Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor de mensen die zich afvragen hoe de camerakwaliteit is heb ik een kleine selectie gemaakt van foto's en op Onedrive geplaatst
https://onedrive.live.com...-EdzY&ithint=folder%2cjpg
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
***edit***
Kan iemand mij vertellen of de synchronisatie van Google kalender goed werkt met de L830 ?
[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 14-12-2014 13:08 ]
opzich wel, je weet het alleen nooit zeker met google, die willen nogal eens e.e.a. blokkeren...Albert020 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:17:
Kan iemand mij vertellen of de synchronisatie van Google kalender goed werkt met de L830 ?
Tip: gebruik 'Cal', een kalender app die heel goed werkt...
Van staples gekocht. 301 euro - 12 euro nieuwsbrief korting - 3,5% via shopkorting en -3% via cash back van men Visa.
Komt op 270 netto ongeveer. Lijkt me netjes.
Nu alleen wachten op de nano-SIM van men provider...
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Beter dan True Calendar 8 ?PeterBezemer schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:06:
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Bedankt voor de tip !PeterBezemer schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:06:
[...]
opzich wel, je weet het alleen nooit zeker met google, die willen nogal eens e.e.a. blokkeren...
Moest je nog extra betalen voor die nano-sim ?daffie82 schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:40:
Heb de 830 in het bezit.
Van staples gekocht. 301 euro - 12 euro nieuwsbrief korting - 3,5% via shopkorting en -3% via cash back van men Visa.
Komt op 270 netto ongeveer. Lijkt me netjes.
Nu alleen wachten op de nano-SIM van men provider...
Gaat men provider gratis opsturen (medion mobile)Albert020 schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:10:
Moest je nog extra betalen voor die nano-sim ?
Bij Vodafone doen ze dat dus niet, alleen bij verlening met toestel.daffie82 schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:12:
[...]
Gaat men provider gratis opsturen (medion mobile)
Maar aangezien ik de L830 los koop moet ik zelf de nano-sim betalen.
Laat mijn ouwe micro-sim wel op maat knippen.....
[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 15-12-2014 22:56 ]
Via de chat heb ik het 2 keer voor elkaar gekregen een gratis nano sim te krijgenAlbert020 schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:55:
[...]
Bij Vodafone doen ze dat dus niet, alleen bij verlening met toestel.
Maar aangezien ik de L830 los koop moet ik zelf de nano-sim betalen.
Laat mijn ouwe micro-sim wel op maat knippen.....
Tijd van werken, tijd van rusten
ik kan er 2 dagen mee doen,Albert020 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:54:
Hoe lang gaat de accu bij gemiddeld gebruik mee ?
- ik gebruik geen 3/4g
- wel wifi
- af en toe een klein spelletje
- bluetooth in de auto
tip: koop een wireless charging plate
heb wel af en toe last van dat de wifi vastloopt en dat ik opnieuw moet opstarten, dat schijnt bij meer mensen voor te komen, dus ik hoop dat daar nog een (sofware/firmware)fix voor komt
ik heb t-mob, kost een nieuwe sim een paar eurootjes, dus heb mijn micro zelf naar nano geknipt, gewoon met een schaar. micro is wel iets dikker dan nano, maar het past en werkt (op eigen risico)
[ Voor 14% gewijzigd door PeterBezemer op 16-12-2014 10:03 ]

Ik heb gewoon mijn micro sim handmatig geknipt naar nano, beetje steady hand lukt dat aardig
[ Voor 47% gewijzigd door SinergyX op 16-12-2014 10:13 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die accuduur ziet er zeer goed uit !SinergyX schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:12:
Dit is zonder Wifi (staat in principe altijd uit, behalve als ik direct verbinding wil maken met mn Xbox), beetje browsen, email, WA en foto's maken.
[afbeelding]
Ik heb gewoon mijn micro sim handmatig geknipt naar nano, beetje steady hand lukt dat aardig
Ik had een mini sim, die al geknipt was van een gewone sim.PeterBezemer schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:01:
dus heb mijn micro zelf naar nano geknipt, gewoon met een schaar. micro is wel iets dikker dan nano, maar het past en werkt (op eigen risico)
Dit hadden me 2 winkels echt afgeraden om dit te (laten) knippen naar nano...
daffie82 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:35:
[...]
Ik had een mini sim, die al geknipt was van een gewone sim.
full-size SIM (1FF), mini-SIM (2FF), micro-SIM (3FF) en nano-SIM (4FF)
gewone sim? ;-)
Origineel had ik een full size SIM ja, die ik destijds geknipt had naar een MINI sim voor mijn NOKIA 700.PeterBezemer schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:53:
[...]
[afbeelding]
full-size SIM (1FF), mini-SIM (2FF), micro-SIM (3FF) en nano-SIM (4FF)
gewone sim? ;-)
Dus knippen naar een nano sim was nu geen optie.
Wowww, bij Vodafone kost een Nano-Sim 20 euro !!!!daffie82 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:55:
[...]
Origineel had ik een full size SIM ja, die ik destijds geknipt had naar een MINI sim voor mijn NOKIA 700.
Dus knippen naar een nano sim was nu geen optie.
Laat die van mij dus even bij de Mediamarkt bij knippen...
Tijd dat je naar een andere provider gaat, zou ik zeggen...Albert020 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:26:
[...]
Wowww, bij Vodafone kost een Nano-Sim 20 euro !!!!
Apart, ik kon mijn van simkaart (mini, geknipt tot micro) gewoon gratis omwisselen voor een nana simkaart bij een Vodafone Citypoint...Albert020 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:26:
[...]
Wowww, bij Vodafone kost een Nano-Sim 20 euro !!!!
+3Jorizzz schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:12:
[...]
Apart, ik kon mijn van simkaart (mini, geknipt tot micro) gewoon gratis omwisselen voor een nana simkaart bij een Vodafone Citypoint...
Ook drie keer gedaan dus, zonder problemen.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ja, voor 20 euro kom ik 4 maanden verder.
Vind ik absurd veel voor even een sim te sturen per post.
zoals eerder gezegd, gewoon via de online chat regelen.daffie82 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:23:
[...]
Tijd van werken, tijd van rusten
Ik niet eens de maanddaffie82 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:23:
Edit, T-Mobile rekent ook 20 euro, beide zien het blijkbaar als 'gestolen/kapotte' simkaart.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 16-12-2014 15:05 ]
Net even bij Vodafone shop geweest en kan daar gratis een nano-sim ophalen,SinergyX schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:00:
[...]
Ik niet eens de maandMaar alles via deze manier aanvragen kost belachelijk veel, simlock verwijderen, simkaartje, natuurlijk ook niet slim vooraf naar andere opties te kijken. (ik kreeg gewoon de optie om een nieuwe te krijgen bij verlenging van mijn abbo).
Edit, T-Mobile rekent ook 20 euro, beide zien het blijkbaar als 'gestolen/kapotte' simkaart.
beetje raar dat ze online dan 20 euro durven te vragen !
***edit***
Zo heb sinds vandaag ook een Lumia 830.
Moet zeggen dat het echt een heel strak toestel is,
super mooi scherm mooi dun en niet te zwaar, zeer blij mee !
Heb overigens de nano-sim gratis kunnen ophalen bij de Vodafone Store
[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 16-12-2014 20:53 ]
Toen ik vorig jaar mijn 925 kocht heb ik ook mijn sim laten knippen. 3 maanden later deed die sim niets meer en ben ik naar de T-Mobile toko gelopen. 5 minuten later liep ik met een nieuwe geactiveerde microsim naar buiten. Kostenloos.SinergyX schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:00:
[...]
Ik niet eens de maandMaar alles via deze manier aanvragen kost belachelijk veel, simlock verwijderen, simkaartje, natuurlijk ook niet slim vooraf naar andere opties te kijken. (ik kreeg gewoon de optie om een nieuwe te krijgen bij verlenging van mijn abbo).
Wellicht dat inmiddels hierin wijzigingen zijn aangebracht, maar het heeft dus niet altijd geld gekost.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Zie mijn bericht boven, bij een Vodafone toko kun je een Nano sim gratis ophalen.....max schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:10:
[...]
Toen ik vorig jaar mijn 925 kocht heb ik ook mijn sim laten knippen. 3 maanden later deed die sim niets meer en ben ik naar de T-Mobile toko gelopen. 5 minuten later liep ik met een nieuwe geactiveerde microsim naar buiten. Kostenloos.
Wellicht dat inmiddels hierin wijzigingen zijn aangebracht, maar het heeft dus niet altijd geld gekost.
btw heb de L830 nu een paar dagen en moet zeggen dat WP8.1
toch echt een stuk soepeler loopt dan Android !
[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 19-12-2014 12:56 ]
Nogal lastig om bij een Vodafone winkel een T-Mobile abo-sim te wisselen.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dat gaat idd niet lukkenmax schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:09:
Ik praat over T-Mobile.
Nogal lastig om bij een Vodafone winkel een T-Mobile abo-sim te wisselen.
Als ik zoek via internet krijg ik een bericht dat de Lumia camera app niet beschikbaar is in de store
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
Overigens vind ik de Nokia Camera app super werken... Echter kan ik die nu ook niet meer vinden in de store... Het lijkt erop dat Microsoft de naam Nokia overal aan het weghalen is. Uiteindelijk zal die ook wel uit apps verdwijnen bij updates van die apps. Om Nokia van mijn telefoon te halen zal Microsoft meer moeite moeten doen. Eigenlijk is de 830L toch ook wel een afsluiting van een hoofdstuk van Nokia... Jammer dat ze verder gaan met Android.
***edit***
Heb zelf gekozen voor de: Nillkin Tempered Glass 9H Nano
[ Voor 33% gewijzigd door Albert020 op 20-12-2014 16:16 ]
Aha bedankt! We moeten nog even afwachten dusrhuijben schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:06:
@RamX: De 'nieuwe Lumia Camera' app vereist (en is onderdeel van) een nieuwere versie van 'Denim' dan die meegeleverd is op de Lumia 830. Als ik het goed begrepen heb wordt die in een aantal landen nu al uitgerold, dus hij zal nu hopelijk ook wel redelijk snel hier uitkomen.
Kan het zijn dat ik deze update al gehad heb? (België)rhuijben schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:06:
@RamX: De 'nieuwe Lumia Camera' app vereist (en is onderdeel van) een nieuwere versie van 'Denim' dan die meegeleverd is op de Lumia 830. Als ik het goed begrepen heb wordt die in een aantal landen nu al uitgerold, dus hij zal nu hopelijk ook wel redelijk snel hier uitkomen.
Ben zeker dat ik een update van Denim gezien heb bij het eerste gebruik paar dagen geleden. (heb hem wel nog maar sinds vrijdag)
Ben jij hier tevreden van? Had deze ook besteld (10euro @china) , maar om dat de 830 blijkbaar licht 'curved' aan de zijkanten van het scherm vond ik de screen protector helemaal niet goed zitten aan de zijkanten.Albert020 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:40:
Wat voor screenprotector of tempered glass gebruiken jullie voor de L830 ?
***edit***
Heb zelf gekozen voor de: Nillkin Tempered Glass 9H Nano
Heb deze direct eraf gedaan en weggesmeten.
Tevreden over de accuduur, screenprotector heb ik nog niet binnen,StatQ schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:58:
[...]
Ben jij hier tevreden van? Had deze ook besteld (10euro @china) , maar om dat de 830 blijkbaar licht 'curved' aan de zijkanten van het scherm vond ik de screen protector helemaal niet goed zitten aan de zijkanten.
Heb deze direct eraf gedaan en weggesmeten.
hoop dat ie dan wel past, anders trek ik hem er ook gelijk weer af !
***edit***
Btw, bij welke koper had jij deze protector gekocht ?
[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 23-12-2014 16:17 ]
Dit is mijn beste tijd, bijzonder hoe lang dat ding gewoon door kan gaanAlbert020 schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:50:
Ben uitzonderlijk tevreden met de accuduur van de L830
[afbeelding]

Verwijderd
Maar op zich een prima toestel en ben er eigenlijk wel heel tevreden mee.
Alleen zoek me nu gek op het internet (kan helaas nog niet het goede antwoord vinden) hoe koppel je je telefoon aan een car kit, nee ik vraag het niet goed. Telefoon verbinden via Bluetooth is in beide auto's geen probleem (RNS310 VW en een Eclipse navigatie systeem) maar het telefoonboek over laden lukt gewoon niet. Terwijl dit bij een I Phone of Samsung telefoon helemaal geen probleem is.
Ik denk dat dit niet mogelijk is, alleen kan hier nergens iets over vinden op het internet, hoe doen andere mensen dit?
Als dit niet mogelijk is, vindt ik dit wel een tekortkoming van dit verder super mooie fijne toestel.
Ik heb bij deze seller gekochtAlbert020 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:29:
[...]
***edit***
Btw, bij welke koper had jij deze protector gekocht ?
http://www.ebay.com/itm/N...ageName=ADME:L:OC:BE:3160
Werkt op zich makkelijk en goed zonder luchtbubbels etc maar ik had aan de rand zo'n 3mm die niet perfect tegen het glas plakte. En dat stoorde mij omdat de 830 op zich zo'n mooi toestel is.
Heb ik toch een andere dan jou, heb dezeStatQ schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:02:
[...]
Ik heb bij deze seller gekocht
Werkt op zich makkelijk en goed zonder luchtbubbels etc maar ik had aan de rand zo'n 3mm die niet perfect tegen het glas plakte. En dat stoorde mij omdat de 830 op zich zo'n mooi toestel is.
Als deze wel goed past laat ik het je weten, heb um nog niet binnen !
Ik denk eerder dat het tekortkoming is van je VW met gedateerde hardware/software en dat WP niet volledig ondersteund wordt... En dat is niet alleen met autoapparatuur want diverse app makers laten WP ook nog steeds links liggen. Android en iOS is vaak geen probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:20:
Alleen zoek me nu gek op het internet (kan helaas nog niet het goede antwoord vinden) hoe koppel je je telefoon aan een car kit, nee ik vraag het niet goed. Telefoon verbinden via Bluetooth is in beide auto's geen probleem (RNS310 VW en een Eclipse navigatie systeem) maar het telefoonboek over laden lukt gewoon niet. Terwijl dit bij een I Phone of Samsung telefoon helemaal geen probleem is.
Ik denk dat dit niet mogelijk is, alleen kan hier nergens iets over vinden op het internet, hoe doen andere mensen dit?
Als dit niet mogelijk is, vindt ik dit wel een tekortkoming van dit verder super mooie fijne toestel.
Zelf heb ik geen geavanceerde systeem in mijn auto, dus alleen bellen en gebeld worden vind ik voldoende. Maar in de Toyota Yaris Verso van mijn ouders wordt het telefoonboek gewoon ingeladen en zie ik wie er belt. Internet of andere functies heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk...
Misschien dat er updates mogelijk zijn voor je auto apparatuur (alleen geen idee of dat dan gaat helpen).
Ik heb op dit moment de beschikking over een VW met een BT6380 systeem, werkt allemaal normaal incl. inladen van telefoonboek.Suntoro schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:31:
[...]
Ik denk eerder dat het tekortkoming is van je VW met gedateerde hardware/software en dat WP niet volledig ondersteund wordt... En dat is niet alleen met autoapparatuur want diverse app makers laten WP ook nog steeds links liggen. Android en iOS is vaak geen probleem.
Zelf heb ik geen geavanceerde systeem in mijn auto, dus alleen bellen en gebeld worden vind ik voldoende. Maar in de Toyota Yaris Verso van mijn ouders wordt het telefoonboek gewoon ingeladen en zie ik wie er belt. Internet of andere functies heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk...
Misschien dat er updates mogelijk zijn voor je auto apparatuur (alleen geen idee of dat dan gaat helpen).
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door coenox op 24-12-2014 13:28 ]
Heb ik toch een andere dan jou, heb dezeStatQ schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:02:
[...]
Ik heb bij deze seller gekocht
Heb hem binnen maar heb het zelfde probleem als jij,Albert020 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:23:
[...]
Heb ik toch een andere dan jou, heb deze
Als deze wel goed past laat ik het je weten, heb um nog niet binnen !
balen hoor, maar heb jij inmiddels al een gevonden die wel goed blijft zitten
P.S.
Zijn er misschien andere L830 gebruikers die een goed passende Tempered Glass protector gebruiken ?
[ Voor 43% gewijzigd door Albert020 op 30-12-2014 18:08 ]
http://www.skinomi.com/nokialumia7301.html
Zit nu al een half jaar probleemloos op een 930
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Goede tip, geen nadelen in vergelijking met geen screen protector?dreameater schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:26:
Dit is top spul!
http://www.skinomi.com/nokialumia7301.html
Zit nu al een half jaar probleemloos op een 930
Maar voor de L830 is dit volgens mij geen Tempered Glass ?daffie82 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:14:
[...]
Goede tip, geen nadelen in vergelijking met geen screen protector?
Het is namelijk een Matte Screen Protector
[ Voor 21% gewijzigd door Albert020 op 31-12-2014 12:18 ]
Dan pak je toch gewoon deze?Albert020 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:16:
[...]
Maar voor de L830 is dit volgens mij geen Tempered Glass ?
Het is namelijk een Matte Screen Protector
http://www.skinomi.com/sk...830-screen-protector.html
Zal eens kijken, denk dat ik hem ga bestellendaffie82 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:27:
[...]
Dan pak je toch gewoon deze?
http://www.skinomi.com/sk...830-screen-protector.html
Hopelijk lukt dat. Ik had laatst een 930 screenprotector besteld bij Skinomi en toen kreeg ik een mail of ik telefonisch contact op kon nemen over de order. Aangegeven dat ik niet kan bellen naar de US en het per mail wilde bespreken. Toen hebben ze de order geannuleerdAlbert020 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:41:
[...]
Zal eens kijken, denk dat ik hem ga bestellen
Kan je die niet op amazon ofzo bestellen?Aghanim schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:49:
[...]
Hopelijk lukt dat. Ik had laatst een 930 screenprotector besteld bij Skinomi en toen kreeg ik een mail of ik telefonisch contact op kon nemen over de order. Aangegeven dat ik niet kan bellen naar de US en het per mail wilde bespreken. Toen hebben ze de order geannuleerd
Je moet echt even de tijd nemen om hem er goed op te krijgen, de eerste dagen daarna heb je nog wel last van super kleine bubbeltjes. Deze moet je gewoon laten zitten en trekken vanzelf weg.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik had ze vooral op mijn werk. Twee weken vrij gehad en geen Wifi crashes. Vandaag weer begonnen, dus ik wacht even af.PeterBezemer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:57:
Ik heb recent geen wifi-crashes meer gehad, meer mensen die dat eerst wel hadden en nu ook niet meer?
Andere vraag: Ik ben van de ouwe stempel
Wat bedoel je precies met wifi-crashes?PeterBezemer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:57:
Ik heb recent geen wifi-crashes meer gehad, meer mensen die dat eerst wel hadden en nu ook niet meer?
Ik heb nu wel recent WIFI-inzicht uitgezet.
Reden : gekende beveiligde netwerken werden meestal niet gebruikt om automatisch connectie naar te maken. Dus ik zat vaak thuis of op het werk zonder WIFI terwijl het wel gewoon beschikbaar is. Ook de laatste tijd meldingen dat er geen verbinding gemaakt kon worden met gekende netwerken (als ik het dan handmatig probeerde).
En bijvoorbeeld thuis ging hij heel vaak automatisch op de mobiele hotspot van mijn provider in plaats van mijn eigen WIFI netwerk.
Heel vaag allemaal...
Nog iemand deze ervaringen? Of een tip hoe het wel goed werkend te krijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 06-01-2015 16:58 ]
wifi blijft dan zoeken, vindt geen netwerken.
Als ik de telefoon vervolgens reboot vindt 'ie ze wel...
Zelfs met WIFI-inzicht op UIT, ging hij nog bij mijn thuis op de hotspot van mijn provider ipv mijn eigen netwerk. Die hotspot is natuurlijk wel mijn eigen gegenereerde hotspot, maar toch is die minder stabiel dus dat wil ik niet.daffie82 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:57:
Ik heb nu wel recent WIFI-inzicht uitgezet.
Reden : gekende beveiligde netwerken werden meestal niet gebruikt om automatisch connectie naar te maken. Dus ik zat vaak thuis of op het werk zonder WIFI terwijl het wel gewoon beschikbaar is. Ook de laatste tijd meldingen dat er geen verbinding gemaakt kon worden met gekende netwerken (als ik het dan handmatig probeerde).
En bijvoorbeeld thuis ging hij heel vaak automatisch op de mobiele hotspot van mijn provider in plaats van mijn eigen WIFI netwerk.
Heel vaag allemaal...
Nog iemand deze ervaringen? Of een tip hoe het wel goed werkend te krijgen?
Heb de hotspot nu verwijderd en nu is het uiteraard opgelost.
Maar moet toch ook anders kunnen?
Ik zou het niet weten. Mijn telefoon kiest thuis ook random voor mijn eigen netwerk of Ziggo Wifispots. Kan me er niet druk om maken. Geldt overigens ook voor de iPhones van mijn kinderen, ook die kiezen random het ene of andere netwerk. Wifi is wifi ... Voor zover ik weet kan je ook bij Android geen voorkeursvolgorde opgeven voor Wifi netwerken. Bij Symbian kon dat trouwens weldaffie82 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:53:
[...]
Zelfs met WIFI-inzicht op UIT, ging hij nog bij mijn thuis op de hotspot van mijn provider ipv mijn eigen netwerk. Die hotspot is natuurlijk wel mijn eigen gegenereerde hotspot, maar toch is die minder stabiel dus dat wil ik niet.
Heb de hotspot nu verwijderd en nu is het uiteraard opgelost.
Maar moet toch ook anders kunnen?
Idd !!
Toch wel een paar dingen die bij Symbian echt wel beter waren.
Maar goed : WIFI is WIFI is in mijn geval dus niet helemaal waar. De hotspots zijn lang niet zo stabiel helaas.
Leuke lamp, overigens !!
ehm, op mijn 830 elke keer melding geen denim terwijl 830 out of the box denim heeft
dus 'werkt' is nog niet helemaal waar...
Hoe heb jij 'm er überhaupt opgekregen? Of is het Lumia Camera Classic?PeterBezemer schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:30:
[...]
ehm, op mijn 830 elke keer melding geen denim terwijl 830 out of the box denim heeft
[ Voor 5% gewijzigd door smallblock op 08-01-2015 15:40 ]
Leuke lamp, overigens !!
Zag pas vandaag dat de app niet werkte en kwam deze workaround. Is ook niet helemaal opgelost. Als de app lang niet opend is moet je de workaround weer gebruiken.
Maar hij start wel snel op... daarna...
handmatig zoeken in de store, werkte gisteren iig. "Lumia Camera", niet de classic of de nokiasmallblock schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:35:
Hoe heb jij 'm er überhaupt opgekregen? Of is het Lumia Camera Classic?
Camera openen met camera knop -> back -> Camera knop weer drukken.PeterBezemer schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:30:
[...]
als je dat elke keer moet doen is je snelheidswinst toch weer een beetje weg...ckk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:58:
Camera openen met camera knop -> back -> Camera knop weer drukken.
dus ik wacht wel op de officiele release
Wil wel eens 1 op 1 vergelijkingen zien...
Kwaliteit van de foto daar gaat het toch om, dat Bluetooth verhaal zal allemaal wel...
Ik heb nu een iPhone 4, maar deze begint nu echt bijna onwerkbaar traag te worden en ik ben iTunes helemaal zat. Mijn vriendin heeft een Lumia 620 (uit mijn hoofd) en mijn pa een Lumia 5xx en die zijn er beide over te spreken. Zeker gezien mijn pa, een complete computer/telefoon leek, eigenlijk direct er mee aan de slag kon. Nu ben ik zelf natuurlijk geen leek, maar dat het zo makkelijk werkt heeft wel voordelen.
Enige waar ik een beetje tegenop zie/zag was de grootte van het toestel, maar een kleiner WP toestel met vergelijkbare specificaties en mogelijkheden is er niet, dus moest ik er maar aan geloven. Zal vast een kwestie van wennen zijn.
Ben reuze benieuwd!
Ooit vond ik 3,5 inch groot zat, maar heb nu ook een 830. Ik vind de grootte erg meevallen, had hiervoor een iPhone 4s, Lumia 800, Lumia 620 en Lumia 920. Voordeel van de 830 is dat ie zo dun en licht is, daardoor pakt ie ondanks de grootte toch lekker vast. Denk dat je er veel plezier aan gaat beleven.PdeBie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:09:
gisteren de Lumia 830 besteld. Kan hem morgen ophalen in de winkel.
Enige waar ik een beetje tegenop zie/zag was de grootte van het toestel, maar een kleiner WP toestel met vergelijkbare specificaties en mogelijkheden is er niet, dus moest ik er maar aan geloven. Zal vast een kwestie van wennen zijn.
Ben reuze benieuwd!
Overigens heb ik nog wel iTunes omdat mijn muziek op een Macbook Air staan. De lumia synchroniseert hier prima mee.
Nokia 730/735?PdeBie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:09:
maar een kleiner WP toestel met vergelijkbare specificaties en mogelijkheden is er niet,
http://www.phonearena.com...umia-735/phones/8855,8891
Ik zie hem ook niet meer in de store, Nokia Camera is de standaard, Lumia Camera classic lijkt precies hetzelfde te doen, de Microsoft Camera is gewoon een basic.daffie82 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:38:
En dan is het maar de vraag of het uberhaupt beter is dan ''Nokia Camera''.
Wil wel eens 1 op 1 vergelijkingen zien...
Kwaliteit van de foto daar gaat het toch om, dat Bluetooth verhaal zal allemaal wel...
Valt me wel op tussen de basic en de Nokia, dat hij bij weinig licht de Nokia/Lumia versie enorm nette foto's maakt. Jammer dat je soms juist 'dat donkere' wil vastleggen, wordt het toch weer een zwaar verlichte foto.
Zit nog wel in twijfel over dat 'live foto' gebeuren, opstarten van je camera duurt een seconde of 2 langer, maar achteraf die stukjes film kijken hoe en waar je de foto maakte, is wel grappig om te zien.
Een 735 is wel 110 euro goedkoper en daar kun je makkelijk een MicroSD-kaartje voor kopen.PdeBie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:21:
'maar' 8GB intern geheugen voor apps etc.) heeft mij de 830 doen aanschaffen
Aangezien ik zaterdag achter mijn 830 ga zou ik deze wel willen in huis halen.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ik heb Lumia camera niet eens op mijn 830 staan. Toch bizar dat je dat handmatig uit de store moet installeren? Ik heb enkel Nokia camera en de MS basic...SinergyX schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:51:
[...]
Ik zie hem ook niet meer in de store, Nokia Camera is de standaard, Lumia Camera classic lijkt precies hetzelfde te doen, de Microsoft Camera is gewoon een basic.
Valt me wel op tussen de basic en de Nokia, dat hij bij weinig licht de Nokia/Lumia versie enorm nette foto's maakt. Jammer dat je soms juist 'dat donkere' wil vastleggen, wordt het toch weer een zwaar verlichte foto.
Zit nog wel in twijfel over dat 'live foto' gebeuren, opstarten van je camera duurt een seconde of 2 langer, maar achteraf die stukjes film kijken hoe en waar je de foto maakte, is wel grappig om te zien.
Maar in de store is het nog niet versie 5 iig...
Lumia camera classic zie ik in de store staan.
Versie 4.9.3
En er staat ook specifiek bij in de store dat als je een 830 hebt je de Lumia camera automatisch ontvangt samen met de Denim update...
Ik kan niet meer volgen
Want volgens de telefoon info zou ik al Denim hebben...
[ Voor 160% gewijzigd door daffie82 op 17-01-2015 16:10 ]
Zeker het terug knopje links onderin vind ik erg wennen. Bij IOS is er een afspraak dat die knop linksbovenin zit en alleen voor 'terug' dient. Bij Windows Phone sluit je er ook apps mee af. Dat is wel erg wennen.
Voor de rest prima telefoon. Lekker licht vooral. Dat is echt heerlijk.
Nadat ik preview for Developers uitgevinkt had, gereboot en liet checken op updates, ontving ik een vrij grote update. Na installatie is de software versie hetzelfde gebleven, echter is Nokia Camera verwijderd en Lumia Camera geïnstalleerd.
Verder op eerste oog geen veranderingen.
Software versie:8.10.14219.341
Firmware: 02040.00019.14484.24002
Lumia Camera: 5.0.1.11
[ Voor 11% gewijzigd door geenstijl op 19-01-2015 20:01 ]
Naar aanleiding van je post naar updates gezocht en inderdaad, er wordt as we speak een update gedownload.geenstijl schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:58:
Volgens mij is bij mij zojuist Denim geïnstalleerd.
Nadat ik preview for Developers uitgevinkt had, gereboot en liet checken op updates, ontving ik een vrij grote update. Na installatie is de software versie hetzelfde gebleven, echter is Nokia Camera verwijderd en Lumia Camera geïnstalleerd.
Verder op eerste oog geen veranderingen.
Software versie:8.10.14219.341
Firmware: 02040.00019.14484.24002
Lumia Camera: 5.0.1.11
De Nokia Camera applicatie is verdwenen en vervangen door Lumia Camera. Het kan aan mij liggen maar heb het idee dat het opstarten van de camera app een stuk sneller gaat.
Inderdaad nieuwe camera en ook meer opties in notificatiecentrum.
Voor de rest zie ik niet veel schokkend.
Hij had wel besloten om allerlei apps opnieuw te installeren die ik verwijderd had (Social app, flipboard, Storyteller, Nokia Mixradio)
Opnieuw eraf gegooid
Dat idee heb ik ook jaTh_mas schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 01:51:
Ik heb de update ook binnen.
De Nokia Camera applicatie is verdwenen en vervangen door Lumia Camera. Het kan aan mij liggen maar heb het idee dat het opstarten van de camera app een stuk sneller gaat.
Leuke lamp, overigens !!
Die Lumia Selfie met zijn effecten vind ik anders maar erg matig. Ik zie hier weinig toegevoegde waarde in moet ik zeggen...MTDjassen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:26:
Dat is ook één van de major features van Denim. Betere camerakwaliteit, sneller opstraten, meer opties.
Hmm. Reden is waarschijnlijk dat ik me ooit op mijn 620 heb aangemeld voor de Developers Preview. Daarna op de 920 en mijn huidige 830 niet meer. Enige speurwerk leverde de volgende link: http://www.nokiapoweruser...need-to-know-this/page/2/coenox schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:02:
Bij mij komt ie binnen, maar lukt de installatie niet. Ik krijg een foutmelding.
Ga de Developers Preview weer installeren en kijken of het dan wel werkt.
<edit>
Developers Preview terugzetten en dan werkt de update.
</edit>
[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 20-01-2015 15:33 ]
Lumia selfie is dan weer geen onderdeel van de Denim update, is gewoon een app die ook voor Denim al in de store stond. Die maakt ook meer gebruik van de front camera en daar moet je, linksom of rechtsom, gewoon minder wonderen van verwachten.daffie82 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:34:
[...]
Die Lumia Selfie met zijn effecten vind ik anders maar erg matig. Ik zie hier weinig toegevoegde waarde in moet ik zeggen...
Het gaat om de camera app (in dit geval Lumia Camera) die veel sneller opstart dan voorheen en geavanceerdere functies heeft.