Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:02

Thomg

Aww yiss

Heb je toevallig de rom nog ergens mee geopend?
Niet tegen dit probleem aangelopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 05-10-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
calsonic schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:46:
Oké wist niet dat het vandaag de dag niet meer nodig was vroeger wel namelijk
Nee, nooit zo geweest.
Wel iets wat toen vals verspreid werd.
Is geloof ik ook pas sinds de 6xx of 7xx serie nodig, en heb het altijd zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Oh oké ik heb het wel altijd gedaan en het flashen is ook altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat het eerst wel voor wat het is want nu mijn gpu watergekoeld is blijft de voltage hoger en klokt de kaart niet meer terug, van daar ook hogere voltage denk ik? Alleen hoop ik dat de vrm's en mem ook goed gekoeld zij want ik wist niet zeker waar de koel pad's precies allemaal op moeten omdat ik geen Titan heb en daar van alleen maar filmpjes heb gezien.

Idle is de gpu nu 25 graden en de cpu 30 graden en dat met maar 2 fans op 1500rpm op een 240 radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Met een tool als hwinfo64 lees je ook de vrm temps uit, en nog wat sensors op je VGA, zou dat even goed checken voordat je zometeen "fried electronics" ruikt..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HWINFO ziet Temp 24C en temp hw 24C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
SAiN ONeZ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:00:
Met een tool als hwinfo64 lees je ook de vrm temps uit, en nog wat sensors op je VGA, zou dat even goed checken voordat je zometeen "fried electronics" ruikt..
Tja maar die ene sensor meet natuurlijk nooit alles. Er zit maar één sensor voor de VRM's en niks voor het geheugen. Ik zou het idd eerst goed controleren, maar niet door een enkele sensor uit te lezen, maar door alles zelf te controleren met je ogen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide temps geven een max van 38 graden aan na een half uur GTA 5 maar ik denk dat het geen vrm temperatuur is want die word normaal heter dan de gpu zelf?

De koel pads hier met het folie laagje er af
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122766/xYkqo7V1.jpg

Aan de rechter kant zonder koel pads.
Ik vermoede al dat al die kleine dingetjes om die vrm's koel pads nodig zijn?
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122767/lylEhArh.jpg

Als ik vergelijk met de stock koeler.

85 graden vs 38 graden
1190 mhz vs 1304 mhz
En een bak herrie minder.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik snap niet echt wat je bedoeld.

Maar aan de rechterkant van de videokaart zit het VRM daar heb je op de bovenste foto wel thermalpads op, maar op de onderste foto niet. Al lijkt het erop dat de thermalpads voor het VRM nogal aan de grote kant zijn en redelijk oversteken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koel pads steken ook over en dat heb ik bewust zo gedaan omdat ik het ook op een filmpje zag bij een GTX 980ti SC+. Beter te veel dan te weinig gebruiken denk ik dan maar.

Edt

Het werkt nog steeds naar behoren en als ik de bacckplate voel is de kaart ook niet meer heet maar warm.
Als de vrm's daadwerkelijk te heet word klokt een kaart dan ook niet terug?

Ik baal er echt van dat ik geen bios kan aanpassen of vervangen. Ik ga mijn zwager maar eens vragen want ik zelf wordt er nu wel dolletjes van, hij kan veel in dos en dergelijke als systeembeheerder. Nu heb ik ook nog eens perrongeluk de bios zo aangepast dat het opent met kladblok. Ik blijf er maar van af verder want het frustreet me tot op het bot.

En het is gelukt met een hele andere versie van Nvflash.
Mijn nieuwe bios versie:

- Based on the EVGA SC BIOS, no boost limit
- 350W default power target at 100%
- 425W max power target at 121%
- 1.281v under load

Asic doet er behoorlijk toe als ik de OC.NET kan geloven maar het heeft enkel veel met waterkoeling of LN2.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 11:04
Even een vraag voor de kenners hier, ga eindelijk m,n GTX680 upgraden naar een eventuele GTX980ti. Echter heb ik nog wel een i7 3770K, zal dit een ontzettende bottleneck worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:48
JimZzter schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:06:
Even een vraag voor de kenners hier, ga eindelijk m,n GTX680 upgraden naar een eventuele GTX980ti. Echter heb ik nog wel een i7 3770K, zal dit een ontzettende bottleneck worden?
ik kan me nu nog niet iets bedenken waardoor je CPU de bottleneck gaat zijn.
heb je hem overclocked?

ik heb een i5 2500K met een 980. En ik ervaar niet iets als bottleneck van mn cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
CPU is nog standaard, kan er nog alles meedoen op clockgebied natuurlijk. zou geen probleem moeten zijn lijkt me dus.

Beetje zonde van m,n geld om een gtx980ti te halen en er dan niet het maximale uit te halen omdat cpu de boel als het ware neckt!:)

Heb beetje rondgelezen op internet en las hier tegenstrijdige dingen over namelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Maak je geen zorgen, mijn CPU is ook een jaar of 3 oud, die gaat ook niks bottlenecken, Heb een 3570K waar nog aardig lang gebruik van gemaakt kan worden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
Ok thanks, dan word het een gtx980ti:D leuke upgrade:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:10
JimZzter schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:37:
Ok thanks, dan word het een gtx980ti:D leuke upgrade:D:D
Dat ligt dus echt geheel aan de game. Ik heb recent nog een post gezien over iemand met 2500K en 980TI die framedrops had in cities:skyline en in the witcher 3 in stedelijk gebied. Klakkeloos zeggen dat de 2500K prima mee kan is dus helaas niet helemaal waar.

That said: in de meeste gevallen gaat je 2500k prima meekomen, dus je 980TI gaat niet compleet overkill zijn, maar wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardjee schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Dat ligt dus echt geheel aan de game. Ik heb recent nog een post gezien over iemand met 2500K en 980TI die framedrops had in cities:skyline en in the witcher 3 in stedelijk gebied. Klakkeloos zeggen dat de 2500K prima mee kan is dus helaas niet helemaal waar.

That said: in de meeste gevallen gaat je 2500k prima meekomen, dus je 980TI gaat niet compleet overkill zijn, maar wel een beetje.
Dat hangt dus compleet af van de kloksnelheid, een hop 2500k's zullen gewoon op 4.1-4.4 ghz draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Mijn 4790K ,et 980 Ti kan WItcher 3 op 1080p alles ultra 55-110 fps, met hairworks uit. De dips zijn gelukkig maar op een aantal plekken, en apart genoeg niet in Novigrad ( stad ) daar altijd rond de 70.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:10
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:52:
[...]

Dat hangt dus compleet af van de kloksnelheid, een hop 2500k's zullen gewoon op 4.1-4.4 ghz draaien.
Dat veranderd niets aan het feit dat dat bij sommige games de bottleneck eerder op de cpu dan op de gpu zal liggen. Een clockspeed boost van 500 MHz-900MHz gaat dat niet opeens compleet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
Scheelt dak dan nog een i7 3770K heb, maar eens goed gaan inlezen en overklokken dat ding. (mits nodig haha)

[ Voor 9% gewijzigd door JimZzter op 09-10-2015 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Pfoe, ik kan de nieuwste driver (358.50) erg afraden. Ik gebruik een 980Ti Gaming van MSI en sinds die driver (die trouwens tijdens het installen een runtime error gaf op het laatst, waar meer mensen last van hebben), haal ik ~40-50 MINDER FPS in Rocket League. Daarnaast geeft het het bij-effect dat er na een tijdje gamen flinke framedrops ontstaan die eruit zien als network latency...

Na het reverten naar de 353.30 driver, heb ik geen problemen meer. Wees gewaarschuwd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dat alleen met Rocket League, ik wil de drivers gaan installeren maar heb geen msi kaart, en wil de drivers installeren voor Battlefront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:52:
Heb je dat alleen met Rocket League, ik wil de drivers gaan installeren maar heb geen msi kaart, en wil de drivers installeren voor Battlefront.
Nee, met The Witcher 3 had ik ook een merkbare fps drop (10-20 denk ik ongeveer). Heb ook Battlefront beta gespeeld maar merkte daar tussen de oude en de nieuwe (voor Battlefront optimized) geen verschil. Kan best verschil zijn daar hoor, maar heb geen FPS meter daar (ik gebruik die van Steam altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb problemen met mijn GTX680, namelijk oplopende temperaturen en een terug clockende core inclusief een straaljager geluid van de fan. De fan heb ik al schoon gemaakt maar dat mag helaas niet helpen. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe GeForce uit de GTX900 serie, wat is een goede opvolger zonder dat het meteen een rib uit mijn lijf is. Volgens mij is de GTX970 een goede opvolger, maar ben benieuwd naar jullie mening. En hoe zit het precies met de kaarten die 4GB aan geheugen hebben, maar 3.76GB geheugen gebruiken of iets in die richting.

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 12-10-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Hoi! Hoe zit het met de timing voor de aankoop van een 970 op dit moment? Zit z'n opvolger (en dus een prijsdaling/beter model) er alweer aan te komen, of duurt dat nog wel even?

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
floppie86 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:37:
Hoi! Hoe zit het met de timing voor de aankoop van een 970 op dit moment? Zit z'n opvolger (en dus een prijsdaling/beter model) er alweer aan te komen, of duurt dat nog wel even?
De Nvidia Pascal generatie komt op z'n vroegst in Q2 van 2016; ik gok dat het nog wel 10 maanden duurt tot de officiële release.

Verder blijft de 970 GTX een prachtige kaart dankzij de combinatie van laag verbruik, lage geluidsproductie en perfecte performance op een 1920x1080 resolutie (60Hz).

Ze lijken verder ook uitzonderlijk waardevast omdat de kaart zo populair is en ook nog wel even zal blijven. Ik verwacht nog lang geen prijsdaling en de timing om er een te kopen is ook uitstekend nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

stin00 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

De Nvidia Pascal generatie komt op z'n vroegst in Q2 van 2016; ik gok dat het nog wel 10 maanden duurt tot de officiële release.

Verder blijft de 970 GTX een prachtige kaart dankzij de combinatie van laag verbruik, lage geluidsproductie en perfecte performance op een 1920x1080 resolutie (60Hz).

Ze lijken verder ook uitzonderlijk waardevast omdat de kaart zo populair is en ook nog wel even zal blijven. Ik verwacht nog lang geen prijsdaling en de timing om er een te kopen is ook uitstekend nog :)
Ik moet zeggen dat de 970 bij mij zichzelf overtreft hoor met geweldige prestaties op 3440x1440(60hz) het is een ontzettend goeie kaart. Ik geniet er nog steeds heel erg van het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
stin00 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Ah top! Is er dan nog een beste keuze voor merk? Ik zie namelijk bovenaan in de pricewatch (populairst) niet degene staan die door tweakers als beste getest is.. :?

Dan ga ik maar eens een 970 inbouwen, gaat mijn processor wel een bottleneck worden denk ik (Phenom x4 955), maar dat is een probleem voor later.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

floppie86 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:04:
[...]

Ah top! Is er dan nog een beste keuze voor merk? Ik zie namelijk bovenaan in de pricewatch (populairst) niet degene staan die door tweakers als beste getest is.. :?

Dan ga ik maar eens een 970 inbouwen, gaat mijn processor wel een bottleneck worden denk ik (Phenom x4 955), maar dat is een probleem voor later.
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming edition is een super performer van een kaart. Zo luid is 'ie niet en het overklokt heerlijk als je van dat houd. Echter lijkt me dat niet nodig omdat de kaart in de juiste temperatuur omgeving besluit om 1440mhz te draaien ipv de cijfers die zij adverteren. Mijn ervaringen met deze kaart zijn tot zover uitstekend te noemen. Alleen als ik overdreven veel vraag aan mijn kaart, doet het soms moeilijk. Maar alles op 1920x1080 of 2560x1440 spelen en je hebt een epische kaart voor een goed bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ja, ik was in december/januari aan het kijken vooor een GTX970, maar door omstandigheden moeten uitstellen, waardoor ik nu op het punt sta om er ene te kopen ;) Ik weet niet hoeveel reviews ik heb gelezen, maar het zijn er veel. Meeste zijn wel van 2014, en intusssen zijn er al wat revisies geweest van veel kaarten, waaronder EVGA, aangezien zij toen kampten met een throttelende kaart wegens te lage power limit. Zij hebben nieuwe kaarten uitgebracht waaronder de SSC en FTW+. Ook hadden ze wat issues met een misalignde heatpipe die niet boven de core lag. Ik geloof dat ook MSI wat revisies heeft gehad.
Intussen zijn er niet echt nieuwe reviews geweest, en waar ik in januari zo hoopvol was voor de EVGA FTW+, lees ik niet echt uitspringende reviews ervan.
Hij wordt toch duidelijk warmer dan de rest, de stroomstekkers zitten (overdreven gezegd) bijna in het midden van de kaart, en de extra coolingplate voor memory en mosfet lijkt niet een grote verbetering te zijn.
Daarnaast heb ik maar weinig mensen hier op tweakers gezien met deze kaart of de SSC. Bovendien stel ik mijn vraagtekens bij de omgekeerde fanblades op de evga die toch bijna onmogelijk een betere neerwaartse druk kunnen uitoefenen op het koelblok....Dus ik kan niet goed beoordelen of ik deze nou links moet laten liggen.

Verder zijn de 2e hands prijzen op MP en ook hier op V&A weer exorbitant hoog; waarbij kaarten van november/december vorig jaar verkocht worden tegen praktisch nieuwprijzen....

De MSI...ik kom er nou niet achter of deze nou actieve VRM/MEM cooling heeft of niet. Ik zie reviews met het coolingblock bloot waarbij de meeste reviews wel een actieve koeling voor VRM laten zien. Maar ik zweer dat ik reviews heb gezien waar dit niet zo was.
De gigabyte kaart hoor ik veel goeds over, met name overclockbaarheid, maar ik ben niet echt van plan iets met OC te doen, dus een goeie standaard OOTB overclock zou prima zijn, maar ik wil wel de beste koeler, maar niet het monsterlijke uiterlijk van die belachelijke inno3D met 700 fans erop ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 07:48

OMD

Als je niets met OC gaat doen maakt het al helemaal geen klap uit welke aftermarket versie je neemt ook al heeft ie perfecte MEM cooling of niet. Begrijp dan ook niet waarom je de beste koeler wilt. Maakt namelijk geen zak uit.

Ik heb de MSI gehad vanaf launch en is mij zeer goed bevallen. Ding is fluisterstil en liep standaard een stuk hoger dan de geadverteerde boost clock.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de lol maar eens de nieuwste drivers installeren via GFE kijken of dat nu al een keer goed werkt via een clean install.

Edit

PC is ontploft lol :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
w00t, alles stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt nieuws maar dx12 in AOTS werkt maar een klein beetje beter. Alleen bij de heavy bench haal ik avg 4fps meer van 30 naar 34 fps. Ik zal zo nog eens kijken met HT uit maar ik vermoed dat het weinig verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, na lang sparen en wachten (sinds januari ;)) ben ik dan nu in het bezit van een 3 maanden oude EVGA GTX 970 FTW+, via de V&A (tenminste een normale prijs en geen nieuwprijs) opgepikt.
Wat een verademing t.o.v. mijn GTX570PE. Ik kan nu eindelijk Farcry4 (ja ja ik weet, ik hang achter :P) spelen met een fatsoenlijke fps op 1920 (78fps).

Viel me overigens op dat evga voor "slechts" 3 heatpipes gekozen heeft, waar de oude FTW er 4 had (maar 1 geen contact had met de GPU). Wat ik me dus afvraag: gigabyte heeft duidelijk 4 heatpipes die allen over de GPU gaan en toch lijkt de kaart niet koeler dan de EVGA...Misschien heeft de Gigabyte wel een lagere fanspeed bij dezelfde temps als de EVGA...
Nu ik al die koelers nog eens goed bekijk, lijkt het wel alsof die van EVGA én 1 heatpipe minder hebben, én minder koelribben/surface...Dan vind ik dat evga het wel netjes doet dan ;)

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5628/22479618191_881ac30fb8_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/618/21845916934_7a898b75a4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/612/22479614191_89f3972aea_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5637/22280949568_74ee0b6187_c.jpg

Hij is iets langer dan mijn MSI GTX 570PE, maar wel een stuk lichter. Die MSI is zwaar man.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5700/21847448903_4cae9e4f3f_c.jpg

De achterkant is zo strak nu he. Normaal gaf ik er niks om, maar nu deze kaart een backplate heeft moet ik zeggen dat ik het toch wel erg mooi vind.

Ik heb wel een custom fanprofile aangemaakt. Soms springt de fan pas aan bij 65-70C in plaats van bij 60C...dus dat werkt een beetje onbetrouwbaar vind ik.
Bij die jongen waar ik em van heb gekocht was de temperatuur rond de 78 graden, zonder fanprofile, dus gewoon zoals EVGA het bedoeld heeft.
Ik heb een custom fanprofile ingesteld op deze manier:
0-30 graden = 10% (450rpm)
30-40 graden = 15%
50 graden = 25%
60 graden = 30%
70 graden = 40%
80 graden = 60%
90 graden = 100% (4500RPM)

Door dit fanprofiel is het hoogste wat ie nu aantikt rond de 65 graden. En dat komt dan overeen met ongeveer 44% (ongeveer 1980 rpm) en dat is ook niet echt hoorbaar. Vanaf 60% is het wel goed te horen, maar als het goed is komt ie nooit tot daar.
1 minpuntje: de voedingsconnectoren zitten best ver naar het midden van de kaart toe. Dat hoeft EVGA wat mij betreft niet meer te doen. Gewoon naar achteren die hap ;)
Bij de Valley benchmark heb ik wel wat coilwhine, maar het boeit me eigenlijk niet zo. Niet echt storend. Tijdens gamen geen coilwhine en ook niet bij het inladen van menu's e.d.

Dus tot nu toe hier een zeer tevreden gebruiker.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2015 19:48 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 07:07
Even snel een vraagje: wat zou jij doen? Een tweede GTX 980Ti (voor SLI-madness) of een G-Sync monitor (2560x1440p @144Hz)?

Ik ben naar beide opties benieuwd, want ik heb nog nooit een SLI-systeem gehad, maar ik heb ook nog niet mogen spelen met G-Sync. What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:26:
Even snel een vraagje: wat zou jij doen? Een tweede GTX 980Ti (voor SLI-madness) of een G-Sync monitor (2560x1440p @144Hz)?

Ik ben naar beide opties benieuwd, want ik heb nog nooit een SLI-systeem gehad, maar ik heb ook nog niet mogen spelen met G-Sync. What to do?
SLI en later een G-Sync monitor.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter

Als je nu een 1080P 60Hz monitor hebt zou ik zonder twijfel voor een nieuwe monitor gaan.

Een SLI setup ga je pas wat van merken vanaf 1440P en meer. Bovendien gaat de increase in fps niet opwegen tegen de eye candy van een hogere resolutie en de smoothness van g-sync. <3

Ik draai nu met volle tevredenheid een enkele 980ti op een 34" 3440x1440 100Hz G-Sync monitor (de Acer Predator X34 :9 ).

[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 26-10-2015 13:54 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat ik zelfs al wat aan een gtx 980 ti heb op 1080p maar dat heeft meer te make met de game instellingen. Ik neem geen genoegen als ik geen 2xMSAA aan kan zetten of geen Hairworks kan instellen omdat de performance hit te groot word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:55:
Ik merk dat ik zelfs al wat aan een gtx 980 ti heb op 1080p maar dat heeft meer te make met de game instellingen. Ik neem geen genoegen als ik geen 2xMSAA aan kan zetten of geen Hairworks kan instellen omdat de performance hit te groot word.
Je kan dus zeggen dat het grotendeels van de gespeelde games en je eisen daarin afhangt. Niet elke game heeft fatsoenlijke multi-gpu support waardoor de investering van 700,- al snel erg zonde wordt. Ook hoeft niet iedereen per se in elke game 8x MSAA.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Wolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:53:
[...]

Als je nu een 1080P 60Hz monitor hebt zou ik zonder twijfel voor een nieuwe monitor gaan.

Een SLI setup ga je pas wat van merken vanaf 1440P en meer. Bovendien gaat de increase in fps niet opwegen tegen de eye candy van een hogere resolutie en de smoothness van g-sync. <3

Ik draai nu met volle tevredenheid een enkele 980ti op een 34" 3440x1440 100Hz G-Sync monitor (de Acer Predator X34 :9 ).
En zou de Asus RoG Swift PG278Q dan een goede investering zijn i.c.m. een enkele GTX 980Ti?

Ik maak nu bijvoorbeeld vaak gebruik van Nvidia's DSR (veelal op 1440p i.c.m. mijn 1080p scherm) en ik vraag mij af wat het grote verschil dan is tussen 1440p DSR en 1440p native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:08:
[...]

Je kan dus zeggen dat het grotendeels van de gespeelde games en je eisen daarin afhangt. Niet elke game heeft fatsoenlijke multi-gpu support waardoor de investering van 700,- al snel erg zonde wordt. Ook hoeft niet iedereen per se in elke game 8x MSAA.
De meeste games schalen goed met MGPU tenminste dat is mijn ervaring van meerdere mgpu systemen de afgelopen jaren. Dat zal nu niet veel anders zijn vermoed ik? Verder 2-4xAA is vrij normaal ik zeg ook nergens dat 8xAA nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

En zou de Asus RoG Swift PG278Q dan een goede investering zijn i.c.m. een enkele GTX 980Ti?

Ik maak nu bijvoorbeeld vaak gebruik van Nvidia's DSR (veelal op 1440p i.c.m. mijn 1080p scherm) en ik vraag mij af wat het grote verschil dan is tussen 1440p DSR en 1440p native.
Dezelfde resolutie op een paneel dat dat native ondersteunt zal natuurlijk altijd mooier zijn dan gedownscaled. En vergeet niet dat je ook op de Swift DSR kunt gebruiken waardoor het beeld nog scherper lijkt. ;)

Als het budget het trouwens engiszins toelaat zou ik wel naar de pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart kijken ipv de PG278. Deze heeft een IPS paneel (ipv TN) en een nieuwere versie van de G-Sync module. De PG278 staat er om bekend elk half jaar kapot te gaan en de kans is klein dat dit ook zo is bij de PG279.
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:30:
[...]

De meeste games schalen goed met MGPU tenminste dat is mijn ervaring van meerdere mgpu systemen de afgelopen jaren. Dat zal nu niet veel anders zijn vermoed ik? Verder 2-4xAA is vrij normaal ik zeg ook nergens dat 8xAA nodig is.
Nou ja misschien heb ik dan gewoon pech. Als ik bijvoorbeeld The Evil Within speel kan ik multiGPU niet aan de praat krijgen zonder vrij ernstige visuele glitches.

Op Unreal Tournament 4 werkt het domweg niet en op Fable Legends Beta al helemaal niet.

Dit zijn slechts een paar voorbeelden maar dat illustreert het wel aardig.

Los daarvan wil ik wel naar SLI gaan hoor binnenkort, gewoon voor de heb. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bezit zelf ook de gtx980Ti samen met me sony scherm op 1080P 12bit color! Maar toch aan het overwegen voor de g-sync monitor.

Of de x34 van acer of toch van BenQ 35" die ook erg leuk is. Aangezien BenQ hoog in het vaandel staat omtrent gaming schermen.

Maar goed heb tijd zat!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Wolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:53:
[...]

Ben al dik tevreden met mijn gewone LG 34UC87M-B op 60hz. Mijn 970 runt zelfs GTA op bijna alles max. Mij hoor je niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
  • Laatst online: 19-07-2024
Mega blij met mn nieuwe MSI 970, prima upgrade vanaf een AMD 6850. Op naar de 10000 punten in 3dmark :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat is idd een mooie upgrade idd. Wat voor ASIC waarde heeft je MSI cWaVe1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
74,2% dus ik moet geen wonderen verwachten geloof ik

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vo82n7J.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

74,2 is best goed :) Mijn FTW+ heeft 65,9% :)
Vanwaar de 15MHz overclock? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023

Ik heb nu een 980Ti en neem binnenkort waarschijnlijk een tweede 980Ti. Puur om in 5K DSR of zelfs 5K Ultrawide (6880x2880 kan je net zo goed 7K x 3K noemen) straks te spelen. :P

Heb nu een pricewatch: Acer XB270HU Zwart maar binnenkort upgraden/downgraden naar pricewatch: Acer Predator X34bmiphz Aluminium, Zwart

Is echt "next-gen" spelen dan (screenshots gemaakt op een pricewatch: LG 34UC87M-B Zwart die alweer terug is wegens 60hz = slideshow)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/00cb0yt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/paoMazK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ukyroVR.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Koning Willy op 29-10-2015 21:44 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
Deathchant schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:35:
74,2 is best goed :) Mijn FTW+ heeft 65,9% :)
Vanwaar de 15MHz overclock? :P
Letterlijk 1 tikje gegeven in afterburner om te kijken wat er zou gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Koning Willy schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:38:
[...]

Ik heb nu een 980Ti en neem binnenkort waarschijnlijk een tweede 980Ti. Puur om in 5K DSR of zelfs 5K Ultrawide (6880x2880 kan je net zo goed 7K x 3K noemen) straks te spelen. :P

Heb nu een pricewatch: Acer XB270HU Zwart maar binnenkort upgraden/downgraden naar pricewatch: Acer Predator X34bmiphz Aluminium, Zwart

Is echt "next-gen" spelen dan (screenshots gemaakt op een pricewatch: LG 34UC87M-B Zwart die alweer terug is wegens 60hz = slideshow)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook een LG 34UC87M-B en ik vind 60hz echt meer dan voldoende om te gamen. Waarvoor zou je eigenlijk iets hoger willen dan 60hz tenzij je competitive wilt gamen? Dat is hoe ik er zelf naar op kijk. Verder vond ik deze monitor zelf erg duur, en een nog duurder scherm halen zou mij enorm dwars zitten voor een tijd. Maar goed, die Acer is zeker een pracht ding! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:02:
[...]

Ik heb ook een LG 34UC87M-B en ik vind 60hz echt meer dan voldoende om te gamen. Waarvoor zou je eigenlijk iets hoger willen dan 60hz tenzij je competitive wilt gamen? Dat is hoe ik er zelf naar op kijk. Verder vond ik deze monitor zelf erg duur, en een nog duurder scherm halen zou mij enorm dwars zitten voor een tijd. Maar goed, die Acer is zeker een pracht ding! :o
Umm omdat het zelfde verhaal is als 30FPS vs 60FPS?

In dat zelfde Battlefield 4 potje doe je 50 kills ipv 30 kills en ga je minder dood. Heeft niks te maken met competitief zijn, je kunt gewoon meer acties per minuut maken :+

Zelfs bij third person games zoals GTA V voelt 75FPS beter aan.

Daarnaast heeft die LG geen G-SYNC en een enorme inputlag van 24ms vergeleken met de 2.75 (snelste monitor ter wereld): pricewatch: Acer XB270HU Zwart

Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/acer_xb270hu/lag.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Koning Willy op 30-10-2015 14:22 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:02:
[...]

Het verschil met 60hz tov 100hz is best wel groot te noemen. Ik dacht er ook altijd net zo over zoals jij dat doet. Het is vooral merkbaar als je in een game en FPS drop hebt rond de 60 en je daarna weer naar 100+ FPS gaat. Het is een gewoon een heel stuk vloeiender en responsive. Je kan 60hz wel voldoende vinden maar je kan niet de voordelen negeren. Het heeft niets te maken met competitive gamen, mensen die dit beweren weten vaak het verschil niet meet 60+ fps of hebben er te kort mee gewerkt om het verschil te merken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Umm omdat het zelfde verhaal is als 30FPS vs 60FPS?

In dat zelfde Battlefield 4 potje doe je 50 kills ipv 30 kills en ga je minder dood. Heeft niks te maken met competitief zijn, je kunt gewoon meer acties per minuut maken :+

Zelfs bij third person games zoals GTA V voelt 75FPS beter aan.

Daarnaast heeft die LG geen G-SYNC en een enorme inputlag van 24ms vergeleken met de 2.75 (snelste monitor ter wereld): pricewatch: Acer XB270HU Zwart

[afbeelding]
Je bf4 verhaal is lulkoek, want er vanuit gaan dat een speler beter wordt met betere randapparatuur is niet waar. Ik kan je garanderen dat dat niet zo is, geef een BF4 pro bijvoorbeeld een normale 60hz monitor, en hij zal nog steeds even goed spelen. Gear =/= skill in games(algemeen). Overigens zou ik je kunnen vertellen dat de inputlag van 24ms afhangt van de instellingen van de monitor, je hebt een low, middle en high input. Had je even de middle moeten proberen, dan haalt je monitor goeie prestaties. In de TFT central review waar de LG34UC87M( of B ) wordt meegenomen zul je zien dat het volledig afhangt van de instellingen. Maar in hoeverre dit je zou tegenwerken in een game? No clue. Ik speel Warframe af en toe en dat is een spel met een behoorlijk hoog temp (wel aan te raden), ik merk toch echt geen micro stuttering of lag, en ik weet toch echt wel hoe die dingen eruit zien van mijn ouwe SLI build. :+
OMD schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:44:
[...]

Het verschil met 60hz tov 100hz is best wel groot te noemen. Ik dacht er ook altijd net zo over zoals jij dat doet. Het is vooral merkbaar als je in een game en FPS drop hebt rond de 60 en je daarna weer naar 100+ FPS gaat. Het is een gewoon een heel stuk vloeiender en responsive. Je kan 60hz wel voldoende vinden maar je kan niet de voordelen negeren. Het heeft niets te maken met competitive gamen, mensen die dit beweren weten vaak het verschil niet meet 60+ fps of hebben er te kort mee gewerkt om het verschil te merken.
Ik heb 2 jaar met een 144hz monitor gezeten, ik heb nooit een verbetering gemerkt in mijn prestaties. Verder speel ik veel minder tegenwoordig om nog verder te willen investeren in een monitor met de capaciteit om hoger dan 60hz te gaan. 60FPS is voldoende voor de gemiddelde genieter zoals ik. En hogere refresh rate heeft alles te maken met competitive gamen. Iemand die middelmatig in een game is en een snellere monitor haalt wordt niet plotseling een wereld klasse speler. Zulke conclusies trekken over anderen dat ze er ook niks van snappen is een vooroordeel. Als ik een argument riep als " 60 fps en 100fps, de menselijk oog kan maar 60FPS zien!" dan zou ik mij diep diep schamen.

Ik ontken niet dat het niet vloeiend is of responsive, mijn argument was dat het vrij zinloos was om meer te investeren als je niet competitive wilt gamen. Je zal er echt niet van beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:14:
[...]
Als ik een argument riep als " 60 fps en 100fps, de menselijk oog kan maar 60FPS zien!" dan zou ik mij diep diep schamen.

Ik ontken niet dat het niet vloeiend is of responsive, mijn argument was dat het vrij zinloos was om meer te investeren als je niet competitive wilt gamen. Je zal er echt niet van beter worden.
Oh nee niet dit weer...

Dit is het Nvidia topic, geen Xbox One of PS4 topic... naast het feit dat we geheel offtopic gaan.

Bij mij was mijn K/D bijna verdubbeld door mijn nieuwe monitor, keyboard, muis en mousepad. Geloof mij nou maar, je wordt gewoon afgeslacht zonder goeie gear, zeker op bepaalde servers.

Als je in een voertuig zit te campen zal je niet veel merken van die 144hz maar als je veel op "Pistol/Knife only server" speelt dan draait het net als bij CS:GO om milliseconden.

Dus met ethernet kabel spelen, je muis en toetsenboord instellen op 1000hz, je monitor overdrive op maximum zetten, maximum pre rendered frames op 1 zetten in Nvidia Control Panel, dat zijn allemaal dingen die het verschil tussen leven en dood kunnen maken.

En heeft niks te maken met competitief gamen aka wannabe E-sporter te maken, zoveel mogelijk noobs pwnen blijft altijd leuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Oh nee niet dit weer...

Dit is het Nvidia topic, geen Xbox One of PS4 topic... naast het feit dat we geheel offtopic gaan.

Bij mij was mijn K/D bijna verdubbeld door mijn nieuwe monitor, keyboard, muis en mousepad. Geloof mij nou maar, je wordt gewoon afgeslacht zonder goeie gear, zeker op bepaalde servers.

Als je in een voertuig zit te campen zal je niet veel merken van die 144hz maar als je veel op "Pistol/Knife only server" speelt dan draait het net als bij CS:GO om milliseconden.

Dus met ethernet kabel spelen, je muis en toetsenboord instellen op 1000hz, je monitor overdrive op maximum zetten, maximum pre rendered frames op 1 zetten in Nvidia Control Panel, dat zijn allemaal dingen die het verschil tussen leven en dood kunnen maken.

En heeft niks te maken met competitief gamen aka wannabe E-sporter te maken, zoveel mogelijk noobs pwnen blijft altijd leuk _/-\o_
Dan ben jij de eerste die beweert dat zijn scherm van 1500 Euro hem een beter speler maakt. Helaas klink je zelf als een wannabe E-sporter wanneer je zo een statement maakt. 7(8)7

Maar CS go kun je niet echt bepaald vergelijken met bf4..

Maar goed. Inderdaad dit is het Nvidia topic. Laten we maar niet beginnen over wie wel een camper Is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Toch heb je met een beter scherm met games zoals BF4 een voordeel aangezien je op afstand eerder de vijand kan zien.
Keuren zijn echter en je ziet contrast verschillen sneller gekke is wel dat dit met een Nvidia kaart sneller zichtbaar is als met een AMD.

Voor games zoals CS:GO maakt het allemaal niet zoveel uit.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Onzin.

Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar het verschil tussen 60hz en 120hz. Kort samengevat is de conclusie dat het weliswaar vloeiender aanvoelt maar dat de game prestatie's nauwelijk verbeteren.
Dat jij van 30 naar 50 kills bent gegaan is leuk, maar dat komt niet door je nieuwe monitor.

Daarnaast is de Frostbite engine zelf ook helemaal niet in staat om zulke lage reactietijden goed te verwerken. De netcode is gewoon te bagger om het verschil te merken in die paar miliseconden.

Ook de pollingrate van 1000hz is discutabel. Het verschil tussen 500hz en 1000hz ligt rond de 1ms en die 1ms ga je echt niet merken. Daarvoor is de refreshrate van de meeste schermen te traag (gemiddeld 16ms per refreshrate)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:14:
[...]

Ik heb 2 jaar met een 144hz monitor gezeten, ik heb nooit een verbetering gemerkt in mijn prestaties. Verder speel ik veel minder tegenwoordig om nog verder te willen investeren in een monitor met de capaciteit om hoger dan 60hz te gaan. 60FPS is voldoende voor de gemiddelde genieter zoals ik. En hogere refresh rate heeft alles te maken met competitive gamen. Iemand die middelmatig in een game is en een snellere monitor haalt wordt niet plotseling een wereld klasse speler. Zulke conclusies trekken over anderen dat ze er ook niks van snappen is een vooroordeel. Als ik een argument riep als " 60 fps en 100fps, de menselijk oog kan maar 60FPS zien!" dan zou ik mij diep diep schamen.

Ik speel alles behalve competitive. Het maakt niet uit wie of wat ik achter het scherm neerzet. Iedereen ziet en merkt het verschil. Mijn prestaties boeien mij totaal niet. Weet ook niet waarom je dat als argument neer gooit maar dat terzijde. Ik speel zelfs amper shooters :o . Kijk, mensen die zeggen dat 60fps een slideshow is gaat me een beetje te ver. Dat lees je her en der ook wel. Ander voordeel van 144hz is tearing. Daar heb je veel minder last van als met een krachtige kaart speelt. Iets zegt met dat jij daar totaal geen last van hebt :+

Jouw stelling is dat je net zo goed al jouw games op 30hz kan spelen. Je gaat er toch niet anders/beter door spelen. Dat het merkbaar prettiger spelen is is voor jou dus geen reden blijkbaar. Geeft verder niet, 99% van de mensen die terug zijn gegaan van 144/120 naar 60 hebben als nadeel dat het 60hz is. Bijna iedereen zal zichzelf standpunten aanpraten om zijn of haar keuze meer kracht te geven. Dat is mens eigen en dat doe ik ook.

Je moet het verschil in hz vergelijken met je eigen speelervaring en of wensen. Dit heeft, nogmaals, niets noppes nada met competitief spelen te maken. Als jij tevreden bent met je 60hz dan moet je iedereen lekker laten lullen, myself included :+

[EDIT]

ok, ik dacht serieus dat dit het gamingmonitoren topic was. Was dus zo offtopic dat ik het topic niet herkende :9

[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 30-10-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
OMD schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:52:
[...]
Kijk, mensen die zeggen dat 60fps een slideshow is gaat me een beetje te ver. Dat lees je her en der ook wel. Ander voordeel van 144hz is tearing. Daar heb je veel minder last van als met een krachtige kaart speelt. Iets zegt met dat jij daar totaal geen last van hebt :+
60hz is ook gewoon een slideshow. Het mensenlijke oog ziet dan wel niet in frames, maar als je toch iets erbij moest zetten dan zou het gaan om miljoenen frames per second.

Ik heb voor 2 weken een pricewatch: Acer Predator XB280HKbprz Zwart en een pricewatch: LG 34UC87M-B Zwart gehad. Nou daar waren first person shooters voor mij gewoon onspeelbaar op. Dan maar mezelf vermaakt met wat Fallout 3, GTA 5 en The Crew.

Maar voor mij blijft er voorlopig altijd een dillema, kies ik voor hoge framerates op 1440P of ga ik toch voor betere graphics door het spel in 5K DSR te spelen? Bij Witcher 3 doe ik dat bijvoorbeeld en moet ik het doen met een smerige 30-40FPS.

Psstt.. het is niet offtopic want we hebben het over DSR en G-Sync en dat kan alleen maar in de Nvidia topic! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 30-10-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is ook dat het weinig uit maakt maar ik ben dan ook geen pro shooter gamer die er geld mee verdiend. Ik heb een 120 hz gaming monitor gehad maar het verschil was alleen merkbaar met vsync zodat ik minder lag ervaar via de muis beweging. maar dat is door adaptive vsync verholpen voor 60hz/fps.

Ik denk dat ik meer heb aan gsync omdat sommige games nog al eens richting de 50 fps droppen zoals The Witcher 3, AC:U, ARK, AOTS, FarCry 4 en vast nog wel meer games op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Laatst online: 07-06 05:16
Hoe zijn de ervaringen hier met SLi i.c.m Windows 10?

Ik heb sinds een paar dagen namelijk 2 970's in SLi staan maar loop regelmatig tegen een crashende driver aan :( Ik draai de laatste driver 358.50

Heb elders gelezen dat dit een probleem zou zijn van NVIDIA drivers i.c.m windows 10.
Is hier op één of andere manier een fix voor of ben ik voorlopig beter af met downgraden naar Windows 8.1?

edit
Ben inmiddels Windows 8.1 maar aan het installeren...
Kreeg vanuit het niets blauwe schermen die wijzen op problemen met de driver. Hoop maar dat dit de oplossing gaat worden.

[ Voor 18% gewijzigd door novalite op 31-10-2015 19:05 ]

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
novalite schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:23:
Hoe zijn de ervaringen hier met SLi i.c.m Windows 10?

Ik heb sinds een paar dagen namelijk 2 970's in SLi staan maar loop regelmatig tegen een crashende driver aan :( Ik draai de laatste driver 358.50

Heb elders gelezen dat dit een probleem zou zijn van NVIDIA drivers i.c.m windows 10.
Is hier op één of andere manier een fix voor of ben ik voorlopig beter af met downgraden naar Windows 8.1?

edit
Ben inmiddels Windows 8.1 maar aan het installeren...
Kreeg vanuit het niets blauwe schermen die wijzen op problemen met de driver. Hoop maar dat dit de oplossing gaat worden.
Windows 10 i.c.m. één van de meest recente Nvidia drivers (of GeForce Experience software) levert nogal problemen op.

Het GeForce-forum staat vol met topics hierover en ikzelf loop tegen het probleem dat de drivers mijn 980Ti underclocken i.c.m. Windows 10 en GeForce Experience. Daar wordt aan gewerkt gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
Yonix schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:31:
[...]

Windows 10 i.c.m. één van de meest recente Nvidia drivers (of GeForce Experience software) levert nogal problemen op.

Het GeForce-forum staat vol met topics hierover en ikzelf loop tegen het probleem dat de drivers mijn 980Ti underclocken i.c.m. Windows 10 en GeForce Experience. Daar wordt aan gewerkt gelukkig. :)
Heb inmiddels in Windows 8.1 dezelfde problemen helaas.

Ga nu op advies van iemand idd oude drivers proberen. 347.88 en zonder G-force experience
Als dit het niet oplost ga ik morgen de nieuwe kaart eens in het primaire PCI-e slot zetten om te kijken of het niet gewoon aan de kaart ligt.

edit
Nader onderzoek wijst helaas uit dat de nieuwe kaart niet goed is dus deze gaat retour.
Had met DDU de drivers verwijderd en de nieuwe kaart in het primaire pci-e slot gezet. Vervolgens liep de installatie vast en ging mijn scherm op zwart.
Toen ik de oude kaart weer plaatste kon ik zonder problemen de driver installeren.

De SLi driver problemen hebben me hier dus even op het verkeerde been gezet 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door novalite op 31-10-2015 22:31 ]

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je het nog een 2e keer test zonder die DDU en gewoon de drivers er op laten staan? Dat een installatie vast loopt zegt niet gelijk dat de kaart kapot is. Ik zou op zijn minst nog in een ander systeem testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:23:
En als je het nog een 2e keer test zonder die DDU en gewoon de drivers er op laten staan? Dat een installatie vast loopt zegt niet gelijk dat de kaart kapot is. Ik zou op zijn minst nog in een ander systeem testen.
Dat had ik in eerste instantie ook gedaan.
Gewoon de kaart in primair slot gestoken met de vooraf geinstalleerde drivers en zonder 2e kaart.
Dit gaf ook al direct problemen. Instabiel/haperend systeem met uiteindelijk een zwart scherm/vastloper.
Heb ook geprobeerd met de nieuwe kaart in slot 1 en de oude in slot 2. Zelfde probleem. Zelfs als de 2e kaart niet wordt aangesproken. Als de oude in slot1 zit en de nieuwe in slot 2 gaat het even goed, maar zodra de nieuwe kaart wordt aangesproken door SLi aan te zetten doen de problemen zich weer voor.

Achteraf gezien had ik vanaf begin al twijfels over de kaart omdat het lijkt te gaan om een eerder RMA geval.
Bij het uitpakken viel me namelijk op dat de Twinfrozr-sticker die normaal op de fans zit en de blauwe doppen die normaal op de hdmi/displayport/dvi-poorten en pci-e/SLi connectoren zitten niet aanwezig waren. Ook de 6 naar 8 pin voeding-connector en dvi naar vga adapter waren niet aanwezig.
Ik ging er echter vanuit dat als het een RMA geval was dat de kaart nagekelen is en goed bevonden.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je wil zeggen dat de winkel jou een RMA kaart heeft verkocht als nieuw, als dat zo is een splinternieuwe kaart terug eisen of het volledige bedrag terug eisen want dit gaat in mijn ogen echt at te ver. Een beetje troep verkopen als nieuw ruikt naar oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prickly pete
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-04 15:31
Hallo, vorige week heb ik de MSI GTX 970 Gaming 4G samen met een nieuwe monitor Dell Ultrasharp U2515H aangeschaft. Als eerst Windows 10 geinstalleerd. De monitor heb ik aangesloten met de bijgeleverde DP to mDP kabel. Op een gegeven moment begon het scherm te flikkeren, eerst eens in de vijf minuten en daarna nonstop. Toen heb ik dit geprobeerd: http://downloadcentrum.co...ikkerend-beeld-na-update/ Ging goed totdat ik mijn PC opnieuw ging opstarten, het geflikker begon weer. Net iemand van nVidia gesproken over de chat, die zei dat ik deze twee hotfixes moest installen: http://nvidia.custhelp.co...etail/a_id/3738/kw/hotfix en http://nvidia.custhelp.co...etail/a_id/3698/kw/hotfix Helaas zonder enig succes. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor mij of kan hij/zij zijn verhaal delen met hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door prickly pete op 01-11-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:31:
Dus je wil zeggen dat de winkel jou een RMA kaart heeft verkocht als nieuw, als dat zo is een splinternieuwe kaart terug eisen of het volledige bedrag terug eisen want dit gaat in mijn ogen echt at te ver. Een beetje troep verkopen als nieuw ruikt naar oplichting.
Vandaag bij de winkel netjes een nieuwe gekregen nadat ook daar was vastgesteld dat de kaart niet goed was.
Ik hou het maar even in het midden hoe het kwam dat het om een oud RMA geval leek te gaan.
Mijn eerdere ervaringen met de winkel zijn namelijk enkel positief.
Heb mijn vermoeden kenbaar gemaakt en ter plekke de nieuwe kaart kunnen inspecteren en die was prima in orde met alle benodigdheden, bechermdoppen en stickers.

Klein voordeel van het verhaal is wel dat ik nu 2 kaarten met het zelfde PCB heb.
De kaart die retour ging had namelijk een ander wat korter PCB dan de kaart die ik al had.
MSI gebruikt tegenwoordig ook het PCB van de groene GTX 970 100ME edition die 1cm korter is voor de gewone rode GTX 970 4G.
Verder is het exact de zelfde kaart maar het zag er wat vreemd uit en kan problemen opleveren als je de boel wil gaan waterkoelen omdat de verschillende blocks niet helemaal uitkomen met de slang-openingen.

Nieuwe kaart is inmiddels geplaatst en heb uitvoerig getest met benchmarks en wat games en alle problemen zijn opgelost _/-\o_

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolveres
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb al een tijdje een 1440P scherm en zit te overwegen om mijn 680GTX te vervangen zodat ik ALL THE PIXELS! kan gebruik op hoge kwaliteit.

Het belangrijkste is dat ik op 1440P kan gamen in goede/max kwaliteit voor zowel nu als in de (nabije) toekomst. Ik zit te twijfelen tussen de 970 (+prijs), de 980 (+memory, +snelheid) en de 390 (++memory, +prijs). Het grootste twijfelpunt is de future proofing van deze drie kaarten in combinatie met de prijs. Zal met de meerprijs van de 980 de kaart echt merkbaar langer aan de bovenstaande critera kunnen voldoen, of is de 970/390 een betere keuze al met al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Wolveres schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:00:
Ik heb al een tijdje een 1440P scherm en zit te overwegen om mijn 680GTX te vervangen zodat ik ALL THE PIXELS! kan gebruik op hoge kwaliteit.

Het belangrijkste is dat ik op 1440P kan gamen in goede/max kwaliteit voor zowel nu als in de (nabije) toekomst. Ik zit te twijfelen tussen de 970 (+prijs), de 980 (+memory, +snelheid) en de 390 (++memory, +prijs). Het grootste twijfelpunt is de future proofing van deze drie kaarten in combinatie met de prijs. Zal met de meerprijs van de 980 de kaart echt merkbaar langer aan de bovenstaande critera kunnen voldoen, of is de 970/390 een betere keuze al met al?
Ahum! ;)

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:42
De 980 is qua prijs/prestatie wel de meest ongunstigste. Kan je beter voor een fury gaan, die is een stuk sneller en niet veel duurder, echter wel een hoog verbruik qua stroom. Prijs/ prestatie een 970 het gunstigst, echter heeft deze al wel meer problemen om alle games echt op hoge settings te spelen in 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Mijn 2 460's in SLI vervangen voor een 2e hands MSI GTX 970 Gaming Edition. Mijn PC is al ruim 4 jaar oud, maar de performance increase die deze upgrade meebracht is huge: in 3D Mark fire test van 5000 naar iets boven de 10000. Erg blij met de nieuwe kaart. Hij is ook echt super stil _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Outlandos schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:53:
Mijn 2 460's in SLI vervangen voor een 2e hands MSI GTX 970 Gaming Edition. Mijn PC is al ruim 4 jaar oud, maar de performance increase die deze upgrade meebracht is huge: in 3D Mark fire test van 5000 naar iets boven de 10000. Erg blij met de nieuwe kaart. Hij is ook echt super stil _O_
En in reallife?

Voor mij nooit meer SLI/CF. Onlangs 2 GTX970 kaarten verkocht en ingeruild voor een GTX980TI. Wat een drama is SLI zeg. De helft van mijn games ondersteund het niet waardoor je maar op 1 kaart speelt.
Het gepiel met nvidia Inspector was ik op een gegeven ogenblik ook helemaal zat.

Het enige waar ik dan weer nooit last van had was microstutter. Maar dat zal wel komen door de games die ik speel

Ik had een paar jaar geleden een 6990 van AMD. Toen was het ook prut maar ik had eigenlijk gehoopt dat multi-gpu support nu gemeen goed was. Maar nee..... :(

*einde rant*

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb momenteel een MSI GTX 970 Gaming 4G icm een Samsung HM2693 monitor. De montior heeft als resolutie 1920x1200, een response van 5ms en een vernieuwingsfrequentie van 60hz. Hij stamt van 2008 en heeft een TN panel.

Nu vraag ik me af of een nieuwe monitor echt mooier beeld geeft als dat wat ik nu heb. Ik denk dan aan een monitor met een 1440p resolutie en 100 of 144hz. Ik begrijp dat ik er dan nog een 970 in SLI bij moet zetten of moet upgraden naar een 980ti.

Ik ben bang dat wanneer ik deze zaken aanschaf, ik te weinig verschil ga merken. Kan iemand hier een eenduidig antwoord op geven?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
ChojinZ schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:03:
[...]

En in reallife?

Voor mij nooit meer SLI/CF. Onlangs 2 GTX970 kaarten verkocht en ingeruild voor een GTX980TI. Wat een drama is SLI zeg. De helft van mijn games ondersteund het niet waardoor je maar op 1 kaart speelt.
Het gepiel met nvidia Inspector was ik op een gegeven ogenblik ook helemaal zat.

Het enige waar ik dan weer nooit last van had was microstutter. Maar dat zal wel komen door de games die ik speel

Ik had een paar jaar geleden een 6990 van AMD. Toen was het ook prut maar ik had eigenlijk gehoopt dat multi-gpu support nu gemeen goed was. Maar nee..... :(

*einde rant*
Ja wereld van verschil, ik kan gewoon alles op high of zelfs ultra spelen 8)

Voor mij ook nooit SLI meer.
Techno Overlord schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:35:
Ik heb momenteel een MSI GTX 970 Gaming 4G icm een Samsung HM2693 monitor. De montior heeft als resolutie 1920x1200, een response van 5ms en een vernieuwingsfrequentie van 60hz. Hij stamt van 2008 en heeft een TN panel.

Nu vraag ik me af of een nieuwe monitor echt mooier beeld geeft als dat wat ik nu heb. Ik denk dan aan een monitor met een 1440p resolutie en 100 of 144hz. Ik begrijp dat ik er dan nog een 970 in SLI bij moet zetten of moet upgraden naar een 980ti.

Ik ben bang dat wanneer ik deze zaken aanschaf, ik te weinig verschil ga merken. Kan iemand hier een eenduidig antwoord op geven?
Haha ik heb dezelfde kaart (sinds kort) en monitor :+

Ik heb deze op het oog:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Niet echt een game monitor, maar heb het beeld in het echt gezien: echt ge-wel-dig _/-\o_

Je zou denken dat een GTX 970 snel genoeg moet zijn voor die resolutie.

[ Voor 39% gewijzigd door outlandos op 04-11-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter

Het verschil tussen 1080P/60 en 1440P/144 is optisch enorm hoog (dus hetzelfde zal voor 1200P ook gelden). Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je daar geen spijt van zult krijgen!

Of een 970 voldoende snel gaat zijn hangt erg van de games af die je speelt. Een 980ti is wel de sweetspot voor 1440p qua performance in de nieuwste games, maar een 970 redt zich veelal prima als je geen AA hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35

Nou qua beeld is 1440p echt een aanrader naar mijn mening ,zeker op een grotere monitor..
En helemaal als je een ips neemt in plaats van TN. IPS levert gewoon een veel mooier beeld, qua kleur, kijkhoeken, naar mijn mening.

Maar speel je veel shooters of?
Welke games speel je?

Ik heb zelf een 970 gehad op 1440p en mijn ervaring ermee is, dat deze voor echt hoge settings in games , zekers met AA b.v aan b.v aan de krappe kant was en dat de fps nog wel geregeld redelijk inzakte.

top kaart voor de resolutie die je nu speelt, maar op het randje als je op 1440p wilt spelen ,mits je op hoge setting wilt spelen uiteraard

Echter ik zou zeggen, schaf eerst een monitor aan voor 1440p, kijk of het verschil je merkt en groot genoeg vind,en of de 970 voldoende voor je is.Ik denk namelijk echt dat het je wel zal bevallen :) 1440p :)

Ik heb nu overgens een 980ti in combinatie met mijn 1440p scherm en dat vind ik echt geweldig :)

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik game het liefst met alle opties maxed out. Anders heb ik het idee dat ik er niet uithaal wat er in zit en dat irriteert mij mateloos. De huidige monitor icm 970 is een goede combo. Ik kan alles op bijvoorbeeld Battlefield 4 op Ultra draaien met 100fps+. Ik heb mijn cpu en gpu wel overgeclocked.

Ik speel veel Battlefield 4, H1Z1 en dalijk Fallout 4. Ik zou volgens freaky35 dus nog een 970 erbij moeten prikken. Ik wil namelijk wel dan die 144hz halen op 1440p.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
op ultra settings gaat sowieso niet met een enkele 970 in bf4, indien je ook filtering aan gaat zetten. Dan zakt de fps onder de 60, zekers in drukke grote maps.

Op 1440p reso dan.Vandaar dat ik een 989ti heb nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

maar twee 970's doen het truukje wel?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Dat is ongeveer even snel als 1 980ti. Heb je alleen wel het probleem dat de game het moet ondersteunen. Ik ben zelf over gegaan van 970 sli naar een 980ti en dat is toch wat minder problematisch allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky daar mee zou je makkelijk ultra 4k aan moeten kunnen alleen in online met 2xMSAA fx AA uit. Zelf drop ik nergens onder de 70 fps mede dankzij dx 11.1 of 2?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix

Het is toch een 'ASUS RoG Swift PG278Q G-Sync Monitor' geworden en ik heb er geen spijt van; wat een scherm! :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 22-11-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Heb een tijdje geleden een rog swift monitor gekocht en ik zat er aan te denken om mijn gpu te upgraden, heb op het moment een 980. Wat is dan de beste keuze, een 2e 980 of overstappen op een 980ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:43
Uberdude schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:12:
Heb een tijdje geleden een rog swift monitor gekocht en ik zat er aan te denken om mijn gpu te upgraden, heb op het moment een 980. Wat is dan de beste keuze, een 2e 980 of overstappen op een 980ti?
Ik zou even een topic in CAA openen.

Vermeld daarin in ieder geval:
Welk scherm? http://tweakers.net/price...;448588;467572/categorie/
Welke games? Kom je performance tekort?
Welk moederbord, voeding, etc (hele systeem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Uberdude schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:12:
Een 980Ti sowieso, al zijn twee 980's krachtiger, je zult veel meer problemen hebben.

Ik heb zelf een 980Ti en pricewatch: Acer XB270HU Zwart en dat gaat prima.

Battlefront op Ultra settings met 80-100FPS (hangt ook af van je CPU, ik heb een oude)

[ Voor 23% gewijzigd door Koning Willy op 22-11-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Koning Willy schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:00:
[...]

Een 980Ti sowieso, al zijn twee 980's krachtiger, je zult veel meer problemen hebben.

Ik heb zelf een 980Ti en pricewatch: Acer XB270HU Zwart en dat gaat prima.

Battlefront op Ultra settings met 80-100FPS (hangt ook af van je CPU, ik heb een oude)
Dan gaan we mooi voor een TI, heb een 4790k dus dat zal geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Uberdude schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:22:
[...]

Dan gaan we mooi voor een TI, heb een 4790k dus dat zal geen probleem zijn
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de combinatie 4790K, GTX 980Ti en ASUS RoG Swift PG278Q fan-tas-tisch is! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Yonix schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:45:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de combinatie 4790K, GTX 980Ti en ASUS RoG Swift PG278Q fan-tas-tisch is! _/-\o_ :9~
Ewww TN ;)

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart

[ Voor 23% gewijzigd door Koning Willy op 22-11-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ach, ik heb diverse schermen gehad met IPS-, AMVA- en TN-panelen en zo slecht is het TN-paneel van de PG278Q niet; ik ben er héél blij mee. :)

Je zult altijd mensen blijven hebben die zweren bij IPS, maar 'at the end of the day' is het allemaal subjectief, hoeveel benchmarks en recensies je er ook tegenaan gooit.

Maar goed, het bovenstaande is een discussie voor een ander topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Yonix schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:32:
[...]

Ach, ik heb diverse schermen gehad met IPS-, AMVA- en TN-panelen en zo slecht is het TN-paneel van de PG278Q niet; ik ben er héél blij mee. :)

Je zult altijd mensen blijven hebben die zweren bij IPS, maar 'at the end of the day' is het allemaal subjectief, hoeveel benchmarks en recensies je er ook tegenaan gooit.

Maar goed, het bovenstaande is een discussie voor een ander topic. ;)
Ik denk dat het niet subjectief is of IPS beter is dan TN maar gewoon een "feit'. En dan gaan mensen altijd over reactietijden beginnen terwijl IPS sneller is (2.75ms vs 4.0ms):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C8XaIVZ.jpg

Maarja offtopic idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:41
Vraagje:

Het "euvel" dat de GTX970 met 4 GB heeft, is dat ook zo met de GTX960 en 4 GB?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
D_Jeff schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:33:
Vraagje:

Het "euvel" dat de GTX970 met 4 GB heeft, is dat ook zo met de GTX960 en 4 GB?
Nee.

De 970 heeft dat probleem omdat het een kreupele 980 is waarbij 1/8 van de core uitgeschakeld is (en daardoor ook een deel van de geheugenbus).

De 960 is een hele andere chip. :)

Edit: Los daarvan is de performance impact ver te zoeken van die 3.5Gb. In de praktijk zal je er weinig van merken.

[ Voor 13% gewijzigd door Blaat op 23-11-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
op welk vlak merk je dat zo een monitor 'beter' is? heb nu een dell u2713h vraag het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

lapino schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:50:
op welk vlak merk je dat zo een monitor 'beter' is? heb nu een dell u2713h vraag het me gewoon af.
Jouw monitor excelleert in kleurweergave. Jouw monitor kan 100% sRGB + 99% adobeRGB kleurruimte afdekken.
"Beter" is hier natuurlijk een relatief begrip; beter voor jou betekent wellicht dat je qua beeldbewerking/fotografie geen compromis wilt sluiten; het moet een zo goed mogelijke kleurweergave en kleurruimtedekking hebben, terwijl voor gamers de lag en aanwezige overshoot heel belangrijk is.

Omdat TN flink inlevert in kijkhoek en kleuren, is het onder gamers nu ook populair om toch een IPS scherm te willen hebben (uiteraard met zo min mogelijk compromissen op de lag en overshoot). En dát is nu langzaamaan steeds beter aan het worden, dus waarom nog TN als het ook met IPS kan ;)

Nu nog een IPS paneel met 100% adobeRGB dekking, G-sync, 2ms responsetime en 0,0 overshoot voor maar 600 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
lapino schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:50:
Sommige mensen waarderen een hoge refresh rate en adaptive sync een stuk meer dan kleurechtheid.

Voor verschillende doelen zijn verschillende schermen op de markt dus om nou te zeggen dat er een "beter" is dan de ander is wat bot.

De perfecte monitor bestaat op dit moment namelijk niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ok vroeg het me gewoon af, ik vind kleurechtheid belangrijk voor mijn foto-werk maar aan de andere kant is gsync en hoge fps ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Wolf:

Als je bij de X34 het daadwerkelijke beeldscherm (dus zonder de bezels) meet, wat is dan de hoogte en de breedte :?

Ben wel heel benieuwd hoe dat zich verhoudt met mijn 24" monitor.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 43 ... 45 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.