Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:53

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zarhrezz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:56:
http://www.windowscentral.com/windows-phone-81-update-2

Ik ben wel blij met Bluetooth keyboard support (m'n Logitech K480 is nu gelinkt aan tablet en telefoon).

Beter georganiseerde en doorzoekbare settings is ook een plus. Inzicht in privacy settings voor je apps is ook nuttig. En je kan je telefoon nu een naam geven =)

Geen enorme wijzigingen, maar wel prettige.
Thanks.
Lopen we nu nog een update achter?
Of is dit de laatste officiële build van 8.1?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Hij wordt hier nu ook geïnstalleerd. Spannend. Erg benieuwd hoe dat werkt met bluetooth toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
SuikerBrood schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:17:
Hij wordt hier nu ook geïnstalleerd. Spannend. Erg benieuwd hoe dat werkt met bluetooth toetsenborden.
Zodra je ergens normaal gesproken het keyboard on-screen zou krijgen, zie je nu alleen het 'suggestions' deel daarvan nog als je gekoppeld bent met een bluetooth keyboard. Werkt best prima...Esc voor 'Back' en de Windows toets voor 'Home' etc.

@daffie: Dit is de laatste WP 8.1 versie, slechts een aantal toestellen krijgen deze update. De eerstvolgende update is W10.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Zarhrezz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:37:
"There was a temporary issue with a server or your Internet connection during the update. (80072ee7)"
Krijg deze melding nu ook. Ik zit gewoon met 4G. Dus zat hem niet in je router denk ik ;)

-- edit --
Inmiddels is de update aan het installeren. Ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 17-06-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

coenox schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:33:
[...]

Waarom? Mijn Lumia 830 is even defect. Gebruik nu een 635 met een Franse ROM. Die heb ik op Nederlands ingesteld en dat werkt prima.
Het gaat niet om de taalinstelling. Het was wel vervelend om met Frans te worden begroet bij de eerste keer aanzetten, maar het is me gelukt. Een harde reset gaf weer hetzelfde probleem en de specifiek Franse apps kwamen terug.
Amadeus1966 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 01:19:
Volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde ( behalve degene die bij een specifieke provider vandaan komen ), er zit gewoon een taalpakket in waaruit je kunt kiezen.

Daarnaast is het gekoppeld aan Imei, dat houd in dat als hij ooit een online recovery doet dat de originele rom weer teruggezet wordt ( of een update van die rom ).

Heb hetzelfde gehad met een 520, daar de franse orange als eerste toen een firmware update uitbracht heb ik deze rom geflashed.
Een tijd later heb ik de Retail updater geprobeerd en ja hoor, kreeg gewoon de originele Nederlandse ( Vodafone ) versie weer.
Toeval? nope.
Mij 1320 is een belgenversie, heb toen een NL rom geflashed en dat maakte geen verschil,
onlangs met win 10 gespeeld om vervolgens met de NSU tool weer terug te gaan naar wp 8.1
Gosh......raad eens.........de belgische ( originele ) rom zat er weer op.

PcDealer zijn imei is gekoppeld aan die Franse rom, er kan een andere geflashed worden maar dat houd op zodra hij een online recovery doet.
Fout. Ik heb nu een Nederlandse rom die door de leverancier erop gezet is. Ook na een harde reset een Nederlandse versie. Ik kneep hem wel toen ik de backup van voor de flash wilde terugzetten, maar dat bleek onterecht.
Provider: CV NL

Mobile Operator
000-NL

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
PcDealer schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:24:
[...]

Het gaat niet om de taalinstelling. Het was wel vervelend om met Frans te worden begroet bij de eerste keer aanzetten, maar het is me gelukt. Een harde reset gaf weer hetzelfde probleem en de specifiek Franse apps kwamen terug.
Dat is dan misschien een verschil van inzicht. Eenmaal alles ingesteld met ik niets van de Franse ROM. Ik geef vrijwel nooit een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het is voor mij nu opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Fout. Ik heb nu een Nederlandse rom die door de leverancier erop gezet is. Ook na een harde reset een Nederlandse versie. Ik kneep hem wel toen ik de backup van voor de flash wilde terugzetten, maar dat bleek onterecht.
#wereldproblemen 8)7

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
[...]

[...]
Harde reset is niets anders dan terugzetten van een preinstalled "blanco" os welks op je toestel staat.
Doe je een recovery ( dus over of via het net ) dan wordt deze gekoppeld via je Imei.
Wat jou leverancier gedaan heeft is gewoon een rom handmatig gedownload en deze geinstalleerd.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Eindelijk kan ik 'gedeeld internet' als snelle actie instellen! _/-\o_

Dat gebruik ik nogal veel, omdat ik via mijn telefoon Spotify stream op mijn autoradio (geen bluetooth. Andere rare constructie, maar werkt wel :P )

Scheelt me elke keer naar het instellingen menu te gaan, tig keer te scrollen en dan er pas bij te kunnen.

Wat mij betreft top update! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

:? Ik heb iets geleverd gekregen wat niet volgens verwachting was en dat is nu rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PcDealer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:34:
[...]

:? Ik heb iets geleverd gekregen wat niet volgens verwachting was en dat is nu rechtgezet.
Ja, daar wil ik je ook wel in steunen. Ik had een toestel in Frankrijk gekocht en wist dat ik een Franse ROM zou krijgen. Als je verwacht een NL toestel te kopen wil je dat ook hebben. Mijn zwager had zaterdag bij the Phone House een nieuwe HTC One M9 gehaald. Bleek Vodafone branded te zijn. Hij heeft KPN. Hij heeft het toestel omgeruild. Hij had het gevoel iets nieuws te hebben wat uit de verpakking is geweest. Ik snap dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien kwam het uit de VK. Was het wel met een seal en een verwijderd deze sticker voor eerste gebruik o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Vandaag de 830 van mijn vrouw uit Duitsland terug gekregen. Probleem met de camera. Het lijkt wel of ze een nieuw toestel heeft gekregen. Er zaten kleine beschadigingen op de aluminium rand, die zitten er nu niet meer. Toch is het IMEI nummer hetzelfde. Kan dat? Dat ze het IMEI nummer over gezet hebben op een ander toestel? Ik kan het anders niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:39
Laten repareren via officiële Nokia reparatie?
Dan is t goed mogelijk dat je een ander toestel hebt.
Heb dat een keer gehad met een N900.
Waarschijnlijk refurbished ofzo...
En ja, ze kunnen de IMEI overzetten, of misschien t moederbord vervangen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
coenox schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:08:
Vandaag de 830 van mijn vrouw uit Duitsland terug gekregen. Probleem met de camera. Het lijkt wel of ze een nieuw toestel heeft gekregen. Er zaten kleine beschadigingen op de aluminium rand, die zitten er nu niet meer. Toch is het IMEI nummer hetzelfde. Kan dat? Dat ze het IMEI nummer over gezet hebben op een ander toestel? Ik kan het anders niet verklaren.
Zeker kan dat, gewoon nieuwe behuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Twee dagen deden mijn knoppen het niet goed. Na een harde reset weer wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Marly schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:59:
[...]

Zeker kan dat, gewoon nieuwe behuizing :)
Volgens opgave hebbben ze alleen de camera vervangen. Maar zowel de rand als het scherm lijken nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

coenox schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Volgens opgave hebbben ze alleen de camera vervangen. Maar zowel de rand als het scherm lijken nieuw.
Rand en scherm is ook 1 geheel, dus dat klopt sowieso wel. Als de camera ook nog op dat frame zit dan lijkt dat wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
The Inquisitor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Rand en scherm is ook 1 geheel, dus dat klopt sowieso wel. Als de camera ook nog op dat frame zit dan lijkt dat wel logisch.
We zijn er hoe dan ook blij mee. Toestel is onder garantie gerepareerd en weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Er is wel eens over gesproken in dit forum, maar ben even benieuwd naar de ervaringen: Voor de reparatie had ik een screenprotector op mijn 830. Scherm is vernieuwd en zonder screenprotector. Ik overweeg om dat zo te laten omdat het scherm niet snel krast. Zijn er mensen die al langer zonder screenprotector rondlopen? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:44

Renate1970

Lef is Leven

coenox schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:10:
Er is wel eens over gesproken in dit forum, maar ben even benieuwd naar de ervaringen: Voor de reparatie had ik een screenprotector op mijn 830. Scherm is vernieuwd en zonder screenprotector. Ik overweeg om dat zo te laten omdat het scherm niet snel krast. Zijn er mensen die al langer zonder screenprotector rondlopen? Wat zijn de ervaringen?
Zelf het toestel sinds november en heb geen screenprotector erop, zitten nog geen krassen op het scherm.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het is toch krasvast Gorilla Glass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
We gaan nog al eens kamperen, motorrijden, etc. Liefst heb ik dan een hoesje die niet het scherm beschermd. Ben ik toch bang voor zandkorrels die krassen kunnen maken, ook op Gorilla glas. Maar misschien is het meer het idee, zonder protectie werkt wel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Renate1970 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Zelf het toestel sinds november en heb geen screenprotector erop, zitten nog geen krassen op het scherm.
same here, enkel beschermhoes voor de randen en de achterkant. Ben wel voorzichtig op mijn spullen. Maar 0 krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Ik heb mijn 830 sinds januari en heb ook nog geen kras of deukje, zowel op de achterkant, zijkanten of voorkant. Maar dat verschilt per gebruiker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik had op de aluminium zijkant wel krassen, maar die waren na reparatie van de camera verdwenen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
PcDealer schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:29:
Het is toch krasvast Gorilla Glass?
Krasvast is een woord en een half woord.
Het heeft allemaal te maken met verschillende hardheden.
Zoals sommige testjes wel eens laten zien op joetjoep dat ze er met een mes of schaar op krassen, dan houd het scherm zich kranig.
Probeer hetzelfde eens met een enkele zandkorrel en je scherm is voorgoed bedorven.
De kans is groter ( gezien mijn hobby ) dat ik zand in mijn zakken heb dan een schaar of een mes.

Daarnaast heb ik een 1320 ( zit ook apenglas op ) met een walletcase.
Ik kan duidelijk zien waar de pasjes mijn scherm aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:19
Beste mensen,

Heb sinds enige tijd een Lumia 830, nou wilde ik vorige week voor het eerst oordopjes aansluiten, maar muziek bleef gewoon via speaker van telefoon komen ipv via oordopjes. Voor zover ik kan zien is het toch gewoon een 3,5mm aansluiting? Begreep namelijk dat er ook Lumia's zijn met een afwijkende aansluiting, maar kan dat voor deze nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

DCV191283 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:26:
Beste mensen,

Heb sinds enige tijd een Lumia 830, nou wilde ik vorige week voor het eerst oordopjes aansluiten, maar muziek bleef gewoon via speaker van telefoon komen ipv via oordopjes. Voor zover ik kan zien is het toch gewoon een 3,5mm aansluiting? Begreep namelijk dat er ook Lumia's zijn met een afwijkende aansluiting, maar kan dat voor deze nergens terug vinden.
Ja, 830 heeft gewoon een 3.5mm aansluiting. Dat merk je toch ook als je de kabel erin doet? :P

Neem aan dat je een reboot hebt geprobeerd nadat dit probleem zich voordeed? Zo ja, probeer de 3.5mm jack een paar keer eruit en erin te halen, en beetje rond te draaien. Ik had dit ook eens bij mijn Xperia, en dit werkte uitstekend (de telefoon blijft dan nog even hangen in audiojack mode of juist telefoonmode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je kan het in de geluidsinstellingen aanpassen. Ik kan zo niet direct vinden waar, maar ik heb er nu ook geen dopjes aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Laatst online: 08:19
Bedankt nog voor de reacties, ben er inmiddels achter. Mijn dopjes hadden ook een spreeksleutel en waren een oud setje van een Xperia, die aansluiting was net anders waardoor de Lumia het niet snapte. Met andere dopjes lukte het eerst ook niet, maar na wat draaien lukt het inderdaad wel (het volume voor hoofdtelefoon stond overigens standaard ook op 0 dus dat maakt het zoeken naar het probleem nog iets uitgebreider...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46

Franko P.

Hit it.

Sinds vandaag mijn Lumia 830 binnen gekregen. Ben tot nog toe erg onder de indruk van WP 8.1. Lekker snel, duidelijk en prima naar eigen inzicht in te delen. Een verademing zo komende van Android.

1 Klein probleempje, mijn simkaart past niet. Nu kan ik deze kleiner knippen en heb hier ook al een sjabloon voor gevonden. Wil deze ook kleiner knippen maar dan wil ik eerst zeker weten dat mijn contacten overgezet kunnen worden.

Heb de helpfunctie, en de help site van Microsoft al 2 keer gehad maar ik kom er niet uit.

Volgens mijn Android telefoon heb ik al mijn contacten gesynchroniseerd met Gmail. Nu heb ik deze account ook ingesteld op mn Windows phone, en aangevinkt dat ik mijn contacten wil synchroniseren.
Kreeg ook de melding dat Gmail bezig was met synchroniseren alleen zie ik mijn telefoon nummers nu niet in de nieuwe telefoon staan.

Moet hier perse een sim voor geplaatst zijn? Of doe ik iets anders verkeerd?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Heb je bij je " contacten " bij instellingen/ contactenlijst filteren ook je gmail geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Ja heb ik, zowel gmail als outlook. Heb mn contacten ook gesynchroniseerd met outlook nu.

Alleen nog geen resultaat helaas.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 20:14
Sinds gisteren mijn nieuwe Lumia 830 binnen.
Na de 8x en de Radar is dit mijn 3e wp.

