Wij hebben ook een klein bedrijf waar we graag een password manager willen gebruiken.
Het gaat hierbij enkel maar om vier computers, deze computers gebruiken allemaal dezelfde wachtwoorden & accounts, vrijwel alle accounts werken via de web-browers en dit zijn geen spannende logins.
Echter heeft de 'hoofd' computer wel acces tot mail accounts, administratie etc.
Ik heb nul verstand van Password Managers en heb dus een avondje met KeePass gewerkt wat op zich erg goed bevalt. Via de 'hoofd' computer wat wachtwoorden en accounts aangemaakt in KeePass. De andere drie computers benaderen KeePass via de Chrome Extension (Via GoogleDrive). Deze logins zijn ook enkel nodig via de browser(Geen programma’s), dit gaat dus perfect. Helaas zijn alle wachtwoorden zichtbaar in deze Chrome Extension, dus ook de wachtwoorden van bijvoorbeeld mail/administratie programma’s.. Oftewel, via de extension hebben collega’s ook zicht op wachtwoorden die enkel op de hoofdcomputer worden gebruikt.
Hoe kan ik dit het best gescheiden houden? Twee KeePass accounts? Echter werkt dit niet met de extensions in Chrome lijkt mij? Ik heb van de 50-60 wachtwoorden circa 10 wachtwoorden die ik graag gescheiden houdt..
**Ik zie net dat wanneer ik deze wachtwoorden in een andere groep zet dat deze niet zichtbaar zijn in de extension :D** Indien ik het hoofdwachtwoord op 'remember always' zet in de extensions blijft het hoofdwachtwoord ook onbekend bij collega's neem ik aan, of is dit onverstandig?
[
Voor 11% gewijzigd door
Bart-k op 20-10-2017 23:11
]