Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Vandaag lukraak wat fotootjes gemaakt.

Valt me wel op dat als je een foto maakt en dan vervolgens meteen na het maken van die foto linksboven op dat bolletje klikt (mijn 620 kon ik gewoon naar links swipen om naar de foto's te gaan, kan dat met de 830 niet meer??) dat er dan best een paar seconden "verwerken" staat.

Seconde of 3 tot 10 zou ik gokken. Het scheelt nogal een beetje.

Is dat normaal dat dat zo lang duurt? Ik vind het eigenlijk wel hinderlijk. Mijn 620 kon ik direct na het schieten naar links swipen en dan zag ik mijn foto. Nu moet ik eerst wachten wachten wachten, nee foto niet goed en opnieuw schieten.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vosss schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:10:
Vandaag lukraak wat fotootjes gemaakt.

Valt me wel op dat als je een foto maakt en dan vervolgens meteen na het maken van die foto linksboven op dat bolletje klikt (mijn 620 kon ik gewoon naar links swipen om naar de foto's te gaan, kan dat met de 830 niet meer??) dat er dan best een paar seconden "verwerken" staat.

Seconde of 3 tot 10 zou ik gokken. Het scheelt nogal een beetje.

Is dat normaal dat dat zo lang duurt? Ik vind het eigenlijk wel hinderlijk. Mijn 620 kon ik direct na het schieten naar links swipen en dan zag ik mijn foto. Nu moet ik eerst wachten wachten wachten, nee foto niet goed en opnieuw schieten.

Iemand?
Tja heel normaal bij camera 5 die standaard je foto's wil "pimpen". Daarop moet je dus wachten.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het duurt inderdaad even voordat de afbeeldingen zichtbaar zijn in gallerij. Het is wel zo dat je geen wachtijd heb bij multishots... in die zin dat je blijvend foto's/bursts kunt blijven schieten zonder dat de buffer vol zit, maar totdat je foto's daadwerkelijk kunt bekijken ben je wel een paar seconden verder, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
En als ik de camera app afsluit direct nadat ik foto's heb geschoten. Rekent ie dat op de achtergrond nog uit en kan ik dan later al die foto's netjes terug zien?

Of moet de camera app open blijven (of op de achtergrond blijven draaien) nadat ik geschoten heb?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

vosss schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:56:
En als ik de camera app afsluit direct nadat ik foto's heb geschoten. Rekent ie dat op de achtergrond nog uit en kan ik dan later al die foto's netjes terug zien?

Of moet de camera app open blijven (of op de achtergrond blijven draaien) nadat ik geschoten heb?

:)
Ik sluit zovaak meteen af maar heb al mijn foto's gewoon :) Dus ja, gaat op de achtergrond door, je hoeft nergens rekening mee te houden

• vosss
Gistermiddag om 14:00 uur van de lader gehaald met 97%
Nu heb ik nog 37% over en nog 22 uur en 24 minuten te gaan zegt ie.

Die 22 uur ga ik niet meer redden lijkt me, maar ik hoef in elk geval voor morgen 14:00 uur niet op te laden.

Dat maakt dus 2 volle dagen op 1 acculading! _O_
Mijn Lumia 620 die veel kleiner was en mindere specs en alles moest ik bijna elke dag opladen. Soms haalde ik de 2de nacht ook nog, maar dan echt maar net en al lang en breed in de batterij besparingmodus.

De 830 heeft een veel groter scherm en goeie camera en alles en is sneller, dus ik dacht dat zal wel helemaal opladen zijn zodra ik thuiskom van mn werk :X

Ik word hier erg vrolijk van moet ik zeggen. Iedere dag maar weer opladen heb ik eigenlijk nooit aan kunnen wennen met de Lumia 620. Dat was mijn allereerste smartphone. Hiervoor had ik er nog gewoon eentje die het een week op 1 lading volhield :D

Mooi mooi. Ik ga morgen eens kijken rond de middag wat mn accu nog aangeeft. Als ik moet gokken zeg ik 20%

En dan te denken dat ik een paar korte filmpjes op het werk gemaakt heb; wat foto's heb geschoten, beetje whatsapp, even kort een spelletje gespeeld en een paar filmpjes van youtube gedownload en gespeeld en verder nog wat dingen testen en proberen wat allemaal op de 830 wel zit en op de 620 niet.

Helemaal blij dat ik niet meer elke dag hoef te laden :D _O_

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Voor de whatsapp backup is het eigenlijk ook wel logisch dat deze niet werkt.
Er worden een paar kleine details over het hoofd gezien.
Teneerste je kan niet zonder meer een sd kaart met apps of app backups omwisselen en dan hopen dat het eea blijft werken.
Dit is door MS zelf expres zo gedaan om piraterij te voorkomen.
Daarnaast Whatsapp geeft een stukje crypto mee in de backup ( een soort sleutel laat maar zeggen) die overeenkomt met de telefoon waarop de backup is gemaakt.
Als de backup op een ander toestel komt te staan dan komt dat stukje ( die sleutel ) niet meer overeen met het toestel waar de backup op gecreëerd is.
In beide gevallen een no go.
Het eea werkt wel als de backup opgeroepen wordt op de zelfde toestel als waarop deze gegenereerd werd, dus vanuit een harde reset oid.
Ook kan deze in dit specifiek geval wel gekopieerd worden naar een andere kaart, zolang het toestel hetzelfde blijft.

Bovenstaande even in een notendop.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
En toch klopt bovenstaande niet. Mijn vrouw is van een 830 op een 640 XL overgestapt. Mijn dochter heeft de 830 nu in gebruik, en kwam van een 640. In beide gevallen hebben ze hun eigen SD-kaartje meegenomen en zijn alle Whatsapp berichten keurig terug gezet. Voor de apps klopt het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 12-11-2015 09:23 ]

• vosss
Momenteel nog 20% accu.

Dinsdagmiddag om 14:00 uur van de lader gehaald _O_

Ik ga hem nu opladen en dan hoeft ie zaterdag pas weer aan de lader :7

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Doe je goed, ik zit elke nacht/avond op te laden, en zelfs de avond haal ik soms niet

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vosss schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:00:
Momenteel nog 20% accu.

Dinsdagmiddag om 14:00 uur van de lader gehaald _O_

Ik ga hem nu opladen en dan hoeft ie zaterdag pas weer aan de lader :7
Had ik ook de eerste maanden.
Gaat wel minder worden.
Ik zit nu toch op ongeveer elke dag opladen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• vosss
Ik gebruik hem veel minder dan verreweg de meeste mensen hoor.

Ik stuur een paar appjes met mn vriendin, handjevol, geen hele verhalen, dus dat is zo klaar.
Dan in de pauze ff vlug het nieuws en/of de headlines lezen, F1 nieuws lezen en voor de rest zit ie eigenlijk het meeste gewoon in mn broekzak. Bellen doe ik nauwelijks. Lang niet elke dag in elk geval.

Dus wellicht verklaard dat mijn lange accuduur ook wel een beetje.
Nu ik er zo over nadenk heb ik niet eens een smartphone nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Echt nodig? Tja, ik ook niet hoor. Wie wel? Denk heel weinig mensen. Maar het is soms wel verdomd handig 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Amadeus1966 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 02:17:
Voor de whatsapp backup is het eigenlijk ook wel logisch dat deze niet werkt.
Er worden een paar kleine details over het hoofd gezien.
Teneerste je kan niet zonder meer een sd kaart met apps of app backups omwisselen en dan hopen dat het eea blijft werken.
Dit is door MS zelf expres zo gedaan om piraterij te voorkomen.
Daarnaast Whatsapp geeft een stukje crypto mee in de backup ( een soort sleutel laat maar zeggen) die overeenkomt met de telefoon waarop de backup is gemaakt.
Als de backup op een ander toestel komt te staan dan komt dat stukje ( die sleutel ) niet meer overeen met het toestel waar de backup op gecreëerd is.
In beide gevallen een no go.
Het eea werkt wel als de backup opgeroepen wordt op de zelfde toestel als waarop deze gegenereerd werd, dus vanuit een harde reset oid.
Ook kan deze in dit specifiek geval wel gekopieerd worden naar een andere kaart, zolang het toestel hetzelfde blijft.

Bovenstaande even in een notendop.
Dit is niet correct. Je kunt wel degelijk de back-up van Whatsapp terug zetten op een ander toestel. Mijn vrouw is onlangs van een 820 naar een 640 gegaan, de volledige Whatsapp geschiedenis is meeverhuisd. Het klopt wel dat je apps van de ene telefoon niet mee kunt nemen naar de andere telefoon.

Back-up Whatsapp maken op oude telefoon
SD kaart overzetten naar nieuwe telefoon
Whatsapp activeren op nieuw toestel met hetzelfde telefoonnummer
Whatsapp vindt back-up en zet deze terug
Daarna kan eventueel het nummer worden gewijzigd in accountsettings

En daarna de SD formatteren of een nieuwe SD plaatsen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik stand corrected, klopt dat was eerder wel zo met voorgaande versies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dat werkte bij mij dus niet. Ook niet na een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Waarschijnlijk omdat het gammel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
vosss schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:57:
Dat werkte bij mij dus niet. Ook niet na een factory reset.
Dat is omdat je het niet in de goede volgorde hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
PinokkioTV schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:16:
[...]

Dat is omdat je het niet in de goede volgorde hebt gedaan.
Dat kwam omdat na een factory reset mijn instellingen van mn oude toestel tot 2x toe niet meegenomen werden.

Toen ik dat uiteindelijk wel aan de praat had door middel van alle online backups te verwijderen en op mn oude een nieuwe te maken en weer een reset te doen op de nieuwe en het wel goed was heb ik vergeten de SD kaart erin te doen met de eerste keer WA starten.

Dus waarschijnlijk lag het daaraan ja :)

Maakt ook niet meer uit, alles werkt en ik ben heel erg tevreden met de 830.

Ow en ik heb ook al een collega overgehaald om eens te kijken naar een Windows Phone 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Om een lang verhaal kort te maken: het werkte niet omdat je niet de goede stappen hebt gezet. Dat betekent niet dat het niet kan. Dit is wel de indruk die je wekte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Ik heb het in de afgelopen weken een keer of drie zo gedaan en iedere keer met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 12:07
Het is waarschijnlijk een beetje vloeken in de kerk; maar heeft iemand van jullie ergens een succesvolle poging gezien om android te draaien op een 830? Ik kan me herinneren dat ik het ergens was tegen gekomen, maar kan het nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
LeBrun schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:34:
Het is waarschijnlijk een beetje vloeken in de kerk; maar heeft iemand van jullie ergens een succesvolle poging gezien om android te draaien op een 830? Ik kan me herinneren dat ik het ergens was tegen gekomen, maar kan het nergens meer vinden.
Dat was een experiment met Astoria ( droid apps op windows 10 )
Dat is momenteel voltooid verleden tijd.
Gewoon Android is sowieso uitgesloten, denk hierbij alleen maar aan de hardware, drivers etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Waarom zou je zo een infantiel OS boven het superieure Windows Phone verkiezen? :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hoeveel mensen zitten er nu op de huidige W10M build? En hoe bevalt het?

[ Voor 15% gewijzigd door The Inquisitor op 20-11-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
The Inquisitor schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:25:
Hoeveel mensen zitten er nu op de huidige W10M build? En hoe bevalt het?
Ik draai de laatse build, en die is stabiel.
Enige waar ik tot nu toe echt tegen aan loop is dat t scherm afentoe op zwart springt afentoe.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hansie_k schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:46:
[...]

Ik draai de laatse build, en die is stabiel.
Enige waar ik tot nu toe echt tegen aan loop is dat t scherm afentoe op zwart springt afentoe.
Thanks. Hmm dat is wel een vervelend euvel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
The Inquisitor schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:40:
[...]

Thanks. Hmm dat is wel een vervelend euvel dan.
Tja t went haha...de eerste dacht ik dat ie uitviel.
Kan t ook niet echt achterhalen wanneer t nou precies gebeurt, maar tot nu toe t meest als ik in dde Twitter app zit.
Misschien iets met heel veel wit en automatische helderheid instelling...?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hansie_k schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:47:
[...]

Tja t went haha...de eerste dacht ik dat ie uitviel.
Kan t ook niet echt achterhalen wanneer t nou precies gebeurt, maar tot nu toe t meest als ik in dde Twitter app zit.
Misschien iets met heel veel wit en automatische helderheid instelling...?
Hmm vreemd vreemd. Dit soort dingen zorgen er weer voor dat ik niet zo'n zin heb om up te daten. Maar ik moet anders sowieso een hardreset gaan doen, want mijn 8.1 reboot vaak snachts en daar word ik ook moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
Afgelopen zaterdag de stap genomen om naar Windows 10 Mobile overgestapt. Het valt mij 100% mee. Een paar maanden geleden ook gedaan, toen snel weer terug. Dacht dat de tijd nu wel rijp zou zijn, zoals ik begrijp is deze versie 10.0.10586.11 dezelfde die mee geleverd is op de 950.

Enige wat iets trager reageert is de camera. Voor de rest lijkt het alsof ik een 'nieuwe' telefoon heb. Heb nu van verschillende apps de W10M versie i.p.v. de Denim 8.1. Ziet er gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
The Inquisitor schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:58:
[...]

Hmm vreemd vreemd. Dit soort dingen zorgen er weer voor dat ik niet zo'n zin heb om up te daten. Maar ik moet anders sowieso een hardreset gaan doen, want mijn 8.1 reboot vaak snachts en daar word ik ook moe van.
Na een verse installatie gaat alles gied.
Het enige blijft dat t scherm afentoe op zwart gaat, maar dat lijkt te maken hebben met de time out van het scherm.
Als ik die op"nooit" zet, dan gaat alles goed.

Waar ik tegen aan blijf lopen, is dat ik me niet kan aanmelden bij Skype in de berichten app.
De klassieke versie werkt wel gewoon.

Snelheid en batterij zijn top.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hansie_k schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:09:
[...]

Na een verse installatie gaat alles gied.
Het enige blijft dat t scherm afentoe op zwart gaat, maar dat lijkt te maken hebben met de time out van het scherm.
Als ik die op"nooit" zet, dan gaat alles goed.

Waar ik tegen aan blijf lopen, is dat ik me niet kan aanmelden bij Skype in de berichten app.
De klassieke versie werkt wel gewoon.

Snelheid en batterij zijn top.
Heb geüpgrade een dag na jouw bericht, en vrijwel alles werkt prima. Dat scherm-op-zwart probleem heb ik ook, maar kan net zoals jou niet zeggen waar het aan ligt. het is namelijk niet altijd...

Aanmelden bij Skype en berichten is hier goed gegaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
The Inquisitor schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:37:
[...]

Heb geüpgrade een dag na jouw bericht, en vrijwel alles werkt prima. Dat scherm-op-zwart probleem heb ik ook, maar kan net zoals jou niet zeggen waar het aan ligt. het is namelijk niet altijd...

Aanmelden bij Skype en berichten is hier goed gegaan overigens.
Na wat zoek werk ben ik meer klachten tegen gekomen over dat t scherm op zwart springt, lijkt 830 specifieke bug te zijn.
Met de instelling van de time-out op "nooit" gebeurt t nog steeds, al lijkt t minder vaak.
Dat skype niet werkt zou een netwerk probleem zijn...lijkt me stug, de rest werkt naar behoren.

Hoe vind jij de snelheid van t scherm bij t wisselen van een app?

Ohjah...in m'n mail instellingen worden vergeten.
Lijkt te komen nadat ik ben ingelogd op t werk wifi netwerk (hotspot).
Moet ik de telefoon opnieuw opstarten, en dan gaat t weer goed.

[ Voor 10% gewijzigd door hansie_k op 24-11-2015 12:21 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hopen dat ze dat nog fixen dan. Het is niet heel erg hinderlijk, maar ik ben het wel liever kwijt dan rijk.

De snelheid van het wisselen naar apps vind ik prima. Volgens mij zelfs sneller dan bij WP8.1. Bij de meeste apps heb ik ook het idee dat ze sneller op starten, op een paar uitzonderingen na. Het hervatten van apps lijkt ook minder 'hervatten...' probleem te hebben (vaak bij whatsapp). Ik ben dit in ieder geval nog niet tegengekomen.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Sinds enkele weken heb ik last dat mijn scherm zwart blijft als ik op de aan/uit knop duw. De verlichting onder de functie toetsen gaat wel aan. Ik heb mijn toestel opgestuurd.
Soms gaf de telefoon wel enig teken van leven maar was het scherm nogal in de war:
830-3
830-2
830-1

Ik ben nu weer even terug bij mijn Lumia 925, dat blijft toch ook een goed toestel zeg...

*in afwachting van reparatie

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Eerst een reset uitgevoerd?

LinkedIn WoT Cash Converter

• wmeester
Yep, helaas kwam het probleem binnen een dag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Wat blijft het toch een fijn toestel. Gister toch ook maar eens W10 er op gezet via het Insider Program. Hopelijk krijg ik er geen spijt van, maar vooralsnog bevalt het.

En het ziet er allemaal wel net iets beter en strakker in de menustructuur en apps. Ook weer tijd om weer eens de achtergrond op mij homescreen te veranderen naar mijn mood... Wordt tijd om daadwerkelijk The Force Awakens in de bios te bekijken... :P

Afbeeldingslocatie: https://ch3302files.storage.live.com/y3p_nppzdGyrrO6KqLzbw_413cokd2YUfz7OywrrdRhFqbhm_gBWFfpwDincfZ3HVekh9xLi0gEK2JacZDi51ej3o9QNKT11DRtosoCImDEItyLg8Pys5fitUvIAONmcHj64pfECPvvHErrrBY9Q17ttA/wp_ss_20151217_0003.png?psid=1&width=180&height=320&cropMode=center

Ben blij met deze update, want het is net of je weer een nieuw toestel hebt. Zou er zo weer 2 jaar mee kunnen doen. Alleen jammer dat mijn toestel er aan de buitenkant niet meer helemaal top uit ziet. Maar ik ben blij dat mijn 830 al zo veel verschillende valpartij heeft overleefd, althans mijn scherm. Dat alu frame heeft echt al diverse malen het leven gered van mijn beeldscherm. Denk niet dat de huidige kunststof Microsoft Lumia's die vallen hadden overleefd. Misschien de nieuwe topmodellen met metalen frame weer wel. Sowieso moet mijn volgende toestel gewoon ook een metalen basisframe hebben, zodat je echt wat degelijks vast hebt. Gister zag ik dat ik op 16 december 2012 weer voor het eerst in aanraking kwam met Windows Phone met de HTC 8X, na in een ver verleden al eens Windows Mobile te hebben gehad...

W10 is sowieso dan toch wel weer een flinke stap vooruit t.o.v. WP8 en vervolgens W10. Enige puntje waar ik nog steeds naar misgrijp zijn de originele Strava app, Mywellness app en de Sportcity app... Voor de rest mis ik eigenlijk geen apps, maar van die 3 vind ik het jammer dat de Android app niet geïnstalleerd kan worden. Want ik hoopte dat dat kon met W10. Helaas bestaat het APK tooltje niet meer om dat te proberen...

Heb verder eigenlijk nog geen problemen ondervonden met de W10 preview. Alles lijkt normaal te werken, ook voor normaal gebruik omtrent bellen en appen.

[ Voor 9% gewijzigd door Suntoro op 18-12-2015 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt het ook bij jullie voor dat de micro usb kabel loskomt bij een kleine beweging (als je aan het opladen bent)?? Bij de originele kabel is het iets minder dan bij andere kabels, maar behoorlijk vervelend..

Valt zoiets onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02

Mud

Sinds gisteren de Lumia 830 in huis (via Microsoft Store besteld). Super fijn toestel tot nu toe!

Echter bij het draadloos laden maakt de telefoon een fluitend/piepend geluid en laadt niet bij.
Tevens bij het plaatsen van de batterij blijft deze niet echt zitten en wipt automatisch terug omhoog aan de onderkant(niet aan de kant bij de contactpunten). Als de cover geplaatst wordt, zie je aan de onderkant ook de bolling (door de accu). De accu is verder recht/heel en staat niet bol.

Herkend iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Mud schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:44:
Sinds gisteren de Lumia 830 in huis (via Microsoft Store besteld). Super fijn toestel tot nu toe!

Echter bij het draadloos laden maakt de telefoon een fluitend/piepend geluid en laadt niet bij.
Tevens bij het plaatsen van de batterij blijft deze niet echt zitten en wipt automatisch terug omhoog aan de onderkant(niet aan de kant bij de contactpunten). Als de cover geplaatst wordt, zie je aan de onderkant ook de bolling (door de accu). De accu is verder recht/heel en staat niet bol.

Herkend iemand deze problemen?
Wazig zeg.
Heb je een originele lader, of een no-name model?
Ik heb die van mij wel eens geladen met de Ikea variant, en dat ging zonder fluiten/piepen.
Ook raar dat je accu niet blijft zitten.
Zou bijna denken dat t met elkaar te maken heeft.

Het plaatsen van de cover vond ik sowieso een ellende...zeker de.uitvoering met de flip cover.

Is het geen refurbishes model..?

Ennuh, je hebt gewoon garantie he!
Is je toestel zelf wel helemaal vlak/recht?

[ Voor 4% gewijzigd door hansie_k op 18-12-2015 12:53 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud

Mud

Het is een no-name model, laden via de originele lader + kabel gaat wel goed.

Ik zal eens navragen bij Microsoft of het een refurbished model is.Toestel zelf is wel helemaal recht.

/edit

Inmiddels is het opgelost. De accu moest er verder ingedrukt worden :X :F

[ Voor 19% gewijzigd door Mud op 18-12-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:25:
Komt het ook bij jullie voor dat de micro usb kabel loskomt bij een kleine beweging (als je aan het opladen bent)?? Bij de originele kabel is het iets minder dan bij andere kabels, maar behoorlijk vervelend..

Valt zoiets onder garantie?
Ik vind het wel fijn dat de kabel er makkelijk uit gaat. Mijn oude HTC kabels zitten wat beter vast dan een 10 jaar oud Nokia kabeltje. Die gaat er ook makkelijk uit. De originele laadkabel van de 830 zit gewoon goed. De kabel van mijn autolader ook. Als het goed is zitten de veertjes van de connector op de kabel en niet je telefoon... Dus dan zou het meer aan de kabel moeten liggen dan aan de telefoon (tenzij die gaatjes erg uitgesleten zijn).

Als je draadloos laadt heb je sowieso geen last van dit probleem tenzij je je telefoon wil gebruiken tijdens het laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Mud schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:03:
...

/edit

Inmiddels is het opgelost. De accu moest er verder ingedrukt worden :X :F
haha...en het piepen tijdens het laden..?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mijn Of/off button zit te ver in het aluminium en 'vast' als het ware. De knop werkt nog wel, maar moet hard drukken, nogal irritant.

Heb er al van alles tussen proberen te proppen, maar tot op heden geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
wmeester schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:38:
Sinds enkele weken heb ik last dat mijn scherm zwart blijft als ik op de aan/uit knop duw. De verlichting onder de functie toetsen gaat wel aan. Ik heb mijn toestel opgestuurd.
Soms gaf de telefoon wel enig teken van leven maar was het scherm nogal in de war.

Ik ben nu weer even terug bij mijn Lumia 925, dat blijft toch ook een goed toestel zeg...

*in afwachting van reparatie
Welk OS gebruik je? 8.1 of 10?
Ik had dit laatst ook in W10.

Had navigatie aan staan, en typte een sms, toen t scherm uit ging, netjes volgens de instellingen.
Toe ik dubbel tikte op t scherm, zag t er net zo uit.

Toen ik t scherm met de aan/uit knop uit en weer aan zetten, ging t weer goed.

In scrambled toestand reageerde t scherm nergens op.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Mijn 830 doet het nog altijd prima en ik ben er nog steeds blij mee. Zeker nu ik van de kerstman mijn vriendin een DT 903 charging plate gekregen heb. Die laadt gewoon met bijna 33% per uur op. Dat had ik niet verwacht _O_

Anyway, ik heb nog wel een vraagje. Wellicht is het een instelling die ik niet kan vinden of gewoon een designflauw of kan ik er niet mee omgaan.

Als ik het scherm uitzet dan laat ie nog 30 seconden dat glimp scherm zien.

Zolang dat glimpscherm actief is kan ik het volume van de beltoon harder of zachter zetten met de rockers aan de zijkant.
Dat gebeurd dus ook vaak onbedoeld bij het terug in mn broekzak steken. Ik maak het dus mee dat mijn geluid soms ineens of heel hard staat of uit.

Kan ik dat instellen dat de volumeknop niet werkt als glimpscherm actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
vosss schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:52:
Kan ik dat instellen dat de volumeknop niet werkt als glimpscherm actief is?
Nope, daar is geen instelling voor.

Maar je volumesettingsknop behoort sowieso niet te werken onder glimp.
Misschien even een reset????

[ Voor 18% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-12-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Amadeus1966 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:46:
[...]

Nope, daar is geen instelling voor.
En is dat bij iedereen zo? Dus gewoon een designflaw dan lijkt me of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nee, bij mij werkt de volume knop niet als glimp actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
hansie_k schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:57:
[...]

Welk OS gebruik je? 8.1 of 10?
Ik had dit laatst ook in W10.

Had navigatie aan staan, en typte een sms, toen t scherm uit ging, netjes volgens de instellingen.
Toe ik dubbel tikte op t scherm, zag t er net zo uit.

Toen ik t scherm met de aan/uit knop uit en weer aan zetten, ging t weer goed.

In scrambled toestand reageerde t scherm nergens op.
Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ziet er bij mij in Edge ook soms zo uit... W10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud

Mud

hansie_k schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:27:
[...]

haha...en het piepen tijdens het laden..?
Is daarmee ook opgelost :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31
Zo, na een paar weekjes een 830 te hebben gebruikt, tijd voor het opmaken van een tussentijdse balans na de switch van een Moto G android naar de Lumia 830. Likes, not likes, onwetendheden.. Gewoon om even mijn ervaringen te delen en om te zien of er nog wat lacunes kunnen worden opgevuld.

Algemene indruk van het OS is zeer positief. Stabiel, snel, responsive. Maar waarom sommige apps altijd "Hervatten...." tonen als ik tussen apps switch is mij een raadsel (6tag vooral). 3x switchen in een minuut werkt prima, maar als ik een minuut wacht en dan ga switchen, dan altijd "Hervatten...". En dat duurt net zo lang als het nieuw starten van een app. Klinkt dit bekend of doe ik iets fout? (switchen doe ik door lang de terug-knop ingedrukt te houden)

Verkeer: ik was erg verwend met woon-werkverkeer informatie op Android. Pushmeldingen vanuit de ANWB app op ingestelde tijden met info over ingestelde routes en ook Google Now deed prima zijn werk.
Op Windows Phone doet de ANWB-app het prima, maar biedt niet de push-meldingen.
Ander apps zijn er wel, maar heb er nog geen gevonden die bijv. op een Live-tile meldt hoeveel vertraging ik heb op een vast ingestelde route (zodat ik kan weten of ik gelijk de alternatieve route moet gaan berijden).

Andere missende apps: tuurlijk is het zo dat ik wat apps mis. Was ik op voorbereid, en het valt me eigenlijk reuze mee. Het valt me op dat het qua productiviteit prima zit, maar dat juist de "next level" apps missen. Voorbeelden:

- KPN interactieve TV: kan niet van op afstand een opname inplannen en daar was ik zo blij mee...
- Nefit easy slimme thermostaat: wat minder van belang, maar ook daar erg jammer. Wat ik wel zag was dit. Klopt niet neem ik aan, of mag ik er toch op hopen???: http://windowsphoneapk.com/nefit_1
- Tasker/Macrodroid: automatisch geluid als op werk aangekomen (=connectie met wifi daar als trigger) en weer aan als naar huis bijvoorbeeld. Kan niet, vind ik best jammer. Maar is mee te leven...
- Sonos: is wel Phonos als 3rd party app, maar is niet ideaal

Heb eerlijk gezegd door bovenstaande omissies wel zitten twijfelen om toch weer terug te gaan naar Android, maar de algemene tevredenheid houdt me nog even op dit platform. Mocht iemand suggesties hebben om toch nog wat van de voordelen van de andere platforms naar mijn 830 te krijgen, ik hoor ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ivm die KPN is wel kut. Ik heb zelf telenet (BE) en dit werkt wel op WP via de Yelo app. Dus dat is gewoon pech hebben.
Wat kan helpen is contact opnemen met KPN (en andere fabrikanten waar je app van mist). Bijvoorbeeld via twitter of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb hetzelfde probleem met telfort.
Ik heb toen een kleine rel opgezet binnen hun forum.
Niet dat er 1.2.3. een app tevoorschijn werd getoverd maar de aandacht heeft het wel gekregen.
Was iets in de vorm van wel een dienst beloven ( tv commercial ) maar vervolgens niet leveren.
Immers in de reclames werd daar wel over gesproken.....overal tv op uw smartphone en tablet...... NIET dus...
En daar heb ik ingespeeld.
Misschien een idee om iets te beginnen op idd hun Twitter of wellicht Facebook of op hun eigen forum zolang het maar publiekelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

mikekiwi schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:40:

Maar waarom sommige apps altijd "Hervatten...." tonen als ik tussen apps switch is mij een raadsel (6tag vooral). 3x switchen in een minuut werkt prima, maar als ik een minuut wacht en dan ga switchen, dan altijd "Hervatten...". En dat duurt net zo lang als het nieuw starten van een app. Klinkt dit bekend of doe ik iets fout? (switchen doe ik door lang de terug-knop ingedrukt te houden)
Ik heb dat nooit gezien.

Wat ik dan wel weer heb, is dat de camera al een paar weken niet werkt, opeens. Softreset bood geen soelaas.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
mikekiwi schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:40:
Maar waarom sommige apps altijd "Hervatten...." tonen als ik tussen apps switch is mij een raadsel (6tag vooral). 3x switchen in een minuut werkt prima, maar als ik een minuut wacht en dan ga switchen, dan altijd "Hervatten...". En dat duurt net zo lang als het nieuw starten van een app. Klinkt dit bekend of doe ik iets fout? (switchen doe ik door lang de terug-knop ingedrukt te houden)
Ik heb dit heeeeeeeeel af en toe met sommige apps. Maar wel heel consistent met dezelfde apps. Dus ik vermoed dat het aan de app ligt en niet aan het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Amadeus1966 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:17:
Misschien een idee om iets te beginnen op idd hun Twitter of wellicht Facebook of op hun eigen forum zolang het maar publiekelijk is.
Zojuist gedaan via Twitter:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/if39wqvsn/Schermafbeelding_2016_02_10_om_14_47_48.png

Daarna nog even gevraagd om als alternatief de webaccess open te zetten, zodat ik het via de browser vanaf buiten mijn eigen netwerk kan doen... nog geen antwoord.
PdeBie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:20:
[...]Ik heb dit heeeeeeeeel af en toe met sommige apps. Maar wel heel consistent met dezelfde apps. Dus ik vermoed dat het aan de app ligt en niet aan het OS.
Het lijkt zich inderdaad vooral bij 6tag en Whatsapp voor te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Heb je bij Whatsapp grote groepsgesprekken? Probeer eens de chatgeschiedenis te wissen bij de grotere gesprekken en kijk of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
PdeBie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:29:
Heb je bij Whatsapp grote groepsgesprekken? Probeer eens de chatgeschiedenis te wissen bij de grotere gesprekken en kijk of dat verschil maakt.
Nee, totaal niet. Ben net overgegaan naar de Lumia vanaf Android en dan moet je sowieso helemaal opnieuw beginnen. Max aantal berichten in 1 conversatie is 30 als ik het zo zie. Totaal <250 berichtjes denk ik, weinig foto's, geen video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De accu van mijn 830 loopt echt bizar snel leeg. Nu gebruik ik de telefoon over het algemeen wel veel, dus ik ben geen doorsnee gebruiker. Maar nu word het wel ergggg absurd. Vandaag heb ik de telefoon minimaal gebruikt: whatsapp, en dit keer niet bijzonder veel, en verder nauwelijks andere apps. Met de telefoon haal ik nooit nooit nooit de dag. 8 uur van de lader, 19.00 leeg. Ik red dus niet eens 12 uur, en dan heb ik niet eens gebruik gemaakt van navigatie, muziek, etc.

Verdere info: W10m, deze week hard reset uitgevoerd, batterijbesparing aan vanaf 15%, weinig achtergrond apps, (sowieso weinig apps na de reset), Wifi vrijwel continu aan, BT uit, locatie/GPS uit, scherm brightness op automatisch.

In beheer zie ik niets vreemds terug

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ywpSgIm.png

battery tool heb ik ook niets aan, want de telefoon valt precies uit voor dit screen (dus niet 20m nog mee)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DxofH5f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Inquisitor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:00:
De accu van mijn 830 loopt echt bizar snel leeg. Nu gebruik ik de telefoon over het algemeen wel veel, dus ik ben geen doorsnee gebruiker. Maar nu word het wel ergggg absurd. Vandaag heb ik de telefoon minimaal gebruikt: whatsapp, en dit keer niet bijzonder veel, en verder nauwelijks andere apps. Met de telefoon haal ik nooit nooit nooit de dag. 8 uur van de lader, 19.00 leeg. Ik red dus niet eens 12 uur, en dan heb ik niet eens gebruik gemaakt van navigatie, muziek, etc.

Verdere info: W10m, deze week hard reset uitgevoerd, batterijbesparing aan vanaf 15%, weinig achtergrond apps, (sowieso weinig apps na de reset), Wifi vrijwel continu aan, BT uit, locatie/GPS uit, scherm brightness op automatisch.

In beheer zie ik niets vreemds terug

[afbeelding]

battery tool heb ik ook niets aan, want de telefoon valt precies uit voor dit screen (dus niet 20m nog mee)

[afbeelding]
Glance altijd aan?
Indien ja, zet eens op peak of helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

daffie82 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:13:
[...]

Glance altijd aan?
Indien ja, zet eens op peak of helemaal uit.
Vergeten te melden: Glance sinds weken uit, hopend dat accuduur zou verbeteren.... helaas niet gebeurd.

Edit: daarnaast heb ik NFC uit... Mijn ideeën raken een beetje op.

[ Voor 10% gewijzigd door The Inquisitor op 23-02-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Inquisitor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:14:
[...]

Vergeten te melden: Glance sinds weken uit, hopend dat accuduur zou verbeteren.... helaas niet gebeurd.

Edit: daarnaast heb ik NFC uit... Mijn ideeën raken een beetje op.
Je gaat het niet graag horen : terug naar 8.1 en dan kijken hoe je batterij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Microsoft Edge niet op de achtergrond laten meedraaien. Kan een hoop schelen. Maar of dat het is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik ga met daffie mee.
Dat is het enige plausibele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja, dat is inderdaad niet iets waar ik op zit te wachten... zeker niet aangezien ik vorige week al reset heb gedaan. Een tweede optie is een nieuwe accu kopen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat de accu zo erg versleten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Inquisitor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:58:
Ja, dat is inderdaad niet iets waar ik op zit te wachten... zeker niet aangezien ik vorige week al reset heb gedaan. Een tweede optie is een nieuwe accu kopen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat de accu zo erg versleten is
Mensen hier moeten echt wat vaker AAWP lezen.
http://allaboutwindowspho..._830_its_the_Lumia_95.php

The use of replaceable batteries has been something of a moot point, since the BV-L4A cells have been quite hard to source online, as I famously ranted. However, look very closely at the two cells above - the one on the right is the BL-L4A, from a Lumia 535. It turns out that these cells have identical form factor and work perfectly* in the 830 as well. Moreover, the BL-L4A, being made for a budget, mass-market phone, are far more available, I picked this up, new, for £6 on eBay - and yes, it seems genuine. So there's no reason not to pick up a few spares.

http://www.ebay.co.uk/itm...328619&afsrc=1&rmvSB=true

Kost geen drol, dus lijkt me in jouw geval wel de moeite om dit eerst te proberen.
Als het met nieuwe batterij zelfde ellende is... Back to 8.1!

EDIT : zie dat hij enkel naar UK shipt. Naja, je zal heus wel eentje vinden die naar NL shipt.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 24-02-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Originele zijn iig wel genoeg te vinden
pricewatch unsorted: Nokia Smartphone Accu 3.8V 2200mAh 8.3Wh Nokia Lumia 830

Edit; dat is dus de BV en niet BL :D

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 24-02-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ga je toch geen originele voor kopen? Je bent gek. Ik ben trouwens vrij zeker dat het niet aan de batterij ligt.
Op amazon.co.uk is ook eentje te koop : http://www.amazon.co.uk/K...13&sr=8-4&keywords=BL-L4A

EDIT : zoals je kan lezen op AAWP maakt het niet uit of je de BV of BL hebt. Ze werken beide in de L830!

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 24-02-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oh nice, dat scheelt bijna de helft

Edit: vrij zeker dat het niet aan de accu ligt? Waarop baseer je dat? W10m zou energiezuiniger moeten zijn, en ja het is een preview build, maar alsnog.

[ Voor 82% gewijzigd door The Inquisitor op 24-02-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Inquisitor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:24:
Oh nice, dat scheelt bijna de helft

Edit: vrij zeker dat het niet aan de accu ligt? Waarop baseer je dat? W10m zou energiezuiniger moeten zijn, en ja het is een preview build, maar alsnog.
Omdat ik wel meer verhalen lees over hoog accugebruik bij W10.
Op AAWP bijvoorbeeld ;)

Maar goed, probeer gewoon de batterij zou ik zeggen. Dan ben je zeker.
Zo heel duur is het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen dat de firmware update (op wp8.1) binnen is? Of betreft het nieuws van gisteren alleen specifieke toestellen in US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar. Voordat we voor niets teruggaan naar 8.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:07:
Kan iemand bevestigen dat de firmware update (op wp8.1) binnen is? Of betreft het nieuws van gisteren alleen specifieke toestellen in US?
Hier nog niks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij ging het om de HD Voice update van Verizon Wireless, helemaal niets voor ons Europeanen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

AT&T 830 heeft ook de firmware update gekregen.
http://mspoweruser.com/mi...xl-and-few-other-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ervaringen met de officiële W10m voor de lumia 830? Zijn de 'glitches' (willekeurig zwarte scherm voor 1sec) verdwenen? En merkt iemand enige verschil met insider versie (bijv omdat misschien een firmware update is uitgevoerd?) of is het exact hetzelfde?

Omdat de update via een omweg binnenkomt (aparte app) heb ik nog steeds het gevoel dat het een preview is... Zit nog te twijfelen of ik nog een maand moet wachten op de definitieve overgang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw ja, heel iets anders. Ik merk dat ik 4x een ronde vlek op mijn scherm heb. Dat is te zien als het hele scherm op 1 kleur staat. Dan zijn die vlekken iets lichter qua kleur. Ze zijn ook symmetrisch verdeeld waardoor het mij sterk lijkt dat het door het gebruik komt. Iemand die het herkend?

Links onder, rechtsonder, rechts op 3/4 hoogte en links op 3/4 hoogte. Diameter bij allemaal 0,5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb wel eens iets gelezen over inbrandplekken,
met name de browserknoppen ( explorer ) aan de onderkant,
staat geloof ik hier ook in dit topic.

Misschien is dat het wel?
Maar die zijn wel heel erg kenmerkend, en van wat jij beschrijft is dat het niet maar wie weet.

[ Voor 30% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-03-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:13:
Al ervaringen met de officiële W10m voor de lumia 830? Zijn de 'glitches' (willekeurig zwarte scherm voor 1sec) verdwenen? En merkt iemand enige verschil met insider versie (bijv omdat misschien een firmware update is uitgevoerd?) of is het exact hetzelfde?

Omdat de update via een omweg binnenkomt (aparte app) heb ik nog steeds het gevoel dat het een preview is... Zit nog te twijfelen of ik nog een maand moet wachten op de definitieve overgang..
Gewoon wachten is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De officiële versie is volgens mij alsnog de huidige versie van de insider ringen, en er is voor zover ik weet geen firmware update.

Duurt allemaal weer lang zat. Ik zit zelf nu ook weer op 8.1, maar dan merk je wel dat 8.1 lelijk is vergeleken met W10m, maar goed. Mijn accuduur is helaas ook maar weinig verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Voor degenen die op een officiele Windows 10 Mobile update van hun provider wachten: Je hoeft niet meer te wachten.
Installeer de app "Upgrade advisor" van Microsoft. Deze controleert of je toestel geschikt is, en biedt daarna aan om Windows 10 Mobile te installeren. Werkte bij mij, versies:
"versie": 1511
Firmware: 02177.00000.15184.36003

[ Voor 12% gewijzigd door Free rider op 30-03-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
En als je dan nog een keer op updates zoekt, krijg je versie .164 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Echter is het alsnog zelfde versie als via de insider app. Deze zogenoemde officiële release heeft alsnog het 'screen to black' probleem, alhoewel wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:47
Iemand ervaring met het volgende probleem? De power button op mijn toestel werkt dan weer wel, dan weer niet. De laatste tijd (met W10M) lijkt het erop dat het vaker wel werkt maar nog steeds onregelmatig.
Heb dit al eens eerder met een 830 aan de hand gehad. Na een rondje googlen vond ik een oplossing om met een stukje zilverpapier tussen de behuizing de button een beetje te 'verdikken' maar het lijkt me nu geen hardware probleem. Heb m'n toestel al 2 x eerder ter reparatie aangeboden dus vind liever zelf een oplossing. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zit jouw powerbutton ook 'vast' in het aluminium? Of dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:47
Nee dat niet. Het lijkt in orde. Daarom vermoed ik ook eerder een software dan een hardware probleem. Heb tijdens 8.1 al een keer nieuwe firmware erop gezet maar geen resultaat...

Update: ik moet wat vaker posten op Tweakers. Na mijn bericht geen enkel probleem meer gehad.
Geen idee wat er nu anders is maar voorlopig ben ik blij.

[ Voor 30% gewijzigd door Flitz76 op 02-04-2016 18:12 . Reden: oplossing heeft zich aangeboden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Laatst online: 30-05 14:33
Erg tevreden geweest met dzee telefoon maar helaas begint hij kuren te vertonen. Zonder aanwijsbare redenen valt de schermweergave weg en is er alleen nog dit te zien: http://i.imgur.com/J1hqQzC.jpg

Dit is nu een handvol keren voorgekomen. Soft reset en hard reset helpen niets. Na een paar uur tot een paar dagen uitgestaan te hebben werkt hij opeens weer zonder problemen.

Aangezien ik geen aanleiding kan vinden en de telefoon het ongetwijfeld weer vlekkeloos doet als hij bij de reparateur is aangekomen heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand advies of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
radiofriendly schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:40:
Erg tevreden geweest met dzee telefoon maar helaas begint hij kuren te vertonen. Zonder aanwijsbare redenen valt de schermweergave weg en is er alleen nog dit te zien: http://i.imgur.com/J1hqQzC.jpg

Dit is nu een handvol keren voorgekomen. Soft reset en hard reset helpen niets. Na een paar uur tot een paar dagen uitgestaan te hebben werkt hij opeens weer zonder problemen.

Aangezien ik geen aanleiding kan vinden en de telefoon het ongetwijfeld weer vlekkeloos doet als hij bij de reparateur is aangekomen heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand advies of ervaring hiermee?
Welk OS draai je momenteel?
Ik jeb dit 1x gehad op een vrij vroege FastRing versie van W10M, tijdens het wisselen van app (van SMS naar Maps).
Misschien even een verse installatie doen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 20:57
De laatste optie lijkt me 'terugzetten naar fabrieksinstellingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Laatst online: 30-05 14:33
hansie_k schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:22:
[...]

Welk OS draai je momenteel?
Ik jeb dit 1x gehad op een vrij vroege FastRing versie van W10M, tijdens het wisselen van app (van SMS naar Maps).
Misschien even een verse installatie doen.
Inderdaad W10 Fast Ring. Ik ga even terug naar fabrieksinstellingen en de insider preview uit, kijken of het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Precies, en anders gewoon opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

radiofriendly schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:40:
Niet exact hetzelfde: maar dit beeld krijg ik dus wel regelmatig in Edge, maar dan enkel in die app.

Ik krijg echt het idee dat W10m vreselijk slecht werkt voor onze 830, want W10m op de 640 hier in huis werkt wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
The Inquisitor schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:40:
[...]

Niet exact hetzelfde: maar dit beeld krijg ik dus wel regelmatig in Edge, maar dan enkel in die app.

Ik krijg echt het idee dat W10m vreselijk slecht werkt voor onze 830, want W10m op de 640 hier in huis werkt wel gewoon goed.
Bij mij werkt de 830 prima _/-\o_ (Insider Fast 14295).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
The Inquisitor schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:40:

Ik weet het niet hoor, dat scherm heb ik nog nooit gezien. Wat ik wel merk is dat het glance scherm traag update; pas als ik unlock worden notifications bijgewerkt...denk je nieuwe mail te hebben, is dat de mail van uren geleden die je al op je PC hebt afgehandeld. Verder af en toe het vaker genoemde zwarte scherm voor een seconde ofzo. Verder weinig issues eigenlijk.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:18:
Ohw ja, heel iets anders. Ik merk dat ik 4x een ronde vlek op mijn scherm heb. Dat is te zien als het hele scherm op 1 kleur staat. Dan zijn die vlekken iets lichter qua kleur. Ze zijn ook symmetrisch verdeeld waardoor het mij sterk lijkt dat het door het gebruik komt. Iemand die het herkend?

Links onder, rechtsonder, rechts op 3/4 hoogte en links op 3/4 hoogte. Diameter bij allemaal 0,5cm.
Yep, heb ik ook. Al is links duidelijker aanwezig dan rechts. Ik ging er altijd vanuit dat ik wat lomp was geweest met covers wisselen en daardoor van binnen uit drukplekken op het scherm waren gekomen. Maar blijkbaar dus niet. Het is sinds het ontdekken ook niet erger geworden. Inbrandplekken lijkt mee niet de eerste verdachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Inmiddels ook over op Windows 10 op mijn Lumia 830, maar er zitten nog wel wat bugjes in hoor.

De wekker functie bijvoorbeeld. Oude ingestelde wekkers kreeg ik niet verwijderd en er waren automatisch kopieën van deze toegevoegd. Telefoon reboot loste dit probleem op, maar nu kiest de wekker elke dag de standaard wekker-toon. Ook al stel ik een andere in. |:(

Het scherm valt soms even een seconde weg. Wordt het even zwart en dan komt het weer terug.

De 'overlay' van het startmenu (dus niet het start scherm) wordt soms niet getoond. Hierdoor zijn de namen van de applicaties niet goed te lezen.

Wanneer je in het homescreen naar beneden swiped krijg je die 'sneltoetsen' bovenin. Daar zit een functie in met een maantje. Ik vermoed dat dit de 'niet storen' mode is. Dit kan ik echter niet testen, want als je daar op klikt opent de telefoon de browser en gaat naar google met de zoekterm "{searchterms}" :?

En zo zijn er nog wel een paar dingetjes die niet helemaal lekker werken.
De wekker functie is echt heel irritant. Ik heb voor nood mijn oude iPhone maar naast het bed liggen als wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
PdeBie schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:04:
IWanneer je in het homescreen naar beneden swiped krijg je die 'sneltoetsen' bovenin. Daar zit een functie in met een maantje. Ik vermoed dat dit de 'niet storen' mode is. Dit kan ik echter niet testen, want als je daar op klikt opent de telefoon de browser en gaat naar google met de zoekterm "{searchterms}" :?
het maantje is de snelkoppeling naar Cortana, als je die niet aan hebt staan (wat niet kan als je NL hebt ingesteld) dan gaat hij naar het Cortana instellingen scherm, en daarna naar de zoekfunctie,

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste