Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:44

Renate1970

Lef is Leven

Ja hier ook dus voor de bijl. Nu in het bezit van de lumia 830 :)

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Renate1970 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:48:
Ja hier ook dus voor de bijl. Nu in het bezit van de lumia 830 :)
Top Renate! Wit of zwart? Lieke en ik hebben allebei de witte. Groen achterkantje uit Engeland is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

coenox schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:08:
[...]

Top Renate! Wit of zwart? Lieke en ik hebben allebei de witte. Groen achterkantje uit Engeland is onderweg.
Ik heb de zwarte, waren net binnen bij KPN dus had geluk dat hij erbij zat.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ben momenteel nog blij met m'n 820, en twijfel dus of het wel de moeite van de upgrade waard is. Ik lees hier meerdere ex820bezitters. Mijn vraag: Vinden jullie het er goede upgrade? Wat zijn de verbeteringen waar je echt blij mee bent?
Ohja, en hoeveel groter is de 830, en heb je daar nou geen last van?

N.b. Ik bedoel dus geen specs, die kan ik zelf opzoeken, maar echt in de praktijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Luxx op 26-10-2014 19:38 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxx schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:36:
Ik ben momenteel nog blij met m'n 820...

N.b. Ik bedoel dus geen specs, die kan ik zelf opzoeken, maar echt in de praktijk.
Ik had zelf een Lumia 820 en zo ook nog 2 anderen in ons gezin.
K heb nu sinds 2 weken een Lumia 735, maar mijn ervaring zal vast ook van toepassing zijn op de Lumia 830.

4 zaken die mij in de praktijk het meest opvallen: Foto/video kwaliteit, schermresolutie, accuduur en 'draadloosladen+lekker dun'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Als aanvulling op 't bovenstaande: de camera van de 830 is nog beter, dan die van de 735, o.a. door OIS en voor draadloos laden (idd heel handig) is bij de 830 geen aparte cover nodig.
Alles bij elkaar toch wel op 'n aantal punten 'n vooruitgang vergeleken met de 820.
Over al dan niet last hebben van de grootte kan ik niet veel zeggen, onze 830 is van m'n man, heb er alleen even mee gespeeld. En toen stoorde 't me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Over de grootte van de 830: heb een 800, een 620 en een 920 gehad. Vooral in vergelijking met de laatste: de 830 is weliswaar groot, maar ook dun en licht. Dit voelt alleen maar als een vooruitgang. Doordat het toestel niet zo dik is ligt het lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Luxx schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:36:
Ik ben momenteel nog blij met m'n 820, en twijfel dus of het wel de moeite van de upgrade waard is. Ik lees hier meerdere ex820bezitters. Mijn vraag: Vinden jullie het er goede upgrade? Wat zijn de verbeteringen waar je echt blij mee bent?
Ohja, en hoeveel groter is de 830, en heb je daar nou geen last van?

Komend van een 820 was ook ik licht bezorgd over het formaat. Toch besteld zonder te testen en super blij mee. Hoewel kleiner in afmetingen is de 820 echt een lomp zwaar ding en daardoor voelt de 830 veel beter in de broekzak (subjectief natuurlijk). De upgrade is wat je mag verwachten van een nieuwe generatie al zou ik voor de geduldige medemens wellicht aanraden tot de prijs wat zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Hier heb ik de Lumia 925 en dan nu de Lumia 830 moet zeggen de grote valt hier echt mee, hij is erg licht merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:58:
.. en voor draadloos laden (idd heel handig) is bij de 830 geen aparte cover nodig.
..
Bij de Lumia 735 heb je ook geen losse cover nodig. Draadloos laden is standaard.

En naar de vraagsteller. Letterlijk op de cm is een Lumia 735 iets smaller als een Lumia 820.
Wat ik denk dat het grootste verschil maakt, is dat de nieuwere modellen ie 735 en 830 duidelijk dunner zijn als een Lumia 820 en dat dat ietsje het verschil breedte compenseert.

Nu merk ik ook dat breedte heel persoonlijk is. En mede afhankelijk is van hoe groot of klein je handen zijn. Het beste is dat je gewoon een Lumia 830 even vast houdt. Dan weet je het al snel.
.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
Vandaag even de Lumia 830 in mijn handen gehad en vergeleken met mijn oude 720. En hoef er niet lang over na te denken wat de opvolger wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 20:48
Zojuist een groen en oranje achterkantje besteld! (Oranje cover weer op voorraad)
Kan iemand zeggen hoe de kwaliteit van deze back covers is?

Ik moet de telefoon nog kopen, maar wilde sowieso een leuk kleurtje.
Nu nog de vraag of ik de witte of zwarte doe?
Van wit met oranje vind ik genoeg voorbeelden, maar zwart oranje kan ik moeilijk vinden...
Groen zwart dan wel weer, wat ook wel erg mooi lijkt!

dus deze: Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2014/10/Lumia_830_ATT_green.png?itok=cX8a3itG

Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.max-shop.cz/files/obr/Nokia%20Lumia%20830%20Green.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb bij deze verkoper een groen achterkantje voor het toestel van mijn vrouw besteld. Is nog niet binnen en kan je dus niet verellen wat de kwaliteit is. Zou origineel Nokia moeten zijn. Ik denk dat er nog maar weinig mensen zijn die een ander kleurtje hebben. Achterkantjes zijn moeilijk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik heb wel een oranje achterkantje daar vandaan in huis. De kwaliteit is gewoon gelijk aan degene die er al opzit en voor zover ik kan zien lijkt het een originele Nokia.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
ik zit nu op 34 % van batterij na 1 dag en 21 uur. Dit is ongeveer wat ik standaard haal mara ik vroeg me afm, zijn er al mensen die een krachtigere batterij in de lumia 830 gebruiken dan de standaard 2200 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik heb regelmatig last dat de wifi geen netwerk meer kan vinden.
Aan en uitzetten helpt, maar het is niet handig.

Defect, of eerst herinstalleren?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
muffstuff schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:49:
ik zit nu op 34 % van batterij na 1 dag en 21 uur. Dit is ongeveer wat ik standaard haal mara ik vroeg me afm, zijn er al mensen die een krachtigere batterij in de lumia 830 gebruiken dan de standaard 2200 versie?
Dit is eigenlijk mijn eerst smartphone waarbij ik die neiging niet heb. Ik zit nu na 1 dag en 6 uur op 59% (bij wienig gebruik weliswaar) en heb helemaal geen behoefte aan een krachtigere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Zojuist de Nokia/Microsoft CP-627 "Wireless Charging Flip Shell for Nokia Lumia 830" binnen gekregen. Helaas bestaat die (nog) niet in het wit, dus heb voor de oranje gekozen. Sodemakreel, wat is dat fel. Had niet verwacht dat het zo'n helder oranje was.
Maar goed: de shell zit natuurlijk zoals gegoten en beschermt het scherm zonder veel dikte toe te voegen. De binnenkant van de flap heeft een zachte tof/vilt en scharnier/hengsel is ook van stof (uit het plaatje zou je op kunnen maken dat het hard plastic is). Daardoor glijdt de cover wel makkelijk heen en weer over het scherm tijdens het vastpakken. Gelukkig is de maximale verschuiving erg beperkt vooralsnog. De tijd zal het leren of dat bij langer gebruik meer gaat verschuiven.
Afbeeldingslocatie: https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/09/CP-627.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 17:58
Ray-zor schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:04:
Zojuist de Nokia/Microsoft CP-627 "Wireless Charging Flip Shell for Nokia Lumia 830" binnen gekregen. Helaas bestaat die (nog) niet in het wit, dus heb voor de oranje gekozen. Sodemakreel, wat is dat fel. Had niet verwacht dat het zo'n helder oranje was.
Maar goed: de shell zit natuurlijk zoals gegoten en beschermt het scherm zonder veel dikte toe te voegen. De binnenkant van de flap heeft een zachte tof/vilt en scharnier/hengsel is ook van stof (uit het plaatje zou je op kunnen maken dat het hard plastic is). Daardoor glijdt de cover wel makkelijk heen en weer over het scherm tijdens het vastpakken. Gelukkig is de maximale verschuiving erg beperkt vooralsnog. De tijd zal het leren of dat bij langer gebruik meer gaat verschuiven.
[afbeelding]
Interessante shell! Zou je wat foto's willen plaatsen van die shell met je telefoon erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ray-zor schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:04:
Zojuist de Nokia/Microsoft CP-627 "Wireless Charging Flip Shell for Nokia Lumia 830" binnen gekregen.
[afbeelding]
Omdat je het toestel niet even uit de shell kunt halen - dan heb je immers geen achterkant meer - belt dat volgens mij onhandig. Of kun/mag je het flapje gewoon achter het toestel vouwen tijdens het bellen? En hoe handig/omhandig is het bij het maken van foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Foto's moet ik later even kijken of ik die kan maken (daar gebruik ik namelijk de telefoon voor :)).

De achterkant vervangt inderdaad de normale back plate (dat had ik in mijn eerste verhaal inderdaad even specifiek mogen vermelden). Dat maakt deze cover natuurlijk zo dun vergeleken met andere hoesjes/cases. Ik heb deze er dus pas een paar uur op zitten dus mijn ervaring is nog erg kort, maar:
  • De flap kan helemaal naar achter geklapt worden. Bellen is dus geen probleem.
  • Foto's maken vind ik nu juist veel fijner. Dit is een onverwacht bijeffect, maar wel handig. Als ik de telefoon in landscape modus houd en de flap naar beneden laat hangen, is er veel meer grip dan zonder flap. Ten eerst meer oppervlak om vast te houden en ten tweede is de flap stroever.
  • De back plate van deze shell is zichtbaar dikker en merkbaar zwaarder dan de originele. Op zich niet vreemd want de originele achterkant is ook wel heel erg dun en waarschijnlijk te kwetsbaar om ook nog een cover aan vast te maken. Maar dus wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Laatst online: 20:29
Meerdere mensen waar het ringetje van de kop telefoon aansluiting losgelaten heeft? Wel balen maar heeft verder geen gevolgen voor de werking gelukkig dus ga hem niet terug sturen, maar wel jammer dat dat zo fragiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:19
Xqlusive schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:19:
Zojuist een groen en oranje achterkantje besteld! (Oranje cover weer op voorraad)
Kan iemand zeggen hoe de kwaliteit van deze back covers is?

Ik moet de telefoon nog kopen, maar wilde sowieso een leuk kleurtje.
Nu nog de vraag of ik de witte of zwarte doe?
Van wit met oranje vind ik genoeg voorbeelden, maar zwart oranje kan ik moeilijk vinden...
Groen zwart dan wel weer, wat ook wel erg mooi lijkt!

dus deze: [afbeelding]

Of deze:
[afbeelding]
He, dat is best handig. Ik zou graag een zwarte willen met een alu kleurig frame, maar die is niet standaard verkrijgbaar. Op deze manier zou dat goed mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Btekt heeft (eindelijk :X) ook hun review geupload. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Vandaag(=Zondag) met spoed mijn nu dode HTC 8S vervangen, aangezien ik morgen niet zonder mijn telefoon kan. Ik wilde eigenlijk op termijn een 735, maar in de winkel nu voor EUR 300 + 6,05 thuiskopieheffing een 830 gekocht. Het was die 830 of een 635 en ik denk dat die laatste tegen zou vallen.

De 830 valt tot dusver zeker niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Sinds de aanschaf van de HTC 8X niet echt actief geweest op Tweakers... Dus dat is al weer bijna 2 jaar... ;) Toch zoek ik nu een vervanger voor mijn 8X. Logischerwijs wil ik bij WP blijven want dat bevalt me prima. Maar twijfel een klein beetje tussen de 830 en 930 Lumia... Al neig ik nu eerder naar de 830, aangezien het geen achteruirgang zal zijn t.o.v. van mijn HTC 8X... De 830 is sowieso goedkoper, dus een echte reden om een een 930 te nemen zie ik niet.

Overigens heb ik met mijn 8X af en toe wel een fail. Regelmatig reageert het touchscreen niet en moet ik mijn telefoon even aan en uit zetten. Ik hoop dat bij Nokia niet mee mee te maken. In het verleden heb ik goed ervaringen gehad met de mijn E71 (lekker degelijk), dus ik hoop met een Lumia ook weer een degelijk product in huis te halen... Overigens had mijn HTC 8X bij de aanschaf ook een fail waarop hij nergens meer op reageerde en is al een eens gerepareert. Volgens mij lag dat niet aan WP...

Of zijn er toch ook negatieve ervaringen met de Lumia 830??

EDIT: Onnodig overhaastig Inmiddels toch een zwarte 830 besteld... Hopelijk heb ik hem dinsdag in huis. Meerprijs van 930 vond ik het niet waard en denk niet dat de 830 een achteruitgang is t.o.v. mn 8X... :). Hoop dat het geen miskoop wordt, maar dat denk ik niet... Aan WP zal het in ieder geval niet liggen... _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Suntoro op 03-11-2014 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Goede keus zal je geen spijt van krijgen.
Suntoro schreef op maandag 03 november 2014 @ 00:33:
Sinds de aanschaf van de HTC 8X niet echt actief geweest op Tweakers... Dus dat is al weer bijna 2 jaar... ;) Toch zoek ik nu een vervanger voor mijn 8X. Logischerwijs wil ik bij WP blijven want dat bevalt me prima. Maar twijfel een klein beetje tussen de 830 en 930 Lumia... Al neig ik nu eerder naar de 830, aangezien het geen achteruirgang zal zijn t.o.v. van mijn HTC 8X... De 830 is sowieso goedkoper, dus een echte reden om een een 930 te nemen zie ik niet.

Overigens heb ik met mijn 8X af en toe wel een fail. Regelmatig reageert het touchscreen niet en moet ik mijn telefoon even aan en uit zetten. Ik hoop dat bij Nokia niet mee mee te maken. In het verleden heb ik goed ervaringen gehad met de mijn E71 (lekker degelijk), dus ik hoop met een Lumia ook weer een degelijk product in huis te halen... Overigens had mijn HTC 8X bij de aanschaf ook een fail waarop hij nergens meer op reageerde en is al een eens gerepareert. Volgens mij lag dat niet aan WP...

Of zijn er toch ook negatieve ervaringen met de Lumia 830??

EDIT: Onnodig overhaastig Inmiddels toch een zwarte 830 besteld... Hopelijk heb ik hem dinsdag in huis. Meerprijs van 930 vond ik het niet waard en denk niet dat de 830 een achteruitgang is t.o.v. mn 8X... :). Hoop dat het geen miskoop wordt, maar dat denk ik niet... Aan WP zal het in ieder geval niet liggen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Renate1970 schreef op maandag 03 november 2014 @ 05:28:
Goede keus zal je geen spijt van krijgen.

[...]
I second that. Hier inmiddels twee exemplaren in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Iemand ervaring met Rich Recording op de 830? Volgens Nokia Nederland zit het er op en ik ben benieuwd hoe het functioneert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Ben inderdaad blij dat ik de zwarte 830 heb besteld... Hij is zelfs vandaag verstuurd... Hopelijk ben ik morgen een beetje op tijd thuis zodat ik hem kan oppikken bij het afleverpunt....

Misschien toch ook wel weer leuk dat je covers kunt vervangen. Doet me weer denken aan 3310... :) Zo'n groene achterkant ziet er ook wel leuk uit inderdaad. Hopelijk komen er meer kleuren op de markt, zodat de achterkant goed matched bij de WP tegels... Al lijkt het alsof er steeds minder gekleurde tegels in WP zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Twijfel nogsteeds over deze telefoon. Qua uiterlijk is ie echt prachtig en er zitten ook heel veel features op. Ben toch een beetje bang qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
SuikerBrood schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:13:
Twijfel nogsteeds over deze telefoon. Qua uiterlijk is ie echt prachtig en er zitten ook heel veel features op. Ben toch een beetje bang qua snelheid.
Welke verwachtingen heb je dan van je telefoon? Zoek je betere specs dan kun je beter voor de 930 gaan, want die is qua uiterlijk bijna hetzelfde. Al mis je toch ook weer een paar specs. Ik kom van een HTC 8X, wat ook de reden is dat ik bij WP wilde blijven. Echter is de HTC 8X niet geheel probleemloos geweest hardwarematig en verwacht ik van Nokia iets degelijkers... Verder vind ik de snelheid van mijn 8X nog steeds prima en verwacht ik niet dat de 830 trager zal zijn... Mijn HTC Desire Z met Android vond ik gewoon traag toen ik naar de 8X over stapte...

Maar volgens mij merk je alleen wat van de mindere snelheid als je veel games speelt (wat ik toch niet doe). Voor normaal gebruik met simpelere apps ga je daar echt geen last van hebben, want mijn 8X werkt voor mij nog steeds snel genoeg... Bij de aanschaf daarvan twijfelde ik tussen de 8X en 820, die toendertijd net zo duur was...

Maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd morgen. Ik heb de 830 namelijk blind aangeschaft zonder hem ooit te hebben vastgehouden, maar dat doe ik eigenlijk laatste tijd al jaren... :). Qua scherm is 5" toch ook weer stapje groter dan 4.3"... ;) Met het bijbehorende formaat van de telefoon, want vroeger wilde ik altijd een zo klein mogelijk toestel...
Insert12 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:49:
Iemand ervaring met Rich Recording op de 830? Volgens Nokia Nederland zit het er op en ik ben benieuwd hoe het functioneert :)
Ik dacht eerst wat is dat eigenlijk. Toen ging ik toch ff Googlen. Wat ik op Youtube zie, klinkt niet slecht overigens. Leuk als je bij een concert in een kleine zaal wat opnames zit te maken. Klinkt toch best aardig, alsof je er weer bij bent... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Suntoro op 03-11-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Suntoro schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:26:
[...]

Maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd morgen. Ik heb de 830 namelijk blind aangeschaft zonder hem ooit te hebben vastgehouden, maar dat doe ik eigenlijk laatste tijd al jaren... :). Qua scherm is 5" toch ook weer stapje groter dan 4.3"... ;) Met het bijbehorende formaat van de telefoon, want vroeger wilde ik altijd een zo klein mogelijk toestel...

[...]
Ik vond ooit 3.1 inch het ultieme scherm. Maar je gaat niet teleurgesteld worden. Doordat het toestel zo dun en licht is, houdt het heerlijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Zozo, dat is rap... Zojuist mijn 830 opgepikt bij het postkantoor, handig dat ik hem daar gelijk kon laten bezorgen via Post.nl... _/-\o_

Eerst maar eventjes aan de lader hangen en vanavond na het sporten eens maar eens gaan spelen ermee. En maar eens zien welke apps ik nog ga overnemen van mijn 8X. Heb hem verder nog niet aangezet ofzo. Eerst de accu maar even goed opladen...

Ziet er goed uit die 830! :). Eigenlijk toch wel snel gegaan. Zondagavond ging ik pas een beetje rondkijken voor een nieuwe telefoon, maar eigenlijk was ik gewoon erg tevreden over WP... Zodoende wist ik zondag pas af van het bestaan van de 830, maar eerlijk gezegd vind ik het geen overhaastee beslissing... :)

830 houdt echt lekkerr vast t.o.v. mijn oude 8X, ook al is ie ietsjes groter... Maar verder kan ik er nu nog weinig over zeggen...

Eindelijk ook weer een normaal abonnement voor een normale prijs kunnen afsluiten van 1Gb data en 4G... :), sms/bel bundel... Online verlengen bij Telfort was toch weer gunstiger dan elders (of bij Telfort zelf) een nieuw abonnement afsluiten... Meer voor minder t.o.v. mijn huidige Telfort abonnement... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Suntoro op 04-11-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartm82
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-07-2023
Ben aan het twijfelen om deze Lumia 830 te kopen, het enigst wat mij laat twijfelen is of dit toestel wel of niet notificatie led/light ondersteund? Deze functie is belangrijk voor mij.

Volgens deze website The Verge: Alongside the Lumia 830, Microsoft is also releasing two new accessories that compliment the handset. A new "DT-903" wireless charging plate will alert Lumia owners when it’s time to charge thanks to its Bluetooth support. There’s a variety of different alerts on the charger, including blinking lights for notifications like SMS, email, or missed calls, and the ability to see battery status. A separate screen-sharing accessory will also let Lumia owners beam content from their handsets to a display with HDMI.

Kan iemand dit bevestigen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Hij heeft geen notificatielicht voor laden/gemiste oproepen, zoals mijn HTC 8S die wel had. Wel is er glance ondersteuning wat een behoorlijk aantal van de use cases die dat lichtje op mijn 8S had afvangt.

Als je de telefoon oppakt... of uit het hoesje haalt dan springt dat aan en zie je de standaard notificatie icons op het scherm.
(Er is een optie om glance altijd aan te hebben tijdens laden... maar evt dan weer niet 's nachts, en meer.)

Zie oa. http://conversations.noki.../nokia-glance-screen-2-0/

[ Voor 8% gewijzigd door rhuijben op 05-11-2014 02:48 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 17:24
Eigenlijk wilde ik een iPhone met een vingerafdrukscanner, lijkt mij erg handig, maar de Apple prijzen zijn niet mals en voor iets wat in je broekzak zit en kan vallen vind ik het wel een risico om een iPhone te gebruiken.

Momenteel hebben wij een paar 620's en die bevallen ons alleen ze zijn niet snel. Dat is wat mij nog tegenhoud om een 830 te kopen, de processor is (mogelijk?) 2 keer zo snel. Maar goed, zo te lezen zijn op dit forum de berichten overwegen positief. Spelletjes spelen is voor ons niet zo belangrijk maar het opstarten van de apps / bing wel en dat gaat nu erg traag op de 620. Vandaar mijn aarzeling.

Wat ik zoek is een soort van bundelvoordeel, een "Nokia Draadloze oplaadstandaard" (standaard, dit ivm. glace / wekker functie) met een 830. Dat je de standaard er bijvoorbeeld (/bijvoorkeur) gratis erbij krijgt. Weet iemand of deze deal er is?

Zijn er verschillen in de lumia qi opladers? Bijvoorbeeld in tag mogelijkheden of meldingen van gemiste oproepen? Misschien een 3th party oplader? Ik vind het belangrijk dat het toestel in portrait kan staan als wekker maar als er een andere uitvoering is (en bijvoorbeeld 15 euro kost ipv. 60-70 euro (!) van de originele Lumia oplader) kan ik wel een vertikaal houdertje fabriceren voor een paar euro.

Groet en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik ben zeer tevreden over de 830. Een deal icm een draadloze lader ken ik niet. Wel lees ik her en der dat de (goedkope) 3rd party opladers het minder goed doen en het toestel bijvoorbeeld niet helemaal opladen. Toch wil ik het risico wel nemen en heb deze besteld: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OU:NL:3160

Voor dat geld kan ik me er geen buil aanvallen. Dat ding heeft natuurlijk geen notificatiemogelijkheden, maar hij is wel gemakkelijk in een standaardje van de Action te verwerken. Als je dan glance screen aan hebt staan kom je volgens mij een heel end. Zelf willen we (mijn vrouw en ik hebben allebei een 830) proberen de oplader te verwerken in een hoesje op de motor (mijn vrouw en ik hebben allebei een motor). Dan hoef je niet eerdere keer het stekkertje erin te prutsen. Mocht dit echt niet lukken met deze lader - en ik verwacht eerlijk gezegd niet zo heel veel voor dat geld - gaat er toch een originele Nokia lader komen.

Wat de deal betreft: Adviesprijs van de 830 was 349. Internetprijs zit nu ongeveer op 300 euro. Dus voor het verschil moet je bijna een originele lader kunnen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 05-11-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Vandaag voor het eerst mijn 830 in gebruik genomen. Kan niet nog niets negatiefs vermelden eigenlijk... Toestel is gewoon snel, ook voor games heb ik het idee. Gister nog even Asphalt 8 op mijn HTC 8X geïnstalleerd. Dat zag er daar al goed uit en op de 830 ziet het er ook goed uit en beweegt alles vloeiend. Geen idee welke games meer snelheid vragen, maar op de 830 speelt het ieder geval prima. Aan de andere kant merk ik t.o.v. mijn HTC 8X bij 830 niet zoveel vooruitgang in snelheid in het gebruik...

Maar nu heb ik tenminste wel weer een telefoon die degelijk aanvoelt en waar alles weer goed op werkt... Echter heb ik nog nooit een snellere telefoon of iPhone gehad dus vergelijk met eventueel betere of snellere telefoons heb ik niet... De 830 is gewoon goed en ik ben er nu erg tevreden over. Moest wel even wennen aan de tegel formaatjes t.o.v. van mijn 8X, maar het gewend best snel...

Diverse apps uit mijn Windows account weer geïnstalleerd op de 830. Hero Drive+ ziet er eigenlijk ook best wel goed uit. Zonde dat ik 2 jaar geleden Navigon (weliswaar voor een actieprijs) heb aangeschaft, naja nu staan ze er allebei op... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Suntoro op 16-11-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
:X
coenox schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:06:
Ik ben zeer tevreden over de 830. Een deal icm een draadloze lader ken ik niet. Wel lees ik her en der dat de (goedkope) 3rd party opladers het minder goed doen en het toestel bijvoorbeeld niet helemaal opladen. Toch wil ik het risico wel nemen en heb deze besteld: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OU:NL:3160
Ik heb mijn 820 altijd met een dergeoijke lader probleemloos geladen. De 930 was wat kritischer, daar heb ik een originele voor aangeschaft. Ik heb geen ervaring met de 830.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Mij benieuwen.... Heb ook zo'n Chinese 3rd party lader aangeschaft voor die paar euro. Ook maar eens op zoek naar een knappe raam/dashboard houder voor de in de auto, evt. incl wireless lader....

[ Voor 39% gewijzigd door Suntoro op 06-11-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 11-09 17:36
Hoe zit het met jullie, het is niet deze telefoon gerelateerd maar meer WP8. Ik mis mobile safari ontzettend. Dat werkt gewoon altijd goed, websites doen het prima. Met IE of UC browser heb ik veel last van pagina's die niet correct geladen worden(als in de pagina is breder dan mijn scherm, scrollen gaat moeizaam), helemaal pagina's met video's er op zoals indiego. De video staan er dan half op of kan ik niet starten of fullscreen krijgen. Browsen met WP8 is voor mij een grote frustratie.

Er is dan ook nog geen alternatief, misschien straks als universal apps gemeengoed zijn en Google Chrome of safari op WP8 beschikbaar zijn.

Wellicht ligt het aan mij, maar hoe ervaren jullie het browsen op deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Ik heb geen ervaring met de 830 (nog niet tenminste). Maar in de store staat UC Browser. Ik heb van anderen gehoord dat ze deze fijner vinden, krijgt in de store goede beoordelingen in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus73 op 10-11-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quattrovox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-03-2023
Hoi Tweakers,

Ik heb nu sinds twee weken de Nokia 830 in bezit, zwarte uitvoering. Ik ben erg tevreden over de telefoon. Ik heb eerder een 920 gehad. Het grote voordeel van de 830 ten opzichte van de 920 is zijn gewicht. Hij is echt een stuk lichter dan de 920 en dunner.

Als je van Android of iOS komt moet je even wennen aan de apps. Dit is namelijk niet overal hetzelfde. Google en Microsoft liggen elkaar niet helemaal lekker, waardoor apps als Gmail, Maps en Youtube niet door google zijn ontwikkeld.

Er zijn wel hele goede alternatieve voor deze app. De standaard mail app van WP is prima. HERE Maps van Nokia is vele malen beter dan Google Maps, vooral door de off-line functie. Metro Tube is een prima alternatief voor youtube.

Wat mij stoorde toen ik de 920 had was Whatsapp. Ik gebruik die app erg veel en hij werkte totaal niet op WP 8.0. Dat is in die tijd echt verbetert. De app werkt goed en de berichten komen net zo snel binnen als bij android. Bij de 920 moest ik daar soms een paar uur op wachten.

Qua prestaties heb ik niks te klagen. De telefoon voelt snel aan. Sommige apps met veel webcontent laden wat langzamer, maar dit heeft meer met de internetverbinding te maken dan de telefoon zelf. Spellen werken ook prima op de 830. Wel moet ik erbij zeggen dat deze telefoon niet voor de hardcore gamer is. De hardware is al wat ouder. Dus als je echt veel spellen speelt met zware graphics dan zou ik voor de 930 gaan.

De camera is buitengewoon goed. Ik denk dat de 920 net wat mooiere foto's maakte, maar de 830 mag er ook wezen. Zonder flits maakt de telefoon zelfs binnen nog mooie plaatjes. De Nokia camera app heeft ook een leuke functie. Bij iedere foto maakt hij een heel kort filmpje. Als je dan in die app terugkijkt zie je het beeld eerst wat bewegen waarna je de foto krijgt. Erg tof.

Het doel van de foto's op een telefoon is vaak delen met anderen. Als je deelt via Whatsapp of Facebook dan worden foto's al automatisch verkleind. Dus de kwaliteit van de 830 is meer dan voldoende. Als je foto's echt gaat afdrukken op groot formaat dan moet je even kijken bij Nikon ;).

Bij normaal gebruik gaat de batterij ruim een dag mee. Ik heb momenteel 3g uit staan (vanwege een lege bundel :P) en dan gaat hij meer dan 2 dagen mee. Het draadloze laden ga ik nog uitproberen. Ik heb via China een lader besteld. Die krijg ik binnenkort.

Tot slot het scherm. Het is een 1280x720 scherm. Natuurlijk zijn full HD schermen scherper en beter etc., maar die verbruiken ook meer. Ik vind de opmerkingen van de reviews vaak wat overdreven. 720p is op een 5" scherm top! Leest lekker en kijkt prettig. De Glimp functie van de 830 is ook erg handig. Je kan zonder de telefoon aan te zetten zien of er berichten zijn.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Nokia 830. Het is geen high-end telefoon, maar die verschillen worden steeds kleiner. De prijs is daar ook naar. Ik heb mijn abbonement verlengd bij Ben.nl. Daar betaal ik 26 euro per maand. Lekker goedkoop dus.

Voor mij is dit toestel perfect. Ik ga er dan ook veel plezier mee hebben de komende tijd.

Hoop jullie hiermee wat informatie te hebben gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Quattrovox op 10-11-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
coenox schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:06:
Inmiddels twee van deze laders binnen en ze lijken goed te werken. Laden inderdaad niet helemaal op. In mijn geval tot 98%, maar vind ik vooralsnog acceptabel. Laadplaat is wel wat groter dan ik had verwacht en de manier waarop je de telefoon op de lader legt maakt nogal uit. Ik had het toestel is met de bovenkant naar de kabel van de lader gericht en toen werkte het draadloos laden niet. Andersom wel. Wel een beetje irritant is dat er tijdens het laden een groen en een rood lampje branden die de hele slaapkamer 's nachts verlichten. Ik dek de lader nu af voordat ik de telefoon erop leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Quattrovox schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:10:
Hoi Tweakers,

Ik heb nu sinds twee weken de Nokia 830 in bezit, zwarte uitvoering. Ik ben erg tevreden over de telefoon. Ik heb eerder een 920 gehad. Het grote voordeel van de 830 ten opzichte van de 920 is zijn gewicht. Hij is echt een stuk lichter dan de 920 en dunner.

Als je van Android of iOS komt moet je even wennen aan de apps. Dit is namelijk niet overal hetzelfde. Google en Microsoft liggen elkaar niet helemaal lekker, waardoor apps als Gmail, Maps en Youtube niet door google zijn ontwikkeld.

Er zijn wel hele goede alternatieve voor deze app. De standaard mail app van WP is prima. HERE Maps van Nokia is vele malen beter dan Google Maps, vooral door de off-line functie. Metro Tube is een prima alternatief voor youtube.

Wat mij stoorde toen ik de 920 had was Whatsapp. Ik gebruik die app erg veel en hij werkte totaal niet op WP 8.0. Dat is in die tijd echt verbetert. De app werkt goed en de berichten komen net zo snel binnen als bij android. Bij de 920 moest ik daar soms een paar uur op wachten.

Qua prestaties heb ik niks te klagen. De telefoon voelt snel aan. Sommige apps met veel webcontent laden wat langzamer, maar dit heeft meer met de internetverbinding te maken dan de telefoon zelf. Spellen werken ook prima op de 830. Wel moet ik erbij zeggen dat deze telefoon niet voor de hardcore gamer is. De hardware is al wat ouder. Dus als je echt veel spellen speelt met zware graphics dan zou ik voor de 930 gaan.

De camera is buitengewoon goed. Ik denk dat de 920 net wat mooiere foto's maakte, maar de 830 mag er ook wezen. Zonder flits maakt de telefoon zelfs binnen nog mooie plaatjes. De Nokia camera app heeft ook een leuke functie. Bij iedere foto maakt hij een heel kort filmpje. Als je dan in die app terugkijkt zie je het beeld eerst wat bewegen waarna je de foto krijgt. Erg tof.

Het doel van de foto's op een telefoon is vaak delen met anderen. Als je deelt via Whatsapp of Facebook dan worden foto's al automatisch verkleind. Dus de kwaliteit van de 830 is meer dan voldoende. Als je foto's echt gaat afdrukken op groot formaat dan moet je even kijken bij Nikon ;).

Bij normaal gebruik gaat de batterij ruim een dag mee. Ik heb momenteel 3g uit staan (vanwege een lege bundel :P) en dan gaat hij meer dan 2 dagen mee. Het draadloze laden ga ik nog uitproberen. Ik heb via China een lader besteld. Die krijg ik binnenkort.

Tot slot het scherm. Het is een 1280x720 scherm. Natuurlijk zijn full HD schermen scherper en beter etc., maar die verbruiken ook meer. Ik vind de opmerkingen van de reviews vaak wat overdreven. 720p is op een 5" scherm top! Leest lekker en kijkt prettig. De Glimp functie van de 830 is ook erg handig. Je kan zonder de telefoon aan te zetten zien of er berichten zijn.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Nokia 830. Het is geen high-end telefoon, maar die verschillen worden steeds kleiner. De prijs is daar ook naar. Ik heb mijn abbonement verlengd bij Ben.nl. Daar betaal ik 26 euro per maand. Lekker goedkoop dus.

Voor mij is dit toestel perfect. Ik ga er dan ook veel plezier mee hebben de komende tijd.

Hoop jullie hiermee wat informatie te hebben gegeven.
Heb je toevallig ook foto's? Ik ben benieuwd hoe de zwarte er nou uit ziet met dat donkere frame. Het lichte frame zie je nog wel eens in reviews, maar de zwarte zie je eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Insert12 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:06:
[...]

Heb je toevallig ook foto's? Ik ben benieuwd hoe de zwarte er nou uit ziet met dat donkere frame. Het lichte frame zie je nog wel eens in reviews, maar de zwarte zie je eigenlijk nooit.
Ik heb nog wel een paar foto's van mijn zwarte. Ik had weinig keuze... Alleen de zwarte was leverbaar bij Telfort. (wat crappy foto's met de 8X genomen.)

Afbeeldingslocatie: http://ep1.pinkbike.org/p4pb11624755/p4pb11624755.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ep1.pinkbike.org/p4pb11624756/p4pb11624756.jpg

Maar ik zie inderdaad weinig beelden van 830 in het zwart. Überhaupt zie ik de 830 weinig. In winkels zie je ze ook niet echt veel, laat staan accesoires. Zowel fysiek als online zijn er nog niet echt veel acccesoires voor de Nokia Lumia 830, terwijl dat vroeger met Nokia wel anders was.

De Lumia 830 in het zwart ziet er zeker mooi en strak uit. Maar aan de andere kant vond ik m'n HTC 8X er niet minder strak uit zien het zwart en was iets eigenzinniger vormgegeven. Als je de Lumia 830 naast een zwarte Experia Z4 (kan ook een Z3 zijn geweest) in de slaapstand op tafel ziet liggen zie het verschil haast niet.... De achterkant is wel anders en WP werkt natuurlijk super en erg prettig... Wel ligt de 830 een stuk beter in de hand dan de HTC 8X, ook al is ie groter. En voelt ie kwalitatief een stuk beter aan dan m'n HTC 8X, terwijl die toendertijd bijna 100,- euro meer moest kosten.

Ten opzichte van mijn HTC 8X is WP nog iets beter geworden en kun je het toch nog iets meer persoonlijker maken. Op mijn HTC 8X kon ik geen foto in de achtergrond van de tiles maken. WP heeft toch wel wat vooruitgang geboekt in de laatste jaren. Op de HTC 8X vind ik het al erg prettig werken. De voorloper was ruk. (1x een HTC Radar als leentoestel gekregen toen mijn HTC 8X ter reparatie lag, maar die WP was echt bagger).

Over de 830 heb ik nog steeds niets negatiefs te melden. En eigenlijk wordt ik er alleen maar positiever over. Merk steeds nieuw dingetjes. Onlangs merkte ik dat de Swype functie ook erg prettig werkt. Terwijl ik daar in het verleden nooit echt prettig mee kon werken in Android. Werkt gewoon erg snel en voorspelt teksten goed. Het WP toetsenbord is gewoon erg goed. En op de 830 is dat nog net even een stukje beter dan op mijn 8X omdat ie net iets groter is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trumpske
  • Laatst online: 29-08 10:02
Ongeveer een maand in het bezit van een Lumia 830. Wat een top toestel. Ik kwam van de 800 af en dit is toch wel echt een verschil. Heb een zwarte maar al snel een oranje achterkantje via Ebay besteld. Ziet er leuk en toch ook wel chique uit.

Maar, sinds gisteren viel me ineens wat op aan het scherm. Links en rechtsboven (op hoogte van de geluidsknoppen) zie ik ineens groene puntjes te voorschijn komen. Is dit bij jullie ook??

Ik heb geprobeerd een foto ervan te maken: http://i58.tinypic.com/52kyg4.jpg

Ik denk dat ik CoolBlue maar eens ga bellen..

There are 10 kinds of people; those who can count binary and those who can't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
@IC3M4N
Ik zie overigens niets op je foto... Tenzij die vlekjes bedoelt wat op oppervlakkig stof lijkt (wat het niet is natuurlijk). Kan vocht achter je beeldscherm zijn. Dat heb ik ook gehad met mijn HTC 8X, na een hele dag fietsen in de regen... Uiteindelijk is al het vocht daar weggetrokken en zitten er nog een paar kleine puntjes in als je heel goed kijkt.

In ieder geval is water of zweet niet goed voor je telefoon (althans het beeldscherm lijdt er vaak onder). Maar al het vocht kan wegtrekken na verloop van tijd. Als het in je beelscherm zit kan het volgens mij alleen vocht of vuil zijn... Tenzij je beeldscherm daar hebt proberen te knikken in je broekzak o.i.d.

Aan de andere kant is het misschien wel heel iets anders.... ;). En is het wel een technische failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Suntoro schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 01:24:
[...]

Ik heb nog wel een paar foto's van mijn zwarte. Ik had weinig keuze... Alleen de zwarte was leverbaar bij Telfort. (wat crappy foto's met de 8X genomen.)

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar ik zie inderdaad weinig beelden van 830 in het zwart. Überhaupt zie ik de 830 weinig. In winkels zie je ze ook niet echt veel, laat staan accesoires. Zowel fysiek als online zijn er nog niet echt veel acccesoires voor de Nokia Lumia 830, terwijl dat vroeger met Nokia wel anders was.

De Lumia 830 in het zwart ziet er zeker mooi en strak uit. Maar aan de andere kant vond ik m'n HTC 8X er niet minder strak uit zien het zwart en was iets eigenzinniger vormgegeven. Als je de Lumia 830 naast een zwarte Experia Z4 (kan ook een Z3 zijn geweest) in de slaapstand op tafel ziet liggen zie het verschil haast niet.... De achterkant is wel anders en WP werkt natuurlijk super en erg prettig... Wel ligt de 830 een stuk beter in de hand dan de HTC 8X, ook al is ie groter. En voelt ie kwalitatief een stuk beter aan dan m'n HTC 8X, terwijl die toendertijd bijna 100,- euro meer moest kosten.

Ten opzichte van mijn HTC 8X is WP nog iets beter geworden en kun je het toch nog iets meer persoonlijker maken. Op mijn HTC 8X kon ik geen foto in de achtergrond van de tiles maken. WP heeft toch wel wat vooruitgang geboekt in de laatste jaren. Op de HTC 8X vind ik het al erg prettig werken. De voorloper was ruk. (1x een HTC Radar als leentoestel gekregen toen mijn HTC 8X ter reparatie lag, maar die WP was echt bagger).

Over de 830 heb ik nog steeds niets negatiefs te melden. En eigenlijk wordt ik er alleen maar positiever over. Merk steeds nieuw dingetjes. Onlangs merkte ik dat de Swype functie ook erg prettig werkt. Terwijl ik daar in het verleden nooit echt prettig mee kon werken in Android. Werkt gewoon erg snel en voorspelt teksten goed. Het WP toetsenbord is gewoon erg goed. En op de 830 is dat nog net even een stukje beter dan op mijn 8X omdat ie net iets groter is... :)
Dankje voor de foto's, ziet er goed uit! :)

Momenteel heb ik een Xperia SP en die voelt ook gewoon goed en degelijk aan. Ik ben voor dat toestel gegaan vanwege de looks en de goede hardware icm de prijs. Diezelfde combo heeft de 830 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was nog in twijfel tussen de 930 en 830, maar gezien prijsverschil en volgend jaar toch weer een nieuwe, toch de 830 maar genomen als waardige opvolger van m'n 920 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Inmiddels de 830 enkele keren laten vallen (van bureau, van tafel), maar gelukkig geen krasje te zien.
Ik weet, n=1, maar het stemt mij positief over de kwaliteit.
Toch elke keer weer even schrikken bij een val-moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ben nog steeds heel tevreden over mijn 830, maar de beeldkwaliteit valt me toch tegen. Normaal gesproken is het prima, maar bij Netflix en Uitzending gemist vind ik het beeld korrelig. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
coenox schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:04:
Ben nog steeds heel tevreden over mijn 830, maar de beeldkwaliteit valt me toch tegen. Normaal gesproken is het prima, maar bij Netflix en Uitzending gemist vind ik het beeld korrelig. Of zie ik iets over het hoofd?
Nu vond ik op mijn HTC 8X Uitzendinggemist ook niet geweldig, maar ik snap je bedoelt. Youtube vind ik op mijn 8X over het algemeen ook wat scherper, maar dat beeldscherm was ook maar 4.3". En dat toestel was toendertijd ook bijna 100,- euro duurder (met meer plastic/polycarbonaat en minder bouwkwaliteit).

De 830 is gewoon een prima smartphone, maar geen high-end toestel. Dus de specs zijn gewoon wat minder. Daar is de prijs ook naar... ;). Ik vind het prima, want ik doe nu wel ruim een dag met mijn accu... :). De Lumia 830 ziet er wel duurder en degelijk uit en voelt niet goedkoop aan door de dikke alumumium rand. Ik vind bouwkwaliteit eerlijk gezegd toch ook wel een rechtvaardiging voor de prijs van een telefoon, helemaal t.o.v. mijn 8X. Dat wordt niet altijd meegeteld omdat het vaak eerder om technische specs gaat. Onderhuids zijn er gewoon wat besparingen waar je wel of niet mee kunt leven.

Overigens zie ik wel wat verschillen in het functioneren van bepaalde video´s in apps en webpagina´s op de 830 en mijn oude 8X. Met name beeld vergroten naar full screen. Op de HTC ging dat altijd automatisch naar full screen, maar op de 830 moet ik elke keer een 2e keer klikken om full screen te kijken. Dat is met Youtube filmpjes, maar ook met andere webcontent filmpjes via Facebook, Vimeo of Pinkbike e.d. Terwijl op mijn 8X ook WP8.1 draait.

Overigens vraag ik mij wel af hoe het verder met Nokia zal vergaan. De eerste echte Microsoft telefoon zonder Nokia logo is van afgelopen week uitgebracht. Zo lijkt het alsof de 830 nog een laatste "dure" telefoon van Nokia was. Uitwendig premium, maar van binnen niet high-end... Ben benieuwd hoe Microsoft er over 2 jaar voor staat op de mobiele markt. Op zich ben ik ook niet perse een Nokia fan, maar WP kan me wel bekoren.... Met een mooie premium behuizing er om heen zie ik mezelf voorlopig nog wel WP blijven gebruiken... :)

[ Voor 19% gewijzigd door Suntoro op 15-11-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Door de fijne intocht hier moest ik toch wat langer wachten, maar nu aan de slag met de phone.

Eerste wat me opvalt, is de 2/3 kolom optie weggehaald uit Start&Thema? Mijn 920 heeft bijna dezelfde resolutie, maar heeft die optie nog steeds.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
SinergyX schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:21:
Door de fijne intocht hier moest ik toch wat langer wachten, maar nu aan de slag met de phone.

Eerste wat me opvalt, is de 2/3 kolom optie weggehaald uit Start&Thema? Mijn 920 heeft bijna dezelfde resolutie, maar heeft die optie nog steeds.
Klopt. En ik vind dat toch wel jammer. Heb erg moeten wennen aan die ieniemieni tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Die kleine tiles wennen eigenlijk helemaal niet. En dan heb ik niet eens van die dikke vingers... ;). Gebruik ze alleen voor apps die ik minder vaak gebruik. Maar heb momenteel ook alleen maar grotere tiles op mijn startscherm staan (al is dat ook omdat ik ze nu op transparant heb staan vanwege een achtergrond foto).

Ik moet nog even uitzoeken of je alle app tiles transparant kunt maken. Want die van o.a. FB en veel 3rd party apps zijn standaard in ieder geval niet transparant te gebruiken. Als je ze nog niet vast hebt gelegd in je startscherm zijn ze wel semi-transparant overigens (maar dat is ook niet mooi).

Maar vind ik het toch wat rommelig ogen in het startscherm (althans commentaar over lelijk heb ik al een aantal keer te horen gekregen van iOS/Android users. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet mooi en strak ogen.

Edit: Overigens moet ik even terugkomen over dat niet automatisch weergeven van full screen. Dat is niet altijd zo. Verder vind ik resoluties in andere apps als Vevo en Vimeo stukken beter als bijvoorbeeld Uitzending gemist of Youtube. Bepaalde video apps functioneren blijkbaar gewoon (nog) beroerd. Dat viel me op een kleiner scherm blijkbaar minder op... ;). Ik ben meer dan tevree met de 830

[ Voor 19% gewijzigd door Suntoro op 16-11-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Laatst online: 28-02 18:36
Sinds een paar weken de Lumia 830 nu.

Kom van de Sony Xperia ZR.

Dus ik zal ook een beetje de voor en nadelen van WP tov Android bespreken als mensen dat niet vervelend vinden.

Wat mij bevalt:
De premium feeing. Dikke alimunium rand, redelijk gewicht en het lumia scherm voelen erg fijn aan.
De looks en overzichtelijkheid van Windows Phone überhaupt. De chaos van android kennende is dat heel fijn.
Glance optie is ook heel leuk.

Ook wat nadelen:
-Whatsapp vreet batterij waardoor ik heel vaak moet uploaden (Dit is eerder een WP/Nokia/Whatsapp samenwerkingsiussie)
-Vindt een OLED scherm toch fijner met al dat zwart
-Sommige apps mis ik helaas wel, maar had dat kunnen weten natuurlijk (Youtube app (om snel iets op smartTV te kunnen afspelen,Twilight, een goede luisterboekapp, de optie om helderheid goed te kunnen instellen)
-Notification centre is duidelijk nog niet af. Ook mis ik een knop om heel snel cellular aan en uit te kunnen te doen
-Veel gemiste kansen. Waarom wordt de TTLS PAP (eduroam wifi bij vele instellingen) verificatie niet ondersteund? Gaat om honderden miljoenen gebrukers wereldwijd. Waarom komt er geen snelle fix voor stroomvretende whatsapp? Enz.

Ondenks de vele nadelen die ik noem ben ik nog steeds erg tevreden. Ja sommige dingen van android mis ik wel. Maar wilde sowieso al minder nutteloze tijd besteden op mijn smartphone. Dus minder whatsappen is op zich prima. Evenals minder Facebook/Twitter etc.
Het oogt en voelt gewoon heel erg mooi en het is erg overzichtelijk Dat vind ik een enorme pluspunt. De prijs is ook heel belangrijk. Rond de 300 kun je al krijgen. Dat is niks. Zeer betaalbaar alternatief als student. Zit ik ook niet vast aan een veel te duur abbonoment!

Al met al tevreden over deze telefoon, maar wilde de nadelen ook goed benomen. En misschien zijn sommige nadelen heel erg op te lossen en weet ik dat nog niet. Dus tips zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 16:57
Twieeker schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:51:
Sinds een paar weken de Lumia 830 nu.

Kom van de Sony Xperia ZR.

Dus ik zal ook een beetje de voor en nadelen van WP tov Android bespreken als mensen dat niet vervelend vinden.

Wat mij bevalt:
De premium feeing. Dikke alimunium rand, redelijk gewicht en het lumia scherm voelen erg fijn aan.
De looks en overzichtelijkheid van Windows Phone überhaupt. De chaos van android kennende is dat heel fijn.
Glance optie is ook heel leuk.

Ook wat nadelen:
-Whatsapp vreet batterij waardoor ik heel vaak moet uploaden (Dit is eerder een WP/Nokia/Whatsapp samenwerkingsiussie)
-Vindt een OLED scherm toch fijner met al dat zwart
-Sommige apps mis ik helaas wel, maar had dat kunnen weten natuurlijk (Youtube app (om snel iets op smartTV te kunnen afspelen,Twilight, een goede luisterboekapp, de optie om helderheid goed te kunnen instellen)
-Notification centre is duidelijk nog niet af. Ook mis ik een knop om heel snel cellular aan en uit te kunnen te doen
-Veel gemiste kansen. Waarom wordt de TTLS PAP (eduroam wifi bij vele instellingen) verificatie niet ondersteund? Gaat om honderden miljoenen gebrukers wereldwijd. Waarom komt er geen snelle fix voor stroomvretende whatsapp? Enz.
Ik zal je op weg proberen te helpen:

Voor het afspelen naar je smart TV hebben we echt een serieus goede app genaamd 'Tubecast'. Ik zou zeggen probeer het eens.

Voor wat betreft je Whatsapp probleem, ja dat klopt en ik zou er niet vanuit gaan dat dit snel wordt opgelost. Whatsapp gebruikt al sinds WP 7.x veel stroom en gebruikt nog steeds veel stroom, dus verwacht niet dat dit snel opgelost zou worden. Wel las ik dat je meerdere keren per dag moet opladen, dat zou op zich niet moeten, tenzij je echt meerdere uren per dag zit te appen/browsen/gamen, dan wil het wel snel gaan inderdaad. De accu moet toch een 5 inch 720p scherm van stroom voorzien. Je zou in 'batterijbesparing' kunnen kijken welke apps de meeste stroom gebruiken.

Helderheid staat op 'automatisch' neem ik aan? Waarom zou je dat zelf willen instellen?

Cellular aan-/uitknop schijnt in de volgende update te komen (WP 8.1 update 2)

[ Voor 13% gewijzigd door Sonny7 op 17-11-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Twieeker schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:51:
-Veel gemiste kansen. Waarom wordt de TTLS PAP (eduroam wifi bij vele instellingen) verificatie niet ondersteund? Gaat om honderden miljoenen gebrukers wereldwijd.
Eduroam werkt uitstekend op mijn 920 en 1520 en gebruikt daarvoor PEAP MS-CHAP v2 (heb alleen geen studentenaccount, maar dat zou op dit niveau niet uit moeten maken lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nu een SD kaartje erbij gedaan waarop enkel mijn foto's komen (rest gaat op intern geheugen), het is een class 6 (niet supersnel, maargoed wel een genuine), maar valt me op dat de camera dan opeens een stuk trager opent en foto's maakt.

Dacht eerst dat het die Nokia Storyteller was, dus alles weggehaald, maar blijft vertraagt openen en foto's maken. Als ik dan opslag terug zet naar intern, werkt het een stuk sneller.

Werkt dit enkel 'snel' met een class10? (niet zo'n ebay ding, maar een echte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Ik heb deze erin zitten, Samsung MicroSDHC Evo 32GB en merk geen verschil met opstarten van de camera app

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb de afgelopen wat filmpjes gemaakt op 2 concerten. Mn vriendin heeft dat ook gedaan met d'r Z3 compact. De foto's van de Z3 waren in het donker wat scherper denk ik, maar de filmpjes van m'n Lumia 830 waren duidelijk beter:

Linkin Park - Numb
Pennywise - Bro Hymn
Rise Against - Ready To Fall
Rise Against - Audience Of One
Rise Against - People Live Here

Vooral de qualiteit van het geluid viel me heel erg mee, gezien de hoeveelheid geluid die er was bij het filmen

[ Voor 14% gewijzigd door tomsassen op 19-11-2014 15:54 ]

• Suntoro
Zojuist ook een Qi charger uit China ontvangen.

http://www.ebay.co.uk/itm...26sd%3D151342823062&rt=nc

Maar volgens mij is ie niet goed. Half uurtje er op gelegd, maar maar 85% zit ik nu op 73%.... Ik dacht dat ie de accu zou opladen en niet leegtrekken.... Ook maakt ie een vreemd geluid of dat moet die accu zijn die staat te borrelen o.i.d. Hij geeft wel aan dat ie laadt, maar dat gebeurd volgens mij niet...

Kan nooit goed zijn wat ik hoor. Straks ontploft die accu....

Ik had ik niet teveel moeten verwachten van die paar euro's... Misschien toch maar een dedicated charger aanschaffen.

EDIT: Nog maar eens er op gelegd... Inmiddels laadt ie wel op en ik hoor nu ook geen rare geluiden... Vanavond maar eens kijken of ie verder goed op laadt... Waarschijnlijk kwam het geluid toch uit de accu, anders zou ik ook niet weten waar het vandaan moet komen. Lijkt me niet dat er mechanische onderdelen in de lader zitten (of wel??). Een Li-ion accu zou kunnen ontploffen, want dat is regelmatige gebeurd bij Chinese accu's om het verleden. Daarom was ik toch een beetje huiverig voor de geluiden die ik hoorde. Bij verkeerd laden kan een Li-ion accu ook ontploffen....

[ Voor 48% gewijzigd door Suntoro op 20-11-2014 18:48 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

koop NOOIT die brol uit China man. Of is die paar euro het waard dat je huis binnenkort in de fik staat? Je zou niet de eerste zijn waar de charger van gaat fikken hoor.... Maar goed, je doet maar :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb zojuist mijn 830 binnen gekregen. Nu zie ik een klein beetje backlightverlichting weglekken aan de onderkant van mijn scherm en en aluminium rand. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Ligt het nu aan mij of is Mixradio nu gewoon een goed alternatief voor de gratis Spotify variant... Kwam er vandaag aps achter dat ik gewoon random playlists kan afspelen op de 830. Op mijn Ultrabook met W8.1 kan ik alleen 30s clips nummer beluisteren via Mixradio... Daar kan ik wel een 7 dagen proefabonnement afsluiten met onbeperkte mogelijkheden...

Op de Lumia kan ik 6x skippen binnen het uur (net zoiets als bij Spotify). Is de Mixradio op de Lumia nu ook een proefversie of blijft het zoals het is.... Op de Lumia 830 heb ik namelijk geen melding gekregen dat het een zoveel dagen proefversie was. En Mixradio staat er al vanaf het begin dat ik 830 op geïnstalleerd. Alleen gebruikte ik de gratis Spotify (incl. reclame) om muziek te streamen...

Overigens op mijn HTC 8X kan ik Mixradio niet eens in de Store vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Ik gebruik MixRadio nu al bijna een jaar en heb nog geen melding gehad over betalen of iets dergelijks. Maar misschien dat ik dat na een jaar wel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04:01
Op Nokias is het naar mijn weten gewoon een standaard app en gratis te gebruiken. Ook kun je offline mixen downloaden. Ik vind het op de 930 in ieders geval een topsysteem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
soskes schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:50:
Op Nokias is het naar mijn weten gewoon een standaard app en gratis te gebruiken. Ook kun je offline mixen downloaden. Ik vind het op de 930 in ieders geval een topsysteem!
Je betaalt alleen voor MixRadio+. Voor 3,99 krijg je dan een hogere kwaliteit en kun je geloof ik vaker slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
]Haha nu.nl laat weer zich van hun beste kant zien... Wat is dit slecht zeg.
Conclusie

Als ik de Lumia 830 als een vlaggenschip beoordeeld met een dito prijskaartje is het toestel geen hoogvlieger. De resolutie is net te laag, de rekenkracht net niet maximaal, de camera net niet de beste en Windows Phone net niet volwassen genoeg.

De Lumia 830 kost echter een stuk minder dan de high-end concurrenten en daarmee doet Nokia waar het de afgelopen jaren goed in is geworden: overtuigen met een zeer degelijk toestel met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Camera is beter dan vele high end Smartphones en het OS niet volwassen genoeg??

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 22-11-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vlaggenschip... wat is de 930 dan? USS Enterprice? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Maar hebben jullie de reacties gezien? Review(er) wordt aan alle kanten afgekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Nou zeg lees het nu pas op nu.nl. Slechtere reviews ben ik nog niet tegen gekomen. Gelukkig spreken de reacties voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Wie leest er nou nog op nu.nl als je een beetje behoefte hebt aan goede informatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
mathelicious schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:46:
Wie leest er nou nog op nu.nl als je een beetje behoefte hebt aan goede informatie??
Ik niet, maar er zijn zat mensen die dat wel doen en daarbij reviews als deze geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Ach ja, het is Nu.nl maar.... ;). Maar juist omdat Nu.nl erg populair is als nieuwssite bij het grote publiek neemt het grote publiek (de RTL kijker die info aan)... Dan is het niet terecht dat een produkt verkeerd neergezet wordt... Al zijn de reviews op Nu.nl ook niet helemaal

Maar weer even terug naar WP op de 830. Is er al wat bekend over Cortana in het Nederlands? Ik zat sinds gister eens wat te spelen met Cortana. Eigenlijk werkt het best goed (want over Bing was ik sowieso al erg tevreden), alleen jammer dat ik Engels tegen haar moet praten. En wat bepaalde settings op Engelstalig gezet moet worden... Op de Xbox One krijg/heb je geloof wel Nederlandstalige spraakherkenning. Verder heeft ze moeite om mijn naam goed uit spreken op zijn Nederlands, ook al kun je laten horen hoe je het moet uitspreken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Laatst online: 28-02 18:36
Sonny7 schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:29:
[...]

Ik zal je op weg proberen te helpen:

Voor het afspelen naar je smart TV hebben we echt een serieus goede app genaamd 'Tubecast'. Ik zou zeggen probeer het eens.

Voor wat betreft je Whatsapp probleem, ja dat klopt en ik zou er niet vanuit gaan dat dit snel wordt opgelost. Whatsapp gebruikt al sinds WP 7.x veel stroom en gebruikt nog steeds veel stroom, dus verwacht niet dat dit snel opgelost zou worden. Wel las ik dat je meerdere keren per dag moet opladen, dat zou op zich niet moeten, tenzij je echt meerdere uren per dag zit te appen/browsen/gamen, dan wil het wel snel gaan inderdaad. De accu moet toch een 5 inch 720p scherm van stroom voorzien. Je zou in 'batterijbesparing' kunnen kijken welke apps de meeste stroom gebruiken.

Helderheid staat op 'automatisch' neem ik aan? Waarom zou je dat zelf willen instellen?

Cellular aan-/uitknop schijnt in de volgende update te komen (WP 8.1 update 2)
Dankjewel.

Tubecast is een goede tip! _/-\o_

Wat helderheid betreft, ik vond het tof dat ik met Twilight/F.Lux de helderheid heel laag kon zetten op Android.
Overigens heb ik bij settings/display gevonden dat ik de helderheid ook met zo'n balkje kan instellingen en ik kan de kleurtemperatuur een stuk geler/roder maken.
Hiermee benader ik wel het effect van Twilight en F.lux en dat is dus heel fijn! (hoewel ik de helderheid s nachts het liefst nog iets lager zou willen hebben).

Batterij doseren lukt al iets beter. Heb ook gewoon mijn lader bij mij en op zich gaat ie prima mee. Ja wel jammer van Whatsapp, maar weinig aan te doen. :P

Ook het feit dat ik Eduroam er werkend op heb gekregen scheelt nu veel.

Denk dat ik niet snel terug ga naar Android eerlijk gezegd. :P

• alex.b
  • Laatst online: 08-09 17:24
Zou graag 2 maal een 830 en 2 maal de DT-910 (allemaal wit) willen aanschaffen, weet iemand of er binnenkort een leuke actie komt in deze richting of een leuke aanbieding weet? De 830 gaat al richting de 300 euro maar die laadplankjes zijn relatief gezien (plastic, spoeltje, nfc tag, voeding, meer is het niet) wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Aangenaam verrast door de Lumia 830. Vandaag ontvangen ter vervanging van mijn iPhone. Bouwkwaliteit is echt super. Scherm is mooier dan ik gedacht had en ook de geluidskwaliteit tijdens het bellen is echt heel goed. Moet nog wel even kijken hoe ik PayPal gekoppeld krijg. Ik voeg altijd saldo type via ideal, maar hij vraagt om een credit kaart.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Heeft de zwarte Lumia 830 eigenlijk wel dezelfde aluminium randen als de witte, groene en oranje variant? Ik zie op sommige filmpjes ook een 830 met een zwarte aluminium rand. Dat zou ik toch jammer vinden. Als de telefoon zwarte randen heeft dan bestel ik de witte variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Zwarte heeft zwarte rand, inderdaad minder mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
mathelicious schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:12:
Zwarte heeft zwarte rand, inderdaad minder mooi
Bah.
Het liefst zou ik een oranje variant hebben en nog een zwarte cover bijbestellen, maar ik kan nergens een fatsoenlijke site vinden om covers te bestellen. Zijn die zo slecht leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Grappig. Ik heb een van origine zwart toestel gekocht en er zit nu een oranje achterwand op. Het antraciet geanodiseerd aluminium combineert juist heel mooi met oranje.

Mogelijk via Nokia zelf te bestellen. De mijne komt van Ebay UK.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkoos Hardware.Info samen vijf andere telecomsites de beste toestellen van het afgelopen jaar op het gebied van algehele prestaties en prijs-kwaliteitverhouding.
Met een Award voor de Lumia 830 (en 930)

http://nl.hardware.info/t...este-smartphones-van-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
smallblock schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:11:
Grappig. Ik heb een van origine zwart toestel gekocht en er zit nu een oranje achterwand op. Het antraciet geanodiseerd aluminium combineert juist heel mooi met oranje.

Mogelijk via Nokia zelf te bestellen. De mijne komt van Ebay UK.
De Microsoft Store heeft alleen covers voor de 630 en 930 vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb een groene voor mijn vrouw en een oranje voor mezelf besteld op eBay. Ziet er origineel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zwikkie covers gekocht op Ebay, best aardige kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

SinergyX schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:56:
Ik heb zwikkie covers gekocht op Ebay, best aardige kwaliteit :)
Degene die ik bedoel zijn gewoon originele Nokia covers met wireless charging, ook op Ebay

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Nokia-Lumia-830-Orange-Battery-Cover-With-Qi-00812N0-/400796879961?pt=UK_Replacement_Parts_Tools&hash=item5d515b0c59

[ Voor 36% gewijzigd door smallblock op 09-12-2014 00:12 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is er enig probleem te voorzien bij het bestellen van een L830 via amazon.de ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooh de normale backcover? Heb ik je verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
SinergyX schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:50:
[...]

Ooh de normale backcover? Heb ik je verkeerd begrepen.
Precies. Ik heb ze bij dezelfde aanbieder besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
coenox schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:20:
[...]

Precies. Ik heb ze bij dezelfde aanbieder besteld.
Ik ook, ging perfect. Ik heb alleen de Nokia 830 niet meer in mijn bezit. Dus aan de cover heb ik niet veel meer :+ Oranje is wel een hele vette kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
BillSpaarbank schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:50:
[...]

Ik ook, ging perfect. Ik heb alleen de Nokia 830 niet meer in mijn bezit. Dus aan de cover heb ik niet veel meer :+ Oranje is wel een hele vette kleur.
Overgestapt op een 930?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dat is waarschijnlijk wel het plan. Al twijfel ik over het Amoled scherm. In het verleden wat problemen gehad met het inbranden van schermen. Maar de 930 is prachtig.

Momenteel gebruik ik nog een iPhone 5s, maar wat ik van Windows Phone heb gezien is het zeker een waardige opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
Ik heb af en toe een wifi die geen netwerken vindt, en reboots in idle stand,
niet vaak, maar toch wel af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PeterBezemer schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:09:
Ik heb af en toe een wifi die geen netwerken vindt, en reboots in idle stand,
niet vaak, maar toch wel af en toe...
Reboots heb ik niet, problemen met wifi af en toe wel. Vindt geen netwerken, pas als ik opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Op combiwebshop te koop voor 295... Doen?
Geen ervaring met deze shop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
coenox schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:10:
[...]

Reboots heb ik niet, problemen met wifi af en toe wel. Vindt geen netwerken, pas als ik opnieuw opstart.
inderdaad, en bij de reboot moet ik hem een beetje helpen, want hij sluit dan soms ook niet af...
beetje jammer...
zou het een fout in CPU throttling zijn?
heb het nl. meestal vanuit idle
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste