Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Tijdens het evenement AutoMotorSportief aan de Stationsstraat in Haaksbergen is een monstertruck het publiek ingereden.

Het is nog niet bekend hoeveel gewonden er zijn gevallen. Een ooggetuige spreekt van tientallen gewonden. Er zijn verschillende politieauto's, brandweerauto's en ambulances ingezet. De monstertruck die het publiek inreed is een auto met 1500 pk. Meer informatie volgt.

http://www.rtvoost.nl/nie...ult.aspx?nid=199394&cat=1

Iemand al meer info/nieuws? Bizar ongeluk wel zeg :X

Liveblog is er nu ook : http://www.rtlnieuws.nl/n...onstertruck-rijdt-publiek

DennusB wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:15 (12%)

Is het al bijna vrijdag?

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
niks bizar aan. kijk die mooie die hekjes... wat een ongelovelijk slecht georganiseerde rommel. jammer dat dat weer levens moet kosten.

Mijn YouTube

quote:
kevz schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:18:
niks bizar aan. kijk die mooie die hekjes... wat een ongelovelijk slecht georganiseerde rommel. jammer dat dat weer levens moet kosten.
Dat wel, maar het blijft bizar dat die dude niet op de rem trapt of zo :X

Is het al bijna vrijdag?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Er is 1 dode bevestigd door de organisatie. Mogelijk tot 60 gewonden, onder wie veel kinderen.

ME is aanwezig en heeft de boel afgezet, lokale ziekenhuis heeft personeel opgeroepen te komen werken ivm de grote aantallen gewonden.

En de mensen stonden extreem dicht op het hele gebeuren, waardoor er te weinig veiligheidsmarge was. Hoe de organisatie dit heeft kunnen doen... het is niet voor niets dat er bij monstertrucks altijd veel speelruimte vrijgelaten wordt...

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Organisatie is 1, mensen moeten ook zelf nadenken. Ieder weldenkend mens snapt dat dat een domme plek is voor publiek, dus ook voor jou persoonlijk. Heel tragisch, maar ook wel erg Darwin.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:01

M2M

medicijnman

quote:
wildhagen schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:22:
Er is 1 dode bevestigd door de organisatie. Mogelijk tot 60 gewonden, onder wie veel kinderen.

ME is aanwezig en heeft de boel afgezet, lokale ziekenhuis heeft personeel opgeroepen te komen werken ivm de grote aantallen gewonden.

En de mensen stonden extreem dicht op het hele gebeuren, waardoor er te weinig veiligheidsmarge was. Hoe de organisatie dit heeft kunnen doen... het is niet voor niets dat er bij monstertrucks veel speelruimte vrijgelaten wordt...
Als je het filmpje bekijkt trapt de bestuurder ook niet op de rem... Maargoed, verantwoordelijkheid van de organisatie van dit evenement is ook ver te zoeken inderdaad.

-_-

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Inmiddels 2 doden, beiden kinderen, bevestigd door organisatie.Worden nog enkele mensen gereanimeerd.

wildhagen wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:24 (23%)

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
wildhagen schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:22:
Volgens de burgemeester 2 kinderen overleden en 15 gewonden.

:(

Een vinetje vanuit andere hoek: https://vine.co/v/OZFzAYEdUKe

anandus wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:25 (11%)

'); DROP TABLE users;--

quote:
M2M schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:23:
[...]

Als je het filmpje bekijkt trapt de bestuurder ook niet op de rem... Maargoed, verantwoordelijkheid van de organisatie van dit evenement is ook ver te zoeken inderdaad.
Misschien dacht ie dat ie nog ruimte had omdat ie zo hoog zit? Geen goed zicht op t publiek misschien?

Is het al bijna vrijdag?

quote:
anandus schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:24:
[...]
Volgens de burgemeester 2 kinderen overleden en 15 gewonden.

:(
Jezus, het zal je kind maar zijn :/

Is het al bijna vrijdag?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:10

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 15 jaar op GoT

Damn...ben er stil van....zal idd je kind maar zijn !

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:01

thijsco19

Yamaha MT03 2008

quote:
PWM schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:23:
Organisatie is 1, mensen moeten ook zelf nadenken. Ieder weldenkend mens snapt dat dat een domme plek is voor publiek, dus ook voor jou persoonlijk. Heel tragisch, maar ook wel erg Darwin.
Sorry hoor maar dat vind ik onzin. Vele mensen weten niet wat een monster truck kan en zal aanrichten.
En tevens, als er hekken zijn geplaatst door de organisatie verwacht je natuurlijk dat het redelijk veilig is om achter die hekken te gaan staan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:32
quote:
DennusB schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:24:
[...]

Jezus, het zal je kind maar zijn :/
Met hele grote kans dat je er bij staat en niets kan doen. Daar wil je echt niet aan denken.
quote:
thijsco19 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:25:
[...]

Sorry hoor maar dat vind ik onzin. Vele mensen weten niet wat een monster truck kan en zal aanrichten.
En tevens, als er hekken zijn geplaatst door de organisatie verwacht je natuurlijk dat het redelijk veilig is om achter die hekken te gaan staan.
Dat lijkt mij ook wel. Vooral omdat bij zo'n beetje elk evenement waar je een vergunning voor aan moet vragen (er is een parkeerplaats afgezet, dus er zal ook vast wel een vergunning zijn afgegeven)
dat een brandweer en/of politie een rondje gelopen heeft om dit goed te keuren. Dus je zou er op moeten kunnen vertrouwen dat het veilig is.
Maar achteraf zie je wel dat het een heel klein speelveldje is voor een monstertruck.. "We should have had hindsight"

Hennie-M wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:28 (64%)

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:15:
Zo op het oog lijkt het ding tot stilstand te komen tegen het gebouw of een ander voorwerp. Misschien weigerden de remmen, je kunt met die opstelling dan geen kant op.
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:24:
Is dat geen kwestie van realiseren dat je de bocht niet haalt en dan maar een zo kort mogelijke route door het publiek zoeken - hoe wrang dat ook is? Hij lijkt uit te sturen op het moment dat hij het publiek niet meer kan missen.

Persuader of bytes.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik lees berichten dat het dodental nu op 5 staat...

MST is met het rampenplan bezig.

Raven wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:30 (26%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
[...]

Er staan ook bij elke rally mensen in de buitenbocht te kijken achter een lintje. Organisatie is verantwoordelijk, maar we zijn geen Lemmingen.

Geldt natuurlijk niet voor die arme kinderen die nu dood zijn.

• KleineJoop
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:26
Het lijkt er meer op dat hij de koppeling probeerde in te trappen maar miste, omdat de truck, vlak voordat hij het hek raakt, nog iets versneld.

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Verschrikkelijk! Natuurlijk komen er veel kinderen op een dergelijk evenement af. Als de rook enigszins is verdwenen, moet men zich maar eens goed bezinnen op betere veiligheidsmaatregelen voor dit soort evenementen.
2 mensen inderdaad dood, krijg net push message van NU.nl :(

Het is wel raar inderdaad, hij LIJKT niet te remmen of zo

Is het al bijna vrijdag?

• naaitsab
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:20

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Bespottelijk weinig ruimte rondom, geen enkele ruimte voor uitloop en eventuele problemen opvangen. Schande.

if (!coffee) {
Work = false; }
Computer spullekes | BMW 335i E92 | BMW R nineT Urban G/S

• Brons
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Brons

Fail!

Dit lijkt niet echt op een geschikte plaats om monster trucks rond te laten springen. Er staan zelfs bomen op de parkeerplaats. Naast de organisatie lijkt de gemeente er ook niet over nagedacht te hebben.

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:48
Hier nog een filmpje, let op kan wel als schokkend ervaren worden omdat ie uit de 'goede' hoek gefilmd is;

1. http://www.dumpert.nl/med..._rijdt_in_op_publiek.html

2. https://www.facebook.com/video.php?v=704714619611936

Robberto wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:37 (16%)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:49

Quad

Selectief doof

Volgens RTV Oost 4 dodelijke gewonden.
Kwamen net ook ernstige beelden voorbij..

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

RTV Oost meld nu 3 doden bevestigd, 15 tot 30 gewonden: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=199396

Virussen? Scan ze hier!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-10 02:35
quote:
DennusB schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:30:
Het is wel raar inderdaad, hij LIJKT niet te remmen of zo
Volgens mij kon de bestuurder dat hele stuk van het publiek gewoon niet zien.
Net als dat een vrachtwagen chauffeur je (zonder speciale spiegels) ook niet ziet als je vlak voor hem staat.

TheS4ndm4n#1919

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ik vraag me vooral ook af hoeveel mensen er nou op zo'n stukje staan. Het lijkt me drie rijen dik, dan kunnen er toch niet meer dan 20-25 mensen staan. Dan ga ik er wel vanuit dat de mensenmenigte even dik is als elders.

Camacha wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:35 (18%)

Persuader of bytes.

• naaitsab

naaitsab

Andere hoek:
https://www.facebook.com/video.php?v=704714619611936

Je ziet totaal niks aan remmen of uitwijkende acties. Bestuurder onwel geworden?

if (!coffee) {
Work = false; }

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:36

Sorcerer8472

Mens sana?

Of is die bestuurder met z'n hoofd tegen het dak geklapt ofzo? Dat dat publiek daar staat weet hij zeker wel. Ik denk dat die man onwel is geworden of dat er een technisch mankement speelde.

Maar wat gruwelijk zeg :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
quote:
RocketKoen schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:34:
[...]

Volgens mij kon de bestuurder dat hele stuk van het publiek gewoon niet zien.
Net als dat een vrachtwagen chauffeur je (zonder speciale spiegels) ook niet ziet als je vlak voor hem staat.
Geen zicht = niet rijden lijkt mij?

Is de bestuurder al aangehouden?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:22
Ik zou maar afwachten tot er meer info bekend Is. Het is nu toch niks meer dan speculatie.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:44

AzzKickah

06-CENSORED

Het is toch onvoorstelbaar hoe klein dat pleintje is.

Alles wijst erop dat het fout zal gaan. Als ie daar links in die hoek gas bij geeft heb ik al zoiets van 'damn :X ', vervolgens kan ie niet goed voor die rij auto's komen omdat z'n draaihoek te groot is dat pleintje zo klein is, en ja dan gaat het mis.

Wel heel raar hoe ie gewoon doorrijdt trouwens. Kan me ook niet voorstellen dat de remmen het opeens niet meer doen.

Freak accident.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:36:
Je ziet totaal niks aan remmen of uitwijkende acties. Bestuurder onwel geworden?
Uitwijken wellicht wel. De auto lijkt rechter uit te sturen op het moment dat het publiek raken onvermijdelijk is geworden. Dat zou kunnen betekenen dat de bestuurder heeft geprobeerd zo min mogelijk mensen te raken, want als je de bocht afmaakt maai je nog vier keer meer mensen weg.
quote:
Van aanhouden lijkt me vooralsnog geen sprake, spreken wel.

Persuader of bytes.

• KleineJoop
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:35:
Ik vraag me vooral ook af hoeveel mensen er nou op zo'n stukje staan. Het lijkt me drie rijen dik, dan kunnen er toch niet meer dan 20-25 mensen staan. Dan ga ik er wel vanuit dat de mensenmenigte even dik is als elders.
Een monstertruck band is ongeveer 1 meter breed. Dus zeker 2 meter met mensen zal geraakt zijn, en er zal niet veel ruimte/tijd zijn geweest om weg te springen. ;( En de truck rolt nog even door dus er zijn waarschijnlijk nog meer mensen die met een been of iets anders eronder zijn gekomen.

KleineJoop wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:40 (11%)

quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:36:
Andere hoek:

Wtf het lijkt wel alsof hij helemaal word meegesleept?

Is het al bijna vrijdag?

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:37
Tsjonge jonge denk je even lekker een zondagmiddag naar een leuk evenement te kijken, paar seconde later is het helemaal anders. Vreselijk.

Verbaas me er wel over dat er echt weinig ruimte is tussen de obstakels en de mensen. Vooral als je met zo'n truck eraf komt en nog wat na stuitert..

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties | AlpenCams

• naaitsab

naaitsab

quote:
evilution schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:37:
[...]

Geen zicht = niet rijden lijkt mij?

Is de bestuurder al aangehouden?
Lijkt me eerder dat ze de persoon aanhouden die hiervoor goedkeuring gegeven heeft. Idioot.
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:38:
[...]

Uitwijken wellicht wel. De auto lijkt rechter uit te sturen op het moment dat het publiek raken onvermijdelijk is geworden. Dat zou kunnen betekenen dat de bestuurder heeft geprobeerd zo min mogelijk mensen te raken, want als je de bocht afmaakt maai je nog vier keer meer mensen weg.
Dat is waar, hij is tot stilstand gekomen tegen het gebouw ipv een vegende beweging door het publiek. Lijkt toch op iets van rem falen en proberen het beste ervan te maken.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:40:
Dat is waar, hij is tot stilstand gekomen tegen het gebouw ipv een vegende beweging.
Lijkt toch op iets van rem falen en proberen het beste ervan te maken.
Precies, als de remmen dan weigeren is dat de beste optie van alleen maar slechte scenario's. Dat is uiteraard allemaal zeer speculatief en op basis van drie keer een onduidelijk filmpje.

Camacha wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:42 (6%)

Persuader of bytes.

• Quad

Quad

Selectief doof

Op NPO 1 geen uitzending oid.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Net al wel een stukje geweest maar het is verder schijnbaar niet erg genoeg of zo :?

• ko9
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:19
En er komt over 15 min gewoon journaal. Ze kunnen toch niet sneller zijn dan de social media

• Quad

Quad

Selectief doof

RTV Oost had wel een extra ingelast journaal.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

De stream gaat zo langzamerhand ook plat.

Persuader of bytes.

• KleineJoop
Ze zullen wel een uitgebreid stuk aan het samenstellen zijn voor het 6 uur journaal, reporter ter plaatse en dergelijke.

• MewBie
  • Nu online
quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:40:
[...]

Lijkt me eerder dat ze de persoon aanhouden die hiervoor goedkeuring gegeven heeft. Idioot.

[...]

Dat is waar, hij is tot stilstand gekomen tegen het gebouw ipv een vegende beweging door het publiek. Lijkt toch op iets van rem falen en proberen het beste ervan te maken.
In dat facebook filmpje kun je ook duidelijk horen dat de motor veel te veel toeren draait en blijft draaien ipv stationair loopt op het moment dat ie het publiek in gaat en tot stilstand komt.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Fuelke
  • Laatst online: 14-10 21:27

Fuelke

Forza Ferrari

Dit pleintje is veel te klein voor een monstertruck.
Ik vermoed ook dat zo'n monstertruck ook zijn vermogen aflevert op een manier waarop je niet precies met het gas kan omgaan. Zeg maar veel pk op zeer korte tijd.

Fuelke wijzigde deze reactie 28-09-2014 17:53 (10%)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 06-06 23:25
quote:
PWM schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:23:
Je kan er niet vanuit gaan dat de gemiddelde burger die naar een evenement op een plein in een stad gaat een expert is op het gebied van motorsport en de risico's voldoende zal kunnen inschatten. Geen idee of evenementen in deze setting al jaren plaatsvinden en (technisch) aan veiligheidsvoorschiften is voldaan om een vergunning te kunnen verlenen. Er zal wel een onderzoek komen waaruit blijkt dat het e.e.a. niet deugde etc.
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:47:
De stream gaat zo langzamerhand ook plat.
Welke stream?

Is het al bijna vrijdag?

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
quote:
Erulezz schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:38:
Verbaas me er wel over dat er echt weinig ruimte is tussen de obstakels en de mensen. Vooral als je met zo'n truck eraf komt en nog wat na stuitert..
Dat was ook mjn eerste ingeving, maar je kunt natuurlijk ook geen 100m afstand laten houden, want dan is er voor publiek niets meer te zien. Die dranghekken lijken mij geen geschikte beveiliging. Die houden publiek wel op enige afstand, maar ze houden natuurlijk geen monstertruck tegen. Misschien zou je voor de dranghekken nog een zware betonnen afzetting willen plaatsen. En misschien kijken of je bepaalde hoeken vrij van publiek wilt houden.

• naaitsab

naaitsab

quote:
MewBie schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:48:
[...]

In dat facebook filmpje kun je ook duidelijk horen dat de motor veel te veel toeren draait en blijft draaien ipv stationair loopt op het moment dat ie het publiek in gaat en tot stilstand komt.
Denk dat we verdere technische uitspraken maar moeten afwachten. Schat de kans dat hier mensen in zo'n truck rijden aardig klein in. Ik gok dat de remmen faalden en hij zo min mogelijk slachtoffers probeerde te maken en daarom deze manoeuvre heeft uitgevoerd.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo weer een extra uitzending: http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspx

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DJrDJ666
  • Laatst online: 14-10 18:10
quote:
MewBie schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:48:
[...]

Je hoort hem na het landen ook nog gas geven (kijken of hij uit de toeren komt na het loslaten ofzo.)

IIG: er zitten 3 killswitches in de monstertruck. 1 van de killswitch zit IN de cabine zelf, lijkt me dat je zoiets gelijk activeert als je merkt dat je truck niet reageert?

DJrDJ666 wijzigde deze reactie 28-09-2014 18:03 (0%)
Reden: typo

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:58:
Denk dat we verdere technische uitspraken maar moeten afwachten. Schat de kans dat hier mensen in zo'n truck rijden aardig klein in. Ik gok dat de remmen faalden en hij zo min mogelijk slachtoffers probeerde te maken en daarom deze manoeuvre heeft uitgevoerd.
Niet in de laatste plaats omdat auto's pletten wel eens schade aan je eigen voertuig kan opleveren :)

Persuader of bytes.

RTL is in ieder geval ter plaatse

Is het al bijna vrijdag?

• naaitsab

naaitsab

quote:
DJrDJ666 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:00:
IIG: 3 zitten killswitches in de monstertruck. 1 van de killswitch zit IN de cabine zelf, lijkt me dat je zoiets gelijk activeert als je merkt dat je truck niet reageert?
Vanaf de kantlijn is dat makkelijk roepen. In een dergelijke situatie gaat het om fracties van secondes, dan is dat wel even andere koek.

if (!coffee) {
Work = false; }

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

RTV Oost getuigen nu. Op NPO1 is het alweer voorbij.

• MewBie
  • Nu online
quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:58:
[...]

Vergelijk het geluid dat de trucks in dit filmpje maken

Met het geluid dat de truck in Haaksbergen maakt als ie het publiek in gaat.
Dit soort opgefokte V8en draaien alles behalve rustig stationair. :P

De motor draaide in Haaksbergen echt niet stationair.

*beeeeep*

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
DJrDJ666 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:00:
IIG: 3 zitten killswitches in de monstertruck. 1 van de killswitch zit IN de cabine zelf, lijkt me dat je zoiets gelijk activeert als je merkt dat je truck niet reageert?
Dat hangt ervan af of die schakelaar de remmen ook activeert, meestal zet zo'n ding de motor en elektronica alleen uit. Misschien was het zinniger nog te proberen op een andere manier in te grijpen.

Persuader of bytes.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:01

M2M

medicijnman

3 hele minuten nos journaal...

-_-

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:32
quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:03:
[...]

Vanaf de kantlijn is dat makkelijk roepen. In een dergelijke situatie gaat het om fracties van secondes, dan is dat wel even andere koek.
Die killswitch zal alleen de motor uitschakelen en niet de auto direct stil zetten. Buiten dat, je komt terug van een landing, beide handen aan het stuur en vanaf het moment van neerkomen en de klap opvangen heb je 3 seconde om te beslissen dat je de situatie echt niet onder controle hebt en gaat krijgen. In die tijd zou je ook nog een schakelaar om moeten zetten? Dat is echt niet te doen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Bovenstaande stream werkt voor geen meter, mms://media.rtvoost.nl/TVOost lijkt het beter te doen.

Oscar Wilde

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gaspedaal bleef hangen wordt nu gezegd op TV Oost. Volgens TV Oost gezegd door de organisator.

AzzKickah wijzigde deze reactie 28-09-2014 18:09 (30%)

• O88088
Laten we het onderzoek afwachten.

O88088 wijzigde deze reactie 28-09-2014 18:11 (13%)

• Quad

Quad

Selectief doof

RTV Oost interview met een kind.. :X
Hoe stom kan je zijn.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Telegraaf dan, tijd terug met dat ene jochie dat een vliegramp had overleeft....

Die stond dichtbij :X

Raven wijzigde deze reactie 28-09-2014 18:13 (50%)

Oscar Wilde

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Overigens is wel overduidelijk dat de meeste mensen erg slechte getuigen maken :X Natuurlijk, je bent onder de indruk, maar dat is dus waar de politie doorgaans ook mee te maken heeft.

Dat beeld wordt overigens ook bevestigd door diverse onderzoeken, ooggetuigen zijn rampzalig slecht bewijs.

Persuader of bytes.

• ScrooLoose
  • Niet online
Heb geen video's bekeken en heb daar ook geen behoefte aan maar als je alleen al de stills ziet van die video's kan iedere idioot wel zien dat dat een levensgevaarlijke situatie is op zo een pleintje.
Wat mij betreft is iedereen die meegewerkt heeft aan de organisatie hiervan mede schuldig maar vooral de bestuurder ongeacht wat het nu daadwerkelijk heeft veroorzaakt.

Het ging verbazend goed vooruit!

• MewBie
  • Nu online
quote:
Raven schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:12:
Telegraaf dan, tijd terug met dat ene jochie dat een vliegramp had overleeft....

[video]
Die stond dichtbij :X
Dat is het facebook filmpje waar ik naar refereerde.

*beeeeep*

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
ScrooLoose schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:16:
Wat mij betreft is iedereen die meegewerkt heeft aan de organisatie hiervan mede schuldig maar vooral de bestuurder ongeacht wat het nu daadwerkelijk heeft veroorzaakt.
Je hebt geen video's gezien maar weet wel alle schuldigen aan te wijzen?

Camacha wijzigde deze reactie 28-09-2014 18:18 (4%)

Persuader of bytes.

• ScrooLoose
  • Niet online
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:17:
[...]

Je hebt geen video's gezien maar weet wel alle schuldigen aan te wijzen? Lang leve de internetgeneratie :X
Internet generatie ? :')

Elke idioot weet dat zulke dingen zeer veel ruimte nodig hebben... en dan gaan ze dat op dat plein doen ? Ik ben niet super bekend met Haaksbergen maar dat plein ken ik toevallig.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
ScrooLoose schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:21:
Elke idioot weet dat zulke dingen zeer veel ruimte nodig hebben... en dan gaan ze dat op dat plein doen ? Ik ben niet super bekend met Haaksbergen maar dat plein ken ik toevallig.
Ach, die stelligheid is prachtig, maar daar kan een leek van achter zijn toetsenbord natuurlijk niets zinnigs over zeggen op basis van wat foto's en gruizige filmpjes.

Overigens mag je quotes zonder spatiefouten overnemen.

Camacha wijzigde deze reactie 28-09-2014 18:24 (12%)

Persuader of bytes.

• ScrooLoose
  • Niet online
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:23:
[...]

Ach, die stelligheid is prachtig, maar daar kan een leek van achter zijn toetsenbord natuurlijk niets zinnigs over zeggen op basis van wat foto's en gruizige filmpjes.
Moeilijk bestuurbare auto's van 1500pk op een plein met bomen met mensen rondom achter simpele dranghekjes.... nee daar kan geen enkele leek wat zinnigs over zeggen :F

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
ScrooLoose schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:25:
Moeilijk bestuurbare auto's van 1500pk op een plein met bomen met mensen rondom achter simpele dranghekjes.... nee daar kan geen enkele leek wat zinnigs over zeggen :F
Het gaat over de stelligheid waarmee je de bestuurder opknoopt. Daar kan je niets zinnigs over zeggen, te meer omdat je toegeeft dat je de minimale achtergrondinformatie die er is niet eens gezien hebt. Zo'n soort heksenjacht is alleen maar ontzettend schadelijk.
quote:
ScrooLoose schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:16:

Persuader of bytes.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:49

Player1S

Formerly known as L1nt

Wat ik me zo voor de geest haal kunnen die wagens best een kleine draaicircel hebben. Achterwielen draaien ook mee. Hangt natuurlijk ook beetje van de grip af.

Volgens de organisatie zou het gas blijven hangen. Er is al weinig ruimte en zodra de bestuurder dat beseft moet ie de killswitch nog indrukken/omzetten/whatever en dan moet de snelheid er ook nog uit. Dus daar kan hij weinig aan doen. Even er vanuit gaan dat het geen achterstallig onderhoud is.

De organisatie lijkt wel flinke steken te laten vallen. Laat alleen mensen toe op de rechte stukken zodat er ruimte voor fouten is waar gedraaid moet worden.

Player1S: Mixer

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
L1nt schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:33:
De organisatie lijkt wel flinke steken te laten vallen. Laat alleen mensen toe op de rechte stukken zodat er ruimte voor fouten is waar gedraaid moet worden.
Ze willen ook nog wel eens flink stuiteren, dus of dat een waterdichte aanpak is weet ik niet.

Persuader of bytes.

• ScrooLoose
  • Niet online
Vooral een bestuurder van zo'n ding zou gezien moeten hebben dat het potentieel van gevaarlijke situaties op zo'n plein gewoon te groot is, hij is gewoon eindverantwoordelijk lijkt mij aangezien hij de gene is die achter het stuur zit en niet de organisatie.

Genoeg ruimte in de buurt van Haaksbergen op landbouw grond of weilanden etc...
Het was gewoon een onnodig risico op dat plein.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
ScrooLoose schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:34:
Vooral een bestuurder van zo'n ding zou gezien moeten hebben dat het potentieel van gevaarlijke situaties op zo'n plein gewoon te groot is, hij is gewoon eindverantwoordelijk lijkt mij aangezien hij de gene is die achter het stuur zit en niet de organisatie.
Dan vul je al wel erg veel vragen zelf in en krijg je wel een erg hoog Captain Hindsight-gehalte. Daarvoor zou je toch echt meer moeten weten over de chain of command en hoe besluiten gevormd zijn.

Persuader of bytes.

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:52
Murphy laws aan het werk hier. Erg klote dat zo iets redelijk onschuldig lijkt zo erg kan aflopen.
Ben alleen blij dat ik zelf gezond ben, meer kan ik er ook niet van maken.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:50

Famous

R 400+

Xbox live: Ghesous

• O88088
quote:
ScrooLoose schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:34:

Genoeg ruimte in de buurt van Haaksbergen op landbouw grond of weilanden etc...
Het was gewoon een onnodig risico op dat plein.
Dan zoekt de organisatie gewoon een ander. Als er niks was gebeurd had iedereen gewoon een leuke dag gehad.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Ja, die staat in de openingspost inderdaad...

• MewBie
  • Nu online
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:35:
[...]

Dan vul je al wel erg veel vragen zelf in en krijg je wel een erg hoog Captain Hindsight-gehalte. Daarvoor zou je toch echt meer moeten weten over de chain of command en hoe besluiten gevormd zijn.
Ben ik niet helemaal met je eens.
Vanuit een organisatorisch oogpunt is het natuurlijk hardstikke leuk om zo'n rond te hebben stuiteren op een paar sloop auto's.
"Chain of command" en besluitvorming in de evenement organisatie zijn denk ik niet zo heel erg relevant.
Als eigenaar/manager/team van zo'n auto zou je niet eens moeten willen dat je op zo'n klein pleintje je auto rond laat springen.

*beeeeep*

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Van de NOS:
quote:
De veiligheidsmaatregelen bij de autoshow in Haaksbergen, waarbij het publiek achter dranghekken stond, waren normaal gesproken voldoende voor de veiligheid. Dat zegt voorzitter Geerlof Kanis van de Stichting Sterevenementen Haaksbergen.
Het is dan nog interessant om uit te zoeken op basis waarvan die meneer hij zijn uitspraken doet.

Persuader of bytes.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:50

Famous

R 400+

quote:
AzzKickah schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:43:
[...]

Ja, die staat in de openingspost inderdaad...
Ah, dacht dat er op Twitter "3m" geleden stond maar was "3h"

Xbox live: Ghesous

• ScrooLoose
  • Niet online
Ik weet inderdaad niets van de chain of command bij zulke evenementen maar (again...) het lijkt mij logisch dat het de bestuurder is die het voor het zeggen heeft of het veilig genoeg is of niet en daar in dit geval duidelijk een fout gemaakt heeft.
Ik zeg absoluut niet dat ze die ongetwijfeld beste man moeten opknopen maar wel dat hij (in mijn optiek) verantwoordelijk is.

Maar anyway.... zeer trieste zaak :/

• jorritkramer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05-10 19:32
in Mexico is ook zo iets gebeurt die bestuurder heeft poging tot moord gekregen!

http://www.zie.nl/video/a...monstertruck/m1mz8c2ft6o1

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:13
Natuurlijk triest dat je onder een monstertruck ten einde moet komen.
Voortaan een andere ruimte zoeken wat geschikter is dan een op een postzegel.

• MewBie
  • Nu online
quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:44:
Van de NOS:

[...]

Het is dan nog interessant om uit te zoeken op basis waarvan die meneer hij zijn uitspraken doet.
Waarschijnlijk bepaalde wetten en andere regels omstrend organiseren van motorsportevenementen. Die houden denk ik alleen geen rekening met een 6 ton zware monstertruck met dik 1500pk op een klein pleintje.

*beeeeep*

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
MewBie schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:43:
Als eigenaar/manager/team van zo'n auto zou je niet eens moeten willen dat je op zo'n klein pleintje je auto rond laat springen.
Hadden, moeten, zullen. Ervaringen met vliegtuigongelukken leren dat je niet altijd zomaar een verantwoordelijke aan kunt wijzen, maar dat je ook moet uitzoeken wie hoe heeft beslist onder invloed van welke druk. Als een systeem niet klopt kan je niet zomaar degene die aan het einde van de keten zit verantwoordelijk houden.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar je zult wel aanzienlijk meer moeten weten voordat je zoiets kunt zeggen.

Persuader of bytes.

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
Met zulke banden is een muur van een meter hoog nog niet voldoende veilig. Een motorvoertuig kan onvoorspelbaar zijn. En als zo'n voertuig gemaakt is om obstakels te nemen is een simpel dranghek niet een voldoende veiligheidsmaatregel... Dat is duidelijk.

Wat de oorzaak is van vastzittend gas? Bestuurder buiten westen? Olie boven de zuigers? Verzin t maar.

Weet alleen dat bij andere shows (monsterjam bijv.) de veiligheidsmarge tussen publiek en arena veel groter was -lees; wel aanwezig.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:53

hyptonize

Mr. Awesome

quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:48:
[...]

Hadden, moeten, zullen. Ervaringen met vliegtuigongelukken leren dat je niet altijd zomaar een verantwoordelijke aan kunt wijzen, maar dat je ook moet uitzoeken wie hoe heeft beslist onder invloed van welke druk. Als een systeem niet klopt kan je niet zomaar degene die aan het einde van de keten zit verantwoordelijk houden.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar je zult wel aanzienlijk meer moeten weten voordat je zoiets kunt zeggen.
Op Tweakers kan dat wel. Als je ergens een beste stuurlui aan wal ziet staan, is de kans groot dat die een account op Tweakers heeft.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:21
quote:
KopjeThee schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:57:
[...]
Dat was ook mjn eerste ingeving, maar je kunt natuurlijk ook geen 100m afstand laten houden, want dan is er voor publiek niets meer te zien. Die dranghekken lijken mij geen geschikte beveiliging. Die houden publiek wel op enige afstand, maar ze houden natuurlijk geen monstertruck tegen. Misschien zou je voor de dranghekken nog een zware betonnen afzetting willen plaatsen. En misschien kijken of je bepaalde hoeken vrij van publiek wilt houden.
Zware betonnen afzettingen gaan een monstertruck alleen maar lanceren

Afstand is het enige wat werkt bij een monstertruck.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18:05

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Ben wel eens bij zon showbgeweest. Maar daar was echt 10x meer ruimte als het niet meer is.
Je ziet gewoon dat de wagen amper kan draaien en het gewoon veelste krap is.
Zon wagen met 1500pk en 4500kilo als dat eenmaal rolt en hellemaal als gas blijft hangen, dan kan je allle ruimte goed gebruiken. Wat hier gewoon echt niet was.
Wie dit verzonnen heeft mag wel even aangesproken worden, en de bestuurder idem want hiermee akkoord gaan is gewoon belachelijk. Levens gevaarlijk zoals gebleken.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• naaitsab

naaitsab

quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:44:
Van de NOS:

[...]

Wat een gelul. Iedereen die maar even nadenkt ziet dat dit niet veilig gaat met zo'n machine.
Mooi gevalletje van ruikt nattigheid en probeer alles recht te lullen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:45
quote:
terwijl IEDEREEN nu zegt dat het plein te klein is en het vragen om problemen is. Toch wel typisch :)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
naaitsab schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:06:
Wat een gelul. Iedereen die maar even nadenkt ziet dat dit niet veilig gaat met zo'n machine.
Mooi gevalletje van ruikt nattigheid en probeer alles recht te lullen.
Toch is ook dat te makkelijk. Hadden al die honderden mensen daar dat dan niet van tevoren gezien? Had de aanwezige politie de boel niet stopgezet? Als het dan zo ontzettend evident was zou je dat wel verwachten.

Die uitspraak komt ergens vandaan en mensen zijn niet zo opmerkelijk geweest als je zou denken. De vraag is waarom.
quote:
Droefsnoet schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:08:
terwijl IEDEREEN nu zegt dat het plein te klein is en het vragen om problemen is. Toch wel typisch :)
Volgens mij heeft South Park daar ooit eens een erg sterke aflevering over gedaan :P

Camacha wijzigde deze reactie 28-09-2014 19:10 (20%)

Persuader of bytes.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:01

thijsco19

Yamaha MT03 2008

quote:
Droefsnoet schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:08:
[...]

Dat is allemaal achteraf gelul ;).

Vooraf ben je daar niet van bewust/weet je dat niet maar als er iets gebeurd dan denk je: 'oja toch wel klein'.

De mensen die vaak met die monstertrucks werken of verantwoordelijk zijn voor de veiligheid/organisatie moeten dat soort dingen vooraf zien. Dat is niet gebeurt, in ieder geval niet goed genoeg.

thijsco19 wijzigde deze reactie 28-09-2014 19:12 (63%)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• ScrooLoose
  • Niet online
Dit is wel zo'n ding dat weer extra regelgeving kan opleveren voor dit soort evenementen om dit soort taferelen in de toekomst uit te sluiten.

• naaitsab

naaitsab

quote:
Camacha schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:09:
[...]

Toch is ook dat te makkelijk. Hadden al die honderden mensen daar dat dan niet van tevoren gezien? Had de aanwezige politie de boel niet stopgezet? Als het dan zo ontzettend evident was zou je dat wel verwachten.

Die uitspraak komt ergens vandaan en mensen zijn niet zo opmerkelijk geweest als je zou denken. De vraag is waarom.
Laatst was er een mooie uitspraak over die particuliere ambulance diensten. Een van de aanwezige vertelde: "je verwacht dat het veilig verloopt en vertrouwd de organisatie"
Denk dat iets dergelijks ook hier van toepassing is. Als de truck bijvoorbeeld wat rondjes had gemaakt zonder te springen zou er weinig aan de hand geweest zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

• MewBie
  • Nu online
quote:
thijsco19 schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:09:
[...]

Dat is allemaal achteraf gelul ;).

Vooraf ben je daar niet van bewust/weet je dat niet maar als er iets gebeurd dan denk je: 'oja toch wel klein'.
En dat is precies de reden dan er FMEA's, HAZOP's (of hoe je de doom-scenario meetings in de industrie wilt noemen), etc bestaan. Vooraf bedenken wat er allemaal fout kan gaan, ook al lijkt het heel erg vergezocht en wat de gevolgen zijn. ;)
Als ook maar iemand even de moeite had genomen en zijn common sense had gebruikt, had dit helemaal niet hoeven gebeuren.

*beeeeep*

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True