Heb je toevallig de rom nog ergens mee geopend?
Niet tegen dit probleem aangelopen.
Niet tegen dit probleem aangelopen.
[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 05-10-2015 15:10 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 05-10-2015 15:10 ]
Nee, nooit zo geweest.calsonic schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:46:
Oké wist niet dat het vandaag de dag niet meer nodig was vroeger wel namelijk
Verwijderd
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Tja maar die ene sensor meet natuurlijk nooit alles. Er zit maar één sensor voor de VRM's en niks voor het geheugen. Ik zou het idd eerst goed controleren, maar niet door een enkele sensor uit te lezen, maar door alles zelf te controleren met je ogen.SAiN ONeZ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:00:
Met een tool als hwinfo64 lees je ook de vrm temps uit, en nog wat sensors op je VGA, zou dat even goed checken voordat je zometeen "fried electronics" ruikt..
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 10:48 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 13:12 ]
ik kan me nu nog niet iets bedenken waardoor je CPU de bottleneck gaat zijn.JimZzter schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:06:
Even een vraag voor de kenners hier, ga eindelijk m,n GTX680 upgraden naar een eventuele GTX980ti. Echter heb ik nog wel een i7 3770K, zal dit een ontzettende bottleneck worden?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Dat ligt dus echt geheel aan de game. Ik heb recent nog een post gezien over iemand met 2500K en 980TI die framedrops had in cities:skyline en in the witcher 3 in stedelijk gebied. Klakkeloos zeggen dat de 2500K prima mee kan is dus helaas niet helemaal waar.JimZzter schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:37:
Ok thanks, dan word het een gtx980ti:D leuke upgrade:D:D
Verwijderd
Dat hangt dus compleet af van de kloksnelheid, een hop 2500k's zullen gewoon op 4.1-4.4 ghz draaien.Ardjee schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:40:
[...]
Dat ligt dus echt geheel aan de game. Ik heb recent nog een post gezien over iemand met 2500K en 980TI die framedrops had in cities:skyline en in the witcher 3 in stedelijk gebied. Klakkeloos zeggen dat de 2500K prima mee kan is dus helaas niet helemaal waar.
That said: in de meeste gevallen gaat je 2500k prima meekomen, dus je 980TI gaat niet compleet overkill zijn, maar wel een beetje.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Dat veranderd niets aan het feit dat dat bij sommige games de bottleneck eerder op de cpu dan op de gpu zal liggen. Een clockspeed boost van 500 MHz-900MHz gaat dat niet opeens compleet veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:52:
[...]
Dat hangt dus compleet af van de kloksnelheid, een hop 2500k's zullen gewoon op 4.1-4.4 ghz draaien.
[ Voor 9% gewijzigd door JimZzter op 09-10-2015 20:13 ]
Verwijderd
Nee, met The Witcher 3 had ik ook een merkbare fps drop (10-20 denk ik ongeveer). Heb ook Battlefront beta gespeeld maar merkte daar tussen de oude en de nieuwe (voor Battlefront optimized) geen verschil. Kan best verschil zijn daar hoor, maar heb geen FPS meter daar (ik gebruik die van Steam altijd).Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:52:
Heb je dat alleen met Rocket League, ik wil de drivers gaan installeren maar heb geen msi kaart, en wil de drivers installeren voor Battlefront.
[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 12-10-2015 09:28 ]
Fujifilm X-Pro1
De Nvidia Pascal generatie komt op z'n vroegst in Q2 van 2016; ik gok dat het nog wel 10 maanden duurt tot de officiële release.floppie86 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:37:
Hoi! Hoe zit het met de timing voor de aankoop van een 970 op dit moment? Zit z'n opvolger (en dus een prijsdaling/beter model) er alweer aan te komen, of duurt dat nog wel even?
Ik moet zeggen dat de 970 bij mij zichzelf overtreft hoor met geweldige prestaties op 3440x1440(60hz) het is een ontzettend goeie kaart. Ik geniet er nog steeds heel erg van het gebruik.stin00 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
De Nvidia Pascal generatie komt op z'n vroegst in Q2 van 2016; ik gok dat het nog wel 10 maanden duurt tot de officiële release.
Verder blijft de 970 GTX een prachtige kaart dankzij de combinatie van laag verbruik, lage geluidsproductie en perfecte performance op een 1920x1080 resolutie (60Hz).
Ze lijken verder ook uitzonderlijk waardevast omdat de kaart zo populair is en ook nog wel even zal blijven. Ik verwacht nog lang geen prijsdaling en de timing om er een te kopen is ook uitstekend nog
Ah top! Is er dan nog een beste keuze voor merk? Ik zie namelijk bovenaan in de pricewatch (populairst) niet degene staan die door tweakers als beste getest is..stin00 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
De Nvidia Pascal generatie komt op z'n vroegst in Q2 van 2016; ik gok dat het nog wel 10 maanden duurt tot de officiële release.
Verder blijft de 970 GTX een prachtige kaart dankzij de combinatie van laag verbruik, lage geluidsproductie en perfecte performance op een 1920x1080 resolutie (60Hz).
Ze lijken verder ook uitzonderlijk waardevast omdat de kaart zo populair is en ook nog wel even zal blijven. Ik verwacht nog lang geen prijsdaling en de timing om er een te kopen is ook uitstekend nog
Fujifilm X-Pro1
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming edition is een super performer van een kaart. Zo luid is 'ie niet en het overklokt heerlijk als je van dat houd. Echter lijkt me dat niet nodig omdat de kaart in de juiste temperatuur omgeving besluit om 1440mhz te draaien ipv de cijfers die zij adverteren. Mijn ervaringen met deze kaart zijn tot zover uitstekend te noemen. Alleen als ik overdreven veel vraag aan mijn kaart, doet het soms moeilijk. Maar alles op 1920x1080 of 2560x1440 spelen en je hebt een epische kaart voor een goed bedrag.floppie86 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
Ah top! Is er dan nog een beste keuze voor merk? Ik zie namelijk bovenaan in de pricewatch (populairst) niet degene staan die door tweakers als beste getest is..![]()
Dan ga ik maar eens een 970 inbouwen, gaat mijn processor wel een bottleneck worden denk ik (Phenom x4 955), maar dat is een probleem voor later.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 10:12 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2015 19:48 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
SLI en later een G-Sync monitor.Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:26:
Even snel een vraagje: wat zou jij doen? Een tweede GTX 980Ti (voor SLI-madness) of een G-Sync monitor (2560x1440p @144Hz)?
Ik ben naar beide opties benieuwd, want ik heb nog nooit een SLI-systeem gehad, maar ik heb ook nog niet mogen spelen met G-Sync. What to do?
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Als je nu een 1080P 60Hz monitor hebt zou ik zonder twijfel voor een nieuwe monitor gaan.Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:26:
Even snel een vraagje: wat zou jij doen? Een tweede GTX 980Ti (voor SLI-madness) of een G-Sync monitor (2560x1440p @144Hz)?
Ik ben naar beide opties benieuwd, want ik heb nog nooit een SLI-systeem gehad, maar ik heb ook nog niet mogen spelen met G-Sync. What to do?
[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 26-10-2015 13:54 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
Je kan dus zeggen dat het grotendeels van de gespeelde games en je eisen daarin afhangt. Niet elke game heeft fatsoenlijke multi-gpu support waardoor de investering van 700,- al snel erg zonde wordt. Ook hoeft niet iedereen per se in elke game 8x MSAA.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:55:
Ik merk dat ik zelfs al wat aan een gtx 980 ti heb op 1080p maar dat heeft meer te make met de game instellingen. Ik neem geen genoegen als ik geen 2xMSAA aan kan zetten of geen Hairworks kan instellen omdat de performance hit te groot word.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
En zou de Asus RoG Swift PG278Q dan een goede investering zijn i.c.m. een enkele GTX 980Ti?Wolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:53:
[...]
Als je nu een 1080P 60Hz monitor hebt zou ik zonder twijfel voor een nieuwe monitor gaan.
Een SLI setup ga je pas wat van merken vanaf 1440P en meer. Bovendien gaat de increase in fps niet opwegen tegen de eye candy van een hogere resolutie en de smoothness van g-sync.
Ik draai nu met volle tevredenheid een enkele 980ti op een 34" 3440x1440 100Hz G-Sync monitor (de Acer Predator X34).
Verwijderd
De meeste games schalen goed met MGPU tenminste dat is mijn ervaring van meerdere mgpu systemen de afgelopen jaren. Dat zal nu niet veel anders zijn vermoed ik? Verder 2-4xAA is vrij normaal ik zeg ook nergens dat 8xAA nodig is.Wolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:08:
[...]
Je kan dus zeggen dat het grotendeels van de gespeelde games en je eisen daarin afhangt. Niet elke game heeft fatsoenlijke multi-gpu support waardoor de investering van 700,- al snel erg zonde wordt. Ook hoeft niet iedereen per se in elke game 8x MSAA.
Dezelfde resolutie op een paneel dat dat native ondersteunt zal natuurlijk altijd mooier zijn dan gedownscaled. En vergeet niet dat je ook op de Swift DSR kunt gebruiken waardoor het beeld nog scherper lijkt.Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:37:
[...]
En zou de Asus RoG Swift PG278Q dan een goede investering zijn i.c.m. een enkele GTX 980Ti?
Ik maak nu bijvoorbeeld vaak gebruik van Nvidia's DSR (veelal op 1440p i.c.m. mijn 1080p scherm) en ik vraag mij af wat het grote verschil dan is tussen 1440p DSR en 1440p native.
Nou ja misschien heb ik dan gewoon pech. Als ik bijvoorbeeld The Evil Within speel kan ik multiGPU niet aan de praat krijgen zonder vrij ernstige visuele glitches.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
De meeste games schalen goed met MGPU tenminste dat is mijn ervaring van meerdere mgpu systemen de afgelopen jaren. Dat zal nu niet veel anders zijn vermoed ik? Verder 2-4xAA is vrij normaal ik zeg ook nergens dat 8xAA nodig is.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ben al dik tevreden met mijn gewone LG 34UC87M-B op 60hz. Mijn 970 runt zelfs GTA op bijna alles max. Mij hoor je niet zeuren.Wolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:53:
[...]
Ik draai nu met volle tevredenheid een enkele 980ti op een 34" 3440x1440 100Hz G-Sync monitor (de Acer Predator X34).
Ik heb nu een 980Ti en neem binnenkort waarschijnlijk een tweede 980Ti. Puur om in 5K DSR of zelfs 5K Ultrawide (6880x2880 kan je net zo goed 7K x 3K noemen) straks te spelen.Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:26:
[ Voor 19% gewijzigd door Koning Willy op 29-10-2015 21:44 ]
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Letterlijk 1 tikje gegeven in afterburner om te kijken wat er zou gebeurenDeathchant schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:35:
74,2 is best goedMijn FTW+ heeft 65,9%
Vanwaar de 15MHz overclock?
Ik heb ook een LG 34UC87M-B en ik vind 60hz echt meer dan voldoende om te gamen. Waarvoor zou je eigenlijk iets hoger willen dan 60hz tenzij je competitive wilt gamen? Dat is hoe ik er zelf naar op kijk. Verder vond ik deze monitor zelf erg duur, en een nog duurder scherm halen zou mij enorm dwars zitten voor een tijd. Maar goed, die Acer is zeker een pracht ding!Koning Willy schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:38:
[...]
Ik heb nu een 980Ti en neem binnenkort waarschijnlijk een tweede 980Ti. Puur om in 5K DSR of zelfs 5K Ultrawide (6880x2880 kan je net zo goed 7K x 3K noemen) straks te spelen.
Heb nu een pricewatch: Acer XB270HU Zwart maar binnenkort upgraden/downgraden naar pricewatch: Acer Predator X34bmiphz Aluminium, Zwart
Is echt "next-gen" spelen dan (screenshots gemaakt op een pricewatch: LG 34UC87M-B Zwart die alweer terug is wegens 60hz = slideshow)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Umm omdat het zelfde verhaal is als 30FPS vs 60FPS?Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Ik heb ook een LG 34UC87M-B en ik vind 60hz echt meer dan voldoende om te gamen. Waarvoor zou je eigenlijk iets hoger willen dan 60hz tenzij je competitive wilt gamen? Dat is hoe ik er zelf naar op kijk. Verder vond ik deze monitor zelf erg duur, en een nog duurder scherm halen zou mij enorm dwars zitten voor een tijd. Maar goed, die Acer is zeker een pracht ding!
[ Voor 5% gewijzigd door Koning Willy op 30-10-2015 14:22 ]
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Het verschil met 60hz tov 100hz is best wel groot te noemen. Ik dacht er ook altijd net zo over zoals jij dat doet. Het is vooral merkbaar als je in een game en FPS drop hebt rond de 60 en je daarna weer naar 100+ FPS gaat. Het is een gewoon een heel stuk vloeiender en responsive. Je kan 60hz wel voldoende vinden maar je kan niet de voordelen negeren. Het heeft niets te maken met competitive gamen, mensen die dit beweren weten vaak het verschil niet meet 60+ fps of hebben er te kort mee gewerkt om het verschil te merken.Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Ik heb ook een LG 34UC87M-B en ik vind 60hz echt meer dan voldoende om te gamen. Waarvoor zou je eigenlijk iets hoger willen dan 60hz tenzij je competitive wilt gamen? Dat is hoe ik er zelf naar op kijk. Verder vond ik deze monitor zelf erg duur, en een nog duurder scherm halen zou mij enorm dwars zitten voor een tijd. Maar goed, die Acer is zeker een pracht ding!
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Je bf4 verhaal is lulkoek, want er vanuit gaan dat een speler beter wordt met betere randapparatuur is niet waar. Ik kan je garanderen dat dat niet zo is, geef een BF4 pro bijvoorbeeld een normale 60hz monitor, en hij zal nog steeds even goed spelen. Gear =/= skill in games(algemeen). Overigens zou ik je kunnen vertellen dat de inputlag van 24ms afhangt van de instellingen van de monitor, je hebt een low, middle en high input. Had je even de middle moeten proberen, dan haalt je monitor goeie prestaties. In de TFT central review waar de LG34UC87M( of B ) wordt meegenomen zul je zien dat het volledig afhangt van de instellingen. Maar in hoeverre dit je zou tegenwerken in een game? No clue. Ik speel Warframe af en toe en dat is een spel met een behoorlijk hoog temp (wel aan te raden), ik merk toch echt geen micro stuttering of lag, en ik weet toch echt wel hoe die dingen eruit zien van mijn ouwe SLI build.Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:19:
[...]
Umm omdat het zelfde verhaal is als 30FPS vs 60FPS?
In dat zelfde Battlefield 4 potje doe je 50 kills ipv 30 kills en ga je minder dood. Heeft niks te maken met competitief zijn, je kunt gewoon meer acties per minuut maken![]()
Zelfs bij third person games zoals GTA V voelt 75FPS beter aan.
Daarnaast heeft die LG geen G-SYNC en een enorme inputlag van 24ms vergeleken met de 2.75 (snelste monitor ter wereld): pricewatch: Acer XB270HU Zwart
[afbeelding]
Ik heb 2 jaar met een 144hz monitor gezeten, ik heb nooit een verbetering gemerkt in mijn prestaties. Verder speel ik veel minder tegenwoordig om nog verder te willen investeren in een monitor met de capaciteit om hoger dan 60hz te gaan. 60FPS is voldoende voor de gemiddelde genieter zoals ik. En hogere refresh rate heeft alles te maken met competitive gamen. Iemand die middelmatig in een game is en een snellere monitor haalt wordt niet plotseling een wereld klasse speler. Zulke conclusies trekken over anderen dat ze er ook niks van snappen is een vooroordeel. Als ik een argument riep als " 60 fps en 100fps, de menselijk oog kan maar 60FPS zien!" dan zou ik mij diep diep schamen.OMD schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
Het verschil met 60hz tov 100hz is best wel groot te noemen. Ik dacht er ook altijd net zo over zoals jij dat doet. Het is vooral merkbaar als je in een game en FPS drop hebt rond de 60 en je daarna weer naar 100+ FPS gaat. Het is een gewoon een heel stuk vloeiender en responsive. Je kan 60hz wel voldoende vinden maar je kan niet de voordelen negeren. Het heeft niets te maken met competitive gamen, mensen die dit beweren weten vaak het verschil niet meet 60+ fps of hebben er te kort mee gewerkt om het verschil te merken.
Oh nee niet dit weer...Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:14:
[...]
Als ik een argument riep als " 60 fps en 100fps, de menselijk oog kan maar 60FPS zien!" dan zou ik mij diep diep schamen.
Ik ontken niet dat het niet vloeiend is of responsive, mijn argument was dat het vrij zinloos was om meer te investeren als je niet competitive wilt gamen. Je zal er echt niet van beter worden.
Dan ben jij de eerste die beweert dat zijn scherm van 1500 Euro hem een beter speler maakt. Helaas klink je zelf als een wannabe E-sporter wanneer je zo een statement maakt.Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:26:
[...]
Oh nee niet dit weer...
Dit is het Nvidia topic, geen Xbox One of PS4 topic... naast het feit dat we geheel offtopic gaan.
Bij mij was mijn K/D bijna verdubbeld door mijn nieuwe monitor, keyboard, muis en mousepad. Geloof mij nou maar, je wordt gewoon afgeslacht zonder goeie gear, zeker op bepaalde servers.
Als je in een voertuig zit te campen zal je niet veel merken van die 144hz maar als je veel op "Pistol/Knife only server" speelt dan draait het net als bij CS:GO om milliseconden.
Dus met ethernet kabel spelen, je muis en toetsenboord instellen op 1000hz, je monitor overdrive op maximum zetten, maximum pre rendered frames op 1 zetten in Nvidia Control Panel, dat zijn allemaal dingen die het verschil tussen leven en dood kunnen maken.
En heeft niks te maken met competitief gamen aka wannabe E-sporter te maken, zoveel mogelijk noobs pwnen blijft altijd leuk
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Onzin.Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:26:
[...]
Bij mij was mijn K/D bijna verdubbeld door mijn nieuwe monitor, keyboard, muis en mousepad. Geloof mij nou maar, je wordt gewoon afgeslacht zonder goeie gear, zeker op bepaalde servers.
Als je in een voertuig zit te campen zal je niet veel merken van die 144hz maar als je veel op "Pistol/Knife only server" speelt dan draait het net als bij CS:GO om milliseconden.
Dus met ethernet kabel spelen, je muis en toetsenboord instellen op 1000hz, je monitor overdrive op maximum zetten, maximum pre rendered frames op 1 zetten in Nvidia Control Panel, dat zijn allemaal dingen die het verschil tussen leven en dood kunnen maken.
En heeft niks te maken met competitief gamen aka wannabe E-sporter te maken, zoveel mogelijk noobs pwnen blijft altijd leuk
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik speel alles behalve competitive. Het maakt niet uit wie of wat ik achter het scherm neerzet. Iedereen ziet en merkt het verschil. Mijn prestaties boeien mij totaal niet. Weet ook niet waarom je dat als argument neer gooit maar dat terzijde. Ik speel zelfs amper shootersPhntm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:14:
[...]
Ik heb 2 jaar met een 144hz monitor gezeten, ik heb nooit een verbetering gemerkt in mijn prestaties. Verder speel ik veel minder tegenwoordig om nog verder te willen investeren in een monitor met de capaciteit om hoger dan 60hz te gaan. 60FPS is voldoende voor de gemiddelde genieter zoals ik. En hogere refresh rate heeft alles te maken met competitive gamen. Iemand die middelmatig in een game is en een snellere monitor haalt wordt niet plotseling een wereld klasse speler. Zulke conclusies trekken over anderen dat ze er ook niks van snappen is een vooroordeel. Als ik een argument riep als " 60 fps en 100fps, de menselijk oog kan maar 60FPS zien!" dan zou ik mij diep diep schamen.
Ik ontken niet dat het niet vloeiend is of responsive, mijn argument was dat het vrij zinloos was om meer te investeren als je niet competitive wilt gamen. Je zal er echt niet van beter worden.
[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 30-10-2015 18:02 ]
60hz is ook gewoon een slideshow. Het mensenlijke oog ziet dan wel niet in frames, maar als je toch iets erbij moest zetten dan zou het gaan om miljoenen frames per second.OMD schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:52:
[...]
Kijk, mensen die zeggen dat 60fps een slideshow is gaat me een beetje te ver. Dat lees je her en der ook wel. Ander voordeel van 144hz is tearing. Daar heb je veel minder last van als met een krachtige kaart speelt. Iets zegt met dat jij daar totaal geen last van hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 30-10-2015 23:16 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door novalite op 31-10-2015 19:05 ]
Mijn speeltje
Windows 10 i.c.m. één van de meest recente Nvidia drivers (of GeForce Experience software) levert nogal problemen op.novalite schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:23:
Hoe zijn de ervaringen hier met SLi i.c.m Windows 10?
Ik heb sinds een paar dagen namelijk 2 970's in SLi staan maar loop regelmatig tegen een crashende driver aanIk draai de laatste driver 358.50
Heb elders gelezen dat dit een probleem zou zijn van NVIDIA drivers i.c.m windows 10.
Is hier op één of andere manier een fix voor of ben ik voorlopig beter af met downgraden naar Windows 8.1?
edit
Ben inmiddels Windows 8.1 maar aan het installeren...
Kreeg vanuit het niets blauwe schermen die wijzen op problemen met de driver. Hoop maar dat dit de oplossing gaat worden.
Heb inmiddels in Windows 8.1 dezelfde problemen helaas.Yonix schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:31:
[...]
Windows 10 i.c.m. één van de meest recente Nvidia drivers (of GeForce Experience software) levert nogal problemen op.
Het GeForce-forum staat vol met topics hierover en ikzelf loop tegen het probleem dat de drivers mijn 980Ti underclocken i.c.m. Windows 10 en GeForce Experience. Daar wordt aan gewerkt gelukkig.
[ Voor 22% gewijzigd door novalite op 31-10-2015 22:31 ]
Mijn speeltje
Verwijderd
Dat had ik in eerste instantie ook gedaan.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:23:
En als je het nog een 2e keer test zonder die DDU en gewoon de drivers er op laten staan? Dat een installatie vast loopt zegt niet gelijk dat de kaart kapot is. Ik zou op zijn minst nog in een ander systeem testen.
Mijn speeltje
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door prickly pete op 01-11-2015 21:42 ]
Vandaag bij de winkel netjes een nieuwe gekregen nadat ook daar was vastgesteld dat de kaart niet goed was.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:31:
Dus je wil zeggen dat de winkel jou een RMA kaart heeft verkocht als nieuw, als dat zo is een splinternieuwe kaart terug eisen of het volledige bedrag terug eisen want dit gaat in mijn ogen echt at te ver. Een beetje troep verkopen als nieuw ruikt naar oplichting.
Mijn speeltje
Ahum!Wolveres schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:00:
Ik heb al een tijdje een 1440P scherm en zit te overwegen om mijn 680GTX te vervangen zodat ik ALL THE PIXELS! kan gebruik op hoge kwaliteit.
Het belangrijkste is dat ik op 1440P kan gamen in goede/max kwaliteit voor zowel nu als in de (nabije) toekomst. Ik zit te twijfelen tussen de 970 (+prijs), de 980 (+memory, +snelheid) en de 390 (++memory, +prijs). Het grootste twijfelpunt is de future proofing van deze drie kaarten in combinatie met de prijs. Zal met de meerprijs van de 980 de kaart echt merkbaar langer aan de bovenstaande critera kunnen voldoen, of is de 970/390 een betere keuze al met al?
En in reallife?Outlandos schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:53:
Mijn 2 460's in SLI vervangen voor een 2e hands MSI GTX 970 Gaming Edition. Mijn PC is al ruim 4 jaar oud, maar de performance increase die deze upgrade meebracht is huge: in 3D Mark fire test van 5000 naar iets boven de 10000. Erg blij met de nieuwe kaart. Hij is ook echt super stil
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ja wereld van verschil, ik kan gewoon alles op high of zelfs ultra spelenChojinZ schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:03:
[...]
En in reallife?
Voor mij nooit meer SLI/CF. Onlangs 2 GTX970 kaarten verkocht en ingeruild voor een GTX980TI. Wat een drama is SLI zeg. De helft van mijn games ondersteund het niet waardoor je maar op 1 kaart speelt.
Het gepiel met nvidia Inspector was ik op een gegeven ogenblik ook helemaal zat.
Het enige waar ik dan weer nooit last van had was microstutter. Maar dat zal wel komen door de games die ik speel
Ik had een paar jaar geleden een 6990 van AMD. Toen was het ook prut maar ik had eigenlijk gehoopt dat multi-gpu support nu gemeen goed was. Maar nee.....![]()
*einde rant*
Haha ik heb dezelfde kaart (sinds kort) en monitorTechno Overlord schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:35:
Ik heb momenteel een MSI GTX 970 Gaming 4G icm een Samsung HM2693 monitor. De montior heeft als resolutie 1920x1200, een response van 5ms en een vernieuwingsfrequentie van 60hz. Hij stamt van 2008 en heeft een TN panel.
Nu vraag ik me af of een nieuwe monitor echt mooier beeld geeft als dat wat ik nu heb. Ik denk dan aan een monitor met een 1440p resolutie en 100 of 144hz. Ik begrijp dat ik er dan nog een 970 in SLI bij moet zetten of moet upgraden naar een 980ti.
Ik ben bang dat wanneer ik deze zaken aanschaf, ik te weinig verschil ga merken. Kan iemand hier een eenduidig antwoord op geven?
[ Voor 39% gewijzigd door outlandos op 04-11-2015 13:37 ]
Het verschil tussen 1080P/60 en 1440P/144 is optisch enorm hoog (dus hetzelfde zal voor 1200P ook gelden). Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je daar geen spijt van zult krijgen!Techno Overlord schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:35:
Ik heb momenteel een MSI GTX 970 Gaming 4G icm een Samsung HM2693 monitor. De montior heeft als resolutie 1920x1200, een response van 5ms en een vernieuwingsfrequentie van 60hz. Hij stamt van 2008 en heeft een TN panel.
Nu vraag ik me af of een nieuwe monitor echt mooier beeld geeft als dat wat ik nu heb. Ik denk dan aan een monitor met een 1440p resolutie en 100 of 144hz. Ik begrijp dat ik er dan nog een 970 in SLI bij moet zetten of moet upgraden naar een 980ti.
Ik ben bang dat wanneer ik deze zaken aanschaf, ik te weinig verschil ga merken. Kan iemand hier een eenduidig antwoord op geven?
Nou qua beeld is 1440p echt een aanrader naar mijn mening ,zeker op een grotere monitor..Techno Overlord schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:35:
[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2015 14:04 ]
Forever raver!
Forever raver!
Dat is ongeveer even snel als 1 980ti. Heb je alleen wel het probleem dat de game het moet ondersteunen. Ik ben zelf over gegaan van 970 sli naar een 980ti en dat is toch wat minder problematisch allemaal.Techno Overlord schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:58:
maar twee 970's doen het truukje wel?
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 15:12 ]
Het is toch een 'ASUS RoG Swift PG278Q G-Sync Monitor' geworden en ik heb er geen spijt van; wat een scherm!Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:26:
[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 22-11-2015 12:57 ]
Ik zou even een topic in CAA openen.Uberdude schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:12:
Heb een tijdje geleden een rog swift monitor gekocht en ik zat er aan te denken om mijn gpu te upgraden, heb op het moment een 980. Wat is dan de beste keuze, een 2e 980 of overstappen op een 980ti?
Een 980Ti sowieso, al zijn twee 980's krachtiger, je zult veel meer problemen hebben.Uberdude schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:12:
Heb een tijdje geleden een rog swift monitor gekocht en ik zat er aan te denken om mijn gpu te upgraden, heb op het moment een 980. Wat is dan de beste keuze, een 2e 980 of overstappen op een 980ti?
[ Voor 23% gewijzigd door Koning Willy op 22-11-2015 20:01 ]
Dan gaan we mooi voor een TI, heb een 4790k dus dat zal geen probleem zijnKoning Willy schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:00:
[...]
Een 980Ti sowieso, al zijn twee 980's krachtiger, je zult veel meer problemen hebben.
Ik heb zelf een 980Ti en pricewatch: Acer XB270HU Zwart en dat gaat prima.
Battlefront op Ultra settings met 80-100FPS (hangt ook af van je CPU, ik heb een oude)
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de combinatie 4790K, GTX 980Ti en ASUS RoG Swift PG278Q fan-tas-tisch is!Uberdude schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:22:
[...]
Dan gaan we mooi voor een TI, heb een 4790k dus dat zal geen probleem zijn
Ewww TNYonix schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:45:
[...]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de combinatie 4790K, GTX 980Ti en ASUS RoG Swift PG278Q fan-tas-tisch is!![]()
[ Voor 23% gewijzigd door Koning Willy op 22-11-2015 23:22 ]
Ach, ik heb diverse schermen gehad met IPS-, AMVA- en TN-panelen en zo slecht is het TN-paneel van de PG278Q niet; ik ben er héél blij mee.
Ik denk dat het niet subjectief is of IPS beter is dan TN maar gewoon een "feit'. En dan gaan mensen altijd over reactietijden beginnen terwijl IPS sneller is (2.75ms vs 4.0ms):Yonix schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:32:
[...]
Ach, ik heb diverse schermen gehad met IPS-, AMVA- en TN-panelen en zo slecht is het TN-paneel van de PG278Q niet; ik ben er héél blij mee.
Je zult altijd mensen blijven hebben die zweren bij IPS, maar 'at the end of the day' is het allemaal subjectief, hoeveel benchmarks en recensies je er ook tegenaan gooit.
Maar goed, het bovenstaande is een discussie voor een ander topic.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Nee.D_Jeff schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:33:
Vraagje:
Het "euvel" dat de GTX970 met 4 GB heeft, is dat ook zo met de GTX960 en 4 GB?
[ Voor 13% gewijzigd door Blaat op 23-11-2015 15:37 ]
Jouw monitor excelleert in kleurweergave. Jouw monitor kan 100% sRGB + 99% adobeRGB kleurruimte afdekken.lapino schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:50:
op welk vlak merk je dat zo een monitor 'beter' is? heb nu een dell u2713h vraag het me gewoon af.
Sommige mensen waarderen een hoge refresh rate en adaptive sync een stuk meer dan kleurechtheid.lapino schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:50:
op welk vlak merk je dat zo een monitor 'beter' is? heb nu een dell u2713h vraag het me gewoon af.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq