Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:30
Zo. Zaterdag mijn z3 compact mee het zwembad in genomen (2x +/-3 minuten), en dat ging goed :) Uiteraard van te voren wel even goed gechecked of de klepjes wel goed vast zaten. en naderhand het toestel afgespoeld met schoon water (leuk om de gezichten van mensen te zien).
Touch bedienen onder water valt echt tegen. Maar filmpje aanzetten, vervolgens onder water gaan. Dat gaat perfect. Dat de telefoon het water als touch-bewegingen ziet valt wel mee. Ik heb niet gehad dat het water op iets drukte wat efffect had op mijn handeling.

Ik heb sinds vorige week trouwens de originele magnetische lader van Sony. Maar hij komt me wel een beetje de strot uit. De magnetische lader krijg ik maar moeilijk op de juiste positie. In het donker is het zelfs nog moeilijker dan het klepje van de micro-usb openen en een usb kabel inpluggen. Plus als ik mijn telefoon oppak, schiet de magnetiche lader er al af. Ik heb de telefoon ergens langs mij liggen in bed, en ik heb al twee keer meegemaakt dat er sochtends geen lader meer aan zit.

Ook heb ik sinds een week ongeveer het probleem dat mijn scherm automatisch draait, terwijl ik de toggle uit heb staan. Ik heb in instellingen gecontroleerd, daar staat draaien uit. Maar toch gaat de interface kantelen als ik de telefoon draai. Dit blijft zo naar een aantal reboots en paar keer togglen. (maar af en toe werkt het wel ineens. raar verhaal).

Verder heb ik nog steeds het probleem als je vanuit je camera app naar je laatste gemaakte foto gaat, hier whatsapp images tussen staan. Ik heb een whatsapp groep met alleen mannen, waar natuurlijk weleens pikante foto's voorbij komen. Als iemand nu een foto maakt met mijn telefoon, en de foto bekijkt en naar rechts swipet, kan hij/zij nog weleens een pikante foto in beeld krijgen die daar absoluut niet hoort.

Als laatste heb ik nog het probleem dat de telefoon niet reageert op alle micro-usb kabels. Ik heb een aantal chinese telefoons en tablets en hierdoor ook een scala aan micro-usb kabels. Maar de telefoon reageert niet bij alle combinaties. Ik moet nog even uitzoeken waarbij wel en niet. Ook jammer is dat sommige kabels niet eens in de port passen, doordat er maar beperkte ruimte is voor de connector.
Helaas werkt mijn micro-usb in de auto ook niet. Heeft iemand een work around hiervoor? Deze zou ik toch graag aan de praat willen hebben met mijn z3 compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Kun je met ze Z3C nou wil je apps naar de sd kaart kopiëren ?
Met de Z1C die ik nu heb gaat dit namelijk niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24
bagagedrager schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:50:
Een paar keer laten vallen? Kan je een paar foto's maken van hoe je toestel er nu uit ziet en vanaf hoe hoog / welke ondergrond? Dan kan ik op basis daarvan misschien wel beslissen of ik überhaupt een hoesje moet gebruiken :)
Het ziet er echt niet slecht uit hoor, maar het is 1 puntje en 1 hele lichte kras. Het is alleen te zien als je heel goed kijkt en nu de screenprotector erop zit is het helemaal niet te zien. Hij is 1 keer van een stoel op straat gevallen en de rest op een vloer binnen.

Probleem is dat een heleboel lichte beschadigingen uiteindelijk wel zichtbaar zullen worden natuurlijk. Maar men kan ook iets voorzichtiger omgaan met de telefoon, dat zal ook wel helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
kepler schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:00:
[...]

Het ziet er echt niet slecht uit hoor, maar het is 1 puntje en 1 hele lichte kras. Het is alleen te zien als je heel goed kijkt en nu de screenprotector erop zit is het helemaal niet te zien. Hij is 1 keer van een stoel op straat gevallen en de rest op een vloer binnen.

Probleem is dat een heleboel lichte beschadigingen uiteindelijk wel zichtbaar zullen worden natuurlijk. Maar men kan ook iets voorzichtiger omgaan met de telefoon, dat zal ook wel helpen :P
Wat dacht je van een goede TPU case en screenprotector ?
Heb m'n Z1C nu 4 maanden, nog geen krasje te bekennen.
Uiteraard wel met bescherming....

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 06-10-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:28
Ik was hard aan het twijfelen tussen de Z3C, HTC One M8 en iPhone 6. Vanwege de grootte, de hardware en de goede reviews ben ik er denk ik ondertussen wel uit dat ik voor de Z3C ga. Voor ios apps heb ik nog steeds mijn ipad mini retina.

Alleen die verdomde kleuren! Ik twijfel tussen zwart en oranje, weet niet goed welke te kiezen. Welke kleur hebben de meeste nu? :) Ik veronderstel de zwarte

Spijtig genoeg hier in België weinig winkels waar ik de telefoon reeds kan gaan bekijken heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 13:14
GSamson schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:19:
Alleen die verdomde kleuren! Ik twijfel tussen zwart en oranje, weet niet goed welke te kiezen. Welke kleur hebben de meeste nu? :) Ik veronderstel de zwarte

Spijtig genoeg hier in België weinig winkels waar ik de telefoon reeds kan gaan bekijken heb ik de indruk.
De keuze daartussen is volgens mij vooral of je een standaard kleur wilt of een iets persoonlijkere telefoon. Zwart en wit zullen zeker het meest verkocht worden.
Overigens zoek ik ook nog steeds naar een oranje of groene in het wild. Denk namelijk dat ik de groene wel erg leuk vind (terwijl ik op voorhand de oranje dacht te willen).

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

GSamson schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:19:
Ik was hard aan het twijfelen tussen de Z3C, HTC One M8 en iPhone 6. Vanwege de grootte, de hardware en de goede reviews ben ik er denk ik ondertussen wel uit dat ik voor de Z3C ga. Voor ios apps heb ik nog steeds mijn ipad mini retina.

Ik heb zelf ook lang getwijfeld tussen een zwarte en een groene, maar ben nu toch meer als tevreden met mijn zwarte. Voornamelijk ook omdat ik anders constant zou moeten zoeken naar een homescreen wallpaper die past bij het exterieur van mijn phone. :p

Ik hoop trouwens dat ik snel mijn Rhinoshield aankrijg, want momenteel gebruik ik 2 cheapo screenprotectors voor de voor- en achterkant te beschermen. (Wat er vanachter wel dom uitziet met die openingen voor de speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:51:
Ik heb de Z3 compact nu bijna een week. Het is een mooi toestel, maar waar ik last van heb is dat als ik mensen bel of gebeld wordt ze mij vervolgens niet of slecht kunnen verstaan. En dit terwijl mijn ontvangst op dat moment goed is en ik gewoon stil sta of zit.

Opnieuw bellen lost het probleem wel op, maar eerder vanmiddag had ik bij een langer gesprek ook dat ik tijdens het gesprek onverstaanbaar werd.
Op de momenten dat dit gebeurd kan ik de ander prima verstaan, maar ze kunnen mij dus slecht of niet horen.

Hebben meer mensen hier last van? :?
Ik kan nog niet echt zeggen of ik hier last van heb, maar heb wel het idee dat mijn Samsung Galaxy Xcover het wat beter deed met spraak , maar ....
de 1e keer had ik mijn telefoon zo beet dat mijn vingers vrijwel op de microfoon zaten, ja dan kan de ander mij niet goed verstaan. Ik vraag dus expres soms aan mensen of ze me goed kunnen verstaan.

En voor de andere tweakers hier: ik heb dus gewoon een zwarte ook omdat ik ook hier las bij de Z1C dat voor de foto's misschien beter was. Maar als ik af en toe die groene zie op een filmpje denk ik : die zit er toch ook mooi uit, maar ja die kleur kon ik toch niet kiezen (alleen zwart of wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik wil jullie absoluut niet overhalen om voor rood/oranje te gaan (sarcasme :+ ).
Maar kijk hier even naar (één-op-één gekopieerd vanuit mijn review die bijna klaar is)
UiterlijkUiterlijkUiterlijk
UiterlijkUiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb de Z3 Compact nu een paar dagen in bezit en ben er erg tevreden mee. Wel even wennen weer de overstap van iOS. Voor de iPhone had ik ook een Android telefoon, maar dan was nog versie 1.6 ofzo.

De accuduur is echt prima. Met mijn oude telefoon haalde ik niet eens 1 dag. Met hetzelfde of zelfs meer gebruik haal ik nu anderhalf tot 2 dagen.

Wat mij opvalt is, dat met name de achterkant van de telefoon warm wordt bij zwaar gebruik (bv games of films). Hebben jullie dit ook?

Overigens geen problemen met de belkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 14:24
Albert020 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:05:
[...]

Wat dacht je van een goede TPU case en screenprotector ?
Heb m'n Z1C nu 4 maanden, nog geen krasje te bekennen.
Uiteraard wel met bescherming....
Uiteraard, ik heb nu ook een screenprotector. De achterkant maakt mij me niet zoveel uit qua krassen, dus ik neem geen case. En ik ga ook proberen wat voorzichtiger te zijn met de telefoon:P Hij is alleen een stuk gladder dan mn vorige telefoon (moto g, die had een rubberen achterkant), dus hij wil nog weleens ergens vanaf glijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoeWn schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:13:
Ik wil jullie absoluut niet overhalen om voor rood/oranje te gaan (sarcasme :+ ).
Maar kijk hier even naar (één-op-één gekopieerd vanuit mijn review die bijna klaar is)
[...]
Mooie foto's :) Je kunt niet echt laten zien hoe het eruit ziet met foto's, in het echt zie je het nog een beetje anders. Zelfs bij zwart ziet het er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Klopt. In het echt is het vaak veel meer naar oranje toe (tot fel oranje). Ik zoek nog een manier om dit vast te kunnen leggen. Ik ben nog een beginnner met DSLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 13:14
LoeWn schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:20:
Klopt. In het echt is het vaak veel meer naar oranje toe (tot fel oranje). Ik zoek nog een manier om dit vast te kunnen leggen. ...
Kan je de foon niet op een papier leggen van een vaste kleur? RGB code en uitprinten zou een optie zijn maar misschien is zo'n velletje van de verf bij de gemiddelde bouwmarkt nog wel een betere optie.
Dan kan degene die echt wat wil weten die kleur ook opzoeken...

Foto's en beeldschermen vertekenen altijd, als iemand het verschil terug kan beredeneren heb je denk ik het beste wat op een normale manier kan.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Goed idee. Dankjewel voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Om even op mijn bericht terug te komen:
Vorige week dinsdag 30-08-2014 heb ik de telefoon naar het postkantoor gebracht voor verzending naar belsimpel. Ze hebben hem vorige week gelijk al onderzocht want ik kreeg vrijdag een mail waarin stond dat ze het met mij eens waren (ik had gezegd dat ik vind dat een spontane barst na 2 dagen onder garantie behoort te vallen). Daarna kreeg ik een mail met een factuur van 0 euro voor de levering van een Z3C incl. trackingcode. En ja hoor, vandaag 06-10-2014, oftewel slechts 6 dagen later heb ik een nieuwe Z3C mogen ontvangen.

Ik vind dit wel heel erg goede service en dat mag dan ook gezegd worden, bij deze _/-\o_
josss9 schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:07:
Nou lekker dan, donderdag mijn Z3 compact black binnengekregen en op de zaterdag zit er zo ineens een barst in de achterkant. Hij is niet gevallen of iets dergelijks.

Ik heb sony net gemaild dat ik dit niet verwacht van zo'n duur toestel en dat ik verwacht dat het onder garantie valt.

Altijd heel zuinig op mijn toestellen en dan krijg je dit, al na 2 dagen. Net zo flauw van nu.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:02

DDX

Vandaag is telefoon (de oranje) ook binnengekomen, meteen ff in bak water getest.
Collega's verklaarden me voor gek :)

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 06-10-2014 14:45 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:11
3 dagen oud, spontaan gebarsten achterkant...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4767772/pics/Z3-crack.jpg

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ah dat is zuur. Dit heb ik wel al vaker gehoord.. Voornamelijk bij de groene. Al contact opgenomen? Ik ben benieuwd hoe Nederlandse shops hierop gaan reageren

edit: Ik bedoel dat bij de meeste gevallen die ik tegengekomen ben, het groene versies betrof.

[ Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 06-10-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees niks over 'voornamelijk groen', wel meerdere mensen met spontane barsten ja...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
De Noise cancellation, werkt dat alleen optimaal op de bijgeleverde walkman app of kan ik elke music player gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:11
Hij gaat zo terug naar studentmobiel, dan is het wachten.

*edit: Top service, meteen nieuwe meegekregen!

[ Voor 30% gewijzigd door Chilly_Willy op 06-10-2014 17:11 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Swipe stuck on Sony z3 compact, bounces back

Is er nog iemand die dit probleempje ondervindt bij het swipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week oud en een gebarsten scherm. M'n touchscreen werkt ook niet meer. Ik werd even helemaal gek! (Voor een studentje is 498,- euro best veel namelijk...) Er is niks geks mee gebeurd en hij zit keurig in een stevig hoesje + screenprotector!
Voor gisterochtend vond ik het echt een toptelefoon. Ik hoop dus dat die het snel weer doet, maarja, alle gsmreparatiewinkels hebben nog niet de goede spullen binnen, omdat hij nog zo nieuw is :( Ik baal! En flink ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB mompelt iets over garantie... mits het spontaan is...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een spontane barst, maarja, ik heb al gelezen dat Sony daar behoorlijk moeilijk over doet. Ik heb natuurlijk wel al meteen de verkoper (studentmobiel) gevraagd wat nu te doen. Hij is echt niet gevallen o.i.d. en op de grote barsten in m'n touchscreen na is er geen krasje of butsje op de telefoon te zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:11:
Het is een spontane barst, maarja, ik heb al gelezen dat Sony daar behoorlijk moeilijk over doet. Ik heb natuurlijk wel al meteen de verkoper (studentmobiel) gevraagd wat nu te doen. Hij is echt niet gevallen o.i.d. en op de grote barsten in m'n touchscreen na is er geen krasje of butsje op de telefoon te zien.
Chilly_Willy schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:28:
Hij gaat zo terug naar studentmobiel, dan is het wachten.

*edit: Top service, meteen nieuwe meegekregen!
Oftewel, als Chilly_Willy het kan, kan jij het ook!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ja, denk dat het aan de launcher ligt ?

Plaats van powerbutton is ook erg irritant trouwens, als je telefoon met je rechterhand gebruikt is die niet echt te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:50:
[...]
Plaats van powerbutton is ook erg irritant trouwens, als je telefoon met je rechterhand gebruikt is die niet echt te bedienen.
Gewoon met je duim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
LoeWn schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:13:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik zie dat je de magnetische lader hebt van Sony. Die zit er toch niet standaard bij? Waar heb je die vandaan en wat heb je er voor betaald, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zal denk nog ff moeten wennen aan anders vasthouden.
Zoals ik hem nu vasthoud zit knop achter handpalm verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:55:
[...]
Ik zie dat je de magnetische lader hebt van Sony. Die zit er toch niet standaard bij? Waar heb je die vandaan en wat heb je er voor betaald, als ik vragen mag?
Bij het topic accessoires vindt je er een hele hoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Broodjeworstman
Ik ga morgen bij studentmobiel langs. Ik ben benieuwd :)

@Chilly_Willy
Ben jij ook bij de winkel langs geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Laatst online: 01-09 11:32
Yep, ook wel eens last van.. Nog niet super ergerlijk vooralsnog, maar toch beter als ze dit even oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:50:
[...]

Ja, denk dat het aan de launcher ligt ?
Heb net effe enkele andere launchers geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Ik denk dat het misschien een neveneffect is van de technology die de handschoen modus mogelijk maakt?
Wat me opviel: het probleem doet zich veel minder vaak voor als ik de telefoon met de ene hand vast houd en met de andere hand swipe. Lijkt ook beter te gaan als ik na een swipe m'n vinger direct hoger van het scherm til dan dat ik gewend ben. Deze telefoon lijkt kwa "swipe techniek" nogal kieskeurig te zijn.
Of dit: het schijnt dat er voor de Xperia Z3 Compact zowel Gorilla Glass 3 als Dragontrail X gebruikt wordt, misschien dat het type glas er ook iets mee te maken heeft, aangezien er ook mensen zijn die het probleem maar niet kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik swype alle kanten op, nergens last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 19:12
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:32:
Ik swype alle kanten op, nergens last van!
Hier ook geen probleem langzaam en heel snel geprobeerd.

Weet iemand trouwens hoe ik anonieme bellers kan blokkeren? bij mijn samsung kan ik dat bij de oproep
instellingen instellen, of moet ik voor de sony een app binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:11
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:11:
Bij mij heeft sony daar met de z1c totaal niet moeilijk over gedaan, na 2 weken had ik een gerepareerd toestel terug. Niet leuk, maar vond de service wel netjes gaan. Zolang je geen dikke val schade aan je telefoon hebt dan zal er niks aan het handje zijn, Sony is wel bekent met het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:40:
[...]

Hier ook geen probleem langzaam en heel snel geprobeerd.

Weet iemand trouwens hoe ik anonieme bellers kan blokkeren? bij mijn samsung kan ik dat bij de oproep
instellingen instellen, of moet ik voor de sony een app binnen halen.
Was dat met 1-handig gebruik of met 2-handig gebruik? Het swipe probleem blijkt zich bij mij enkel voor te doen tijdens 1-handig gebruik, ik denk omdat de swipe bewegingen dan minder perfect zijn. Echter bij mijn vorige telefoon hier nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Poesmij
Dat klinkt veelbelovend. Heb jij het ook via je verkoper geregeld of ben je direct naar Sony gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei, als ik de achterkant goed bekijk kan ik al miniscule ondiepe krasjes vinden, die niet weg gaan na goed poetsen. Toch niet hetzelfde soort glas als de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:30:
Oei, als ik de achterkant goed bekijk kan ik al miniscule ondiepe krasjes vinden, die niet weg gaan na goed poetsen. Toch niet hetzelfde soort glas als de voorkant?
Zelfde voor de achterkant van de mijne. Maar de voorkant is nog perfect krasvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:07:
@Poesmij
Dat klinkt veelbelovend. Heb jij het ook via je verkoper geregeld of ben je direct naar Sony gegaan?
via de verkoper, weet niet of dit heel erg uitmaakt sinds dat zij het ook weer doorgestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Als ik de reacties zo zie hier haal ik die stand-by/screentijd niet met de mijne, en ik ben bang dat het aan Telfort ligt, oftewel signaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QF8cUMG.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M3G6LWf.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D5iQDKz.png

Ben al aan het spelen geweest met fast dormancy, wat Telfort naar mijn weten niet ondersteund. Werk al tijden me BetterBatteryStats, CPUspy, etc, maar nooit wat kunnen vinden, ook niet op mn Nexus 5. Begin nu wel heel erg Telfort als schuldige te vermoeden. Iemand enig idee of een opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:29
Dit had het model in de winkel ook viel me op! Heel irritant

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.engadget.com/2014/10/06/sony-xperia-z3-review/
Jezus, worden mensen hiervoor betaald? Ik zit nu echt te wachten op een echte Tweakers review en minder het type TheVerge/Engadget reviews. Die observaties kan ik zelf ook wel maken. :F
In het begin veel, maar het lijkt er gewoon op dat het scherm gewoon erg gevoelig is en dat je duim ook wordt opgepikt nadat hij van het scherm is, dus gewoon wat meer marge nemen met de afstand :) Nu gebeurt het niet meer. Het is gewoon even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 22:07

Sogree

..::te huur::..

Na een factory reset wil ik graag mijn video artefacts filmpjes testen.... maar jullie raden het al.... de HD landscapes en Annie trailer zijn verdwenen. Zou iemand aub de originelen voor mij ergens kunnen uploaden zodat ik ze kan downloaden/testen? Ze staan in de map 'movies' op de interne map van je Z3C. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:06:
In het begin veel, maar het lijkt er gewoon op dat het scherm gewoon erg gevoelig is en dat je duim ook wordt opgepikt nadat hij van het scherm is, dus gewoon wat meer marge nemen met de afstand :) Nu gebeurt het niet meer. Het is gewoon even wennen.
Ja dat zat ik dus ook te denken. Ik verdenk de technologie voor de handschoen modus ervan het scherm overgevoelig te maken zelfs wanneer de handschoen modus uit staat. Wanneer handschoen modus aan staat, dan merk je echt dat het scherm aanrakingen registreert zonder dat je het scherm daadwerkelijk aanraakt, wanneer je vinger 1 a 2 mm boven het scherm hangt.
Als ik "lichtere" swipes doe, dan doet het probleem zich niet voor. Lijkt er dus op dat ik mijn swipe techniek zal moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Poesmij schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:05:
[...]

Bij mij heeft sony daar met de z1c totaal niet moeilijk over gedaan, na 2 weken had ik een gerepareerd toestel terug. Niet leuk, maar vond de service wel netjes gaan. Zolang je geen dikke val schade aan je telefoon hebt dan zal er niks aan het handje zijn, Sony is wel bekent met het probleem
Hmm, mijn ervaring is wat minder goed. Xperia Z is de eerste keer spontaan geknapt, geen deukje of krasje verder ook aan de behuizing te zien maar kon het echt vergeten omdat het patroon van mijn barst niet overeen kwam met wat bij hen bekend stond als een spontane barst. Voor 270 euro laten repareren toentertijd bij een zaakje. Na twee weken weer een gebarsten scherm, ditmaal denk ik door teveel spanning in de broekzak (voorste), niet bij Sony laten repareren (die vroegen iets van 400) dus kon het wederom nergens op verhalen.

Ik ga waarschijnlijk voor de Z3 Compact, maar enigszins met pijn in het hart omdat ik absoluut voorzichtig met mijn mobiel ben geweest, er positief in sta - getuige ook een uitgebreide positieve review van mij die bijna 60.000 keer gelezen is en goed beoordeeld - en dan zo behandeld word als er wat aan de hand is. Het rubbertje van het klepje van de lader was binnen een jaar versleten (1 á 2 keer laden per dag) en het scherm tweemaal gebarsten, nul op rekest van Sony. Ben er eigenlijk best pissig over, nooit wat gehad met mijn telefoons, LG, Samsung, HTC. Heb je een keer klantenservice nodig bij een verdomde duur product, kan je het gewoon vergeten.

/edit
Zo, haha, dat was mijn frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goh, de review die me had laten wensen dat ik toch maar een Z had gehaald in plaats van een Galaxy Nexus!

Echt jammer dat het zo is gegaan met Sony. Hopelijk doen ze het nu wel beter, zo te horen aan de geluiden in dit topic is dat van wel. Over het klepje was ik al bang dus ik heb meteen een DK48 dock besteld. Nooit meer klepjes openen/sluiten, nooit meer paranoia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
dat is wel naar om te horen ja, zelf ben ik ook voorzichtiger geworden omdat ik mijn z1 erdoor 2x kwijt ben geweest. heb ook de rhino shield gekocht just in case. kwa klepjes hoef ik niks te vrezen, vanaf dag 1 een docking station en zet alles draadloos over via wifi. desondanks het glas wat sony gebruikt is het toch het meest fijne toestel wat ik ooit gebruikt heb en zou ik geen ander willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:49
Hoezo is eigenlijk nog geen review van Tweakers zelf over de Z3 & Z3c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpelweg, omdat er tijd nodig is om te testen en het 'druk' is denk, HTC komt woensdag ook nog namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:55
4 dagen op accu met een schermtijd van 30%. Wel nog weinig foto's gemaakt maar ik ben niet ontevreden xD

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mistacal schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:49:
4 dagen op accu met een schermtijd van 30%. Wel nog weinig foto's gemaakt maar ik ben niet ontevreden xD
4 dagen, gebruik je hem dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Gisteren dus de tweede Xperia Z3 Compact ontvangen. Toen ik hem uit het doosje haalde zag ik al dat het klepje van de simkaart niet goed dicht zat. Ik zocht hier niet direct iets achter dus heb hem gewoon in gebruik genomen. Toen ik vanochtend de telefoon van het nachtkastje pakte, zat het klepje opnieuw niet meer goed dicht. Oftewel, hij drukt zichzelf naar buiten. Ik had al gezien dat iemand anders op dit forum er ook last van had.

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die dit hebben? En is er nog verandering in gekomen: maw, blijft na enkele dagen het klepje misschien beter zitten?

Belsimpel zojuist een mailtje gedaan om ze in elke geval vast op de hoogte te stellen van het probleem. Ik ga het aankijken tot vrijdag en dan een beslissing nemen of ik de telefoon opnieuw omruil :/
josss9 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:42:
Om even op mijn bericht terug te komen:
Vorige week dinsdag 30-08-2014 heb ik de telefoon naar het postkantoor gebracht voor verzending naar belsimpel. Ze hebben hem vorige week gelijk al onderzocht want ik kreeg vrijdag een mail waarin stond dat ze het met mij eens waren (ik had gezegd dat ik vind dat een spontane barst na 2 dagen onder garantie behoort te vallen). Daarna kreeg ik een mail met een factuur van 0 euro voor de levering van een Z3C incl. trackingcode. En ja hoor, vandaag 06-10-2014, oftewel slechts 6 dagen later heb ik een nieuwe Z3C mogen ontvangen.

Ik vind dit wel heel erg goede service en dat mag dan ook gezegd worden, bij deze _/-\o_

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floyt
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:29
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:16:
Hoezo is eigenlijk nog geen review van Tweakers zelf over de Z3 & Z3c?
Ik denk dat ze nog bezig zijn met de accutest. Die duurt wat langer dan bij de andere phones. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Gezien dat de meeste auto-houders een soort van geleider/klem-constructie aan de zijkanten hebben, hoe gaat dit werken met de Z3C? Als ik het goed begrijp heeft de Z3C z'n charger/microusb connectors aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik kom van een oude nokia C5 (ja eentje met druktoetsen) naar de nieuwe Z3 Compact. Even wennen maar mooi toestelletje :-)

Ik heb ook dat het klepje van de simkaart langzaam opengaat. Af en toe even dichtdrukken dus.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
catchingfire schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:24:
Gezien dat de meeste auto-houders een soort van geleider/klem-constructie aan de zijkanten hebben, hoe gaat dit werken met de Z3C? Als ik het goed begrijp heeft de Z3C z'n charger/microusb connectors aan de zijkant?
Tja dat zal vaak niet gaan. Bij mij werkt het wel, maar totaal niet ideaal. Ik heb een universele autohouder waarbij de telefoon ondersteunt wordt aan de onderkant, en geklemd aan de zijkanten. Maar ik kan het telefoon niet laten rusten op de onderkant van de houder, want dan zitten de zijklemmen tegen de camera en volumetoetsen aan. Als ik mijn telefoon een stuk hoger inklem, gaat het wel.

Ik zal straks deze post even editen met een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

Het is me zojuist opvallen dat sinds deze ochtend bij mij de Google Play Services redelijk veel batterij afsnoept, zijn er nog mensen bij wie dit het geval is?
Ik heb alvast location services afgezet om het binnen de perken te houden, want vergeleken met gisteren zit ik nu al 5% lager qua battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Als ik sms, dan zijn mijn berichten en die van de ander gescheiden van elkaar. Dus ze staan in een apart deel.

Waar ligt dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Albert020 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:21:
[...]
4 dagen, gebruik je hem dan wel ?
Gebruik is per gebruiker verschillend he...
Het zou mij ook makkelijk lukken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VaP5hF6l.png

Nachtdiensten gehad, veel gereden in stedelijk gebied, af en toe een appje/mailtje en het bijwerken van Clash of Clans, Google Locations (voorheen Latitude) staat aan.

Energiebesparing alleen Wi-Fi op locatie en Wachtrij achtergrondgegevens.

Schermtijd is anderhalf uur.

[ Voor 13% gewijzigd door -MD- op 07-10-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Floyt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat ze nog bezig zijn met de accutest. Die duurt wat langer dan bij de andere phones. ;)
Hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
-MD- schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:55:
[...]

Gebruik is per gebruiker verschillend he...
Het zou mij ook makkelijk lukken:

[afbeelding]

Nachtdiensten gehad, veel gereden in stedelijk gebied, af en toe een appje/mailtje en het bijwerken van Clash of Clans, Google Locations (voorheen Latitude) staat aan.

Energiebesparing alleen Wi-Fi op locatie en Wachtrij achtergrondgegevens.

Schermtijd is anderhalf uur.
Dat bedoel ik, 11% scherm anderhalf uur in 2 dagen is dus bijna geen gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ik besef dat de verhalen over spontaan gebarsten schermen de uitzondering op de regel zullen zijn en dat Sony die wel netjes zal afhandelen (herstel/vervang door nieuw toestel).... echter begin ik nu toch te twijfelen over aankoop van de Z3 Compact omwille van de krasgevoelige glazen achterkant :/ dju zeg... zo'n mooi toestel en dan dergelijke cosmetisch gevoelige kantjes... ook zonde om 't in een hoesje/cover te moeten proppen. Als er mensen zijn met goede ervaringen (inclusief link naar aankoop/webshop) van protectors voor de achterkant (en voorkant) dan zie ik 't graag passeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
renio schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:17:
ik besef dat de verhalen over spontaan gebarsten schermen de uitzondering op de regel zullen zijn en dat Sony die wel netjes zal afhandelen (herstel/vervang door nieuw toestel).... echter begin ik nu toch te twijfelen over aankoop van de Z3 Compact omwille van de krasgevoelige glazen achterkant :/ dju zeg... zo'n mooi toestel en dan dergelijke cosmetisch gevoelige kantjes... ook zonde om 't in een hoesje/cover te moeten proppen. Als er mensen zijn met goede ervaringen (inclusief link naar aankoop/webshop) van protectors voor de achterkant (en voorkant) dan zie ik 't graag passeren ;)
Heb zelf dan een Z1C en heb deze verhalen over dit toestel nog niet gelezen.
Ik ben nu ook in twijfel of ik wel zo snel wil upgraden naar een Z3C....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet welke kleur je hebt, zwart? Mijn Z1C was na een week al bekrast, bij m'n rode Z3C zie ik niks..?

@ Renio: [Sony Xperia Z3 Compact] Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
CLB schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:22:
Weet niet welke kleur je hebt, zwart? Mijn Z1C was na een week al bekrast, bij m'n rode Z3C zie ik niks..?

@ Renio: [Sony Xperia Z3 Compact] Accessoires
Heb een zwarte Z1C en vanaf het begin al een tpu case en screenprotector er op gedaan.
Maar heb het niet over krasjes maar over spontaan brekend glas....

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 07-10-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb hem nu 6 dagen in gebruik, en het is wel even wennen als je van een iPhone naar Android gaat. Maar het toestel werkt erg prettig en de batterij gaat inderdaad erg lang mee, helemaal tevreden dus. Ben zelf niet helemaal van de hoesjes, verpest een beetje het design waarop ik deze telefoon heb uitgekozen, maar ik merkte twee daagjes terug wel ineens een klein krasje op het scherm, dit dus gebeurd in mn zak ofzo aangezien ik erg netjes ben met mn telefoon. Gelijk maar een RhinoShield besteld, dus ik hoop dat die snel aankomt.

Dingen die ik alleen erg raar vind is dat de telefoon alle Whatsapp foto's opslaat in de camera app, de iPhone had de functie deze alleen in de app zelf te houden.

Voor de rest is het toestel vrij stevig gebouwd, maar toch een tikkie minder stevig dan m'n oude iPhone 4/5

Al met al een prettige upgrade gezien de iPhone 6 echt belachelijk veel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Wat me overigens nu al een aantal keer is overkomen is dat ik een gemiste oproep heb terwijl ik waarschijnlijk wel bereik had. Waarschijnlijk omdat m'n scherm uit staat en ik het dus niet 100% zeker weet. Wel kreeg ik iedere keer meteen een smsje van Vodafone dat ik een gemiste oproep had.

Net bijvoorbeeld, 37e minuut een gemiste oproep, 37e minuut een smsje van Vodafone dat ik een gemiste oproep had en de tijd op mijn telefoon gaf ook nog de 37e minuut aan.

Ook heb ik al gemerkt dat de signaalindicator minder signaal aangeeft dan dat ik hier in huis had met mijn HTC One M7. Nu zegt dat natuurlijk niet zoveel aangezien fabrikanten een eigen interpretatie geven aan de signaalwaarde, maar het lijkt er op dat de z3c minder bereik heeft.
wiespt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:52:
Dingen die ik alleen erg raar vind is dat de telefoon alle Whatsapp foto's opslaat in de camera app, de iPhone had de functie deze alleen in de app zelf te houden.
Even een bestand genaamd '.nomedia' plaatsen in de map waar Whatsapp de plaatjes opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Bedankt voor je reactie! Ik ga ermee aan de slag!

Ik heb nog een vraag, ik merk dat mijn Whatsappjes niet altijd op tijd binnen komen. Hebben jullie daar ook last van? De ene keer krijg ik ze wel gewoon realtime. De andere keer kan er zo een uur of meer tussen zitten. En dan maakt het naar mijn idee niet uit of Wifi gebruik of niet :-(

Daar had ik voorheen (met mijn S3) nooit last van, en kan soms best irritant zijn als iemand zelf even iets vraagt.
Too5 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

1. Houd de aan/uit knop en volumeknop-omlaag enige tijd samen ingedrukt. Je hoort je smartphone vervolgens een 'foto' geluid maken en een screenshot is gemaakt. Of hou de aan/uit knop lang ingedrukt en kies de optie print screen.
2. http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20902622
3. https://www.google.nl/web...aar%20nieuwe%20smartphone
4. Zie 3
5. Instellingen -> taal en invoer -> toetsenbord instellingen -> geluid en trillingen
6. Zie 3

YW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Clipstra schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:23:
Bedankt voor je reactie! Ik ga ermee aan de slag!

Ik heb nog een vraag, ik merk dat mijn Whatsappjes niet altijd op tijd binnen komen. Hebben jullie daar ook last van? De ene keer krijg ik ze wel gewoon realtime. De andere keer kan er zo een uur of meer tussen zitten. En dan maakt het naar mijn idee niet uit of Wifi gebruik of niet :-(
[...]
Heb je de Extended Standby aan staan bij de Stamina modus (Settings > Power management > Stamina modus)? Dat zou kunnen verklaren waarom berichten niet direct binnen komen als het scherm uit staat. In dat geval moet je Whatsapp even in de uitzonderingslijst van de Extended Standby toevoegen, dan krijg je ze wel weer altijd binnen.

Edit: mocht dat niet het geval zijn, dan kunnen het naast de telefoon eerder tal van andere oorzaken zijn (Whatsapp zelf, jouw provider, provider van de andere gebruiker).

[ Voor 9% gewijzigd door Moi_in_actie op 07-10-2014 14:31 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Laatst online: 04-08 14:11
Neeeee... hier nog een spontaan gebarsten achterkant... ik pakte hem op van mijn bureau, en ik zag het ineens. Toen ik hem neerlegde, was er nog niets aan de hand. Geen hoesje/bescherming gebruikt, maar dat had ook niet geholpen. Telefoon altijd voorzichtig gebruikt, er is nog geen krasje op voor of achterkant te zien.

Foto:
https://www.dropbox.com/s/vp8b81d4d9gi7ih/DSC_0013.JPG?dl=0

Toetsel in bezit sinds de eerste leverdatum (14 dagen). De barst is ook niet te voelen: hij zit duidelijk onder het glas.

Meteen maar coolblue gemailt, ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte :(

btw: verder echt een toptoestel... jammer dat er nu al zo veel (je mag intussen best spreken van veel vind ik) spontaan kapot gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
@Moi_in_actie, bedankt voor je snelle reactie. Nee die staat niet aan, en ik heb idd voor deze modus Whatapp en Gmail al aanstaan. Tuurlijk kan het ook aan de andere factoren die je noemt, maar het is natuurlijk wel vreemd dat ik dit de afgelopen 2 jaar niet gehad heb en ik ben niet verhuisd en/of heb geen andere provider.. Dus naar mijn idee ligt het meer aan het toestel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Gebeurt het ook wanneer je het scherm aan hebt staan, of b.v. al in gesprek bent met iemand op Whatsapp? En zijn het dan de berichten van de tegenpartij die niet bij jou binnenkomen, of (ook) jouw berichten die niet bij de ander aankomen. Dit laatste kan je nakijken a.d.h.v. de vinkjes achter jouw bericht (correct me if I'm wrong): 1 vinkje betekent zo ver ik weet "bericht bij Whatsapp aangekomen" en 2 vinkjes betekent "bij de ontvanger aangekomen".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
JorgV schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:44:
Neeeee... hier nog een spontaan gebarsten achterkant... ik pakte hem op van mijn bureau, en ik zag het ineens. Toen ik hem neerlegde, was er nog niets aan de hand. Geen hoesje/bescherming gebruikt, maar dat had ook niet geholpen. Telefoon altijd voorzichtig gebruikt, er is nog geen krasje op voor of achterkant te zien.

Foto:
https://www.dropbox.com/s/vp8b81d4d9gi7ih/DSC_0013.JPG?dl=0

Toetsel in bezit sinds de eerste leverdatum (14 dagen). De barst is ook niet te voelen: hij zit duidelijk onder het glas.

Meteen maar coolblue gemailt, ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte :(

btw: verder echt een toptoestel... jammer dat er nu al zo veel (je mag intussen best spreken van veel vind ik) spontaan kapot gaan....
Nu weet ik het zeker, ik wacht nog even.met upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

Neeeee... hier nog een spontaan gebarsten achterkant...
Dat is balen man, nu lig ik zelf ook constant het toestel te inspecteren op mogelijke barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:11
Neeeee... hier nog een spontaan gebarsten achterkant...
Verontrustend dat hier zoveel berichten van binnenkomen :X Misschien een slechte batch? (laten we dat dan maar hopen en hopen dat alle gevallen onder de garantie vallen)
Vraagje; heb je terwijl de telefoon op tafel lag nog berichten binnen gekregen? Misschien dat de barst is ontstaan door het helemaal vlak liggen op tafel en vervolgens trillen van de motor? Moet natuurlijk niet mogen maar misschien dat we een oorzaak kunnen vaststellen?

Edit: en gebruiken degene met barsten tot nu toe wel of geen screenprotector op de achterzijde?

[ Voor 7% gewijzigd door Virtual Reality op 07-10-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Waarom maken ze zoiets ook van glas? Bij de Nexus4 was de glazen achterkant ook al een zorgenkindje. Verplicht je gewoon tot het gebruik van een case/dikke bumper en/of screenprotector op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Een screenprotector voorkomt geen barst hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viavia28 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:35:
Een screenprotector voorkomt geen barst hoor :)
Niet helemaal, maar het verkleint de kans wel aanzienlijk om dat er dan bij een val geen kras in het glas kan komen. Vaak begint een barst vanuit een kras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
heb toch ook hier gelezen dat het over barst onder de bovenste laag glas kan gaan. In zo'n geval lijkt ge me aan een technische ontwerp-fout te wijten te zijn. Een hypothese: door alles zo compact en strak design te maken kan intern warmte niet weg, zetten bepaalde delen uit (voeren druk uit) en pats! Breekt het glas van binnenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Oh, ik vind dat het nu ook al vaak langskomt (nu alleen hier al 3 of 4?).

[ Voor 40% gewijzigd door Too5 op 07-10-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Ad Hox

N/A

Weet iemand hoe je media (zoals foto's) automatisch op je SD kaart kan laten opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Ad Hox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:21:
Weet iemand hoe je media (zoals foto's) automatisch op je SD kaart kan laten opslaan?
In je camera app op de 3 puntjes linksboven tikken, dan 3e tabblad onderste regel.

Ik heb af en toe links boven in de notificatiebalk een grijs bolletje staan. Er is dan geen notificatie of iets dergelijks. Iemand een idee waar dit voor staat? Het komt vanzelf en gaat vanzelf weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Pfff, wat is Android lastig in te stellen ><

In mijn contacten heb je ook een contact 'mijself'. Deze kan ik niet wissen of aanpassen. Hij blijft een verkeerd e-mail laten zien. Heb ook een contact met mijn eigen gegevens, maar deze kan ik ook niet koppelen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
honey schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:48:
Pfff, wat is Android lastig in te stellen ><

In mijn contacten heb je ook een contact 'mijself'. Deze kan ik niet wissen of aanpassen. Hij blijft een verkeerd e-mail laten zien. Heb ook een contact met mijn eigen gegevens, maar deze kan ik ook niet koppelen.

Iemand suggesties?
Als ik op mijzelf tik, zie ik rechts een poppetje met een pennetje. En als ik daar op tik, kan ik alles aanpassen. Is dit bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pffft, al deze barst berichten! Ik hoop dat door van jullie zo snel mogelijk omgeruild kan worden. Het valt op dat hier enkel kleuren schijnen te barsten, ik heb nog geen zwart of wit zien barsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:26
Echt jammer dat Sony dit nog steeds niet voor elkaar heeft. De eerste Xperia Z had ook al last van gebroken schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Too5 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:52:
[...]

Als ik op mijzelf tik, zie ik rechts een poppetje met een pennetje. En als ik daar op tik, kan ik alles aanpassen. Is dit bij jou niet?
Nee, er staat een verkeerd emailadres, als ik deze aanpas, dan verschijnt weer het verkeerde emailadres. Ik snap niet waarom dat zo is.

Wat is trouwens de functie van het contact 'myself'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Ad Hox

N/A

Too5 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:31:
[...]

In je camera app op de 3 puntjes linksboven tikken, dan 3e tabblad onderste regel.

Ik heb af en toe links boven in de notificatiebalk een grijs bolletje staan. Er is dan geen notificatie of iets dergelijks. Iemand een idee waar dit voor staat? Het komt vanzelf en gaat vanzelf weer.
Thanks! Kan dit ook voor Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:55
Albert020 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:09:
[...]

Dat bedoel ik, 11% scherm anderhalf uur in 2 dagen is dus bijna geen gebruik ;)
Op een dag gebruik ik hem 8 tot 10uur sporadisch, whatsapp en soms ff facebook omdat ik dan aan het werk ben. Verder slaap ik nog 7uur per dag. Ik heb Stamina aanstaan met enkel Whatsapp en Gmail op de whitelist. Moet er nog wel even bij vermelden dan ik ook nog geen screenprotector en hoesje heb dus extra voorzichtig. Ik zal wel snel in de buurt van de 2 dagen komen met normaal gebruik.

Vandaag ineens 21% gedaald in batterij, bleek Garmin nog aan te staan.. die blijft op een of andere manier draaien lijkt het. Ik moet deze echt procesmatig beeindigen.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe ik foto's kan maken in de allerhoogste ISO waarde? Zie het nergens als optie staan. Of werkt dit alleen in de automatische stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Laatst online: 04-08 14:11
renio schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:59:
heb toch ook hier gelezen dat het over barst onder de bovenste laag glas kan gaan. In zo'n geval lijkt ge me aan een technische ontwerp-fout te wijten te zijn. Een hypothese: door alles zo compact en strak design te maken kan intern warmte niet weg, zetten bepaalde delen uit (voeren druk uit) en pats! Breekt het glas van binnenuit.
Bij mij lijkt de barst ook inderdaad onder de toplaag te zitten - ik kan hem niet voelen.

Op de andere vragen: wel berichtjes binnengekregen, geen bescherming (case/protector), daar hou ik niet van. Kleine krasjes vind ik over het algemeen niet zo erg, en tot nu toe na 2 weken normaal gebruik nog geen enkele beschadiging (ook geen hele kleine).

Heb dat warmte-verhaal inderdaad ook al ergens gelezen (xda misschien?). Omdat alles zo dicht op elkaar gepakt zit en al die materialen net ff anders reageren op warmteveranderingen, gaat het mis bij het zwakste (dun glaslaagje).

Intussen van Coolblue een retour-nummer en instructies gekregen, dus zal hem morgen op de post doen. Hoop dat het snel gaat... heb een nanosimkaart voor dit toestel gekregen, en die past natuurlijk niet in m'n backup telefoon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58
Voor de mensen die hun WhatsApp media niet in de normale galerij willen laten zien, plaats een bestandje met de naam ".nomedia" in de afbeeldingen en video map van WhatsApp ! Geldt voor alle Android telefoons! Zo blijven ook je foto's terug kijken in de camera app netjes.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:29
Dat belooft wat met die gebroken schermen, met de winter op de loer. De temperatuurverschillen kunnen dan helemaal funest zijn..

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Nee ik heb er geen last van als ik in gesprek ben. En of mijn gesprekken aankomen weet ik niet. Bij een groepsgesprek krijg je geen 2 vinkjes, dus ik weet dan niet of ze zijn aangekomen..

Maar ik ben dus blijkbaar een van de weinige die hier last van heeft :-(

Ik zal het nog eens nader bekijken en in de gaten houden, ik hoop alleen dat het tijdelijk is
Moi_in_actie schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:51:
Gebeurt het ook wanneer je het scherm aan hebt staan, of b.v. al in gesprek bent met iemand op Whatsapp? En zijn het dan de berichten van de tegenpartij die niet bij jou binnenkomen, of (ook) jouw berichten die niet bij de ander aankomen. Dit laatste kan je nakijken a.d.h.v. de vinkjes achter jouw bericht (correct me if I'm wrong): 1 vinkje betekent zo ver ik weet "bericht bij Whatsapp aangekomen" en 2 vinkjes betekent "bij de ontvanger aangekomen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:54:
Pffft, al deze barst berichten! Ik hoop dat door van jullie zo snel mogelijk omgeruild kan worden. Het valt op dat hier enkel kleuren schijnen te barsten, ik heb nog geen zwart of wit zien barsten?
Mijn Z3 Compact is zwart en gebarsten. Vandaag teruggebracht naar studentmobiel. Zij gaan het verder bekijken, binnen twee weken hoor ik meer. Net maar weer m'n oude Xperia Ray opnieuw geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb dit geprobeerd, maar ik heb in de Whatsapp Images map alleen de optie om een folder aan te maken en geen file, maar een folder kan ik niet de naam .nomedia geven. Heb je toevallig een ander idee? Google helpt namelijk ook niet.
roelieboelie schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:42:
Voor de mensen die hun WhatsApp media niet in de normale galerij willen laten zien, plaats een bestandje met de naam ".nomedia" in de afbeeldingen en video map van WhatsApp ! Geldt voor alle Android telefoons! Zo blijven ook je foto's terug kijken in de camera app netjes.
Pagina: 1 ... 10 ... 60 Laatste