off-topic, dus weg
[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:46 ]
[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:46 ]
[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:47 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
[ Voor 98% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:47 ]
Het maakt dan niet uit waar ik ben. als ik ergens anders heen ga met wifi speelt het probleem nog steeds. Pas na een reboot werkt het weer naar behoren. Hoop het na de Windows 10 opgelost is. Anders maar eens laten repareren onder garantie.Lord_Dain schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:03:
[...]
Voor rond de 10€ kan je een nieuwe front bestellen op ebay. Een beetje handige telecomboer kan het voor je doen. Niet de grote toko's, maar vaak zijn het de kleine belshops die hier wel handigheid in hebben. Zit er niets bij je in de buurt?
[...]
Dat laatste; nee, Windows 10 is nog in beta (alpha?) en er zitten nog een hoop bugs in. Misschien dat het wel je WiFI bug / probleem oplost maar je krijgt er andere bugs voor terug. Ik zou dus ff wachten.
Over de uitvallende WiFI, hebben wij geen last van, merkbaar in ieder geval. Kan evt. nog aan je WiFI netwerk liggen, de instellingen, bereik, kanaal e.d.?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Vorige week deze binnen gekregen. Het was alleen toch een zwarteMarly schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:21:
[...]
Tip: V&A aangeboden: Nokia DT-900 Wit
Prima ding, heb er zelf twee
Eerder dit jaar zijn er wel geruchten geweest maar lees er de laatste tijd niet veel meer over.Galactic schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:37:
Komt er eigenlijk ook een 740 als opvolger in navolging van de 640 die toch al tijdje te koop is?
Staat me bij dat een aantal toestellen gecancelled zijn en dat de opvolgers daar tussen zaten.Ivar19 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:13:
[...]
Eerder dit jaar zijn er wel geruchten geweest maar lees er de laatste tijd niet veel meer over.
Het zou erg jammer zijn als er niks tussen de 640 en high end aangekondigd wordt. Zeker als de high end zoveel gaat kosten als sommige geruchten suggereren.hjs schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:04:
[...]
Staat me bij dat een aantal toestellen gecancelled zijn en dat de opvolgers daar tussen zaten.
Zal nu wel eerst een nieuw High-End toestel worden dat aangekondigd wordt ergens in oktober.
(moppelt nu iets over niet genoeg bang for buck)
Wat is "gemiddeld" geprijsd?Galactic schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:59:
Vind het jammer, en denk ook dat het ontbreken van aandacht voor gemiddeld geprijsde telefoons de grote fout is waardoor het Microsoft er maar niet in kan slagen om marktaandeel te winnen op de smartphonemarkt.
Ja zo tussen 200-300 euro inderdaad. De 735 inderdaad, maar de vraag is of daar dan een opvolger van komt. Zo slaan echt de bal mis vind ik door zo weinig aandacht aan dit middensegement te besteden.kleefei schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:29:
[...]
Wat is "gemiddeld" geprijsd?
In de store zie ik telefoons van €79 tot €399.. De lumia 735 is met € 209 toch aardig "gemiddeld"?
Daar past nog prima een 740 of 840 met 1080p scherm en SD610 oid tussen.Dreamvoid schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:56:
Er zitten nu drie telefoons in het middensegment (vier als je de XL-variant meerekent), het lijkt me prima denkbaar dat ze die wat gaan consolideren want de verschillen tussen de 640, 735 en 830 zijn heel klein.
It's just technology, not religion
Battle.net || Strava
Verwijderd
Hoe heb je t uiteindelijk opgelost? Ik neem aan dat bij jouw broertje ook het scherm kapot was? Lcd inc. digitizer etc. moet meer dan een tientje gekost hebben.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:42:
[...]
Zo'n telecomboer moet wel te vinden zijn... Zal eens kijken, stukken goedkoper dan 150+ euro
1 goede 4.6-4.7 inch smartphone en Microsoft is gegarandeerd van een succesmodel. Aangezien er verder geen modellen van dit formaat meer worden uitgebracht.chaola schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:16:
Enkele maanden geleden werd een nieuw 4.7" toestel gespot in India, volgens sommigen de nieuwe 740: http://www.windowsphonear...nge-lumia-740-840-840-xl/
Maar ondertussen zijn hiervan meer details opgedoken en met een snapdragon 210 en 5MP camera zal dit hem toch wel niet worden: http://www.nokiapoweruser...th-4-7-inch-720p-display/
Er zijn ondertussen ook al niet officiële renders met "specs" (eerder wishlists vermoed ik) opgedoken maar die zijn wellicht waardeloos: http://www.phonesreview.c...sign-complete-with-specs/
Rond andere modellen is al veel meer geweten. Je krijgt de indruk dat Microsoft zelf niet goed weet wat ze aanmoeten met de 7-reeks. En eerder hebben ze ook al laten weten te willen snoeien in het gamma, dus...
Op een gegeven moment was er zelfs sprake van een 750-model, maar dat werd snel weerlegd: http://wmpoweruser.com/ex...ft-lumia-850-750-and-550/
Tot zover mijn update van de geruchtenmolen. Ik zit dus zelf al een paar maanden op de uitkijk, maar veel concreet nieuws is er niet.
Als er een telefoon ala Ativ S (4,8") op de markt zou komen met killer specs, dan kocht ik instantly, is gewoon het beste formaat qua telefoon.Jazco2nd schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:38:
[...]
1 goede 4.6-4.7 inch smartphone en Microsoft is gegarandeerd van een succesmodel. Aangezien er verder geen modellen van dit formaat meer worden uitgebracht.
Dat klopt echt voor geen meter wat jij schrijft. Onderbouw het maar eens. Lukt je niet.Dreamvoid schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:10:
En dat is voornamelijk omdat niemand ze meer koopt. Dus of Microsoft daar werkelijk gegarandeerd succes mee heeft durf ik te betwijfelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 09-09-2015 08:24 ]
Mijn cameralens is inderdaad ook flink gekrast, kan er nog wel foto's mee maken, maar het is echt een slechter materiaal dan eerdere nokia's / lumia's die ik heb gehad, waaronder de 620.ikwilwp8 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:31:
Mijn Lumia735 vertoont sinds kort problemen met de camera. Deze is namelijk zo erg bekrast dat de foto's wazig worden. Ik snap niet helemaal hoe mijn lens zo is gekrast, daar de rest van de behuizing er geen last van heeft. Hebben ze LDPE gebruikt als lenshoes ofzo?
Nu is mijn vraag eigenlijk, is deze makkelijk te vervangen? Of zijn er trucjes om de lens krasvrij te krijgen?
[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2015 09:54 ]
Jouw hele uitleg geeft hem toch juist gelijk? Als er vanuit de consument vraag naar is, dan zorgen de fabrikanten vanzelf wel voor het aanbod. Als het niet gemaakt wordt, betekend dat simpelweg dat er volgens de fabrikanten te weinig markt voor is.Jazco2nd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:14:
[...]
Dat klopt echt voor geen meter wat jij schrijft. Onderbouw het maar eens. Lukt je niet.
Feit is dat er simpelweg geen modellen van dat formaat worden gemaakt. Afgelopen 3-4 jaar is het formaat toegenomen. 2-3 jr geleden was het aanbod aan midrange/highend modellen van dat formaat al schaars aan het worden.
Bij Android is het huidige 4.7" topmodel nog steeds de Moto X 2013 of een Sony Z Compact. Alleen Sony brengt dat formaat nog uit met high end specs. Dat design (en slecht scherm) moet je liggen.
Fabrikanten maken het formaat niet, winkels bieden het niet aan. Dit had niks met vraag en aanbod te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 09-09-2015 13:39 ]
Ik denk dat jij een grotere aanname noemt dan ikJazco2nd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:44:
Nee, jij noemt een aanname: dat fabrikanten reageren op vraag. Ik zeg juist dat dat niet zo is, het aanbod is veranderd zonder invloed van de vraag.
Overigens was de meest verkochte telefoon natuurlijk een iPhone 5 die een stuk kleiner is dan 4.7". Dus ook dat klopte niet.
Ik zeg dus: mensen waren en zijn gedwongen om 5" of groter te kopen, bij gebrek aan alternatieven. Dat is al hele tijd zo. Aanbod is om andere redenen veranderd dan de vraag. Echter doordat men geen keuze meer had en wel een tel nodig heeft, kopen ze groter. Waardoor het lijkt alsof de vraag naar grote schermen groeit. Wat natuurlijk niet klopt. Sinds 2013 zijn er geen high end modellen <5" verkocht, terwijl de voorgaande modellen allemaal <5" waren. Die verkochten prima. Kijk naar Samsung S serie, verkochten prima, werden toch steeds groter. Niet omdat er vraag naar was (want er was geen grotere).
Ben ik totaal niet mee eens. Ik wilde voor mijn moeder een nieuwe Windows phone kopen en zij wilde het liefst een smartphone rond de 4 inch. Haar eisen waren helemaal niet zo hoog. Ze wilde een goed scherm, een flitser en een goede frontcamera. Uiteindelijk kom je dus op toestellen zoals de lumia 73x uit. Andere toestellen waren allemaal 5 inch en groter en dat wilt ze gewoon niet.Dreamvoid schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:36:
Ik vermoed dat je aan het trollen bent, maar dit is dezelfde soort redenering als waarom geen autofabrikant meer auto's met drie wielen verkoopt, of van die minuscule eitjes op wielen zoals in de jaren 50 - ook al verkochten die met miljoenen tegelijk.
Het is gewoon vrijwel onmogelijk om een kleine high-end telefoon te maken - de accuduur zal waardeloos zijn (want geen ruimte voor een accu), de performance ook (geen ruimte voor een grote heatsink) en klanten verwachten tegenwoordig van een high end telefoon ook een groot scherm voor websites etc. Wat vroeger als high end gold, geldt dat nu niet meer. Mensen betaalden ook ooit kapitalen voor een Nokia 8810 met monochroom scherm van 1.5", dat doen ze nu niet meer.
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 09-09-2015 16:18 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2015 15:48 ]
Cortana zelf kan mij persoonlijk gestolen worden, veel meer dan een leuke gimmick vind ik het niet (vraag eens aan haar: Hey Cortana, do you like dogs?) maar de quiet hours is echt een briljante uitvinding. Alleen vanwege die feature heb ik mijn telefoon op Engels ingesteld.Lord_Dain schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:44:
Alleen wordt het wel tijd dat Cortana beschikbaar komt in NL..![]()
![]()
![]()
http://www.windowsphone.c...a/quiet-hours-and-cortana
... en gaat over tot de orde van de dag
Verwijderd
In Windows 10 kan je quit hours onafhankelijk van taal/Cortana instellen.
Ik wilde hier even bij aansluiten (i.e. ik ben het er mee eens). Ik hou van mijn 735, maar ik vind hem toch net wat minder handzaam dan mijn 620 met rubberen (oid) waterdichte shell. Er is geen 'soort-van' waterdichte shell voor de 730/735 toch...?Lord_Dain schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:44:
Anyhow, vorige keer heeft de MOD flink lopen deleten omdat we offtopic gingen, misschien kunnen we het weer gaan hebben over de Lumia 730/735. Mooi toestelletje en voor mij perfect in de hand liggend..
Verwijderd
6 Oktober. zie FPLord_Dain schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:18:
10 oktober is de release van het nieuwe flagship de 950! gerucht is dat er dan ook andere modellen komen..!
Verwijderd
De verwachting van WC/Daniel Rubino is dat levering start begin November. Nieuwe Surface en Lumia (en Band) De Lumia 850 zou dan voor December opstaan.Amadeus1966 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 01:31:
Zie het als een presentatie.
Release als zijnde dat ze daadwerkelijk te koop zijn kan nog wel ff duren.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 01:25 ]
Dit Indisch testmodel zou dus idd niet de 740 maar de nieuwe 550 worden: http://www.nokiapoweruser...ce-specifications-inside/chaola schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:16:
Enkele maanden geleden werd een nieuw 4.7" toestel gespot in India, volgens sommigen de nieuwe 740: http://www.windowsphonear...nge-lumia-740-840-840-xl/
Maar ondertussen zijn hiervan meer details opgedoken en met een snapdragon 210 en 5MP camera zal dit hem toch wel niet worden: http://www.nokiapoweruser...th-4-7-inch-720p-display/
Dat zal gewoon de opvolger van de Lumia 540 zijn?chaola schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:32:
in feite is dit model ten dele toch ook een verderzetting van de 735: 4.7" amoled scherm, min of meer gelijkwaardige processor (210 ipv 400), 4G. Camera wellicht iets minder, batterij onbekend, maar de prijs is ook wel minder: rond de 100 euro! Een soort rebrand van de 735 voor de low end market?
Heb de mijne bij gsmpunt besteld. Is de originele cover en heb 2 tientjes betaald.hanzer schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:12:
Mijn 735 is afgelopen week tegen de grond gegaan...
Schermpje heeft het gelukkig overleeft, maar de behuizing is op meerdere plaatsen gebroken.
Mijn zoektocht naar een nieuwe zwarte cover is enorm. Massa's webshops en ebay verkopers bieden een cover aan.
Iemand al de meest betrouwbare en goedkoopste gevonden?
Dit is inderdaad de opvolger van de L540, ik wou er gewoon op wijzen dat hier gebeurt wat je vaker ziet: specs van een jaar oud (L735) schuiven gewoon door naar een lager gelegen segment.Dreamvoid schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:43:
[...]
Dat zal gewoon de opvolger van de Lumia 540 zijn?
Een nieuwe 740/750 zal logischerwijs een 13 mpx cam en een Snapdragon 410/615 hebben, zoals de huidige midrange Androids.
Bedankt. De mijne komt morgen.Lord_Dain schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:00:
[...]
Heb de mijne bij gsmpunt besteld. Is de originele cover en heb 2 tientjes betaald.
[ Voor 3% gewijzigd door Paulus73 op 21-09-2015 15:36 ]
Ligt eraan of de 750 weer een OLED scherm krijgt. Tevens is de upgrade van 400 naar 410 een enorme stap vooruit (64 bit, 40-60% sneller).chaola schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:31:
Nieuwe leak over de "750" http://www.phonearena.com...-on-Adduplex-data_id74003
Lijkt mij een beetje ontgoochelend: slechts marginaal beter dan de 640 en op bepaalde vlakken (camera?) misschien zelfs minder dan de 640XL. Ofwel is dit marketing strategie ("decoy pricing") om mensen naar de 640 te drijven (goedkoper en niet eens zo minderwaardig) ofwel naar de 850 (duurder maar allicht wel een pak betere specs).
Als dit zou kloppen is de 7-reeks voor de consumenten niet langer relevant.
Niks mis met een Snapdragon 410, maar bij de vergelijkbare Android telefoons in die prijsklasse (180-250 euro) begint inmiddels 2 GB en een 13mpx camera toch wel standaard te worden.Daan87423 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:27:
Ligt eraan of de 750 weer een OLED scherm krijgt. Tevens is de upgrade van 400 naar 410 een enorme stap vooruit (64 bit, 40-60% sneller).
reviews: Zin en onzin van veel megapixelsDreamvoid schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:48:
[...]
Niks mis met een Snapdragon 410, maar bij de vergelijkbare Android telefoons in die prijsklasse (180-250 euro) begint inmiddels 2 GB en een 13mpx camera toch wel standaard te worden.
[webhero.nl]
Tja, het blijft een preview. Je kunt toch terug naar 8.1?koekiemonster schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:49:
Mijn 735 is met de laatste build wm10 + hard reset niet meer vooruit te branden. Edge toont constant zwarte schermen, apps zoals whatsapp zijn bijzonder traag en algemene feel is bijzonder slecht.
Telefoon ligt inmiddels in een la. Ik heb voorlopig afscheid genomen van windows phone. De gap (niet eens apps) met bijvoorbeeld iOS is te groot.
Jammer
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
[webhero.nl]
Het is dan ook niet bepaald makkelijk om een mobiel OS te maken wat vrijwel een gelijke code base gebruikt als een desktop OS (aka Windows 10). Dat kost in eerste instantie veel moeite, maar als het eenmaal draait zou Windows 10 Mobile wel eens aardig van de grond kunnen komen. Zeker als later het hele systeem wat beter samenkomt (SMSen vanaf Windows 10 PC, Edge/action center synchronisatie etc.). Universal apps komen ook al aardig van de grond, in elk geval tot dusver. Dus heb nog wel vertrouwen in het OS in zijn geheel.koekiemonster schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:08:
Nee, het heeft te lang geduurt. In de gehele periode van wp8.1 naar wm10 heeft de concurrentie gewoon al werkende nieuwe versies van hun OS uitgebracht.
Ms is te traag, loopt te ver achter en elke build van wm10 lijkt eerder een stapel pleisters dan een daadwerkelijke vooruitgang. Ik ben te gefrustreerd geraakt en de doorlooptijd lijkt echt te lang.
Hoop dat ms zelf ook evaluaties doet en haar proces versnelt en verbetert.
[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 27-09-2015 14:40 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Weet niet wat je vader zoekt of wil met een bepaald toestel.blmp schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:37:
Even wat meer ontopic: Zoek voor mijn vader een leuk toestel en zat te denken aan de Lumia 640, 730 of 735. Maar kan eigenlijk niet echt kiezen op basis van specs (vrij vergelijkbaar), zijn er bepaalde voordelen aan de ene of de ander?
Nou ja mijn vader wil gewoon een toestel wat werkt. Hij heeft nu mijn oude Samsung Galaxy Note 1 uit 2011 en die is zijn hoogtepunt al lang voorbij. Vrij traag, accu werkt niet meer goed etc. Maar wat hij er mee doet is voornamelijk Bellen, Facebook, Messenger, Whatsapp en dan houd het wel zo'n beetje op. De 1320 lijkt me wat aan de grote kant, hij vindt de Note net kunnen (5,3inch) maar liever wat kleiner, daarom dacht ik 640/730/735.Amadeus1966 schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:29:
[...]
Weet niet wat je vader zoekt of wil met een bepaald toestel.
Maar als de oogjes wat minder zijn is misschien de wat grotere toestellen een uitkomst.
Denk bijvoorbeeld aan een 1520, 1320 of een 640 xl.
Heb zelf een 1320 en zweer daarbij.
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 27-09-2015 17:06 ]
Verwijderd
Eens. Waarbij draadloos laden met een Lumia 735 + DT-910http://www.microsoft.com/en/mobile/accessory/dt-910/ wel erg fijn is, dat dit op mijn shortlist bij een volgende mobiel zal staan.
Ik denk dat het verschil in schermgrootte in dit geval het belangrijkst is, waar de kleinere telefoon dus iets meer zou kosten dan de grotere. Kwestie van in een winkel even vergelijken? En zoals gezegd kwaliteit van het scherm (730/35 beter dan 640).blmp schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:05:
[...]
Nou ja mijn vader wil gewoon een toestel wat werkt. Hij heeft nu mijn oude Samsung Galaxy Note 1 uit 2011 en die is zijn hoogtepunt al lang voorbij. Vrij traag, accu werkt niet meer goed etc. Maar wat hij er mee doet is voornamelijk Bellen, Facebook, Messenger, Whatsapp en dan houd het wel zo'n beetje op. De 1320 lijkt me wat aan de grote kant, hij vindt de Note net kunnen (5,3inch) maar liever wat kleiner, daarom dacht ik 640/730/735.
Het lijkt alsof je nogal geïnteresseerd bent in de snelheid waarop versienummers worden opgehoogd. Ik denk dat je daarmee in een relatief klein marktsegment zit waaraan MS logischerwijs weinig waarde hecht (omdat het een klein segment is).koekiemonster schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:08:
Nee, het heeft te lang geduurt. In de gehele periode van wp8.1 naar wm10 heeft de concurrentie gewoon al werkende nieuwe versies van hun OS uitgebracht.
Hoop dat ms zelf ook evaluaties doet en haar proces versnelt en verbetert.
[ Voor 48% gewijzigd door fruitbakje op 29-09-2015 11:58 ]
[webhero.nl]
Ikzelf zie competitief gedrag genoeg. MS wil natuurlijk heel graag succesvol zijn met WM10, net zoals met al hun andere producten. Dat jij het niet eens bent met de manier waarop ze succesvol willen zijn, met andere woorden, welke strategie ze daarbij hanteren, is iets anders. Ik zou zeggen, zoek een bedrijf dat wel voldoet aan jouw wensen. Het huidige economische model biedt je juist die mogelijkheid!koekiemonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:42:
Nee, ik verwacht competief gedrag en de wil om de achterstand in te halen. Ondertussen is men twee keer bij 0 begonnen en lijkt de achterstand groter dan ooit.
[webhero.nl]
Met iOS is het idd lastig concurreren, maar de ontwikkeling van Android gaat ook steeds langzamer, en niet altijd de goede weg op. Eerst het SD-card debacle met Kitkat, en nu met Lollipop weer het verder dichttimmeren, oa het niet meer mogelijk zijn van apps om je dataverbinding te switchen, de slechte update/security opzet, de enorme hoeveelheid bloatware. Op deze manier verdampen de voordelen van Android snel - twee jaar terug zou WP geen optie zijn voor mij, tegenwoordig wel. Ik heb nu nog een Lollipop telefoon, maar ik zie nauwelijks voordelen boven WP meer, buiten de grotere verscheidenheid van toestellen.koekiemonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:51:
iOS9 en Android5+ lijken mijlen verder. Mijn iPhone lijkt een geheel andere generatie. Hetzelfde geldt voor mijn low budget xiaomi met miui6.
We hebben het hier over een beta versie, dat er fouten in zitten is dan ook volkomen normaal. Dat het te lang duurt is jouw mening en die mag je hebben, maar persoonlijk heb ik liever dat het wat langer duurt en bij de release gewoon goed werkt.koekiemonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:51:
De strategie die ze nu hanteren is te traag. In de periode van aankondiging tot aan de laatste beta van wm10 heeft de concurrentie een volwaardige upgrade uitgeleverd. Kortom, het gaat stiekem niet meer om wat ik wil, maar deze strategie is simpelweg te sloom om uberhaupt bij te kunnen benen.
iOS9 en Android5+ lijken mijlen verder. Mijn iPhone lijkt een geheel andere generatie. Hetzelfde geldt voor mijn low budget xiaomi met miui6. MS komt niet eens in de buurt en lijkt per maand meer achter te lopen.
Het zou daarnaast leuk zijn als ms met een build komt die te gebruiken is als daily driver. De laatste update heeft voor mij meer verpest dan opgelost. De EDGE browser werkt bijna in zijn geheel niet meer; een belangrijke app zoals WhatsApp heeft een belachelijke loading periode; wat overigens geldt voor veel apps.
Als iemand die ferm achter wp7, mango, wp8 en wp8.1 stond lijkt MS nu daadwerkelijk de handdoek in de ring te hebben gegooid. De aanpak geeft mij in ieder geval geen fijn gevoel.
[ Voor 0% gewijzigd door koekiemonster op 29-09-2015 19:14 . Reden: Typos ]
[webhero.nl]
Verwijderd
Laatste cijfers geven weer een iets stijgend aandeel wereldwijd. In EU5 zelfs >10%. Rap gedaald is het nooit. Zie o.a. op WindowsCentral. Geen onzin uitkramen a.u.b.koekiemonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:13:
...Wm daalt rap in aantal gebruikers ...
Maar iOS en Android zijn ook een heel ander soort OS. Windows 10 Mobile is vrijwel 1:1 Windows 10 maar dan voor ARM gecompiled. Zeker als je de videos van Continuum bekijkt is Windows 10 Mobile eigenlijk gewoon vrijwel een desktop OS met een Universal apps only 'beperking'.koekiemonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:13:
Gaat om snelheid en levering. Ms heeft amper wat geleverd sinds 8.1 waar de concurrentie duidelijk niet stil zit. Ms gaat te traag ondanks een fast of slowring. Het heeft nog niets opgeleverd buiten megabuggy beta's.
Ondertussen is Apple alweer een gehele iOS versie verder met tig verbeterpunten en een zeer coherent systeem; zelfde geldt voor Android.
Ja, ik heb ook liever een goed systeem, maar MS doet er te lang over. Helpt ook niet dat ze al tijden geen flagship systeem hebben of enige vorm van marketingpush.
Wm daalt rap in aantal gebruikers en volgens mij komt dat vooral door gebrek aan vooruitgang en toestellen.
Kortom, ik vind het niet gek dat het systeem amper tot niet vooruit komt en ook niet meer in gedachte wordt genomen bij app-ontwikkeling. Ding is gefaald, vooral dankzij MS.
De feature updates van MS vallen inderdaad wat tegen. Net zoals de huidige Windows 10 Mobile builds .. het voelt een beetje anti-climax. Het is leuk dat het nou vrijwel gelijk is met de Windows 10 desktop waardoor we 'in de toekomst' ook features hiervan naar Mobile krijgen. Maar of Windows 10 Mobile nou echt zoveel beter gaat worden in de toekomst .. dat blijft afwachten. Als ze in de toekomst wat meer gaan syncen tussen devices & bijv. SMS op PC sturen zijn ze al best aardig op weg.xxxneoxxx schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:42:
Nou ja, ik begrijp de frustratie wel een beetje. Windows phone 8.1 heeft marginaal iets toegevoegd t.o.v 8 voor een hoop mensen. Het is elke keer de belofte dat het wel beter wordt "de komende update" en dat er weer functionaliteit aan komt.. En tegen de tijd dat het er is, heeft de concurrentie het allang inmiddels, of is het op een dusdanig knullige manier uitgevoerd dat het voor 99 van de 100 gebruikers niet fatsoenlijk bruikbaar is. ZOmaar een paar voorbeelden op basis van de MS update history site:
http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history
Beide zaten echter in de update naar 8.1. De GDR's hebben m.i. eigenlijk weinig nuttigs toegevoegd. Voornamelijk zaken die de concurrentie ook al had en vaak beter uitgewerkt had. Ik bedoel, VPN. Leuk. Pakken ze protocol IKE, wat niemand zo'n beetje gebruikt.
Misschien mis ik wat zaken, maar ik zit nog steeds te wachten tot ik ooit een 8.1 GDR2 krijg op mijn Ativ S.. Maar als ik zo het lijstje bekijk op de site, hoef ik daar nou ook niet echt warme gevoelens voor te krijgen. Maar.. Terug on topic..
De Lumia 735 van mijn partner heeft nog steeds met regelmaat wifi issues als ze met een netwerk connect wat wifi n aanbiedt.. Dat werkt prima, tot ze terug komt op een netwerk wat geen N doet.. Dan connect de telefoon met geen mogelijkheid meer, pas na een reboot. Beetje vervelend. M.i. een driver issue. Heeft iemand daar al iets op gevonden inmiddels? Workaround o.i.d.?
[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 30-09-2015 09:57 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Ivar19 op 30-09-2015 10:19 ]
Ik sluit me hierbij aan. Microsoft loopt achter de feiten aan. Dit zijn 'features' die eigenlijk al sinds het begin erin hadden moeten zitten. Ik vond het al lachwekkend dat Apple pas sinds iOS7 een action center introduceerde, laten we dus maar niet over MS beginnen. Het is fijn dat ze nu toegevoegd zijn, maar dit geeft wel aan dat het geen volwassen OS is.xxxneoxxx schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:42:
* Name your phone. Give your phone a name without connecting to a PC. Just tap Settings > About > Edit name to name it.
* Folders. Folders let you organize your Start screen the way you want. Just push one Tile on top of another one to create a folder and get going.
* Selection. With improved selection, you can now delete multiple calls, messages, or contacts.
* Store. The new Live Tile for Windows Phone Store helps you discover new apps and games. Just pin the Store to Start and you're ready to go.
* Quiet hours. Ahhh... peace and quiet. Take a break from the ringing and buzzing and enjoy the silence with quiet hours. But don't worry, Cortana can still make sure the people in your inner circle can still get through.
* Action center. Simply swipe down from the top of your screen to get to your quick actions and notifications. See what's new and quickly turn on settings such as Wi-Fi, Bluetooth, and more. You can also change your quick actions to get to the settings you use the most.
* Word Flow keyboard with shape writing. With shape writing, you can type by sliding your fingers around the Word Flow keyboard, and then watch the words appear.
[ Voor 19% gewijzigd door tweegroenethee op 30-09-2015 11:23 ]
[webhero.nl]
[ Voor 39% gewijzigd door fruitbakje op 30-09-2015 16:24 ]
[webhero.nl]
Zo ingewikkeld is het toch niet, of zie ik het niet goed?fruitbakje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:22:
Onderkant van de markt... als in budget of als in niche? Voor OS marktaandeel maakt de prijscategorie natuurlijk niet uit.
http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp
WP was bij de metingen van deze toko idd gekrompen sinds 2013. Waardoor dat dan komt... Dat is zo'n ingewikkeld verhaal, daar brand ik liever niet m'n vingers aan.
True, maar ik bedoelde meer de reden waarom nieuwe smartphone-gebruikers in 2015 nog minder voor WP kiezen dan in 2013P_Tingen schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:11:
[...]
Zo ingewikkeld is het toch niet, of zie ik het niet goed?
Ja, kan best eens kloppen. Door de wet van de grote getallen kopen er meer mensen een WM-phone. Daar laat Microsoft wel een kans liggen.fruitbakje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:43:
[...]
True, maar ik bedoelde meer de reden waarom nieuwe smartphone-gebruikers in 2015 nog minder voor WP kiezen dan in 2013.
De groei van het absolute aantal verkochte WP-toestellen is, zoals je zelf ook zegt, niet toe te schrijven aan een grotere populatiteit van WP, maar aan een groter aantal mensen wat een nieuwe smartphone koopt.
[webhero.nl]
Nope: Launch event is voorbij en geen 750 onthuld tussen de 550 en 950. Zou nu iets voor december zijn? http://www.nokiapoweruser...850-not-coming-this-year/chaola schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:11:
Windows Phone gaat normaal gezien ook efficiënt om met processorkracht, dus is de vraag of die overgang van 400 naar een 410 echt wel een voldoende meerwaarde is om het nieuwere model te verkiezen boven het oudere. In de benchmarks zal het verschil duidelijk zijn, maar in de dagdagelijkse praktijk? Als dit hem effectief wordt en als blijkt dat de 735 vlot mee kan met Windows 10, dan zie ik voor mij persoonlijk niet veel redenen om de 750 te nemen. Zeker niet wanneer de 735 verder in prijs zou zakken.
Deze specs vind ik nu eerder geschikt voor een L650.
Maar het blijft allemaal speculatie, meer nieuws allicht begin oktober.
Dat zijn toch bijna de specs van de 735 ?chaola schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:21:
[...]
Nope: Launch event is voorbij en geen 750 onthuld tussen de 550 en 950. Zou nu iets voor december zijn? http://www.nokiapoweruser...850-not-coming-this-year/
Vrij vaag uiteraard wat die "advanced future hardware" dan wel is...Like any upgrade to a new operating system, not every phone will support all possible Windows 10 features. Certain features and experiences will require more advanced future hardware.
Microsoft heeft met continuum een unique selling point in handen. Het is dus niet geheel onbegrijpelijk dat ze kiezen om dit eerst exclusief beschikbaar te maken voor hun topmodellen. Als je meteen een goedkoper model uitbrengt dat hetzelfde kan verkoopt het topmodel minder. Dat wil je bij de release dus niet hebben omdat je dan nog de hoofdprijs kan vragen. Later zal continuum echt wel op meer Lumia telefoons beschikbaar komen maar nu eerst cashen. Al vind ik de prijzen (zeker voor de 950) eigenlijk nog wel meevallen.Dreamvoid schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:51:
Ik verwachtte eigenlijk meer een Snapdragon 618/620-based telefoon voor de 750/850, die zou waarschijnlijk wel voldoende pit moeten hebben voor Continuum.
Eigenlijk schandalig hoe Intel de bal heeft verspeeld hierin. Ik heb nu een Fonepad 7 phablet met de Intel (Moorefield) chip van vorig jaar en de prijs/performance van dat ding is bizar goed - ik haal 2 dagen accuduur, en de performance zit rond de LG G3, voor maar 120 euro (!!). Microsoft had met die spotgoedkope chip doodeenvoudig een midrange Lumia kunnen maken die Continuum doet, maar blijkbaar heeft Intel ze niet kunnen overtuigen, en nu zitten ze (min of meer) vast aan Qualcomm met hun peperdure Snapdragon 808/810.
Juist dat is in mijn ogen een luxe die Microsoft niet heeft - Apple kan het doen (gewoon rustig aan blijven melken totdat mensen het te gortig wordt), en Google inmiddels ook nu ze een gigantisch marktaandeel hebben, maar Microsoft moet nu gewoon zoveel mogelijk WP toestellen de deur uit schuiven.Ivar19 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:08:
Later zal continuum echt wel op meer Lumia telefoons beschikbaar komen maar nu eerst cashen.
Geen W10, geen krassen op het scherm. Wel ervaren dat de cover aan slijtage onderhevig is. Ook wat krassen op de lens. Krast veel sneller dan mijn 620-camera heb ik het idee. Ga er hetzelfde mee om.Ward85 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:00:
Inmiddels Windows 10 Mobile draaien (10572) en deze versie draait prima op de 735al voelt W10M tov 8.1 wel iets minder snel aan. Verder nog geen vastloper of applicatie crash gehad, enige dat ik af en toe merk is dat wanneer ik in een non MS app zit het balkje onderin het scherm (met terug / Windows / Zoeken) niet weg te krijgen is.
Verder merk ik wel dat na een jaar gebruik van mijn 735 (waar ik absoluut niet zuinig mee omga) dat de hoeken van mijn cover inmiddels redelijk in elkaar zitten en dat het scherm vol 'kleine' krasjes zit. Ook zitten er een vreemd laagje over de beschermlens van de camera dat er niet af te krijgen is. Zal later eens een foto plaatsen. Benieuwd of andere mensen dit ook hebben...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq