Goed punt van de fysieke knoppen. Alleen de L830 heeft die inderdaad. Tevens heeft de L830 niet alleen de best camera maar ook optische beeldstabilisatie om mooie filmpjes te maken. Ook heeft de L830 de beste (en ik geloof meerdere) microfoons, ook om beter geluid op te nemen met filmen. De L830 heeft daarnaast (subjectief) de meest luxe uitstraling.
De camera kwaliteit is vergelijkbaar als ik de youtube reviews mag geloven. Qua beeld erg vergelijkbaar. Het voornaamste voordeel van de 830 is denk ik wel Glance, betere wifi en de fysieke camera knop. De rest is subjectief. De 730/735 heeft daarentegen een beter scherm, een goede front camera en is qua prestaties on par met de 830. Met een prijsverschil van 60 euro is dat toch erg goed.
Ik heb zelf een 735 en wat me echt opvalt is hoe slank en licht hij is. Mijn dochter heeft een 930 en die voelt veel zwaarder en dikker aan. De specs zeggen dat het maar 30 gram scheelt maar als je ze beide in de hand houdt, valt het op dat de 930 'lomp' aanvoelt.
Als bezitter van de 735 ben ik wel wat jaloers op glance, dat lijkt me een mooie feature. Ik ben zelf wel heel erg tevreden over de camera, maar aan de andere kant kom ik van een el cheapo Aldi smartphone dus ik ben ook niet veel gewend....
Als bezitter van de 735 ben ik wel wat jaloers op glance, dat lijkt me een mooie feature. Ik ben zelf wel heel erg tevreden over de camera, maar aan de andere kant kom ik van een el cheapo Aldi smartphone dus ik ben ook niet veel gewend....
... en gaat over tot de orde van de dag
Als de camera een factor is, wint de 830 die natuurlijk direct.
Daarnaast gaat het tussen de enigszins lompe maar functionele 640, met 720p scherm en Glance. En de handzame, maar minder praktische 735, met pentile oled scherm zonder glance. En matige camera.
Ik ben wel gecharmeerd van de 735, ligt lekker in de hand, jammer van het scherm (en de camera).
Mijn issues met de 735 zijn allemaal gefixt in de 640, zou dus goed naar die 640 kijken.
Daarnaast gaat het tussen de enigszins lompe maar functionele 640, met 720p scherm en Glance. En de handzame, maar minder praktische 735, met pentile oled scherm zonder glance. En matige camera.
Ik ben wel gecharmeerd van de 735, ligt lekker in de hand, jammer van het scherm (en de camera).
Mijn issues met de 735 zijn allemaal gefixt in de 640, zou dus goed naar die 640 kijken.
En dan is er ook nog de 640 XL, met nog langere accuduur. Als die er rond Kerst was geweest had ik die gekocht ipv mijn huidige Asus Fonepad.
Bij de 640 (XL) krijg je een jaartje Office 365 met 1tb Onedrive. Daar staat tegenover dat je t.o.v. de 735 evenveel schermpixels krijgt op een (veel) groter scherm, wat theoretisch zorgt voon een minder scherp beeld. Zolang er nog geen betrouwbare tests zijn is er sowieso nog niet zoveel te zeggen over de kwaliteit van het scherm of de camera, en of die grotere accu ook daadwerkelijk voor een langer uithoudingsvermogen zorgt; hij moet immers ook een groter scherm verlichten.
Overigens moet je je niet blindstaren op de 184 Euro waarvoor de L640 4G Zwart nu in de PW staat: het toestel is nog niet beschikbaar en die prijs kan dus ook een lokkertje zijn. Ter vergelijking: een week geleden was de 735 zwart nergens beschikbaar, en veel shops hadden het toestel voor rond 228 Euro in de PW staan. Inmiddels hebben een paar shops het toestel in voorraad, en bij die shops is de prijs inmiddels gestegen met 15-40 Euro
Overigens moet je je niet blindstaren op de 184 Euro waarvoor de L640 4G Zwart nu in de PW staat: het toestel is nog niet beschikbaar en die prijs kan dus ook een lokkertje zijn. Ter vergelijking: een week geleden was de 735 zwart nergens beschikbaar, en veel shops hadden het toestel voor rond 228 Euro in de PW staan. Inmiddels hebben een paar shops het toestel in voorraad, en bij die shops is de prijs inmiddels gestegen met 15-40 Euro
Je kan de 640 voor 179 euro kopen bij Amazon, en dan heb je 'm ook voor die prijs (zodra hij leverbaar is dan).
Overigens is de 735 Zwart daar ook te koop voor 215 euro (de andere kleuren voor 185), dus waarom allerlei webshops nog hogere prijzen hanteren is mij een raadsel.
Overigens is de 735 Zwart daar ook te koop voor 215 euro (de andere kleuren voor 185), dus waarom allerlei webshops nog hogere prijzen hanteren is mij een raadsel.
[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 15-03-2015 17:18 ]
Vergeet niet dat de 735 een AMOLED scherm met PenTile layout heeft. Hierdoor heeft iedere pixel slechts twee subpixels i.t.t. de drie subpixels van het IPS scherm van de 640. Dit verschil in subpixels heeft een groot effect op de scherpte van het scherm.
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.
Hardware knop voor de camera vind ik ook echt een voordeel. En glance nogmaals gezien op de L830 in de MM, lijkt mij echt heel fijn in gebruik.
Office 365 één jaar gratis bij de 640 is voor mij geen voordeel, de 640 XL valt voor mij sowieso af vwb formaat.
Vandaag nog even snel de stad in geweest om te kijken of ik de L735 ergens kon vinden, en uiteindelijk wel gevonden, maar helaas alleen als dummie. Ziet er wel gaaf uit, gewoon een grotere versie van mijn good old L800. Maar helaas dus niet kunnen zien wat het scherm doet enz. Wel de L830 nog maar weer eens vast gehad en ook vergeleken met de 735.
Vervolgens thuis de L830 besteld voor €249,-, volgens mij echt een hele scherpe prijs voor zo'n toestel. Nu wachten op de pakketdienst a.s. dinsdag.
Hardware knop voor de camera vind ik ook echt een voordeel. En glance nogmaals gezien op de L830 in de MM, lijkt mij echt heel fijn in gebruik.
Office 365 één jaar gratis bij de 640 is voor mij geen voordeel, de 640 XL valt voor mij sowieso af vwb formaat.
Vandaag nog even snel de stad in geweest om te kijken of ik de L735 ergens kon vinden, en uiteindelijk wel gevonden, maar helaas alleen als dummie. Ziet er wel gaaf uit, gewoon een grotere versie van mijn good old L800. Maar helaas dus niet kunnen zien wat het scherm doet enz. Wel de L830 nog maar weer eens vast gehad en ook vergeleken met de 735.
Vervolgens thuis de L830 besteld voor €249,-, volgens mij echt een hele scherpe prijs voor zo'n toestel. Nu wachten op de pakketdienst a.s. dinsdag.
Heb de 830 gehad, gebruik de 735 nog steeds. Scherm van de 735 vind ik (minimaal) beter.
Glance, design, camera+button op de 830 vond ik erg prettig.
Grote voordeel 735 tov 830 voor mij is het gewicht/de behuizing. Ik slinger m'n toestel nogal eens in het rond en dat durf ik met de 735 wel aan.
Voor die prijs is de 830 zeker een goede keus, en als ie iets duurder was geweest ook nog wel :-)
Veel plezier met je toestel!
Glance, design, camera+button op de 830 vond ik erg prettig.
Grote voordeel 735 tov 830 voor mij is het gewicht/de behuizing. Ik slinger m'n toestel nogal eens in het rond en dat durf ik met de 735 wel aan.
Voor die prijs is de 830 zeker een goede keus, en als ie iets duurder was geweest ook nog wel :-)
Veel plezier met je toestel!
[ Voor 6% gewijzigd door Flitz76 op 15-03-2015 22:11 . Reden: spelvaut en toevoeging ]
jammer!
zegel was verbroken van Nokia doosje en telefoon was al opgestart geweest. Na contact met klantenservice werd meteen aangegeven dat ik deze kan terugsturen en een nieuwe krijg. Nog even wachten dus op mijn nieuwe L830.
zegel was verbroken van Nokia doosje en telefoon was al opgestart geweest. Na contact met klantenservice werd meteen aangegeven dat ik deze kan terugsturen en een nieuwe krijg. Nog even wachten dus op mijn nieuwe L830.
Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb. Bij data-sense kun je instellen dat WP je databundel mag gebruiken als je een slechte wifi-ontvangst hebt. Dat stond aan en heb ik nu uitgezet. Ik heb 2 verschillende wifi's in huis waarvan de ene inderdaad niet goed is in bepaalde delen van het huis (vandaar 2 wifi's). Nu ik de setting uit heb gezet en mijn telefoon óók aangemeld heb op het 2e wifi is het dataverbruik drastisch verminderd.P_Tingen schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:11:
Ik heb nu zo'n twee weken een Lumia 735. Prima telefoon, meer dan prima zelfs, maar waar ik me over verbaas is het datagebruik. Bij Data Sense zie ik bij Usage staan dat ik in twee weken tijd 63MB aan data heb verstuurd. Daarvan is 38MB in de groep "Restore Data".
Edit: de setting staat inderdaad bij Cellular + SIM en niet bij Data Sense (thanks Sake)
[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 19-03-2015 19:58 ]
Verwijderd
Net even gekeken en ik zie die instelling onder 'Mobiel netwerk & simkaart` staan.P_Tingen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:53:
[...]
Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb. Bij data-sense kun je ...
Stond standaard bij me aan. Voor de zekerheid maar even uitgezet.
Voor de mensen die nog een beschermhoesje voor de 730/735 zoeken: ik kan de Nillkin aanraden.
Zit er zeer strak omheen. Boven en onderkant is vrij, maar de case steekt net iets uit waardoor ook die goed beschermd worden. Kwalitatief erg goed spul voor $5. Enige "nadeel" is dat het speaker gat niet helemaal uit lijnt met de speaker. Hij is wel helemaal vrij, maar niet gecentreerd. Lig er niet wakker van iig. Voelt verder erg fijn aan in de hand.
Screenprotector zat er ook bij, maar dat is bij deze telefoon echt een no-go. Het ziet er werkelijk niet uit.
Zit er zeer strak omheen. Boven en onderkant is vrij, maar de case steekt net iets uit waardoor ook die goed beschermd worden. Kwalitatief erg goed spul voor $5. Enige "nadeel" is dat het speaker gat niet helemaal uit lijnt met de speaker. Hij is wel helemaal vrij, maar niet gecentreerd. Lig er niet wakker van iig. Voelt verder erg fijn aan in de hand.
Screenprotector zat er ook bij, maar dat is bij deze telefoon echt een no-go. Het ziet er werkelijk niet uit.
Zelf heb ik een 930, deze telefoon voor m'n moeder gekocht. Kwam van een Galaxy S1 (!). Moet zeggen dat ze sneller went dan gedacht en alles snel en makkelijk kan vinden, top dus!
Er zit een scheurtje in mijn oranje back-cover. Maar alvast een reserve bestellen.
nu zie ik er op e-bay genoeg en bij microsoft kan het ook. (wat is echt of namaak op ebay, blijft lastig)
Maar zijn er ook al alternatieven met alternatieve kleuren toevallig? Iemad die tegen gekomen?
nu zie ik er op e-bay genoeg en bij microsoft kan het ook. (wat is echt of namaak op ebay, blijft lastig)
Maar zijn er ook al alternatieven met alternatieve kleuren toevallig? Iemad die tegen gekomen?
Op ebay kon ik enkel de kleuren groen,oranje,wit en zwart vinden. Denk niet dat er anderen zijn.
Ik heb een vraag over de brightness. Ik vind de stand 'laag' niet laag genoeg. Vooral 's avonds doet 't pijn aan je ogen om naar het scherm te kijken. Is er een manier (app o.i.d.) om de brightness te verlagen?
Ik heb een vraag over de brightness. Ik vind de stand 'laag' niet laag genoeg. Vooral 's avonds doet 't pijn aan je ogen om naar het scherm te kijken. Is er een manier (app o.i.d.) om de brightness te verlagen?
Cyan heb ik ook nog gezienFreakster86 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:13:
Op ebay kon ik enkel de kleuren groen,oranje,wit en zwart vinden. Denk niet dat er anderen zijn.
Auto is soms lager dan de stand low volgens mijIk heb een vraag over de brightness. Ik vind de stand 'laag' niet laag genoeg. Vooral 's avonds doet 't pijn aan je ogen om naar het scherm te kijken. Is er een manier (app o.i.d.) om de brightness te verlagen?
Ja, daar kwam ik ook achter. Het verschil is echter minimaal en dus nog steeds te bright.hjs schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:22:
[...]
Auto is soms lager dan de stand low volgens mij
Heeft de 730 ook een nadeel ten opzichte van de 735?
4G hoeft wat mij betreft nog niet, maar de 730 heeft wel 5GHz Wifi, iets wat de 735 niet heeft en dat kan in sommige gevallen toch een groot voordeel zijn..
4G hoeft wat mij betreft nog niet, maar de 730 heeft wel 5GHz Wifi, iets wat de 735 niet heeft en dat kan in sommige gevallen toch een groot voordeel zijn..
Beide telefoons hebben geen 5ghz wifi.
De 735 heeft LTE en draadloosopladen
De 730 mist die opties, maar heeft dual sim.
Verder verschil is er volgens mij niet.
De 735 heeft LTE en draadloosopladen
De 730 mist die opties, maar heeft dual sim.
Verder verschil is er volgens mij niet.
Zojuist een audiosplitter op mijn 735 geprobeerd werkt niet. Werkt wel op mijn ipad. Iemand idee of dit een software of hardware probleem is? Iemand ervaring hiermee? Het gaat trouwens om zo'n super simpel dingetje van de action.
Verwijderd
Iemand een idee waar er nog witte covers te krijgen zijn? Lijken wel uitgestorven, toestel trouwens ook. Bijna nergens meer leverbaar...
Verwijderd
Dank voor je reactie, ik laat hem maar even op IMAP staan, bevalt nu wel...EgMaf schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:33:
Je zult dan een "dom" mail protocol moeten instellen op de Lumia, net zoals je waarschijnlijk op de iPhone hebt. POP3/SMTP in plaats van IMAP of Echange/ActiveSync. Het risico daarvan is weer dat de foon volloopt, plus dat het gewoon meestal niet handig is.
Email servers lopen tegenwoordig toch niet meer vol? al geef ik geen garantie in het geval van Ziggo. Probeer eens een outlook.com account uit...
Als je normale, moderne protocollen gebruikt, heb je op elk device dezelfde mails, in dezelfde mappen, en zowel ontvangen en verzonden emails, ongeacht op welk device het is ontvangen of verzonden.
Overtollige mail kun je dan op een willekeurig device weggooien (dan verdwijnt het overal, ook op de server) of archiveren (dan Blijft het alleen op je PC) om te voorkomen dat je mailserver volloopt.
http://www.amazon.fr/Noki...sr=8-3&keywords=nokia+735Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:32:
Iemand een idee waar er nog witte covers te krijgen zijn? Lijken wel uitgestorven, toestel trouwens ook. Bijna nergens meer leverbaar...
Verwijderd
pricewatch: Nokia Lumia 735 WitVerwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:32:
Is toch gewoon verkrijgbaar? Wel minder verkrijgbaar als de zwarte, maar toch.
Of via Ebay. Zoals.
http://www.ebay.com/sch/i...ireless+charging&_sacat=0
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 22:51 ]
Verwijderd
Thnx, maar ben op zoek naar een cover, niet de heule foon... Heb mezelf mss niet goed uitgedrukt, heb al een maand een 735 in grijs. Was ook al met een lampje zoeken, dwz in een fysieke winkel.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 09:51 ]
Verwijderd
Thnx Sake, weet alleen niet of die Chinese dingen wel werken, lijken me niet de echte originele....Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:46:
[...]
Of via Ebay. Zoals.
http://www.ebay.com/sch/i...ireless+charging&_sacat=0
Verwijderd
Goed dat je het zegt. Dat kon wel eens zo zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:53:
[...]
Thnx Sake, weet alleen niet of die Chinese dingen wel werken, lijken me niet de echte originele....
Ik heb destijds ook een Lumia 735 Grey gekocht. En heb er later een witte cover bijgekocht.
Ik wissel nu tussen deze covers.
Dat adresje voor de witte cover heb ik even opgezocht. Hier heb ik de mijne vandaan:
CC-3086 Blanca
http://www.ebay.com/itm/C...n_186&hash=item462fa8775e
.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 16:27 ]
Met mijn 735 heb ik nu al een paar keer gehad dat de service wegvalt; ik kan dan niet meer bellen of gebeld worden. Opnieuw opstarten verhelpt het weer. Meer mensen ervaring daarmee?
Heb je je micro- of minisim zelf tot nanosim gesneden? Dan kan het daaraan liggen.
In ieder geval: sim voorzichtig eruit en weer terug zou het al kunnen verhelpen.
In ieder geval: sim voorzichtig eruit en weer terug zou het al kunnen verhelpen.
Spotify te luisteren via bluetooth. Word ik gebeld door iemand. Ik hoor vervolgens niet alleen de ringtone via de boxen, maar er begint ook een chinees vrouwtje iets te roepen??? What the hell?
Functie van je bluetooth speaker?Freakster86 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:37:
Ik had zojuist toch iets héél raars....
Spotify te luisteren via bluetooth. Word ik gebeld door iemand. Ik hoor vervolgens niet alleen de ringtone via de boxen, maar er begint ook een chinees vrouwtje iets te roepen??? What the hell?
Nee, compleet gekregen met kant en klare microsim, maar ik kan hem wel even herplaatsen, thnx!JRTB schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:54:
Heb je je micro- of minisim zelf tot nanosim gesneden? Dan kan het daaraan liggen.
Chinese Cortana?Freakster86 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:37:
Ik had zojuist toch iets héél raars....
Verwijderd
Ik heb een oranje cover, maar een groene lijkt me leuker.
Iemand die wil ruilen?
De cover is amper gebruikt, ziet er nog praktisch nieuw uit.
Iemand die wil ruilen?
Mijn Oranje heeft twee scheurtjes, binnenkort maar nieuwe bestellen in de ms-store.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:17:
Ik heb een oranje cover, maar een groene lijkt me leuker.
Iemand die wil ruilen?
(ebayis niet veel goedkoper en moet je maar (lang) afwachten of het wat is)
Wellicht interessant voor de een of ander: Bei Cyberport (Duitsland) zijn alle 735 covers slechts € 11,90 en op voorraad. Verzenden naar NL kost wel € 7,99, dus onder de streep is het alleen nuttig als je er meer wilt hebben en/of nog iets anders koopt. Overigens kun je de witte cover kennelijk nergens los kopen (uitzonderingen van private Ebay verkopers daargelaten).
De Lumia 735 zelf kost daar deze maand trouwens € 179,-, vanwege Microsofts 40-jarig bestaan (code gebruiken die er ergens naast staat).
De Lumia 735 zelf kost daar deze maand trouwens € 179,-, vanwege Microsofts 40-jarig bestaan (code gebruiken die er ergens naast staat).
Verwijderd
Ik heb dus een oranje, je kan die wel overnemen?hjs schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:21:
[...]
Mijn Oranje heeft twee scheurtjes, binnenkort maar nieuwe bestellen in de ms-store.
(ebayis niet veel goedkoper en moet je maar (lang) afwachten of het wat is)
Stuur me maar een bericht.
Beetje jammer dat de Lumia 730 buiten de boot valt voor die actie, die kan ik net gebruikenJRTB schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:59:
http://www.mywindows.nl/2...e-voor-windows-phone-8-1/
Denk alleen dat ik me niet kan inhouden en er van het weekend WP10 op ga zettenmaar er zijn slechts twee toestellen genoemd voor die selecte rollout: de Lumia 830 en de 735.
[ Voor 19% gewijzigd door hjs op 09-04-2015 16:18 ]
Dit is het denk ik. Moet haast wel. Het is zo'n goedkope bluetooth adapter voor de boxen. Hoe je die instelling weg kunt halen is mij een raadsel
Lekker bij Amazon bestellenPropane schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:55:
[...]
Beetje jammer dat de Lumia 730 buiten de boot valt voor die actie, die kan ik net gebruiken.
Dat zal, maar bij die Cyberport waar naar gelinkt werd is hij €189. Als er dan die €40 korting nog vanaf gingFreakster86 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:32:
Lekker bij Amazon bestellenWit is daar nu ook al een tijdje 179,-
Ik zit nog heel erg te twijfelen. Ik heb een Lumia 930 maar wil eigenlijk naar dual sim om van mijn werk toestel af te zijn. Aan de andere kant zou ik de specs en camera van de 930 best wel missen. Zo zonde dat er vrijwel nooit high end dual sim toestellen beschikbaar zijn.
Met verzendkosten werd 't iets van 165 euro dus zo'n groot verschil is 't nietPropane schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:10:
[...]
Dat zal, maar bij die Cyberport waar naar gelinkt werd is hij €189. Als er dan die €40 korting nog vanaf ging.
Met de Asus Zenfone 2 is die er eindelijk wel in Europa, maar da's helaas een Android toestel, en binnen een paar dagen totaal uitverkocht in Frankrijk (het eerste Europese land van introductie).Propane schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:10:
Ik zit nog heel erg te twijfelen. Ik heb een Lumia 930 maar wil eigenlijk naar dual sim om van mijn werk toestel af te zijn. Aan de andere kant zou ik de specs en camera van de 930 best wel missen. Zo zonde dat er vrijwel nooit high end dual sim toestellen beschikbaar zijn.
Maar het lijkt erop dat de dualsim Windows Phone toestellen aardig verkopen, dus het zou me niks verbazen als de komende Lumia 940 eind dit jaar ook als dualsim versie komt.
[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 09-04-2015 17:53 ]
Mijn 730 (dual sim, mid-range) is een hele verademing na mijn 920....
Goedkoop, en kan alles wat ik ermee wil, zonder klachten over de camera en performance
Goedkoop, en kan alles wat ik ermee wil, zonder klachten over de camera en performance
Al voorzien? Ik heb een witte L735 besteld maar wilde de groene dus een groene cover erbij besteld, dus heb een nieuwe nooit gebruikte witte over...laat maar weten, anyoneVerwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:53:
[...]
Thnx Sake, weet alleen niet of die Chinese dingen wel werken, lijken me niet de echte originele....
Verwijderd
GRAAG!! Pb gestuurd.eswa schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:54:
[...]
Al voorzien? Ik heb een witte L735 besteld maar wilde de groene dus een groene cover erbij besteld, dus heb een nieuwe nooit gebruikte witte over...laat maar weten, anyone
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 20:29 ]
Heeft iemand nog een witte cover waar die van af wil? Ik heb mijn telefoon vandaag laten vallen en zoek een nieuwe cover.
Ben je er al uit?haarrood schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:54:
[modus dilemma aan]
3 Lumia's met maximaal +- € 60,- prijsverschil; Lumia 640 (4g), Lumia 735, Lumia 830
welke wordt de opvolger van mijn Lumia 800?
tussen +- € 190,- en € 250,- zijn ze op dit moment alle 3 te koop (te bestellen), dat maakt voor mij de keuze zo lastig. Er zijn veel overeenkomsten tussen de 3 modellen (oa snapdragon 400 proc, allen 4G).
Ik doe geen spelletjes op mijn telefoon, geen twitter/facebook/selfies ed, accuduur vind ik van belang, levensduur vind ik erg belangrijk (doe nu 'al' ruim 2,5 jaar met mijn L800), goede foto's is een plus, moet prettig in één hand liggen en te gebruiken zijn, 5ghz wifi is een plus ivm het wonen in 'de grote stad' vol met wifi.
Hieronder een opsomming die ik zo even kan bedenken/vinden die voor mij invloed zouden kunnen hebben op mijn keuze.
640:
+glance
+lage prijs
+nieuwer model
+accuduur langst van de 3
-model minst aantrekkelijk
-geen 5ghz wifi
735:
+mooi model (lijkt ook op Lumia 800)
+kleinste van de 3 (heb niet zulke grote handen)
+lichtste van de 3
+draadloos opladen (maar ik ga er toch geen draadloze oplader los bij bestellen, dus geen voordeel voor mij)
-geen glance
-geen 5ghz wifi
830:
+beste camera vd 3
+glance
+16gb intern geheugen (maar is bij andere 2 modellen met micro sd kaartje ook gemakkelijk te vergroten)
+wifi ook 5ghz
+minst 'loze ruimte' rondom scherm
-duurste van de 3
het liefste zou ik ze alle 3 tegelijk willen uitproberen, in mijn handen willen hebben om het verschil in grootte/gewicht en verhoudingen te kunnen voelen, maar ja waar?
Iemand nog aanvullingen of een argument wat mij over de streep zou kunnen duwen/trekken?
Heb hier in Den Haag nog geen winkel gevonden waar ik de L735 kan uitproberen/vasthouden.
Ik zit met ongeveer dezelfde overweging. De 830 is mooier dan de 735 en heeft optische beeldstabilisatie. De 735 is wel compacter en een mooie aanbieding.
Belangrijk, en mogelijk doorslaggevend, is voor mij de accuduur. Die schiet tekort bij mijn huidige Z10. Ik lees wel over de accuduur in reviews, maar ben nog niet overtuigd.
Ik heb zowel de 735 als de 830 gehad. De 830 vond ik qua design mooier dan de 735 maar net iets te groot. Kon hem in elk geval niet eenvoudig met 1 hand bedienen. Camera + button vond ik wel weer iets prettiger dan op de 735. Maar de 735 vond ik dan weer veel prettiger in dagelijks gebruik (licht, kan beter tegen stootje door kunststof-zo ervaarde ik het tenminste, goede camera). Over batterijduur 830 kan ik niet veel zeggen-heb het toestel na paar weken geruild vanwege slecht functioneren navigatiebalk en flikkerend scherm. En hoewel ik nu een 930 bezit, twijfel ik zeer of ik niet gewoon op de 640 had moeten wachten; toestel lijkt voor dagelijks gebruik perfect toestel. Tel hierbij jaar gratis office 365 en 60 min Skype p/mnd bij en dan heb je echt wel veel bang for your buck naar mijn mening.
Vergeet niet dat de 730/735 een Amoled scherm heeft. Als je van goede kijkhoeken houdt en een hekel hebt aan backlight bleeding, dan is dat je telefoon
Heb de 640 even gebruikt en dát zou voor mij de reden zijn de 730 te houden.
Het fantastische scherm op de 730/735 was ik inderdaad vergeten
Ik heb de 735 en ik laad hem vaak in de auto op weg naar werk op, maar als ik een beetje rustig aan doe hoef ik in het weekend niet op te laden en kan ik van vrijdagmiddag (in de auto) tot maandagochtend (weer in de auto) met 1 acculading toe. Als ik wat enthousiaster whatsapp, boeken lees of foto's maak red ik het niet.
Normaliter kan ik 2 dagen toe met een accu. Mits ik niet al te gek doe dus.
Normaliter kan ik 2 dagen toe met een accu. Mits ik niet al te gek doe dus.
Dank voor het delen van jullie ervaringen. Het belangrijkst bij de accu vind ik dat hij het een dag uithoudt, ook bij intensief gebruik.
Ik denk dat de 735 de moeite van het proberen waard is. Niet te gek duur, 4G, mooi scherm dus, lijkt me een degelijke behuizing en goede accu. De navigatie vind ik ook een voordeel, evenals Nokia Music (zit er toch op, heet dat nog zo?).
Hmm, kijk er al naar uit, even wat prijsonderzoek doen en dan m'n provider bellen
Ik denk dat de 735 de moeite van het proberen waard is. Niet te gek duur, 4G, mooi scherm dus, lijkt me een degelijke behuizing en goede accu. De navigatie vind ik ook een voordeel, evenals Nokia Music (zit er toch op, heet dat nog zo?).
Hmm, kijk er al naar uit, even wat prijsonderzoek doen en dan m'n provider bellen
Mix Radio bedoel je denk ikEdddd schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:54:
evenals Nokia Music (zit er toch op, heet dat nog zo?).
Heb uiteindelijk gekozen voor de L830, kon hem (nieuw) kopen voor €249,-. Wat mij betreft echt een topprijs voor zo'n toestel. En op dat moment was de L735 ook alleen nog maar te krijgen voor 220,- tot 230,-. (met een prijsverschil van 20-30 euro heb ik gekozen voor de L830, met de prijzen van nu, zou ik kiezen voor de L735)
De cameraknop, 5ghz wifi, 19gb intern geheugen waren voor mij doorslaggevend. Daarnaast kon ik de L735 nergens in een winkel vinden om even te proberen en vast te houden. Behalve een dummy heb ik er geen een kunnen vinden hier in Den H.
Ik ben heel blij met de 830, vind hem wel aan de grote kant (kom van een lumia 800 af), maar ook dat went. Ik red gemakkelijk 2 dagen met een acculading (ik doe geen spelletjes).
Succes met het maken van de keuze.
De cameraknop, 5ghz wifi, 19gb intern geheugen waren voor mij doorslaggevend. Daarnaast kon ik de L735 nergens in een winkel vinden om even te proberen en vast te houden. Behalve een dummy heb ik er geen een kunnen vinden hier in Den H.
Ik ben heel blij met de 830, vind hem wel aan de grote kant (kom van een lumia 800 af), maar ook dat went. Ik red gemakkelijk 2 dagen met een acculading (ik doe geen spelletjes).
Edddd schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:08:
[...]
Ben je er al uit?
Ik zit met ongeveer dezelfde overweging. De 830 is mooier dan de 735 en heeft optische beeldstabilisatie. De 735 is wel compacter en een mooie aanbieding.
Belangrijk, en mogelijk doorslaggevend, is voor mij de accuduur. Die schiet tekort bij mijn huidige Z10. Ik lees wel over de accuduur in reviews, maar ben nog niet overtuigd.
[ Voor 4% gewijzigd door haarrood op 21-04-2015 20:58 ]
Inderdaad 😃
Begrijpelijke keuze, zeker met die beperkte prijsverschil. Ik denk dat het voor mij de 735 wordt. Ook prettig is dan Office licentie voor een jaar. Dat heb ik nu wel op mijn Windows tablet, maar niet meer op mijn laptop. Ik begrijp dat er een licentie bij zit die ook op één computer te gebruiken is. Al met al niet slecht voor 195 eurohaarrood schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:57:
Heb uiteindelijk gekozen voor de L830, kon hem (nieuw) kopen voor €249,-. Wat mij betreft echt een topprijs voor zo'n toestel. En op dat moment was de L735 ook alleen nog maar te krijgen voor 220,- tot 230,-. (met een prijsverschil van 20-30 euro heb ik gekozen voor de L830, met de prijzen van nu, zou ik kiezen voor de L735)
[...]
Allen dank voor de feedback!
Heeft iemand al een goede, actieve autohouder voor de L730/L735 gevonden?
Brodit heeft ze nog steeds niet...
Europese providers willen geen telefoons met multisim ondersteunen. Dat is de reden dat je ze hier nauwelijks vind en nooit high end. Maar ze bestaan wel zeker. Je hoort er hier alleen niks over.
Ga op vakantie richting Azië en je zal ontdekken dat de meeste top modellen daar wel dualsim zijn. Ik weet nog dat de HTC One M7 uitkwam: de US en EU versie was normaal, de "international" versie was dualsim met SD slot. Geen grap.
In sommige regio's van de wereld is dual of triple sim ook een noodzaak omdat niet elk netwerk nationale dekking heeft of alle services biedt. In sommige Afrikaanse landen hebben of hadden meer mensen een mobiele telefoon dan een bankrekening. Zij deden al aan mobiel geld versturen en betalen met wat wij nu dumb phones noemen. Ook dualsim.
Dus als je nog een vakantie gaat plannen, lekker naar Azië en daar je dual of triple sim versie kopen
Ga op vakantie richting Azië en je zal ontdekken dat de meeste top modellen daar wel dualsim zijn. Ik weet nog dat de HTC One M7 uitkwam: de US en EU versie was normaal, de "international" versie was dualsim met SD slot. Geen grap.
In sommige regio's van de wereld is dual of triple sim ook een noodzaak omdat niet elk netwerk nationale dekking heeft of alle services biedt. In sommige Afrikaanse landen hebben of hadden meer mensen een mobiele telefoon dan een bankrekening. Zij deden al aan mobiel geld versturen en betalen met wat wij nu dumb phones noemen. Ook dualsim.
Dus als je nog een vakantie gaat plannen, lekker naar Azië en daar je dual of triple sim versie kopen
Propane schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:10:
[...]
Dat zal, maar bij die Cyberport waar naar gelinkt werd is hij €189. Als er dan die €40 korting nog vanaf ging.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 22-04-2015 00:59 ]
Ik kan wel voor je navragen of deze in de pijplijn zit bij Brodit als je dat zou willen weten.EgMaf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:42:
Heeft iemand al een goede, actieve autohouder voor de L730/L735 gevonden?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Via email vertelde Brodit me vanochtend:PaT schreef op woensdag 22 april 2015 @ 07:38:
[...]
Ik kan wel voor je navragen of deze in de pijplijn zit bij Brodit als je dat zou willen weten.
Als je dat kunt veranderen, graagSorry but for the moment we have no holders planned for the Lumia 730/735. What we can offer is an adjustable holder where you set the width to fit with your phone. You can find information about these here.
Haha, nee, dat kan ik nietEgMaf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:01:
[...]
Via email vertelde Brodit me vanochtend:
[...]
Als je dat kunt veranderen, graag
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik hoopte dat er een andere fabrikant in het gat gesprongen was....
100% passende houders zijn sowieso een beetje outdated, vinden jullie niet? Als je na 2-3 jaar een andere telefoon hebt (sommige nog sneller), kun je weer een andere houder kopen...
Maar het goede aan de 735: Qi & NFC. Een aanpasbare houder met Qi voor het laden en losse NFC-sticker met daarin een code die je Bluetooth aan of uitschakeld, bijvoorbeeld. Met NFC nog niet geprobeerd, het schijnt dat Windows Phone altijd nog bevestigingen wilt hebben etc.
Maar het goede aan de 735: Qi & NFC. Een aanpasbare houder met Qi voor het laden en losse NFC-sticker met daarin een code die je Bluetooth aan of uitschakeld, bijvoorbeeld. Met NFC nog niet geprobeerd, het schijnt dat Windows Phone altijd nog bevestigingen wilt hebben etc.
Dan zouden hoesjes ook outdated zijn... Ik heb er geen moeite mee om een houder die ik gemiddeld 2x per dag een uur ofzo gebruik, na 2-3 jaar te vervangen samen met de phone.
Ik zie dat de Lumia 735 ongeveer 15 euro goedkoper bij Amazon.fr te bestellen is dan in Nederland (bij een shop met een lage beoordeling). Zitten er nadelen aan om het bij Amazon.fr te bestellen in verband met garantie? Vroeger maakte het bij Nokia nooit uit (je kon het naar Nokia zelf opsturen), maar is dit nog steeds het geval?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Hmm das jammer, had ook al gezocht. Wel jammer.EgMaf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:01:
[...]
Via email vertelde Brodit me vanochtend:
[...]
Als je dat kunt veranderen, graag
Er komt langzaamaan verandering in, de Asus Zenfone 2 is nu in Europa te krijgen en dat is ontegenzeggelijk een high end telefoon. Hij verkoopt ook waanzinnig goed (is overal alweer uitverkocht) dus hopelijk begrijpt Microsoft de hint.Jazco2nd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:58:
Europese providers willen geen telefoons met multisim ondersteunen. Dat is de reden dat je ze hier nauwelijks vind en nooit high end. Maar ze bestaan wel zeker. Je hoort er hier alleen niks over.
Na vorige week een 640 te hebben geretourneerd ivm een probleem met het scherm heb ik net een 735 ontvangen.
De 640 was denk ik voor zijn prijs onverslaanbaar, maar ik ben ook zeer content met de 735.
De 735 vind ik overigens qua formaat wel veel hanteerbaarder, maar daar staat in het voordeel van de 640 tegenover dat deze al een denim update 2 had en ik dus een klein stapje terug heb gedaan.
De 640 was denk ik voor zijn prijs onverslaanbaar, maar ik ben ook zeer content met de 735.
De 735 vind ik overigens qua formaat wel veel hanteerbaarder, maar daar staat in het voordeel van de 640 tegenover dat deze al een denim update 2 had en ik dus een klein stapje terug heb gedaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Marcel1891 op 25-04-2015 17:19 ]
Verwijderd
Ik heb deze smartphone afgelopen week ontvangen en nu al een serieuze kras op het glas kunnen vinden.
Als ik goed geinformeerd ben zou dit Gorilla Glass 3 moeten zijn en dit valt me dan toch wel tegen.
Ik begrijp dat zoiets in principe niet spontaan kán ontstaan, maar ik zou echt niet weten waardoor of bij welke gelegenheid de kras ontstaan zou moeten zijn..
Ik werk niet in de bouw en ik heb eigenlijk nog nauwelijks iets met de telefoon ondernomen.
Hij is enkele dagen geleden na instellen en uitproberen voorzichtig in gebruik genomen, Ik draag nooit sleutels in de zelfde broekzak en leg telefoons nimmer met het scherm naar beneden op tafel of dergelijke.
Op internet zie ik filmpjes waarbij men doelbewust met een keukenmes en huissleutel losgaat op het scherm van een 735 zonder noemenswaardige schade te veroorzaken.
Hanteert Microsoft voor dit soort zaken, bijvoorbeeld omdat het'scratch-resistant Corning® Gorilla® Glass 3 with Native Damage Resistance™'' betreft nog enige vorm van coulance/garantie?
Een tamelijk onprettige hernieuwde kennismaking met Nokia/Microsoft op deze manier.
Als ik goed geinformeerd ben zou dit Gorilla Glass 3 moeten zijn en dit valt me dan toch wel tegen.
Ik begrijp dat zoiets in principe niet spontaan kán ontstaan, maar ik zou echt niet weten waardoor of bij welke gelegenheid de kras ontstaan zou moeten zijn..
Ik werk niet in de bouw en ik heb eigenlijk nog nauwelijks iets met de telefoon ondernomen.
Hij is enkele dagen geleden na instellen en uitproberen voorzichtig in gebruik genomen, Ik draag nooit sleutels in de zelfde broekzak en leg telefoons nimmer met het scherm naar beneden op tafel of dergelijke.
Op internet zie ik filmpjes waarbij men doelbewust met een keukenmes en huissleutel losgaat op het scherm van een 735 zonder noemenswaardige schade te veroorzaken.
Hanteert Microsoft voor dit soort zaken, bijvoorbeeld omdat het'scratch-resistant Corning® Gorilla® Glass 3 with Native Damage Resistance™'' betreft nog enige vorm van coulance/garantie?
Een tamelijk onprettige hernieuwde kennismaking met Nokia/Microsoft op deze manier.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 17:25 ]
Ik heb die van mij nu precies 3 maanden in gebruik, en doe er voorzichtig mee, nog niet gevallen, maar toch vaker met het display ergens ongewild tegen gewreven (metalen rits in een jas, portomonnee, etc.). Geen hoesje en geen folie. Hij is 100% (net nog even gecheckt) krasvrij, zelfs geen kleine "haarkrasjes".
Heb je niet heel toevallig de folie uit de fabriek er nog opzitten, en daar nu een kras inzitten? Die zag je bijna niet geloof ik, en zat er kaarsrecht op.
Heb je niet heel toevallig de folie uit de fabriek er nog opzitten, en daar nu een kras inzitten? Die zag je bijna niet geloof ik, en zat er kaarsrecht op.
Verwijderd
Ik geloof niet dat er folie op zat/zit?
Zal het eens checken. Op zich een goede suggestie ;-)
Zal het eens checken. Op zich een goede suggestie ;-)
In je broekzak kan er prima een kras op ontstaan, ondanks dat je je sleutels er niet in hebt zitten. Vooral zand is een boosdoener, dat zorgt veel eerder voor krassen dan een metalen object.
Verwijderd
Dat moet dan wel een fikse korrel geweest zijn. Het is niet een oppervlakkig haarlijntje, maar kaarsrecht en als ik met mijn vingertoppen over het glas ga blijft m'n nagel zo'n beetje in de kras steken.
Het enige wat ik zelf kan bedenken is zo'n rond 'drukkertje' die vaak boven een één van de broekzakken op jeans zitten.
=Edit=
Zoals ook deze persoon heeft ervaren op een HTC met Gorila glass 2:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2253961
Het enige wat ik zelf kan bedenken is zo'n rond 'drukkertje' die vaak boven een één van de broekzakken op jeans zitten.
=Edit=
Zoals ook deze persoon heeft ervaren op een HTC met Gorila glass 2:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2253961
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 21:32 ]
Ik heb mijn oog laten vallen op de Nillkin Backcover (super frosted shield) of Nillkin Leather Case (Sparkle Serie)?
Iemand goede of slechte ervaringen met deze cases?
Iemand goede of slechte ervaringen met deze cases?
Ik heb de Nillkin Backcover (super frosted shield - zwart). Erg mooie en goede cover! Zeker zijn geld waard. Klikt stevig vast en voelt af erg fijn aan.
De stappenteller van health en fitness leegt ineens vanzelf aan het einde van de dag
[webhero.nl]
Het telt de stappen per dag.. Logisch dus!
Niet logisch, daar de app een logboek heeft en wel gewoon resultaten weergeeft van maart bijvoorbeeld.EgMaf schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 01:51:
Het telt de stappen per dag.. Logisch dus!
[webhero.nl]
Vanochtend hoorde ik en klein beetje ruis uit de speaker van mijn 735 komen. Zowel bij verschillende soorten muziek als een podcast. Eerder is mee dat nog niet opgevallen, al speelde ik er ook nauwelijks wat op af. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is? Waarschijnlijk wordt het dan een garantieverhaal...
Heb mijn toestel nou 1-2 maanden (730). Ik ben voor deze gegaan omdat de 735 op het moment dat ik keek nog boven de 220 euro zat in Nederland, en ik bij de Mediamarkt in Duitsland de 730 voor 200 kreeg. Wel moet daarbij gezegd worden dat ik heel erg dicht bij de grens Nederland-Duitsland woon en ik zo even gauw naar Herzogenrath kan rijden met pa.
Sinds 4 dagen na de aanschaf in een hoesje gehad, en het scherm is nog krasvrij, ook al is hij me twee keer gevallen (doh).
Hebben jullie ook die bug met de navigatie knoppen die na verloop van tijd naar grijs faden? Even eraan komen en het is weer weg, maar toch enigszins irritant. Zo ja, enig idee wanneer MS dit gaat fixen?
Nog een vraag: weet iemand waar ik passende, niet al-te-dure insteekhoesjes hiervoor kan krijgen? Het probleem met die die ik vind, ze zijn OF niet mooi, OF veel te duur. Nu zit ik dan maar met zo'n goedkoop Valenta ding van vier euro die eigenlijk net niet geschikt is voor deze telefoon.
Sinds 4 dagen na de aanschaf in een hoesje gehad, en het scherm is nog krasvrij, ook al is hij me twee keer gevallen (doh).
Hebben jullie ook die bug met de navigatie knoppen die na verloop van tijd naar grijs faden? Even eraan komen en het is weer weg, maar toch enigszins irritant. Zo ja, enig idee wanneer MS dit gaat fixen?
Nog een vraag: weet iemand waar ik passende, niet al-te-dure insteekhoesjes hiervoor kan krijgen? Het probleem met die die ik vind, ze zijn OF niet mooi, OF veel te duur. Nu zit ik dan maar met zo'n goedkoop Valenta ding van vier euro die eigenlijk net niet geschikt is voor deze telefoon.
[ Voor 17% gewijzigd door computer1_up op 04-05-2015 23:48 ]
Did you try turning it off and on again?
Volgens mij is dat geen bug, maar gaat gewoon de achtergrondverlichting uit! Waar dat precies afhankelijk van is kan ik je niet zeggen helaas..!computer1_up schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:20:
Heb mijn toestel nou 1-2 maanden (730). Ik ben voor deze gegaan omdat de 735 op het moment dat ik keek nog boven de 220 euro zat in Nederland, en ik bij de Mediamarkt in Duitsland de 730 voor 200 kreeg. Wel moet daarbij gezegd worden dat ik heel erg dicht bij de grens Nederland-Duitsland woon en ik zo even gauw naar Herzogenrath kan rijden met pa.
Dat kan het niet zijn, AMOLED schermpje he
Volgens mij is die grijstint in de navigatieknoppen gedaan om het inbranden van de Back, Windows en Search-knoppen te voorkomen.
Kan ik nog in komen, al is het wel zo dat de nav balk grotendeels zwart is, en dan zijn de pixels natuurlijk uit, dus eigenlijk zou ik dan denken dat die grijstinten juist grotere kans van inbranden hebben dan de nav balk in het zwart...
Ik vond dat grijs worden van de balk ook zo vervelend, daar gaat je mooie overgang naar de rest van het glas -_- inbranden klinkt nu wel als een logische verklaring, als de rest van de achtergrond even op grijs komt zal het nooit zover komen dat je de navigatieknoppen zal zien als het scherm uitstaat.
Sinds kort een lumia 735 in mijn bezit. Prima telefoon en WP 8.1 bevalt prima. Heb alleen een vraagje, kan eigenlijk niet zien of er een beschermfolie op het display zit. Is dat wel aanwezig en zo ja, hoe is dat het gemakkelijks te verwijderen.
Als je het niet kan zien, zit het er waarschijnlijk niet op. Normaal gesproken zet je je nagel onder een hoekje. Pakt dat beet en haalt de folie er af. Ingewikkelder is het niet.siger schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:36:
Sinds kort een lumia 735 in mijn bezit. Prima telefoon en WP 8.1 bevalt prima. Heb alleen een vraagje, kan eigenlijk niet zien of er een beschermfolie op het display zit. Is dat wel aanwezig en zo ja, hoe is dat het gemakkelijks te verwijderen.
Waarom zou je het dan weg moeten halen als het er zit? Je merkt het niet en het beschermd...siger schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:36:
Standaard zit er geen screenprotector op de telefoon, lijkt me sterk als dat bij jou wel het geval zou zijn, aangezien hij toch uit dezelfde standaardverpakking komt.siger schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:36:
Hoe zit het met opstarten van apps? Lees dat dat 1 v/d grootste kritiekpunten was op de lumia toestellen met de 400 soc. Heb nu een 920 en voor 190 euro een 735 kopen is toch wel heel aantrekkelijk. Het enige dat me nog weerhoudt is dus dat er in reviews staat dat apps van derden traag opstarten.
Start een whatsapp instant op op een lumia 735 is mijn vraag eigenlijk
Bij mij wel. Alle apps starten eigenlijk direct op. Het is nooit "instant" maar altijd met een animatie van 1 á 1,5 seconde. Ook whatsapp.Timberly2 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:42:
Hoe zit het met opstarten van apps? Lees dat dat 1 v/d grootste kritiekpunten was op de lumia toestellen met de 400 soc. Heb nu een 920 en voor 190 euro een 735 kopen is toch wel heel aantrekkelijk. Het enige dat me nog weerhoudt is dus dat er in reviews staat dat apps van derden traag opstarten.
Ik merk soms dat hij er soms wat langer overdoet, maar gemiddeld genomen is het de animatie van het startscherm + heel even zwart (zonder resuming). pakweg een seconde in totaal, waarvan het grootste deel de animatie is van het startscherm, die duurt behoorlijk lang.Timberly2 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:42:
Als de app zich al in het geheugen bevind is het meestal gewoon de animatie van het switchen tussen apps.
Valt dus goed mee
Ik heb sinds een week de lumia 735 (na overlijden van mijn lumia 720), over het algemeen ben ik ruim tevreden. Hij is sneller dan mijn lumia 720, de schermresolutie is prima voor de windows interface, de bouwkaliteit is prima als vindt ik het jammer dat het geen unibody behuizing is, verder mis ik de fysieke camera knop een beetje.
http://wmpoweruser.com/wi...olling-out-the-lumia-830/
GDR2 begint uit te ruilen naar de 830. Microsoft had aangekondigd dat de 830 en de 735 updates zouden krijgen naar gdr2. Hopelijk is de 735 ook snel aan de beurt, maar nu helaas nog niks bij mij.
GDR2 begint uit te ruilen naar de 830. Microsoft had aangekondigd dat de 830 en de 735 updates zouden krijgen naar gdr2. Hopelijk is de 735 ook snel aan de beurt, maar nu helaas nog niks bij mij.
Ik heb ook binnen 2 seconde na het op het icoontje drukken al m'n conversaties. voor me.Timberly2 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:42:
ik heb GDR2 zojuist geïnstalleerd (Lumia 735)