Vriendin heeft een TPU shell, deze zorgt voor genoeg buffer zodat de lens niet slijt.. zou ik zeker aanbevelen en is voor een paar dollar te bestellen in China.
Precies. Dit is een dikke aanrader imo: http://www.ebay.com/itm/N...m:mVSJH1k2TOMhPV6Ixmj9Szg
Na een klein jaartje nog een puntgave telefoon.
Let op! Dit vervangt niet de achterkant (zoals ikwilwp8 vraagt) maar is een cover over de bestaande achterkant heen.Freakster86 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:39:
Precies. Dit is een dikke aanrader imo: http://www.ebay.com/itm/N...m:mVSJH1k2TOMhPV6Ixmj9Szg
Verwijderd
Precies. Dat gaat voor mij zover dat ik niet eens een cover OVER de achterkant wil, maar alleen een die de achterkant vervangt. Een van de zo fijne dingen aan de meeste Lumia's waaronder de 730/735.Jazco2nd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 06:11:
[...]
Let op! Dit vervangt niet de achterkant (zoals ikwilwp8 vraagt) maar is een cover over de bestaande achterkant heen.
Zoals eerder aangegeven kan je altijd een back cover bestellen en je huidige vervangen, Helaas geldt dit niet voor de lens op de camera, dus voorkomen is beter dan genezen... misschien is er ook een back cover die iets dikker is, een zogenaamde grip shell? dan zou dat de perfecte oplossing zijn.
edit: nope, lijkt er niet op dat deze er voor de Lumia 730 zijn..
edit: nope, lijkt er niet op dat deze er voor de Lumia 730 zijn..
[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 24-10-2015 23:00 ]
Verwijderd
Ik heb zowel een Lumia 735 als een 635. Het valt me op dat de 735 veel vaker het hervatten/resuming scherm laat zien. Als de telefoons na 10 minuten sleep weer worden aangezet toont de 635 alles zonder hervatten. De 735 laat bij veel apps wel 'hervatten' zien; IE herlaadt alle pagina's.
De Lumia 735 heeft een SD kaart (32GB Transcend Premium UHS-I), de Lumia 635 niet. Het 'hervatten' is niet beperkt tot apps die op de SD kaart staan.
Als ik de SD kaart in de Lumia 735 unmount (verwijder via menu) verdwijnen ook de 'resuming' schermen. De telefoon is dan net zo snel als de 635.
• Hebben jullie ook hervatten/resuming bij gebruik van een SD kaart?
• Verdwijnen deze ook na het verwijderen van de SD kaart?
• Is er iets aan te doen?
De Lumia 735 heeft een SD kaart (32GB Transcend Premium UHS-I), de Lumia 635 niet. Het 'hervatten' is niet beperkt tot apps die op de SD kaart staan.
Als ik de SD kaart in de Lumia 735 unmount (verwijder via menu) verdwijnen ook de 'resuming' schermen. De telefoon is dan net zo snel als de 635.
• Hebben jullie ook hervatten/resuming bij gebruik van een SD kaart?
• Verdwijnen deze ook na het verwijderen van de SD kaart?
• Is er iets aan te doen?
Ik heb ook een 735 met sd-kaart en ik zie inderdaad ook regelmatig het 'resuming' scherm. Geen idee of het met de sd-kaart te maken heeft eigenlijk. De meeste apps heb ik op de sd-kaart staan dus die eruithalen werkt niet zo lekker.
... en gaat over tot de orde van de dag
Het toestel is zo snel als de traagste onderdeel.
In dit geval is inderdaad de sd kaart de bottleneck.
Immers door alle apps en data op die kaart worden lees en schrijf acties uitgevoerd.
Dus hoe sneller de kaart des te eerder deze zijn afgerond.
Daarom heb ik de apps die ik het meest gebruik op mijn toestel staan.
Je kan mijn reactie uittesten door bijvoorbeeld angry birds go te installeren op je sd kaart om vervolgens er even mee te spelen.
Daarna verplaats je dit spel naar je telefoon en speel het nog eens.
Bij mij gaf dit een merkbaar verschil.
Ook met systeemupdates merkte ik een wezenlijk verschil.
De zogenaamde spinning wheels ( tandwielen ) bleven met sd kaart zekers twee keer zo lang in beeld.
Nu zijn er verschillende soorten sd kaarten in omloop,
maar een class 10 kaart is wel een aanrader.
In dit geval is inderdaad de sd kaart de bottleneck.
Immers door alle apps en data op die kaart worden lees en schrijf acties uitgevoerd.
Dus hoe sneller de kaart des te eerder deze zijn afgerond.
Daarom heb ik de apps die ik het meest gebruik op mijn toestel staan.
Je kan mijn reactie uittesten door bijvoorbeeld angry birds go te installeren op je sd kaart om vervolgens er even mee te spelen.
Daarna verplaats je dit spel naar je telefoon en speel het nog eens.
Bij mij gaf dit een merkbaar verschil.
Ook met systeemupdates merkte ik een wezenlijk verschil.
De zogenaamde spinning wheels ( tandwielen ) bleven met sd kaart zekers twee keer zo lang in beeld.
Nu zijn er verschillende soorten sd kaarten in omloop,
maar een class 10 kaart is wel een aanrader.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Verwijderd
Tja, het is toch vreemd dat hij ook aps 'resumed' die niet op de SD kaart staan, en dat hij webpaginas herlaadt (IE staat niet op SD). Dit allemaal omdat er een SD kaart aanwezig is. Zonder SD kaart werken dezelfde apps (zoals IE) namelijk een stuk sneller en zonder resume.
@P_Tingen: heb je ook minder resuming/hervatten als je de SD kaart softwarematig even verwijderd (opslag-instellingen - SD kaart - verwijderen). Geen zorgen, na een reboot is de SD kaart weer gewoon beschikbaar. Hij hoeft er niet fysiek uit.
@P_Tingen: heb je ook minder resuming/hervatten als je de SD kaart softwarematig even verwijderd (opslag-instellingen - SD kaart - verwijderen). Geen zorgen, na een reboot is de SD kaart weer gewoon beschikbaar. Hij hoeft er niet fysiek uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 16:17 ]
@Yosh okee, ik ga het even een dag zo proberen. De belangrijkste apps even naar de telefoon gezet en nu de sd kaart ge-unmount.
Update na een halve dag: telefoon reageert sneller na aanzetten (= uit sleepmodus). Het maakt wel verschil welke app actief is wanneer ik de telefoon in standby zet. Sommige apps reageren instant: het startscherm reageert instant, de mail heeft 0,0 seconden nodig en ik zie het mailscherm al terwijl ik het lockscreen omhoog schuif. Als die helemaal omhoog is ook geen refresh, maar instant. OneNote is ook instant,
Whatsapp heeft altijd een 'resuming', maar volgens mij wel korter dan wanneer de sd-kaart actief is. Telegram, DropBox, IE, MSN Weather en Dilbert
ook.
Whatsapp heeft altijd een 'resuming', maar volgens mij wel korter dan wanneer de sd-kaart actief is. Telegram, DropBox, IE, MSN Weather en Dilbert
Verwijderd
Ok top. De door Microsoft zelf geleverde applicaties (startscherm, mail, OneNote) lijken door Windows Phone niet te worden gesloten (thombstoned) waardoor ze zonder resume meteen getoond worden.
3rd party apps worden wel "gesloten" (thombstoned) nadat ze een tijdje niet in gebruik zijn. Op de een of andere manier lijken verschillende Lumia's (635, 735, ...) ander gedrag te vertonen in het sluiten van de apps. De SD kaart is zeker één van de bepalende variabelen, maar misschien zijn er meer.
3rd party apps worden wel "gesloten" (thombstoned) nadat ze een tijdje niet in gebruik zijn. Op de een of andere manier lijken verschillende Lumia's (635, 735, ...) ander gedrag te vertonen in het sluiten van de apps. De SD kaart is zeker één van de bepalende variabelen, maar misschien zijn er meer.
Verwijderd
Of gewoon de nieuwste W10 Mobile build van vandaag installeren.
Bloedje snel op een Lumia 735. Serieus. En ik gebruik ook een SD kaart.
ja had ik ook de eerste paar dagen, maar na een paar dagen als je al een aantal apps erop hebt gedaan, zag ik het "resuming" scherm weer tevoorschijnkomenVerwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:16:
Jij draait deze build al een paar dagen?coenraad7 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:06:
[...]
ja had ik ook de eerste paar dagen, maar na een paar dagen als je al een aantal apps erop hebt gedaan, zag ik het "resuming" scherm weer tevoorschijnkomen
Verwijderd
Als je via Insider W10 installeert, raak je vast alle instellingen, apps en data kwijt, klopt dat?
Nee hoor, als je een update doet dan niet. Je kan er later nog voor kiezen een factory reset uit te voeren. Dan ben je alles wel kwijt.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:36:
Als je via Insider W10 installeert, raak je vast alle instellingen, apps en data kwijt, klopt dat?
What a fine day for Science! | Specs
Verwijderd
Ben erg benieuwd of dit na een paar dagen nog steeds zo is. Kun je bevestigen dat apps zoals WhatsApp niet meer resumen na sleep?Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:16:
Iemand een idee wanneer Win10 officieel naar de 735 komt? Duurt wel lang zo..
Verwijderd
Je draait niet de Insider versie?Lord_Dain schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:11:
Iemand een idee wanneer Win10 officieel naar de 735 komt? Duurt wel lang zo..
Van de week is deze pagina opgekomen. Daar kan je zien wanneer Windows 10 officieel voor je Lumia 735 beschikbaar is.
http://www.microsoft.com/...e/?country=NL,Netherlands
Nog een paar weken geduld.
Ik draai de laatste Insider versie, dus ik heb geen haast.
Ben je shizzle kwijtgeraakt toen je van 8.1 naar de insider bent geupgrade? De telefoon is van mijn vriendin vandaar dat ik liever op safe speel. Misschien is het toch handig om ff de officiele update af te wachten.
Verwijderd
Altijd het handigst. Als je kan wachten.Lord_Dain schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:04:
Ben je shizzle kwijtgeraakt toen je van 8.1 naar de insider bent geupgrade? De telefoon is van mijn vriendin vandaar dat ik liever op safe speel. Misschien is het toch handig om ff de officiele update af te wachten.
Weet iemand toevallig hoe je kan instellen bij de dual sim dat wanneer je gebeld wordt dat je kan zien op welke sim kaart dit is? Optie zou kunnen zijn om naar het netwerk te kijken, alleen deze is bij mij voor beide simkaarten hetzelfde.
Je kunt het zien aan het signaal-icoontje linksboven wanneer je gebeld wordt. Daar staat dan 1 of 2. Andere opties zijn er niet. Jammer genoeg kan ik niet zelf instellen welke themakleur sim 1 of 2 krijgt.jagermaster schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:07:
Weet iemand toevallig hoe je kan instellen bij de dual sim dat wanneer je gebeld wordt dat je kan zien op welke sim kaart dit is? Optie zou kunnen zijn om naar het netwerk te kijken, alleen deze is bij mij voor beide simkaarten hetzelfde.
Dat is erg jammer dat het maar zo subtiel wordt aangegeven. Zou een mooi verbeterpunt zijn voor de functionaliteit van de dualsim telefoons.dreester schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:55:
[...]
Je kunt het zien aan het signaal-icoontje linksboven wanneer je gebeld wordt. Daar staat dan 1 of 2. Andere opties zijn er niet. Jammer genoeg kan ik niet zelf instellen welke themakleur sim 1 of 2 krijgt.
Deze site http://www.inside-handy.d...icrosoft-lumia-750-bilder heeft mogelijk de eerste echte beelden van de L750 ontdekt. Weliswaar niet zo heel onthullend, want het zijn beelden met een beschermhoes. Specs blijven onbekend. Iemand die uit deze beelden al iets relevant kan afleiden of upgrades/verschilpunten merkt met de huidige L73X?
Link naar Amazon: http://www.amazon.de/Schu...sr=8-2&keywords=lumia+750
Het ziet er wel naar uit dat de launch heel dichtbij komt. Kanidaat-topicstarters mogen zich beginnen op te warmen aan de zijlijn.
Het ziet er wel naar uit dat de launch heel dichtbij komt. Kanidaat-topicstarters mogen zich beginnen op te warmen aan de zijlijn.
It's just technology, not religion
Hij ziet er precies hetzelfde uit als de 640. Zeker als je kijkt naar de achterkant.chaola schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:17:
Deze site http://www.inside-handy.d...icrosoft-lumia-750-bilder heeft mogelijk de eerste echte beelden van de L750 ontdekt. Weliswaar niet zo heel onthullend, want het zijn beelden met een beschermhoes. Specs blijven onbekend. Iemand die uit deze beelden al iets relevant kan afleiden of upgrades/verschilpunten merkt met de huidige L73X?
Zelf heb ik erg veel zin in de 650 of de 750 met Windows 10. Ik wil en kan nog wel een maand of 2-3 wachten maar langer moet het niet zijn, en anders zal ik wegens gebrek aan alternatief toch maar bij een Android toestel blijven. Ben huidige toestel met 4"inch schermpje ondertussen wel beu, het is echt te klein.
Over de 650 heb ik al het een en ander gelezen, het ding waar ik daar voor vrees echter is dat ik op een aantal artikels lees dat er er een Snapdragon 210 zouden in voorzien, en dat zou een enorme afknapper zijn voor een telefoon in dat segement.
Erg benieuwd naar de specs van de toekomstige 750...
Over de 650 heb ik al het een en ander gelezen, het ding waar ik daar voor vrees echter is dat ik op een aantal artikels lees dat er er een Snapdragon 210 zouden in voorzien, en dat zou een enorme afknapper zijn voor een telefoon in dat segement.
Er zijn wel meer dingen die wat beter kunnen aan de dualsim functionaliteit. Zo snap ik bv nog steeds niet waarom de "mobile data" optie in het quick menu niet gewoon een 3-way schakelaar is tussen uit/sim1/sim2, maar enkel aan/uit en dat je voor de switch tussen sim1/sim2 ergens diep de instellingen in moet. Dat is toch iets waar je in dag 1 bij real-life tests tegenaan loopt?jagermaster schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:20:
[...]
Dat is erg jammer dat het maar zo subtiel wordt aangegeven. Zou een mooi verbeterpunt zijn voor de functionaliteit van de dualsim telefoons.
Ook zo eentje: waarom kan je niet instellen dat de telefoon automatisch de dataverbinding kiest van de niet-roamende sim? Ik moet nu elke keer dat ik over de grens ga (2x per dag) de boel handmatig omzetten.
Nog eentje: als je bv een Nederlandse en een Duitse sim kaart erin steekt, waarom is het dan niet eenvoudig in te stellen dat hij automatisch voor Nederlandse nummers de NL sim pakt, en voor Duitse de andere?
(het is overigens niet alsof Android het beter doet, ik snap dat gewoon niet. Het is alsof de dualsim functies worden geprogrammeerd door mensen die nog nooit een dualsim telefoon in 'real life' hebben gebruikt)
[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2015 10:20 ]
Misschien worden dual-SIM functionaliteiten niet ontwikkeld voor de gemiddelde Europeaan, maar meer voor bijvoorbeeld Aziaten en ligt de nadruk meer op bereikbaarheid dan op kostenbesparing.
Tsja, je komt toch dezelfde problemen tegen als je reist tussen Maleisië en Singapore, of Hong Kong en mainland, etc. Deze situatie was vijf jaar geleden toen ik mijn eerste dualsim telefoon kocht al een ergernis, maar het valt me zwaar tegen dat er nog steeds niets is veranderd.
[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2015 10:42 ]
De (Franse) 735 van mijn vrouw heeft problemen met de microfoon. Handheld bellen is geen probleem, maar zo gauw ze hem op handsfree zet, Whatsapp spraakopnames of video-opnames gaat maken, ontbreekt het geluid en is op opnames enkel een lichte ruis hoorbaar.
Zitten er 2 microfoons in, en zou het kunnen dat er één defect is? Kan een via Amazon.fr gekochte Lumia 735 ook in Nederland ter reparatie aangeboden worden?
Zitten er 2 microfoons in, en zou het kunnen dat er één defect is? Kan een via Amazon.fr gekochte Lumia 735 ook in Nederland ter reparatie aangeboden worden?
Ik heb al eens een Franse 635 laten repareren. Gewoon aanmelden bij Microsoft en dan opsturen naar Duitsland.
Naar Duitsland? Niet bij Amazon.fr aanmelden dus, begrijp ik?coenox schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:36:
Ik heb al eens een Franse 635 laten repareren. Gewoon aanmelden bij Microsoft en dan opsturen naar Duitsland.
Nee. Rechtstreeks aanmelden bij https://cors.arvato-support.com/cors/usecase/start/login.jsf Toestel wordt dan door een koerier opgehaald en na afloop weer thuisbezorgd. Maakt niet uit waar je hem gekocht hebt. Je kunt via IMEI checken of er garantie op zit.
Ik heb goede ervaringen met Ervato. Het werkt gemakkelijk en snel. Elke keer onder garantie gerepareerd. Enige wat minder was dat ik het voor mijn L620 wel vier keer heb moeten gebruiken. Met mijn 735 gelukkig nog niet.
Weet iemand trouwens of Arvato het servicepunt blijft? Las ergens (volgens mij een van de topics op GOT) dat het contract met MS afloopt en dat garantieafhandeling dus mogelijk anders gaat in de toekomst. Deze manier van werken is erg prettig, los van het feit dat je liever hebt dat je geen beroep op garantie zou willen doen.
Weet iemand trouwens of Arvato het servicepunt blijft? Las ergens (volgens mij een van de topics op GOT) dat het contract met MS afloopt en dat garantieafhandeling dus mogelijk anders gaat in de toekomst. Deze manier van werken is erg prettig, los van het feit dat je liever hebt dat je geen beroep op garantie zou willen doen.
Sinds een week heb ik een raar probleem met mijn 735. Af en toe loopt de batterij in een halve dag bijna helemaal leeg. Gisteren telefoon tot 100% geladen, vanochtend om 8 uur nog 93% en ik kijk net weer even en ineens nog maar 45%. Niets vreemds gedaan, geen gekke apps die blijven draaien, enkel Whatsapp en mail wat synchroniseert. Telefoon herstarten helpt een paar dagen en dan ineens loopt hij weer leeg. Ik heb de telefoon nu iets meer dan een jaar, zou de batterij gewoon op zijn? Meestal red ik met weinig gebruik makkelijk 3 dagen.
Ik heb mijn 735 nu ook een jaar maar herken deze problemen (nog) niet. Wel had ik een aantal builds geleden (W10M) dat mijn batterij opeens sneller leeg ging dan daarvoor. Maar na de laatste update geen problemen meer mee gehad. Draai je W10M ?
Nu 53% resterend geschatte tijd 14 uur en 16 minuten, nog steeds heel blij met de 735. Al komt een overstap naar de 950 toch wel steeds dichterbij
Nu 53% resterend geschatte tijd 14 uur en 16 minuten, nog steeds heel blij met de 735. Al komt een overstap naar de 950 toch wel steeds dichterbij
Ik heb het idee dat je de teller van dit soort accu's regelmatig eens een keertje moet resetten.
Ik heb het soms wel eens dat ik hem bewust helemaal leeg laat lopen. 'S avonds staat ie op 7 procent, 's ochtends nog steeds op 4%. En dat houdt ie dan nog wel even vol hoor. Ok, je moet er niets meer mee willen doen, dan valt 'ie uit. Maar dat geeft toch wel aan dat er stiekem nog wat meer sap in zat dan voorspeld.
Ik heb het soms wel eens dat ik hem bewust helemaal leeg laat lopen. 'S avonds staat ie op 7 procent, 's ochtends nog steeds op 4%. En dat houdt ie dan nog wel even vol hoor. Ok, je moet er niets meer mee willen doen, dan valt 'ie uit. Maar dat geeft toch wel aan dat er stiekem nog wat meer sap in zat dan voorspeld.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat duurt het lang voordat windows 10 eindelijk komt zeg. Maat van mij bij Microsoft geeft aan dat het echt elk moment kan gebeuren maar dat het wel gefaseerd wordt uitgerold. Nou, als 3e wereld land kunnen wij dan zeker nog wel ff wachten.
Volgens mij heeft MS een tijd geleden al gezegd dat Windows 10 mobile in december komt.
edit:
nieuws: Microsoft brengt Windows 10 Mobile vanaf december naar oudere toestellen
edit:
nieuws: Microsoft brengt Windows 10 Mobile vanaf december naar oudere toestellen
[ Voor 55% gewijzigd door My-life op 02-12-2015 15:59 ]
De 735 is gewoon een telefoon met (erg) outdated specs (op bijna elk vlak) welke je echt niet meer moet willen kopen. Niet 3 maanden geleden en nu al helamaal niet meer. Geef mij een goede reden een 735 te kopen in plaats van een 640 (wat gewoon een hoger segement budgettoestel is met zijn prijs van ong. 160 euro). Boven het feit dat de 735 meer kost zie ik weinig/geen voordelen, in tegenstelling tot veel nadelen (slechtere specs).kleefei schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:02:
ik vind het allemaal maar een beetje raar, er is officieel nog niets bekend gemaakt over de eventuele opvolgers. Slechts een lek over een 950 met wat speculaties.
Toch word er zo negatief gedaan, over niks..?
Er is een 735, nieuw te koop.. hoezo weinig aandacht? aandacht voor wat?
Men had ondertussen een "740/750" uitgebracht kunnen hebben met:
Scherm van 5"
Soc Snapdragon 6xx
Geheugen van min 1,5 of beter 2 gb
Camera van 13 MP
Battery van + 2500 mAh
Windows 10
Daarvoor had ik wel 200-300 willen betalen. Nu is het helaas de keuze bij MS voor een low budget modellen 550/640 of direct hoge segement 500+ euro. Vraag me af wat die kerels hun marketingstrategie is voor het winnen van marktaandeel. Want zoals het nu blijkt heb ik het idee dat ze de hele phone bussiness gewoon gaan opdoeken binnen een 2 tal jaar. Zonde want dit had echt wel iets kunnen worden.
Bij deze haak ik af, omwille van geen nieuws, geen degelijke telefoon (+500 euro wil ik niet besteden aan een nieuwe telefoon). Terug naar Android dus. Ik zie het marktaandeel van Microsoft met deze manier van werken niet veranderen.Galactic schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:02:
Zelf heb ik erg veel zin in de 650 of de 750 met Windows 10. Ik wil en kan nog wel een maand of 2-3 wachten maar langer moet het niet zijn, en anders zal ik wegens gebrek aan alternatief toch maar bij een Android toestel blijven. Ben huidige toestel met 4"inch schermpje ondertussen wel beu, het is echt te klein.
Specs zijn nagenoeg gelijk.Galactic schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:17:
[...]
Geef mij een goede reden een 735 te kopen in plaats van een 640
De 735 is wat compacter (grote +)
de camera heeft een betere lens en de front camera is bruikbaar.
Maar inderdaad, hoop dat er snel een goede middenmoter is
En de 735 heeft draadloos laden..hjs schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:26:
[...]Specs zijn nagenoeg gelijk.
De 735 is wat compacter (grote +)
de camera heeft een betere lens en de front camera is bruikbaar.
Misschien is anders een Xiaomi MI-4 iets voor je? is vandaag een W10 ROM voor uitgekomen.
http://www.windowscentral...ce=wpc&utm_medium=twitter
Sorry voor de late reactie, maar nee: geen W10M, gewoon de normale WP8.1 Update 2.Ward85 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:21:
Ik heb mijn 735 nu ook een jaar maar herken deze problemen (nog) niet. Wel had ik een aantal builds geleden (W10M) dat mijn batterij opeens sneller leeg ging dan daarvoor. Maar na de laatste update geen problemen meer mee gehad. Draai je W10M ?
Maar inmiddels alweer 2 dagen met normale batterydrain. Wel weer een nieuw probleem: regelmatig weigert de telefoon geluid te geven bij meldingen. Vibratie doet het gewoon, als ik iemand bel of een filmpje bekijk krijg ik gewoon geluid, maar de meldingen van Whatsapp/sms/etc geven de ene keer wel een geluid, maar de volgende paar keer weer niet, maar wel altijd vibratie. Zodra hij geen geluid geeft telefoon herstarten geeft (meestal) weer geluid, tot hij ineens weer geen geluid meer geeft. Ik snap er weinig meer van. Geen gebruik van koptelefoon tussentijds, geluidsniveau staat altijd op 5/10 voor belsignaal en meldingen en 15/30 voor media en apps. Volgens mij is hij toch een beetje stuk aan het gaan.
Je hebt gelijk hoor - Microsoft heeft aangegeven dat ze voornamelijk "high end, low end en business" willen bedienen en dat is nou net waar ik niet zoek. Het is bijzonder frustrerend als je bv Asus (toch een grote Microsoft partner!) ontzettend leuke midrange telefoons als de Zenfone 2 Deluxe/Selfie/Laser ziet bouwen.Galactic schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:17:
Men had ondertussen een "740/750" uitgebracht kunnen hebben met:
Scherm van 5"
Soc Snapdragon 6xx
Geheugen van min 1,5 of beter 2 gb
Camera van 13 MP
Battery van + 2500 mAh
Windows 10
Daarvoor had ik wel 200-300 willen betalen. Nu is het helaas de keuze bij MS voor een low budget modellen 550/640 of direct hoge segement 500+ euro. Vraag me af wat die kerels hun marketingstrategie is voor het winnen van marktaandeel.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Xiaomi Mi4 ook Windows 10 ondersteunt, zelfs vanuit Xiaomi i.s.m. Microsoft. Niet in de diepte gelezen maar als dit waar is dan heb je voor ca 200-250€ een top toestel qua specs met Windows 10 erop.
Daar keek ik al naar, maar probleem is dat dit de China-only Mi 4 is, niet de internationale Mi 4i (die onze LTE banden ondersteunt, lokale garantie, support, etc).
Ik bedoel, zo'n telefoon als deze Asus die hier nu voor 250 euro overal in de schappen ligt, dat zou absoluut een killer toestel zijn met W10M. 3GB RAM, 32GB storage, Snapdragon 615, 13 mpx cams front (!!) en back, 3000 mAh accu. OK, die pastelkleurtjes mogen ze houden, maar toch. Ik vind het zo raar dat ze een jarenlange Microsoft partner als Asus niet aan boord kunnen krijgen.
Ik bedoel, zo'n telefoon als deze Asus die hier nu voor 250 euro overal in de schappen ligt, dat zou absoluut een killer toestel zijn met W10M. 3GB RAM, 32GB storage, Snapdragon 615, 13 mpx cams front (!!) en back, 3000 mAh accu. OK, die pastelkleurtjes mogen ze houden, maar toch. Ik vind het zo raar dat ze een jarenlange Microsoft partner als Asus niet aan boord kunnen krijgen.
[ Voor 59% gewijzigd door Dreamvoid op 08-12-2015 12:50 ]
offtopic:
Ik denk een combi van het op safe spelen van hardware leveranciers, i.c.m. beperkte marktaandeel van WP. Of gedrag van MS zelf. Die nemen ook de laatste jaren allerlei vage besluiten m.b.t. hun lange en korte termijn "visie".
Heb zelf recent een Android telefoon aangeschaft welke dirt cheap was (aanbieding) om eens te proberen na weer x jaar WP geprobeerd te hebben. En ik moet zeggen, het valt mij vooralsnog qua "bang for buck" niet tegen. Ding is vlot voor nog geen 200 euro! Een jaar of 2 geleden kon je daar allen nog maar van dromen. Plus, de hardware is gewoon top voor het geld:
pricewatch: Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart
Zou dit toestel Windows Phone/Mobile draaien, dan zou het OS helemaal vliegen schat ik zo in. Maar dit legt wel 1 groot issue bloot voor Microsoft: de concurrentie heeft niet stilgezeten. Was je voorheen voor een betaalbaar low/mid-end toestel wat vlot was aangewezen op Windows Phone, tegenwoordig is dit niet meer het geval. En dan heb je niet de "beperkingen" qua apps die je wel hebt met Windows Phone. Het helpt ook niet echt dat Microsoft WEER het "back to the drawing board: we beginnen weer opnieuw met het OS" truukje probeert. De mensen die al langer Windows Phones hebben kennen dat inmiddels wel. Hopelijk lukt het deze keer wel, maar met hopen is er geen enkele garantie tot succes. Nadeel is wel dat mensen met current gen telefoons, na het "we beginnen opnieuw" truukje van MS meestal vrij snel buiten de boot vallen op een of ander vlak is mijn ervaring. (qua features of supportability)
MS is te langzaam met ontwikkelen imho, en kijkt te lang toe vanaf de zijlijn i.p.v. zelf echt actief mee te doen aan de strijd om iets te betekenen op de mobiele OS markt. Jammer, want ze hebben qua OS echt goud in handen, maar lijken elke keer maar niet uit de startblokken te (willen) komen. Gaan ze bij MS ook nog eens lekker ontwikkelen voor Android en zo. Een beetje launchers maken.. Office development daar voorrang geven ipv op hun eigen ecosysteem. En tot mijn verbazing is Here drive op Android zelfs uitgebreider als op Windows phone.. Sterker nog.. Hier heb je in app zelfs de optie om maps te verplaatsen naar SD. Iets wat in de WP versie en binnne OS zelf al lang niet meer mogelijk is zonder rare omwegen, en iets wat MS gewoon lijkt te negeren. Maar op het concurrerende OS heeft men het wel.
Nou moet ik wel zeggen, ik mis de livetiles wel, eveneens mis ik de, paradoxaal als het klinkt.. Apps.. Sure, je hebt werkelijkwaar bij Android overal wel een appje voor. Maar alle "gratis" apps zitten vol reclame, soms tot op een niveau dat de app daardoor bijna onbruikbaar wordt. De alternatieven zijn allemaal betaalde varianten. Alles is zo commercieel.
Sure, alle grote spelers, waarbij een aantal gewoonweg ontbreken bij WP zijn er wel (Snapchat anyone?), maar voor veel andere apps kost een kwaliteitsapp vaak gewoonweg geld. Kwaliteitsapps die gewoon door een DEV zijn gemaakt uit liefde voor het OS, daar staat de MS store vol mee, meestal zijn deze ook nog eens gratis zoals Regenmeter.
My 2 cents
Ik denk een combi van het op safe spelen van hardware leveranciers, i.c.m. beperkte marktaandeel van WP. Of gedrag van MS zelf. Die nemen ook de laatste jaren allerlei vage besluiten m.b.t. hun lange en korte termijn "visie".
Heb zelf recent een Android telefoon aangeschaft welke dirt cheap was (aanbieding) om eens te proberen na weer x jaar WP geprobeerd te hebben. En ik moet zeggen, het valt mij vooralsnog qua "bang for buck" niet tegen. Ding is vlot voor nog geen 200 euro! Een jaar of 2 geleden kon je daar allen nog maar van dromen. Plus, de hardware is gewoon top voor het geld:
pricewatch: Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart
Zou dit toestel Windows Phone/Mobile draaien, dan zou het OS helemaal vliegen schat ik zo in. Maar dit legt wel 1 groot issue bloot voor Microsoft: de concurrentie heeft niet stilgezeten. Was je voorheen voor een betaalbaar low/mid-end toestel wat vlot was aangewezen op Windows Phone, tegenwoordig is dit niet meer het geval. En dan heb je niet de "beperkingen" qua apps die je wel hebt met Windows Phone. Het helpt ook niet echt dat Microsoft WEER het "back to the drawing board: we beginnen weer opnieuw met het OS" truukje probeert. De mensen die al langer Windows Phones hebben kennen dat inmiddels wel. Hopelijk lukt het deze keer wel, maar met hopen is er geen enkele garantie tot succes. Nadeel is wel dat mensen met current gen telefoons, na het "we beginnen opnieuw" truukje van MS meestal vrij snel buiten de boot vallen op een of ander vlak is mijn ervaring. (qua features of supportability)
MS is te langzaam met ontwikkelen imho, en kijkt te lang toe vanaf de zijlijn i.p.v. zelf echt actief mee te doen aan de strijd om iets te betekenen op de mobiele OS markt. Jammer, want ze hebben qua OS echt goud in handen, maar lijken elke keer maar niet uit de startblokken te (willen) komen. Gaan ze bij MS ook nog eens lekker ontwikkelen voor Android en zo. Een beetje launchers maken.. Office development daar voorrang geven ipv op hun eigen ecosysteem. En tot mijn verbazing is Here drive op Android zelfs uitgebreider als op Windows phone.. Sterker nog.. Hier heb je in app zelfs de optie om maps te verplaatsen naar SD. Iets wat in de WP versie en binnne OS zelf al lang niet meer mogelijk is zonder rare omwegen, en iets wat MS gewoon lijkt te negeren. Maar op het concurrerende OS heeft men het wel.
Nou moet ik wel zeggen, ik mis de livetiles wel, eveneens mis ik de, paradoxaal als het klinkt.. Apps.. Sure, je hebt werkelijkwaar bij Android overal wel een appje voor. Maar alle "gratis" apps zitten vol reclame, soms tot op een niveau dat de app daardoor bijna onbruikbaar wordt. De alternatieven zijn allemaal betaalde varianten. Alles is zo commercieel.
Sure, alle grote spelers, waarbij een aantal gewoonweg ontbreken bij WP zijn er wel (Snapchat anyone?), maar voor veel andere apps kost een kwaliteitsapp vaak gewoonweg geld. Kwaliteitsapps die gewoon door een DEV zijn gemaakt uit liefde voor het OS, daar staat de MS store vol mee, meestal zijn deze ook nog eens gratis zoals Regenmeter.
My 2 cents
In Windows 10 kun je gewoon weer de locatie van de kaarten kiezen.xxxneoxxx schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:49:
offtopic:
En tot mijn verbazing is Here drive op Android zelfs uitgebreider als op Windows phone.. Sterker nog.. Hier heb je in app zelfs de optie om maps te verplaatsen naar SD. Iets wat in de WP versie en binnne OS zelf al lang niet meer mogelijk is zonder rare omwegen, en iets wat MS gewoon lijkt te negeren. Maar op het concurrerende OS heeft men het wel.
Mjah, dat had ik in een ander topic ook al gezien. En ook al op gereageerd; ik hoop dat MS gewoonweg alle ontwikkelingen gestopt heeft m.b.t. 8, en alle effort in 10 gestoken steekt op het moment, want op het moment is 8 qua functionaliteit die kapot/weg is en qua app ontwikkeling echt dramatisch.coenox schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:08:
[...]
In Windows 10 kun je gewoon weer de locatie van de kaarten kiezen.
Functionaliteit zoals de maps die niet meer verplaatsbaar zijn, maar ook bijv. de facebook app onder 8 is op mijn wederhelft's Lumia 735 zo goed als onbruikbaar, al langere tijd. En dat was ie ook de laatste tijd op mijn Ativ S. Het zou mooi zijn dat als iedereen W10M krijgt, zulke zaken het gewoonweg weer doen, itt tot nu waar het niet werkt en MS een lakse houding aanneemt.
Ik vrees dat de Facebook ervaring onder Windows 10 op dit moment niet beter is. Ons gezin zit op dit moment zwaar in de Windows Phones en het systeem bevalt ons prima. Ook omdat mijn ervaring met Android (Galaxy S3) nogal tegenviel. Ik wil het nog niet hebben over 'kapot' en dramatisch, maar ook bij mij zal er een moment komen waarbij ik mijn keuzes zal herzien. Maar voorlopig ga ik nog even aanzien hoe Windows zich ontwikkelt.
Nou ja, dat was bij ons dus ook het geval. Allebei een Windows Phone. Ook allebei tevreden, tot ik op mijn Ativ S de laatste WP 8 update niet meer kreeg, de batterijduur als een gek terugliep, het vooralsnog onzeker is of ie uberhaubt Windows 10 krijgt, en de facebook app gewoonweg hele dagen aan data mist - eigenlijk continue. En vervolgens ook weigert op te halen. Dan komt een moment dat je toch een andere telefoon gaat uitzoeken omdat je vorige een eind "op" is. Als dan ook nog blijkt dat het qua 'geld voor performance' elkaar niet meer zoveel ontloopt als pak um beet 2/3 jaar geleden, toch besloten weer een keer voor een Android smartphone te gaan.
Begrijp mij niet verkeerd; ik vind zeker Windows Phone nog veel prettiger werken dan Android. (zelfs stock Android wat ik nu heb op m'n smartphone, welke zonder aparte launcher e.d. nog steeds aanvoelt als een bij elkaar geraapt zooitje)
Out of the box voelt WP allemaal zoveel smoother en meer polished en logischer aan, maar m'n wederhelft heeft toch ook al opgemerkt dat zaken als Facebook op mijn mobiel WEL gewoon naar behoren werken. Tevens heeft zij op haaar 735 ook weer steeds vaker last van allerlei "Resuming.." schermen sinds de laatste update. Draagt niet echt bij aan de ervaring. M.b.t. het facebook issue; aangezien zo'n beetje de hele wereld een facebook gebruiker is, snap ik ook niet dat MS zulke issues geen prio geeft. Het is een door henzelf ontwikkelde en onderhouden app, geef daar dan gas op denk ik dan. Maar dat lijkt weer typisch Microsoft. Dit soort issues zijn issues die mensen (vooral jongeren imho) onthouden bij gebruik van je OS. Negatieve punten onthoud je gewoonweg beter dan positieve. Zeker als ze lang aanhouden. Je voelt je dan gewoon niet serieus genomen als eindgebruiker.
Een lakse, afwachtende houding (of nog erger: radiostilte als er problemen zijn) kan MS zich niet permitteren met de concurrentie die ze hebben, al lijken ze dat zelf nog steeds niet te (willen) snappen. Ik snap dan ook wel het nieuwsbericht van laatst op de frontpage:
nieuws: '75 procent van Windows Phone-bezitters stapt over naar Android of iOS'
..dat een hoop WP gebruikers toch tzt weer overstappen naar Android. Er lijkt gewoon helaas niet veel progressie in de ontwikkelingen te zitten.
Begrijp mij niet verkeerd; ik vind zeker Windows Phone nog veel prettiger werken dan Android. (zelfs stock Android wat ik nu heb op m'n smartphone, welke zonder aparte launcher e.d. nog steeds aanvoelt als een bij elkaar geraapt zooitje)
Out of the box voelt WP allemaal zoveel smoother en meer polished en logischer aan, maar m'n wederhelft heeft toch ook al opgemerkt dat zaken als Facebook op mijn mobiel WEL gewoon naar behoren werken. Tevens heeft zij op haaar 735 ook weer steeds vaker last van allerlei "Resuming.." schermen sinds de laatste update. Draagt niet echt bij aan de ervaring. M.b.t. het facebook issue; aangezien zo'n beetje de hele wereld een facebook gebruiker is, snap ik ook niet dat MS zulke issues geen prio geeft. Het is een door henzelf ontwikkelde en onderhouden app, geef daar dan gas op denk ik dan. Maar dat lijkt weer typisch Microsoft. Dit soort issues zijn issues die mensen (vooral jongeren imho) onthouden bij gebruik van je OS. Negatieve punten onthoud je gewoonweg beter dan positieve. Zeker als ze lang aanhouden. Je voelt je dan gewoon niet serieus genomen als eindgebruiker.
Een lakse, afwachtende houding (of nog erger: radiostilte als er problemen zijn) kan MS zich niet permitteren met de concurrentie die ze hebben, al lijken ze dat zelf nog steeds niet te (willen) snappen. Ik snap dan ook wel het nieuwsbericht van laatst op de frontpage:
nieuws: '75 procent van Windows Phone-bezitters stapt over naar Android of iOS'
..dat een hoop WP gebruikers toch tzt weer overstappen naar Android. Er lijkt gewoon helaas niet veel progressie in de ontwikkelingen te zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 10-12-2015 15:18 ]
Dat verbaast me ook niet, want in het grootste segment van de markt (de midrange) heeft Microsoft niets interessants op het moment, en de vervangings cyclus gaat bij de klanten gewoon door. Als je van een 720, 820, 1020, 1520, 735 of 830 komt, wat wordt dan je volgende telefoon? De 550 en 950 zijn weliswaar zeer concurrerende produkten, en de 640 kan, nu hij zwaar gediscount wordt, nog wel op tegen de sub-150 euro Android rommel, maar de rest is armoedig.
Ik zou graag weer terugkeren naar Windows Phone (Android is ook niet alles), maar met een budget van 250-300 euro val ik net in het zwarte gat.
Ik zou graag weer terugkeren naar Windows Phone (Android is ook niet alles), maar met een budget van 250-300 euro val ik net in het zwarte gat.
[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 09-12-2015 12:20 ]
Helaas, her duurt nog even, nieuws: Windows 10 Mobile komt pas in 2016 naar oudere Windows Phone-smartphones.
Bezitters van een smartphone met Windows Phone 8 of 8.1 krijgen begin 2016 een update naar Windows 10 Mobile. Aanvankelijk beloofde Microsoft de update nog in 2015 uit te brengen. Er is geen nieuwe informatie over welke toestellen de update krijgen.
Prima, kunnen ze tenminste nog een aantal bugs fixen. Als je snel door het 950 topic bladert zie je nog genoeg ergernissen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het zou ook een hele prestatie zijn om W10M nog in 2015 uit te rollen, iedereen heeft het veel te druk met de Kerst borrels.
.
[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:15 ]
Een flip-case cover zoals deze: http://lumiaconversations...89-cover-wallet-hands-on/ heb ik precies nog niet gevonden voor de 735. Dus een model waar de backcover gewoon uitgebreid is met een flap vooraan?
Ik heb dan maar deze besteld, maar die kan uiteraard nog retour als er toch zoiets zou bestaan: http://www.amazon.fr/gp/p...86181_37038081_TE_3p_dp_1
Ik heb dan maar deze besteld, maar die kan uiteraard nog retour als er toch zoiets zou bestaan: http://www.amazon.fr/gp/p...86181_37038081_TE_3p_dp_1
Nee, ook al eens naar gezocht. Mijn dochter heeft zo'n soort hoesje voor haar s4mini en het ziet er wel ontzettend kek uit.chaola schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:06:
Een flip-case cover zoals deze: http://lumiaconversations...89-cover-wallet-hands-on/ heb ik precies nog niet gevonden voor de 735. Dus een model waar de backcover gewoon uitgebreid is met een flap vooraan?
Wat moet je nu als je zo langzaam weer eens gaat rondkijken om je 735 te vervangen
Die L650 is toch een teleurstelling
En een L750 zal nog wel lang duren.
Ik heb net de windows 10 update uitgevoerd (via Windows Insider) op mijn Lumia 735 en ben redelijk tevreden. Er is alleen 1 ding dat ik niet begrijp: ik kan sommige Lumia apps niet herinstalleren. Ik krijg dan in de Windows Store de melding (in raar Nederlands): 'Dit app is geblokkeerd vanwege bedrijfsbeleid'. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een oplossing?
Ik heb die geruchten ook gelezen maar kan het moeilijk geloven. Zo'n toestel zou enkel qua camera beter zijn dan de 550 en op een aantal punten zelfs slechter. Alcatel en Acer hebben nieuwe w10 toestellen gepland. Misschien komen zij of anderen binnenkort wel met een goede compacte middenklasser. Van Microsoft lijkt het niet te gaan komen.hjs schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:43:
Wat moet je nu als je zo langzaam weer eens gaat rondkijken om je 735 te vervangen
Tja, de 550 is ook stap terug lees ik net
Maar waarom zou je vervangen?hjs schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:43:
En anders neem je een andere kleur backcover. Van de week ook de origineel blauwe gezien. Mooi.
Bijna iedereen denkt dan dat je een nieuwe hebt
Dat vind ik nu het grote voordeel van een mid-range toestel kopen.
Kun je zonder schuld gevoel hem na een jaar weer vervangen
Maar ja, dan moet er wel een geschikte opvolger zijn.
Misschien maar eens naar de Oneplus X kijken.
Als dit gerucht klopt en de camera valt mee, zou dit een goede opvolger kunnen zijn voor de L73*: de Quanta MTP8952, http://wmpoweruser.com/ne...-up-on-benchmarking-site/
Wellicht geen Lumia, maar van een onbekende leverancier.
Wellicht geen Lumia, maar van een onbekende leverancier.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:15 ]
Ja ik snap er weinig van - de Snapdragon 400 was bij de introductie van de 735/830 al enigszins aan de magere kant, en ten tijde van de 640 introductie zat alle concurrentie al op de volgende generatie (410) waarom dan geen Snapdragon 410, 617 of beter nog, Snapdragon 650 in de opvolgers zetten? Een Snapdragon 210 wordt toch vooral voor sub-100e telefoons gebruikt. Goed, je bespaart misschien een tientje per chip, maar mensen als ik haken dan wel af.
Als je kijkt naar de Samsung Galaxy J5, is voor circa 180e nu te koop, met 720p AMOLED scherm, 1.5 GB RAM en Snapdragon 410. Sony Xperia M4 Aqua heeft voor 260 euro nu 2 GB/16GB, Snapdragon 615 en een mooie waterdichte body. Moto G (2015) van 230e zit ook in die klasse. Al die toestellen kwamen midden-2015 in grote volumes op de markt. Zoiets moet Microsoft toch bijna een jaar later qua SoC/RAM/storage/camera wel kunnen verslaan?
Als je kijkt naar de Samsung Galaxy J5, is voor circa 180e nu te koop, met 720p AMOLED scherm, 1.5 GB RAM en Snapdragon 410. Sony Xperia M4 Aqua heeft voor 260 euro nu 2 GB/16GB, Snapdragon 615 en een mooie waterdichte body. Moto G (2015) van 230e zit ook in die klasse. Al die toestellen kwamen midden-2015 in grote volumes op de markt. Zoiets moet Microsoft toch bijna een jaar later qua SoC/RAM/storage/camera wel kunnen verslaan?
[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 10-01-2016 18:56 ]
Ik weet niet. Ik dacht eerst dat er een duidelijke lijn zat in de modellen van Microsoft, maar ik zie de lijn nu niet meer. Als ze nou eens zouden focussen op een paar duidelijke lijnen, van budget tot high-end en dan ook de nieuwe modellen in diezelfde sfeer zouden laten passen, dan heb je er als gebruiker tenminste nog een beetje een gevoel bij.
.
Dat niet alleen, maar er zit voor mijn gevoel ook geen logische lijn in de opvolgende generaties.Brazos schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:48:
[...]
Tja, 4xx, 5xx, 6xx, 7xx, 8xx, 9xx, 10xx, 13xx, 15xx er is inderdaad nog maar weinig overzicht.
Denk dat ze met 4/5 lijnen toch ook wel de hele markt kunnen bedienen, maar misschien is het een strategie voor maximale afzet om een wat grotere userbase te krijgen.
Je zou toch verwachten dat een nieuwere generatie beter is dan de oude en nu zit er kennelijk in de 650 een snapdragon 210 daar waar de 640 nog een snapdragon 400 heeft.

Op allerlei technology-sites wereldwijd wordt momenteel schande gesproken over de specs van die nieuwe 650. We zullen eerst maar afwachten of die specs kloppen en of de kritiek Microsoft iets kan schelen. Consumenten met een beetje technische kennis van zaken-tweakers o.a.- weten dat ze zo'n toestel ten allen prijze links moeten laten liggen, tenzij het aan dumping prijzen wordt verkocht. Een opvolger van de 640 is dat niet en al zeker niet van de 730/5. Maar 90/95% van de consumenten heeft geen flauw benul van wat er in een smartphone steekt en kijkt enkel naar de buitenkant. En zo te zien heeft Microsoft geprobeerd om die 650 een premium uitstraling te geven. Misschien proberen ze met de looks klanten te werven? Maar low end specs in een luxueus design duwen voelt een beetje als consumentenbedrog.
Daar zit 'm de crux inderdaad - ik snap vooral niet waarom. Zo duur zijn die mobile SoC's ook weer niet, wil MS werkelijk zijn reputatie te grabbel gooien om een miezerige vijf, tien dollar te besparen op een toestel van 250-300 euro?Maar low end specs in een luxueus design duwen voelt een beetje als consumentenbedrog.
Zelfde specs, zelfs iets betere batterij en dual sim, als de zgz. 650. Camera wellicht iets minder, de Archos Cesium 50. http://www.windowsphonear...ndows-10-mobile-eur99-99/
99 euro! Beste bewijs dat dit echt wel low end specs zijn. Ik kan het nog altijd moeilijk geloven maar als het zo is, dan moeten we van de 750 inderdaad ook niet veel verwachten.
Die zal dan misschien hetzelfde bieden als de Blu Win HD LTE, met 5", SD410, LTE, dual sim, die al een jaar uit is, stilaan einde reeks en momenteel te vinden is voor <120 euro. Jammer dat de camera ervan tegenvalt.
99 euro! Beste bewijs dat dit echt wel low end specs zijn. Ik kan het nog altijd moeilijk geloven maar als het zo is, dan moeten we van de 750 inderdaad ook niet veel verwachten.
Die zal dan misschien hetzelfde bieden als de Blu Win HD LTE, met 5", SD410, LTE, dual sim, die al een jaar uit is, stilaan einde reeks en momenteel te vinden is voor <120 euro. Jammer dat de camera ervan tegenvalt.
.
Volgens mij is het CPU gedeelte van de 200 en 400 serie gelijk aan elkaar en is enkel het GPU gedeelte van de 400 'beter' (lees sneller).Brazos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:35:
[...]
Ja dat snap ik ook niet helemaal, dacht misschien dat de 210 doordat deze nieuwer is allicht hetzelfde of wat sneller zou zijn dan de wat oudere 400, maar dat lijkt ook niet zo.
Allicht dat de 'rumored specifications' een foutje hebben, en er misschien toch een 410 in zit?
Voor een toestel dat bedoeld is voor de zakelijke markt lijken me andere aspecten belangrijker dan een snelle grafische processor voor het spelen van Candy ...
En het duurt maar voordat W10 uit is op de 730/735.. pff!
Inderdaad, maar is er al iets meer over bekend, het blijft angstvallig stil bij MS.Lord_Dain schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:29:
En het duurt maar voordat W10 uit is op de 730/735.. pff!
Zoals in het Lumia 950/950 XL topic te lezen is, is W10 op die telefoons nog niet stabiel, waarom willen jullie het dan zo dringend hebben?
Laat ze eerst de bugs maar eens eruit halen.
Laat ze eerst de bugs maar eens eruit halen.
Ik denk dat ze zoiets niet hebben gedaan vanwege de ronde zijkanten, qua design niet zo optimaal gezien van de zijkant dan.chaola schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:06:
Verwijderd
Sinds een tijdje worden mijn pagina's op de mobiele site van Facebook zo weergegeven, het linkergedeelte ontbreekt ook echt.
Soft reset had geen resultaat. Het is enkel bij Facebook, via de browser. Ik heb een Lumia 735, mijn man heeft een Lumia 640 en heeft hezetlfde probleem.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dat kan oplossen?
Soft reset had geen resultaat. Het is enkel bij Facebook, via de browser. Ik heb een Lumia 735, mijn man heeft een Lumia 640 en heeft hezetlfde probleem.

Hoe weet ik nou of ik een wm10 preview installeer of de final versie? Ik krijg een melding waarin staat: Belangrijke update beschikbaar
De eerste regel luidt: Windows 10 is nu beschikbaar!
In de tekst wordt er niet gerept over een preview. Er staat in link in naar een website die niet lijkt te bestaan: Windows.com/mobilespecs
Screenshot: https://www.dropbox.com/s...ss_20160216_0003.png?dl=0
De eerste regel luidt: Windows 10 is nu beschikbaar!
In de tekst wordt er niet gerept over een preview. Er staat in link in naar een website die niet lijkt te bestaan: Windows.com/mobilespecs
Screenshot: https://www.dropbox.com/s...ss_20160216_0003.png?dl=0
[ Voor 14% gewijzigd door MrX_Cuci op 17-02-2016 00:07 ]
Dat is dezelfde melding als iemand anders vorige week kreeg, toen speculeerde een aantal sites dat dit het begin van de release was..
Ik zou hem installeren en even kijken welke build het is.
Ben benieuwd.
Ik zou hem installeren en even kijken welke build het is.
Ben benieuwd.
Ik heb er ook last van maar een refresh van de pagina lost het meestal op. Mijn vrouw haar Lumia 620 doet het ook en het treedt volgens mij op door de reclames in de feed. Deze bevatten twee items en het meest rechtse overflowt waardoor je scherm zich daar op aligneert. Dit kan een fout zijn van Facebook of een verkeerde weergave van je browser. Het is alleszins nog maar recent begonnen.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:04:
Sinds een tijdje worden mijn pagina's op de mobiele site van Facebook zo weergegeven, het linkergedeelte ontbreekt ook echt.
[afbeelding]
Dit speelt al een aantal jaren en is DE reden waarom ik niet meer in Windows Phone/Windows 10 Mobile geloof. Microsoft had heel kort even footprint toen ze de 5xx/6xx/7xx/8xx uitbrachten, een duidelijke lineup al miste een echte high end opvolger voor de 925. Maar nu paar jaar later heb je alleen very low budget en de 950.hjs schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:43:
Terwijl er zat Android modellen zijn van een jaar oud die je zou kunnen overwegen.
En dat terwijl ze baas van Nokia mobile waren en dus zat opvolgers op papier hadden.
Erg jammer want ik vond de Lumia735 een heerlijk ding, ook qua formaat. Nu is het financieel gezien gek om niet over te stappen op een Android model. Jammer want ik ben juist meer fan van het zwarte van Win phone dan het volledig witte van Material Design.
Ik vind mijn 735 nog steeds heel fijn.Jazco2nd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:34:
Erg jammer want ik vond de Lumia735 een heerlijk ding, ook qua formaat. Nu is het financieel gezien gek om niet over te stappen op een Android model. Jammer want ik ben juist meer fan van het zwarte van Win phone dan het volledig witte van Material Design.
Waarom is die van jou geen heerlijk ding meer?
Helaas valt hij uit, het scherm dan. Reboot helpt maar moet steeds vaker. Hij is nu net buiten de garantie dus hopelijk brengt de W10mobile update meer stabiliteit.BertX schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:09:
[...]
Ik vind mijn 735 nog steeds heel fijn.
Waarom is die van jou geen heerlijk ding meer?
Maar los daarvan, als je NU aan vervanging toe bent, is Windows gewoon geen optie tenzij je ultra low budget of (ook maar sinds kort!) high end wil. En dat probleem speelt al heel lang.
Daarom zie je ook dat het aantal users flink is afgenomen, volgens mij ligt dat helemaal niet aan de ervaring, dat men teruggaat naar Android/iPhone maar simpelweg aan het gebrek aan hardware.
Ai, dat hij uit valt is heel vervelend. Ik moet bekennen dat ik daar geen last van heb. Dat het uitvallen met Windows 10 opgelost zal zijn verwacht ik niet. Voor alle zekerheid wel proberen natuurlijk.Jazco2nd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:20:
Helaas valt hij uit, het scherm dan. Reboot helpt maar moet steeds vaker. Hij is nu net buiten de garantie dus hopelijk brengt de W10mobile update meer stabiliteit.
Maar los daarvan, als je NU aan vervanging toe bent, is Windows gewoon geen optie tenzij je ultra low budget of (ook maar sinds kort!) high end wil. En dat probleem speelt al heel lang.
Daarom zie je ook dat het aantal users flink is afgenomen, volgens mij ligt dat helemaal niet aan de ervaring, dat men teruggaat naar Android/iPhone maar simpelweg aan het gebrek aan hardware.
Voor mijn vrouw heb ik onlangs een 640 dual sim gekocht. Dat is ook een mooi toestel. Scherm vind ik vanwege de andere techniek wat minder, maar glance is weer een plus. Afhankelijk van de gewenste uitvoering een prijs rond €150.
Verwijderd
Klopt, het is sinds een paar weken nu. Jouw verklaring klinkt logisch! Microsoft Lumia NL heb ik ook al om raad gevraagd maar die snappen er niets van, en vragen me om het imeinummer van het toestel...Admiral Freebee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:55:
[...]
Ik heb er ook last van maar een refresh van de pagina lost het meestal op. Mijn vrouw haar Lumia 620 doet het ook en het treedt volgens mij op door de reclames in de feed. Deze bevatten twee items en het meest rechtse overflowt waardoor je scherm zich daar op aligneert. Dit kan een fout zijn van Facebook of een verkeerde weergave van je browser. Het is alleszins nog maar recent begonnen.
Alcatel Acer komt misschien met een kandidaat-opvolger, al willen ze eerst nog wat marktonderzoek doen: http://www.drwindows.de/c...der-fuer-acer-liquid.html
En er zijn ook geruchten over een Windows Rom voor de One Plus 2 & 3!
http://www.windowsphonear...-xiaomi-mi-5-oneplus-2-3/
Edit: niet Alcatel maar Acer dus...
En er zijn ook geruchten over een Windows Rom voor de One Plus 2 & 3!
http://www.windowsphonear...-xiaomi-mi-5-oneplus-2-3/
Edit: niet Alcatel maar Acer dus...
[ Voor 8% gewijzigd door chaola op 01-03-2016 15:58 ]
nieuws: Microsoft brengt Windows 10 Mobile uit voor Windows 8.1-toestellen
Inmiddels is windows 10 uit voor de 730/735. Ik zie in de "Upgrade Advisor App" dat hij ook voor mijn toestel beschikbaar is.
Dit weekend maar is installeren.
Iemand al over naar W10 toevallig?
Inmiddels is windows 10 uit voor de 730/735. Ik zie in de "Upgrade Advisor App" dat hij ook voor mijn toestel beschikbaar is.
Toevallig gisteravond mijn 730 geupdate.. Maar zojuist merkte ik dat ik niet meer kan bellen/sms'en
. Straks maar eens resetten en hopen dat het daarmee opgelost is.
[edit]
Hmm.. Mijn "Instellingen"-app werkt dus ook niet.. Als ik die aantik lijkt ie iets te starten en dan zit ik weer terug in het vorige scherm (en dat doen de Personen/Telefoon/Berichten-apps dus ook).
[edit]
Hmm.. Mijn "Instellingen"-app werkt dus ook niet.. Als ik die aantik lijkt ie iets te starten en dan zit ik weer terug in het vorige scherm (en dat doen de Personen/Telefoon/Berichten-apps dus ook).
[ Voor 38% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-03-2016 09:01 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik heb het gisterenavond geïnstalleerd. Duurde wel een aantal uurtjes. Begin er ook niet aan als je niet kunt opladen. Ik begon op 75% batterij en tegen het eind was de batterij leeg, de telefoon gaf aan dat ie onvoldoende batterij over had. Toen maar gaan slapen, de telefoon heeft daarna alle apps binnengehaald, dat zal ook wel even geduurd hebben. Vanmorgen weer een update, deze ging wel sneller dan gisteravond.KingKoning schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:48:
nieuws: Microsoft brengt Windows 10 Mobile uit voor Windows 8.1-toestellen
Ik ben in die korte tijd geen problemen tegen gekomen, rustig wachten en niet tussendoor willen doen is denk ik wel aan te raden. Begin er niet aan als je je telefoon binnen een paar uur nodig hebt.
Ik kan in ieder geval bellen (net even getest). Eigenlijk mis ik alleen het instellen van favoriete foto's op de foto-tegel ipv één foto of recente foto's. Ook vind ik de vormgeving (zoals de ronde foto's op de personentegel) wat minder mooi. Nu ben ik ook niet iemand die al veel apps gebruikte. Naast wat bankieren, facebook gebruik ik alleen basisfuncties als mailen, bellen en internetten. Moet alleen Netflix nog testen.
[ Voor 24% gewijzigd door Paulus73 op 18-03-2016 09:50 . Reden: Aanvullende info. ]
Ja, gisteravond ook gelijk gedaan op mijn 730. Het duurde even, maar ik vind het ik principe wel mooi draaien. Edge ben ik wel blij mee, doet vrij snappy aan. Ik moet alleen even uitzoeken wat er met sd kaart is gebeurd, die geeft nu fouten en lijkt opeens read-only. Formatteren lukt ook niet (zelfs met killdisk niet). Had natuurlijk gewoon back-up enzo, maar apart is het wel.
Exact hetzelfde hier, alleen het verschil dat de batterij bij mij op 90% stond toen ik begon, en toen voor de zekerheid maar de lader heb aangesloten.
Momenteel worden alle kaarten die ik voorheen had gedownload en opgeslagen. Aangezien dat half europa geselecteerd was bij mij (wat ook klopt) duurt dat nog even.
In de tussentijd werken de iconen van apps niet allemaal vloeiend in het startmenu. Ik zie dat die icoontjes iedere keer blanco beginnen en daarna vervangen worden. Dat wijt ik op dit moment nog even aan de achtergronddownloads.
Momenteel worden alle kaarten die ik voorheen had gedownload en opgeslagen. Aangezien dat half europa geselecteerd was bij mij (wat ook klopt) duurt dat nog even.
In de tussentijd werken de iconen van apps niet allemaal vloeiend in het startmenu. Ik zie dat die icoontjes iedere keer blanco beginnen en daarna vervangen worden. Dat wijt ik op dit moment nog even aan de achtergronddownloads.
730 is hier probleem overgezet naar Windows 10. Update proces neemt inderdaad veel tijd in beslag en ook daarna moet je de telefoon even een half uurtje gunnen om alles op de achtergrond nog bij te werken.
Tot nog toe geen problemen tegen gekomen. Bellen, appen en internetten (wat is edge een verbetering zeg!) gaat gewoon prima. Outlook is wel erg wennen, maar ziet er ook beter uit. Ik ben hier meer tevreden mee als met de update naar win 10 op mijn laptop... daar was ik naar 2 weken alweer terug naar 7.
Voelt na 1,5 jaar weer als een nieuwe telefoon. Heerlijk
Tot nog toe geen problemen tegen gekomen. Bellen, appen en internetten (wat is edge een verbetering zeg!) gaat gewoon prima. Outlook is wel erg wennen, maar ziet er ook beter uit. Ik ben hier meer tevreden mee als met de update naar win 10 op mijn laptop... daar was ik naar 2 weken alweer terug naar 7.
Voelt na 1,5 jaar weer als een nieuwe telefoon. Heerlijk