Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 730 binnen. De zwarte voor 270€. Poolse CV. Werkt prima.
ik mis wel een gesproken Nederlandse database. Die is er wel in Engels Duits Frans en nog een heleboel andere talen.
Jammer dat Nederlands er niet in zit (en ook niet te downloaden), maar er valt prima mee te leven. Verder top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:55
daffie82 schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:31:
als je hem toch pas volgende maand kan gebruiken, zou ik heel zeker wachten.
Prijs zal niet gaan stijgen....
Nou op Amazon.fr is die toch echt weer duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb ook mijn 730 binnen! Hiervoor had ik de 630 (pas een paar maanden).
De 630 had ik speciaal voor de dualsim functionaliteit. Dat het een budget toestel was nam ik voor lief.

De 730 is voor mij echt een topper! Lekker licht, mooie vorm. Goede camera + lichtsensor (dit ontbrak echt op de 630).
Amoled vind ik persoonlijk ook super. Het zwart is zo mooi.

En dan de dualsim functionaliteit. Die werkt voortreffelijk.

Ik vind alleen het instellingen menu van WP8.1 erg onoverzichtelijk worden. Je hebt teveel schermpjes, en het zit allemaal wat door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Klopt, daar mogen ze best eens wat in gaan opschonen / logischer gaan indelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Doet de 730 eigenlijk 3G op beide SIM kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Dreamvoid schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:42:
Doet de 730 eigenlijk 3G op beide SIM kaarten?
Je moet kiezen, kaart 1 of kaart 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Komt de 730 nu helemaal niet in NL of kan het nog even duren? Heb al even contact met Coolblue gehad en die konden mij niet meer vertellen dat hij aangekondigd is, maar ze wisten ook nog niet of ze hem gingen verkopen.

Lees hier dat sommigen hem uit Duitsland halen, waar bestellen jullie hem dan en hoe zit het met de taalinstelling naar Nederlands, kan dit volledig?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 10:31
Joopieboy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:38:

Lees hier dat sommigen hem uit Duitsland halen, waar bestellen jullie hem dan en hoe zit het met de taalinstelling naar Nederlands, kan dit volledig?
Je kan elk toestel draaiend op Windowsphone in het nederlands zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ok dat is wel heel fijn. En wat is dan 'CV' waar sommigen het over hebben?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:39
Joopieboy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:48:
Mm ok dat is wel heel fijn. En wat is dan 'CV' waar sommigen het over hebben?
Country version - in principe het image dat gebruikt is om alles in 1 klap te installeren. In de praktijk vooral verschillen in de standaardinstellingen en in welke apps vooraf standaard geinstalleerd worden.

De instellingen zijn dus te wijzigen,en de apps te verwijderen, zover ik tot nu toe gezien en gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Met een vlugge Google op "Lumia 730 dual sim site:de" vind je diverse Duitse webshops die de 730 verkopen, de meesten verzenden ook naar Nederland voor een paar euro verzendkosten. Amazon.de doet het ook, al is de prijs (279 euro) bij hen niet erg interessant.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 08-11-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarper
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 22:50
EgMaf schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:38:
[...]

Je moet kiezen, kaart 1 of kaart 2.
Volgens mij is dit nog onduidelijk in de specificaties van de 730. Over de 630 Dual SIM had ik gelezen dat die op SIM1 2G/3G ondersteunde en op SIM2 alleen 2G.

Is dat ook zo met de 730 , of kun je daar ook 3G activeren op je prive-SIM in slot 2) als je de werk-SIM (die in SIM1 zit) uitschakelt?

Daarnaast: heeft iemand al gekeken of het mogelijk is om de 730 te "hacken" zodat de pinnen voor het draadloos opladen van de cover die wel op de 735 gebruikt kunnen worden ook op de 730 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat draadloos opladen is niet zomaar een kwestie van even wat spanning erop zetten en klaar. Er gaat ook nog wat communicatie tussen telefoon en lader aan vooraf, en er zal nog wat regelelektronica nodig zijn om de spanning te stabiliseren.
Hiervoor is ruimte nodig, en die hebben ze vast niet meer gehad omdat de 2e simkaart ondersteund moest worden. Het zou me dan ook verbazen als alle vereisten er stiekem toch in zitten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kthijske
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:08
Ik heb sinds een paar dagen ook een 730, bevalt tot nu toe prima. Wel jammer dat draadloos laden er niet op zit.

Ik heb wel ook meteen een vraag, heeft iemand al een mogelijkheid gevonden om snel de 2e sim in/uit te schakelen?

Ik zou die het liefst boven bij wifi en bluetooth kunnen uitzetten (buiten werktijd of in elk geval 's nachts).
Enige optie die ik tot nu toe gevonden heb is via instellingen doorbladeren naar de betreffende setting.

[ Voor 8% gewijzigd door kthijske op 10-11-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Kan je Quiet Hours eigenlijk ook per SIM afzonderlijk instellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 10-11-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Dreamvoid schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:01:
Kan je Quiet Hours eigenlijk ook per SIM afzonderlijk instellen?
Nope, Quiet Hours is voor je hele telefoon, onafhankelijk of de notifications via SIM1, SIM2, WiFi of wat dan ook aankomen.

Het alarm doet het uiteraard wel nog gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren in het bezit van de 735. Stomverbaasd over de snelheid van dat 4G. Voelt zeker zo snel als mijn Wifi. Camera is echt goed en het scherm is mooi afleesbaar. Verder is de accu retegoed en loopt alles lekker soepel. De notificaties komen ook goed binnen en whatsapp is zoveel malen beter dan ooit op mijn Lumia 800... Tja... En terug naar Windows Phone voelt toch als een soort thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan geen Quiet Hours niet vinden op mijn 730 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:27
dreester schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:29:
Ik kan geen Quiet Hours niet vinden op mijn 730 :?
Kan alleen wanneer je telefoon op US/UK staat en Cortona geactiveerd is. Quiet hours is gekoppeld aan Cortona

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:53
Heeft iemand toevallig dit toestel fysiek in een winkel gekocht en zo ja waar?

Ik wil hem proberen vandaag te bemachtigen maar dit lijkt nogal lastig te zijn :P

• Twam
Ik heb 'm in Amsterdam in een Hi-winkel gezien. Mooi dingetje, lijkt goed in de hand te liggen (al is het altijd lastig inschatten met die beveiligingsbubbels op de achtergrond).

Ook heeft volgens de website van Mediamarkt hun Arena-vestiging 'm op voorraad.

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Loei123 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:42:
Heeft iemand toevallig dit toestel fysiek in een winkel gekocht en zo ja waar?

Ik wil hem proberen vandaag te bemachtigen maar dit lijkt nogal lastig te zijn :P
mediamarkt apeldoorn

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
De KPN winkel in Tilburg had ze in ieder geval vorige week als demonstatiemodel liggen. Hoe de voorraad is weet ik niet.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:55
Op Amazon.fr kost ie nu 178 euro! Zal ik nu al toeslaan of... mijn abonnement loopt pas eind volgende maand af. Gezien de prijs van de 635 lijkt me dat het toestel niet vele goedkoper meer zal worden.

• Paulus73
harde_cynist schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:15:
Op Amazon.fr kost ie nu 178 euro! Zal ik nu al toeslaan of... mijn abonnement loopt pas eind volgende maand af. Gezien de prijs van de 635 lijkt me dat het toestel niet vele goedkoper meer zal worden.
Ik zag het ook. Hiermee is mijn twijfel tussen een 830 en de 735 over. Met dit prijsverschil kan ik mezelf niet wijsmaken dat een betere camera en camerabutton het prijsverschil rechtvaardigt.

Ten opzichte van mijn Lumia 620 ga ik er in ieder geval op vooruit! Zowel in beeldschermresolutie en -diameter, cameraresolutie, batterijcapaciteit als omvang ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Paulus73 op 13-11-2014 15:21 ]

• Loei123
Dat klinkt ook erg interresant!

Zou er nog toeslag bij op kunnen komen door de douane?

Maar eens even op zoek naar een tijdelijk toestel :P:)

• Paulus73
Ik heb al even de telefoon in mijn winkelwagentje gehad (twijfel nog een heel klein beetje) om te kijken wat de eindprijs zou zijn. Hij komt dan inclusief verzenden op ongeveer € 187,-

• Loei123
Dat is toch een kleine 50 euro verschil met hier! :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Loei123 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:37:
Zou er nog toeslag bij op kunnen komen door de douane?
Nee, europa he ;)

• Loei123
Zijn er naast de levertijd nog redenen om hem niet uit Frankrijk te halen?

• hjs
  • Niet online

hjs

Loei123 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:52:
Zijn er naast de levertijd nog redenen om hem niet uit Frankrijk te halen?
Ik ben ze niet tegengekomen en de levertijd was ook prima.
Geloof donderdag besteld en dinsdag in huis.

• Loei123
Ik zie dat het groene exemplaar inmiddels al weer duurder is.

Iets zegt me dat je hem niet voor de prijs zal krijgen waar de overige kleuren voor aangeboden worden.

(sorry niet goed gekeken)

Ik ben de groene inmiddels aan het bestellen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Loei123 op 13-11-2014 16:25 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
De groene staat er ook gewoon voor 178 euro hoor, enkel de levertijd is langer.

• Dreamvoid
  • Niet online
Overigens, voor de koopjesjagers die een 730 Dual Sim tegen redelijke prijs zoeken: hier in Zwitserland ligt hij voor omgerekend ~200 euro (245 CHF) in de webwinkels ipv 250 euro bij de Duitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2023
Dreamvoid schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:30:
Overigens, voor de koopjesjagers die een 730 Dual Sim tegen redelijke prijs zoeken: hier in Zwitserland ligt hij voor omgerekend ~200 euro (245 CHF) in de webwinkels ipv 250 euro bij de Duitsers.
Zie het hier staan inderdaad, maar helaas 'nicht auf Lager' (niet op vooraad): http://www.toppreise.ch/prod_364891.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik heb inmiddels een zwarte Lumia 735 besteld bij Amazon Frankrijk. Inmiddels zijn de prijzen wel weer omhoog aan het gaan, in ieder geval voor de gekleurde. Levertijd is inmiddels 2-3 weken.

Edit:
Gek, gisteren op mijn werk gekeken en toen was de telefoon (zwart) 178,xx. Gisteravond thuis 180,xx, via iPad. Ik dacht dat de prijs omhoog gegaan was. Maar nu ik weer op mijn werk kijk is hij nog steeds 178,xx.

[ Voor 36% gewijzigd door Paulus73 op 14-11-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Grappig dat je zo precies het voorraadbeheer van Amazon kan zien, de eerste batch is blijkbaar uitverkocht en ze wachten op de volgende lading uit Azie :) Al is het mij een raadsel waarom Amazon tussen Duitsland en Frankrijk zulke enorme prijsverschillen laat ontstaan terwijl beide webwinkels gewoon naar elkaars land verzenden.

Overigens wel bemoedigend voor Microsoft dat ze blijkbaar goed verkopen. Wat op zich wel logisch is, voor die prijs van ~180 euro koop je hooguit een Moto G die op geen enkel vlak beter is.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 14-11-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Omdat op amazon.fr het wel amazon zelf is die het verkoopt voor die prijs, maar op amazon.de ze het toestel niet eens zelf verkopen. Resultaat is dat bij amazon.fr de tweede goedkoopste handelaar het ook verkoopt voor ongeveer dezelfde prijs als het toestel wordt verkocht op amazon.de
Reden kan natuurlijk een veelvoud zijn, maar bij deze twee landen zou het prima kunnen dat het doosje in het Frans is en daardoor onverkoopbaar buiten Frankrijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Zojuist een bericht gehad van Amazon dat de aankomstdatum eerder is dan verwacht, nu 19 november :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:34
Ik heb last van een 735 die ongeveer een keer per dag spontaan opnieuw opstart. Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Levertijden horen hier niet thuis maar in een levertijden en prijzen topic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:32
Ik heb vandaag mijn lumia 735 binnen gekregen van Amazon.fr. Had hem maandag besteld. Toestel wordt verstuurd vanuit het distributiecentrum in Zwolle;)

1e indruk van het toestel is erg positief, kom van een lumia 800. Handleiding is in het frans, verder kan je gewoon nederlands selecteren op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:34
Arar schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:35:
Ik heb last van een 735 die ongeveer een keer per dag spontaan opnieuw opstart. Wat zou het kunnen zijn?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik heb zelf mijn 735 nog niet binnen maar kwam wel dit tegen op een forum:
http://discussions.nokia....reboot-issue/td-p/2972849

Hopelijk heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen reboot isseus hier.
Zie wel af en toe een soort flits over het scherm gaan. (ff helderheid max)

Vriend had wifi problemen op het werk, verloor verbinding, dat was opgelost door wifi-sense ed uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen issues. Heb 'm sinds maandag en werkt prima. Ben er alleen maar vol lof over. Licht, goed scherm, prima accu, fijne camera. Notificaties komen mooi op tijd binnen. O, en muziek luisteren via een koptelefoon klinkt ook erg goed. Nog nooit een spontane reboot meegemaakt. 4G is trouwens ook erg prettig. Heb de 735 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:36
Ook ik ben nog steeds zeer tevreden over de 735. Heb in het begin even wat moeilijkheden gehad met het opladen maar vermoed dat dit toch met wat stof of zo in de connector te maken heeft gehad want hij laadt nu weer prima.
Voor de rest nog geen nadelen ondervonden.

Deze week is de draadloze oplader die ik bij Banggood besteld heb binnengekomen en ik moet zeggen dat het wel erg gemakkelijk is om je telefoon gewoon op je nachtkastje te leggen zonder verder nog iets in te hoeven pluggen.
Voor 8 dollar incl gratis verzenden een dikke aanrader (ga er nog twee bij bestellen, altijd handig :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerGeForce
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik lees net de review op GSMarena waar ze het hebben over Glance, kan iemand bevestigen of de 735 dit nu wel of niet heeft?
http://www.gsmarena.com/n...730_735-review-1166p3.php

[ Voor 20% gewijzigd door EnerGeForce op 15-11-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:36
Die van mij in elk geval niet en een aantal dagen geleden heeft men het er in dit topic ook over gehad, daaruit begreep ik dat het scherm van de 735 geen geheugen heeft en daardoor geen glance zal kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gehad dat hij spontaan reboot. Ik had het soms enkele dagen niet en dan paar keer op een dag. Bij mij was de oplossing om met de Nokia recovery tool alles opnieuw te installeren. Maak wel een backup anders ben je alles kwijt.

Toch naar enkele dagen weer spontane reboots gehad. Heb hem nog maar een keer naar Nokia repair gestuurd. Weer anderhalve week onbereikbaar :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerGeForce
Ok helder, hebben ze dan waarschijnlijk van een andere review geknipt en geplakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Hoi,

Ik ben ook van plan deze telefoon te halen. Iemand alleen ervaring met accessoires. Ik zoek een 16 gb sd kaartje alleen ik heb er weinig verstand van waar moet ik op letten? Natuurlijk de prijs :P, maar wat zijn goede kaartjes? En een hoesje waar halen jullie die vandaan?

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerGeForce
Micro SD, class 10 lijkt mij meer dan volgende voor een telefoon. Maar je hebt ook snellere, die zijn wat duurder en de vraag is wat je er aan hebt. Voordeel zou kunnen zijn dan je je foto's en video's er sneller af kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Dank :), ik zal eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik heb deze en ben er tevreden over: https://www.dataio.nl/pro...lus-class-10-uhs-i-48mbs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Paar vragen voor de WP kenners.
Mijn vrouw heeft al even een L800 met WP 7.8
Nu ben ik ook van plan soon een nieuwe Lumia te halen met WP 8.1 (twijfel nog, maar wordt L735, L830 of L925)

Er zijn echter 2 dingen die me enorm storen aan de telefoon van men vrouw.
Als ik met haar telefoon bel, komt mijn oor continu tegen de mute en/of speaker buttons op het scherm. Dat is uiteraard erg irritant. Is hier een oplossing voor?
En ook krijgt ze heel regelmatig geen melding als er een nieuw whatsapp bericht is. Wel als je handmatig gaat kijken, maar geen geluid en/of knipperende button. Oplossing?

Hier heeft mijn pre historische Nokia 700 met Symbian allemaal geen last van .... :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:17:
Als ik met haar telefoon bel, komt mijn oor continu tegen de mute en/of speaker buttons op het scherm. Dat is uiteraard erg irritant. Is hier een oplossing voor?
En ook krijgt ze heel regelmatig geen melding als er een nieuw whatsapp bericht is. Wel als je handmatig gaat kijken, maar geen geluid en/of knipperende button. Oplossing?
Het lijkt erop dan op dat de nabijheidssensor van de L800 dan niet meer goed werkt. Als je de telefoon namelijk aan je oor houdt, hoort het scherm op zwart te gaan.
En whatsapp notificaties komen op WP8.1 gelijk binnen. Dat gaat bij mij zelfs beter dan op mijn vorige Android telefoon. Heb zelf de 735 en ben er heel blij mee. Heeft uiterlijk wel wat overeenkomsten met de L800, maar werkt zoveel soepeler op zoveel vlakken. En dan hebben we het nog niet eens over de accucapaciteit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Joel22 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:34:
..Ik zoek een 16 gb sd kaartje alleen
pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDHC Class 10 USH-I 30MB/s 16GB + SD-adapter

En voor 35 euro heb je al een 64GB versie. pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC Class 10 USH-I 30MB/s 64GB + SD-adapter

Voor een smartphone is de UHS waarde belangrijker is als Class waarde.
Deze Sandisks zijn net zo snel als intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Dank :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Die Lumia dual-sim toestellen lijken erg goed te zijn. Heb nu een I-phone maar ben op zoek naar een nieuwe werktelefoon en zit te denken aan een Lumia met dual-sim functie, maar weet iemand toevallig of ik hier ook Whatsapp met 2 nummers op kan draaien? (werk en prive)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dreamvoid in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 730/735 - Deel 1"

Whatsapp werkt maar met één telefoonnummer. (Of dat zou in een van de laatste updates aangepast moeten zijn, maar daar lijkt het me een te ingrijpende wijziging voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb inmiddels me grijze cover verruild voor de knal groene, heerlijke kleur =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 16:10
Waar koop je die covers?

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:02
Tweaker1234 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:54:
[...]

Makkelijk flashen? Link? Heb nog een Lumia hier en die heeft CV IT.
Die wil ik wel naar CV NL hebben.
Ik ben ook op zoek naar de manier om de 735 van CV te veranderen naar de NL versie, iemand hier al ervaring mee? Of met WP in het algemeen?

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
bundit schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:23:
[...]

Ik ben ook op zoek naar de manier om de 735 van CV te veranderen naar de NL versie, iemand hier al ervaring mee? Of met WP in het algemeen?
Waarom wil je dat?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• bundit
Zodat bepaalde provider settings correct staan en hopelijk het toestel niet constant hoeft te roamen op het eigen netwerk.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Huh, dat hangt toch van je sim af? Met een sim van het land waar je je bevind ga je niet roamen hoorr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
Voorheen heb ik dat met de Developer preview van 8.1 (niet cv) ook gehad i.c.m. een virtuele provider.

Dit was toen verholpen zodra de cv versie beschikbaar kwam. Met een fysieke provider (kpn, vodafone) was dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Ik snap weinig van de discussie :P. Ik krijg ook een Frans toestel binnen moeten er nog bepaalde dingen ingesteld worden of kan je hem gewoon net als de Nederlandse versie out of de box gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Joel22 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:30:
Ik snap weinig van de discussie :P. Ik krijg ook een Frans toestel binnen moeten er nog bepaalde dingen ingesteld worden of kan je hem gewoon net als de Nederlandse versie out of de box gebruiken?
Ik heb voor mijn vrouw van de zomer een Lumia 635 in een Franse winkel gekocht (fysiek, niet online). Opstarten, taal op Nederlands instellen, en gaan met die banaan. Out of the box dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Dank :) tja via amazon kon ik hem 60 euro goedkoper krijgen dan een Nederlandse vandaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik heb een NL toestel met DP, dan ben je met een Tele2 sim opeens ook aan het roamen. Ik heb een Belgische 820 zonder DP, daarbij ben ik met Tele2 sim niet aan het roamen. Kortom: CV versie maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
Heb zojuist het toestel van een andere product code voorzien (een NL CV). Na de installatie was het roaming icoon verdwenen en is dataroaming niet meer noodzakelijk. Daarnaast was ook direct NL-Alert geconfigureerd, wat voorheen niet mogelijk was.

Ik verwacht toch dat dit ergens te maken heeft met de CV versie. Direct toen WP 8.1 werd vrijgegeven als DP heb ik deze geïnstalleerd op een ander toestel, toen was deze ook aan het roamen, totdat de CV versie was gereleased.

De installatie van de CV is maar een paar minuutjes werk, op XDA-Developers heb ik een stappenplan gevonden, weet echter niet of ik deze hier mag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Zodra je weer een DP versie er op zet, heb je weer je roamingicon. Ik heb zelf liever DP met roaming dan geen DP zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bundit schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:44:

De installatie van de CV is maar een paar minuutjes werk, op XDA-Developers heb ik een stappenplan gevonden, weet echter niet of ik deze hier mag posten.
ik zou graag het CV omzetten, maar kan het XDA-Developers stappenplan niet vinden. kan je het threadnummer even noemen?

hoop dat de marktplaats app en de NL-Alert het dan wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hallo allemaal!

Ik heb nu ongeveer een week een Lumia 735 in bezit en hij bevalt echt super.
Heerlijk snelle snappy telefoon met een mooi scherm en goede camera! Ik heb zelf de groene wat ik er ook heerlijk uit vind zien :P

Ik heb alleen wel 1 minpunt, bij het afspelen van geluid ruist de luidspreker een beetje, op zich geen ramp. Echter is de ruis wel zo luid dat ik het geluid voluit moet zetten wil ik de tikjes van het toestenbord kunnen horen, als ik het geluid zachter zet hoor ik bijna alleen maar de rijs van de luispreker ipv het tikje. Zijn er meerdere mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nope, niks geen probleem.

Maar het eerst wat ik altijd doe bij een telefoon is die tikjes van het toetsenbord uitzetten.
Kan me daar vreselijk aan ergeren in de trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:10:
[...]

ik zou graag het CV omzetten, maar kan het XDA-Developers stappenplan niet vinden. kan je het threadnummer even noemen?

hoop dat de marktplaats app en de NL-Alert het dan wel doen
Threadnummer is 2515453. NL-Alert is dan vooraf ingesteld, met het eerstvolgende testbericht weet ik zeker of het ook echt werkt.

Stuur me maar een PM als je het topic niet kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
bundit schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:31:
[...]

Threadnummer is 2515453. NL-Alert is dan vooraf ingesteld, met het eerstvolgende testbericht weet ik zeker of het ook echt werkt.

Stuur me maar een PM als je het topic niet kunt vinden.
Uit nieuwsgierigheid, is er 1 CV voor 730 en 735, of zijn dat verschillende bestanden? Want ik gok dat er geen Nederlandse versie voor de 730 zal zijn, als die hier niet officieel uitkomt... Niet dat ik problemen verwacht van een Duitse CV, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Laatst online: 04-09 22:48
De prijzen voor de 730 bij Amazon zijn ook flink verlaagd zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
Twam schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:46:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, is er 1 CV voor 730 en 735, of zijn dat verschillende bestanden? Want ik gok dat er geen Nederlandse versie voor de 730 zal zijn, als die hier niet officieel uitkomt... Niet dat ik problemen verwacht van een Duitse CV, maar toch.
Ik heb gemerkt dat voor de RM-1038 variant een NL CV bestaat. Voor zover ik kon zien zijn er bepaalde Lumia 730 en Lumia 735 toestellen die RM-1038 zijn. Er zijn echter ook andere varianten beschikbaar. Product code 059W5R1 heb ik gebruikt om de Lumia 735 met de RM-1038 succesvol om te zetten naar een NL CV. Waarschijnlijk zal een Lumia 730 met dezelfde (RM-1038) dus ook hiermee overweg kunnen.

Ik zie dat er Duitse CV bestaat voor zowel de RM-1038 als de RM-1040 variant is, de RM-1040 heeft volgens mij geen NL CV beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nbch schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:33:
wrm zou je de 730 halen? Enkel de 735 heeft 4G.
Kan alleen maar zijn om de dual sim

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Weet iemand nog een andere goede autohouder die draadloos laden ondersteund want de officiële van Nokia is erg beperkt in bevestigingsmogelijkheden. Volgens mij gaat dat in de meeste auto's niet eens werken.

Edit: is het simpel om van de ene Lumia (925) naar de andere (735) over te stappen? Gaat dat net als Android dat al je apps automatisch weer worden geïnstalleerd en ook al je settings, dus gepersonaliseerde homescreen etc weer automatisch terug zijn na inloggen met je Microsoft/Outlook.com account?

[ Voor 42% gewijzigd door Jazco2nd op 25-11-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Laatst online: 04-09 22:48
daffie82 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:58:
[...]

wrm zou je de 730 halen? Enkel de 735 heeft 4G.
Kan alleen maar zijn om de dual sim
Inderdaad, als vervanger van een Chinese dual sim telefoon in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Jazco2nd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:03:
Weet iemand nog een andere goede autohouder die draadloos laden ondersteund want de officiële van Nokia is erg beperkt in bevestigingsmogelijkheden. Volgens mij gaat dat in de meeste auto's niet eens werken.

Edit: is het simpel om van de ene Lumia (925) naar de andere (735) over te stappen? Gaat dat net als Android dat al je apps automatisch weer worden geïnstalleerd en ook al je settings, dus gepersonaliseerde homescreen etc weer automatisch terug zijn na inloggen met je Microsoft/Outlook.com account?
Als je een backup maakt van je oude telefoon gaat het heel makkelijk. Als je je op je nieuwe telefoon weer aanmeldt met dezelfde Microsoft-account staan vrijwel alle instellingen weer correct. Alleen apps met specifieke (beveiligde) instellingen zoals een van een bank zul je opnieuw moeten instellen. Zelfs het startscherm werd overgenomen bij mij (van Lumia 620 naar 735).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Weet iemand overigens hoe Cortana op een 735 moet worden ingeschakeld?

Volgens Microsoft moet dit in "Instellingen". Binnen Instellingen moet je dan naar rechts vegen tot je bij toepassingen uit komt en daar moet Cortana tussen, dit is bij mij echter niet het geval.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je moet je regio dan instellen op een regio waar Cortana actief is. De verenigde staten of de UK bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Oke bedankt!

Heeft dit verder nog nadelige effecten op andere functies?

Anders wacht ik tot het in Nederland beschikbaar komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Loei123 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:02:

Ik heb alleen wel 1 minpunt, bij het afspelen van geluid ruist de luidspreker een beetje, op zich geen ramp. Echter is de ruis wel zo luid dat ik het geluid voluit moet zetten wil ik de tikjes van het toestenbord kunnen horen, als ik het geluid zachter zet hoor ik bijna alleen maar de rijs van de luispreker ipv het tikje. Zijn er meerdere mensen die dit ervaren?
Ja, ik! met mijn 730 hoor ik een zachte ruis op het moment dat de luidspreker 'geactiveerd' wordt. Niet heel storend, maar ik vraag me wel af of ik er vanaf kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
nbch schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:33:
Ja da's mooi. Er is blijkbaar net een nieuwe bootlading 730's uit China binnengekomen ofzo, ineens is-ie overal en tegen interessante prijzen te koop.

• Loei123
Driftkikker schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:12:
[...]

Ja, ik! met mijn 730 hoor ik een zachte ruis op het moment dat de luidspreker 'geactiveerd' wordt. Niet heel storend, maar ik vraag me wel af of ik er vanaf kan komen?
Precies!

Ik vind dit in sommige gevallen wel storend, bijvoorbeeld met bepaalde games.
Wanneer je het geluid dan niet te hard zet, dan is de ruis bijna net zo goed hoorbaar als het geluid.

Ik vraag me ook sterk af of Microsoft dit wel kan verbeteren..

• Rhitik
Oei...dit is voor mij wel een breekpunt om er een aan te schaffen. Bedankt voor de tips. Vraag is; kan je hiermee terug naar de winkel? M.a.w. valt dit onder de garantie?

• Joel22
Ik heb zelf een 735 uit Frankrijk besteld en geen enkel probleem met het geluid. Sowieso nog geen enkele vastloper meegemaakt o.i.d. Het aanschaffen dus zeker waard. Wel moer je beseffen dat het niet de snelste telefoon is om mee te gamen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

''telefoon'' en ''gamen'' in dezelfde zin vind ik sowieso erg bijzonder....

• Joel22
het is ook niet mijn ding... ;)

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Kameraad heeft dankzij mijn advies vandaag ook een 735 binnen gekregen, hij komt van een HTC One V.
Hij is helemaal niet zo technisch aangelegd , maar heeft toch alles probleemloos in weten te stellen.
Ook heeft hij de contacten via de meegeleverde app overgezet. Net whatsapp'te hij me dat alles gelukt was.. Hier kan ik blij van worden :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik moet zeggen dat de ruis bij de geactiveerde speaker ook echt het enige is waar ik mij aan stoor.

Ik kom van een Nexus 4, maar ik vind dit toestel en Windows Phone toch wel een echte vooruitgang t.o.v. Android.

Ik ben zelf superblij met het toestel :)

En wat gamen betreft, soms doe ik wel eens een puzzel spelletje :P Dat kan overigens prima met dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhitik
Loei123 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:30:
En wat gamen betreft, soms doe ik wel eens een puzzel spelletje :P Dat kan overigens prima met dit toestel :)
LOL :) dat zou ook heel erg zijn als dát niet zou lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 11:10

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Zo, Amazon Frankrijk heeft een hele goede aanbieding. Een Lumia 735 voor €188 met gratis verzending, een Lumia Gold-card twv €40,- en gratis een lumia 530 erbij. Helaas moet je volgens de actiesite in Frankrijk wonen om voor de cadeaukaart en de gratis 530 in aanmerking te komen.. :( Zou tof zijn als Microsoft Nederland ook met zo'n actie kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 11:10

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Ha, via Ubidoca krijg je voor ongeveer €33 gedurende 3 maanden een Frans postadres en wordt 1 pakket zonder extra kosten wereldwijd doorgestuurd. Kost het nog steeds minder dan wat een 735 in Nederland kost..
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste