[PS4] Driveclub

Pagina: 1 ... 8 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Yay... wie weet.. gaat het toch nog goedkomen ;)

https://www.facebook.com/driveclubofficial

Continual upgrades to the DRIVECLUB servers are building a steady increase in performance, meaning that we're getting more and more players connected.

The next server update is coming within 24 hours and will mean we can start to switch on more of the online features, so that you will be able to play more of DRIVECLUB online.

We are sorry that we don't have more concrete news to share right now, but please be patient. We will have more information for you tomorrow.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 07:19
mprkooij schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:01:
Ik snap niet hoe jullie allemaal online kunnen spelen.. Ik heb werkelijk waar nog geen 1x verbinding gehad met de server. Ik heb de Singleplayer uitgespeeld en ik wil ook verder :(
Ik heb net verbinding gehad, maar toen ik voor m'n collega's een club aan had gemaakt werd die niet opgeslagen. De verbinding naar de server was er zogenaamd wel, maar kon verder niet online spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 06:33
Heerlijk vandaag de Singleplayer even gespeeld, laatste paar events zijn zeker wel pittig!
Ook een paar keer online gespeeld vandaag, daar zit wel de kracht van DriveClub.

Ps. Voorlopig is bij mij alles met een controller prima te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
jongf7 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:51:
Ik vind alle drift-events moeilijk, meestal haal ik maar 1 ster (wel in eerste poging) omdat ik geen idee heb wat ik doe.

Ik race op zo'n bocht af en stuur in met de handrem er op en hoop dat ik een beetje recht uitkom.

Iemand tips over hoe ik dit wel moet aanpakken?
In de wat latere driftchallenges moet je ook wat meer spelen met de snelheid. Dus niet meer standaard vol gas op een bocht af. Even gas los van te voren en beheerst er door, zo vlieg je niet de bocht uit en hou je snelheid, dus ook meer punten in de speedzones. Ook de hoek verschilt per bocht idd.

Vanmiddag 3 potjes MP kunnen spelen in een tijdsbestek van 2 uur (tussendoor singleplayer als de verbinding er weer uit vloog). Is erg leuk, alleen sommige races zijn zo kort dat als je er in het begin bent uitgebeukt, het niet meer mogelijk is om terug naar de kop te rijden.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik kon gisteren zowaar online komen! Club gecreëerd om eens te kijken hoe of wat. Maar duik net zo lief in een bestaande club.

Voeg mij maar toe, mijn gamertag is Arcadium86, altijd veel racegames gespeeld (wel wat meer simulators) maar dit ligt mij ook aardig :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoe zijn de laadtijden om een race te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Paulus07 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:16:
Hoe zijn de laadtijden om een race te starten?
Singleplayer best snel, seconde of 20-30 ofzo. Scheelt natuurlijk dat alle spellen automatisch op de harde schijf geïnstalleerd worden.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

Phydomir

Dennis

Laadt tijden vind ik zeer snel te noemen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33
Gezien de Tweakers GoT club vol zit, heb ik een nieuwe club aangemaakt: GoT Tweakers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 09:19

On_E

Housemusic

marijnhak schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:39:
[...]

Singleplayer best snel, seconde of 20-30 ofzo. Scheelt natuurlijk dat alle spellen automatisch op de harde schijf geïnstalleerd worden.
Nee, de game doet er maximaal 15 seconden over om een race te laden. :)

Bij een ''restart'' zelfs maar 2 seconden.

Een van de beste features van de game.
Lees trouwens veel berichten over werkende servers nu, hopelijk doen ze het vanavond nog want dan kan ik weer. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door On_E op 14-10-2014 10:43 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Oke dat is dan inderdaad wel netjes die korte laadtijden. Hopelijk dat ze snel de PS+ versie online gooien om een paar rondjes te racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
On_E schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:41:
[...]

Nee, de game doet er maximaal 15 seconden over om een race te laden. :)

Bij een ''restart'' zelfs maar 2 seconden.

Een van de beste features van de game.
Lees trouwens veel berichten over werkende servers nu, hopelijk doen ze het vanavond nog want dan kan ik weer. _/-\o_
Ik had er geen stopwatch bij ;), maar mooi om te horen dat het nog veel sneller gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

als je de PS+ upgrade koopt in de store (€39,99) kan je dan gelijk spelen? mits de PS+ versie mist in de store momenteel

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom al die tweakers got en got tweakers namen? Doe dan 'GoT BooBs' das nog enigszins droog en toch relevant :P Welk deel, dat beslis jij! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 13:14

TRK

Gisteren bezig geweest met de Hennessey Venom Hot Lap, waarbij je een tijd van 1:16 moet behalen. Enorm lang mee bezig geweest, totdat ik maar eens dacht rustiger aan door de bochten te gaan om zo het vermogen van de auto goed op het asfalt kwijt te kunnen laten. Hierdoor haalde ik 1:15.316... Er zitten af en toe zeker wat pittige uitdagingen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj.Restyle schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:59:
als je de PS+ upgrade koopt in de store (€39,99) kan je dan gelijk spelen? mits de PS+ versie mist in de store momenteel
Ik kon gelijk spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:37
TRK schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:00:
Gisteren bezig geweest met de Hennessey Venom Hot Lap, waarbij je een tijd van 1:16 moet behalen. Enorm lang mee bezig geweest, totdat ik maar eens dacht rustiger aan door de bochten te gaan om zo het vermogen van de auto goed op het asfalt kwijt te kunnen laten. Hierdoor haalde ik 1:15.316... Er zitten af en toe zeker wat pittige uitdagingen tussen.
dat klopt helemaal, als je er voor zorgt dat je in bochten niet slipt dan rij je na de bocht veel sneller weer weg, zo kun je ook heel simpel auto's inhalen in bochten. Het is over het algemeen niet sneller om slippend de bocht door te gaan, daar verlies je te veel snelheid door.

Ander weetje wat super goed werkt is om tijdens races niet direct vol je zelf in de binnenbocht in een serie auto's te beuken, hierdoor wordt de ai tijdens de race een stuk agressiever en maak je je het jezelf alleen maar moeilijker, zorg er gewoon voor dat je een aantal auto's in de eerste bocht uitremt en rij gewoon de eerste paar bochten lekker mee met de pack. Die haal je daarna toch wel in, daar is tijd zat voor. Bovendien verlies je teveel snelheid door te beuken, het is echt zo in de game dat zoveel mogelijk clean rijden je het jezelf een stuk makkelijker maakt. Dit geldt overigens pas vanaf de semi pro events, daarvoor win je eigenlijk altijd wel, ongeacht je rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz

ShiftHappenz

ok , maar had jij deze gepreorderd ?

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Dj.Restyle schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:09:
ok , maar had jij deze gepreorderd ?
Topic enigszins reeds doorgelezen of gewoon binnen komen stappen en random vragen stellen? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Dj.Restyle schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:59:
als je de PS+ upgrade koopt in de store (€39,99) kan je dan gelijk spelen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
Misschien een leuk idee als de servers volledig online zijn.
Dat we een klein toernooitje kunnen doen met alle Tweaker Driveclubs. Club tegen Club racen en de verliezende club valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz

ShiftHappenz

@On_E, @possimpible Thx ;)

@brad Pitt, mijn excuses voor dit topic te "bevuilen" , heb het zowat doorgelezen ja , maar niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Poulske schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:14:
Misschien een leuk idee als de servers volledig online zijn.
Dat we een klein toernooitje kunnen doen met alle Tweaker Driveclubs. Club tegen Club racen en de verliezende club valt af.
Een Time Trial Challenge lijkt me ook wel leuk.
Alhoewel, ''leuk'' is misschien niet het goede woord omdat uit zulk soort dingen meestal blijkt dat ik erg slecht ben. :+

Als voorbeeld :

Car: Mercedes-Benz A 45 AMG
Track: BHR 01, Scotland
Time of Day: 17:00
Time Lapse: x15
Crowd Size: Large
Weather: Stormy

En dan 24/48 uur de tijd hebben om een tijd neer te zetten, de winnaar kiest de volgende challenge.

[ Voor 21% gewijzigd door On_E op 14-10-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
On_E schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Alhoewel, ''leuk'' is misschien niet het goede woord omdat uit zulk soort dingen meestal blijkt dat ik erg slecht ben. :+
wat wij gaan doen (zodra het challenge systeem werkt) is een wekelijkse time trail challenge per club die punten oplevert voor je positie binnen je eigen club en de beste 2 racers per club verdedigen online de club eer tegen de andere clubs bij ons zodat er uiteindelijk 1 club overblijft.

Zoiets zou GOT misschien ook kunnen doen, er zijn veel variaties op mogelijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
On_E schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Als voorbeeld :

Car: Mercedes-Benz A 45 AMG
Track: BHR 01, Scotland
Time of Day: 17:00
Time Lapse: x15
Crowd Size: Large
Weather: Stormy

En dan 24/48 uur de tijd hebben om een tijd neer te zetten, de winnaar kiest de volgende challenge.
Dat is ook wel een goeie ja, die houden we erin.
Eens zien of er nog andere leuke ideeën komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die toernooiplannen! Mijn club doet mee, we hebben nog ruimte voor 2 members trouwens: 'bumperklever' is de naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:58:
Leuk die toernooiplannen! Mijn club doet mee, we hebben nog ruimte voor 2 members trouwens: 'bumperklever' is de naam :)
Absoluut mee eens, leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Ik ben ook wel in voor een toernooitje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Lijkt mij ook leuk! Ik heb nog niet alle auto's vrijgespeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 14-10-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 19:52
Wie gaat voor de platinum? Heeft iemand enig idee hoelanf dat duurt. Ik wacht netjes nog op de ps+ versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
M0otje schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:28:
Wie gaat voor de platinum? Heeft iemand enig idee hoelanf dat duurt. Ik wacht netjes nog op de ps+ versie.
Ik ben bezig voor de Platinum, het zou haalbaar moeten zijn.

Wel lijken er een paar tricky Trophies in te zitten voor de PS Plus versie. Ook tot level 50 zal, lang en saai worden met minder auto's en tracks. Maar volgens mij zijn ze allemaal wel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 13:32
Pykow schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:06:
Driveclub op firstlook 2014 gespeeld. Stonden te veel assists aan hierdoor won ik met gemak
ETzPliskin schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:56:
Ik vind het vooral vreemd dat je de Stability Control niet kan uitschakelen tijdens een driftsessie :P
Mis ik iets? Want voor zo ver ik kan zien zijn er nergens opties om dit soort assists aan/uit te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sander H schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:02:
[...]

[...]

Mis ik iets? Want voor zo ver ik kan zien zijn er nergens opties om dit soort assists aan/uit te zetten..
Volgens mij alleen bij het gebruik van een stuurtje.

Trouwens, wisten jullie dat je ook motion controls kan gebruiken? Oftewel de controller als stuurtje gebruiken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

On_E schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:10:
[...]

Trouwens, wisten jullie dat je ook motion controls kan gebruiken? Oftewel de controller als stuurtje gebruiken? :D
Hup, framepje eromheen, en je hebt je eigen stuur ;) Gas geven is wat lastig misschien.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 14-10-2014 13:17 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

On_E schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:10:
[...]

Dat zou wel erg zijn eigenlijk. Iemand die dit kan bevestigen? Mijn G25 wordt helaas (nog) niet ondersteund ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ETzPliskin schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:07:
[...]

Dat zou wel erg zijn eigenlijk. Iemand die dit kan bevestigen? Mijn G25 wordt helaas (nog) niet ondersteund ;(
Met een stuur kun je alleen stuur hulp uitzetten en de force feedback instellen, andere instellingen zijn niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ETzPliskin schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:07:
[...]

Zal denk ook heel lang duren totdat andere stuurtjes ondersteund gaan worden. Als het er ooit nog van gaat komen.
Weet niet of het nu bij sony, logitech of ontwikkelaars ligt?
Lees overal weer verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Paulus07 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:22:
[...]

Zal denk ook heel lang duren totdat andere stuurtjes ondersteund gaan worden. Als het er ooit nog van gaat komen.
Weet niet of het nu bij sony, logitech of ontwikkelaars ligt?
Lees overal weer verschillende zaken.
Ik geloof dat "security-chip" verhaal van geen kant, want dan zouden die oudere trustmasterstuurtjes het al moeten hebben.

En ook het verhaal dat developers zelf ondersteuning kunnen inbouwen vind ik raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivinio
  • Laatst online: 01-10 21:23
Ik heb de game nog niet maar overweeg om het vanavond toch maar aan te schaffen via de PS store.

Kunnen jullie iets vertellen over het schademodel? Is deze gedetailleerd of is het meer zoals Gran Turismo (alleen wat lichte optische schade). En heeft de schade invloed op het rijden? Ik weet mij nog te herinneren dat je bijvoorbeeld bij racedriver GRID ook motorschade kon oplopen, bandeslijtage, schade aan stuurophanging en dit had dan ook weer invloed op het rijgedrag van de auto. Uit verschillende reviews vind ik helaas hier niet zoveel informatie over hoe dit in Driveclub zit.

Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Laatst online: 06-10 14:51
Olivinio schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:30:
Ik heb de game nog niet maar overweeg om het vanavond toch maar aan te schaffen via de PS store.

Kunnen jullie iets vertellen over het schademodel? Is deze gedetailleerd of is het meer zoals Gran Turismo (alleen wat lichte optische schade). En heeft de schade invloed op het rijden? Ik weet mij nog te herinneren dat je bijvoorbeeld bij racedriver GRID ook motorschade kon oplopen, bandeslijtage, schade aan stuurophanging en dit had dan ook weer invloed op het rijgedrag van de auto. Uit verschillende reviews vind ik helaas hier niet zoveel informatie over hoe dit in Driveclub zit.

Het is niet gedetailleerd en je hebt er nooit 'last' van, het heeft dus geen invloed op het rijgedrag van de auto. Ook is er geen bandenslijtage of wat dan ook...

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij alleen optische schade. Het is geen SIM.

Met schade van invloed op het rijgedrag, worden sommige races fustrerend. De CPU rijdt namelijk behoorlijk agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivinio
  • Laatst online: 01-10 21:23
Ok, jammer. Wellicht dat ze dit misschien in de toekomst nog gaan aanpassen. Maar laat ze maar eerst de huidige problemen oplossen ;)
olaf133 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

Het is niet gedetailleerd en je hebt er nooit 'last' van, het heeft dus geen invloed op het rijgedrag van de auto. Ook is er geen bandenslijtage of wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:21
Olivinio schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:34:
Ok, jammer. Wellicht dat ze dit misschien in de toekomst nog gaan aanpassen. Maar laat ze maar eerst de huidige problemen oplossen ;)

[...]
Ik hoop dat dat er nooit in komt. Het is een arcade racer, geen sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Adlermann schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:36:
[...]

Ik hoop dat dat er nooit in komt. Het is een arcade racer, geen sim.
Precies dit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Laatst online: 06-10 14:51
Iets realistischer had van mij wel gemogen, maar inderdaad met de AI is het echt niet verstandig om hier een uitgebreid schade model in te verwerken...

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het enige wat in mijn ogen gepatched mag worden, is, is dat als de CPU jou botst, dat jij dan je 'clean section' kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Olivinio schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:30:

Zit er gelukkig allemaal niet in. Gewoon lekker je karretje kiezen en knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 09-10 10:43
Jumpman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:01:
Het enige wat in mijn ogen gepatched mag worden, is, is dat als de CPU jou botst, dat jij dan je 'clean section' kwijt raakt.
Lijkt me een lastige. Ik denk dat er nu alleen maar gekeken wordt of er sprake is van een collision, ongeacht wie de schuldige is.
Om te achterhalen wie er schuldig is heb je te maken met verschillende variabelen, waarbij je ook nog een soort van grijs gebied hebt en er moeilijk een schuldige is aan te wijzen. Maar goed, ze zouden het kunnen proberen natuurlijk.

Feit blijft dat het enorm frustrerend is als je door toedoen van de AI je 'clean section' niet haalt.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Jumpman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:01:
Klopt, dat van die clean section is inderdaad een rare challenge in deze game. Die haal je alleen maar door iedereen voor te laten gaan en dan langzaam dat rondje te rijden. Heeft weinig meer met clean racen te maken.

Voor de rest hoeft wat mij betreft de AI ook bijna niet gepatched te worden, ik vind hem precies goed zo. Ze worden agressiever kwa rijstijl als jij ook agressief rijd, maar als je dat niet doet proberen ze je ook zoveel mogelijk te ontwijken (ook als je ze in de binnenbocht probeert in te halen en ze net halverwege voor bent). Dat filmpje dat hier eerder gepost is liet heel goed zien dat de AI in geen geval een treintje spoor volgt.

Wat wel gepatched zou mogen worden is het te vroeg en vooral te hard remmen van de AI voor een bocht. Zeker als je slipstreamed is het gegarandeerd een botsing omdat ze te ver van te voren als volop op de rem gaan staan wat compleet onnodig is.

Voor multiplayer mag gepatched worden dat je van achter even opzij geduwd wordt zonder dat die ander bestraft wordt en jij laatste wordt doordat je achterstevoren de vangrail in glijd. Dat is nu te eenvoudig kwa taktiek en wordt door heel erg veel mensen online toegepast.

Maar voor de rest ben ik super tevreden over de race ervaring tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Jackal131 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Lijkt me een lastige. Ik denk dat er nu alleen maar gekeken wordt of er sprake is van een collision, ongeacht wie de schuldige is.
Om te achterhalen wie er schuldig is heb je te maken met verschillende variabelen, waarbij je ook nog een soort van grijs gebied hebt en er moeilijk een schuldige is aan te wijzen. Maar goed, ze zouden het kunnen proberen natuurlijk.

Feit blijft dat het enorm frustrerend is als je door toedoen van de AI je 'clean section' niet haalt.
https://twitter.com/Rushy33/status/521076305149054976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:28

Superkiwi

Hoi doei

Nog geen Driveclub vandaag ;(
Mijn T500 zit gemonteerd op de playseat, maar de pedalenset past niet...
Daar moet je dan weer een (verstelbare, dat gelukkig wel) aparte pedal plate voor kopen.
Gaatjes proberen te boren maar dat is niet helemaal goed gegaan _O-
Voordeel is wel dat ik straks de pedalen F1 style kan monteren, "hangend" dus.
Stuur en pedalen zien er ontzettend robuust uit, ik wil spelen :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag weer een update: http://www.psx-sense.nl/1...chakeld-na-server-update/

Ben benieuwd welke features online komen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 12:52
Ik heb zelf alleen offline gedaan, maar zag bij online filmpjes dat men nou niet echt met racen bezig is maar meer een soort van Team Deatchmatch.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 17:27
Maichel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:26:
Ik heb zelf alleen offline gedaan, maar zag bij online filmpjes dat men nou niet echt met racen bezig is maar meer een soort van Team Deatchmatch.
Dat was mijn ervaring ook na gisteren, het loont momenteel nog teveel om mensen er gewoon af te beuken of de tegenstander als rem te gebruiken voor een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Maichel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:26:
hehe, dat klopt wel, goede omschrijving, maar dat komt met name ook doordat het nogal loont om andere mensen van de weg te rammen. Daarom is het ook zo jammer dat de private lobby er nog niet is, dan ben je in 1 klap daarvan af als je met je eigen clubs raced.

Maar soms heb je mazzel en zit je met mensen die echt voor het racen gaan, dan is het ook gelijk een top spel online, maar goed, dat weet je vooraf inderdaad niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Chaoss schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:19:
Vandaag weer een update: http://www.psx-sense.nl/1...chakeld-na-server-update/

Ben benieuwd welke features online komen.
Online races en leaderboards werken per dag beter iig, hoop dat die challenges ook snel beschikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:43:
[...]

Online races en leaderboards werken per dag beter iig, hoop dat die challenges ook snel beschikbaar worden.
Ben benieuwd, 1x online gekomen. Niets deed het behalve club creëeren. Kijk uit naar lange MP sessies. Blijf je na een race in een lobby, of is het soort van random matchmaking met lui uit je party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:25:
[...]

Ben benieuwd, 1x online gekomen. Niets deed het behalve club creëeren. Kijk uit naar lange MP sessies. Blijf je na een race in een lobby, of is het soort van random matchmaking met lui uit je party?
het is random matchmaking.

Weinig sociaals aan verder ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik kan nog steeds niet online :z Eigenlijk nog maar 1 keer iets online gezien, en dat was vorige week. Sindsdien eigenlijk nog geen verbinding kunnen maken.

[ Voor 65% gewijzigd door ETzPliskin op 14-10-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ETzPliskin schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:33:
Ik kan nog steeds niet online :z Eigenlijk nog maar 1 keer iets online gezien, en dat was vorige week. Sindsdien eigenlijk nog geen verbinding kunnen maken.
heb je wel open nat? vanaf een uur of zes werkt het hier inmiddels goed namelijk, voor die tijd niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 11:16
Speel hem nu voor het eerst thuis. Wat is het geluid verschrikkelijk slecht. Soort gt6.

Ik raad niemand aan om deze game te spelen als je ook X1 thuis hebt staan. Als je er geen hebt is het wel een game die te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 10:53
Het geluid is misschien slecht als je net begint. Ik vind het geluid best goed, zeker als je de wat fancy auto's gaat rijden.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Als je bots is het ook niet al te best.

Vind de plaatjes soms wel echt schitterend overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinez schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:48:
[...]

heb je wel open nat? vanaf een uur of zes werkt het hier inmiddels goed namelijk, voor die tijd niet overigens.
Open NAT, lekker slim. Maarre de servers hebben nog steeds issues hoor. De kans dat het aan jezelf ligt is momenteel nog niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Open NAT, lekker slim. Maarre de servers hebben nog steeds issues hoor. De kans dat het aan jezelf ligt is momenteel nog niet zo groot.
nee klopt wel, werd er net ook weer uitgegooid nu het weer wat later is. zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
Speel net online. Race van 9 mensen. Ik word 2e. Helemaal in mijn nopjes. Krijg ik her finish scherm.mstaat er dat ik 4e ben. Echt maar 1 auto voor me en in de race ook 2e. Nog niet op en top dat online gedeelte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Ja, want een poort opengooien op je PS4 zorgt er echt voor dat ze er met je creditcard gegevens vandoor gaan #paranoide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Ja, want een poort opengooien op je PS4 zorgt er echt voor dat ze er met je creditcard gegevens vandoor gaan #paranoide
mijn god, inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

ETzPliskin schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:33:
Ach ik ook niet, behalve blijkbaar de eerste keer, want toen heb ik een aantal wagens van kleur veranderd, hetgeen ik nu ook niet meer kan. Ik leg het spel wel even een week in de kast en probeer het dan wel weer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 18:03
Leden van Tweakers GoT zin om in party te racen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 14-10-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Gevoel van snelheid is wel dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Net wél 3 hele potjes met 2 medetweakers in sessie kunnen racen. Hartstikke leuk natuurlijk, toen was t uit met de pret. BSOD (blue screen of driveclub) |:( en niet meer mogelijk om t MP gedeelte te benaderen. Ook werd ik in een race eerste maar bij het overzicht 6e. Vaaaaggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

giantgiantus schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:58:
Speel hem nu voor het eerst thuis. Wat is het geluid verschrikkelijk slecht. Soort gt6.

Ik raad niemand aan om deze game te spelen als je ook X1 thuis hebt staan. Als je er geen hebt is het wel een game die te doen is.
Trollpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hmm wat?

Het is een prima racer. Speelt lekker weg en ziet er goed uit. AI en geluid zijn dan weer erg slecht. Online speelt teveel als botsautootjes.

Mijn conclusie: prima game, maar laat hem liggen als je ook een X1 hebt. De twee forza's zijn in mijn ogen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

giantgiantus schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:06:
[...]

Hmm wat?

Het is een prima racer. Speelt lekker weg en ziet er goed uit. AI en geluid zijn dan weer erg slecht. Online speelt teveel als botsautootjes.

Mijn conclusie: prima game, maar laat hem liggen als je ook een X1 hebt. De twee forza's zijn in mijn ogen beter.
Een complete onzinclaim 'geluid net zo slecht als GT6' en dan gelijk refereren naar de One en de Forza games...

Het geluid is een van de sterke punten van DC imo, voor mij echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het slecht vinden.

Forza 5 is een prima game maar gaf mij bij lange na niet het gevoel dat DC mij geeft tijdens het racen, Horizon 2 nog niet gespeeld maar ik hou toch niet van open world racers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Een open-world racer is als rondjes rennen om de sporthal. :P

Tegeltje...iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door power_user op 14-10-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat project cars driveclub kapot gaat maken. Voor zover er simliefhebbers nu driveclub spelen :P
Ik zie t iig als een spel om even te knallen, 1-2 tries op een challenge = 3 sterren. Best prima, maar het heeft weinig diepgang. Kijk ernaar uit om de nurnbergring te masteren met PCars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:06:
Ik denk wel dat project cars driveclub kapot gaat maken. Voor zover er simliefhebbers nu driveclub spelen :P
Ik zie t iig als een spel om even te knallen, 1-2 tries op een challenge = 3 sterren. Best prima, maar het heeft weinig diepgang. Kijk ernaar uit om de nurnbergring te masteren met PCars.
Als ik een race set-up zou hebben staan. Ja. Als je alleen een controller hebt, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Denk het niet hoor. Ik wil voorlopig nurnbergring helemaal niet rijden, al genoeg gedaan. Komt wel weer een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wel een geinig spel van wat ik er tot nu toe van gezien heb.
Toch maar aangeschaft (met de PS+ korting) wachten op de PS+ versie ging me te lang duren :)
Na Need for Speed Rivals blijkt dat racespellen wel leuk zijn. De vorige ervaring was testdrive 2 op de Amiga.
Ik had een zwarte rand rondom het beeld maar zoals hier eerder gemeld is dat een instelling van de ps4 zelf. Blijkt dat NFS ook naar die instelling kijkt de buitenspiegel zit nu bovenaan in beeld en de HUD linksonder in de hoek. Mis je wel wat landschap.
Bij Driveclub ziet de wereld er wel mooi uit India is kleurrijker dan de rest alleen bij bomen zie je vaker dezelfde voorbijkomen iets wat in NFS niet opvalt. Koplampen zijn ook goed gedaan als het donker wordt.
Als bij de intro even wacht met racen krijg je aardige omgeving shots.
Racen gaat ook wel rubberbanding is wel aanwezig, crash een keer en eindtijden van iedereen zijn een stuk lager.

Sommige auto's zijn wat saai de cockpitview van de kever wordt gehinderd door de A-stijl en hij is niet vooruit te branden. Online is nog niet beschikbaar maar voorlopig nog tours genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

1-2 tries voor 3 sterren? Jij misschien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
On_E schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 06:44:
[...]

1-2 tries voor 3 sterren? Jij misschien. ;)
Bij de eerste paar events absoluut, maar ik merk nu toch ook dat ik wel meer dan 1-2 tries nodig heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:13

Jer0entjeh88

display: grid;

Pff gister een uur de Venom Lap gedaan, maar wat een zenuwslopende time trail. In het begin kwam ik echt 3/4 seconde te kort op de 3 sterren tijd. Een uur later en ik zat op 26 honderste, was wel even een aaaaargh moment! Vanavond nog maar eens verder!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
Jer0entjeh88 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:29:
Pff gister een uur de Venom Lap gedaan, maar wat een zenuwslopende time trail. In het begin kwam ik echt 3/4 seconde te kort op de 3 sterren tijd. Een uur later en ik zat op 26 honderste, was wel even een aaaaargh moment! Vanavond nog maar eens verder!
Oh, dat laatste is zo herkenbaar (weliswaar nog niet bij de Venom) en ook zo frustrerend! En toch maar blijven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Jer0entjeh88 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:29:
Probeer het parcour zo netjes mogelijk te berijden. Dus probeer niet met een half weg uitbrekende achterkant de bocht uit te komen (omdat ik weet dat dat zo makkelijk kan door de hoeveelheid vermogen van die auto). Die Venom moet zijn vermogen echt goed kwijt kunnen op het asfalt, dat is de sleutel voor de race om onder de 1:16 te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door TRK op 15-10-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

marijnhak schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:22:
[...]

Bij de eerste paar events absoluut, maar ik merk nu toch ook dat ik wel meer dan 1-2 tries nodig heb!
Ik ook hoor. :+

Ben ook nog lang niet klaar met de tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 18:03
Ik ben nog bezig bij de amateur. Die drift krijg ik niet op 3 sterren. Heb daar 6300 punten nodig. Ook een race dat je binnen 2.53 binnen moet zijn is na 20x nog niet gelukt..

Blijven oefenen! Heb lekker wel online een race gewonnen met 9 spelers. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:05:
Ik ben nog bezig bij de amateur. Die drift krijg ik niet op 3 sterren. Heb daar 6300 punten nodig. Ook een race dat je binnen 2.53 binnen moet zijn is na 20x nog niet gelukt..

Blijven oefenen! Heb lekker wel online een race gewonnen met 9 spelers. :p
Driften is ook niet mijn specialiteit ;) en het geeft inderdaad een geweldig gevoel om online te winnen. 3 dagen geleden kort online kunnen spelen en in een veld met alleen Mini's gewonnen van 12 man, echt super gevoel :).

Vooral trachten uit de problemen te blijven bij de start, schone lijnen rijden en als de andere spelers mot met elkaar krijgen er snel voorbij schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Heb gisteravond een aantal races online gedaan en het viel mij eigenlijk wel mee qua ''botsers'', had iig het idee dat de meeste mensen gewoon probeerden te winnen door goed te racen.

Wel tot notabene een clubmaatje van me, mij vanachteren aantikte waardoor ik ging spinnen en de 1e plek verloor aan hem. :') :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:28

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk wel dat project cars driveclub kapot gaat maken.
Lol, uitspraak van de dag dit _O-
Dat is alsof je zegt dat GT NFS kapot maakt, of BF COD kapot maakt.
Het zijn 2 op zich staande games.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:13

Jer0entjeh88

display: grid;

TRK schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:50:
[...]

Probeer het parcour zo netjes mogelijk te berijden. Dus probeer niet met een half weg uitbrekende achterkant de bocht uit te komen (omdat ik weet dat dat zo makkelijk kan door de hoeveelheid vermogen van die auto). Die Venom moet zijn vermogen echt goed kwijt kunnen op het asfalt, dat is de sleutel voor de race om onder de 1:16 te komen.
Klopt, de Venom wil echt heel snel uitbreken, zeker als je nog de bocht aan het afmaken bent en een beetje teveel gas geeft. Probeer de trigger zoveel mogelijk gelijkelijk in te duwen en plank gas wanneer ik merk dat hij grip heeft. Verlies alleen nog teveel tijd in de 4e bocht. Vanavond die 26 hondertste eraf rijden!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Project cars heeft geen enkele overeenkomst met Driveclub behalve dat er auto's inzitten. Totaal niet met elkaar te vergelijken naar mijn inziens.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik denk dat The Crew wel eens een serieuze bedreiging kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

418O2 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:48:
Ik weet wel zeker van niet, open world racer.

Voor mij is DC iig de tofste arcade racer sinds Burnout 2 op de originele Xbox.

[ Voor 15% gewijzigd door On_E op 15-10-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnk1986
  • Laatst online: 05-10-2023
Daar wachten sowieso veel mensen op, maarja ook alweer paar weken opgeschoven, hopelijk heeft die game een betere launch zonder problemen.

Nog steeds geen online race kunnen doen, steeds als ik online kom ben ik na een kwartier alweer offline..

En kan iemand met die Ariel overweg met controller? Pff kan AI nieteens bijhouden blijf maar foutjes maken met dat ding. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
denk het niet, is een totaal andere game, ik heb de beta op de ps4 uitgebreid gespeeld van the crew en het lijkt in de verste verte niet op driveclub of project cars. Niet kwa doelstelling en niet kwa car handling.
The Crew is meer een soort van speeltuin waar je met je friends een beetje kunt freeroamen of de game missies probeert te halen. Het lijkt kwa opzet een beetje een kruising tussen burnout en midnight club.

alle drie de racegames die komende maanden beschikbaar zijn hebben hun eigen doelgroep:
- project cars: sim racing op circuits
- Driveclub: arcade racing met vleugje sim invloeden bij gebruik stuur op voorgedefinieerde wegen
- The crew: Extreem arcade fun racing in een open wereld, meer arcade dan dit vindt je niet, je kunt gewoon met 200 over stoepranden, door hekken heen of door velden heen, etc. Merk je niets van. Wel kun je het drivemodel op hardcore zetten waardoor het arcade gevoel iets afneemt, maar dan nog blijft het behoorlijk arcade racing wat overigens voor deze game een goed ding is, aangezien je overal heen kan (ook offroad)

Dus het is maar net wat je leuk vindt kwa type racegame, eigenlijk alles is wel beschikbaar dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Je moet gewoon even wachten tot je de Bac Mono kan gebruiken vanaf Club level 10. Moet je wel een verbinding hebben met de DC server natuurlijk anders kan t alsnog niet. Die Atom was voor mij ook een irritant ding met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:39:
[...]

Lol, uitspraak van de dag dit _O-
Dat is alsof je zegt dat GT NFS kapot maakt, of BF COD kapot maakt.
Het zijn 2 op zich staande games.
Hoezo? In PCars heb je assists, als de DC fanboys die aanzetten en het spelen denken ze: verrek, dus een game kan wel én diepgang hebben én mooi zijn op de PS4? :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:40:
[...]

Hoezo? In PCars heb je assists, als de DC fanboys die aanzetten en het spelen denken ze: verrek, dus een game kan wel én diepgang hebben én mooi zijn op de PS4? :+ :o
Diepgang? Ik wil gewoon racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Een racegame met diepgang |:(
Het is toch gewoon verstand op nul en gas geven?

[ Voor 45% gewijzigd door Theo27 op 15-10-2014 10:46 ]

Scrooge NL

Pagina: 1 ... 8 ... 43 Laatste