NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:29:
[...]
Sorry, maar als je de openheid in dit draadje afdoet als drogredenen dan moet je dat zelf weten, maar dan ben ik uitgepraat met je. Ga vooral door met denken dat we het doen om jullie te pesten of dat het allemaal om de centjes draait.
[...]
Er is geen oplossing als jij blijft volhouden dat de enige oplossing is om de apps terug te brengen.
Er is geen oplossing als jij blijft volhouden dat het terugbrengen van de applicatie door de community geen mogelijkheid is. Zonder dit daadwerkelijk te onderbouwen.
[...]
Ten eerste is het veel te vroeg om te zeggen dat er niets met de ideeën gedaan wordt, en ten tweede zijn een aantal van de geopperde ideeën gewoon niet kosteneffectief of anderszins te risicovol. Wat ook steeds weer uitgelegd is trouwens.
Uitgelegd maar niet met feiten onderbouwd. Risico's heb je sowieso, anders kan je niets ondernemen. Ondernemen = risico nemen. Maar een risico is ook een kans op verbetering.
[...]
...
Daarmee doe je mij en mijn collega's echt tekort. Als het mij/ons niet zou interesseren had je geen enkele rooie post gezien in dit topic...
Zoals ik al aangaf: damage control. Mensen te woord staan voordat het escaleert. Heel goed trouwens, maar voor mij is dit geen oplossing. Natuurlijk kan je niet zeggen dat je het op de aangegeven manier gaat oplossen, daar vraag ik niet om. Ik wil alleen dat de mogelijkheid onderzocht gaat worden. Daarna zien we verder.
[...]
Commercieel mede afhankelijk zijn van een groep vrijwiliggers is lang niet altijd even handig. Je kan een groep vrijwilligers niet aan deadlines houden.
Klopt, maar je kan wel afspraken maken.
Je kan geen kwaliteit garanderen omdat je afhankelijk bent van mensen die het in hun vrije tijd moeten doen.
Dit is echt tegen het zere been aan. Mensen die in hun vrije tijd aan iets werken leveren echt niet
per definitie slechtere kwaliteit dan iemand die in loondienst is. Andersom ook niet. Gezien dit helemaal geen impact op de kwaliteit heeft.
Je kan helemaal niks eisen omdat alles uit goodwill gedaan wordt. De intentie om een app te maken kan best in het begin groot zijn, maar is dat over een jaar als de nieuwigheid eraf is ook nog zo?
Dit probleem heb je sowieso, ook al maak je het intern. Je moet mensen / tijd vrijmaken om aan de App te werken. Een extern team heeft meer tijd dan 1 ontwikkelaar

Dan zit Tweakers ineens met een potentieel slecht onderhouden en/of slecht in elkaar gezette app die ze dan zelf moeten gaan onderhouden of wéér cancellen. En dan hebben we deze discussie weer...
Dat is een valide risico. Hoe je het bekijkt. Een intern ontwikkelde app kan ook weer gecanceld worden.
Als je je als bedrijf niet kan richten op een bepaald deel van de markt dan moet je dat ook niet op een halfzachte manier doen. Daar heeft niemand baat bij, de gebruiker nog het minst.
True. Maar een community ondersteunde app is niet halfzacht.
[...]
Tweakers heeft geen PR-afdeling. Het is gewoon het beste dat er nu gezegd kan worden. Nu komt er geen nieuwe app. Op korte termijn ook niet. Later is alles mogelijk.
Met PR bedoel ik de crewleden in dit topic

Zie ook hierboven.
[...]
Wat mij betreft niet. Je wil niks van ons aannemen in dit topic, hoe goed we het ook proberen uit te leggen. Je geeft er blijk van dat je geen ervaring hebt met grote projecten die lange tijd door meerdere mensen ondersteund moeten worden door compleet de risico's ervan te ontkennen maar verwacht vervolgens wel van Tweakers dat het jouw visie uitwerkt tot de praktijk, en als Tweakers dat niet doet dan "bedenken we geen goeie oplossing" en "wordt er niks met ideeën gedaan." Geld geven is niet hetzelfde als vertrouwen hebben in mensen die écht wel goed overwogen hebben wat ze nou wel en niet met beperkte devkracht kunnen doen.
Ik heb alleen gevraagd om het idee te onderzoeken. Als uit dat onderzoek komt dat er geen animo voor is of dat het simpelweg niet haalbaar is, dan leg ik me daar bij neer. Maar als er, zoals ik verwacht, een kans is dat het een groot succes wordt. Zeg ik: Doen!