Wachtwoord managers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovation
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-04-2020
hey, het verhaal zit zo, ik ben windows weer eens zat en draai ondertussen weer 5 linux apparaten en zou graag wat wachtwoorden heen en weer synchroniseren. Nou gebruik ik zelf zo min mogelijk iets anders dan linux, maar zou het waarderen als er wat mogelijkheden voor zijn.

beetje research komt als snel op LastPass, KeePass, Password Gorilla, (UPM)

LastPass, leuk idee, jammer van de kosten, ik hou liever meer in eigen beheer

KeePass is een brede term. Hiervan zijn vier noemenswaardige varianten: KeePass 1.x, KeePass 2.x, KeePassX en KeePassXC.

KeePass 1 en 2 zijn beide compatibel met extreem veel open source systeempjes zoals browser plugins en verchillende apps

KeePass 1.x is noemenswaardig omdat de code hiervan is gecontroleerd door een audit die geen fouten heeft gevonden. Komen nog regelmatig updates voor uit, allemaal mooi, moet op linux via wine, ga ik niet doen.

KeePass 2.x werkt op dezelfde principes als 1 en kan ook op linux en os x, al is het dan via mono, wat op zichzelf niet perfect is.

KeePassX dan. Dit is een linux port van KeePass 1.x. Daardoor draait het op basis van een ge-audit principe, maar dan in code waar niet alleen windows wat mee kan, maar waar bijna alles mee overweg kan. KeePassX is ook compatibel met vele browsers en systemen, al is het instellen soms iets meer werk. KeePassX wordt minder actief ontwikkeld dan KeePass 1.x en 2.x. Een kleine groep was het daar niet mee eens en is een nieuwe variant begonnen, dat heet KeePassXC.
KeePassXC is een leuke ontwikkeling en asl er meer ontwikkelaar bij zouden komen heeft het de basis om de nieuwe standaard te worden, maar dat lijkt nog een paar jaar nodig te hebben.

Password Gorilla, ik weet niet helemaal wat ik er van moet denken, zou graag een review zien? klinkt leuk, geen plugins maar alles copy paste, klinkt meh

Universal Password Manager (UPM), zo universeel als maar kan, maar wel een erg basic java app

Pass, klinkt veelbelovend, ga ik waarschijnlijk uitproberen, not sure.

zo ben ik al een tijdje aan het zoeken, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:03
Goedemorgen! Ik gebruik al jaren KeePass 2.x. Alleen positieve ervaringen mee. Maar meeste wachtwoorden weet ik gelukkig uit mijn hoofd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik gebruik lastpass. Is imo de meest gebruiksvriendelijke passwordmanager. Geen idee over welke kosten je het hebt, ik betaal niets en heb alle functionaliteit die ik nodig heb (synchronisatie tussen pc en gsm).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Ik heb m van avira en dat werkt prima. Hiervoor had ik lastpass, maar die was gecompromitteerd door de linkedin hack en om dat weer te activeren was nogal een gedoe dus overgestapt.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastpass is gratis maar is wel rijkelijk laat met een webextensions-versie voor Ffox. Bitwarden is misschien een aardig (open source) alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je dit topic al gezien?

[Password Managers] Discussie- en reviewtopic

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:55

P_Tingen

omdat het KAN

Bart ® schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:28:
Ik gebruik lastpass. Is imo de meest gebruiksvriendelijke passwordmanager. Geen idee over welke kosten je het hebt, ik betaal niets en heb alle functionaliteit die ik nodig heb (synchronisatie tussen pc en gsm).
Dit dus, +1 eigenlijk. Al mijn ww zitten in LP en het bevalt me prima. Werkt op pc, als plugin in de browser en op mijn Windows mobiel zelfs :)

Persoonlijk zou ik niet willen overstappen naar een andere ww-manager als die niet een browserplugin heeft. Dat is wel zoooo gemakkelijk.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovation
ja lastpass heb ik volgens mij ook ooit wel eens geprobeerd, maar het hele verhaal rond logmein blijft me wat tegenstaan, ik ben meer fan van zelf beheerde databases

https://passwordstore.org lijkt voor nu wel redelijk, maar opzetten kost enige moeite

en bedankt voor de tip over bitwarden. lijkt me niet verkeerd, vrij nieuw, wil ik eigenlijk wel weer even een servertje met docker voor draaien

[ Voor 44% gewijzigd door Innovation op 11-10-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 16:53
1Password ? ben er zelf bijzonder tevreden over en draait zover ik weet in vrijwel elke browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Surox schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:10:
5 linux apparaten en zou graag wat wachtwoorden heen en weer synchroniseren.
Ik gebruik KWallet in KDE en een plugin hiervoor in Firefox.

Synchroniseren kan niet omdat het een lokale wallet is. Het is dan ook een goede reden waarom het niet kan.
Want stel... op apparaat A wijzig je wachtwoord X en op apparaat B wijzig je dat zelfde wachtwoord.
Welke van de twee wachtwoorden bij synchronisatie is nu de juiste?

Meestal exporteer ik de KWallet inhoud en merge de data waar nodig.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Surox schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:33:
ja lastpass heb ik volgens mij ook ooit wel eens geprobeerd, maar het hele verhaal rond logmein blijft me wat tegenstaan, ik ben meer fan van zelf beheerde databases

https://passwordstore.org lijkt voor nu wel redelijk, maar opzetten kost enige moeite

en bedankt voor de tip over bitwarden. lijkt me niet verkeerd, vrij nieuw, wil ik eigenlijk wel weer even een servertje met docker voor draaien
Waarom zou een niet-zelfbeheerde database je tegen staan? De database an sich kan niemand iets mee. En een zelfbeheerde opslagplek hoeft helemaal niet veiliger te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart ® op 11-10-2017 13:22 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovation
Bart ® schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:02:
[...]
Waarom zou een niet-zelfbeheerde database je tegen staan? De database an sich kan niemand iets mee. En een zelfbeheerde opslagplek hoeft helemaal niet veiliger te zijn.
klopt, eigen beheer hoeft niet veiliger te zijn (maar een beetje lvm crypt en degelijk programma komen er wel). correct opgezette services slaan natuurlijk alles encrypted op zodat zelfs bij lekken de aanvaller niets heeft.

beide prima, maar weinig systemen hebben een database waarvan door buitenstaanders te controleren/bewijzen valt dat de data daarin veilig is.
daarnaast geeft eigen beheer over het algemeen meer controle over wat wel en niet waar wel en niet heen gesynchroniseerd word

tis geen breekpunt, maar eigen beheer heeft mn voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zoals hierboven al genoemd, je kunt beter verder gaan in het topic die hier al voor bestaat. Beetje kansloos om de hele discussie opnieuw te gaan voeren en ervaring dubbel te gaan noemen :-) 8)7

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovation
volgens mij is het hoog tijd voor een nieuw fatsoenlijk overzicht over de opties met evt een nieuwe poll, nog namen die daar niet in mogen missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Laten we hier er verder over spreken: [Password Managers] Discussie- en reviewtopic

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.