Einde Tweakers smartphone apps Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 02:57
Mede-auteurs:
  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35

crisp

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

rob_erwt

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:49

koku

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/1380551858.jpeg

R.I.P.
Tweakers smartphone apps
2010 - 2014
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oIPKyfgONfNFWvPCeOkqqNFC/full.png

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/1383249232.jpeg

Hoi Tweakers smartphone gebruiker. In dit topic willen we ideeën, feedback en kritiek op het uitfaseren van de Tweakers apps vergaren. Er is al enorm veel te doen geweest over het verschijnen en verdwijnen van de Tweakers smartphone apps. Daarom willen we je in dit topic graag informeren over de afwegingen en keuzes die Tweakers heeft gemaakt en nog moet gaan maken.

Geschiedenis
In respectievelijk 2010 en 2011 lanceerde Tweakers hun iPhone en Android app. Bij de lancering werd er door de community nog heimelijk gehint op het bestaan van Windows Mobile, dat na een aantal jaar stilletjes over ging in kritiek op het ontbreken van een Windows Phone variant. Die laatste variant is helaas ook nooit officieel verschenen. Wel waren er diverse users die met wat creativiteit een eigen Windows Phone app voor Tweakers op de markt brachten. De apps die nu te vinden zijn, zijn echter veelal een wrapper om het responsive design en niet meer een native app zoals de officiële apps dat wel waren. Dit geld niet voor al die apps overigens. Aangezien de API van Tweakers altijd gesloten is geweest, is het ook nooit gemakkelijk geweest voor derden om alternatieve apps te bouwen. Deze API dan maar open stellen is iets dat dan ook vaak ter sprake gekomen is, maar daarover later meer.

Algemeen
De Tweakers apps zijn in het verleden gebouwd door een externe partij. Deze keuze bleek destijds een logische daar de expertise voor het ontwikkelen van apps nog niet in huis was. Het development team bestond destijds uit 4 webdevelopers die niet per direct kennis van de desbetreffende SDK's hadden. Daarnaast zat de roadmap voor Tweakers al dermate vol dat het simultaan ontwikkelen van apps dan ook niet mogelijk bleek te zijn. Om het gezegde "schoenmaker blijft bij je leest" maar aan te halen was het dan ook de meest voor de hand liggende optie om dit extern te laten ontwikkelen.

Nadat in 2010 de iPhone app op iOS gereleased was, het platform dat overduidelijk dominant was, volgende al snel de wens voor een Android app. Daarnaast waren natuurlijk nog alle wensen voor de wat meer obscure platformen als destijds Windows Mobile en Black Berry OS. De apps waren bij de introductie ervan getarget op de toenmalige versies van het desbetreffende OS. Helaas is het daar ook veelal bij gebleven daar het doorontwikkelen en meeschalen (letterlijk en figuurlijk) van de apps ingrijpender was dan van te voren werd gedacht.

Visie en strategie
Tweakers is van oorsprong een website. Deze website is in 1998 begonnen door Femme Taken en de jaren erna uitgegroeid tot het product van vandaag. Achter Tweakers zit momenteel een team van zo'n 60 man dat dagelijks part-time of full-time voor Tweakers aan de slag gaat. Dit in combinatie met de 120 vrijwilligers maakt dat Tweakers een serieuze organisatie geworden is. Bij zo'n serieuze organisatie komt dan ook de nodige expertise kijken. Zo beschikken we over een marketing team, een sales team, een nonspot afdeling, de nieuws en reviews redactie, dedicated hardware testers en natuurlijk een product en development team. Dat development team dient de belangen van deze stakeholders uit te werken en te onderhouden. Het product team voorziet hierin een stuk prioritering en sturing. Met al die functionaliteiten heeft het relatief kleine development team van Tweakers dan ook een drukke bezetting met nog vele wensen en eisen die vroeg of laat opgeleverd dienen te worden.

De visie en strategie die het product team voert kun je dan ook dubbelzijdig zien. Enerzijds dienen zij de belangen van de community te waarborgen, anderzijds die van de commerciële takken als sales en marketing maar ook belanghebbende als de redactie en pricewatch content medewerkers. Door de hoge kosten die de externe ontwikkelaars met zich meebrachten en de steeds mindere mate van communicatie maakte het dat in 2012 de keuze werd gemaakt om de Tweakers apps te gaan insourcen en deze toch bij het interne development team neer te leggen.

Helaas bleek al snel dat de focus en tijd niet ten gunste van de apps lagen en deze raakte, voor zover ze dat nog niet waren, nog verder out-dated. Niet alleen bleven de apps stil staan, de mobiele operating systems evolueerde sterk door. Hierdoor kon het zijn dat apps ineens volledig stopte met functioneren of er individuele functionaliteiten simpelweg niet meer werkte. Dit koste tijd en voelde op een gegeven moment als trekken aan een dood paard. Zo heeft de iOS app nog een update gekregen naar het nieuwe uiterlijk dat met iOS 7 geïntroduceerd werd. Ook moest de iOS app aangepast worden naar de nieuwe retina schermen. De Android app daarentegen had nog steeds het uiterlijk van een Android 2.3 app en heeft al die tijd stil gestaan.

Er werd gevraagd binnen de community om functionaliteit als een landscape modus, het forum en een beter reactiesysteem. Deze features kregen echter nooit prioriteit. Het was dan ook niet vreemd dat de apps al snel kelderde in de app store en regelmatig erbarmelijke scores toegekend kregen. Dit was ook development en het product team een doorn in het oog. Bovendien evolueerde de website wel door en ontbrak er daardoor steeds meer functionaliteit in de apps. De apps in hun huidige vorm voldeden dus niet meer en Tweakers kwam daardoor voor de keuze te staan tussen stoppen of herschrijven.

API en onofficiële apps
De apps volledig bij de community neerleggen is een serieuze optie (geweest). Door het openstellen van de API zou iedereen een app kunnen maken en zou er geen platform meer buiten gesloten hoeven te worden. Helaas was het niet zo simpel. De huidige API ruste al op wat oudere code en diende een flinke make-over te ondergaan als we deze langer hadden willen laten bestaan. Bovendien leverde de API alleen precies genoeg functionaliteit voor de eigen Apps, dus nieuwe functionaliteit ontsluiten zou ook een uitbreiding van de API hebben betekent. De oude API wilden we dus liever uit onze code-base verwijderen dan uitbreiden.

Belangrijker was dat er angst voor het uit handen geven bestond. Tweakers verbindt immers zijn naam aan een dergelijke App. Indien een door een derde uitgebrachte app malware of security issues bevat wordt Tweakers daar op aan gekeken ongeacht of dat terecht is of niet. Bovendien hebben de apps in principe toegang tot login gegevens van onze bezoekers, waardoor dat allemaal nog wat enger wordt...
Bij het openstellen van de API zou er dus alsnog een zekere mate van controle vereist zijn, bij voorkeur inclusief een doorlichting van de code van de app. Ook dit kost dan uiteraard behoorlijk wat tijd en dat was nou net een van de belangrijkste redenen om te focussen op de website. Momenteel is dus besloten geen nieuwe API op te zetten of de huidige toch open te stellen. Mochten hier goede ideeën of argumenten voor zijn, dan horen we die uiteraard graag!

Beweegredenen stoppen oude apps
Er is al veel discussie gevoerd over het hoe en waarom m.b.t. het stopzetten van de apps. Er zijn dan ook legio aan redenen te noemen. De grootste reden is simpelweg dat er geen tijd noch geld is om de relatief dure apps door te ontwikkelen en staande te houden conform de kwaliteit die Tweakers er aan zou willen verbinden. Natuurlijk zijn er frameworks als Codorva of Phonegap, maar ook die voldoen niet aan de wensen en eisen die Tweakers zelf aan een app zou stellen. Daarnaast wilden we af van het onderhouden van een gefragmenteerde code-base en het minimaal 2x moeten herhalen van elke wijziging. Elke wijziging die aan de site gemaakt zou moeten worden, zouden we tenslotte bij voorkeur ook in de apps op willen nemen. Dat zou dus inhouden dat we elke wijziging meerdere malen moeten ontwerpen, bouwen en onderhouden.

Om deze redenen heeft Tweakers besloten de apps stop te zetten. Het Responsive design 'moest toch' komen omdat er ook toen al veel mobiele bezoekers zonder de app op Tweakers kwamen.
Met Responsive gaan we er van uit dat een groot deel van het bestaansrecht van de toenmalige apps is vervallen. Bovendien hebben we hiermee geen last meer van de gefragmenteerde code-base en hebben we geen aanvullende kennis van de mobiele platformen nodig.
Hiedoor is er uiteraard wel minder mogelijk op het gebied van offine browsing/caching en mist het de ondersteuning voor 'native' features zoals push-notificaties, maar dat was iets dat de bestaande apps toch al niet gebruikten. Dat de oude apps niet meer levensvatbaar waren stond voor Tweakers buiten kijf. Ondanks dat wij en onze bezoekers het moeilijk vinden om helemaal los te laten, zien we voorlopig geen andere optie.

Toekomst
Zullen er ooit nog apps verschijnen? Wordt de API opengesteld? Geeft Tweakers de touwtjes weer uit handen en gaat er een extern team met de apps aan de slag? Dit zijn allemaal scenario's die mogelijk zijn. Een antwoord erop is er echter niet. Tweakers evalueert geregeld de markt en de eisen en wensen van de stakeholders en eindgebruikers. Helaas kan niemand 100% tevreden gesteld worden. Wel hopen we de pijn met het responsive design sterk te verzachten. Er zal in de toekomst goed gekeken worden wat de markt doet en in hoeverre apps toch een rol zouden kunnen spelen binnen het spectrum van diensten dat Tweakers aanbiedt.
Mochten daar nog ideeën voor zijn blijven we die ook altijd graag horen.

We weten dat er gebruikers zijn die de apps gaan missen, we hopen dan ook dat we die gebruikers met het Responsive design voorlopig toch hebben kunnen helpen en in de toekomst wellicht nog op andere wijze tegemoet kunnen komen. We merken dat er nog altijd veel vragen en onbegrip is omtrent ons mobile beleid en daarom is bovenstaande uitleg geschreven. Mocht het nodig zijn, dan zullen we dit uitbreiden met bijvoorbeeld een FAQ.

Zoals al meerdere malen gezegd; ideeën en tips horen we graag.

[ Voor 83% gewijzigd door rob_erwt op 07-10-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 17:30

Laidback Luc

Ondertitel.srt

R.I.P.

Het is beter zo. De website werkt toch al fijn in de browser op mijn SIII. De app was voor mij overbodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Laidback Luc op 07-10-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 13:40
Vanochtend dus voor het laatst de app gebruikt.

Jammer dat het stopt maar ik begrijp het volkomen, het was voor mij ook maar (voornamelijk) een snelkoppeling op mijn homescreen naar het nieuws. Pricewatch e.d. waren / zijn veel prettiger op de site zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door MaglevNL op 07-10-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23

amas

Law of Nature: Chaos

Jup, de nieuwe website met zijn responsive design maakte de app helemaal overbodig. Ik vind het prima zo.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:37
App ooit een keer geïnstalleerd maar nooit gebruikt. De responsieve website werkt heerlijk snel. Geen gemis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359628

App? Bestond er een tweakers-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 21:41
Ik gebruikte de app nog dagelijks vanwege het schone design i.v.m. het drukke responsive design. Aangezien ik daar echt niet aan kan wennen hoop ik dat de http://www.tweakers.mobi variant wel blijft bestaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:35
Had vroeger inderdaad de Tweakers app geïnstalleerd maar sinds ik CM op mijn foon heb niet meer. Responsive site werkt als een tiet, wat mij betreft dikke prima dus zo!

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmed
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05-2024
Ben ik dan de enige die de (iOS) app dagelijks gebruikte? Het design vind ik strakker en de functionaliteit 'beter' dan een responsive website.

Wil me hierbij dan ook aanbieden om in ieder geval de iOS app kosteloos werkend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 08:36
Xirt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:51:
Ik gebruikte de app nog dagelijks vanwege het schone design i.v.m. het drukke responsive design. Aangezien ik daar echt niet aan kan wennen hoop ik dat de http://www.tweakers.mobi variant wel blijft bestaan :).
Suggesties voor het opschonen van het ontwerp zijn natuurlijk altijd welkom! Wellicht leuk om een topic in Mooie Features voor te openen en wat te schetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:17
Heb de App wel een aantal keer gebruikt, maar de site (zelfs versie 6) werkte toch prettiger.
Ik ga de apps duidelijk niet missen.

Gaat de code nog op Github geplaatst worden onder een Open source licentie ?

[ Voor 9% gewijzigd door D_Jeff op 07-10-2014 14:56 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:49

koku

Tnet Devver
Topicstarter
D_Jeff schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:55:
Heb de App wel een aantal keer gebruikt, maar de site (zelfs versie 6) werkte toch prettiger.
Ik ga de apps duidelijk niet missen.

Gaat de code nog op Github geplaatst worden onder een Open source licentie ?
Nee, want het gaat niet alleen om de code van de apps zelf, maar ook de PHP-code welke gebruikt werd voor de API. En zonder API geen app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

De responsive website is voor mij bijna perfect, dus wat mij betreft kunnen die apps er inderdaad uit. Klein dingetje: Met Firefox for Android gaat het scrollen in een forum topic niet heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ahmed_a schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:53:
Ben ik dan de enige die de (iOS) app dagelijks gebruikte? Het design vind ik strakker en de functionaliteit 'beter' dan een responsive website.

Wil me hierbij dan ook aanbieden om in ieder geval de iOS app kosteloos werkend te houden.
Waarom maak je niet zelf een programma die de Tweakers-website naar een format converteert wat jij prettig vindt :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Ik heb de Tweakers website op mijn werk aangedragen als een uitstekend voorbeeld van een responsive design. Ik werk bij een multinational dus dat zegt wel wat. Jullie doen het gewoon enorm goed!
Het internet kan nog wel wat van jullie leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 12:28
Even buiten het feit dat de apps verdwijnen: wat zijn jullie toch een fantastisch bedrijf! Een van de weinige overgebleven bedrijven die ECHT geeft om haar community, luistert naar haar community en er uitleg aan geeft over gemaakte keuzes. Uiteraard niet over alles, maar dit soort zaken springen er voor mij toch wel zeer positief uit. Nice nice nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 14:30
ahmed_a schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:53:

Ik gebruikte de app ook dagelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
timowouters schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:12:
Ik heb de Tweakers website op mijn werk aangedragen als een uitstekend voorbeeld van een responsive design. Ik werk bij een multinational dus dat zegt wel wat. Jullie doen het gewoon enorm goed!
Het internet kan nog wel wat van jullie leren.
Thanks. :) Dat is echt cool om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het ging mij ook vooral om de snelkoppeling op het homescreen. Die is vanuit de browser ook gewoon te maken dus ik zal de app niet missen. De mobiele website ziet er goed en bruikbaar uit :)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 07-10-2014 15:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Tip voor Android gebruikers: NativeWrap
Deze maakt een "App" van websites.

[ Voor 8% gewijzigd door Obscurax op 07-10-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604167

Is er een mogelijkheid om aan de HTML wat code tot te voegen zodat de site op Windows (Phone) een live tile krijgt?? Geeft toch weer een wat natiever effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Obscurax schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:24:
Ik ken die app verder niet, maar is dit niet exact hetzelfde als "Add to Homescreen" van Chrome for Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Obscurax schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:24:
Daar heb je geen app voor nodig, sowieso kunnen browsers op Android een snelkoppeling op je homescreen plaatsen, en bv. Chrome heeft al een soort app-optie die ook werkt met Tweakers. Daardoor komt de app apart in je 'Recente apps' overzicht en verdwijnen de browser controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27
Nativewrap werkt best aardig, alleen 1 groot nadeel.. Op het moment dat je switch van portait naar landscape(of andersom) kom je weer op de homepage uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Wat is het nut van het verwijderen van de browser controls? Die verdwijnen bij scrollen toch al uit beeld, maar je kunt ze dan tenminste nog wel apart oproepen (denk aan tabbladen switcher e.d.).

Maar da's misschien persoonlijke smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmaskas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik vind de responsive website super! Alleen ik vind het jammer dat de header niet boven aan blijft staan (fixed) op een telefoon. Nu moet je helemaal naar bove scrollen voor het menu of op het pijltje drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Voor BlackBerry gebruikers:
Opties [...] -> toevoegen aan beginscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
pasmaskas schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:38:
Ik vind de responsive website super! Alleen ik vind het jammer dat de header niet boven aan blijft staan (fixed) op een telefoon. Nu moet je helemaal naar bove scrollen voor het menu of op het pijltje drukken.
Het toeval wil dat je dit kan opgeven bij je voorkeuren ;)

https://secure.tweakers.net/my.tnet/preferences

-> header weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmaskas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-01-2024
Misha schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:40:
[...]

-> header weergave
Top! Dat wist ik niet. Nu ben ik gelukkig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Misha schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

Ik ken die app verder niet, maar is dit niet exact hetzelfde als "Add to Homescreen" van Chrome for Android?
Chris7 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

Daar heb je geen app voor nodig, sowieso kunnen browsers op Android een snelkoppeling op je homescreen plaatsen, en bv. Chrome heeft al een soort app-optie die ook werkt met Tweakers. Daardoor komt de app apart in je 'Recente apps' overzicht en verdwijnen de browser controls.
Ik wist niet dat dit in Chrome ook ging, staat namelijk ook niet op mijn phone/tablet en zal er ook niet opkomen.
Het gaat er inderdaad om dat je geen broweromgeving meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Misha schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:40:
[...]

-> header weergave
Is dat toeval? Of een bewuste keuze :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ook ik vind het jammer dat de app is verdwenen. Deze gebruikte ik dagelijks.

Nu heb ik een link gemaakt naar http://tweakers.mobi en behalve dat daar geen plaatje staat voor ieder artikel, vind ik die prima bruikbaar. Ook clean en veel sneller. Het ziet er alleen wat minder gelikt uit.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382855

Het inlog gedeelte van de api via jullie website authentiseren zoals Microsoft en Facebook al jaren voor apps doen had gekunt. Maarja, de mobiele website loopt (en schaalt) nu veel beter en dat is ook de toekomst dus prima keuze. Als je een API wilt hebben moet je all in gaan en anders all in op responsive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 16:11
Omdat de app regelmatig vast liep op iOS ben ik de website zelf gaan gebruiken, en dat werkt eigenlijk veel beter voor mij. Was wel een goed initiatief, maar de website werkt bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

OB1

Ik ben nu zelf bezig om een Tweakers app te maken voor het nieuws via de RSS feed. :)

[ Voor 27% gewijzigd door OB1 op 07-10-2014 20:38 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
OB1 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:29:
Ik ben nu zelf bezig om een Tweakers app te maken voor het nieuws via de RSS feed. :)
Daar heb je geen ene drol aan, voor zover ik heb kunnen zien laat de RSS feed enkel de eerste regels zien.
Daarna MOET je verder lezen in de browser. Er is, helaas, geen RSS feed die complete artikelen levert.
(Maybe vanwege ads die dan niet getoond worden?)
Tenminste, ik kreeg het absoluut niet voor elkaar om een goede RSS feed te krijgen met hele artikelen ipv louter nutteloze headers van 2 regeltjes waarmee je eigenlijk nog vrij weinig weet.

Daarnaast, dan is een app maken redelijk overdreven; gezien er al tig goed werkende RSS readers beschikbaar zijn. Ik heb er ook mee zitten spelen en dacht later "waar ben ik eigenlijk mee bezig?"
Wat dan nog beter zal werken is gewoon tweakers.mobi in een native app laten draaien :P Maarja.

Enfin, heeeeeel erg jammer dat Tweakers deze stap heeft genomen.
Ondergang van het gebruiksgemak, en dat is echt zonde. Ik zal dan ook zelf helaas een stuk minder gebruik maken van Tweakers. De app gebruikte ik dagelijks, vooral 's ochtends tegen 't begin van de middag even lekker alle artikelen lezen.
Met het responsive design is die tijd helaas voorbij....

... Al merkte ik dat de app vanmiddag, zelfs na het publiceren van dit bericht, nog prima de artikelen kon ophalen. Comment systeem werkte niet, maar dat boeit een heel stuk minder.
Nu lijkt daar specifiek iets op geblokkeerd te zijn. Dat is wel heel erg jammer, want enkel de artikelen tonen was wat mij betreft eigenlijk al geweldig geweest.
Het is jammer dat Tweakers de app gebruikers op alle fronten tegenwerkt... De app artikelen laten tonen is uitgezet, de RSS feeds blijken geen complete artikelen te kunnen leveren...

Ja, dan blijft er helemaal niets over als je lekker op je mobiel met veel gebruiksgemak de artikelen wil lezen.
Jammer dat Tweakers deze weg is ingeslagen en op alle mogelijke manieren de app gebruikers geheel in de kou heeft gezet, en deze bezoekers dus eigenlijk geweerd worden van het Tweakers platform.

Ik hoop dat Tweakers op zeer korte termijn er nog iets aan gaat veranderen zodat er in ieder geval weer iets mogelijk is; hetzij RSS, hetzij community based apps...
... Al is het maar voor enkel de artikels kunnen lezen. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhorssen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 20:52
Ik mis de apps totaal niet. Vind de website echt prima mobiel werken. Ik laat hem geregeld als voorbeeld aan anderen zien, van zo zouden meer "mobiele" website's moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

OB1

WhatsappHack schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:46:
[...]

Daar heb je geen ene drol aan, voor zover ik heb kunnen zien laat de RSS feed enkel de eerste regels zien.
Daarna MOET je verder lezen in de browser. Er is, helaas, geen RSS feed die complete artikelen levert.
(Maybe vanwege ads die dan niet getoond worden?)
Tenminste, ik kreeg het absoluut niet voor elkaar om een goede RSS feed te krijgen met hele artikelen ipv louter nutteloze headers van 2 regeltjes waarmee je eigenlijk nog vrij weinig weet.

Daarnaast, dan is een app maken redelijk overdreven; gezien er al tig goed werkende RSS readers beschikbaar zijn. Ik heb er ook mee zitten spelen en dacht later "waar ben ik eigenlijk mee bezig?"
Wat dan nog beter zal werken is gewoon tweakers.mobi in een native app laten draaien :P Maarja.

Enfin, heeeeeel erg jammer dat Tweakers deze stap heeft genomen.
Ondergang van het gebruiksgemak, en dat is echt zonde. Ik zal dan ook zelf helaas een stuk minder gebruik maken van Tweakers. De app gebruikte ik dagelijks, vooral 's ochtends tegen 't begin van de middag even lekker alle artikelen lezen.
Met het responsive design is die tijd helaas voorbij....

... Al merkte ik dat de app vanmiddag, zelfs na het publiceren van dit bericht, nog prima de artikelen kon ophalen. Comment systeem werkte niet, maar dat boeit een heel stuk minder.
Nu lijkt daar specifiek iets op geblokkeerd te zijn. Dat is wel heel erg jammer, want enkel de artikelen tonen was wat mij betreft eigenlijk al geweldig geweest.
Het is jammer dat Tweakers de app gebruikers op alle fronten tegenwerkt... De app artikelen laten tonen is uitgezet, de RSS feeds blijken geen complete artikelen te kunnen leveren...

Ja, dan blijft er helemaal niets over als je lekker op je mobiel met veel gebruiksgemak de artikelen wil lezen.
Jammer dat Tweakers deze weg is ingeslagen en op alle mogelijke manieren de app gebruikers geheel in de kou heeft gezet, en deze bezoekers dus eigenlijk geweerd worden van het Tweakers platform.
Ik hoop dat Tweakers op zeer korte termijn er nog iets aan gaat veranderen zodat er in ieder geval weer iets mogelijk is; hetzij RSS, hetzij community based apps...
... Al is het maar voor enkel de artikels kunnen lezen. :)
Bij mij opent 'ie de site in de app zelf dat is nog wel fijn dus geen geachakel tussen apps.
Dat van de RSS snap ik wel, als de hele tekst kan worden gelezen in de reader loopt Tweakers advertentie inkomsten mis.
Moet alleen nu nog de exacte kleur van de header vinden.. (Of heeft een dev. die bij de hand?)
odat ik de header van de app mooi aan kan laten sluiten. :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markcortbass
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 23:28
Een volledig native-app van een website is meestal overkill. Zoals je ziet, ook bij Tweakers.net
Een webapp is een erg goede oplossing hiervoor. Zodat je toch push-notificaties kan ontvangen en de app offline kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briemens
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-10-2014
Zeer trieste dag vandaag :'( Al jaren gebruik ik de (iOS) app meerdere keren per dag en dat komt nu ten einde.

Ook al zit de responsive website goed in elkaar, het is absoluut geen vervanger van een app. Ik wil hier het volgende over kwijt.

* Een web browser op mijn telefoon heeft meestal te veel tabs open met van alles en nog wat. Meestal searches naar adressen en andere info. Het is een rommel en daar moet Tweakers dan tussen komen te staan? Voor eigenlijk alles is een app en dat maakt de web browser de minst gebruikte app is.

* Wil je dan je website als 'app' aanbieden dan is Tweakers niet goed opgezet. Met name omdat er geen fullscreen optie is om als standalone web app te openen (ik zeg 'apple-touch-fullscreen', 'apple-mobile-web-app-capable', 'apple-mobile-web-app-status-bar-style' opnemen als meta tags).

* De homepage is zeker niet zo duidelijk en overzichtelijk als de app (dit hebben al heel veel Tweakers aangegeven). Een goede mobile app is ook geen website, dat weten we nu al jaren. De cleane lijst met duidelijk nieuwsitems met thumbnails was echt veel beter dan de web versie van de homepage (echt te veel cruft en te klein font, etc). Niet aantrekkelijk om te lezen.

* Het als Tweakers.net geen API willen bouwen en onderhouden vind ik ook een beetje vreemd. De trend is al jaren om eerst een goede rest API te ontwikkelen en daar verschillende services tegenaan te bouwen. Website, Apps, meshups, etc. Daarnaast is de structuur van Tweakers redelijk stabiel lijkt mij en vraagt het echt niet elke week om aanpassingen.

* Het lijkt erop dat het team achter Tweakers denkt de holy grail van web development te hebben gevonden in responsive design. Ik heb niets tegen responsive design, maar het is inmiddels al een beetje op zijn retour. Ik vraag mij af hoeveel forks erin de code/css zit om een zowel mobile als desktop website te serveren. Ik zeg responsive images, etc.

* De slappe en niet onderbouwde opmerking over de kwaliteit van Cordova en Phonegap is wel heel erg teleurstellend. Blijkbaar heeft Tweakers, die jaren lang een crashende app in de app store heeft gehad, nu opeens een mening over de kwaliteit van deze tools. Mag ik wijzen op apps die ontwikkeld zijn in Cordova/Phonegap die beter werken dan jullie oude app: http://phonegap.com/app/feature/.
Als zeer ervaren hard core JavaScript developer, zowel Apps als Websites, zou ik jullie willen uitnodigen om eens keer een leuk gesprek hierover te hebben.
Mijns inzien zijn de developers achter Tweakers zo blij met hun responsive prestatie waardoor ze nog geen tijd hebben gehad om na te denken hoe ze een web site en app kunnen ontwikkelen met nagenoeg dezelfde code base en assets. Het web staat niet stil bij 2.0 en het lijkt erop dat Tweakers' architectuur nu al verouderd is.

Al met al ben ik dus teleurgesteld en dat is jammer. De content die jullie bieden is goed! Er is bij mijn weten geen andere, Nederlandse, tech site die zo'n goede doorsnede biedt van het tech nieuws en dit is een groot compliment.

Helaas gaat de mobiele website het niet worden voor mij, hoe responsive dan ook, en hoop ik dat de redactie toch gaat inzien dat een goede app toch toekomst heeft.
Ik sta zeker open voor een goed gesprek over hoe we dit kosteneffectief kunnen opzetten.

Bedankt voor afgelopen jaren...het gaat jullie goed ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 09:10
Ik heb de app altijd lekker kunnen gebruiken op mijn nexus 4, elke dag keek ik wel naar het nieuws.
Ga het wel missen, ik ben niet zo'n browser gebruiker op mobiel en de meeste sites hebben een app
helaas tweakers niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:48

_David_

FP ProMod

llama llama duck

briemens schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:42:
Zeer trieste dag vandaag :'( Al jaren gebruik ik de (iOS) app meerdere keren per dag en dat komt nu ten einde.

Ook al zit de responsive website goed in elkaar, het is absoluut geen vervanger van een app. Ik wil hier het volgende over kwijt.

* Een web browser op mijn telefoon heeft meestal te veel tabs open met van alles en nog wat. Meestal searches naar adressen en andere info. Het is een rommel en daar moet Tweakers dan tussen komen te staan? Voor eigenlijk alles is een app en dat maakt de web browser de minst gebruikte app is.

* Wil je dan je website als 'app' aanbieden dan is Tweakers niet goed opgezet. Met name omdat er geen fullscreen optie is om als standalone web app te openen (ik zeg 'apple-touch-fullscreen', 'apple-mobile-web-app-capable', 'apple-mobile-web-app-status-bar-style' opnemen als meta tags).
Je kan de add to homescreen functie gebruiken die in Safari zit, dan heb je fullscreen en staat hij niet tussen je andere tabs.
* Het lijkt erop dat het team achter Tweakers denkt de holy grail van web development te hebben gevonden in responsive design. Ik heb niets tegen responsive design, maar het is inmiddels al een beetje op zijn retour. Ik vraag mij af hoeveel forks erin de code/css zit om een zowel mobile als desktop website te serveren. Ik zeg responsive images, etc.
TheVerge is ook overgestapt op responsive design dus "op zijn retour" is nogal onzin.
Ik sta zeker open voor een goed gesprek over hoe we dit kosteneffectief kunnen opzetten.
Ik denk dat de mensen die ook echt bij Tweakers werken daar meer inzicht in heb dan jij :/

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

* Het als Tweakers.net geen API willen bouwen en onderhouden vind ik ook een beetje vreemd. De trend is al jaren om eerst een goede rest API te ontwikkelen en daar verschillende services tegenaan te bouwen. Website, Apps, meshups, etc. Daarnaast is de structuur van Tweakers redelijk stabiel lijkt mij en vraagt het echt niet elke week om aanpassingen.
Nee, want iteraties zijn 3 weken lang. ;) Zo'n API onderhouden is simpel zat, maar als je niet ook een app onderhoudt heb je niks aan die API. En die API openstellen zorgt dat de stores overstroomd worden met ondermaatse en misschien zelfs malefide apps die Tweakers' naam bezoedelen met crashes, virussen of beide. Nog naast het feit dat Tweakers onder geen beding inkomsten kan genereren uit mobiel gebruik dat via een third party app loopt.
* Het lijkt erop dat het team achter Tweakers denkt de holy grail van web development te hebben gevonden in responsive design. Ik heb niets tegen responsive design, maar het is inmiddels al een beetje op zijn retour.
Sorry, wat? Ik ben professioneel webdeveloper en dit is de eerste keer dat ik hoor dat responsive "op z'n retour" zou zijn. Hell, if anything zijn apps op hun retour juist omdat een goeie responsive site de noodzaak van een app weghaalt, en dan heb ik het niet alleen over Tweakers.

Dus: heb je bronnen of cijfers voor mij die zeggen dat responsive of z'n retour is?
Mijns inzien zijn de developers achter Tweakers zo blij met hun responsive prestatie waardoor ze nog geen tijd hebben gehad om na te denken hoe ze een web site en app kunnen ontwikkelen met nagenoeg dezelfde code base en assets.
Enigszins onderhoudbare code schrijf je voor Android in Java, voor iOS in Objective C en voor Windows Phone in C#. Alledrie hebben ze zo hun eigen quirks. Android werkt met activities en intents, iOS met storyboards. Geen idee hoe Windows Phone het doet. Hoe wil je daar nagenoeg dezelfde code base of zelfs nagenoeg dezelfde assets op nahouden? Het is allemaal zo simpel niet.

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 07-10-2014 23:20 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Geen idee hoe het onder iOS werkt, op Android/Chrome is dat op te lossen door Tweakers te pinnen op het homescreen, dan gedraagt het zich als een losse app.
De site is al 15+ jaar oud he ;) Hoeveel code komt nog uit Femme's studententijd, hoeveel is moderne code in Symfony2? Ik zou hier geen aannames over doen.
* Het lijkt erop dat het team achter Tweakers denkt de holy grail van web development te hebben gevonden in responsive design.
Geld noch mankracht zijn onbeperkt (een na laatste alinea). Dan is een site versus een site + twee apps onderhouden een logische keuze.
* De slappe en niet onderbouwde opmerking over de kwaliteit van Cordova en Phonegap is wel heel erg teleurstellend.
Als een app er goed mee is gebouwd dan heb je niet door wat er onder de onderkant zit. 'Helaas' is Cordova zo laagdrempelig dat ik zelf ook wel de nodige voorbeelden heb gezien dat het juist pijnlijk duidelijk was. Met de tools zelf heb ik verder geen ervaring, maar als ik deze hybride oplossing van Basecamp bekijk denk ik dat er nog wel mogelijkheden zijn. Gelukkig geeft het team ook aan apps niet uit principe uit te sluiten voor de toekomst, maar dat vroegere en huidige omstandigheden tot de genomen keuzes hebben geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 13:06
Ik gebruik nu een third party wrapper app voor t.net, heerlijk, ik wil nooit meer anders :D

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
TheVerge is ook overgestapt op responsive design dus "op zijn retour" is nogal onzin.
Ik moet het toch even vragen :P

Is Tweakers The Verge...?
Is het hele internet soms The Verge...?
Is The Verge het grote voorbeeld voor Tweakers...?

Zo neen, waarom wordt dan constant 1 website die z'n apps verwijderd heeft (en traffic zag dalen als resultaat. En terecht.) genoemd als reden met een air van "zij doen het, dus is het goed; en daarmee is het verhaal uit."?

Ik heb die opmerking over The Verge nou al zo vaak gezien; maar diversiteit moet er zijn, tenzij Tweakers perse achter the Verge aan wil hobbelen ofzo.

Als je wil kan ik ook wel sites noemen die juist zojuist, naast een responsive design, ook een app hebben gelanceerd... :)
Of sites noemen die nog wel een app hebben. Neem TechCrunch als voorbeeld.
Of NuTech... (Ik kom niet graag op nu.nl, maar ze hebben soms sneller dan jullie artikelen en ook wat breder; best interessant om te lezen. En een app!)

Ik merk ook dat responsive op z'n retour is, niet dat het minder wordt gebruikt; maar dat mensen en bedrijven toch een stuk voorzichtiger zijn met het implementeren ervan. Het ligt helemaal aan het type website of responsive uberhaupt het antwoord is; en de manier waarop de site in elkaar geflanst wordt.
Voor sommige toepassingen is responsive een must! Ik heb ook niets tegen responsive, maar wel voor dit type website... En mogelijk de implementatie.
Die IKEA-style responsive designs bijvoorbeeld waagt nu al bijna niemand zich meer aan omdat mensen knettergek worden van die megafonts en overscrolls.
Je kan de add to homescreen functie gebruiken die in Safari zit, dan heb je fullscreen en staat hij niet tussen je andere tabs.
Ja ik denk dat hier de kern van het probleem in zit.
Ik heb nu al een paar keer gehoord: "voeg een snelkoppeling toe".
Het punt blijft dat je naar de responsive site terug komt.

Vele Tweakers mensen snappen kennelijk totaal niet dat een aardige groep mensen de Tweakers app gewoon veel fijner vinden werken; en dat een responsive design daar niet aan kan tippen.

Dat jullie dat niet kunnen begrijpen en dan alternatieven aanbieden die eigenlijk helemaal niets oplossen moge duidelijk zijn; als je niet hetzelfde denkt over de app en niet het gebruiksgemak van de app boven het responsive design vind staan: dan snap ik die opmerkingen wel.
Maar probeer je dan eens in te plaatsen in de mensen die de app *wel* geniaal vinden; en het responsive design verre van een goede oplossing voor het probleem dat Tweakers geen app wenst te onderhouden.
Nee, want iteraties zijn 3 weken lang. ;) Zo'n API onderhouden is simpel zat, maar als je niet ook een app onderhoudt heb je niks aan die API. En die API openstellen zorgt dat de stores overstroomd worden met ondermaatse en misschien zelfs malefide apps die Tweakers' naam bezoedelen met crashes, virussen of beide. Nog naast het feit dat Tweakers onder geen beding inkomsten kan genereren uit mobiel gebruik dat via een third party app loopt.
Ah, aanschouw: het hellend vlak in al zijn pracht en glorie, en in zijn puurste vorm. ;)

1.) Mensen zouden nu al apps met de naam "Tweakers" kunnen toevoegen aan de store die "allerlei crashes, virussen of beide" hebben (al is dat nog knap lastig om in de stores te krijgen.); die situatie is nooit anders geweest. Heeft iemand dat ooit gedaan...? Neen.

2.) Tweakers naam bezoedelen; daar gaven jullie zelf vrij weinig om volgens mij als je kijkt naar de app uit eigen fabriek. :)
"Wat zeg je nou!? Je hield toch zo van die app!?" Absoluut. Maar om nou te stellen dat het een meesterwerk van een app was...? Kom op zeg. Er zaten bugs in en hij crashte soms. Geeft niet, want hij werkte zeer redelijk voor wat hij moest doen; en daar waren de meeste app gebruikers duidelijk al blij mee. (En nu teleurgesteld dat zelfs dat wordt afgenomen.) Zelfs met bugs en crashes tien keer beter dan het responsive design.
Maar doe dan niet net alsof jullie *nu* opeens geven om apps met zeer hoge kwaliteit code. :P
Daar zal ik vast wel weer iemand mee op z'n tenen trappen, en dat spijt me; ik wil niemand beledigen, maar ik kan er moeilijk om gaan liegen. :X

3.) Hoeveel mensen denk je dat er tijd in investeren om zo'n app te gaan maken? Valt wel mee hoor, open API of niet.

4.) Ben je soms vergeten waar we zijn? Op Tweakers!! Je weet wel, die community waar een behoorlijk aantal IT experts rondlopen die er komen omdat ze geinteresseerd zijn in computergerelateerde zaken, deze aanpassen, beter maken... Jawel, het tweaken van technologie gerelateerde spullen!

Ik denk dat als je de API opengooit, dat de Tweakers hier zelf wel samenkomen om gezamenlijk een perfecte app uit de grond te stampen met meerdere contributors; en dan misschien nog wel gewoon aan Tweakers geven ook; en ook de updates verzorgen. Inclusief advertenties (en/of in-app purchase voor Bannervrij abo...), want ik had al zo'n vermoeden dat jullie dat heel erg dwars zit en dat daarom ook een aantal vragen in het vorige topic werden genegeerd.
Gooi die API open, en kijk eens wat je community kan... Het is echt een teken van heel weinig vertrouwen als je denkt dat de Tweakers niet gezamenlijk een app kunnen, en zullen, bouwen die van hoge kwaliteit is.

Dat er misschien 1 of 2 de moeite nemen om een ruk app er naast te produceren en in de store te zetten: dikke boei. Als ik wil kan ik nu ook, zonder jullie API, een enorm belachelijke app in de store zetten onder de naam Tweakers, Tweakers Reader, Twkrs!; of wat dan ook en zeggen dat het jullie site artikelen weergeeft en comments toestaat. Vervolgens wordt Flappy Bird gestart in een modus waar je niet uitkomt zonder je toestel te herstarten. Een soort van de zevende cirkel van de hel.
Daar is dus niets anders aan; en nogmaals... Hoeveel mensen denk je dat daar de moeite voor nemen? Wat hebben ze ermee te winnen? Krijgen ze slechte rating, en de goede apps (waarschijnlijk eentje die gezamenlijk door de Tweakers zal zijn gemaakt) krijgen juist een enorm hoge rating... Rara wat wordt er gedownload? Rara waar geeft niemand ene donder om? ;)
Mensen zijn ondertussen wel gewend dat er troep in de stores staat. Moet je eens op WhatsApp zoeken, de eerste resultaten na WhatsApp zijn de meest belachelijke apps.

Kortom: wat je daarover stelt is echt een non-argument, en geeft wat mij betreft echt het idee dat er totaal geen vertrouwen in de community is...
... En overige argumenten gewoon een slippery slope zijn die eigenlijk nergens op slaan.
Dat is best een b*tchslap in het gezicht van de community naar mijn mening, maarja.

5.) Om het toch even te herhalen... Als de Tweakers community een app bouwt, zouden daar gewoon advertenties in gegooid kunnen worden die rechtstreeks aan Tweakers.net gekoppeld zijn. Hier zijn verschillende manieren voor; maar de beste manier is om de app naar wens te monetizen, en dat jullie die community-made apps vervolgens zelf publiceren in de appstore.
Hoezo dus "onder geen beding?" Dat is ook totale onzin, daar zijn zat opties voor. Laat de community die app bouwen, dan kan je deze zelf publiceren; ik neem aan dat jullie dat kleine beetje moeite toch wel zouden kunnen nemen; die 30 seconden om even een appje te uploaden? :)
Trouwens, jullie vorige app was ook gemaakt door een third-party; had ik zojuist begrepen.

Maar goed. :)
Ik weet toch dat het totaal zinloos is. Ik weet niet eens waarom ik m'n tijd er nog aan probeer te verdoen; passie I guess... Maar het begint me duidelijk te worden dat jullie allang permanent een standpunt hebben ingenomen waar geen veranding in zal, of mag (ook nog een goede optie...), komen.
De argumenten tegen een app worden steeds wilder; responsive design is kennelijk superieur aan de app: jullie zien de nadelen er niet van in; of tenminste totaal geen voordelen aan een app, want alles responsive is blijkbaar beter of op z'n minst gelijk...

Okee, then let's agree to disagree I guess... Doodzonde, en jammer dat de community niet eens de kans krijgt om dan voor zichzelf maar een app te schrijven om het gebruiksgemak weer terug te krijgen.
Eerst was het "we hadden de capaciteit niet om nog een app te onderhouden", nu biedt de community het aan om dat te doen en komen er opeens andere argumenten bij.
Het lijkt me wel duidelijk: een app zal er niet komen, want op de een of andere manier willen jullie het onder geen enkel beding.

Jammer, maar de app gebruikers moeten zich er maar bij neerleggen en of dat ongebruiksvriendelijke responsive design gebruiken: of ergens anders heengaan voor tech nieuwtjes.
Enfin, veel succes ermee en veel plezier met het responsive design.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 22:41

kevinos

Tweakpedia

Allemaal leuk die redenen om de API uit te schakelen of om geen nieuwe API beschikbaar te stellen maar blij word ik er niet van. Via de iPhone naar de website.... dit wil je toch gewoon in een App op volledig scherm, ik in ieder geval wel! Dat Tweakers zelf geen apps meer ondersteund dat kan ik begrijpen maar bied dan de mogelijkheid voor derden en wel nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wat is nou eigenlijk het grote probleem van de responsive website? Hij werkt erg snel en soepel toch? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Behalve een logische keus, bijzonder te waarderen dat de beweegredenen zo goed uiteen zijn gezet in dit epistel :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

WhatsappHack schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 05:03:
[...]

Ik moet het toch even vragen :P

Is Tweakers The Verge...?
Is het hele internet soms The Verge...?
Is The Verge het grote voorbeeld voor Tweakers...?

Zo neen, waarom wordt dan constant 1 website die z'n apps verwijderd heeft (en traffic zag dalen als resultaat. En terecht.) genoemd als reden met een air van "zij doen het, dus is het goed; en daarmee is het verhaal uit."?
Volgens mij was de hele argumentatie toch écht groter dan dat... Ik zie The Verge nergens genoemd worden in de startpost. Het wordt hier alleen aangehaald door een user om aan te tonen dat responsive misschien wel helemaal niet zo op zijn retour is als hierboven beweerd wordt.

Het interesseert Tweakers geen bal wat The Verge doet. Tweakers wil een goed bereikbare mobiele ervaring. En met een relatief veel hoger Windows Phone-gebruikers dan op de rest van het web zou dat betekenen dat er tenminste drie apps en een API ondersteund moeten worden naast de daadwerkelijke website. Waarom wil het er blijkbaar niet in bij sommige mensen dat dat gewoon veel te veel werk kost voor een ontwikkelteam ter grootte van dat van Tweakers?

Het forum schreeuwt al jaren om wat nieuwe features. Nota bene Fok! heeft een moderner forum dan wij. Die features komen er echter steeds maar niet omdat de developers bezig zijn met andere dingen, en juist die apps zijn een grote risicofactor. Elk jaar moet de iOS-app weer op de schop genomen worden voor een nieuwe iOS-versie. Android heeft minder vaak breaking changes maar heeft in ruil daarvoor wel frequentere updates die allemaal ook gecheckt moeten worden. Zelfs als je niet daadwerkelijk aan een app aan het bouwen bent kost hij je nog veel devtijd en dat is gewoon zonde als het niet hoeft. Juist de Tweakersdoelgroep zou de weg naar "pin to homescreen" in een browser prima moeten kunnen vinden...
kevinos schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:04:
Allemaal leuk die redenen om de API uit te schakelen of om geen nieuwe API beschikbaar te stellen maar blij word ik er niet van. Via de iPhone naar de website.... dit wil je toch gewoon in een App op volledig scherm, ik in ieder geval wel! Dat Tweakers zelf geen apps meer ondersteund dat kan ik begrijpen maar bied dan de mogelijkheid voor derden en wel nu...
Lees eens een paar berichten terug? Ik heb een paar posts geleden diverse redenen gegeven waarom dat voor een serieus bedrijf een behoorlijk slecht idee is. Waarmee ik niet uitsluit dat HQ dat op een gegeven moment wel gaat faciliteren, maar dat neemt niet weg dat het niet zomaar een beslissing is die je snel even tussen de soep en de aardappelen door neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik blijf zeggen: zet de community in voor het ontwikkelen en onderhouden van een App en misschien zelfs de API. Als je kijkt naar de bruto kennis van de gehele community is die vele malen groter dan het gehele Tweakers.net ontwikkelteam bij elkaar. Ik zeg ook niet dat je het helemaal los moet laten, daar komen idd problemen van, maar samenwerken met de community is volgens mij een goudmijn. Nu lijkt het er op dat Tweakers.net niks anders wil dan de community tegenwerken.

Heel simpel: maak een board aan voor ontwikkelen / onderhouden van de API & Smartphone apps. Plaats een inschrijfpagina op de FP, maak van de inschrijvingen een speciaal team dat gezamenlijk toegang tot het board krijgt en laat dit team op de testverise van Tweakers.net een API + app bouwen. Later kan je een 2e team laten testen, of dat kan nog intern gebeuren. Je toont dan goodwill. En zullen mensen zich meer verbonden voelen met Tweakers. Maw. een voordeel op een langere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als developer weet je vast dat support leveren op een product richting je third party developers juist veel tijdrovender kan zijn dan het systeem dat je van binnen en buiten kent zélf in een app vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

"kan zijn".

Maar er is een reden dat grote organisaties (gedeelten van) development outsourcen. ;) En naar mijn mening zou dit een perfecte oplossing hier zijn. Outsourcen naar de community, voornamelijk handiger dat je ook je community niet loondienst hoeft te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij outsourcen kun je vooraf garanties afspreken, eisen waaraan een app moet voldoen. Bij "outsourcen" naar de community kan dat niet. En dat maakt het een risico omdat je weinig tot geen controle hebt over het eindproduct en bovendien vooraf niet in kan schatten hoeveel tijd je kwijt bent aan het supporten van de hele meuk. Dat soort onzekerheden hebben niks meer met gezonde bedrijfsvoering te maken en alles met wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

NMe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:34:
Bij outsourcen kun je vooraf garanties afspreken, eisen waaraan een app moet voldoen. Bij "outsourcen" naar de community kan dat niet. En dat maakt het een risico omdat je weinig tot geen controle hebt over het eindproduct en bovendien vooraf niet in kan schatten hoeveel tijd je kwijt bent aan het supporten van de hele meuk.
Support is altijd een probleem bij development. Intern of extern. En ik zeg ook niet dat je het helemaal los moet laten. Natuurlijk niet! Maar "niets doen" is m.i. geen optie. Want dan ga je juist krijgen dat er een wildgroei aan apps komen. De community zoekt vanzelf een oplossing, maar dat zal één zijn waar 0% controle vanauit Tweakers op zit. Kijk bv naar wat er gebeurde toen v7 net uitkwam. "Ineens" een grote hoeveelheid aan custom usercss, browserextensies, etc.

Er hoeft maar één user zo gek te zijn om een simple app te maken met RSS + webview en je hebt als ware aan 90% van de wens voldaan. Zonder controle kan een user hier makkelijk spyware / malware / eigen ads in stoppen. Dan is het probleem vele malen groter.
Dat soort onzekerheden hebben niks meer met gezonde bedrijfsvoering te maken en alles met wishful thinking.
Geen apps = ontevreden users1 = minder users2 = minder views = minder inkomsten.

1. Mensen missen de App al.
2. Andere sites bieden wel Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

90710 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

Er hoeft maar één user zo gek te zijn om een simple app te maken met RSS + webview en je hebt als ware aan 90% van de wens voldaan. Zonder controle kan een user hier makkelijk spyware / malware / eigen ads in stoppen. Dan is het probleem vele malen groter.
En met controle ben je onderhand net zo veel tijd kwijt aan het controleren van zo'n app als aan het daadwerkelijk bouwen ervan.

Daarbij: als er jaarlijks minder bannerinkomsten misgelopen worden dan het in totaal zou kosten om een jaar lang de apps te kunnen onderhouden, dan is dat een mooie commerciële plus... Sterker nog, zelfs als er iets meer inkomsten verloren gaan dan er bespaard worden kan het nóg een plus zijn omdat het vrijgemaakte devteam aan andere dingen kan werken die meer geld opleveren....

Commercieel gezien is er gewoon heel veel risico aan het (blijven) onderhouden van de apps, en dat risico wordt er niet veel kleiner (en op sommige gebieden zelfs groter) op als je dat uit handen geeft. Vind je het heel gek dat Tweakers niet direct te springen staat?

[ Voor 41% gewijzigd door NMe op 08-10-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

NMe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:13:
[...]

En met controle ben je onderhand net zo veel tijd kwijt aan het controleren van zo'n app als aan het daadwerkelijk bouwen ervan.

Daarbij: als er jaarlijks minder bannerinkomsten misgelopen worden dan het in totaal zou kosten om een jaar lang de apps te kunnen onderhouden, dan is dat een mooie commerciële plus... Sterker nog, zelfs als er iets meer inkomsten verloren gaan dan er bespaard worden kan het nóg een plus zijn omdat het vrijgemaakte devteam aan andere dingen kan werken die meer geld opleveren....
Daarom zou je het moeten uitbesteden. Maar zover waren we al.
Commercieel gezien is er gewoon heel veel risico aan het (blijven) onderhouden van de apps, en dat risico wordt er niet veel kleiner (en op sommige gebieden zelfs groter) op als je dat uit handen geeft.
Commercieel gezien is er ook een risico als je het niet doet. Dan gaan mensen óf zelf aan de haal, óf ergens anders naartoe. (De groep die zich erbij neerlegt niet meegerekend)
Vind je het heel gek dat Tweakers niet direct te springen staat?
Gek? Nee. Maar ik vind wel dat het een idee is wat een serieus voordeel kan hebben. (Goodwill, klantenbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

90710 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:34:
[...]

Daarom zou je het moeten uitbesteden. Maar zover waren we al.
Nee, zo ver was jij al. Ik noemde net drie verschillende redenen waarom dat mogelijk niet goed afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anyway, ik zie dat we er niet uit gaan komen. Duidelijk dat ik eindelijk een reden heb om me wat meer in Objective-C te gaan verdiepen. RSS reader + webview, here I come. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
90710 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:00:
Anyway, ik zie dat we er niet uit gaan komen. Duidelijk dat ik eindelijk een reden heb om me wat meer in Objective-C te gaan verdiepen. RSS reader + webview, here I come. :+
Waarom RSS? Je kan toch zelf ook gewoon de HTML-bron parsen naar iets wat jij bruikbaar vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

RSS is de standaard ;) Niet dat ik niet graag van de standaard afwijk (mocht je me nog niet goed kennen, ik luister slecht naar standaarden ;)) lijkt me dat in dit geval niet noodzakelijk. (Op eerste oogopslag)

Maar HTML scrapen en parsen is zeker niet uitgesloten.

Ik begin denk ik wel met een Windows versie (proof of concept), en daarvan ga ik langzaam richting Apple.

[ Voor 28% gewijzigd door 90710 op 08-10-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat voegt zo'n app toe bovenop een standaard-RSS-reader? En vergeet niet dat de RSS-feed niet de volledige artikeltekst bevat. Om een eigen app te maken die de volle content van Tweakers aanbiedt zul je tenzij je gaat scrapen toch echt gewoon een webview moeten bouwen die (hoe ironisch) de site zelf laat zien. En scrapen is volgens mij ook geen optie. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de bedrijfsjurist daar vrolijk van wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Scrapen misschien niet, maar waarschijnlijk wel indexeren. Mijn app gaat dan als ware een zoekmachine worden die divjes met de klasse article indexeert.

Standaard zal mijn app de MicroSE, Sanderevers.nl websites gaan indexeren. Maar ik laat de gebruiker vrij om er een eigen keuze van websites aan toe te voegen. Tweakers.net zal nooit direct in de App genoemd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je begrijpt niet helemaal wat indexeren is geloof ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Indexeren is het maken van een inhoudsopgave waar je makkelijk in kan zoeken. Zo kan je bv in word een Index maken van alle Headline koppen.

Dat is dan ook precies wat mij applicatie gaat doen. Een inhoudsopgave maken van een website die de gebruiker opgeeft. Bv in iOS surf je naar http://microse.nl en klikt op openen in MicroSE ReadIt (tijdelijke naam) de App scant de webpagina op een paar keywoorden en doet dan een indexeringsvoorstel. Gebruiker past dit desgewenst aan en drukt op opslaan.

De applicatie toont dan de lijst met nieuwsitems op de MicroSE website. (Of welke website dan ook)
Dus de App is in feite een webbrowser met een paar specifieke functies.

Ik zou de app zelfs naar een robots.txt kunnen laten kijken. :)

offtopic:
Ik heb dit App-idee trouwens niet zomaar uit mijn mouw geschud. Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerp van een dergelijke app.

[ Voor 79% gewijzigd door 90710 op 08-10-2014 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Het verbaasd mij hoe er af en toe met minachting, offensief en vooral onsympathiek op de community wordt gereageerd als er commentaar gegeven wordt op het verdwijnen van de app en/of het gebruikers ongemak van de huidige mobiele website.
Alle negatieve meningen over het verdwijnen van de app worden gebagatelliseerd en verworpen. Vooral in het vorige topic.
Het komt over als een bijzonder groot ego waar niemand, met meningen voortvloeiend uit gebruikerservaringen, aan mag tornen.
Het komt heel zelfingenomen en in sommige reacties bijna narcistisch over.
Accepteer nou gewoon eens dat niet iedereen er blij mee is dat dit zo doorgedrukt is en dat niet iedereen de mobiele site handiger of mooier vind.
Jullie hebben hier zonder de community er naar te vragen, een keuze gemaakt. Daar zijn mensen niet blij mee. Accepteer nou gewoon, net zoals wij dat moeten met die vervelende mobiele site, dat niet iedereen het zelfde denkt of redeneert en blijf vooral rustig en professioneel reageren. Je werkt voor een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Volgens mij blijft iedereen netjes en professioneel reageren hoor (van de Tweakers medewerkers althans). Degenen die onredelijk worden zijn degenen die zich in hun wiek geschoten voelen doordat ze de app kwijtraken.

Verder is de keuze gemaakt op basis van naar mijn idee valide overwegingen. Dat niet iedereen van de community zich in die overwegingen en het gevolg ervan kan vinden is vers twee. Dat wil echter niet zeggen dat er ineens wel voldoende kennis en resources beschikbaar zijn om aan de wensen van iedereen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Arniebomba schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:54:
Accepteer nou gewoon eens dat niet iedereen er blij mee is dat dit zo doorgedrukt is en dat niet iedereen de mobiele site handiger of mooier vind.
Wie accepteert dat niet dan? Dat verandert echter alleen voorlopig niks aan de beslissing....

Overigens is het aantal klagers volgens mij behoorlijk klein. Er is een luidruchtige minderheid om het zo maar te noemen, maar veruit de meeste mensen lijken het gewoon te accepteren voor wat het is.

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 09-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En wat gaan de redactieleden/devvers met de 'smartphoneapp'-pagina doen?? ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 13:36

JJ93

Error 418

Persoonlijk vind ik de responsive website erg prettig werken op mijn HTC One. Ik kan mij voorstellen dat de wat oudere toestellen mogelijk moeite hebben met de website. Daarvoor heb je altijd nog http://tweakers.mobi. Werkt prima, alleen de layout is niet heel aantrekkelijk.

Volgens mij vind het overgrote deel van de bezoekers hier de responsive site prima. Een native app zal niet veel sneller zijn dan tweakers.mobi gok ik. Maar uiteraard wel een 'app', dus geen browser nodig. \

Als tweakers.mobi nou een wat geliktere layout krijgt en de juiste html tags om te gebruiken als chrome/safari app, zijn we al een heel eind geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

rob_erwt

What does this button do?

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:13:
En wat gaan de redactieleden/devvers met de 'smartphoneapp'-pagina doen?? ;)
Hele spannende dingen! Nou ja, waarschijnlijk niet. ;) Maar er is ondertussen een ticket om daar wat mee te doen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

Wie accepteert dat niet dan? Dat verandert echter alleen voorlopig niks aan de beslissing....

Overigens is het aantal klagers volgens mij behoorlijk klein. Er is een luidruchtige minderheid om het zo maar te noemen, maar veruit de meeste mensen lijken het gewoon te accepteren voor wat het is.
Je onderstreept hiermee de eerste zin uit mijn post. Onsympathiek.
En vwb dat hel lijkt dat mensen het accepteren. Jullie hebben de mogelijkheid om een reactie te geven op de artikelen over het stoppen van de app, geblokkeerd. Veel mensen maken geen gebruik van het forum. Dus nee, dan zullen reacties uit blijven.
Maargoed. Ik laat het er verder bij. Ik merk in alle reacties dat emphatie ver te zoeken is en dat is jammer.
Bedankt voor de reactie.

[ Voor 16% gewijzigd door Arniebomba op 09-10-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Iemand een andere (engelse) website gelijk aan tweakers? Dingen als dit leveren me zoveel irritatie op. Tijd om te switchen.

Domste beslissing die ik in een grote tijd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

The Verge is erg goed.

Grote kleurrijke website, biedt vrijwel alles wat Tweakers heeft en meer. Verder nog zit er een redelijk grote community achter.
Verder is er nog engadget, en zijn er nog verschillende merk-specifieke sites.

Maar een site die hetzelfde levert als Tweakers vroeger ga je niet meer vinden, vrees ik.

[ Voor 36% gewijzigd door 90710 op 09-10-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Arniebomba schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Je onderstreept hiermee de eerste zin uit mijn post. Onsympathiek.
Het is niet onsympathiek om te zeggen dat je tot een minderheid behoort die door de felheid van de discussie groter lijkt dan hij is. Of het is in elk geval niet zo bedoeld.
En vwb dat hel lijkt dat mensen het accepteren. Jullie hebben de mogelijkheid om een reactie te geven op de artikelen over het stoppen van de app, geblokkeerd. Veel mensen maken geen gebruik van het forum. Dus nee, dan zullen reacties uit blijven.
Dat is een drogreden: je spreekt voor een stille menigte waarvan je geen idee hebt of die bestaat of niet. Over het algemeen zijn mensen zeer snel geneigd om ergens over te klagen als ze iets niet bevalt en zeker Tweakers heeft daar altijd voor opengestaan en zal daar ook voor blijven openstaan. Waar er bij het uitkomen van Tweakers 7 een ware stortvloed aan negatieve reacties teweeggebracht werd in Geachte Redactie en Lieve Adjes blijft dat hier toch echt bij een minderheid. Jij hebt daar net zo min bewijs en cijfers voor als ik, maar de mensen op kantoor zullen toch echt van tevoren overwogen hebben wat de risico's waren en hoeveel bezoekers dit ze potentieel kost, onderbouwd met cijfers en prognoses.

In een ideale wereld waren er apps voor elk platform, en was het devteam groot genoeg om daarnaast nog alle openstaandetickets op te pakken. We leven alleen niet in een ideale wereld.
Johny Cash schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:55:
Iemand een andere (engelse) website gelijk aan tweakers? Dingen als dit leveren me zoveel irritatie op. Tijd om te switchen.
Dan lijkt switchen me inderdaad een goed idee. :)
Domste beslissing die ik in een grote tijd heb gezien.
Dat jij het niet met een beslissing eens bent maakt de beslissing nog niet dom. Er staan prima redeneringen in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 09-10-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Een goede redenering maakt een beslissing niet per se goed. De uitkomst van de beslissing bepaalt of die goed of slecht was. En 'functionaliteit verwijderen' aanbieden als nieuwe ontwikkeling is gewoon slecht en dom. Hoe goed de redenering ook was.

Kijk bv naar de Start-knop in Windows 8.0. Microsoft heeft heel goed beredeneerd dat de Start knop wegkon, kreeg veel boze reacties en heeft 'm in Windows 8.1 weer teruggeplaatst. Zelfs dat bleek niet genoeg, gezien ze in Windows 10 het Startmenu herintroduceren. Goede beredenering voor een slechte beslissing.

De Persgroep Tweakers.net BV kent maar één richting: de tegenweg. Tegenwerken waar er (goede) ideeën geopperd worden. Je zou ook als iemand met een idee komt kunnen kijken van "hé, dit is misschien iets wat we kunnen doen, laten we dit verder bespreken!" (het liefst incl. de persoon die het idee opperde) maar wat gebeurt er. Er wordt keihard tegengewerkt. Het idee wordt al afgeschoten voordat het überhaupt goed onderzocht is. En dat is gewoon slecht.

Langzaam maar zeker verlaten mensen Tweakers.net voorgoed, en ik denk dat op de snelheid dat Tweakers zichzelf nu de afgrond in duwt het geen 4 jaar meer duurt. Dit is geheel in lijn met wat ik vorig jaar al aangaf. En ja ook dit jaar kan ik vrijwel exact dit item posten, het nieuws rondom Nintendo is wat verbeterd, de Abbo-meet was leuk. Maar op dat na, gaat het niet best met Tweakers.

Het is echter voor mij nog niet voorbij. En mijn score voor T-net stond vóór deze wijziging op een 6.5/10 maar erna is het gezakt naar een 5/10. We hebben nog een kwartaal, dus dat moet wel goed komen (hoop ik).

En ik denk dat ik maar eens een idee op papier (digitaal) gaan zetten wat ik in een goede Tweakers.net App zou willen en daar een Blog-item aan spenderen.

[ Voor 57% gewijzigd door 90710 op 09-10-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

90710 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:20:
De Persgroep Tweakers.net BV kent maar één richting: de tegenweg.
Als dat echt is wat je vindt, waarom kom je hier dan nog? Ik hoor je dit echt al jaren roepen maar afgezien van al je klachten blijf je toch op de site komen. Is het dan misschien tóch niet zo slecht als je roept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Nou meestal gebeurt er dan iets waardoor ik Tweakers steeds het voordeel van de twijfel geef. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Jammer.
De app was bij uitstek geschikt om snel het nieuws in te zien. De site is veel te groot opgebouwd. Scol scrol scrol tot je een ons weegt. Jammer een stap achteruit in mijn ogen.

Maar jullie kennende zullen jullie toch niet omdraaien en een api beschikbaar te stellen voor jullie gebruikers. Maar ok het is niet anders.

De opmerking dat jullie dit niet doen omdat jullie niet gekoppeld willen worden met slecht werken de apps is nogal een flinke flater met al jaren achtereen een eigen app met 1 ster in de app store.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 10-10-2014 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat jij het niet met een beslissing eens bent maakt de beslissing nog niet dom. Er staan prima redeneringen in dit topic.
Ik heb niet echt veel goede redeneringen gezien tegen de app... Vrijwel geen, eigenlijk.
Vrijwel uitsluitend drogredenen, vooral tegen een community-built app. Wel grappig dat je dan zelf begint over drogredenen. :')
Het enige dat ik tot zover gezien heb is "wij vinden app niets, wij vertrouwen onze trouwe bezoekers voor geen meter dus die mogen ook geen app maken; voor ons is responsive design heilig en die mening moeten jullie ook maar volgen."

Maar daar leek de aap uit de mouw te komen dat er vooral een enorme angst lijkt te zitten aan het mislopen van centjes; de commercial folks dus. Dat is jammer, maar begrijpelijk: jullie moeten geld verdienen... Maar zeg dat dan gewoon eerlijk, draai er niet omheen met allemaal onzin redenen en nep verhaaltjes waar achter verscholen wordt omwille maar niet de waarheid te verkondigen over hoe de vork nou precies in de steel zit mbt apps. En ook daar jammer dat jullie de community totaal niet vertrouwen; de community heeft altijd veel over gehad voor Tweakers, en als een harde eis om een app te mogen maken met functionaliteit beschikbaar vanuit Tweakers zou zijn "er moeten advertenties van ons in, en jullie mogen er niet aan verdienen", dan was dat waarschijnlijk met alle liefde gedaan...
... Maarja, als je dan zegt "onze community is totaal niet te vertrouwen", en ze geen kans geeft... Dan houdt het snel op ja.

Ook dat gewoon driekwart van de suggesties die nog mogelijk een oplossing kunnen geven totaal genegeerd wordt is nog een extra middelvinger richting de community.
Het is heel jammer dat Tweakers zo bizar arrogant geworden is; maar daar valt niets aan te doen. :(

Succes verder, ik hoop dat jullie ophouden met op het destructieve pad te blijven zitten om commerciele zieltjes te winnen. (Although, zonder app gaat dat een stuk minder snel.)
Als je je community maar genoeg blijft afkraken, wantrouwen en middelvingers blijft opsteken dan komt er een tijd dat men iets heeft van "genoeg is genoeg". Zo te zien zitten er al een aantal bij hier...
Ikzelf heb ook helaas de laatste dagen niet meer van Tweakers kunnen genieten, gezien Tweakers geen optie meer heeft om op een goede manier en met veel gebruiksgemak vanaf een mobile device de website te bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 10-10-2014 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:44:
Dat klopt, ik uit mijn mening. That's it. No hard feelings.
90710 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:18:
The Verge is erg goed.

Grote kleurrijke website, biedt vrijwel alles wat Tweakers heeft en meer. Verder nog zit er een redelijk grote community achter.
Verder is er nog engadget, en zijn er nog verschillende merk-specifieke sites.

Maar een site die hetzelfde levert als Tweakers vroeger ga je niet meer vinden, vrees ik.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bedenk wel dat The Verge ook overgegaan is op RWD. :P

Aan iedereen die roept dat er niet geluisterd wordt naar de community en dat er tegengewerkt wordt door de medewerkers:
  1. Waarom denken jullie dat dit topic in het leven is geroepen?
  2. Waarom denken jullie dat er vanuit het nieuwsbericht specifiek hiernaartoe is gelinkt, zodat jullie de uitgebreide toelichting kunnen lezen?
  3. Waarom denken jullie dat er op jullie reacties uitgebreid gereageerd wordt door diverse teamleden?
  4. Waarom denken jullie dat er zo'n lange overgangsperiode is geweest waarin er én RWD én een app was, zodat het RWD zo goed mogelijk geoptimaliseerd is voordat de app niet meer werkte?
  5. Waarom willen jullie blijkbaar niet begrijpen dat er met een beperkt team van developers ook maar een beperkte hoeveelheid capaciteit is, en er dus keuzes gemaakt moeten worden?
  6. Waarom lezen jullie blijkbaar steeds heen over het feit dat de teamleden aangeven echt wel het nut van een app in te zien, maar dat RWD echt een must is, en de app hiervoor geslachtofferd moest worden, maar dat het wellicht in de toekomst weer opgezet gaat worden?
  7. Waarom allemaal zo negatief? Tweakers is een verdomd leuke en interessante site waar jullie net als ik waarschijnlijk al jaren komen? Geef ze toch alsjeblieft wat krediet.

Voor mij persoonlijk: ik vind het RWD veel prettiger dan de app, ik was een paar maanden geleden eigenlijk al overgestapt toen ik op zoek was naar de pricewatch op de telefoon van mijn vriendin waar de app niet op stond. Vind het veel meer toevoegen en veel completer en consistenter met de site. Persoonlijk mis is dus niets aan het verlies van de app.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjolk op 10-10-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

[quote]Ger schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:44:
Bedenk wel dat The Verge ook overgegaan is op RWD. :P

Aan iedereen die roept dat er niet geluisterd wordt naar de community en dat er tegengewerkt wordt door de medewerkers:
  1. Waarom denken jullie dat dit topic in het leven is geroepen?
Dat begin ik me serieus af te vragen. iig niet om een goede oplossing te bedenken.

[quote]• Waarom denken jullie dat er vanuit het nieuwsbericht specifiek hiernaartoe is gelinkt, zodat jullie de uitgebreide toelichting kunnen lezen?
Toelichting heb ik idd gelezen maar er wordt verder niets met ideeën gedaan.

[quote]• Waarom denken jullie dat er op jullie reacties uitgebreid gereageerd wordt door diverse teamleden?
Om te zeggen dat ze vooral niet mee willen werken.

[quote]• Waarom denken jullie dat er zo'n lange overgangsperiode is geweest waarin er én RWD én een app was, zodat het RWD zo goed mogelijk geoptimaliseerd is voordat de app niet meer werkte?
Dat is ook het probleem niet. Het probleem komt erna.

[quote]• Waarom willen jullie blijkbaar niet begrijpen dat er met een beperkt team van developers ook maar een beperkte hoeveelheid capaciteit is, en er dus keuzes gemaakt moeten worden?
Dat begrijp ik, maar waarom wil de crew niet begrijpen dat er goodwill vanuit de community is om de App levend te houden. Er zijn genoeg ontwikkelaars hier die dat kunnen.

[quote]• Waarom lezen jullie blijkbaar steeds heen over het feit dat de teamleden aangeven echt wel het nut van een app in te zien, maar dat RWD echt een must is, en de app hiervoor geslachtofferd moest worden, maar dat het wellicht in de toekomst weer opgezet gaat worden?
"Wellicht in de toekomst" koop ik niks voor. Dat is slechts damage control van de PR-afdeling.

[quote]• Waarom allemaal zo negatief? Tweakers is een verdomd leuke en interessante site waar jullie net als ik waarschijnlijk al jaren komen? Geef ze toch alsjeblieft wat krediet. [/list]
Ik geef ze al 15 euro krediet per jaar. Zegt genoeg lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:48
Als er een custom app komt kan ik dat alleen maar toejuichen. Ik had graag de optie gezien om op het laatste push-bericht die continu bovenin de app stond de laatste tijd, te kunnen raegeren. Denk dat er meer mensen van balen dan jullie denken.
Heb nu een snelkoppeling gemaakt op m'n homescreen naar Tweakers, maar vind dit totaal anders, en zeker niet fijner, werken dan de app. Wat mij betreft had de app ook niet echt uitgebreid hoeven worden dan hoe die er al stond. Hooguit een paar bugs eruit (zoals het reply-en op iemand, wat vaak een FC gaf). Ik starte de app wel 20 x per dag op. En merk nu vaak dat ik wel even wacht voordat ik achter een desktop zit voordat ik T.net check. Ik vind het erg jammer.

Had 'm dan doorontwikkeld, maar vraag er dan een beetje geld voor. Had ik graag willen betalen. Ik hoop dat er iemand is die een custom app kan bouwen (net zoals er bijv. gedaan is voor Geenstijl) die gewoon goed functioneert in de basisfunctionaliteit: Het nieuws lezen en evt kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

WhatsappHack schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 01:39:
[...]

Ik heb niet echt veel goede redeneringen gezien tegen de app... Vrijwel geen, eigenlijk.
Vrijwel uitsluitend drogredenen, vooral tegen een community-built app. Wel grappig dat je dan zelf begint over drogredenen. :')
Sorry, maar als je de openheid in dit draadje afdoet als drogredenen dan moet je dat zelf weten, maar dan ben ik uitgepraat met je. Ga vooral door met denken dat we het doen om jullie te pesten of dat het allemaal om de centjes draait.
90710 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Dat begin ik me serieus af te vragen. iig niet om een goede oplossing te bedenken.
Er is geen oplossing als jij blijft volhouden dat de enige oplossing is om de apps terug te brengen.
Toelichting heb ik idd gelezen maar er wordt verder niets met ideeën gedaan.
Ten eerste is het veel te vroeg om te zeggen dat er niets met de ideeën gedaan wordt, en ten tweede zijn een aantal van de geopperde ideeën gewoon niet kosteneffectief of anderszins te risicovol. Wat ook steeds weer uitgelegd is trouwens.
Om te zeggen dat ze vooral niet mee willen werken.
...

Daarmee doe je mij en mijn collega's echt tekort. Als het mij/ons niet zou interesseren had je geen enkele rooie post gezien in dit topic...
Dat begrijp ik, maar waarom wil de crew niet begrijpen dat er goodwill vanuit de community is om de App levend te houden. Er zijn genoeg ontwikkelaars hier die dat kunnen.
Commercieel mede afhankelijk zijn van een groep vrijwiliggers is lang niet altijd even handig. Je kan een groep vrijwilligers niet aan deadlines houden. Je kan geen kwaliteit garanderen omdat je afhankelijk bent van mensen die het in hun vrije tijd moeten doen. Je kan helemaal niks eisen omdat alles uit goodwill gedaan wordt. De intentie om een app te maken kan best in het begin groot zijn, maar is dat over een jaar als de nieuwigheid eraf is ook nog zo? Dan zit Tweakers ineens met een potentieel slecht onderhouden en/of slecht in elkaar gezette app die ze dan zelf moeten gaan onderhouden of wéér cancellen. En dan hebben we deze discussie weer...

Als je je als bedrijf niet kan richten op een bepaald deel van de markt dan moet je dat ook niet op een halfzachte manier doen. Daar heeft niemand baat bij, de gebruiker nog het minst.
"Wellicht in de toekomst" koop ik niks voor. Dat is slechts damage control van de PR-afdeling.
Tweakers heeft geen PR-afdeling. Het is gewoon het beste dat er nu gezegd kan worden. Nu komt er geen nieuwe app. Op korte termijn ook niet. Later is alles mogelijk.
Ik geef ze al 15 euro krediet per jaar. Zegt genoeg lijkt me zo.
Wat mij betreft niet. Je wil niks van ons aannemen in dit topic, hoe goed we het ook proberen uit te leggen. Je geeft er blijk van dat je geen ervaring hebt met grote projecten die lange tijd door meerdere mensen ondersteund moeten worden door compleet de risico's ervan te ontkennen maar verwacht vervolgens wel van Tweakers dat het jouw visie uitwerkt tot de praktijk, en als Tweakers dat niet doet dan "bedenken we geen goeie oplossing" en "wordt er niks met ideeën gedaan." Geld geven is niet hetzelfde als vertrouwen hebben in mensen die écht wel goed overwogen hebben wat ze nou wel en niet met beperkte devkracht kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit op WP, dus heb nooit echt een 'officiele' app gehad. Mis ik er eentje? Nee, niet echt. De nieuwe website werkt best goed, niet optimaal (wat wel anno 2014?), maar doet z'n werk en geen 'over de schutting kijken' als er toch weer een app voor iOS en Android komt, maar niet voor WP.

Grootste gemis/probleem is altijd het forum geweest en denk ook niet dat je dat makkelijk (en naar ieders wens) in een app kan gieten, zelfs niet als je compatible wordt met die standaard forum-app (naam kwijt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Sorry, maar als je de openheid in dit draadje afdoet als drogredenen dan moet je dat zelf weten, maar dan ben ik uitgepraat met je. Ga vooral door met denken dat we het doen om jullie te pesten of dat het allemaal om de centjes draait.

[...]

Er is geen oplossing als jij blijft volhouden dat de enige oplossing is om de apps terug te brengen.
Er is geen oplossing als jij blijft volhouden dat het terugbrengen van de applicatie door de community geen mogelijkheid is. Zonder dit daadwerkelijk te onderbouwen.
[...]

Ten eerste is het veel te vroeg om te zeggen dat er niets met de ideeën gedaan wordt, en ten tweede zijn een aantal van de geopperde ideeën gewoon niet kosteneffectief of anderszins te risicovol. Wat ook steeds weer uitgelegd is trouwens.
Uitgelegd maar niet met feiten onderbouwd. Risico's heb je sowieso, anders kan je niets ondernemen. Ondernemen = risico nemen. Maar een risico is ook een kans op verbetering.
[...]

...

Daarmee doe je mij en mijn collega's echt tekort. Als het mij/ons niet zou interesseren had je geen enkele rooie post gezien in dit topic...
Zoals ik al aangaf: damage control. Mensen te woord staan voordat het escaleert. Heel goed trouwens, maar voor mij is dit geen oplossing. Natuurlijk kan je niet zeggen dat je het op de aangegeven manier gaat oplossen, daar vraag ik niet om. Ik wil alleen dat de mogelijkheid onderzocht gaat worden. Daarna zien we verder.
[...]

Commercieel mede afhankelijk zijn van een groep vrijwiliggers is lang niet altijd even handig. Je kan een groep vrijwilligers niet aan deadlines houden.
Klopt, maar je kan wel afspraken maken.
Je kan geen kwaliteit garanderen omdat je afhankelijk bent van mensen die het in hun vrije tijd moeten doen.
Dit is echt tegen het zere been aan. Mensen die in hun vrije tijd aan iets werken leveren echt niet per definitie slechtere kwaliteit dan iemand die in loondienst is. Andersom ook niet. Gezien dit helemaal geen impact op de kwaliteit heeft.
Je kan helemaal niks eisen omdat alles uit goodwill gedaan wordt. De intentie om een app te maken kan best in het begin groot zijn, maar is dat over een jaar als de nieuwigheid eraf is ook nog zo?
Dit probleem heb je sowieso, ook al maak je het intern. Je moet mensen / tijd vrijmaken om aan de App te werken. Een extern team heeft meer tijd dan 1 ontwikkelaar ;)
Dan zit Tweakers ineens met een potentieel slecht onderhouden en/of slecht in elkaar gezette app die ze dan zelf moeten gaan onderhouden of wéér cancellen. En dan hebben we deze discussie weer...
Dat is een valide risico. Hoe je het bekijkt. Een intern ontwikkelde app kan ook weer gecanceld worden.
Als je je als bedrijf niet kan richten op een bepaald deel van de markt dan moet je dat ook niet op een halfzachte manier doen. Daar heeft niemand baat bij, de gebruiker nog het minst.
True. Maar een community ondersteunde app is niet halfzacht.
[...]

Tweakers heeft geen PR-afdeling. Het is gewoon het beste dat er nu gezegd kan worden. Nu komt er geen nieuwe app. Op korte termijn ook niet. Later is alles mogelijk.
Met PR bedoel ik de crewleden in dit topic ;) Zie ook hierboven.
[...]

Wat mij betreft niet. Je wil niks van ons aannemen in dit topic, hoe goed we het ook proberen uit te leggen. Je geeft er blijk van dat je geen ervaring hebt met grote projecten die lange tijd door meerdere mensen ondersteund moeten worden door compleet de risico's ervan te ontkennen maar verwacht vervolgens wel van Tweakers dat het jouw visie uitwerkt tot de praktijk, en als Tweakers dat niet doet dan "bedenken we geen goeie oplossing" en "wordt er niks met ideeën gedaan." Geld geven is niet hetzelfde als vertrouwen hebben in mensen die écht wel goed overwogen hebben wat ze nou wel en niet met beperkte devkracht kunnen doen.
Ik heb alleen gevraagd om het idee te onderzoeken. Als uit dat onderzoek komt dat er geen animo voor is of dat het simpelweg niet haalbaar is, dan leg ik me daar bij neer. Maar als er, zoals ik verwacht, een kans is dat het een groot succes wordt. Zeg ik: Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onderzoeken? Sander, denk je echt dat deze keuze gemaakt zou zijn als er niet eerst onderzocht was of het niet anders kon? Dat het devteam op een dag met een ochtendhumeur op kantoor kwam en zei "ha, we gaan lekker de apps cancelen!"? Een andere oplossing kán op korte termijn niet, om de redenen die in de topicstart al aangehaald zijn. Waarom het niet door de community gedaan kan worden heb ik ook al uitgelegd maar dat lijk je niet te willen begrijpen. Wat wil je hier verder nog van maken? De apps kunnen verder niet onderhouden worden en kunnen niet de investering krijgen die ze nodig hadden en verdienden. Ook wanneer het door de community gemaakt en onderhouden wordt zit je met grote onzekerheden en risico's. Het alternatief voor de mobiele apps is het RWD. Er is momenteel geen ander alternatief en dat gaat er op korte termijn ook niet komen. Zeggen dat ze "op zoek gaan naar andere oplossingen" wekt alleen maar verwachtingen die niet waargemaakt kunnen worden, of in elk geval niet sneller dan "later zouden de apps mogelijk weer terug kunnen komen."

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 10-10-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of te wel dit is damage controle en jullie willen niets veranderen.
Prima nu zeg je het gewoon wat het is.

Is dat niet beter.
Weten wij ten minste waar we aan toe zijn.

Maar maak dat een extra cosy verzie voor mensen die zich niet suf willen scrollen.
Of hebben jullie daar ook geen zin in. Dit was ook al een groot hangijzer bij het begin van v7 en nooit tot tevredenheid opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:48

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De apps cancellen is al maanden lang bekend, dus die 'damage controle' die het volgens jou is komt dan aardig laat.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 02:57
Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:19:
Of te wel dit is damage controle en jullie willen niets veranderen.
Prima nu zeg je het gewoon wat het is.

Is dat niet beter.
Weten wij ten minste waar we aan toe zijn.

Maar maak dat een extra cosy verzie voor mensen die zich niet suf willen scrollen.
Of hebben jullie daar ook geen zin in. Dit was ook al een groot hangijzer bij het begin van v7 en nooit tot tevredenheid opgelost.
Wat stel je voor? Er zijn inderdaad geluiden geweest dat er teveel gescrolled moest worden. Een grote groep heeft toen aangegeven dat dit opgelost kon worden door i.i.g. in grade C & D knopjes te tonen waarmee je direct omhoog en omlaag kon springen. Deze zijn er ondertussen al maanden en daarna hebben we deze "klacht" niet meer gehoord. Mocht je nog andere of uitgebreidere ideeen hiervoor hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok laten we het maar weer eens proberen.
Maak een extra cosy versie voor de frontpage en forum.
Dat knopje is grappig als je helemaal naar onderen wilt maar niet als je het nieuws of forum wilt scannen. Zelfs op de pc versie juich ik dit alleen maar toe.

Ik ben ook gestopt met klagen.
Simpel omdat mijn ervaring is dat er toch niets veranderd zolang het niet in jullie straatje ligt. Dit is mijn ervaring met jullie. Net als een directe link naar my reacties veel gevraagd maar nooit gekomen. Ik bedoel in de header net als de vorige versie.
Maak de achtergrond van de site donkerder met de slider. Ook veel gevraagd.
Zie maar wat je er mee doet ik verwacht niets.

En wat hebben jullie dan nu al gedaan of van plan om te doen met de info die jullie gekregen hebben? Tot nu toe is het alleen maar een verdediging en 0 tegemoet komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 10-10-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:40:
Ok laten we het maar weer eens proberen.
Maak een extra cosy versie voor de frontpage en forum.
Dat knopje is grappig als je helemaal naar onderen wilt maar niet als je het nieuws of forum wilt scannen. Zelfs op de pc versie juich ik dit alleen maar toe.
Dit. Hier heb ik me ook aan gestoord bij de nieuwe layout. Als ik het me goed herinner is de huidige (forum-)layout breder, maar toch neemt tekst verticaal gezien meer ruimte in. Zelfde met de MyReact pagina die in de vorige layout compacter was (en waar je in één klik naartoe kon wat nu volgens mij niet meer mogelijk is).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zeg niet dat dit een perfecte oplossing is, maar als je je er zo erg aan stoort dan kun je toch met custom CSS de witruimtes wat verminderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Voor die feature moet je dan weer voldoende karmapunten voor hebben en dat heb ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Weet je het zeker? Ik kan volgens mij niet zien wat je besteedbare karma is, maar met die overall-hoeveelheid kan ik me bijna niet voorstellen dat je die optie niet kan aanzetten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Karma in het afgelopen halfjaar: 45
Uitgegeven in het afgelopen halfjaar: 0
Beschikbare karma: 45

Er wordt dus enkel naar het laatste halfjaar gekeken en de meeste punten heb ik in een (veel) verder verleden verzameld. Custom CSS kost 500/half jaar, dus helaas.

[ Voor 38% gewijzigd door PromoX op 10-10-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Ik laat me toch weer verleiden...

Ik vind het werkelijk bijna komisch om te zien op welke manier jullie dit alles verdedigen. Vrijwel alle reacties worden verworpen, met NIETS word iets gedaan. Een enorm groot egoïstisch bord wordt er op gehouden.
Inhoudelijk ga ik er niet meer over klagen, want dat heeft geen zin met de houding die jullie aannemen.
Ik lees zo nu en dan vrolijk mee. Ik pak een bak popcorn en gniffel zo nu en dan om de kromme, herhaaldelijke en narcistische tegen"argumenten".

Groeten vanuit de "community"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zonder argumentatie tegen de vele redenen die in dit topic zijn aangedragen kan ik deze post niet anders zien dan even snel schoppen tegen dingen die je stom vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Deels. Maar deels ook absoluut voortvloeiend uit jullie eigen manier van reageren.

Dat is een mooi woord he? "Argumentatie" Wordt mee gesmeten als zout op patat..
Maar zoveel argumentatie als dat men jullie ook geeft, en met "men" bedoel ik een aantal mensen die Tweakers mede groot hebben gemaakt, jullie hebben er maling aan.
Jullie reageren als het heet onder de voeten wordt of als jullie vinden dat tegen argumenten/gebruikers ervaringen ten aanzien van de genomen keuzes mbt de app jullie niet zint.
Ik begrijp werkelijk waar niet waar dat gedrag vandaan komt. Alles maar relativeren en verzachten met wat jullie gegronde "argumenten" vinden. Jullie lezen de berichten toch wel? DOE er dan ook iets mee. Jullie zijn er toch voor de community? Stap dan uit die wereld van "wij hebben de juiste redenen en de rest heeft pech", en sta open voor kritiek en verandering in plaats van alles te verwerpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arniebomba op 13-10-2014 01:01 ]

Pagina: 1 2 Laatste