Ja Ik ging er vanuit dat iedereen deze al gebruikteMisterEagle schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:51:
[...]
ghehe er zijn wel heel wat mystcraft ages gemaakt al.... waarvan sommige goed te merken waren aan de performance van de serverhaha
Maar tipje, gebruik een enderquarry. Deze heeft meerdere voordelen : Heeft upgrades bv fortune 3. en laat in principe standaard het landschap intact, zet alleen alles wat geen dirt is om naar dirt en je hoeft deze niet te chunkloaden, dat doet ie zelf! en alleen degene waarin die bezig is op dat moment.
Jup... IK WIL DIE HOLOLENSVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:56:
iemand E3 hololens reveal gezien?
craften die handel
Zal alleen jammmer genoeg wel erg duur zijn..

Zo, update van:
Vasrael & Fluffysqeak (Ja ze gaat de naam nog aanpassen
)
1.) Toren heeft nu:
Kelder1
Kelder2 (tunnel naar buitenhuis, 250 blocks verderop)
Entrance
Storage/Farming
Ore processing (Ender I/O gestart, bedankt voor de Tips Xena_Dragon!)
Power Gen (6 steam generators).
Volgende stappen;
AE system
Ender I/O uitbreiden met een Slice n Splice
Zwaard met decapitation erop (voor de Slice n Splice)
Ik ga me vermaken
Vasrael & Fluffysqeak (Ja ze gaat de naam nog aanpassen
1.) Toren heeft nu:
Kelder1
Entrance
Storage/Farming
Volgende stappen;
AE system
Ik ga me vermaken
Dat is zeker leuk!corset schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:04:
Zo, update van:
Vasrael & Fluffysqeak (Ja ze gaat de naam nog aanpassen)
1.) Toren heeft nu:
Kelder1
Entrance
Storage/Farming
Volgende stappen;
AE system
Ik ga me vermaken