Einde tweakers app Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Woot Woot en terecht hoewel er aan de uitvoering niet zo heel veel mis was, begreep ik heel de (design) filosofie achter de app niet (tenzij tijdelijke filler tot responsive). Ik moet zeggen dat ik die app dan ook heel snel weggegooid heb. Hebben de buren bij HWI imo beter bekeken (al is daar de uitvoering best crap, maar die gebruik ik nog wel dagelijks (T.net op desktop, HWI mobiel)).

Zou graag de categorie indeling van pre tweaker7/app terug willen op de site.
Daarnaast vind ik het zelf jammer dat responsive maar meh werkt. Heb hem zelf handmatig op hoge resolutie scherm gezet voor mijn nexus 5 omdat het imo anders niet te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistahMastah
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-05 11:41
Ik denk tweakers minder snel te gaan gebruiken door het stoppen van de ondersteuning van de tweakers app. De app is toch makkelijker te starten in plaats van dat ik eerst mijn browser moet bezoeken en van daaruit naar tweakers moet gaan.
De app-interface ziet er niet modern uit, alleen daar staat het tenminste wel overzichtelijk. De responsive design frontpage vind ik onoverzichtelijk via de mobiele weergave - met name door de balk aan de bovenkant en de reviews die veel ruimte innemen - en categorieën zijn er niet langer bij. De responsive design frontpage is dan weer modern.

Wenslijsten en inventarissen werken overigens nog niet via responsive design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

MistahMastah schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:07:
Ik denk tweakers minder snel te gaan gebruiken door het stoppen van de ondersteuning van de tweakers app. De app is toch makkelijker te starten in plaats van dat ik eerst mijn browser moet bezoeken en van daaruit naar tweakers moet gaan.
De app-interface ziet er niet modern uit, alleen daar staat het tenminste wel overzichtelijk. De responsive design frontpage vind ik onoverzichtelijk via de mobiele weergave - met name door de balk aan de bovenkant en de reviews die veel ruimte innemen - en categorieën zijn er niet langer bij. De responsive design frontpage is dan weer modern.

Wenslijsten en inventarissen werken overigens nog niet via responsive design?
Je kan tweakers aan je homescreen toevoegen via de add to homescreen functie in chrome en safari.

Wenslijsten, inventarissen en nog andere onderdelen van tweakers werken nog niet m.b.t tot het responsive design omdat die code nog omgezet moet worden naar het nieuwe framework wat tweakers gebruikt sinds Tweakers 7 :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
An sich vind ik dit wel komedie, de mensen die zich het meest bewust (zouden) moeten zijn van snel veranderende technologien: de tweakers, blijken bijna net zo negatief naar verandering te kijken als "de gewone" gebruiker van IT. Op mijn (relatief) oude HTC Sensation werkt de mobile site vrijwel vlekkeloos, en de website levert gewoon meer functionaliteit dan de app. Mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
Is toch gewoon een natuurlijk proces: streven naar zo min mogelijk energie uitgave :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Vooralsnog doet de app het nog en kunnen we nog zonder omweg en lekker snel de leuke artikelen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MistahMastah schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:07:
Waarom de fout van een OS neerleggen bij T.net? Zelfs 'underdog' WP kan dit sinds eerste versie.

Enige probleem waar ik nog tegenaanloop is de gekoppelde CSS, ik had liever aparte sheets gezien voor de diverse resoluties, nu mijn desktop versie (dankzij medetweakers) weer aardig zichtbaar is, kan de mobiele versie nog wel wat tweaks krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 14:00
SinergyX schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:06:
[...]

Waarom de fout van een OS neerleggen bij T.net? Zelfs 'underdog' WP kan dit sinds eerste versie.

Enige probleem waar ik nog tegenaanloop is de gekoppelde CSS, ik had liever aparte sheets gezien voor de diverse resoluties, nu mijn desktop versie (dankzij medetweakers) weer aardig zichtbaar is, kan de mobiele versie nog wel wat tweaks krijgen.
Je kunt media queries gebruiken en zelf stylen naar je eigen smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Gerco schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:06:
Ik maak me vooral zorgen over het datagebruik wat omhoog lijkt te gaan door de website ipv de app te gebruiken. De website moet de hele UI laden, niet alleen de data. Ook lijkt die UI een stuk meer te bevatten dan waar ik naar op zoek ben. Ik heb niets gemeten (ik zou ook niet weten hoe) dus ik zou het mis kunnen hebben. Misschien heeft iemand bij tweakers wat cijfers?
Veel van de UI is puur CSS. Dat is uiteraard ook iets dat je met een app niet hoeft te downloaden, maar e.e.a. is dan vaak maar een paar regels tekst ondanks dat het een plaatje lijkt.
De website heeft:
- De menubalk
Klopt, maar de grootste elementen (afbeeldingen en css) heb je na 1 bezoek natuurlijk al binnen voor alle vervolgbezoeken (totdat je weer langere tijd Tweakers niet bezoekt)
- De reviews/spotlight balk met plaatjes (mogelijk groot?)
Die plaatjes zijn inderdaad wat groter dan je in de app krijgt.
- De artikelen (inclusief downloads "nieuws" wat de app niet had/filterde?)
Dat er meer tekst in de html staat lijkt me niet een enorm groot probleem. De meeste data voor sites zit 'm in de afbeeldingen.
- "Uit de community"
- Pricewatch blokje
Levert inderdaad een paar extra plaatjes op.
- Poll
- Social media buttons
- Page footer
Vooral statische plaatjes en html. Dus bij herhaald bezoek levert dat geen extra data meer op.

Je vergeet er nog een: de json die door de app gedownload werd was doorgaans wat kleiner dan de html die je met de site krijgt. De standaard gzip zorgt er natuurlijk wel voor dat dat met name bij de html nog flink ingekort wordt.

Er zijn echter ook een paar dingen die de app nu doet en wegvallen qua data:
- de app haalt de json altijd via https op en dat heeft wat meer overhead dan http
- de app heeft in de listing bij elk nieuwsbericht een plaatje, nu heb je alleen plaatjes bij een aantal artikelen die doorgaans lang op de FP staan en dus over de dag genomen niet opnieuw gedownload worden
Wanneer je een artikel bekijkt dan laadt de website ook direct een berg reacties en een reageer formuliertje in. De app deed dat niet en dat zal ook extra data eisen.
Tegelijkertijd is het nu niet meer een extra request zodra je daarnaartoe schakelt, zoals het in de app wel was.
Het verschil voor dit nieuwsbericht is ongeveer 10kb als je de reacties 'normaal' laat zien vs een +3-filter. En dan hebben we het over 19.2kb vs 9.9kb aan gecomprimeerde html. Als er helemaal niets voor de reacties zou worden ingeladen zou je vast nog 1kb extra besparen ofzo :)
Een aantal van die dingen zullen best gecached worden, maar veel ervan ook niet. Ik ben me in ieder geval meer bewust gaan worden van het datagebruik van tweakers checken en doe dat in het buitenland dus eigenlijk ook niet meer.
Zoals ondertussen al door andere bezoekers gemeld; het valt best mee. Ik geloof best dat de app netto wat minder verbruikt, maar overschat het effect van extra html ook weer niet. Dat is niet nul, maar hoef je doorgaans hooguit in enkele of een paar tientallen kilobytes uit te drukken.

De extra navigatie- en formulierelementen zijn relatief klein in termen van (html)data en de grafische elementen zijn statisch, zodat ze na 1 pageview alleen maar opnieuw worden opgehaald als ze niet meer in je cache zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 20-08-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vergelijking tussen de website vs native app
[YouTube: http://youtu.be/LRHuYEB4sbw]

Website is toch een stuk sneller dan de native app

[ Voor 3% gewijzigd door _David_ op 20-08-2014 19:56 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

Dat hangt er maar vanaf, hier op de iPhone 5 merk ik geen verschil in snelheid, alleen op het gebied van gebruikersgemak.

Het is ook maar waar je de lat legt, als je de hele site in een app wilt doen is dat veel werk. Het forum gebruik ik persoonlijk niet in een app, die gebruik ik voor het lezen van het nieuws en de reacties eronder en af en toe de pricewatch.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Misha schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:13:
[...]

Je kunt media queries gebruiken en zelf stylen naar je eigen smaak :)
Media wat? :X
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:49:
Dat hangt er maar vanaf, hier op de iPhone 5 merk ik geen verschil in snelheid, alleen op het gebied van gebruikersgemak.
En daar ging voor mij juist de hele app de mist in, forum zat er niet bij. .mobi deed eigenlijk al wat de app deed, de versie voor WB (Robert van Veen) had bv wel de barcode scanner, had de iPhone versie die ook?

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2014 12:06 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als je dit in je custom CSS zet wordt het alleen geactiveerd bij grote schermen

code:
1
2
3
@media only screen and (min-width: 800px) {
   [hier je desktop css]
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 10:24
Ik heb geloof nog nooit of in ieder geval bijna nooit op gathering.tweakers.net gepost, maar ik moet toch even mijn ei kwijt.

Er worden hier goede argumenten gegeven waarom de app approach beter is dan een website. Ik ga die niet herhalen, de tegenargumentatie van tweakers is dat meerdere apps onderhouden te veel werk is / geen zin / te duur / etc. Deze houding irriteert mij enorm en is er één die je wel vaker in de IT-wereld ziet, maar zelden tot een goed product/service heeft geleid voor de eindgebruiker en zeker nooit tot de best mogelijke. Het is namelijk alleen in het voordeel van de developer.

Er word een keuze gemaakt die tegendraads is met wat soortgelijke bedrijven doen. Je zou kunnen zeggen, Steve Jobs deed het met Flash, revolutionairen moeten nu eenmaal controversiële keuzes maken. Helaas is dit niet wat hier speelt, dit is namelijk geen innovatie of evolutie, dit is gewoon terugvallen op wat het makkelijkst is voor Tweakers (zo spannend zijn de website vernieuwing niet).

Het weerwoord van Tweakers in deze thread, die grappige comic, het niet kunnen reageren op de news post, de de-gebruiker-is-dom attitude heb ik in mijn 20 jarige IT-carriere al zo vaak heb gezien. Uiteindelijk zijn de echte motivaties altijd geld en/of politiek en/of incompetentie. De motivatie is niet die van een beste product/service willen bouwen. Nu, dat is ok, zo steekt de wereld in elkaar, maar doe dan niet net alsof dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snelle gok, jij bent ook een iPhone gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik ben het met Sebast1aan eens.
Uberhaupt dat tweakers geen (goede)App heeft is idioot. En zeuren dat het duur is? Ja als je met een (third party) bedrijf in zee gaat om het te laten maken weet je dat het in de papieren gaat lopen en je er niks voor terug krijgt.

En waarom heeft Tweakers niet gewoon een normale API en laten ze zoals bijv. reddit de apps door hobbisten maken die er dan nog een stuiver mee kunnen verdienen? Dat lost alles op en zorgt voor wat markt werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CT schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:03:
En waarom heeft Tweakers niet gewoon een normale API en laten ze zoals bijv. reddit de apps door hobbisten maken die er dan nog een stuiver mee kunnen verdienen? Dat lost alles op en zorgt voor wat markt werking.
Daar zat toch het probleem van het inloggen via andere app, wat dus niet wenselijk zou zijn? (en ook al log je in via een API, de gegevens gaan 'door' de app van een ander heen). Afaik was dat de reden bij de WP app (ironisch eigenlijk, die heeft juist een onafhankelijke app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:55:
Snelle gok, jij bent ook een iPhone gebruiker?
En dat is relevant want? Ik heb vooral geschreven omdat ik een solution architect ben (gespecificeerd in security) die in zijn carriere dit developer-centric denken vaak is tegengekomen. En ik haat het net zoveel als politiek gedreven design. De wrange realiteit is dat in enterprises en overheden dit de norm is, en daar verdien ik dan ook mijn brood mee. Het is echter jammer dit te zien bij een kleine onderneming als tweakers, waar je eigenlijk verwacht dat ze voorop lopen qua technology ipv gaan achteruitlopen.

En ja, ik heb een iPhone, deal with it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:05:
Daar zat toch het probleem van het inloggen via andere app, wat dus niet wenselijk zou zijn? (en ook al log je in via een API, de gegevens gaan 'door' de app van een ander heen). Afaik was dat de reden bij de WP app (ironisch eigenlijk, die heeft juist een onafhankelijke app).
Je kan toch op tweakers.net een account aanmaken en dan toestemming geven voor een app om via je account te 'reageren' (op basis van api-keys)? Zo gaat het zelfs via mijn bank app. En ik neem aan dat zich daar de nodige beveiligingsmanagers zich over gebogen hebben.

Hoe dan ook, zoals Sebast1aan zegt, je zou verwachten dat een techniek driven website hier wel een oplossing voor kan bedenken en zelfs al wat voorop liep. Zelfs (ik noem maar) een NU.nl heeft al een aparte app voor de Tech sectie.

Maar vanachter mijn pc kan ik niet inschatten waar de prio van 'tweakers' als organisatie ligt. Dus misschien willen ze dit wel allemaal maar kan het echt niet - of willen ze dit juist absoluut niet en gaan liever terug naar een geprint blaadje in de kiosk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

rob_erwt

What does this button do?

Sebast1aan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:53:
Er worden hier goede argumenten gegeven waarom de app approach beter is dan een website. Ik ga die niet herhalen, de tegenargumentatie van tweakers is dat meerdere apps onderhouden te veel werk is / geen zin / te duur / etc. Deze houding irriteert mij enorm en is er één die je wel vaker in de IT-wereld ziet, maar zelden tot een goed product/service heeft geleid voor de eindgebruiker en zeker nooit tot de best mogelijke. Het is namelijk alleen in het voordeel van de developer.
En waarom is deze keuze _alleen_ in het voordeel van de developer? Ik neem aan dat je dit weet omdat je uitgebreid user onderzoek en usability onderzoek hebt gedaan naar _onze_ website, _onze_ app en _onze_ gebruikers? Dan vind je het vast niet erg om die hier met ons te delen. Ben namelijk erg benieuwd naar die resultaten en laat me graag overtuigen.

Maar ik lees dat je Solution Architect bent, dus je kan ons waarschijnlijk ook haarfijn uitleggen wat er allemaal fout is aan de website en goed aan de app, , mede omdat je de RWD website ondertussen al een tijd geprobeerd hebt op je mobiele device. Graag horen we dat dan, want, in tegenstelling dat wat je beweert, kan je van ons _nooit_ beweren dat we niet luisteren naar onze gebruikers. We geven ze misschien niet altijd hun zin, maar luisteren doen we zeker. En uitleg geven ook, in tegenstelling tot vrijwel iedere andere website.
Er word een keuze gemaakt die tegendraads is met wat soortgelijke bedrijven doen. Je zou kunnen zeggen, Steve Jobs deed het met Flash, revolutionairen moeten nu eenmaal controversiële keuzes maken. Helaas is dit niet wat hier speelt, dit is namelijk geen innovatie of evolutie, dit is gewoon terugvallen op wat het makkelijkst is voor Tweakers (zo spannend zijn de website vernieuwing niet).

Het weerwoord van Tweakers in deze thread, die grappige comic, het niet kunnen reageren op de news post, de de-gebruiker-is-dom attitude heb ik in mijn 20 jarige IT-carriere al zo vaak heb gezien. Uiteindelijk zijn de echte motivaties altijd geld en/of politiek en/of incompetentie. De motivatie is niet die van een beste product/service willen bouwen. Nu, dat is ok, zo steekt de wereld in elkaar, maar doe dan niet net alsof dat niet zo is.
Als jij met droge ogen durft te beweren dat hier mensen zitten die niet het beste product willen bouwen zijn we nu heel snel uitgepraat en neem ik je niet meer serieus... Hier zitten mensen die zowel tijdens als buiten werktijd de tijd nemen om vragen te beantwoorden, om uitleg te geven en waar nodig problemen op te lossen. Als jij zo over ons oordeelt zonder ons te kennen, kan ik niet anders concluderen dat die '20 jarige IT-carriere' niet bijzonder veel menskennis hebt opgedaan en een bijzonder vooringenomen houding hanteert zonder kennis van (specifieke) zaken en omstandigheden.

En als je dit allemaal hard en bot vind, dan mag dat. Dat is namelijk dezelfde manier waarop mensen hier komen ranten op ons...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Er worden hier ook goede argumenten gegeven tegen het inzetten van apps in de huidige vorm. Tweakers is ook zeker niet tegen apps. Ook dit is al vaker gezegd en ook hier ga ik niet over in herhaling vallen. Wij vinden alleen dat apps een verlenging van de website moeten zijn en geen vervanging. We zullen in de toekomst dan ook gaan kijken hoe we onze app strategie willen gaan inzetten.
Je wijst ontzettend met het vingertje en lijkt alle wijsheid in pacht te hebben. Helaas is het allemaal niet zo simpel. Tweakers is een redelijke organisatie geworden met heel wat personeel. Enkel 5 daarvan zijn developers. Developers die de website bouwen, de JAVA engine erachter bouwen en onderhouden, V&A, de Pricewatch, de frontpage, het Forum en alle andere onderdelen bouwen. Security gedreven moeten zijn, SEO toe passen waar nodig en nog zo ontzettend veel andere onderdelen bouwen en onderhouden die jullie als eindgebruiker niet zien. Het CMS, de Pricewatch manager voor winkels en klanten. enz enz. Het is simpelweg niet mogelijk om die 5 developers ook nog eens een iOS app te laten maken, een Android app te laten ontwikkelen en een WP app te laten onderhouden. Daarbij komt dat dan elke aanpassing op de website ook doorgevoerd moet worden in alle apps. Je dus meerdere codebases moet onderhouden en je maar mag hopen dat alle gebruikers dan ook echt hun apps updaten. Maar goed aan die argumenten ga je helaas voorbij.

Je verdraait worden als "lui" zijn en "te duur". Hier stond namelijk dat het simpelweg onmogelijk is om met de huidige development cappaciteit goede apps op te zetten en te onderhouden.
We hebben enorm veel respect voor de gebruikers, regelen toffe uitstapjes en meetings voor ze, luisteren naar ze in topics en reacties. Nodigen ze uit om de discussie hier op kantoor aan te gaan en eens koffie te drinken. En nog durf je te beweren dat we een "de-gebruiker-is-dom attitude" hanteren? Sorry hoor, maar hier ben je gewoon aan het flamen en trollen en heb ik bijna de nijging je hele post niet eens meer serieus te nemen. Ik wil je graag uitleggen waarom we bepaalde keuze's maken. Weloverwogen keuze's die we soms zelf ook betreuren daar we nu eenmaal niet in bakken met geld zwemmen maar niet op deze manier.

Tweakers is een gratis website die iedereen mag gebruiken. We proberen de beste ervaring te bieden die we kunnen geven en wij zijn ervan overtuigd dat we dat beter kunnen binnen een enkele website dan in verschillende losse apps. Waarom die keuze gemaakt is heb ik al heel vaak uitgelegd en is niet omdat we lui zijn. Mocht je toch graag nog eens de ins en outs horen wil ik het best nog eens in detail herhalen maar dan krijg ik wel graag feedback op een volwassen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sebast1aan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:09:
[...]

En dat is relevant want? Ik heb vooral geschreven omdat ik een solution architect ben (gespecificeerd in security) die in zijn carriere dit developer-centric denken vaak is tegengekomen. En ik haat het net zoveel als politiek gedreven design. De wrange realiteit is dat in enterprises en overheden dit de norm is, en daar verdien ik dan ook mijn brood mee. Het is echter jammer dit te zien bij een kleine onderneming als tweakers, waar je eigenlijk verwacht dat ze voorop lopen qua technology ipv gaan achteruitlopen.

En ja, ik heb een iPhone, deal with it :P
Relevant in dat opzicht, valt me op dat het hoofdzakelijk iPhone gebruikers zijn die hier de grootste problemen mee hebben. Ben ik helemaal happy met de mobiele site? Nee, maar het 100x meer dan wat ik ooit heb gehad op WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:36:
[...]

Relevant in dat opzicht, valt me op dat het hoofdzakelijk iPhone gebruikers zijn die hier de grootste problemen mee hebben. Ben ik helemaal happy met de mobiele site? Nee, maar het 100x meer dan wat ik ooit heb gehad op WP.
Ik gebruik zowel android als ios. In beide gevallen vind ik de app gewoon handiger dan de website bekijken. Het is veel overzichtelijker en makkelijker te benaderen dan de website. Het enige dat via de site makkelijker is, is het vergelijken van de producten, maar dat is voor mij dan ook alles
Welke argumenten er ook gegeven zijn of worden, ik, en kennelijk toch aardig wat mensen met mij, vind de app gewoon makkelijker in gebruik. Is klant koning?
Ik ben dan ook blij dat de app nog gewoon te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Ik gebruik zowel android als ios. In beide gevallen vind ik de app gewoon handiger dan de website bekijken. Het is veel overzichtelijker en makkelijker te benaderen dan de website. Het enige dat via de site makkelijker is, is het vergelijken van de producten, maar dat is voor mij dan ook alles
Welke argumenten er ook gegeven zijn of worden, ik, en kennelijk toch aardig wat mensen met mij, vind de app gewoon makkelijker in gebruik. Is klant koning?
Het is voor ons onmogelijk om alle gebruikers altijd tevreden te houden. Soms worden er aanpassingen gemaakt of keuzes genomen waar de ene helft blij mee is en de andere helft niet. Dat een deel van de eidgebruikers een bepaalde keuze betreurt doet niets af aan het het feit of de klant koning is. We kunnen simpelweg niet iedereen blij maken. De klant is koning is in ons geval een zo groot mogelijk deel van de gebruikers zo goed mogelijk bedienen. Dit alles wat binnen onze macht, kunnen en financieen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Nu online

rob_erwt

Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:07:
De klant is zeker koning, maar er zijn (in dit topic) 10 mensen die het niet eens zijn met onze beslissing op de 500.000 gebruikers die we hebben. Ik weet dat lang niet iedereen reageert, maar dan nog durf ik de stelling aan dat 'aardig wat mensen' schromelijk overdreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jullie reageren wel altijd netjes bijna gelijktijdig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Ik begrijp dat jullie de gemaakte keuze op alle manieren proberen te verdedigen. Het blijft echter zo dat er mensen zijn die de keuze erg jammer vinden. Punt. Daar constant tegenin gaan heeft geen zin. Het maakt het gebruik op de website via de telefoon er voor die mensen, niet makkelijker op.
Ik begrijp wel waarom jullie je verdedigen, net zoals ik de keuze qua ondersteuning voor de app begrijp. Dat ik het er niet mee eens ben is een ander verhaal, en zal niet veranderen door een constante stroom van tegen argumenten daar dit een gevoels/ervaring kwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:36:
Ik begrijp dat jullie de gemaakte keuze op alle manieren proberen te verdedigen. Het blijft echter zo dat er mensen zijn die de keuze erg jammer vinden. Punt. Daar constant tegenin gaan heeft geen zin. Het maakt het gebruik op de website via de telefoon er voor die mensen, niet makkelijker op.
Ik begrijp wel waarom jullie je verdedigen, net zoals ik de keuze qua ondersteuning voor de app begrijp. Dat ik het er niet mee eens ben is een ander verhaal, en zal niet veranderen door een constante stroom van tegen argumenten daar dit een gevoels/ervaring kwestie is.
Dat is toch precies wat wij ook zeggen? We begrijpen ook dat somige mensen het erg jammer vinden. Sterker nog ik persoonlijk vind het ook erg jammer! Dat neemt niet weg dat wij simpelweg proberen te beargumenteren dat we dat niet doen omdat we lui zijn of geen zin hebben maar dat er een doordachte en weloverwogen keuze gemaakt is. Ik probeer die ook niet te verdedigen ik probeer hem te communiceren en sta ook open voor feedback en tegenargumenten. Dat de app gaat verdwijnen is echter een feit en je begrijpt ondertussen denk ik wel waarom. Ik verwacht ook niet dat je mening gaat veranderen, dat hoeft ook helemaal niet. Ik hoop alleen dat we je kunnen laten inzien waarom de keuzes gemaakt zijn en dat een paar personen of meningen (want dat zijn het) niet representatief zijn voor iedereen op Tweakers. We hebben namelijk ook heel veel positieve feedback gehad op ons responsive design en heel veel negatieve reacties op de apps.

Nogmaals, ik probeer niemand te overtuigen, begrijp dat we het niet iedereen naar de zin kunnen maken maar probeer enkel transparant te zijn over de gemaakte keuzes en afwegingen. Daarnaast probeer ik misopvattingen en onterechte beschuldigingen te weerleggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app bood amper meerwaarde. Crashte altijd bij de comments en er waren bar weinig mogelijkheden. Zo'n app kan al snel tienduizende euro's kosten, en dat dan 3x want je zult toch Android, iOS en Windows willen ondersteunen.

Dan zie ik ook liever dat het geld anders besteed (aan de content bijvoorbeeld) wordt dan aan een app die weinig meerwaarde bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariowie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Het enige jammer wat ik vind is dat ik nu een lelijke shortcut icoon tussen mijn andoid menu heb staat waar dit dan weer niet geld voor de facebook shortcut. Weet iemand hoe dat komt is nogal lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je de laatste versie van Chrome? Heb je al eens geprobeerd om de shortcut te verwijderen en vanuit Chrome opnieuw 'Add to homescreen' te doen? Ik had eerst ook een lelijk icoon, maar na verwijderen en opnieuw toevoegen is het een net icoon :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariowie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
P_de_B schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:47:
Heb je de laatste versie van Chrome? Heb je al eens geprobeerd om de shortcut te verwijderen en vanuit Chrome opnieuw 'Add to homescreen' te doen? Ik had eerst ook een lelijk icoon, maar na verwijderen en opnieuw toevoegen is het een net icoon :)
A die kende ik nog niet, ja dat werkt bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Misha schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Menig smartphone-gebruiker update zijn of haar apps amper tot nooit, en dat is behoorlijk irritant als developer/uitgever
Bij mij zijn Plants vs. Zombies en Candy Crush altijd up-to-date door automatische downloads.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:36:
Wijze woorden. O.a. de reden dat ik niet meer gereageerd heb na de vrij felle reactie op mijn posts. Kon me geen constructieve voortzetting voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Sebast1aan schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:28:
[...]

Wijze woorden. O.a. de reden dat ik niet meer gereageerd heb na de vrij felle reactie op mijn posts. Kon me geen constructieve voortzetting voorstellen.
Die felle reacties kwamen voort uit het feit dat je in eerste instantie al geen constructieve feedback leverde maar simpelweg je onvrede uitte op een vrij ongepaste manier. Ik begrijp dat je het vervelend vind dat de apps gaan verdwijnen (ik ergens ook) maar zeggen dat het geen overwogen keuze is en Tweakers simpelweg de gemakkelijke weg kiest, mensen het zwijgen oplegt en lui is schiet mij en mijn collega's in het verkeerde keelgat.

Sterker nog, ik wil je graag uitleggen waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn en daarna met de communitie kijken hoe we in de toekomst waardevolle en goedwerkende apps zouden kunnen maken die aansluiten op de website. Dat ik je mening omtrent het RWD en mobile apps niet ga veranderen begrijp ik en dat is ook nooit mijn intentie geweest.

Vergeet niet dat we een gratis dienst leveren die we zo snel, goed en mooi mogelijk willen maken met een klein (technisch) team. Helaas maken we het nooit iedereen naar de zin en daarom horen we graag hoe het beter kan. Indien je dus goede ideeen hebt, opbouwende kritiek kunt leveren of ons van feedback voorzien zal ik de laatste zijn die dat fel zal bekritiseren en kan er prima een constructieve discussie plaats vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
Ik stel voor dat je je eigen reacties eens terug leest. De toon is erg defensief en bijna hostile. Daarnaast reageer je heel snel, waarvan je zou kunnen concluderen dat er nog wat emotie bij komt kijken van jou kant. Ik zou waarschijnlijk niet zelf zulke harde reacties hebben geplaatst als jou toon anders was.

Ik heb geen zin en zeker geen tijd om je reacties één voor één uit te pluizen, en alles te proberen te weerleggen waar ik het niet mee eens ben. Dit is overigens wat ik met niet-constructief bedoelde. Niet dat ik letterlijk jullie ga helpen je product/service te verbeteren, maar de discussie an-sich constructief te houden. In mijn ogen is een discussie niet constructief als er één of meerdere partijen in de discussie zijn hakken in het zand zet.

Ik wil dan graag het verhaal afsluiten met twee meningen van mij:

1. Dat jullie de app droppen is jullie zaak. Ik vind het een vreemde keuze, dat mag duidelijk zijn. En ik vind het ook een keuze die niet is gedreven door de drang om de beste service aan de gebruiker te bieden, maar door restricties en motivaties aan de kant van Tweakers. Dat er dan binnen dat kader er dan gepoogd word om de het best mogelijke product/service te bieden wil ik best geloven. Maar ik vind het niet leuk als men mij iets probeert te verkopen als beter dan wat ik had, terwijl ik het er daar niet mee eens ben. Wat mij dan frustreert is als men (jij) me er dan probeert van te overtuigen dat het wel zo is. Dit is de voornaamste motivatie achter mijn reachties.

2. Over het gratis verhaal... Ten eerste is het niet gratis, want reclame, jij hebt een salaris, de gebruikers zijn jullie kaptiaal en van dat soort dingen, maar soit. Blijkbaar heb jij ergens het gevoel dat het "gratis" zijn van Tweakers betekent dat de gebruikers eigenlijk dankbaar moeten zijn en niet te kritisch. Je begrijpt blijkbaar je eigen business-model niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Sebast1aan, wat wil je nou? Zijn de developers jou iets verplicht of zo? De nieuwe website is echt geen ramp ook al heb ik zelf de iphone app nooit uitgeprobeert en dus kan ik het verschil niet zien.

Je gaat van een hoop veronderstellingen uit. Klant is koning, awel je betaalt niet (bijna niemand) en dus ben je de klant niet. Doe niet zo moeilijk. Heb je er ooit bij stil gestaan hoe veel makkelijker het zou zijn voor tweakers om de hele site achter een betaalmuur te gooien? Ook al houden ze 20 000 lezers over, dan nog zouden ze het waarschijnlijk financieel gemakkelijker krijgen. Niet vergeten dat de gemiddelde bezoeker van T.net beter met een ad blocker over weg kan dan op andere websites en reclame inkomsten voor Tweakers niet evident zijn. Getuige ook die banner die je wijst op ad blocker gebruik.

Wees blij dat bijna alles op deze site gratis is. De nieuwe mobile website is echt goed, en als je het eventjes de tijd geeft zul je zien dat het best aangenaam surft en navigeert. En hij zal waarschijnlijk in de toekomst nog flink verbetert worden want T.net luistert echt naar feedback. Maar wel feedback waar ze iets aan hebben. Met 500 000 gebruikers kunnen ze onmogelijk iedereen zijn zin geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 26-08-2014 21:12 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:01:
Klant is koning, awel je betaalt niet (bijna niemand) en dus ben je de klant niet.
|:( |:(
Wie, Kain_niaK, is 'de klant' bij een website? Bij nu.nl moeten dat wel die duizenden betalende abonnees zijn, net als die van geenstijl en buienradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
It begins

http://www.theverge.com/2...6609/welcome-to-verge-2-0

Ik vermoed dat nog velen gaan volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Google Play: Tweakers, een onofficiele app, maar misschien leuk voor mensen die het willen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

The Verge kan nog wat van Tweakers leren kwa optimalisaties, 49 requests / 5,7 sec pageload ;(
CLB schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:23:
Google Play: Tweakers, een onofficiele app, maar misschien leuk voor mensen die het willen...
Dat is gewoon letterlijk een wrapper om de website heen, dan kan je beter gewoon add to homescreen functie gebruiken, krijg je precies het zelfde resultaat en geen bloat op je scherm zoals "Beoordeel deze app"

(en ook nog het feit dat je wachtwoord zowat op straat gooit als je unofficial apps gaat gebruiken en dan gaat inloggen)

• Arniebomba
Dat wij als community niets te zeggen hebben over het wel of niet behouden van de ondersteuning van de app, is mij al duidelijk gemaakt. Alle tegen argumenten die forum leden aan kaarten, worden genuanceerd en/of tegen gesproken. Prima. Het zij zo.

Maar waarom drukken jullie het er nou ook nog door heen dat de App geheel niet meer gaat werken? Waarom niet gewoon mee laten draaien maar dan zonder updates?

• Inspector
Arniebomba schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:04:
Dat wij als community niets te zeggen hebben over het wel of niet behouden van de ondersteuning van de app, is mij al duidelijk gemaakt. Alle tegen argumenten die forum leden aan kaarten, worden genuanceerd en/of tegen gesproken. Prima. Het zij zo.

Maar waarom drukken jullie het er nou ook nog door heen dat de App geheel niet meer gaat werken? Waarom niet gewoon mee laten draaien maar dan zonder updates?
Omdat de API waarop de app draait zwaar verouderd is en techniche progressie in de weg staat. De API code is ons een doorn in het oog en deze zijn we dan ook liever kwijt dan rijk. De API code gaan we dus uit faseren en daardoor zal de app niet langer functioneren. We zien het niet zitten om nog aan een dood paard te gaan trekken, want ondanks dat ook ik graag een native app zou zien is de huidige simpelweg niet van deze tijd nog toereikend.

• Arniebomba
Oke bedankt.
Hopelijk komt er in de toekomst weer een mooie app. Ik ben er altijd heel tevreden mee geweest. Niet met dat wat nu aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniosus
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 07:52
Wat ik mis op de web site is scrollen. Ik wordt helemaal gek van al die volgende knopjes. Volgens mij moet dat met wat Javascript en Ajax prima op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

als je het over de volgende knopjes hebt in forum threads dan kan je je posts per pagina ook hoger zetten https://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniosus
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 07:52
Nee, bij het lezen van nieuws.

In de app laad hij meer betichten als je verder naar beneden scrolt. Zo scrol ik iedere keer totdat ik een bericht tegen kom dat ik de vorige keer al heb gezien en weet ik zeker dat ik niks mis.

In tweakers.net/nieuws/zoeken moet je telkens op volgende klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
maniosus schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:24:
Nee, bij het lezen van nieuws.

In de app laad hij meer betichten als je verder naar beneden scrolt. Zo scrol ik iedere keer totdat ik een bericht tegen kom dat ik de vorige keer al heb gezien en weet ik zeker dat ik niks mis.

In tweakers.net/nieuws/zoeken moet je telkens op volgende klikken.
Somige mensen houden van lazy loading andere vervloeken het. In de website hebben we niet de wens lazy loading in te bouwen maar eerlijk is eerlijk, als we een nieuwe app zouden ontwikkelen is het ook nog maar de vraag of deze lazy loading zou krijgen. Je zou het eens kunnen proberen aan te dragen in het topic "Mooie features" maar ik betwijfel of ons product team hier een toegevoegde waarde in ziet. Wij (de devvers) bepalen niet zozeer welke functionaliteit er gebouwd wordt, dat is meer hun taak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ook ik zie net tot mijn verbazing de tekst "de app werkt niet meer vanaf 7 Oktober".
Er stond eerst enkel dat de ondersteuning ging stoppen; dat de app helemaal niet meer gaat werken is quite shocking.

Heel erg jammer, en diep triest.
Dat wordt een heeeeel stuk minder Tweakers bezoeken. Die brakke site hoef ik echt niet op m'n mobiel.
Het is jammer dat Tweakers volkomen sch**** heeft aan de mensen die veel liever een app hebben dan zo'n responsive design wat echt voor geen meter werkt en totaal geen gebruiksgemak geeft. "We zijn jullie app gebruikers liever kwijt dan rijk als bezoekers" - Aldus tweakers. Als dat design nou nog een beetje zou werken... Ale, maar (met alle respect voor de devs die hun best gedaan hebben hoor...) het werkt voor geen donder.

Dat de app geen updates meer krijgt, akkoord...
Maar dan ook nog de responsive site geforceerd door mensen hun strot heen duwen door de apps onbruikbaar te maken is echt Apple 2.0 arrogante mentaliteit.

Zonde, jammer dat Tweakers zo keihard bergafwaarts gaat; jammer dat gebruikers in de kou worden gezet; en raar dat een zogenaamde tech site het niet eens voor elkaar kan krijgen om de basis app, want hij was behoorlijk basic, tenminste werkend te houden...

Diep teleurgesteld in jullie onkunde in deze zaak, techsite onwaardig. (Cliche opmerking, I know.)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 23-09-2014 21:08 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

In plaats van te gaan ranten kan je ook aangeven wat je problemen zijn met het responsive design, daar heeft Tweakers tenminste wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

WhatsappHack schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:05:
Ook ik zie net tot mijn verbazing de tekst "de app werkt niet meer vanaf 7 Oktober".
Er stond eerst enkel dat de ondersteuning ging stoppen; dat de app helemaal niet meer gaat werken is quite shocking.

Heel erg jammer, en diep triest.
Dat wordt een heeeeel stuk minder Tweakers bezoeken. Die brakke site hoef ik echt niet op m'n mobiel.
Het is jammer dat Tweakers volkomen sch**** heeft aan de mensen die veel liever een app hebben dan zo'n responsive design wat echt voor geen meter werkt en totaal geen gebruiksgemak geeft. "We zijn jullie app gebruikers liever kwijt dan rijk als bezoekers" - Aldus tweakers. Als dat design nou nog een beetje zou werken... Ale, maar (met alle respect voor de devs die hun best gedaan hebben hoor...) het werkt voor geen donder.

Dat de app geen updates meer krijgt, akkoord...
Maar dan ook nog de responsive site geforceerd door mensen hun strot heen duwen door de apps onbruikbaar te maken is echt Apple 2.0 arrogante mentaliteit.

Zonde, jammer dat Tweakers zo keihard bergafwaarts gaat; jammer dat gebruikers in de kou worden gezet; en raar dat een zogenaamde tech site het niet eens voor elkaar kan krijgen om de basis app, want hij was behoorlijk basic, tenminste werkend te houden...

Diep teleurgesteld in jullie onkunde in deze zaak, techsite onwaardig. (Cliche opmerking, I know.)
Dus omdat jij je zin niet krijgt is tweakers arrogant, onkundig en onwaardig? Bwahaha.

Heb je er wel eens over nagedacht dat de ap niet meer indersteund word en wellicht mischien ook hoe de app zijn informatie naar binnen lepelt ? als die basis bijv 7 oktober zou veranderen dan kun je hem niet meer gebruiken.

Als de app zo basic is al je claimed kun je hem vast wel zelf herschrijven.

edit:
Tweaker is gewoon commercieel geworden. Kosten bate plaatje. Er is gekozen voor de responsive website waar ik zelf veel blijer mee ben dan die kut app (pardon my french)

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 23-09-2014 21:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind het zelf ook jammer dat de app uitgefaseerd wordt, de volgende redenen:
- Geen foto's bij nieuwsartikelen
- Een mobiele browser rendert op een custom resolutie waardoor de website (en elke mobiele website) veel groter wordt gerenderd dan de app. In de app heb ik 50-60 karakters per regel, op de website slechts 30-40. Verder lijken de titels veel groter (dat is gewoon met Custom CSS op te lossen) en mis ik het overzicht een beetje. Zeker de nieuwslijst, daar ga ik op de website veel sneller overheen (ik mis veel nieuws) dan in de app. Het kost me meer moeite om het grondig te lezen. Je ziet ook minder snel dat er nieuw nieuws is.
- De app is meer lightweight. Ik zit in de trein dit altijd te lezen en die heeft plekken met slecht bereik, en dan is het heerlijk om enkel tekst en een incidentele afbeelding te downloaden i.p.v. een hele websitepagina.
- Op de website is er niet enkel focus op het nieuws, maar ook op reviews en de PW, waardoor je zeker op de FP een heel stuk moet scrollen om onderaan het nieuws te komen (je ziet minder snel of er nieuw nieuws is)

Overigens ervaar ik dit bij alle mobiele sites vs. apps. Het is allemaal wat trager, minder responsive (de andere), en niet-native. Je hebt geen actionbar op het internet bijvoorbeeld. Het is het allemaal net-niet.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

http://tweakers.net/nieuws/zoeken/
Dat is een nieuws lijst net zoals in de app dus dat helpt al ;)

En ik heb op mijn Nexus 5 dat de website sneller is dan de app

Vergelijking:
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=LRHuYEB4sbw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daar staat dan weer geen datum bij ;)

En verder duurt het laden van de app wel lang, maar daarna is het toch een stuk sneller. Zeker omdat de TouchWiz browser, noch Firefox, noch Chrome goed werken. Zeker de laatste is gewoon vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
In plaats van te gaan ranten kan je ook aangeven wat je problemen zijn met het responsive design, daar heeft Tweakers tenminste wat aan.
Heeft totaal geen nut. Al eens gedaan, heeft totaal geen functie. De gebrekkigheden zijn of per design, of niet op te lossen; wat nou eenmaal vaak het probleem is met responsive designs. Het heeft grote limieten. En ten tweede: om het in alle browsers en platforms werkend te krijgen is een hel. Een app is daar makkelijker in, want het OS zelf regelt dan wat nodig is.

Bovendien, in dit topic is zelf al aangegeven dat het in principe niets uitmaakt als je suggesties maakt die afwijken van Tweakers eigen ideeen over hoe ze de site runnen; tenzij het een zeer grote meerderheid is die erover klaagt.
Dat er nu weinig mensen klagen, en ze die groep volledig negeren, kan best nog wel eens betekenen dat ze zichzelf in de voet schieten. Immers willen ze graag een breder publiek, maar dat bredere publiek kan best eens een andere mening hebben, en een app willen: everybody wants "an app for that!", dan de initiele bezoekers van Tweakers voordat ze zich 100% gingen inzetten op noob bezoek.

De app werkt heel anders dan het responsive design; als je suggesties wilt maken waardoor het op z'n minst hetzelfde zou gaan gedragen als de app (wat trouwens voor een volledig zelfde werking, helaas, onmogelijk is.) wordt dat toch afgedaan met "minderheid, niet boeiend."
Een responsive design zal nooit zo goed werken als een app, maar dat boeit Tweakers niet... Apps zijn evil lijkt de nieuwe gedachtengang te zijn.
Althans: op dit moment. Misschien dat ze in de toekomst nog eens een app bouwen, maar als je al ziet dat in dit topic alleen al dat responsive design de hemel in geprezen wordt, denk ik dat het nooit meer gaat gebeuren.
Dus omdat jij je zin niet krijgt is tweakers arrogant, onkundig en onwaardig? Bwahaha.
Ah, zelfs op het forum barst het blijkbaar van de figuren die naar foute conclusies springen zonder eerst vragen te stellen of zonder ook maar enige weet te hebben van de beweegreden om een post te maken; lekker triest. ;)

Tweakers is naar mijn mening arrogant omdat:
1.) Het ervan uitgaat dat alle mensen die zweren bij de app nu dat brakke responsive design wel gaan gebruiken
2.) Alle mogelijkheden om de app te gebruiken kapot maken, omdat Tweakers vindt dat mensen de app niet meer mogen gebruiken

Tweakers is naar mijn mening onkundig omdat:
1.) Ze te kennen hebben gegeven een app niet te kunnen onderhouden
2.) Ze nu ook al aangeven dat hun systemen het niet aankunnen om de app ook nog van content te voorzien
3.) Ze denken dat het responsive design even goed, of zelfs beter, werkt dan de app.
Een beetje programmeur had daar toch rekening mee kunnen houden, lijkt mij.

Tweakers is naar mijn mening nu een techsite onwaardig bezig omdat:
1.) Mobiele telefoons worden steeds en steeds belangrijker, eerst hadden ze een app; en nu schieten ze dat opeens af, terwijl een app meer potentieel heeft, meer functies kan bieden, meer bereik kan geven en native gewoon veel lekkerder draait. Voor een techsite, notabene, om dan hetgeen af te schieten wat juist in je technologische straatje past: ja, dat is tech onwaardig.
2.) Ook de reden hierboven; een techsite die geen eens 1.) een app kan onderhouden, maar ook niet eens op z'n minst 2.) de app van info kan voorzien; dat past niet bij zo'n site
3.) Het is geen nieuws dat Tweakers zich niet langer wenst te focussen op het "tweaken" waarin het zijn roots heeft gevonden, maar juist een breed publiek wilt aanspreken; meer het Nu.nl nieuws leveren, zegmaar. Dat levert meer op. Dat moeten ze zelf weten, maar ook juist die mensen zullen ook veel liever een app hebben.
Heb je er wel eens over nagedacht dat de ap niet meer indersteund word en wellicht mischien ook hoe de app zijn informatie naar binnen lepelt ? als die basis bijv 7 oktober zou veranderen dan kun je hem niet meer gebruiken.
Vraag is hierboven reeds beantwoord, en wat mijn mening is over de techniek.
Had ik al over nagedacht, was ook al opgemerkt in het topic; nutteloze toevoeging om het nog eens te vragen.
Als de app zo basic is al je claimed kun je hem vast wel zelf herschrijven.
Hoeveel tijd denk je dat ik heb, en hoe graag denk je dat ik hier wil zijn?
Als ik per se m'n eigen apps moet gaan schrijven omdat Tweakers het nodig vindt alle appgebruikers ongezien de t- te wensen, waarom zou ik er dan zelf moeite in gaan steken? Ze willen mensen die de app willen gebruiken hier niet hebben; okee, duidelijk.
Dan kom ik enkel op de zeldzame momenten dat ik tijd over heb terwijl ik m'n laptop heb, en verder niet... Even goede vrienden hoor, maar dan moeten mensen als jij geen jankreacties (met alle respect hoor, want ook jij mag je mening geven!) gaan schrijven als iemand een keer z'n ongezouten mening post over hoe hij of zij dat ervaart. Kom dan gewoon met vragen, of weerleg wat ik zeg; probeer een oplossing aan te dragen, wat je maar wilt. Maar blind gaan roepen dat het enkel is omdat ik m'n zin niet krijg slaat nergens op natuurlijk; het is aan Tweakers, maar ik hoef het toch niet blind op alles met ze eens te zijn en mag toch wel commentaar leveren als ik iets echt heel erg slecht en dom geregeld vind? :)

Ten tweede is het uberhaupt nog maar de vraag of een app compatible te maken met het comment systeem hier zonder toegang tot de achterliggende systemen...

Een native app werkt gewoon sneller, makkelijker en vaak overzichtelijker.
Dat soort trucjes kan je met een responsive design niet bewerkstelligen, en overduidelijk al helemaal niet in het comment systeem. Alleen 't scrollen al... gadverdamme.

-edit-
Trouwens, ik wil niet zeggen dat t design lelijk is, of dat t op een PC niet werkt. Kudos voor al het harde werk hoor, alleen in vergelijking met de app; zelfs terwijl deze foutmeldingen kan geven na te reageren, is het helemaal niets en een brakke vertoning.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 24-09-2014 03:01 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

@WhatsappHack: want developmenttijd is er in overvloed en is (bijna) gratis? Het ondersteunen van meerdere platformen in de vorm van apps kost geen extra tijd? Alle functionaliteit en content van de website dupliceren in een app is simpel en eenvoudig? Een API onderhouden kost ook geen tijd?

En denk je nou echt dat apps een volwaardige vervanging zijn (en blijven) van websites in het algemeen?

Intentionally left blank

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vind dat WhatsappHack nogal overtrokken reageert. Responsive websites zijn gewoon de toekomst als je het mij vraagt. Ja een native app werkt (op dit moment) beter. Maar het bereik van een native app is altijd lager dan een responsive website, want vergeet niet: Er is meer dan Android op de markt. (durf er om te wedden dat jij dit toevallig vergeten was ;) )
Daarnaast ben je afhankelijk van app stores die soms om onduidelijke redenen je app weigeren. Met een app kan je niet, zoals bij een website, binnen één seconde een update uitrollen wanneer nodig.

Om t.net dan arrogant en onkundig te noemen omdat ze een economische beslissing te nemen om te focussen op iets wat het meeste bereik oplevert vind ik wat vergezocht. Er is beperkte tijd en mankracht, en daarbinnen moet men iets kiezen wat het meeste bereik heeft en dat is nou eenmaal een responsive website.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik heb de website aan mijn startscherm toegevoegd en dit werkt naar mijn idee wel prima. Het enige wat ik jammer vind is dat als ik in Chrome "Desktopverise opvragen" aanvink ik nog steeds dezelfde layout krijg..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dat kan je bij instellingen op de frontpage doen.
Gewoon kiezen voor groot beeld, dan krijg je wel de desktop versie.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
chucky666 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:18:
Dat kan je bij instellingen op de frontpage doen.
Gewoon kiezen voor groot beeld, dan krijg je wel de desktop versie.
Reddende engel _/-\o_ . Thanks, had bij dat tandwieltje niet verder gekeken dan alleen de pricewatch instellingen

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Arniebomba schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:04:

Wij, als gebruikers, hebben daar weldegelijk iets over te zeggen. Tweakers is gemaakt voor ons als belangstellenden in IT/tech. Als blijkt dat het gros van de T.net bezoeker liever een app heeft om deze informatie te bekijken dan een responsive website dan gaat T.net echt wel bedenken om toch de app weer te omarmen.

Daarnaast, zoals eerder aangegeven, vind ik het vrij logisch dat een eventuele app iets meer moet bieden dan de responsive website. Momenteel kun je alles vinden via de responsive website. En met de device grade selection, wat vrij uniek is aangezien je deze feature meestal niet tegenkomt op andere responsive websites, kun je de layout eventueel vastzetten voor jouw device.
Ik zie momenteel nog maar 1 reden waarom Tweakers een app zou moeten maken. Dat is de Pricewatch. Dat zou een mooie tool zijn om als aparte app te hebben. Ook omdat dit via de responsive site een beetje onhandig werkt vanwege de lange menuutjes die continu in en uit klappen enzo. Verder zie ik geen siteproduct van Tweakers wat ideaal als app zou kunnen werken. En dan bedoel ik dat onderdelen, zoals bijvoorbeeld het nieuws, van de responsive site wat dat betreft niet overtreft kan worden door een appversie ervan aangezien de responsive site-versie gewoon goed werkt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Inspector
Ik heb de website aan mijn startscherm toegevoegd en dit werkt naar mijn idee wel prima. Het enige wat ik jammer vind is dat als ik in Chrome "Desktopverise opvragen" aanvink ik nog steeds dezelfde layout krijg..
Desktop versie opvragen werkt op basis van user agent. Deze feauture werkt op erg weinig website's daar een beetje responsive design met media queries werkt of simpelweg fluid is. De useragent aanpassen is geen goede use case en ik vind het dan ook een wat vreemde optie. Om die reden hebben we ook onze eigen force-grade functionaliteit gebouwd. De optie is in de browser is dus eigenlijk wat verwarrend :)
Wij, als gebruikers, hebben daar weldegelijk iets over te zeggen. Tweakers is gemaakt voor ons als belangstellenden in IT/tech. Als blijkt dat het gros van de T.net bezoeker liever een app heeft om deze informatie te bekijken dan een responsive website dan gaat T.net echt wel bedenken om toch de app weer te omarmen.
Precies. Als het gros van de bezoekers aangeeft echt liever via een app dan de website te werken zullen we de keuze moeten heroverwegen. Echter is er niet genoeg tijd om en een Website en een iPhone app en een Android app en een Windows Phone app etc. te maken. We zitten met beperkte tijd en resources. Als apps echt zo belangrijk zouden zijn moeten we de tijd van devvers opnieuw inrichten en wellicht moeten we de website dan maar laten varen .... Als ergens tijd ingestoken wordt moet het toch ergens anders vanaf.
Ik zie momenteel nog maar 1 reden waarom Tweakers een app zou moeten maken. Dat is de Pricewatch. Dat zou een mooie tool zijn om als aparte app te hebben. Ook omdat dit via de responsive site een beetje onhandig werkt vanwege de lange menuutjes die continu in en uit klappen enzo. Verder zie ik geen siteproduct van Tweakers wat ideaal als app zou kunnen werken. En dan bedoel ik dat onderdelen, zoals bijvoorbeeld het nieuws, van de responsive site wat dat betreft niet overtreft kan worden door een appversie ervan aangezien de responsive site-versie gewoon goed werkt.
Ik ben het helemaal met je eens. Een app moet een verlenging zijn van je website en geen vervanging. Simpelweg dezelfde functionaliteit maken voor meerdere platformen en operating systems is geen haalbare optie. De pricewatch functionaliteit zou inderdaad een erg mooie app functionaliteit zijn maar ook voor V&A zie ik mogelijkheden. Je ruimt je zolder op, komt nog een mooie NES tegen. Pakt je smartphone maakt een foto en voegt met je Tweakers V&A app direct een adverentie toe. Dit soort use-cases zijn een verlenging. Met de website maak je geen foto van je product om direct een advertentie te maken, met je smartphone wel. Mochten we ooit weer voor app's gaan is de kans ook groot dat het meer die kant op gaat en niet simpelweg een nieuwslisting maken in een native app vorm.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspector op 24-09-2014 09:29 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:12
Hoezo kon het met de oude apps dan wel gewoon naast elkaar ontwikkeld worden (qua resources en tijd)?

Ik vind het erg jammer dat de app helemaal verdwijnt, vond het een stuk prettiger en sneller functioneren, maar dat zal dan wel aan mij liggen lijkt me? Daarnaast bij herinstallatie van de telefoon is het gewoon eenvoudiger om ten alle tijden een echte app geinstalleerd te hebben en niet een snelkoppeling naar een website aan te hoeven maken. Het enige wat er bij de app altijd ontbrak is forum integratie.

Ik vind het jammer maar goed het is tweakers.net hun keuze, ik zou persoonlijk liever een echte app blijven houden op mijn telefoon en via pc/mac browse ik naar de volledige site.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• rob_erwt
  • Nu online

rob_erwt

tcviper schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:01:
Hoezo kon het met de oude apps dan wel gewoon naast elkaar ontwikkeld worden (qua resources en tijd)?
Een van de redenen daarvoor is dat we (letterlijk) de helft van onze devvers zijn kwijtgeraakt bij de laatste reorganisatie. Daarnaast is het, zoals ook al vaker aangegeven in dit topic, een keuze: wij vinden dat we onze tijd beter kunnen steken in verbeteringen en (nieuwe) features aan de (responsive) website dan aan losse apps.

Bijvoorbeeld: zou een nieuwe feature een dag nodig hebben om ontwikkeld te worden, dan is dat met de apps 3 dagen (website, iOS & android elk een dag). Nu kunnen we dus in diezelfde tijd 3 nieuwe feature implementeren. Nu zal die verhouding niet helemaal zo scherp liggen, maar het gaat om het idee.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tcviper schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:01:
Niet alleen zijn we de helft van de devvers kwijt geraakt zoals rob_erwt al aangaf; maar de apps werden vrijwel niet ontwikkeld; alleen onderhouden. Afgezien van wat kleine dingen is de app nooit echt veranderd. En de meeste releases waren bugfixes.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Falcon
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zolang http://www.tweakers.mobi/ blijft werken, vind ik het allemaal prima. Zo heb je snel (ook met alleen GPRS) even snel de laatste nieuwtjes.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:19
Ik wil toch even zeggen dat ik juist heel erg blij ben met deze keuze!

Als er iets is wat ik onzinnig vind is dat sites die een perfect werkende mobiele sites hebben een app gaan lopen uitbrengen. Dat pakt resources van mijn mobiel terwijl de snelheid vaak ook nog eens langzamer ligt.

Tweakers heeft een site die nu erg goed mobiel geschikt is, en met een koppeling op mijn startscherm werkt het vlot en ik kan alles.

Nu.nl vind ik ook een voorbeeld van een site waar de app gewoon geen toegevoegde waarde heeft(en dan niet een "breaking news" notificatie omdat Jan Smit van de trap gevallen is noemen als voorbeeld wat de mobiele site niet kan ;))

https://wren.co/join/Devian

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:29
Is het niet een idee om gewoon de Safari (iOS) UI te verbergen indien de bezoeker gebruikmaakt van het pinnen van de website op het homescreen? Volgens mij werkt dit dan automatisch of kan bijvoorbeeld door iets van ?iosfs achter tweakers.net te plaatsen. Dan krijg je als je de gepinde 'shortcut' op je homescreen gebruikt een soort van app welke de responsive website netjes in fullscreen weergeeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.webcreatorbox.com/wp-content/uploads/2012/02/iphone14.jpg

Zie hier voor meer info. (Onderdeel Hiding Safari User Interface Components)

• Zeror
  • Laatst online: 20-09 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

djmaster329 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:32:
Is het niet een idee om gewoon de Safari (iOS) UI te verbergen indien de bezoeker gebruikmaakt van het pinnen van de website op het homescreen?
Ik denk dat dit gewoon een persoonlijke keuze moet zijn. Daarnaast gebruiken sommige ook andere browsers dan safari. Die zet je dan buitenspel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:29
Daar heb je gelijk in. De reden dat ik het hier alleen over Safari heb is omdat ik niet weet of dit mogelijk is bij andere browsers. Maar het is inderdaad een goed idee om dit als eigen keuze te maken.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op mijn iphone4 verbergen de safari elementen zich al als ik de site gebruik. Er blijven twee miniscule balkjes over aan de bovenkant.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Chester
  • Niet online
Is het niet een idee om gewoon de Safari (iOS) UI te verbergen indien de bezoeker gebruikmaakt van het pinnen van de website op het homescreen? Volgens mij werkt dit dan automatisch of kan bijvoorbeeld door iets van ?iosfs achter tweakers.net te plaatsen. Dan krijg je als je de gepinde 'shortcut' op je homescreen gebruikt een soort van app welke de responsive website netjes in fullscreen weergeeft.

[afbeelding]

Dat heeft ook nadelen. Als je dat doet, gaat je sessie informatie verloren, en moet je telkens opnieuw je username/wachtwoord invullen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Misha

[afbeelding]

Ik vind het echt zo irritant als een website dit doet... je bent meteen alle functies van je browser kwijt. Refresh, bookmarken, sharen etc. Die wil ik niet opofferen voor dat klein beetje extra real estate. Daarnaast verbergt de UI zich ook al vaak zodra je een interactie met de site aangaat, en is het dus eigenlijk een beetje overbodig

• WhatsappHack
  • Niet online
@WhatsappHack: want developmenttijd is er in overvloed en is (bijna) gratis? Het ondersteunen van meerdere platformen in de vorm van apps kost geen extra tijd? Alle functionaliteit en content van de website dupliceren in een app is simpel en eenvoudig? Een API onderhouden kost ook geen tijd?
Je had al een app. Die zonder problemen functioneerde. Zoveel tijd had je er dus niet meer voor nodig, tenzij de back-end wel heel slecht in elkaar zat. Maar dat kunnen wij moeilijk zien.
Alle functionaliteit van de website dupliceren in een app hoeft helemaal niet; daar vraagt ook niemand om. Alle content van jullie frontpage dupliceren moet echter niet zo moeilijk zijn; in fact dat moet heel simpel zijn. Het enige probleem zijn de comments: en dat is nou juist *het* punt waar jullie responsive design zo extreem brak in elkaar zit dat het gewoon niet leuk meer is.

En tja, boehoe. Jullie krijgen aardig wat bezoekers; andere websites krijgen het wel zonder probleem voor elkaar om een site en een goede app te onderhouden.
Dat jullie dat, als techsite notabene, niet kunnen... Ja, dat vind ik behoorlijk triest.
Dat jullie de bestaande app niet eens op z'n minst de artikelen kunnen blijven laten binnen halen en de comments inladen... Ja, dat vind ik behoorlijk triest; en het moet wel heel erg slecht in elkaar zitten als een app die jullie al geheel gebouwd hebben nu kennelijk zo extreem veel werk nodig heeft om het werkend te houden.
Dan zat het dus vanaf het begin af aan al slecht in elkaar? Het werkte wel, maar als ik jou zo begrijp is de code dus niet fijn...

Dat is erg jammer.
Het zou mij echt niet boeien als de app enkel nieuwsberichten van de frontpage + comments kan inladen hoor; de rest van de features boeit me eigenlijk geen hol.
Maar zelfs DAT kunnen jullie blijkbaar niet voor elkaar krijgen. En voor een techsite.... Ja, daar ben ik extreem teleurgesteld in dat jullie zelfs zo iets niet voor elkaar kunnen krijgen; terwijl de app er al is! Belachelijk.
En denk je nou echt dat apps een volwaardige vervanging zijn (en blijven) van websites in het algemeen?
Wie heeft het over volledige vervanging?
Maar, since you asked... Absoluut, veel type websites zijn beter met een app dan een website zelf.
Depends on the content. Ik bedoel; neem de NU.nl app. Werkt prima! Kan het meer dan de site? Neuh, absoluut niet. Moet dat? Nee!
En met die app is het bereik en het bezoekersaantal van Nu.nl veel hoger en constanter gebleven. Tweakers sloopt alle apps, daar zal het gaan dalen; misschien valt dat in eerste instantie niet op ALS jullie nieuwe strategie (onze basis dumpen, en het grote publiek zoals een dozijn andere sites gaan aanspreken) werkt; but we'll see.
Of Facebook, haha... stel je voor dat die je gaan forceren om in plaats van de app een responsive design te gaan gebruiken, kan je ook nog lachen...

Apps zijn gewoon *anders* dan een website. En in heel positieve zin, mits de app goed in elkaar zit.
En jullie app zat gewoon goed in elkaar; werkelijk: er was helemaal niets mis met jullie app, prima en ik was er helemaal blij mee!
En dat terwijl het helemaal geen speciale app was ofzo... Sterker nog, het zag er een beetje oud uit en was zeer basaal; wat outdated.
Maar maakt dat uit? Nee! Want de app deed z'n werk *perfect*. Alles wat je nodig had, zat in die app. En het werkt, en werkte, veel beter dan de huidige website; zeker met het responsive design.

Jullie hebben blijkbaar de rare overtuiging dat een responsive design alle apps zullen gaan vervangen, en dat apps dus opeens niet langer de toekomst zijn: maar reeds in het verleden liggen.
Nou sorry, dan heb je geen bord voor je hoofd; maar een complete bunker. Again, no offense.
Ik vind dat WhatsappHack nogal overtrokken reageert. Responsive websites zijn gewoon de toekomst als je het mij vraagt. Ja een native app werkt (op dit moment) beter. Maar het bereik van een native app is altijd lager dan een responsive website, want vergeet niet: Er is meer dan Android op de markt. (durf er om te wedden dat jij dit toevallig vergeten was ;) )
1.) Goed uitgebouwde responsive websites misschien wel ja; dat is inderdaad in opkomst. Een app is echter voor veel functies nog altijd beter, en zal dat ook altijd blijven. Een responsive design kan een goede app niet vervangen, period.
2.) I know, daarom is was er ook de tweakers app voor iOS you know...
Om t.net dan arrogant en onkundig te noemen omdat ze een economische beslissing te nemen om te focussen op iets wat het meeste bereik oplevert vind ik wat vergezocht. Er is beperkte tijd en mankracht, en daarbinnen moet men iets kiezen wat het meeste bereik heeft en dat is nou eenmaal een responsive website.
Dat is inderdaad het nadeel van onderdeel zijn van een grote media groep.
Dan gaat het uitsluitend om winst winst winst te maximaliseren; dus de app er uit, de tweakers mentaliteit eruit; en gewoon 1 op 1 NUtech worden...
Wat behoorlijk zonde is, zo zie je maar weer wat voor schade zulke overnames kan aanrichten.
Als blijkt dat het gros van de T.net bezoeker liever een app heeft om deze informatie te bekijken dan een responsive website dan gaat T.net echt wel bedenken om toch de app weer te omarmen.
Nou nee, want kennelijk hebben ze het geld en de expertise er niet (meer) voor in huis... Althans, dat zeggen ze zelf.

Een app gaat echter niet enkel om functionaliteit, maar ook om gebruiksvriendelijkheid.
Het responsive design is gewoon driewerf *** op mobile devices. Een andere modus selecteren heeft totaal geen zin. (Is verre van uniek, trouwens.)
Het nieuwsbericht lezen is enigszins te doen (ook niet echt bijster goed te noemen), maar het comment systeem is gewoon walgelijk; en dat werkt in de app tienmaal beter.
Ik vind het erg jammer dat de app helemaal verdwijnt, vond het een stuk prettiger en sneller functioneren, maar dat zal dan wel aan mij liggen lijkt me?
Nee, dat ligt echt niet aan jou! Is gewoon zo! :)
Niet alleen zijn we de helft van de devvers kwijt geraakt zoals rob_erwt al aangaf; maar de apps werden vrijwel niet ontwikkeld; alleen onderhouden. Afgezien van wat kleine dingen is de app nooit echt veranderd. En de meeste releases waren bugfixes.
En wat was daar mis mee dan?
Ik bedoel, ik zit niet te wachten op extra features in die app. Absoluut niet...
Boeit me niets. Het enige is inderdaad dat ik wel zo willen dat de app zoals ie is gewoon blijft functioneren.
Dus: nieuwsberichten lezen, comments lezen; eventueel comments plaatsen. That's it. En daar is de hele app al voor gebouwd... :/
Jullie hebben 't nu over een andere API; dan moet je dus eenmalig die app updaten om die 2 functies compatible te maken met de nieuwe API.
Als dat maar 3 dagen kosten... Wat houdt je dan tegen als je daar zoveel mensen blij mee maakt???

Jullie app was perfect zoals ie was. Ondanks dat het ietwat lelijk oogde. :P
Don't fix it if it works. Als jullie enkel de afweging hebben gemaakt om die app dood te maken omdat het teveel tijd koste om nieuwe functies toe te voegen; dan is het heel slecht overwogen om dan ook maar meteen alle oude functies te laten sterven; waarmee je veel Tweakers in de kou zet.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
WhatsappHack schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:31:
1.) Goed uitgebouwde responsive websites misschien wel ja; dat is inderdaad in opkomst. Een app is echter voor veel functies nog altijd beter, en zal dat ook altijd blijven. Een responsive design kan een goede app niet vervangen, period.
Nu niet, maar straks wel.
2.) I know, daarom is was er ook de tweakers app voor iOS you know...
Er is meer dan Android en iOS. Ik heb bijvoorbeeld een Windows Phone en ik wil ook een goede ervaring. Straks komt een BlackBerry gebruiker klagen, die kan je ook geen desktop site voorschakelen. Over 2 jaar is Firefox OS populair, die moeten ook een app. Ondertussen ben je al 5 apps aan het onderhouden en iedere nieuwe feature moet je 5x maken. Plus nog één maal voor de "desktop site". Ondertussen wacht je soms dagen/wekenlang totdat de nieuwste update in de store terecht is gekomen, als je het geluk hebt dat de update niet geweigerd wordt... Veranderingen aan de API kunnen pas als niemand meer een oude app draait, of je moet versioning toepassing in je API, wat je codebase ook weer significant vergroot. Je blijft dus altijd achter de feiten aanlopen met apps. Je velocity gaat omlaag.

Dit alles in tegenstelling tot een website. één keer bouwen. één keer releasen en iedereen ziet exact op jouw gewenste moment wat jij wilt zien.
Dan gaat het uitsluitend om winst winst winst te maximaliseren; dus de app er uit, de tweakers mentaliteit eruit; en gewoon 1 op 1 NUtech worden...
Wat behoorlijk zonde is, zo zie je maar weer wat voor schade zulke overnames kan aanrichten.
Dat is weer een andere discussie. Ik denk niet dat dit een achterliggende oorzaak is.
Een app gaat echter niet enkel om functionaliteit, maar ook om gebruiksvriendelijkheid.
Het responsive design is gewoon driewerf *** op mobile devices. Een andere modus selecteren heeft totaal geen zin. (Is verre van uniek, trouwens.)
Misschien werkt nu niet alles even lekker, maar is er geen reden dat de responsive website niet net zo gebruikersvriendelijk zou kunnen zijn als een app.
Het nieuwsbericht lezen is enigszins te doen (ook niet echt bijster goed te noemen), maar het comment systeem is gewoon walgelijk; en dat werkt in de app tienmaal beter.
wat is er dan precies kut aan het comment systeem?
Don't fix it if it works. Als jullie enkel de afweging hebben gemaakt om die app dood te maken omdat het teveel tijd koste om nieuwe functies toe te voegen; dan is het heel slecht overwogen om dan ook maar meteen alle oude functies te laten sterven.
Zoals ik het begrijp is de API die gebruikt wordt voor de app gewoon brak. Deze moet eruit om de code modern te houden. Je kan niet alle code eeuwig een een project laten zitten. Soms moet je dingen slopen om vooruit te kunnen.

Als ik jou was zou ik gewoon inhoudelijke feedback geven over de responsive website zodat t.net deze kan beoordelen en eventueel kijken of ze toegepast kunnen worden als ze iets toevoegen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
WhatsappHack schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:31:
[...]
Jullie hebben blijkbaar de rare overtuiging dat een responsive design alle apps zullen gaan vervangen, en dat apps dus opeens niet langer de toekomst zijn: maar reeds in het verleden liggen.
Nou sorry, dan heb je geen bord voor je hoofd; maar een complete bunker. Again, no offense.
Ja, want apps zijn niet sustainable voor kleine bedrijven (en dat zijn wij gewoon met maar 5 developers).
- Idealiter ondersteun je alle mobiele platforms, huidige maar ook die met potentie zoals Tizen, FirefoxOS Ubuntu etc. En uiteraard WP, iOS en alle android versies en mobiele telefoons.
- Je moet bij vrijwel elke OS update je app updaten/checken of hij nog werkt, en op zoveel mogelijk devices.
- Naast de app moet je een responsive website hebben voor mensen die de app niet hebben en een link naar ons tegenkomen en geen app willen instaleren
- Een app installeer je niet heel erg snel, die moet je opzoeken, wachtwoord invoeren, permissies geven en downloaden, dat is een beperkte groep bezoekers die dat doen; sterker nog hele grote groepen mensen instaleren vrijwel geen apps meer. (http://www.adformatie.nl/...ers-vinden-26-apps-genoeg)

Alles bij elkaar, en dan voornamelijk dat je sowieso een responsive website moet hebben, en dat apps behoorlijk veel van je tijd opnemen voor een vrij kleine groep gebruikers, dan kun je het nog zo belachelijk vinden, maar dan vergis je je voor wiens kop die bunker staat.
Als wij zelfstandig waren gebleven hadden we de apps er ook uitgegooit. We zijn overigens al ruim 8 jaar onderdeel van een groter bedrijf, dus die schade van de overname komt wel erg laat dan.

En wij zijn ook echt niet de enige die zo denken The Verge is ons al achterna (die doen de apps ook weg). En verder op internet gaan er steeds meer stemmen op om de apps te dumpen:
http://digiday.com/publis...centrate-mobile-web-apps/
Dan zat het dus vanaf het begin af aan al slecht in elkaar? Het werkte wel, maar als ik jou zo begrijp is de code dus niet fijn...
Code kun je niet in een keer schrijven zodat het tot in de eeuwigheid werkt. Je moet het onderhouden, security issues fixen (bijvoorbeeld door php te upgraden; waardoor je veel code moet herschrijven etc). Ik denk niet dat je een programmeur zal vinden die je vertelt dat zijn code de komende 1000 jaar blijft werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Kees op 24-09-2014 19:36 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hebben jullie eigenlijk cijfers over het gebruik van de apps?

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die hebben ze vast wel, of ze die gaan publiceren is iets anders :P

• Misha
Kees schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:21:

- Idealiter ondersteun je alle mobiele platforms, huidige maar ook die met potentie zoals Tizen, FirefoxOS Ubuntu etc. En uiteraard WP, iOS en alle android versies en mobiele telefoons.
Plus de verschillende OS specifieke design patterns en schermgroottes. Plus wat er in de toekomst nog aan gaat komen. Dan kun je beter voor de common denominator gaan; het web.
En wij zijn ook echt niet de enige die zo denken The Verge is ons al achterna (die doen de apps ook weg). En verder op internet gaan er steeds meer stemmen op om de apps te dumpen:
http://digiday.com/publis...centrate-mobile-web-apps/
Nu refereer je toevallig naar buitenlandse partijen, maar dit is ook al in gang gezet in Nederland. Zie ook bijvoorbeeld dit artikel op Adformatie http://www.adformatie.nl/...cNV1MSSSYYODLcG-zM4ae8qJA
Uit wat informele gesprekken met wat concullega's weet ik al tijden dat de native apps een doorn in hun oog zijn en nu zie ik langzaam aan dat ze worden uitgefaseerd. Native apps waren slechts een tijdelijke oplossing, nu het web steeds beter en beter is, is het tijd voor de volgende oplossing die mij een stukje langduriger lijkt :)
F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:06:
Hebben jullie eigenlijk cijfers over het gebruik van de apps?
Ja, die zijn er maar zoals je wellicht kan snappen niet publiekelijk beschikbaar. Traffic was wel aardig, maar vergeleken met de site was het ook weer niet je-van-het. Traffic op de site vanaf smartphones groeit ondertussen al zeker anderhalf jaar als kool

Ik begrijp niet zo goed waarom Whatsapphack maar blijft ranten en ranten. De onsamenhangende argumenten komen telkens op hetzelfde neer en wat er ook gezegd wordt, er blijft op dezelfde manier worden doorgezaagd.

Ik werk ondertussen niet meer bij Tweakers, maar ben zoals sommigen van jullie weten wel verantwoordelijk geweest voor het Responsive Design (en de keuze om de apps te ditchen). Laat ik het voor 1 keer duidelijk zeggen:

Tweakers.net is niet anti-app. Op dit moment zit een app er voor Tweakers.net niet in. Dat is een keuze die ons allen zwaar is gevallen, maar wel de harde realiteit is. We weten simpel gezegd niet op wat voor manier een app écht toegevoegde waarde kan bieden voor Tweakers en een investering en lange termijn commitment verantwoord. En nee, feature x en feature y zijn niet van genoeg toegevoegde waarde om jaarlijks tientallen duizenden euro's stuk te slaan op de ontwikkeling, onderhouden en promotie van talloze contentsilo's (en dus de ontwikkeling van de website, onze kernactiviteit, stop te zetten).

Vandaar dat ik in overleg met de rest van de eindbazen bij Tweakers heb besloten om voor nu de apps uit te faseren, zodat dit niet de verdere ontwikkeling van Tweakers.net als geheel in de weg staat. Daar mag je van vinden wat je wil, en over schreeuwen wat je wil, maar houdt het netjes en respectvol.

De minachtende manier waarop Whatsapphack over het team praat, vind ik ronduit belachelijk en onacceptabel. Voor ieder lid van het team die hij van 'onkunde' beticht heb ik bizar veel respect en zijn stuk voor stuk mensen met een gigantisch hart voor de zaak, die dag in dag uit, ook 's avonds en in het weekend, werken aan Tweakers.net om het zo aangenaam en leuk mogelijk te houden. Dit soort berichten verdienen ze niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Misha op 24-09-2014 21:07 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@web-ontwikkeling: vind ik persoonlijk een slechte ontwikkeling ;)
Ik merk zelf bij mijn app dat de 'native' ervaring toch een stuk beter is dan de web-ervaring. Eén van de grotere minpunten is design; dat is niet consistent op het web. Native maken bijna alle apps gebruik van de native stijlelementen, dus zijn de indeling en workflow erg voorspelbaar en consistent tussen de apps. Dat creëert een gevoel van een "ecosysteem".
Op een website heb je sowieso op alle platformen dezelfde UI, dus per site vaak een compleet verschillende navigatie, indeling, kleurgebruik, lettergroottes (schaalt niet mee met je instelling in de instellingen), enz.
Ook merk ik bijvoorbeeld met dingen als een ViewPager dat web nog erg beperkt is. Ja, je kan een horizontal scrolling div gebruiken, maar toch is het vrij beperkt en niet vloeiend.

Dit is meer het algemene bezwaar (ik probeer jullie niet over te halen alsnog een app te maken hoor), wat ik überhaupt een beetje tegen responsive web heb. Ik hoop dan ook dat apps niet uitsterven.

Misschien zou Tweakers alsnog een API kunnen opzetten en openstellen? Dan geef je het leeuwendeel van het werk uit handen aan de community. Je zou dan bijvoorbeeld in de voorwaarden kunnen opnemen dat de app open-source moet zijn, zodat er controle is dat er niet ongewenste dingen gebeuren. In mijn ervaring (maar ik heb geen grote websites als Tweakers) is dit niet enorm veel werk en komt het veelal neer in het anders formatten van de data die je anders ook al ophaalt. Zo heeft Tweakers volgens mij ook een paar RSS-feeds en XML-bestanden. Dat zou mij een leuke compromis lijken, als bedrijf relatief weinig extra werk en toch (zeer waarschijnlijk) apps.
Nogmaals, het is een voorstel, maar ik denk dat je dan ook leuke community-initiatieven krijgt waar men op HQ nog nooit aan heeft gedacht. Een écht leuke implementatie van Tweakers in een app. Ik zie dat namelijk ook gebeuren. Je hebt een bol.com-API, NS-API, steeds meer bedrijven stellen data beschikbaar in een API aan developers.

Maar misschien moet ik dat eens in Mooie Features posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blijkbaar toch niet de enige die baalt dat de Android app eruit gaat.

Zo'n responsive website is hartstikke leuk als je de volledige website wilt benutten, en het is mooi dat het bestaat, maar het aller-allergrootste nadeel naar mijn mening is dat een website geen notificaties ondersteunt! Dat is zo'n beetje de belangrijkste feature van de app voor mij, ik ben ook verbaasd dat verder dat niemand genoemd heeft!

In een tijd van een overvloed aan informatie die gepushed wordt maakte een notificatie van Tweakers me altijd nieuwsgierig. Zonder notificaties zal er voor mij geen reden meer zijn om handmatig de browser te openen en de responsive site te bezoeken.

Je had er altijd nog voor kunnen kiezen om een basic app te maken die niets anders doet dan het FP nieuws tonen en het mogelijk maakt om te reageren. That's it. Optie in het menu om het item te openen in de browser erbij.
Jullie systeem zou al een API moeten hebben die het extracten van deze info mogelijk maakt, hier kan dan gebruik van worden gemaakt.

Deze app kun je eenmalig uitbesteden en daarna onderhouden. Hoeft niet veel onderhoud te zijn aangezien de app basic is. Om het allemaal te financieren kun je er een donatie of paid app van maken.
Er zijn vermoedelijk genoeg mensen die er wat voor over zullen hebben (moi included).

Of als je nog zuiniger aan wilt doen, en zo te lezen is dat wel nodig met in totaal 5 devs: neem een aantal IT-stagiars aan!!

Geef die student de mogelijkheid om een Android/Apple/WP-app van de grond af op te bouwen en te designen volgens de nieuwste platformrichtlijnen. Duurt misschien wel een paar maanden maar dan heb je in elk geval een basic app met push notificaties!
De volgende batch stagiars kan deze apps dan onderhouden.

Vergeet Tizen, Firefox OS etc, die drie telefoon die verkocht zullen worden in Nederland moeten maar gebruik maken van de website.

Of anders de al eerder genoemde optie om de API open te stellen voor open source ontwikkaars. Juist in deze community moet je wel 1 of meerdere Android-devs kunnen vinden die er open source eentje van de grond af bouwt!

Zoveel mogelijkheden, maar jullie kiezen voor de easy way out, jammer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:15:
Of anders de al eerder genoemde optie om de API open te stellen voor open source ontwikkaars. Juist in deze community moet je wel 1 of meerdere Android-devs kunnen vinden die er open source eentje van de grond af bouwt!
Vast wel. En dan komt er een voorbij die absurde rechten nodig heeft of die je gegevens jat of die de advertenties van Tweakers niet serveert maar zijn eigen (inclusief virussen) wel of... ;)
Zoveel mogelijkheden, maar jullie kiezen voor de easy way out, jammer :|
Heb je het topic wel gelezen?

Voor notifications zijn ook andere oplossingen te bedenken, die juist veel breder toepasbaar zijn. Met behulp van bijvoorbeeld PushBullet of Pushover (iOS, Android) of Pushalot (Windows en Windows Phone) zou Tweakers ook best notificaties kunnen sturen zonder verder een app nodig te hebben. En laat het implementeren van die API's net even wat minder voeten in de aarde hebben dan 3 of meer verschillende apps onderhouden. ;) Als je écht die notificaties mist zou je een feature request kunnen indienen voor het ondersteunen van dergelijke push-services. Of in het geval van Pushalot kun je zelfs zonder verdere ondersteuning daarmee overweg omdat die ook een mailbox voor je maakt die elk mailtje dat daarop binnenkomt vertaalt in een notificatie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Of gewoon wachten totdat er een standaard komt voor web notificaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:30:
[...]

|:( |:(
Wie, Kain_niaK, is 'de klant' bij een website? Bij nu.nl moeten dat wel die duizenden betalende abonnees zijn, net als die van geenstijl en buienradar.
De adverteerders en de betalende leden. De rest is onderdeel van het product :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:23:
[...]

Vast wel. En dan komt er een voorbij die absurde rechten nodig heeft of die je gegevens jat of die de advertenties van Tweakers niet serveert maar zijn eigen (inclusief virussen) wel of... ;)
Doordat het opensource is kan de community erop toezien dat dat niet gebeurd.
En anders kies je voor de Stagiare-variant, maak je zo'n student ook blij met een stageplek.
yup, en ondanks de genoemde redenen is dat mijn mening. De door mij genoemde opties kosten heel weinig mankracht/geld.

Btw, ik vermoed dat je zo'n type app als dit goed zou kunnen maken met Xamarin Studio
Voor notifications zijn ook andere oplossingen te bedenken, die juist veel breder toepasbaar zijn. Met behulp van bijvoorbeeld PushBullet of Pushover (iOS, Android) of Pushalot (Windows en Windows Phone) zou Tweakers ook best notificaties kunnen sturen zonder verder een app nodig te hebben. En laat het implementeren van die API's net even wat minder voeten in de aarde hebben dan 3 of meer verschillende apps onderhouden. ;) Als je écht die notificaties mist zou je een feature request kunnen indienen voor het ondersteunen van dergelijke push-services. Of in het geval van Pushalot kun je zelfs zonder verdere ondersteuning daarmee overweg omdat die ook een mailbox voor je maakt die elk mailtje dat daarop binnenkomt vertaalt in een notificatie.
Pushbullet support = graag! Die heeft nu Channels ingebouwd. Zou mooi zijn als Tweakers daar iets voor beschikbaar stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nu niet, maar straks wel.
Nee, nooit. Dat gaat gewoon niet.
Een responsive design moet globaal gemaakt worden, fine-tunen per OS om een native experience te brengen is gewoon *niet* mogelijk.
Ook vanwege een aantal beveiligingen gaat dat niet.

Responsive kan *nooit* een app vervangen, net als dat een app eigenlijk nooit een gehele website kan vervangen... Al zal een app dat wel sneller kunnen dan andersom.
Er is meer dan Android en iOS.
I know, maar die zijn marginaal.
Dat wil niet zeggen dat ze geen app verdienen, in tegendeel.
Maar daar kan ik het wel beter van begrijpen.
Je blijft dus altijd achter de feiten aanlopen met apps
Nee, niet als je het goed ontwerpt.
Dit alles in tegenstelling tot een website. één keer bouwen. één keer releasen en iedereen ziet exact op jouw gewenste moment wat jij wilt zien.
En een slechte ervaring als gevolg omdat het compatible moet zijn met alle apparaten en niet specifiek gericht is op native experience van het OS waarmee je bezoekt. :) Op een computer boeit dat heel weinig, soms nog wel eens browser afhankelijk, maar op een smartphone/tablet brengt dat een extreme wereld van verschil.
Misschien werkt nu niet alles even lekker, maar is er geen reden dat de responsive website niet net zo gebruikersvriendelijk zou kunnen zijn als een app.
Jawel. Je kan functionaliteiten van het OS niet inbouwen in het responsive design. En daar gaat het mis.
wat is er dan precies kut aan het comment systeem?
Zo'n beetje alles.
Het scrollt voor geen meter omdat er een feedback zit als je een comment aanraakt, het leest niet prettig, dat schuiven wordt je knettergek van, toetsenborden in een browser werken gewoon een stuk minder dan in de app, submitten gaat niet altijd lekker, et cetera.
Daarnaast is het ook gewoon lelijk, maar dat terzijde.

Dat krijg je snel met dit soort ontwerpen.
En daarom is native zo extreem superieur aan een browser schermpje met een site die gebouwd is naar een uniforme standaard; maar een standaard die er niet op gericht is feilloos te werken specifiek gericht op het operating system waarmee gewerkt wordt.

Maar het is niet enkel het comment systeem, het is vooral ook gewoon het lezen van artikelen. Dat werkt een stuk minder prettig, je doet er langer over, de site is vele malen trager dan de app, de navigatie is driewerf ***; en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Op de computer werkt het *perfect*. Het design is niet mijn smaak, maar dat boeit niet: het werkt. Maar op een smartphone werkt het responsive design gewoon voor geen hol. Traag, lelijk, vervelend: walgelijk.

Ik zat van de week eens te kijken naar het dan maar zelf bouwen van een mini-appje om tenminste de artikelen te kunnen binnenhalen zonder gelazer; zodat ik toch gewoon fijn Tweakers kan lezen op m'n smartphone. Want dat doe ik graag. Dat je dan niet kan commenten: jammer dan, dan maar geen comments meer hier; of een stuk minder...

... Helaas bied het RSS systeem enkel wat headers aan (via een beetje vage partij) en op geen enkele wijze volledige artikels.
Dat levert wat extra werk op, maar ale; uiteindelijk rollt er hopelijk wel een appje uit die ik gewoon kan gebruiken zonder alle rotzooi van het responsive design erbij.
Het trieste is enkel dat de huidige Tweakers app gewoon perfect is, maar dat Tweakers het de nek omdraait omwille van vage redenen en een kennelijk bar slecht design van de achterliggende API. Dat is zonde van de code van de app die *wel* werkt.
Tweakers heeft het steeds over de API, maar als die API zo brak is dat ze de app niet eens enkel artikelen kunnen laten serven: dan is er wel iets heel erg bizar grondig mis. Ik gok dus toch op extra redenen die hier niet vermeld worden.
Zoals ik het begrijp is de API die gebruikt wordt voor de app gewoon brak
Dat was mij ook opgevallen, vandaar dat ik ook mijn ongenoegen uitte dat een techwebsite zo kan hebben geblunderd met het ontwerp. Normaal gesproken heb je echt niet zoveel werk aan het updaten van een paar API calls hoor.
Als ik jou was zou ik gewoon inhoudelijke feedback geven over de responsive website zodat t.net deze kan beoordelen en eventueel kijken of ze toegepast kunnen worden als ze iets toevoegen.
Vaak gedaan, heeft echt totaal geen functie. Nul komma nul.
Maar het punt is ook meer dat ze weinig kunnen doen om het fijn te laten werken; puur en alleen omdat een responsive design nooit zo fijn en prettig zal werken als een app...

En ik wil ook gewoon m'n browser niet hoeven te gebruiken voor dit soort sites, is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? :)
Responsive designs zuigen. Browsers vreten meer resources. Het is trager. Het werkt minder prettig. Et cetera. Kan je je design wel verbeteren, maar het inherente achterliggende probleem blijft.
Het oude design van Tweakers werkte naar mijn idee dan zelfs nog een heel stuk fijner dan het huidige responsive design; wat wel frappant is omdat dit zogenaamd beter zou moeten werken. Niet dus.

De ervaring met het responsive design wordt niet verbeterd, en ik wil ook gewoon helemaal niet naar die meuk toe; Tweakers bezoek ik met m'n telefoon via de app, that's it. Geen app, geen tweakers.
(Dus, nu als ik hier op een goede manier zonder super slechte ervaring wil lezen moet ik zelf maar een app in elkaar gaan zetten, omdat Tweakers hun goede app wegflikkert.)
Naast de app moet je een responsive website hebben voor mensen die de app niet hebben en een link naar ons tegenkomen en geen app willen instaleren
Daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens.
Responsive designs worden even hard gehyped als "de cloud, oh my godddd de cloud!!", maar stellen in principe weinig voor en hebben eigenlijk ook negen van de tien keer totaal geen betere ervaring: eerder grotere irritaties.
Ik hoor van veel mensen dat het responsive gedeelte, mits de website dat uberhaupt aanbied (Tweakers doet dat gelukkig), gewoon wordt uitgeschakeld en men "desktop modus" forceert, omdat de mobiele versies gewoon nog slechter werken dan de grote versie van de site. Hoe groter het scherm van de smartphone, hoe vaker dat voorkomt.
Misschien dat op een iPhone 4S ofzo een mobiel design vereist is omdat het scherm zo super klein is; maar op een beetje moderne smartphone van 4"+ is het een mega irritatie factor.

Heb je dus echt responsive nodig...?
Nee, jullie hadden tweakers.mobi al voor dat soort mini schermpjes.
Makkelijk zat. ;)
Een app installeer je niet heel erg snel, die moet je opzoeken, wachtwoord invoeren, permissies geven en downloaden, dat is een beperkte groep bezoekers die dat doen; sterker nog hele grote groepen mensen instaleren vrijwel geen apps meer.
Ach kom nou. :)
Op iOS moet je inderdaad veels te vaak je wachtwoord intikken, akkoord.
Maar dat houdt mensen echt niet tegen om apps te installeren.
Op Android heb je geen moeite met wachtwoorden zolang de app gratis is.
En dat permissies geven is ook geen probleem... Je klikt op "download", hij zegt wat de app nodig heeft, KLAAR. Niets moeilijks aan.

Dat een hele grote groep mensen geen apps meer installeren is pure onzin.
Dat artikel zegt ook helemaal niet dat mensen geen apps meer installeren...
Het zegt enkel dat ondanks de wildgroei aan apps, mensen niet al die apps installeren. (Duh.)
Maar als 10.000 van jullie bezoekers de Tweakers app al hadden, dan blijven ze die ook installeren: en nieuwe bezoekers die jullie site erg leuk vinden zullen de app ook gewoon installeren.

Dat gebruikers niet opeens honderden apps op hun telefoon hebben staan puur en alleen omdat Sjakie de 12 jaar oude computernerd tegenwoordig ook een totaal nutteloos appje kan maken zegt niets over het normale gebruik van apps die *wel* een functie hebben...
Zoals de Tweakers app. ;)

Apps zijn gewoon een belangrijk onderdeel van een total experience.
Dat kan je ontkennen, maar is gewoon een feit.

Het artikel dat je zelf linkt (digiday) geeft zelf ook al aan: mobiele apps zijn vele malen populairder dan mobiele websites!
Ze geven enkel in dat artikel aan dat als je een beginnende website bent of nu een compleet nieuwe app wil gaan lanceren: dan heb je kans dat het faalt; of dat je niet moet rekenen op de miljoenen downloads die youtube heeft (goh!!).
Maar *nergens* in dat artikel staat dat mensen apps massaal dumpen, of dat ze dit zouden moeten doen; in tegendeel: het stelt juist dat het merendeel van de traffic door mobiele apps komt, en dat mobiele apps het mobiele gebruik "driven"; en niet andersom.
Ik denk niet dat je een programmeur zal vinden die je vertelt dat zijn code de komende 1000 jaar blijft werken.
Nee, maar je kan als het goed in elkaar zit wel een stuk makkelijker code aanpassen/functies wijzigen/toevoegen zonder dat niets meer werkt of dat alles maar geheel herschreven moet worden... :)
Ik begrijp niet zo goed waarom Whatsapphack maar blijft ranten en ranten. De onsamenhangende argumenten komen telkens op hetzelfde neer en wat er ook gezegd wordt, er blijft op dezelfde manier worden doorgezaagd.
Och ja, excuses dat ik even mijn ongenoegen uit over het afschieten van een goede app.
Onsamenhangend ben ik echter niet geweest; als je dus vragen had omdat iets onduidelijk is of je mijn gedachtengang niet snapt: vraag het dan gewoon.
Niet mijn schuld als je het niet begrijpt.

En dat doorzagen gebeurt van twee kanten. ;)
We weten simpel gezegd niet op wat voor manier een app écht toegevoegde waarde kan bieden voor Tweakers en een investering en lange termijn commitment verantwoord. En nee, feature x en feature y zijn niet van genoeg toegevoegde waarde om jaarlijks tientallen duizenden euro's stuk te slaan op de ontwikkeling, onderhouden en promotie van talloze contentsilo's (en dus de ontwikkeling van de website, onze kernactiviteit, stop te zetten).
Nou, als je het verschil in gemak, snelheid en goede werking tussen een native app en een responsive design niet kan zien of bestempeld als "niet van toegevoegde waarde", dan ben je sowieso niet erg van de apps gok ik; of is het nooit uitgebreid getest...

Je hebt al een app. Als daar tienduizenden euro's per jaar op stukgeslagen moeten worden om het werkend te houden, dan is er iets mis met het design van de app of de back-end.
En dat is een heel ander verhaal... Dan moet je het ecosysteem van apps niet de schuld geven, maar het eigen slechte design.

Klinkt hard hoor, ik snap dat het niet leuk is om dat te horen.
Maar om nou apps de schuld te geven omdat er kennelijk een app geschreven is die extreem veel onderhoud nodig heeft in tegenstelling tot wat kleine patches eens per jaar oid: dat ligt toch echt aan de manier waarop de app en/of de back-end is geschreven; dat ligt helemaal niet aan apps.

Als een app eenmaal geheel geschreven is, heeft deze voor een site als Tweakers normaal gesproken nog maar heel weinig onderhoud nodig.
Ja als je je hele API vervangt: dan heb je weer wat te doen. Maar volgens mij vervangen jullie die niet meerdere malen per jaar in zijn totaliteit...
De minachtende manier waarop Whatsapphack over het team praat, vind ik ronduit belachelijk en onacceptabel. Voor ieder lid van het team die hij van 'onkunde' beticht heb ik bizar veel respect en zijn stuk voor stuk mensen met een gigantisch hart voor de zaak, die dag in dag uit, ook 's avonds en in het weekend, werken aan Tweakers.net om het zo aangenaam en leuk mogelijk te houden. Dit soort berichten verdienen ze niet.
Ja toppie.
Ik had wel verwacht dat ik iemand zou beledigen of een trots zou krenken, maar dit is hoe ik het zie; en dan kan ik er wel een buttload aan suiker en slagroom overheen spuiten: maar de kern blijft zuur; en als de slagroom dat probeert op te hemelen terwijl er niets is dat op te hemelen valt: dan schiet niemand daar iets mee op. Open, eerlijk en recht voor z'n raap werkt dan volgens mij beter dan dat ik hier een potje ga slijmen over hoe geweldig ik het responsive design vind, terwijl ik het gewoon driewerf *** vind... Maar misschien zie jij dat anders.
Er worden naar excuses gegrepen die, zelfs jij, vervolgens eigenlijk in een ander licht gooit door te zeggen dat de vork eigenlijk heel anders in de steel zit.

Daarnaast ben ik niet werkelijk minachtend over het team.
Ik heb al vaak complimenten gegeven aan het team als dat verdiend was, en ook het harde werk stel ik natuurlijk op prijs.
Ook heb ik, zelfs in dit topic nog, aangegeven dat ik het design hartstikke goed vind werken op een computer. Heel weinig mis mee, en goed werk.

... Dat mag wel, maar vervolgens een rant houden over hoe extreem brak ik het systeem op mobieltjes vind werken, en dat ik het belachelijk vind dat een techsite kennelijk zo'n slecht product heeft geschreven in eerdere jaren waardoor nu die app geheel afgestoten moet worden; dat is opeens onacceptabel? En kritiek is dan niet verdiend...?
Lovende recenties moet je verdienen, en kan je verdienen; en krijg je ook als je het verdient.
Maar kritiek... Ja, dat kan je ook verdienen. En soms kan dat er hard aan toe gaan als iemand een keer zonder suiker een berichtje post...

Sorry hoor, maar ik vind het nergens op slaan dat dit onacceptabel zou zijn.
Je kan het niet eens zijn met de manier waarop ik m'n ongenoegen uit, maar het is overduidelijk toch een deel te danken aan de manier waarop er geprogrammeerd is (in het verleden.). En daar mag best wat over gezegd worden, of je het nou leuk vindt of niet.

Nogmaals, puur voor op de PC:
Goed werk, Tweakers team. Het design werkt op de computer, het ziet er fris uit; en er zitten wat leuke features in.
M'n mening over hoe het op de mobiel werkt zal ik echter maar niet herhalen, want kritiek is kennelijk onacceptabel... :) Enkel loven mag.

Ik merk dat m'n bijdragen hier worden gezien als doorblijven zagen omdat ik m'n mening niet aanpas naar wat men graag hoort; en derhalve hier ongewenst ben.
Dan hou ik hierna m'n mond wel. Maar doe dan niet net alsof je zo graag feedback wilt totdat iemand het niet met je eens is...
Ik heb m'n feedback gegeven; de app eruit halen is een grove fout en schandalig triest. Jammer dat het responsive design, wat helemaal niet fijn werkt op mobieltjes, door je strot wordt gepropt vanuit alle mogelijke fronten.

Ja volgens mij heb je het zelf dan ook niet gelezen. :P
Hierboven proberen je collega's met man en macht me wijs te maken dat zogenaamd niemand nog apps wil installeren, en dat apps daarom overbodig zijn voor Tweakers; en vervolgens kom jij aan met "Ja maar, voor die functie kan je een app installeren hoor!!".
Ja maarrrr niemanddd wilddeee tochhh eeeennn appp installeeerreeehhhh? :/

Wat is het nou? :X
Push is trouwens niet zo boeiend naar mijn mening.
Als jullie je huidige app zo zouden aanpassen dat enkel de nieuws artikelen getoond zouden worden, al dan niet met mogelijkheid te reageren (liefst wel, maar goed.) dan zou er al een wereld van verschil zijn. :)
Maar kennelijk zit het zo slecht in elkaar, dat jullie de app niet eens kunnen aanpassen om enkel nog artikelen te tonen.

En ja, daar baal ik extreem hard van.
Ik zou liever de artikelen lezen, dan een push notificatie krijgen dat ik naar de site moet. :')
Kan je net zo goed een RSS readertje gebruiken ja...

Voor bestaande gebruikers van die push diensten is het toppie als Tweakers het gaat ondersteunen ja.
Jammer alleen dat de app niet ff gestript kan worden om tenminste nog artikelen te tonen. ;)

Anyway, i'll back out now.
Persona non grata vertrekt uit 't topic, iedereen weer blij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ligt het nou aan mij, of is 75% van je concrete klachten over de responsive site eigenlijk gewoon een klacht over brakke performance / gebruiksgemak van de browser op jouw smartphone? Bij mij reageert het allemaal prima, ik kan vloeiend door de reacties scrollen en reageren en hoe in 's hemelsnaam de app een beter toetsenbord zou hebben dan de browser volg ik ook niet helemaal (maar wellicht is dat een Android dingetje?).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_David_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:45:
Of gewoon wachten totdat er een standaard komt voor web notificaties :)
Dat kan nog wel even duren. Uitgerekend op mobile kan dat voorlopig nog niet. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:25:
[...]

Doordat het opensource is kan de community erop toezien dat dat niet gebeurd.
Dat een eventuele API open source gemaakt wordt (wat nergens op zou slaan trouwens, een API is per definitie zelf al open) wil niet zeggen dat apps die van die API gebruikmaken dat ook zijn....
En anders kies je voor de Stagiare-variant, maak je zo'n student ook blij met een stageplek.
Stagiairs op productiecode zetten pakt zelden tot nooit goed uit. En ook stagiairs kosten tijd en geld, zeker als een opdracht later nog eens onderhouden moet worden en je die nieuwste stagiair moet helpen bij het onderhouden van legacy code.

Stagiars zijn trouwens geen gratis werkkracht en zo moet je ze ook niet behandelen. Tweakers doet dat AFAIK ook niet, en terecht. Een stagiair zit daar om iets te leren.
yup, en ondanks de genoemde redenen is dat mijn mening. De door mij genoemde opties kosten heel weinig mankracht/geld.
Zullen we de budgetoverwegingen overlaten aan de mensen die wél inzicht hebben in alle cijfers?
Pushbullet support = graag! Die heeft nu Channels ingebouwd. Zou mooi zijn als Tweakers daar iets voor beschikbaar stelde.
Lijkt mij ook een prima ontwikkeling als dat zou kunnen, en met relatief weinig effort. En met PushBullet, Pushover en Pushalot heb je 90% van de markt te pakken. :P
WhatsappHack schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:23:
Ja volgens mij heb je het zelf dan ook niet gelezen. :P
Hierboven proberen je collega's met man en macht me wijs te maken dat zogenaamd niemand nog apps wil installeren, en dat apps daarom overbodig zijn voor Tweakers; en vervolgens kom jij aan met "Ja maar, voor die functie kan je een app installeren hoor!!".
Ja maarrrr niemanddd wilddeee tochhh eeeennn appp installeeerreeehhhh? :/
"Niemand" wil losse apps voor losse sites installeren, zeker niet met de dubieuze rechten die je aan dat soort apps moet geven. PushBullet en dergelijken zijn apps die alles veel breder pakken en zinnig kunnen zijn voor meer dan één site. Ik krijg op mijn pushdienst notificaties binnen van 5 verschillende sites.
Push is trouwens niet zo boeiend naar mijn mening.
Push is het enige dat niet in te bouwen valt in een responsive site dat wel in een app zit. Wat mis jij dan eigenlijk in responsive dat er niet in te bouwen valt? Notifications kunnen via andere apps gebouwd worden of later kunnen HTML5-notifications gebruikt worden, offline lezen zou via local storage geïmplementeerd kunnen worden en zo zijn er voor elke "native" feature wel HTML5-opties te verzinnen die veel makkelijker en goedkoper te onderhouden zijn dan 3 losse apps. Je hebt een hele lap tekst geschreven maar ik zie je nergens zeggen waarom volgens jou responsive nooit een app kan vervangen of andersom.
Orion84 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:47:
Ligt het nou aan mij, of is 75% van je concrete klachten over de responsive site eigenlijk gewoon een klacht over brakke performance / gebruiksgemak van de browser op jouw smartphone? Bij mij reageert het allemaal prima, ik kan vloeiend door de reacties scrollen en reageren en hoe in 's hemelsnaam de app een beter toetsenbord zou hebben dan de browser volg ik ook niet helemaal (maar wellicht is dat een Android dingetje?).
Er zijn verschillende toetsenborden mogelijk voor verschillende soorten input (ook @iOS), maar die kun je ook gewoon op een website implementeren: http://blog.teamtreehouse...obile-browsing-experience

[ Voor 40% gewijzigd door NMe op 01-10-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar hoe verklaart dat dan:
toetsenborden in een browser werken gewoon een stuk minder dan in de app
Als klacht over het comment systeem in de responsive site?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Orion84 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:03:
Maar hoe verklaart dat dan:

[...]

Als klacht over het comment systeem in de responsive site?
Als het echt alleen over het commentsysteem gaat weet ik het niet, maar voor gewone losse inputs waar je bijvoorbeeld een e-mailadres moet invullen zou het verschil kunnen uitmaken. Ik heb geen idee hoe dat zit verder aangezien ik Tweakers niet meer mobiel gebruik sinds ik niet meer met de trein hoef te reizen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Paar punten van aandacht mbt de technische complicaties van Apps, die worden af en toe iets te makkelijk weggewuifd:
  • De huidige versies van de apps hadden niet genoeg functionaliteit volgens diverse gebruikers, denk aan filters in de pricewatch, het kunnen lezen van het forum, toegang tot je profiel, etc. Dus die voort laten bestaan was geen hele geweldige optie.
  • Ook bij "native" apps moet je voor verschillende devices testen/optimaliseren/etc door de verschillende versies van OS, schermgrootte, schermresolutie, processorsnelheid, etc. Sterker nog, nieuwe versies van de OS-en betekenden dat je ook weer opnieuw moest testen of je app nog steeds werkte... En dat dan ook weer op smartphones en tablets.
  • De bestaande communicatie-API was niet per se slecht (ik heb geen moeite gedaan terug te lezen om te kijken wie dat gezegd zou hebben), maar leunde vooral ook op code die toen het (in 2010/2011) geschreven werd actueel was, maar ondertussen door voortschrijdend inzicht en veranderingen elders verouderd was geraakt. Dus het is mooi meegenomen dat we dat nu kunnen verwijderen ipv moeten herschrijven ;)
  • Als we de apps als alternatief voor de site zouden willen hanteren, dan is het niet mogelijk om het als one-off uit te werken en er daarna weer (net als nu) maanden/jaren niet naar om te kijken. Anders (en al eerder) gezegd; wijzigingen aan de site betekenen dan ook dezelfde wijziging faciliteren in de API en vervolgens ook doorvoeren in ieder van de losse apps. Ongeacht of dat per keer veel of weinig is, het is wel steeds extra. En wijzigingen aan de site doen we vrijwel doorlopend (en releasen we elke drie weken).
  • Responsive hadden we toch wel moeten maken, want lang niet elke mobiele bezoeker heeft de app geinstalleerd, dus we kunnen/konden de tijd die daar in is gestoken niet (fictief) uitruilen tegen extra tijd voor apps.
  • Tweakers.mobi is net als de Apps een zeer beperkte versie van de site. Sterker nog, tweakers.mobi kan nog minder dan de apps konden. Dat was dus niet bijzonder geschikt als mobiele site toen de smartphones volwaardige browsers begonnen te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 01-10-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nee, niet echt.
En dan nog, dat is eigenlijk ook een probleem inherent aan de responsive designs; als je geforceerd wordt een andere browser te pakken ALS dat het probleem zou zijn.

Maarrrrrr dat is ook wel eens het geval op de PC. Eerlijk is eerlijk. :)
En tuurlijk, een deel kan veroorzaakt worden door het gedrag van de browsers en/of Android...
... En dat is precies waarom native apps veel lekkerder draaien dan een type site dat is uitgevonden ten einde een compatibiliteit te scheppen tussen de devices onderling. Overigens naar mijn mening niet met een denderend succes; behalve dat het marketing spinneke goed z'n best heeft gedaan omdat sommige mensen responsive designs als de nieuwe messias zijn of iets dergelijks...
Net als met de cl... ah laat ook maar. :)

En hoe in 's hemelsnaam dat kan? Native performance vs browser behavior...
Het toetsenbord past zich aan naar de app, zoals NMe ook al aangeeft; als de app normale input vraagt krijg je het native toetsenbord. Maar meer toetsenborden herkennen het type app of een bepaald veld; bijvoorbeeld in een browser het submit veld uit de bron.
Daardoor gaat het toetsenbord zich anders gedragen.

Dan is de logische vervolg vraag of opmerking van jou uiteraard:
dus dan ligt het toch aan je keyboard/telefoon(?/!)* (*= doorhalen wat niet van toepassing is.)

Geheel objectief gezien krijgen we dan:
Ja en neen.
Ja, het keyboard past zich aan; en dat kan de ervaring juist minder maken. Normaal gesproken beter, maar in dit geval wordt het er minder op.
Neen, want native werkt het zonder problemen; het is inherent aan het geforceerd moeten bezoeken van de site dat dit gedeelte zich wat lastig laat werken en het "euvel" (by design) zich uberhaupt voordoet.
Is dat dus geheel de schuld van het toetsenbord? Nee, that's just how it works; en daarom werkt het bij een responsive design gewoon minder dan in een browser.

Dat gezegd hebbende kom ik dan ook graag terug op wat ik al een paar keer heb vermeld: een app werkt gewoon beter... Op alle fronten.
Het responsive design werkt, en nu heb ik het enkel even over dat keyboard gebeuren he, op dit gewoon vlak naar behoren. Het is namelijk niet zo dat er helemaal niet getypt kan worden, de comments niet gesubmit kunnen worden of wat dan ook. Neen, dat werkt allemaal naar behoren. Ik heb ook niet gezegd dat het niet werkt, ik heb gezegd dat het brak werkt **omdat het een website is** die je moet bezoeken; in vergelijking met hoe fijn ALLES werkt in de app. (Totaalplaatje == veel beter. Niet enkel 't keyboard.) Vandaar ook dat ik nu al een paar keer erop heb zitten hameren dat het op de PC (vrijwel) perfect werkt, het team een goede taak heeft verricht, et cetera, et cetera; maar op een telefoon werkt het gewoon een stuk minder.
Of dat nou door Android komt, de browser of de keyboard software: dat maakt geen hol uit. Daar had je echter wel op kunnen anticiperen. En dat je dan verplicht wordt om van de site gebruik te maken terwijl er een perfecte app is: ja, dat is gewoon, forgive me, achterlijk. Naar mijn mening.

Of het nou komt door de telefoon of de website die nu door je strot wordt geduwd dat het typen minder prettig is op het design dan in de app: het feit blijft toch echt dat de native app een veel betere gebruikservaring geeft; en daar gaat het mij om. Feit blijft ook dat die website nu eenmaal opeens verplicht opgelegd wordt... Voordat dat gebeurde hoorde je mij niet klagen hoor. :)

App = beter. That's the bottom line, for me.
Snelheid is beter, gebruiksgemak is veel beter, de all-round ervaring is gewoon beter... Alles beter dan het responsive design. Op een mobiel.
"Niemand" wil losse apps voor losse sites installeren, zeker niet met de dubieuze rechten die je aan dat soort apps moet geven.
Veel mensen willen dat kennelijk wel.
Een collega (dacht ik) van je hierboven heeft net een link gegeven die aangeeft dat het merendeel van de traffic over mobiele apps gaat. (Bij andere sites, obviously; als ik jullie mening over apps zo hoor.)

En dubieuze rechten...? Meh. Eens kijken naar wat de Tweakers app wil:
- Locatie bij benadering (toestemming handmatig ontnomen door moi. Gaat je nix aan.)
- Klembord lezen (heeee, handig voor plakken!)
- Klembord bewerken (heeee, handig voor kopieren!)
- Trillen (enkel ontnemen als je je telefoon uitleent aan de one-night stand.)
- Mediavolume (Makes sense.)
- Belvolume (< De enige waarvan ik mezelf eigenlijk afvraag "waarom?" Maar 't is niet bepaald schokkend.)
- Meldingen plaatsen (handuggg.)

Ja dat ziet er heel dubieus uit ja.
Vooral die locatie tracker... Dat Tweakers HQ waar ik hier wel eens over hoor zal in werkelijkheid wel Tweakers GCHQ zijn.
Ik zeg illuminati.
PushBullet en dergelijken zijn apps die alles veel breder pakken en zinnig kunnen zijn voor meer dan één site. Ik krijg op mijn pushdienst notificaties binnen van 5 verschillende sites.
Akkoord, net als een RSS lezer.
Als je dan toch bezig bent; zou fijn zijn als je hele artikelen kan binnenharken via RSS; dan heb je ook meteen dat probleem opgelost, RSS appje installeren en klaarrrr.
RSS is makkelijk te implementeren, men installeert; net als bij PushBullet, gewoon 1 app die meerdere sites kan afvangen en dus handig is/kan zijn: dus jullie hoeven geen app te onderhouden.

Prima toch?
Als dat bijvoorbeeld op z'n minst gerealiseerd kan worden, zou ik al behoorlijk blij zijn. Alles om de site niet te hoeven gebruiken voor puur leesplezier.
Oh a childs hand is so easily filled... Mis de comments dan wel, maar je kan niet alles hebben.
Push is het enige dat niet in te bouwen valt in een responsive site dat wel in een app zit. Wat mis jij dan eigenlijk in responsive dat er niet in te bouwen valt? Notifications kunnen via andere apps gebouwd worden of later kunnen HTML5-notifications gebruikt worden, offline lezen zou via local storage geïmplementeerd kunnen worden en zo zijn er voor elke "native" feature wel HTML5-opties te verzinnen die veel makkelijker en goedkoper te onderhouden zijn dan 3 losse apps. Je hebt een hele lap tekst geschreven maar ik zie je nergens zeggen waarom volgens jou responsive nooit een app kan vervangen of andersom.
Met alle respect, maar volgens mij heb je dan werkelijk niet goed gelezen.
Kan ik me voorstellen. M'n posts zijn wat lang(dradig). (know your weakness.)

Ik heb het niet over missende features in het responsive design. Heb ik met geen woord over gerept.
Ik heb het ook niet over extra functionaliteit binnen de app.
Ik heb het over gebruiksgemak en een algeheel veel betere ervaring met een app dan met een website.
En ik denk dat ik toch redelijk goed heb uitgelegd *waarom* ik een app all-round veel fijner vind werken...
Als ik daar niet duidelijk in ben geweest, ik hoor het graag en geef grag extra toelichting; mits je specifieke vragen hebt en uberhaupt de feedback wil over dat onderwerp. Ik bedoel, een app zit er toch niet in dus wellicht is het wel tijdsverspilling voor je om erover te discussieren.
De huidige versies van de apps hadden niet genoeg functionaliteit volgens diverse gebruikers, denk aan filters in de pricewatch, het kunnen lezen van het forum, toegang tot je profiel, etc. Dus die voort laten bestaan was geen hele geweldige optie.
Okee, akkoord.
Kan ik me in vinden.
Maar dan is wel de vraag; waarom ALLE functionaliteit van de hele app maar meteen trashen?
Het comment systeem kan je blijkbaar niet live houden vanwege de API? Okee, dat is jammer.
Maar de functionaliteit om te lezen... Dat is ook een veel betere ervaring in de app, naar mijn mening, dan op de site. Om verschillende redenen.
Waarom wordt ook dat gedeelte weggegooid? Zit de back-end zo lastig in elkaar dat de app zelfs dat niet meer zal kunnen?

Dat vind ik vreemd.
Ik bedoel; strip de app dan wat kaler, en laat dat tenminste staan?
Maak je een hoop mensen blij mee!
De bestaande communicatie-API was niet per se slecht (ik heb geen moeite gedaan terug te lezen om te kijken wie dat gezegd zou hebben), maar leunde vooral ook op code die toen het (in 2010/2011) geschreven werd actueel was, maar ondertussen door voortschrijdend inzicht en veranderingen elders verouderd was geraakt. Dus het is mooi meegenomen dat we dat nu kunnen verwijderen ipv moeten herschrijven
Guilty as charged.
Dat is een plausibele uitleg; doch jammer dat er dan niet vooruit is gedacht tijdens het maken van de app dat dit best wel eens zou kunnen veranderen, en dat het makkelijk zou moeten zijn om het in de toekomst te vervangen/updaten.
Tweakers.mobi is net als de Apps een zeer beperkte versie van de site. Sterker nog, tweakers.mobi kan nog minder dan de apps konden. Dat was dus niet bijzonder geschikt als mobiele site toen de smartphones volwaardige browsers begonnen te worden.
Ik hoop wel dat die online blijft. Vind het vooralsnog prettiger dan het responsive design.

Om af te sluiten wil ik trouwens nog wel iets kwijt; ik zeg ook niet dat ALLES aan het responsive design slecht is in vergelijking met de app heur.
Zo vind ik het bijvoorbeeld irritant dat die app verticaal blijft hangen en landscape niet mogelijk is.
Het responsive design kan dat wel, alleen heeft dan als irritatie factor dat dan een andere versie van de site wordt getoond; voor een andere resolutie.
De oplossing daarvoor is dt je dan een bepaalde modus kan locken; maar... Ook dat is irritant, want als je dan *toch* verplicht op de website moet zitten ipv de app, dan wil je af en toe juist *wel* de "breedbeeld" versie zien omdat daar toch meer content op staat... Ik bedoel, als je er dan toch bent en overbodige shit in moet laden... :) Het voordeel kan dus zijn dat er veel meer getoond kan worden, in sommige gevallen bij topics; vooral met plaatjes en diagrammetjes en/of filmpjes, is dat natuurlijk inherent beter dan de app...
... Maar dat komt helemaal niet zo vaak voor dat het 't, imho, goedpraat dat je daarom maar altijd op de site moet zitten en moet switchen tussen locked modes.

Zo is er natuurlijk altijd wel wat te zeiken tenzij je er een switch constant voor in beeld laat staan (design technisch niet zo mooi I guess...), maar met de app is 't vooralsnog allemaal fijner. :)

P.S.
Ik doe vast iets fout, maar waarom negeert het quote systeem hier witregels?
Als ik een paar enters geef tussen een paar stukken tekst en dan een quote plaats, dan negeert de quote de witregels en komt pal onder de laatste zijn van het vorige stukje te staan...
Wat doe ik fout? Of is dat by design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:47:
[...]

Dat een eventuele API open source gemaakt wordt (wat nergens op zou slaan trouwens, een API is per definitie zelf al open) wil niet zeggen dat apps die van die API gebruikmaken dat ook zijn....
Klopt dat dat nergens op slaat, ik had het namelijk over de app zelf ;)
Daardoor kan de community die de app maakt/onderhoud eventuele evil people's code eruit vissen.

[...]
Stagiairs op productiecode zetten pakt zelden tot nooit goed uit. En ook stagiairs kosten tijd en geld, zeker als een opdracht later nog eens onderhouden moet worden en je die nieuwste stagiair moet helpen bij het onderhouden van legacy code.

Stagiars zijn trouwens geen gratis werkkracht en zo moet je ze ook niet behandelen. Tweakers doet dat AFAIK ook niet, en terecht. Een stagiair zit daar om iets te leren.
Ik zei ook niet dat het gratis was, maar wel stukken goedkoper dan een vaste programmeur aannemen.
Plus dat je ze ook een stageplek aanbied met een prachtige opdracht. Aangezien ze ook bezig zullen zijn met technieken waar jullie zelf (denk ik?) weinig kennis over hebben (app development voor ios/android) zullen ze vrij zelfstandig moeten leren en werken. Je kiest natuurlijk wel stagiares uit die wat ervaring hebben met app development! Zie het als je maatschappelijke duty ;)
Zullen we de budgetoverwegingen overlaten aan de mensen die wél inzicht hebben in alle cijfers?
Je laat het haast klinken alsof Tweakers op het punt staat om om te vallen...
"Niemand" wil losse apps voor losse sites installeren, zeker niet met de dubieuze rechten die je aan dat soort apps moet geven. PushBullet en dergelijken zijn apps die alles veel breder pakken en zinnig kunnen zijn voor meer dan één site. Ik krijg op mijn pushdienst notificaties binnen van 5 verschillende sites.
Ik vind het wel opmerkelijk dat jullie er heilig van overtuigd zijn dat "niemand" losse apps wil installeren voor losse sites. Alle sites die ik volg doe ik alleen via een app.
Ik heb nog een tweak-vriendje die ook van alles leest op zijn telefoon, maar die doet dat ALTIJD via de volledige website, want hij heeft een hekel aan mobiele sites. Net als mijn vrouw overigens.
WhatsappHack schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 03:48:

Snelheid is beter, gebruiksgemak is veel beter, de all-round ervaring is gewoon beter... Alles beter dan het responsive design. Op een mobiel.
Nou is die app ook niet perfect hoor. ;)
Zo geeft ie in de notificaties geen titel van het onderwerp zoals in modernere apps, en wat nog irritanter is dat als je op de notificatie klikt de app opent in een oud onderwerp. Afsluiten is ook geen mogelijkheid, de terugknop blijft eeuwig switchen tussen oude artikelen.
Maar dan is wel de vraag; waarom ALLE functionaliteit van de hele app maar meteen trashen?
Het comment systeem kan je blijkbaar niet live houden vanwege de API? Okee, dat is jammer.
Maar de functionaliteit om te lezen... Dat is ook een veel betere ervaring in de app, naar mijn mening, dan op de site. Om verschillende redenen.
Waarom wordt ook dat gedeelte weggegooid? Zit de back-end zo lastig in elkaar dat de app zelfs dat niet meer zal kunnen?

Dat vind ik vreemd.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Het hoeft niet alle functionaliteit van de website te hebben. Alleen de artikelen tonen is al een hele winst. En dat hoeft echt niet heel complex te zijn. Net genoeg voor een stagiair om te kunnen opleveren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Nu online

rob_erwt

WhatsappHack: met alle respect maar ik denk dat het tijd is om te stoppen met de discussie op deze manier. Niet alleen worden je post langer en een tikkeltje onsamenhangend, ook je toonzetting wordt er niet veel beter op. Daarnaast gaan we elkaar niet overtuigen voor zover we het eigenlijk gewoon met elkaar eens zijn op veel punten.

Bottomline is: de huidige app verdwijnt en komt op korte termijn niet terug. Op langere termijn is het goed mogelijk dat er weer één of meer (gespecialiseerde) apps komen. Wij hebben hier goed over nagedacht en de redenen hier uitgebreid besproken. We weten dat sommige gebruikers dit erg jammer vinden en dat begrijpen we, vinden we zelfs vervelend, maar zorgt er niet voor dat we deze beslissing terug draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Okee, akkoord.
Kan ik me in vinden.
De apps zelf voldeden (vziw) ook niet helemaal meer aan de actuele design/code-standaarden van iOS en Android. Bovendien moet je ook als je helemaal niets wilt veranderen aan je app, toch weer bij elke OS-update aan de slag om opnieuw te bepalen of het nog aan de (nieuwe) standaarden voldoet en/of er dingen verandert zijn die bugs in de Apps opleveren...
Het was verder niet ongebruikelijk dat e.e.a. aan obscure combinaties van telefoons en OS-en voor crashes zorgden, en ook die kan je niet zomaar blijven negeren (althans, niet als je niet op 1 ster in de app-store wil eindigen).
Dat vind ik vreemd.
Laten staan is dus ook niet 'geen werk', niet als het je bedoeling is dat de App nu ook met iOS8 of straks met Android L zou gaan 'blijven' werken.
Dat is een plausibele uitleg; doch jammer dat er dan niet vooruit is gedacht tijdens het maken van de app dat dit best wel eens zou kunnen veranderen, en dat het makkelijk zou moeten zijn om het in de toekomst te vervangen/updaten.
Het is niet zo moeilijk de API los te vervangen of te updaten :)
Zolang de teruggestuurde data hetzelfde blijft, maakt het niet uit hoe die daar precies aankomt. Maar het is nu wel in een zodanig stadium dat het aangepast moet worden, willen we andere verouderde code kunnen verwijderen en/of nieuwe functionaliteit elders volledig kunnen uitrollen.

Los hiervan - en dat had ik wellicht eerder moeten aanhalen - , het vereiste onderhoud aan en de benodigde specifieke ontwikkelkennis voor de Apps is de reden dat we ermee stoppen. Dat de API anders ook had moeten worden bijgewerkt - en nu kan worden geschrapt - is meer een bijkomend voordeel dan iets wat jij opgepikt lijkt te hebben als de hoofdreden.
P.S.
Ik doe vast iets fout, maar waarom negeert het quote systeem hier witregels?
Als ik een paar enters geef tussen een paar stukken tekst en dan een quote plaats, dan negeert de quote de witregels en komt pal onder de laatste zijn van het vorige stukje te staan...
Wat doe ik fout? Of is dat by design?
Grote hoeveelheden witregels worden samengevoegd tot enkele, dat klopt. Heeft overigens niet specifiek met quotes te maken geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:43:
[...]
Grote hoeveelheden witregels worden samengevoegd tot enkele, dat klopt. Heeft overigens niet specifiek met quotes te maken geloof ik :)
offtopic:
Witregels voor en na omkaderde elementen zoals quotes worden volledig gestript. Dat wordt doorgaans opgevangen met marges, maar hier en daar is dat niet perfect en soms is een extra witregel toch handig. Dat is iets wat echter al jaren het geval is en helaas niet zo eenvoudig op te lossen is in de parser...

Je kan dat als gebruiker zelf oplossen door expliciet [br] te gebruiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 02-10-2014 10:01 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zegt nog steeds niet waarom het beter is, afgezien van de snelheid. Alle andere dingen die je noemt zijn vaag en niet gekwantificeerd. Als je nou zegt wát er beter is aan de app en waarom (en dan niet in lappen tekst van 86 kilometer) dan kan er op termijn misschien een en ander verbeterd worden aan de site. Inclusief de snelheid, trouwens. Slim gebruik van localstorage en/of AJAX-requests zou de site wat sneller kunnen maken op mobiel.

Bedenk je wat betreft snelheid ook dat dat probleem zichzelf uiteindelijk ook wel oplost. Veel van die snelheidsissues zitten in het feit dat telefoons van 1-2 jaar oud relatief traag zijn. Zowel de hardware als de verbindingssnelheid van providers gaat intussen hard omhoog in snelheid. Binnen het jaar is met name die snelheid waarschijnlijk sowieso geen issue meer.
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:18:
[...]

Klopt dat dat nergens op slaat, ik had het namelijk over de app zelf ;)
Daardoor kan de community die de app maakt/onderhoud eventuele evil people's code eruit vissen.
Dat kan alleen als de API closed blijft. En als de API closed blijft en alleen wordt vrijgegeven wek je weer de indruk dat Tweakers de app onderhoudt omdat er maar één app is, terwijl Tweakers geen enkele garantie kan geven over zo'n app.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 02-10-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 08:00
Ik vind het een slechte zaak dat de app wordt geannuleerd.

Voor mij is het juist die ene druk op het icoontje dat het zo prettig maakt. nu gaan we een stap terug in de tijd imo... waarom nog apps maken als iedereen een fancy pansy website maakt?

Dit is precies waarom apps in het leven zijn geroepen: eenvoud. (luiheid)

Ik denk niet dat het zin heeft om hier over door te gaan aangezien de personen die er over gaan al een besluit hebben genomen. Ik zal de app wel missen. dan maar weer op nu.nl app de tech nieuwtjes lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Chrome -> Tweakers.net -> menu knop -> Add to homescreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Nu online

rob_erwt

We doen deze naar het archief, maar daar voor in de plaats kan nieuw commentaar verder in Einde Tweakers smartphone apps

Pagina: 1 2 Laatste