Het Wikipedia-artikel over OLED (73x heeft volgens mij OLED, niet AMOLED) geeft wat info over hoe kort "relatively short" dan is:
"The biggest technical problem for OLEDs was the limited lifetime of the organic materials. One 2008 technical report on an OLED TV panel found that "After 1,000 hours the blue luminance degraded by 12%, the red by 7% and the green by 8%."[66] In particular, blue OLEDs historically have had a lifetime of around 14,000 hours to half original brightness (five years at 8 hours a day) when used for flat-panel displays. This is lower than the typical lifetime of LCD, LED or PDP technology. Each currently is rated for about 25,000–40,000 hours to half brightness, depending on manufacturer and model.[67][68]"
Tsja. Dan hangt het natuurlijk een beetje af van de gemiddelde vervangingstermijn van een telefoon en hoe vaak ie gebruikt word/uitstaat, maar met Glance 20 uur per dag op het scherm (is dat redelijk voor iemand die telefoon 's nachts aan laat?) zit je dan op 700 dagen tot halve originele helderheid van die pixels, voor die kleur. Dat zou je kunnen gaan zien voor je 'm vervangt.
Ik hoop een 730 te kunnen bemachtigen, ter vervanging van mijn Nokia E5, en hoop er iig wel minstens 2 jaar mee te kunnen doen
(Die score zou dan dus wel al fors te verbeteren zijn door 'm 's nachts uit te zetten, trouwens.)
[
Voor 0% gewijzigd door
Twam op 29-10-2014 14:28
. Reden: topy ]