Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zarhrezz schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:33:
[...]

Ik weet het niet hoor, dat scherm heb ik nog nooit gezien. Wat ik wel merk is dat het glance scherm traag update; pas als ik unlock worden notifications bijgewerkt...denk je nieuwe mail te hebben, is dat de mail van uren geleden die je al op je PC hebt afgehandeld. Verder af en toe het vaker genoemde zwarte scherm voor een seconde ofzo.

Verder weinig issues eigenlijk.
Lekker tegensprekend. Ik denk dat het nogal naïef is om te beweren dat W10m goed (of foutloos) werkt onder 830. Je zit zelf meerdere problemen op te noemen, en doet vervolgens alsof alles prima is.

Ik ben an sich blij met w10m, ik vind alleen dat het te slecht werkt op de 830 (slechter dan andere phones) ondanks wij absoluut geen budget phone hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
The Inquisitor schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:39:
Lekker tegensprekend. Ik denk dat het nogal naïef is om te beweren dat W10m goed (of foutloos) werkt onder 830. Je zit zelf meerdere problemen op te noemen, en doet vervolgens alsof alles prima is.

Ik ben an sich blij met w10m, ik vind alleen dat het te slecht werkt op de 830 (slechter dan andere phones) ondanks wij absoluut geen budget phone hebben.
Nou ja, ik kan ook niet zeggen dat 8.1 foutloos werkte op de 830. Dingen als compleet niet over WiFi communiceren terwijl alles goed lijkt te zijn (alleen reboot als fix), WhatsApp notifications die compleet stopte met werken (pas als je de app opende zag je dat er berichten waren). Zo incidenteel dus problemen die alleen na reboot weer verdwenen. Als ik dat vergelijk met W10 dan kan ik niet zeggen dat W10 echt veel slechter werkt. Het is duidelijk dat er nog een en ander moet gebeuren (fixes, performance). Ik beweer niet dat W10 foutloos werkt op de 830, maar dat deed 8.1 ook niet. Of het goed werkt is meer persoonlijk...voor mij in ieder geval goed genoeg, maar er is zeker ruimte voor verbetering.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
Driek schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:21:
[...]

het maantje is de snelkoppeling naar Cortana, als je die niet aan hebt staan (wat niet kan als je NL hebt ingesteld) dan gaat hij naar het Cortana instellingen scherm, en daarna naar de zoekfunctie,
mja, maar dan wel met de zoekterm '{searchterms}'. Dat is toch tenenkrommend slecht? :X

Als Cortana niet beschikbaar is, toon het icoontje dan ook gewoon niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
PdeBie schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:13:
[...]

mja, maar dan wel met de zoekterm '{searchterms}'. Dat is toch tenenkrommend slecht? :X

Als Cortana niet beschikbaar is, toon het icoontje dan ook gewoon niet. 8)7
Dat krijg ik niet....
Bij mij gaat hij naar het instellingen scherm van cortana, als ik dan op pijltje terug klik, dan krijg ik hetzelfde scherm alsof ik op het vergrootglas zou klikken.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zarhrezz schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:50:
[...]

Nou ja, ik kan ook niet zeggen dat 8.1 foutloos werkte op de 830. Dingen als compleet niet over WiFi communiceren terwijl alles goed lijkt te zijn (alleen reboot als fix), WhatsApp notifications die compleet stopte met werken (pas als je de app opende zag je dat er berichten waren). Zo incidenteel dus problemen die alleen na reboot weer verdwenen. Als ik dat vergelijk met W10 dan kan ik niet zeggen dat W10 echt veel slechter werkt. Het is duidelijk dat er nog een en ander moet gebeuren (fixes, performance). Ik beweer niet dat W10 foutloos werkt op de 830, maar dat deed 8.1 ook niet. Of het goed werkt is meer persoonlijk...voor mij in ieder geval goed genoeg, maar er is zeker ruimte voor verbetering.
Daar heb je een goed punt :)

Ik had dan weer veel random reboots met 8.1. En nu eigenlijk weer, maar wel minder. Toch is dit best ernstig, want zelfs budgetphones lijken beter te werken. Met de 535 heb ik minder (geen?) problemen ontdekt dan mijn 830, ondanks een prijsverschil van honderden (!) euro's. De 640, die ook relatief goedkoop is, werkt (tot op heden) ook zonder problemen. Behoorlijk frappant.

Als ik een vervangend toestel heb, ga ik overwegen om mijn 830 op te sturen naar MS. Want ik vind random reboots á 1-3x per dag onacceptabel. Mijn on/off button is ook zonder reden redelijk vast komen te zitten in het aluminium (dat is dan natuurlijk gewoon een hardware pech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Sinds WM10 doet de wekker het niet meer. Hij deed het nog wel toen ik niets had veranderd aan het ingestelde alarm van voor de update maar toen ik een ander muziekje ingesteld had, was het over. Geen van mijn muziek of ingebouwde geluiden spelen meer af tijdens het afgaan van de wekker. Het scherm laat het nog wel zien maar daar wordt ik echt niet wakker van.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
smallblock schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:40:
Sinds WM10 doet de wekker het niet meer. Hij deed het nog wel toen ik niets had veranderd aan het ingestelde alarm van voor de update maar toen ik een ander muziekje ingesteld had, was het over. Geen van mijn muziek of ingebouwde geluiden spelen meer af tijdens het afgaan van de wekker. Het scherm laat het nog wel zien maar daar wordt ik echt niet wakker van.
Insider, of officiële installatie?
Staat je geluid aan? 😏

Dat t alarm niet goed werkte was een issue in een wat oudere Insider build, zelf geen last mee gehad overigens.
Lastig, maar misschien toch even een harde reset geven, en vanaf 0 beginnen.

Over t algemeen vind ik W10 op de L830 heel redelijk werken, al zijn er wel een paar irritatie puntjes.
T scherm wat nog steeds zomaar op zwart gaat, en weer (langzaam) aangaat.
In online text formulieren geen cursor, of geen toetsenbord wat in beeld komt.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Officiële build.
Nou krijg ik net een update naar build 1151. Het gevolg is dat het alarm wel speelt maar niet het door mij gekozen muziekje. Grrrrrrr

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Over alarm gesproken...iemand wel eens gehad dat als er een meldings geluidje wordt afgespeeld, dat het klinkt alsof 't speakertje defect is?
9 van de 10 keer heb ik t als t alarm afgaat, maar vandaag zomaar met een andere melding. Meestal is het daarna weet gewoon goes.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 23:45
hansie_k schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:16:
Over alarm gesproken...iemand wel eens gehad dat als er een meldings geluidje wordt afgespeeld, dat het klinkt alsof 't speakertje defect is?
9 van de 10 keer heb ik t als t alarm afgaat, maar vandaag zomaar met een andere melding. Meestal is het daarna weet gewoon goes.
Heb ik ook af en toe met mijn Lumia 930. Niet om aan te horen!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Wietsee. schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:29:
[...]

Heb ik ook af en toe met mijn Lumia 930. Niet om aan te horen!
Gezien het niet altijd gebeurt, denk ik toch dat t softwarematig is, te hard afgespeeld.
Al klinkt t alsof t speakertje stuk is, maar dan moet ie altijd slecht klinken.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
hansie_k schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:48:
[...]

Gezien het niet altijd gebeurt, denk ik toch dat t softwarematig is, te hard afgespeeld.
Al klinkt t alsof t speakertje stuk is, maar dan moet ie altijd slecht klinken.
Ik heb dit ook af en toe. Het klinkt alsof er interferentie is, alsof ja naar radio luistert terwijl je kanaal net niet goed staat of er onweer is. Zoals andere aangeven is het heel af en toe....er kunnen 2 berichtjes binnen een minuut langskomen waarbij er één de notification goed speelt en de ander niet.

Kennelijk dus niet alleen de Lumia 830, dus niet toestel-specifiek en het is ook niet een W10 ding, ik had dit in 8.1 ook al.

[ Voor 9% gewijzigd door Zarhrezz op 18-04-2016 12:50 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Ja, heb ik een heel enkele keer ook gehad

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hier ook herkenbaar, ik heb het meestal als de telefoon is uitgevallen en daarna aan de lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Volgens mijn 830 met 8.1 zijn er nog steeds geen updates. Is dat normaal?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brent schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:15:
Volgens mijn 830 met 8.1 zijn er nog steeds geen updates. Is dat normaal?
Ja.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Wellicht dat je provider nog geen update aanbiedt. Zie mijn oplossing om toch de officiële installatie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Free rider schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:00:
Wellicht dat je provider nog geen update aanbiedt. Zie mijn oplossing om toch de officiële installatie te krijgen.
Heb echter het toestel los gekocht. Is dit dan ook van toepassing?

En hoe zit het met de accu, ik lees hier wat verhalen dat die sneller leegloopt met w10, is dat inmiddels verholpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 20-04-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
smallblock schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:39:
Officiële build.
Nou krijg ik net een update naar build 1151. Het gevolg is dat het alarm wel speelt maar niet het door mij gekozen muziekje. Grrrrrrr
Dit probleem heb ik ook. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
Brent schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:11:
Heb echter het toestel los gekocht. Is dit dan ook van toepassing?
Volgens mij is de app juist bedoeld voor eigenaren waar het oorspronkelijke netwerk niet mee wil werken.

Probeer gewoon de app, het is oorspronkelijk geschreven om te controleren of je toestel geschikt is voor W10M. Als extra dienst is het bereid om maar meteen de upgrade te starten, maar dat kan je weigeren.
En hoe zit het met de accu, ik lees hier wat verhalen dat die sneller leegloopt met w10, is dat inmiddels verholpen?
Dat moet je vragen aan de betreffende schrijvers, ik heb nergens last van (licht gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Of je wacht gewoon, komt wel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij is er een bericht van Microsoft zelf geweest waar een link in staat voor download. Je moet een account opgegeven bij installeren van het toestel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
The Inquisitor schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:39:
[...]

Hier hetzelfde gevoel. Hoop alleen wel dat ze bij een volgende update het probleem met de " glitches" gaan oplossen. Wordt een beetje gestoord van het op zwart gaan van m'n scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren .318 op mijn 830 geinstalleerd, merk weinig verandering. Wat me wel opvalt, mijn accupercentage staat nu op 60%, terwijl dit voorheen ongeveer 30/20% was rond dit tijdstip. Dus, met een beetje mazzel hebben ze wat aan het snelle leeglopen gedaan.

Bemerken jullie wat?

(heb vandaag ook nog geen scherm dat op zwart springt gehad, maar daar had ik sowieso niet zo'n last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik hoop dat je gelijk hebt want mijn accuduur is nog altijd 100% ruk, ondanks ik een gloednieuwe accu heb gekocht. Ik ga vannacht updaten, dus ben benieuwd deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kan zeker anderhalve dag doen met die van mij. Twee dagen als ik de tweede dag op besparingsmodus zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Draai nu een paar dagen .318 .
Heb t idee dat t flikkeren van t scherm minimaal is n, alleen nog in 1 app heb ik er last van (MeTweet, hoop wit, dat gaat ie toch op hol..)
Verder lijkt alles gewoon goed te werken.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
ik heb .318 flikkeren is er nog wel maar wel minder en ik heb idee ook dat het de accu weer op het oude niveau was. Whatsapp werkt ook super met die nieuwe update van Whatsapp zelf.. Is er als iets bekend wanneer een update komt van Windows Kaarten met name de gps. Ik vond Here fantastisch groot scherm goede deur tot deur begeleiding.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Ik zal wel weer de enige zijn, maar de laatste update heeft maar bar weinig veranderd. Glitches zijn nog steeds aanwezig en de batterij loopt nu nog sneller leeg dan eerst. In rust verbruikt de 830 nu 3,3% per uur. Op naar de volgende update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

You-Suk schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:43:
Ik zal wel weer de enige zijn, maar de laatste update heeft maar bar weinig veranderd. Glitches zijn nog steeds aanwezig en de batterij loopt nu nog sneller leeg dan eerst. In rust verbruikt de 830 nu 3,3% per uur. Op naar de volgende update dus.
Nee hoor, ik herken jouw verhaal (helaas). Geen verbetering, nog steeds een ruk accuduur en genoeg glitches. Ohja en de leuke reboots komen ook nog steeds langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Zo te horen blijf ik gewoon op 8.1. Batterij is heilig hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Kan ik me heel goed voorstellen. Begin er langzaam aan te denken om ook maar terug te gaan naar 8.1. Toen ging batterij bijna 48 uur mee. Nu is het ding al leeg als ik er naar kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Echt belachelijk hoe lang het duurt dat w10m. Ik ben blij dat ik nog lekker op 8.1 zit, loopt nog steeds soepel en snel met een goede batterij.
Vraag mij af wanneer er eindelijk een versie van w10m komt waar elke 830 eigenaar tevreden mee is... Als dat er ooit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik draai nu Insider Fast, Redstone .1003. En heb geen last meer van een knipperend scherm. Ook Nextgen Reader is maar 1 maal gecrasht, i.p.v. vele tientallen. Erg blij mee.

Verder is de browser weer erg buggie, wel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
En hoe staat het met de accuduur, is die verbeterd of nog steeds ruk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
stabiel slecht, hij is niet meer *opeens* leeg, maar hij gaat zeker geen hele werkdag mee.

edit: wat veel erger is, is dat mijn scherm weer 1 maal op zwart sprong. Ik hoopte daar vanaf te zijn bij Redstone, maar niet dus :(

[ Voor 43% gewijzigd door jodeltje op 24-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

jodeltje schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:18:
stabiel slecht, hij is niet meer *opeens* leeg, maar hij gaat zeker geen hele werkdag mee.

edit: wat veel erger is, is dat mijn scherm weer 1 maal op zwart sprong. Ik hoopte daar vanaf te zijn bij Redstone, maar niet dus :(
Belachelijk.
Duurt veeeeeeeeeeeel te lang vooraleer er een echte stabiele werkende versie uit is. Ik heb al eigenlijk helemaal geen zin meer in w10m...
Sterk bezig MS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb juni 2015 een swap Lumia 830 ontvangen van Arvato. Nu heb ik een defect met deze telefoon. Telkens als ik mijn Lumia 830 op tafel leg of een tik tegen de achterkant geef, start deze opnieuw op. Erg irritant! Nu blijkt als ik mijn IMEI nummer invoer dat mijn garantie is verlopen?? Terwijl het toestel in okt 2014 is gelanceerd.. Microsoft is gestopt met de samenwerking met Arvato en zegt dat ik bij Arvato moet zijn voor verlening van de garantie. De reparatie zal wel via Microsoft gaan. Heeft iemand ook soortgelijke ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cruzer schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:41:
Ik heb juni 2015 een swap Lumia 830 ontvangen van Arvato. Nu heb ik een defect met deze telefoon. Telkens als ik mijn Lumia 830 op tafel leg of een tik tegen de achterkant geef, start deze opnieuw op. Erg irritant! Nu blijkt als ik mijn IMEI nummer invoer dat mijn garantie is verlopen?? Terwijl het toestel in okt 2014 is gelanceerd.. Microsoft is gestopt met de samenwerking met Arvato en zegt dat ik bij Arvato moet zijn voor verlening van de garantie. De reparatie zal wel via Microsoft gaan. Heeft iemand ook soortgelijke ervaring..
Hahah dat herken ik wel ja. Dat had ik ook ja, je hebt er zeker W10m op staan? Het lijkt er op dat het meer een software issue is dan een hardware issue.

Over je garantie: volgens mij ligt het aan de fabrikant of je weer garantie krijgt op je nieuwe apparaat. Weet je zeker dat ze geen moederbord swap hebben gedaan? Dan heb je namelijk een nieuw IMEI nummer, die staat dan op je reparatiefactuur of plastic zak waarin ie zat.
Maar als je je IMEI via de software hebt aangevraagd, dan is dat niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
nee ze hebben mijn Lumia 720 omgeruild naar in een L830. IMEI heb ik via*#06# achterhaald op mijn Lumia 830. Maar jij denkt eerder dat het een software issue is? Ik heb idd W10M er opstaan.. en sindsdien heb ik dit probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Cruzer schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:41:
Niet meegemaakt. Wel een vergelijkbaar probleem met een Lumia 640 XL. Startte ook steeds opnieuw op. De batterij zat daarin vrij los. En er zat ruimte tussen de batterij en de achterdeksel. Opgevouwen memoblaadje tussen batterij en achterdeksel gedaan en probleem opgelost. Misschien is zoiets ook bij jou toestel aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
coenox schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Niet meegemaakt. Wel een vergelijkbaar probleem met een Lumia 640 XL. Startte ook steeds opnieuw op. De batterij zat daarin vrij los. En er zat ruimte tussen de batterij en de achterdeksel. Opgevouwen memoblaadje tussen batterij en achterdeksel gedaan en probleem opgelost. Misschien is zoiets ook bij jou toestel aan de hand?
Thanks volgens mij helpt dit wel tot nu toe!! _/-\o_

Alleen heb ik wel dat het scherm soms flikkert paar seconden maar dat is volgens mij een bekend probleem van W10-mobile op de L830?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cruzer schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:24:
[...]

Alleen heb ik wel dat het scherm soms flikkert paar seconden maar dat is volgens mij een bekend probleem van W10-mobile op de L830?
Dat het scherm zwart wordt eventjes? Yup dat is een W10m issue.
IK hoop dat zijn tip heeft geholpen, maar vind het wel verdacht dat ik het identieke probleem ondervond na W10m. Maar als het helpt, is dat mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Mooi. Hoop dat het probleem nu opgelost is. Overigens klaagt mij dochter ook over een knipperend scherm op haar Lumia 830 met WM10. Vooral in Edge. Maar dat is inderdaad een WM10 issue dat lost staat van tikken tegen de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
The Inquisitor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Dat het scherm zwart wordt eventjes? Yup dat is een W10m issue.
IK hoop dat zijn tip heeft geholpen, maar vind het wel verdacht dat ik het identieke probleem ondervond na W10m. Maar als het helpt, is dat mooi 8)
Ja eens toevallig maar voor mij heeft deze truc mij geholpen. Als ik mijn Lumia 830 nu op tafel leg/drop dan start hij niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
coenox schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:01:
Mooi. Hoop dat het probleem nu opgelost is. Overigens klaagt mij dochter ook over een knipperend scherm op haar Lumia 830 met WM10. Vooral in Edge. Maar dat is inderdaad een WM10 issue dat lost staat van tikken tegen de achterkant.
Het probleem is idd opgelost thanks! _/-\o_ Nu nog idd dat flikkeren maar dat komt wel via een SW update hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Met upgrade gedaan naar .420 en ik moet zeggen dat deze iets sneller aanvoelt dan de vorige versie. Heb ook nog geen zwart scherm gezien. We wachten af, deze versie staat er net een half uur op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
You-Suk schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:20:
Met upgrade gedaan naar .420 en ik moet zeggen dat deze iets sneller aanvoelt dan de vorige versie. Heb ook nog geen zwart scherm gezien. We wachten af, deze versie staat er net een half uur op
Hier nu ook op .420.
Wees gerust, het geknipper is er nog steeds...
Gek genoeg bij hoofdzakelijk steeds bij 1 app.

Er komt deze week een grote update in de FastRing, misschien dat ik die wel ga proberen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
hansie_k schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Hier nu ook op .420.
Wees gerust, het geknipper is er nog steeds...
Gek genoeg bij hoofdzakelijk steeds bij 1 app.

Er komt deze week een grote update in de FastRing, misschien dat ik die wel ga proberen.
Reclamefolder .nl ??? Krijg daar hele lading glitches. Verder lijkt het goed te gaan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
You-Suk schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:08:
[...]

Reclamefolder .nl ??? Krijg daar hele lading glitches. Verder lijkt het goed te gaan hier
Nee, MyTweets.
Al moet ik eerlijk zeggen...na de telefoon nog een keer uit/aan te hebben gezet, lijkt t wel weg...maar misschien is t nog te vroeg om te juichen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 08:44
Als ik het goed begrijp wordt het hier nog niet aangeraden om met de Lumia 830 naar Windows 10 Mobile te gaan? Ik wil het namelijk met de telefoon van mijn vader doen, omdat Internet Explorer nogal wat scaling issues heeft...

Met mijn 950 op W10M heb ik namelijk geen problemen meer, in elk geval niks storends... Mijn Z5 Compact op Android 6.0 (ook aan de andere kant is het gras niet altijd groener) heeft zeker zoveel rare software nukken! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik kan steeds lekkerder doorklikken op m'n 830, hij hapert/sluit/flikkert/reboot steeds minder, eigenlijk nauwelijks meer.

Ik kan de overstap van 8.1 naar .420 best aanraden. (.420 is de huidige productie build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
.420 werkt erg soepel op de L830, eigenlijk gewoon goed.
Enigste min-punt is em blijft dat het scherm zo afentoe uit en aan gaat...al is dar bij deze build minimaal op t moment.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
hansie_k schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:22:
.420 werkt erg soepel op de L830, eigenlijk gewoon goed.
Enigste min-punt is em blijft dat het scherm zo afentoe uit en aan gaat...al is dar bij deze build minimaal op t moment.
Hier dezelfde ervaringen .420 is voor mijn gevoel de beste versie tot nu toe. Zelfs batterij verbruik gaat de goede kant uit. In rust nu onder de 2% en dat is een hele verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verbetering t.o.v. eerdere versies van win10 of win8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Brent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:28:
Verbetering t.o.v. eerdere versies van win10 of win8?
T.o.v. de eerdere versies van win 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb - helaas - net over moeten stappen van een 950 op een 830 en ik vind de batterijduur nog wel tegenvallen. Haal het eind van de dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
8)7 Zit toch nog een kleine bug in deze versie. Alarm is tegenwoordig 2 talig (eng -nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

coenox schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:08:
Ik heb - helaas - net over moeten stappen van een 950 op een 830 en ik vind de batterijduur nog wel tegenvallen. Haal het eind van de dag niet.
Dat lukte met mijn 950 anders ook niet :D

De accuduur van beide apparaten is als stront, het einde van de dag haal je gewoon nooit. ik dacht dat het aan mijn gebruik lag, maar na de aanschaf van een ander toestel (niet WP) weet ik wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hier haalt mn 830 altijd een volle dag (anderhalf, 2 als ik mn best doe). WP8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Wat bij mij scheelde, was email accounts op handmatig zetten.
Had er 3 die continu "aan" stonden, nu alleen outlook.com (die kan ook niet uit volgens mij...?). Nu zit ik end van de dag op een 40%, voorheen nog geen 20%.
Verder wat ge-whatsapp en browsen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dan ben ik wel benieuwd naar jullie batteryusage screentjes.

Mijne op 830, W10m, tijdje terug

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ywpSgIm.png

Mijne op 950, W10m, minder lang terug

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjHEayS.jpg

Bonus leukigheid te zien op de screentjes: 830 was al leeg om 19.50. 950 was om 10.30 al... wat zal het zijn, 20% van de accu kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Zit met hetzelfde probleem van verspringende taalinstellingen. Ben geen IT-er en begrijp maar weinig van de aangeboden oplossing/uitleg.
Kan iemand mij in eenvoudige taal uitleggen hoe ik dit wederkerend probleem definitief kan verhelpen?
Heb 2 Lumias 830 degene die origineel in het Engels stond werd door mij ingesteld met het Nederlands als basistaal. Hij blijft altijd ingesteld in het Nederlands ondanks updates en herstarten.
De tweede echter die origineel in het Frans was ingesteld verspringt bij elke update/herstart terug van het Nederlands naar het Frans en moet dus telkenmale weer via taalinstellingen terug in het Nederlands worden gezet.
Dit wordt op den duur erg frustrerend!
Met dank bij voorbaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik heb een franse 830 en ben blij dat ik deze slechts 1 maal op engels hoefde te zetten, gaat al tijden goed.

Als je naar de taalinstellingen gaat, staan daar dan meerdere talen? Wat gebeurt er als je alle talen behalve de gewenste verwijdert (eerst de gewenste taal naar boven verplaatsen, en dan die daaronder verwijderen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had ook een Franse rom:
PcDealer in "[Nokia Lumia 830] Ervaringen en discussie"
PcDealer in "[Nokia Lumia 830] Ervaringen en discussie"
Ik heb er een NL-se op laten flashen.

Ik had gisteren en vandaag vage Google errors op mij foon. Vanmiddag liep ie vast en begon te trillen, continu. Uitgezet en toen was ie gesoftreset. Probleem voorlopig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Deze week overgestapt naar de .494 versie en verdomd als het niet waar is: nog geen enkele glitch gezien. Het lijkt erop dat dit nu eindelijk de perfecte versie van WM10 is. Batterij verbruik gaat ook steeds beter, gister in rust 1,31 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zozo, dat is nice. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als je nog iets meer over de batterij zou kunnen vertellen, zou ik dat waarderen. Het is de hoofdreden dat ik upgraden nog niet aandurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had een dag dat de telefoon niet oplaadde via de draadloze lader: inventaris: Nokia Lumia 830

Toen via usb opgeladen en een dag later werkte het wel weer. Once you go draadloos, ben je weerloos zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Brent schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:39:
Als je nog iets meer over de batterij zou kunnen vertellen, zou ik dat waarderen. Het is de hoofdreden dat ik upgraden nog niet aandurf.
Het is nog niet op niveau van 8.1 ,maar 30 uur is intussen bij normaal gebruik haalbaar

Edit was ff te snel met conclusie. Batterij loopr, op dit moment, in rust met 6% per uur leeg. :( :( 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door You-Suk op 20-07-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb de laatste paar dagen een probleem met e-mail.
Wanneer ik een e-mail wil typen en ik klik het scherm aan, verschijnt het toetsenbord niet. Ik kan dus niks terug sturen. Telefoon is voorzien van Windows Phone 10 en is compleet up to date.
Hebben meerdere mensen dit probleem?

Ik word er in ieder geval een beetje moe van, want zo kan ik mijn werk niet goed doen. Moet tenslotte wel kunnen mailen. En nu moet ik dit elke keer perse vanaf de pc doen, terwijl ik ook regelmatig niet in de buurt van mijn pc ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
Ik heb wel eens een totaal onbruikbare email-editor gehad. Tekst invoeren lukte net, maar verzenden was totaal onmogelijk. Er gebeurde niets.

Uiteindelijk realiseerde ik me dat ik een reply maakte op een mail, dat weer een reply was enz.enz., een discussie van 30 berichten, met afbeeldingen enz., allemaal nog bijgevoegd. De emaileditor kon daar niet mee omgaan, en een mogelijkheid voor een reply zonder oude berichten bij te voegen kon ik niet vinden.
De oplossing was het starten van een nieuw bericht ipv een reply.

Misschien is dat bij jij ook aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Free rider schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:56:
Ik heb wel eens een totaal onbruikbare email-editor gehad. Tekst invoeren lukte net, maar verzenden was totaal onmogelijk. Er gebeurde niets.

Uiteindelijk realiseerde ik me dat ik een reply maakte op een mail, dat weer een reply was enz.enz., een discussie van 30 berichten, met afbeeldingen enz., allemaal nog bijgevoegd. De emaileditor kon daar niet mee omgaan, en een mogelijkheid voor een reply zonder oude berichten bij te voegen kon ik niet vinden.
De oplossing was het starten van een nieuw bericht ipv een reply.

Misschien is dat bij jij ook aan de hand?
Dat zou ik nog wel eens kunnen proberen. Al zou ik dat wel echt heel erg jammer vinden als dat het inderdaad is, want (mocht ik dan op mijn pc zitten) dan heb ik ineens twee discussies over hetzelfde onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Heb nu mn 830 toch ook maar geupgrade naar 10. Werkt op zich prima, kleine verbeteringen hier en daar. Wel twee stevige minpunten:

1) accuduur: van ruim een dag naar ruim een halve...
2) kan niet meer via USB verbinden. In apparaatbeheer staat er:
This device cannot start. (Code 10)

The process hosting the driver for this device has terminated.
De driver updaten biedt geen soelaas. Iemand anders een idee? Anders gaat ie weer terug naar 8.1, geen bestanden erop zetten dat kan natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Brent schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:54:
De driver updaten biedt geen soelaas. Iemand anders een idee? Anders gaat ie weer terug naar 8.1, geen bestanden erop zetten dat kan natuurlijk niet!
Welke OS versies draaien op je PC en je 830?

Hier 10586.494 op de PC en 14393.5 (Anniversary Update via Fast Ring) op de 830, en geen enkel probleem met verbinden en data of foto's kopieeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Win10pro, Ubuntu 16.04. Werk met 8.1 op de 830 goed, met 10 niet (gewone release).

Heb m weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
De Win10 Anniversary update komt er ook voor de 830:
https://www.neowin.net/ne...ices-that-can-be-upgraded

Hopelijk dat er wat gebeurd met de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik heb gewoon nog altijd 8.1 draaien op mijn telefoon 830.

Nu ben ik verre van een veeleisende gebruiker, dus ik haal makkelijk een dag met 1 lading. 2 ook wel.
Ik gebruik hem doorgaans voor een paar appjes per dag te sturen en in de pauze op het werk zo nu en dan wat nieuws te lezen op internet.

Dingen als mail continu syncen staan dan ook gewoon uit. Ik hoef mijn spambox niet continu geupdate te hebben op de achtergrond; zoveel mails krijg ik toch niet die belangrijk zijn en die on the fly binnen moeten komen.

Jammere is wel dat het ding een paar keer uit een korte broek gekletterd is omdat ik niet in de gaten had dat de zakken daarin niet zo diep waren als ik dacht :(

Ik heb nu aan de rechtkant een barst in het scherm zitten ter hoogte van de volumerocker. Zo een half maantje zegmaar. :(

Alles werkt nog prima, maar gezien die barst en gezien de metalen behuizing die toch behoorlijk beschadigd is op de hoeken ben ik stilletjesaan aan het kijken naar een nieuwe.

Ja dan blijft eigenlijk alleen de 950 over. Maar die vind ik niet mooi en veel te plastic :{

Is er enig zicht op nieuwe MS modellen? De 950 en 950XL zijn ook alweer een flinke tijd op de markt volgens mij. Ik heb nog niets gelezen over nieuwe modellen. Gaat MS er geen meer brengen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Zicht op nieuwe toestellen is er eigenlijk niet, waarschijnlijk komt er volgend jaar pas een nieuw model.
Een 2e hands 950 is al vanaf €200 van Marktplaats te halen, misschien is dat een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als je alleen wat appjes stuurt en wat artikelen leest dan gaat elke telefoon wel een dag mee natuurlijk :P

Als je een (kleine) upgrade wilt doen van toestel zou ik voor een 930 gaan. Is ook al een tijdje oud natuurlijk, maar wel op elk front beter dan de 830 (camera, AMOLED scherm, snellere processor, etc.). 950 is wel een mooi toestel, maar W10m werkte er voor geen meter op dus weet niet of ik dat aanraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
The Inquisitor schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:07:
950 is wel een mooi toestel, maar W10m werkte er voor geen meter op dus weet niet of ik dat aanraad.
Rare uitlating,
ik zou me eens gaan verdiepen wat er zoal al aan verbeterd is sinds de eerste uitgave van dit toestel.
Na de diverse updates is er weinig tot niets meer aan het handje.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Amadeus1966 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:09:
[...]

Rare uitlating,
ik zou me eens gaan verdiepen wat er zoal al aan verbeterd is sinds de eerste uitgave van dit toestel.
Na de diverse updates is er weinig tot niets meer aan het handje.
Dat zeggen ze na elke update, maar toch bleef het knudde. Maar fair enough, ik heb de allernieuwste update(s) niet meegemaakt, dus daar kan ik niets over zeggen. Wel over het feit dat alle updates ervoor kut waren.

En N is niet 1, want internet staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
The Inquisitor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:37:
[...]

En N is niet 1, want internet staat er vol mee.
Jaja, maar het is ook bekend dat de meeste mensen pas gaan zoeken/zeuren op het net als er iets niet goed is.
Van de grote schare waar alles wel vlekkeloos verloopt hoor je niets want voor hun is er geen reden om te gaan zoeken/ zeuren op het www.

Ik ken diverse mensen met een dergelijk toestel en die hoor ik niet klagen.
Maar die zie je ook niet op dit soort fora. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Amadeus1966 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Jaja, maar het is ook bekend dat de meeste mensen pas gaan zoeken/zeuren op het net als er iets niet goed is.
Van de grote schare waar alles wel vlekkeloos verloopt hoor je niets want voor hun is er geen reden om te gaan zoeken/ zeuren op het www.

Ik ken diverse mensen met een dergelijk toestel en die hoor ik niet klagen.
Maar die zie je ook niet op dit soort fora. 😉
Mjah, ben ik niet helemaal met je eens. Zeurpieten komen natuurlijk wel meer op internet dan de mensen die niets te klagen hebben, dat is zeker waar. (die verhouding was 70/30 % ofzo). Maar als het internet écht volstaat met problemen, dan hebben we het niet alleen maar over de zeurpieten. En de 950 is imo zo'n toestel.

Natuurlijk is het ook afhankelijk wat je doet met het apparaat. Als je alleen je mail hebt verbonden, en af en toe een SMS, appje of Viber verstuurd en zo nu en dan belt... tsjah dan voldoet elk apparaat wel vlekkeloos. Maar ik heb meegemaakt dat de 950 50% accu kwijt was toen ik naar Flevoland met GPS reed, het apparaat 4x per dag een random reboot kon krijgen, en dat allemaal op de (toentertijd) nieuwste firm- en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tja accuduur valt wat voor te zeggen.
Waar mijn oude 1320 het voor een paar dagen kon uithouden is dit inderdaad huilen.
En dat inclusief navigeren.
Maar reboots en batterydrains e.d. is bij mij nog niet voorgekomen.

Voor het verbruik tijdens het gebruik van navigatie ligt het imo een beetje aan hoe je het gebruikt en welke applicatie.
Ik gebruik nog steeds Here drive en zonder enige verbintenis met het web.
En dat bevalt mij prima zo.
Ja oké ik zie geen verkeer, maar dat vindt ik in mijn werk van ondergeschikt belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Ok, nu mijn laatste ervaringen met build 67. Leek opzich goed, maar ben tegen volgende problemen aangelopen. De foto's bij m'n contacten zijn weg en het geluid bij alarm staat vast op 1. Wordt er maar net wakker van en krijg het volume niet hoger. En nu maar eens kijken hoe ik op ga lossen. :(
Accuduur, niet beter of slechter geworden

Edit: Alarm opgelost, staat op oplopend volume 7(8)7 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door You-Suk op 22-08-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
You-Suk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:29:
en het geluid bij alarm staat vast op 1. Wordt er maar net wakker van en krijg het volume niet hoger.
Edit: Alarm opgelost, staat op oplopend volume 7(8)7 |:(
Ah, het viel mij de laatste tijd ook al op dat hij zo zachtjes was en ik er amper wakker van werd. Toch maar even kijken naar wat jij zegt...
Waar heb je die instelling 'oplopend volume' gevonden?

Begin overigens steeds meer een aversie tegen het nieuwe Windows Phone te krijgen de laatste tijd en dat vind ik best jammer. Het geheel werkt eigenlijk wel ok, maar dit soort kleine ongein elke keer (laatst kon ik ook ineens geen mail meer versturen) zorgen ervoor dat ik toch naar iets 'stabielers' wil gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 23-08-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Wat betreft oplopend volume van het alarm, ik kwam die opmerking tegen op dit forum. Schijnt een standaard instelling te zijn. Heb nog niet ontdekt hoe ik dit aan kan passen. Maar ondanks dit gedoe ben wel tevreden met de 830. (baal alleen van de foto's van m'n contacten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You-Suk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:38:
Wat betreft oplopend volume van het alarm, ik kwam die opmerking tegen op dit forum. Schijnt een standaard instelling te zijn. Heb nog niet ontdekt hoe ik dit aan kan passen. Maar ondanks dit gedoe ben wel tevreden met de 830. (baal alleen van de foto's van m'n contacten :( )
Facebook of ander social media weer even koppelen?
Dat was de oplossing bij een soort gelijk verhaal. Bij hem kwamen de foto's van contacten via Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na de eerst update ingestapt met mijn Lumia 950 en nooit een spontane reboot of snel leeglopende accu gehad.

Je had eerder een brak toestel denk ik. Kan zelfs een brak SD kaartje of simkaart geweest zijn.
En dan is het lastig om zeker te zijn waaraan het ligt.
.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 02:32:
[...]

Ik ben na de eerst update ingestapt met mijn Lumia 950 en nooit een spontane reboot of snel leeglopende accu gehad.

Je had eerder een brak toestel denk ik. Kan zelfs een brak SD kaartje of simkaart geweest zijn.
En dan is het lastig om zeker te zijn waaraan het ligt.
.
Ik sluit me daar bij aan. Ook op mijn 950 geen reboots of leeglopende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
You-Suk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:38:
Wat betreft oplopend volume van het alarm, ik kwam die opmerking tegen op dit forum. Schijnt een standaard instelling te zijn. Heb nog niet ontdekt hoe ik dit aan kan passen.
Ik kan het ook nergens vinden in mijn 830. Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Ik heb de ingebakken alarm app eigenlijk nooit gebruikt, ik gebruik al jaren Realarm. Ik zie net dat die er ook voor PC is...da's wel handig met quick alarms of eenmalige reminders.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:12:
Ik heb ..

Ja dan blijft eigenlijk alleen de 950 over. Maar die vind ik niet mooi en veel te plastic :{
Dan doe je er een Mozo cover op.
http://www.mobilefun.nl/52319/op-merk/mozo.htm
Of direct via hun website:
http://mozoaccessories.co...rs/product_cat/lumia-950/
.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Die mozo covers de randen die zijn niet van metaal neem ik aan wel? Ziet er wel mooi uit, dat wel :)

Maargoed, prio ligt even weer ergens anders dan bij een nieuwe telefoon. Wellicht over een tijdje ofzo. Ik hou die covers even in gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hebben mensen hier al wat meer ervaring met de Anniversary Update? Ben met name benieuwd naar de accuduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
vosss schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:06:
[...]

Die mozo covers de randen die zijn niet van metaal neem ik aan wel? Ziet er wel mooi uit, dat wel.
Het oogt als metaal, maar het is kunststof. Maar erg mooi. De mijne kostte 22 euro (ex verzending) bij Amazon (DE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Brent schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:02:
Hebben mensen hier al wat meer ervaring met de Anniversary Update? Ben met name benieuwd naar de accuduur ;)
Batterij gaat gemiddeld 24 uur mee. Bij minimaal gebruik is 36 uur haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nou, het zit er bijna op voor mijn 830. Een nieuw toestel staat in bestelling.

Sinds de grote Windows Phone update ben ik niets anders dan (kleine) irritante bugs tegen gekomen die het toestel voor mij onbetrouwbaar maken. Het werkt, maar niet betrouwbaar genoeg voor mij.

Hier valt onder andere onder:
- geen push berichten meer in bepaalde apps
- de wekker die niet altijd afgaat (of heeeeel zachtjes)
- E-mail wordt niet altijd verzonden, ook al geeft hij wel het geluidssignaal.
- de browser waarbij ik soms een nieuw tabblad moet openen alvorens ik kan browsen (terwijl ik op een tabblad zit)
- apps die spontaan afsluiten
- toetsenbord wat af en toe niet meer reageert
- Glimp scherm wat constant aanstaat 's avonds

Toestel al een keer een fabrieksinstelling reset gegeven, maar geen succes.
Kortom, onbetrouwbaar.

Ik vind het heel jammer, maar op deze manier kan ik Windows Phone niet vertrouwen. Ik vind het gebruiksgemak van WP erg fijn en daarom baal ik hier ontzettend van.

De laatste paar maand heb ik mij echter alleen maar meer en meer lopen ergeren aan het toestel en Windows Phone waardoor ik mij genoodzaakt voel toch weer terug te keren naar mijn vorige merk.

Jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03

NetAmp

"for indoor use only"

Sinds kort heb ik een probleem met de Camera (app) op mijn Lumia 830.

Na het maken van enkele foto's (ik denk twee tot vijf) blijft vervolgens "Opslaan..." in beeld staan, waardoor de Camera-app verder niet bruikbaar is.

Zo te zien kunnen andere apps, bijvoorbeeld Lumia Selfie of Blink, nog wel gewoon de ingebouwde camera (hardware/api) blijven gebruiken.

Maar in Camera-app kan ik niet verder tot ik het toestel herstart.

Sowieso duurt het opslaan van foto's véél langer dan met Windows Phone 8.1 het geval was :(

SD kaart al een keer geformatteerd. En helemaal verwijderd uit de telefoon (zodat foto's nu worden bewaard op het interne geheugen). Omdat ik dacht dat de SD-kaart het misschien begon te begeven. Maar dat blijkt niet de oorzaak.

Ik vind het maar vreemd als ik mijn toestel een complete reset moet geven om dit — hopelijk — weer in orde te krijgen.

Juist nu ik blij was dat bepaalde bugs uit Outlook opgelost leken te zijn. Komt er een ander storend mankement bij. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door NetAmp op 09-01-2017 14:39 . Reden: Aanvulling ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste