Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 07:53
Heb em bij deze besteld. Kent iemand een site('s) met goeie hoesjes, screenprotectors etc. voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer vragen over bestellingen/accessies in het juiste topic te zetten mede-tweakers.

OK en nu een vergelijking tussen oud en nieuw.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8PSmly07WhX7MHQUH9k2Bj7v/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ceYlZ0i7tHlOOFrrsP4CMvdy/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l1fcXvrWZM5nh2VXScrsP5I1/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3G6wKcbENIoaRvxHGZnbez6c/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rz7ORht3ryQ1JWccBWyx6zdx/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rntu9AgRQVGtI1oCXi5pTvk4/medium.jpg

Z3c camera
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ta4drHnGbUD1YVNsZi5brvOv/medium.jpg

Z1c camera
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tDtVkNXo2KDcJeqGc6KNTvIE/medium.jpg

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floyt
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 10:29
Arfman schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:52:
Ik heb hem vrijdag bij Coolblue besteld en kreeg, tot mijn verbazing, ook de headset er gratis bij.

EDIT: weet iemand dit misschien?
Is er trouwens een snelle manier om bij de batterij stats te komen? Nu moet ik 3 menu's door.
Je kunt een snelkoppeling aanmaken op het startscherm.
Scherm lang indrukken/applicaties /snelkoppeling /instellingen /batterij weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevnizzle
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Een vraagje voor de mensen die de pre-order koptelefoon ( die MDR-zx750BN) gebruiken.
Als ik, in de Sony Walkman app, via mijn koptelefoon wil fast-forwarden of rewinden, doe hij bij beide gevallen alleen een fast forward. Een track vooruit gaan en een track terug gaan doet de koptelefoon wel, maar via de koptelefoon , wil mijn audio alleen vooruitspoelen of ik nu next track ingedrukt houdt of previous track ingedrukt houdt.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-J schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:22:
Net per ongeluk de google-search helemaal bovenaan mijn homescreen eruit gehaald. Geprobeerd dmv widgets het terug te halen, maar die google-search wil alleen in het middelste kader en niet helemaal bovenaan (buiten het kader). Iemand een idee hoe ik het terug haal?
Ga naar Instellingen --> Apps --> Alles en zoek naar Xperia Home. Kies dan voor Gegevens wissen. Dan wordt je startscherm hersteld (let op, je bent dan alles kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Dank hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle tips met betrekking tot de barst in mijn scherm. Naast dat er een barst in zit, reageert de bovenkant van het scherm ook niet meer op aanrakingen, ik weet niet of dit in mijn voor/nadeel is. Ik ga morgenochtend t-mobile bellen om het toestel te laten vervangen.
Ik zal wel de waarheid vertellen, dat ie gewoon uit zichelf in mijn zak is stuk gegaan, aangezien er nergens butsen oid zitten, wat op valschade zou duidden. Ik houd jullie op de hoogte! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25

A-J

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:16:
[...]

Ga naar Instellingen --> Apps --> Alles en zoek naar Xperia Home. Kies dan voor Gegevens wissen. Dan wordt je startscherm hersteld (let op, je bent dan alles kwijt).
bedankt!

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Floyt schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:02:
[...]

Je kunt een snelkoppeling aanmaken op het startscherm.
Scherm lang indrukken/applicaties /snelkoppeling /instellingen /batterij weergave
Dank je! Niet ideaal maar het moet maar even. Hopelijk komt er a la CyanogenMod een toggle voor in de Quick Settings.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:30:
Bedankt voor alle tips met betrekking tot de barst in mijn scherm. Naast dat er een barst in zit, reageert de bovenkant van het scherm ook niet meer op aanrakingen, ik weet niet of dit in mijn voor/nadeel is. Ik ga morgenochtend t-mobile bellen om het toestel te laten vervangen.
Ik zal wel de waarheid vertellen, dat ie gewoon uit zichelf in mijn zak is stuk gegaan, aangezien er nergens butsen oid zitten, wat op valschade zou duidden. Ik houd jullie op de hoogte! ;)
Gevalletje teveel spanningsdruk op een bepaald deel in het scherm wat teveel kan worden als je hem in je broekzak hebt zitten? Zusjelief overkwam zoiets met haar Samsung Galaxy S5 mini, gloednieuw, nog niet eens een uur in gebruik, wou hem tevoorschijn halen, dikke barst. Gewoon terug gaan naar waar je hem gekocht hebt > ze moeten je een deugdelijk product leveren en een Z3c die out of the blue zo maar een barst toont voldoet daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
kevnizzle schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:15:
Een vraagje voor de mensen die de pre-order koptelefoon ( die MDR-zx750BN) gebruiken.
Als ik, in de Sony Walkman app, via mijn koptelefoon wil fast-forwarden of rewinden, doe hij bij beide gevallen alleen een fast forward. Een track vooruit gaan en een track terug gaan doet de koptelefoon wel, maar via de koptelefoon , wil mijn audio alleen vooruitspoelen of ik nu next track ingedrukt houdt of previous track ingedrukt houdt.

Heeft iemand anders hier ook last van?
Even uitgeprobeerd, maar hier nergens last van. Kort naar voren is track vooruit, lang is doorspoelen en back hetzelfde in revers. Misschien druk je de knop per ongeluk een beetje in? Dat ie dan tussen pauze en spoelen gaat en daarom raar gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:34:
[...]

Gevalletje teveel spanningsdruk op een bepaald deel in het scherm wat teveel kan worden als je hem in je broekzak hebt zitten? Zusjelief overkwam zoiets met haar Samsung Galaxy S5 mini, gloednieuw, nog niet eens een uur in gebruik, wou hem tevoorschijn halen, dikke barst. Gewoon terug gaan naar waar je hem gekocht hebt > ze moeten je een deugdelijk product leveren en een Z3c die out of the blue zo maar een barst toont voldoet daar niet aan.
Ik heb hem via de website van t-mobile besteld. Nu is er hier in de buurt wel een t-mobile store. Is het misschien slim om hier langs te gaan, ipv de klantenservice te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:11
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:30:
als ze hem repareren ipv vervangen moet je de telefoon controleren op waterdichtheid. had dit ook met mijn z1c en deze is toen "gerepareerd" alleen toen ik ermee in het water ging kwam het water via mijn scherm de telefoon binnen. hierna duurde het weer 5 weken voordat ik een nieuw toestel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Laatst online: 12-08 22:25

A-J

Nog een vraagje over het waterproef gebeuren... is dit een marketingstunt of kun je echt veelvuldig foto's maken onder water etc? Er zitten namelijk best wat gaten in de telefoon en denk niet dat bijv. de ingang voor de koptelefoon er beter van wordt als er veel water in blijft zitten (corrosie?)

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Muziekkwaliteit zou toch ook een USP van deze smartphone moeten zijn. Kan hier iemand iets over zeggen? Momenteel zou de HTC one & Iphone 5s / 6 de beste dac en hoofdtelefoon versterker aan boord hebben. Nu gezien de hi-res & DSD praat van Sony vraag ik mij af of ze hier ook in slagen in de praktijk. SDkaart van 120 gig erin en je hebt een perfecte musicplayer met mooie autonomie.

Kan er hier iemand iets over delen? :) Hopelijk wordt dit ook in de tweakers review besproken.

edit: ik heb het dus niet over de 'speaker' kwaliteit maar eerder over de line-out/koptelefoonuitgang

[ Voor 9% gewijzigd door Benga op 28-09-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je kunt filmen, dan kun je ook veelvuldig foto's maken toch?
Mijn vriendin heeft dat beide op vakantie gedaan met de z1c en ik ga hetzelfde nog uitproberen met de z3c.

Dit mag zeer zeker geen probleem zijn, maar je moet oppassen met zout en chloor water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:47
Kiswum schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:19:
Als je kunt filmen, dan kun je ook veelvuldig foto's maken toch?
Mijn vriendin heeft dat beide op vakantie gedaan met de z1c en ik ga hetzelfde nog uitproberen met de z3c.

Dit mag zeer zeker geen probleem zijn, maar je moet oppassen met zout en chloor water.
Gister onder de douche nog gedaan. Werkt an sich prima maar het is wel vervelend dat elk druppeltje wordt geregistreerd als aanraking dus erg bruikbaar is het toestel in zo'n situatie niet.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:09

Christiano007

Ich bin der champion

AtlAntA schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:52:
[...]

Gister onder de douche nog gedaan. Werkt an sich prima maar het is wel vervelend dat elk druppeltje wordt geregistreerd als aanraking dus erg bruikbaar is het toestel in zo'n situatie niet.
Je kunt touch uitzetten als je filmt

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Christiano007 schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:59:
[...]

Klopt maar buiten de camera om kan je dan nog niet veel met je toestel. Niet dat ik zo nodig moet Facebooken onder de douche ofzo maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Benga schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:09:
Muziekkwaliteit zou toch ook een USP van deze smartphone moeten zijn. Kan hier iemand iets over zeggen? Momenteel zou de HTC one & Iphone 5s / 6 de beste dac en hoofdtelefoon versterker aan boord hebben. Nu gezien de hi-res & DSD praat van Sony vraag ik mij af of ze hier ook in slagen in de praktijk. SDkaart van 120 gig erin en je hebt een perfecte musicplayer met mooie autonomie.

Kan er hier iemand iets over delen? :) Hopelijk wordt dit ook in de tweakers review besproken.

edit: ik heb het dus niet over de 'speaker' kwaliteit maar eerder over de line-out/koptelefoonuitgang
De kwaliteit is meer dan prima, maar kan zich niet meten met die van een iPhone 5s of HTC One (M8). Voor wat meer details is GSMArena een goede, op deze pagina even naar beneden scrollen:
http://www.gsmarena.com/s...compact-review-1135p7.php

De resultaten van de HTC One (M8) staan hier niet bij, die kan je vinden als je hier naar beneden scrollt: http://www.gsmarena.com/htc_one_m8-review-1062p7.php

Meer details over hoe je de cijfers moet interpreteren: http://www.gsmarena.com/gsmarena_lab_tests-review-751p4.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
ik twijfel nog heel erg tussen de "rode" en de "groene" z3c... iemand die een foto kan maken van zijn toestel, want ik ben erg benieuwd hoe de toestelen er IRL uitzien..

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:59:
[...]

Je kunt het inderdaad uitzetten, maar dat is volgens mij alleen voordat je begint met fotograferen. Je kunt namelijk niet filmen vanuit de NoTouch modus. Je kunt wel met de hardwareknop foto's/bursts foto's maken.

Ik heb het zojuist onder de kraan getest. Ik zal later nog een filmpje maken terwijl ik hem onderdompel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Leuke optie bij het foto album is trouwens in en uit 'knijpen' zodat je een mooi overzicht van je foto's krijgt. Net bij toeval ontdekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 08:11
Ja ik heb de Z3C vanmiddag ook even onder water getest -> http://youtu.be/DFQPhPcyloM . Telefoon van mijn vriendin durfde ze eerst niet aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hanky74 schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:25:
Leuke optie bij het foto album is trouwens in en uit 'knijpen'
zodat je een mooi overzicht van je foto's krijgt. Net bij toeval ontdekt :).
Erg mooi ja, één van de redenen waarom ik al jaren die Sony-galerij-app gebruik.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zorg ik er voor dat whatsapp media niet op mijn telefoon opslaat? Zie je in je galerij allerlei whatsapp zooi! Op iOS kun je in whatsapp aangeven dat media niet op je telefoon opgeslagen mogen worden. Kan dat in Android ook?

Verder krijg ik ineens de melding dat er allerlei updates zijn voor software die ik in eerste instantie niet zag. Zoals die augmented reality tooltjes. Vrij irritant als jet mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:22:
Hoe zorg ik er voor dat whatsapp media niet op mijn telefoon opslaat? Zie je in je galerij allerlei whatsapp zooi! Op iOS kun je in whatsapp aangeven dat media niet op je telefoon opgeslagen mogen worden. Kan dat in Android ook?

Verder krijg ik ineens de melding dat er allerlei updates zijn voor software die ik in eerste instantie niet zag. Zoals die augmented reality tooltjes. Vrij irritant als jet mij vraagt.
Als je ze gewoon update zijn de meldingen ook weg? 😕

Volgens mij zijn er wel album Apps of galerij apps waarbij je bepaalde mappen kunt excluden zodat je WhatsApp media niet wordt meegenomen. Misschien kan het in de standaard app van Sony ook wel maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is gewoon een optie in WhatsApp zelf :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:39:
Is gewoon een optie in WhatsApp zelf :)
Dat is niet zo. Je kunt in WhatsApp aangeven dat media niet automatisch gedownload mogeb worden, maar bij downloaden worden de media alsnog opgeslagen. En dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima... dan zal het er wel aan liggen dat ik WhatsApp+ gebruik ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
In ios kun je instellen dat ze niet in je filmrol terecht komen maar ze blijven binnen whatsapp. Maar het lijkt me dat ze wel worden gedownload dus whatsapp wordt steeds groter. Kan het mis hebben.

Ik gebruik quickpic en die stopt ze in een aparte map die jezelf af en toe kan verwijderen. Weet niet meer hoe het bij Sony zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
WhatsApp slaat zijn media in de een eigen map op. Was er niet een *exclude optie oid in Android ?

[ Voor 6% gewijzigd door AtlAntA op 28-09-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Benga schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:09:

Als audiofiel kan ik hier kort over zijn: geweldig. De telefoon blaast mijn iPad omver in detail, gevoel en "zwartheid" van de achtergrond (geen ruis). Dat het vermogen wat minder is valt mee te leven. In vergelijking met de iPhone 5S heeft de Z3 een warmer geluid, veel meer gevoel en ritme. Je hoort het verschil zeer duidelijk.

Wat die gasten bij GSMarena aan willen tonen met die metingen snap ik echt niet, je kan het wel zo vergelijken maar die verschillen zijn echt miniem. De afstelling van de chip is veel belangrijker, en die is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
D-TECH schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:11:
[...]

Als audiofiel kan ik hier kort over zijn: geweldig. De telefoon blaast mijn iPad omver in detail, gevoel en "zwartheid" van de achtergrond (geen ruis). Dat het vermogen wat minder is valt mee te leven. In vergelijking met de iPhone 5S heeft de Z3 een warmer geluid, veel meer gevoel en ritme. Je hoort het verschil zeer duidelijk.

Wat die gasten bij GSMarena aan willen tonen met die metingen snap ik echt niet, je kan het wel zo vergelijken maar die verschillen zijn echt miniem. De afstelling van de chip is veel belangrijker, en die is erg goed.
Zelf ben ik nog niet in het bezig van de Z3 Compact, maar bij vorige modellen heb ik wel gemerkt dat de audio enorm goed klinkt. Er kan ook veel worden ingesteld zoals 'ClearAudio' of de equalizer. De speaker zelf vind ik nooit geschikt om muziek naar te luisteren, maar een goede set oordoppen/koptelefoon wel. Verbaast me altijd dat Sony telefoon een zeer goede bel en audio kwaliteit hebben en daar weinig over uitdragen in de marketing. De Walkman app werkt ook erg fijn, zelf zet ik alleen wel Music Unlimited uit, omdat ik zelf via een 64gb sd kaart werkt.

Bij een sd kaart zou ik wel kijken naar een class 10 sd kaart. Mijn huidige toestel (Xperia SP) staat er ook bekend om dat het sd kaartjes corrupt maakt/op eet. Deze zijn dan onbruikbaar geworden, dit gebeurt niet bij class 10 kaarten. Misschien is dit ook met de andere modellen uit de Xperia lijn, maar dat kan ik niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:22:

Je moet een ".nomedia" bestand aanmaken en die in je whatsapp folders zetten ("whatsapp images" en "whatsapp video"). Alles wat naast het bestand staat zal niet getoond worden.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:03:
WhatsApp slaat zijn media in de een eigen map op. Was er niet een *exclude optie oid in Android ?
Ik dacht gewoon een ".nomedia" bestandje in de map zetten, dan verschijnt die niet meer in je album of quickpic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:39:
[...]

Ik dacht gewoon een ".nomedia" bestandje in de map zetten, dan verschijnt die niet meer in je album of quickpic.
Juist dat bedoelde ik dus. Zo zie je maar weer dat het geheugen (die van mij iig) geen betrouwbare bron is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
SToRM666 schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:38:
[...]

Je moet een ".nomedia" bestand aanmaken en die in je whatsapp folders zetten ("whatsapp images" en "whatsapp video"). Alles wat naast het bestand staat zal niet getoond worden.
Hij wil dat het niet op z'n telefoon wordt opgeslagen. Met deze oplossing slaat ie alle media via whatsapp wel op, maar zie je het niet in de galerij.

Volgens mij kan dat onder iOS wel omdat dat systeem apps sandboxed en apps daardoor niet zomaar bestanden kunnen uitwisselen met andere apps (zoals je galerij). Android geeft meer vrijheid, wat delen tussen apps makkelijker maakt, maar daardoor apps ook niet kan weigeren media op te slaan. Mogelijk blijven gedownloade bestanden binnen de 'muren' van Whatsapp en zie je ze verder niet in je galerij app.

Ik weet het niet zeker, maar dit zou het kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Heb de telefoon gisteren op de stamina mode gezet met alleen gmail en whatsapp als uitzondering. In de afgelopen nacht is de batterij met 1% gedaald. Die nacht ervoor was dat zeker 10%. Lijkt op een efficiente energiebesparingsmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:00:
Heb hem sinds vanmiddag binnen. Wat een heerlijk toestel, echt geweldig.

Foto's kun je heel snel maken. Vanuit dit topic kan ik inderdaad binnen 2 seconden een foto maken. Als je hem op burst zet is hij zelfs zo snel dat ik het niet voor elkaar krijg om maar 1 foto te maken 8)7

Is er trouwens een snelle manier om bij de batterij stats te komen? Nu moet ik 3 menu's door.
Bedankt. Heb de bestelling geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Laatst online: 09-10-2024
Schitterend toestel, ondertussen al bijna een weekje in bezit.

Enige nadeel vind ik bij het afspelen van muziek, op een luid volume, je duidelijk het scherm voelt trillen.

Waarschijnlijk omdat het toestel waterdicht moet zijn...

Die waterdichtheid had van mij niet gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z3 Compact is wel een stukje industrieleer afgewerkt lijkt het, wel tof.
Zojuist de Z3 en Z3 Compact naast elkaar kunnen houden en de polycarbonaat rand bij de Z3 Compact is wel tof, waar de Z3 juist veel chiquer is afgewerkt. Dacht niet dat er zoveel verschil tussen zou zitten maar dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
De Sony Gallery App ziet er goed uit, wel eens gezien bij vriendinnen.

Vraag: kun je ook Folders/mappen maken, waarin je bepaalde foto's zet, zodat ze niet meteen zichtbaar zijn voor anderen?

Mijn vrienden hebben nog wel eens de neiging om verder te scrollen als ik ze een foto laat zien. Bepaalde foto's wil ik toch liever privé houden, dus als deze in een andere map kunnen, dan zou het mooi zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 22:13
honey schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:36:
De Sony Gallery App ziet er goed uit, wel eens gezien bij vriendinnen.

Vraag: kun je ook Folders/mappen maken, waarin je bepaalde foto's zet, zodat ze niet meteen zichtbaar zijn voor anderen?

Mijn vrienden hebben nog wel eens de neiging om verder te scrollen als ik ze een foto laat zien. Bepaalde foto's wil ik toch liever privé houden, dus als deze in een andere map kunnen, dan zou het mooi zijn. 8)
Als je ze handmatig in die map zet wel ja.
Middels de app QuickPic (fotogallery app) kun je folder hidden maken.
Als je dan vervolgens de Sony Gallery App gebruikt is die map die je hidden hebt gemaakt niet getoond.
Je moet dus wel handmatig je media die je niet wilt laten zien in die map zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Hoppa, de Z3 compact is alweer te rooten!

> http://forum.xda-develope...ery-6-0-4-7-root-t2890231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
Ik heb de album app vervangen door Quickpic. Ik vind de standaard benadering van files toch wel gemakklijker. Ik heb wel nog een probleem met benaderen van foto's via de camera app.

Als ik vanuit de camera rechtsonder op de laatste foto klik, opent hij de album app (toch?), maar hij opent hierbij niet de map waarin je gemaakte foto's staan, maar hij laat ALLE foto's zien. of te wel, ik klik op die knop, ik zie mijn laatst gemaakte foto, ik swipe naar de vorige.. En zie daar een whatsapp foto staan. Dit hoort toch niet? niet in mijn denkwijze iig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:11
André schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:39:
Heb de telefoon gisteren op de stamina mode gezet met alleen gmail en whatsapp als uitzondering. In de afgelopen nacht is de batterij met 1% gedaald. Die nacht ervoor was dat zeker 10%. Lijkt op een efficiente energiebesparingsmogelijkheid.
tien procent in een nacht is wel veel hoor, zelfs zonder stamina. weet niet wat je allemaal op de achtergrond had draaien de eerste nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
Dat lijkt inderdaad niet helemaal goed nee. Met m'n Z2 verlies ik hooguit 1 of 2% per nacht (ongeveer 8 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Poesmij schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:02:
[...]

tien procent in een nacht is wel veel hoor, zelfs zonder stamina. weet niet wat je allemaal op de achtergrond had draaien de eerste nacht?
Hmm, dan zal het aan een bepaalde app gelegen hebben misschien en niet zozeer aan de stamina modus. Nog wat meer mee testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Nog een opmerking: ik had de optie aangezet om te kunnen ontgrendelen door dubbel op het scherm te tikken. Maar nu al 3 keer gehad dat ik iets vanuit de broekzak hoorde...blijkbaar activeert mijn been of een aai over de broek dus het scherm en kun je naar de noodnummer functie. Nu uitgezet om te zien of dat het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
net nog een audio recording test filmpje gevonden waaruit blijkt dat opnames in discotheek, festival of concerten wel goed klinkt : YouTube: Sony Xperia Z3 Compact Low Light Camera Test at Club \[4K]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 15:44
Geluid klinkt inderdaad goed, geen gekraak of iets dergelijks te horen bij de bass en daarbij een mooi, vol geluid. Met de hogere tonen lijkt t wat schel te worden, maar dat is lastig te zeggen aangezien je geen direct vergelijk hebt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Help! Ik kan de optie om de tril-intensiteit aan te passen niet vinden. Ik voel hem amper trillen in mijn broekzak; terwijl One M7 heel duidelijk was. Maar waar is de slider gebleven om de trilmotor harder of zachter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eigen voorbeeldje met de Z1c.
Ik vind dat het geluid echt stuk beter is geworden. Ik heb het zelf nog niet getest, maar dit is wel een mooie testcase. Helaas moet ik mijn vriendin daarmee storen en ervoor zorgen dat hond en kind geen geluidsoverlast hebben.

Z1c testen
Voorbeeld 1
http://youtu.be/FLmsF4xdD4Q

Voorbeeld 2
http://youtu.be/2UerxN6wwJY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben van zichtbare naden tussen de rand van de behuizing en voor en achterzijde van het toestel, of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Laatst online: 03-09 16:31
André schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:03:
Nog een opmerking: ik had de optie aangezet om te kunnen ontgrendelen door dubbel op het scherm te tikken. Maar nu al 3 keer gehad dat ik iets vanuit de broekzak hoorde...blijkbaar activeert mijn been of een aai over de broek dus het scherm en kun je naar de noodnummer functie. Nu uitgezet om te zien of dat het verhelpt.
Same here. Vind het op zich heel handig (ik kom van de iPhone 4s), maar ik activeerde achter elkaar allerlei appjes vanuit de broekzak. Staat nu weer uit helaas.
Opvallend vaak stond de flashlight aan. Is daar een shortcut voor die ik niet ken maar die ik blijkbaar vaak activeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Nou lekker dan, donderdag mijn Z3 compact black binnengekregen en op de zaterdag zit er zo ineens een barst in de achterkant. Hij is niet gevallen of iets dergelijks.

Ik heb sony net gemaild dat ik dit niet verwacht van zo'n duur toestel en dat ik verwacht dat het onder garantie valt.

Altijd heel zuinig op mijn toestellen en dan krijg je dit, al na 2 dagen. Net zo flauw van nu.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
josss9 schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:07:
Nou lekker dan, donderdag mijn Z3 compact black binnengekregen en op de zaterdag zit er zo ineens een barst in de achterkant. Hij is niet gevallen of iets dergelijks.

Ik heb sony net gemaild dat ik dit niet verwacht van zo'n duur toestel en dat ik verwacht dat het onder garantie valt.

Altijd heel zuinig op mijn toestellen en dan krijg je dit, al na 2 dagen. Net zo flauw van nu.... :(
Ouch dit blijkt een terugkerend probleem te zijn, de tweede al met dit probleem in 1 week tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De flashlight kun je toevoegen aan je scroll down menu, maar dit moet je zelf doen, die staat er niet vanzelf.

Verder ga ik nu wel op zoek naar de shortcut. Bij Miui was dit door op de home-knop te drukken.

@Josss9, je moet bij je leverancier zijn. Helaas kan dit vaker voorkomen, maar dit is wel erg zuur. Dit is gewoon garantie en ik vind dat je bij dit soort problemen binnen 14 dagen, recht hebt op een nieuwe.

@Hipocrates, bij mij lijkt het ietsjes meer aan de bovenkant te zijn, dan aan de onderkant, maar dit stoort me niet. Ik heb in dit topic een erger voorbeeld gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, balen. Ik had dus hetzelfde met de voorkant, die gewoon terwijl ik op de bank zat, met dat ding in mn broekzak is gebarsten. Ik heb m vandaag opgestuurd naar Tmobile. Dan gaan ze een test doen, om te kijken of het idd aan het glas ligt. Moet nu 2 weken wachten, huilen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik dit hoort natuurlijk niet.
Ik ga er vanuit dat dit geen grootschalig probleem gaat zijn,want daar hadden ze allang van moeten leren van de z en z1.
Mocht dat wel zo zijn word dit de laatste sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik schat in dat dit een artikel kan worden voor Tweakers.
@redactie, houd dit topic in de gaten ;)

Shortcut: 3 sec Power + volume omhoog, zorgt ervoor dat de telefoon uit gaat.

Ik kon er laatst ook voor zorgen dat mijn homescreen in landscape stand stond, maar dit is wellicht een bug? Ik kan het niet direct reproduceren. Wellicht kom ik er nog wel op:)

[ Voor 56% gewijzigd door Kiswum op 29-09-2014 21:17 . Reden: shortcut toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Nou ik sta bij belsimpel.nl in de telefonische wachtrij: 17 wachtenden voor u... Ik wacht wel ff joh, geen probleem. Ik houdt jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Laatst online: 03-09 16:31
Kiswum schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:09:
De flashlight kun je toevoegen aan je scroll down menu, maar dit moet je zelf doen, die staat er niet vanzelf.
Ja, dat had ik gelijk al gedaan omdat het handig is om bij de hand te hebben. Maar ik heb juist het idee dat ik 'm per ongeluk activeer via een bepaalde knopcombinatie die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt dubbel op je scherm klikken (via handschoenmodus) en daarna kun je het scherm naar beneden vegen en dingen activeren (allemaal per ongeluk via je broekzak).
Als je een wachtwoord of een andere unlock methode hebt, dan is het probleem volgens mij niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Roodey schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:39:
[...]

Als je ze handmatig in die map zet wel ja.
Middels de app QuickPic (fotogallery app) kun je folder hidden maken.
Als je dan vervolgens de Sony Gallery App gebruikt is die map die je hidden hebt gemaakt niet getoond.
Je moet dus wel handmatig je media die je niet wilt laten zien in die map zetten.
Heb de mappen verborgen met deze app, daarna de cache leeggemaakt van de album, maar de foto's staan nog steeds erin. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:30
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:10:
[...]
Ja, balen. Ik had dus hetzelfde met de voorkant, die gewoon terwijl ik op de bank zat, met dat ding in mn broekzak is gebarsten. Ik heb m vandaag opgestuurd naar Tmobile. Dan gaan ze een test doen, om te kijken of het idd aan het glas ligt. Moet nu 2 weken wachten, huilen. :(
Ik maak me hier dus wel zorgen om.

YouTube: Xperia z3 compact popping display

YouTube: Sony Xperia Z3 Compact Drop Test?!

Hebben hier mensen ook last van een krakend display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 22:13
Tjukkie schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:35:
[...]

Heb de mappen verborgen met deze app, daarna de cache leeggemaakt van de album, maar de foto's staan nog steeds erin. Mis ik iets?
Zichtbaar in QuickPic? Of de standaard gallery app?
Als je in QuickPic show hidden aan hebt staan klopt het dat de map zichtbaar is, inclusief de foto's.
Mocht het zo zijn dat je de map ziet in de standaard gallery app heb ik geen clue.
Die stap met cache legen kan ik niet volgen, mogelijk doet die iets, maar geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 15:50
Even een vraagje, hoe kan ik apps (bijv. WA) vanuit het interne geheugen omzetten naar de SD kaart? Op mijn oude HTC Desire X kon dat via de knop apps maar op de Z3C kan ik het niet vinden?

En is het mogelijk om swipe to unlock en een pincode tegelijk te gebruiken?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android 4.4 'feature' dus dat kan niet 1,2,3, rooten moet je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Laatst online: 01-09 11:32
Ik ben gisteren toch wel een beetje teleurgesteld geraakt na de overstap van iOS... Alles netjes gemigreerd met Xperia Transfer Mobile, alle mail en agenda accounts weer geinstalleerd... Start ik m'n agenda app.... Crash! Met geen mogelijkheid meer te openen. Meteen dus maar een andere agenda app geinstalleerd die wel werkt, maar dit valt me dus wel even tegen :'( Vandaag dus toch nog maar even m'n iPhone 4 meegenomen en het knippen van m'n simkaart nog even een dagje uitgesteld.

Zelfde verhaal met het TOCH synchroniseren van email, voor accounts waarvan ik duidelijk heb aangegeven dat ik alleen de agenda wil synchroniseren. Synchroniseert die mail app dus toch gewoon lekker m'n werk mail als ik de app open :X

Indruk is voor mij vooralsnog dat het toch allemaal wat minder robuust werkt dan iOS altijd heeft gedaan voor me. Dat deed gewoon wat ik het vroeg... En dan vraag ik hier op zich toch niet eens hele rare dingen van m'n OS lijkt me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relax, ga vanavond even op de bank zitten en check je instellingen. Android doet wat jij zegt, in plaats van jij die doet wat iOS zegt. Daar moet je even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:48:
Relax, ga vanavond even op de bank zitten en check je instellingen. Android doet wat jij zegt, in plaats van jij die doet wat iOS zegt. Daar moet je even aan wennen.
Quoted for true, twee heel verschillende aanpakken. Allebei robuuste systemen waar Android meer van jou vraagt, maar daardoor ook veel meer mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Laatst online: 01-09 11:32
Tja, die indruk had ik dus ook van Android, dat het inmiddels een volwassen OS is, maar de eerste indruk valt dus wat tegen.. Heb de instellingen al behoorlijk grondig bekeken, maar wie weet komt het nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tummeke393: ik ben het met je eens. Ik ervaar hetzelfde na mijn twee jarig verblijf bij iOS. Diverse zaken moet je op verschillende plaatsen vastleggen. Ik heb bijvoorbeeld mijn Google Account uitgezet voor synchronisatie, maar toch zie ik de agenda's bij de te tonen agenda's. Het voelt voor mij persoonlijk veel minder intuitief aan dan iOS. Gisteren was ik ineens mijn Facebook en Twitter account kwijt. Icoontjes niet allemaal even groot, tektsen worden lelijk afgebroken. Sommige apps hebben een notificatiebadge, anderen weer niet en daar zie je de notificatie van terug in de statusbalk.

Mijn toestel moest toch al terug voor vervanging vanwege een probleem met de behuizing, maar er komt geen Z3 Compact voor terug. Ik ga weer terug naar het iOS kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hipocrates: Out of the box doet iOS het lekker simpel en duidelijk, dat ben ik met je eens. Het kost met Android misschien wat tijd om alles naar je eigen hand te zetten, maar je kunt alles naar je eigen hand zetten. Daar gaat het om.

Zo wilde een maat van mij ook graag de overstap maken naar Android. Hij zag hoe ik mijn Note 2 had ingesteld, met alle toeters en bellen die de thema's en volledig naar mijn smaak aangepaste costum rom mij bieden. Prachtig, maar er zit wat tijd en kennis in. Daar zit hij helemaal niet op te wachten, ik heb hem dan ook aangeraden lekker bij iOS te blijven. Iemand die al vanaf de eerste iPhone werkt met iOS, heeft een erg hobbelige rit om te wennen aan Android. Hij heeft inmiddels de iPhone 6 besteld, een andere telefoon zou niet bij zijn wensen passen. Hetzelfde geldt voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
om daarop verder te gaan (ook verder off-topic): mijn dochter gebruikt tot op heden mijn vorige Xperia P (hoofdzakelijk om wat youtube filmpjes te bekijken, MP3s te spelen, beetje whatsappen,etc...) en ze daar tevreden mee... echter is de iphone nogal populair bij de vriendinnetjes en gaat ze iphone van de mama overnemen... gewoon omdat het een iphone is. Ik krijg nu al de kriebels als ze me gaat vragen om op die iphone (via itunes) muziek te zetten. Ik denk dat ik haar gewoon ga zeggen dat ze daarvoor met de iphone maar de bij mama moet aankloppen :) (die dan net zoals vele andere iphone-vrouwvolk niet eens weten hoe dat moet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@renio: ach, installeer even iTunes voor dat meisje. Klikken en slepen lukt vast wel, dat kent ze wel van Candy Crush.

Ondertussen mag ik mijn Z3 compact morgen verwachten via Hi. Nu nog hopen dat hij niet spontaan breekt, er geen kieren in zitten en het scherm niet "popt". Angst die ik bij vorige toestellen nog nooit gehad heb, inclusief die van Apple.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:46:
@tummeke393: ik ben het met je eens. Ik ervaar hetzelfde na mijn twee jarig verblijf bij iOS. Diverse zaken moet je op verschillende plaatsen vastleggen. Ik heb bijvoorbeeld mijn Google Account uitgezet voor synchronisatie, maar toch zie ik de agenda's bij de te tonen agenda's. Het voelt voor mij persoonlijk veel minder intuitief aan dan iOS. Gisteren was ik ineens mijn Facebook en Twitter account kwijt. Icoontjes niet allemaal even groot, tektsen worden lelijk afgebroken. Sommige apps hebben een notificatiebadge, anderen weer niet en daar zie je de notificatie van terug in de statusbalk.

Mijn toestel moest toch al terug voor vervanging vanwege een probleem met de behuizing, maar er komt geen Z3 Compact voor terug. Ik ga weer terug naar het iOS kamp.
Ik kan juist op de iPhone (en iMac trouwens) juist niks vinden in het OS :D Ik heb echt geen idee waar ik bepaalde zaken kan vinden en staan ze voor mij op een hele onlogische plek. Ik zou juist niet overstappen naar iOS (zowel telefoon als laptop). Het kan dus ook andersom :P

On-topic: De batterij is echt geweldig van de Z3C. Zit op 1d6h, met 4h screen time (en nog op 23%). Wel met stamina modus en flightmode vannacht. Maar Whatsapp, buienalarm en gmail zitten in de Whitelist van Stamina, dus ik mis wat dat betreft niks. Twee dagen batterij is dus niet gelogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Hoe is bij jullie de batterij? Ik heb hem sinds zaterdag, nu 20h14m op batterij, 2h44m screen on time en ik zit op 37%. Eerlijk gezegd valt dit me een beetje tegen, had gehoopt dat ik echt 2 dagen kon maar zoals het er nu uitziet moet ik hem "gewoon" elke avond opladen.

Gebruik is 's ochtends 30 minuten BT muziek streamen naar autoradio + Flitsmeister (constant GPS aan), overdag mailsync/whatsapp/nu.nl, en 's avonds weer 30 minuten streamen + Flitsmeister, en daarna op de bank nog wat appjes/games. Redelijk gemiddeld gebruik dus.

Wat denken jullie? Had ik te hoge verwachtingen van de batterij of valt het wel mee?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:06
Arfman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:48:
Hoe is bij jullie de batterij? Ik heb hem sinds zaterdag, nu 20h14m op batterij, 2h44m screen on time en ik zit op 37%. Eerlijk gezegd valt dit me een beetje tegen, had gehoopt dat ik echt 2 dagen kon maar zoals het er nu uitziet moet ik hem "gewoon" elke avond opladen.

Gebruik is 's ochtends 30 minuten BT muziek streamen naar autoradio + Flitsmeister (constant GPS aan), overdag mailsync/whatsapp/nu.nl, en 's avonds weer 30 minuten streamen + Flitsmeister, en daarna op de bank nog wat appjes/games. Redelijk gemiddeld gebruik dus.

Wat denken jullie? Had ik te hoge verwachtingen van de batterij of valt het wel mee?
Ik heb zelf (nog) geen Z3C maar vergis je niet, GPS slurpt nu eenmaal energie. Misschien dat je screen time niet erg hoog ligt maar navigatie draint de batterij aanzienlijk bij smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:31:
[...]

Ik kan juist op de iPhone (en iMac trouwens) juist niks vinden in het OS :D Ik heb echt geen idee waar ik bepaalde zaken kan vinden en staan ze voor mij op een hele onlogische plek. Ik zou juist niet overstappen naar iOS (zowel telefoon als laptop). Het kan dus ook andersom :P

On-topic: De batterij is echt geweldig van de Z3C. Zit op 1d6h, met 4h screen time (en nog op 23%). Wel met stamina modus en flightmode vannacht. Maar Whatsapp, buienalarm en gmail zitten in de Whitelist van Stamina, dus ik mis wat dat betreft niks. Twee dagen batterij is dus niet gelogen!
Om deze off topic discussie af te ronden: iedereen heeft gelijk. Er zit verschil in beide systemen. Voor degenen die alles willen aanpassen en tweaken: Android. Voor degenen die daar niet op zitten te wachten: iOS.

Ik heb altijd Android toestellen gehad en was volledig into custom roms destijds (HTC Desire), maar ik zit er niet meer op te wachten. Dus mijn behoefte is inderdaad gewijzigd.

Overigens doet het feit dat Android draait op de Sony niets af aan het toestel. Ik vind het een erg mooie telefoon die luxe aanvoelt.

Ondertussen nog wat positieve noten;
- Accuduur
- Camera
- Geluidskwaliteit tijdens het bellen

In de camera zit een mooie optie waarmee je de achtergrond van een foto kunt 'blurren'. Daarmee benader je het 'bokeh' effect van een DSLR. En het werkt echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Arfman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:48:

De batterij is echt geweldig van de Z3C. Zit op 1d6h, met 4h screen time (en nog op 23%). Wel met stamina modus en flightmode vannacht. Maar Whatsapp, buienalarm en gmail zitten in de Whitelist van Stamina, dus ik mis wat dat betreft niks. Twee dagen batterij is dus niet gelogen!

Wat hier boven wordt gezegd is ook waar, GPS vreet echt batterij. Ik haal dus in principe wel de twee dagen met normaal gebruik.

Die Stamina-mode is prima, want alleen Whatsapp/mail en buienalarm komt erdoor bij mij, de rest kost geen batterij dan (qua verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Ondanks mijn kapotte achterkant heb ik ook wel (zeer) positief batterij nieuws:

- Out of the box helemaal volgeladen en daarna 5+ uur schermtijd gehad, en nog wat procentjes over gehouden alvorens ik hem aan de lading deed.
- Nu na 3 ladingen: schermtijd 3u45min, 2h16min beltijd en ik heb nog steeds 40% batterij over.

En dan heb ik nooit een staminamodus aan gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
Voor de mensen die nog geen Z3 Compact hebben. Ik heb voor mijn uitgebreide review alvast een filmpje gemaakt waarbij ik even door de software heen blader. Misschien heeft iemand er iets aan http://youtu.be/EG0zRaz5PhA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Ik heb de Z3c nu een dag of vijf, maar kan toch niet wennen aan de UI van Sony. Waarschijnlijk gaat de telefoon retour (wet koop op afstand) en ga ik terug naar mijn Nexus 5, ook al is die iets groter en is de batterijduur minder (mijn reden om te kijken naar de Z3c). Ben denk ik toch teveel gehecht aan stock Android plus wat kleine handigheidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wellicht kan je eerst een andere launcher proberen? Dat verandert al een heleboel van de Sony-interface. Ik draai zelf de Nova-launcher, die aardig veel op stock Android lijkt (of zo in te stellen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:29:
Wellicht kan je eerst een andere launcher proberen? Dat verandert al een heleboel van de Sony-interface. Ik draai zelf de Nova-launcher, die aardig veel op stock Android lijkt (of zo in te stellen is).
Of gewoon de Google Now-launcher, meer stock krijg je niet denk ik :)

Ik vind het wel jammer dat de app 'Whats New' niet te verwijderen/disablen is... Hij komt ook tevoorschijn als je de homeknop ingedrukt houdt (naast de google now snelkoppeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
Ik gebruik Apex, maar mis de stock notifications, quick settings, lock screen (full screen album art), veel kleine dingetjes. Ik kijk het nog een paar dagen aan, en anders ga ik terug. Ben verder tot nu toe wel tevreden over het toestal, dat is het niet! :)

[ Voor 9% gewijzigd door johan89 op 30-09-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 20:05
Alin Jerpelea heeft dit weekend op XDA:Devcon aangekondigd dat Sony sneller AOSP roms wil vrijgeven voor de huidige top modellen. Kan misschien interessant zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Laatst online: 21-09 12:00
Ik heb nu de Z1C, wat zou ik graag de Z3C hebben zeg! Ik hoop dat Sony deze ingeslagen weg volhoudt. Veel plezier met jullie toestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Hier ook de pre-order maandag binnen gekregen, in het wit. Wat een mooi stukje speelgoed, voelt erg snappy aan. Heb ook een Z2 (huidige telefoon) en een Z1 compact (vorige telefoon) en deze Z3 voelt aan als de ideale balans. De Z1c voelt wat bulky aan en het scherm is te klein voor het formaat van de telefoon, dat is met de Z3c compleet anders.
Wat wel is gebleven is de 'krappe' interface, de iconen zijn allemaal lekker groot maar staan dicht op elkaar. Zowel op het homescreen grid en in het app menu. Dat was op de Z1c ook al zo. Normaal valt dat niet zo op maar vergeleken met een Z2 waar veel meer ruimte tussen de iconen zit voelt het wat krap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
johan89 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:54:
Ik gebruik Apex, maar mis de stock notifications, quick settings, lock screen (full screen album art), veel kleine dingetjes. Ik kijk het nog een paar dagen aan, en anders ga ik terug. Ben verder tot nu toe wel tevreden over het toestal, dat is het niet! :)
Binnenkort zijn er waarschijnlijk wel enkele custom rom's voor de Z3C, en dan kan je gewoon een AOSP rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
The-Dude schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:52:
[...]

Binnenkort zijn er waarschijnlijk wel enkele custom rom's voor de Z3C, en dan kan je gewoon een AOSP rom erop zetten.
Ga ik ook doen denk ik, ik kijk het nog een tijdje aan en leg de N5 gewoon als backup in de kast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 02:38
Ik heb ook liever stock (AOSP) Android dan de UI van Sony inderdaad, maar vind de Nexus modellen veel minder mooi dan de meeste Sony's. Gelukkig ondersteunt Sony de custom rom community zeer goed, ga er gerust vanuit dat een paar weken nadat Android L uitgekomen is deze al stabiel zal werken op je Z3 compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schermtesten zijn bezig:
Haalde 7 uur op 100% brightness met achter elkaar films afspelen
Haalde 10,5 uur op 55% brightness met achter elkaar films afspelen

chapeau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

65% na 2 dagen "gewoon" gebruik. Ernstig goed!

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De accu is na een aantal cycles pas optimaal. Die tijd is nu ongeveer gekomen.
Tot nu toe een aantal feiten zonder mening:

Gegevens van 30-09
1d 4uur 36 minuten 7% over
24% Scherm
20% Mobiel stand-by
11% Google Services
10% Telefoon inactief

Gegevens van 28-09
8uur 28 minuten 13% over
40% Scherm
14% Android-Systeem
10% Mediaserver
7% Android-besturingssysteem

Gegevens van 26-09
13uur 39 minuten 32% over
51% Scherm
9% Android-Systeem
7% Mobiel stand-by
7% Android-besturingssysteem

Edit: ik heb stamina modus + verlengde stand-by aan staan. Whatsapp, Xabber, berichten en buienalarm zijn uitgezonderd van deze setting.

Synchronisatie:
2 x gmail accounts, 2x hotmail accounts, 1 agenda, Facebook Skype, LinkedIn, Twitter, Wifi op locatie ingeschakeld, NFC, BT op standby (verbruik op 24 uur is maar 2-5% voor NFC+BT), Automatische scherm helderheid +/- 30%

[ Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 30-09-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zo, ding is binnen en min of meer geconfigureerd. Wat me echter nu al erg irriteert is het feit dat notifications en quick menu zijn gescheiden. Ik kan niet meer met 1 swipe bij een aantal settings, heel vervelend. Verder mooi apparaat, voelt degelijk aan, ziet eruit als de door mij gewenste 'black slab' en hoewel die headset niet de meest comfortabele ooit is, is ie mooi meegenomen.

Al met al een prima upgrade vanaf de Xperia T.
Pagina: 1 ... 7 ... 60 Laatste