Ergens is het natuurlijk bizar dat je iemand een klap op zijnen bakkes kunt verkopen en dan een tik op de vingers krijgt, terwijl je als je iemand een licht duwtje geeft en diegene op ongelukkige wijze het leven laat veel zwaardere consequenties te verduren krijgt. Vaak kan de verantwoordelijke daar zelf op relevante wijze invloed op uitoefenen, maar soms valt iemand zomaar in de mallemolen. Daders maken zichzelf graag slachtoffer, maar zo nu en dan zijn ze dat echt.Gomez12 schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:41:
Maar daar heb je toch ook wetgeving voor (in ieder geval in NL lijken we wmb steeds meer die kant op te gaan), jij hoeft niet meer na te denken enkel maar de beste bedoelingen te hebben en dan mag je maar alles proberen. Pas als het fout gaat dan wordt er gekeken naar of misschien de beste bedoelingen toch niet voldoende waren en of we er niet nog meer regeltjes bovenop kunnen douwen zodat volgende keer truus en mien wel weer achter het lintje kunnen staan omdat de chauffeur dan toch weer de beste bedoelingen heeft.
Nogmaals, ik doe geen enkele uitspraak over of dat hier ook het geval is.
Ik ga daar van achter mijn toetsenbord niets over zeggen. Je zult moeten kijken naar de geschiedenis van dit soort evenementen en of dit een gangbare aanpak was. Als het al 20 jaar goed gaat komt die nalatigheid in een totaal ander licht te staan, ook juridisch gezien.Gomez12 schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:45:
En in mijn ogen is grove nalatigheid vrij duidelijk.
Is dat niet wat naïef, als er net een paar mensen het leven hebben gelaten en jij dat wellicht op je bordje krijgt? Ik kan me enige of zelfs stevige paniek wel voorstellen. Omgekeerd moet je ook oppassen niet de zwartepiet (mag dat nog?) toegespeeld te krijgen, bijvoorbeeld gemeente en burgemeester zullen ook kijken wie elders verantwoordelijk gesteld kan worden. Piëteit met de slachtoffers is belangrijk, maar voor de betrokkenen staat er toch veel op het spel. Ze zullen ongetwijfeld aangeslagen en doodsbenauwd zijn, terecht of niet.Pietervs schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:46:
Ben ik de enige die zich verbaast over de ruimte die de organisatie neemt/krijgt om het eigen straatje alvast schoon te vegen???
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 01:02 ]