Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43
ArwinV schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:50:

Het enige wat ik tot nu toe mis is een notificatieledje, als het scherm zwart is zie je dus niet of er een berichtje is binnengekomen. Zal ik daar mee moeten leren leven of kan ik nog iets instellen of wellicht een app hiervoor installeren?
In theorie zou dat moeten kunnen met de flitser, als iemand daar een app voor schrijft - iets in de geest van "if notification pending -> then flash every X seconds"...

Je hebt het dan alleen vermoedelijk wel over een notificatieledje dat iedereen half verblindt die toevallig die kant op kijkt 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Twam op 28-10-2014 18:27 . Reden: tpyo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of anders dat de knoppen onderaan het scherm oplichten per zoveel seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wel frustrerend hoor, de Lumia 730 zou een adviesprijs van 199 euro hebben en de 735 van 249 euro. De 735 is inmiddels overal voor die prijs te koop, maar voor de 730 wordt vrolijk nog 260+ euro gevraagd. Er moeten duidelijk nog wat meer containers met 730's naar Europa toegestuurd worden, want zo schiet het niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:48:
Of anders dat de knoppen onderaan het scherm oplichten per zoveel seconden
Dat zou inderdaad een mooie oplossing kunnen zijn!

Maar het is dus niet waarschijnlijk dat glance beschikbaar komt voor de 735?

Dan maar gewoon af en toe een keer kijken of er wat binnengekomen is, voor "belangrijke" zaken moeten ze me maar gewoon bellen.

Vandaag ook voor de eerste keer gebruik gemaakt van here drive (gebruikte op android altij navigon) en ook dat viel me in het geheel niet tegen, werkt allemaal goed snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 20:57
Dreamvoid schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:53:
Wel frustrerend hoor, de Lumia 730 zou een adviesprijs van 199 euro hebben en de 735 van 249 euro. De 735 is inmiddels overal voor die prijs te koop, maar voor de 730 wordt vrolijk nog 260+ euro gevraagd. Er moeten duidelijk nog wat meer containers met 730's naar Europa toegestuurd worden, want zo schiet het niet op. :(
Op deze pagina http://www.nokia.com/nl-nl/toestellen/lumia/ staat de Luma 730 niet vermeld wat naar mijn idee inhoudt dat die officieel niet wordt uitgebracht in Nederland. Dat verklaart de slechte beschikbaarheid (en hogere prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 20:57
ArwinV schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:07:

Maar het is dus niet waarschijnlijk dat glance beschikbaar komt voor de 735?
Ik heb begrepen dat glance hardware gerelateerd is. Het scherm van de 735 heeft de mogelijkheid domweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad, de 735 heeft er de hardware niet voor dus zal dit niet mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
BertX schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:25:
Op deze pagina http://www.nokia.com/nl-nl/toestellen/lumia/ staat de Luma 730 niet vermeld wat naar mijn idee inhoudt dat die officieel niet wordt uitgebracht in Nederland. Dat verklaart de slechte beschikbaarheid (en hogere prijzen).
Maar ik woon niet in Nederland, en ik hou de webwinkels in de UK, Frankrijk en Duitsland redelijk in de gaten (waar ze wel de andere Nokia dual sim toestellen, 630, 530, etc voeren) maar ook daar nog weinig plezier.

Ik snap Microsoft totaal niet, hebben ze eens een dual-sim toestel dat het beste is in zijn klasse (op alle punten beter dan de 2014 Moto G, HTC Desire 616, Galaxy Grand 2, bv), willen ze 'm niet verkopen. |:( Ik ben nu de nieuwe Asus Fonepad 7 maar aan het overwegen, maar die heeft een werkelijk belachelijk slechte camera (0.3 MP front, 2 MP back, geen flits).

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 28-10-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega zit ook op de Lumia 730 te wachten. Dus ik hou het ook een beetje in de gaten.
Ik zie in ieder geval dat het al een stuk beter is als drie weken geleden. Nog een week of 2 en dan zal de beschikbaarheid wel goed zijn. De prijs is moeilijk te zeggen. Je ziet dat de prijs van de Lumia 735 al 3 weken ongewijzigd is (4launch prijs).

Op Windows Central Lumia 730 forum is trouwens te lezen dat iemand de sites en bedrijven in India in de gaten houdt en daaruit zou blijken dat de Lumia 730 in India als een dolle verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:42:
Klopt inderdaad, de 735 heeft er de hardware niet voor dus zal dit niet mogelijk zijn
Wat door Nokia Frankrijk ontkracht is. Ik verwacht en reken er niet op, maar het zou over een tijdje zomaar kunnen dat het toch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Mja, het is zeker wel mogelijk, maar een de L730 heeft een AMOLED scherm en die kunnen vrij snel last hebben van burn-in. Ze moeten die glance zooi dus aanpassen om de tekst zodanig te verspringen telkens dat het niet inbrand op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:35:
Mja, het is zeker wel mogelijk, maar ...
Dat verspringen gebeurt standaard al met glance. Een Lumia 820 heeft ook een AMOLED scherm en heeft glance en in de 2 jaar heb ik geen enkele burn in gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArwinV schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:50:
Heb mijn 735 nu bijna een week en komende vanaf Android ben ik aangenaam verrast over de werking van wp8.1. Ben er zelfs zo tevreden over dat er nu ook al 1 voor mijn vrouw onderweg is.

Het enige wat ik tot nu toe mis....
Dan is dit een heel mooi cadeautje voor jezelf: Een DT-903. Binnenkort verkrijgbaar.
Kijk en geniet: http://www.windowscentral...n-dt-903-wireless-charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:52:
[...] Dat verspringen gebeurt standaard al met glance. Een Lumia 820 heeft ook een AMOLED scherm en heeft glance en in de 2 jaar heb ik geen enkele burn in gezien.
Oh, nooit wat van gezien op mijn 920. Dacht dat het altijd statisch was. Dan ben ik nu ook even door mijn mogelijke redenenlijstje heen :) In ieder geval even hopen dat het er toch nog komt, want zou het graag bij mijn vriendin aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de Lumia 720 dus (bij de oude serie)

Over geluid, Lumia 730/735 en de cijfertjes:
(Van Windows Central)

•Dolby Digital sound – No
•Dolby Audio levelling – No
•Dolby Dialog enhancer - No
•Virtual Surround sound - Yes
•Flip to silence – Yes
•Graphic equalizer – Yes

De Lumia 830 heeft overal - Yes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 735 is de opvolger van de 720 en een compleet ander toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Brazos schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 00:43:
[...] Het inbranden is volgens mij meer iets van Plasma tv's, en de angst daarvoor is een beetje doorgesijpeld naar zelfs lcd, en Amoled. Vraag me af of daar ook werkelijk sprake van zou zijn. De technologie van een Amoled/Lcd is namelijk nogal anders dan die van een Plasma scherm, die dus daadwerkelijk warm wordt en de weergave "inbrandt" op de glasplaat. [...]
Als je het Wikipedia artikel mag geloven is er wel degelijk last van burn-in
[...]The organic materials used in AMOLED displays are very prone to degradation over a relatively short period of time, resulting in color shifts as one color fades faster than another, image persistence, or burn-in.[14][15][...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Het Wikipedia-artikel over OLED (73x heeft volgens mij OLED, niet AMOLED) geeft wat info over hoe kort "relatively short" dan is:
"The biggest technical problem for OLEDs was the limited lifetime of the organic materials. One 2008 technical report on an OLED TV panel found that "After 1,000 hours the blue luminance degraded by 12%, the red by 7% and the green by 8%."[66] In particular, blue OLEDs historically have had a lifetime of around 14,000 hours to half original brightness (five years at 8 hours a day) when used for flat-panel displays. This is lower than the typical lifetime of LCD, LED or PDP technology. Each currently is rated for about 25,000–40,000 hours to half brightness, depending on manufacturer and model.[67][68]"
Tsja. Dan hangt het natuurlijk een beetje af van de gemiddelde vervangingstermijn van een telefoon en hoe vaak ie gebruikt word/uitstaat, maar met Glance 20 uur per dag op het scherm (is dat redelijk voor iemand die telefoon 's nachts aan laat?) zit je dan op 700 dagen tot halve originele helderheid van die pixels, voor die kleur. Dat zou je kunnen gaan zien voor je 'm vervangt.

Ik hoop een 730 te kunnen bemachtigen, ter vervanging van mijn Nokia E5, en hoop er iig wel minstens 2 jaar mee te kunnen doen :)

(Die score zou dan dus wel al fors te verbeteren zijn door 'm 's nachts uit te zetten, trouwens.)

[ Voor 0% gewijzigd door Twam op 29-10-2014 14:28 . Reden: topy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Brazos schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:01:
[...]

20 uur vind ik wel erg veel. Glance gaat automatisch uit in je broekzak, en daar zal de telefoon toch vaak zitten gedurende de dag.
Vandaar de vraag al - ik heb Glance nooit daadwerkelijk van dichtbij kunnen zien, vooralsnog. Maar dan zal het dus alleen maar fors langer duren, vooral bij hoge kwaliteit scherm. In dat geval mogen ze het er van mij gerust als optie in patchen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Twam schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:27:
Het Wikipedia-artikel over OLED (73x heeft volgens mij OLED, niet AMOLED) geeft wat info over hoe kort "relatively short" dan is:
[...] Tsja. Dan hangt het natuurlijk een beetje af van de gemiddelde vervangingstermijn van een telefoon en hoe vaak ie gebruikt word/uitstaat, maar met Glance 20 uur per dag op het scherm (is dat redelijk voor iemand die telefoon 's nachts aan laat?) zit je dan op 700 dagen tot halve originele helderheid van die pixels, voor die kleur. Dat zou je kunnen gaan zien voor je 'm vervangt.[...]
10% verlies na 1000 uur is al merkbaar ingebrand. Dan ga je het al wel zien op witte vlakken iig, maar je punt is gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:05:
De 735 is de opvolger van de 720 en een compleet ander toestel :)
Wat maakt het de opvolger. De 7 in beide? Wel erg simplistisch gedacht

Ik denk het dan ook niet. Dan eerder de Lumia 630. Of überhaupt de 830 in menige zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:44:
[...]

10% verlies na 1000 uur is al merkbaar ingebrand. Dan ga je het al wel zien op witte vlakken iig, maar je punt is gemaakt :)
Als ik naar de twee 2 jaar oude Lumia 820's hier in huis kijk, dan kan ik je vertellen dat je er niet druk om moet maken. Ook na 2 jaar mooi helder en geen enkele burn in waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:57:
[...]

Wat maakt het de opvolger. De 7 in beide? Wel erg simplistisch gedacht

Ik denk het dan ook niet. Dan eerder de Lumia 630.
Het is toch echt zo, zoek het maar eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:26:
[...]De L735 is toch wel duidelijk de opvolger van de L720.

De L630 is dat niet, eerder die van de 520.
Nee, daar heb je de 530 voor.
Lekker belangrijk verder, van opvolgers spreken, met zulke verschillen, is sowieso een onzin verhaal.
Puur om maar iets in een hokje te kunnen duwen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:56:
[...]
Het is toch echt zo, zoek het maar eens op :)
Dan duw jij het in een hokje. Je post was toch al van een ongekend niveau /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik zei; ik zie geen verschil na 2 jaar gebruik van de twee Lumia 820's hier in huis.
Lekker laten rusten en je druk maken om iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin allemaal. Meer voor marketing doeleinden en productdifferentiatie.
Brazos schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:05:..De L720 sloot goed aan op mijn eisen..
Bingo. Daar moet je naar kijken. Niet waarvan je denkt dat het de opvolger is. Dat kan gelijk zijn, maar ook net zo goed niet.
Brazos schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:05:.. kijk ik nu naar de L735 als mogelijk opvolger, omdat dit toestel in zekere zin de opvolger van de L720 is.
Toevallig voor jou. Voor anderen weer niet. Stel een Lumia 720 gebruiker wil ongeveer net zo'n groot toestel en scherm. Dan kan deze beter naar de Lumia 630 kijken. Is die daardoor de opvolger? Die persoon denkt van wel.

Zoals je leest. Je kan er alle kanten mee op. En dus is het onzin om een bepaald toestel een opvolger te noemen puur omdat er ook een 7 in zit of dat een marketing team ons verteld dat het de opvolger is.
We zijn wel wijzer. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 119% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Mijn 735 is plat met het scherp op asfalt gevallen en het scherm is helemaal aandiggelen. Hij doet niets meer en wil dus ook niet meer aangaan. Kan ik ergens een scherm bestellen? Iemand enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Brazos schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:44:
[...]

Wil de telefoon in zijn geheel niet meer aan, of wil alleen het scherm niet meer aan?

Lijkt me wel belangrijk om te weten voordat je er een nieuw scherm in gaat zetten.
Hij gaat denk ik in zijn geheel niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
badluckboy schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Hij gaat denk ik in zijn geheel niet aan.
Al geprobeerd 'm aan een computer aan te sluiten? Misschien dat er op die manier iig uit te sluiten valt of ie aan kan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Waar kan ik beschermingshoezen/bumpers en dergelijke vinden? :(

[ Voor 6% gewijzigd door badluckboy op 29-10-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
thx mate, bumper misschien ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zei lekker belangrijk. Voor mij is een Lumia 735 de opvolger van een Lumia 820. Allebei 1Gb geheugen. Maar een iets groter scherm enz enz.
Überhaupt, de schermen zijn zoveel groter. Je kan feitelijk al niet meer van opvolgers spreken. Dan is dat bij mij eerst een Lumia 925 geweest, terug naar een Lumia 820 en daarna een Lumia 930 en de echte opvolger blijkt een Lumia 735 te zijn...Schiet mij maar lek >:)
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
badluckboy schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:11:
[...]

thx mate, bumper misschien ergens?
Kijk eens op Ebay.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb zo'n S-line bumper besteld op ebay, beviel goed om de L720.
Duurt alleen ff voordat hij binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er niet over begonnen. Kijk maar naar een paar posts daar boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brazos schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:27:

Ik heb nog geen opvolger voor mijn L720, maar de opvolger van de L720, de L735 hoort wel bij de opties.
NOG altijd niet????

(ik ook niet hoor ;) )

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:43:
[...]

Dan duw jij het in een hokje. Je post was toch al van een ongekend niveau /s
Ondanks dat wel het enige juiste.
Ik duw niets in een hokje, ik zeg alleen maar hoe de 730/35 gezien worden en aangekondigd zijn.

Klein beetje eigen "onderzoek" is zo moeilijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:33:
[...]Ondanks dat wel het enige juiste.
Ik duw niets in een hokje, ik zeg alleen maar hoe de 730/35 gezien worden en aangekondigd zijn.

Klein beetje eigen "onderzoek" is zo moeilijk niet
Je werkt bij een marketingafdeling zeker? En op basis van die marketing opmerking maak jij een keuze.
Heb je vast onderzoek naar doelgroepen en strategiën gedaan. Fijn, dat helpt enorm bij het maken van een keuze. Geweldig! Toch fantastisch dat ze dat voor ons doen. En is ook zo onderbouwd.

Ehhh scheisse, heb ik me nu toch een Selfie phone gekocht een paar weken geleden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit niet eens in de buurt van wat ik doe ;)
Als ik iets koop of over denk om te gaan kopen doe ik over het algemeen altijd even een beetje uitzoekwerk op internet. Weet je wat je hebt, geloof dat jij dat niet gedaan hebt.

Helemaal prima, maar om dan zo gefrustreerd te reageren is wel een beetje jammer.

Heb er nog niet naar gekeken, maar geloof zelfs dat de eerste pagina van dit topic hetzelfde zegt als ik over de positie van deze toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Brazos schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:09:
De Lumia 735 schijnt van amazon.fr af te zijn voor 206 Euro, en is nu +/- 220 Euro daar dus iets van 240 totaal.
198 euro nu, zelfs! Alleen voor de oranje versie, blijkbaar hebben de Fransen het niet zo op oranje :+

Verzendkosten naar NL waren iets van vier euro toch? Goedkoper dan dat krijg je het in NL zelf niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Dreamvoid op 31-10-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag 'm gister bij de mediamarkt. Prijs is okay en hij werkt erg lekker. Formaat en gewicht is ook prettig... Heb ooit de Lumia 800 gehad en dat was al een prettig werkende en bedienbare telefoon, ondaks de toenmalige tekortkomingen. Nu al meer dan een jaar met een Huawei Ascend P6 aan het klooien. Doet ook wat ie moet doen, alleen wel snel leeg... En wat andere iriitante dingetjes die waarschijnlijk bij android horen.

Vraagje... Wie heeft zijn simkaart laten knippen naar nano formaat? Of beter toch een nieuw kaartje bestellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik kon bij HI gratis een nano aanvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:12:
Ik kon bij HI gratis een nano aanvragen ;)
Was ik inmiddels ook achter en heb 't al gedaan. Volgende week maandag het toestel even halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brazos schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:09:
[...]

Nope (ik zou het je laten weten hé).

Maar de 830 zakt een stukje in prijs, stond er gister al voor 303 Euro op. De Lumia 735 schijnt van amazon.fr af te zijn voor 206 Euro, en is nu +/- 220 Euro daar dus iets van 240 totaal.

Ik had verwacht dat ze iets meer in prijs zouden zakken onderhand. Maar ik heb nog geen haast de 720 werkt nog, afgezien van de barsten door het hele scherm :9
Oh, ideaal toch met een paar barsten? :)
Ik wacht ook nog op price drops, zo net onder de 200 Euro zou ideaal zijn 8)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 128% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:19:
Je zit niet eens in de buurt van wat ik doe ;)
Als ik iets koop of over denk om te gaan kopen doe ik over het algemeen altijd even een beetje uitzoekwerk op internet.
Ik ben gefrustreerd? Ik doe geen onderzoek?
Die verwijten maken wel duidelijk dat je geen goede argumenten hebt.

Prima dat jij het marketing geblaat gelooft.
Je gelooft ook vast dat het primaire publiek voor de Lumia 735 alle dagen selfies neemt :D :+
Ga dat alleen niet als waarheid prediken. Dat doe je maar in de kerk.
We praten hier graag een beetje op niveau.
En graag geen verwijten meer. Het is geen kleuterschool hier.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:03:
Vraagje... Wie heeft zijn simkaart laten knippen naar nano formaat? Of beter toch een nieuw kaartje bestellen???
Omdat ik een sim kaart van de zaak heb, moest degene die ingeschreven staat bij de KvK/contract voor me de nano sim bestellen en dus duurde dat even...

Dus voor the time being gaan knippen. Op het internet kun je daar mooie modellen van vinden met waar je precies moet knippen. Alleen...de sim kaart klikte niet vast. Was voor even geen probleem, want de batterij kan 'm tegen houden :)

De nieuw binnen gekomen KPN nano sim kaart klikt wel vast
Als ik jou was zou ik gewoon even een nieuw nano sim bestellen.
Is bij de KPN gratis, dus ik neem dat in 't algemeen geldt dat het gratis is..

Ik zie dat je inmiddels een nano sim kaart hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent hier degene die mij vanalles in m'n schoenen wil schuiven over wat ik allemaal wel niet geloof en denkt te weten wat ik voor werk of persoon ben.
Tot nu toe kom je nog niet eens in de buurt.

Nogmaals, had maar even rond gekeken op internet/tweakers/de reviews en je had het antwoord al gelezen.

Maargoed.... zand erover of zoiets.
Ik duik m'n ballenbak weer in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk antwoord? Op een marketing vraag? Je snapt het nog steeds niet. Het is een marketing vraag. Een berg lucht om er maar een draai aan te geven om het product te positioneren in de markt. Het is dus een antwoord op een non vraag. Snap je nu wat ik bedoel? Ik hoef dus nergens gericht naar rond te kijken.

Maar goed...inderdaad...een kiepwagen zand erover.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Gisterenavond kreeg ik na het aansluiten op de (meegeleverde) oplader een melding dat de telefoon was aangesloten op een langzame oplader en dat geadviseerd werd om de aanbevolen lader te gebruiken. Deze melding had ik met dezelfde lader nog niet eerder gehad. Het maakte verder ook niet meer uit welke lader ik aansloot, allemaal gaven ze hetzelfde resultaat. Op het toestel van mijn vrouw (ook een 735) werkten alle laders wel naar behoren dus de oorzaak moet in mijn telefoon gezeten hebben.
Nadat ik alle openstaande toepassingen afgesloten had veranderde er niets in de situatie, sterker nog de telefoon werd niet langzaam opgeladen maar liep zelfs terug in batterijcapaciteit. Ook het knipperende stekkersymbooltje bleef weg.
Vervolgens heb ik mijn telefoon uitgezet en de batterij er uitgehaald. Na een minuut batterij er weer in en de lader weer aangesloten. Na aansluiten startte de telefoon zich op en gaf nog steeds aan dat de usb op een langzame lader was aangesloten. Ook in vliegtuigmodus bleef de situatie hetzelfde.

Omdat het toestel van mijn vrouw wel naar behoren geladen werd op dezelfde laders was mijn volgende stap het uitwisselen van de beide accu's; ook dit gaf geen verandering dus dat het aan de accu zou liggen was volgens mij ook uitgesloten.
Mijn conclusie was dan ook dat er met het toestel iets niet goed was. Oplossing die ik bedacht was om eerst maar een batterij vol te laden met de telefoon van mijn vrouw en daarna de batterijen wederom te verwisselen zodat ik in elk geval de nacht en zaterdag (telefoon gebruik ik als wekker en ivm vroege dienst kan ik pas zaterdagmiddag verdere actie ondernemen).
Zo gezegd zo gedaan, om half twaalf zat er zo'n 80% lading in de accu en vond ik het tijd om naar bed te gaan. Accu's weer verwisseld en in de hoop dat mijn eigen toestel gedurende de nacht misschien nog wel een paar procentje bij zou laden heb ik hem weer op de lader aangesloten.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik nu geen melding meer en ging het laadsymbooltje keurig knipperen en werd mijn accu weer naar behoren opgeladen.

Een heel verhaal geworden al met al, maar ik vraag me nu toch serieus af wat hier aan de hand geweest kan zijn.
Aanspraak maken op garantie lijkt me met een werkend toestel niet zo makkelijk, aan de andere kant vind ik het wel zorgelijk dat een toestel na een week gebruik al zulke kuren begint te vertonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Kan me haast niet voorstellen dat ik elke keer de usb er niet goed in heb gedaan. Vuil/rotzooi zou dan stof of zo moeten zijn, maar lijkt me dat dat er na een paar keer een ander lader aansluiten ook wel uit had moeten zijn. Maar slecht contact lijkt inderdaad het meest voor de hand liggend.

Inderdaad maar even afwachten en hopen dat het of eenmalig was of heel snel weer terugkomt ;)
Hoe is Nokia overigens met de garantie afhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:55
Weet iemand ook hoe het zit met de garantie als je deze telefoon via Amazon Frankrijk koopt? Als die kapot is kun je deze dan gewoon in Nederland naar een Dynafix sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2140
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 17:10
Ik zie dat de fransen de mobiel voor net onder de 200 euro aanbieden op Amazon.fr. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe het met de levering zit.

Er kan gekozen worden voor de opties: Rapide (2 à 3 jours ouvrés) en Livraison en 1 jour ouvré aux Pays-Bas (1 jour ouvré).

Lijkt mij wel een erg snelle levering, maar onder de specs van de telefoon bij het overzichtje van de bestelling staat: Habituellement expédié sous 2 à 3 semaines. Vendu par : Amazon EU S.a.r.L.. Dus 2 tot 3 weken.

Wat ik mij afvraag is of ik iets over het hoofd zie van de levering en welke het nou is wat betreft de levertijd. Ook zie ik geen verzendkosten berekend worden. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
harde_cynist schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:40:
Weet iemand ook hoe het zit met de garantie als je deze telefoon via Amazon Frankrijk koopt? Als die kapot is kun je deze dan gewoon in Nederland naar een Dynafix sturen?
Ik heb daar toen voor de Lumia 2520 de voorwaarden enzo op nageslagen, en zover ik toen heb kunnen vinden werd EU als 1 gebied gezien, qua garantie enzo. Ik neem aan dat dat voor de telefoons ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-08 16:57
chris2140 schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:45:
Ik zie dat de fransen de mobiel voor net onder de 200 euro aanbieden op Amazon.fr. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe het met de levering zit.

Er kan gekozen worden voor de opties: Rapide (2 à 3 jours ouvrés) en Livraison en 1 jour ouvré aux Pays-Bas (1 jour ouvré).

Lijkt mij wel een erg snelle levering, maar onder de specs van de telefoon bij het overzichtje van de bestelling staat: Habituellement expédié sous 2 à 3 semaines. Vendu par : Amazon EU S.a.r.L.. Dus 2 tot 3 weken.

Wat ik mij afvraag is of ik iets over het hoofd zie van de levering en welke het nou is wat betreft de levertijd. Ook zie ik geen verzendkosten berekend worden. Mis ik iets?
Verzendkosten komen er later tijdens de bestelling bij, 5 a 6 €. Standaard verzending 2/3 dagen zorgt ervoor dat ie rond donderdag in de brievenbus ligt, is mijn verwachting, amazon stuurt hem naar België (Grimbergen) en vandaar gaat het pakket via postnl naar je toe, track&trace code verschijnt ook bij de bestelling, dus precies te volgen. De groene is nu zo te zien op voorraad voor 200€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Waarom telefoons de laatste tijd zo goedkoop zijn in Frankrijk is mij een raadsel (ik woon er, en normaal gesproken zijn spullen er eerder duurder), maar doe er je voordeel mee :)

Tis niet alleen de Lumia 735, ook een aantal andere telefoons waar ik naar zit te kijken (Asus Fonepad 7, Moto G) zijn spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik heb de witte incl verzenden voor €207 op Amazon.fr zojuist besteld. Levering binnen 2 a 3 dagen maar verwachte afleverdatum is 20-26nov. Als je voor de snelle 1 dag levering gaat kost het €219 en is de verwachte afleverdatum 21-25nov. Das nou typisch Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat nokia de 730 niet gaat uitbrengen in NL:
https://twitter.com/nokianl/status/528203374299447296
Heeft iemand de dark grey al ergens in het buitenland voorbij zien komen, of zijn alleen de oranje en de groene er al?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
harde_cynist schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:40:
Je hebt idd gewoon EU-garantie. Lumia's (ook de nederlandse) gaan overigens niet naar Dynafix, maar naar Arvato in Duitsland. Aanmelden kan via de site van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:08:
Ik lees dat nokia de 730 niet gaat uitbrengen in NL:
https://twitter.com/nokianl/status/528203374299447296
Heeft iemand de dark grey al ergens in het buitenland voorbij zien komen, of zijn alleen de oranje en de groene er al?
Bij de Amazon.de :) Ik heb de mijne vorige week zaterdag binnen gekregen, de witte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb mijn 735 ook via amazon.fr, was met een paar dagen binnen.
Wat ik wel heel vaag vondt is dat er niet getekend hoefde te worden voor het pakketje.

En je merkt het wel dat het een frans toestel is, er staan wat appjes op voorgeinstalleerd waar je niet zoveel aan hebt :+

[ Voor 29% gewijzigd door hjs op 03-11-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hjs schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:41:

Wat ik wel heel vaag vondt is dat ...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
En je merkt het wel dat het een frans toestel is, er staan wat appjes op voorgeinstalleerd waar je niet zoveel aan hebt :+
Zijn deze ook te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ja, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dreester schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:16:
[...]

Bij de Amazon.de :) Ik heb de mijne vorige week zaterdag binnen gekregen, de witte dan.
Is het bij de 730 eigenlijk mogelijk om WA twee keer te installeren? Of zijn beide simkaarten redelijk geïntegreerd?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Heb mijn 735 ook via amazon.fr, ..
En waarschijnlijk een Country Variant FR. Een CV NL is wel zo fijn. Zoals de CV NL wel Amber Alerts heeft. Samen met verzendkosten en eventueel ongemak als ie net niet helemaal goed is, zou ik voor 250 'm lekker in NL halen.
Ben er zelf nog niet uit :P De prijs blijft opvallend stabiel. Had gehoopt dat ie al wat gezakt was.

[ Voor 25% gewijzigd door Tweaker1234 op 03-11-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:17:
[...]

En waarschijnlijk een Country Variant FR. Een CV NL is wel zo fijn. Zoals de CV NL wel Amber Alerts heeft. Samen met verzendkosten en eventueel ongemak als ie net niet helemaal goed is, zou ik voor 250 'm lekker in NL halen.
Ben er zelf nog niet uit :P De prijs blijft opvallend stabiel. Had gehoopt dat ie al wat gezakt was.
Kan je makkelijk zelf flashen naar de NL CV. Garantie is in heel Europa van toepassing.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
The Dolf schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:23:
[...]

Kan je makkelijk zelf flashen naar de NL CV. Garantie is in heel Europa van toepassing.
Makkelijk flashen? Link? Heb nog een Lumia hier en die heeft CV IT.
Die wil ik wel naar CV NL hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
The Dolf schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:53:
[...]

Is het bij de 730 eigenlijk mogelijk om WA twee keer te installeren? Of zijn beide simkaarten redelijk geïntegreerd?
Whatsapp werkt maar met 1 telefoonnummer. Je kan met dualsim beter Facebook Messenger gebruiken, dat ondersteunt wel meerdere telefoonnummers per account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
Ik twijfel zo om nu een 735 te bestellen, vanwege de prijs. Ik kan hem echter pas volgende maand gebruiken vanwege het afsluiten van een nieuw abonnement en een bruikbare simkaart (nano). Wat zouden jullie doen? Nog een maand wachten of nu toeslaan? |:( Aaaaaargh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

als je hem toch pas volgende maand kan gebruiken, zou ik heel zeker wachten.
Prijs zal niet gaan stijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dank! Ik zie net op de PriceWatch dat hij in NL nu ook voor ongeveer die prijs te bestellen is. Was ik net een dagje te vroeg. Ben benieuwd welk CV erop zit, als nokia nl ze niet uitbrengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dank! Ik zie net op de PriceWatch dat hij in NL nu ook voor ongeveer die prijs te bestellen is. Was ik net een dagje te vroeg. Ben benieuwd welk CV erop zit, als nokia nl ze niet uitbrengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
The Dolf schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:23:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar wanneer de 730 niet officieel in Nederland uitkomt, zal er dus ook geen NL CV voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:24:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar wanneer de 730 niet officieel in Nederland uitkomt, zal er dus ook geen NL CV voor zijn.
Ik heb hem besteld. We zullen zien. Hope you are wrong! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Mocht ik gelijk hebben ;), buitenlandse firmware is niet zo'n probleem, hoor! We hebben hier, naast nederlandse, ook een belgische en een duitse Lumia (beide met garantie) en eentje uit Dubai (buiten EU, dus geen garantie), met alledrie nooit problemen gehad!
Ervaring met updates is ook wisselend, nu twee keer meegemaakt, dat die voor de duitse 920 er eerder was, dan die voor z'n nederlandse 'broertje', dus voor toekomstige updates hoef je hem niet te flashen, dat kan net zo goed averechts werken :).

[ Voor 11% gewijzigd door Marly op 03-11-2014 21:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe kun je zien welke CV je hebt? Ik weet alleen dat die van mij initieel in het Duits was, met wat Duitse apps. Wat voor meerwaarde biedt een NL CV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
dreester schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:26:
Hoe kun je zien welke CV je hebt? Ik weet alleen dat die van mij initieel in het Duits was, met wat Duitse apps. Wat voor meerwaarde biedt een NL CV?
Eigenlijk geen :)

Marly in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 730/735 - Deel 1"

Ik onderschrijf deze bijdrage van Marly volkomen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
dreester schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:26:
Je kan het zien bij settings-> about en dan bij carrier. Het kwam vroeger veel voor dat bepaalde providers ervoor kozen om geen updates meer uit te brengen of bepaalde settings niet toe te voegen. Het eerste komt gelukkig niet zoveel meer voor sinds wp8 maar dat laatste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2023
Gisteren was de oranje versie nog gewoon verkrijgbaar, nu alleen de grijze en de groene; zie http://tweakers.net/product/403289/nokia-lumia-730-dual-sim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Marly schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:24:
Ik ben vooral benieuwd wat voor CV ze dan wel zijn - volgens mij is de 730 überhaupt nergens in Europa officieel te koop, en is het allemaal Aziatische grijze import (waar natuurlijk niks mis mee is). Op de Nokia Frankrijk website bv is ook geen spoor van de 730.

In India ligt de Lumia 730 voor (omgerekend) 190 euro in de winkels, en verkoopt-ie als een trein (niet zo gek tegen zo'n prijs) dus dat kan wel verklaren waarom de grijze import zo langzaam op gang komt.

(edit: ah ik zie hem bij Nokia Duitsland wel staan. Adviesprijs: 279 euro, tov een adviesprijs voor de 735 van 299. Nog weinig van te merken in de werkelijke winkelprijzen helaas, de 735 is gek genoeg overal goedkoper...)

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamvoid op 04-11-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb de 730 (in oranje) gewoon vanuit Duitsland op laten sturen. En bij het opstarten begon hij inderdaad gewoon in het Duits. Dus nix grijze import.

Gekocht bij DastroMedia GmbH, voor net geen 220 + verzenden. Helaas (voor jullie :) ) is hij daar nu uitverkocht.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste