• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:25
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000542064.jpeg

Microsoft heeft de Lumia 830 aangekondigd, een smartphone die door het bedrijf zijn 'betaalbare vlaggenschip' wordt genoemd. Het toestel beschikt over een 5"-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels en ook de processor is minder krachtig dan die van de Lumia 930.

De Lumia 830 lijkt sterk op de Lumia 930, maar het scherm toont minder pixels en onder de motorkap heeft Nokia ook besparingen doorgevoerd om de prijs te drukken. Zo toont het 5"-scherm 1280x720 pixels in plaats van de full-hd-resolutie en is de processor een Snapdragon 400, waar de Lumia 930 een Snapdragon 800 heeft. De dikte van de smartphone is 8,5mm.

Afbeeldingslocatie: http://i.nokia.com/r/image/view/-/4043778/extraHighRes/3/-/Lumia-830-windows-jpg.jpg

Verder beschikt de Lumia 830 over een 10-megapixelcamera in de PureView-lijn, met onder andere optische beeldstabilisatie. De frontcamera heeft een capaciteit van 1 megapixel. Verder is er 16GB opslaggeheugen aanwezig, dat aangevuld kan worden via sd-geheugenkaarten. De accu heeft een capaciteit van 2200mAh en het toestel ondersteunt draadloos laden op basis van de Qi-standaard.

Nokia noemt een prijs die in Nederland op 380 euro zou uitkomen en begin oktober nog moet de Lumia 830 uitkomen, waarbij het toestel standaard met Lumia Denim uitgerust wordt. Daarnaast zijn er twee nieuwe accessoires: de Wireless Charging Plate DT-903 met opvallende belichting die aangeeft dat het laden voltooid is en de Microsoft Screen-Sharing for Lumia Phones HD-10 voor het projecteren van smartphonecontent op een scherm met hdmi.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lumia 830 Game Performance with Asphalt 8 : Airborne

Reviews:
http://gadgetstouse.com/full-reviews/lumia-830-review/25909
http://www.wpxbox.com/lumia-830-camera-review/

Main camera sensor: 10 MP, PureView
Display size: 12.7cm
Display resolution: HD720 (1280 x 720)
Processor name: Snapdragon 400
Maximum talk time (3G): 14.8h
Battery capacity: 2200mAh
Wireless charging: Built-in (Qi standard)

http://www.nokia.com/in-en/phones/phone/lumia830/

[ Voor 6% gewijzigd door nemmiesis29 op 01-10-2014 15:55 ]

• nemmiesis29
Zag nog geen discussie topic van de aankomende l830 zodoende even een aangemaakt.

Is er iets niet in orde laat het mij weten.

[ Voor 95% gewijzigd door nemmiesis29 op 18-09-2014 18:44 ]

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:27
Ben erg benieuwd naar dit toestel dus ben blij dat je het topic hebt aangemaakt; thanks!
Heb zelf een 820 gehad (en recent nog een 630). De 830 ziet er in elk geval zeer strak uit.
Nog twee weken wachten begrijp ik?

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Yes, 8 oktober volgens coolblue/pdashop.
€ 349, ben benieuwd of dat ook de vaste prijs wordt, of dat deze nog gaat dalen/stijgen.

• nemmiesis29
Hoop dat hij nog wat goedkoper wordt, anders neig ik denk toch maar de 930, aangezien je die voor 450 kan krijgen.

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Hoezo de twijfel tussen 830 en 930? Alleen om t geld?

• nemmiesis29
Ja deels voor heeft geld, de 930 heeft toch weer hogere specs voor niet veel meer dan de 830 die ik nu toch nog te hoog geprijst vind.

Maar dat zal snel gaan zakken als je de andere lumias zag.

• Flitz76
Ik twijfel ook nog een beetje tussen de 830-735-930 maar vind voorlopig de 830 er het mooist uit zien.
Processorsnelheden etc. interesseren mij niet heel erg,ben geen zware gebruiker. De 735 doet mij denken aan de N9 die ik ook wel mooi vond, maar de 830 is naar mijn mening net iets mooier. Kortom; 349 vind ik een nette prijs die ongetwijfeld nog wel wat zal zakken als we een maand of wat verder zijn.
Beetje offtopic, maar 260? voor de 735 is toch niet hoog geprijsd?

• nemmiesis29
Sorry bedoelde de 830, heb het aangepast.

Ik vind de 830 ook het mooist en heb nu de 630 waar ik heel blij mee ben qua snelheid dus hoop dat de 830 ook rap blijft aangezien dezelfde processor.

Alleen op mijn 630 start de camera rete langzaam op wat erg irri is dus hoop wel dat dat bij de 830 niet is.

350 euro lijkt mij wel een mooie prijs maar 400 is echt al teveel ivg met 450 voor de 930.

• Flitz76
Dat verschil zou ik inderdaad ook te klein vinden.
Van de filmpjes die ik gezien heb, start de camera wel snel op bij de 830.
Hoop m snel 'in het wild' te zien dan kunnen we testen..

• nemmiesis29
oei zou dit kloppen? http://www.centralpoint.n...rt-a00021427-num-3548024/

317 euro incl. das een mooi prijsje :)

[ Voor 38% gewijzigd door nemmiesis29 op 25-09-2014 18:24 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik zit ook verlekkerd naar dit toestel te kijken. Ik heb nu een Lumia 925 maar ik erger me mateloos aan het AMOLED pentile scherm waar ik gewoon de pixels kan tellen. De 830 heeft daar met zijn LCD gelukkig geen last van. Ik vind zelf de zwarte erg mooi.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Ik heb de 830 maar besteld bij centralpoint.
Levertijd staat op 17-10 (coolblue op 08-10), maar het scheelt ruim € 30.
Nu maar hopen dat de datum naar voren wordt geschoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:37
Oeioeioei, 317 euro zou inderdaad wel een heel mooi prijsje zijn.

Ik twijfel momenteel heel erg tussen bij Android blijven en overstappen op WP.

Ik vind een goede camera één van de belangrijkste dingen voor mijn nieuwe telefoon. Ik heb momenteel een HTC One S, maar de foto's daarvan, vooral bij minder licht, zijn redelijk droevig van kwaliteit. Mijn vrouw heeft nu een Lumia 920, daarvan vind ik de foto's al een stuk beter, maar ik ben wel benieuwd naar de fotokwaliteit van de 830, ook t.o.v. de Z3, of de Lumia 930.

Van de andere Androids wordt ik niet vrolijk momenteel. Samsung trek ik niet met al die bloatware, maar wil ook niet klooien met custom roms enzo. HTC is qua foto's niet top. Apple mijd ik trouwens sowieso uit principe als de pest.

Het enige waar ik wat WP betreft over twijfel is de beschikbaarheid van apps. Ik ben geen app-freak met 50+ gedownloade apps, maar wát ik nu veel gebruik moet het wel fatsoenlijk doen:
  • Facebook
  • LinkedIn
  • WhatsApp
  • Youtube
  • Flitsmeister
  • Teletekst (ja echt...)
  • ABN Amro bankieren app
  • Maps
Volgens mij bestaan al deze apps, of een alternatief, voor WP, maar niet allemaal van dezelfde kwaliteit en/of even uitgebreid als de Android/iOS tegenhangers. Klopt dat, of is mijn beeld vertekend/achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 08:21
Jorizzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:20:

Het enige waar ik wat WP betreft over twijfel is de beschikbaarheid van apps. Ik ben geen app-freak met 50+ gedownloade apps, maar wát ik nu veel gebruik moet het wel fatsoenlijk doen:
  • Facebook
  • LinkedIn
  • WhatsApp
  • Youtube
  • Flitsmeister
  • Teletekst (ja echt...)
  • ABN Amro bankieren app
  • Maps
Volgens mij bestaan al deze apps, of een alternatief, voor WP, maar niet allemaal van dezelfde kwaliteit en/of even uitgebreid als de Android/iOS tegenhangers. Klopt dat, of is mijn beeld vertekend/achterhaald?
toon volledige bericht
  • Facebook --> werkt prima, heeft wel wat kleine gebreken, maar overall een prima app. Je kunt ook de Facebook Beta app proberen, dan heb je altijd de nieuwste features (en bugs) :)
  • LinkedIn --> werkt prima
  • WhatsApp --> werkt prima
  • Youtube --> 3rd party apps als metrotube en anderen zijn geniaal! Ikzelf gebruik youtube vooral via de browser, werkt prima
  • Flitsmeister --> Bijna on-par met de iOS en Android versie. Belangrijkste kun je er op zien, zoals flitspalen, mobiele flitsers, trajectcontroles, files etc. (inclusief kaart)
  • Teletekst (ja echt...) --> werkt prima
  • ABN Amro bankieren app --> is er werl, maar geen ervaring, gebruik zelf Rabobank en die werkt prima :)
  • Maps --> HERE Maps/Drive is echt geniaal en wat mij betreft echt een USP van WP (ook al komt het binnenkort ook naar Samsung/Android).. Offline maps is ideaal, vooral als je veel in het buitenland zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Thanks voor je antwoord. Ik mag vanaf 12/10 verlengen, hopelijk komt er nog voor die tijd een fatsoenlijke review van de camera van de 830. Als die positief is, dan ben ik om. Heb ook wel gekeken naar de 930, maar ik ben op mijn telefoon geen power user en heb denk ik voldoende aan de 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-05 20:34
Sonny7 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:28:
[...]
  • Facebook --> werkt prima, heeft wel wat kleine gebreken, maar overall een prima app. Je kunt ook de Facebook Beta app proberen, dan heb je altijd de nieuwste features (en bugs) :)
  • LinkedIn --> werkt prima
  • WhatsApp --> werkt prima
  • Youtube --> 3rd party apps als metrotube en anderen zijn geniaal! Ikzelf gebruik youtube vooral via de browser, werkt prima
  • Flitsmeister --> Bijna on-par met de iOS en Android versie. Belangrijkste kun je er op zien, zoals flitspalen, mobiele flitsers, trajectcontroles, files etc. (inclusief kaart)
  • Teletekst (ja echt...) --> werkt prima
  • ABN Amro bankieren app --> is er werl, maar geen ervaring, gebruik zelf Rabobank en die werkt prima :)
  • Maps --> HERE Maps/Drive is echt geniaal en wat mij betreft echt een USP van WP (ook al komt het binnenkort ook naar Samsung/Android).. Offline maps is ideaal, vooral als je veel in het buitenland zit
helemaal mee eens, met 2 aanvullingen. De ABN app is een van de best beoordeelde apps. die is echt goed. Minder positief zijn mensen over de maps, of eigenlijk de here drive app. deze geeft af en toe onlogische routes naar je bestemming. Het nadeel van de maps app is dat Nederland geen streetview heeft. voor de rest zijn alle apps prima.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

Mijn vrouw heeft nu een Lumia 920, daarvan vind ik de foto's al een stuk beter, maar ik ben wel benieuwd naar de fotokwaliteit van de 830, ook t.o.v. de Z3, of de Lumia 930.
Dat de Lumia 920 'betere foto's' maakt geeft aan dat je niet snel tevreden bent. Het blijft natuurlijk een telefoon en de Lumia 920 heeft nog steeds één van de beste telefoon camera's. De Lumia 830 zal waarschijnlijk vergelijkbare foto's maken.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Mijn vrouw heeft nu een Lumia 920, daarvan vind ik de foto's al een stuk beter, maar ik ben wel benieuwd naar de fotokwaliteit van de 830, ook t.o.v. de Z3, of de Lumia 930.

• Facebook
  • LinkedIn
  • WhatsApp
  • Youtube
  • Flitsmeister
  • Teletekst (ja echt...)
  • ABN Amro bankieren app
  • Maps
toon volledige bericht
Als je vrouw een WP heeft, dan test je die apps toch even op haar L920 uit? :P

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Persoonlijk had van mij het scherm op de grootte van de 820 mogen blijven. Ik ben erg tevreden met mijn 820, maar helaas is het scherm beschadigd geraakt en DIY reparaties hebben tot inferieure resultaten geleid. De 830 zal hoogstwaarschijnlijk de opvolger worden zodra hij uitkomt, maar ik zie wel een beetje op tegen een groter apparaat in m'n broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619275

Kijk er ook naar uit naar dit toestel maar bij coolbleu staat hij toch geprijsd op 400€ inclusief btw en dat vindt ik toch wel wat aan de dure kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oeioeioei, 317 euro zou inderdaad wel een heel mooi prijsje zijn.

• Facebook
  • LinkedIn
  • WhatsApp
  • Youtube
  • Flitsmeister
  • Teletekst (ja echt...)
  • ABN Amro bankieren app
  • Maps
toon volledige bericht
Ik ben afgelopen weekend overgestapt van iOS naar WP en gebruik alle apps uit jouw lijstje. De enige app die op iOS beter werkt is Whatsapp. Ik vind deze op WP te weinig tekst op een scherm tonen, mede doordat de lettergrootte op de kleinste stand nog veel te groot is. Verder werken alle apps prima. Overigens is de kwaliteit van de apps op Android imo van lagere kwaliteit dan iOS en doet WP niets onder voor de Android versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Anoniem: 619275 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:58:
Kijk er ook naar uit naar dit toestel maar bij coolbleu staat hij toch geprijsd op 400€ inclusief btw en dat vindt ik toch wel wat aan de dure kant....
De zwarte en witte niet http://www.pdashop.nl/pro...okia-lumia-830-zwart.html oranje en groen idd wel.

maar wil toch de zwarte _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door nemmiesis29 op 28-09-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Centralpoint.nl staan wit/zwart voor 317. Leverdatum staat op 18-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Is het vaker zo dat de felle kleuren veel duurder zijn? Worden er daar minder van gemaakt?
De verschillen zijn soms echt schrikbarend.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
Niet minder gemaakt, veelal populairder in aanschaf. Vooral de oranje variant schijnt razend populair te zijn :)

Zelf heb ik ook al een tijdje een oogje op dit toestel, dus ik wacht de release even rustig af. Er zijn maar weinig apps waar ik echt om zit te springen, m.u.v. Spotify. Dat moet fatsoenlijk werken, anders heeft WP geen zin voor mij.
* PdeBie heeft een betaald Spotify abonnement waar hij veelvuldig gebruik van maakt voor het afspelen van muziek in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Hmm, ja oranje had ik ook willen hebben maar ik verdom het om daar 60Eu meer voor te betalen. Dan maar een zwarte in de bestelling ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
achterkantjes zijn later ook los te krijgen natuurlijk. Mocht je ooit een keer een paar centen over hebben, kan je altijd nog het oranje plaatje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
geenstijl schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:58:
Ik heb de 830 maar besteld bij centralpoint.
Levertijd staat op 17-10 (coolblue op 08-10), maar het scheelt ruim € 30.
Nu maar hopen dat de datum naar voren wordt geschoven :)
Zie dat ze hem nu op 349 hebben gezet,heb je er nog wat van gehoord?
Datum is ook verschoven naar de 21ste pfff dat lijkt mij wel heel laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Bestelling staat gewoon open. Tot vanochtend stond de 830 op de site nog op € 317.
Releasedatum is elke dag een dag opgeschoven.
Ik reken op een release mid-oktober, maar dat ze nu steeds de datum verplaatsen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

geenstijl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:54:
Bestelling staat gewoon open. Tot vanochtend stond de 830 op de site nog op € 317.
Releasedatum is elke dag een dag opgeschoven.
Ik reken op een release mid-oktober, maar dat ze nu steeds de datum verplaatsen voor de zekerheid.
Yep, releasedatum op CentralPoint is nu na 00:00 naar de 22ste geschoven... Overigens, als je op die site zoekt naar de 830, staat in de zoekresultaten nog €317. Pas als het product daadwerkelijk selecteert is het ineens €349.

Meest snelle verwachte leverdata die ik zo snel kon vinden gevonden zijn CoolBlue (08-10-2014) en 4Launch (6 tot10 werkdagen). Maar de kans lijkt me klein dat dit realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Hier een review van de telefoon en de camera + samples

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lumia 830 Camera Samples Images and Videos

http://www.wpxbox.com/lumia-830-review

[ Voor 18% gewijzigd door nemmiesis29 op 01-10-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

"Microsoft gooit Nokia Lumia 830 deze week in de verkoop"
"De Nokia Lumia 830 gaat deze week in de verkoop voor een adviesprijs van 330 euro. Het is nog onbekend of Nederland ook bij de eerste landen zit waarin de midrangesmartphone te koop is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Oh sh*t, nou ga ik toch wel weer twijfelen. In de review wordt gelinkt naar een review van alleen de camera. Die nachtfoto's zien er echt niet uit, of verwacht ik nou teveel van een telefooncamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 15:26
Nachtfoto's zijn inderdaad niet goed. Maar dat geldt voor veel smartphones. Ik krijg alleen goede resultaten met mijn Nokia 808 die, net als de 1020 een Xenon flits heeft. Ik verwacht overigens dat je met handmatig instellingen wel betere resultaten krijg. Ik wacht nog even wat andere revieuws af. Ik neig wel naar de 830 als opvolger voor mijn 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Jorizzz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Oh sh*t, nou ga ik toch wel weer twijfelen. In de review wordt gelinkt naar een review van alleen de camera. Die nachtfoto's zien er echt niet uit, of verwacht ik nou teveel van een telefooncamera?
Ik vind de nachtfoto's er prima uit zien hoor? Wel ongeveer wat je kan verwachten van een telefooncamera en ik denk niet dat andere telefoons het veel beter doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon op 01-10-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Veel compacts zijn ook geen ster in nachtfoto's. Ik ben best wel onder de indruk iig ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
En nog een review met foto's en video,Ik zet alles in de startpost,zodra er meer bij komt zodat het overzichtelijk blijft.

http://gadgetstouse.com/full-reviews/lumia-830-review/25909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 29-04 22:49
Lumia 830 heeft naar mijn mening een erg zwakke processor. De Lumia 930 is het high-end toestel (even de 1xxx serie buiten beschouwing) en 730 en 830 is een mid-end en 530 en 630 low-end zover ik weet.

Waarom dan dezelfde soc in de 730 en 830 als in de 530 en 630? Het enige wat zich mogelijk onderscheid op performance vlak tussen low- en mid-end is 1GB inplaats van 512MB ram.

Nu weet ik ook wel dat Windows Phone erg goed draait met zwakkere socs... maarja, een beetje dualcore van de vorige generatie (HTC 8x, Lumia 920/925 en Samsung Ativ S) fietst deze er zo uit kwa processing power. Ik snap ook niet waarom ze geen Snapdragon 600 of iets hogers erin hadden gezet. Draai je geen zware apps of zware 3dgames, dan zal je het verschil waarschijnlijk niet merken. Het is helaas net even niet voor mij :(.

Het lijkt bijna een rant; maar ik vind de Lumia 830 wel een heel mooi toestel: Positief zijn de vele (juiste) features. Bijvoorbeeld de camerabutton (heeft 730 niet), sdcard support (heeft 930! niet), goede camera, wireless opladen en glance support (lumia 930! niet). Misschien neem ik later als de prijzen wat gezakt zijn de zwakkere soc toch wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:49
Amdk6II schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:05:
Lumia 830 heeft naar mijn mening een erg zwakke processor. De Lumia 930 is het high-end toestel (even de 1xxx serie buiten beschouwing) en 730 en 830 is een mid-end en 530 en 630 low-end zover ik weet.

Waarom dan dezelfde soc in de 730 en 830 als in de 530 en 630? Het enige wat zich mogelijk onderscheid op performance vlak tussen low- en mid-end is 1GB inplaats van 512MB ram.

Nu weet ik ook wel dat Windows Phone erg goed draait met zwakkere socs... maarja, een beetje dualcore van de vorige generatie (HTC 8x, Lumia 920/925 en Samsung Ativ S) fietst deze er zo uit kwa processing power. Ik snap ook niet waarom ze geen Snapdragon 600 of iets hogers erin hadden gezet. Draai je geen zware apps of zware 3dgames, dan zal je het verschil waarschijnlijk niet merken. Het is helaas net even niet voor mij :(.

Het lijkt bijna een rant; maar ik vind de Lumia 830 wel een heel mooi toestel: Positief zijn de vele (juiste) features. Bijvoorbeeld de camerabutton (heeft 730 niet), sdcard support (heeft 930! niet), goede camera, wireless opladen en glance support (lumia 930! niet). Misschien neem ik later als de prijzen wat gezakt zijn de zwakkere soc toch wel voor lief.
De enige ondersteunde processors zijn: snapdragon 200, 400, 800, 801. De 600 wordt NIET ondersteund en daardoor zijn ze niet te plaatsen in een Windows Phone 8.1.
Voordeel van de 400 is dat deze zeer zuinig is, vooral in idle verbruiktie bijna niets en zal het langer uithouden dan een vorige generatie chipset.

[ Voor 4% gewijzigd door badluckboy op 01-10-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Als ik dit goed lees dan zijn ze behoorlijk aan elkaar gewaagd qua snelheid:

https://docs.google.com/s...U1RpU1E&usp=sharing#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
badluckboy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:10:
[...]

De enige ondersteunde processors zijn: snapdragon 200, 400, 800, 801. De 600 wordt NIET ondersteund en daardoor zijn ze niet te plaatsen in een Windows Phone 8.1.
Voordeel van de 400 is dat deze zeer zuinig is, vooral in idle verbruiktie bijna niets en zal het langer uithouden dan een vorige generatie chipset.
Daar heb je een goed punt. Sowieso wie zou nog een lumia 930 kopen als er in de 830 dezelfde soc zit?
Naar mijn idee zit er toch een te groot performance gat tussen Snapdragon 400 en 800.
Zuinigheid is een pre wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:12:
Als ik dit goed lees dan zijn ze behoorlijk aan elkaar gewaagd qua snelheid:

https://docs.google.com/s...U1RpU1E&usp=sharing#gid=0
Mooie tabel! Volgens jouw tabel is de A7 (snapdragon 400) met 4 cores op dezelfde snelheid iets sneller dan Krait met 2 cores. Uiteindelijk is de Krait dan toch weer sneller omdat deze 300 mhz sneller kan tikken.
Performance equivalent van 1.35 voor de Snapdragon 400 (quadcore) tov Krait dualcore 1.42.

Wat ik niet weet is hoeveel die 0.07 zich vertaald in reallife. Wellicht valt het wel mee.
Het verschil tussen Adreno 305 (lumia 830) en Adreno 225 (lumia 920) is ook een interessante, wat is sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Amdk6II schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Mooie tabel! Volgens jouw tabel is de A7 (snapdragon 400) met 4 cores op dezelfde snelheid iets sneller dan Krait met 2 cores. Uiteindelijk is de Krait dan toch weer sneller omdat deze 300 mhz sneller kan tikken.
Performance equivalent van 1.35 voor de Snapdragon 400 (quadcore) tov Krait dualcore 1.42.

Wat ik niet weet is hoeveel die 0.07 zich vertaald in reallife. Wellicht valt het wel mee.
Het verschil tussen Adreno 305 (lumia 830) en Adreno 225 (lumia 920) is ook een interessante, wat is sneller?
Kan ook zijn dat de 830 een snellere type ram heeft in vergelijking met een 920? Er zijn veel factoren die het verschil uitmaken, maar grof gezegd zijn de 830 en 920 ongeveer evensnel waarbij de 830 een stuk zuiniger is.
Maar idd jammer dat er geen tussen SOC wordt ondersteund tussen de 400 en 800. Het is een groot gapend gat imo.

[ Voor 9% gewijzigd door badluckboy op 01-10-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
badluckboy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:38:
[...]

Kan ook zijn dat de 830 een snellere type ram heeft in vergelijking met een 920? Er zijn veel factoren die het verschil uitmaken, maar grof gezegd zijn de 830 en 920 ongeveer evensnel waarbij de 830 een stuk zuiniger is.
Maar idd jammer dat er geen tussen SOC wordt ondersteund tussen de 400 en 800. Het is een groot gapend gat imo.
Vind ik ook wel een klein minpuntje, had liever dat ze de S400 op 1.4-1.5ghz hadden geklokt dan was er een kleinere gap tussen de 830 - 930.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Ter info:
volgens de website van centralpoint.nl is de lumia 830 nu voorradig :)
https://www.centralpoint....ellen-bij-centralpointnl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
geenstijl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:33:
Ter info:
zo zo das snel,maar aangezien die daar nu ook 349 is bestel ik hem liever bij coolblue aangezien de aftersales bagger is bij centralpoint als ik het zo lees.

zal bij coolblue ook wel binnenkomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ben wel benieuwd waar de Grey-variant op CentralPoint vandaan komt. Op de Nokia product pagina zie ik 4 kleuren en grijs zit daar niet bij.

[EDIT] Als ik google op de "grijze" EAN code die op de CentralPoint vermeld staat, zie ik vooral links naar de witte variant...

[ Voor 21% gewijzigd door Ray-zor op 01-10-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Precies, en die heb ik ook besteld, ik ben er ook vanuit gegaan dat het de witte betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
geenstijl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:33:
Ter info:
Eigenlijk wel frappant dat eerst de datum alleen maar verder weg ging en nu ineens voorraad.

Als het goed is worden ze dan morgen verzonden,kan iemand die hier besteld heeft dit hier laten weten of dat ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

De voorraadwekker van MaxICT ging vanmorgen ook af. De aantallen voorraad lijken veel op die van centralpoint dus zal wel dezelfde leverancier zijn. Levertijd staat nog wel steeds op 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Zoooo en hij is besteld bij coolblue,de voorraad was er.

morgen voor de deur liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Zo, hier ook besteld, twijfelde tussen de 730 en de 830, maar is toch de 830 geworden :)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Bij CP dus werkelijke voorraad, krijg net een verzendbericht.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Hoei...Dat is goed nieuws! Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Die van mij zit ook in de post (coolblue, wit). Ik zit te twijfelen of ik een case/hoesje ga nemen. Nooit gehad, maar mijn huidige (L820) is de eerste phone die ik (flink) heb laten stuiteren en meteen toe aan een nieuwe. Ik heb al wat gebrowsed maar weet het nog niet. Daar wordt de toch al niet kleine (naar mijn smaak) 5" niet kleiner van. Van de andere kant, met wat ruimte voor 4-6 pasjes, hoef ik misschien ook geen portemonnee meer.
Maar goed, eerst maar eens de telefoon zelf afwachten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 21:05
Flitz76 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:24:
Hoei...Dat is goed nieuws! Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ook ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon. Ik heb de Lumia 720, welke me erg goed bevallen is. Het enige puntje van kritiek is toch de lage snelheid van dit model met het hervatten en laden van apps en bij het gebruik van de browser en het maken van foto's.

Ik twijfel nog tussen de Lumia 730 en 830!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
@smallblock
welke kleur had je besteld?
Ik heb nog geen verzendmelding gekregen (wit/grey)

Never mind, hij is binnen, zonder verzendbevestiging, geleverd door DPD.
Gewoon witte versie, voor €`317 8) (en zojuist via e-mail de verzendbevestiging)

[ Voor 48% gewijzigd door geenstijl op 03-10-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Hier ook om 10:00 aangekomen en binnen een uur m'n nieuwe simkaart. Had niet beter gekund. 1e indruk: De schermresolutie is wat mij betreft prima, hoger voegt voor mij nauwelijks iets toe. Het is hartstikke scherp.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Iemand die zich geroepen voelt om leuke fotootjes te maken? Van en mét het toestel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
geenstijl schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:52:
Gewoon witte versie, voor €`317 8) (en zojuist via e-mail de verzendbevestiging)
Nice! Goeie deal als ik de adviesprijs zo zie.

En ja, graag foto's :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flitz76 op 03-10-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Hier ook binnengekomen.pffff wat een mooi toestel zeg echt een staaltje design zeer helder mooi scherp scherm en als ik een beetje klaar ben met updates enz dan zal ik ffkes wat fortokes maken.

De camera start retesnel op iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik moet nog heel even geduld hebben met de aanschaf van dit toestel (iets met spaargeld opgemaakt aan leuk speelgoed voor m'n DSLR :+ ), maar kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gaaf dat jullie het toestel allemaal zo snel hebben na release!:) Iemand die toevallig een 920/820/1020/925 heeft liggen en deze kan vergelijken in een filmpje?
Zou graag de opstarttijden van verschillende applicaties eens zien. Whatsapp/Facebook/Twitter/Spotify.

We kunnen ook een tabelletje maken waar we de waarden inzetten...

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
dreameater schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:47:

Zou graag de opstarttijden van verschillende applicaties eens zien. Whatsapp/Facebook/Twitter/Spotify.

We kunnen ook een tabelletje maken waar we de waarden inzetten...
Ik ga voor de 735 en aangezien de hardware gelijk is ben ik ook benieuwd hoe deze apps zich gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
als je input voor een vergelijk wilt dan kan ik je wel de waarden van de 930 geven. Die heb ik vorige week nieuw voor €335 kunnen kopen, anders was ik ook voor de 830 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
XeNeRgY schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:44:
als je input voor een vergelijk wilt dan kan ik je wel de waarden van de 930 geven. Die heb ik vorige week nieuw voor €335 kunnen kopen, anders was ik ook voor de 830 gegaan.
Huh? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
kort mijn ervaringen:
- ligt beter in de hand dan de 925 (die ik enkele dagen heb gehad), vond de 925 te glibberig
- scherm vind ik erg mooi, en kan erg helder (t.o.v. mijn oude 520). Eindelijk weer iets lezen in de zon :)
- apps starten merkbaar sneller op dan de 520 (duh!), HereDrive+, < 5 sec.
- project my screen via miracast werkt perfect, < 0,5 lag op TV tov telefoon. Geluid prima. Landscape draaien = full screen op TV, ideaal voor foto's tonen. In combinatie met een "action" ingesteld voor 'project my screen", ben ik erg tevreden.
- camera app: < 3 sec bij indrukken cameraknop en nemen foto (standaard MS-camera app)
- Glance: wow, was 1 van mijn argumenten de 830 aan te schaffen
- Wireless-laden: nog niet geprobeerd, heb de carkit CR201 in de auto. Daar zou het moeten werken
- Installeren van de boel < 30 min. Vond een backup van de 520 en alle apps, settings/lockscreen/homescreen werden overgezet. Zoals bekend worden app-specifieke instellingen niet over gezet
- design: ik vind hem heel erg strak ogen, (wit met aluminium-look). Maar zoiets is natuurlijk persoonlijk.
- whatsapp: voor eerst openen totdat je de lijst met alle chats ziet duurt bij mij ca 2 sec
- nu.nl app: < 3 sec
- spotify: 5 sec
(alles uiteraard als apps niet al geopend zijn)

En tot slot: ik ben nog geen "resume", "laden" etc, tegengekomen bij het switchen van apps, dat had ik op mijn 520 toch regelmatig.
In IE leek het op de 520 soms alsof ie de pagina 2 keer laadde, eerst wit en toen met de site zelf.
Op de 830 is hier geen spoor meer van te herkennen

Oja, zowel Flipboard als Facebook kwam preloaded (als in: app wordt automatisch gedownload).
In Onedrive stond ook een album Facebook.
Aangezien ik geen Facebook-meuk wil, heb ik de app verwijderd (en ook de Onedrive map is dan weg).

[ Voor 19% gewijzigd door geenstijl op 03-10-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Hier alvast wat foto`s

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/e8tj09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ebbiw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/9acvp4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/r70mx1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/345yat0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/scgaw8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Wauw. Dat ziet er goed uit. Betere foto's dan mijn Canon Digital Ixus V2 van een paar jaar geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Via iemand die ter vervanging van een defecte 720 een 930 had gekregen en deze snel kwijt wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Komend van een Lumia 820 zag ik een beetje op tegen een groter apparaat in mn broekzak. Maar ik ben zeer positief verrast door het veel lichtere gewicht. Dat scheelt echt enorm. Ook het scherm springt eruit in vergelijk met de 820. Wel had ik graag geprobeerd of 2 kolommen misschien fijner was geweest ipv 3, maar die optie bestaat blijkbaar niet op hogere resolutie telefoons. Ik vind de kleinste tile optie wel erg klein nu, maar daar moet ik maar aan wennen.
Qua gebruik kan ik nog niet veel zeggen. Ik ben geen power user maar merk qua snelheid van apps openen niet echt verschil met de L820. Verder is het nu vooral nadenken over de nieuwe indeling op het scherm. :)
2 kleine kanttekeningen tot nu toe, en die hebben eigenlijk niet eens met de telefoon zelf te maken:
- Het éénmalig verifiëren van emailaccounts (buiten het hoofdaccount) lukte in eerste instantie bij de meeste accounts niet. Er gebeurde gewoon niks. Echter na een restart lukte dat gelukkig wel.
- De voortgang van Angy Birds (Star Wars II) is kwijt en er van wat ik begrijp is dat ook niet over te zetten. :(

Maar vooralsnog one happy camper hier. :9~ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceepee01
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-01-2016
Vandaag ook een Lumia 830 besteld bij CoolBlue. Heb nu nog een eerste generatie HTC Titan wp7.8. Ben erg benieuwd naar het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
XeNeRgY schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:04:
[...]

Via iemand die ter vervanging van een defecte 720 een 930 had gekregen en deze snel kwijt wilde.
Goeie deal! Zag vandaag bij de Phonehouse iemand die een losse 128 Gb iPhone 6+ kocht. Bijna 1000 euro! Echt niet. In vergelijking daarmee is elke Lumia voor de adviesprijs goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Vannacht de eerste nadeel tov mijn vorige lumia ontdekt. Wanneer ik de 830 op mijn Qi lader leg, hoor ik heel zacht een snel tikkend geluid. Qua snelheid heeft wel wat weg van een blindentikker op verkeerlichten. Het geluid is zacht, op 1,5 meter hoor je eigenlijk niet meer. De telefoon ligt snacht op mijn nachtkastje te laden en als ik met mijn gezicht dichtbij de bedrand lig, dan hoor ik het toch duidelijk. Het lijkt uit de speaker van te telefoon te komen, maar dat moet ik nog nader bestuderen (gister laat thuis en vroeg weer op).
Bij de L820 had ik daar geen last van. Iemand ervaring met snel tikkend geluid bij draadloos opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heeft iemand hem al fysiek in een winkel zien liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Ikzelf ben tot nu toe positief, kom zelf van een 820 met daarvoor een 800.
Het glance scherm is echt vele malen beter dan de 820, hij voelt sneller, maar dat kan komen omdat ik o pde 820 de DP had, waardoor de drivers niet optimaal waren.

Grootte vind ik erg meevallen, dikte en gewicht is super.
Enige nadeel vind ik de zwart waardes van het scherm, bij de 800 maar ook bij de 820 was zwart echt zwart, nu eerder heel donker grijs.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERASER007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 21:38
Iemand al een goede deal gevonden? Zie de L830 wit voor € 329.50 bij 4Launch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ray-zor schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:18:
Vannacht de eerste nadeel tov mijn vorige lumia ontdekt. Wanneer ik de 830 op mijn Qi lader leg, hoor ik heel zacht een snel tikkend geluid. Qua snelheid heeft wel wat weg van een blindentikker op verkeerlichten. Het geluid is zacht, op 1,5 meter hoor je eigenlijk niet meer. De telefoon ligt snacht op mijn nachtkastje te laden en als ik met mijn gezicht dichtbij de bedrand lig, dan hoor ik het toch duidelijk. Het lijkt uit de speaker van te telefoon te komen, maar dat moet ik nog nader bestuderen (gister laat thuis en vroeg weer op).
Bij de L820 had ik daar geen last van. Iemand ervaring met snel tikkend geluid bij draadloos opladen?
Bij mij tikt de adapter als de telefoon op de lader ligt (L930)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Hmm, ik was nog van plan een draadloze lader te kopen voor in de slaapkamer maar daar zie ik dan maar van af. Ik slaap al zo licht.

Indrukwekkende foto's komen er uit de 830. Nou kan dat al snel als ik ze vergelijk met de foto's afkomstig van m'n 3,5 jaar oude HTC Trophy maar toch...blij dat ik de 830 verkozen heb boven de 735. Selfies boeien me sowieso al niet.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

smallblock schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:43:
Hmm, ik was nog van plan een draadloze lader te kopen voor in de slaapkamer maar daar zie ik dan maar van af. Ik slaap al zo licht.
Het tikken was bij aanschaf niet aanwezig. Waarschijnlijk is het tikken na een val ontstaan en is er iets los geschoten in de adapter. Ik ga hem binnenkort een keer uit elkaar halen en kijken of ik het op kan lossen...

[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 04-10-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Swerfer schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:48:
[...]

Het tikken was bij aanschaf niet aanwezig. Waarschijnlijk is het tikken na een val ontstaan en is er iets los geschoten in de adapter. Ik ga hem binnenkort een keer uit elkaar halen en kijken of ik het op kan lossen...
Vanmiddag even geprobeerd met de draadloze oplader van iemand anders (van Nokia zelf: DT-900 dacht ik) en geen tik te horen. Thuis aangekomen direct op mijn eigen lader (3rd party) geprobeerd maar daar het tikken weer duidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heykes,klopt dit verhaaltje dat de oranje en de groene niet naar Belgie of Nederland komen?
Ik zie dat de witte en de zwarte wel beschikbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 07-05 18:36
Ik zie dat hij bij bol.com voor 329,50 te krijgen is,waarom is iedereen zo enthousiast over centralpoint wara hij 15 euro duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinga84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 22:48
muffstuff schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:39:
Ik zie dat hij bij bol.com voor 329,50 te krijgen is,waarom is iedereen zo enthousiast over centralpoint wara hij 15 euro duurder is?
Bij Centralpoint is de Lumia 830 voor EUR 317,- (o.i.d.) te koop geweest vorige week. Momenteel is de prijs inderdaad weer hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
stinga84 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:55:
[...]
Bij Centralpoint is de Lumia 830 voor EUR 317,- (o.i.d.) te koop geweest vorige week. Momenteel is de prijs inderdaad weer hoger.
Aha,

zove rik kan zien is hij bij Bol gewoon op voorraad, ze adverteen met bestel voor 23:00 en morgen in huis dus ik denk dat ik straks maar een bestelling doe. best value als ik het zo zie, vind > 400 teveel voor een telefoon en denk dat deze alles wel heeft wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Gisteren bij Bol om 22:35 iets besteld en net geleverd. Dus ze komen deze belofte ook echt na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 21:05
XeNeRgY schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:02:
Gisteren bij Bol om 22:35 iets besteld en net geleverd. Dus ze komen deze belofte ook echt na :)
Nice! Ik ben benieuwd naar je gebruikerservaringen en ook t.o.v. de telefoon die je hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Wat voor sd card hebben jullie, gata deze werken?

pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB + SD-adapter

ik wil een snelle card hebben en lees dat tot class 10 gesupport wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

muffstuff schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:46:
Wat voor sd card hebben jullie, gata deze ....
Yep. En UHS1. Dat is weer sneller als Class10. De Samsung ken ik niet. Deze Sandisk wel.
pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC Class 10 USH-I 30MB/s 64GB + SD-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

muffstuff schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:46:
Wat voor sd card hebben jullie, gata deze werken?

pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB + SD-adapter

ik wil een snelle card hebben en lees dat tot class 10 gesupport wordt?
Samsung 32GB microSD EVO Class 10, die werkt in ieder geval

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik ben ook van plan om binnenkort een nieuwe telefoon te kopen, maar ik twijfel nog tussen de L830 en de Oneplus One. :? Eerlijk gezegd vind ik de L830 wel weer erg duur, maar het design spreekt me erg aan.

Als de L830 rond de 275€ ga ik die kopen denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Het zijn ook boeven bij Bol.com he, exact een minuut nadat ik inlog op mijn pagina en zie dat de lumia 830 pas op 14 oktober bezorgd zal worden, krijg ik een mail dat de bestelling niet geleverd kanw orden.

Heb ik al vaker gehad bij ze. Jammer dat die belofte van voor 23:00 bestellen morgen in huis niet waar gemaakt kan worden.

Ik heb geen haast, maar ik trek die valse voorraad informatie erg slecht. De boel misschien anulleren als er een andere shop in de tussentijd wel kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Mijn vrouw overweegt de overstap van de Lumia 630 (die haar enthousiast heeft gemaakt voor het systeem) naar een 830. Maar we willen hem graag eens fysiek zien. Weet iemand of er al fysieke winkels zijn waar je het toestel kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrolNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
Mijn vrouw is overgestapt van de 820 naar de 830 en heel tevreden.

- Grootteverschil valt mee (hij is wat hoger, nauwelijks breder)
- Wordt ook nog gemakkelijker gemaakt doordat hij dunner en lichter is
- Foto en filmkwaliteit is echt super (oa door de Denim firmware) ook in low light
- Scherm is mooi helder en ondanks dat geen full HD is toch scherp genoeg
- Voelt minimaal even snel aan als de 820, lastig om daar nu al meer over te zeggen.
- Hij is gewoon erg mooi met de metalen zijkant, ze heeft hem in wit (achterkant)

Ik heb zelf een 1520, maar die voelt echt monsterlijk aan als je de 830 in je handen hebt gehad. Bijna jaloers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier hetzelfde gisteren voor 22.00hr de 830 besteld en vandaag een mail gekregen dat hij pas
vanaf de 14.10 beschikbaar zal zijn pff (hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Anoniem: 619275 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:21:
Hier hetzelfde gisteren voor 22.00hr de 830 besteld en vandaag een mail gekregen dat hij pas
vanaf de 14.10 beschikbaar zal zijn pff (hopelijk)
Ja ook bij bol.com dus?

Ach ik stond op het punt te annuleren, maar toen bedacht ik me, als ik al 5 jaar lang met een iphone 3gs doe, dan kunnen die 4 dagen er ook wel bij. Zag ook al dat de rest vand e shops 3 werkdagen hebben staan voor bezorgen dus je schiet er ook geen fuck mee op. Of je moet 3 tientjes meer betalen zodat je hem 4 dagen eerder hebt. Tja, dan voel ik me ook zo ontzettend kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd ook bij bol.com en zoals je zegt die 4dagen gaan het nu ook niet uitmaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinga84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 22:48
tijmen1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:13:
Ik ben ook van plan om binnenkort een nieuwe telefoon te kopen, maar ik twijfel nog tussen de L830 en de Oneplus One. :? Eerlijk gezegd vind ik de L830 wel weer erg duur, maar het design spreekt me erg aan.

Als de L830 rond de 275€ ga ik die kopen denk ik... :)
Ik heb hetzelfde idee; nog even wachten tot de prijs in die richting gaat. Eerlijk gezegd heb ik nog geen nieuw toestel nodig; mijn 1,5 jaar oude L520 werkt nog perfect. De L830 vind ik echter zo mooi - en Windows Phone in het algemeen bevalt mij dermate goed - dat ik toch de overstap ga maken naar een luxer toestel denk ik :)

Ik kijk uit naar de ervaringen van mensen die binnenkort de L830 al op zak hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Op mijn werk hebben we een aantal Lumia toestellen (diverse modellen) sinds de update naar 8.1 kunnen ze geen contacten meer uit de Exchange Global Adress book vinden.

Net nog een test gedaan met een Lumia 830 Windows 8 toestel.
Ik zoek naar een contactpersoon die niet voorkomt onder mijn eigen contactpersonen maar wel in het algemene adresboek. Ik krijg bij het zoeken een melding dat er geen resultaten gevonden kunnen worden maar ik krijg wel de optie om in het algemene adresboek te zoeken. (dit is goed)

Update naar Windows 8.1 gedaan en vervolgens de zelfde opdracht als hierboven gedaan, nu krijg ik niet de optie om te zoeken in het Exchange adresboek. Contacten die ik zelf in outlook heb staan vind die zonder problemen.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste