Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MTDjassen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:40:
[...]

Lumia selfie is dan weer geen onderdeel van de Denim update, is gewoon een app die ook voor Denim al in de store stond. Die maakt ook meer gebruik van de front camera en daar moet je, linksom of rechtsom, gewoon minder wonderen van verwachten.

Het gaat om de camera app (in dit geval Lumia Camera) die veel sneller opstart dan voorheen en geavanceerdere functies heeft.
Ok duidelijk :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:30
Hoe krijg je bij de Lumia Camera app die 'cirkels' waarin je de instellingen (iso, sluitertijd etc.) kan aanpassen, naast elkaar? Ik kan ze wel stuk voor stuk benaderen, maar op een van de screenshots van MS zag ik ze allemaal naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PdeBie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:10:
Hoe krijg je bij de Lumia Camera app die 'cirkels' waarin je de instellingen (iso, sluitertijd etc.) kan aanpassen, naast elkaar? Ik kan ze wel stuk voor stuk benaderen, maar op een van de screenshots van MS zag ik ze allemaal naast elkaar.
Daar is een klein pijltje waar je op kan klikken om het uit te klappen als het ware.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja, dan kom je in de pro mode, dat bedoel je toch?
Maar dan nog kan je maar 1 setting tegelijk bewerken middels die cirkels.

Maar hier zie je die cirkels naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://img.wpxbox.com/Lumia-830-Nokia-Camera-1024x682.jpg

Hoe krijg je dat voor elkaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
In landscape de cameraknop naar links swipen (en in portrait dus naar boven).

[ Voor 26% gewijzigd door MTDjassen op 20-01-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ah top! _/-\o_

MTDjassen: u bent de held van de dag! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 19:14
Vanaf vrijdag zal ik ook eigenaar zijn van de Lumia 830. Ik heb de zwarte versie besteld, vind deze zelf wat mooier.Vervolgens ben ik naar een fysieke winkel van T-Mobile gegaan en kon er gratis een nano simkaart meenemen:).

Ik kom van de Lumia 720 af dus ben er benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Eerste update voor Lumia Camera en selfie is er alweer: V 5.0.2.42

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

smallblock schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:25:
Eerste update voor Lumia Camera en selfie is er alweer: V 5.0.2.42
Klopt, bij Lumia Camera vind ik vooral de keuze in belichting erg gunstig. Als je de uitgebreide functie opzet om je foto te nemen, kan je deze hierna bewerken. Hier kan je dan de intensiteit van de flits bewerken. Erg handig. Auto functie vind ik voor de rest wel goed werken.
Bij Lumia Selfie vind ik het vooral handig dat je met de back camera ook een foto kan maken en dat deze met geluiden zegt of je ongeveer goed staat.
Wel uiteraard de flits uitzetten of je hebt rode ogen (die ik op de telefoon niet wegkrijg)

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 21-01-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Na twee weken de Lumia 830 in m'n bezit te hebben is er vanavond een drukplekje op het scherm gekomen. Valt dit onder de garantie of is dit in dezelfde categorie als valschade? Het is niet heel erg, maar als het scherm op full brightness of volledig zwart/wit is dan is het te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 04-08 02:19
SuikerBrood schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:57:
Na twee weken de Lumia 830 in m'n bezit te hebben is er vanavond een drukplekje op het scherm gekomen.
Drukplekje?
Alszijnde een vlek die je bijvoorbeeld met een bepaalde kleur ziet?
Ik had met mijn 1320 een spierwitte vlek,
je zag hem normaal gesproken niet,
alleen als er een witte achtergrond oid was werd ie zichtbaar.

En is gewoon onder garantie gerepareerd.
Mocht het bij jouw iets anders zijn dan lijkt me dat nog steeds garantiewerk.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Amadeus1966 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:32:
[...]

Drukplekje?
Alszijnde een vlek die je bijvoorbeeld met een bepaalde kleur ziet?
Ik had met mijn 1320 een spierwitte vlek,
je zag hem normaal gesproken niet,
alleen als er een witte achtergrond oid was werd ie zichtbaar.

En is gewoon onder garantie gerepareerd.
Mocht het bij jouw iets anders zijn dan lijkt me dat nog steeds garantiewerk.
Ja zoiets inderdaad.
Misschien dat ik hem dan wel naar Microsoft stuur. Is toch vervelend bij een nieuwe telefoon. Als ik 'm nu twee jaar gehad had maakte het me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
OK, noem me ouwerwets. Maar ik wil graag een case met een polsbandje. Ik heb nog een Nokia 808 waarbij ik het prettig vind om tijdens het fotograferen een polsbandje om te hebben. Geeft me een veilig gevoel. Als ik in het wild (camperen, andere buitenactiviteiten) mijn 830 vast heb, heb ik toch het gevoel dat ie gemakkelijk uit mijn handen kan donderen. Voor de 1020 is er zo'n mooie camera grip. Voor de 830 is er volgens mij niets. Ik behelp me nu met een TPU case waar ik zelf twee gaatjes in geprikt heb. Daar kan een lusje van een polsbandje door. Blijft een beetje behelpen. Is iemand al eens een case tegengekomen die hierin voorziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Niet irl tegengekomen, maar wel bij MobielBereikbaar : http://www.mobielbereikba...lumia-830/hoesjes#!page=3

Lijken stevig genoeg, echter wel 'n beetje blingbling ;)

Maar dat zijn dus wel echt tasjes, waarschijnlijk is dat niet de bedoeling. Heb eigenlijk nog niets gezien, waar 't toestel tijdens fotograferen, etc. in kan blijven zitten.

Valt me nu trouwens pas op, dat er geen accessoires-topic voor deze telefoon is :?

[ Voor 43% gewijzigd door Marly op 28-01-2015 01:09 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wat ik eigenlijk zoek is een case waarbij ik een bandje om mijn pols heb tijdens het fotograferen. Als valbescherming (preventief). Zoiets zou mooi zijn: http://www.dx.com/p/prote...blown-354375#.VMiOR3mGlwY (in dit geval voor de iPhone 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ben benieuwd wanneer de CP-627 Flipshell van Nokia beschikbaar wordt in NL.
http://www.microsoft.com/...orysearch&product=5195670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit momenteel beetje vast met mijn apps te installeren op mijn Lumia 830:
Ik zou graag de app van de belgische voetbalbond, de slimste mens en online banking van bnp paribas fortis afhalen, maar geen enkel van deze app kan ik terug vinden? Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:55:
Hallo,

Ik zou graag de app van de belgische voetbalbond, de slimste mens en online banking van bnp paribas fortis afhalen, maar geen enkel van deze app kan ik terug vinden? Hoe kan dit?
Helaas zijn deze apps niet beschikbaar voor Windows Phone. Om die reden kun je deze apps niet terug vinden in de store.

[ Voor 6% gewijzigd door Krasloos op 28-01-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:02
PdeBie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:43:
Ik heb de zwarte besteld bij Bol.com, komt over 2 weken binnen.
De vel-gekleurde uitvoeringen waren toen wel op voorraad.
Kosten 35,- uit t hoofd.
https://m.bol.com/nl/p/no.../?tpsQuery=/N/0/Ntt/lumia 830 flip/sf/true

[ Voor 12% gewijzigd door hansie_k op 28-01-2015 12:28 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:55:
Hallo,

Vraag het na bij de belgische voetbalbond, de slimste mens en bnp paribas fortis. Ze zullen niet gelijk een app gaan maken, maar hoe vaker de vraag komt hoe eerder ze het zullen overwegen. Ik doe het standaard als ik op mijn werk de mededeling krijg: download de app. Kan dan nooit nalaten om het te melden als er geen Windows Phone app is. Ben al een soort Windows Phone activist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

coenox schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Vraag het na bij de belgische voetbalbond, de slimste mens en bnp paribas fortis. Ze zullen niet gelijk een app gaan maken, maar hoe vaker de vraag komt hoe eerder ze het zullen overwegen. Ik doe het standaard als ik op mijn werk de mededeling krijg: download de app. Kan dan nooit nalaten om het te melden als er geen Windows Phone app is. Ben al een soort Windows Phone activist ;)
Net ook de vraag gesteld voor de BNP Fortis app.

Komaan jongens, allemaal meedoen !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hansie_k schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:25:
[...]

Ik heb de zwarte besteld bij Bol.com, komt over 2 weken binnen.
De vel-gekleurde uitvoeringen waren toen wel op voorraad.
Kosten 35,- uit t hoofd.
https://m.bol.com/nl/p/no.../?tpsQuery=/N/0/Ntt/lumia 830 flip/sf/true
ah top, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je ziet ook wel eens van die flip covers/bescherm hoesjes die aan de achterkant de camera heel erg afschermen, zodat je enkel die 3 kleine bolletjes onder elkaar nog open hebt.
Kan dat eigenlijk kwaad voor de werking van de camera? Of is dat voldoende ''opening'' ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Vandaag, weer een melding voor een update... Volgens mij had ik 2 weken geleden ook al een update.

Maar is nu al wat langer bezig, dus vraag me af wat voor een update ik eigenlijk heb binnengehaald.... Kreeg nu de melding dat er gegevens werden gemigreerd... Die melding heb ik nog nooit had.

Op zich lijkt er weinig veranderd, al lijken apps iets sneller te reageren en laden... Ik dacht eerst dat het scherm ook iets helderder was, maar dat is denk ik gezichtsbedrog. Eigenlijk lijkt er weinig veranderd, maar ik weet al niet meer hoe of mijn telefoon een uur geleden was.

[ Voor 3% gewijzigd door Suntoro op 28-01-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
PdeBie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:43:
Da's nou zo leuk aan internet.... Je kunt dingen in het buitenland bestellen :) Hij zit er bij mij al een weekje of twee omheen. Bevalt op zich goed, toestel wordt er niet dikker van vanwege de geïntegreerde achterkant. Het standaard hoesje van de 930 (uiteraard voor de 930) beschermt dat toestel,echter beter, bij de CP627 blijven de hoeken van het toestel vrij en dus kwetsbaar.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
daffie82 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:55:
[...]

Je ziet ook wel eens van die flip covers/bescherm hoesjes die aan de achterkant de camera heel erg afschermen, zodat je enkel die 3 kleine bolletjes onder elkaar nog open hebt.
Kan dat eigenlijk kwaad voor de werking van de camera? Of is dat voldoende ''opening'' ? :+
Dat is voldoende ;)

--edit--

is het trouwens mogelijk om een tile over de volledige breedte van het scherm te krijgen? Mijn agenda gaat maar 2 tiles breed en dus heb ik nog een derde deel leeg.

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 29-01-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PinokkioTV schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:04:
[...]

Da's nou zo leuk aan internet.... Je kunt dingen in het buitenland bestellen :) Hij zit er bij mij al een weekje of twee omheen. Bevalt op zich goed, toestel wordt er niet dikker van vanwege de geïntegreerde achterkant. Het standaard hoesje van de 930 (uiteraard voor de 930) beschermt dat toestel,echter beter, bij de CP627 blijven de hoeken van het toestel vrij en dus kwetsbaar.
Hoe gaat het met het maken van foto's? Zit het klepje niet in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
PinokkioTV schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:04:
[...]

Deze cover is geschikt voor draadloos laden, maar zou hij dat ook nog zijn als je hem helemaal openklapt? Dus als ik hem in de auto wil gebruiken (Flitsmeister e.d,) in de draadloze houder/lader van Nokia (de CR-200), gaat dat dan werken? Ik vind zowel de flipcase als de autolader namelijk erg interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Antwoord van BNP :

Dit is inderdaad voorlopig niet mogelijk. Er komt wel een webversie van pc banking die wel mogelijk zou zijn op windows. Maar die is nog in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

coenox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:13:
[...]
Hoe gaat het met het maken van foto's? Zit het klepje niet in de weg?
Ik laat de klep naar beneden hangen bij het maken van foto's. Geeft zelfs extra grip vind ik. Overigens is de flip cover wel een stukje dikker aan de achterkant vergeleken met de originele back cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Vandaag de 830 ontvangen, deze bestelt via de Media Markt actie. Komend van iOS met een omweg via Android wilde ik ook Windows weer eens proberen. Nu met de actie werd deze toch heel interessant om kennis te maken de Metro interface.

Eerste indruk, het geheel draait toch wel erg soepeltjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als ik dit hier zo lees dan krijgt de 830 een broertje ( of zusje ) genaamd....830

http://windowsphonedaily....mia-830.html#.VMwj8zg5Ct8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Als dat zo is vraag ik mij af waarom.... Moet Nokia af van al hun 830 behuizing? Ik dacht dat Nokia zou verdwijnen als Windows telefoon. Of heeft Microsoft al de Nokia zooi overgenomen en komt Microsoft met een rebatchete uitgeklede 830 uit.... Dat zou jammer zijn, want het haalt de waarde van huidige Nokia Lumia 830 juist omlaag...

Die uitgeklede iPhones liepen ook voor geen meter. Ik zie er haast nooit iemand mee. En in landen als China (maar ook hier) is het juist een statussymbool om een ''dure'' telefoon te hebben... Aan de andere kant heb je inderdaad niet perse 16Gb nodig in de Lumia 830, zeker niet als je er een lekkere dikke Micro SD kaart in steekt... Of toch veel streamt, want het eigenlijk had ik er niet echt 64Gb extra in hoeven stoppen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zojuist ook mn flipcover binnen gekregen..nog even wennen, maar ziet er goed uit.

Klopt t trouwens dat Cortana niks "doet" als er geen internet verbinding is? Ik hebe geen data abonnement, alleen WIFI, en ze geeft me geen reminders, en klaagt dat er geen verbinding is als d'r vraag me ergens naar toe te navigeren.
Ik heb alles op English UK staan.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik vind de usb uitgang aan de bovenzijde een uitkomst, geen gedoe meer met een snoertje die in de weg zit tijdens gebruik van het toestel in oplaadmodus.

Nog nooit zo over nagedacht maar nu in gebruik verrekte handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Laatst online: 26-04 20:14
hansie_k schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:23:
Zojuist ook mn flipcover binnen gekregen..nog even wennen, maar ziet er goed uit.

Klopt t trouwens dat Cortana niks "doet" als er geen internet verbinding is? Ik hebe geen data abonnement, alleen WIFI, en ze geeft me geen reminders, en klaagt dat er geen verbinding is als d'r vraag me ergens naar toe te navigeren.
Ik heb alles op English UK staan.
Cortana heeft verbinding nodig met de server om te interpreteren wat je zegt/schrijft. Reminders moeten (als ze van te voren gezet zijn) gewoon werken, dat wordt op je telefoon opgeslagen en afgehandeld. Navigeren werkt dan weer op de eerste manier: ze moet interpreteren wat je bedoelt, daarna kan de navigatie zelf offline afgehandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Crawl NL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:23:
Ik vind de usb uitgang aan de bovenzijde een uitkomst, geen gedoe meer met een snoertje die in de weg zit tijdens gebruik van het toestel in oplaadmodus.

Nog nooit zo over nagedacht maar nu in gebruik verrekte handig.
Ik vind het juist wel rommelig, maar dan met name in de auto als de kabel er van boven uit steekt... Niet alle apps werken in landscape mode. Ik heb nog geen houder voor de 830 en dan lijkt de CR-200 toch wel een mooi ding.

Vanwege mijn simpele pas aangeschafte BT autoradio is het wel fijn om op de 830 te zien welke muziek ik via mijn telefoon afspeel. Overigens wel fijn dat mijn simpele Philips CE152 gewoon alles afspeelt van de 830. Navigeren, Spotify, Mixradio en natuurlijk mijn eigen muziek... Voldoende zoals ik het wil. Nu nog even een simpele fijne houder voor de 830, al zit ik er hard aan te denken de CR-200 aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Ik heb nu een week de Brodit houder voor mijn 830 in de auto en moet nog erg wennen aan de usb aan de bovenkant. Misschien nog eens zoeken naar een minder stugge kabel.

Wel erg blij dat er weer een goed passende houder is, nadat een paar maanden terug mijn HTC 8S overleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zijn er al meer mensen hier diende originele flipcover hebben?
Ik heb nu een 2 weken de zwarte uitvoering, en rond de de lens van de camera komen allemaal schilfers verf los...daar onder is t ook zwart, maar toch...niet echt netjes.
Heel wazig, ook omdat de telefoon niet vlak ligt vanwege een nopje op de cover, ter voorkomen van beschadigingen.
Heb M.S./Nokia/Lumia al geïnformeerd, maar nog geen antwoord.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
hansie_k schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:10:
Zijn er al meer mensen hier diende originele flipcover hebben?
Ik heb nu een 2 weken de zwarte uitvoering, en rond de de lens van de camera komen allemaal schilfers verf los...daar onder is t ook zwart, maar toch...niet echt netjes.
Heel wazig, ook omdat de telefoon niet vlak ligt vanwege een nopje op de cover, ter voorkomen van beschadigingen.
Heb M.S./Nokia/Lumia al geïnformeerd, maar nog geen antwoord.
Ik heb deze ook, geen last van schilfertjes. Misschien terug naar de verkoper?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
PinokkioTV schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Ik heb deze ook, geen last van schilfertjes. Misschien terug naar de verkoper?
K zal vanavond bol.com even mailen...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Hmmmm ik heb een dingetje waar ik mezelf lichtelijk aan stoor. Ik heb de Lumia 830 sinds oktober en sinds kort is het ringetje aan de bovenkant van het toestel, die van de mini headjack, eraf gegaan. Ik trok de oordopjes uit deze uitgang en plotseling ging dat zwarte ringetje mee :S. Beetje jammer als je het mij vraagt. Is er een mogelijkheid om dit ringetje gemakkelijk terug te zetten? En heeft het ontbreken van dit ringetje consequenties voor de geluidsprestaties oid?

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoran
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:23
Ben ik de enige waarbij als je net iets harder drukt op het scherm je lcd verkleuring krijgt? Mn nokia 820 voelde echt veel steviger, daarnaast zijn de scherpe randen van de telefoon niet prettig met bellen. Ik ga hem denk ik terugbrengen :(

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 19:14
Ik heb mijn telefoon ook al op kunnen sturen voor reparatie. Na 2 dagen in het bezit te hebben kwam ik een soort koffievlek idee tegen in mijn scherm ( boven in het scherm een driehoekje met andere kleur pixels ). Deze is opgestuurd en binnen een week gerepareerd. De digitizer is vervangen, ik kan hem zaterdag weer ophalen, hopelijk werkt ie dan naar wens:).

• Investig8or
  • Laatst online: 11:03

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb sinds afgelopen weekend ook eindelijk een 830, na 2,5 jaar een Xperia P. Ik moet nog een hoop instellen, maar het bevalt me al prima. Waar mijn Xperia met moeite de dag haalde, ondanks dat ik hem amper gebruikte, doet de 830 het nu op de 2e acculading al 1 dag en 14 uur, en heeft nog 38%. Twee dagen dus zonder probleem. Verder valt de grootte me mee, vooral door het gewicht en de dunheid. Foto's zijn ook prima, Glance is perfect en Windows Phone werkt makkelijk. Kwam er alleen achter dat mijn bedrade koptelefoon het niet doet, telefoon schakelt niet over maar blijft over de speaker spelen. Andere koptelefoon geen probleem (andere telefoon ook niet...), dus zal wel aan de combinatie koptelefoon-830 liggen. Maar daar is mee te leven want ik wilde toch al BT gaan gebruiken :).

Idiocracy: it is real!

• Frederiksen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 19:35
Yoran schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:50:
Ben ik de enige waarbij als je net iets harder drukt op het scherm je lcd verkleuring krijgt? Mn nokia 820 voelde echt veel steviger, daarnaast zijn de scherpe randen van de telefoon niet prettig met bellen. Ik ga hem denk ik terugbrengen :(
Die verkleuring merk ik ook. Ik dacht in het begin dat ik daar veel hinder van zou ondervinden, maar in de praktijk heb ik er 0 probleem mee.
Overigens kwam bij mijn eerste exemplaar de glasplaat los uit/van de behuizing. Die heb ik natuurlijk meteen geruild. Over de bouwkwaliteit ben ik nog steeds niet echt te spreken, maar wát een goede telefoon is de 830 verder, zeg!

Snel (ondanks de chipset, dankzij WP 8.1), goede camera, mooi design. Verder alleen maar voordelen aan WP: mooi vormgegeven native apps, geen poespas, prima synchronisatie. Ik wil niet meer anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Frederiksen op 12-02-2015 14:41 ]

• Yoran
Frederiksen schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:40:
[...]

Die verkleuring merk ik ook. Ik dacht in het begin dat ik daar veel hinder van zou ondervinden, maar in de praktijk heb ik er 0 probleem mee.
Overigens kwam bij mijn eerste exemplaar de glasplaat los uit/van de behuizing. Die heb ik natuurlijk meteen geruild. Over de bouwkwaliteit ben ik nog steeds niet echt te spreken, maar wát een goede telefoon is de 830 verder, zeg!

Snel (ondanks de chipset, dankzij WP 8.1), goede camera, mooi design. Verder alleen maar voordelen aan WP: mooi vormgegeven native apps, geen poespas, prima synchronisatie. Ik wil niet meer anders.
Ja ik hoorde dat lumia 1520 hetzelfde probleem hebben omdat de digitizer nu zo dicht op scherm zit, bij de 820 zat hier meer ruimte tussen, Ik twijfel of ik niet beter een blackberry passport kan gaan halen.
Hoewel ik al sinds windows mobile 6 een microsof mobile heb :)

• hansie_k
Heb hier ook wat rariteiten....de "knoppen" onder het scherm reageren niet altijd even goed, zeker de "terug" knop...
Baal er wel van, ook het trillen is niet altijd even hard.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederiksen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 19:35
hansie_k schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:01:
Heb hier ook wat rariteiten....de "knoppen" onder het scherm reageren niet altijd even goed, zeker de "terug" knop...
Baal er wel van, ook het trillen is niet altijd even hard.
Trillen gaat inderdaad niet zo hard bij de Lumia 830. Wat betreft de respons van de hardwareknoppen: gebruik je toevallig een screenprotector? Daar zit het hem meestal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Uhm...ja, ik heb er een (vrij dikke) screenprotector op zitten...heb er ook aan gedacht dat die de schuldige is, maar de rest van t scherm reageert wel goed...misschien toch een zonder proberen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Terugknop heeft inderdaad soms last van het 'niet werken', ik heb geen screenprotector erop zitten en merk het ook wel eens. Draai nu de TP van W10, vooralsnog lijkt het nog steeds voor te komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoran
SinergyX schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:19:
Terugknop heeft inderdaad soms last van het 'niet werken', ik heb geen screenprotector erop zitten en merk het ook wel eens. Draai nu de TP van W10, vooralsnog lijkt het nog steeds voor te komen.
Tp 10 is erg traag op 830 met animatie in OS de usp van windows, ben weer terug op 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vrijdag mijn 830 laten vallen in een emmer water. Meteen accu eruit gehaald en alles gedroogd, daarna in een bak rijst gedaan. Toen weer geprobeerd aan te doen: geen respons. Ik dacht nu aan het ergste, maar ben eerst de phone gaat föhnen, en eenmaal hiermee klaar ging de telefoon gewoon booten. yes! Maar hij werkt nog niet helemaal naar behoren:

Alles met betrekking tot het geluid werkt niet. Volumecontrol komt niet tevoorschijn bij het indrukken van vol up/down, instellingen>ringtone geeft geen geluid, bellen geeft geen geluid (speaker) en niet voor de andere partij (microfoon), settings>audio is niet te benaderen (sluit direct af), hetzelfde geldt voor musicplayer....
Echt álles op het gebied van geluid is gewoon....weg. BT audio heeft geen effect, en audiojack ook niet.

Buiten dit werkt de telefoon naar behoren, ik merk geen gekke dingen op, scherm heeft geen schade, touchscreen werkt volledig, camera werkt, alle hardware buttons werken nog, GPS, Wifi en 3G werken prima.

Ik heb overigens al een factory reset gedaan, helaas zonder succes m.b.t. het geluid. Iemand die snapt wat hier aan de hand is? Is de audiochip gewoon kaduuk oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:29
Uitschakelen, cover eraf en in afgesloten zakje/bakje met rijst (of nog beter: silica gel). En dan gewoon even laten liggen. Voor volgende keer: dat kan je beste doen vóór 'm aan te zetten - daar zo lang mogelijk mee wachten. Zolang ie uit is en je de accu eruit hebt is de kans klein dat dingen erger kortsluiten, enzo.

Heel misschien dat die chip gewoon nog te vochtig is ofzo. Anders heb je kans dat die idd de geest heeft gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Heb h'm 24 uur in rijst laten liggen, en daarna geföhnd. Ik zie nergens meer vocht (maar goed, echt binnen kun je niet kijken natuurlijk). Het is vrijdag gebeurd, denk niet dat er nu nog vocht in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:29
O, heel goed. Daar had ik kennelijk even overheen gelezen, sorry. Dat zou je het er inderdaad wel uit moeten hebben... Hmm. Dan wordt het inderdaad lastiger. Zo te zien ook wel alles geprobeerd dat met zo'n audiochip te maken kan hebben... Tricky.

In theorie zou er inderdaad een circuitje gesprongen kunnen zijn in audiochip (water in audiojack), waarna ie uit voorzorg uit is gegaan. Dat zou wel verklaren waarom de rest het nog wel doet, misschien... Ik zit dan, los van de voor de hand liggende 'data backuppen en support/repair team erop loslaten', een beetje door m'n ideeen heen, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik kom helaas ook niet verder... Gelukkig werkt de rest wel goed, dus heb weer een bijna functionerende telefoon. Helaas hoor ik nu geen notificaties (continu zelf checken...), en kan ik niet bellen (bijna ironisch; een telefoon die niet kan bellen).

Ik kijk het komende dagen nog aan, als ik zie dat alles echt werkt, en de phone geen kuren gaat krijgen, dan ga ik maar eens MS contacten of langs zo'n Nokia Care point (als die er nog zijn).

Als iemand nog andere ideeën heeft, is het welkom :)

EDIT:
Ik krijg nu een foutmelding bij de musicapp, waardoor ik meer informatie kon zoeken op internet. Er schijnen wel meer mensen last te hebben van hetzelfde probleem, wat meestal voorkomt door de software (in alle gevallen dat ik heb gelezen). De oplossing is een softreset en desnoods een hard reset... helaas, beide heb ik al gedaan. In deze link valt te lezen dat iemand aangeeft dat de hardware kapot kan zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door The Inquisitor op 15-02-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb al mijn 3de hoesje voor men L830 besteld.
Nu deze gekocht : http://www.amazon.com/dp/..._385040_127745480_TE_item

Hoop dat het na een booklet hoesje van Azuri (te krap - plastic rand begon al te barsten) en na een goedkoop booklet hoesje uit China van Mofi (te zwaar en voorste klep sluit niet helemaal) eindelijk een goede cover is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb een booklet van best cases via Bol.com voor mijn 1320 gekregen.
Voorheen had ik ook altijd van die "duistere" en vooral goedkope merken welke me meer teleurstellingen opleverde dan vreugde.
Kleine nadeel ( of irritatie ) is de rand bij de knoppen, maar komt meer door mijn dikke vingers dan door het hoesje.
Maar heb nog geen gekke dingen gezien qua beschadigingen oid.
Moet er wel bijzeggen dat ik niet echt zachtzinnig met mijn toestellen omga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb een Krusell Kiruna flipcase. Kost bijna 30 euro. Was in het verleden (Palm V, Palm Treo, Nokia 808) enorm fan van de degelijkheid en het leer van Krusell. Deze valt dus zwaar tegen: hoeken van het toestel zijn niet goed beschermt, het leer (ik heb de Kamel versie) beschadigt enorm snel en de hoekjes laten los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

coenox schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:50:
Ik heb een Krusell Kiruna flipcase. Kost bijna 30 euro. Was in het verleden (Palm V, Palm Treo, Nokia 808) enorm van van de degelijkheid en het leer van Krusell. Deze valt dus zwaar tegen: hoeken van het toestel zijn niet goed beschermt, het leer (ik heb de Kamel versie) beschadigt enorm snel en de hoekjes laten los.
Yep, die Krusell vind ik een enorm slechte flipcase zeker voor die prijs...
(via amazon wel rond de 20 euro te krijgen, via DE en FR)
Ik zag al op de screenshots dat dit niet te best was...

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 20:14
Behoorlijke twijfel of dit de opvolger voor mijn 8X moet worden.
Verwacht voorlopig niet echt nieuwe telefoons van Microsoft namelijk.
Moet nog 1,5 maand met mijn huidige abbo.

Wil sowieso geen HTC meer met windows.
Qua specs ziet de 830 er echt uitstekend uit namelijk en ook de reviews zijn positief.

Iemand die toevallig wel weet of Microsoft bezig is met nieuwe toestellen?

• stinga84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 22:48
bennieeee schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:02:
Behoorlijke twijfel of dit de opvolger voor mijn 8X moet worden.
Verwacht voorlopig niet echt nieuwe telefoons van Microsoft namelijk.
Moet nog 1,5 maand met mijn huidige abbo.

Wil sowieso geen HTC meer met windows.
Qua specs ziet de 830 er echt uitstekend uit namelijk en ook de reviews zijn positief.

Iemand die toevallig wel weet of Microsoft bezig is met nieuwe toestellen?
Er zijn geruchten dat Microsoft werkt aan een goedkopere variant van de Lumia 830, zie: hier

Dat zou misschien interessant kunne zijn?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

rumors rumors rumors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Terugkerend op mijn watertelefoon: ik kan wel Lumia Playto app gebruiken en audio streamen naar andere apparaten in dit huis. Is dat logisch wanneer de audiochip kapot zou zijn? Als het puur bestandsoverdracht is en de tv (in dit geval) het afspeelt, dan zou dat niet vreemd zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het is ook enkel een bestandsoverdracht en heeft verder geen audio nodig om te kunnen streamen.
Pas op de ontvangende apparaten bv je tv wordt het omgezet naar beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Amadeus1966 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:32:
Het is ook enkel een bestandsoverdracht en heeft verder geen audio nodig om te kunnen streamen.
Pas op de ontvangende apparaten bv je tv wordt het omgezet naar beeld en geluid.
Thanks. In dat geval is het niet zo raar :) Jammer, dacht dat er verbetering in zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
daffie82 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Yep, die Krusell vind ik een enorm slechte flipcase zeker voor die prijs...
(via amazon wel rond de 20 euro te krijgen, via DE en FR)
Ik zag al op de screenshots dat dit niet te best was...
Vrijdag 2e originele Nokia flip case binnen gekregen. Nadat de 1ste retour is gegaan vanwege de verf die los kwam, is deze ook weer retour.
Door bramen/slechte afwerking van de lipjes die in t frame van de 830 klikken (met grof geweld...) past ie niet.
Hoop woensdag de 3e te ontvangen..geeft me naar gevoel over de kwaliteit.
Overigens erg goede service van Bol.com

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
hansie_k schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:14:
[...]

Hoop woensdag de 3e te ontvangen..geeft me naar gevoel over de kwaliteit.
Overigens erg goede service van Bol.com
Ondanks dat ik Bol.com behoorlijk aan de prijs vindt met veel artikelen is de service prima.
Alleen jammer dat ze zo vasthouden aan "nieuw" prijzen voor verouderde toestellen.

Ik heb zelf eentje van Best Cases, ook bij Bol en die bevalt mij prima.
Ik ben wel gevallen voor de echte leren, en denk dat er onderling ook wel verschillen zijn qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:51

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Best een sterke telefoon toch, laatst viel de 830 uit mijn jaszak en viel met een punt op de parketvloer. Aan de telefoon niets te zien, geen krasje op het aluminium, maar wel een flinke deuk in het parket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Mijn 830 geeft regelmatig een paar geluidsignaaltjes. Je zou denken een melding van iets. Maar als ik dan kijk zijn er geen berichten. Het gekke is dat de Lumia 830 van mijn vrouw hetzelfde heeft. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
NFC staat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ja (zie ik nu). Kan dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Waarschijnlijk wel, mogelijk bankpasjes met NFC chip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Nee, niet in de buurt. Toch maar even uitgeschakeld en kijken of het voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Zijn de 830's van jou en je vrouw bij elkaar in de buurt, wanneer dit gebeurt ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Amadeus1966 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:40:
[...]

Ondanks dat ik Bol.com behoorlijk aan de prijs vindt met veel artikelen is de service prima.
Alleen jammer dat ze zo vasthouden aan "nieuw" prijzen voor verouderde toestellen.

Ik heb zelf eentje van Best Cases, ook bij Bol en die bevalt mij prima.
Ik ben wel gevallen voor de echte leren, en denk dat er onderling ook wel verschillen zijn qua kwaliteit.
3e hoesje binnen.
Dit keer ging bijna weer mis.
De palletjes die in de behuizing klikken, buigen heel snel om, terwijl je met achterlijk veel kracht er in moet drukken...gelukkig heeft moeder de vrouw vrij lange nagels, zodat ze die naar binnen kom drukken.
Als ie eenmaal zit, sluit keurig aan.
Aanrader? Mja..weet waar je aan begint.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, sinds 1,5 maand heb ik de Nokia Lumia 830...super telefoon. Alleen kan ik via whattsapp geen video versturen. Hier blijft het klokje staan in de video...ook een korte video niet. Internet werkt perfect, hier ligt het niet aan, en volgens mij zijn alle instellingen correct. Volgens whatsapp aan provider, apn opnieuw ingestelt. Maar kan nog steeds geen video versturen. Heeft iemand een optie om dit op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:29:
Hallo, sinds 1,5 maand heb ik de Nokia Lumia 830...super telefoon. Alleen kan ik via whattsapp geen video versturen. Hier blijft het klokje staan in de video...ook een korte video niet. Internet werkt perfect, hier ligt het niet aan, en volgens mij zijn alle instellingen correct. Volgens whatsapp aan provider, apn opnieuw ingestelt. Maar kan nog steeds geen video versturen. Heeft iemand een optie om dit op te lossen??
Zit een limiet op qua grootte...
Probeer eens http://www.windowsphone.c...b1-4b12-918d-36b3ee3c1412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:09:
Heb al mijn 3de hoesje voor men L830 besteld.
Nu deze gekocht : http://www.amazon.com/dp/..._385040_127745480_TE_item

Hoop dat het na een booklet hoesje van Azuri (te krap - plastic rand begon al te barsten) en na een goedkoop booklet hoesje uit China van Mofi (te zwaar en voorste klep sluit niet helemaal) eindelijk een goede cover is ...
Even mezelf quoten : 3de keer goede keer!
Zeer goed hoesje voor de prijs. Ligt steviger in de hand (dan zonder hoesje) en de knoppen aan de zijkant zijn zelfs beter te bedienen door het hoesje. Aan de voorkant is wel geen protectie, maar dat heb ik toch niet nodig heb ik ondervonden. Door de case is er een randje van voor bijgekomen waardoor het geen kwaad kan als je je telefoon met het scherm naar onder op tafel legt.
Enige nadeel : door dat randje van voor is het moeilijker om stof weg te krijgen, hierdoor moet je na verloop van tijd even je case verwijderen.
Maar dit is een flexibele case, dus niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, bedankt voor de link, dan lukt het wel, maar wel met een omweg :) Zoals ik al schreef...zelfs de korte van 3-5 seconden blijven hangen. Toch bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:48:
Hi, bedankt voor de link, dan lukt het wel, maar wel met een omweg :) Zoals ik al schreef...zelfs de korte van 3-5 seconden blijven hangen. Toch bedankt!!
Maakt niet uit hoe kort de video is... Als de video groter is dan 16MB lukt het gewoon niet ;)
Als ik een video van 5 sec maak in 1080p kwaliteit zit ik volgens mij ook al over de 16MB.
EDIT : bij 5 sec net niet over de limiet blijkbaar :+

[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 02-03-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik heb een maand de 830 in bezit. Ik heb zeker in het begin regelmatig gehad dat de wifi niet meer werkte. Ik krijg geen verbinding en als ik zoek naar beschikbare netwerken dan vind ie niets. Herstart lost het probleem op.

Nu viel mij op dat dit zich voordoet kort nadat je een wifi verbinding hebt toegevoegd.

Zondagavond had ik voor het eerst verbinding gemaakt met de Ziggo hotspot en maandag ochtend deed wifi het niet meer.
In het begin als je je telefoon net hebt voeg je allerlei netwerken toe: thuis / werk / vriend en vriendin netwerk etc. dus kan het vaker voorkomen. Maar hoevaak voeg je daarna nog een nieuw netwerk toe?

Hebben meer van jullie deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn ervaring is dat WIFI problemen in 90% van de gevallen te maken hebben met hotspots of free wifi spots en dergelijke.
Als ik deze soms gebruik, dan gooi ik deze handmatig erna weer uit.
Tot nu toe lost dit mijn problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:02
daffie82 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:40:
Mijn ervaring is dat WIFI problemen in 90% van de gevallen te maken hebben met hotspots of free wifi spots en dergelijke.
Als ik deze soms gebruik, dan gooi ik deze handmatig erna weer uit.
Tot nu toe lost dit mijn problemen op.
Dat zou overeen komen met mijn ervaring. Hotspots of free wifi verbindingen zijn vluchtig; je voegt ze vaak verschillende toe maar gebruikt ze niet langdurig.

maw: het ligt niet zozeer aan het type wifi (hotspot / free wifi / thuis netwerk / bedrijfsnetwerk) maar aan het feit dat je een nieuwe verbinding toevoegd.

De eerste keer dat mijn Wifi ermee ophield was toen ik mijn thuisnerwerk toevoegde. De tweede keer toen ik een bedrijfsnetwerk toevoegde. + paar keer tussendoor en gisteren toen ik de Ziggo hotspot toevoegde.

Ik zal het de komende tijd iig in de gaten houden en mijn bevindingen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
gauchov6 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:15:
Best een sterke telefoon toch, laatst viel de 830 uit mijn jaszak en viel met een punt op de parketvloer. Aan de telefoon niets te zien, geen krasje op het aluminium, maar wel een flinke deuk in het parket!
Damn...telefoon laten stuiteren op badkamertegels..alles werkt nog, maar links boven de hoek van de alu rand beschadigd.
Deukjes en scherpe opstaande randjes.
Is dit weg te krijgen met waterproof schuurpapier, hele fijne korrel...?
Rand is zwart, dat zal wel blank worden.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als je handig bent dan kan je met een dremel en polijstkop ( uiteraard met bijbehorende pasta ) goede resultaten boeken.
Zou geen schuurpapier gebruiken omdat je daarmee niet echt nauwkeurig kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:44

Renate1970

Lef is Leven

Zo ik heb de Lumia 830 sinds eind november en nog steeds dik te vrede. Zojuist wel deze case besteld Nokia CP-627 Wireless Charging Flip Shell Orange Origineel, even een beetje kleur brengen zullen we maar zeggen.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb nu de Krusell Kiruna, maar die is vrij waardeloos. Hoes ziet er nu al niet meer uit (en het is toch een premium hoes van 30 euro) en het beschermt de randen van het toestel niet. Heb kleine beschadigingen op het aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Renate1970 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:29:
Zo ik heb de Lumia 830 sinds eind november en nog steeds dik te vrede. Zojuist wel deze case besteld Nokia CP-627 Wireless Charging Flip Shell Orange Origineel, even een beetje kleur brengen zullen we maar zeggen.
Ik ben ook benieuwd naar je ervaring met deze cover.
Ik heb die in t zwart, en na enkele weken begint de voorkant al slijtage plekken te tonen.
Waar ik de telefoon pak, is nu een glimmende/kale plek zichtbaar.
Heb expres al voor een zwarte gekozen, ben benieuwd hoelang de oranje versie oranje blijft...

Denk dat ik binnenkort de bumper er maar weer omheen doe.

Verders ben ik erg blij met m'n telefoon hoor haha...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor mensen met problemen met hun hoes : http://www.amazon.com/dp/..._385040_127745480_TE_item

Deze kan ik wel aanbevelen. Doet wat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Zoiets heb ik ook, maar dan is de voorkant weer niet beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
daffie82 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:43:
Voor mensen met problemen met hun hoes : http://www.amazon.com/dp/..._385040_127745480_TE_item

Deze kan ik wel aanbevelen. Doet wat het moet.
Dat is wel een mooie bumper case inderdaad...
En de voorkant is toch GirillaGlass...daar heb ik trouwens nog wel een screenprotector op.

[ Voor 12% gewijzigd door hansie_k op 19-03-2015 18:54 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Heren, zodra hij in gebruik is zal ik even laten weten hoe hij bevalt.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

coenox schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:51:
Zoiets heb ik ook, maar dan is de voorkant weer niet beschermd.
Ik heb geen telefoon met glance om dan de voorkant af te dekken...
Trouwens : Nul krassen zover... Gewoon voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hansie_k schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:51:
[...]

En de voorkant is toch GirillaGlass...daar heb ik trouwens nog wel een screenprotector op.
Inderdaad. Ik heb mensen gezien die er met een mes overheen gaan en het levert geen krassen op, dus ik vind het helemaal best. Ga mijn telefoon niet meer verpauperen door er een hoes omheen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Die CP-627 vind ik juist fijn met glance. Klepje open: hoi glance. Klepje dicht: dag glance. Bovendien geeft zo'n flap veel meer grip bij het gebruik van de telefoon (vooral bij fotograferen). Hij zal minder snel uit je handen glippen juist omdat je hem bij die flap kunt vasthouden. Ik ben erg tevreden over die cover.
Wel maakt wel deze cover de telefoon een stukje dikker (ook de back-cover) en zwaarder. Dat vind ik wel jammer, want de 830 was juist zo'n verademing hoe licht en dun vergeleken met mn oude 820. Alleen daarom zit er toch aan te denken om de CP-627 er toch weer af te doen en weer een "naakte" telefoon te dragen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 19-03-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb ook nog een doorzichtige siliconen hoes. Blijft het design zichtbaar en is toch de rand beschermd. En het voegt niet veel gewicht toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Wat een algemeen aangenomen misvatting is is de krashardheid......
Ijzer of staal is zachter dan het materiaal waarvan het scherm gemaakt is en dus zal niet gauw krassen.
Zand is daarentegen wel weer harder en zal weldegelijk krassen op het scherm.
Probeer maar een een krastest met een mes en doe eens het zelfde met een stuk schuurpapier.
Weet haast wel zeker dat je niet blij wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Mijn case is binnen en moet zeggen ziet er prima uit, zo prima dat ik via Microsoft ook maar de draadloze lader dt 903 besteld heb. Sluit prima aan, ik heb zelf een zwarte 830 en nu met de orange cover ziet hij er best tof uit. Levensduur heb ik nog geen idee van maar voelt stevig aan.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste