Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nu even al mijn apps meer installeren ;_;
Heh, 1 duim is geen 2 vingers. Ik ga wel weer naar de Android 2.x oplossing van een settings widget op een schermpje in de buurt. Minder practisch, maar het moet maar.CLB schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:11:
Dan swipe je met twee vingers, dat is toch één swipe
Verder valt eigenlijk alleen de trilfunctie negatief op, die zet namelijk echt geen zoden aan de dijk. Ik voorzie een hoop gemiste oproepen als het ding op silent staat. Geen instelling kunnen vinden ook. Nooit iets over gelezen in een (p)review ook. Niet dat het echt een dealbreaker is, maar zeker iets om rekening mee te houden.
Goede tip, dat wist ik niet, werkt prima. Was je al bekend met Sony? Hoe kom je hier anders achter?CLB schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:11:
Dan swipe je met twee vingers, dat is toch één swipe
Verwijderd
Volgens mij staat dat ergens in de quick start gids of in de instructie die je krijgt als je het toestel start. Zelfs ik wist het.André schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:40:
[...]
Goede tip, dat wist ik niet, werkt prima. Was je al bekend met Sony? Hoe kom je hier anders achter?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:41:
[...]
Volgens mij staat dat ergens in de quick start gids of in de instructie die je krijgt als je het toestel start. Zelfs ik wist het.
Gebruik al tijden Sony ja...André schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:40:
Goede tip, dat wist ik niet, werkt prima. Was je al bekend met Sony? Hoe kom je hier anders achter?
Twee vingers is op Android Jelly Bean bijvoorbeeld notificaties uitgebreider bekijken ook, zodoende
Al getest in het 'service'menu en hoe is die daar?Bundin schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:28:
Verder valt eigenlijk alleen de trilfunctie negatief op
Even de dialer openen en: *#*#7378423#*#* typen (*#*#service#*#*)
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 30-09-2014 20:49 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dan installeer je toch iets als Google Play: 1Tap Quick Bar -Quick Settings ?Bundin schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:10:
Zo, ding is binnen en min of meer geconfigureerd. Wat me echter nu al erg irriteert is het feit dat notifications en quick menu zijn gescheiden. Ik kan niet meer met 1 swipe bij een aantal settings, heel vervelend.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dunkt mij wel, ben het niet tegengekomen in de instellingen. Ik moest in het begin ook wennend bij on-screen buttons, maar het went gauw genoeg. Mijn advies, leer het je aan, in de toekomst krijg je meer en meer on-screen buttons (hopelijkAtlAntA schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:12:
Is er echt root nodig om de back toets en de multitasking toets om te ruilen.?
Ik vond het erg snel wennen (heb nog een Samsung-tablet) en nu vind ik het ook logischer. Met 'back' ga je terug naar 'links', en de button zit ook links.johan89 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:20:
[...]
Dunkt mij wel, ben het niet tegengekomen in de instellingen. Ik moest in het begin ook wennend bij on-screen buttons, maar het went gauw genoeg. Mijn advies, leer het je aan, in de toekomst krijg je meer en meer on-screen buttons (hopelijk).
Zit ook gewoon in stock android ingebakken. Is dus niet iets van Sony zelf.André schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:40:
[...]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Wat positieve shots:

Deels met stamina aan (niet ultra) en 's nachts wifi en data uit.
Ps: met 2 vingers swipen is bij de nexus en samsung ook de manier om snel bij de quick settings te komen.
Verwijderd
Hier nog een aansluitende vraag.. hoe zit het met de bouwkwalieit van dit ding? Ik heb al verhalen langs zien komen van "plotseling" geknapt glas. Ik ben een dikke voorstander van naakte telefoons en heb niet veel zin in hoesjes, bumpers etc.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:08:
Voor zij die de Z3C al hebben: hoe zit het met krasjes op het scherm? Is dit nu veel beter geregeld dan bij de Z1C? Is het echt dragontrail glass, qua krasbestendigheid vergelijkbaar met gorillaglass dat oa Samsung gebruikt? Of is een screenprotector echt een must?
Mijn huidige 4S heb ik nu 3 jaar in gebruik zonder enige vorm van bescherming en ziet er nog piekfijn uit. Zelfs nog een paar keer laten vallen. Is dit een no-go bij deze Sony?
Krijg 'm morgen binnen trouwens..
De Z1 Compact had nog een ASF, anti shatter film, aangebracht op het display. Deze stonden bekend om makkelijk te krassen. De Z3c heeft dit niet meer, maar zit je dus direct op "scratch-resistant" glas. De achterkant ook trouwens, ipv het doorzichtige plastic van de Z1c. Ik ben ook benieuwd naar de gebruikservaringen, maar het zou dus beter moeten zijn dan de Z1c. Persoonlijk zou ik er wel een tempered glas op willen aanbrengen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:08:
Voor zij die de Z3C al hebben: hoe zit het met krasjes op het scherm? Is dit nu veel beter geregeld dan bij de Z1C? Is het echt dragontrail glass, qua krasbestendigheid vergelijkbaar met gorillaglass dat oa Samsung gebruikt? Of is een screenprotector echt een must?
Ik ben er al aan gewend alleen praktisch is het niet voor mij. Ik heb helaas erg infleixibele vingers. En nogal korte duimpjes. Dus de back toets is voor mij moeilijk te raken bij 1 handig rechtshandig gebruik.johan89 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:20:
[...]
Dunkt mij wel, ben het niet tegengekomen in de instellingen. Ik moest in het begin ook wennend bij on-screen buttons, maar het went gauw genoeg. Mijn advies, leer het je aan, in de toekomst krijg je meer en meer on-screen buttons (hopelijk).
Hier nog een oude xperia z user waarbij ( gezien de berichten ) ook wat problemen mee waren qua glas.mklkhanou schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:45:
Mijn huidige 4S heb ik nu 3 jaar in gebruik zonder enige vorm van bescherming en ziet er nog piekfijn uit. Zelfs nog een paar keer laten vallen. Is dit een no-go bij deze Sony?
Ik heb mijn Z vanaf maart 2013 en is echt vaak zonder bescherming op onder meer asfalt gekletterd, ook vanaf de fiets al rijdend ( in het donker dus kon hem zo snel niet terug vinden, bij thuiskomst zag ik er een mooie afdruk van mijn schoenzool op de achterkant staan
* Wegens een ander defect garantie aangevraagd en heb nu een nagenoeg nieuwe
[ Voor 4% gewijzigd door tweegroenethee op 30-09-2014 23:48 ]
Het is nu een telefoon gesandwicht tussen twee platen Dragontrail glas, dus het zou prima moeten zijn. Dragontrail zou moeilijker te breken zijn dan GG3. Beide zijn even krasbestendig, maar de hardheid van GG3 zou iets hoger liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:08:
[ Voor 4% gewijzigd door ikt op 01-10-2014 07:02 ]
Met Elixir2 kun je een 'statusbar' maken. Daarmee kun je allerlei quick settings plaatsen in je notifications scherm (waarschijnlijk zitten die dan ook bij de quick settings, maar daar hoef je dan niet naar toe, dus dat zie je niet).Bundin schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:28:
[...]
Heh, 1 duim is geen 2 vingers. Ik ga wel weer naar de Android 2.x oplossing van een settings widget op een schermpje in de buurt. Minder practisch, maar het moet maar.
Dat met twee vingers swipen wist ik overigens niet. Leuk.
Hoewel dit natuurlijk een enkel geval is, lijkt het glas me niet erg sterk. Mijn One M7 is in anderhalf jaar wel twintig keer gevallen en had amper krassen op het scherm. Dus er zijn betere in mijn ervaring.
Het antwoord vond ik hier. http://forum.xda-develope...p?p=54348159&postcount=33
Nog niet zelf uitgeprobeerd.
[ Voor 46% gewijzigd door mercje op 01-10-2014 09:59 ]
Teleffon verbindt ook met PC, maakt geluid en de notificatieled werkt, dit alles doet mij vermoeden dat het echt enkel het scherm is.
[ Voor 20% gewijzigd door .ScorpionSquad op 01-10-2014 10:30 ]
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Ik hoor nu meerdere verhalen waardoor ik sterk begin te twijfelen aan de degelijk- en duurzaamheid van dit telefoontje.Ik hoop echter dat dit slechts uitzonderlijke gevallen zijn..
[ Voor 4% gewijzigd door Whis! op 01-10-2014 10:43 ]
Bron: http://talk.sonymobile.co...ompact/m-p/838927#U838927Which brand of glass is on Xperia Z3 Compact?
For the display glass we use both Gorilla 3 and Dragontrail X but i'm afraid i don't have any detailed information about the rear glass.
Je kan dus Gorilla Glass 3 of Dragontail X hebben op je front panel. Geen idee welke van de twee beter is..draakhoofd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:03:
Nog even over het type glas dat gebruikt wordt door Sony, een supportmedewerker zegt het volgende:
[...]
Bron: http://talk.sonymobile.co...ompact/m-p/838927#U838927
Verwijderd
Dan breng je 'm terug of ruilt 'm om, ik ken al die problemen namelijk nietVerwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:13:
Ik ben nu wel klaar met dit toestel eigenlijk.
1. als ik op mijn sd kaart foto's wil bekijken, dan heb ik in de map waar alle foto's staan de keuze tussen bekijken als afbeelding (preview) of alleen de bestandsnaam. (switchen kan middels het 2e icoontje van rechts onderaan scherm).
Als ik de foto's bekijk met de optie "preview" en daarna terug ga naar de folders indeling, dan worden de mappen erg groot weergegeven.
Klik ik daarna weer op het 2e icoontje van rechts onderop scherm, dan worden de mappen weer klein aangegeven.
Maar dan heb ik weer niet de preview indeling als ik naar de foto's ga.
Het is maar 1 klik, maar kan dit niet apart van elkaar ingesteld worden?
Dus mappen klein weergegeven en de foto's als preview?
2. Voor het overzetten van bestanden van je pc naar de z3c en vice versa, kun je de usb kabel gebruiken. Maar is dat wel handig als je dan iedere keer het klepje moet openen?
Gaat dat niet ten koste van de waterdichtheid?
Kun je dat niet beter doen met een bluetooth dongle?
haha. Hier exact hetzelfde verhaal. Een perfect werkende 4s hier, alleen vind ik het scherm nu wel echt te klein. Dus vandaag ontvang ik de Z3C.. Toch maak ik mij een beetje zorgen om de berichten hier. Het is ook weer niet zo'n enorm populair toestel, dus het lijkt erop dat toch een groot % mankementen vertoond. Als ik hem heb ontvangen zal ik het toestel eens grondig nalopen.mklkhanou schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:45:
[...]
Hier nog een aansluitende vraag.. hoe zit het met de bouwkwalieit van dit ding? Ik heb al verhalen langs zien komen van "plotseling" geknapt glas. Ik ben een dikke voorstander van naakte telefoons en heb niet veel zin in hoesjes, bumpers etc.
Krijg 'm morgen binnen trouwens..
Verwijderd
Actie vanaf 1 minuut ongeveer..
Iedereen die wat te klagen heeft is sneller op het internet te vinden dan mensen die happy zijn.aalekss schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:45:
Toch maak ik mij een beetje zorgen om de berichten hier. Het is ook weer niet zo'n enorm populair toestel, dus het lijkt erop dat toch een groot % mankementen vertoond. Als ik hem heb ontvangen zal ik het toestel eens grondig nalopen.
Toestel is niet populair, don't believe you, dit moet de klapper worden van Sony van dit seizoen.
Bekijk het aantal reacties in dit topic en die van zijn grotere broer, dan zie je duidelijk verschil in populariteit.
Met android kun je ook vrij gemakkelijk bestanden overzetten, draadloos, via wifi/ftp. Scheelt iedere keer klepjes peuteren en ook kabels zoeken.tijs67 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:44:
2. Voor het overzetten van bestanden van je pc naar de z3c en vice versa, kun je de usb kabel gebruiken. Maar is dat wel handig als je dan iedere keer het klepje moet openen?
Gaat dat niet ten koste van de waterdichtheid?
Kun je dat niet beter doen met een bluetooth dongle?
Tijdje terug dat ik dit gedaan heb, maar ik geloof dat ES file explorer ftp functionaliteit heeft.
Je zou ook Airdroid kunnen proberen, veel goeds over gehoord, echter zelfs slechts kort gebruikt. Bovendien kom ik er net achter dat er een nieuwe versie is, waarmee ik geen ervaring heb, dus ik kan je er verder weinig over vertellen.
Tot slot levert een google search mij deze twee prima beoordeelde apps op, misschien ook het proberen waard:
Google Play: WiFi File Transfer
Google Play: WifiDroid
Ik kan mij ook totaal niet vinden in die problemen..CLB schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:36:
[...]
Dan breng je 'm terug of ruilt 'm om, ik ken al die problemen namelijk niet
Verwijderd
Oh, ik dacht dat glas kon buigen..Joosie200 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:04:
Dit is eerder een gevalletje van niet buigen maar barsten voor de z3c.
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik heb gemerkt dat ES file Explorer nog niet direct naar de SD kaart kan schrijven. Ligt waarschijnlijk aan Android4.4.4. Transfer naar interne opslag gaat wel. Dus eerst met Es Explorer naar interne opslag kopiëren en daarna met de meegeleverde file commander naar SD kaart kopiëren. Is wat omslachtig nu. hopelijk komt ES snel met een update.vaagisdenaam schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:04:
[...]
Met android kun je ook vrij gemakkelijk bestanden overzetten, draadloos, via wifi/ftp. Scheelt iedere keer klepjes peuteren en ook kabels zoeken.
Tijdje terug dat ik dit gedaan heb, maar ik geloof dat ES file explorer ftp functionaliteit heeft.
Je zou ook Airdroid kunnen proberen, veel goeds over gehoord, echter zelfs slechts kort gebruikt. Bovendien kom ik er net achter dat er een nieuwe versie is, waarmee ik geen ervaring heb, dus ik kan je er verder weinig over vertellen.
Tot slot levert een google search mij deze twee prima beoordeelde apps op, misschien ook het proberen waard:
Google Play: WiFi File Transfer
Google Play: WifiDroid
Leek mij al onomstotelijk vast staan. Waarom berichten posten als alles in orde is. Klagen gaat mensen vaak veel makkelijker af.CLB schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:58:
[...]
Iedereen die wat te klagen heeft is sneller op het internet te vinden dan mensen die happy zijn.
Toestel is niet populair, don't believe you, dit moet de klapper worden van Sony van dit seizoen.
Bekijk het aantal reacties in dit topic en die van zijn grotere broer, dan zie je duidelijk verschil in populariteit.
Phone niet goed, dan gewoon terug brengen en je krijgt eentje die wel goed is.
__/`\__/`\__
Om alles maar wat in balans te brengen, de mijne werkt prima. Geen kiertjes oid. Belkwaliteit is echt subliem mits de andere kant ook een degelijk toestel heeft.Mistacal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:02:
[...]
Leek mij al onomstotelijk vast staan. Waarom berichten posten als alles in orde is. Klagen gaat mensen vaak veel makkelijker af.
Phone niet goed, dan gewoon terug brengen en je krijgt eentje die wel goed is.
Ik kan mijn toestel bijna 2x zo snel laden met een (gecertificeerde) autolader van 2.1a op 24volt dan via de meegeleverde muurlader. Ik ben zo goed als zeker dat dit geen negatieve gevolgen heeft voor de batterij. Correct?
Ik heb soms wel eens moeite met het bepalen van de bovenkant
Ja was bij mij ook. Ik kreeg hem fysiek in de winkel en vroeg meteen of dat wel hoorde. Hij zei van wel. Zaten ook geen stickerresten op de zijkant dus ik geloofde het wel.DrsBos schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:36:
Net mijne binnengekregen. Tot mijn verbazing helemaal geen seal op het doosje, was dit bij jullie ook zo? Voor de rest: prachtig ding, nu maar spelen!
'Gelukkig' had ik hem net 7 dagen en kan ik hem waarschijnlijk via DOA aanmelden (belsimpel).
Uiteraard ben ik niet blij met dit euvel, maar het blijft een top telefoon.
[ Voor 2% gewijzigd door Bravo_X op 01-10-2014 13:39 . Reden: typo ]
Als nog heb je gewoon garantie toch?Bravo_X schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:48:
Zou je inderdaad zeggen, maar na telefonisch contact bleek dat het wel mogelijk zou zijn. Ik hoop het in ieder geval!
[ Voor 1% gewijzigd door Bravo_X op 01-10-2014 14:13 . Reden: typo ]
Ik heb sinds gisteren mijn Z3 Compact, mijn eerste android toestel na jaren ios te hebben.
Het bevalt me zeer goed! Maar er zijn een paar dingen die me niet duidelijk worden.
1) Hoe verander je je toon voor email en dergelijke? Nu is iedere melding hetzelfde geluidje voor sms, email,... Kan je dit veranderen zodat je hoort of het een sms is of een email?
2) Mijn vriendin heeft een iphone en wij deelden onze agenda, kunnen we dit nu nog steeds?
Er waren nog dingen die me nu niet direct binnen schieten. Maar als ik hier al een antwoord op krijg ben ik heel tevreden :-)
@ Benosa, dit kun je veranderen in de app zelf. Als je de standaarsms gebruikt, vind je die terug onder instellingen. Ik gebruik Hangouts voor sms en dan is het ook in de app aan te passen.
Je 2e vraag ben ik ook benieuwd naar. Mijn man krijgt mijn agenda wel op de iphone, maar ik zijn agenda niet op de z3c. (staat niet in zijn icloud)
Bij de Z1c kun je dat aanpassen bij Instellingen > Geluid. En je kunt per app (zoals WhatsApp) bij de instellingen de meldingstoon aanpassen.Benosa schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:16:
Ik had graag een paar vragen gesteld.
Ik heb sinds gisteren mijn Z3 Compact, mijn eerste android toestel na jaren ios te hebben.
Het bevalt me zeer goed! Maar er zijn een paar dingen die me niet duidelijk worden.
1) Hoe verander je je toon voor email en dergelijke? Nu is iedere melding hetzelfde geluidje voor sms, email,... Kan je dit veranderen zodat je hoort of het een sms is of een email?
http://lmgtfy.com/?q=share+icloud+calendar+on+android2) Mijn vriendin heeft een iphone en wij deelden onze agenda, kunnen we dit nu nog steeds?
Ik snap wat je bedoelt, maar gelijk waar ik die meldingstoon verander, dan verandert bij elke app (email, sms) in die toonToo5 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:14:
Ik ben ook meer dan tevreden over mijn z3c. Hiervoor een Nexus 5 gehad, waar ik juist zeer ontevreden over was (terwijl iedereen er zo lyrisch over was).
@ Benosa, dit kun je veranderen in de app zelf. Als je de standaarsms gebruikt, vind je die terug onder instellingen. Ik gebruik Hangouts voor sms en dan is het ook in de app aan te passen.
Je 2e vraag ben ik ook benieuwd naar. Mijn man krijgt mijn agenda wel op de iphone, maar ik zijn agenda niet op de z3c. (staat niet in zijn icloud)
Ok laat maar, silly meBenosa schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:50:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar gelijk waar ik die meldingstoon verander, dan verandert bij elke app (email, sms) in die toon

Die van mij was voorzien van 2 zegels. Dit was een rond stickertje aan de linker en rechterkant. Dit was bij de Z1c echter niet het geval. Het kan zijn dat de seal is aangebracht voor "branded" toestellen, zoals bij T-Mobile.DrsBos schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:36:
Net mijne binnengekregen. Tot mijn verbazing helemaal geen seal op het doosje, was dit bij jullie ook zo? Voor de rest: prachtig ding, nu maar spelen!
Veel plezier met je speelgoed!
@Benosa
Ik gebruik Google Mail waarbij ik mijn agenda deel. Deze kan in ieder geval tussen alle Androids worden gesynchroniseerd. Ik heb geen idee hoe dit met Apple is, maar ik heb het vermoeden dat Apple dingen Apple-only houdt. Dat is vaak een feature van het bedrijf
[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 01-10-2014 16:17 ]
2x een nieuwe z1c gehad en deze hadden beide geen seal, de z3c ook niet. mijn zusje kreeg vorige week een z1c binnen met seal maar het toestel had al gebruikersschade en geen eens een folie meer op het beeldscherm/achterkant. dus die seals kunnen winkels ook zelf aanbrengen.DrsBos schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:36:
Ik heb ondertussen de witte in de winkel gezien, en ik wil graag wat meer foto's van de plastic rand zien.
Bij voorbaat dank.
Heb smoothsyncfor cloud calendar geinstalleerd enzo maar het blijkt niet echt te werken.
Iemand ervaring met deze app?
Verwijderd
Dat is niet waar. Het is op Apple apparatuur perfect mogelijk om Gmail accounts te synchroniseren. Ook Outlook.com wordt perfect ondersteund (beter dan iCloud zelf als je het mij vraagt).Kiswum schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:15:
[...]
Die van mij was voorzien van 2 zegels. Dit was een rond stickertje aan de linker en rechterkant. Dit was bij de Z1c echter niet het geval. Het kan zijn dat de seal is aangebracht voor "branded" toestellen, zoals bij T-Mobile.
Veel plezier met je speelgoed!
@Benosa
Ik gebruik Google Mail waarbij ik mijn agenda deel. Deze kan in ieder geval tussen alle Androids worden gesynchroniseerd. Ik heb geen idee hoe dit met Apple is, maar ik heb het vermoeden dat Apple dingen Apple-only houdt. Dat is vaak een feature van het bedrijf
Mijn antwoord is dan ook, als iets van Apple is, dan delen ze dat niet snel. Vaak is het niet compatibel met andere apparatuur
Verwijderd
Dan heb ik je niet goed begrepen. Een Apple agenda kun je (voor zover ik weet) niet op een Android toestel delen. Als je cross platform je agenda en mail wilt gebruiken, dan kun je het beste overstappen op Google of Outlook.com. Die laatste werkt prima op beide.Kiswum schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:11:
In dit geval is er een agenda van Apple in gebruik en de vraag is, werkt dat op Android?
Mijn antwoord is dan ook, als iets van Apple is, dan delen ze dat niet snel. Vaak is het niet compatibel met andere apparatuur
https://support.google.com/calendar/answer/151674?hl=en
Meer betalen en voor een Z3C gaan of toch de goedkopere Chinese Nubia Z7 ? Keuzes....
[/quoute]
Die is wel 5mm breder en je levert in op accu en snelheid door het 1080p scherm.
Mi2s zou ook eerder nemen maar dat is nu midden segment.
Je moet het zelf weten.JackL89 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:41:
Meer betalen en voor een Z3C gaan of toch de goedkopere Chinese Nubia Z7 ? Keuzes....
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
http://a.disquscdn.com/up...es/1338/2298/original.jpg
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Batterij kan ik niks overzeggen gezien ik 'm nonstop maximaal aan het werk heb gehad.. bestanden van mn iPhone overzetten via xperia transfer etc. etc.
Ik vind dat alle icoontjes verschillende vormen en groottes hebben een beetje slordig en chaotisch, is hier iets aan te doen? Ook vind ik de kijkhoeken wat teleurstellen in vergelijking met mijn iPhone.
Verder vind ik het scherm, zoals eerder in dit topic is aangegeven, wat aan de blauwe kant. Is dit op te lossen middels de RGB-schuifjes?
Ik heb zelf de witbalans op de volgende waardes staan:mklkhanou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:48:
Verder vind ik het scherm, zoals eerder in dit topic is aangegeven, wat aan de blauwe kant. Is dit op te lossen middels de RGB-schuifjes?
Rood 200
Groen 160
Blauw 0
probeer dit eens. worked for me
[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 02-10-2014 11:58 ]
Alleen aan dat programma van Sony, PC companion had ik niks, kon niks overzetten van mijn galaxy.
En qua grootte scheelt de telefoon niet veel voor mij, uiteraard is het scherm op de sony wel een stuk groter.
Ik weet niet of de Sony luncher icon packs ondersteunt (ik gok van niet), maar je zou eens kunnen kijken naar een andere launcher, bijvoorbeeld nova of apex (play store). Die bieden meer mogelijkheden tot customisation, waaronder ondersteuning voor dus custom icons...mklkhanou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:48:
Ik vind dat alle icoontjes verschillende vormen en groottes hebben een beetje slordig en chaotisch, is hier iets aan te doen? Ook vind ik de kijkhoeken wat teleurstellen in vergelijking met mijn iPhone.
Verwijderd
Met een andere Launcher kun je iets doen aan de icoontjes. Ik stoorde me ook aan de standaardset van Sony. Op deze site kun je een lijst vinden met goede launchers. In de Play Store zag ik verder 360launcher staan. Die ziet er ook wel goed uit. Met sommige launchers kun je bijna je iPhone nabootsenmklkhanou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:48:
Het is mij niet gelukt om het scherm minder blauw te krijgen. Het viel mij overigens pas op toen ik het scherm naast een iPhone hield.
Nice, thanks! Gaat dit nog ten koste van snelheid/batterijduur of iets dergelijks? Daar doe ik graag geen consessies in...Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:31:
[...]
Met een andere Launcher kun je iets doen aan de icoontjes. Ik stoorde me ook aan de standaardset van Sony. Op deze site kun je een lijst vinden met goede launchers. In de Play Store zag ik verder 360launcher staan. Die ziet er ook wel goed uit. Met sommige launchers kun je bijna je iPhone nabootsen. Over enige tijd komen er waarschijnlijk ook wel custom roms beschikbaar.
Het is mij niet gelukt om het scherm minder blauw te krijgen. Het viel mij overigens pas op toen ik het scherm naast een iPhone hield.
Wat betreft het blauwige scherm: kijk even een paar posts naar boven (die van LoeWn).. daarmee heb ik het in ieder geval een klein stukje prettiger mee gekregen.
Dat is bij elke launcher weer anders. Als je een van de 'top' launcher apps gebruikt, zoals Nova, Apex etc. , dan kan ik je wel verzekeren dat je er geen snelheid of batterijduur op gaat verliezenmklkhanou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:37:
[...]
Nice, thanks! Gaat dit nog ten koste van snelheid/batterijduur of iets dergelijks? Daar doe ik graag geen consessies in...
Wat betreft het blauwige scherm: kijk even een paar posts naar boven (die van LoeWn).. daarmee heb ik het in ieder geval een klein stukje prettiger mee gekregen.
Verwijderd
Hoe kan ik deze verwijderen? ik kom van iOS, dus is allemaal nog fftjes vreemd voor mij
Dan neem ik aan dat je simkaart van je vriendin er in hebt gestopt. :-)Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:37:
Zojuist mijn Z3c binnen gekregen, whatsapp erop, zie ik dat de contacten van mijn vriendin er ook op staan![]()
Hoe kan ik deze verwijderen? ik kom van iOS, dus is allemaal nog fftjes vreemd voor mij
Heb twee foto's toegevoegd, de eerste laat zien hoe het er uit ziet als ik hem net dicht heb gedaan. Sluit dus gewoon helemaal goed af.
Maar, als ik nu 1-2 minuten wacht komt het klepje gewoon van zelf omhoog
Foto 1

Foto 2

Is er iemand anders met dit zelfde probleem?
Als je middels een Google account werkt.. Kijk dan eens bij gmail.com, en dan links op 'Gmail' klikken, en naar contacten gaan. Staan ze hier ook tussen? Dan zou je ze evt. hier gemakkelijk kunnen verwijderen.
Als je nog niet met google account werkt, kan ik je aanraden dit wel te doen. Hoe?
contacten > 3 dot menu > exporteren. Uitvoeren, en het bestandje kopieren naar je pc.
Vervolgens bij je gmail op de desktop weer naar 'contacten' gaan, en dan op importeren klikken, en hetzelfde bestandje importeren. Voilá, al je contacten op je google account.
Verwijderd
Ik had ook problemen met dat klepje. Kwam na een tijdje los. Maar goed, mijn toestel was helemaal brak dus denk niet dat het representatief is voor de rest. Is inmiddels retour naar CoolBlue.Uthar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:02:
Ik heb wat problemen met het klepje van de nano-sim (klepje microSD werkt wel goed)
Heb twee foto's toegevoegd, de eerste laat zien hoe het er uit ziet als ik hem net dicht heb gedaan. Sluit dus gewoon helemaal goed af.
Maar, als ik nu 1-2 minuten wacht komt het klepje gewoon van zelf omhoog(Zie foto 2). Met als gevolg dat deze niet meer waterdicht is en dat er stof/zand naar binnenkomt.
Problemen die ik had:
- Behuizing niet goed gemonteerd (kier tussen rand en scherm)
- Wegvallende verbinding tijdens bellen
- Klepje micro sim komt los
Deze Z3 compact is mooi en veel beter te hanteren, al zou ik willen weten dat als ik in de email app een vlaggetje plaats bij een mailtje, dat ie dat standaard op Tomorrow zet. Als ik nu een vlaggetje plaats zet die hem op 'no date'
Ik heb dit probleem ook. Klepje sluit niet goed en gaat vanzelf losser zitten. Wel jammer. Ben van plan toch een case te gebruiken en een magnetische kabel. Ik laat het dus maar zo.Uthar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:02:
Ik heb wat problemen met het klepje van de nano-sim (klepje microSD werkt wel goed)
Maar, als ik nu 1-2 minuten wacht komt het klepje gewoon van zelf omhoog(Zie foto 2). Met als gevolg dat deze niet meer waterdicht is en dat er stof/zand naar binnenkomt.
Foto 1
[afbeelding]
Foto 2
[afbeelding]
Ik heb het idee dat de klepjes op de Z1 Compact veel beter afsloten dan deze...Uthar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:10:
Zojuist contact opgenomen met coolblue, even afwachten wat hun reactie is. Ik was niet van plan een case te gebruiken, anders zou die idd mooi het klepje dicht kunnen houden.
Ik kreeg ze ook bijna niet losCLB schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:20:
Hmm ik heb een heel andere ervaring, die op de Z3 Compact zitten muurvast...
De rand aan de achterzijde aan de bovenkant heb ik wel een klein kiertje zitten maar deze is zo strak dat het lijkt alsof het hoort. Het stoort mij in ieder geval niet.
Wat me opviel is de geweldige geluidskwaliteit van zowel het bellen als de speakers en voor IP telefoon nog behoorlijk hard geluid ook.
De headset houd ik maar want die is ook behoorlijk goed qua geluid. Ik zou er geen 150 euro voor betalen maar voor filmpjes e.d. is deze perfect. Daarnaast kan ik hem ook mooi op de IPAD en laptop gebruiken.
__/`\__/`\__
Hoe lang gaat het scherm mee bij jullie? Op 33% met auto brightness zit ik op 50% met 2 uur 45 minuten bij gewoon internetgebruik (WhatsApp, Steam chat, browser), wat toch weinig is vergeleken met allerlei tests.
Mijn batterij wordt voor mijn gevoel elke charge beter. Nu 3u20m schermtijd op auto brightness en nog 58% over.ikt schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:09:
Hier zitten de klepjes ook prima. Morgen komt de dock aan dus ik hoef de klepjes als het goed is niet meer dicht te maken. De headphones houd ik ook zelf, ik had nog een redelijk ding nodig en de koptelefoon klinkt gewoon goed
Hoe lang gaat het scherm mee bij jullie? Op 33% met auto brightness zit ik op 50% met 2 uur 45 minuten bij gewoon internetgebruik (WhatsApp, Steam chat, browser), wat toch weinig is vergeleken met allerlei tests.
Edit: op GPS na alles gewoon aan. Stamina gebruik ik ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 02-10-2014 17:22 ]
Goed om te weten dan, dit is pas mijn 2e charge. Hopelijk krijg ik ook representatieve batterijduur na een weekje gebruik.AtlAntA schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:17:
[...]
Mijn batterij wordt voor mijn gevoel elke charge beter. Nu 3u20m schermtijd op auto brightness en nog 58% over.
Edit: op GPS na alles gewoon aan. Stamina gebruik ik ook niet.
Aan de andere kant doet mijn oude Galaxy Nexus het nu vreselijk goed qua idle batterijduur, al 4 dagen als wekker gebruikt en zelfs met 1 uur schermtijd nog zo'n 30% over haha
Verwijderd
Wanneer je de camera voor het eerst gebruikt en je wilt de foto terug bekijken vanuit de camera app, dan krijg je een kort keuze menu met welke app je de galerij wilt openen. Ik heb voor de sony album app gekozen, dit zou ik echter willen veranderen in de google galerij app (deze laat tenminste niet de whatsapp foto's in je galerij zien).
Nu weet ik dat je met de 'standaardwaarden wissen' optie, in het 'apps' menu onder 'instellingen', dit normaal kan resetten. Wanneer je echter de camera app selecteert in de 'Alles' lijst is de 'standaardwaarden wissen' optie niet actief.... Ook het 'gegevens wissen' is niet de oplossing....
Wie o wie weet het antwoord?
Verwijderd