Ik mis Bitwarden in de lijst een OpenSource manager waar ik erg over tevreden ben.
https://bitwarden.com/
https://bitwarden.com/
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Bedoelde bij de poll en bij "Password Managers op de markt".Room42 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:14:
@DeadlyGast Welke lijst? We hebben het de hele tijd al over (o.a.) Bitwarden, toch?
Ik neem nu aan dat je die poll in de openingspost bedoelt? Ik weet niet of Bitwarden in 2014 al bestond (dan wel enigszins bekend was).DeadlyGast schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:17:
[...]
Bedoelde bij de poll en bij "Password Managers op de markt".
Fijne Jaarwisseling.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Maar klopt ja, Ik dacht dat de openingspost bijgewerkt kon worden.Room42 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:25:
[...]
Ik neem nu aan dat je die poll in de openingspost bedoelt? Ik weet niet of Bitwarden in 2014 al bestond (dan wel enigszins bekend was).
Dat is ook ongeveer wat ik voor ogen had. Allemaal verschillende wachtwoorden aanmaken in password manager, syncen+backup in de cloud/usb stick.2Dutch schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:10:
[...]
Snap dat je er even tijd in wilt steken, ik vind dat je nooit overhaast moet doen met dit soort zaken. Het is eigenlijk onvoorstelbaar hoeveel accounts een gemiddeld persoon heeft, en ook niet onderuit komtMijn lastpass-account gaat weg zodra ik een paar werkweken achter de rug heb en een paar vault-backups encrypted heb weggezet
Heb niet gekozen voor zelf hosten. Dit is een kwestie van vertrouwen, wat ik als ik me ingelezen heb zeker wel heb, en het feit dat ik zelf geen geneuzel wil met zelf weer iets regelen. En cloudsyncen is nu eenmaal een must voor me met mac / pc / foon / werkpc / tablet. Gewoon zorgen voor je backups voor het geval dat, maak liever 5 minuten tijd per maand voor een export en parkeer-actie op o.a. een encrypted usb-stick onder handbereik, dan achteraf veel werk en gejammer als je de boel kwijtraakt
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Geloof dat in dit topic mensen langskwamen die iets dergelijks voorsgtelden, maar dan met gpg of passwordstore.aawe mwan schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:34:
...
Via ssh kan ik rechtstreeks de KeePass applicatie starten (net geprobeerd met kpcli).
Is er verder nog iemand die het zo doet?
Authy is in mijn ogen een veel beter alternatief.rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:29:
Ik weet niet of dit het juiste topic is.
Maar als we het hebben over 2FA, wat gebruiken jullie? Ik heb bijvoorbeeld Google Authenticator voor een aantal zaken en werkt erg prettig. Maar toch wederom Google, hebben jullie goede alternatieven?
.... en waarom?Miki schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:59:
[...]
Authy is in mijn ogen een veel beter alternatief.
[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 31-12-2019 20:02 ]
Zie ik veel voorbij komen inderdaad. In welke handen is Authy eigenlijk?Miki schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:59:
[...]
Authy is in mijn ogen een veel beter alternatief.
Als je nu zou moeten kiezen, waar zou je dan voor kiezen? Er is zoveel keuze, maar welke zijn betrouwbaar en in de juiste handen. Ik kies liever iets voor langere tijd omdat het best veel moeite kost om alles om te hangen.Room42 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:02:
@rolandos582 Ik gebruik momenteel LastPass Authenticator, vooral omdat deze fingerprint authenticatie ondersteunt, en de getallen in 2x3 cijfers laat zien, waar Google Authenticator voorheen nog een lange string aan cijfers liet zien. Dat las onhandig, vond ik. Voorheen gebruikte ik ook LastPass als wachtwoordkluis maar nu gebruik ik Bitwarden_RS. Op Android heb je ook mooie Open Source Google Authenticator-clonen, zoals andOTP.
Authy is veel flexibeler doordat het naast mobiele apparaten ook op Windows bijvoorbeeld draait. Daarnaast zijn de cloud mogelijkheden ook fijner waardoor overstappen van telefoon een veel prettigere ervaring wordt. Ook kwa veiligheid heeft de app veel meer mogelijkheden en ook niet onbelangrijk, ik wil niet afhankelijk zijn van Google en een eventueel Google account.Room42 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:02:
@rolandos582 Ik gebruik momenteel LastPass Authenticator, vooral omdat deze fingerprint authenticatie ondersteunt, en de getallen in 2x3 cijfers laat zien, waar Google Authenticator voorheen nog een lange string aan cijfers liet zien. Dat las onhandig, vond ik. Voorheen gebruikte ik ook LastPass als wachtwoordkluis maar nu gebruik ik Bitwarden_RS. Op Android heb je ook mooie Open Source Google Authenticator-clonen, zoals andOTP.
[...]
.... en waarom?
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 31-12-2019 20:21 ]
Ik ben uiteindelijk op andOTP uitgekomen, goed configureerbaar, veel opties en open source.rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:13:
[...]
Zie ik veel voorbij komen inderdaad. In welke handen is Authy eigenlijk?
[...]
Als je nu zou moeten kiezen, waar zou je dan voor kiezen? Er is zoveel keuze, maar welke zijn betrouwbaar en in de juiste handen. Ik kies liever iets voor langere tijd omdat het best veel moeite kost om alles om te hangen.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Oh ja, het grootste nadeel voor mij nu, is dat met LastPass Authenticator het niet mogelijk is om de codes te exporteren. Dat is natuurlijk een veiligheidsdingetje maar om te migreren moet ik dus allemaal nieuwe 2FA-codes aanmaken. En ik heb er 26...rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:13:
[...]
Als je nu zou moeten kiezen, waar zou je dan voor kiezen? Er is zoveel keuze, maar welke zijn betrouwbaar en in de juiste handen. Ik kies liever iets voor langere tijd omdat het best veel moeite kost om alles om te hangen.
andOTP kan dat wel.Room42 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:21:
[...]
Oh ja, het grootste nadeel voor mij nu, is dat met LastPass Authenticator het niet mogelijk is om de codes te exporteren. Dat is natuurlijk een veiligheidsdingetje maar om te migreren moet ik dus allemaal nieuwe 2FA-codes aanmaken. En ik heb er 26...Ik backup die dingen nu met Titanium Backup, zodat ik de app+data kan restoren in geval van problemen
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Klopt! Daarom had ik die er ook bij staan maar de migratie viel dus wat tegen.
Weinig downloads nog wel zie ik, screenshots zien er goed uit. Al moet ik zeggen dat Authy er ook prima uitziet. Het gaat erom dat het overal word ondersteund en opties heeft. En ik niet volgend jaar weer alles moet omhangenMerijnB schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:21:
[...]
Ik ben uiteindelijk op andOTP uitgekomen, goed configureerbaar, veel opties en open source.
Ik moet bekennen dat ik de shared secrets van alle totp's die ik heb aangemaakt ten tijde van het aanmaken heb opgeslagen (dat kan uiteraard ook met alle totp-generators), dus ik kan ze altijd reproduceren... in ieder geval wel iets om veilig, niet elektronisch te bereiken, te bewaren IMHO (als je dat überhaupt zou willen doen).Room42 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:21:
[...]
Oh ja, het grootste nadeel voor mij nu, is dat met LastPass Authenticator het niet mogelijk is om de codes te exporteren. Dat is natuurlijk een veiligheidsdingetje maar om te migreren moet ik dus allemaal nieuwe 2FA-codes aanmaken. En ik heb er 26...Ik backup die dingen nu met Titanium Backup, zodat ik de app+data kan restoren in geval van problemen (of een nieuwe telefoon)
[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2020 13:25 ]
[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 01-01-2020 12:50 ]
Bij mij geeft de extentie gewoon een 2 aan als ik twee logins op dezelfde url heb. Domweg de juiste kiezen. Immers hoe moet Bitwarden weten als wie jij wilt inloggen?ppeterr schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:40:
Gebruik nu een paar dagen Bitwarden, gaat best goed. Enkel heb ik een probleem met multiple logins op een site. Bitwarden pakt dus eigenlijk steeds het verkeerde password omdat hij 2 logins herkend op die site.
Gaat om outlook.live.com met de browserextentie in chrome.
Kan natuurlijk google het password laten onthouden bij de user, maar dat is nou net wat ik vanaf vandaag probeer te voorkomen
Iemand een tip ?
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Daar heb je gelijk in. Ik zit nog teveel in de google situatie. Daar staan de username velden nog van ingevuld. Dus ik was gewend de username te switchen, en dan veranderen de passwords vanzelf mee. En dat is logischerwijs natuurlijk niet aan de orde met Bitwarden. Tijd om de password lijstjes te wissen van chrome en googleMars Warrior schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:38:
[...]
Bij mij geeft de extentie gewoon een 2 aan als ik twee logins op dezelfde url heb. Domweg de juiste kiezen. Immers hoe moet Bitwarden weten als wie jij wilt inloggen?
Ik vermoed dat dat een lastig verhaal wordt.Aherin schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:33:
Zijn hier ook Apple gebruikers die hun keychain over gezet hebben? Ik heb ruim 600+ wachtwoorden.. heb niet echt zin die allemaal handmatig over te typen![]()
En oh: Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Dat 2020 een jaar mag zonder wachtwoord lekken, maar met heel veel 2FA opties!
Op zich is zeker via de commandline best wat mogelijk met bijvoorbeeld 'security' (dat is het programma dat je kan gebruiken om keychain-acties vanaf de cli te doen) en eventueel wat aanvullende scripting (want je moet waarschijnlijk wachtwoorden invullen), maar het is niet heel makkelijk standaard de standaard-loginkeychain te exporteren helaasdutchgio schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:13:
[...]
Ik vermoed dat dat een lastig verhaal wordt.
Nadeel van de geslotenheid van Apple is dat ze geen goede export mogelijkheid aanbieden, enkel een variant om dit onderling tussen Mac apparatuur uit te wisselen, daar kunnen password managers niets mee.
...
[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2020 17:10 ]
Gezien de vele reacties bij dit issue is dat een bekend probleem. Moet dus elke keer handmatig syncen.Mars Warrior schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:38:
[...]
[...]
Behalve dus de iOS app werkt LiveSync als een speer:
- Wijzigen in de webvault -> direct zichtbaar in Desktop App, niet in de iOS App
- Wijzigen in Desktop App -> direct zichtbaar in webvault, niet in de iOS App
- Wijzigen in iOS App -> direct zichtbaar in Desktop App EN webvault
Er is natuurlijk gewoon een chrome extensie, en een android of ios app die alles aanvult wat je aanmaakt.tekken4111 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:34:
Hoi allen!
Ik heb een vraagje. Ik ben ook maar eens begonnen aan de transitie naar een pw manager. Nu heb ik al een hoop veranderd maar er zijn 2 accounts waar ik wat moeite/vragen over heb:
- Microsoft
Met beide accounts moet ik ook kunnen inloggen op devices. Denk aan een w10 laptop of een chromebook. Hoe doen jullie dit? Zit je dan toch vast aan een paar "simpele" wachtwoorden?
Alvast bedankt voor de input!
Ps: Ik draai nu bitwarden
[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 03-01-2020 19:44 ]
Hi!ppeterr schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:41:
[...]
Er is natuurlijk gewoon een chrome extensie, en een android of ios app die alles aanvult wat je aanmaakt.
De boel synched toch gewoon onderling, en kan je of automatisch aanvullen doen. Of kopieeren uit de extensie of app.
Ik heb uit chrome een export gedaan van al mijn accounts en password, waren er rond de 275.
Hiervan ben ik een selectie gaan maken wat belangrijk is. Die belangrijk logins heb ik een password gegenereerd en toegepast. Vervolgens een herkenbaar naampje gegeven in mijn "kluis". Zodat ik weet dat die gedaan is. Op den duur zal ik alles deleten bij google en chrome, en Bitwarden deze taak geheel laten overnemen.
pincode instellen.tekken4111 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:16:
[...]
Hi!
Dat snap ik allemaal, maar beantwoord niet mijn vraag. Met mijn hotmail account log ik dus naast mijn email ook in bij mijn windows 10. Dan heb ik niks aan een extensie want ik ben simpelweg nog niet ingelogd. Hoe doe je dat?
Zelfde geld voor Google. Met mijn google account log ik in op mijn chromebook.
Aha op die manier, wat dacht je van local logins....ik ben geen fan van Microsoft accounts.....geen idee hoe dat werkt met een chromebook verder....maar ik snap wel je punt.tekken4111 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:16:
[...]
Hi!
Dat snap ik allemaal, maar beantwoord niet mijn vraag. Met mijn hotmail account log ik dus naast mijn email ook in bij mijn windows 10. Dan heb ik niks aan een extensie want ik ben simpelweg nog niet ingelogd. Hoe doe je dat?
Ja same, Op windows log ik ook in met mijn outlook account en heb daar verder nog niet over nagedacht. Een moeilijke code word lastig want je kunt nog niet bij bitwarden. Denk gewoon een wachtwoord/pincode instellen zoals vroeger.tekken4111 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:16:
[...]
Hi!
[ Voor 9% gewijzigd door rolandos582 op 03-01-2020 20:28 ]
©2004
Zit hem voornamelijk in de kosten. Bitwarden is gratis met een eventueel betaalde jaarlijkse kostenpost. 1password kost je maandelijks of jaarlijks toch een redelijk bedrag.harm12nl schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:46:
Ik gebruik al enige tijd 1password. Dit gaat prima maar ik lees nu ook het één en ander over Bitwarden. Best interessant!
Even voor een leek zoals ik; is het de moeite om over te stappen of zit ik met 1password ook nog prima qua veiligheid?
Thx voor je snelle reactie. Ik heb nog de ‘eenmalige aanschaf’ variant van 1password. Werkt voor mij prima tot nu toe dus dan blijf ik daar nog bijrolandos582 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:55:
[...]
Zit hem voornamelijk in de kosten. Bitwarden is gratis met een eventueel betaalde jaarlijkse kostenpost. 1password kost je maandelijks of jaarlijks toch een redelijk bedrag.
Overstappen gaat je wel wat werk kosten waarschijnlijk
©2004
[ Voor 9% gewijzigd door michielRB op 05-01-2020 17:21 ]
Gaat dat niet simpel? Mijn overstap destijds van Lastpass naar Bitwarden was een fluitje van een cent. Kwestie van export >> import.rolandos582 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:55:
[...]
Zit hem voornamelijk in de kosten. Bitwarden is gratis met een eventueel betaalde jaarlijkse kostenpost. 1password kost je maandelijks of jaarlijks toch een redelijk bedrag.
Overstappen gaat je wel wat werk kosten waarschijnlijk
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
In de safe ligt een papieren 'howto' hoe mijn vrouw bij mijn gegevens kan komen...ppeterr schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:29:
@michielRB
Even kort door de bocht.
Stel, ik kom te overlijden dan zou ik willen dat mijn naasten toegang kunnen krijgen tot al mijn account info.
Dit is naar mijn mening toch enigszins belangrijk, en legt geen barrière op voor mijn nabestaanden.
Hoe zie jij dit dan, en hoe los je dit op als je dit ook een beetje belangrijk vind.
[ Voor 10% gewijzigd door michielRB op 05-01-2020 20:23 ]
Ik ben overgestapt van m’n eenmalig betaalde 1Password naar Bitwarden. Ik had er genoeg van dat ik op het werk met Windows geen 1password kan gebruiken omdat de laatste betaalde Windows-versie niet meer geüpdatet werd. Enkel de abo versie zal werken.harm12nl schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:00:
[...]
Thx voor je snelle reactie. Ik heb nog de ‘eenmalige aanschaf’ variant van 1password. Werkt voor mij prima tot nu toe dus dan blijf ik daar nog bij
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Als je zelf host hoef je enkel een account aan te maken op je lokale installatie.JustSys schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:55:
Waarom is het noodzakelijk om een account aan te maken bij bitwarden? Is het ook nodig indien ik deze zelf wil hosten op een synology?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
maar dat staat wel op je eigen server. Dat account kent 'bitwarden' (de maker) dan niet.elsinga schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:49:
Zelf hosten heeft net zo goed een account nodig, [...]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ja, ik heb al mijn wachtwoorden opgeslagen bij 1Password en dan bedoel ik ook alles. Voor de meest cruciale websites heb ik daarnaast ook 2fa ingeschakeld. Bankzaken, beleggingsaccount en DigiD bijvoorbeeld. Als ik moet kiezen uit 2 kwaden dan kies ik liever voor sterke wachtwoorden bij een derde die er zijn businessmodel van heeft gemaakt dan dat ik zelf wachtwoorden ga bijhouden in een boekje of op mijn eigen hardware.ppeterr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:00:
Even een gewetens vraag.
Achten jullie Bitwarden, of een gelijk waardige service. Betrouwbaar genoeg om zaken in op te slaan (bijvoorbeeld als notitie) omtrent toegang code's voor financiële zaken ?
[ Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:17 ]
Ik heb hiervoor een app gemaakt die een ww in tweeën deelt, niet zo veilig als de encryptie (van bijvoorbeeld) bw zelf, maar veilig zat om de twee delen op twee plekken te stallen die je vertrouwt, die kunnen dan samen jou ww reconstrueren. Mooist is natuurlijk als de manager het zelf kan, maar dat zit (helaas) nog niet in bitwarden.ppeterr schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:29:
@michielRB
Even kort door de bocht.
Stel, ik kom te overlijden dan zou ik willen dat mijn naasten toegang kunnen krijgen tot al mijn account info.
Dit is naar mijn mening toch enigszins belangrijk, en legt geen barrière op voor mijn nabestaanden.
Hoe zie jij dit dan, en hoe los je dit op als je dit ook een beetje belangrijk vind.
Dashlane heeft een optie, dat jouw partner een aanvraag kan doen om jouw kluis te openen. Als jij dan niet binnen 48 uur reageert, ontvangt jouw partner een sleutel om jouw wachtwoord kluis te kunnen openen.MerijnB schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:11:
[...]
Ik heb hiervoor een app gemaakt die een ww in tweeën deelt, niet zo veilig als de encryptie (van bijvoorbeeld) bw zelf, maar veilig zat om de twee delen op twee plekken te stallen die je vertrouwt, die kunnen dan samen jou ww reconstrueren. Mooist is natuurlijk als de manager het zelf kan, maar dat zit (helaas) nog niet in bitwarden.
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ja, en anders moet je jezelf afvragen wat is het ergste dat kan gebeuren en is dat dan het einde van de wereld. Bitwarden is vooralsnog fijn, zonder dat ik iets noemenswaardigs tegen kom.ppeterr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:00:
Even een gewetens vraag.
Achten jullie Bitwarden, of een gelijk waardige service. Betrouwbaar genoeg om zaken in op te slaan (bijvoorbeeld als notitie) omtrent toegang code's voor financiële zaken ?
< dit stukje webruimte is te huur >
Nou het ergste wat kan gebeuren is dat mijn gehele digitale footprint van de afgelopen ruim 30 jaar, inclusief bank gegevens, creditcard gegevens van mij. En mijn kinderen openbaar wordt voor de verkeerde personen.aex351 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:34:
[...]
Ja, en anders moet je jezelf afvragen wat is het ergste dat kan gebeuren en is dat dan het einde van de wereld. Bitwarden is vooralsnog fijn, zonder dat ik iets noemenswaardigs tegen kom.
Ja, die staan redelijk ver van elkaar af. Maar kennen elkaar wel. En er zal een stukje uitleg bij komen.Room42 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:20:
@ppeterr Weten die twee personen elkaar dan (ook in de toekomst) te vinden, als het nodig is?
[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 04-02-2020 09:39 ]
Lastpass Emergency Access is toch alleen voor Premium klanten?Freakster86 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:14:
Waarom niet een gratis LastPass account? 3 mensen met een apart LastPass account in eigen beheer die onderling noodtoegang hebben tot het account van de andere 2 na 72 uur na aanvragen (genoeg tijd om misbruik te voorkomen)
Dat hebben ze dan onlangs gewijzigd! Was daar niet van op de hoogte, maar gelukkig verandert er (nog) niks voor mij persoonlijk.grun93 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:00:
[...]
Lastpass Emergency Access is toch alleen voor Premium klanten?
Dus mijn oplossing gaat inderdaad helaas voor nieuwe gratis accounts niet meer werken. En ik kan zelf niets meer wijzigen. Mogelijk dan toch ook eens gaan kijken naar een alternatief.Note: Emergency Access is a feature only available to LastPass Premium or LastPass Families users. If you are not a Premium user but you added an emergency contact before this became a Premium feature, the contact will continue to have access. However, you cannot add additional emergency contacts unless you upgrade to a Premium account.
Denk ik niet hoor. Ik ben het helemaal met je eerdere opmerking eens.ppeterr schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:25:
[...]
Maar goed, krijg ondertussen het gevoel dat ik er zelf iets neurotisch mee om ga
[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2020 19:06 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Ferrox1 op 05-02-2020 15:50 . Reden: Typo ]
[ Voor 14% gewijzigd door Mars Warrior op 05-02-2020 17:53 ]
nslookup 213.239.154.30 30.154.239.213.in-addr.arpa name = tweakers.net.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| server { ssl_session_cache shared:SSL:10m; ssl_session_timeout 10m; ssl_protocols TLSv1.2; ssl_prefer_server_ciphers on; ssl_ciphers AES256+EECDH:AES256+EDH:!aNULL; ssl_stapling on; ssl_stapling_verify on; ssl_ecdh_curve secp384r1; #add_header Strict-Transport-Security "max-age=31536000; includeSubdomains"; add_header X-Frame-Options DENY; add_header X-Content-Type-Options nosniff; server_name bitwarden.DOMAIN.nl; location / { proxy_pass https://192.168.0.50:443; proxy_set_header Host $host; proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for; proxy_set_header X-Forwarded-Proto $scheme; client_max_body_size 2048m; } # SSL configuration listen 443 ssl; listen [::]:443 ssl; ssl on; ssl_certificate /etc/letsencrypt/live/DOMAIN.nl/fullchain.pem; ssl_certificate_key /etc/letsencrypt/live/DOMAIN.nl/privkey.pem; ssl_dhparam /etc/letsencrypt/live/DOMAIN.nl/dhparams.pem; } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/bash set -e set -x docker run -d --name bitwarden \ -e ROCKET_TLS='{certs="/ssl/live/DOMAIN.nl/fullchain.pem",key="/ssl/live/DOMAIN.nl/privkey.pem"}' \ -v /etc/letsencrypt/:/ssl/ \ -v /home/bitwarden/bwrsdata/:/data/ \ -p 443:80 \ bitwardenrs/server:latest |
[ Voor 87% gewijzigd door Room42 op 05-02-2020 19:06 ]
Ben weer in de war met een local DNS server die ervoor zorgt dat bw.domein.nl niet extern wordt geresolved - daar kunnen sommige modems zoals een Experiabox V9 niet tegen - maar intern naar een lokaal IP wijst waar je proxy draait.Room42 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:53:
@Mars Warrior Reverse DNS is om van een IP-adres een domeinnaam terug te vinden. Bijvoorbeeld:
Ik denk dat jij wat anders bedoelt?Ook zal het modem geen DNS-problemen veroorzaken.
Dankjewel voor je reactie! Klopt, mijn DHCP server geeft de interne DNS server door van de Synology. Dus alles werkt al op die manier en dat gaat goed. Daarmee kan ik alles bereiken, zelfs via meerdere vlans. Pihole heb ik nog niet draaiende in een container.. maar dat lukte ook niet. Al denk ik dat er daar ook nog iets niet lekker zat en moet ik nog mee aan de slag (stap voor stap...). Dit lag aan de container die ik op wilde bouwen.Mars Warrior schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:51:
@Ferrox1 Bij mij werkt alles perfect door een reverse DNS te gebruiken die door PiHole wordt ingevuld.
Vaak is het internet modem het probleem: die veroorzaakt de DNS problemen. Vandaar heb je iha een reverse DNS nodig die ELK apparaat moet gebruiken.
Ik heb dus ook een DHCP server draaien die de juiste DNS (PiHole) doorgeeft aan elk apparaat.
In mijn netwerk zitten Windows, Linux, iPhone en iPad apparaten. Werken allemaal probleemloos icm bitwarden_rs in een docker container. Apache wordt als proxy ingezet die SSL afhandelt en het subdomein doorzet naar de docker container.
Ik gebruik de reverseproxy van Synology (zit achter het toepassingsportaal). Ook dit werkt allemaal prima van buitenaf. Nginx heb ik (nog) geen kaas van gegeten.. maar dat doet toch het zelfde als een proxy server?Room42 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:53:
@Mars Warrior Reverse DNS is om van een IP-adres een domeinnaam terug te vinden. Bijvoorbeeld:
Ik denk dat jij wat anders bedoelt?Ook zal het modem geen DNS-problemen veroorzaken.
@Ferrox1 Ik weet niet wat voor reverse proxy jij draait maar dit is mijn nginx-configuratie:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 server { ssl_session_cache shared:SSL:10m; ssl_session_timeout 10m; ssl_protocols TLSv1.2; ssl_prefer_server_ciphers on; ssl_ciphers AES256+EECDH:AES256+EDH:!aNULL; ssl_stapling on; ssl_stapling_verify on; ssl_ecdh_curve secp384r1; #add_header Strict-Transport-Security "max-age=31536000; includeSubdomains"; add_header X-Frame-Options DENY; add_header X-Content-Type-Options nosniff; server_name bitwarden.DOMAIN.nl; location / { proxy_pass https://192.168.0.50:443; proxy_set_header Host $host; proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for; proxy_set_header X-Forwarded-Proto $scheme; client_max_body_size 2048m; } # SSL configuration listen 443 ssl; listen [::]:443 ssl; ssl on; ssl_certificate /etc/letsencrypt/live/DOMAIN.nl/fullchain.pem; ssl_certificate_key /etc/letsencrypt/live/DOMAIN.nl/privkey.pem; ssl_dhparam /etc/letsencrypt/live/DOMAIN.nl/dhparams.pem; }
Docker, op 192.168.0.50, draai ik als volgt: cat run-bitwarden-rs.sh
Bash:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 #!/bin/bash set -e set -x docker run -d --name bitwarden \ -e ROCKET_TLS='{certs="/ssl/live/DOMAIN.nl/fullchain.pem",key="/ssl/live/DOMAIN.nl/privkey.pem"}' \ -v /etc/letsencrypt/:/ssl/ \ -v /home/bitwarden/bwrsdata/:/data/ \ -p 443:80 \ bitwardenrs/server:latest
Intern moet je inderdaad gewoon zorgen dat je domeinnaam (bitwarden.DOMAIN.nl) altijd bij je reverse proxy dan wel direct op je docker container terecht komt. Dit kun je doen door je hosts files aan te passen of een interne DNS-server te draaien, zoals Pi-hole.
Let overigens op die "-p 443:80". Binnen de docker draait bitwarden nog steeds op poort 80.
Dankjewel voor je reactie!elsinga schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:53:
Jouw setup lijkt erg op de mijne (USG, Syno Reverse proxy), maar bij mij werkt het wel. En ik gebruik thuis gewoon het WAN IP adres. NAT Loopback/Hairpinning werkt dus op de USG gewoon.
Doe je wellicht iets met verschillende VLAN's voor je clients en de Synology?
[ Voor 12% gewijzigd door Ferrox1 op 06-02-2020 11:17 . Reden: Probleem opgelost ]
Gebruik je KeePass of Password Safe-bestanden?Sparks.nl schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:38:
Ik gebruik op IOS op dit moment Strongbox, deze bevalt me tot op heden erg goed.
Ik ben even in gesprek geweest met de hoster, en 2FA zit er voor nu niet in. Ik krijg wel een aantal goede redenen waarom niet. Maar het past helaas niet echt in hoe de rest van mijn digitale zaken wel veilig zijn. En laat die mail nou net een belangrijke schakel zijn in dat geheel. Ik ben verder wel al jaren tevreden met hun als host voor mijn mail. Dus voor nu de tip die je aandraagt met de username. Dank daarvoor!elsinga schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:27:
2FA is een extra laag van security, het voorkomt dat iemand met jouw gelekte/geraden/... user/pass combi binnen kan komen zonder bijbehorende 2FA device. 2FA is dus zeer nuttig.
Kun je geen 2FA gebruiken, dan kun je werken met (nog) unieke(re) user/pass combi's. Stel je gebruikt standaard de username ppeterr met een gegenereerd password, dan zou je nu ook voor de gebruikersnaam een gegenereerde username kunnen gebruiken. Dan he je niet de combi bekende username met moeilijk wachtwoord en 2FA token, maar moeilijke username en moeilijk wachtwoord. Niet ideaal, maar nog steeds 2 onbekende factoren in het spel.
KeePass bestand. Ik gebruik KeePass op de desktop pc en dat was voor nu het makkelijkste. Maar ik kan wel eens zoeken naar alternatieven.begintmeta schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:05:
[...]
Gebruik je KeePass of Password Safe-bestanden?
EU DNS: 86.54.11.100
[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 12-02-2020 14:02 ]
Verwijderd
Dat had ik ook en dit is de reactie van 1password:f.h schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:34:
Even een dubbelcheck of ik nu wel/niet iets over het hoofd zie.
Ik zit bijna aan het eind van mijn 1Password family trial en we gaan er voor betalen.
Het jaarabonnement kan je afsluiten via 1password.com of via (in mijn geval) een in-app aankoop bij Apple. Wat ik alleen niet snap is dat er een prijsverschil is tussen beide opties, in het voordeel van de in-app aankoop.
Ik ben bekend met prijsverschillen voor dergelijke abonnementen/licenties die (altijd?) negatief uitpakken voor de de in-app aankoop ivm de afdracht aan Apple, alleen nu lijkt het omgekeerd:
Via 1password.com - 12 * 5,75 = € 69 per jaar
[Afbeelding]
Via in-app aankoop: € 62,99
[Afbeelding]
Dat is een prijsverschil van € 6,01
Mis ik nu iets? Want ik kan er niets over vinden via Google.
Check voor de zekerheid of je account gekoppeld is aan 1password.eu ipv .com. Tenzij je het niet erg vind dat je gegevens in Amerika staan ipv Duitslandf.h schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:34:
Even een dubbelcheck of ik nu wel/niet iets over het hoofd zie.
Ik zit bijna aan het eind van mijn 1Password family trial en we gaan er voor betalen.
Het jaarabonnement kan je afsluiten via 1password.com of via (in mijn geval) een in-app aankoop bij Apple. Wat ik alleen niet snap is dat er een prijsverschil is tussen beide opties, in het voordeel van de in-app aankoop.
Ik ben bekend met prijsverschillen voor dergelijke abonnementen/licenties die (altijd?) negatief uitpakken voor de de in-app aankoop ivm de afdracht aan Apple, alleen nu lijkt het omgekeerd:
Via 1password.com - 12 * 5,75 = € 69 per jaar
[Afbeelding]
Via in-app aankoop: € 62,99
[Afbeelding]
Dat is een prijsverschil van € 6,01
Mis ik nu iets? Want ik kan er niets over vinden via Google.
Thanks, maar eigenlijk dus een vrij nietszeggende reactie over BTW toch?Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:26:
[...]
Dat had ik ook en dit is de reactie van 1password:
Thanks so much for taking the time to contact us, and for trying out 1Password!
I'm sorry to hear about the unexpected change in price. Based upon the information you've provided, it seems as if an additional tax may be required based upon the country/region you are based in. We are required to charge an additional VAT for our European customers.
If you are VAT registered and have the number, I'd be more than happy to add that to your account so we can help you remove VAT from all future invoices.
Feel free to let me know if you have any questions or would like more information.
Check! Had ik inderdaad gedaan bij registratie:Miki schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:13:
[...]
Check voor de zekerheid of je account gekoppeld is aan 1password.eu ipv .com. Tenzij je het niet erg vind dat je gegevens in Amerika staan ipv Duitsland
Verwijderd
Iddf.h schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Thanks, maar eigenlijk dus een vrij nietszeggende reactie over BTW toch?
[...]
Bitwarden?c-nan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:43:
Wij gebruiken Password Manager Pro van ManageEngine. Ik ben aan het kijken naar alternatieven. Eisen zijn:
- Self hosted - op Linux of in een container.
- LDAP backend voor gebruikers.
- Web based UI.
- Audit Trail.
- Wachtwoorden encrypted opgeslagen.
De reden dat wij af willen stappen van Password Manager Pro is vanwege de hoge prijs. Uiteraard mag het geld kosten, maar $5.000+ / jaarlijks is wel erg duur.
Hebben jullie tips/suggesties?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq