Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ernstige twijfel om het misschien te gaan doen, het is geen geld en dan heeft mijn ma gelijk een mooie vervanger voor haar 520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 22:28
Voor de liefhebbers,
nog 3 uur de zwarte versie van de lumia 735 voor 169 euro bij Amazon.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druid_Elf
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
Heb nu enkele dagen de 735 en moet zeggen, een super snel toestel.
OS is vlot en overzichtelijk.
Sommige instellingen zijn wel even zoeken (PIN code wijzigen bijvoorbeeld)
Komende van android is het in het begin wel even wennen.

Nog een klein vraagje: Op android kon ik led notificatie aanzetten voor sms, kan dit ook op windows phone ? Momenteel zie ik enkel de mogelijkheid om een geluidsnotificatie toe te kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druid_Elf schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:47:
Nog een klein vraagje: Op android kon ik led notificatie aanzetten voor sms, kan dit ook op windows phone ? Momenteel zie ik enkel de mogelijkheid om een geluidsnotificatie toe te kennen
Helaas zit er geen notificatieled in het toestel. De duurdere toestellen hebben een schermfunctie genaamd Glance, maar die is op de 735 niet beschikbaar Dan maar scherm zijn op trillingen en geluidjes.
Kom zelf trouwens van een Huawei Ascend P6 met Kit Kat en dit is zoveel stabieler. Ik ga niet meer terug naar Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Druid_Elf schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:47:

Sommige instellingen zijn wel even zoeken (PIN code wijzigen bijvoorbeeld)
Komende van android is het in het begin wel even wennen.

Er is geen Led-notificatie op de 735. Het Nokia/MS alternatief is Glance, maar dat zit niet op onze telefoon.

Waar heb je trouwens het wijzigen van de PIN-code gevonden, ik weet het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druid_Elf
  • Laatst online: 21-08-2020
Voor pincode te wijzigen van SIM:
1. Ga naar menu telefoon
2. Druk daar op de 3 puntjes en kies instellingen
3. Bijna helemaal beneden heb je een optie: "simpincode wijzigen"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Dank. En ik maar kijken bij: Instellingen, Mobiel netwerk en SIM. Ik snap ook niet waarom, dit is veel logischer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Is er een mogelijkheid om in te stellen welke bluetooth services je wilt gebruiken als je met een apparaat koppelt? Ik wil eigenlijk alleen mijn telefoon/spraak koppelen met de carkit en niet mijn apps/media/streams, want dit lijkt niet ondersteunt. Ik kan prima bellen via de carkit maar navigatie aanwijzingen komen niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In principe is dat een optie op de carkit, bij de mijne kan ik separaat kiezen tussen telefoon en audio of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Mm, helaas is dat bij mij niet het geval, ik kan op de carkit alleen bluetooth aan/uit aangeven. Zit deze instelling niet op de Lumia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menig carkit waar je voice+audio BT niet in kan stellen, kun je het forceren.
Door eerst iets van muziek of stemgestuurde navigatie te starten en daarna via BT te koppelen.

Hoef je maar 1 keer te doen en dan zal de carkit voortaan voice+audio BT koppelen als je geluid over de speakers wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
Op amazon.de is de Lumia 730 te koop voor €174 (€199-€25) korting. Scheelt toch net weer wat met hier. Heb hem net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:34:
Menig carkit waar je voice+audio BT niet in kan stellen, kun je het forceren.
Door eerst iets van muziek of stemgestuurde navigatie te starten en daarna via BT te koppelen.

Hoef je maar 1 keer te doen en dan zal de carkit voortaan voice+audio BT koppelen als je geluid over de speakers wil hebben.
Bedankt voor de tip, ik heb het zojuist geprobeerd, maar dit werkt niet in combinatie met mijn Ford carkit. Als ik muziek afspeel zonder bluetooth connectie en vervolgens connectie maak stopt de audio op mijn telefoon, alleen er gebeurt niets met de carkit. Als de bluetooth verbinding verbroken wordt komt de audio weer uit mijn telefoon.

Het zou ook nog kunnen dat het aan mijn media/apps volume ligt, vanmorgen kwam er ineens wel geluid uit mijn telefoon terwijl de carkit aangesloten was, maar vanmiddag weer niet. Ik heb het nog niet verder kunnen testen, daar was het te druk voor op de weg.

Update: het lijkt niet aan de volume instellingen te liggen, zojuist stonden zowel bluetooth volume als media/apps volume volledig open maar kreeg ik geen meldingen door. Omdat de carkit connectie tot stand was gekomen voordat ik de app opende, heb ik de bluetooth verbinding verbroken, de volumes gecontroleerd in de app en vervolgens de bluetooth connectie opnieuw tot stand gebracht. Helaas kreeg ik daarna nog steeds geen meldingen door. Mijn volgende stap wordt met de dealer checken of er een update voor de carkit is, maar Lumia/Windows Phone tips blijven welkom.

[ Voor 22% gewijzigd door nbch op 04-12-2014 09:14 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zojuist de Lumia 735 besteld op Amazon.fr. Pas volgende week leverbaar, maar dat vindt mijn vrouw niet zo erg. Voor haar de opvolger voor de iPhone 4s. Is niet zo gek op Android, en ik vind Windows Phone ook weleens leuk om mee te spelen :)

Overigens wisselende prijzen steeds wat per kleur. Ik heb de witte versie nu voor 188 €, maar dat kan morgen weer 200 € zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Waarom ondersteund dit model eigenlijk geen glance terwijl het wel een OLED scherm heeft?
Raar toch.. en waarom is de draadloos laden autohouder van Nokia toch zo ontzettend duur (€70) terwijl het zo inflexibel is als maar kan, je kan m alleen bovenop je dashboard plaatsen. Erg balen want in de auto is draadloos laden juist ideaal. Maar op het dashboard staat de telefoon veel te ver. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Waarom ondersteund dit model eigenlijk geen glance terwijl het wel een OLED scherm heeft?
Voor Glance is een scherm met een kleine hoeveelheid ingebouwd RAM nodig, dat heeft de 730/735 niet.
Op amazon.de is de Lumia 730 te koop voor €174 (€199-€25) korting.
Ik zie die korting niet, was dat een (heel) tijdelijke actie?

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 06-12-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Kan je Living Images ook op je PC bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 20:57
Dreamvoid schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 09:59:
[...]

Voor Glance is een scherm met een kleine hoeveelheid ingebouwd RAM nodig, dat heeft de 730/735 niet.
Ik heb ook een 735. Dit is mijn eerste Lumia, zodoende heb ik geen ervaring met glance. Waar wordt er door Nokia gespecificeerd dat er speciaal RAM nodig is om glance mogelijk te maken? Dit zie ik namelijk steeds gekopieerd worden maar kan zo gauw geen bron vinden. Persoonlijk heb ik het idee dat dit een flauwekulverhaal is.
Met dubbeltikken op het scherm kun je de 735 laten ontwaken. Zou het dan niet mogelijk zijn om ook glance te activeren? Nogmaals, omdat ik geen persoonlijke ervaring heb met glance, ben ik toch benieuwd wat er zo speciaal aan is.
Veel fabrikanten (op wat voor gebied dan ook) reserveren speciale functies voor hun duurdere modellen. Dat zou zomaar kunnen gelden voor glance. Door vaag te doen over RAM wordt een 'plausibel' excuus gegeven voor het ontbreken op de goedkopere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Ach er wordt ook zo vaak geroepen dat een toestel glance zou moeten ondersteunen omdat het een (AM)OLED scherm heeft. Dat is ook niet een vereiste, want de Lumia 920 heeft een LCD scherm. Ik betwijfel ook of het speciaal RAM heeft voor Glance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik denk niet dat het een excuus is, het zal zeker met de specificaties van het display te maken hebben. Mijn "goedkope" Lumia 620 heeft wel Glance, mijn "dure" Lumia 930 niet. Ik denk niet dat men bij de 73x bewust Glance weg heeft gelaten om klanten naar de 830 te jagen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
BertX schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:46:
Door vaag te doen over RAM wordt een 'plausibel' excuus gegeven voor het ontbreken op de goedkopere modellen.
Het is geen vaag verhaal, er is vrij gedetailleerd over gepubliceerd op de diverse Nokia forums/websites. De techniek achter Glance is dat in het scherm een kleine hoeveelheid framebuffer geheugen ingebouwd zit, waardoor de rest van de telefoon niet uit standby hoeft om de laatste schermupdate te laten zien. Deze Glance-capable schermen worden niet door alle toeleveranciers van Nokia gebouwd, en dus hebben niet alle modellen Glance, hoe graag Nokia dat ook zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
Dreamvoid schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 09:59:
[...]

Ik zie die korting niet, was dat een (heel) tijdelijke actie?
Stond erbij toen ik een 730 aanklikte. Zie het nu ook niet meer staan, toen stond erbij dat de actie t/m december zou gelden. De korting werd verrekend vlak voordat ik ging afrekenen.

[ Voor 16% gewijzigd door bajaking op 08-12-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 17:39
(jarig!)
Nog een drie kwartier ofzo bij de Duitse Amazon: de 730 (grijs) voor iets meer dan E200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat is het bij mijn weten al heel lang,
minimaal en week geleden ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 13:22

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bramseltje schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:11:
Nog een drie kwartier ofzo bij de Duitse Amazon: de 730 (grijs) voor iets meer dan E200.
Dat is helemaal geen bijzondere prijs...
De L735 groen staat op amazon trouwens voor 180 op dit moment.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:26:
[...]
Heb je misschien een linkje?

Edit: Amazon.fr

[ Voor 7% gewijzigd door jodeltje op 09-12-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e simkaart, met of zonder SD kaart, hij blijft random rebooten. Nokia 'care' zegt dat het toestel gewoon goed is, omdat ze het probleem niet kunnen reproduceren. Ze beweren dat ze het toestel minimaal 1 etmaal hebben getest en het niet is voorgekomen. Ze zijn op een maandag begonnen met de reparatie en om 10:30 hebben ze het alweer bij UPC aangemeld. Ik vind het knap dat ze zo snel 1 etmaal kunnen testen:)

Nu eindelijk een email gekregen van een supportcentre en heb een logboek gestuurd met de tijden dat hij reboot. Ben benieuwd of het iets oplevert.....

• jodeltje
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:26:
[...]

Dat is helemaal geen bijzondere prijs...
Mijn order is net geannuleerd vanuit de winkel, ik mag nu opnieuw bestellen voor 189 .. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een microSD van 32 gb in mijn 735 gestoken en bij het filmen opgemerkt dat dit gelimiteerd is tot slechts 31 minuten (1080p)? Edit: kwam blijkbaar door de microSD die grotere bestanden niet toestaat, werkt wel met 720p setting.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:08:
Ik heb een microSD van 32 gb in mijn 735 gestoken en bij het filmen opgemerkt dat dit gelimiteerd is tot slechts 31 minuten (1080p)? Edit: kwam blijkbaar door de microSD die grotere bestanden niet toestaat, werkt wel met 720p setting.
Zou te maken kunnen hebben met hoe de sd-kaart is geformateerd, misschien? Fat/exFAT/NTSF (waarbij, tenzij ik me heel erg vergis, exFAT vermoedelijk beste keus is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twam schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:15:
[...]

Zou te maken kunnen hebben met hoe de sd-kaart is geformateerd, misschien? Fat/exFAT/NTSF (waarbij, tenzij ik me heel erg vergis, exFAT vermoedelijk beste keus is)?
Ja inderdaad, maar tot mijn verbazing stopte hij de file zelfs vroeger met exFAT dan met Fat. Ik heb de kaart dan maar terug geformatteerd tot FAT en hij filmt net over een uur in 720 setting wat voor mij voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wel interessant, dit zou dus betekenen dat als je er voor kiest om je media (foto's / filmpjes) op SD kaart op te slaan je nooit grotere bestanden kan creëren dan +/- 4GB. Kan een WP8.1 apparaat ook het op NTFS filesystem lezen / schrijven? Anders ben ik benieuwd wat het filesystem is op het interne geheugen van deze apparaten.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred86
  • Laatst online: 02-09 04:39
Hallo mensen, net een Lumia 735 aangeschaft, prachtig scherm, mooier dan mijn oude 920.

Toch zit ik met het volgende: telkens als ik de camera opent of sluit hoor ik een soort "tik", alsof hij focust of zo. Is dit normaal?

Edit: Spelfout

[ Voor 4% gewijzigd door Wilfred86 op 21-12-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 01:41
Wilfred86 schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:35:
Hallo mensen, net een Lumia 735 aangeschaft, prachtig scherm, mooier dan mijn oude 920.

Toch zit ik met het volgende: telkens als ik de camera opent of sluit hoor ik een soort "tik", alsof hij focust of zo. Is dit normaal?

Edit: Spelfout
Ik denk dat dat de sluiter is die opengaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred86
  • Laatst online: 02-09 04:39
Ah ja zoiets dacht ik ook. Maar bij Lumia 520, 630 of 920 nooit gehad. Misschien specifiek voor dit cameramodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat geluidje is me ook al vaker opgevallen ja. Is in ieder geval normaal. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Hier ook pas een 735 en tevens ook mijn eerste windows mobieltje.
Het probleem dat ik heb is dat ik nergens kan vinden hoe ik een geluid kan hangen aan de sms jes die binnen komen.
Één geluid voor allemaal is ok voor mij. En voor inkomende telefoons lukt dit zonder probleem.
Maar ik vind deze optie nergens voor een sms te koppelen aan een geluid.
Wel vind ik de mogelijkheid om één enkel contact zijn persoonlijk geluid te geven voor sms ed...

Hopelijk kan iemand me hierin de weg wijzen want dit is toch wel erg vervelend.

Voor de rest ben ik best tevreden al is de 920 van mijn vader wel sneller lijkt me.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:55
Twido schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:37:
al is de 920 van mijn vader wel sneller lijkt me.
Waaruit blijkt dit? Alledaags gebruik of games?

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
koelkast schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:25:
Zojuist de Lumia 735 besteld op Amazon.fr. ...
Wat voor consequenties heeft het om een Lumia in het buitenland te kopen ?
- Taal ?
- Updates ?
- Apps ?
- ... ?

Edit: effe zoeken op "CV" 8)7
bundit schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:44:
Heb zojuist het toestel van een andere product code voorzien (een NL CV). Na de installatie was het roaming icoon verdwenen en is dataroaming niet meer noodzakelijk. Daarnaast was ook direct NL-Alert geconfigureerd, wat voorheen niet mogelijk was.

Ik verwacht toch dat dit ergens te maken heeft met de CV versie. Direct toen WP 8.1 werd vrijgegeven als DP heb ik deze geïnstalleerd op een ander toestel, toen was deze ook aan het roamen, totdat de CV versie was gereleased.

De installatie van de CV is maar een paar minuutjes werk, op XDA-Developers heb ik een stappenplan gevonden, weet echter niet of ik deze hier mag posten.
Toch afwijkingen zoals NL-alert ?

Edit.2: of toch niet ?
coenox schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:33:
... Lumia 635 van mijn dochter, gekocht in Frankrijk (Franse CV) en op Nederlands ingesteld: keurig Amber NL ontvangen met Vodafone.

[ Voor 71% gewijzigd door yalk57 op 25-12-2014 16:59 ]

• jodeltje
  • Niet online
yalk57 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:02:
[...]

Wat voor consequenties heeft het om een Lumia in het buitenland te kopen ?
- Taal ?
- Updates ?
- Apps ?
- ... ?
Amazon doet minder lief tegen consumenten bij garantie afhandeling, maar dat is bij Smartphones niet erg, je claimt gewoon garantie bij de fabrikant. Die komen hem vaak nog ophalen en terugbrengen ook.

Edit: Nee jou suggesties gaan allemaal gewoon goed.

[ Voor 5% gewijzigd door jodeltje op 25-12-2014 15:26 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
Niets eigenlijk. Taal is in te stellen, updates zijn dezelfde, apps zijn dezelfde. Het verzenden duurt een dag of twee langer, hooguit is het wat lastiger terugsturen met garantie.

En het loont behoorlijk. Amazon Duitsland voert bv de dualsim 730, die in het geheel niet in Nederland verkocht wordt. Amazon Frankrijk heeft zo nu en dan waanzinnige acties. Ik heb er bv net een Asus Fonepad 7 (de nieuwe, met quadcore Intel en dual sim) gekocht een voor bijna ongelofelijke 119 euro. Ook was er daar laatst een actie dat je een gratis (!) Lumia 530 kreeg bij aankoop van een (al behoorlijk goedkope) Lumia 735.

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 25-12-2014 15:28 ]

• jodeltje
  • Niet online
Dreamvoid schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:25:
Niets eigenlijk. Taal is in te stellen, updates zijn dezelfde, apps zijn dezelfde. Het verzenden duurt een dag of twee langer, hooguit is het wat lastiger terugsturen met garantie.

Het loont wel. Amazon Duitsland voert bv de dualsim 730, die in het geheel niet in Nederland verkocht wordt. Amazon Frankrijk heeft zo nu en dan waanzinnige acties. Ik heb er bv net een Asus Fonepad 7 (de nieuwe, met quadcore Intel en dual sim) gekocht voor bijna ongelofelijke 119 euro. Ook was er daar aatst de actie dat je een gratis (!) Lumia 530 krijgt bij aankoop van een (al behoorlijk goedkope) Lumia 735.
119 euro? Damn! Voor die prijs had ik hem ook een willen hebben ;P

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja de reden dat ik een tijdje terug dit topic startte was omdat ik zat te twijfelen tussen een Lumia 730 dualsim en de Fonepad 7. Ze hebben allebei hun eigen voor en nadelen, maar voor 119 euro viel er weinig meer te twijfelen.

• Jazco2nd
Lumia 735 heeft netjes alle instellingen van de oude tel overgenomen en ook de apps. Echter doordat je nu 3 rijen hebt op je homescreen en bij de oude tel 2, heb ik nu 2 en een leegte rechts. Dus moest het homescreen toch weer helemaal opnieuw opbouwen. Jammer dat je trouwens geen icons kan neerzetten die de helft innemen, het is of 2/3e of 1/3 of een micro icon.
Waarom blijft MS dit toch beperken?

Verder miste wel de gehele Whatsapp historie, net als op elk platform. Jammer dat die niet wordt gesynced :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:08

PeaceNlove

Deugleuter

Vandaag met mijn broertje de 735 voor hem gehaald. De keuze was tussen de 735 en de 830, maar de Mediamarkt had de 830 niet liggen, dus de keuze was vrij makkelijk.
Mijn eerste indruk, het is gewoon een Lumia 920 2.0, dezelfde vorm, mooi scherm met dezelfde resolutie, prima CPU en een paar dingetjes net wat beter, zoals de backcover er gemakkelijk vanaf kunnen halen en het SD kaartje wat er in kan. Hopelijk blijkt deze op de lange termijn ook net zo duurzaam als mijn 920.
Kortom, fijn telefoontje voor een mooie prijs (zeker als je hem bij amazon.fr haalt), maar ook voor de nederlandse 240 euro is het een prima koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Dit is puur gevoelsmatig.
Het zal ook wel niet zo voor alle toepassingen zijn veronderstel ik gezien ze verschillen van processor ed.
Maar hij voelt net iets sneller aan met dingen openen, sluiten of opstarten van app's.
Heb hier dus geen testresultaten rond hé.

Heb trouwens gevonden hoe ik een geluidje aan de SMS berichtjes kan hangen dankzij een vriend met een 920. Ook op dat moment vond ik zijn 920 sneller aanvoelen.
Kan ook aan mijn SD kaartje liggen dat niet van de allersnelste soort is vermits het al een jaar of 3 oud is.
harde_cynist schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:44:
[...]

Waaruit blijkt dit? Alledaags gebruik of games?

[ Voor 23% gewijzigd door Twido op 28-12-2014 04:50 ]

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sinds vandaag ook weer terug op Windows Phone (na 1,5 jaar op iPhone te hebben gezeten). Had eerder al een keer de Huawei W1 gehad, maar de 735 laat pas echt goed zien wat een beetje Windows Phone zou moeten kunnen. Vooral onder de indruk van het scherm, zeker in vergelijking met het toch wel wat priegelige scherm van de 4S die ik hiervoor gebruikte. Een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
Heeft de 735 ook een 'niet storen' functie? Ik heb wel gelezen over 'Quiet hours', maar deze zouden niet beschikbaar zijn in NL?

Ter vergelijking, mijn iPhone heeft een do not disturb functie waarbij ik kan aangeven dat (bepaalde) telefoonoproepen wel door moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:08

PeaceNlove

Deugleuter

Quiet Hours is onderdeel van Cortana. Cortana is beschikbaar voor de US en omdat de 735 Denim al heeft waarschijnlijk ook voor de UK. Dus zorg ervoor dat je telefoon op language English US en region United States staat en dan heb je Cortana en Quiet Hours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Quiet hours is een functie van Cortana. Cortana wordt pas actief op het moment dat je je regioinstellingen op een ondersteund land zet, zoals de VS of UK. Dat heb ik gedaan, en dat werkt prima.

Quiet hours werkt vergelijkbaar als die do not disturb functie. Je geeft een "inner circle" aan, de mensen in je naaste omgeving die je wel mogen storen. Je kunt het automatisch op bepaalde tijden laten inschakelen, maar bijvoorbeeld ook als je een "busy" afspraak in je kalender hebt staan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
Helaas moet de telefoon wel Nederlands worden, hij is niet voor mezelf.

Er is geen andere mogelijkheid om een dergelijke functie te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Nee, nog niet.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Wil de 735 voor m'n werk bestellen, maar heb nog een vraag over het draadloos laden? Kan dit ook gewoon nog met microUSB? i.v.m. in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:47:
Wil de 735 voor m'n werk bestellen, maar heb nog een vraag over het draadloos laden? Kan dit ook gewoon nog met microUSB? i.v.m. in de auto.
Ja. Laden kan draadloos als ook op de ouderwetse manier via de USB poort met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:26:
Quiet hours is een functie van Cortana. Cortana wordt pas actief op het moment dat je je regioinstellingen op een ondersteund land zet, zoals de VS of UK. Dat heb ik gedaan, en dat werkt prima.

Quiet hours werkt vergelijkbaar als die do not disturb functie. Je geeft een "inner circle" aan, de mensen in je naaste omgeving die je wel mogen storen. Je kunt het automatisch op bepaalde tijden laten inschakelen, maar bijvoorbeeld ook als je een "busy" afspraak in je kalender hebt staan.
Maar als je region UK doet, heb je toch geen NL sprekende navigatie meer? In KM en weerbericht in Celcius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:14

FCC

Jazco2nd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:16:
[...]

Maar als je region UK doet, heb je toch geen NL sprekende navigatie meer? In KM en weerbericht in Celcius?
Mijn 735 staat op US omdat ik Cortana wel grappig vind. Here drive is nog gewoon Nederlands (hangt natuurlijk af van welke stem je geïnstalleerd hebt) en afstand is nog in kilometers. Weer is inderdaad wel in Fahrenheit.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Volgens mij als je UK kiest is weer wel in Celcius :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:14

FCC

Jazco2nd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:41:
Volgens mij als je UK kiest is weer wel in Celcius :)
Dat zou best wel kunnen. Ik zie net trouwens dat de standaard weer-app bij mij wel gewoon Celsius geeft, als ik via Cortana het weer opvraag is dat in Fahrenheit maar als ik het lief vraag zet ze dat om naar Celsius ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb mijn telefoon op UK ingesteld, en cortana geeft de temperatuur inderdaad in graden Celsius. En dat mijn telefoon dan in het engels is, zie ik wat mij betreft niet eens. Here maps / Here Drive kun je gewoon op het metrische stelsel instellen, met andere woorden km/h en dergelijke.

Apps zijn gewoon in het nederlands, alleen is het even wennen dat het menu alfabetisch is. Foto's worden dan Photos, Instellingen wordt Settings. Submenu's in de instellingen zijn in het begin ook even wennen aan de andere benamingen. Dat is alles.

Ik heb de laatste tijd wel wat ruzie met Here Drive. Er was een update van geweest. Prima, programma bijgewerkt. Opeens werkt mijn Here account niet meer, dus mijn favorieten waren allemaal verdwenen. Blijkt dat door die update ook alle kaarten die ik offline had opgeslagen waren verwijderd. Paar dagen daarna was er weer een update, waren weer alle kaarten weg. En vervolgens werkt het wachtwoord voor mijn Here account weer niet meer. Inmiddels heb ik een nieuw wachtwoord kunnen instellen. Daarna werd me vrolijk gemeld (via de mail) dat mijn oude gegevens "met succes zijn geïmporteerd naar mijn nieuwe account". Ik heb helemaal geen nieuwe account; ik heb alleen mijn wachtwoord aangepast omdat mijn eigenlijke wachtwoord niet meer werd herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Nou vanmiddag opgehaald, fijn toestel, gebruik al 3 jaar een ATIV-S en nu voor m'n werk ook eindelijk een windowsphone in de vorm van een Lumia 735. Toestel ligt goed in de hand en niet te groot en niet te klein.

Is het trouwens ook mogelijk om die 3e kolom t.b.v. de iconen op het homescreen te wijzigen is naar 2 kolommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 11:10

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Vandaag de groene 735 binnengekregen die ik via Amazon.fr had besteld. De telefoon doet het prima, maar.. als de shell niet op de telefoon zit (bv. bij het plaatsen van de nanosim & de microSD) dan "ratelt" de telefoon als je deze schudt (alsof er iets los zit). Zodra de shell er weer op zit is het ratelende geluid afgelopen/ niet meer hoorbaar. Is dit normaal/ herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zou je telefoon niet schudden zonder shell... Dat ding houdt alles bij elkaar en beschermt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Oké, maar.. heeft mijn telefoon een fabricagefout (en zal ik hier in de toekomst mogelijk last van krijgen), of is het normaal.
Edit: is iemand zo vriendelijk de backcover te verwijderen en even met zijn telefoon te "schudden"? Sta op het punt de telefoon terug te sturen en wil daarom graag weten of jullie dit ook hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door iLLEVAiHCAM op 08-01-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Er kunnen in een telefoon een paar dingen ratelen, zo uit m'n hoofd in elk geval de camera, en de trilmotor.
Controleer of je camera focust, en of je trilmotor werkt en trek je conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iLLEVAiHCAM schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:57:
Oké, maar.. heeft mijn telefoon een fabricagefout (en zal ik hier in de toekomst mogelijk last van krijgen), of is het normaal.
Edit: is iemand zo vriendelijk de backcover te verwijderen en even met zijn telefoon te "schudden"? Sta op het punt de telefoon terug te sturen en wil daarom graag weten of jullie dit ook hebben.
Volgens mij bedoel je de contactpunten voor het draadloos laden die dat geluid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
iLLEVAiHCAM schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:57:
Zojuist even voor je getest:
Met cover en alles: stil
Zonder cover maar met accu: gerammel.

Als je kijkt zie je, zoals bombaij hierboven ook zegt, zonder cover 2 setjes losse contactpuntjes zitten voor de NFC en het draadloos laden, deze hebben wat speling.(Ga er maar eens met je vingers overheen, je voelt en hoort ze dan een beetje rammelen).

Niets om je zorgen over te maken dus, gewoon lekker gaan gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Pfiew, bedankt makkers! Fijn om gerust gesteld te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vreemd dat de Lumia 735 ineens heel duur is geworden, zelfs op Amazon.fr voor €251!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

En toch lijkt dat maar zo. Deze prijs van €250,- op Amazon.fr geldt namelijk alleen als je de telefoon binnen enkele dagen thuis wilt ontvangen.

Als je kijkt bij de prijzen onder "Plus de choix d'achat" (andere koopopties) en je klikt op "neuf" (nieuw), dan blijkt dat Amazon.fr zelf één van de andere aanbieders is. Elke kleuroptie is dan nog steeds voor rond de €188,- te koop. De catch hierbij is dan dat de telefoon weliswaar €60,- goedkoper is, maar dat het tussen de 1 en 3 weken duurt voordat je de telefoon thuis hebt.

Bij mij duurde het trouwens 2 weken. Zolang kon ik wel wachten en de prijzen op Amazon.fr zijn in de tussentijd stabiel gebleven. Maar wie weet. Mogelijk komt er binnenkort weer een boot uit China en wordt Europa opeens weer overspoeld met 730/735's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mordrek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 09:52
Ik heb op donderdag 8 januari een Nokia 735 besteld bij Amazon.fr voor in totaal EUR 196,23. De bestelling werd al op zaterdag 10 januari geleverd via PostNL Pakketten. In de bevestigingsmail ging Amazon uit van 12-13 januari. Het is mijn eerste bestelling bij Amazon.fr en ben verbaasd hoe snel ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Idd die 188 wordt vanzelf €190,56 (kan je niks aan doen, geen idee of dat een soort Franse verwijderingsbijdrage is) en met de standaard verzend optie is het €196,23, dat is ook de goedkoopste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
Ik heb mijn 735 (via Amazon.fr) ook een aantal dagen binnen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Alle Franse en andere apps die ik niet wil gebruiken laten zich makkelijk verwijderen en Windows Phone loopt heerlijk vloeiend. Wat een verademing na jaren een Samsung Galaxy S Advance met TouchWiz te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In België kost de Lumia 735 nu 199 euro bij veel winkels (onder andere Vandenborre, Krefel, Mobistar). Iets duurder dan in Frankrijk, maar geen slechte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:48
En in combinatie met een standaard Telenet abo van 15 euro zelfs maar 100 euro waardoor ik terug aan het twijfelen ben om in zo'n combinatieformule te stappen, aangezien ik nu bij Proximus evenveel betaal voor minder belminuten...
On Topic: de camera. Niemand hier die hem toevallig al eens heeft kunnen vergelijken met een Huawei Ascend W1, mijn huidige toestel? De kwaliteit daarvan vind ik acceptabel wanneer je de foto's op het scherm bekijkt, maar eens afgeprint zit er toch veel waas op heb ik ondertussen gemerkt. Hier al mensen die 735 foto's hebben laten uitprinten met redelijk resultaat?

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 13:22

daffie82

Minisforum UM773 Lite

chaola schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:50:
En in combinatie met een standaard Telenet abo van 15 euro zelfs maar 100 euro waardoor ik terug aan het twijfelen ben om in zo'n combinatieformule te stappen, aangezien ik nu bij Proximus evenveel betaal voor minder belminuten...
On Topic: de camera. Niemand hier die hem toevallig al eens heeft kunnen vergelijken met een Huawei Ascend W1, mijn huidige toestel? De kwaliteit daarvan vind ik acceptabel wanneer je de foto's op het scherm bekijkt, maar eens afgeprint zit er toch veel waas op heb ik ondertussen gemerkt. Hier al mensen die 735 foto's hebben laten uitprinten met redelijk resultaat?
Als je goede kwaliteit van een uitgeprinte foto verwacht met dit soort camera's zonder enige nabewerking in Photoshop (of dergelijk programma) dan ga je vrees ik nog lang mogen zoeken...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefnoe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2022
mordrek schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:38:
Ik heb op donderdag 8 januari een Nokia 735 besteld bij Amazon.fr voor in totaal EUR 196,23. De bestelling werd al op zaterdag 10 januari geleverd via PostNL Pakketten. In de bevestigingsmail ging Amazon uit van 12-13 januari. Het is mijn eerste bestelling bij Amazon.fr en ben verbaasd hoe snel ze leveren.
In welke taal is het besturingssysteem als je bij Amazon.fr een toestel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Eefnoe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:09:
[...]

In welke taal is het besturingssysteem als je bij Amazon.fr een toestel koopt.
Wat je zelf wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mordrek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 09:52
Elke taal is in te stellen en de paar voorgeïnstalleerde Franse apps zijn heel makkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefnoe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2022
mordrek schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:51:
Elke taal is in te stellen en de paar voorgeïnstalleerde Franse apps zijn heel makkelijk te verwijderen.
Had al iets gevonden http://www.windowsinfo.nl...l-toevoegen-aan-windows-8 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Ja, en? De link gaat over Windows 8. Op je telefoon staat Windows Phone 8. Die link is dus totaal niet relevant. Als je een Franse telefoon koopt stel je gewoon bij de eerste keer opstarten Nederlands in als taal. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik heb een 735 met standaard software welke meegeleverd is, dus ik doe niet mee met het developer preview programma. Ik vraag me af of ik ook een update krijg op Denim die eral op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Update voor de 735 beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ook voor de 730... Downloading now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ook voor mijn L735 uit Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Download complete. Het is versie 8.10.14226.359 (bij mijn L730).
Installing now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Bevindingen van de update? Ik kan nog niet installeren omdak nie thuis ben nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Geen duidelijke veranderingen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Alle franse app's staan er weer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Berichten app(sms) is van bureaublad weg en krijg hem niet meer terug lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
badluckboy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:28:
Berichten app(sms) is van bureaublad weg en krijg hem niet meer terug lol.
Hij staat ook niet meer in je app lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
Even de Franse Apps er weer afgegooid.

Fantastische telefoon trouwens na enkele weken gebruik. De accu gaat lekker lang mee en Windows Phone werkt zoveel vloeiender dan Samsung Touchwiz. Door het pinnen van websites gebruik ik ook bijna geen apps meer. Het enige waar ik nog aan moet wennen is het (vierkante) formaat en de grootte. De telefoon zit niet comfortabel in broekzak. Voor de rest super tevreden. Mooi design, ook de Windows interface. Ik hoef niet meer terug naar Android. Laat Windows 10 maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
SuikerBrood schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:33:
[...]

Hij staat ook niet meer in je app lijst?
Jawel, alleen vastpinnen op startscherm is uitgegrijsd. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
badluckboy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:55:
[...]

Jawel, alleen vastpinnen op startscherm is uitgegrijsd. Wat nu?
Zoiets had ik een paar dagen geleden ook. Waarschijnlijk een update in de achtergrond oid waardoor de app tijdelijk even niet beschikbaar is.

Je zou altijd even kunnen resetten als het lang duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
EgMaf schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:57:
[...]

Zoiets had ik een paar dagen geleden ook. Waarschijnlijk een update in de achtergrond oid waardoor de app tijdelijk even niet beschikbaar is.

Je zou altijd even kunnen resetten als het lang duurt..
Ok thx, hij is alweer terug op het startscherm. Hij heeft er een half uur over gedaan maar het resultaat is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:51
Bij mij was de update ook beschikbaar, echter nadat de telefoon opnieuw opgestart moest worden bleef hij dood. Van alles geprobeerd maar nooit meer aan de gang te krijgen :(

Recoverytool van windows gedownload maar ook dat mocht niet baten, telefoon wordt niet eens gevonden via de usb aansluiting. Net terug van de winkel, telefoon wordt opgestuurd voor reparatie.

Ook de telefoon van mijn vrouw wil nu de update uitvoeren, maar we wachten er maar even mee tot de mijne weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Omdat ik al DP draaide kwam mij alleen de firmware.
Ready for Windows 10 for phone zeg maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Vreemd, ik draai ook DP, maar ik krijg nul update op mijn 730, ook niet na zoeken op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

nbch schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:59:
Vreemd, ik draai ook DP, maar ik krijg nul update op mijn 730, ook niet na zoeken op updates.
DP ff uitzetten en dan nogmaals zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Maakt geen verschil. Verder geen probleem, de telefoon doet wat hij moet doen, ik zie de update wel een keer verschijnen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste