Welke variant van de 735 heb je?trazz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:21:
ik heb GDR2 zojuist geïnstalleerd (Lumia 735)
Provider of CV?
Ik probeer de update op m'n 830 te krijgen 😁
Live from Denmark
Welke variant van de 735 heb je?trazz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:21:
ik heb GDR2 zojuist geïnstalleerd (Lumia 735)
Live from Denmark
Ik zit bij Hollandsnieuwe en CV is Frans, heb hem bij Amazon.fr gekocht.hansie_k schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:56:
[...]
Welke variant van de 735 heb je?
Provider of CV?
Ik probeer de update op m'n 830 te krijgen 😁
Als het goed is heb je dan ook GDR2, bij software staat nu als het goed is Windows Phone 8.1 update 2.Paulus73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:32:
Ik heb vanmorgen ook een update doorgekregen. Ik zit echter nog steeds op 8.1. Wel had ik al mijn Franse apps weer terug (ik heb mijn 735 bij Amazon frankrijk gekocht). Ik heb wel Developer Preview aan.
De huidige software versie bij mij is nu: 8.10.14219.341.
Firmware nummer: 02177.00000.15184.36004.
[ Voor 46% gewijzigd door trazz op 03-06-2015 11:42 ]
Nee, dat staat er niet, die '2' ontbreekt achter Windows Phone 8.1 update. Ik merkte het ook al doordat het instellingenmenu nog steeds 'een rommeltje' istrazz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:40:
Als het goed is heb je dan ook GDR2, bij software staat nu als het goed is Windows Phone 8.1 update 2.
[ Voor 4% gewijzigd door Paulus73 op 03-06-2015 11:58 ]
En als je die uitzet en nogmaals checkt?Paulus73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:32:
Ik heb wel Developer Preview aan.
[ Voor 65% gewijzigd door Paulus73 op 03-06-2015 14:51 ]
En dat werkt dus gewoon...?hjs schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:00:
[...]
En als je die uitzet en nogmaals checkt?
(ik heb de update al, gekregen in de update naar wp10 en snel gestopt nadat gdr2 erop stond)
Live from Denmark
Ja, in de app Preview for Developers kun je een vinkje zetten bij 'Enable Preview for Developers'. Ik heb dit vinkje uitgezet en toen de telefoon herstart. Daarna in het instellingenmenu bij updates een controle gedaan voor updates. Die was er dus (dus met een oorspronkelijk Franse telefoon).hansie_k schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:11:
[...]
En dat werkt dus gewoon...?
Kan je in gewoon Nederlands uitleggen hoe je dat doet?
Zet je de preview dan weer uit?
hetzelfde 'probleem' heb ik ook. bij mij doetie het wanneer ik lange tijd mijn tel niet gereboot heb. ik heb nog 17 gig vrij dus ik denk niet dat het aan de vrije ruimte ligt. Ik laat hem overigens wel altijd scannen.Paulus73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:25:
Vraag:
Ik krijg bij het opstarten altijd de vraag of de SD-kaart gescand moet worden, omdat er een probleem is gevonden. Het scannen duurt zeer lang en ik heb nog niet het geduld gehad om het af te maken (meer dan 10 minuten). Als ik niet scan werkt alles zonder problemen. Wel is de kaart zeer vol (nog 2,5 GB vrij). Komt dit 'probleem' iemand van jullie bekend voor en zo ja, wat moet ik hieraan doen.
Ik heb CV NL variant, ik heb nog geen GDR2 ontvangen. Ik had ergens gelezen dat met GDR2 de software wat sneller wordt en batterij langer mee gaat. Kan iemand dit bevestigen?hansie_k schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:57:
Lees her-en-der dat de update in UK uit is...zal wel per land gaan.
Ik merk geen verschil in snelheid of accuverbruik.badluckboy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:10:
[...]
Ik heb CV NL variant, ik heb nog geen GDR2 ontvangen. Ik had ergens gelezen dat met GDR2 de software wat sneller wordt en batterij langer mee gaat. Kan iemand dit bevestigen?
Dat, en je kunt nu individuele instellingen aan je startscherm pinnen. Bovendien heb je nu een nieuwe instelling om bepaalde app-machtigingen te beheren.hjs schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:18:
Enige wat ik echt merk is het instellings menu, dat het wat meer geordend is.
As far as build numbers Update 2 starts at Build 15127 and so far goes up to Build 15148.
Nee, maar ik heb dan ook om die reden een hoesje (Nillkin) om de telefoon gedaan. Anders kun je hem gewoon niet met een gerust hart neerleggen. Zand in de broekzak kan natuurlijk ook de boosdoener zijn.Paulus73 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:02:
Ik heb een Lumia 735 en ik merk dat ik hele kleine krasjes heb op het glaasje voor de camera. Hebben jullie dit ook? Ik heb mijn telefoon meestal in mijn broekzak, maar ik heb er met mijn Lumia 620 en Nokia N8 nooit last van gehad.
Ik heb het geprobeerd, maar alle twee de screenprotectors die ik heb gehad (gekocht met gratis tegoed bij Chinese shops) beschermden enkel het scherm. Je krijgt dan een mega lelijke rand te zien. Heb nog geen enkel krasje, dus het is imo niet nodig als je er normaal mee omgaat.LH21 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:56:
Hoe zit het met de screenprotectors voor deze telefoon? Zijn deze wat kleiner i.v.m. het gebogen glas aan de zijkanten of is er zo'n lelijke rand te zien daar waar het scherm gebogen is? Iemand ervaring met een goede screenprotector waarop vingerafdrukken niet continu zichtbaar zijn
Ik heb ook al een lelijke kras op de lens. Met vorige telefoons heb ik dit nooit gehad. Idem voor het scherm overigens. Nochtans zit er nooit iets anders dan mijn telefoon in die broekzak.Paulus73 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:02:
Ik heb een Lumia 735 en ik merk dat ik hele kleine krasjes heb op het glaasje voor de camera. Hebben jullie dit ook? Ik heb mijn telefoon meestal in mijn broekzak, maar ik heb er met mijn Lumia 620 en Nokia N8 nooit last van gehad.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Deze heb ik ook gekregen en ook geen idee wat het heeft veranderd aan het systeem..DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:46:
Oh ja, ik kreeg afgelopen vrijdag een kritische update op mijn lumia 735. (unbranded, CV NL)
Maar dit is nog niet GDR2. Het buildnummer is (8.10.)14219(.341)
Wat zat er dan in deze update?
Op mijn Huawei W1 is die ook binnengekomen en bij de uitleg stond dat die diende om een bug op te lossen waardoor de telefoon af en toe spontaan heropstart...Marcel1891 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:28:
[...]
Deze heb ik ook gekregen en ook geen idee wat het heeft veranderd aan het systeem..
It's just technology, not religion
Same here.hjs schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:19:
Kreeg een update zaterdagochtend maar zit nog steeds op versie 8.10.15116.125
(das wel update 2, maar dat nummer had ik op 4 juni ook al)
Verwijderd
Yep, zo goed als nieuw...brick5492 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:55:
Iemand nog een witte backcover over?vind ik er toch wel veel mooier uitzien dan zo'n grijze.
[ Voor 20% gewijzigd door badluckboy op 28-06-2015 12:02 ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 14:25 ]
Dan ben ik benieuwd waar die LED zit...... Heb eens gekeken en kan het me niet voorstellen dat het mogelijk is.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:19:
Daarnaast: op WindowsCentral.com las ik dat de 735 LEDs heeft.
En in Windows 10 mobile is de instelling van LED notificaties gezien.
Per saldo: met Windows 10 mobile zouden we dan LED notificaties krijgen op onze Lumia 735.
Hidden goodies: altijd leuk![]()
.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb m ook pas een paar dagen binnen, gewoon afwachten dus denk ik.brick5492 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:57:
GDR2 nog steeds niet binnen op m'n unlocked, CV-NL 735
Iemand ideeën?
Opnieuw rom istalleren via nokia software recovery tool misschien?brick5492 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:57:
GDR2 nog steeds niet binnen op m'n unlocked, CV-NL 735
Iemand ideeën?
Verwijderd
Nee ik wacht op jouVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:53:
Heeft iemand al Build 10166 zijn/haar Lumia 735 gezet?
[ Voor 21% gewijzigd door EnerGeForce op 13-07-2015 20:55 ]
Verwijderd
Dan kan je stoppen met wachten. Heb 10166 draaien. En die blijkt na 2 dagen goed genoeg ook voor mijn Lumia 735/dagelijkse phone. Stabiel, goede accuduur en de belangrijkste apps werken (goed)
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 22:31 ]
[webhero.nl]
[webhero.nl]
Volgens mij is dit een 730EgMaf schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:24:
Zijn er al veel ervaringen met 10166 op een Dual Sim 730?
[ Voor 190% gewijzigd door dreester op 18-07-2015 14:57 ]
[webhero.nl]
In wp8.1 heb ik dat ook al. Veel dataverbruik en als ik bij "usage" kijk dan zie ik dat het grotendeels naar "Restore Data" gaat. Toen ik vorige maand binnen een week 450MB (van mijn 500MB bundel) had verbruikt met alleen "Restore Data" ben ik maar weer eens verder gaan zoeken. Ik heb toen het maken van backups uitgezet. Ik vermoed namelijk dat WP stug backups zit te maken ook al gaat dat via een dataverbinding.koekiemonster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:46:
Windows 10 mobile doet iets met mijn data. In een paar dagen heb ik 1Gb er doorheen gebrand.
Tevens mijn startscherm moeten aanpassen omdat ik helemaal gek werd van het "laden..." scherm.
Al met al een klein beetje vieze smaak omdat de software niet snappy genoeg is en echt teveel afgestemd is op een desktop OS. Ik heb namelijk geen escape en ik wil niet per foto aangeven waar ik deze wil opslaan (bijvoorbeeld). Dan nog EDGE die constant opnieuw laadt en geen swipe meer ondersteunt.
.. Kortom, kom maar op met die nieuwe build! Ik heb hem hard nodig
1
2
| Settings -> update+backup -> backup -> apps+settings: off Settings -> cellular_sim -> for limited wifi connectivity: don't use cellular data |
... en gaat over tot de orde van de dag
[webhero.nl]
[ Voor 43% gewijzigd door Dreamvoid op 15-08-2015 18:23 ]
[ Voor 75% gewijzigd door Dreamvoid op 17-08-2015 09:24 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 17-08-2015 13:48 ]
Schermgrootte is anders. Gemiddelde Nederlander wil een kleiner scherm dan dat de 730 groot is, laat staan de 640.Dreamvoid schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:46:
Ach, over twee maanden zitten ze allebei op W10 met dezelfde camera interface. En er zit een groot verschil in de frontcam. Anyway, het is een afweging tussen een beter scherm/cams versus LTE, verder zijn ze eigenlijk identiek.
Bron? Als de markt om kleinere schermen vraagt, is het best raar dat de schermen steeds groter worden ...fruitbakje schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:48:
[...]
Schermgrootte is anders. Gemiddelde Nederlander wil een kleiner scherm dan dat de 730 groot is, laat staan de 640.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 18-08-2015 13:41 ]
Tip: V&A aangeboden: Nokia DT-900 WitMy-life schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:19:
Hebben jullie ervaring met draadloos opladen van de 735?
Het grotere oppervlak van deze laders lijkt me wat stabieler. Omdat ik wit mooier vind en de prijs met wel aanstaat wil ik die van legetelefoon.nl bestellen. Of vinden jullie dat een slecht idee?
Edit, deze laders worden ook aangeboden op eBay en webshops als dx.com. Ik wil hem echter deze week kado geven dus zoek een Nederlandse shop die uit voorraad kan leveren.
[ Voor 138% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:48 ]
[ Voor 129% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:48 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 18-08-2015 19:46 ]
[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:49 ]
[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:49 ]
[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:49 ]
Toevallig heb ik hier ook last van gehad. Heb je een screenprotector erop zitten? Ik had dat wel en nadat ik hem eraf haalde werkte alles weer naar behoren. Ik laat de protector nu maar achterwege, dan maar geen sleutels + telefoon in dezelfde broekzakrscheper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:49:
Heb wat problemen met de 735, op het moment dat ik iemand bel schiet het scherm direct op zwart, alsof ik het toestel al tegen mijn oor aan heb... Ik moet vervolgens de ontgrendel knop indrukken om het scherm weer actief te krijgen.. Alsof de sensor kapot is...
Heb W10 geprobeerd met een volledige reset, maar ook dit heeft geen nut.. Terug naar 8.1 ook niet..
Zit/zat de screenprotector dan over de proximity sensor?EcoR schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:37:
[...]
Toevallig heb ik hier ook last van gehad. Heb je een screenprotector erop zitten? Ik had dat wel en nadat ik hem eraf haalde werkte alles weer naar behoren. Ik laat de protector nu maar achterwege, dan maar geen sleutels + telefoon in dezelfde broekzak
[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 18-08-2015 20:50 ]
[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:49 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
It's just technology, not religion
Niemand enig idee?erwindew schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:03:
Heb sinds een maand een Lumia 735. Mijn oude Lumia 820 had er geen zin meer in.
Wat mij opvalt is dat er per dag de wifi wegvalt en aangeeft dat er geen draadloze wifi connections aanwezig zijn. Na een reboot is het probleem weer verholpen. Komt jullie dit bekend voor of weet iemand een oplossing?
Ps. is Windows Mobile 10 al wel vertrouwd genoeg om op een zakelijke telefoon te draaien?
Voor rond de 10€ kan je een nieuwe front bestellen op ebay. Een beetje handige telecomboer kan het voor je doen. Niet de grote toko's, maar vaak zijn het de kleine belshops die hier wel handigheid in hebben. Zit er niets bij je in de buurt?KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:04:
Broertje heeft een 735 gekocht, best een leuk toestel. (zelf blije 930 gebruiker), voelt lekker degelijk aan, werkt ook vlot... heeft em alleen keer laten vallen en z'n scherm is stuk.
Is er ergens een plek waar je die kan laten maken voor een bedrag wat niet bijna gelijk is aan een nieuwe telefoon?
Dat laatste; nee, Windows 10 is nog in beta (alpha?) en er zitten nog een hoop bugs in. Misschien dat het wel je WiFI bug / probleem oplost maar je krijgt er andere bugs voor terug. Ik zou dus ff wachten.
[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 19-08-2015 15:05 ]
Geen idee, maar ook last van.
Ik heb geen protector erop, ook geen hoesje.. Helaas...EcoR schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:37:
[...]
Toevallig heb ik hier ook last van gehad. Heb je een screenprotector erop zitten? Ik had dat wel en nadat ik hem eraf haalde werkte alles weer naar behoren. Ik laat de protector nu maar achterwege, dan maar geen sleutels + telefoon in dezelfde broekzak
Waarschijnlijk is dat een probleem van Eduroam en heeft het niets met je Lumia of Windows te maken. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Macbook als ik Eduroam gebruik. Met mijn Galaxy S3 was het precies hetzelfde, ook in het buitenland. Met mijn Lumia heb ik het nog niet geprobeerd.Freakster86 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:10:
[...]
Geen idee, maar ook last van.
Ik heb dit steeds met Eduroam (universiteit) Wifi. Thuis of bij anderen geen enkel probleem, maar Eduroam geeft altijd wel problemen. Het vreemde is dat mijn Lumia 730 dit zo af en toe doet. maar nu doet ook mijn laptop raar (na de update naar windows 10). Elke keer kan hij geen verbinding kan maken. Netwerk buiten bereik of kan geen verbinding maken met het netwerk.
Netwerk vergeten, reboot en opnieuw connecten lost het steeds op maar het is zeer irritant.
Zo'n telecomboer moet wel te vinden zijn... Zal eens kijken, stukken goedkoper dan 150+ euroLord_Dain schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:03:
[...]
Voor rond de 10€ kan je een nieuwe front bestellen op ebay. Een beetje handige telecomboer kan het voor je doen. Niet de grote toko's, maar vaak zijn het de kleine belshops die hier wel handigheid in hebben. Zit er niets bij je in de buurt?
Gelukkig zag je na alle reacties hierop zelf al in dat jouw wensen (of van iedereen die je kent) toch inderdaad niet representabel zijn voor die van de rest van Nederland.Lord_Dain schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:37:
Wel heeeeel toevallig dat ik niemand ken die zit te wachten op een scherm van ca 4". Sterker nog, ken niemand met een scherm kleiner dan 4.5". Dat panel, wat voor profiel mensen zijn dat? Jongeren? Bejaarden? Huisvrouwen? Mensen met een nokia 6130?
Overigens is het resultaat wat jij linkt over het jaar 2014. Eind 2014 en dit jaar is juist de 5" en groter enorm opkomst. Lees de eerste reactie onder het door jou gelinkte tweakers nieuws ook eens..
Van 2013 naar 2014 een stijging van 0.1". En jij durft te beweren, zonder enige betrouwbare data (dus niet 'iedereen die ik ken'), dat het in 2015 zeker groter dan 5" is?Telecompaper:Vorig jaar lag de gewenste schermgrootte van smartphones onder Nederlandse consumenten op gemiddeld 4,4 inch. Een jaar eerder was dat nog 4,3 inch.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq