Einde tweakers app Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01-2024
Alles leuk en wel, maar mijn Samsung Galaxy Tab 7.7, met standaard (Samsung) browser wordt niet herkend als mobiel device. Het gaat wel goed op mijn HTC smartphone.
Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In dat geval kun je handmatig een mobiele weergave selecteren in je instellingen: http://tweakers.net/devicedetect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GR → SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
We gaan stoppen met de apps. Lees er hier alles over: plan: Tweakers introduceert responsive design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TS geeft aan dat de browser in zijn tablet niet goed herkend wordt, dat staat volgens mij los van de app dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-06 00:17
excuus, verkeerd begrepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap de verwarring wel, gezien de titel van het topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 12:23
Dr-Fruit schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:44:
Alles leuk en wel, maar mijn Samsung Galaxy Tab 7.7, met standaard (Samsung) browser wordt niet herkend als mobiel device. Het gaat wel goed op mijn HTC smartphone.
Jan.
Als je in plaats van de stock browser Chrome gebruikt gaat het dan wel goed?
Volgens mij draait de tab 7.7 nog op 4.1 of 4.2 ofzo en dan is de stockbrowser vergeleken met Chrome echt stokoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01-2024
Nee, met chrome krijg ik ook de standaard view.
Android ,4.0.4

[ Voor 14% gewijzigd door Dr-Fruit op 02-08-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:52

InFamous

excommunicado

Via Chrome even jouw Tab 7.7 geëmuleerd, het komt zover ik kan zien door jouw scherm verhouding van 800x1280 in portrait en 1280x800 in landscape, 767 pixels in de breedte en lager geeft pas de mobiele weergave.

Tab 7.7:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q0QiqWJMEX5zID6VrQ7kHdvn/thumb.png

768x1280:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V21xcul8Wzzt1ypEVABwOtge/thumb.png

767x1280:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wy2lQwJk3PN7I1TJLVQPFXg9/thumb.png

[ Voor 54% gewijzigd door InFamous op 02-08-2014 16:49 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

InFamous schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:42:
Via Chrome even jouw Tab 7.7 geëmuleerd, het komt zover ik kan zien door jouw scherm verhouding van 800X1280 in portrait en 1280X800 in landscape, 768 pixels in de breedte en lager geeft pas de mobiele weergave.
Apart, want als ik Opera Mobile neem, ongeacht of ik Mobile of Desktop als UA selecteer, krijg ik op mijn Nexus 5 (met HD resolutie) hoe dan ook de mobiele site. Zit er dan nog een extra check in om te zien of 't een tablet of telefoon is?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:52

InFamous

excommunicado

Nee er zit geen extra check in, maar jouw browser is alles behalve HD, om precies te zijn geeft jouw browser 360x640 pixels.

Als jouw browser daadwerkelijk 1920x1080 zou weergeven dan kan je dat never nooit lezen.

[ Voor 79% gewijzigd door InFamous op 02-08-2014 16:53 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wij werken puur op basis van CSS media queries voor de responsive layout. Die is zoals Ragdoll al aangeeft pas beschikbaar onder de 768 (css)pixels breedte.

Je kan op http://tweakers.net/devicedetect/ wel eventueel de responsive grade forceren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 17:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

InFamous schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:51:
Nee er zit geen extra check in, maar jouw browser is alles behalve HD, om precies te zijn geeft jouw browser 360x640 pixels.

Als jouw browser daadwerkelijk 1920x1080 zou weergeven dan kan je dat never nooit lezen.
Even gecheckt via watismijnip.nl en die geeft aan 598x360 in landscape en 360x592 in portrait. Er is dan wat verandert met recente releases van de site, want eerst had ik in portrait responsive en bij landscape de desktop versie.

Opera Mobile Classic doet hoe dan ook de desktop versie weergeven en komt uit op 1080x1701 en 1794x1005 respectievelijk. Je test met 768 is dan een logische verklaring voor dit gedrag :). Wist ik niet (nou lees ik ook niet elke .plan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.tichelaar
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 19:11
Dit "zuigt". De website op een mobiel device staat in geen verhouding met het gebruikersgemak en leesbaarheid van de app.. Achteruitgang in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:24

rob_erwt

What does this button do?

In welk opzicht het gebruikersgemak en de leesbaarheid achteruit gaan? Wellicht dat dat ons weer kan helpen bij verbeteringen van de RWD versie.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.tichelaar
rob_erwt schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:38:
In welk opzicht het gebruikersgemak en de leesbaarheid achteruit gaan? Wellicht dat dat ons weer kan helpen bij verbeteringen van de RWD versie.
Als ik de mobile site gebruik is de overzichtspagina alleen al anders ingedeeld. De links naar artikelen zijn alleen al moeilijker hanteerbaar en ook minder responsief (in mijn beleving).

Verder krijg je bij de app meteen een plaatje naast het artikel. Ook komt de UI nu gedrongen en geknepen over.

Ik word er niet warm van tenminste. :-(

oja en bijna vergeten... de swipe naar benden om de pagina te verversen is toch echt wel fijn in de app..

[ Voor 8% gewijzigd door s.tichelaar op 13-08-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 13:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
s.tichelaar schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:03:
[...]

Als ik de mobile site gebruik is de overzichtspagina alleen al anders ingedeeld. De links naar artikelen zijn alleen al moeilijker hanteerbaar en ook minder responsief (in mijn beleving).

Verder krijg je bij de app meteen een plaatje naast het artikel. Ook komt de UI nu gedrongen en geknepen over.

Ik word er niet warm van tenminste. :-(

oja en bijna vergeten... de swipe naar benden om de pagina te verversen is toch echt wel fijn in de app..
Als je als bookmark dan http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ gebruikt dan heb je dat gedrag (plaatjes, stukje tekst erbij) ook weer terug?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• s.tichelaar
Kees schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:25:
[...]

Als je als bookmark dan http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ gebruikt dan heb je dat gedrag (plaatjes, stukje tekst erbij) ook weer terug?
Dat lijkt er al meer op :) . Maar als je het niet erg vind vind ik de app toch echt fijner.... Maar goed ik zal er maar aan moeten wennen denk ik (of een alternatief zoeken...).

waarom is deze 'zoek' pagina trouwens niet de default voor mobile apparaten met schermen tot 5" ??

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het enige wat ik soms jammer vind is dat de pinchzoom op mijn iPhone niet werkt op tweakers.net met dit design. Zo wil ik soms alleen de +3 reacties zien en als het er meerdere zijn zoom ik normaal uit om te zien waar die reacties allemaal zitten. Op de iPhone is dat nu niet mogelijk met dit design. Voor de rest is het even wennen waar alle linkjes te vinden zijn (zoals myreact) maar verder uitermate functioneel.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Ah! Er is al een topic over. Tnx mod Dirk :)

Tot mijn verbazing lees ik net het bericht dat Tweakers stopt met de ondersteuning van de app's.
Ik heb uiteraard de tekst gelezen. Ik vind het jammer dat dit puur een financiële kwestie is en er niet wordt gekeken naar dat wat voor de gebruiker handig is.
Om nu op Tweakers te kijken, lezen, reageren, moet ik Tweakers invoeren, laden, inloggen. En dat elke keer. De handigheid van de app verdwijnt zo volledig.
Ik vind het heel erg jammer dat dit gaat gebeuren. Het maakt het voor mij in ieder geval niet interessant meer om in de trein op Tweakers te kijken. Iets dat nu nog met een druk op de knop kan.

Ps: beetje flauw dat er niet gereageerd kan worden op dat artikel en dat dat artikel via de website niet terug te vinden is (14-8 11:43)

• rob_erwt

rob_erwt

Arniebomba schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:57:
Tot mijn verbazing lees ik net het bericht dat Tweakers stopt met de ondersteuning van de app's.
Ik heb uiteraard de tekst gelezen. Ik vind het jammer dat dit puur een financiële kwestie is en er niet wordt gekeken naar dat wat voor de gebruiker handig is.
De overweging is zeker niet alleen financieel, maar ook onderhoudstechnisch: we hebben als developers, naast weinig tijd, ook helemaal geen zin om 4 verschillende codebases te onderhouden. Daarnaast denken wij dat we met de nieuwe RDW veel meer kunnen bieden dan in een app. Overigens weten we ook dat het RDW gedeelte aktijd verbeterd kan en zulen we dat ook doen, net als we anders met de apps hadden meoten doen (en al tijden niet meer deden...)
Om nu op Tweakers te kijken, lezen, reageren, moet ik Tweakers invoeren, laden, inloggen. En dat elke keer. De handigheid van de app verdwijnt zo volledig.
Ik vind het heel erg jammer dat dit gaat gebeuren. Het maakt het voor mij in ieder geval niet interessant meer om in de trein op Tweakers te kijken. Iets dat nu nog met een druk op de knop kan.
Met de huidige generatie browsers op de belangrijkste mobiele platformen kun je heel makkelijk de Tweakers homepage 'pinnen' op je homescreen. Daarmee moet je dan net zoveel handelingen verrichten als bij de app: aanklikken en voila
Ps: beetje flauw dat er niet gereageerd kan worden op dat artikel en dat dat artikel via de website niet terug te vinden is (14-8 11:43)
Er kan niet gereageerd worden omdat dat geen zin heeft. Als er al een discussie over gevoerd zou moeten worden, is dat sowieso hier en niet onder het bericht. En het is niet terug te vinden op de website omdat het alleen de apps betreft. Het heeft dus geen enkele toegevoegde waarde op de website, anders dat mensen er aan herinnerd worden dat er een app was en die gaan installeren. Iets dat we dus juist niet willen.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:02

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kain_niaK schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:42:
Het enige wat ik soms jammer vind is dat de pinchzoom op mijn iPhone niet werkt op tweakers.net met dit design. Zo wil ik soms alleen de +3 reacties zien en als het er meerdere zijn zoom ik normaal uit om te zien waar die reacties allemaal zitten. Op de iPhone is dat nu niet mogelijk met dit design. Voor de rest is het even wennen waar alle linkjes te vinden zijn (zoals myreact) maar verder uitermate functioneel.
Ik kan nu niet meer naar het topic linken omdat het responsive design forum getrasht is, maar de reden dat pinch to zoom is uitgeschakeld is omdat er een bug zit/zat in iOS m.b.t zoomen, je kan op chrome for android alsnog zoomen forceren via de settings, geen idee of dit ook mogelijk is op iOS?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Arniebomba
Rob, het is niet even makkelijk en "voila".. Althans niet op de iPhone. Vrijwel elke keer als ik naar de website navigeer, moet ik weer inloggen. Het is gewoon omslachtig.
Maargoed, het wordt er doorheen gedrukt en we hebben gewoon pech en moeten er mee leren omgaan. Shit happens :)

Oh en ps: Dat het "geen zin" heeft heeft te maken met jullie keuze. Dat jullie geen (negatieve) reacties willen ontvangen is heel iets anders. Het is gewoon wat flauw en een blokkade op het uiten van de mening.

[ Voor 27% gewijzigd door Arniebomba op 14-08-2014 13:21 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@Arniebomba, blokkeer je cookies ofzo? Ik blijf, op Android, wel gewoon ingelogd. Ik vermoed dat je een browserinstelling moet aanpassen.

Edit: een ander idee: misschien link je je cookies sessie aan een ip-adres, dat gaat natuurlijk mis als je switcht tussen wifi en 3g, 4g, 2g, ziggo hotspot van je familie, terug naar je eigen huis etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Arie- op 14-08-2014 14:24 ]

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 02:57
Arniebomba schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:13:
Rob, het is niet even makkelijk en "voila".. Althans niet op de iPhone. Vrijwel elke keer als ik naar de website navigeer, moet ik weer inloggen. Het is gewoon omslachtig.
Maargoed, het wordt er doorheen gedrukt en we hebben gewoon pech en moeten er mee leren omgaan. Shit happens :)

Oh en ps: Dat het "geen zin" heeft heeft te maken met jullie keuze. Dat jullie geen (negatieve) reacties willen ontvangen is heel iets anders. Het is gewoon wat flauw en een blokkade op het uiten van de mening.
Je uit je mening hier toch? Dat wordt op geen enkele manier geblokkeerd. We willen simpelweg geen gefragmenteerde discussie. Dat je telkens opnieuw moet inloggen klopt niet en is of een bug, of je blokkeert actief cookies. Ik ben ooit 1 keer ingelogd op mijn mobiel en that's it. Daarnaast kunnen we het haast niet makkelijker maken om op iOS de website als te pinnen op je desktop. Er is zelfs een popupje dat zicht toont als je met de 1e keer met een iPhone de website bezoekt welke aangeeft waar je dit kunt doen.

Dat Tweakers stopt met de apps is letterlijk meer dan 3 keer aangekondigd op de frontpage (zowel mobiel als op de website) en dit wilden we niet weer opnieuw communiceren. Vandaar de app online aanpak. Het is ook zeker niet enkel vanuit financieel oogpunt maar de overige redenen laat je simpelweg weg uit je post. Het voelt alsof je enkel leest wat je wil lezen.

• Arniebomba
Nee hoor, ik lees alles. Wij zijn echter gewoon een andere mening toebedeeld :)
Maar ik stap uit deze discussie. Het lijkt, zoals vaak, dat er geen commentaar gegeven mag worden op het beleid.
Ik leg me er bij neer! Bedankt voor de reactie.

[ Voor 50% gewijzigd door Arniebomba op 14-08-2014 14:21 ]

• rob_erwt

rob_erwt

Arniebomba schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:14:
Nee hoor, ik lees alles. Wij zijn echter gewoon een andere mening toebedeeld :)
Maar ik stap uit deze discussie. Het lijkt, zoals vaak, dat er geen commentaar gegeven mag worden op het beleid.
Ik leg me er bij neer! Bedankt voor de reactie.
Nee, inderdaad, commentaar is uit den boze!!1! Als je dat doet, verwijderen we al je posts en bannen je!!1! Oh wacht, al je reacties staan hier nog. Misschien dat we dan toch commentaar toestaan... Je moet argumenten die je niet wilt horen of je niet aanstaan niet verwarren met censuur in welke vorm dan ook.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 10:09

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op iPhone kun je in de settings > safari cookies van derden accepteren. Die moet denk ik aanstaan. Staat default uit.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:14:
Op iPhone kun je in de settings > safari cookies van derden accepteren. Die moet denk ik aanstaan. Staat default uit.
Volgens mij hoef je voor het ingelogt blijven geen 3rd party cookies te accepteren. Dat doe ik ook nooit ergens en toch blijf ik ingelogt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
s.tichelaar schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:20:
[...]

Dat lijkt er al meer op :) . Maar als je het niet erg vind vind ik de app toch echt fijner.... Maar goed ik zal er maar aan moeten wennen denk ik (of een alternatief zoeken...).

waarom is deze 'zoek' pagina trouwens niet de default voor mobile apparaten met schermen tot 5" ??
De app is inderdaad anders, en op sommige punten ook beter dan de website, dat klopt. Maar de app mist ook een heleboel functionaliteiten die de website juist wel weer bied.

De zoekpagina is niet de standaard omdat de frontpage de standaard zou moeten zijn, en als die dat niet is dan moet die aangepast worden zodat hij de standaard kan zijn ;)

• s.tichelaar
Kees schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:19:
[...]

De app is inderdaad anders, en op sommige punten ook beter dan de website, dat klopt. Maar de app mist ook een heleboel functionaliteiten die de website juist wel weer bied.

De zoekpagina is niet de standaard omdat de frontpage de standaard zou moeten zijn, en als die dat niet is dan moet die aangepast worden zodat hij de standaard kan zijn ;)
Dan ben ik er voor om de frontpage voor mobile devices aan te passen ;-)
Verder word het absoluut werkbaarder als ik de pagina pin op een van de desktops (staat nu naast de app).
Het lijkt weer bijna het zelfde...

Ik denk dat ik verder wel kan wennen aan het 'precies' moeten drukken op de links van de artikelen ipv ergens op de 'balk' van een artikel drukken in de app.. Zou mooi zijn als de 'click area' van de links groter was...

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Inspector schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:27:
[...]

Je uit je mening hier toch? Dat wordt op geen enkele manier geblokkeerd. We willen simpelweg geen gefragmenteerde discussie. Dat je telkens opnieuw moet inloggen klopt niet en is of een bug, of je blokkeert actief cookies. Ik ben ooit 1 keer ingelogd op mijn mobiel en that's it. Daarnaast kunnen we het haast niet makkelijker maken om op iOS de website als te pinnen op je desktop. Er is zelfs een popupje dat zicht toont als je met de 1e keer met een iPhone de website bezoekt welke aangeeft waar je dit kunt doen.

Dat Tweakers stopt met de apps is letterlijk meer dan 3 keer aangekondigd op de frontpage (zowel mobiel als op de website) en dit wilden we niet weer opnieuw communiceren. Vandaar de app online aanpak. Het is ook zeker niet enkel vanuit financieel oogpunt maar de overige redenen laat je simpelweg weg uit je post. Het voelt alsof je enkel leest wat je wil lezen.
Ik heb op iOS 7.0 met Chrome hetzelfde probleem, safari nog niet geprobeerd. Elke keer als ik tweakers open moet ik opniew inloggen. Misschien staan er settings fout in Chrome, maar welke?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik snap dat de Tweakers App uitgefaseerd wordt, maar is een ombouw ervan niet mogelijk zodat hij de standaardbrowser opent naar Tweakers.net?

Dan heeft iedereen de mogelijkheid om Tweakers te bereiken vanaf het startscherm.

Als het goed is zal de app morgen niet meer werken, toch? Benieuwd wat er dan gebeurt.

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 14-08-2014 21:16 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AW_Bos schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:15:
Ik snap dat de Tweakers App uitgefaseerd wordt, maar is een ombouw ervan niet mogelijk zodat hij de standaardbrowser opent naar Tweakers.net?

Dan heeft iedereen de mogelijkheid om Tweakers te bereiken vanaf het startscherm.

Als het goed is zal de app morgen niet meer werken, toch? Benieuwd wat er dan gebeurt.
Kan je niet gewoon een favoriet op je startscherm zetten? Geen idee eigenlijk of dat kan :P

Maar ik neem aan dat de WP app gewoon blijft bestaan? Die is immers niet van tweakers (al gaat hij naar .mobi, gaat die met de tijd ook eruit?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Inspector
AW_Bos schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:15:

Een ombouw zoals jij dat voor je ziet is niet mogelijk. Het zou nogal eng zijn als een app ineens websites op je homescreen kan plaatsen ;) Stel je voor wat er dan nog meer mogelijk is. Echter is dit wel heel simpel te realiseren op een iPhone of met de nieuwste versie van Chrome op Adnroid. Op iPhone wordt zelfs een popup getoond die je uitlegd waar je moet klikken om dit te bewerkstelligen. Onder Android/Chrome ga je naar rechtsboven en druk je op "Pin to Desktop".

• Inspector
Kain_niaK schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:37:
[...]

Ik heb op iOS 7.0 met Chrome hetzelfde probleem, safari nog niet geprobeerd. Elke keer als ik tweakers open moet ik opniew inloggen. Misschien staan er settings fout in Chrome, maar welke?
Ik zal eens kijken of ik dat kan reproduceren en indien dat zo is een ticket aan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 10:35
Ik vind vooral de kleine links irri waar je op moet drukken voor het nieuws. In de app waren het gewoon grote knoppen nu heb ik bijna een pennetje nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Het mag duidelijk zijn dat dit voor alle ios gebruikers gewoon waardeloos is. Ik wil geen website gebruiken als app anders deden we dat allemaal allang, we zijn niet gek. Dat het artikel al 55.000 keer gelezen is op de app zegt genoeg, er is ondanks het beleid van tweakers behoefte aan de app, zeker ook op de ipad (zie engadget) maar goed het mag blijkbaar niet zo zijn. De app sluit perfect aan op de gebruikers interface van de iphone en dat doet de website dus absoluut niet dat is gewoon een website. Met de app kun je veel meer dan nu wordt gedaan, bijvoorbeeld offline nieuws lezen, notificaties, pull to refresh etc.

Maar zoals al gezegd het is nou eenmaal zo en het is niet anders ik had van een techneuten site alleen meer verwacht en niet dat zo simpel de handdoek in de ring wordt gegooid. Apps zijn niet weg te denken en ook Mark zuckerberg heeft al aangegeven dat websites als app gebruiken niet werkt. Ik zal in ieder geval minder vaak via mobiel komen. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stel je voor dat de T.net devvers, die toch meer op de websites zijn dan op de apps, een slechte app in elkaar gedraaid hadden die niet zo goed aansluit op een Apple GUI. gewoon, omdat websites maken en beheren nou eenmal datgene is waar ze het beste in zijn. Zou je dan ook klagen?

Je geeft het zelf al aan: een app is geen website, en andersom ook niet. Een website in een app vangen kan wel: dat heet een browser. En die doen, afhankelijk van de maker van de browser, soms vreemde dingen met websites. Moet je dan bij de websitebouwer gaan klagen, of bij de maker van de browser?

Dat jij toevallig een iPhone hebt waarbij je het er simpelweg gelikt uit vind zien als alles op elkaar aansluit, soit. Maar als je als websitebouwer afwijkingen gaat maken specifiek voor iPhone gebruikers...waar is dan het einde? Complete speciale websites voor mensen die helaas IE moeten gebruiken, speciale rendering voor Android users, en iedereen wil wat anders. Vervolgens bedenkt Apple weer iets anders, en dan zou T.net alle zeilen bij moeten zetten om het opnieuw op die GUI van Apple aan te sluiten.
No offense, maar dan heb ik liever dat ze meer tijd en geld steken in het beter maken van de website in zijn geheel. Want mobiel gebruik beperkt zich bij mij tot de iPad, en die geeft wel alles gewoon netjes weer onder safari :)

T.net heeft statistieken van het website gebruik en de browsers die gebruikt worden. Lijkt me leuk om die hier even te laten zien, kan Kees vast wel zo uit zijn mouw schudden. Dan snap je misschien waar de effort in gaat zitten, en waarom he niet zo vanzelfsprekend is allemaal om "even" wat voor al die iPhones te doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Eens even kijken, ik pak maar eens even de populairste websites in Nederland erbij:

1. Google Nederland
2. Facebook
3. Google
4. YouTube
5. Windows Live
6. Wikipedia
7. LinkedIn
8. Nu.nl
9. Marktplaats.nl
10. De Telegraaf
11. Twitter
12. Yahoo!
13. ING
14. Blogspot
15. NOS
16. Rabobank
17. Buienradar
18. twitter.com
19. MSN
20. IMDB
21. WordPress.com
22. Bol.com
23. Tweakers.net

De facto hebben alleen MSN, Bol.com, Blospot, Windows Live EN Tweakers.net (website van het jaar 2013) geen app. JUIST in de sector waarin Tweakers opereert (nieuws) heeft iedereen een app. En raad zelf maar eens wat naast Windows de meeste bezoekers gebruiken om Tweakers te raadplegen.

We kunnen wel allemaal zielig doen met hoeveel moeite het wel niet is, bovenstaande bedrijven hebben hetzelfde 'probleem'. Blijkbaar is de afweging daar toch gevallen in de richting dat het de 'klant' zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk gemaakt moet worden om op wat voor manier dan ook de website te gebruiken.

De beweegredenen om je terug te trekken uit de apps als commercieel bedrijf zijn mij echt een raadsel. Financieel (whut? wil je nou veel mensen bereiken of niet?) en 'geen zin' worden genoemd... Het mag alleen wel duidelijk zijn dat Tweakers.net uit de toon valt, we zien immers dat het overgrote merendeel van de populairste sites een app hebben en dat is de klant dus ook gewend. Apps gaan niet stoppen en worden alleen maar belangrijker, ze kunnen steeds meer (producten scannen, kopen, betalen, ads op basis van locatie, weet ik wat niet allemaal. Zaken waar Tweakers geen gebruik van wil gaan maken blijkbaar. Maar goed, doelloze discussie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waarom apps maken en onderhouden(4 verschillende codebases) als je de website kan aanpassen zodat het allemaal goed werkt op mobiel?

Daarnaast moet je niet vergeten dat Tweakers niet alleen een nieuws website is maar ook een forum, pricewatch, v&a, etc en dus veel meer werk heeft aan een app dan bijv nu.nl of de NOS.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 14:28

i2R

Hmm wilt de slimme app developer aub gebruik maken van deze fout en een app maken, ik heb er 1,29 voor over.

Wegens privacy redenen staat mijn browser vaak in privé modus. Mooie site hoor met al die pop-ups, en dat verwelkomt nieuwe gebruikers. https://www.dropbox.com/s...-08-14%2007%2039%2050.png

En zelfs zonder pop-ups staat het merendeel van het nieuws onder de fold. Ik kom voor het nieuws. Er zijn 2 menu knoppen en toch maakt het menu op de pagina gebruik van 30% van het scherm. De andere 30% is far cry sluikreclame wat me niet boeit, en daaronder ergens staat pas waar ik voor kwam. https://www.dropbox.com/s...-08-14%2007%2053%2047.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat is geen popup, dan is de sinds juni 2012 ingevoerde verplichte cookiewetdie we wettelijk verplicht zijn om te tonen.

De melding eronder is niet iets van Tweakers, dat is je browser/OS die het mogelijk maakt om de website als een icoon te pinnen aan je desktop.

Dat jij de trailer van (in dit geval Far Cry) als sluikreclame opvat is jammer. Dit is nu eenmaal het design van de Tweakers website. Overigens heb je ook nog 10% ruimte weggegeven aan je URL balk.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:41
@Hordo. Omdat al die bedrijven een eigen app hebben wil toch niet zeggen dat Tweakers hierin mee moet gaan. Tweakers is een technologie site en wil graag vooraan staan wat betreft nieuwe technologieën.

Ik denk eerder dat al die websites achter lopen op wat komen gaat. Omdat er steeds meer OS'en komen met verschillende programmeer talen wordt het steeds moeilijker om voor elk OS een eigen app uit te brengen.

Op Windows Phone zijn er wat on-officele apps die (nog) goed werken, maar sinds Tweakers met RD uit is gekomen gebruik ik deze alleen maar. Vast pinnen aan het start menu en klaar :)

Ideaal Thanks Tweakers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Ik kwam laatst deze tegen. geeft aardig weer wat ons dilemma is:

Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 17:29
Ik ben fan van de mobiele website! Sterker nog ik vind hem beter dan de app!

Enige klein probleem is dat ik op m'n Asus Memopad HD 7 niet het juiste icoon krijg voor de mobiele website. Dit is geen probleem op de HTC One (m7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 06-06 16:18
Witte_200 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:24:
Ik ben fan van de mobiele website! Sterker nog ik vind hem beter dan de app!

Enige klein probleem is dat ik op m'n Asus Memopad HD 7 niet het juiste icoon krijg voor de mobiele website. Dit is geen probleem op de HTC One (m7)
Ik krijg telkens die van Wired -O- . Maar eens uitvogelen waarom dat zo is

Nog een extra comic over apps :)

Afbeeldingslocatie: http://www.explainxkcd.com/wiki/images/0/05/installing.png
Equator schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:16:
De melding eronder is niet iets van Tweakers, dat is je browser/OS die het mogelijk maakt om de website als een icoon te pinnen aan je desktop.
Die is wel van ons. ;) Die maken we zelf, om mensen er bewust van te maken dat ze de site kunnen pinnen aan hun homescreen. Die zie je overigens altijd pas na de 2e pageview als ik het goed heb, niet bij de eerste. Als je hem wegklikt, zie je hem niet meer voor de rest van je sessie.

Voor Android & WP is deze ook in the working, alleen waren daar wat probleempjes mee en staat hij nu hard uitgeschakeld
25287 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:29:

De facto hebben alleen MSN, Bol.com, Blospot, Windows Live EN Tweakers.net (website van het jaar 2013) geen app. JUIST in de sector waarin Tweakers opereert (nieuws) heeft iedereen een app. En raad zelf maar eens wat naast Windows de meeste bezoekers gebruiken om Tweakers te raadplegen.
Dat zijn vziw cijfers over het bezoek aan de website, niet de apps. Dat gaat dus niet op :)

[ Voor 58% gewijzigd door Misha op 19-08-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Erg jammer ondanks dat de website verbeterd is was de App toch wel erg handig en sneller imo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Misha schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Die is wel van ons. ;) Die maken we zelf, om mensen er bewust van te maken dat ze de site kunnen pinnen aan hun homescreen. Die zie je overigens altijd pas na de 2e pageview als ik het goed heb, niet bij de eerste. Als je hem wegklikt, zie je hem niet meer voor de rest van je sessie.

Voor Android & WP is deze ook in the working, alleen waren daar wat probleempjes mee en staat hij nu hard uitgeschakeld
Weer wat geleerd :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 11:32
Inspector schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:20:
[...]

Een ombouw zoals jij dat voor je ziet is niet mogelijk. Het zou nogal eng zijn als een app ineens websites op je homescreen kan plaatsen ;) Stel je voor wat er dan nog meer mogelijk is. Echter is dit wel heel simpel te realiseren op een iPhone of met de nieuwste versie van Chrome op Adnroid. Op iPhone wordt zelfs een popup getoond die je uitlegd waar je moet klikken om dit te bewerkstelligen. Onder Android/Chrome ga je naar rechtsboven en druk je op "Pin to Desktop".
Dank voor de tip, ik was daar totaal niet van op de hoogte!
(Mede doordat ik dit niet wist browse ik *nooit* op mijn telefoon, zonder deze tip had ik waarschijnlijk tweakers nooit meer geopent op mijn telefoon). Weer wat geleerd over Android :)
Op mijn Xperia Z werkt de mobiele site als een trein, de app heb ik er maar direct afgegooid.

Trouwens die melding waar dat in staat werd door mij iig als een popup behandeld: direct wegklikken zonder te lezen, ik vermoed dat ik niet de enige ben die dat heeft ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ikke_Niels op 19-08-2014 11:08 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ikke_Niels schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:02:
[...]

Trouwens die melding waar dat in staat werd door mij iig als een popup behandeld: direct wegklikken zonder te lezen, ik vermoed dat ik niet de enige ben die dat heeft ;)
Heb je het dan over Android? Daar tonen we die melding (nog) niet...

Dit is trouwens een aardig artikel over websites, apps, upcoming markets etc :) Gaat niet de diepte in, maar geeft wel een leuk perspectief: http://www.allenpike.com/2014/six-years/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 11:32
Misha schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:11:
[...]

Heb je het dan over Android? Daar tonen we die melding (nog) niet...

Dit is trouwens een aardig artikel over websites, apps, upcoming markets etc :) Gaat niet de diepte in, maar geeft wel een leuk perspectief: http://www.allenpike.com/2014/six-years/
Dat verklaart waarom ik hem nog niet heb gezien ;)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:15
rob_erwt schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

De overweging is zeker niet alleen financieel, maar ook onderhoudstechnisch: we hebben als developers, naast weinig tijd, ook helemaal geen zin om 4 verschillende codebases te onderhouden. Daarnaast denken wij dat we met de nieuwe RDW veel meer kunnen bieden dan in een app. Overigens weten we ook dat het RDW gedeelte aktijd verbeterd kan en zulen we dat ook doen, net als we anders met de apps hadden meoten doen (en al tijden niet meer deden...)

[...]
Als gebruiker vind ik het ook nog eens een groot voordeel: een app moet je ook updaten, een webpagina laat altijd de actuele 'versie' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:35:
[...]

Als gebruiker vind ik het ook nog eens een groot voordeel: een app moet je ook updaten, een webpagina laat altijd de actuele 'versie' zien.
Wat dacht je vanuit een ontwikkelaar? :P

Menig smartphone-gebruiker update zijn of haar apps amper tot nooit, en dat is behoorlijk irritant als developer/uitgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Toch vind ik het jammer, dat responsive design werkt opzich prima maar een app die alleen inhoud data fetcht werkt toch sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Bij het eerste nieuws over het afschaffen van de app had ik er weinig begrip voor. Zoals genoemd werd, hoe moeilijk kan het zijn voor een Tweakers dev-team? ;)

Ik gebruikte de app op m'n vorige Galaxy S2, en het werkte ook nog eens bijzonder ruk (ook nooit begrepen waarom de nu.nl app zoveel beter werkte en nagenoeg hetzelfde deed toendertijd).

Al enige tijd bekijk ik tweakers.net in de browser van m'n Huawei G700, en nooit de app gemist eigenlijk. Het werkt vele malen sneller en is vollediger dan de app destijds.

Heb heel wat meer begrip gekregen voor deze keuze :9

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Misha schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Wat dacht je vanuit een ontwikkelaar? :P

Menig smartphone-gebruiker update zijn of haar apps amper tot nooit, en dat is behoorlijk irritant als developer/uitgever
Natuurlijk, daarom haalde ik de quote aan - die ging immers over de ontwikkelaarskant. Verder wilde ik benadrukken dat deze benadering ook vanuit de gebruikerskant (grote) voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:49

Gerco

Professional Newbie

Ik maak me vooral zorgen over het datagebruik wat omhoog lijkt te gaan door de website ipv de app te gebruiken. De website moet de hele UI laden, niet alleen de data. Ook lijkt die UI een stuk meer te bevatten dan waar ik naar op zoek ben. Ik heb niets gemeten (ik zou ook niet weten hoe) dus ik zou het mis kunnen hebben. Misschien heeft iemand bij tweakers wat cijfers?

De website heeft:
- De menubalk
- De reviews/spotlight balk met plaatjes (mogelijk groot?)
- De artikelen (inclusief downloads "nieuws" wat de app niet had/filterde?)
- "Uit de community"
- Pricewatch blokje
- Poll
- Social media buttons
- Page footer

Van die dingen heb ik alleen de lijst artikelen nodig, de rest is onnodig datagebruik. Niet iedereen zit op een xGB per maand pakket. Sommigen zitten in het buitenland bijvoorbeeld, waar een MB een flink stuk duurder is. Ook duurt het laden van al dat onnodige spul merkbaar langer dan alleen de artikel data.

Wanneer je een artikel bekijkt dan laadt de website ook direct een berg reacties en een reageer formuliertje in. De app deed dat niet en dat zal ook extra data eisen.

Een aantal van die dingen zullen best gecached worden, maar veel ervan ook niet. Ik ben me in ieder geval meer bewust gaan worden van het datagebruik van tweakers checken en doe dat in het buitenland dus eigenlijk ook niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 19-08-2014 12:08 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Ik had ook liever een App, dit omdat ik Chrome op iOS gebruik en die kan geen koppelingen op je homescreen zetten.

Nu gebruik ik tweakers op mobiel via Feedly waardoor tweakers dus minder bezoeken van mij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Misha schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Ik krijg telkens die van Wired -O- . Maar eens uitvogelen waarom dat zo is
Ik kreeg ook steeds een ander icoon op mijn Nexus 5, gefixt door chrome cache en data te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jean Paul schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:51:
Bij het eerste nieuws over het afschaffen van de app had ik er weinig begrip voor. Zoals genoemd werd, hoe moeilijk kan het zijn voor een Tweakers dev-team? ;)

Ik gebruikte de app op m'n vorige Galaxy S2, en het werkte ook nog eens bijzonder ruk (ook nooit begrepen waarom de nu.nl app zoveel beter werkte en nagenoeg hetzelfde deed toendertijd).

Al enige tijd bekijk ik tweakers.net in de browser van m'n Huawei G700, en nooit de app gemist eigenlijk. Het werkt vele malen sneller en is vollediger dan de app destijds.

Heb heel wat meer begrip gekregen voor deze keuze :9
Als ik snel wat wil lezen, heb ik op WP nog steeds de niet-by-tweakers app, laad alles via .mobi en om snel wat te lezen is dat goed genoeg. Maar in z'n algemeen zijn wij (WP) er een stuk op vooruit gegaan :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
_David_ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Ik kreeg ook steeds een ander icoon op mijn Nexus 5, gefixt door chrome cache en data te verwijderen :)
Hmmmm, dat had ik al vaker gedaan, maar dat lostte het niet op. Nu gek genoeg wel. Nice, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 14:51

Jive

MooMooMastah

Mja .. ik heb ook liever een app of pagina die enkel een lijst weergeeft met de onderwerpen van de berichten ...

De frontpage is leuk, maar in eerste oogopslag is de helft weg aan review balken en andere zaken.
http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ is een aardig begin ... maar ook hier is de bovenste 33% van mijn scherm weg aan balken ....

On over het app eco-systeem met tig verschillende platformen en apjes .... je kun heet diep gaan ... uiteraard, met tig functionaliteit erin.... maar de baseline gebruik voor de apps is eenvoudig snel nieuws lezen.....

En wat vele andere app makers betreft ... het is voor hen blijkbaar wel heel simpel te doen ... om een app te maken die via een app knop gewoon de browser opent in de site ... (neem de youtube app op windows phone bijvoorbeeld) .... daar gaan echt geen honderden uren in de support zitten ... en heb je toch iedereen blij met een app knop officieel van tweakers ....

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

als je een app knop op je homescreen wil dan kan je de 'add to homescreen' functie gebruiken.
Gerco schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:06:
Ik maak me vooral zorgen over het datagebruik wat omhoog lijkt te gaan door de website ipv de app te gebruiken. De website moet de hele UI laden, niet alleen de data. Ook lijkt die UI een stuk meer te bevatten dan waar ik naar op zoek ben. Ik heb niets gemeten (ik zou ook niet weten hoe) dus ik zou het mis kunnen hebben. Misschien heeft iemand bij tweakers wat cijfers?

De website heeft:
- De menubalk
- "Uit de community"
- Pricewatch blokje
- Poll
- Social media buttons
- Page footer

Van die dingen heb ik alleen de lijst artikelen nodig, de rest is onnodig datagebruik. Niet iedereen zit op een xGB per maand pakket. Sommigen zitten in het buitenland bijvoorbeeld, waar een MB een flink stuk duurder is. Ook duurt het laden van al dat onnodige spul merkbaar langer dan alleen de artikel data.

Wanneer je een artikel bekijkt dan laadt de website ook direct een berg reacties en een reageer formuliertje in. De app deed dat niet en dat zal ook extra data eisen.

Een aantal van die dingen zullen best gecached worden, maar veel ervan ook niet. Ik ben me in ieder geval meer bewust gaan worden van het datagebruik van tweakers checken en doe dat in het buitenland dus eigenlijk ook niet meer.
Zo groot is tweakers niet hoor kwa data, eerste load (zonder cache) is 247,7 kb, 2e load met cache is 35,3 kb.

Valt best mee imo :)

[ Voor 89% gewijzigd door _David_ op 19-08-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:49

Gerco

Professional Newbie

_David_ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:44:
Zo groot is tweakers niet hoor kwa data, eerste load (zonder cache) is 247,7 kb, 2e load met cache is 35,3 kb.
Dat is minder dan ik dacht, dus het valt redelijk mee idd. Deze tweede load is natuurlijk ook met dezelfde nieuws artikelen, dezelfde review plaatjes, etc, dus ik verwacht dat het gemiddeld gezien iets groter zal zijn. Heb je misschien ook cijfers over de pagina met een nieuwsartikel, inclusief reacties?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-06 14:56
Zelf gebruik ik al een behoorlijke tijd de RWD ipv de app. Heb een HTC One en de RWD werkt m.i. stukken beter dan de app. Veel completer, veel sneller en heerlijk overzichtelijk. Ik heb de app nog geen seconde gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Gerco schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Dat is minder dan ik dacht, dus het valt redelijk mee idd. Deze tweede load is natuurlijk ook met dezelfde nieuws artikelen, dezelfde review plaatjes, etc, dus ik verwacht dat het gemiddeld gezien iets groter zal zijn. Heb je misschien ook cijfers over de pagina met een nieuwsartikel, inclusief reacties?
Eerste load: 161,1kb
2e load met cache: 22,4 kb

Maar zoals je zelf al zei gaat dat natuurlijk aardig verschillen per artikel, (plaatjes, video etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
Als data echt zo'n probleem is dan werkt tweakers.mobi toch nog steeds (zie net wel dat wap.tweaker.net het helaas niet meer doet :P). Daarnaast hebben vrij veel moderne mobiele browsers toch wel een of andere compressietechniek om bandwidth te besparen?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:04

JHS

Splitting the thaum.

Niet dat ik pretendeer enig verstand te hebben van de trade-offs die in dit kader gemaakt moeten worden, maar als een app ooit nog overwogen zou worden, dan zou ik mij voor kunnen stellen dat een hybrid nog wel een optie zou kunnen zijn. Waarin de navigatie wel native wordt afgehandeld, maar de rest "gewoon" de website is (en het onderhoud dus veel beperkter is). Zie ook dit SvN artikel.

Persoonlijk vind ik overigens het responsive design ruimschoots voldoen :). Ik wil juist helemaal niet een app moeten opstarten voor elke losse site (behalve als je er een soort krant-ervaring voor in de plaats krijgt).

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
Als data een probleem is? Zelfs als mijn data gecapped wordt (nadat ik over mn datalimiet ben gegaan) naar 64kbit/s is Tweakers' mobiele versie nog te laden in enkele seconden. Andere sites doen er dan merkbaar veel langer over.

Ik snap de keuze van Tweakers heel goed om volledig op responsive over te gaan en die apps lekker laten. Tweakers heeft zo gigantisch veel functionaliteit en die wil je niet allemaal porten naar 3 verschillende applicaties voor verschillende OS'en. Er is hier gezegd dat alle nieuwssites een app hebben en dat Tweakers er daarom ook maar eentje moet hebben, maar laten we niet vergeten dat een Nu.nl geen forum, geen pricewatch, geen useraccount, geen V&A, geen ga zo maar door heeft.

De app was ook op veel vlakken beperkt en anders. Dit wordt met RWD veel meer rechtgetrokken en maakt veel meer mogelijk op mobiel.
Kleine kanttekening: toen ik een groter datalimiet aanschafte, ben ik al snel gestopt met het gebruiken van de app en heb ik Tweakers altijd volledig in de browser bekeken.

Zelf vind ik dat Tweakers met haar RWD een enorm goed voorbeeld heeft gegeven van hoe dit hoort. Ik vind het een van de relaxte RWD websites op het web, en ongetwijfeld de beste van NL.
Wat mij betreft niks aan veranderen guys!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Woot Woot en terecht hoewel er aan de uitvoering niet zo heel veel mis was, begreep ik heel de (design) filosofie achter de app niet (tenzij tijdelijke filler tot responsive). Ik moet zeggen dat ik die app dan ook heel snel weggegooid heb. Hebben de buren bij HWI imo beter bekeken (al is daar de uitvoering best crap, maar die gebruik ik nog wel dagelijks (T.net op desktop, HWI mobiel)).

Zou graag de categorie indeling van pre tweaker7/app terug willen op de site.
Daarnaast vind ik het zelf jammer dat responsive maar meh werkt. Heb hem zelf handmatig op hoge resolutie scherm gezet voor mijn nexus 5 omdat het imo anders niet te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistahMastah
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-05 11:41
Ik denk tweakers minder snel te gaan gebruiken door het stoppen van de ondersteuning van de tweakers app. De app is toch makkelijker te starten in plaats van dat ik eerst mijn browser moet bezoeken en van daaruit naar tweakers moet gaan.
De app-interface ziet er niet modern uit, alleen daar staat het tenminste wel overzichtelijk. De responsive design frontpage vind ik onoverzichtelijk via de mobiele weergave - met name door de balk aan de bovenkant en de reviews die veel ruimte innemen - en categorieën zijn er niet langer bij. De responsive design frontpage is dan weer modern.

Wenslijsten en inventarissen werken overigens nog niet via responsive design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

MistahMastah schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:07:
Ik denk tweakers minder snel te gaan gebruiken door het stoppen van de ondersteuning van de tweakers app. De app is toch makkelijker te starten in plaats van dat ik eerst mijn browser moet bezoeken en van daaruit naar tweakers moet gaan.
De app-interface ziet er niet modern uit, alleen daar staat het tenminste wel overzichtelijk. De responsive design frontpage vind ik onoverzichtelijk via de mobiele weergave - met name door de balk aan de bovenkant en de reviews die veel ruimte innemen - en categorieën zijn er niet langer bij. De responsive design frontpage is dan weer modern.

Wenslijsten en inventarissen werken overigens nog niet via responsive design?
Je kan tweakers aan je homescreen toevoegen via de add to homescreen functie in chrome en safari.

Wenslijsten, inventarissen en nog andere onderdelen van tweakers werken nog niet m.b.t tot het responsive design omdat die code nog omgezet moet worden naar het nieuwe framework wat tweakers gebruikt sinds Tweakers 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
An sich vind ik dit wel komedie, de mensen die zich het meest bewust (zouden) moeten zijn van snel veranderende technologien: de tweakers, blijken bijna net zo negatief naar verandering te kijken als "de gewone" gebruiker van IT. Op mijn (relatief) oude HTC Sensation werkt de mobile site vrijwel vlekkeloos, en de website levert gewoon meer functionaliteit dan de app. Mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Is toch gewoon een natuurlijk proces: streven naar zo min mogelijk energie uitgave :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Vooralsnog doet de app het nog en kunnen we nog zonder omweg en lekker snel de leuke artikelen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MistahMastah schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:07:
Waarom de fout van een OS neerleggen bij T.net? Zelfs 'underdog' WP kan dit sinds eerste versie.

Enige probleem waar ik nog tegenaanloop is de gekoppelde CSS, ik had liever aparte sheets gezien voor de diverse resoluties, nu mijn desktop versie (dankzij medetweakers) weer aardig zichtbaar is, kan de mobiele versie nog wel wat tweaks krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
SinergyX schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:06:
[...]

Waarom de fout van een OS neerleggen bij T.net? Zelfs 'underdog' WP kan dit sinds eerste versie.

Enige probleem waar ik nog tegenaanloop is de gekoppelde CSS, ik had liever aparte sheets gezien voor de diverse resoluties, nu mijn desktop versie (dankzij medetweakers) weer aardig zichtbaar is, kan de mobiele versie nog wel wat tweaks krijgen.
Je kunt media queries gebruiken en zelf stylen naar je eigen smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gerco schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:06:
Veel van de UI is puur CSS. Dat is uiteraard ook iets dat je met een app niet hoeft te downloaden, maar e.e.a. is dan vaak maar een paar regels tekst ondanks dat het een plaatje lijkt.
De website heeft:
- De menubalk
Klopt, maar de grootste elementen (afbeeldingen en css) heb je na 1 bezoek natuurlijk al binnen voor alle vervolgbezoeken (totdat je weer langere tijd Tweakers niet bezoekt)
Die plaatjes zijn inderdaad wat groter dan je in de app krijgt.
Dat er meer tekst in de html staat lijkt me niet een enorm groot probleem. De meeste data voor sites zit 'm in de afbeeldingen.
- "Uit de community"
- Pricewatch blokje
Levert inderdaad een paar extra plaatjes op.
- Poll
- Social media buttons
- Page footer
Vooral statische plaatjes en html. Dus bij herhaald bezoek levert dat geen extra data meer op.

Je vergeet er nog een: de json die door de app gedownload werd was doorgaans wat kleiner dan de html die je met de site krijgt. De standaard gzip zorgt er natuurlijk wel voor dat dat met name bij de html nog flink ingekort wordt.

Er zijn echter ook een paar dingen die de app nu doet en wegvallen qua data:
- de app haalt de json altijd via https op en dat heeft wat meer overhead dan http
- de app heeft in de listing bij elk nieuwsbericht een plaatje, nu heb je alleen plaatjes bij een aantal artikelen die doorgaans lang op de FP staan en dus over de dag genomen niet opnieuw gedownload worden
Tegelijkertijd is het nu niet meer een extra request zodra je daarnaartoe schakelt, zoals het in de app wel was.
Het verschil voor dit nieuwsbericht is ongeveer 10kb als je de reacties 'normaal' laat zien vs een +3-filter. En dan hebben we het over 19.2kb vs 9.9kb aan gecomprimeerde html. Als er helemaal niets voor de reacties zou worden ingeladen zou je vast nog 1kb extra besparen ofzo :)
Zoals ondertussen al door andere bezoekers gemeld; het valt best mee. Ik geloof best dat de app netto wat minder verbruikt, maar overschat het effect van extra html ook weer niet. Dat is niet nul, maar hoef je doorgaans hooguit in enkele of een paar tientallen kilobytes uit te drukken.

De extra navigatie- en formulierelementen zijn relatief klein in termen van (html)data en de grafische elementen zijn statisch, zodat ze na 1 pageview alleen maar opnieuw worden opgehaald als ze niet meer in je cache zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 20-08-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vergelijking tussen de website vs native app
[YouTube: http://youtu.be/LRHuYEB4sbw]

Website is toch een stuk sneller dan de native app

[ Voor 3% gewijzigd door _David_ op 20-08-2014 19:56 ]

25287

Dat hangt er maar vanaf, hier op de iPhone 5 merk ik geen verschil in snelheid, alleen op het gebied van gebruikersgemak.

Het is ook maar waar je de lat legt, als je de hele site in een app wilt doen is dat veel werk. Het forum gebruik ik persoonlijk niet in een app, die gebruik ik voor het lezen van het nieuws en de reacties eronder en af en toe de pricewatch.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Misha schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:13:
[...]

Je kunt media queries gebruiken en zelf stylen naar je eigen smaak :)
Media wat? :X
25287 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:49:
Dat hangt er maar vanaf, hier op de iPhone 5 merk ik geen verschil in snelheid, alleen op het gebied van gebruikersgemak.
En daar ging voor mij juist de hele app de mist in, forum zat er niet bij. .mobi deed eigenlijk al wat de app deed, de versie voor WB (Robert van Veen) had bv wel de barcode scanner, had de iPhone versie die ook?

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2014 12:06 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als je dit in je custom CSS zet wordt het alleen geactiveerd bij grote schermen

code:
1
2
3
@media only screen and (min-width: 800px) {
   [hier je desktop css]
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Ik heb geloof nog nooit of in ieder geval bijna nooit op gathering.tweakers.net gepost, maar ik moet toch even mijn ei kwijt.

Er worden hier goede argumenten gegeven waarom de app approach beter is dan een website. Ik ga die niet herhalen, de tegenargumentatie van tweakers is dat meerdere apps onderhouden te veel werk is / geen zin / te duur / etc. Deze houding irriteert mij enorm en is er één die je wel vaker in de IT-wereld ziet, maar zelden tot een goed product/service heeft geleid voor de eindgebruiker en zeker nooit tot de best mogelijke. Het is namelijk alleen in het voordeel van de developer.

Er word een keuze gemaakt die tegendraads is met wat soortgelijke bedrijven doen. Je zou kunnen zeggen, Steve Jobs deed het met Flash, revolutionairen moeten nu eenmaal controversiële keuzes maken. Helaas is dit niet wat hier speelt, dit is namelijk geen innovatie of evolutie, dit is gewoon terugvallen op wat het makkelijkst is voor Tweakers (zo spannend zijn de website vernieuwing niet).

Het weerwoord van Tweakers in deze thread, die grappige comic, het niet kunnen reageren op de news post, de de-gebruiker-is-dom attitude heb ik in mijn 20 jarige IT-carriere al zo vaak heb gezien. Uiteindelijk zijn de echte motivaties altijd geld en/of politiek en/of incompetentie. De motivatie is niet die van een beste product/service willen bouwen. Nu, dat is ok, zo steekt de wereld in elkaar, maar doe dan niet net alsof dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snelle gok, jij bent ook een iPhone gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik ben het met Sebast1aan eens.
Uberhaupt dat tweakers geen (goede)App heeft is idioot. En zeuren dat het duur is? Ja als je met een (third party) bedrijf in zee gaat om het te laten maken weet je dat het in de papieren gaat lopen en je er niks voor terug krijgt.

En waarom heeft Tweakers niet gewoon een normale API en laten ze zoals bijv. reddit de apps door hobbisten maken die er dan nog een stuiver mee kunnen verdienen? Dat lost alles op en zorgt voor wat markt werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CT schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:03:
En waarom heeft Tweakers niet gewoon een normale API en laten ze zoals bijv. reddit de apps door hobbisten maken die er dan nog een stuiver mee kunnen verdienen? Dat lost alles op en zorgt voor wat markt werking.
Daar zat toch het probleem van het inloggen via andere app, wat dus niet wenselijk zou zijn? (en ook al log je in via een API, de gegevens gaan 'door' de app van een ander heen). Afaik was dat de reden bij de WP app (ironisch eigenlijk, die heeft juist een onafhankelijke app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:55:
Snelle gok, jij bent ook een iPhone gebruiker?
En dat is relevant want? Ik heb vooral geschreven omdat ik een solution architect ben (gespecificeerd in security) die in zijn carriere dit developer-centric denken vaak is tegengekomen. En ik haat het net zoveel als politiek gedreven design. De wrange realiteit is dat in enterprises en overheden dit de norm is, en daar verdien ik dan ook mijn brood mee. Het is echter jammer dit te zien bij een kleine onderneming als tweakers, waar je eigenlijk verwacht dat ze voorop lopen qua technology ipv gaan achteruitlopen.

En ja, ik heb een iPhone, deal with it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:05:
Daar zat toch het probleem van het inloggen via andere app, wat dus niet wenselijk zou zijn? (en ook al log je in via een API, de gegevens gaan 'door' de app van een ander heen). Afaik was dat de reden bij de WP app (ironisch eigenlijk, die heeft juist een onafhankelijke app).
Je kan toch op tweakers.net een account aanmaken en dan toestemming geven voor een app om via je account te 'reageren' (op basis van api-keys)? Zo gaat het zelfs via mijn bank app. En ik neem aan dat zich daar de nodige beveiligingsmanagers zich over gebogen hebben.

Hoe dan ook, zoals Sebast1aan zegt, je zou verwachten dat een techniek driven website hier wel een oplossing voor kan bedenken en zelfs al wat voorop liep. Zelfs (ik noem maar) een NU.nl heeft al een aparte app voor de Tech sectie.

Maar vanachter mijn pc kan ik niet inschatten waar de prio van 'tweakers' als organisatie ligt. Dus misschien willen ze dit wel allemaal maar kan het echt niet - of willen ze dit juist absoluut niet en gaan liever terug naar een geprint blaadje in de kiosk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Sebast1aan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:53:
Er worden hier goede argumenten gegeven waarom de app approach beter is dan een website. Ik ga die niet herhalen, de tegenargumentatie van tweakers is dat meerdere apps onderhouden te veel werk is / geen zin / te duur / etc. Deze houding irriteert mij enorm en is er één die je wel vaker in de IT-wereld ziet, maar zelden tot een goed product/service heeft geleid voor de eindgebruiker en zeker nooit tot de best mogelijke. Het is namelijk alleen in het voordeel van de developer.
En waarom is deze keuze _alleen_ in het voordeel van de developer? Ik neem aan dat je dit weet omdat je uitgebreid user onderzoek en usability onderzoek hebt gedaan naar _onze_ website, _onze_ app en _onze_ gebruikers? Dan vind je het vast niet erg om die hier met ons te delen. Ben namelijk erg benieuwd naar die resultaten en laat me graag overtuigen.

Maar ik lees dat je Solution Architect bent, dus je kan ons waarschijnlijk ook haarfijn uitleggen wat er allemaal fout is aan de website en goed aan de app, , mede omdat je de RWD website ondertussen al een tijd geprobeerd hebt op je mobiele device. Graag horen we dat dan, want, in tegenstelling dat wat je beweert, kan je van ons _nooit_ beweren dat we niet luisteren naar onze gebruikers. We geven ze misschien niet altijd hun zin, maar luisteren doen we zeker. En uitleg geven ook, in tegenstelling tot vrijwel iedere andere website.
Er word een keuze gemaakt die tegendraads is met wat soortgelijke bedrijven doen. Je zou kunnen zeggen, Steve Jobs deed het met Flash, revolutionairen moeten nu eenmaal controversiële keuzes maken. Helaas is dit niet wat hier speelt, dit is namelijk geen innovatie of evolutie, dit is gewoon terugvallen op wat het makkelijkst is voor Tweakers (zo spannend zijn de website vernieuwing niet).

Het weerwoord van Tweakers in deze thread, die grappige comic, het niet kunnen reageren op de news post, de de-gebruiker-is-dom attitude heb ik in mijn 20 jarige IT-carriere al zo vaak heb gezien. Uiteindelijk zijn de echte motivaties altijd geld en/of politiek en/of incompetentie. De motivatie is niet die van een beste product/service willen bouwen. Nu, dat is ok, zo steekt de wereld in elkaar, maar doe dan niet net alsof dat niet zo is.
Als jij met droge ogen durft te beweren dat hier mensen zitten die niet het beste product willen bouwen zijn we nu heel snel uitgepraat en neem ik je niet meer serieus... Hier zitten mensen die zowel tijdens als buiten werktijd de tijd nemen om vragen te beantwoorden, om uitleg te geven en waar nodig problemen op te lossen. Als jij zo over ons oordeelt zonder ons te kennen, kan ik niet anders concluderen dat die '20 jarige IT-carriere' niet bijzonder veel menskennis hebt opgedaan en een bijzonder vooringenomen houding hanteert zonder kennis van (specifieke) zaken en omstandigheden.

En als je dit allemaal hard en bot vind, dan mag dat. Dat is namelijk dezelfde manier waarop mensen hier komen ranten op ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Er worden hier ook goede argumenten gegeven tegen het inzetten van apps in de huidige vorm. Tweakers is ook zeker niet tegen apps. Ook dit is al vaker gezegd en ook hier ga ik niet over in herhaling vallen. Wij vinden alleen dat apps een verlenging van de website moeten zijn en geen vervanging. We zullen in de toekomst dan ook gaan kijken hoe we onze app strategie willen gaan inzetten.
Je wijst ontzettend met het vingertje en lijkt alle wijsheid in pacht te hebben. Helaas is het allemaal niet zo simpel. Tweakers is een redelijke organisatie geworden met heel wat personeel. Enkel 5 daarvan zijn developers. Developers die de website bouwen, de JAVA engine erachter bouwen en onderhouden, V&A, de Pricewatch, de frontpage, het Forum en alle andere onderdelen bouwen. Security gedreven moeten zijn, SEO toe passen waar nodig en nog zo ontzettend veel andere onderdelen bouwen en onderhouden die jullie als eindgebruiker niet zien. Het CMS, de Pricewatch manager voor winkels en klanten. enz enz. Het is simpelweg niet mogelijk om die 5 developers ook nog eens een iOS app te laten maken, een Android app te laten ontwikkelen en een WP app te laten onderhouden. Daarbij komt dat dan elke aanpassing op de website ook doorgevoerd moet worden in alle apps. Je dus meerdere codebases moet onderhouden en je maar mag hopen dat alle gebruikers dan ook echt hun apps updaten. Maar goed aan die argumenten ga je helaas voorbij.

Je verdraait worden als "lui" zijn en "te duur". Hier stond namelijk dat het simpelweg onmogelijk is om met de huidige development cappaciteit goede apps op te zetten en te onderhouden.
We hebben enorm veel respect voor de gebruikers, regelen toffe uitstapjes en meetings voor ze, luisteren naar ze in topics en reacties. Nodigen ze uit om de discussie hier op kantoor aan te gaan en eens koffie te drinken. En nog durf je te beweren dat we een "de-gebruiker-is-dom attitude" hanteren? Sorry hoor, maar hier ben je gewoon aan het flamen en trollen en heb ik bijna de nijging je hele post niet eens meer serieus te nemen. Ik wil je graag uitleggen waarom we bepaalde keuze's maken. Weloverwogen keuze's die we soms zelf ook betreuren daar we nu eenmaal niet in bakken met geld zwemmen maar niet op deze manier.

Tweakers is een gratis website die iedereen mag gebruiken. We proberen de beste ervaring te bieden die we kunnen geven en wij zijn ervan overtuigd dat we dat beter kunnen binnen een enkele website dan in verschillende losse apps. Waarom die keuze gemaakt is heb ik al heel vaak uitgelegd en is niet omdat we lui zijn. Mocht je toch graag nog eens de ins en outs horen wil ik het best nog eens in detail herhalen maar dan krijg ik wel graag feedback op een volwassen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sebast1aan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:09:
[...]

En dat is relevant want? Ik heb vooral geschreven omdat ik een solution architect ben (gespecificeerd in security) die in zijn carriere dit developer-centric denken vaak is tegengekomen. En ik haat het net zoveel als politiek gedreven design. De wrange realiteit is dat in enterprises en overheden dit de norm is, en daar verdien ik dan ook mijn brood mee. Het is echter jammer dit te zien bij een kleine onderneming als tweakers, waar je eigenlijk verwacht dat ze voorop lopen qua technology ipv gaan achteruitlopen.

En ja, ik heb een iPhone, deal with it :P
Relevant in dat opzicht, valt me op dat het hoofdzakelijk iPhone gebruikers zijn die hier de grootste problemen mee hebben. Ben ik helemaal happy met de mobiele site? Nee, maar het 100x meer dan wat ik ooit heb gehad op WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:36:
[...]

Relevant in dat opzicht, valt me op dat het hoofdzakelijk iPhone gebruikers zijn die hier de grootste problemen mee hebben. Ben ik helemaal happy met de mobiele site? Nee, maar het 100x meer dan wat ik ooit heb gehad op WP.
Ik gebruik zowel android als ios. In beide gevallen vind ik de app gewoon handiger dan de website bekijken. Het is veel overzichtelijker en makkelijker te benaderen dan de website. Het enige dat via de site makkelijker is, is het vergelijken van de producten, maar dat is voor mij dan ook alles
Welke argumenten er ook gegeven zijn of worden, ik, en kennelijk toch aardig wat mensen met mij, vind de app gewoon makkelijker in gebruik. Is klant koning?
Ik ben dan ook blij dat de app nog gewoon te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Ik gebruik zowel android als ios. In beide gevallen vind ik de app gewoon handiger dan de website bekijken. Het is veel overzichtelijker en makkelijker te benaderen dan de website. Het enige dat via de site makkelijker is, is het vergelijken van de producten, maar dat is voor mij dan ook alles
Welke argumenten er ook gegeven zijn of worden, ik, en kennelijk toch aardig wat mensen met mij, vind de app gewoon makkelijker in gebruik. Is klant koning?
Het is voor ons onmogelijk om alle gebruikers altijd tevreden te houden. Soms worden er aanpassingen gemaakt of keuzes genomen waar de ene helft blij mee is en de andere helft niet. Dat een deel van de eidgebruikers een bepaalde keuze betreurt doet niets af aan het het feit of de klant koning is. We kunnen simpelweg niet iedereen blij maken. De klant is koning is in ons geval een zo groot mogelijk deel van de gebruikers zo goed mogelijk bedienen. Dit alles wat binnen onze macht, kunnen en financieen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:07:
De klant is zeker koning, maar er zijn (in dit topic) 10 mensen die het niet eens zijn met onze beslissing op de 500.000 gebruikers die we hebben. Ik weet dat lang niet iedereen reageert, maar dan nog durf ik de stelling aan dat 'aardig wat mensen' schromelijk overdreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jullie reageren wel altijd netjes bijna gelijktijdig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Ik begrijp dat jullie de gemaakte keuze op alle manieren proberen te verdedigen. Het blijft echter zo dat er mensen zijn die de keuze erg jammer vinden. Punt. Daar constant tegenin gaan heeft geen zin. Het maakt het gebruik op de website via de telefoon er voor die mensen, niet makkelijker op.
Ik begrijp wel waarom jullie je verdedigen, net zoals ik de keuze qua ondersteuning voor de app begrijp. Dat ik het er niet mee eens ben is een ander verhaal, en zal niet veranderen door een constante stroom van tegen argumenten daar dit een gevoels/ervaring kwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:36:
Ik begrijp dat jullie de gemaakte keuze op alle manieren proberen te verdedigen. Het blijft echter zo dat er mensen zijn die de keuze erg jammer vinden. Punt. Daar constant tegenin gaan heeft geen zin. Het maakt het gebruik op de website via de telefoon er voor die mensen, niet makkelijker op.
Ik begrijp wel waarom jullie je verdedigen, net zoals ik de keuze qua ondersteuning voor de app begrijp. Dat ik het er niet mee eens ben is een ander verhaal, en zal niet veranderen door een constante stroom van tegen argumenten daar dit een gevoels/ervaring kwestie is.
Dat is toch precies wat wij ook zeggen? We begrijpen ook dat somige mensen het erg jammer vinden. Sterker nog ik persoonlijk vind het ook erg jammer! Dat neemt niet weg dat wij simpelweg proberen te beargumenteren dat we dat niet doen omdat we lui zijn of geen zin hebben maar dat er een doordachte en weloverwogen keuze gemaakt is. Ik probeer die ook niet te verdedigen ik probeer hem te communiceren en sta ook open voor feedback en tegenargumenten. Dat de app gaat verdwijnen is echter een feit en je begrijpt ondertussen denk ik wel waarom. Ik verwacht ook niet dat je mening gaat veranderen, dat hoeft ook helemaal niet. Ik hoop alleen dat we je kunnen laten inzien waarom de keuzes gemaakt zijn en dat een paar personen of meningen (want dat zijn het) niet representatief zijn voor iedereen op Tweakers. We hebben namelijk ook heel veel positieve feedback gehad op ons responsive design en heel veel negatieve reacties op de apps.

Nogmaals, ik probeer niemand te overtuigen, begrijp dat we het niet iedereen naar de zin kunnen maken maar probeer enkel transparant te zijn over de gemaakte keuzes en afwegingen. Daarnaast probeer ik misopvattingen en onterechte beschuldigingen te weerleggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

De app bood amper meerwaarde. Crashte altijd bij de comments en er waren bar weinig mogelijkheden. Zo'n app kan al snel tienduizende euro's kosten, en dat dan 3x want je zult toch Android, iOS en Windows willen ondersteunen.

Dan zie ik ook liever dat het geld anders besteed (aan de content bijvoorbeeld) wordt dan aan een app die weinig meerwaarde bied.
Pagina: 1 2 Laatste