Hallo iedereen,
We weten allemaal dat Tweakers een mooi responsive design heeft, alleen vind ik zelf dat dit niet goed geimplementeerd is. De Tweakers app in de App Store is EOL dus maken we nu gebruik van de website, door er een snelkoppeling van te maken op je homescreen. Dit werkt wel redelijk, het is immers gewoon een snelkoppeling, maar dat kan met een paar kleine regels code veranderd worden in een "volledige" app voor iOS en Android.
Hieronder een aantal voorbeelden op een iPhone, dit zal ongeveer hetzelfde gelden voor Android.
Elke keer als ik op het Tweakers icoontje klik beland ik op de Tweakers website. Zoals je hieronder ziet zie je gewoon een website in een mobiele browser. Inclusief adresbalk en controls.

Na een paar dagen heb ik uiteindelijk heel veel tabbladen openstaan. Zie hieronder.

Nu is het mogelijk met een klein aantal lijnen code een volledige web app te maken. Het resultaat is als volgt.

Nu heb je een Tweakers app op je homescreen, die draait als aparte app, geen onnodige adresbalk, controls, tabbladen en dus geheugen. Wederom "installeer" je deze app door in je browser Tweakers.net te bezoeken, en "toevoegen aan homescreen" te tappen.
Meer info:
https://developer.apple.c...uringWebApplications.html
https://developer.chrome....droid/installtohomescreen
Het is dus maar een kleine aanpassing aan de huidige code. Ik ben zelf van mening dat dit best een grote impact heeft op het gebruiksgemak. Deze code werkt tevens voor Android devices.
Laat me weten wat jullie mening hier van is.
We weten allemaal dat Tweakers een mooi responsive design heeft, alleen vind ik zelf dat dit niet goed geimplementeerd is. De Tweakers app in de App Store is EOL dus maken we nu gebruik van de website, door er een snelkoppeling van te maken op je homescreen. Dit werkt wel redelijk, het is immers gewoon een snelkoppeling, maar dat kan met een paar kleine regels code veranderd worden in een "volledige" app voor iOS en Android.
Hieronder een aantal voorbeelden op een iPhone, dit zal ongeveer hetzelfde gelden voor Android.
Elke keer als ik op het Tweakers icoontje klik beland ik op de Tweakers website. Zoals je hieronder ziet zie je gewoon een website in een mobiele browser. Inclusief adresbalk en controls.

Na een paar dagen heb ik uiteindelijk heel veel tabbladen openstaan. Zie hieronder.

Nu is het mogelijk met een klein aantal lijnen code een volledige web app te maken. Het resultaat is als volgt.

Nu heb je een Tweakers app op je homescreen, die draait als aparte app, geen onnodige adresbalk, controls, tabbladen en dus geheugen. Wederom "installeer" je deze app door in je browser Tweakers.net te bezoeken, en "toevoegen aan homescreen" te tappen.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <!-- Dit zijn de iconen voor de app. Verschillende afmetingen voor verschillende resoluties. --> <link href="img/retina.png" rel="apple-touch-icon" /> <link href="img/retina76.png" rel="apple-touch-icon" sizes="76x76" /> <link href="img/retina120.png" rel="apple-touch-icon" sizes="120x120" /> <link href="img/retina152.png" rel="apple-touch-icon" sizes="152x152" /> <!-- Met deze meta tag wordt er tegen de browser gezegd dat het mogelijk is om er een web app van te maken. --> <meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes" /> <!-- Hiermee kun je de status bar een kleur geven, ik vind zwart mooi. --> <meta name="apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="black" /> <!-- De titel van de app op het homescreen. --> <meta name="apple-mobile-web-app-title" content="Tweakers"> <!-- Om het een beetje fancy te maken, is het mogelijk om een splash screen te laten zien voordat de app volledig geladen is. Verschillende afmetingen voor verschillende resoluties. --> <link href="img/splash-320x460.png" media="(device-width: 320px) and (device-height: 480px) and (-webkit-device-pixel-ratio: 1)" rel="apple-touch-startup-image"> <link href="img/splash-640x920.png" media="(device-width: 320px) and (device-height: 480px) and (-webkit-device-pixel-ratio: 2)" rel="apple-touch-startup-image"> <link href="img/splash-640x1096.png" media="(device-width: 320px) and (device-height: 568px) and (-webkit-device-pixel-ratio: 2)" rel="apple-touch-startup-image"> <link href="img/splash-768x1004.png" media="(device-width: 768px) and (device-height: 1024px) and (orientation: portrait) and (-webkit-device-pixel-ratio: 1)" rel="apple-touch-startup-image"> <link href="img/splash-1536x2008.png" media="(device-width: 768px) and (device-height: 1024px) and (orientation: portrait) and (-webkit-device-pixel-ratio: 2)" rel="apple-touch-startup-image"> |
Meer info:
https://developer.apple.c...uringWebApplications.html
https://developer.chrome....droid/installtohomescreen
Het is dus maar een kleine aanpassing aan de huidige code. Ik ben zelf van mening dat dit best een grote impact heeft op het gebruiksgemak. Deze code werkt tevens voor Android devices.
Laat me weten wat jullie mening hier van is.