Dit is echt niet het weer om te gaan benchmarken, want inmiddels is het bijna 21.00u en nog steeds 27 graden Celsius buiten en dat vindt mijn nieuwe MSI GeForce GTX 980Ti GAMING 6G niet heel erg fijn.
Anyhow, hier zijn alvast wat resultaten van de synthetische benchmarks:
Graphics score: 20.394
Tijdens 3D Mark 2013 tikt de kaart de
1474MHz aan; iets harder en ik merk dat de kaart onstabiel raakt (driver die vastloopt, 3D Mark 2013 die afsluit met een error en Uningine Heaven 4.0 die op zwart scherm gaat). Waarschijnlijk krijgt de kaart dan nét niet genoeg juice van mijn voeding (Seasonic 620W), omdat er ook andere componenten in mijn systeem voorzien zijn van een OC, of wordt het de kaart allemaal net iets teveel i.v.m. de hitte.
Voor nu is dit zeker een prima score i.c.m. een Intel Core i5-4690K (@4,5 GHz) en een mooie verbetering tegenover de 9000+ score van mijn vorige GPU (Sapphire R9 290X TRI-X OC).
Uningine Heaven 4.0 geeft met de bovenstaande settings een score van
2522 (@101 FPS).
Wat betreft het geluidsniveau en de temperatuur van de kaart kan ik zeggen dat de kaart onwijs stil is, maar helaas in IDLE (als de fans niet draaien) een beetje warm blijft (@51 graden Celsius). Echter, dat ligt aan de case (CoolerMaster N300, die al aardig vol zit) en niet aan de GPU, want zodra ik de fans op 55% snelheid laat draaien (wat nog steeds muisstil is!

) daalt de temperatuur naar een fijne 34 graden Celsius.
Al met al een heerlijke kaart, die onwijs stil is en zich ook zonder problemen laat overklokken.

Vanavond helaas geen tijd meer om een game te spelen, maar dat komt morgen zeker goed.
@OMD: Ik zie dat jij dezelfde CPU en GPU hebt. Wat is jouw 3D Mark 2013-score?