Begin 2015 kreeg ik een iPhone 6 van mijn werkgever en ging ik op zoek naar een leuke beschermende hoes. Al snel kwam ik erachter dat ik pouch wou voor m'n iPhone zodat die veilig in mijn broekzak zit in combinatie met wat munten, autosleutels of andere prullen. Mijn oog viel op de "Heritage UltraSlim" van SENA in het bruin:
http://www.senacases.com/...itage-ultraslim-iphone-6/ .
Ik leg op kantoor m'n iPhone naast m'n keyboard, op de pouch. Ook 's nachts naast m'n bed ligt die er gewoon op. Dit zorgt ervoor dat de achterkant van mijn iPhone na een half jaar nog 100% nieuwstaat is.
Na maanden trouwe dienst en met het oog op een leuke reis met mijn vriendin heb ik toch besloten om een ander hoesje te zoeken. Het nadeel van een pouch is dat je je iPhone er volledig moet uitnemen om een foto te maken (ik gebruik mijn iPhone als fototoestel op vakantie). En juist omdat de achterkant zo glad is en ik geregeld een foto maak, wil ik geen risico nemen om zo'n duur grapje te laten vallen.
De BookBook van Twelve South is hier al meermaals gepasseerd en ik vind die ook prachtig. Maar duur. Na twijfelen, genoeg reviews gelezen te hebben en een leuke tegoed bon die ik nog had, heb ik hem toch besteld. Sinds daarnet zit mijn iPhone in zo'n BookBook. Oh wat is het mooi
De BookBook ruikt nog naar leer. Dat zal niet iedereen even hard weten apprecieren maar ik houd er wel van. Ik heb weer gekozen voor het bruine model. Vanaf je het ding in je handen neemt voel je meteen dat het een kwalitatieve case is, en geen <insert chinese brolwebwinkel here> spul. Het kost je wel een arm, been en een nier, maar je krijgt er ook iets voor terug. Je kan nog aan alle knopjes (scherm/volume) en onderaan kun je hem gewoon opladen of je oortjes inpluggen. De "kaft" van de boek is ongeveer 1mm hoger, lager en breder dan de iPhone dus hij zit wel netjes beschermd. Verder kun je je iPhone in die shell er snel uitklikken (net even geprobeerd, het gaat echt snel) en hem zonder BookBook maar alsnog beschermd meenemen.
Verder kun je de shell deels losklikken waardoor de BookBook een soort houder wordt en je iPhone schuin staat. Dat is fijn tijdens het facetimen. Ik was een beetje bang dat ie té schuin ging staan maar als je een bureau van normale hoogte hebt dan kun je het prima gebruiken om te facetimen.
Als ik één puntje van kritiek mag uiten: de BookBook is niet magnetisch zoals sommige andere boek-cases wel zijn. Hij sluit wel netjes zoals het hoort, dus het is geen probleem op zich.
Hoewel de BookBook hier al vaker gepasseerd is kun je op
http://forums.macrumors.c...os.1834937/#post-20558547 mooi zien wat ik bedoel.
- Foto 1 is gewoon de iPhone in de BookBook.
- Foto 2 is de iPhone is de losgeklikte shell
- Foto 3 is waar de BookBook wordt gebruikt als iPhone "steun" zodat je fijn kunt facetimen.
Met de link hierboven en de vermeldingen in dit topic eerder denk ik niet dat het nog nodig is om extra foto's te maken, maar indien iemand het toch wil dan hoor ik het graag.