Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
hjs schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:43:
Wat moet je nu als je zo langzaam weer eens gaat rondkijken om je 735 te vervangen

Die L650 is toch een teleurstelling :(

En een L750 zal nog wel lang duren.
Dit speelt al een aantal jaren en is DE reden waarom ik niet meer in Windows Phone/Windows 10 Mobile geloof. Microsoft had heel kort even footprint toen ze de 5xx/6xx/7xx/8xx uitbrachten, een duidelijke lineup al miste een echte high end opvolger voor de 925. Maar nu paar jaar later heb je alleen very low budget en de 950.

Terwijl er zat Android modellen zijn van een jaar oud die je zou kunnen overwegen.

En dat terwijl ze baas van Nokia mobile waren en dus zat opvolgers op papier hadden.

Erg jammer want ik vond de Lumia735 een heerlijk ding, ook qua formaat. Nu is het financieel gezien gek om niet over te stappen op een Android model. Jammer want ik ben juist meer fan van het zwarte van Win phone dan het volledig witte van Material Design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 20:57
Jazco2nd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:34:
Erg jammer want ik vond de Lumia735 een heerlijk ding, ook qua formaat. Nu is het financieel gezien gek om niet over te stappen op een Android model. Jammer want ik ben juist meer fan van het zwarte van Win phone dan het volledig witte van Material Design.
Ik vind mijn 735 nog steeds heel fijn.
Waarom is die van jou geen heerlijk ding meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
BertX schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:09:
[...]

Ik vind mijn 735 nog steeds heel fijn.
Waarom is die van jou geen heerlijk ding meer?
Helaas valt hij uit, het scherm dan. Reboot helpt maar moet steeds vaker. Hij is nu net buiten de garantie dus hopelijk brengt de W10mobile update meer stabiliteit.
Maar los daarvan, als je NU aan vervanging toe bent, is Windows gewoon geen optie tenzij je ultra low budget of (ook maar sinds kort!) high end wil. En dat probleem speelt al heel lang.
Daarom zie je ook dat het aantal users flink is afgenomen, volgens mij ligt dat helemaal niet aan de ervaring, dat men teruggaat naar Android/iPhone maar simpelweg aan het gebrek aan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Die Vaio phone ziet er dan wel intressant uit, alleen een beetje erg groot met z'n 5,5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
Jazco2nd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:20:
Helaas valt hij uit, het scherm dan. Reboot helpt maar moet steeds vaker. Hij is nu net buiten de garantie dus hopelijk brengt de W10mobile update meer stabiliteit.
Maar los daarvan, als je NU aan vervanging toe bent, is Windows gewoon geen optie tenzij je ultra low budget of (ook maar sinds kort!) high end wil. En dat probleem speelt al heel lang.
Daarom zie je ook dat het aantal users flink is afgenomen, volgens mij ligt dat helemaal niet aan de ervaring, dat men teruggaat naar Android/iPhone maar simpelweg aan het gebrek aan hardware.
Ai, dat hij uit valt is heel vervelend. Ik moet bekennen dat ik daar geen last van heb. Dat het uitvallen met Windows 10 opgelost zal zijn verwacht ik niet. Voor alle zekerheid wel proberen natuurlijk.

Voor mijn vrouw heb ik onlangs een 640 dual sim gekocht. Dat is ook een mooi toestel. Scherm vind ik vanwege de andere techniek wat minder, maar glance is weer een plus. Afhankelijk van de gewenste uitvoering een prijs rond €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:55:
[...]

Ik heb er ook last van maar een refresh van de pagina lost het meestal op. Mijn vrouw haar Lumia 620 doet het ook en het treedt volgens mij op door de reclames in de feed. Deze bevatten twee items en het meest rechtse overflowt waardoor je scherm zich daar op aligneert. Dit kan een fout zijn van Facebook of een verkeerde weergave van je browser. Het is alleszins nog maar recent begonnen.
Klopt, het is sinds een paar weken nu. Jouw verklaring klinkt logisch! Microsoft Lumia NL heb ik ook al om raad gevraagd maar die snappen er niets van, en vragen me om het imeinummer van het toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:34
Alcatel Acer komt misschien met een kandidaat-opvolger, al willen ze eerst nog wat marktonderzoek doen: http://www.drwindows.de/c...der-fuer-acer-liquid.html
En er zijn ook geruchten over een Windows Rom voor de One Plus 2 & 3!
http://www.windowsphonear...-xiaomi-mi-5-oneplus-2-3/
Edit: niet Alcatel maar Acer dus...

[ Voor 8% gewijzigd door chaola op 01-03-2016 15:58 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
nieuws: Microsoft brengt Windows 10 Mobile uit voor Windows 8.1-toestellen

Inmiddels is windows 10 uit voor de 730/735. Ik zie in de "Upgrade Advisor App" dat hij ook voor mijn toestel beschikbaar is. _/-\o_ Dit weekend maar is installeren.

Iemand al over naar W10 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig gisteravond mijn 730 geupdate.. Maar zojuist merkte ik dat ik niet meer kan bellen/sms'en :P. Straks maar eens resetten en hopen dat het daarmee opgelost is.
[edit]
Hmm.. Mijn "Instellingen"-app werkt dus ook niet.. Als ik die aantik lijkt ie iets te starten en dan zit ik weer terug in het vorige scherm (en dat doen de Personen/Telefoon/Berichten-apps dus ook).

[ Voor 38% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-03-2016 09:01 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik heb het gisterenavond geïnstalleerd. Duurde wel een aantal uurtjes. Begin er ook niet aan als je niet kunt opladen. Ik begon op 75% batterij en tegen het eind was de batterij leeg, de telefoon gaf aan dat ie onvoldoende batterij over had. Toen maar gaan slapen, de telefoon heeft daarna alle apps binnengehaald, dat zal ook wel even geduurd hebben. Vanmorgen weer een update, deze ging wel sneller dan gisteravond.

Ik ben in die korte tijd geen problemen tegen gekomen, rustig wachten en niet tussendoor willen doen is denk ik wel aan te raden. Begin er niet aan als je je telefoon binnen een paar uur nodig hebt.

Ik kan in ieder geval bellen (net even getest). Eigenlijk mis ik alleen het instellen van favoriete foto's op de foto-tegel ipv één foto of recente foto's. Ook vind ik de vormgeving (zoals de ronde foto's op de personentegel) wat minder mooi. Nu ben ik ook niet iemand die al veel apps gebruikte. Naast wat bankieren, facebook gebruik ik alleen basisfuncties als mailen, bellen en internetten. Moet alleen Netflix nog testen.

[ Voor 24% gewijzigd door Paulus73 op 18-03-2016 09:50 . Reden: Aanvullende info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:37
KingKoning schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:48:

Iemand al over naar W10 toevallig?
Ja, gisteravond ook gelijk gedaan op mijn 730. Het duurde even, maar ik vind het ik principe wel mooi draaien. Edge ben ik wel blij mee, doet vrij snappy aan. Ik moet alleen even uitzoeken wat er met sd kaart is gebeurd, die geeft nu fouten en lijkt opeens read-only. Formatteren lukt ook niet (zelfs met killdisk niet). Had natuurlijk gewoon back-up enzo, maar apart is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Exact hetzelfde hier, alleen het verschil dat de batterij bij mij op 90% stond toen ik begon, en toen voor de zekerheid maar de lader heb aangesloten.

Momenteel worden alle kaarten die ik voorheen had gedownload en opgeslagen. Aangezien dat half europa geselecteerd was bij mij (wat ook klopt) duurt dat nog even.
In de tussentijd werken de iconen van apps niet allemaal vloeiend in het startmenu. Ik zie dat die icoontjes iedere keer blanco beginnen en daarna vervangen worden. Dat wijt ik op dit moment nog even aan de achtergronddownloads.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
730 is hier probleem overgezet naar Windows 10. Update proces neemt inderdaad veel tijd in beslag en ook daarna moet je de telefoon even een half uurtje gunnen om alles op de achtergrond nog bij te werken.

Tot nog toe geen problemen tegen gekomen. Bellen, appen en internetten (wat is edge een verbetering zeg!) gaat gewoon prima. Outlook is wel erg wennen, maar ziet er ook beter uit. Ik ben hier meer tevreden mee als met de update naar win 10 op mijn laptop... daar was ik naar 2 weken alweer terug naar 7.

Voelt na 1,5 jaar weer als een nieuwe telefoon. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
Als ik naar de website van de Upgrade Advisor ga staat er, "Dit App is niet verkrijgbaar. Deze pagina is alleen bedoeld voor informatiedoeleinden."
Iemand een idee hoe ik daar omheen kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Had ik ook, via de store downloaden werkte wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Daar had ik niet gekeken, stom. Hij staat er nu op, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:34
Na de update naar Win 10 met de 735 crashed de galerij telkens naar een paar seconden. Bijzonder irritant.
Zijn er meer die hier van last hebben en weet iemand een mogelijke oplossing?
Op de 640 4G zijn er na de update geen problemen.

EDIT:
Er stond nog een update klaar. Na die update is Het probleem is opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door Arar op 20-03-2016 09:03 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Het was best nog een werkje om Windows 10 op een Lumia 735 te krijgen. Ik had de SD-kaart eruit gehaald om Whatsapp geschiedenis en foto's veilig te stellen. Hierna een factory reset gedaan om ruimte vrij te maken, app geïnstalleerd, update uitgevoerd en tweede update uitgevoerd. Zowel de reset als de twee updates duurde lang.
Hierna nog een keer een factory reset uitgevoerd en daarna het toestel weer in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
Afgelopen weekend ook maar de update gedraaid. Ziet er allemaal erg slick uit.

Edge is een verademing, Outlook stukken beter dan voorheen. Erg fijne mail app.

Ik heb echter wel het idee dat mijn 735 net iets trager is geworden. Met name merkbaar bij het unlocken vanaf het lockscreen en het openen van bepaalde apps. Gevoelsmatig een tikje langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 10:19
Update op phone van mijn vriendin gedraaid, werkt allemaal goed.

Vraag me wel af; wtf is Cortana? Is het nóg steeds niet beschikbaar voor NL language??

Pff.. nieuws: Nederlandstalige Cortana is nog ver weg, Engelstalige komt wel naar B...

[ Voor 49% gewijzigd door Lord_Dain op 02-04-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokkeB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09-2021
Dit weekend ook mijn 735 geupdate, met de Insider App. Binnen een dag een 2e update, en toen was het klaar. Loop echter tegen een paar probleempjes aan:
1. Mijn navigatie doet het niet meer, hij start niet op. Hij gaat terug naar het beginscherm na een paar seconden.
2. Batterijgebruik is veel hoger, heb gecheckt wat het meeste verbruikte en dat bleek het scherm te zijn. Dit lager ingesteld en nu kan ik langer met een lading doen. Voorheen bijna 1½ dag, nu na de nieuwe instelling bijna 1 dag, ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het nog maar 1 dag zo ingesteld heb.
3. Alle apps blijven 'open' staan, je moet ze handmatig afsluiten.
4. Snelheid is iets langzamer dan voorheen.
5. Krijg veel meldingen dat mijn datalimiet is bereikt, terwijl ik bijna niet de deur uit ben geweest. Bij controle van het dataverbruik heb ik maar 7mb verbruikt (kan tot 1 GB...)

Verder ben ik zeer tevreden over Windows 10 op de 735. Was al een goed toestel, echt zonder problemen! Maar win10 maakt het net even wat gelikter, en de apps van FB en Outlook/Agenda werken veel prettiger!

FokkeB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Gebruik je Here? Die zou onder WM10 niet meer werken.

Verder kan ik je een harde reset van harte aanbevelen, daarna gewoon je back-up terug zetten.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb hier ook de update gedaan en daarna een full reset. Tot nu toe werkt het meeste prima. Mijn voornaamste bevindingen:
• De browser Edge werkt een stuk sneller
• Games draaien niet zo heel goed. Veel meer lag en een te lage framerate.
• De vernieuwde Outlook bevalt prima
• Het toetsenbord bevalt ook goed. Eindelijk corrigeert het woordenboek "ze" niet maar naar "ZE". Dat was knap vervelend.
• Het actiecentrum werkt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 23:19

The_Scarabial

MTB for life!

Hier ook geupdate, werkt als een tiet, maar werk met m'n privé telefoon al een hele tijd met win10, dus weinig nieuws onder de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Mijn Lumia 735 reboot steeds vaker uit zichzelf. Ik lees hier van nog enkele tweakers dat zij hier last van hebben. Echter, tot op heden geen oplossing gelezen, zijn er mensen die (eventueel via garantie) een oplossing hebben gevonden?

Het probleem deed zich voor onder Windows 8.1, maar nu ook op Windows 10. Hard en soft reset reeds geprobeerd, verder reboot de telefoon zowel tijdens het opladen als gewoon op de accu. Ik heb reeds twee geheugen kaarten geprobeerd, de simkaart is nieuw aangeschaft tegelijkertijd met deze telefoon (KPN).

*update 26/04/2016
Na het verwijderen van de geheugenkaart in combinatie met een hard reset, lijkt het nu toch een aantal dagen goed te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door dewil1990 op 26-04-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat heeft een 735 hier ook. Als hij 's morgens van de lader komt en bijvoorbeeld Whatsapp wordt geladen lijkt het of hij crasht en gaat herstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 12-04-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Allebei al een keer een factory reset geprobeerd? Is niet fijn, maar meestal wel het eerste om een probleem met je OS installatie uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja, harde reset gedaan. Heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:34
Admiral Freebee schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:06:

• Het toetsenbord bevalt ook goed. Eindelijk corrigeert het woordenboek "ze" niet maar naar "ZE". Dat was knap vervelend.

Inderdaad! 8)
Die bug zat ook al op mijn oude Huawei W1.
Voor de rest gelukkig geen crashes, maar apps als whatsapp, facebook e.d. gebruik ik wel niet. Ik denk dat dat ook scheelt...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Zoals aangegeven, hard reset heeft ook bij mij niet mogen baten.

*update 26/04/2016
Na het verwijderen van de geheugenkaart in combinatie met een hard reset, lijkt het nu toch een aantal dagen goed te gaan.

[ Voor 53% gewijzigd door dewil1990 op 26-04-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tijdje terug melde iemand dat er in europa weer een redelijke midrange foon te koop was.
Was geen Lumia, maar ik weet toch niet meer welk merk het wel was :(

(even voorwerk doen voor mn verjaardag binnenkort :+ )

[edit]
kom nu de Funker W5.5 NOTE PRO tegen, dat is hem niet maar ook intressant

ah, de moly was het maarrr
http://www.windowsphonear...ed-coship-moly-x1-europe/

[ Voor 31% gewijzigd door hjs op 19-04-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02

P_Tingen

omdat het KAN

hjs schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:23:
Tijdje terug melde iemand dat er in europa weer een redelijke midrange foon te koop was.
Was geen Lumia, maar ik weet toch niet meer welk merk het wel was :(

(even voorwerk doen voor mn verjaardag binnenkort :+ )

[edit]
kom nu de Funker W5.5 NOTE PRO tegen, dat is hem niet maar ook intressant

ah, de moly was het maarrr
http://www.windowsphonear...ed-coship-moly-x1-europe/
Ik hou me even aanbevolen voor goede tips. Mijn 735 bevalt me meer dan prima, maar begin volgend jaar (hehe, hoezo op tijd :+ ) mag ik weer een nieuwe uitzoeken. Van mijn werk mag ik tot 260 euro gaan en qua prijs is op dit moment eigenlijk alleen de 650 een serieuze kandidaat. Maar ja, dat zie ik nog niet als vooruitgang. Deze ziet er wel mooi uit. Amoled?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

vraag me alleen af of die CPU nu een stap voorruit is :?

Qualcomm MSM8916 1.2 GHz Quad Core

https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/410

vs de (Nu in de L735 als ik het goed heb)

https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/400

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 19-04-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
Door scrollen naar de tweede helft, maar de verschillen lijken me niet de moeite waard:
https://www.qualcomm.com/...gon/processors/comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:10:
vraag me alleen af of die CPU nu een stap voorruit is :?

Qualcomm MSM8916 1.2 GHz Quad Core

https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/410

vs de (Nu in de L735 als ik het goed heb)

https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/400
De 410 is zo'n 30% sneller qua CPU en iets van 20% sneller qua GPU, plus dat hij wat zuiniger is - maar het is geen schokkend grote vooruitgang.

De 410 is ook een 64-bit chip, maar Windows 10 Mobile bestaat alleen als 32-bit build dus daar heb je weinig aan. De Android wereld is zo snel ze konden over gegaan naar de Snapdragon 410 omdat je als OEM dan geen aparte 32-bit en 64-bit versies van je Android distributie hoeft te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dreamvoid schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:58:
[...]

De 410 is zo'n 30% sneller qua CPU en iets van 20% sneller qua GPU, plus dat hij wat zuiniger is - maar het is geen schokkend grote vooruitgang.
Nou, dat in combinatie met 2x zoveel geheugen moet merkbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is idd die 2 GB die interessant is. Eigenlijk had dat de Lumia 650 moeten zijn, 2 GB en Snapdragon 410 - gemiste kans van Microsoft.

Ik ben nog altijd wel benieuwd naar de NuAns Neo, dat is een midranger met een Snapdragon 617 chip (dus met Continuum support). Da's eigenlijk de ideale opvolger voor de Lumia 735/830.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 20-04-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ziet er zeker intressant uit die NuAns Neo, vooral de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wanneer wordt de Windows 10 update voor de Lumia 735 eigenlijk wereldwijd uitgerold? Momenteel zie ik bij updates nog steeds niets staan. Nu staat er nog Demin op. Ik weet dat je via het Insider programma WP10 kan installeren, maar eens zou hij toch ook als reguliere update beschikbaar moeten komen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

wcduck schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:43:
Wanneer wordt de Windows 10 update voor de Lumia 735 eigenlijk wereldwijd uitgerold? Momenteel zie ik bij updates nog steeds niets staan. Nu staat er nog Demin op. Ik weet dat je via het Insider programma WP10 kan installeren, maar eens zou hij toch ook als reguliere update beschikbaar moeten komen?
Je moet even de upgrade advisor installeren en runnen, daarna kun je updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
hjs schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:15:
[...]

Je moet even de upgrade advisor installeren en runnen, daarna kun je updaten.
Blijft natuurlijk vaag dat dit schijnbaar nodig is.. Ik neem aan dat cwduck er op doelt wanneer MS officieel de uitrol start. Dus als en OTA update/upgrade zonder dat je er eerst allerlei apps voor moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

xxxneoxxx schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:27:
[...]

Blijft natuurlijk vaag dat dit schijnbaar nodig is.. Ik neem aan dat cwduck er op doelt wanneer MS officieel de uitrol start. Dus als en OTA update/upgrade zonder dat je er eerst allerlei apps voor moet installeren.
Het is inderdaad vaag en omslachtig, maar het is wel een app van Microsoft dus officieel dan toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Aan de andere kant moet iedereen nu wel bewust een keuze maken om een nieuw OS te gaan gebruiken. Of dat ze het pushen of dat men het er zelf op moet zetten, er blijven voor en tegenstanders voor elke methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Na een maand of zes in de W10 fast ring gezeten te hebben, heb ik gisteren een factory rest gedaan en alles opnieuw ingesteld (geen back up). Draait toch weer even beter 😀 .

Ik ben nog steeds erg tevreden over deze telefoon en het platform, jammer dat er nog geen degelijke opvolger voor de 735 is. Zoals het er nu naar uit ziet zou het zo maar eens kunnen dat ik langer dan twee jaar met deze telefoon ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:09
Iemand ervaring met een 735 die van de ene op de andere dag alleen nog maar op hele korte afstand kan focussen met de camera? Alles binnen een bereik van 20 cm kan scherpgesteld worden, daarbuiten is het een wazig beeld. Het maakt daarbij niet uit of ik handmatig focus of met autofocus. Zelfs op stand "oneindig" blijft het onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Weet iemand of je een nano sim met een adapter voor een micro-sim in een 730 kan stoppen?
Met een 640 leverde een adapter een beschadiging op: de telefoon deed het niet meer.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ward85 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:34:
Zoals het er nu naar uit ziet zou het zo maar eens kunnen dat ik langer dan twee jaar met deze telefoon ga doen.
Bijna wel, alleen mijn usb poort is een irritatie factor aan het worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een factory-reset moet gaat uitvoeren op mijn 735. Internet loopt geregeld vast of komt met de melding: geen verbinding mogelijk. Daarnaast weigert Whatsapp inkomende filmpjes te openen, hij blijft bij het downloaden steeds steken op een paar procent voor het einde.

Hopelijk werkt het met een factory reset weer beter.

Edit: Opnieuw geïnstalleerd en voorlopig draait Edge een stuk beter, geen idee of het overall beter gaat zijn, maar kwaad kon het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door EcoR op 06-05-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
hjs schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Bijna wel, alleen mijn usb poort is een irritatie factor aan het worden :P
Ik heb hetzelfde. De oplader blijft maar net zitten. Er hoeft maar een hele lichte beweging in de draad te komen of hij ligt er al weer uit. Erg onhandig.

Buiten dat vind ik het een erg fijn toestel, al zou ik voor een volgende een groter scherm willen hebben (geheel tegen mijn eigen verwachting bij aanschaf van deze telefoon, ik dacht dat ik echt niet groter zou willen toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Iemand die iets kan roepen over bruikbaarheid van o.a. de Facebook app en navigatie onder Windows 10 op de lumia 735? Moet die van mijn wederhelft nog steeds updaten naar 10, en wil dat binnenkort gaan doen aangezien WP8 qua apps nu niet echt meer heel hard bijgehouden wordt naar mijn idee. Navigatie doet het goed op de telefoon nu (HERE), alleen zal niet meer geupdate worden. De facebook app doet het dramatisch dus ik hoop dat de ervaringen onder W10M beter zullen zijn op de 735, zonder dat bijv. navigatie het opeens waardeloos doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik gebruik de facebook (beta) app zelf bijna nooit, ik gebruik m.facebook.com in Edge.

Navigatie gebruik ik te weinig om iets echt nuttigs over te zeggen, maar voldoet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Navigatie vond ik in eerste instantie helemaal niets, maar kom daar nu op terug omdat deze functies bevat die Here (voor zover ik weet) niet heeft. O.a. meerdere routes naar bestemming, routebeschrijving en wandel functie. Werkt verder prima. Facebook app werkt voor mij goed genoeg. Ben geen facebooker. Scroll af en toe door de berichten heen en daar is de app prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik gebruik meer en meer websites als alternatief voor native apps (zie ook hier). De browser in win10 is echt stukken beter dan in 8.1. Ook Facebook gebruik ik meestal in de browser, maar bij het plaatsen van een bericht met foto's gaat het nog wel eens mis.

Routes werkten bij mij beter in Here omdat ik mijn telefoon op Engels heb ivm Quiet Hours in Cortana. Het is me nog niet gelukt Nederlandse turn-by-turn navigatie te hebben in Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Okay, helder, thanks voor de feedback allen! :)

Ik zal er komende dagen eens werk van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
P_Tingen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:40:
Ik gebruik meer en meer websites als alternatief voor native apps
Hier ook, veel apps willen niet naar SD verhuizden en dan vreten ze daar geheugen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
In maart werd gezegd dat de 735 binnenkort Windows 10 zou krijgen. Weet iemand wanneer dit officieel uitkomt? Ik probeer een 735 met Windows Phone 8.1 te updaten, maar krijgt de melding dat er geen nieuwe updates zijn.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die is er al heel lang. Bij mij staat het er al sinds maart op.

Je moet alleen wel zelf actie ondernemen door de upgrade advisor app te installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-06-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
DrivinUCrazy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:50:

Je moet alleen wel zelf actie ondernemen door de upgrade advisor app te installeren.
Bedankt.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

DrivinUCrazy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:50:

En het werkt als een dolle. Ik heb ook al een tijdje w10 op mijn 735. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
P_Tingen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:35:
[...]
En het werkt als een dolle. Ik heb ook al een tijdje w10 op mijn 735. Geen centje pijn.
Enige ongemak dat ik heb met W10 is dat de meting van de verbruikte data via het mobiele netwerk niet goed gaat. Geeft steeds dat ik door mijn limiet heen ben terwijl dat niet het geval is (ook via mijn provider gecontroleerd). Voor zover ik weet is er nog steeds geen oplossing voor, aan de andere kant, lang niet iedereen heeft dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ben ik nu blind of kan ik de optie "double tap to wake-up" nergens meer uitschakelen? Via instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm kan ik wel in/uitschakelen dat ik het scherm uit kan zetten door 2x te tikken op de taakbalk maar ik vind nergens meer de optie om de telefoon aan te zetten door te dubbel-tikken.
De laatste tijd merk ik dat mijn telefoon in mijn broekzak wel eens aan gaat en dan heb "ik" ineens allerlei rare dingen gedaan..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:11
FlipFluitketel schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:49:
Ben ik nu blind of kan ik de optie "double tap to wake-up" nergens meer uitschakelen? Via instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm kan ik wel in/uitschakelen dat ik het scherm uit kan zetten door 2x te tikken op de taakbalk maar ik vind nergens meer de optie om de telefoon aan te zetten door te dubbel-tikken.
De laatste tijd merk ik dat mijn telefoon in mijn broekzak wel eens aan gaat en dan heb "ik" ineens allerlei rare dingen gedaan..
Kijk eens bij Instellingen -> Extra's -> Aanraken. Daar staat bij mij de instelling voor DTTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FreshM schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:04:
[...]

Kijk eens bij Instellingen -> Extra's -> Aanraken. Daar staat bij mij de instelling voor DTTW.
Ow ja, daar had ik ook al gekeken maar daar heb ik niet eens "Aanraken" staan.. :/
De opties die daar staan zijn Equalizer, Extra's & info, Netwerkservices, Nokia-account, Smart dual SIM.

Zojuist nog een update geinstalleerd maar nog steeds niet te vinden (nu 10.0.10586.494).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:11
FlipFluitketel schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Ow ja, daar had ik ook al gekeken maar daar heb ik niet eens "Aanraken" staan.. :/
De opties die daar staan zijn Equalizer, Extra's & info, Netwerkservices, Nokia-account, Smart dual SIM.

Zojuist nog een update geinstalleerd maar nog steeds niet te vinden (nu 10.0.10586.494).
Heb je je telefoon een keer opnieuw opgestart na de update? Heet de optie bij jou misschien "Gebaren"?
Je kunt ook de zoekfunctie in de instellingen gebruiken en zoeken op "Aanraken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FreshM schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:17:
[...]

Heb je je telefoon een keer opnieuw opgestart na de update? Heet de optie bij jou misschien "Gebaren"?
Je kunt ook de zoekfunctie in de instellingen gebruiken en zoeken op "Aanraken".
Het probleem was er ook voor de update, herstart is dus al regelmatig gedaan. Gebaren staat er ook niet en als ik zoek naar aanraken of gebaren krijg ik geen enkel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:10
Hi ,

Ik ga mn Nokia weer gebruiken , alles werkt prima maar ik had op een SD kaart een aantal app's staan , deze SD kaart kan ik niet meer vinden maar ik kan ook niet de betreffende app's niet meer downloaden , volgens mij
Hoe krijg ik deze app's nu weer terug ?

Als ik mn Lumia aan mn IMac hang laadt deze wel op maar wordt verder niet herkent op mn IMac , moet ik nog iets instellen of zo ...?

[ Voor 20% gewijzigd door ramrodwillem op 02-08-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ramrodwillem schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:30:
Hi ,

Hoe krijg ik deze app's nu weer terug ?
Store -> mijn biblotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:10
Thx , als ik naar Store ga , zie ik nergens mijn biblotheek ....?

Oeps ik zie net dat ik een Lumia 640 heb ipv een 730 :+ , maakt dit nog wat uit ?

[ Voor 40% gewijzigd door ramrodwillem op 03-08-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ramrodwillem schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:33:
Thx , als ik naar Store ga , zie ik nergens mijn biblotheek ....?
Ik draai de fast-ring, daarom zal mijn store wel anders eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokkeB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09-2021
Heb al een tijdje win10 op mijn Lumia, ben er best tevreden over. Een aantal kleine dingen die niet altijd goed werken, maar een van de lastigste dingen is dat ik niet meer kan reageren op/doorsturen van mailtjes. Als ik op beantwoorden of doorsturen druk, dan wordt bij het opstellen van het antwoord de 'versturen'-knop niet geactiveerd. Een nieuwe mail versturen gaat wel goed. Meer mensen last van?

FokkeB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Niet meer nadat ik mn account opnieuw had aangemeld/ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik ga mijn telefoon naar Microsoft sturen. De connector voor laden en verbinden doet het te slecht. Verder wil ik nog door met mijn telefoon en ik zit nog net in de garantieperiode.

Ik zal mijn verdere ervaringen wel posten, weet dat er meer mensen zijn met eenzelfde probleempje.

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus73 op 19-09-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Paulus73 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:11:
Ik ga mijn telefoon naar Microsoft sturen. De connector voor laden en verbinden doet het te slecht. Verder wil ik nog door met mijn telefoon. Ik zal mijn verdere ervaringen wel posten, weet dat er meer mensen zijn met eenzelfde probleempje.
Oh, graag ja.
Misschien een idee om ook te doen met mijn L735 ook al gebruik ik nu de L950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
hjs schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:12:
[...]
Oh, graag ja.
Bevalt die 950 goed? Twijfel om ook over te gaan, maar op zich doet die het (op het stekkertje na) nog prima. Maar de aanbieding bij MS zelf is wel erg goed nu, € 299,-, zeker met dock erbij. Maar het blijft een flink bedrag dat ik anders niet hoef uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hij bevalt eigenlijk net zo goed als de L735 :*)
Het is allemaal tikkie sneller en de camera is een stap voorruit.
Wordt alleen soms erg warm en de batterij gaat in mijn beleving fractie minder lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Vooral de camera en een wat groter scherm lijken me voordelen. Nog even afwachten hoe hij uit de reparatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:08

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Weet iemand een winkel waar ze nog achterkantjes voor mijn Lumia 735 hebben, het liefst met draadloos opladen? Ik heb gezien dat ze (bijna) overal uitverkocht zijn.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 25 september 2016 @ 08:26:
Weet iemand een winkel waar ze nog achterkantjes voor mijn Lumia 735 hebben, het liefst met draadloos opladen? Ik heb gezien dat ze (bijna) overal uitverkocht zijn.
http://www.ebay.nl/sch/i....at=0&_nkw=cc-3086&_sop=15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.parts4gsm.com/nl/nokia/lumia/lumia-735/
Lage prijs. Snelle levering (NL)
En inclusief lage verzendkosten door optie van brievenbus post zonder track en trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Even een domme vraag van mij, ik heb zelf draadloos opladen nooit gebruikt, maar heb je daar een extra achterkantje voor nodig? Ik dacht altijd dat het standaard ingebouwd zat in de 73x modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

P_Tingen schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:19:
Even een domme vraag van mij, ik heb zelf draadloos opladen nooit gebruikt, maar heb je daar een extra achterkantje voor nodig? Ik dacht altijd dat het standaard ingebouwd zat in de 73x modellen.
Standaard ingebouwd.
Maar als je een nieuwe achterkant koopt, moet je er wel even opletten dat je er eentje koopt die het ook heeft (indien je het gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22

KrazyJay

P_Tingen schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:19:
De 735 wel, de 730 heeft het draadloos opladen volgens mij niet.

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 26-09-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Klopt helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
hjs schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:12:
[...]
Oh, graag ja.
Bij deze dus.

Mijn Lumia is terug van reparatie. Hij lijkt goed gerepareerd, het stekkertje zit weer stevig in de telefoon.

Enkele zaken om op te letten:
  • De telefoon komt terug met Windows Phone 8.1 update 2.
  • Ergens in het update proces ben ik mijn laatste update van WP10 kwijtgeraakt, het terugzetten ging niet helemaal goed bij het weer opnieuw installeren(waarschijnlijk vanwege de vele tussenstappen en het steeds weer door de hele molen heengaan).
  • Je bent je telefoon ongeveer twee weken kwijt (bij mij aangemeld voor reparatie op 19 september en terug op 30 september).
  • Let op je garantieperiode, mijn telefoon is gekocht in november, volgens het systeem van Microsoft liep de garantie tot eind september, dit is gekoppeld aan het IMEI-nummer. Heb zo snel niet gezien waar je dat kon (laten) aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Als er discrepantie is over de garantietermijn, is de oorspronkelijke aankoopnota bindend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
PinokkioTV schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:39:
Als er discrepantie is over de garantietermijn, is de oorspronkelijke aankoopnota bindend.
Dat weet ik, mijn opmerking was bedoeld om aan te geven dat je er op moet letten, omdat MS geen duidelijke optie heeft om dit aan te passen. De site voor het aanmelden van een garantiereparatie is niet echt geweldig..... Ik ben bang dat je daar dus een omweg voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Heeft een van de Lumia 735 gebruikers hier, wellicht een back cover / shell over :P . De mijne is gescheurd, en ik wil de telefoon eigenlijk tot einde van het jaar blijven gebruiken i.p.v. deze nu al te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Willem1990 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:22:
Heeft een van de Lumia 735 gebruikers hier, wellicht een back cover / shell over :P . De mijne is gescheurd, en ik wil de telefoon eigenlijk tot einde van het jaar blijven gebruiken i.p.v. deze nu al te vervangen.
Ja, een oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Ik heb een zwarte, ook gescheurd :( IA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik een zwart, helaas is die ook stuk. Wel een rode onderweg uit China. Koste me €4,30. Nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Niet over, maar ook op zoek. Hoesjes voor de 735 zijn lastig te vinden en die van mij loopt ook op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

P_Tingen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:54:
Niet over, maar ook op zoek. Hoesjes voor de 735 zijn lastig te vinden en die van mij loopt ook op het einde.
Op eBay, Ali genoeg te vinden. Niet origineel, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:16:
[...]
Op eBay, Ali genoeg te vinden. Niet origineel, dat wel.
Ja, ik had er natuurlijk even bij moeten zetten dat het lastig vinden vooral geldt voor een exemplaar dat me aanstaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensiootje
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 22:09
Heb sinds een tijdje een probleem met de headphone ingang. Het startte met het af en toe uitvallen van de hoofdtelefoon. De telefoon gaf dan aan dat er geen hoofdtelefoon meer was aangesloten en mn muziek stopte.
Als ik de hoofdtelefoon dan een beetje heen en weer begon dan herkende de telefoon opeens weer de hoofdtelefoon.

Na een tijdje herkende de telefoon de hoofdtelefoon helemaal niet meer, ook even heen en weer bewegen van de hoofdtelefoon in de ingang hielp niet meer. Soms werkte het wel weer, maar bij de kleinste beweging (een tik op het scherm bijvoorbeeld) herkende de telefoon de hoofdtelefoon niet meer.

Heb op t internet gelezen dat de headphone ingang wel vaker een zwak punt is van de Lumia 735. Zat er zelf aan te denken om voor ongeveer 8 euro een headphone ingang te kopen en deze zelf te vervangen (heb sowieso geen garantie meer, had een tweedehandsje hier van tweakers). Heb op t internet gezien dat dit opzich niet heel moeilijk gaat bij deze Lumia. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Laurensiootje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:48:
Heb sinds een tijdje een probleem met de headphone ingang. Het startte met het af en toe uitvallen van de hoofdtelefoon. De telefoon gaf dan aan dat er geen hoofdtelefoon meer was aangesloten en mn muziek stopte.
Als ik de hoofdtelefoon dan een beetje heen en weer begon dan herkende de telefoon opeens weer de hoofdtelefoon.

Na een tijdje herkende de telefoon de hoofdtelefoon helemaal niet meer, ook even heen en weer bewegen van de hoofdtelefoon in de ingang hielp niet meer. Soms werkte het wel weer, maar bij de kleinste beweging (een tik op het scherm bijvoorbeeld) herkende de telefoon de hoofdtelefoon niet meer.

Heb op t internet gelezen dat de headphone ingang wel vaker een zwak punt is van de Lumia 735. Zat er zelf aan te denken om voor ongeveer 8 euro een headphone ingang te kopen en deze zelf te vervangen (heb sowieso geen garantie meer, had een tweedehandsje hier van tweakers). Heb op t internet gezien dat dit opzich niet heel moeilijk gaat bij deze Lumia. Iemand hier ervaringen mee?
Heb je gekeken of er stof en vuil zit in de ingang? Met een tandenstoker o.i.d. kun je vaak stof eruit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensiootje
dreester schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Heb je gekeken of er stof en vuil zit in de ingang? Met een tandenstoker o.i.d. kun je vaak stof eruit krijgen.
Jep, heb ik gedaan (zowel met een tandenstoker als compressed air). Ziet er helemaal schoon uit, dus lijkt echt alsof er iets mis is met de aansluiting. Heb ook geprobeerd om wat geleidingsolie (weet niet precies wat het is, mijn pa kwam ermee aanzetten) op de hooftelefoon aansluiting te doen en daarna in de telefoon te doen. Dit leek heel even een positief effect te hebben, maar na een paar uur kwam het probleem helaas weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensiootje
Laurensiootje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Jep, heb ik gedaan (zowel met een tandenstoker als compressed air). Ziet er helemaal schoon uit, dus lijkt echt alsof er iets mis is met de aansluiting. Heb ook geprobeerd om wat geleidingsolie (weet niet precies wat het is, mijn pa kwam ermee aanzetten) op de hooftelefoon aansluiting te doen en daarna in de telefoon te doen. Dit leek heel even een positief effect te hebben, maar na een paar uur kwam het probleem helaas weer terug.
Heb uiteindelijk een nieuw headphone-connector onderdeel gekocht via RepairBase. Erbij zat ook de trilmotor. De telefoon opengeschroefd met behulp van youtube (zoek op Lumia 735 disassembly). Ging allemaal heel erg makkelijk! Ook aan de binnenkant is de 735 dus een leuke telefoon.

Na deze geslaagde actie luister ik weer heerlijk muziek op de 735 :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste