Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:05
Evanescent schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:32:
[...]

Dan heb je het over iOS, toch? Ik snap niet dat mensen hun database mobiel zouden willen gebruiken. Mocht ik echt een wachtwoord nodig hebben, log ik in op de webinterface of ik Telegram hem naar mezelf.

Wat ga je anders als 2e factor gebruiken?
Waarom snap je het niet en is het wel ok om via een “gratis” chat applicatie je wachtwoorden te mailen :?

In mijn ogen ga je dan helemaal voorbij aan het veiligheidsaspect van passwordmanagers. De licentie kosten van de bekende partijen vallen in het niets als je je gebruik daar tegen af zet.

PVOutput

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:08
@Evanescent nee, op mijn Macbook Pro en mobiel wil i dat ook gebruiken.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Shinji schreef op maandag 22 juli 2019 @ 06:47:
[...]

Log jij nooit in op je mobiel dan op sites en kan je je niet voorstellen dat anderen dat wel doen? Autofill is dan zoveel eenvoudiger dan aparte website openen, entry zoeken en copy paste doen.

Telegram als password manager, hmm :S
Autofill is nog zelfs weer een tandje hoger dan alleen al inloggen op je password manager! :o
Telegram is in deze geen password manager, meer een transportmiddel.
Miki schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:21:
[...]

Waarom snap je het niet en is het wel ok om via een “gratis” chat applicatie je wachtwoorden te mailen :?

In mijn ogen ga je dan helemaal voorbij aan het veiligheidsaspect van passwordmanagers. De licentie kosten van de bekende partijen vallen in het niets als je je gebruik daar tegen af zet.
Ik zou niet mijn hele password database mobiel willen hebben. De wachtwoorden die ik transporteer via Telegram zijn nooit zo gevoelig als, bijvoorbeeld, mijn bank-account of DigID. Dus ja, dan stuur ik liever (volledig zonder context) het wachtwoord van die ene site naar mezelf dan dat ik mobiel mijn volledige privéleven op mijn 2e factor draag.

Want vergeet niet, mijn telefoon is in veel gevallen mijn 2e factor bij 2-factor-authenticatie. Dan moet je die wel gescheiden houden, natuurlijk ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 22-07-2019 09:55 (47%)

De zon schijnt maar toch is het donker.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:16

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Samplex schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:25:
Ik zou graag willen overstappen naar Bitwarden alleen zonder touch id support blijf ik bij 1password.
Hoezo zonder TouchID ?? Ik unlock Bitwarden op mijn iPhone 6 gewoon met TouchID 8)

http://www.team-mediaportal.com/

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:08
@Mars Warrior Touch ID op de Macbook heb ik het over.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:16

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Samplex schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:52:
@Mars Warrior Touch ID op de Macbook heb ik het over.
O knudde. Die is al eerder voorbij gekomen |:(
Dat zit inmiddels wel in het onderliggend framework waar Bitwarden op is gebouwd, maar zit dus nog niet in de Bitwarden App ;w

http://www.team-mediaportal.com/

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-10 12:39
Keepass database op een eigen server gehost, via Nextcloud overal bereikbaar en dus ook op m’n iOS telefoon (Kypass app). Database is encrypted met zowel een wachtwoord als keyfile.

Dus m’n telefoon hebben is een factor, wachtwoord weten is een andere factor.

Of, voor iemand die de database weet te downloaden: paasword is een factor, keyfile de tweede factor.

Enige mankement wat ik kan bedenken is dat je de maker van Kypass moet vertrouwen...

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:30
Zojuist de bitwardenrs docker container aangeslingerd en werkt perfect, komende tijd nog wat spelen met zaken dat echt alles goed draait, kan nog niet echt vinden hoe ik WebSockets aan de praat kan krijgen op de Synology reverse proxy. Je moet één url path naar de WebSocket poort routeren maar die optie zie ik niet terug in de configuratie van de reverse proxy.

Weet ook nog niet wat de WebSocket doet dus of het wel nodig is.

/* inmiddels wel, voor het snel synchroniseren tussen devices */

Maar app inlog en Firefox extension werkten onder problemen.

//edit

Inmiddels over, en had YubiKey werkend en dat hij op mobiel niet nodig was. Nu ook al staat het vinkje uit dat mijn YubiKey NFC heeft krijg ik op mobiel de vraag om hem voor het scherm te houden. Dus moet 2FA uitzetten om het ook op mobiel te kunnen gebruiken :(

Shinji wijzigde deze reactie 23-07-2019 20:54 (25%)

• Nanostylez
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-10 19:23
Ik gebruik momenteel Dashlane. Omdat deze vrij prijzig is (waarbij ik veel betaal voor functies die ik niet gebruik, zoals bijv. de VPN functie) overweeg ik om over te stappen naar een andere passwordmanager. Hierbij twijfel ik, na me ingelezen te hebben, tussen Bitwarden en Keeper. Beiden bieden alle functionaliteit die ik zoek tegen een redelijke prijs.

Bitwarden is goedkoop & opensource, wat mij erg aanspreekt. Persoonlijk vind ik het een negatief punt dat er, voor zover ik het kan achterhalen, maar aan gewerkt wordt door 1 developer.

Keeper komt op verschillende websites als sterkst beveiligde passwordmanager uit de bus. Dat klinkt natuurlijk altijd goed. Helaas heeft deze password manager in het verleden wat beveiligingsproblemen gehad waardoor ik er toch wat over twijfel.

Kan iemand mij hierin advies geven? Ik ben in ieder geval opzoek naar een password manager met sync functie (Niet zelf gehost) waarbij ik eventueel premium kan aanschaffen via iDeal/Paypal.

• Flamingpie
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ik wil op slechts één computer in slechts één browser (Firefox) een password manager gebruiken. Ik wil dat die alles alléén lokaal opslaat, dus niet in de cloud. Het gaat om een computer die iedereen thuis gebruikt en waar ik dagelijks elke keer weer mijn wachtwoorden moet invullen zoda ik online wil: dat moet makkelijker kunnen. Welke (gratis) manager kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik zit te kijken naar LastPass maar die lijkt alsnog alles in de cloud op te slaan: heb ik ooit een keer als test gebruikt, ingesteld op lokaal bewaren, maar vervolgens kon ik op een andere computer alsnog overal bij...

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Flamingpie schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:14:
Ik wil op slechts één computer in slechts één browser (Firefox) een password manager gebruiken. Ik wil dat die alles alléén lokaal opslaat, dus niet in de cloud. Het gaat om een computer die iedereen thuis gebruikt en waar ik dagelijks elke keer weer mijn wachtwoorden moet invullen zoda ik online wil: dat moet makkelijker kunnen. Welke (gratis) manager kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik zit te kijken naar LastPass maar die lijkt alsnog alles in de cloud op te slaan: heb ik ooit een keer als test gebruikt, ingesteld op lokaal bewaren, maar vervolgens kon ik op een andere computer alsnog overal bij...
Voordat ik overstapte op 1Password, gebruikte ik op mijn werklaptop PasswordSafe (https://pwsafe.org/)

per aspera ad astra

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Flamingpie schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:14:
[...] Ik zit te kijken naar LastPass maar die lijkt alsnog alles in de cloud op te slaan: heb ik ooit een keer als test gebruikt, ingesteld op lokaal bewaren, maar vervolgens kon ik op een andere computer alsnog overal bij...
Dat is logisch, want Lastpass is een 100% cloud-dienst. Dat lokaal opslaan betekent dat er lokaal een kopie opgeslagen blijft voor het geval dat je offline bent.

Kun je niet gewoon de Firefox password manager gebruiken met een master password? Hoe dan ook, vergeet niet je data te backuppen!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
LAD93 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

Voordat ik overstapte op 1Password, gebruikte ik op mijn werklaptop PasswordSafe (https://pwsafe.org/)
Gebruik ik nog steeds. Keepass is een soortgelijk programma. Verder is in dit topic bijvoorbeeld ook passwordstore genoemd als gratis programma voor locale opslag van wachtwoorden. Daarnaast is de password manager van Firefox eventueel ook nog een optie.

begintmeta wijzigde deze reactie 24-08-2019 13:24 (16%)

• Flamingpie
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Bedankt voor alle tips tot zover! Dat master password in Firefox... is dat (redelijk) nieuw? Want eigenlijk lijkt dat inderdaad wel een geschikte en zeer simpele optie...! Maar ik zal de rest alsnog ook even bekijken! ;)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Flamingpie schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:16:
Bedankt voor alle tips tot zover! Dat master password in Firefox... is dat (redelijk) nieuw? Want eigenlijk lijkt dat inderdaad wel een geschikte en zeer simpele optie...! Maar ik zal de rest alsnog ook even bekijken! ;)
Nee, dat bestaat al heel lang :) Maar nogmaals, vergeet het wachtwoord niet en maak backups van je Firefox-profiel om verlies te voorkomen. Overigens, als je de ingebouwde password manager zonder master password gebruikt, zijn de wachtwoorden kinderlijk eenvoudig te stelen (bij toegang tot de bestanden in je profiel). Dus een master password is essentieel voor de encryptie van de gegevens.

• tuppes
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20-10 20:29
Sinds kort gebruik ik Lastpass maar kom er niet achter waarom Lastpass bij de ene site een 1 onder het pictogram laat zien en bij de ander niet.
markering lastpass

tuppes wijzigde deze reactie 03-09-2019 13:34 (76%)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

tuppes schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:58:
Sinds kort gebruik ik Lastpass maar kom er niet achter waarom Lastpass bij de ene site een 1 onder het pictogram laat zien en bij de ander niet.
[url][Afbeelding: markering lastpass][/url]
Ten eerste geef je wel aardig wat persoonlijke info met je screenshot weg. Ten tweede dat 1-tje op het Lastpass-icoon betekent dat er 1 site voor het huidige domein beschikbaar is.

• .SnifraM
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
Evanescent schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:28:
[...]

Nee, dat bestaat al heel lang :) Maar nogmaals, vergeet het wachtwoord niet en maak backups van je Firefox-profiel om verlies te voorkomen. Overigens, als je de ingebouwde password manager zonder master password gebruikt, zijn de wachtwoorden kinderlijk eenvoudig te stelen (bij toegang tot de bestanden in je profiel). Dus een master password is essentieel voor de encryptie van de gegevens.
Dit dus.

1) Portable Chrome op een USB stick met autostart scriptje
2) USB in PC
3) Import everything from Firefox
4) USB uit PC
;w

lol+lol=hihi

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik heb een issue met Bitwarden op mijn Pixel 2 (Android 10). Als ik in Chrome een website bezoek en daarbij een password veld krijg, herkend Bitwarden dit niet. Hij lijkt een password te zoeken voor de app zelf (Chrome dus) in plaats van de actieve URL.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-10 22:36
@TheFes Dit is al lang een probleem, ik heb het ook regelmatig op mijn Nokia 8 (Android 9) met Chrome Beta, hier is het issue op GitHub: https://github.com/bitwarden/mobile/issues/489

Er wordt beweerd dat een bepaalde flag enablen zou helpen, maar is toch nog steeds niet betrouwbaar voor mij. En de laatste antwoorden zeggen dat Chrome Dev het oplost, maar die heb ik nog niet geïnstalleerd, en er wordt ook tegengesproken dat het zou helpen.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:27
MacPoedel schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:47:
@TheFes Dit is al lang een probleem, ik heb het ook regelmatig op mijn Nokia 8 (Android 9) met Chrome Beta, hier is het issue op GitHub: https://github.com/bitwarden/mobile/issues/489

Er wordt beweerd dat een bepaalde flag enablen zou helpen, maar is toch nog steeds niet betrouwbaar voor mij. En de laatste antwoorden zeggen dat Chrome Dev het oplost, maar die heb ik nog niet geïnstalleerd, en er wordt ook tegengesproken dat het zou helpen.
Dit lijkt een ander issue te zijn. Bij mij herkent BitWarden het wel als password veld, en biedt aan om de vault te openen, maar geeft dan vervolgens de passwords voor com.chrome.android of iets dergelijks, maar niet voor tweakers.net.

Echter wilde ik nu een screenshot als voorbeeld maken, maar nu lijkt het wel te werken.

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-10 22:36
TheFes schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:52:
[...]

Dit lijkt een ander issue te zijn. Bij mij herkent BitWarden het wel als password veld, en biedt aan om de vault te openen, maar geeft dan vervolgens de passwords voor com.chrome.android of iets dergelijks, maar niet voor tweakers.net.

Echter wilde ik nu een screenshot als voorbeeld maken, maar nu lijkt het wel te werken.
Deze dan https://github.com/bitwarden/mobile/issues/495.

Ik heb last van beide. De pop-up verschijnt regelmatig momenteel gewoon niet, en ik heb regelmatig dat Bitwarden een account zoekt voor com.chrome.beta. en niet voor de website, momenteel is het zelfs zo erg dat Bitwarden alleen "-" herkent als website...

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:26
Ik denk dat de geïntegreerde password managers een grote vooruitgang zijn.

Helaas heb je ook altijd nog bugs waarbij je denk hoe krijgen ze het voor elkaar. Lastpass heeft bijvoorbeeld deze recent gefixed

https://www.zdnet.com/art...tials-from-previous-site/

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01:49
Ik gebruik momenteel keepass echter bij ik aan het kijken voor mij ouders om ook een password manager te gebruiken en zit te denken aan bitwarden.

Het enige wat ik me afvraag. Kun je net zo makkelijk een locale database opslaan als keepass? Ik lees overal dingen over hosting enz. Maar wil de database op usb stick hebben en niet ergens hosten.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:12
ivootjuh schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:36:
Ik gebruik momenteel keepass echter bij ik aan het kijken voor mij ouders om ook een password manager te gebruiken en zit te denken aan bitwarden.

Het enige wat ik me afvraag. Kun je net zo makkelijk een locale database opslaan als keepass? Ik lees overal dingen over hosting enz. Maar wil de database op usb stick hebben en niet ergens hosten.
Met Bitwarden moet je hosten (je kunt lokaal een kopie hebben zodat je zonder internet bij je wachtwoorden kan; maar de bron is vanaf een host).
Als je (enkel) lokaal wil werken, waarom wil je dan van KeePass af?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:16
Bitwarden zelf hosten is erg eenvoudig. Zeker als je Docker draait, zoals ik op mijn NAS. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True