Einde Tweakers smartphone apps Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Hacker News heeft net 5 dagen geleden een API uitgerold zodat developers hun eigen apps/sites/etc. kunnen bouwen op basis van de content van HN. (Zie http://blog.ycombinator.com/hacker-news-api)

Interessant is hun belangrijkste reden om deze stap te zetten:
Most importantly, the reason we released an API is so that we can start modernizing the markup on Hacker News. Because there are a lot of apps and projects out there that rely on scraping the site to access the data inside it, we decided it would be best to release a proper API and give everyone time to convert their code before we launch any new HTML.
Het lijkt er juist op dat jullie precies het omgekeerde aan het doen zijn:
Tweakers lijkt een API als een remmende beperkende factor voor de ontwikkeling van de site te zien. Bij HN geven ze juist aan dat het hen de vrijheid geeft om aan de site te tweaken zonder die beperkingen te hebben, immers is er toch een API.

Bovenstaande gaat natuurlijk alleen op als de API relatief simpel is.
Mijn voorstel zou dus zijn: maak een simpele API (begin bij wijze van spreken alleen met een RSS-feed met complete artikelen) en kijk wat er gebeurt. Zal er een wildgroei van 'troep'-apps komen? Ik verwacht dat er in praktijk vanzelf één of 2 goede apps per platform zullen bovendrijven. En de 'troep'-apps? Verplicht dat men een duidelijk disclaimer in de app plaatst dat de apps door derden zijn ontwikkeld.
Als je naar HN kijkt dan lijkt het open stellen van de data (c.q. het oude beleid van het toestaan van scrapen) alleen maar een positief effect te hebben. De site heeft hierdoor alleen maar hun bereik vergroot zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Nadeel is alleen dat Tweakers crew als de dood is dat er ook maar één klein smetje op de perfecte naam van Tweakers kan komen.

Voor hun is het of intern ontwikkelen of niets. Doordat ze niet genoeg mensen hebben, doet Tweakers niets.

Tweakers.net heeft amper concurrentie in Nederland, dus waarom zouden ze risico nemen? Niets doen heeft geen risico (denken ze). Iets wel doen heeft natuurlijk het risico dat dat fout gaat. Tweakers.net wint jaar op jaar de "Website van het jaar"-award. Waarom? Omdat er maar één Tweakers.net-achtige (deze hoeveelheid users, content, etc) website in Nederland is. Dat weten zij ook.

[ Voor 3% gewijzigd door 90710 op 13-10-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35

rob_erwt

What does this button do?

Topicstarter
Arniebomba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:51:
Maar zoveel argumentatie als dat men jullie ook geeft, en met "men" bedoel ik een aantal mensen die Tweakers mede groot hebben gemaakt, jullie hebben er maling aan.
Over welke mensen heb je het dan? Want de enige (3? 4?) users die hier structureel klagen over het verwijderen van de app zijn niet users die ik schaar onder 'Tweakers groot gemaakt hebben'...
Jullie lezen de berichten toch wel? DOE er dan ook iets mee. Jullie zijn er toch voor de community? Stap dan uit die wereld van "wij hebben de juiste redenen en de rest heeft pech", en sta open voor kritiek en verandering in plaats van alles te verwerpen.
We lezen alle berichten en doen er ook wat mee. Alleen is dat niet de actie die jij graag wil. Tsja, daar kunnen wij dan niet veel aan veranderen. En het feit dat dit topic er is en ik (en andere crew) überhaupt nog reageren, geeft aan dat we open staan voor kritiek. Als we geen kritiek willen, is dit topic met 1 click op slot gegooid.
90710 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 07:27:
Nadeel is alleen dat Tweakers crew als de dood is dat er ook maar één klein smetje op de perfecte naam van Tweakers kan komen.
Wat voor schade heeft Tweakers 7 gedaan dan als ik vragen mag? De bezoekersaantallen zijn er in ieder geval niet door gedaald en na de enigszins valse start hebben we aanpassingen gedaan waardoor het merendeel van onze bezoekers nog steeds tevreden zijn. Wat is dat? Het zou toch niet zo zijn dat we toen gewoon geluisterd hebben naar onze users!? Vast niet, wat doen we schijnbaar nooit...
Voor hun is het of intern ontwikkelen of niets. Doordat ze niet genoeg mensen hebben, doet Tweakers niets.
Ah, je leest onze release .plans ook al niet meer? Want daarin staat wat we wel doen. Dat er bepaalde zaken blijven liggen die jij graag opgelost zou zien: ja, dat kan. Je bent niet de enige user en jouw wensenlijst is dus niet onze roadmap.
Tweakers.net heeft amper concurrentie in Nederland, dus waarom zouden ze risico nemen? Niets doen heeft geen risico (denken ze). Iets wel doen heeft natuurlijk het risico dat dat fout gaat. Tweakers.net wint jaar op jaar de "Website van het jaar"-award. Waarom? Omdat er maar één Tweakers.net-achtige (deze hoeveelheid users, content, etc) website in Nederland is. Dat weten zij ook.
En het feit dat er maar geen (echte?) concurrent opstaat, betekent misschien ook wel dat we het dus gewoon goed doen in de ogen van onze meeste users?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

rob_erwt schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:58:
[...]

Wat voor schade heeft Tweakers 7 gedaan dan als ik vragen mag? De bezoekersaantallen zijn er in ieder geval niet door gedaald en na de enigszins valse start hebben we aanpassingen gedaan waardoor het merendeel van onze bezoekers nog steeds tevreden zijn. Wat is dat? Het zou toch niet zo zijn dat we toen gewoon geluisterd hebben naar onze users!? Vast niet, wat doen we schijnbaar nooit...
Bezoekersaantallen niet. Maar de algemene indruk die Tweakers onder de bezoekers heeft is wel een tijd laag geweest. Gezien vele klachten die ik al voorbij heb zien komen.
[...]
Ah, je leest onze release .plans ook al niet meer? Want daarin staat wat we wel doen. Dat er bepaalde zaken blijven liggen die jij graag opgelost zou zien: ja, dat kan. Je bent niet de enige user en jouw wensenlijst is dus niet onze roadmap.
Ik had het over dit punt. Maar goed, dit is weer duidelijk een tegenwerkende opmerking.
[...]
En het feit dat er maar geen (echte?) concurrent opstaat, betekent misschien ook wel dat we het dus gewoon goed doen in de ogen van onze meeste users?
Dat dacht MS met IE6 ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:52
@sanderev66, Arniebomba e.a.:
Is er ook maar één antwoord wat de medewerkers kunnen geven waarop jullie niet negatief reageren, behalve dan dat er een API en/of een app gemaakt wordt?

Want even vanuit mijn ongenuanceerde en vrije interpretatie: het lijkt erop dat jullie gewoon blijven morren totdat jullie je zin krijgen of totdat dit doodbloedt. Vind ik persoonlijk erg jammer want ik ben gewoon erg blij met het werk wat de devs hier doen gezien dat ze zoals gezegd maar met 5 man werken t.o.v. hoeveel content en techniek er wel niet in Tweakers zit. Een beetje waardering kan geen kwaad.

(en nee, met 15 euro per jaar krijg je niet het recht op een speciaal voor jouw wensen gereserveerde developer)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

@Ger, voor mij hoeven ze geen App te maken. Dat kan ik zelf ook. Maar ik zou wel graag willen zien dat ik daar niet in tegengewerkt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Waarin wordt je tegengewerkt dan?
niet meewerken !== tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Daar heb ik een leuke quote voor:
NMe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:20:
Wat voegt zo'n app toe bovenop een standaard-RSS-reader? En vergeet niet dat de RSS-feed niet de volledige artikeltekst bevat. Om een eigen app te maken die de volle content van Tweakers aanbiedt zul je tenzij je gaat scrapen toch echt gewoon een webview moeten bouwen die (hoe ironisch) de site zelf laat zien. En scrapen is volgens mij ook geen optie. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de bedrijfsjurist daar vrolijk van wordt. ;)
Zie hier dreigen met de bedrijfsjurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
90710 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:16:
[...]

Bezoekersaantallen niet. Maar de algemene indruk die Tweakers onder de bezoekers heeft is wel een tijd laag geweest. Gezien vele klachten die ik al voorbij heb zien komen.
Klagende gebruikers is niets nieuws; dat is in de tien jaar dat ik al voor Tweakers werk nooit anders geweest. Het zit een beetje in de aard van het beestje denk ik. Grootste verschil met andere sites is dat wij er ook een platform voor bieden en er zelfs naar luisteren (en vaak ook wel iets mee doen) ;)

Ons beleid mbt API's is iets waar wij als als devvers niet zoveel over te zeggen hebben; als je daar een concreet verzoek voor hebt dan mag je dat in Mooie Features vragen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik denk dat ik dat ga doen. Het gaat natuurlijk wel even duren voordat ik iets concreets op papier heb. Maar het moet wel mogelijk zijn wat te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Aan de ene kant had ik liever een app gebruikt. Vind ik zelf toch fijner dan iedere keer weer naar safari gaan, + dat ik zelf het responsive design niet zo geweldig vind werken (iPhone 5). Aan de andere kant.. ik heb de app een tijd lang gebruikt voordat het werd geupdate voor iOS 7 (nooit geweten dat dat gebeurd is, had ik het misschien nog eens geprobeerd) en dat was echt niet meer acceptabel te noemen voor de vele apps die je tegenwoordig in de AppStores ziet verschijnen, en absoluut niet up-to-Tweakers-standaard. Begrijpelijke keuze dus, maar wel jammer. Wellicht dat we in de toekomst nog eens een app zien verschijnen. Ik hoop het in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Ongekend wat een zelfingenomen houding en een sneer die er gemaakt wordt naar de mensen die wel commentaar hebben. Walgelijk en zeer onprofessioneel.
Al kan ik er ook wel weer om lachen. Het tekent echt :)
Ik kom tot de conclusie dat mijn reactie op zondag 12 oktober 2014 22:31 gegrond is. Het zij zo.
Verder zal ik het er nu dan ook echt bij laten.

[ Voor 23% gewijzigd door Arniebomba op 13-10-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik hoef ook niet professioneel te zijn. Ik ben maar een simpele gebruiker die net als jij en op dezelfde manier zijn mening geeft. :)
Als je dat walgelijk vind, zoek dan ff een spiegel.

[ Voor 25% gewijzigd door Tjolk op 13-10-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ok jullie vragen om goed onderbouwde argumenten. Ik ben van mening dat op een trolletje na hier en daar er best goede dingen gezegd zijn.

Maar dan willen wij ook wat.
Wat gaan jullie dan doen???
Niet wat gaan jullie niet doen. Dat zijn jullie steeds aan het herhalen.

Je kunt wel een topic openen en spreken dat dat is om ons de kans te geven om mee te praten. Maar als jullie alleen maar jullie standpunten verdedigen komt het toch over dat er inderdaad niets gaat veranderen.

Ik snap dat het extra werk is.
En dat misschien niet iedereen erover loopt te klagen. Maar het toont echte betrokkenheid van jullie kant als jullie het toch zouden doen.

En ja als jullie dat echt niets willen veranderen (hoop niet), ja dan kan voor mij er net zo goed een slotje op ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 13-10-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Vind het wel erg jammer dat de app het niet meer doet. :(
De app werkte namelijk vaak veeeel sneller dan de site openen in een browser. Dus als jullie daar nou iets aan zouden kunnen doen, dan wil ik best de site aan mijn homescreen pinnen. Ik wil namelijk gewoon ff snel het laatste nieuws kunnen zien, daar was de app perfect voor.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Op een Nexus 5 is de website sneller dan de app

[YouTube: http://youtube.com/watch?v=LRHuYEB4sbw]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
_David_ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:41:
Op een Nexus 5 is de website sneller dan de app

[video]
:/ Heb zelf ook een Nexus 5, maar daar was de app echt sneller. Misschien omdat het filmpje over een snelle wifi verbinding gaat? Site over 3g laden duurt best lang namelijk op mijn werk tel. (lumia 630). Helaas Nexus 5 vandaag thuis laten liggen, dus kan het niet testen |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 13-10-2014 16:47 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bij mij is Tweakers een van de weinig websites die ook op 3G snel is, ik zal het ook wel is naast elkaar zetten met een 3g verbinding.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 18:08
het enige waar ik problemen mee heb is het kijken van filmpjes op de frontpage met mijn mobiel. Bijna altijd duurt het heel lang voor het filmpje begint te spelen, als ik op advertentie overslaan klik ga ik vaak lekker toch naar de website van de advertentie en switchen tussen resolutie is bijna niet te doen.

nexus 5. Ook switchen van normaal naar full screen is vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:51

OB1

De video player werkt op mobiel niet fijn, in de app was het beter.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

90710 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:49:
Daar heb ik een leuke quote voor:

[...]

Zie hier dreigen met de bedrijfsjurist.
Dreigen met een jurist bestaat niet. De jurist is degene die dreigt als hij dat nodig vindt. Ik wilde er alleen mee zeggen dat het zomaar scrapen van de site waarschijnlijk niet gewaardeerd wordt, maar in overleg is er misschien meer mogelijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
ik vind het vooral jammer. gebruik veel apps. maar de website met de reclame banners( die ik niet wil zien). vind ik ronduit irritant. ik was een fervent gebruiker van de tweakers.net app. vooral voor het nieuws.

Ik wil niet verplicht worden via een browser te lezen. Tweakers was een community die voorop liep. maar mijns inziens zijn ze ver weggezakt met dit principe ( geen app) sinds ze zijn overgenomen en er geld verdiend moet worden. Daarom blijf ik dus voorlopig ook adblock, ghostery en dergelijke gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe dúrft Tweakers inderdaad om geld te willen verdienen voor de diensten waarvoor tientallen mensen volle werkweken kosten?! Dat verdien jij natuurlijk allemaal gratis te krijgen als gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
@admin jullie hebben een keuze, wij als gebruikers hebben een keuze. Ik kies ervoor om niet gevolgd te willen worden, en geen banners in beeld te hebben. En dat geldt niet alleen voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Daar hebben we abonnementen voor. Heb je geen banners meer op de site. Mooi toch?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

adslfreak schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:42:
@admin jullie hebben een keuze, wij als gebruikers hebben een keuze. Ik kies ervoor om niet gevolgd te willen worden, en geen banners in beeld te hebben. En dat geldt niet alleen voor jullie.
Hoeveel sites ken je die niet alleen abonnementen hebben die niet eens de geprojecteerde kosten dekken maar daarbij ook nog eens de mogelijkheid bieden om zelf alle social media-rotzooi uit te zetten in je settings? Met een abonnementje van 15 euro per jaar bereik je hetzelfde als wat je nu bereikt en hoor je niemand zeiken. Nu loop je om je heen te slaan en schoppen omdat Tweakers niet doet wat jij wil terwijl je niet eens bijdraagt aan de inkomsten waardoor je eigenlijk helemaal géén recht van spreken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 21:13
Ik vond het zelf eerlijk gezegd even vervelend toen ik merkte dat de app niet meer onderhouden werd. Dit kwam eigenlijk alleen omdat ik het te omslachtig vond via de browser naar mijn bladwijzers te gaan etc. Ik had me er verder niet in verdiept en kon zo snel ook geen manier vinden om een bladwijzer op mijn startscherm te plaatsen met een andere app dan de standaard browser van Android.
En gelukkig heeft Chrome deze functionaliteit toegevoegd, hoewel het toch wel even ' ontdekken' is. Dit zal ook voor veel andere gebruikers het geval zijn. Maar de functie werkt erg goed, en het heeft de functionaliteit en snelheid van een app door het responsieve design. Het enige nadeel is dat je toch afhankelijk bent van je internet verbinding. zowel qua snelheid als met offline lezen. Maar met gewoon 3g is de site nog steeds erg snel. Ik twijfel of een app sneller zal zijn.

Het enige nadeel is in mijn ogen dus het makkelijk openen van de mobiele site, waar waarschijnlijk de meeste mensen niet weten hoe ze dit snel via het startscherm kunnen doen.

Waar ik me wel een beetje aan stoor is de mate van onprofessionaliteit van de moderators die reageren namens Tweakers. Iemand die namens een bedrijf spreekt behoort niet discussies aan te gaan en al helemaal niet verontwaardigd te reageren op kritiek. Dit is erg onprofessioneel en geeft al snel het idee dat de medewerkers van Tweakers zich erg emotioneel opstellen. Ik vind dat jullie daarmee het imago van Tweakers sterk omlaag halen. En ik vind het eerlijk gezegd erg kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
adslfreak schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:04:
ik vind het vooral jammer. gebruik veel apps. maar de website met de reclame banners( die ik niet wil zien). vind ik ronduit irritant. ik was een fervent gebruiker van de tweakers.net app. vooral voor het nieuws.

Ik wil niet verplicht worden via een browser te lezen. Tweakers was een community die voorop liep. maar mijns inziens zijn ze ver weggezakt met dit principe ( geen app) sinds ze zijn overgenomen en er geld verdiend moet worden. Daarom blijf ik dus voorlopig ook adblock, ghostery en dergelijke gebruiken.
- Tweakers is al overgenomen ver voordat überhaupt het fenomeen 'apps' bestond
- Tweakers was voor de overname door A. De persgroep en B. VNU Media al commercieel en moest er geld verdiend worden (hell, toen was het zelfs nog ff belangrijker dan nu. Want toen was er geen moedermaatschappij die kan bijspringen als er ff geen geld binnenkomt. Toen was het geen geld -> geen Tweakers)
adslfreak schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:42:
Weet je hoeveel er ongevraagd getracked wordt in apps? Dat is een beetje een non-argument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TJRef schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:02:
Waar ik me wel een beetje aan stoor is de mate van onprofessionaliteit van de moderators die reageren namens Tweakers. Iemand die namens een bedrijf spreekt behoort niet discussies aan te gaan en al helemaal niet verontwaardigd te reageren op kritiek. Dit is erg onprofessioneel en geeft al snel het idee dat de medewerkers van Tweakers zich erg emotioneel opstellen. Ik vind dat jullie daarmee het imago van Tweakers sterk omlaag halen. En ik vind het eerlijk gezegd erg kinderachtig.
Het spijt me dat ik passie heb voor het bedrijf waar ik me al bijna 10 jaar lang gratis voor inzet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Misha schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

- Tweakers is al overgenomen ver voordat überhaupt het fenomeen 'apps' bestond
Volgens mij bestaan Apps al langer/even lang dan/als Tweakers, dus dat lijkt me een beetje voorbarig ;) Zover ik kan zien komt Java Mobile uit 1998 en zo zijn de eerste "mobiele applicaties" ontstaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

90710 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:11:
[...]

Volgens mij bestaan Apps al langer/even lang dan/als Tweakers, dus dat lijkt me een beetje voorbarig ;) Zover ik kan zien komt Java Mobile uit 1998 en zo zijn de eerste "mobiele applicaties" ontstaan :p
Zullen we voor het gemak maar even aannemen dat "apps" pas breed ingezet worden op mobiele devices sinds de eerste iPhone? ;) Voor die tijd had Tweakers meer baat bij http://wap.tweakers.net/ voor mobiele content. :)

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 21-10-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

NMe schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:14:
[...]

Zullen we voor het gemak maar even aannemen dat "apps" pas breed ingezet worden op mobiele devices sinds de eerste iPhone? ;) Voor die tijd had Tweakers meer baat bij http://wap.tweakers.net/ voor mobiele content. :)
wap.tweakers.net is opgeheven :( :( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJRef
NMe schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Het spijt me dat ik passie heb voor het bedrijf waar ik me al bijna 10 jaar lang gratis voor inzet. ;)
Hoewel ik het niet specifiek over jou heb bevestigt deze reactie des te meer mijn standpunt.
Het is mooi dat je passie hebt, maar discussies aangaan en kinderachtig reageren omdat mensen klagen of kritiek geven is echt alles behalve bevorderend voor het imago van het hele bedrijf waar je zo veel passie voor hebt. Er zijn altijd mensen die op onredelijke manier lopen te klagen, maar het toont toch een grote mate van professionaliteit als je je dat niet persoonlijk aantrekt en het gevecht aan gaat, maar een professionele houding aan neemt. Als ieder bedrijf op internet openbaar discussies aan gaat met ontevreden klanten, dan houden ze geen klanten over. Jij krijgt dan misschien niet betaald, maar de tientallen mensen die wel betaald krijgt namens Tweakers zitten er niet op te wachten dat mensen van de website worden weggejaagd door over emotionele forummoderators.
Ik hoop toch echt dat dit doordringt, ik ben niet de enige die dit zo ervaart. En ik hoop dat Tweakers als bedrijf dit serieus neemt en de protocollen toch flink gaat aanscherpen/naleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wat een onzin.

Wat wil je dan? Dan iedereen hier hun gal kan spuiten en dat Tweakers alleen maar mag reageren met "ja en amen en het spijt ons zeer"?

Dat er door Tweakers crew ook meegepraat wordt laat zien dat ze het zelf ook aangaat en passie hebben voor wat ze hier doen.

En protocollen opstellen en forceren op vrijwilligers, dat gaat vast goed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJRef
als mensen op ongepaste manier hun gal spuien bestaan daar ook regels voor. En voor de rest vind ik dat een bedrijf naar kritiek moet luisteren, maar niet te veel op discussies in moet gaan. Ja en amen en het spijt ons zeer is een ander uiterste. Het gaat niet om een vorm van onderdanigheid, maar om een professionele houding waarbij je niet alles persoonlijk aantrekt alsof iemand je moeder beledigt.

Als bedrijf moet je negatieve dingen kunnen slikken, en al helemaal niet persoonlijk aantrekken. Als personen daar niet mee kunnen omgaan, moeten er meer capabele personen gezocht worden voor die functie. Vrijwillig of niet. Nogmaals, ik vind het erg onprofessioneel. Het feit dat jullie er niet voor betaald krijgen geeft blijkbaar een vrijbrief om je niet professioneel op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is juist dat ingaan op discussies wat Tweakers zo'n uniek bedrijf maakt. In discussies als deze heb ik verder evenveel inspraak als jij of ieder ander. Het moment waarop ik mijn eigen mening nog meer moet inslikken dan nu omdat dat "niet professioneel" is, is het moment dat ik mijn biezen pak, en ik weet dat ik daar niet alleen in ben. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en dat gaat niet alleen op voor mensen zonder kleurtje.

Bedankt overigens voor de suggestie dat ik incapabel zou zijn en vervangen zou moeten worden alleen omdat ik een mening heb die ik net als ieder ander graag wil delen. Je vindt dit vast weer kinderachtig maar ik vind dat ik na bijna 11 jaar inzet voor deze community waarvan bijna 10 als crewlid genoeg ervaring heb opgebouwd met de community om te weten wat (en tegen wie) ik wel en niet kan zeggen. Vergeet vooral ook niet dat mijn felle reactie hierboven hooguit zal steken bij mensen die toch al geen geld in het laatje brengen. En dat ik een vergelijkbare reactie echt alleen maar zou schrijven bij een user die doet alsof hij recht heeft op gratis content. Er zijn ook genoeg mensen die niet weten hoe het verdienmodel werkt en daar ga ik echt niet op dezelfde manier tegenin.

Maar goed, laten we het hier verder bij houden voor wat betreft deze discussie in dit topic. Niet omdat ik niet opensta voor kritiek (ga vooral je gang en open een topic in Lieve Adjes om mijn functioneren of dat van mijn collega's in twijfel te trekken) maar omdat het hier niet thuishoort. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJRef
nogmaals, ik had het niet over jou. Ik denk dat het verstandiger en professioneler is om je niet mee te laten slepen in de negativiteit van de luidruchtige minderheid door er te veel op in te gaan. Misschien is dat een wat genuanceerdere blik van mijn kant. Ook ik stoor me aan de negativiteit en drammerigheid van sommige gewone communityleden, maar alles wat je aandacht geeft groeit. Ik vind je niet incapabel, dat lees je helaas te zwart wit en te persoonlijk. Een moderator stuurt een discussie en in dit geval lijkt het erg de negatieve kant op te gaan. Verder ben ik alleen maar blij dat er gediscussieerd kan worden en dat Tweakers terugpraat. Vat mijn opmerkingen ook alsjeblieft niet persoonlijk op.

nu dan weer on-topic. Ik vind dat gezegd moge worden dat de website in al zijn vormen tot een van de beste websites behoort op het hele web. De opmaak is erg overzichtelijk en de laadtijden zijn erg rap. Zelfs op oudere hardware. En als jullie deze kwaliteit kunnen garanderen vind ik het niet erg dat er geen app is. Want eerlijk gezegd vond ik de app maar erg simpel en ik miste veel functionaliteit.
Wat mij betreft dus een dikke plus voor de webdevelopers. De meeste websites zijn relatief erg traag en ik vind het een verademing door tweakers te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:06
Erg jammer dat de app niet meer werkt. Het had vast kunnen blijven werken als 'men' het niet express gesloopt had!

Ik start af en toe nog de app nog op en pink een traantje weg.

Waarom?
- Weg is de snel startende app ipv de trage browser(s)
- Klikken op items is veel minder makkelijk dan de gehele line klikken in de app
- Navigeren was sneller en duidelijker in de app, oa doordat de app beter gescaled was
- Minder 'clutter', nu krijg je feitelijk de website voor je neus met alle nonsense die ik niet op mn telefoon wil. Dat doe ik wel op de desktop
- 'Responsive Design' is een leuke marketing term, maar is gewoon de vorige marketing term 'fluid design' enzo, kortom, makkelijker reclame ertussen te proppen denk ik.
- Van en naar tweakers.net navigeren is waardeloos op een telefoon. Veel beter is een portal-app waarbij de nieuws items desnoods door XML in een app worden weergegeven.

Het gevoel is ook moeilijk neer te pennen. Maar ik ga helaas niet meer naar tweakers op een mobile device. (overigens, net zoals nu.nl welke nu ook niet meer leesbaar is met hun nieuwe 'responsive design'.... bah!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-12-2024
Anoniem: 604167 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:27:
Is er een mogelijkheid om aan de HTML wat code tot te voegen zodat de site op Windows (Phone) een live tile krijgt?? Geeft toch weer een wat natiever effect!
Ik weet niet of het al genoemd is of dat het a bekend is, maar dit zou een simpele toevoeging aan de site kunnen zijn waardoor alle Windows (Phone) systemen direct live-tiles hebben als ze de website pinnen aan het startscherm.

http://blogs.msdn.com/b/i...nd-windows-phone-8-1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-DEVON- schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:27:
[...]

Ik weet niet of het al genoemd is of dat het a bekend is, maar dit zou een simpele toevoeging aan de site kunnen zijn waardoor alle Windows (Phone) systemen direct live-tiles hebben als ze de website pinnen aan het startscherm.

http://blogs.msdn.com/b/i...nd-windows-phone-8-1.aspx
is inderdaad al vaker genoemd ja:
http://gathering.tweakers...]=127&keyword=live%20tile
Misha schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:02:
We hebben een keer wat met Pin My Site gedaan; dat werd uiteindelijk door een enkeling gebruikt. Ondanks dat ik snap dat het best cool is, steek ik onze tijd liever aan verbeteringen van de site zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

90710 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:37:
@Ger, voor mij hoeven ze geen App te maken. Dat kan ik zelf ook. Maar ik zou wel graag willen zien dat ik daar niet in tegengewerkt zal worden.
  • Dan kom je toch met een concreet uitgewerkt plan, waar niet alleen jij van profiteert en presenteer je dit aan crewleden. Ik denk dat Tweakers.net het alleen maar zal toejuigen als jij (zonder er geld mee te verdienen) een app maakt.
  • Wil je er toch wel geld aan verdienen dan zou je met de desbetreffende persoon om de tafel kunnen zitten, misschien dat je dan 25% van je inkomsten aan t.net moet geven o.i.d. :)
  • Ga de app onderhouden samen met misschien deathgrunt - apps voor Windows Phone en Android: Tweakers.net binnen & Dance Core voor Windows Phone, en je kan weer op je CV schrijven dat je voor de grootste techwebsite van Nederland de app hebt onderhouden.
  • Misschien is T.net zo vriendelijk om de source vrij te geven waarna je die gewoon kan bewerken? Een vriendelijk mailtje naar de goede persoon lijkt mij het in dit geval wel waard.
Overigens vind ik T.net een heel erg snelle website, zelf zie ik niet waarom ik een app nodig zou hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 06-11-2014 20:20 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Triblade_8472 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:47:

- Weg is de snel startende app ipv de trage browser(s)
De een vind de site sneller, de ander de apps. Onderaan de streep maakt het mij geen reet uit. Ik vind ze beide snel genoeg.
- Klikken op items is veel minder makkelijk dan de gehele line klikken in de app
Eens. Het idee was om een soortgelijke weergave als bij de apps te doen voor de nieuwslisting op de frontpage, alleen hebben we daar geen thumbs. Om dat te realiseren, moesten we ook de desktopweergave aanpassen, en gezien ik in totaal maar 1(!) developer (2x een halve FTE) had voor het responsive design traject, zat dat buiten de scope. Dat betekent echter niet dat een dergelijke weergave nooit komt. Ik ben er zelf in ieder geval een voorstander van.
- Navigeren was sneller en duidelijker in de app, oa doordat de app beter gescaled was
Deze begrijp ik niet. Kun je die iets meer uitleggen? Wat bedoel je moet gescaled?
- Minder 'clutter', nu krijg je feitelijk de website voor je neus met alle nonsense die ik niet op mn telefoon wil. Dat doe ik wel op de desktop
Als je de site opent, dan zie je meteen de frontpage. Ik gok dat je doelt op nonsense met de uitgelichte artikelen? Als je je daar zo enorm aan stoort, dan zijn ze zo weg te halen met wat custom css. Als je XML snapt, dan is dat waarschijnlijk ook wel eenvoudig te fixen. Desnoods geef ik je wel de custom css.
- 'Responsive Design' is een leuke marketing term, maar is gewoon de vorige marketing term 'fluid design' enzo, kortom, makkelijker reclame ertussen te proppen denk ik.
Voor mijn part noem je het pindakaas met extra nootjes. Het is echter zo dat responsive design een veelgebruikte term is die bij veel meer mensen tot de verbeelding spreekt dan een fluid design of hoe je het ook wil noemen. Dus ja, zo noemen we het. Over 5 jaar spreken we niet eens meer van een responsive design, want dan is het de default.
- Van en naar tweakers.net navigeren is waardeloos op een telefoon. Veel beter is een portal-app waarbij de nieuws items desnoods door XML in een app worden weergegeven.
Je kunt de site gewoon toevoegen aan je homescreen op Android en iOS. Dan zit je er zo. Waardeloos is compleet overdreven.
Het gevoel is ook moeilijk neer te pennen. Maar ik ga helaas niet meer naar tweakers op een mobile device. (overigens, net zoals nu.nl welke nu ook niet meer leesbaar is met hun nieuwe 'responsive design'.... bah!)
Jammer om te horen. Ik hoop oprecht dat je er ooit nog eens anders over zal denken

Om het een en ander wellicht nog in perspectief te plaatsen: dit is de verdeling qua visits. Dus ja, we kunnen telkens blijven schreeuwen dat apps veel beter zijn etc etc, maar mobile traffic groeit momenteel vele malen harder dan desktop traffic. Dat is iets dat je niet kan en mag ontkennen. Als je maar 4 developers hebt, moet je sterk genoeg in je schoenen staan om de harde keuzes te gaan maken

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8MTDWEWdkiHk9BrWCSdJoga0/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door Misha op 15-11-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik kijk nauwelijks naar GoT op mobile devices (Galaxy tablet en Lumia smartphone) omdat het nauwelijks te navigeren is en mijn desktopinstellingen (100 posts pp) het laden onmogelijk traag maken of mijn browser doen crashen (FF op android - IE op WinMobile is zowaar stabieler). Door eens te zoeken naar een app kwam ik in deze thread terecht. Is er na zes maand al een beoordeling van de beslissing geweest? Blijft ze definitief "no app"?

Ik snap het kostenplaatje wel, maar vanuit een gebruikersstandpunt is dat niet iets waar ik wakker van moet liggen. Alvorens ik een golf van verontwaardiging over me heen krijg voor die visie: ik ben geen freerider maar betaal al jaren voor T.net, wat mij toch het recht geeft kritiek te hebben op de dienstverlening. De beslissing om geen apps te maken kan ik alleen maar betreuren.

PS. Trouwens, ik zie wel wat in een app met ads of een betaalde app om zoiets te financieren.
PPS. Net nu ben ik er in geslaagd zonder al te veel problemen te posten én te editten vanop een android, yay.

[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 09-05-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ik heb ook 100 posts pp en bij mij laad tweakers hartstikke snel, zonder crashes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

HK topics doen nog wel eens moeilijk. Het gaat hier misschien over topics met veel plaatjes. Ook sommige advertentienetwerken of statistiekservices lijken nog wel eens een eeuwigheid nodig te hebben om te laden. Daar heb je op mobiel meer last van dan op de desktop, maar Tweakers kan daar niet veel aan doen, omdat het externe partijen zijn.

Dat klikken waar Misha het over heeft, vind ik een van de meest hinderlijke dingen.
Vooral op het forum heb ik er last van.

Ik browse niet graag met m'n telefoon of tablet op Tweakers.
De app gebruikte ik wel heel graag, maar had helaas geen forum functionaliteit.

Een evaluatie van deze beslissing lijkt mij ook passend. Hoewel je ook realistisch moet zijn en Tweakers de beslissing niet kan terugdraaien, maar het verbeteren van de mobiele ervaring lijkt me wel iets dat bespreekbaar moet kunnen zijn.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nieuwe apps zijn nooit helemaal uitgesloten maar ik gok zomaar dat de kans dat je er op korte termijn een ziet minimaal is.

Het verbeteren van de mobiele ervaring is natuurlijk een stuk breder dan apps en bij concrete problemen wordt daar altijd wel naar gekeken. Daarnaast twijfel ik er niet aan dat er op kantoor nog wel eens gesproken wordt over wat te doen met de mobiele aanwezigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 13:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
YellowOnline schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:11:
Ik kijk nauwelijks naar GoT op mobile devices (Galaxy tablet en Lumia smartphone) omdat het nauwelijks te navigeren is en mijn desktopinstellingen (100 posts pp) het laden onmogelijk traag maken of mijn browser doen crashen (FF op android - IE op WinMobile is zowaar stabieler).
Eigenlijk zie ik dan liever dat je per device instellingen kan doen. Op mijn mobiel moet ik ook naar 25ppp en zoveel mogelijk uit om het werkbaar te houden, maar op de desktop heb ik liever wel 100ppp en usericonen aan etc.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:53
Ik heb in het verleden met veel plezier gebruik gemaakt van de app, echter sinds responsive design heb ik hem vervangen voor de app mode van Chrome. Eigenlijk merk je het verschil met een app niet eens, behalve dat je in het geval van tweakers 8x zoveel functionaliteit hebt dan de app bood. Je kunt nu zelfs door de pagina naar beneden te trekken verversen dankzij een update van Chrome.

Wel heb ik een tijdje terug gemerkt dat je dus niet Firefox daarvoor moet gebruiken. Omdat Chrome zich misdroeg (telkens meldingen, updates die niet doorkomen, mem vol, opslag vol etc), heb ik geprobeerd hem te vervangen. Nu is het trieste dat Chrome verwijderen op Android nagenoeg onmogelijk is, updates kun je verwijderen maar die plaatsen zichtzelf terug. Ik merkte echter dat Firefox gewoon traag is op Android (hij opende telkens nieuwe tabbladen als je de knop op het startscherm klikt, en reageert erg traag als je op linkjes of knopjes klikt etc.). Ben een grote fan van Firefox hoor, gebruik niks anders onder Windows. Op Android kun je gewoon beter Chrome in app-mode gebruiken. Uiteindelijk de problemen met Chrome opgelost, bleek te weinig vrij telefoongeheugen te hebben om de volgende update erop te krijgen >_>. Nadat die erop zat werkte het wel weer als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Ik kan het maar niet vinden maar waarom is de Tweakers site niet volledig fullscreen op iOS als op Android? Ik stoor me aan 72662 tabs die ik moet sluiten. Ik merk dat het hier al een keer is gemeld maar verder niet veel wijzer?
Tweakers een Web App van maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Uit interesse: wat doet iOS / safari dan voor iets raars? Het is toch gewoon en normale responsive website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
ibson schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 01:10:
Ik kan het maar niet vinden maar waarom is de Tweakers site niet volledig fullscreen op iOS als op Android? Ik stoor me aan 72662 tabs die ik moet sluiten. Ik merk dat het hier al een keer is gemeld maar verder niet veel wijzer?
Tweakers een Web App van maken?!
Imho weegt de winst van iets meer website in beeld niet op tegen het verlies van directe toegang tot je browser functies. Pas als de vendors dat weten op te lossen, is full screen een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Misha schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:46:
[...]

Imho weegt de winst van iets meer website in beeld niet op tegen het verlies van directe toegang tot je browser functies. Pas als de vendors dat weten op te lossen, is full screen een optie
Klopt. Ik bedoelde het meer als ik het opsla op mijn bureaublad of appdrawer als web app, hebben meeste sites een web app als fullscreen zonder adresbalk. Tweakers heeft dit voor iOS niet gedaan? Is dat bewust? Wat voor browser functies mis je dan?

[ Voor 4% gewijzigd door ibson op 25-05-2015 18:54 ]

Pagina: 1 2 Laatste