Maar wat ik nu zie heb ik nog nooit meegemaakt. Afbeeldingslocatie: https://dub123.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=ba6ed1dc-3789-11e5-96b7-80c16e64252a&Aux=154%7C0%7C8D299ADBAAC30A0%7C%7C0%7C0%7C0%7C0%7C%7C%7C10%7Cbensytsma%40hotmail.com&cid=cf0dd3bc61f818c3&maxwidth=220&maxheight=160&size=Att&blob=MHx3cF9zc18yMDE1MDczMV8wMDAxLmpwZ3xpbWFnZS9qcGVn

Net een app verwijdert maar er wordt dus gewoon 92 mb afgeschreven...
Iemand dit ooit eerder gezien en hoe dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Franko P. schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:57:
Ja heb ik, zowel gmail als outlook. Heb mn contacten ook gesynchroniseerd met outlook nu.

Alleen nog geen resultaat helaas.
Ik weet niet of je bij Google zelf nog iets moet instellen of zo, maar met outlook/Hotmail e.d. moet ie het nu gewoon doen.

Trouwens aan je lappie tekst aan de onderzijde te zien ken je de Blues Brothers ook......
( It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. )

Kijk eens goed naar mijn avatar ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-07-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Het is me inmiddels gelukt via "mijn gegevens overbrengen". :)

Sorry voor mn late reactie, heb het druk gehad.

In ja ik had je avatar al gezien, ik dacht nog, dat is toevallig. Mooie film is dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:07

Peetman

Tjah....

Moest helaas mijn Lumia 830 opsturen ivm een niet meer werkende camera. Kreeg de doodleuke melding 'Something went wrong' als ik de camera app opstartte.
Was een beetje bang dat ik hem zonder pardon weer retour zou krijgen aangezien hij een aantal maanden geleden was gevallen en er dus een deukje in het aluminium zat. Scherm zat ook los op die plek, wel een bekend probleem, maar weet niet of dat voor de val ook zo was.

Uiteindelijk na een week een refurbished exemplaar binnen. Nieuw IMEI nummer en een volledig nieuwe buitenkant. Alleen het batterijklepje heeft nog hetzelfde scheurtje, dus die hebben ze niet vervangen. Maar dit was toch wel een aangename verrassing toen ik 'm uit de verpakking haalde gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heb vergelijkbare ervaringen met zowel de 830 van mezelf en die van mijn vrouw. Beide in topstaat retour na een probleem met de camera. Overigens wel hetzelfde IMEI nummer, maar volledig refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ben benieuwd. Mijn 830 met kapotte camera (something went wrong) wordt maandag opgehaald. Lijkt dus vaker voor te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn zoon ervaart problemen met het geluid over de speaker, soms wel soms niet. Ook maar opsturen dus 😁

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• jodeltje
  • Niet online
Vorig jaar september gepresenteerd, nu al EOL. Zou dat komen door de problemen met het toestel? Hoop dat die nog wel opgelost gaan worden (font fuckups + scrolling jitter irriteert me mateloos).

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

jodeltje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:53:
Vorig jaar september gepresenteerd, nu al EOL. Zou dat komen door de problemen met het toestel? Hoop dat die nog wel opgelost gaan worden (font fuckups + scrolling jitter irriteert me mateloos).
nu al EOL? Bron?
Wat heeft dat concreet voor consequenties?

• Marly
Voor gebruikers heeft 't geen consequenties, je hebt gewoon garantie, maar omdat hij niet meer geproduceerd wordt, zal hij langzaam uit de winkels verdwijnen.

• Amadeus1966
Eol betekend niets anders dan dat ze niet meer gemaakt worden en heeft met zowel de ondersteuning als garantie niets te maken.
Deze blijven gewoon gewaarborgd.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Boeit niet dus.
Wat zijn trouwens die font fuckups + scrolling jitter?
Want ik heb zo een vermoeden dat ik weet wat hij bedoelt...

• PdeBie
Heel soms wordt het font niet echt duidelijk weergegeven in Internet Explorer. Even op en neer scrollen en het probleem is weg. Denk dat hij dat bedoelt.

Maar scrolling jitter..... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik bedoel inderdaad dat het font niet goed wordt weergegeven, ik heb dat in een aantal apps, en als je veel leest zijn die gare fonts vervelend.
Met dat scrollen bedoel ik dat als je een lijst/pagina een slinger/flick geeft dan is het heel soepel, maar als ik het scherm (wat ik vaak tijdens het lezen doe) vast hou terwijl ik langzaam naar beneden ga, het stottert.

misschien als je niet zo veel leest op je telefoon valt het allemaal niet op, net als de brightness op de laagste stand op en neer gaat (moet je echt even naar turen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik ga morgen een lumia 830 overnemen van iemand. Ik heb momenteel een iPhone 5s en ben wel benieuwd naar Windows Phone! Ik heb heel even een 920 gehad en die beviel al goed.

Getwijfeld over een 930 maar vind dat net iets teveel om uit te geven :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Gaat helemaal goedkomen met die 830.

Zag net dat bol.com de prijzen van de 930 alweer aardig omhoog gegooid hebben.
Is maar goed ook, telkens als het mij begint te jeuken gooien ze de prijs omhoog.
Niet de eerste keer hahaha.
Maar vind ze gezien de leeftijd en de opkomende nieuwe generatie nog steeds aan de prijs.
Ik wacht nog wel.even af op de nieuwe reeks lumia's,
ben een geduldig mens ( not ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:23:
Gaat helemaal goedkomen met die 830.
de 830 bevalt prima!
Heb een vraagje over de camera app. Er staat een lumia camera app geinstalleerd met versie 5.0.2.54. Echter zie ik in de Store nog een lumia camera app... Bij details staat vermeldt, dat dit versie 4.10.0.4 is. Dit lijkt me lager, echter is de datum laatst bijgewerkt 20-08-2015. De kleur van het app icoon is ook blauw, terwijl de geinstalleerde paars is... Welke gebruiken jullie?

Verder vind ik dat de flits snel gebruikt wordt in de automatische stand. Herkennen meer mensen dit?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:44

Renate1970

Lef is Leven

Brrr stressmoment gehad net. bij het aanzetten van de 830 blijf hij steeds opnieuw opstarten. Pff dacht echt dat mijn hart stilstond hier. Na paar keer accu eruit en steeds opnieuw proberen schoot hij eindelijk door. Toen maar een recovery gedaan. Nu geen Back-up terug gezet maar echt van voren af aan hem geïnstalleerd. Als ik hem nu uitzet start hij wel gewoon weer op, duurt wel even. Ik heb hem gewoon onder 8.1 draaien en er eigenlijk nog niet mee gerommeld met Windows 10.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

retlaw schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:58:
[...]

de 830 bevalt prima!
Heb een vraagje over de camera app. Er staat een lumia camera app geinstalleerd met versie 5.0.2.54. Echter zie ik in de Store nog een lumia camera app... Bij details staat vermeldt, dat dit versie 4.10.0.4 is. Dit lijkt me lager, echter is de datum laatst bijgewerkt 20-08-2015. De kleur van het app icoon is ook blauw, terwijl de geinstalleerde paars is... Welke gebruiken jullie?

Verder vind ik dat de flits snel gebruikt wordt in de automatische stand. Herkennen meer mensen dit?
Verschil over de camera's kan je heel uitgebreid terugvinden op AAWP. Googlen svp.
Vooral voor bij minder licht en voor foto's binnen is de camera classic (versie 4) beter. Ik heb beide en gebruik ook beide afhankelijk van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
retlaw schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:58:
de 830 bevalt prima!

Ik heb ook de 5.0.2.54.

Ik vind dat de flits ook snel gebruikt wordt, deze heb ik standaard dan ook uit staan, alleen als ik denk 'em nodig te hebben zet ik 'em op automatisch.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bij het plaatsen van mijn nieuwe nano SIM (nieuwe provider) ging het inbrengen van de SIM wel heel erg stroef. Hij leek wel iets groter te zijn dan mijn vorige nano SIM, maar visueel zag ik geen verschil.

Hoop dat ik hem nog ooit terug eruit krijg.... Want als ik nu op de nieuwe sim duw, komt hij niet meer naar voren (deed de vorige wel gewoon netjes zoals het hoort)... Krijg ik deze sim nog ooit uit mijn L830? :+

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 25-09-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Het witte plastic rondje aan de bovenkant van de telefoon voor de audio is voor de helft afgebroken. Weet iemand of je die makkelijk kunt bestellen? En hoe makkelijk is het om dit er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Laatst online: 11-09 08:39
Sinds zaterdag scherm op zwart. Doet niets meer. Aan de geluiden te horen start te telefoon wel gewoon op ed.
Ook de camera schakelt in maar geen weergave op het scherm.
Indicatoren onder het scherm branden wel na double tap.
Opsturen maar denk ik, telefoon nog geen 3 maanden in gebruik :(

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb nu sinds paar dagen dat mijn speaker (niet handsfree) enorm 'krakend' geluid geeft, alsof speakertje in gesprongen (ok.. hij is een keer gestuiterd).

Nu zie ik die dingen op ebay tussen 4 en 8 euro gaan, maar wat telecomzaken gevraagd, 49 tot 89 euro om te laten maken. Is het moeilijk dat ding zelf te vervangen? Ik heb de juiste schroevendraaiers, maar geen idee hoe het daar binnen allemaal vast zit.

Zit nog in garantie, maar ben bang dat het meteen verhaal wordt van val/waterschade (standaard zut), dat onderzoekkosten net zo duur is dan het te laten doen bij zo'n telecomzaak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amadeus1966
SinergyX schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:20:

Zit nog in garantie, maar ben bang dat het meteen verhaal wordt van val/waterschade (standaard zut), dat onderzoekkosten net zo duur is dan het te laten doen bij zo'n telecomzaak.
Service van Nokia/Microsoft is iets anders dan een doorsnee garantie reparateurboer.

Gewoon opsturen en je laten verrassen ;)
De meeste zijn zeer content met hun service die ook nog eens vrij vlot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Gisteren al de melding dat het toestel is gerepareerd en verzonden. Volgens het Track and Trace word hij morgen weer afgeleverd. Binnen 2 weken uit en thuis, en nog opgehaald ook. Lijkt goed tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Nieuw Imei nr. dus ga er maar van uit dat ik een nieuw toestel heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
TR1969 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:47:
Nieuw Imei nr. dus ga er maar van uit dat ik een nieuw toestel heb ontvangen?
Dat lijkt me een veilige aanname ja.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
SinergyX schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:20:
Heb nu sinds paar dagen dat mijn speaker (niet handsfree) enorm 'krakend' geluid geeft, alsof speakertje in gesprongen (ok.. hij is een keer gestuiterd).

Nu zie ik die dingen op ebay tussen 4 en 8 euro gaan, maar wat telecomzaken gevraagd, 49 tot 89 euro om te laten maken. Is het moeilijk dat ding zelf te vervangen? Ik heb de juiste schroevendraaiers, maar geen idee hoe het daar binnen allemaal vast zit.

Absoluut opsturen. Lumia van mezelf en die van mezelf als nieuw terug gekregen na een probleem met de camera. Binnen een week terug en 0,0 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Goed, mijn Lumia 620 (mijn eerste smartphone ooit 8) ) is helaas aan het overlijden.

Dus ik wilde een nieuwe kopen. En als iets stuk gaat dan moet er iets beter voor in de plaats komen.
Ik was erg gecharmeerd van Windows Phone als besturingssysteem. Het bevalt me veel beter dan Android wat ik op een aantal tablets heb staan. Dus de nieuwe telefoon moest ook een Windows Phone worden.

Nu wilde ik eigenlijk een telefoon kopen waar Microsoft op staat. Omdat Microsoft enzo :P

Dan kwam ik al vlug uit op de 640, want de aangekondigde 950 en 950XL vond ik veel en veel te duur aangezien ik sim only heb en dus het toestel los moet kopen.

De 640 vond ik eigenlijk veel te groot. 5 inch. Poehee. Wat moet ik met zo een groot ding in godsnaam 8)7

Mja, echt andere alternatieve waren er niet voor zover ik kon zien qua Windows Phone.
Of het was minder dan wat ik had maar wel kleiner. En dan zonder Microsoft op de achterkant.

Dus ik had me eigenlijk al neergelegd bij het feit dat ik geen nieuwe Windows Phone een kleintje van kon kopen en dus dan maar gewoon meegaan met de meute en ook 5 inch kopen. Hopelijk wen ik daar aan :)

Toen zag ik de 930. Die zag er wel mooi uit. Veel mooier dan de 640. Maarja, ook veel beter. Wat ik helemaal niet nodig heb eigenlijk. Dus die viel eigenlijk al snel af.

En dan bleef ik zitten met de 640. Tot ik zag dat er een Lumia 830 was. Met een goeiere camera dan de 640. En die er veel toffer uit zag.

Na een paar dagen dubben heb ik die maar gekocht. 8)
In het wit. Eigenlijk wilde ik oranje, maar die bleek en lastig leverbaar en lange wachttijd en een heel stuk duurder.

Ik heb al gelezen dat de 830 EOL is, dus ik vraag me achteraf stiekem wel een beetje af of ik hiermee wel een juiste keuze gemaakt heb. Aan de andere kant, het is (volgens mij) wel de laatste telefoon van het merk Nokia die uitgebracht is. Dus dan staat er geen Micorsoft op, maar Nokia. De allerlaatste. Dat is toch ook wel tof. Op een soort van zielige manier en jammer enzo. ;w

Anyway, hij wordt vrijdag als het goed is geleverd en ik zie dat ik een origineel oranje hoesje op ebay in Engeland kan kopen voor een paar euro, dus misschien dat ik dat nog doe.

Ik ben benieuwd. De camera schijnt best wel goed te zijn. In elk geval is deze 830 in alle opzichten een flinke upgrade tov mijn huidige 620. Alleen zware games draaien niet zo heel soepel, maargoed, die speel ik toch allemaal niet. Eigenlijk heb ik niet eens een telefoon van 270 euro nodig, maarja, een telefoon die het niet meer goed doet heb je ook niks aan dus je moet wat he :P

Hopelijk kan ik wennen aan het grote formaat. Ik moest destijds al wennen aan het formaat van de 620. Nog nooit zo een grote telefoon had ik gehad :)

Ik ga eens even op mijn gemak heel dit topic doorlezen.

Ow en misshien kan iemand me even vertellen dat de 830 hoewel End of Life wel degelijk de betere keuze is dan de 640. Om me zegmaar een beetje beter te laten voelen en dat ik de juiste keuze gemaakt heb'dat doet een mens immers goed :+

Als ik hem binnen heb en mocht ik vragen of problemen of andere dingen hebben dan weet ik dit topic te vinden in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb de 830
Mijn vrouw de 640
Kan dus aardig vergelijken. Veel betere camera en glance werkt ook stukken beter. Voor mij dus een no-brainer en volgens mij heb je de goede keuze gemaakt.
PS : schermgrootte valt heel goed mee en ben je zo gewend.
Ik kwam van een Nokia 700 !! Zoek maar eens op hoe groot dat scherm was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Vandaag een Nokia Lumia 830 flipcover gescoord voor € 9.50. Wehkamp heeft er nog 1 op voorraad: http://www.wehkamp.nl/Zoe...rpp=24&Blocks=0&View=Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
daffie82 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:20:
Ik heb de 830
Mijn vrouw de 640
Kan dus aardig vergelijken. Veel betere camera en glance werkt ook stukken beter. Voor mij dus een no-brainer en volgens mij heb je de goede keuze gemaakt.
PS : schermgrootte valt heel goed mee en ben je zo gewend.
Ik kwam van een Nokia 700 !! Zoek maar eens op hoe groot dat scherm was :)
Die was 1 cm smaller dan mijn Lumia 620 zo te zien :P

Ik denk wel dat ik (gewoon omdat het kan) alle 3 de overige achterkantjes ga kopen op ebay.

De witte versie die ik heb heeft een grijze bezel. De zwarte versie heeft zwarte een bezel. Dat ziet er best sjiek uit met een oranje of groene achterkant, maar ik denk dat een zwarte achterkant met die lichtgrijze bezel er ook best mooi uit ziet.

Heel duur is het in elk geval niet.

Dat wireless chargen enzo, daar ben ik geheel onbekend mee. Is dat heel wat of niet?
Gebruikt dat stroom als ik het altijd aangesloten laat aan mijn pc? En hoe snel gaat het laden, is dat vergelijkbaar met gewoon de stekker erin of is dat vergelijkbaar met via een usb poort van de pc opladen?

Misschien is dat ook wel wat; mijn pc staat elke avond altijd wel een paar uur aan, dus dat zou wel mooi werken dan.

=edit=
Wacht even. Ik ga er van uit dat zo een ding aan je pc gekoppeld moet worden, maar is dat wel zo? Moet die niet gewoon in de stroom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Je hebt een goede keuze gemaakt. Hier twee stuks in huis (overigens ook een 640, 640 xl en een 635). Prima camera en een kwalitatief hoogstaand toestel. Krijgt straks een update naar Windows 10 en kan dus nog een lange tijd mee.

Die draadloze lader gaat gewoon in het stopcontact. Het laden gaat redelijk snel, maar wel iets langzamer dan met een draadje. Ik heb er 1 op mijn nachtkastje liggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zie net dat je hem ook op je computer aan kan sluiten. Dat zou hier de voorkeur genieten, want met mijn pc, monitor, versterker, koptelefoonversterker, een externe HDD en een G25 zitten mijn stopcontacten aardig vol hier :X

Nouja dat is misschien dan iets voor later. Ik vind hem erg duur als ik heel eerlijk ben. Die DT-903 dan.

Ik ben bijna bijgelezen, begin nu net aan pagina 4 bovenaan. Schiet niet op met al die links met reviews tussendoor nog die ik nog niet allemaal gelezen had :P

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Volgens mij heb je idd een goede keuze gemaakt :)
De 830 is (weer volgens mij ;) ) mooier dan de 640, met 'n meer premium uitstraling, en heeft een betere camera.

Wireless charging is heel handig, wij hebben nog de eerste lader van Nokia, de DT-900. Eentje gratis gekregen bij mijn Lumia 920, daarna nog twee overgenomen van mede-tweakers, die hem niet gebruikten, voor de 1520 van m'n man, thuis en op kantoor. Voor ons waren ze dus niet duur, en ik zou ze niet meer willen missen.
De DT-900 heeft trouwens geen USB aansluiting maar moet gewoon in het stopcontact.

[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 04-11-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

vosss schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:59:
[...]
maar ik denk dat een zwarte achterkant met die lichtgrijze bezel er ook best mooi uit ziet.
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp: maar de zwarte cover op de 'witte' lumia vond ik er bijzonder lelijk uitzien. Ik had een tijdje een zwarte en witte 830, dus heb het even geprobeerd, maar dat was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Ik gebruik de DT-910 (gaat in het stopcontact) en dat is echt perfect; als ik thuis kom zet ik de telefoon in de lader / stand en daarmee heb ik direct een klok + notification center naast m'n computerscherm (Glance kun je op 'altijd aan als de telefoon aan de lader hangt' zetten).

Daarnaast is de camera prima te gebruiken als je geen DSR kwaliteit verwacht. Ik neem m'n compact camera in ieder geval nooit meer mee. Je mist de zoom, dat wel, maar door Rich Capture kun je veel betere foto's in low-light condities maken. Dat is dan nog los van het feit dat de foto's die ik wil bewaren direct de OneDrive op kunnen zodat ze direct op de PC en de telefoon van m'n vriendin (shared folder) beschikbaar zijn...niet meer het geklungel met USB kabeltjes van compact camera naar computer.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik ben niks te vroeg met een nieuwe telefoon kopen.

Sinds vandaag werkt mijn whattsapp niet meer en krijg ik een melding dat ik moet updaten.
Dat updaten gaat niet omdat ik de store niet meer in kom met een of andere foutmelding.

Krijg al tijden de melding dat de telefoon zelf moet updaten, maar volgens mij heb ik daar te weinig ruimte voor. Dus dat werkt niet.

Tevens werkt het knopje volume omlaag niet meer en kan ik het scherm niet meer aan en uitzetten met het knopje.

Kreeg vandaag een mail dat de telefoon morgen geleverd wordt. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Een (harde) reset helpt niet?

Mijn Twitter app ging gisteren dood, greyed out. Kennelijk was er een update geweest. Verwijderd en een nieuwe installatie did the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
PcDealer schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:50:
Een (harde) reset helpt niet?

Mijn Twitter app ging gisteren dood, greyed out. Kennelijk was er een update geweest. Verwijderd en een nieuwe installatie did the trick.
Geen idee, dat heb ik nog niet aangedurft.

Ik heb de nieuwe 830 in elk geval binnen gekregen vandaag. Jemig wat is die groot :)

Nanosimkaart heb ik nog niet, maar toch maar even aangezet. Blijkt dat Windows/Microsoft precies weet wat ik op mijn telefoon heb staan. Hij heeft alle apps er keurig opgezet.

Ineens begon mn nieuwe telefoon te rinkelen en ik dacht wtf is dit?! Daarna begon mn oude telefoon te rinkelen. Zelfs de alarmen zijn overgezet kennelijk. Wallpaper, instellingen, startscherm alles teruggezet _/-\o_

Enige waar ik nu nog mee zit is hoe ik de whatsapp geschiedenis straks op mn nieuwe telefoon ga krijgen als ik de nieuwe simkaart van mn provider ontvangen heb. Hij heeft wel whatsapp erop gezet en nadat ik mijn telefoonnummer invulde zette hij alle groepen en gesprekken erin, maar dan wel leeg.

Geen idee of dat automatisch gedownload wordt als ik verbinding met een netwerk heb? Of dat ik bestanden naar de nieuwe telefoon moet kopieren zodat alles werkt?

Feit is echter dat momenteel whatsapp op mn oude telefoon niets doet en niet kan starten.

Als ik op de oude telefoon een harde reset doe, ben ik dan al mn whatsapp geschiedenis kwijt? Of blijft dat bewaard? Want ik dacht dat je in whatsapp wel ergens kon aangeven om een backup te maken. Maar dat kan momenteel dus niet.

Iemand ideeen daarover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Whatsapp kan je vergeten. Die backup functie is gaar. Ik was ook het merendeel van de gesprekken kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
daffie82 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:31:
Whatsapp kan je vergeten. Die backup functie is gaar. Ik was ook het merendeel van de gesprekken kwijt...
Ik kan het allicht toch proberen?

Als ik de oude telefoon een backup laat maken en ik doe een factory reset; ben ik dan alles kwijt qua whatsapp gesprekken?

Ik kom er met geen mogenlijkheid in namelijk.

Op de nieuwe werkt het prima. Er komen zelfs berichten binnen zonder simkaart erin. Ik wist niet eens dat dat ook werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb gisteren mijn 830 geüpdatet naar WM10. Daarvoor moest ik een harde reset uitvoeren. Bij het opnieuw installeren van Whatsapp zijn alle berichten keurig teruggezet. Whatsapp deed dat op het moment dat ik me weer aanmeldde. Je hebt dus wel een SIM-kaart nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door coenox op 06-11-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

vosss schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:47:
[...]
Als ik op de oude telefoon een harde reset doe, ben ik dan al mn whatsapp geschiedenis kwijt? Of blijft dat bewaard? Want ik dacht dat je in whatsapp wel ergens kon aangeven om een backup te maken. Maar dat kan momenteel dus niet.

Iemand ideeen daarover? :)
Whatsapp maakt elke dag een update van je gespreksgeschiedenis. Volgens mij om 03.00 snachts. Deze backup bestanden worden opgeslagen op de SD kaart (als je die in je telefoon hebt zitten). Als je geen SD hebt, weet ik niet of WA ze plaatst op het interne geheugen... maar dat zie je snel genoeg.

Deze kopieeëren naar de identieke locatie van je nieuwe telefoon, en WhatsApp zou de gegevens moeten inladen. Nu denk ik wel dat;
- Het nog steeds een gok is, soms werkt het gewoon niet.
- Je de WA app op je nieuwe phone opnieuw moet installeren, ik verwacht niet dat je deze gegevens kan vervangen en WA dit inlaadt (aangezien het een backup bestand is). Het opnieuw installeren (waarbij je op het scherm komt dat je je moet aanmelden met je 06) zou de geschiedenis moeten inladen op je nieuwe phone.

Beantwoord dit je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:39
coenox schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:42:
Ik heb gisteren mijn 830 geüpdatet naar WM10. ....
En hoe bevalt dat?
Is het t waard of nog een paar weken wachten tot w10 officieel uit komt?

Ik wil eigenlijk ook wel over, maar twijfel of t wel bruikbaar is voor m'n dagelijkse telefoon.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
coenox schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:42:
Ik heb gisteren mijn 830 geüpdatet naar WM10. Daarvoor moest ik een harde reset uitvoeren. Bij het opnieuw installeren van Whatsapp zijn alle berichten keurig teruggezet. Whatsapp deed dat op het moment dat ik me weer aanmeldde. Je hebt dus wel een SIM-kaart nodig.
Weet je zeker dat je een harde reset uit moest voeren? Dat is een reset terug naar fabrieksinstellingen he.

Als ik dat op de oude telefoon doe en dan vervolgens WA opnieuw installeer, waar haalt ie dan die backup vandaan?

Niet uit Onedrive in elk geval denk ik, want daar stond een backup van de oude telefoon, maar die heeft ie dus niet naar de nieuwe telefoon gezet, alleen alle groepen waar ik in zat, maar dan zonder berichten.

Hoezo zou dat met een simkaart erin wel werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
The Inquisitor schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:31:
[...]

Whatsapp maakt elke dag een update van je gespreksgeschiedenis. Volgens mij om 03.00 snachts. Deze backup bestanden worden opgeslagen op de SD kaart (als je die in je telefoon hebt zitten). Als je geen SD hebt, weet ik niet of WA ze plaatst op het interne geheugen... maar dat zie je snel genoeg.

Deze kopieeëren naar de identieke locatie van je nieuwe telefoon, en WhatsApp zou de gegevens moeten inladen. Nu denk ik wel dat;
- Het nog steeds een gok is, soms werkt het gewoon niet.
- Je de WA app op je nieuwe phone opnieuw moet installeren, ik verwacht niet dat je deze gegevens kan vervangen en WA dit inlaadt (aangezien het een backup bestand is). Het opnieuw installeren (waarbij je op het scherm komt dat je je moet aanmelden met je 06) zou de geschiedenis moeten inladen op je nieuwe phone.

Beantwoord dit je vraag?
Ja redelijk, maar ik heb nog geen SD kaart in mn nieuwe telefoon zitten.

Kan ik niet de oude SD kaart gewoon over zetten naar de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
vosss schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:00:
[...]

Ja redelijk, maar ik heb nog geen SD kaart in mn nieuwe telefoon zitten.

Kan ik niet de oude SD kaart gewoon over zetten naar de nieuwe?
Ja.
Ik heb voor mijn vrouw vorige week een Lumia 640 XL gekocht. SD kaart van haar Lumia 830 erin gezet. Bij aanmelden van Whatsapp werden keurig alle berichten terug gezet. Whatsapp vraagt eerst of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ok, dan ga ik eerst dat eens proberen. Op de nieuwe telefoon WA deinstalleren. SD kaart van de oude telefoon erin stoppen. WA installeren.

Moet daarvoor een simkaart in de nieuwe telefoon zitten? Ik kan gewoon mn nr invoeren en WA werkt gewoon ook zonder sim erin.

Die oude SD kaart kan ik daarna weer verwijderen? Of ben ik dan weer alle berichten kwijt? Het is namelijk nog eentje van slechts 8GB en ik wil op termijn eentje van 128 of 64 erin stoppen. :)

=edit=
Op de SD kaart staan geen berichten. Of hij ziet ze niet.
WA verwijderd, SD kaart erin, WA geinstalleerd, herstellen, zet wat bestanden van gisteren terug die ik al op de nieuwe telefoon ontvangen had.

Dat werkt dus niet.

=edit2=
Waarom zou een harde reset op de oude telefoon zodat ik WA weer kan installeren wel werken dan? Qua berichten terug zetten enzo.

Dat backupbestand staat wel degelijk op de SD kaart. De nieuwe telefoon doet er alleen niks mee.
Zou dat komen omdat er nog geen sim in de nieuwe zit?

[ Voor 53% gewijzigd door vosss op 07-11-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
vosss schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:06:

Voor Whatsapp is je tel.nr. volgens mij belangrijk voor de verificatie. Als het zonder sim zou werken zou iemand kunnen whatsappen onder jouw nummer. Je kunt nu toch niet activeren? Ik zou eerst even voor een werkende nanosim zorgen en dan eens opnieuw proberen. Ik heb dit de afgelopen week drie keer gedaan (640 XL van mijn vrouw, mijn eigen 830, de 830 die mijn dochter van mijn vrouw overnam). Ging steeds soepel en foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Het werkt zonder sim op mn nieuwe telefoon.

Probleem is dat de chats niet meegenomen worden en ik op de oude telefoon geen handmatige backup kan maken. Die backup staat er wel en is van gisternacht. Dat staat op de simkaart in een mapje whatsapp\temp.

Ik ga eens even naar de brievenbus lopen om te kijken of de nieuwe simkaart er is en probeer dan whatsapp nog eens te installeren, maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat alle gesprekken meegenomen worden. Waar moeten die op de nieuwe telefoon vandaan komen? Van de SD kaart? Ja leuk, maar als ik die in de nieuwe telefoon doe en whatsapp opnieuw installeer dan zegt ie dat ie een backup heeft gevonden en 45 berichten terug zet.

Dat zijn berichten die binnen gekomen zijn sinds ik de nieuwe telefoon geinstalleerd heb en niet alles wat op de oude telefoon stond.

Nouja ik ga het nog maar eens proberen dan.

Die nieuwe simkaart moet ik die activeren of iets? En dan werkt mn oude telefoon met oude simkaart niet meer lijkt me.

Als dat niet werkt dan ga ik dus nooit mn chats nog terugkrijgen wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

vosss schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:06:
Ok, dan ga ik eerst dat eens proberen. Op de nieuwe telefoon WA deinstalleren. SD kaart van de oude telefoon erin stoppen. WA installeren.

Moet daarvoor een simkaart in de nieuwe telefoon zitten? Ik kan gewoon mn nr invoeren en WA werkt gewoon ook zonder sim erin.

Die oude SD kaart kan ik daarna weer verwijderen? Of ben ik dan weer alle berichten kwijt? Het is namelijk nog eentje van slechts 8GB en ik wil op termijn eentje van 128 of 64 erin stoppen. :)

=edit=
Op de SD kaart staan geen berichten. Of hij ziet ze niet.
WA verwijderd, SD kaart erin, WA geinstalleerd, herstellen, zet wat bestanden van gisteren terug die ik al op de nieuwe telefoon ontvangen had.

Dat werkt dus niet.

=edit2=
Waarom zou een harde reset op de oude telefoon zodat ik WA weer kan installeren wel werken dan? Qua berichten terug zetten enzo.

Dat backupbestand staat wel degelijk op de SD kaart. De nieuwe telefoon doet er alleen niks mee.
Heb je gecheckt of je nieuwe WA app niet nieuwe backup bestanden heeft gemaakt op het interne geheugen? Die zullen dan wel voorgaan. Check dit eerst even en delete deze. Dan gebruikt WA mogelijk wel de bestanden op de SD.

Ik vermoed dat dit het probleem is. Er staan al backup bestanden van je nieuwe sessie, aangezien die wel terugkomen, zoals je zegt.

> Sim hoeft er niet in te zitten, het nummer is verificatie, maar de sms code invoeren is genoeg. Zo kan men ook WA gebruiken op een ipodd of ipad. Dus daar kan het niet aan liggen.

> Check de SD kaart ook als je toch bezig bent, er moeten haast wel berichtendatabase op staan (in de folder whatsapp).. Dat beantwoord je al in je edit.

> Met een harde reset kun je misschien wel weer bij je berichten in je oude telefoon, maar dan kun je de database bestanden alsnog niet zomaar overzetten, er verandert dus niets aan je situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Op de nieuwe telefoon zie ik geen bestanden intern staan.
Daar staan maar een paar mappen op.

Documents
Downloads
Music
Pictures
Ringtones
Videos

Meer zie ik niet als ik hem connect met mn pc.
Hoe moet ik interne backups van whatsapp benaderen of verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Even meedenken.
Wat je zegt lijkt me aannemelijk.

Als ik de nieuwe telefoon terug zet naar fabrieksinstellingen. Dan moet alles van Whatsapp weg zijn lijkt me.
als ik dan de SD kaart van de oude erin zet met de backup van afgelopen nacht en Whatsapp installeer opnieuw, dan zal hij die backup pakken in plaats van die in het interne geheugen lijkt me?

Ik ga dat eens even proberen. Die paar berichten die ik de afgelopen dag gehad heb kan ik wel missen. De chats zou erg jammer zijn als ik die niet meer zou hebben.

Dat gaat wel ff duren denk ik. Ik kom er nog op terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Dit lijkt mij de goeie aanpak. Tussenstap is nog om whatsapp op je oude telefoon weer te activeren en geforceerd een back-up te maken.
We gaan er trouwens wel steeds vanuit dat je oude telefoon ook Windows is, klopt dat?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
PinokkioTV schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:09:
Dit lijkt mij de goeie aanpak. Tussenstap is nog om whatsapp op je oude telefoon weer te activeren en geforceerd een back-up te maken.
We gaan er trouwens wel steeds vanuit dat je oude telefoon ook Windows is, klopt dat?
Ja dat klopt. Echter werkt whatsapp daar niet meer omdat ie moet updaten en dat lukt niet omdat ik niet meer in de store kom en volgens google blijkt de enige oplossing een harde reset.

Maar als het op de nieuwe nu niet gaat lukken (ben bezig inmiddels) dan kan ik altijd nog proberen om de oude een harde reset te geven, hopen dat alle berichten er nog staan en handmatig een backup te maken en dan opnieuw op de nieuwe te proberen of iets.

=edit=
Hmmz, ik kan kiezen tussen een backup van mn oude telefoon en eentje van de nieuwe.
Ik heb de oude maar gekozen. :)

=edit2=
Lekker dan, nu heeft ie niets terug gezet qua startmenu en apps en alles van mn oude telefoon. Tevens staat er de laatste update al op. 8)7

Nouja maar even wachten tot alle standaard apps geinstalleerd zijn en dan whatsapp erop om te kijken wat dat doet.
Mocht dat werken dat kan ik eventueel nog met de oude ernaast alles weer hetzelfde configureren. Dat gaat wel ff duren, maargoed, eerst maar eens zien zo wat WA doet :)

=edit=
En dat werkt niet. SMS code op de oude telefoon ontvangen, ingevoerd op de nieuwe en niks geen chats.
En nu is mn toestel ook nog eens niet geinstalleerd zoals ik het wil hebben. Zoals de oude dus.

Toen ik hem gisteren aanzette voor het eerst vroeg hij of hij alles moest terugzetten van mn oude telefoon en dat werkte perfect. En nu zet ie om onverklaarbare redenen dus een kale installatie terug.

Lekker dan.

Overigens zijn dit GEEN fabrieksinstellingen, want hij geeft aan dat de laatste update er al op staat nádat ik fabrieksinstellingen terug heb gezet }:| :(

Fraaie boel dit weer.
Als ik mn oude naar fabrieksinstellingen terug zet ben ik dalijk daar ook alles kwijt!?

Ik ga nog een keer terug zetten en kijken wat ie dan doet als ik die andere optie selecteer.

=edit=
Het is ook godsgeklaag zeg. Die andere backup werkt ook niet. Hij geeft geen enkele foutmelding, maar installeert mooi mijn apps en instellingen niet.

Ik heb net op Onedrive alle backups verwijderd en maak nu een nieuwe met mn oude telefoon.
Daarna zet ik de nieuwe terug naar "fabrieksinstellingen" en kies die nieuwe backup.

Als dat ook niet werkt dan kan het niet anders dan dat de nieuwe telefoon geen oude backups meer accepteert omdat hij helemaal up to date blijft met de harde reset.

Toen hij uit de doos kwam moesten er nog allerhande updates van Windows Phone zelf uitgeoverd worden.
Ik zou verwachten dat als ik hem terug naar fabrieksinstellingen zet dat die updates dan opnieuw moeten, maar dat blijkt niet het geval.

Lekker dan. Was ik er maar vanaf gebleven; de eerste keer zette hij wel netjes alles terug. Ik heb er weinig hoop op dat hij dalijk alles terug zet met die nieuwe backup van mn oude toestel }:|

Als dat ook niet werkt dan kies ik voor de derde optie tijdens de reset. Niets herstellen, met een schone lei beginnen. Wellicht dat ie dan wel echt zoals uit de doos teruggezet wordt? En dat ik dan wél alles kan laten terugzetten?

Terwijl hij bezig is lees ik ergens dit:
Resetting the mobile phone does not remove any system application updates you have downloaded or any data files on your microSD card, such as audio or images.
Mijn hoofd wordt steeds harder erin dat dit gaat lukken en ik zie nu al als een berg op tegen alles handmatig weer downloaden en installeren en configureren zoals ik het had :(

Ik gok zomaar dat de nieuwste update geen backups van een oudere Windows Phone terug kan zetten om wat voor reden dan ook. Ik zou niet weten wat er anders aan de hand moet zijn dat het niet werkt zoals zou moeten }:|

=edit nr zoveel :P =

All is not lost denk ik; ik lees zojuist dit:
http://www.thewindowsclub...ne-software-recovery-tool
Using this tool, you can perform resets and firmware installations very easily.
Wellicht dat als het nu niet werkt dat ik dat probeer.

=edit=
Niet nodig; hij is nu net klaar en alles ziet er weer uit als mn oude telefoon! _/-\o_

Blijft alleen dat Whatsapp probleem over waarschijnlijk, maar daar moet ik nog even op wachten tot alle apps er weer op staan.

[ Voor 83% gewijzigd door vosss op 07-11-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mooi dat het herstellen uiteindelijk toch nog gelukt is. Hopen dat het whatsapp probleem zich nog oplost.

Hier waren we al bang voor, die backup functie van whatsapp is gewoon ruk. Ik heb al een paar keer gebruik van gemaakt en het ging goed op 1 na, Ook overzetten op mijn nieuwe 830 omdat de andere kapot was gegaan, maar niets kwam er terug. Het is een beetje hit or miss heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Whatsapp probleem heeft zich niet opgelost uiteindelijk. Maar dat kwam wellicht ook omdat ik op het moment van terug naar fabrieksinstellingen die SD kaart er niet in had zitten.

Maargoed, het is jammer maar niet echt een ramp verder.

Telefoon doet het goed. :)

Ik ga voor de kerst een DT-903 vragen om hem draadloos op te laden. Dat lijkt me wel wat. Pc staat toch elke dag aan, dus dan kan ik hem daar gewoon opgooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zo'n DT 903 lijkt me ook leuk om te hebben... maar de prijs is zo hoog, en dat heb ik er (nog) niet voor over. Sowieso is het niet handig aangezien ik 's avonds juist veel op mijn telefoon zit (terwijl deze oplaadt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vosss schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:40:
Whatsapp probleem heeft zich niet opgelost uiteindelijk. Maar dat kwam wellicht ook omdat ik op het moment van terug naar fabrieksinstellingen die SD kaart er niet in had zitten.

Maargoed, het is jammer maar niet echt een ramp verder.

Telefoon doet het goed. :)

Ik ga voor de kerst een DT-903 vragen om hem draadloos op te laden. Dat lijkt me wel wat. Pc staat toch elke dag aan, dus dan kan ik hem daar gewoon opgooien :)
Tja, ik had je nog zo gewaarschuwd voor whatsapp...
Volgens mij heb je vele uren verspeeld hiermee. Maar goed, is wel nuttig, heb ik ook al vaker gedaan. Van zo een dingen leer je het meeste 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik ga morgen eens kijken om wat fotootjes te knippen links en rechts. Kijken hoe die dat doet. Ik denk wel goed. Goed genoeg voor mij in elk geval. Ik was de Lumia 620 gewend en dan zijn de foto's van de 830 toch best wel een stuk mooier gok ik zomaar.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb al hele mooie foto's gemaakt met de 830. Althans, ik vind het mooi. Nog leuker zijn de lowlight foto's, waar andere telefoons dan hopeloos falen, heb je met de 830 een prima zichtbare foto zonder flits. Leuk om vrienden jaloers te maken mocht je uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Inquisitor schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:55:
Ik heb al hele mooie foto's gemaakt met de 830. Althans, ik vind het mooi. Nog leuker zijn de lowlight foto's, waar andere telefoons dan hopeloos falen, heb je met de 830 een prima zichtbare foto zonder flits. Leuk om vrienden jaloers te maken mocht je uitgaan.
Klopt helemaal.
En bij low light lumia camera classic gebruiken (versie 4 dus) dan zijn de foto's nog veel beter.
Veel minder van die auto correctie zeik van versie 5 waardoor je in low light soms als een zombie lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
daffie82 schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:12:
Klopt helemaal.
En bij low light lumia camera classic gebruiken (versie 4 dus) dan zijn de foto's nog veel beter.
Veel minder van die auto correctie zeik van versie 5 waardoor je in low light soms als een zombie lijkt...
Voor low light is rich capture echt ideaal. Rich capture heb ik eigenlijk altijd aan...alleen irritant dat die af en toe vanzelf weer uitstaat.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste