Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Nu AMD de prijs van de 290X heeft verlaagd en fps in de meeste games hoger ligt dan de GTX970, zou dan zuinigheid, lagere temps en HDMI2.0 dé doorslag geven om toch dan voor die GTX970 te gaan?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Nvidia kaart heeft in mijn ogen hogere resale waarde.

De kaart wordt minder warm en heeft naar mijn gevoel een langere levensduur.

Alleen ik verpats mijn kaarten altijd na 1 of 2 jaar aan iemand die of wil upgraden of een tweede voor sli zoekt.

Nu komen we er dus achter dat hij niet het volledige geheugen kan aanspreken en dus vertraagd met extreme settings waar je met sli dus redelijk tegen aan kan zitten met een redelijk aantal games.

Oftewel minder vraag zometeen 2dehands dus in mijn geval minder inruilwaarde en dus grotere verlies post zou best iets gecompenseerd willen worden bvb 100€ extra of een korting van 100€ op de volgende nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

"naar jouw gevoel een langere levensduur"...dat zou goed kunnen ja, echter zoek ik nog steeds naar bewijzen die laten zien dat radeon kaarten sneller sterven dan nvidia kaarten.
Als je een 290X lightning koopt, zit je op dezelfde temperatuur als een GTX970 op full load :) Is dan wel 3 slots vs 2 slots maar toch :)

Ik vind het wel een slimme zet van AMD om de prijzen te verlagen.
Overigens de GTX970 kan wél het volledige geheugen aanspreken ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Nou ze blijven niet even warm mijn kaart begint met bf4 niet eens aan de ventilatoren.
Of heel af en toe een klein beetje.
Daarnaast vind ik shadowplay en twitch ondersteuning erg mooie opties die amper fps kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:31
Wolf schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:22:
Ik heb net even met Alternate gebeld.

Zij zijn op dit moment in overleg met NVidia om te kijken of er een goede softwarematige of firmwarematige oplossing hiervoor is. Als NVidia dat niet kan zal er meegewerkt moeten worden met het omruilen en retourneren van kaarten.

Ik heb het advies gekregen later deze week nog even terug te bellen omdat ze dan waarschijnlijk meer weten.
Ik heb nu ook contact opgenomen met Alternate en bij mij zeggen ze dat als de kaart gewoon werkt zoals deze ontworpen is door Nvidia. :+

Ze houden zich nu van de domme maar dit verhaal krijgt nog een staartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

TRAXION schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:03:
Nvidia kaart heeft in mijn ogen hogere resale waarde.

De kaart wordt minder warm en heeft naar mijn gevoel een langere levensduur.

Alleen ik verpats mijn kaarten altijd na 1 of 2 jaar aan iemand die of wil upgraden of een tweede voor sli zoekt.

Nu komen we er dus achter dat hij niet het volledige geheugen kan aanspreken en dus vertraagd met extreme settings waar je met sli dus redelijk tegen aan kan zitten met een redelijk aantal games.

Oftewel minder vraag zometeen 2dehands dus in mijn geval minder inruilwaarde en dus grotere verlies post zou best iets gecompenseerd willen worden bvb 100€ extra of een korting van 100€ op de volgende nvidia kaart.
Hardware kopen met als overweging een hogere toekomstige resale waarde is in mijn opinie echt mierenneuken. Je neemt die gok in de wetenschap dat je niet in de toekomst kunt kijken en de toekomstige prijs afhankelijk is van zeer veel factoren.

Voorbeeld: Als morgen AMD komt met een kaart die sneller is dan de 980, maar goedkoper is dan je 970. Dan kan je zo al 150 euro van je verwachte resale waarde wegstrepen. Ga je dan ook huilen dat die 970 een shit kaart is, omdat het niet je 'resale' verwachtingen voldoet...? Kom toch op man.

Sorry, maar als je hierover gaat zeuren, dan ben je er ook echt naar op zoeken. Gewoon 'verkeerd' gegokt dit keer.

[ Voor 48% gewijzigd door Deem op 30-01-2015 13:59 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

glnk schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Ik heb nu ook contact opgenomen met Alternate en bij mij zeggen ze dat als de kaart gewoon werkt zoals deze ontworpen is door Nvidia. :+

Ik denk van niet.

De verwachte prestaties matchen, de spec's op de doos matchen, de kaart toont geen defecten. Alleen dan intern het op X manier werkt ipv Y, iets, dat verder geen invloed heeft op de verwachte prestaties, ga jij moeilijk doen. Succes ermee.

[ Voor 25% gewijzigd door Deem op 30-01-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07
glnk schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Een staartje, wat voor soort staartje doel je op? De reactie die je krijgt is immers correct. Je kunt op dit moment niet meer verwachten van een retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 23:22
sjekneck schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:55:
[...]

Een staartje, wat voor soort staartje doel je op? De reactie die je krijgt is immers correct. Je kunt op dit moment niet meer verwachten van een retailer.
Het gaat er niet om dat hij werkt zoals hij ontworpen is maar dat hij niet voldoet aan de verwachten die men heeft als men naar de specs kijkt die op de doos staan. 4gb GDDR5/256bit, ik verwacht dan redelijkerwijs dat er 4gb opzit dat een geheugenbus van 256bit heeft, dit is echter niet het geval, waardoor het product niet aan de specificatie op de doos voldoet en dus een ondeugdelijk product is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn twee fronten en het heeft geen zin om met elkaar te discussiëren.
Blijf je tevreden laat het zo.
Niet tevreden ? neem de nodige stappen...

Heeft het ook een beetje gehad...

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
wimdezoveelste schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Het gaat er niet om dat hij werkt zoals hij ontworpen is maar dat hij niet voldoet aan de verwachten die men heeft als men naar de specs kijkt die op de doos staan. 4gb GDDR5/256bit, ik verwacht dan redelijkerwijs dat er 4gb opzit dat een geheugenbus van 256bit heeft, dit is echter niet het geval, waardoor het product niet aan de specificatie op de doos voldoet en dus een ondeugdelijk product is...
Dan moet je maatregelen gaan treffen als technische specificaties je ding zijn. Ga naar je verkoper en claim je geld terug. De bus zit erop en het geheugen ook, de chip kan het echter niet volledig benutten, daar kan je retailer ook niks aan, maar zo werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=spZJrsssPA0]

Hier het hele verhaal. Ik kon er wel om lachen. De werkelijkheid zit er niet eens ver vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glnk schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:59:
[video]

Hier het hele verhaal. Ik kon er wel om lachen. De werkelijkheid zit er niet eens ver vanaf :D
HELD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Deem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:47:
[...]

Hardware kopen met als overweging een hogere toekomstige resale waarde is in mijn opinie echt mierenneuken. Je neemt die gok in de wetenschap dat je niet in de toekomst kunt kijken en de toekomstige prijs afhankelijk is van zeer veel factoren.

Voorbeeld: Als morgen AMD komt met een kaart die sneller is dan de 980, maar goedkoper is dan je 970. Dan kan je zo al 150 euro van je verwachte resale waarde wegstrepen. Ga je dan ook huilen dat die 970 een shit kaart is, omdat het niet je 'resale' verwachtingen voldoet...? Kom toch op man.

Sorry, maar als je hierover gaat zeuren, dan ben je er ook echt naar op zoeken. Gewoon 'verkeerd' gegokt dit keer.
Je leest niet goed wat ik schrijf, de 970 is minder interresant om in sli te draaien door de beperking die er nu is.

Ik vind het hele debacle over het gebeuren overtrokken voor mensen met maar een enkele kaar omdat je meestal zoveel opties erin moet persen voordat je over die 3,5gb gaat.

Op het moment dat je sli gaat draaien en dus genoeg power hebt voor alle prachtige praal inclusief AA of eventueel resolution scale of uhd dan gaat het probleem je opbreken.

Dus zodirekt minder vraag naar sli met deze kaart waardoor dus de "economie" vraag voor deze kaart inkakt.

Ik heb mijn 670 nog voor een redelijk leuke prijs kunnen verkopen omdat deze kaart goed meekomt en icm een tweede in sli meer dan genoeg eruit kan persen op fullhd.

Ik ben dus juist naar een 4gb kaart gegaan vanwege de mogelijke upgrade naar sli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mooie verzameling met reacties van webshops:
http://nl.hardware.info/n...-belgische-shops-mogelijk

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

TRAXION schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:56:
[...]

Je leest niet goed wat ik schrijf, de 970 is minder interresant om in sli te draaien door de beperking die er nu is.

Ik vind het hele debacle over het gebeuren overtrokken voor mensen met maar een enkele kaar omdat je meestal zoveel opties erin moet persen voordat je over die 3,5gb gaat.

Op het moment dat je sli gaat draaien en dus genoeg power hebt voor alle prachtige praal inclusief AA of eventueel resolution scale of uhd dan gaat het probleem je opbreken.

Dus zodirekt minder vraag naar sli met deze kaart waardoor dus de "economie" vraag voor deze kaart inkakt.

Ik heb mijn 670 nog voor een redelijk leuke prijs kunnen verkopen omdat deze kaart goed meekomt en icm een tweede in sli meer dan genoeg eruit kan persen op fullhd.

Ik ben dus juist naar een 4gb kaart gegaan vanwege de mogelijke upgrade naar sli.
Natuurlijk heb ik goed gelezen.
Je zit te zeuren dat de markt voor JOU videokaart straks mogelijk hierdoor inkakt, want oei oei, dan kan JIJ hem straks voor minder geld verkopen. Goh, wat erg.
De 970 heeft 4GB waarvan 3,5 als een blok maar benut worden, afschuwelijk voor die mensen met SLI, afgrijselijk zeg. Wat zal die 500mb eenzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Deem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:11:
[...]

Natuurlijk heb ik goed gelezen.
Je zit te zeuren dat de markt voor JOU videokaart straks mogelijk hierdoor inkakt, want oei oei, dan kan je hem straks voor minder geld verkopen. pff.
De 970 heeft 4GB waarvan 3,5 als een blok maar benut worden, afschuwelijk voor die mensen met SLI, afgrijselijk zeg. Wat zal die 500mb eenzaam zijn.
Ja toevallig kijk ik naar resale value als ik iets koop dit doe ik zowel met een huis auto als ook ict gerelateerde zaken.
MIJN mening is inderdaad dat er best een compensatie vanuit nvidia aangeboden kan worden.

Als jij dat daar niet mee eens bent maakt mij niet heel veel uit en als er genoeg gebruikers zijn die hier zo over denken komt er in Amerika vast en zeker wel een zaak.

Even een analogie ernaast, wat als ik een auto koop die een turbo compressor heeft.
Deze gespecificeerd is op 120kw waarmee ik door de bergen etc zou kunnen trekken op het moment dat ik een caravan erachter hang.
Deze door een fout van de fabrikant van de compressor en of turbo niet genoeg druk opbouwt zodat ik niet genoeg vermogen heb om een caravan te kunnen trekken dan is mijn resale value ook lager omdat mensen met een caravan niet meer tot de doelgroep behoren.

[ Voor 21% gewijzigd door TRAXION op 30-01-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

TRAXION schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:17:
[...]

Ja toevallig kijk ik naar resale value als ik iets koop dit doe ik zowel met een huis auto als ook ict gerelateerde zaken.
MIJN mening is inderdaad dat er best een compensatie vanuit nvidia aangeboden kan worden.

Als jij dat daar niet mee eens bent maakt mij niet heel veel uit en als er genoeg gebruikers zijn die hier zo over denken komt er in Amerika vast en zeker wel een zaak.

Even een analogie ernaast, wat als ik een auto koop die een turbo compressor heeft.
Deze gespecificeerd is op 120kw waarmee ik door de bergen etc zou kunnen trekken op het moment dat ik een caravan erachter hang.
Deze door een fout van de fabrikant van de compressor en of turbo niet genoeg druk opbouwt zodat ik niet genoeg vermogen heb om een caravan te kunnen trekken dan is mijn resale value ook lager omdat mensen met een caravan niet meer tot de doelgroep behoren.
Prima, Ik hoop dan dat jij eerlijk je kaart terugstuurt met de bijgevoegde boodschap "Dit product kan mijn geschatte toekomstige resell waarde niet halen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
De angel is eruit gelukkig.... let's carry on with our lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Deem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:22:
[...]

Prima, Ik hoop dan dat jij eerlijk je kaart terugstuurt met de bijgevoegde boodschap "Dit product kan mijn geschatte toekomstige resell waarde niet halen".
Zucht... al zou ik een tweede erbij kopen voor sli met een nieuw uhd scherm dan voldoet de kaart ook niet.

In deze faalt nvidia gewoon hard met het product dan hadden ze het product mank moeten maken op het gebied van sli.
Deze kaart is mijn optiek gewoon de beste optie om uhd te draaien in sli waarvoor onder andere ik deze gehaald heb.

De resale value niet de hoofdzaak van het probleem maar eerder een symptoom onderhevig aan de gevolgen van de fout in de memory architectuur.
Deze ik niet volgens de specs kon weten tevens niet uit revieuws kon halen maar nu mensen dus inderdaad uhd + sli draaien en dergelijke problemen ondervinden.

Mijn opzet met deze kaart was mijn cockpit afbouwen en op 3 schermen tegelijk te gamen eventueel in sli dat sli zie ik nu dus niet gebeuren en zal dus pracht en praal uit moeten zetten hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

TRAXION schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:29:
[...]

Zucht... al zou ik een tweede erbij kopen voor sli met een nieuw uhd scherm dan voldoet de kaart ook niet.

In deze faalt nvidia gewoon hard met het product dan hadden ze het product mank moeten maken op het gebied van sli.
Deze kaart is mijn optiek gewoon de beste optie om uhd te draaien in sli waarvoor onder andere ik deze gehaald heb.

De resale value niet de hoofdzaak van het probleem maar eerder een symptoom onderhevig aan de gevolgen van de fout in de memory architectuur.
Deze ik niet volgens de specs kon weten tevens niet uit revieuws kon halen maar nu mensen dus inderdaad uhd + sli draaien en dergelijke problemen ondervinden.

Mijn opzet met deze kaart was mijn cockpit afbouwen en op 3 schermen tegelijk te gamen eventueel in sli dat sli zie ik nu dus niet gebeuren en zal dus pracht en praal uit moeten zetten hierdoor.
Zucht... Er is geen fout met het product zelf gemaakt. Tevens kan/kon je ook niet weten hoe het product volgens jou wel zou moeten. Tevens zijn er al maanden reviews van SLI en 4k in omloop. De prestaties zijn niet anders geworden door dit nieuws. Het probleem is dat de marketingafdeling verkeerd heeft gecommuniceerd, maar dat maakt dit product niet beter, of slechter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
wittereus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:27:
[...]

De angel is eruit gelukkig.... let's carry on with our lives.
Das mooi ik heb een msi ik zal de computer boer waar ik hem gehaald heb vragen of deze contact wil opnemen met zijn distributeur en deze terug brengen en dan maar eens kijken welke kaart we dan halen.

Of een 980 of dan toch maar naar het amd kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Deem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Zucht... Er is geen fout met het product zelf gemaakt. Tevens kan/kon je ook niet weten hoe het product volgens jou wel zou moeten. Tevens zijn er al maanden reviews van SLI en 4k in omloop. De prestaties zijn niet anders geworden door dit nieuws. Het probleem is dat de marketingafdeling verkeerd heeft gecommuniceerd, maar dat maakt dit product niet beter, of slechter....
En schijnbaar benchmarks waar ze of A niet gekeken hebben naar frametime of B waar het probleem in de driver afgevangen wordt.

Feit blijft dat ik absoluut geen gestotter wil in een widescreen setup omdat ik er dan kotsmisselijk achter vandaan kom na een uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je een GTX 980 koopt beloon je nVidia, door een product te kopen waar meer winst op zit. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
-The_Mask- schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:37:
Als je een GTX 980 koopt beloon je nVidia, door een product te kopen waar meer winst op zit. :p
True maar met r290x in crossfire kan ik een extra groep aanleggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

TRAXION schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:37:
[...]

En schijnbaar benchmarks waar ze of A niet gekeken hebben naar frametime of B waar het probleem in de driver afgevangen wordt.

Feit blijft dat ik absoluut geen gestotter wil in een widescreen setup omdat ik er dan kotsmisselijk achter vandaan kom na een uur rijden.
Onzin en nogal suggestief. Vandaar dat tests niet alleen om framerates en benchmarks gaan, maar vaak getest word met een breed aanbod van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:37:
Dat ze dat maar met z'n allen doen zo gaat er mss rapper een 980Ti of titan II/X komen >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Betekend het nu ook dat ik mijn GTX970 retour kan doen en dan het bedrag terug krijg? Heb er 380€ voor betaald en wanneer ik de GTX970 nu koop ben ik al weer iets goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Deem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Onzin en nogal suggestief. Vandaar dat tests niet alleen om framerates en benchmarks gaan, maar vaak getest word met een breed aanbod van games.
Ja en zodirekt hebben we daadwerkelijk games die de volle 4gb voltrekken en dan komt het gezeur pas nou ik ben het liever voor en vervang de kaart.

Ik ben ook niet blij met de gang van zaken aangezien dit mij weer tijd kost om heen en weer te rijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

-Bas schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:40:
Betekend het nu ook dat ik mijn GTX970 retour kan doen en dan het bedrag terug krijg? Heb er 380€ voor betaald en wanneer ik de GTX970 nu koop ben ik al weer iets goedkoper uit.
Is afhankelijk van de zaak waar je de kaart gekocht hebt. Ik zou bij hun informeren wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

-Bas schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:40:
Ligt eraan waar je em gekocht hebt en welke winkel direct geld teruggeeft.

Ik denk niet dat ik hoef te zeggen dat het eigenlijk wel niet zo netjes is als je een GTX970 gaat terugsturen om vervolgens gewoon hetzelfde product opnieuw te kopen tegen een lagere prijs....

Een re-release van de GTX970 verwacht ik overigens niet, omdat je anders veel te dicht zit bij de GTX980 of misschien zelfs wel een GTX980 hebt als het gefixed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik stond op het punt om een GTX 970 aan te schaffen, maar wacht nu nog maar even af.

Als ze de driver aanpassen zodat software niet meer 3.5 gb kan alloceren, dan zou het toch tot consistentere resultaten moeten leiden toch? (dikke leek). Wat mij betreft gooien ze er nog is €50 vanaf en plakken ze op de nieuwe batches een 3.5 stickertje. Of zullen ze met een refresh kaartje komen een soort Boost editie of een GTX 975?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
"Ik denk niet dat ik hoef te zeggen dat het eigenlijk wel niet zo netjes is als je een GTX970 gaat terugsturen om vervolgens gewoon hetzelfde product opnieuw te kopen tegen een lagere prijs...."

^dit
Nee dat snap ik, de webwinkels worden hier uiteindelijk de dupe van en ik op de lange termijn ook. Ik ga maar eens kijken wat 4lauch mij aan kan bieden, wil de kaart niet retour doen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seez schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:49:
Ik stond op het punt om een GTX 970 aan te schaffen, maar wacht nu nog maar even af.

Als ze de driver aanpassen zodat software niet meer 3.5 gb kan alloceren, dan zou het toch tot consistentere resultaten moeten leiden toch? (dikke leek). Wat mij betreft gooien ze er nog is €50 vanaf en plakken ze op de nieuwe batches een 3.5 stickertje. Of zullen ze met een refresh kaartje komen een soort Boost editie of een GTX 975?
Nieuwe Nvidia-kaarten komen in maart uit, eventjes afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Exact, wat wil je ervoor in de plaats... De GTX970 is nog steeds de beste kaart in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:50:
[...]

Nieuwe Nvidia-kaarten komen in maart uit, eventjes afwachten dus.
Ah ? bronnen ?
Want ja ik heb een nieuwe kaart nodig om wat deftiger te kunnen gamen op 4K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

seez schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:49:
Of zullen ze met een refresh kaartje komen een soort Boost editie of een GTX 975?
Wat zou een refreshkaartje dan zijn? Een gefixte GTX970 lijkt mij gewoon een GTX980 gezien het feit dat ze de uitgeschakelde L2 opnieuw zouden moeten enablen. Maar goed, ik ben geen elektronica/GPU expert.
Er zit nu ong. een 10%-15% prestatieverschil in. Zelfs ALS ze de 970 gefixed zouden krijgen, zou die veel te dicht tegen de GTX980 aanlopen en zou dus GTX980 overbodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:54:
[...]

Wat zou een refreshkaartje dan zijn? Een gefixte GTX970 lijkt mij gewoon een GTX980 gezien het feit dat ze de uitgeschakelde L2 opnieuw zouden moeten enablen. Maar goed, ik ben geen elektronica/GPU expert.
Er zit nu ong. een 10%-15% prestatieverschil in. Zelfs ALS ze de 970 gefixed zouden krijgen, zou die veel te dicht tegen de GTX980 aanlopen en zou dus GTX980 overbodig zijn.
Jah een 290X was ook beetje overbodig als je een 290 kon kopen voor 200 euro minder en mss minder dan 10% minder perfomance. : :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik verwacht een GTX980Ti en mogelijk een GTX960Ti.

Er zit een vrij groot gat tussen de 960 en de 970.

[ Voor 69% gewijzigd door Deem op 30-01-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Deathchant schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:54:
[...]

Dan kunnen ze beter de GTX 980 refreshen en de bestaande GTX 980 als GTZ 970 verkopen. Iedereen blij.
Nouja nvidia een stuk minder.
(Dit is natuurlijk totaal niet realistisch, maar als de prestatieverschillen toch maar 15% zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:56:
Ik verwacht een GTX980Ti en mogelijk een GTX960Ti
Ik hoop op een 980Ti :) hopelijk overclockt hij ook een beetje anders heeft ook geen zin :p

Maarja tegen dat er Lightning of kingpin versies van komen zijn we weer een jaar verder :/

Al heeft MSI geen 980 Lightning uitgebracht omdat ze vermoeden dat er iets achter kwam dus fingers crossed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik denk dat het volgende gaat gebeuren met nieuwe kaarten en het prijsverloop:

Enthousiast
- GTX Titan 2: 1200 euro (ongeveer zoals de eerste Titan)
- GTX 990 (dual GTX980 op 1 PCB): 850-1000 euro

Topsegment
- GTX 980Ti: 500-600 euro
- GTX 980: 400-500 euro
- GTX 970: 300 euro

Midrange
- GTX 960Ti: 225-250 euro
- GTX 960: 125-150 euro

Ik zie absoluut geen ruimte voor een GTX975 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop echt dat ze een 980Ti uitbrengen want 1200 euro gaat mijn petje ook te boven :)
Iets van 800 euro heb ik er voor over voor een lightning 980Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:08:
Ik denk dat het volgende gaat gebeuren met nieuwe kaarten en het prijsverloop:

Enthousiast
- GTX Titan 2: 1200 euro (ongeveer zoals de eerste Titan)
- GTX 990 (dual GTX980 op 1 PCB): 850-1000 euro

Topsegment
- GTX 980Ti: 500-600 euro
- GTX 980: 400-500 euro
- GTX 970: 300 euro

Midrange
- GTX 960Ti: 250 euro
- GTX 960: 200 euro

Ik zie absoluut geen ruimte voor een GTX975 o.i.d.
Sorry om te zeggen; De 390(X) zal onverslagen blijven tot Nvidia komt met Pascal in 2016. _/-\o_
En die 990 zal beter presteren dan een TItan 2 :9 voor minder geld. De Titan Z was ook 3000€ aan begin...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
En opeens komt een geld terug actie uit de grond gestampt en snel ook. Kunnen de mensen die zich bekocht voelen hier gebruik van gaan maken en weer tevreden doorgaan met hun leven.
Jullie zijn mits jullie retailer hier ook aan meewerkt letterlijk als koning behandeld. Geef hen ook een eerlijke kans en koop daar dan ook je alternatief als bedankje.

Nu ben ik benieuwd of de fabrikanten nvidia een mes op de keel kunnen zetten om niet uiteindelijk de retailers en fabrikanten hiervoor te laten bloeden. Ik vermoed dat een partij als Asus en Msi hen relatief makkelijk onder druk kunnen zetten als grote board partners.

Ik ga gewoon lekker verder gamen met me 970, die blijft lekker zitten waar die zit.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:10:
[...]

Sorry om te zeggen; De 390(X) zal onverslagen blijven tot Nvidia komt met Pascal in 2016. _/-\o_
En die 990 zal beter presteren dan een TItan 2 :9 voor minder geld. De Titan Z was ook 3000€ aan begin...
Laat AMD eerst maar eens een fatsoenlijke opvolger maken. Met het huidige verbruik en de warmte ontwikkeling is dat geen makkelijke opgave. Zolang ze nog steeds op 28nm moeten produceren net zoals nVidia gaat het nog een flinke opgave worden om een chip te maken die over de maxwell chip heen walst zonder extreem veel meer te kosten of niet koel te houden is.

[ Voor 33% gewijzigd door sjekneck op 30-01-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk en hoop dat Nvidia dat niet laat gebeuren :)

Je zou denken dat ik Nvidia fanboy ben maar het is gewoon vanaf dag 1 dat ik er mee bezig ben dat ik nvidia gericht ben , idem bij Msi.

Al heb ik much respect voor AMD hun 5870 gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia666 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:14:
Ik denk en hoop dat Nvidia dat niet laat gebeuren :)

Je zou denken dat ik Nvidia fanboy ben maar het is gewoon vanaf dag 1 dat ik er mee bezig ben dat ik nvidia gericht ben , idem bij Msi.

Al heb ik much respect voor AMD hun 5870 gehad :)
Asus (misschien komt het door de legendarische JJ)> MSI all the way
sjekneck schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:12:
Laat AMD eerst maar eens een fatsoenlijke opvolger maken. Met het huidige verbruik en de warmte ontwikkeling is dat geen makkelijke opgave. Zolang ze nog steeds op 28nm moeten produceren net zoals nVidia gaat het nog een flinke opgave worden om een chip te maken die over de maxwell chip heen walst zonder extreem veel meer te kosten of niet koel te houden is.
De 390(X) reference komt met aio waterkoeler en heeft een verbruik van 300W (helaas).
Zoals Linus het zegt; Performance > Power efficiency

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een GTX 980 valt niet te Ti-en. Model met hogere kloksnelheid zal er deze generatie ook niet komen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:35:
Een GTX 980 valt niet te Ti-en. Model met hogere kloksnelheid zal er deze generatie ook niet komen.
Kijk eens wat AMD heeft ge-upload op hun kanaal ivm 4GB :

"It's not a performance issue" :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hilarisch :p

Kan ik alleen maar aanmoedigen deze dingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Volgens mij word ik inmiddels genegeerd bij Alternate terwijl ik gewoon netjes ben geweest. Goede after sales. En dat heeft een Q-Shops keurmerk: https://www.qshops.org/consumenten/leden/alternate-nederland

Had ik maar bij Azerty of 4Launch besteld, zij nemen gewoon kaarten terug en dat is zoals het zou moeten zijn bij elke webshop in dit geval.

[ Voor 10% gewijzigd door glnk op 30-01-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Even het één en ander opgeruimd. Weer ontopic mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeurende 970 bezitters is dat ook ontopic ? :9 O-) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kunnen we hiervoor geen aparte topic starten?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MSI GTX 970 en er is 1 fanblade spontaan afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:39
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:08:
Ik heb een MSI GTX 970 en er is 1 fanblade spontaan afgebroken.
Volgens mij ben je de derde al in dit topic en ook op het internet is dit te vinden. Die MSI's zijn niet van de beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nu, de fan draait zonder onbalans nog maar die is er wel natuurlijk.
RMA sturen voor zoiets is ook weer lastig, kaart kwijt een tijd, wat gaat het antwoord zijn, wat krijg je terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 02:13:
Ik twijfel nu, de fan draait zonder onbalans nog maar die is er wel natuurlijk.
RMA sturen voor zoiets is ook weer lastig, kaart kwijt een tijd, wat gaat het antwoord zijn, wat krijg je terug?
Met een soortgelijk probleem (ratelende fan van een 560ti) heb ik eens contact opgenomen met Gigabyte en gevraagd of zij zo'n fan onder garantie wilden opsturen, zodat ik het low-budget prul zelf kon wisselen.
Dat was voor beide partijen wel zo handig.
Een week later had ik twee nieuwe fannetjes in huis. ;)

Als je het er alsnog bij wilt laten zitten en de fan krijgt onbalans dan is het te overwegen ook het tegenoverliggende fanblad af te breken/knippen.
Niet geweldig natuurlijk maar het herstelt wel de onbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Deem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:52:
Exact, wat wil je ervoor in de plaats... De GTX970 is nog steeds de beste kaart in dit segment.
Dat zegt Nvidia zelf ja. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 15:34
Heb nog even wat meer Frametimes gemeten, zie hier: http://imgur.com/a/pEAd2

Maandag mag ik van MyCom mijn 970 wisselen voor een ASUS R9 290x DCII OC.
Ga ik dan kijken of de 970 idd "de beste kaart in dit segment" is.

Ga benchmarken in Dying Light, pCars en Metro LL. Denk wel dat de 970 wint, maar met hoeveel zie ik dan wel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door serphilith op 31-01-2015 19:45 . Reden: Imgur link fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 22:37
Vraag me af wat al die winkels gaan doen met de teruggestuurde kaarten. Ergens refurb o.i.d. verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
Flying schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:00:
Vraag me af wat al die winkels gaan doen met de teruggestuurde kaarten. Ergens refurb o.i.d. verkopen?
MyCom koopt de kaart terug van mii en verkoopt hem 2de hands zeiden ze over de telefoon.
Denk dat je hem dan terug zien in de actie pagina op de site, of bij de veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dan haal ik binnenkort mooi goedkoop een 2e 970 =]
Hoe je het ook wendt of keert, 970 is nog steeds de beste bang for buck. Het hele gezeik over de specs doet daar geen afbraak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
unfor schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:42:
Dan haal ik binnenkort mooi goedkoop een 2e 970 =]
Hoe je het ook wendt of keert, 970 is nog steeds de beste bang for buck. Het hele gezeik over de specs doet daar geen afbraak aan.
Daar geef ik je gelijk in, maar ik wil geen kaart van een maker die niet eerlijk is. Als blijkt dat AMD ook zoiets gaat flikken in de R7 en R9 serie, dan is het hetzelfde probleem en ga ik ook terug naar de winkel, word dan wel moeilijk om een andere te zoeken behalve een Intel igp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik zie net dat er het volgende is gepost op het Nvidia forum:
João Vaz: This is not a problem? How come? This GPU is announced by NVidia as working with 64 ROP's and a bandwith of 224 that is not achieved in all the VRAM..
Abrar: I agree that there has been a glitch at the reviewers end. The card is still one of the best for its price, João, I can completely understand your frustration..
João Vaz: Fustration? Are you trying to make somekind of a parody out of this? I'm really ANGRY about it. Telling me that is a reviewers glitch is somehow a way that tells me that Nvidia is trying to blame others for their job.
Nu schuiven ze dus de schuld af op de reviewers. Op de website van Nvidia zelf staan ook de foute specs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
glnk schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:01:
Ik zie net dat er het volgende is gepost op het Nvidia forum:

[...]

Nu schuiven ze dus de schuld af op de reviewers. Op de website van Nvidia zelf staan ook de foute specs :X
Sinds wanneer heeft het aantal ROP's en geheugen bandwidth nou enige relevantie?
Alsof de 970 daardoor ineens minder is dan hij was tijdens de reviews.
Dat er iemand zeikt over de 3.5/0.5 split dat snap ik (blijft gemierenneuk), maar de rest is totaal irrelevant.

P.S. Ik heb gisteren lekker Shadow of Mordor zitten spelen met ~3.7 GB Vram gebruik, geen stutter gezien en FPS is stabiel.

Vroeger kochten we GPU's ook gewoon omdat ze snel waren, VRAM monitoren is zelfs pas iets van de laatste jaren. Het interesseerde mij geen ene fuck of mijn 3Dfx Voodoo nou 1 of 2 shaders had, als hij maar snel was.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 31-01-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
unfor schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:35:
[...]

Sinds wanneer heeft het aantal ROP's en geheugen bandwidth nou enige relevantie?
Alsof de 970 daardoor ineens minder is dan hij was tijdens de reviews.
Dat er iemand zeikt over de 3.5/0.5 split dat snap ik (blijft gemierenneuk), maar de rest is totaal irrelevant.

P.S. Ik heb gisteren lekker Shadow of Mordor zitten spelen met ~3.7 GB Vram gebruik, geen stutter gezien en FPS is stabiel.
Je hebt nu al een paar keer gezegd dat jij geen problemen ondervind en ik ben blij voor je. Ik heb wel problemen met de kaart en ik erger me aan hoe Nvidia met klanten om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
glnk schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:49:
[...]

Je hebt nu al een paar keer gezegd dat jij geen problemen ondervind en ik ben blij voor je. Ik heb wel problemen met de kaart en ik erger me aan hoe Nvidia met klanten om gaat.
zolang ik de zelfde personen zie jammeren over irrelevante dingen zoals rops blijf ik ook reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

unfor schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:51:
[...]
zolang ik de zelfde personen zie jammeren over irrelevante dingen zoals rops blijf ik ook reageren. :)
Als jij sirieus denkt dat ROPS geen enkele vorm van invloed hebben op de performance van de kaart en irrelevant zijn voor je fps en frametimes heb ik slecht nieuws voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Thomg schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:28:
[...]

Als jij sirieus denkt dat ROPS geen enkele vorm van invloed hebben op de performance van de kaart en irrelevant zijn voor je fps en frametimes heb ik slecht nieuws voor je.
Ja maar het is ook niet zo zwart/wit als jij nu beweert. Als jij denkt dat jij de performance van de ROPS denk te kunnen uitdrukken in een getalletje X of W, dan denk je zeker nog steeds dan een Pentium 4 4Ghz, sneller is den een i7 op 2,5 ghz, want hoger getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Deem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Ja maar het is ook niet zo zwart/wit als jij nu beweert. Als jij denkt dat jij de performance van de ROPS denk te kunnen uitdrukken in een getalletje X of W, dan denk je zeker nog steeds dan een Pentium 4 4Ghz, sneller is den een i7 op 2,5 ghz, want hoger getal.
Natuurlijk niet, zoveel invloed heeft het nou ook weer niet, maar om het nou helemaal weg te douwen en te beweren dat het geen invloed heeft is flauwe kul :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Thomg schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Natuurlijk niet, zoveel invloed heeft het nou ook weer niet, maar om het nou helemaal weg te douwen en te beweren dat het geen invloed heeft is flauwe kul :F
Natuurlijk heeft het invloed, dat is de manier waarop de 980 gecastreerd is om hem een 970 te maken.
Maar wat ik zeg is dat de performance daarom niet ineens minder is als de reviews waarop men hun koop gebaseerd hebben.
Die is immers nog steeds het zelfde als voordat dit bekend raakte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ja maar die ene ROP ga je never en nooit terugkrijgen, nooit! Of je moet een 980 kopen.

Het is nooit de intentie geweest van Nvidia om de 970 met 8 ROPS te verkopen. Ik geloof oprecht dat ze er niet over gelogen hebben, maar de marketing een fout heeft gemaakt. Vandaar dat ze ook open en gedetaileerd zijn.

Thats it! Het probleem is niet dat die ROP minder is, nee, het probleem is dat er niet de juist info gecommuniceert is. Het verandert verder helemaal niets aan de 970 en de manier waarop die bedoeld is.

Welke game is nog speelbaar op een 970 met alles max open om die 4 gig de consumeren? Dat schakel je je grafische settings toch 1 minimaal tandje lager? Maakt het de kaart beter of slechter. NEE!

[ Voor 25% gewijzigd door Deem op 31-01-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

unfor schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:58:
[...]

Natuurlijk heeft het invloed, dat is de manier waarop de 980 gecastreerd is om hem een 970 te maken.
Maar wat ik zeg is dat de performance daarom niet ineens minder is als de reviews waarop men hun koop gebaseerd hebben.
Die is immers nog steeds het zelfde als voordat dit bekend raakte. ;)
Ah, heb je post verkeerd geïnterpreteerd.
Deem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:01:
Ja maar die ene ROP ga je never en nooit terugkrijgen, nooit! Of je moet een 980 kopen.
Het is nooit de intentie geweest van Nvidia om de 970 met 8 ROPS te verkopen. Ik geloof oprecht dat ze er niet over gelogen hebben, maar de marketing een fout heeft gemaakt. Vandaar dat ze ook open en gedetaileerd zijn.

Thats it! Het probleem is niet dat die ROP minder is, nee, het probleem is dat het niet juist te info gecommuniceert is.
Ik denk dat je nvidia iets teveel de voordeel van de twijfel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

derx666

mecker ende blaet

Buiten dit gedoe met ROPS en memory blijft natuurlijk het probleem dat er best veel mensen zijn die serieuze performance problemen hebben met de 970gtx: https://forums.geforce.co...load-and-other-issues-/1/
Dit was voor mij de eerste reden om nog even te wachten met mijn aankoop. Ook dde diverse berichten in het iRacing forum waar gesproken wordt dat de kaart slechter presteert dan wat je zou verwachten. 1 persoon heeft hem teruggestuurd omdat hij onder iRacing lagere min fps haalde met 3 schermen dan met een 660ti. iRacing draait op dit moment nog op een dx9 engine (ze zijn bezig met een upgrade naar dx11, maar dat zal nog wel even duren), en ik vermoed dat het daarmee te maken heeft en dat het evt met drivers te fixen is. Ik wacht gewoon geduldig af tot dat er duidelijkheid komt wat er gaat gebeuren, en of nieuwere drivers de performance problemen waarin gesproken wordt op het geforce forum zullen verminderen/oplossen. Tot die tijd blijft mn 670gtx nog even zitten waar ie zit :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Deem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:01:
Denk je echt dat het niet met opzet was, of in ieder geval dat ze het niet wilden verzwijgen? De GTX970 is ruim 4 maanden geleden geïntroduceerd, als het echt een intern communicatie foutje was geweest hadden ze dit een paar dagen of hooguit een week of 2 na de release al doorgehad. Het had NVidia, mocht dat de echte reden zijn geweest, dan gesierd als ze uit zichzelf hadden aangegeven dat er wat foute informatie was gegeven.
Dit hebben ze niet gedaan, sterker nog zelfs toen de berichten naar buiten kwamen dat de GTX970 anders was dan door NVidia aangegeven bleven ze defensief door dingen te zeggen als "ja maar je merkt het niet" en "het is nog altijd 4GB bruikbaar geheugen", ondanks dat je die term "bruikbaar" heel ruim moet opvatten in dit geval.
Welke game is nog speelbaar op een 970 met alles max open om die 4 gig de consumeren? Dat schakel je je grafische settings toch 1 minimaal tandje lager? Maakt het de kaart beter of slechter. NEE!
Waarom kopen mensen GPU's met veel geheugen? Ze kopen GPU's met veel VRAM om op hoge resolutie (bijvoorbeeld 4K) of met meerdere schermen te gamen. Dat je daarvoor soms/vaak meer dan 1 kaart voor nodig hebt doet er niet toe. Men doet dit zodat in SLI of Crossfire het geheugen geen bottleneck gaat vormen, aangezien bij b.v. surround gaming het VRAM gebruik flink toeneemt, maar je het VRAM van een SLI of Crossfire setup niet bij elkaar mag optellen.

Als je dan ook nog bedenkt dat de GTX970 voorheen zo ideaal leek, evenveel geheugen als een GTX980 maar je kreeg 2 GTX970's voor net iets meer dan de prijs van 1 GTX980, dan is het voor die mensen dubbel zuur dat ze grofweg 700 euro aan GPU's gespendeerd hebben en dan zoiets meemaken. Dan had men uiteindelijk toch beter een enkele GTX980 kunnen kopen; een wat lager gemiddelde FPS, maar wel de volledige 4GB en geen enorme FPS drops en stutters. Ik denk dat op dit moment, voor surround gaming, een enkele GTX980 een betere keuze is, of anders een tweetal R9 290's of R9 290X's.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 02:46
derx666 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:25:
Buiten dit gedoe met ROPS en memory blijft natuurlijk het probleem dat er best veel mensen zijn die serieuze performance problemen hebben met de 970gtx: https://forums.geforce.co...load-and-other-issues-/1/
Dit was voor mij de eerste reden om nog even te wachten met mijn aankoop. Ook dde diverse berichten in het iRacing forum waar gesproken wordt dat de kaart slechter presteert dan wat je zou verwachten. 1 persoon heeft hem teruggestuurd omdat hij onder iRacing lagere min fps haalde met 3 schermen dan met een 660ti. iRacing draait op dit moment nog op een dx9 engine (ze zijn bezig met een upgrade naar dx11, maar dat zal nog wel even duren), en ik vermoed dat het daarmee te maken heeft en dat het evt met drivers te fixen is. Ik wacht gewoon geduldig af tot dat er duidelijkheid komt wat er gaat gebeuren, en of nieuwere drivers de performance problemen waarin gesproken wordt op het geforce forum zullen verminderen/oplossen. Tot die tijd blijft mn 670gtx nog even zitten waar ie zit :)
Heb ook veel last van gpu usage drops en dan vooral in oudere games , Crysis 1 , GTA IV ( verschrikkelijk slecht geoptimaliseerde game natuurlijk ) maar de performance met mijn GTX 680 was een stuk stabieler in die games. In nieuwere games zoals Battlefield 4 en AC:Unity krijg ik gelukkig wel een hoge usage met hier en daar een paar drops. Ik heb het gevoel dat een goede driver een wereld van verschil zou kunnen maken. Ook moeten ze ervoor zorgen dat de boost functie uitgezet kan worden, sommigen ( waaronder ik ) willen gewoon altijd full power ongeacht de game die je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Ik weet niet of dit hier ook al bekend was:
http://nl.hardware.info/n...-belgische-shops-mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Laatst online: 17:35
Ik speel sinds de aankoop van de EVGA GTX970 FTW vaak COD:AW. Ik heb vanuit GeForce Experience de optimale instellingen laten toepassen.: COD:AW ziet er super goed uit met SMAA T2x en loopt bijna constant op 60 PFS zonder microstutters op mijn oude i7-950 op 4 GHz. Ik heb vsync geactiveerd, omdat ik een hekel heb aan tearing. Geheugen gebruik loopt net tegen de 3500 MB aan.
Voor mij is de stap van een GTX580 naar de GTX970 een goede stap geweest, ondanks dat ik het niet juist adverteren van de specs niet correct vind.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Eindelijk, Het is dan nu zover. Hier enkele reallife tests tussen de GTX 970/980 vs R9 290/290X, inclusief framerate en frametime.

<sarcasme mode>
Let vooral op de die enorme frametime spikes van de kreupele GTX970... doen ze bij AMD toch beter ... :X 8)7
</sarcasme mode>

1080p:

1440p:

[ Voor 54% gewijzigd door Deem op 01-02-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Alleen 1440p filmpje gekeken, maar zie geen verschil in frametime spikes.
Zo zie je maar weer, de onzin waar men zich druk over kan maken..

[ Voor 31% gewijzigd door unfor op 01-02-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik zie wel verschil: AMD heeft dus gemiddeld een hogere frame-time en meer uitschiets dan Nvidia. Zelf hun 290X presteert slechter op FPS en frame-time dan de 970. De enige game waarbij dat anders is, is Rise.

[ Voor 12% gewijzigd door Deem op 01-02-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Ik riep het ook al, maar sommige mensen zullen bij elke stutter nu denken dat het door het stukje trager aan te spreken geheugen zal komen. Elke hickup die ze nu zien zal gelijk naar de Vram gewezen worden. Waar je voorheen nog dachten aan een slechte optimalisatie van de driver/bad coding van de maker of een mogelijke bottleneck in hun set-up zullen sommige nu gelijk denken "oh dat komt door de minder snelle 500MB, zie je wel nVidia!"

Het enige waar ik van overtuigd ben tot nu toe is het spel Iracing, dit lijkt gewoon niet vlekkeloos te draaien op de 970. Of dit nou een voorbeeld is van het geheugen of gewoonweg slechte driver optimalisatie van nVidia laat ik in het midden.

[ Voor 16% gewijzigd door sjekneck op 01-02-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:35:
Eindelijk, Het is dan nu zover. Hier enkele reallife tests tussen de GTX 970/980 vs R9 290/290X, inclusief framerate en frametime.

<sarcasme mode>
Let vooral op de die enorme frametime spikes van de kreupele GTX970... doen ze bij AMD toch beter ... :X 8)7
</sarcasme mode>

1080p:
[video]

1440p:
[video]
Ja man, want een oude generatie (R9 290) vs een nieuwe generatie (970/980) is vet éérlijk.
Let maar straks op voor R9 390 vs een 970, dan wint die 390 met 30% op hogere resoluties en voor dezelfde prijs krijg je ook waterkoeling erbij (volgens geruchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
@Tweaker Sebas
Ik denk dat Deem bedoelde te zeggen dat die 'issue' wel meevalt van de GTX970. Dat de kaart niet slechter presteert dan andere kaarten ondanks dat het laatste deel (vram) minder snel aangesproken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is inderdaad, wat mij betreft, een storm in een glas water. Je moet overigens wel erg je best doen als je meer dan 3,5 GB Vram gebruikt; ook op een 2560x1440px resolutie. En ja dit is uit eigen ervaring met de Asus 970 GTX icm een 27" Qnix. Zelfs in Shadow of Mordor, waar ik 3774 Vram aantik, heb ik 0 last van hickups :)

Overigens vind ik die YouTube Assassins creed unity test wel leuk, maar niet helemaal valide. Als je naar de Assassins Creed website gaat dan zie je helemaal onderaan een groot Nvidia logo staan; waarschijnlijk is de game geoptimaliseerd voor Nvidia kaarten. Ze zouden toch zeker minimaal 3 games met 3 verschillende engines moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:08:
[...]

Ja man, want een oude generatie (R9 290) vs een nieuwe generatie (970/980) is vet éérlijk.
Let maar straks op voor R9 390 vs een 970, dan wint die 390 met 30% op hogere resoluties en voor dezelfde prijs krijg je ook waterkoeling erbij (volgens geruchten)
Ja, want dat gaat een eerlijke vergelijking worden om een dan oude 970/980 te vergelijken met een straalkachel met waterkoeling ala 390. De voorliefde voor een specifieke chipmaker druipt letterlijk van je post af B) . De waterkoeling is niet iets om blij mee te zijn. Deze stopt AMD er enkel op omdat die chip letterlijk in vlammen zou opgaan zonder. Dit is geen stap vooruit, maar een trieste vertoning. Een videokaart die alleen al 300w gaat verstoken is geen goede zaak. Elke keer als een dergelijke chip komt is er meer kritiek dan lof.
Indien de 390 niet over een 980 heen kan gaan zou het een raar verhaal zijn. Tegen de tijd dat deze er is is de concurent ook al driekwartjaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
-Bas schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:15:
@Tweaker Sebas
Ik denk dat Deem bedoelde te zeggen dat die 'issue' wel meevalt van de GTX970. Dat de kaart niet slechter presteert dan andere kaarten ondanks dat het laatste deel (vram) minder snel aangesproken kan worden.
Over het algemeen is er ook niets aan de hand, totdat je de 3.5GB VRAM passeert. Ik moet zeggen dat de video's erg cool zijn met die lopende grafieken erbij, alleen vermelden ze er niet bij hoeveel VRAM verbruikt werd. En zoals menigeen hier aangeeft zullen heel wat mensen, die "maar" op 1080P gamen, niet snel aan die 3.5GB komen.

Hier een soortgelijke test, met de GTX970, GTX980 en R9 290X. In de eerste grafiek van de 1080p test zijn de frametimes van de GTX970 heel stabiel (minder dan 3.5GB in gebruik). Kijk je vervolgens naar de 4K test, waar wel bijna 4GB VRAM gebruikt wordt, dan is het heel andere koek; de frametimes van de GTX970 gaan alle kanten op, de GTX980 verhoudt zich redelijk goed en de R9 290X doet het (op het laatste gedeelte na) even goed als de GTX980. Dit doet mij vermoeden dat in de hierboven geplaatste video's, het VRAM usage nooit boven de 3.5GB is gekomen.
Opmerkelijk is dat de R9 290X het bij de fullHD test (veel) slechter doet dan bij de 4K test, maar ze hebben niet kunnen achterhalen waardoor (ook niet na meerdere runs).

Er gaan nu ook geruchten dat de mobiele GTX980M hetzelfde probleem als de desktop GTX970 zou hebben. Ik zou zeggen neem dit voorlopig nog met een flinke korrel zout, want de hier opgegeven bron kan ik in ieder geval niet verifiëren. In dit artikel (ja helaas weer Duits, lang leve Google Translate?) schrijft men dat (volgens NVidia) de architectuur van de GTX980M anders is en het probleem niet zou hebben. Tot dusverre, totdat er meer bewijs linksom of rechtsom komt, blijft het een wellus-nietus spel.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Weet overigens iemand van jullie of de EVGA GTX 980 FTW nou ook komt met die nieuwe cooler (ACX2.0+) heeft met die mosfet cooling plate e.d.? Ik zie op de website alleen de 980 FTW met normale ACX2.0 cooler met artikelnummer: 04G-P4-2986-KR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:51:
[...]

Ja, want dat gaat een eerlijke vergelijking worden om een dan oude 970/980 te vergelijken met een straalkachel met waterkoeling ala 390. De voorliefde voor een specifieke chipmaker druipt letterlijk van je post af B) . De waterkoeling is niet iets om blij mee te zijn. Deze stopt AMD er enkel op omdat die chip letterlijk in vlammen zou opgaan zonder. Dit is geen stap vooruit, maar een trieste vertoning. Een videokaart die alleen al 300w gaat verstoken is geen goede zaak. Elke keer als een dergelijke chip komt is er meer kritiek dan lof.
Indien de 390 niet over een 980 heen kan gaan zou het een raar verhaal zijn. Tegen de tijd dat deze er is is de concurent ook al driekwartjaar oud.
Performance is belangrijker dan power efficiency. Een snellere auto verbruikt ook meer diesel.
Ik denk dat voor veel mensen die 3-4€ extra per maand geen probleem zal zijn. En als je thuis woont is dat eenmaal geen probleem :+

Van mij mogen ze 1000W/uur (20 cent) gebruiken als de technologie maar op vooruit gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:38:
[...]

Performance is belangrijker dan power efficiency. Een snellere auto verbruikt ook meer diesel.
Ik denk dat voor veel mensen die 3-4€ extra per maand geen probleem zal zijn. En als je thuis woont is dat eenmaal geen probleem :+

Van mij mogen ze 1000W/uur (20 cent) gebruiken als de technologie maar op vooruit gaat.
Hoger verbruik is meer warmte die afgevoerd moet worden en dus potentieel meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deem schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:57:
[...]

Hoger verbruik is meer warmte die afgevoerd moet worden en dus potentieel meer geluid.
Potentieel ? 90% kans dat het ook zo is

Mocht je een Trixx koeler van een 290 op een 980 zetten , je hoort hem praktisch nooit.

Btw 1000 watt ? het was al een hel om 600 watt uit een kast te krijgen met als gevolg een veel te warme kamer die ik moest afkoelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Deem schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:57:
[...]

En op extra warmte zit ik eigenlijk ook niet te wachten. Zeker in de zomer heb ik geen behoefte aan een elektrische kachel in huis :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 20:10
stin00 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:46:
Het is inderdaad, wat mij betreft, een storm in een glas water. Je moet overigens wel erg je best doen als je meer dan 3,5 GB Vram gebruikt; ook op een 2560x1440px resolutie. En ja dit is uit eigen ervaring met de Asus 970 GTX icm een 27" Qnix. Zelfs in Shadow of Mordor, waar ik 3774 Vram aantik, heb ik 0 last van hickups :)

Overigens vind ik die YouTube Assassins creed unity test wel leuk, maar niet helemaal valide. Als je naar de Assassins Creed website gaat dan zie je helemaal onderaan een groot Nvidia logo staan; waarschijnlijk is de game geoptimaliseerd voor Nvidia kaarten. Ze zouden toch zeker minimaal 3 games met 3 verschillende engines moeten testen.
Shadow of Mordor lijkt me inderdaad een goede test. Wat ik dan wel opvallend vind is dat jouw 970 3774mb van je VRAM vult, terwijl het spel bij mij op Full HD 4GB VRAM gebruikt, zoals ook bij jou draait het spel echter wel prima.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vraag me af wat de mensen doen die op het moment stonden een 970 GTX te kopen net als ik. Ik heb mijn aanschaf uitgesteld in afwachting van een oplossing / fix of prijsverlaging. Een echt alternatief vind ik niet met dezelfde specs / prestaties voor dit bedrag.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Tom. C schreef op maandag 02 februari 2015 @ 01:26:
[...]

Shadow of Mordor lijkt me inderdaad een goede test. Wat ik dan wel opvallend vind is dat jouw 970 3774mb van je VRAM vult, terwijl het spel bij mij op Full HD 4GB VRAM gebruikt, zoals ook bij jou draait het spel echter wel prima.
De Windows GUI reserveert een gedeelte van het VRAM, toevallig is dat meestal in het laatste trage stuk van 500 mb, waardoor de game geen beschikking heeft over dat deel van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bor de Wollef schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:32:
Ik vraag me af wat de mensen doen die op het moment stonden een 970 GTX te kopen net als ik. Ik heb mijn aanschaf uitgesteld in afwachting van een oplossing / fix of prijsverlaging. Een echt alternatief vind ik niet met dezelfde specs / prestaties voor dit bedrag.
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ook ik twijfel of ik tot aanschaf moet overgaan of niet, zeker omdat ik ook overga op 2560x1440 resolutie.
Ik had de EVGA GTX970 FTW+ op het oog, maar er is inderdaad geen alternatief voor de GTX970. Het enige wat we kunnen doen is wachten op de 380 van AMD, maar ik vermoed dat dat nog even gaat duren.
Mijn verwachting is dat NVidia wel die driver gaat releasen die ervoor moet zorgen dat er iets efficienter met het geheugen wordt omgesprongen, ook met toekomstige zware games, maar er zal denk ik geen nieuwe revisie uitkomen, aangezien een gefixte GTX970 gewoon een GTX980 is.

Aan de andere kant is mijn eigen conclusie, na álle verhalen die ik op fora lees, dat vooral mensen die de GTX970 in SLI gebruiken stutter e.d. ervaren, wat natuurlijk erg zuur is. Ik ben ondanks alle nieuws omtrent dit issue er nog steeds niet van overtuigd dat een 1080p gamer of een 1440p gamer (non-SLI) zich een buil vangt met deze kaart. Als ik weet dat het aanzetten van 8xMSAA problemen geeft met het aantal fps in dát ene spel, dan zet ik dat uit. Ik zie het verschil met 1 stapje eronder toch niet en daarnaast is het logisch dat je FPS inkakt bij onrealistisch hoge settings bij de zwaarste games.

Dus met die redenatie zou ik eigenlijk wel een GTX970 kúnnen kopen. Maar iets in me zegt dat het toch een overhaaste beslissing zou zijn en dat het goed is om nog even een maandje te wachten en kijken waar nvidia en AMD mee op de proppen komt.

Dus wil je nú perse een videokaart en je wilt het geld voor een GTX980 niet uitgeven, dan zit er maar 1 ding op: GTX970 of AMD R9 290X (met het bijbehorende stroomverbruik en hogere temps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 22:37
Bor de Wollef schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:32:
Aanschaf doe ik niet en ik wacht op de release van de 300-serie van AMD. Zoveel haast zit er toch niet achter.

Het enige alternatief is dat ik een (wegens deze shitstorm) geretourneerde kaart voor een zacht prijsje op de kop kan tikken. De enige kaarten die ik tot nu toe heb voorbij zien komen zijn mensen die denken 350 euro te vangen, een prijs die ze er zelf voor hadden betaald. Kun je net zo goed een nieuwe kopen.

Aan de andere kant hoop ik ook dat de vraag hierdoor sterk gaat dalen en de prijs zo ook (maar dat zal wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Flying schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:55:

Aan de andere kant hoop ik ook dat de vraag hierdoor sterk gaat dalen en de prijs zo ook (maar dat zal wel niet).
Dat hoop ik ook, maar ik denk het idd niet, aangezien de GTX970 presteert zoals het hoort. Ook wanneer een GTX980Ti of een GTX990 komt, verwacht ik ook niet dat de GTX970 zal zakken, daarvoor is de kaart te nieuw, en als er een nieuwe generatie aankomt, dán zal wellicht de prijs gaan zakken.

offtopic:
En inderdaad, mensen denken dat wanneer ze een kaart 2e hands aanbieden dat ze 10 euro onder de nieuwprijs kunnen zitten, terwijl het gewoon een 2e hands product is. Op marktplaats vaak hetzelfde. Kijk als het echt waardevaste producten zijn zoals bepaalde cameralenzen, dan zeg ik ok. En wat is dat toch dat mensen na aankoop van een product de doos en alles gewoon weggooien en dan nóg de hoofdprijs moeten hebben? Ik zag laatst iemand die nog bijna 300 euro moest hebben voor een GTX770 :F Ondanks dat ik vaak voor 2e hands spullen kijk, laat ik de V&A op tweakers meestal links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Deathchant schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:22:
[...]

Dat hoop ik ook, maar ik denk het idd niet, aangezien de GTX970 presteert zoals het hoort. Ook wanneer een GTX980Ti of een GTX990 komt, verwacht ik ook niet dat de GTX970 zal zakken, daarvoor is de kaart te nieuw, en als er een nieuwe generatie aankomt, dán zal wellicht de prijs gaan zakken.

offtopic:
En inderdaad, mensen denken dat wanneer ze een kaart 2e hands aanbieden dat ze 10 euro onder de nieuwprijs kunnen zitten, terwijl het gewoon een 2e hands product is. Op marktplaats vaak hetzelfde. Kijk als het echt waardevaste producten zijn zoals bepaalde cameralenzen, dan zeg ik ok. En wat is dat toch dat mensen na aankoop van een product de doos en alles gewoon weggooien en dan nóg de hoofdprijs moeten hebben? Ik zag laatst iemand die nog bijna 300 euro moest hebben voor een GTX770 :F Ondanks dat ik vaak voor 2e hands spullen kijk, laat ik de V&A op tweakers meestal links liggen.
Ik verwacht dat de prijs niet zal zakken, maar de Nvidia met een kaart gaat komen die tussen de GTX960 en GTX970 in gaat zitten kwa prijs en prestatie, aangezien het gat daartussen nogal groot is.

Tevens verwacht ik dat retailers de "refurbished" kaarten wel krijt krijgt door ze in complete alles in één systemen te verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deem op 02-02-2015 10:51 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.