Ik heb geen antwoord op je vraag, maar hier misschien welVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:30:
Op mijn werk hebben we een aantal Lumia toestellen (diverse modellen) sinds de update naar 8.1 kunnen ze geen contacten meer uit de Exchange Global Adress book vinden.
...
Dit is gewijzigd in 8.1 ja. Daar hadden we hier ook last van, maar geen nood!Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:30:
Op mijn werk hebben we een aantal Lumia toestellen (diverse modellen) sinds de update naar 8.1 kunnen ze geen contacten meer uit de Exchange Global Adress book vinden.
Net nog een test gedaan met een Lumia 830 Windows 8 toestel.
Ik zoek naar een contactpersoon die niet voorkomt onder mijn eigen contactpersonen maar wel in het algemene adresboek. Ik krijg bij het zoeken een melding dat er geen resultaten gevonden kunnen worden maar ik krijg wel de optie om in het algemene adresboek te zoeken. (dit is goed)
Update naar Windows 8.1 gedaan en vervolgens de zelfde opdracht als hierboven gedaan, nu krijg ik niet de optie om te zoeken in het Exchange adresboek. Contacten die ik zelf in outlook heb staan vind die zonder problemen.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Als je de phone app opent dan staan er onderin 4 icoontjes. De meest rechter is de zoek (vergrootglas). Klik die eens aan.Dan krijg je een toetsenbord waarmee je kan zoeken, typ hier de naam in van iemand die je zoekt. Als degene niet in je adresboek staat dan krijg je als het goed is de optie : 'contacten zoeken' te zien. Klik die aan en dan kan je nogmaals zoeken maar dan ook in het exchange adresboek.
Je kan dit ook doen via de personen app
What a fine day for Science! | Specs
Fijn om te lezen dat de mensen die de telefoon inmiddels hebben er heel positief over zijn :-)
Wat ik graag nog wil weten: Hoe is de accuduur?
Wat ik graag nog wil weten: Hoe is de accuduur?
Weet iemand al iets te vertellen over de batterijduur? Ik twijfel tussen de 830 en de 735 en de 830 is mooier, maar de 735 heeft een kleiner scherm en grotere accu. Ik heb nu een 520, maar die is toch wel redelijk leeg voor het eind van de dag
De accuduur is zeer goed bij mij.Doe voornamelijk whatsappen,facebook en fotoapps gebruiken.
bijna geen gaming.
zie hier de prestatie! en lijkt na een aantal keer laden nog beter te worden.
bijna geen gaming.
zie hier de prestatie! en lijkt na een aantal keer laden nog beter te worden.

[ Voor 14% gewijzigd door nemmiesis29 op 08-10-2014 17:06 ]
M'n witte 830 is binnen, gisteren besteld via m'n werk besteld bij de PhoneShop in Den Haag, en vanmiddag al geleverd.
Eerste indrukken: mooi helder scherm, lekker dun en licht (tov m'n huidige 920), snelle camera.
Andere apps nog niet allemaal geinstalleerd, ik heb er expres voor gekozen om geen backup van de 920 terug te zetten, na 1,5 jaar staan daar ook een hoop apps op die ik toch niet gebruik, dus ik begin liever met een schone lei.
Accu duur kan ik nog niets over zeggen, de 830 ligt nog op de lader. Ik ben erg blij met Glance, en dat was voor mij de reden om de 830 te kiezen ipv de 735.
Eerste indrukken: mooi helder scherm, lekker dun en licht (tov m'n huidige 920), snelle camera.
Andere apps nog niet allemaal geinstalleerd, ik heb er expres voor gekozen om geen backup van de 920 terug te zetten, na 1,5 jaar staan daar ook een hoop apps op die ik toch niet gebruik, dus ik begin liever met een schone lei.
Accu duur kan ik nog niets over zeggen, de 830 ligt nog op de lader. Ik ben erg blij met Glance, en dat was voor mij de reden om de 830 te kiezen ipv de 735.
Wat ik me afvraag of het verschil tussen 720P en 1080P groot is, of niet zo op valt.
Kunnen de mensen die al een L830 hebben hier iets over zeggen?
Valt niet op tenzij je side by side vergelijkt met een 1080p toestel, daarvoor is 5 inch een te kleine oppervlakte.tijmen1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:25:
Wat ik me afvraag of het verschil tussen 720P en 1080P groot is, of niet zo op valt.
Heel misschien bij zwarte text op een witte achtergrond, maar dan moet je er nog speciaal op letten.
Gelukkig!
Wat dat betreft is 720P misschien wel praktischer wat betreft de benodigde gpu/cpu kracht om het scherm aan te sturen en accuduur.
Ik denk dat je er zowat een vergrootglas bij moet halen wil je het verschil zien op een 5" scherm. Mijn ogen zijn iig niet goed genoeg om het verschil te zien.
Leuke lamp, overigens !!
Welke bug?geenstijl schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:22:
Interessant, ik hoorde dezelfde klacht van een collega vandaag.
Wellicht een bug?
Hmm, excuse. Reacties niet ververst voor plaatsen. Sloeg op bericht over contacten zoeken in exchange.
Dat zou je wel denken ja. Ik weet niet hoe groot de batterij van de 830 is maar mijn 930 zit na 16 uur gebruikt te zijn op zo'n 40% resterend als ik naar bed ga een weer oplaad. Het screen shot hierboven haalt dat niet.tijmen1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:28:
Gelukkig!Wat dat betreft is 720P misschien wel praktischer wat betreft de benodigde gpu/cpu kracht om het scherm aan te sturen en accuduur.
Verwijderd
Hoi Harmsen, dank voor je reactie maar wat als je deze optie niet krijgt? Ik had een soortgelijke optie wel altijd bij Windows 8 maar deze lijkt geheel te verdwijnen zodra ik onze telefoons update naar 8.1. (ik heb er nu een stuk of 10 geupdate) Ben ik gewoon heel kippig en mis kijk ik over deze optie heen?Harmsen schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:36:
[...]
Dit is gewijzigd in 8.1 ja. Daar hadden we hier ook last van, maar geen nood!
Als je de phone app opent dan staan er onderin 4 icoontjes. De meest rechter is de zoek (vergrootglas). Klik die eens aan.Dan krijg je een toetsenbord waarmee je kan zoeken, typ hier de naam in van iemand die je zoekt. Als degene niet in je adresboek staat dan krijg je als het goed is de optie : 'contacten zoeken' te zien. Klik die aan en dan kan je nogmaals zoeken maar dan ook in het exchange adresboek.
Je kan dit ook doen via de personen app

PS: Telefoons resetten, exchange opnieuw instellen etc helpt niet.
EDIT:Ja ik ben kippig! heb het gevonden
Behoorlijk positieve, maar korte (video) review van de L830:
http://recombu.com/mobile/article/nokia-lumia-830-review
http://recombu.com/mobile/article/nokia-lumia-830-review
[ Voor 5% gewijzigd door Terpstars op 09-10-2014 09:53 ]
Bij gebrek aan een accesoires topic: Ik heb in al mijn haast een aantal savvies screen protectors en een TPU silicon hoesje besteld voor de 830, maar uiteindelijk toch een 930 gekocht. Iemand interesse in deze jongens voor een paar euro? Stuur me even een berichtje.
Mijn vrouw (en ik) is erg geinteresseerd in het toestel, maar wil hem toch graag eerst life bekijken. Tot nu toe hebben we nog geen fysieke winkel gevonden die hem heeft. Nokia geeft aan dat de toestellen op dit moment worden verspreid, maar geeft geen contrete info. Phonehous geeft aan het toestel pas eind oktober te hebben. Iemand nog een idee waar we het toestel wel kunnen bekijken/vasthouden?
toch nog de telefoon gekregen vandaag, bol.com had er blijkbaar toch nog een in voorraad
ik heb wel het idee dat het zilveren randje gewoon verf op plastic is en binnen een jaar kaal geschuurd is. Ook is die afdekkap niet echt spat waterdicht, waar je bij een lumia 620 je daar minder zorgen over hoeft te maken.
Plastic?muffstuff schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:37:
ik heb wel het idee dat het zilveren randje gewoon verf op plastic is en binnen een jaar kaal geschuurd is. Ook is die afdekkap niet echt spat waterdicht, waar je bij een lumia 620 je daar minder zorgen over hoeft te maken.
Absoluut aluminium. Niks verf, dat heet anodiseren en kan in allerlei kleurtjes
[ Voor 14% gewijzigd door smallblock op 09-10-2014 17:15 ]
Leuke lamp, overigens !!
okay gelukkig, het voelde een beetje plastic aan.smallblock schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:14:
Absoluut aluminium. Niks verf, dat heet anodiseren en kan in allerlei kleurtjes
Weet niet waar je woont, maar misschien een van de fysieke winkels van Coolblue, in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven of Groningen, in de buurt?coenox schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:26:
Phonehous geeft aan het toestel pas eind oktober te hebben. Iemand nog een idee waar we het toestel wel kunnen bekijken/vasthouden?
Zitten er trouwens oortjes in de doos? en zo ja zijn ze in ear? in de unboxing hebben ze steeds niets, maar ik heb eigenlijk nog nooit n mobiel gehad zonder oortjes
Nee, zitten geen oortjes bij. Alleen lader.tomsassen schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:46:
Zitten er trouwens oortjes in de doos? en zo ja zijn ze in ear? in de unboxing hebben ze steeds niets, maar ik heb eigenlijk nog nooit n mobiel gehad zonder oortjes
Heb ik inderdaad al aan zitten denken. Utrecht is hier 20 minuten vandaan, maar wist niet of je daar alleen kan afhalen of ook gewoon even toestel bekijken.Marly schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:30:
[...]
Weet niet waar je woont, maar misschien een van de fysieke winkels van Coolblue, in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven of Groningen, in de buurt?
Hallo ,
Ben bij mediamarkt geweest in Antwerpen .In het doosje van de lumia 930 waren wel oortjes aanwezig.
Vind ik wel een beetje vreemd aangezien ik steeds verneem dat de lumia 930 steeds zonder oortjes word geleverd.
Raar.
Scheelt toch enkele tientallen euro,s.
Groeten.
Ben bij mediamarkt geweest in Antwerpen .In het doosje van de lumia 930 waren wel oortjes aanwezig.
Vind ik wel een beetje vreemd aangezien ik steeds verneem dat de lumia 930 steeds zonder oortjes word geleverd.
Raar.
Groeten.
wireless opladen, wat en uitvinding. Ik snap echt niet waarom apple dat niet ingebouwd heeft.
Inderdaad, ben er ook erg blij mee. Het zit in mijn carkit. Aangezien ik naar het werk met de auto ga, hoef ik op die dagen de mobiel nooit meer aan een draadje te hangenmuffstuff schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:26:
wireless opladen, wat en uitvinding. Ik snap echt niet waarom apple dat niet ingebouwd heeft.
En het Glance screen, mensen zijn onder de indruk.
Onbegrijpelijk dat Microsoft daar niet wat meer op inzet, op Glance-screen en draadloos laden.
De camera is ook erg goed, maar dat alleen trekt mensen niet over de streep.
En daarom dus niet raar. Hierdoor kan de verkoopprijs lager. Maar ben er ook niet blij mee.willyke schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 06:09:
Hallo ,
Raar.
Groeten.
Jullie bedoelen die goedkope flutdopjes die amper wat waard zijn? Ik kan me niet voorstellen dat dat de verkoopprijs met enkele tientjes omlaag brengt...coenox schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:39:
[...]
En daarom dus niet raar. Hierdoor kan de verkoopprijs lager. Maar ben er ook niet blij mee.
Inhoud verpakking kan per land verschillen, in origineel Nederlandse (en bijv. ook Engelse) Lumia 930 doosjes zit geen headset.willyke schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 06:09:
Hallo ,
Raar.
Groeten.
Nooit in 'n winkel van Coolblue geweest, altijd online besteld, maar zover ik weet, zijn 't gewone winkels, waar je dus ook 'n toestel kunt bekijken. Op de site staat, in welke winkels 't betreffende toestel voorradig is.coenox schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:24:
Heb ik inderdaad al aan zitten denken. Utrecht is hier 20 minuten vandaan, maar wist niet of je daar alleen kan afhalen of ook gewoon even toestel bekijken.
Nee, op de site staat of het toestel voorradig is. Niet of het in de winkel voorradig is. Vandaag gebeld, de witte is op voorraad maar niet in de winkels in Utrecht, Rotterdam of Amsterdam. Ze zorgen er wel,voor dat ie morgen in Utrecht ligt. We gaan morgen kijken (en waarschijnlijk ook wel kopen...)Marly schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:06:
[...]
Nooit in 'n winkel van Coolblue geweest, altijd online besteld, maar zover ik weet, zijn 't gewone winkels, waar je dus ook 'n toestel kunt bekijken. Op de site staat, in welke winkels 't betreffende toestel voorradig is.
Als je een stap verder gaat in het bestelproces en je kiest voor afhalen, kan je wel degelijk de voorraadstatus per winkel ziencoenox schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:14:
[...]
Nee, op de site staat of het toestel voorradig is. Niet of het in de winkel voorradig is. Vandaag gebeld, de witte is op voorraad maar niet in de winkels in Utrecht, Rotterdam of Amsterdam. Ze zorgen er wel,voor dat ie morgen in Utrecht ligt. We gaan morgen kijken (en waarschijnlijk ook wel kopen...)
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
voor de mensen die nog foto`s willen zien die getrokken zijn met de 830..ik ben er even op uit geweest en heb een aantal foto`s op onedrive gezet.
alles is onbewerkt en op automatisch geschoten met de microsoft foto.
link: http://1drv.ms/1z1e00p
ikzelf vind de kwaliteit foto`s fantastisch voor zo een plat toestel.
alles is onbewerkt en op automatisch geschoten met de microsoft foto.
link: http://1drv.ms/1z1e00p
ikzelf vind de kwaliteit foto`s fantastisch voor zo een plat toestel.
[ Voor 14% gewijzigd door nemmiesis29 op 12-10-2014 14:29 ]
Zeker heel mooie plaatjes! Ik heb de eerste foto, die wat onderbelicht is even door photoshop gehaald en het is verbluffend hoeveel detail er dan nog te voorschijn komt. Maar ook de macro's zijn zeer goed.
Bedankt voor de foto's!
Voor een telefoon zien ze er idd geweldig uit, vooral die close-ups zijn goed gelukt.
Ik zit nu op vakantie in Limburg dicht bij de Duitse grens, zou het lonen om de L830 in Duitsland te kopen, of is hij daar even duur? Bij de Duitse mediamarkt is hij helaas 400 EUR...
Ik zit nu op vakantie in Limburg dicht bij de Duitse grens, zou het lonen om de L830 in Duitsland te kopen, of is hij daar even duur? Bij de Duitse mediamarkt is hij helaas 400 EUR...
Ik denk het niet. De Nederlandse adviesprijs van 349 behoort tot de laagste. Vandaag is de witte van mijn vrouw binnen gekomen. Besteld bij Coolblue. Fysieke winkels hebben hem nog nergens.tijmen1 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:32:
Bedankt voor de foto's!Voor een telefoon zien ze er idd geweldig uit, vooral die close-ups zijn goed gelukt.
de mediamarkt in breda heeft m op voorraad(2 stuks ofzo) maar nog geen demo model en dat ging volgens de verkoper ook nog wel ff duren
Jammer, ik zou graag een L830 willen, maar ik vind de huidige prijs echt te hoog...coenox schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 19:23:
[...]
Ik denk het niet. De Nederlandse adviesprijs van 349 behoort tot de laagste. Vandaag is de witte van mijn vrouw binnen gekomen. Besteld bij Coolblue. Fysieke winkels hebben hem nog nergens.

In de categorie "accessoires". Vandaag een case/wallet besteld, wellicht dat daarmee mijn portemonee uit mijn broekzak kan verdwijnen. Al stel ik me voor die prijs weinig voor. Volgens mij wordt die direct uit China geleverd want de verwachte levertijd is 1,5 à 3 weken.

Vind je de prijs te hoog of vind je het te veel geld? Ik denk dat het dan een tijdje wachten wordt. Verwacht dat de prijs nog wel onder de 300 gaat zakken.tijmen1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:10:
[...]
Jammer, ik zou graag een L830 willen, maar ik vind de huidige prijs echt te hoog...
Ik vind de prijs (te) hoog. Hoewel je wel een goede bouw kwaliteit en handige features krijgt bij de L830, is de hardware toch wel wat ondermaats voor een mid/high end telefoon. WP is inderdaad niet veeleisend maar android is tegenwoordig ook erg licht. En als je dan bijv naar de Moto G kijkt, lijkt de L830 eigenlijk toch wel duur.coenox schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:00:
[...]
Vind je de prijs te hoog of vind je het te veel geld? Ik denk dat het dan een tijdje wachten wordt. Verwacht dat de prijs nog wel onder de 300 gaat zakken.
Verwijderd
Je moet voorbij de specs kijken. De Lumia 830 is zelfs vergeleken met een veel dure iphone6. En de reviewer twijfelde welke hij de beste vond. Dat ga je met een Moto G niet hebben. Die valt 'plat op z'n bek'tijmen1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:46:
[...]
Ik vind de prijs (te) hoog. Hoewel je wel een goede bouw kwaliteit en handige features krijgt bij de L830, is de hardware toch wel wat ondermaats voor een mid/high end telefoon. WP is inderdaad niet veeleisend maar android is tegenwoordig ook erg licht. En als je dan bijv naar de Moto G kijkt, lijkt de L830 eigenlijk toch wel duur.

Kijk ook maar eens hoe een Lumia 735 vliegt op hdblog.it. Gaat net zo snel als een red bull drinkende italiaan
"red bull drinkende italiaan" Hoe kom je er op...Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:51:
[...]
Je moet voorbij de specs kijken. De Lumia 830 is zelfs vergeleken met een veel dure iphone6. En de reviewer twijfelde welke hij de beste vond. Dat ga je met een Moto G niet hebben. Die valt 'plat op z'n bek'![]()
Kijk ook maar eens hoe een Lumia 735 vliegt op hdblog.it. Gaat net zo snel als een red bull drinkende italiaan
Helemaal mee eens. De subjectieve snelheid vind ik veel belangrijker dan de specificaties van een telefoon. Voor mij zijn de belangrijkste argumenten voor het kopen van deze telefoon ook de bouwkwaliteit, design en camera. De combinatie hiervan heeft (naar mijn mening) geen enkele andere concurrerende telefoon.
Hopen dat de L830 eind dit jaar rond de 290 euro zit, dan heb ik een leuk kerstkado voor mezelf.
Mijn vrouw heeft sinds dit weekend een witte. Prachtig ding. Supersnel en soepel en mooie foto's. Specs interesseren me dan niet. Mijn Android ervaring was erg negatief en de IPhone 6 vind ik echt overpriced. Kortom, mijn 920 gaat in de loop van dit jaar ook verruild worden voor een 830.
Zonder te willen spammen, niemand hier interesse in? Ik stuur ze voor een biertje (zeg €2,50) naar je op. Anders liggen ze bij mij toch maar in een laatje niks te doen.MTDjassen schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:16:
Bij gebrek aan een accesoires topic: Ik heb in al mijn haast een aantal savvies screen protectors en een TPU silicon hoesje besteld voor de 830, maar uiteindelijk toch een 930 gekocht. Iemand interesse in deze jongens voor een paar euro? Stuur me even een berichtje.
Ik heb wel interesse, zou dat voor vrijdag nog lukken?MTDjassen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:41:
[...]
Zonder te willen spammen, niemand hier interesse in? Ik stuur ze voor een biertje (zeg €2,50) naar je op. Anders liggen ze bij mij toch maar in een laatje niks te doen.
Net mijn 830 gehaald. Mooi toestel, maar ook wel een beetje teleurgesteld. Op mijn 920 kon ik kiezen voor 'meer tegels' uitschakelen. Die optie heb ik nu niet, dus jk zit weer met een priegelagenda op mijn scherm in plaats van op de volle breedte. Iemand een oplossing?
Vraagje. Heb nu een 820. Ben bijna toe aan een nieuw toestel. Twijfel tussen de 830 en de 930. Wat me vooral trekt is de hogere resolutie van het scherm bij de 930. Of merken jullie weinig van de lagere specs van het display?
Ik vind het scherm prachtig, maar ik kom van een 520 af, dus dat is misschien geen eerlijke vergelijking.
Volgens mij kon je die minder tegels niet instellen bij de 830. wel bij de 735
Volgens mij kon je die minder tegels niet instellen bij de 830. wel bij de 735
Oej...
Ik kom net van de Saturn, en die 930 is toch ook wel heel mooi.
De 830 hadden ze nog niet, zou ze graag eens willen vergelijken.
Ik kom net van de Saturn, en die 930 is toch ook wel heel mooi.

Pureviewclub heeft de foto's van de 830 en de 930 vergeleken. De 830 komt er niet slecht van af: http://pureviewclub.com/2014/25453
Mooie vergelijking!coenox schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:37:
Pureviewclub heeft de foto's van de 830 en de 930 vergeleken. De 830 komt er niet slecht van af: http://pureviewclub.com/2014/25453
Ik heb eerst de 830 besteld, en toen toch overgegaan op 930. Vond krap €80.- voor dubbele geheugen, betere proc, betere camera en full HD amoled het wel waard. Mis je uiteraard wel het uitbreidbare geheugen en vervangbare batterij (en glimpBart40 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:10:
Vraagje. Heb nu een 820. Ben bijna toe aan een nieuw toestel. Twijfel tussen de 830 en de 930. Wat me vooral trekt is de hogere resolutie van het scherm bij de 930. Of merken jullie weinig van de lagere specs van het display?
Edit: Ik kwam overigens ook van een 820
[ Voor 3% gewijzigd door MTDjassen op 15-10-2014 22:24 ]
Voor mij nooit meer een amoled, heb nu een 925 met 720p maar door het amoled scherm kan ik de pixels gewoon tellen, iets wat ik op de HTC 8x nooit kon. Dus voor mij zou ik sowieso de 830 halen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Uit het 730/735 topic:Ramon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:32:
Voor mij nooit meer een amoled, heb nu een 925 met 720p maar door het amoled scherm kan ik de pixels gewoon tellen, iets wat ik op de HTC 8x nooit kon. Dus voor mij zou ik sowieso de 830 halen.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:13:
Vandaag mijn Lumia 735 binnen gekregen. Was wat bang over het pentile scherm, maar man, wat is het een prachtig scherm.
Eigenlijk ongekend wat je voor ~250 euro kan kopen.
Ik vind het knap als je me een pixel kunt aanwijzen op de Lumia 930.Ramon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:32:
Dat heb je nog eens ergens geroepen.Ramon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:32:
Echter ik vind niet veel medetweakers die dit bevestigen in de 925 topic hoor.... No offence.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Ik heb glance nu aanstaan, maar het viel me net op dat ik nu in het lockscreen in de toetsen van het ontgrendelingstoetsenbord terug kan zien wat er in glance stond.
Zijn er meer die hier last van hebben?
Het lijkt nu weer minder te worden, maar het verscheen volgens mij vrij plotseling(het viel me in ieder geval niet eerder op) dus ik weet niet of het iets is waar ik echt achteraan moet
Zijn er meer die hier last van hebben?
Het lijkt nu weer minder te worden, maar het verscheen volgens mij vrij plotseling(het viel me in ieder geval niet eerder op) dus ik weet niet of het iets is waar ik echt achteraan moet
dat heb ik ook ik heb m gewoon op die standaard gelaten
De 830 komt met de Denim update al geïnstalleerd. Die bevat veel verbeteringen voor de camera. Je kunt de 830 vs 930 fotokwaliteit pas goed vergelijken als de 930 ook de Denim update heeft gekregen.tijmen1 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:04:
[...]
Mooie vergelijking!Ik vind de warmere kleuren van de foto's van de 830 mooier dan die van de 930. Wel jammer dat ze geen video vergeleken hebben.
Bovendien zet ik de nodige vraagtekens bij de kwaliteit van de test. Ik heb wat foto's gedownload en zie in de exif dat bv bij de eerste vijf foto's met de 830 geen flash is gebruikt maar bij de 930 wel. Geen wonder dat je dan verschillende kwaliteit foto's krijgt.
[ Voor 22% gewijzigd door janchtw op 17-10-2014 14:21 ]
Wat is dat voorproefje dan?coenox schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:27:
Ik heb dat niet, maar ik heb glance niet continue aan (voorproefje)
Ik zou het liefst hebben dat hij detecteert als mijn hand in de buurt is en dat hij dan dus aanspringt. Of kan dat niet?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Dat is voorproefje.daffie82 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:29:
[...]
Wat is dat voorproefje dan?
Ik zou het liefst hebben dat hij detecteert als mijn hand in de buurt is en dat hij dan dus aanspringt. Of kan dat niet?
Haal je hand over de proximity sensor en glimp/glance springt aan. Na een aantal seconden schakelt het scherm automatisch weer uit. In je broekzak zal hij helemaal niet aangaan aangezien de proximity sensor dan 'bedekt' is.
Perfect, precies wat ik wil. Goed om weten als ik mijn Lumia met glance ga halen
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:12 ]
Overigens gaat bij "altijd aan" het scherm ook helemaal uit als de proximity sensor geblokkeerd wordt.Sonny7 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:31:
[...]Dat is voorproefje.
Haal je hand over de proximity sensor en glimp/glance springt aan. Na een aantal seconden schakelt het scherm automatisch weer uit. In je broekzak zal hij helemaal niet aangaan aangezien de proximity sensor dan 'bedekt' is.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:12 ]
Goed punt, had ik nog niet over na gedacht.janchtw schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:02:
[...]
De 830 komt met de Denim update al geïnstalleerd. Die bevat veel verbeteringen voor de camera. Je kunt de 830 vs 930 fotokwaliteit pas goed vergelijken als de 930 ook de Denim update heeft gekregen.
Bovendien zet ik de nodige vraagtekens bij de kwaliteit van de test. Ik heb wat foto's gedownload en zie in de exif dat bv bij de eerste vijf foto's met de 830 geen flash is gebruikt maar bij de 930 wel. Geen wonder dat je dan verschillende kwaliteit foto's krijgt.
Nokia adventeerdt met het feit dat je de achterkant van de L830 kan verwisselen, echter kan ik nergens de losse verkoop van deze plastic achterkantjes vinden.

Op de MS store kun je ze waarschijnlijk binnenkort kopen, sinds kort zijn de 730/735 covers te koop:Nokia adventeerdt met het feit dat je de achterkant van de L830 kan verwisselen, echter kan ik nergens de losse verkoop van deze plastic achterkantjes vinden.Weten jullie of deze uberhaupt nog verkocht gaan worden, zo ja wanneer?
http://www.microsoftstore...ires-/categoryID.67883300
anders kun je ook op ebay kijken.
Jup, Ebay UK staan ze. Ik heb al een oranje exemplaar binnentijmen1 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:48:
[...]
Goed punt, had ik nog niet over na gedacht.![]()
Nokia adventeerdt met het feit dat je de achterkant van de L830 kan verwisselen, echter kan ik nergens de losse verkoop van deze plastic achterkantjes vinden.Weten jullie of deze uberhaupt nog verkocht gaan worden, zo ja wanneer?
Leuke lamp, overigens !!
Inderdaad ja, bedankt!smallblock schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:08:
[...]
Jup, Ebay UK staan ze. Ik heb al een oranje exemplaar binnen
Wat zijn tot nu toe de ervaringen van de bezitters? Ik zit heel erg te twijfelen om deze telefoon te halen, 300 euro is nog veel geld maar deze telefoon is wel erg mooi.
Voornaamste zorg: accuduur en de SD400 icm 1GB ram. Nou kan ik die specs niet goed vergelijken met mijn Sony Xperia P, maar het baart me iets zorgen over de toekomst van dit toestel. WP draait dan wel licht, maar voor 300 euro wil ik een toestel wat twee jaar goed meedraait en daar vertrouw ik nog niet 100% op bij de 830.
Voornaamste zorg: accuduur en de SD400 icm 1GB ram. Nou kan ik die specs niet goed vergelijken met mijn Sony Xperia P, maar het baart me iets zorgen over de toekomst van dit toestel. WP draait dan wel licht, maar voor 300 euro wil ik een toestel wat twee jaar goed meedraait en daar vertrouw ik nog niet 100% op bij de 830.
Android en WIndows Phone zijn dan ook niet te vergelijken. Ik ergerde me dood aan de traagheid van mijn Galaxy S3. Geen problemen met de 920, de 630 (budget!) en de 830. Met de batterij kom ik gemakkelijke de dag door. En soms zelfs anderhalve dag. Hoe het over twee jaar is weet ik niet. Als je twijfelt kun je misschien beter voor de 930 gaan. Hier zijn inmiddels een 630 (dochter heeft de overstap vanaf de iPhone gemaakt) en twee 830's in huis. Mijn vrouw komt van de Galaxy S4. Wij zijn er allemaal erg blij mee.
De 930 is wel weer erg duur, en ik denk persoonlijk dat het voor mij een overkill aan specs is. Ik moet nog even overtuigd worden van het feit dat een SD400 voldoende is voor WP maar heb hiervoor zelf de kennis niet in huis.
Ik kan in ieder geval wel bevestigen dat de snelheid van mijn 830 meer dan bevredigend is. Gemiddeld gebruik ik mijn telefoon als volgt:
- offline muziek spelen van en naar het werk,
- overdag vooral mail synchroniseren,
- 's avonds nog wat websites lezen tijdens het tv kijken.
- ondertussen ook nog regelmatig een foto nemen die onmiddellijk gesynchroniseerd wordt met OneDrive.
Ook hier haal ik met gemak anderhalve dag op de batterij, soms zelfs 2 dagen. In ieder geval een zeer tevreden gebruiker hier...
- offline muziek spelen van en naar het werk,
- overdag vooral mail synchroniseren,
- 's avonds nog wat websites lezen tijdens het tv kijken.
- ondertussen ook nog regelmatig een foto nemen die onmiddellijk gesynchroniseerd wordt met OneDrive.
Ook hier haal ik met gemak anderhalve dag op de batterij, soms zelfs 2 dagen. In ieder geval een zeer tevreden gebruiker hier...
@mathelicious
ik heb iets eerder in dit draadje mijn eerste ervaring gepost (inclusief wat starttijden van apps etc.)
Wellicht heb je daar wat aan.
ik heb iets eerder in dit draadje mijn eerste ervaring gepost (inclusief wat starttijden van apps etc.)
Ik heb slechts 1 puntje van kritiek: ik vind de beeldkwaliteit van Netflix erg slecht in vergelijking met de Galaxy S3. Of ligt dit aan de app?
Ik heb toch wel veel interesse in deze telefoon. Heb nu de 625 en wil één stapje omhoog qua specs. Ik wacht nog even totdat de prijs iets zakt.
Die heb ik gevonden, bedankt.geenstijl schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:35:
@mathelicious
Ik wacht denk ik nog een maandje, even afwachten wat zowel de 830 als 930 met de prijs doen.
Vandaag binnengekomen. Maar werd me al snel duidelijk dat dit veel te groot is voor een broekzak. En de kwaliteit is voelbaar afwezig, maar dat had ik ook wel verwacht voor nog geen 7 euro incl shiping.Ray-zor schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:01:
In de categorie "accessoires". Vandaag een case/wallet besteld, wellicht dat daarmee mijn portemonee uit mijn broekzak kan verdwijnen. Al stel ik me voor die prijs weinig voor. Volgens mij wordt die direct uit China geleverd want de verwachte levertijd is 1,5 à 3 weken.
[afbeelding]
Deze kan dus weer weg (iemand?).
Ik heb zelf ook zoiets besteld, maar overweeg ook een Krusell te kopen. Heb ik al voor verschillende toestellen gehad. Goed kwaliteit: http://www.ebay.de/itm/Kr...Handy_PDA_Taschen_Schutzhüllen&hash=item35dd688f9eRay-zor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:56:
[...]
Vandaag binnengekomen. Maar werd me al snel duidelijk dat dit veel te groot is voor een broekzak. En de kwaliteit is voelbaar afwezig, maar dat had ik ook wel verwacht voor nog geen 7 euro incl shiping.
Deze kan dus weer weg (iemand?).
Fantastische telefoon. Bij bol.com is hij momenteel te bestellen voor 315 euro en de volgende dag geleverd. Wel jammer dat alleen nog zwart en wit verkrijgbaar zijn, ik ben juist erg benieuwd naar de gekleurde covers. Een zwarte uitvoering met oranje cover, dat lijkt me prachtig. Zwart met groen ziet er ook fantastisch uit.
Waar? Kan de gekleurde achterkantjes niet vindensmallblock schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:08:
[...]
Jup, Ebay UK staan ze. Ik heb al een oranje exemplaar binnen
Net bij de Mediamarkt even met de 830 gespeeld. Wat een lekker toestel zeg en mooi plat!
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
ITelfordia schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:45:
Net bij de Mediamarkt even met de 830 gespeeld. Wat een lekker toestel zeg en mooi plat!
Bij welke Mediamarkt was dat?

Beter zoekencoenox schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:07:
[...]
Waar? Kan de gekleurde achterkantjes niet vinden
http://www.ebay.co.uk/itm...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Leuke lamp, overigens !!
Dank. Maar dit was de enige en er staat 'item no longer available'
[ Voor 15% gewijzigd door coenox op 22-10-2014 14:48 ]
Oh poep, je hebt gelijk. Daar ik deze gekocht heb, zie ik het scherm van toen er nog wel beschikbaar waren.coenox schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:45:
[...]
Dank. Maar dit was de enige en er staat 'item no longer available'
Houd deze verkoper in de gaten, zou ik je aanraden.
Leuke lamp, overigens !!
Ga ik doen.
Mocht er overigen nog iemand twijfelen aan de capaciteiten van de 830 ten aanzien van het maken van avondfoto's. Even de vergelijking met de 808, 1020, 930 en Samsung Galaxy K Zoom op smartcamclub (voorheen Pureviewclub) bekijken: http://smartcam.club/node/3193
Mocht er overigen nog iemand twijfelen aan de capaciteiten van de 830 ten aanzien van het maken van avondfoto's. Even de vergelijking met de 808, 1020, 930 en Samsung Galaxy K Zoom op smartcamclub (voorheen Pureviewclub) bekijken: http://smartcam.club/node/3193
Mja, alweer een vergelijking tussen de 830 die de Denim update al aan boord heeft en de andere die dit nog niet hebben. Deze update zou grote verbeteringen voor de camera inhouden dus zie ik graag die test nog een keer als de andere WPhones ook van Denim zijn voorzien.coenox schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:21:
Ga ik doen.
Dan nog steeds blijkt uit die test dat de 830 een sublieme camera heeft. Dat de andere er misschien toch weer voorbijstreven is niet zo'n probleem als je ook bekijkt dat dit een lager range toestel is. De 830 kan dus meekomen met de top. Vandaag trouwens weer een lagere prijs, laagste is 303. Nog even geduld en dan is de prijs een minder groot obstakel om deze telefoon te halen.