Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hoe krijg je die kleurenvakjes zo?
Als ik nu de apps op de home screen zet, worden ze doorzichtig en krijgen ze de kleur van de wallpaper. Hoe kan ik dat uitschakelen?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ndtv.com/tech/images/gadgets/microsoft_nokia_lumia_735_official.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geen wallpaper kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 20:40
Vandaag keek ik toevallig of er geen updates waren voor m'n lumia 735, bleek dat er wel waren. Het vinkje om me te laten weten dat er updates waren stond nochtans aan, maar blijkbaar had hij dat dan toch nog niet gedaan. Geupdated nu, so far so good, gaat om de build .341 die de data toggle en de battery saver live tile met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ducktape7 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:01:
Vandaag keek ik toevallig of er geen updates waren voor m'n lumia 735, bleek dat er wel waren. Het vinkje om me te laten weten dat er updates waren stond nochtans aan, maar blijkbaar had hij dat dan toch nog niet gedaan. Geupdated nu, so far so good, gaat om de build .341 die de data toggle en de battery saver live tile met zich meebrengt.
Dat komt omdat Windows Phone maar 1 keer per week (dacht ik) checkt op updates op het door jou ingegeven moment. Als jij voor dat moment al handmatig gecontroleerd heb, ben je simpelweg het systeem te snel af :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape7
PaT schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Dat komt omdat Windows Phone maar 1 keer per week (dacht ik) checkt op updates op het door jou ingegeven moment. Als jij voor dat moment al handmatig gecontroleerd heb, ben je simpelweg het systeem te snel af :)
Maar in de update settings zei hij het al dat er nieuwe updates waren, zonder ik op de "controleer of er updates zijn" knop moest duwen. Dus ik zou denken dat de telefoon wel degelijk al op de hoogte was.

Maar goed, heel belangrijk is dat niet, als tweaker controleer je vaak genoeg op updates, of je hoort er van op internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Weet iemand toevallig of de 735 al bij de Nederlandse MediaMarkt ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Krasloos schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:51:
Hoe krijg je die kleurenvakjes zo?
Als ik nu de apps op de home screen zet, worden ze doorzichtig en krijgen ze de kleur van de wallpaper. Hoe kan ik dat uitschakelen?
[afbeelding]
Geen wallpaper instellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Marcel1891 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:45:
Weet iemand toevallig of de 735 al bij de Nederlandse MediaMarkt ligt?
Ik heb rond de kerst bij de MM amersfoort een 735 gehaald in het grijs, ze hadden er 1 op voorraad en 1 op display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:34
Zojuist een update geïnstalleerd op mijn Lumia 735.
Hij draait nu op Lumia Denim (02040.00019.14484.24xxx/8.10.14219.341).

Er lijken weinig wijzigingen te zijn, ook is Cortana nog niet in te schakelen.

Wat wel verholpen is, is het probleem dat ik bij zacht volume enkel de speaker van de telefoon hoor ruizen tijdens het typen i.p.v. dat ik het toetsenbord geluidje hoor. Dit hebben ze aangepakt en de ruis is zo goed als weg, waardoor enkel de tikken van het toetsenbord gehoord worden :)

Of dit in meerdere apps is moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Loei123 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:08:
waardoor enkel de tikken van het toetsenbord gehoord worden :)
Zo leuk in de trein, het constant klikken van iemand zijn toetsenbord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:34
Haha als je dat in de trein van een ander hoort heb je best goede oren, of de ander heeft het wel heel erg hard staan.

Voor mij is het enkel dat ik kan horen wanneer ik toetsen intik :)

Mijn Lumia komt trouwens uit Frankrijk, met de update heeft hij alle "Malware" Franse apps weer opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Mijn 735 is op dit moment aan het updaten, schiet niet heel erg op heb ik het idee? Ik heb gewoon een telefoon uit NL, zal zodra hij klaar is even laten weten of er weer veel 'oude' apps zijn teruggezet (ik had 3/4 van alle voorgeïnstalleerde apps weggegooid).

edit 1: ok, nu schiet hij ineens wel op, in totaal duurt de update ongeveer 10 minuten hier. Na de update zelf is hij nu nog bezig met gegevens migreren.

edit 2: Ok, na de initiele update en het migreren van gegevens wil hij ook nog een keer opnieuw opstarten. De update heeft wel alle lumia-apps weer teruggezet die ik eerder heb weggegooid, maar verder niet veel. Wel stonden een aantal van m'n tiles op de home door elkaar, maar dat is natuurlijk vrij snel weer recht te schuiven. Verder merk ik ook niet veel verschil.

[ Voor 53% gewijzigd door EcoR op 27-01-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
EcoR schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:28:
Mijn 735 is op dit moment aan het updaten, schiet niet heel erg op heb ik het idee? Ik heb gewoon een telefoon uit NL, zal zodra hij klaar is even laten weten of er weer veel 'oude' apps zijn teruggezet (ik had 3/4 van alle voorgeïnstalleerde apps weggegooid).

edit 1: ok, nu schiet hij ineens wel op, in totaal duurt de update ongeveer 10 minuten hier. Na de update zelf is hij nu nog bezig met gegevens migreren.
Bij die van m'n vrouw duurde het ook 5 minuten voordat er beweging kwam in de voortgangsbalk. Ik schrok wel even, want je hoort ook verhalen over mislukte updates en bricked 735's :| Er staat ook dat het 'een aantal minuten kan duren' voordat de update klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

EcoR schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:28:
Mijn 735 is op dit moment aan het updaten, schiet niet heel erg op heb ik het idee?
Ik heb de indruk dat het vooral lang duurt als je er een geheugenkaartje in hebt zitten.
Dat hij eerst de kaart gaat scannen ofzo.
Afgelopen zomer heeft dat een dag geduurd op mijn L720 8)7
Gaat al een stuk sneller op de L735 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Ik wil de volgende drie toestellen vervangen door één smartphone:
  • Nokia 6310i (oud, maar bijna onverwoestbaar, geweldige geluidskwaliteit en twee weken gebruik op één batterij)
  • Navigon 4310 autonavigatie
  • Canon Powershot 710 (7MP camera)
Mijn shortlist bestaat momenteel uit de Lumia 930 (m.n. vanwege de camera) en de Lumia 735. Laatstgenoemde heeft mijn voorkeur omdat deze prettiger in de hand ligt (zelf gevoeld in de winkel), iets langer meegaat op één batterijlading (volgens reviews) en vanwege de prijs.

Mijn vraag is echter, ga ik veel inleveren op een 7MP compactcamera en is Nokia Drive een goed alternatief voor een los navigatiesysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Lumia 830 geen optie?
Daar zit beeldstabilisatie in de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
hjs schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:23:
Lumia 830 geen optie?
Daar zit beeldstabilisatie in de camera.
De shortlist is echt de 930 of de 735, maar zou graag willen weten of de 735 mijn navigatie en fotocamera zou kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
De foto's zijn goed op de 735 (zeker buiten), maar de kwaliteit is met name bij weinig licht (binnen) aanzienlijk minder dan van een camera met een betere en lichtsterkere lens en flitser. Dat zal beter zijn bij de 930 (en wellicht ook de 830). Maar als je van bewegende objecten als kinderen en dieren foto's wil maken helpt beeldstabilisatie niet. E.e.a. hangt natuurlijk ook af van de eisen die je aan je foto's stelt, voor kleine prints kan de 735 voldoen, maar ik denk dat je met een echte camera zoals de powershot echt betere foto's zult maken, zeker omdat je ook niet kunt zoomen, alleen croppen.

De navigatie is prima. Alleen voorbereiden van routes kan niet, dus niet als je in Amsterdam bent een route van Rotterdam naar Brussel plannen/bekijken. (ik heb het tenminste niet gevonden). Om van je huidige locatie naar een gewenste locatie te komen is ie erg geschikt. Ook in het buitenland zonder extra kosten of data-abonnement door het kunnen downloaden van de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
PoisonRX schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:14:
Ik wil de volgende drie toestellen vervangen door één smartphone:
  • Nokia 6310i (oud, maar bijna onverwoestbaar, geweldige geluidskwaliteit en twee weken gebruik op één batterij)
  • Navigon 4310 autonavigatie
  • Canon Powershot 710 (7MP camera)
Mijn shortlist bestaat momenteel uit de Lumia 930 (m.n. vanwege de camera) en de Lumia 735. Laatstgenoemde heeft mijn voorkeur omdat deze prettiger in de hand ligt (zelf gevoeld in de winkel), iets langer meegaat op één batterijlading (volgens reviews) en vanwege de prijs.

Mijn vraag is echter, ga ik veel inleveren op een 7MP compactcamera en is Nokia Drive een goed alternatief voor een los navigatiesysteem?
Is best lastig te beantwoorden. Ik heb zelf een 830 en heb ben al jaren bezig om mijn compactcamera en navigatiesysteem door een smartphone te vervangen. Een poging tot een antwoord:

- Ik heb ook een Nokia 808 Pureview. Blijft voor mij de gouden standaard als smartcam. De lumia (830 in mijn geval) voldoet prima bij voldoende licht. Binnen, bij weinig licht doet ie het ook goed maar worden de foto's zonder licht op een gegeven moment korrelig. Dat zal bij je compactcamera ook gebeuren, maar die zal een goed flits hebben. De Nokia 808 heeft een Xenon flits en die doet het fantastisch. De lumias (1020 uitgezonderd) hebben een LED flits. Bij weinig licht leggen ze het daarom af tegen een compactcamera. Ook heb je geen optische zoom. Het hangt dus een beetje van je eisen af of het een goede vervanging is.
- De Nokia navigatie is prima voor A naar B navigatie. Ik rij echter ook motor en wil ook vooraf routes kunnen downloaden. Daarvoor heb ik dan toch nog een dedicated systeem. Ook hebben dedicated systemen vaak betere verkeersdiensten. Nokia Here geeft wel vertragingen aan, maar geen alternatieve route. Maar voor eenvoudig van A naar B is het prima. Overigens is er nu ook Sygic voor Windows Phone, die geeft wel uitgebreidere verkeersinfomatie. Je betaalt dan wel voor een abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 29-01-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik zal voor vakantiefoto's toch altijd mijn Panasonic LUMIX TZ 40 meenemen.
Kan mijn Lumia 830 toch helaas niet tegen op...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
@Paulus73 en Coenox

Hartelijk dank voor de uitgebreide antwoorden. Mijn Canon Powershot is al wat jaartjes oud en slechts 7MP, en werkt op AA-batterijen wat een heel groot voordeel is voor mij. Ik ben van de high-end Nikon analoge toestellen afgestapt omdat ik deze te groot waren om deze dagelijks bij mij te dragen, daarom destijds overgestapt naar een compact camera. Ik weet dat er tegenwoordig hele goede compact camera's te vinden zijn, maar weinigen op AA-batterijen.

Ik ben altijd tevreden geweest met de kwaliteit van mijn Poershot voor oncreen display (bijv. HD monitor), dus als de 735 dit benadert of overtreft kan ik tevreden zijn.

Aangezien ik ook motor rijd, kan de Navigon verhuizen naar een 'mount' op de motor, indien Nokia Here - zoals jullie aangeven - goed functioneert van A naar B.

Is het overigens mogelijk om het geluid van de navigatieaanwijzingen via bleutooth over de autoradio te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik heb jaren een Powershot A80 gehad, ken het voordeel van AA batterijen! MP is niet alles, heb van die 4 MP-camera A3-vergrotingen (die je toch op afstand bekijkt) die echt prima zijn. Lens, sensor, flitser, maar vooral instelmogelijkheden zijn echt beter van zo'n compact.

Ik heb geen Bluetooth-radio, kan dat ook niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

PoisonRX schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:39:
Is het overigens mogelijk om het geluid van de navigatieaanwijzingen via bleutooth over de autoradio te laten lopen?
Dat werkt wel bij mijn Lumia 920 en Citroen DS3 wanneer ik de telefoon gepaired heb. Mijn auto geeft telkens aan dat er een onbekend nummer belt wanneer de navigatie een voiceaanwijzing geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Wedermaal dank voor alle antwoorden en voldoende overtuigd om een 735 aan te schaffen. Prijzen schommelen een beetje rond de EUR 225..........iemand nog tip voor een goede aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Amazon.fr?
Btw dagen mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
hjs schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:05:
Amazon.fr?
Btw dagen mediamarkt?
Amazon.fr > ook rond de EUR 220-225
Mediamarkt/BCC > niet voorradig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PoisonRX schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:19:

Amazon.fr > ook rond de EUR 220-225
Mediamarkt/BCC > niet voorradig
Tip : amazon.fr dagelijks in de gaten houden, ook de aanbiedingen van andere verkopers. Is op amazon.fr al onder de 180 euro geweest...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Laatst online: 04-09 22:48
Zou iemand de laatste firmware versie van een 730 willen posten (besturingssystem en firmware)?

Edit: voor de duidelijkheid enkel de nummering, niet om te downloaden.

[ Voor 28% gewijzigd door nbch op 31-01-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Na de positieve antwoorden hier, heb ik een Lumia 735 besteld welke naar verwachting eind volgende week binnenkomt. Nu heb ik nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op kan vinden op het www.
  • Indien je de Lumia in landscape gebruikt voor navigatie (in de auto) en je switch naar je contacten of naar het keypad om iemand te bellen, wordt dit (lijst met comntacten / keypad) dan ook weergegeven in landscape of staat dit dan 'overdwars' in portrait?
  • Kantelt de music player ook automatisch naar landscape mode, of blijft deze in portrait mode staan?
Ik zag op YouTube wel een aantal probleempjes met de CR200 (met de music player in landscape-mode en de NFC lader), maar dat was in juli 2013, wellicht zijn deze bugs inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Blijven beide in portrait helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
nbch schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:51:
Zou iemand de laatste firmware versie van een 730 willen posten (besturingssystem en firmware)?

Edit: voor de duidelijkheid enkel de nummering, niet om te downloaden.
OS version: 8.10.14226.359
Firmware revision number: 02040.00021.14521.55002

Core Build ID: 6030.163 (02040.00021.14521.55000)
Build creation date: 31.1.2015

Voor een up-to-date 730 met een unbranded Poolse CV (Amazon.de, tsja...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Laatst online: 04-09 22:48
Bedankt voor de info. Ik heb nog steeds oudere firmware en OS versie, maar ondanks DP aan/uit zetten, taal wijzigen naar US en terug naar NL krijg ik nog steeds geen update.

Ik heb de telefoon via Amazon.de, maar blijkbaar met een andere CV (1040-1017). Op dit overzicht van Microsoft lijkt het dat alleen de Poolse CV al de update heeft gekregen, dus dan nog maar even geduld in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand een idee waar ik een soft shell kan vinden voor een 735, heb al best gezocht, maar kan er geen een vinden, zonder dat je iets met paypall of credit card moet doen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:49:
Iemand een idee waar ik een soft shell kan vinden voor een 735, heb al best gezocht, maar kan er geen een vinden, zonder dat je iets met paypall of credit card moet doen. Iemand een idee?
Waarom niet de backcover vervangen door een ander kleurtje. Een soft cover voegt niet echt wat toe of ik moet het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Nou dan heb ik meer grip en is die meer beschermt bij evt. vallen, gebruik hem voor het werk en loop vaak langs kademuren, op boten etc. en heb die telefoon dan liever goed vast. vind hem nu nog behoorlijk glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik ben ook blij met mn S-line cover.
Maar wel op ebay besteld mbv paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ongeveer 3 maanden geleden overgestapt van mijn Iphone 4 naar de Lumia 735. Dit omdat ik een telefoon wilde met SD kaart slot zodat ik mijn 30 GB muziek altijd bij me heb. Ik heb alleen prepaid omdat ik regelmatig naar het buitenland rijs dus een abonement werkt niet voor mij. Ik heb toen mijn telefoon besteld bij Cool Blue/ PDAshop.nl.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden geweest over de Lumia 735. De telefoon werkt beter en sneller als de Iphone 4. Het werken met de tegels vind ik zeer prettig en het disign vind ik zeer prettig. Kortom een zeer goed toestel tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

Echter een week geleden ging mijn audio poort kapot. Cool Blue klanten service op de hoogten gesteld, telefoon bij windows/ nokia voor reparatie aangemeld, en opgestuurd. Opsturen voor reparatie is zeer makkelijk, en ik kreeg mijn telefoon in 9 dagen terug.

Helaas blijkt nu dat de reparaties niet hebben geholpen (niet zijn uitgvoerd?). Ik ga wederom de klantenservice inschaken. Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de jack plug? Of heb ik toevallig een slecht toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb mijn Lumia 735 nu precies een maand. Het is een fijne telefoon met een mooi scherm en hij voelt goed aan. Eigenlijk alle apps die ik gebruik/wil gebruiken zijn gewoon beschikbaar, of er zijn goede alternatieven voor, dus tot zover geen problemen. Heb ook geen problemen gehad zoals plotseling rebooten (zoals ik met m'n vorige budget-Samsung wel had). Ontvangst is goed, gesprekskwaliteit prima, en de batterijduur (2,5 dag met 2 Exchange accounts op push en licht gebruik) is ook niet slecht.

Enige waar ik in mijn enthousiasme overheen gekeken heb is de grootte van het toestel. Ik ben altijd kleine toestellen gewend geweest (iPhone, Samsung met 3,5" scherm e.d.) en dan is de 4,7 inch van de Lumia best groot).

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 14-02-2015 23:40 . Reden: v&a link verwijderd - niet meer relevant :) ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Weet iemand hoe je kunt uitloggen (en later weer inloggen) van de Office app op de telefoon? Om het toestel van mijn vriendin te testen, heb ik ingelogd met mijn gegevens, en daarmee toegang tot al mijn bestanden gekregen. Nu wil zij haar eigen Office 365 account koppelen maar we krijgen mijn account er niet uit.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:17
BvK P4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:44:
Weet iemand hoe je kunt uitloggen (en later weer inloggen) van de Office app op de telefoon? Om het toestel van mijn vriendin te testen, heb ik ingelogd met mijn gegevens, en daarmee toegang tot al mijn bestanden gekregen. Nu wil zij haar eigen Office 365 account koppelen maar we krijgen mijn account er niet uit.
Als je jou account als primair account hebt ingesteld is dat volgens mij alleen mogelijk middels een hard reset.. oftewel terug naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Sonny7 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Als je jou account als primair account hebt ingesteld is dat volgens mij alleen mogelijk middels een hard reset.. oftewel terug naar fabrieksinstellingen.
Haar account is ingesteld bij het voor het eerst opstarten en installeren van de telefoon. Bij het opstarten van de Office app werd gevraagd om inloggegevens. Daar heb ik mijn gegevens ingevuld, ervan uitgaande dat ik makkelijk weer uit kon loggen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
BvK P4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:05:
[...]

Haar account is ingesteld bij het voor het eerst opstarten en installeren van de telefoon. Bij het opstarten van de Office app werd gevraagd om inloggegevens. Daar heb ik mijn gegevens ingevuld, ervan uitgaande dat ik makkelijk maar uit kon loggen.. :)
Ahaw op die fiets! Wellicht werkt het volgende:

Instellingen --> toepassingen --> Office -->Office opnieuw instellen

Een andere suggestie is om in de office app één van de ingestelde locaties lang ingedrukt hou, de optie 'koppeling verwijderen' krijg.
Wellicht helpt dit?

Het is maar een suggestie, ik heb geen idee of dit werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Sonny7 op 09-02-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Sonny7 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:09:
[...]

Ahaw op die fiets! Wellicht werkt het volgende:

Instellingen --> toepassingen --> Office -->Office opnieuw instellen

Een andere suggestie is om in de office app één van de ingestelde locaties lang ingedrukt hou, de optie 'koppeling verwijderen' krijg.
Wellicht helpt dit?

Het is maar een suggestie, ik heb geen idee of dit werkt.
De eerste methode was de oplossing, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hjs schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 06:52:
Ik ben ook blij met mn S-line cover.
Maar wel op ebay besteld mbv paypal.
Ook eentje gevonden, een Amzer en toch maar ff een paypal accountje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorstander
  • Laatst online: 22-04 09:51
The_Scarabial schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:19:
[...]

Ook eentje gevonden, een Amzer en toch maar ff een paypal accountje :>
Ik heb ook een soft cover gekocht om dezelfde reden die jij beschreef. Het is een Krusell cover, die ik heb besteld via Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voorstander schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:22:
[...]

Ik heb ook een soft cover gekocht om dezelfde reden die jij beschreef. Het is een Krusell cover, die ik heb besteld via Coolblue.
deze : http://www.pdashop.be/pro...J2kva6V18MCFQIYwwod8hgAYQ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorstander
Ja, dat issum.

Iets anders. Ik heb mijn 735 nu ruim twee maanden en ik ben erg tevreden. Er lijkt echter een kleine storing in mijn telefoon te zitten.
Om de zoveel tijd (niet echt regelmatig maar af en toe), 'zoomt het scherm in' in het startscherm/ lockscreen. De cijfertoetsen om de telefoon te ontgrendelen zijn dan echt enorm groot en het scherm is dan te klein om het gehele lockscreen weer te geven (sorry dat ik het zo'niet-technisch omschrijf). Als ik de telefoon opnieuw opstart, is het probleem weer verholpen maar een tijdje later (na een aantal laadbeurten) kan het vervolgens weer gebeuren.

Heeft iemand anders ervaring met dit probleem en vooral met een mogelijke oplossing?

[ Voor 97% gewijzigd door Voorstander op 10-02-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Dat is een setting ergens, waarmee je door met 2 vingers te tappen inzoomt (en ook weer uitzoomt).
Probeer maar eens...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Klopt , dit is terug te vinden binnen toegankelijkheid via het hoofdmenu. Had er zelf ook best vaak last van en heeft mij ook enige tijd gekost om erachter te komen dat het hier aan lag. Dacht altijd dat het een bug was xD

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorstander
EgMaf schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:32:
Dat is een setting ergens, waarmee je door met 2 vingers te tappen inzoomt (en ook weer uitzoomt).
Probeer maar eens...!
Inderdaad, opgelost! :)

Het is de 'screen magnifier' onder de 'ease of access' in 'settings'.

[ Voor 12% gewijzigd door Voorstander op 10-02-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

die staat hier aan, nog nooit last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Na 5 jaar iPhones gehad te hebben, eerst een 3GS en daarna een 4S, was na exact 3 jaar het moment gekomen om weer eens een nieuw toestel aan te schaffen. Gezien de prijsverhoging die Apple heeft doorgevoerd bij de introductie van de iPhone 6 / 6 Plus heb ik besloten om me heen te kijken. Omdat Android geen optie was en mijn vriendin sinds anderhalf jaar een Lumia 920 heeft waar ze erg tevreden mee is, heb ik mezelf een Lumia 735 aangeschaft.

Mooie combo van features en prijs. LTE, ongeveer evenveel ppi'tjes als mijn iPhone, lekker vlot en onder de 5 inch. En dat voor 182 euro, al was dat wel met personeelskorting van mijn vriendin.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romke schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:26:
Mooie combo van features en prijs. LTE, ongeveer evenveel ppi'tjes als mijn iPhone, lekker vlot en onder de 5 inch. En dat voor 182 euro, al was dat wel met personeelskorting van mijn vriendin.
Al zou maar de helft van de consumenten weten wat wij weten, dan zou het storm lopen met de verkopen van de Lumia 730/735. Gelukkig weten wij het wel en doen wij er ons voordeel er mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 22:28
heeft iemand van jullie ook last gehad van een spontaan barstje in het scherm?
ik heb sinds vanavond rechts boven de knopjes van het volume een halfrond barstje van ongeveer een halve cm in het glas. De telefoon heeft verder geen enkele beschadiging of krasje en hij is ook niet gevallen....

iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape7
Nee, helemaal niks, enkel wat lichte krasjes, te hard op de volumeknopjes geduwd mss? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorstander
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 01:07:

Al zou maar de helft van de consumenten weten wat wij weten, dan zou het storm lopen met de verkopen van de Lumia 730/735. Gelukkig weten wij het wel en doen wij er ons voordeel er mee :*)
Volgens mij weten steeds meer mensen ervan: er lijken leveringsproblemen te zijn. In de prijswatch is er geen winkel meer in de top 10 die de telefoon binnen 24 uur kan leveren... Go WP! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09-2019
hjs schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:02:
Geen reboot isseus hier.
Zie wel af en toe een soort flits over het scherm gaan. (ff helderheid max)

Vriend had wifi problemen op het werk, verloor verbinding, dat was opgelost door wifi-sense ed uit te zetten.
Hoe doe je dat? Ik heb een 735 en die wifi heeft soms kuren: 's middags ga ik buiten eten, en als ik dan na de lunch terug kom vindt de telefoon de wifi niet meer. Vindt geen enkel wifi netwerk en ik moet de telefoon herstarten om het op te lossen.

Zijn er al goeie hoesjes uit voor de 735? Is daar al een topic over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Instellingen > wifi > wifi inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21
Iemand enig idee hoe ik een beetje goedkoop aan een 730 kan komen en niet een week hoef te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:02

B64

Al op amazon.fr gekeken? En anders zie ik op z'n minst één webshop in de PW die ze gewoon op voorraad zegt te hebben, dus is zie het probleem niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

Sinds een week heb ik een 735 en ik ben erg tevreden. Toch een paar vragen. Als ik de telefoon uit standby haal, zie ik eerst een seconde of 2 "resuming" staan, met wat bewegende puntjes ervoor en erna. Als ik hem op standby zet en gelijk er weer uithaal is dat niet zo.

Is dit normaal?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
P_Tingen schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:08:
Sinds een week heb ik een 735 en ik ben erg tevreden. Toch een paar vragen. Als ik de telefoon uit standby haal, zie ik eerst een seconde of 2 "resuming" staan, met wat bewegende puntjes ervoor en erna. Als ik hem op standby zet en gelijk er weer uithaal is dat niet zo.

Is dit normaal?
Wellicht dat je hier last van hebt? Ik had hetzelfde probleem op mijn 730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

dreester schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:39:
[...]

Wellicht dat je hier last van hebt? Ik had hetzelfde probleem op mijn 730.
Misschien van een soortgelijk probleem; ik heb nml net tetra lockscreen eraf gegooid. De grap is dat ik het nu met live lock screen heb opgelost; die heb ik geïnstalleerd en het probleem is weg. Even op letten wat er gebeurt als ik die weer uninstall. Tetra Lockscreen is ook van Rudy Huyn trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ik vraag me af hoe de nieuwe 640 (en vooral de 640XL) zich verhoudt tot de 730. Tot nu toe was dat het topmodel v.w.b. dual-SIM WPs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
Nog even over die hoesjes: ik wil een hoesje kopen voor mijn Lumia 735 omdat de standaard hoesje nogal glad is (is al een keer uit mijn handen geglipt en gevallen, gelukkig viel hij op de achterhand en is er enkel een heel klein bultje in het hoekje van de case te zien, maar het scherm en de rest is nog heel).

Ik vond deze case: http://be.mobilefun.com/5...5-gel-case-rook-zwart.htm

Zou dat een goed hoesje zijn? Ik ken mobilefun niet, is die shop te vertrouwen?

Op bol.com vond ik deze: http://www.bol.com/nl/p/n...umia-930/9200000032756160 (is we duurder dan die flexshield)

Zo'n hoesje met een flap (wallet case zoals bijv. deze http://www.bol.com/nl/p/q...t-stand/9200000035431662/) zou ik niet kopen, lijkt mij wat onhandig.

Heeft er hier iemand al zo'n hoesje voor Lumia 735?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kefke schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:04:
Heeft er hier iemand al zo'n hoesje voor Lumia 735?
Ik gebruik zoiets
goede grip en klein opstaand randje zodat hij niet op het scherm rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
Kijk anders eens op Ebay, http://www.ebay.nl/sch/i....kw=Lumia+735+case&_sop=15

[ Voor 5% gewijzigd door My-life op 03-03-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb bij de Action een S3-hoesje gekocht, past precies. Het is een kunststof zakje waar hij zo inglijdt (zoiets als dit). Voor € 1,59 kun je je haast geen buil vallen. Ik had hem eerst maar uit nood gekocht maar hij bevalt me eigenlijk wel goed. Ik weet eigenlijk niet of ik nog wel weer een ander koop :)

[ Voor 26% gewijzigd door P_Tingen op 03-03-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hjs schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:25:
[...]

Ik gebruik zoiets
goede grip en klein opstaand randje zodat hij niet op het scherm rust.
Ik heb via ebay een Amzer hoesje gekocht, bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Ik heb deze een tijd gebruikt:

http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00

Prima hoesje, maar ik vond hem echter te dik. Telefoon paste niet in mijn broekzak en zat er daardoor steeds mee in mijn hand. Ik heb daarom dit weekend deze gekocht:

http://www.smartphonehoes...-nokia-lumia-730-735.html

Heb hem sinds dinsdag en qua grootte vind ik dit een stuk beter. Het scherm is nu minder beschermd, maar de telefoon past weer makkelijk in mijn broekzak, licht lekkerder in de hand (naast praktischer beethouden is het hoesje stroever) en je ziet tenminste dat mijn telefoon wit is (heb niet voor niks een witte gekocht :P).

Ik heb trouwens ook nog deze (http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00) maar heb die nooit gebruikt. Had die gelijk met die ander gekocht omdat ik niet wist wat ik prettiger zou vinden, maar ik vind langs de lange rand openen prettiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Zartok op 05-03-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Zartok schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:02:
Ik heb daarom dit weekend deze gekocht:

...
Ik heb trouwens ook nog deze (http://www.smartphonehoes...-nokia-lumia-730-735.html) maar heb die nooit gebruikt.
Oeps, 2x dezelfde link. Welke heb je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
P_Tingen schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:11:
[...]

Oeps, 2x dezelfde link. Welke heb je nou?
Aangepast ;), laatste moest deze zijn: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00

[ Voor 24% gewijzigd door Zartok op 05-03-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ben gaan minderen met koffie en dat wreekt zich nu. Ik zie drie links in je post maar uiteindelijk maar 2 verschillende hoesjes, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zartok schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:02:
Ik heb deze een tijd gebruikt:

http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00

Prima hoesje, maar ik vond hem echter te dik. Telefoon paste niet in mijn broekzak en zat er daardoor steeds mee in mijn hand. Ik heb daarom dit weekend deze gekocht:

Heb hem sinds dinsdag en qua grootte vind ik dit een stuk beter. Het scherm is nu minder beschermd, maar de telefoon past weer makkelijk in mijn broekzak, licht lekkerder in de hand (naast praktischer beethouden is het hoesje stroever) en je ziet tenminste dat mijn telefoon wit is (heb niet voor niks een witte gekocht :P).

Ik heb trouwens ook nog deze (http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00) maar heb die nooit gebruikt. Had die gelijk met die ander gekocht omdat ik niet wist wat ik prettiger zou vinden, maar ik vind langs de lange rand openen prettiger.
Je hoesje lijkt wat op die van mij voor de L830.
http://www.amazon.com/dp/..._385040_127745480_TE_item
Was ook de 3de, het is een keeper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zet de preview uit en check op updates en zowaar is er één.
Heb nr alleen ff niet onthouden ;)

Heb nu 8.10.14234.375 dus, blijbkaar de uiteindelijke Denim update.
Dacht eigenlijk dat ik die al had :D
(Dat nr staat ook hier bij de Franse 735)

[ Voor 63% gewijzigd door hjs op 06-03-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 01:07:
[...]

Nou, hier nog zo'n consument die de stap heeft genomen en een 730 bij amazon heeft besteld :) Eens kijken of ik er wat mee kan en of het wat is voor mijn stiefvader. Was android een beetje zat en windows trok me steeds meer. En nog geen 200 euro voor een dergelijk toestel vind ik een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik krijg opeens de melding dat ik mijn telefoon opnieuw moet opstarten want er is een update voor "Motion Data"

In de instellingen staat nu onderaan die optie "motion data" erbij. Geen idee of deze er al eerder stond trouwens. Maar... Wat kan ik er nu daadwerkelijk mee?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Uw telefoon verzamelt gegevens over hoe u beweegt en stelt deze voor de geinstalleerde gegevens beschikbaar
Vage vertalling.
Maar als je het uitzet, zal dan miCoach/Runtastic/etc niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Volgens mij heb je nu meer keuzes: je kan kiezen om het helemaal uit te zetten en dan worden bv je stappen niet meer geteld of je kunt uitzetten dat je telefoon bijhoudt waar je bent. Op basis van hoe lang je op bepaalde plekken bent, probeert de telefoon te bepalen of je op je werk bent of thuis.

Ik heb nu het bijhouden van de locatie uitgezet, eens kijken of mijn stappen nog wel geteld worden (vind ik wel grappig). Ik gok inderdaad dat als je "locatie bijhouden" uitzet, apps als runtastic niet meer werken.

Check ook hier.

[ Voor 10% gewijzigd door P_Tingen op 10-03-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Prima toestel na enkele maanden gebruik. Echter één ding irriteert me ontzettend; het synchroniseren van de google agenda gaat verre van soepel. Soms doet hij het wel, maar meestal niet. Google account verwijderd, opnieuw ingesteld, het werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:59:
Ik krijg opeens de melding dat ik mijn telefoon opnieuw moet opstarten want er is een update voor "Motion Data"

In de instellingen staat nu onderaan die optie "motion data" erbij. Geen idee of deze er al eerder stond trouwens. Maar... Wat kan ik er nu daadwerkelijk mee?
Bij mijn telefoon heeft staat er nu ook plots 'bewegingsgegevens' bij de instellingen. Vroeger kon ik dat volledig uitzetten, maar nu blijkbaar niet meer (enkel bezochte plaatsen kan ik nog wel uitzetten). Ik gebruik dat niet. Hoe kan ik dat volledig uitzetten (mijn telefoon moet mijn stappen niet bijhouden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:55
Kefke schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Bij mijn telefoon heeft staat er nu ook plots 'bewegingsgegevens' bij de instellingen. Vroeger kon ik dat volledig uitzetten, maar nu blijkbaar niet meer (enkel bezochte plaatsen kan ik nog wel uitzetten). Ik gebruik dat niet. Hoe kan ik dat volledig uitzetten (mijn telefoon moet mijn stappen niet bijhouden)?
Kun je de app niet gewoon verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is geen app. Het zit echt in het OS, en is bereikbaar via de instellingen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:35:
Het is geen app. Het zit echt in het OS, en is bereikbaar via de instellingen.
Ik zag het staan in mijn downloadlijst maar heb het gewoon geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In mijn downloadhistorie staat het anders niet vermeld.

Ik denk dat het bij jouw telefoon na een herstart dan ook gewoon verschijnt. Al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:42:
In mijn downloadhistorie staat het anders niet vermeld.

Ik denk dat het bij jouw telefoon na een herstart dan ook gewoon verschijnt. Al eens geprobeerd?
Ja, en het staat er niet bij. Hij is helemaal up to date.

Enkele andere dingen wel staan wel in de downloadlijst, zoals extra's & info en Shazam.
Als ik die wil downloaden krijg ik foutmelding 8004884b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
harde_cynist schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:31:
[...]

Kun je de app niet gewoon verwijderen?
Is geen app maar deel van het os. Stond al op mijn telefoon, maar voor de update was er een optie om dat volledig uit te zetten (stond ook uit) en nu is die optie er niet meer.

Bij mij kwam die update er vanzelf op na een herstart.

[ Voor 7% gewijzigd door Kefke op 10-03-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb nu zo'n twee weken een Lumia 735. Prima telefoon, meer dan prima zelfs, maar waar ik me over verbaas is het datagebruik. Bij Data Sense zie ik bij Usage staan dat ik in twee weken tijd 63MB aan data heb verstuurd. Daarvan is 38MB in de groep "Restore Data". Op internet vind ik zo links en rechts wel wat posts hierover.

Ik maak me wel wat zorgen over het datagebruik. Ik heb een abo van 200MB en dit gaat wel rap zo. Ik heb internet eigenlijk alleen voor whatsapp dus ik zit er niet op te wachten om flink buiten bundel te gaan vanwege backups of zo. Ik heb al een heel aantal dingen gedaan, zo heb ik praktisch alle apps verboden op de achtergrond te draaien, worden foto's alleen via wifi geupload.

Wat is precies die "Restore Data" en hoe kan ik het temmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit nu een dag met de 730 te spelen en ben er zeer over te spreken. Voornaamste dingen waar ik tot op heden tegenaan loop:

- Foutcode: 80860010 wanneer ik apps wil installeren. Gisteren ging dit nog probleemloos? Terug naar fabrieksinstellingen gegaan. Voor nu weer opgelost. Oplossingen via google hielpen niet.
- Onder instellingen is het echt een complete chaos?? Niks is geordend op alfabet of functie en Hoofdletters en normale letters wisselen elkaar af.
- Google agenda wordt niet zichtbaar in de Agenda app. Synchronisatie staat aan en email werkt prima, maar al mijn afspraken worden niet zichtbaar. Opgelost, sync instelling bij google zelf.
- Telkens wanneer een app geüpdatet is, gaat de telefoon naar het homescreen (onderaan). Ook wanneer je op dat moment een bericht aan 't typen bent o.i.d. Zeer irritant met tig apps die in het begin aan 't updaten zijn.

En verder
- Geen DS Cloud. Alle andere Synology apps zijn er wel. Op zich geen ramp (kan prima zonder).
- Geen andere browser kunnen kiezen. IE werkt prima, maar op mijn laptop gebruik ik Chrome en synchroniseren lukt op deze manier niet. Dat vind ik wel vervelend, maar ik was hier al van op de hoogte. Hopelijk met Windows 10 dat hier verandering in komt.
- De cpu/gpu schiet gewoon wat te kort in gamen. Minion rush is prima speelbaar, maar je ziet het beeld gewoon soms even haperen.

Maar om toch op een positieve noot te eindigen.
+ Het scherm is echt perfect. Werkelijk prachtig. Full HD had gemogen, maar 720p is niet storend.
+ De overall ervaring is echt super. Alles draait vlot en dat de camera traag start (tweakers review) vind ik onzin. 2 of 3 seconden en je kunt foto's schieten.

[ Voor 17% gewijzigd door Freakster86 op 11-03-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:02:- Onder instellingen is het echt een complete chaos?? Niks is geordend op alfabet of functie en Hoofdletters en normale letters wisselen elkaar af.

En verder
- Geen DS Cloud. Alle andere Synology apps zijn er wel. Op zich geen ramp (kan prima zonder).
Voor het ordenen van de instellingen moeten we tot Windows 10 wachten ben ik bang. Wat betreft apps mis ik op dit moment alleen een Logitech (Remote) app :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Ward85 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Voor het ordenen van de instellingen moeten we tot Windows 10 wachten ben ik bang. Wat betreft apps mis ik op dit moment alleen een Logitech (Remote) app :( .
In WP8.1 Update 2 is het instellingen menu geordend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 735 een week nu en zeer tevreden. Kan alleen iets niet terugvinden: als ik mail ontvangen heb en daarna met de laptop mijn mail binnenhaal, zijn die mails op mijn telefoon verdwenen. Weet iemand wat ik moet doen om die mail op de laptop en 735 te houden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, nog een vraagje, is er een app die het batterijpercentage naast het batterijicoontje rechtsbovenaan het scherm aangeeft? Dus geen (live)tile of in lockscreen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:32:
Heb de 735 een week nu en zeer tevreden. Kan alleen iets niet terugvinden: als ik mail ontvangen heb en daarna met de laptop mijn mail binnenhaal, zijn die mails op mijn telefoon verdwenen. Weet iemand wat ik moet doen om die mail op de laptop en 735 te houden??
Ik weet dat er in mailprogramma's op de pc een optie zit (hoe en waar weet ik niet en ik kan het niet opzoeken) om al dan niet de mail op de server te wissen als je de mail op je pc hebt opgehaald. Als je dit uitschakelt blijft de mail op de server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor reactie Paulus73,

Punt is dat de mail niet (altijd)op de server moet blijven staan, anders loopt ie vol. Wat jij zegt kloptwel alleen moet ik in WPH een instellling hebben die de mail op de server laat staan, het gaat dus niet om een instelling op de pc... Bij iOs kan dit wel, dan haal je mail met je iPhone/iPad van de server binnen, maar blijft die staan en los daarvan haal je met de pc de mail van de server af..

Iemand nog ideen/suggesties??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:16:
Dank voor reactie Paulus73,

Punt is dat de mail niet (altijd)op de server moet blijven staan, anders loopt ie vol. Wat jij zegt kloptwel alleen moet ik in WPH een instellling hebben die de mail op de server laat staan, het gaat dus niet om een instelling op de pc... Bij iOs kan dit wel, dan haal je mail met je iPhone/iPad van de server binnen, maar blijft die staan en los daarvan haal je met de pc de mail van de server af..

Iemand nog ideen/suggesties??
Welke mailservice gebruik je dan? Ik gebruik gmail met de standaard mail app van WP en daarbij blijft mail gewoon op de server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een ziggo-account op een w8.1 laptop en als mailprogramma windows live. Mijn iPhone haalde mail (kopie) van de server, maar als ik op mijn laptop mijn mail binnenhaal komt er geen mail meer binnen op de iPhone. Dus het gaat erom dat mijn lumia 735 mail(kopie) binnenhaalt maar het ook op de server laat staan, die instelling kan ik niet vinden op mijn lumia.... Als ik mijn laptop uit heb staan haalt de lumia de mail op, als ik dan de laptop aanzet verdwwijnt de mail van de lumia....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Je zult dan een "dom" mail protocol moeten instellen op de Lumia, net zoals je waarschijnlijk op de iPhone hebt. POP3/SMTP in plaats van IMAP of Echange/ActiveSync. Het risico daarvan is weer dat de foon volloopt, plus dat het gewoon meestal niet handig is.

Email servers lopen tegenwoordig toch niet meer vol? al geef ik geen garantie in het geval van Ziggo. Probeer eens een outlook.com account uit...
Als je normale, moderne protocollen gebruikt, heb je op elk device dezelfde mails, in dezelfde mappen, en zowel ontvangen en verzonden emails, ongeacht op welk device het is ontvangen of verzonden.
Overtollige mail kun je dan op een willekeurig device weggooien (dan verdwijnt het overal, ook op de server) of archiveren (dan Blijft het alleen op je PC) om te voorkomen dat je mailserver volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarrood
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 23:00
[modus dilemma aan]
3 Lumia's met maximaal +- € 60,- prijsverschil; Lumia 640 (4g), Lumia 735, Lumia 830
welke wordt de opvolger van mijn Lumia 800?
tussen +- € 190,- en € 250,- zijn ze op dit moment alle 3 te koop (te bestellen), dat maakt voor mij de keuze zo lastig. Er zijn veel overeenkomsten tussen de 3 modellen (oa snapdragon 400 proc, allen 4G).
Ik doe geen spelletjes op mijn telefoon, geen twitter/facebook/selfies ed, accuduur vind ik van belang, levensduur vind ik erg belangrijk (doe nu 'al' ruim 2,5 jaar met mijn L800), goede foto's is een plus, moet prettig in één hand liggen en te gebruiken zijn, 5ghz wifi is een plus ivm het wonen in 'de grote stad' vol met wifi.
Hieronder een opsomming die ik zo even kan bedenken/vinden die voor mij invloed zouden kunnen hebben op mijn keuze.
640:
+glance
+lage prijs
+nieuwer model
+accuduur langst van de 3
-model minst aantrekkelijk
-geen 5ghz wifi
735:
+mooi model (lijkt ook op Lumia 800)
+kleinste van de 3 (heb niet zulke grote handen)
+lichtste van de 3
+draadloos opladen (maar ik ga er toch geen draadloze oplader los bij bestellen, dus geen voordeel voor mij)
-geen glance
-geen 5ghz wifi
830:
+beste camera vd 3
+glance
+16gb intern geheugen (maar is bij andere 2 modellen met micro sd kaartje ook gemakkelijk te vergroten)
+wifi ook 5ghz
+minst 'loze ruimte' rondom scherm
-duurste van de 3

het liefste zou ik ze alle 3 tegelijk willen uitproberen, in mijn handen willen hebben om het verschil in grootte/gewicht en verhoudingen te kunnen voelen, maar ja waar?

Iemand nog aanvullingen of een argument wat mij over de streep zou kunnen duwen/trekken?
Heb hier in Den Haag nog geen winkel gevonden waar ik de L735 kan uitproberen/vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja..., in de MediaMarkt hangen nogal veel toestellen om uit te proberen, maar de 640 is waarschijnlijk nog te nieuw en de 735 heb ik zelf ook nog nooit in 't 'echt' gezien... Zover ik weet, ontbreekt bij de 735 echter wel een fysieke cameraknop (alleen on-screen), dus wanneer je daaraan hecht, zou je voor de 830 moeten gaan. Bij zo'n gering prijsverschil zou ik dat persoonlijk sowieso doen :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste