Heb gisteren mijn iPhone 6 64GB champagne/gold opgehaald in Apple Store, Den Haag. Was zo opgehyped dat ik per ongeluk mijn onderbroek binnenstebuiten aan had gedaan lol Sorry, too much info
Hoe dan ook, ik dacht even wat fotootjes plaatsen van hoe de Spigen Ultra Hybrid crystal clear het op de iPhone 6 champagne/goud doet.
...En ook meteen van de Bodyguardz HD Impact clear screenprotector, omdat ik erg trots ben dat me dit voor het eerst stofvrij gelukt is (met veel stoom, scotch magic tape, tijd en kreten) hehe
De case: Spigen Ultra Hybrid - crystal clear
De case is makkelijk aan te brengen en ook weer los te halen, doordat de achterkant dan wel hard is, maar de zijkanten zijn flexibeler. Ik weet niet of als je dit te vaak zou doen, het zou oprekken, maar daar kom ik over een jaartje wel op terug
De knoppen vind ik ook prima werken. Misschien helpt het ook dat ik de telefoon niet eerst een tijd zonder hoes gebruikt heb, dus ik weet niet beter. Maar het gaat naar mijn gevoel zonder veel moeite.
Hij maakt de telefoon wel iets groter en ook iets minder mooi, maar ik denk niet dat je deze case moet kiezen als je puur voor looks gaat. Ik zie het zelf als een veilige case (vooral door de verhogingen voor/achter en de 'air cushions'), waarbij mijn telefoon nog een beetje herkenbaar is door de transparantie.
De screenprotector: Bodyguardz HD Impact - crystal clear
De screenprotector is een impact model en daarom iets minder flexibel/dun (al gaat dat om tienden van milimeters) dan de doorsnee PET protectors. Daarom kan hij net als glas modellen niet helemaal tot in de hoeken. Dat is erg persoonlijk of je dat storend vindt. Ik niet. Ik ben al trots dat ik hem stofvrij heb aangebracht en goed uitgelijnd.
Ik zie trouwens dat hij op de foto's van de case er echt dik op lijkt te liggen, maar zo oogt het alleen door de hoek en inzoom actie van de fotocamera. Als je de telefoon in je hand hebt, merk je bijna niet dat hij erop zit, alleen de cut-outs veraden het.
Wat ik wel merk is dat ik het idee heb dat de cut-out misschien niet helemaal perfect is. Ik heb nl de screenprotector gepositioneerd om het scherm aan beide kanten zo goed mogelijk en evenwijdig te dekken. Maar als je dat doet, dan zal je zien dat hij bij de home knop en de frontcam/oorspeaker iets naar rechts had gemoeten. Maar goed als ik dat had gedaan dan was hij niet precies op het scherm gekomen. Het is niet heel vreselijk, maar 100% netjes is het ook niet.
Edit: ik zie nu op mijn eigen foto dat de rechteronderkant best ook w.b. scherm iets naar rechts kon. Nou, dan heb ik vast dubbel gekeken bij het aanbrengen.
Zoals ik gewend ben van Bodyguardz (de Ultratough) is ook deze protector gewoon heel fijn en glad in de touch.
Ik ga oefenen met risico vermijdend leven, zodat ik ook een minder invasief hoesje kan gebruiken. Maar voorlopig nog even veilig