• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Daan87423 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:29:
Ik moet wel zeggen dat Sony er een hoop bloatware in stopt. Allerlei apps die ik nooit zal gebruiken en ook niet te verwijderen zijn.. Hoop dat ze met root te verwijderen zijn
Je kunt apps uitschakelen (bij instellingen -> apps). Ik heb geen last meer van al die Sony crap.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:23
honey schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:41:
[...]

Wat betreft het scherm instellen met de RGB kanalen.

Ik heb altijd geleerd dat je de beste prestaties krijgt als je geen correcties maakt (native). Elke aanpassing van de RGB kanalen is een beperking van de RG of B kleuren en kans op banding artefacts. Hoe zit het met dit soort schermen. Gaat het niet ten koste van je kleurweergave? Dus misschien betere witbalans, maar minder aantal kleuren weer te geven.
Banding gebeurt vaak als je de kleursaturatie te hoog zet of het contrast verandert, de RGB-waarden hebben vrijwel geen invloed, zeker als je ze vermindert, dan is er helemaal niks aan de hand.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 07:46
Mistacal schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:01:
[...]

Dat lijkt me erg sterk gezien je dan eigenlijk zegt dat kalibraties niet leiden tot betere prestaties of lees ik je stuk verkeerd?

Een aanpassing in je kanalen hoeft juist niet te zorgen voor een beperking. Native settings zijn leuk maar als deze buiten het ideaal komen dan wil je toch wel graag een offset ervan. Zover ik weet gebeurd nauwkeurige kalibratie van schermen altijd met aanpassing in de RGB kanalen
Calibratie vind plaats door een RG of B kanaal te veranderen cq. beperken. Bij goede monitoren zijn deze correcties klein en zul je geen verminderde weergave zien. Als er hele grote correcties nodig zijn, dan wordt een kleurkanaal in sterke mate beperkt (kan minder kleuren weergeven, in 8-bit zijn er max. 256 kleurtinten), ik kan me voorstellen dat je dit wel zult zien. Ik weet niet hoe de aansturing is van telefoonschermen en of het nog uitmaakt of het softwarematig gebeurd of hardwarematig, of het 8, 10 of 12 bits is etc.

Ik heb wel de i1Display Pro van X-Rite, misschien dat ik wat kan meten als ik hem heb.

Specs van pc

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 20:46
honey schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:36:
[...]

Calibratie vind plaats door een RG of B kanaal te veranderen cq. beperken. Bij goede monitoren zijn deze correcties klein en zul je geen verminderde weergave zien. Als er hele grote correcties nodig zijn, dan wordt een kleurkanaal in sterke mate beperkt (kan minder kleuren weergeven, in 8-bit zijn er max. 256 kleurtinten), ik kan me voorstellen dat je dit wel zult zien. Ik weet niet hoe de aansturing is van telefoonschermen en of het nog uitmaakt of het softwarematig gebeurd of hardwarematig, of het 8, 10 of 12 bits is etc.

Ik heb wel de i1Display Pro van X-Rite, misschien dat ik wat kan meten als ik hem heb.
Uhm volgens mij is het altijd nog dat enige kalibratie altijd beter is dan geen kalibratie. Het maakt overigens geen drol uit welk scherm (behalve IPS) en hoe de aansturing is. De enige voorwaarde is de aanwezigheid van RGB controls.

Anyway dit gaat wat te offtopic. Als je een i1 hebt kan je zeker wel wat meten. Ik zie de resultaten graag tegemoet.

__/`\__/`\__

Tjukkie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 02:11:
Ik heb de z3c sinds vandaag en ben gaan experimenteren icm de HTC one. Op de one gebruikte ik Google camera vaker dan de standaard app, maar op de z3c kom ik met Google camera toch een aantal problemen tegen. Zo kan hij niet de juiste resolutie van 8MP 16:9 pakken, want die is op een of andere manier alleen in 4:3 verhouding beschikbaar, daarnaast pakt hij ook geen hoge ISO waardes voor low light scènes.

De standaard app biedt deze mogelijkheden weer wel,maar is minder gebruiksvriendelijk (naar mijn mening).

Wellicht iemand die deze problemen kan tackelen?
Die resolutie is wellicht "as designed". Bij de Z1c, kon je hem echter wel op 8MP + 16:9 zetten. Ik kon hem echter niet direct op 20MP zetten, maar dit ging dacht ik wel als je veel dingen op handmatig zet. Het was jammer dat je daarom niet echt alle resoluties kon kiezen, dit is bij veel telefoons wel vaak mogelijk.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Er zullen vast wel alternatieve camera apps in de store staan die dit wel kunnen?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:04
honey en ikt hebben gelijk. De meeste displays zijn 24-bits per pixel en hebben daarom dus 8-bits per kleurkanaal. Als je native een kleurafwijking hebt, dan kan je dit corrigeren middels een calibratie. Op dure PC monitoren gaat dit middels 3D look-up tables welke een interne resolutie hebben van 12-bits per kleur. Echter op mobieltjes zal dat niet zo zijn; daar gebruiken ze zeer waarschijnlijk de standaard RGB LUTs die ook beschikbaar zijn in PC videokaarten. Of nog erger, gewoon een instelbare deelfactor.

In het geval van de Sony: als je nu met je sliders bv blauw terug gaat draaien, dan kan blauw niet meer van 0 (zwart) naar 255 (volledige helderheid), maar gaat deze bv nog maar tot 240. Alle overige tinten zijn dan niet meer beschikbaar. Effectief verlaag je dus de resolutie van, in dit geval, het blauwe kanaal. Je deelt namelijk het kanaal door de ingestelde waarde.

Optisch ziet het er in de meeste gevallen op het eerste gezicht een stuk beter uit (betere witbalans). Echter ga je door de calibratie-factor (de deling) bepaalde blauw waarden missen. Als je door 2 zou delen, dan kan je alleen nog maar 0, 2, 4, 6, 8, etc van de input kleur weergeven. Effectief is het blauwe kanaal dus nog maar 7-bits (128 waarden). Een pixel met de inputkleurwaarde 3 is dus niet meer weer te geven en zal door de deling een waarde aannemen van 1 (3 / 2 = 1.5 = 1) of 2 als afronding wordt toegepast. Dit uit zich dan in banding; de subtiele kleurgradiënten zijn door de calibratiefactor niet meer zichtbaar.

Overigens kunnen met een slider kalibratie (zoals met de Sony) nog veel meer artefacten optreden zoals black-crush, white-crush, color-shift in grijstinten, gamma incorrecties, etc.

Dus nee, enige calibratie is zeker niet altijd beter dan geen calibratie.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Zijn hier mensen met verstand over de energieinstellingen? Ik weet namelijk niet of ik 'Wachtrij achtergrondgegevens' beter aan of uit kan laten staan.

Hoe zit het met de verlengde standby? Deze zou de netwerkverbinding uit zetten als het scherm uit staat. Maar je kan bepaalde applicaties een uitzondering daarop geven. Dan staat het netwerk toch alsnog aan of hoe moet ik dit zien?

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:05
In hoeverre kan het kwaad om je accu de hele nacht aan de oplader of in het oplaaddock te laten?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:04
teiltjemetromme schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:36:
In hoeverre kan het kwaad om je accu de hele nacht aan de oplader of in het oplaaddock te laten?
Kan geen kwaad. Elk mobieltje gebruikt een intelligent laadsysteem waardoor deze nooit de accu kan overladen of te ver leeg laat lopen.

Gewoon niet over nadenken en gewoon het toestel gebruiken :).

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:24

DDX

Als ik hem heb (kan nog wel even duren, bestelling zal ik doen via werk) ga ik hem calibreren met de spyder :

http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder-gallery/

Scheelt altijd best veel bij laptops ed en zie dat ze nu ook android versie hebben.
(meteen ff testen nu op andere telefoon, want geen idee waar ik hem moet aansluiten)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 25-09-2014 09:45 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:28
Daan87423 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:35:
Zijn hier mensen met verstand over de energieinstellingen? Ik weet namelijk niet of ik 'Wachtrij achtergrondgegevens' beter aan of uit kan laten staan.
Voor een betere accuduur kan je dit het beste aanzetten.
Hoe zit het met de verlengde standby? Deze zou de netwerkverbinding uit zetten als het scherm uit staat. Maar je kan bepaalde applicaties een uitzondering daarop geven. Dan staat het netwerk toch alsnog aan of hoe moet ik dit zien?
Onder het vinkje van Extended standby zit een optie met een + teken waarbij je apps kunt uitzonderen van deze regel. Ik heb hier alleen whatsapp in staan, maar je kunt er zoveel apps aan toevoegen als je wilt. Hoe meer je toevoegt aan de uitzonderingslijst, hoe minder zinvol het vanzelfsprekend om de extended standby te gebruiken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 11:20
DDX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:41:
Als ik hem heb (kan nog wel even duren, bestelling zal ik doen via werk) ga ik hem calibreren met de spyder :

http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder-gallery/

Scheelt altijd best veel bij laptops ed en zie dat ze nu ook android versie hebben.
(meteen ff testen nu op andere telefoon, want geen idee waar ik hem moet aansluiten)
Als je zoals ik geen Spyder4 (maar Spyder3) hebt, kan je ook altijd manueel calibreren met Google Play: Voodoo Screen Test Patterns en http://dispcalgui.hoech.net/

• Mistacal
Mooi stukje theorie maar kan je dit differentieren naar de praktische werkelijkheid?

__/`\__/`\__

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:24

DDX

BasicQ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:48:
[...]

Als je zoals ik geen Spyder4 (maar Spyder3) hebt, kan je ook altijd manueel calibreren met Google Play: Voodoo Screen Test Patterns en http://dispcalgui.hoech.net/
Spyder4 Elite hier :)
Aansluiten gewoon op pc en tool op pc connect dan via wifi met tool op je telefoon.
(zou je zeggen op basis van minimale info van website, krijg het zo snel niet werkend)

En helaas :
Also it does not calibrate system colors, only when you view images via this app they should be color corected

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 25-09-2014 10:16 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• honey
Bedankt, prima uitleg!

Ga denk ik het scherm beoordelen (witbalans is niet het meest belangrijk) en zonodig het scherm minimaal corrigeren. Ik fotografeer zelf en een goed scherm vind ik wel belangrijk. Kom van de iPhone 4s, dus helaas zal op dit gebied blijkbaar wel een stapje terug moeten doen.

Misschien tzt een nieuwe topic openen over dit 'probleem' waar ook de RGB waarden gepost kunnen worden voor de gebruikers zonder colorimeter.

Specs van pc

• tweegroenethee
Moi_in_actie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:42:
[...]

Voor een betere accuduur kan je dit het beste aanzetten.

[...]

Onder het vinkje van Extended standby zit een optie met een + teken waarbij je apps kunt uitzonderen van deze regel. Ik heb hier alleen whatsapp in staan, maar je kunt er zoveel apps aan toevoegen als je wilt. Hoe meer je toevoegt aan de uitzonderingslijst, hoe minder zinvol het vanzelfsprekend om de extended standby te gebruiken.
Maar als ik Whatsapp in de uitzondering zet, krijg ik gewoon berichten binnen ook al staat ie uit?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48
Nog iemand die gisteren bij belsimpel heeft besteld, maar dat ie niet uitgeleverd wordt omdat de gratis koptelefoon niet op voorraad zou zijn?

• Mistacal

__/`\__/`\__

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Wat is dat "papiertje" wat je aan de zijkant eruit kan trekken, achter het klepje. Staat wellicht in de handleiding, maar die heb ik thuis liggen....

• Mistacal

__/`\__/`\__

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 09:47
Enes_81 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:23:
Is er hier iemand die van een iPhone komt en Xperia-Transfer aan de praat heeft gekregen? Zou toch wel erg fijn zijn als ik in enkele klikken de Apps die ik op iOS gebruikte in de Play Store kan downloaden!
Via het bijgeleverde transfer-kabeltje werkte het niet. Nadat ik op mijn iPhone op 'trust this computer' o.i.d. had geklikt bleef de Sony op 'Pairing' staan. Er leek niets te gebeuren.
Via de desktop-versie van Xperia Transfer op Windows (die gebruikt de iTunes-backup als bron) lukte het allemaal wel. Er werden maar een stuk of tien iOS-apps getoond en hun Android-alternatieven werden voorgesteld. Contacten en sms-history is allemaal keurig getransferd.
Ik zoek zelf alleen een manier om de Whatsapp-history over te zetten.

Toevoeging: Whatsapp ondersteunt zelf geen transfer van iOS naar Android. Je history wordt lokaal opgeslagen, niet in de cloud. Je kunt wel backuppen in iCloud, maar niet importen in Android. Tegenvallend dat zo'n razendpopulaire app niet cross-platform is.

[ Voor 12% gewijzigd door SeismicCharge op 25-09-2014 11:26 ]

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 09:42

NSG

Je weet niks!

SeismicCharge schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:18:
[...]

Via het bijgeleverde transfer-kabeltje werkte het niet. Nadat ik op mijn iPhone op 'trust this computer' o.i.d. had geklikt bleef de Sony op 'Pairing' staan. Er leek niets te gebeuren.
Via de desktop-versie van Xperia Transfer op Windows (die gebruikt de iTunes-backup als bron) lukte het allemaal wel. Er werden maar een stuk of tien iOS-apps getoond en hun Android-alternatieven werden voorgesteld. Contacten en sms-history is allemaal keurig getransferd.
Ik zoek zelf alleen een manier om de Whatsapp-history over te zetten.
Is mij ook via de pc gelukt, maar heb ook geen WhatsApp geschiedenis kunnen overzetten :(
Het staat in de voorwaarden/FAQ dat je WhatsApp niet over kunt zetten naar een ander OS. Van Android naar Android gaat overigens wel gewoon (heb dit meerdere keren gedaan).

• Moi_in_actie
Daan87423 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:28:
[...]

Maar als ik Whatsapp in de uitzondering zet, krijg ik gewoon berichten binnen ook al staat ie uit?
Ja (als je met "uit staat" bedoelt wanneer het scherm uit staat).

[ Voor 11% gewijzigd door Moi_in_actie op 25-09-2014 11:31 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-06 18:21
Het is lastig te voorspellen natuurlijk, maar verwachten jullie dat de custom rom scene for de Z3 Compact een beetje op gang komt? Ik zat op XDA te kijken bij de Z1 compact, en daar waren toch erg weinig roms voor beschikbaar. Zeker in vergelijking met mijn (huidige) Galaxy S2, waar nog steeds voor ontwikkeld wordt.

Mensen ervaring met andere Sony toestellen op dit gebied? Zeker als de support vanuit Sony uiteindelijk stopt zou het fijn zijn nog naar toekomstige android versies te updaten d.m.v. een custom rom.
Voor de Xperia Arc zijn redelijk wel wat ROM's te vinden zelfs met kitkat (telefoon is 3 jaar oud).
Voor de Xperia S zijn ook redelijk wat ROM's te vinden. Voor de Xperia Z1c heb ik nog niet echt goed gekeken, maar Miui was helaas nog niet mogelijk.

Het komt allemaal vanzelf wel en voor oudere telefoons is het vaak ook echt nuttig om nieuwere versie uit te brengen. Dit komt vooral doordat de support vanuit de fabrikant al verlopen is.

• Mistacal
Bakko schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:31:
Het is lastig te voorspellen natuurlijk, maar verwachten jullie dat de custom rom scene for de Z3 Compact een beetje op gang komt? Ik zat op XDA te kijken bij de Z1 compact, en daar waren toch erg weinig roms voor beschikbaar. Zeker in vergelijking met mijn (huidige) Galaxy S2, waar nog steeds voor ontwikkeld wordt.

Mensen ervaring met andere Sony toestellen op dit gebied? Zeker als de support vanuit Sony uiteindelijk stopt zou het fijn zijn nog naar toekomstige android versies te updaten d.m.v. een custom rom.
Absoluut, als ik zie wat de eerdere Xperia voor een community hebben gekregen dan zie ik het voor de Z3C wel goed komen. Daarnaast de reviews echt lovend en dat helpt ook echt goed mee

__/`\__/`\__

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
Moi_in_actie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:42:

[...]

Ja, maar als je whatsapp in uitzonderingen lijst zet dan staat toch direct je netwerkverbinding (constant) aan? Waar dan alleen whatsapp gebruik van kan maken. Ik begrijp ook niet helemaal hoe dit werkt. :-)

• Moi_in_actie
Dlocks schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:39:
[...]

[...]
Ja, maar als je whatsapp in uitzonderingen lijst zet dan staat toch direct je netwerkverbinding (constant) aan? Waar dan alleen whatsapp gebruik van kan maken. Ik begrijp ook niet helemaal hoe dit werkt. :-)
De verbinding blijft sowieso altijd aan staan. Er zijn echter genoeg apps/widgets die om de haverklap gaan pollen/kijken voor nieuwe data. Bij sommige apps of widgets kun je dit zelf al wat reguleren. Zo heb ik een weer widget die ik zo kan instellen dat ie elke X uur de weersverwachting update. Echter zijn er genoeg apps die op de achtergrond kleine checks/updates doen, updates die niet nodig zijn als je het toestel toch niet gebruikt.
Met minder/geen kleine checks betekent dat het toestel langer (aaneengesloten) in de deep sleep toestand kan blijven, wat uiteindelijk zuiniger is.

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 15:38
Iemand ervaring met de Krusell Screen Protector? Deze zou kleine beschadigingen zelf repareren.
Heb 'm via bol.com gevonden, waar ik nog een cadeaubon van heb.

Wat een keuze trouwens op de duitse Amazone aan accessoires.

[ Voor 16% gewijzigd door Too5 op 25-09-2014 12:15 ]

• tweegroenethee
Moi_in_actie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:45:
[...]

De verbinding blijft sowieso altijd aan staan. Er zijn echter genoeg apps/widgets die om de haverklap gaan pollen/kijken voor nieuwe data. Bij sommige apps of widgets kun je dit zelf al wat reguleren. Zo heb ik een weer widget die ik zo kan instellen dat ie elke X uur de weersverwachting update. Echter zijn er genoeg apps die op de achtergrond kleine checks/updates doen, updates die niet nodig zijn als je het toestel toch niet gebruikt.
Met minder/geen kleine checks betekent dat het toestel langer (aaneengesloten) in de deep sleep toestand kan blijven, wat uiteindelijk zuiniger is.
Ah, dit is duidelijker. Ik dacht namelijk dat de verbinding uit stond als je het scherm uit zet.

• Tjukkie
bedankt :)

Staat er niet in, maar toen trok ik er toch maar gewoon aan. Is gewoon een papiertje met gegevens, zoals modelnummer, CE, type, etc. 8)7 Eerste keer dat ik deze gegevens zie die op zo'n manier zijn weggewerkt.

Wat ook niet in de handleiding staat, is wat het gleufje is naast de nanosim houder. Het lijkt alsof er een klein kaartje in zit. Kan geen geheugenslot zijn, aangezien deze achter een andere klep zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Tjukkie op 25-09-2014 12:46 ]

Niet verwijderen, dat is je garantie!!!!
(Naar eigen zeggen van Sony zelf)

Dus gewoon laten zitten en voorzichtig naar je toe trekken als je iets moet weten, zoals de fabricatiedatum.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Vergelijking tussen de Z3 en Z3 compact; http://recombu.com/mobile...which-is-best_M20867.html

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 11:20
Is deze app compatibel met de Z3C? Google Play: Xperia Edition
Die app wordt standaard meegeleverd, ik ben er echter nog niet uit of het een volledige of 30 dagen licentie is voor de Benelux/Europa.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03
Hij staat er op, maar ik krijg hem niet werkend... Ik zie alleen de kaart van Liechtenstein en als ik op het winkelmandje klik (die knippert rood) dan zie ik wel een paar opties, maar na een paar seconden krijg ik de melding dat Google Play geen in app payments accepteerd??
Uiteraard wel alles up to date en ook de benodigde kaarten gedownload. Volgens de omschrijving zou ik gratis navigatie moeten hebben in Europa, maar het werkt dus nog niet

edit: hmm hij werkt nu :D Ik heb snel kunnen klikken op de opties voordat ik de melding kreeg. Niks gekocht, maar zie nu wel alle landen. Nu nog zien of het onbeperkt is of niet

[ Voor 11% gewijzigd door kepler op 25-09-2014 13:42 ]

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 18:28
Compatability heeft vaker te maken met het OS (in het geval van Android) dan met hardware specs.
Bij mijn Xperia Z geeft hij aan compatible te zijn, dan zal het bij de Z3C waarschijnlijk ook zo zijn.
In dit geval heeft het niet met OS te maken, maar deze versie is alleen geschikt voor Xperia telefoons.
Na mijn benchmarks zal ik de systeemdata van 0,97GB eens downloaden.

Eerst even de basis met een zo schoon mogelijke telefoon.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 09:42

NSG

Je weet niks!

Stond er al op en werkt hier prima.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46

Christiano007

Ich bin der champion

Enes_81 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:49:
[...]

Stond er al op en werkt hier prima.
Is wel een 30 dagen versie

Ter land, ter zee en in de kroeg

• kevnizzle
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Moet helaas mijn z3 compact terug brengen; heeft een vuiltje achter het scherm. Geen dode pixel ,maar letterlijk een stofje dat achter het glas van het scherm zit, die je op elke achtergrond ziet zitten.
Coolblue gebeld en kan em gewoon meteen terugsturen met de belofte dat ik zaterdag weer een nieuw exemplaar heb :)

[ Voor 5% gewijzigd door kevnizzle op 25-09-2014 14:07 ]

• NMorsink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
Moi_in_actie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:30:
[...]

Ja (als je met "uit staat" bedoelt wanneer het scherm uit staat).
Ik heb hier een iets verdiepende vraag over. Zelf ben ik niet echt thuis in netwerktechnologie vandaar...

Als je WhatsApp whitelist dan betekent het dus dat de internetverbinding (constant ?) instant blijft? Heb je er dan nog wel echt voordeel aan? Of werkt die via een soort van push (kan dat?). Zou super zijn als iemand hier de achtergrond zou kunnen uitleggen. Bijvoorbaat dank.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik neem aan dat dat gewoon push blijft, maar dat de blacklisted apps dan niet wakker worden op de achtergrond om steeds data op te halen als je daar toch niets aan hebt, bijvoorbeeld aandelen- en nweerwidgets.

M.a.w. de netwerkverbinding blijft in stand, net zoals normaal, maar er lijken mij minder wakes plaats te vinden waarbij de processor aan de slag gaat..

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 15:40
Dat lijkt me ook. Lijkt me te vergelijken met Greenify. Alleen moet je bij Greenify alle apps aanklikken die je wilt blokken, bij Sony is standaard alles geblokkeerd en moet je apps whitelisten.
De app wordt dan geblockt, zodat hij niet vanzelf op kan starten.

Lijkt mij. Misschien zie ik het verkeerd voor me

• tweegroenethee
Moi_in_actie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:45:
[...]

• Tjukkie
Gisteravond met de camera gespeeld; wellicht is dit handige informatie voor iemand:

HTC One (m7) maakt lichtere foto's in low light, maar met veel ruis. Soms verbaas ik me dat de foto's uiteindelijk zo licht worden, omdat de werkelijkheid veel donkerder is. De foto's bevatten echter niet zoveel detail en i.c.m. de aanwezige ruis en lage MP, kan je ze eigenlijk alleen gebruiken voor social media en de gallery op je mobiel.

Sony Z3 Compact maakt minder lichtere foto's in low light, maar met veel meer detail. De camera is echter heel gevoelig voor bewegingen. Ik probeerde binnenshuis in de avond een foto te maken van mijn hond en kreeg 9/10x een mislukte foto door minimale bewegingen (hond zat redelijk stil). Dit verbeterde iets wanneer ik de high iso stand probeerde, maar ik kreeg nog steeds veel foto's met waas.

Hoewel de Sony Z3 Compact mijn HTC One vervangt, vind ik dit toch wel jammer. Ik had gehoopt dat hij in alle opzichten een verbetering zou zijn. Wel is het prettig dat de camera direct uit standby gestart kan worden.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Tjukkie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:59:

Sony Z3 Compact maakt minder lichtere foto's in low light, maar met veel meer detail. De camera is echter heel gevoelig voor bewegingen. Ik probeerde binnenshuis in de avond een foto te maken van mijn hond en kreeg 9/10x een mislukte foto door minimale bewegingen (hond zat redelijk stil). Dit verbeterde iets wanneer ik de high iso stand probeerde, maar ik kreeg nog steeds veel foto's met waas. .
Heb je dit op de manual stand gedaan, of op iAuto?
De ISO veranderen kan voor zover ik weet niet in automatische stand, dus was je voorheen ook al manual aan het schieten? Of worden ze met auto stand ook blurred?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de Rhinoshield back and front ook besteld, met kortingscode SonyZ3CPO10% krijg je een paar dollar korting. :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Tjukkie
vaagisdenaam schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:11:
[...]

Heb je dit op de manual stand gedaan, of op iAuto?
De ISO veranderen kan voor zover ik weet niet in automatische stand, dus was je voorheen ook al manual aan het schieten? Of worden ze met auto stand ook blurred?
Ik schoot eerst in auto stand. Dat was rampzalig. Daarna in manual met high iso. Dat ging iets beter, maar nog steeds ontzettend lastig om iets vast te leggen dat niet 100% stil staat/zit/ligt :P
Ik zal het vanavond eens testen met onze hond. Na het schieten van een foto moet je altijd 1-2 seconden stabiel blijven, ook al zie je het voorbeeld op je scherm. Ik schiet ze altijd op de automatische modus, dit is namelijk ook iets wat de normale gebruiker zou gebruiken (+ ik kan niet goed met de automatische waardes overweg :P).

• vaagisdenaam
  • Niet online
Hmm, dat is niet heel hoopgevend, gezien de ois en 20->8mp technieken...

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Ben benieuwd wanneer de Magnetisch oplaaddock DK48 beschikbaar komt. :)

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
vaagisdenaam schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:05:
Hmm, dat is niet heel hoopgevend, gezien de ois en 20->8mp technieken...
De Z3 Compact heeft toch geen OIS? Iets waar ik wel gehoopt op had.

• vaagisdenaam
  • Niet online
kippengaas schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:05:
[...]

De Z3 Compact heeft toch geen OIS? Iets waar ik wel gehoopt op had.
klopt, heb het nagezocht, je hebt gelijk, alleen digitaal..
Jammer, dacht dat het ois was...
Benchmarks

Het vreemde in dit verhaal is 3D Mark.
3D Mark herkende de telefoon niet en wellicht weet hij daardoor niet met welke cpu hij te maken heeft. Op alle fronten zou hij beter moeten zijn dan de Z1c (dat is wel te zien aan de overige benchmarks).
Uiteraard zul je hier totaal niets van merken als je hem gebruikt.

Edit: 09-10, 3D Mark heeft een update ontvangen en de z3c wordt nu wel herkend, de scores zitten nu ver in de 19000 range
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qJQ4hUkY8q9DSP9w7jHpM3Zi/medium.png

Nu zou hij dus wel beter uit de verf komen dan de Z1c.

[ Voor 28% gewijzigd door Kiswum op 09-10-2014 14:51 ]

• AtlAntA
  • Nu online
3dmark wordt niet meer ge update toch?

• Worldview
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb sinds vanochtend de Xperia Z3 Compact Black en ik ben er erg blij mee.

Ik heb bij Phone Arena gelezen dat de telefoon er erg lang over doet om op te laden. Zie hier ( link )

Ik wilde even een tip geven, doe de Vliegmodus dan aan. Dan laadt de telefoon veel sneller op. Dit is natuurlijk alleen handig wanneer je bv. je telefoon in de nacht oplaadt.
AtlAntA schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:00:
3dmark wordt niet meer ge update toch?
Geen idee, ik heb gebruik gemaakt van de knop, om mijn gegevens te updaten.
Naar mijn idee is 3D Mark pas 1 jaar op de Android markt.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:41
Worldview schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:08:
Ik heb sinds vanochtend de Xperia Z3 Compact Black en ik ben er erg blij mee.

Ik wilde even een tip geven, doe de Vliegmodus dan aan. Dan laadt de telefoon veel sneller op. Dit is natuurlijk alleen handig wanneer je bv. je telefoon in de nacht oplaadt.
Als ie toch de hele nacht aan de lader ligt, maakt het mij niet uit of ie na 3 uur of pas na 4 uur is opgeladen.
Zolang hij om 7.00 is opgeladen, vind ik het best

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 20:37
CappieL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:13:
[...]

Als ie toch de hele nacht aan de lader ligt, maakt het mij niet uit of ie na 3 uur of pas na 4 uur is opgeladen.
208 minuten (3,5 uur dus).
Daarnaast ben je in vliegmodus niet bereikbaar.. Lijkt me ook niet heel fijn.

• CappieL
user_tweakers schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:15:

208 minuten (3,5 uur dus).
Daarnaast ben je in vliegmodus niet bereikbaar.. Lijkt me ook niet heel fijn.
's Nachts slaap ik... :z :z :z

• Worldview
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
CappieL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:13:
[...]

Da's waar. Dit kan ook handig zijn voor mensen die overdag even zonder Wifi/3g/4g of gebeld worden kunnen.

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 20:37
Begrijpelijk, maar sommige mensen met storingsdienst hebben toch een netwerk nodig.

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Jammer dat het opladen wat langer duurt, was blij met m'n S4 dat die in ongeveer 100 minuten opgeladen was. Maar ach, ik kan er dan wel twee keer zo lang mee doen zonder hem op te laden. Dat is nog net wat meer waard :)

• AtlAntA
  • Nu online
Zal dat laden met een 2a lader of hoger niet wat sneller gaan?

Tijdens benchmarks en de lader van een Chinees toestel, duurde het ongeveer 4-6 uur. Ik heb er niet specifiek op gelet moet ik bekennen.

Rdit; Ik heb heb het opgeladen met een 1.0A lader. De originele Sony is een 1,5A lader.

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 25-09-2014 20:44 ]

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Wat een prachtige phone.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3895/15166193079_f4ba93b46f.jpg

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:23
Trouwens, zit het Sony logo nu permanent ingebakken onder 't glas? Het mooie aan de Z vond ik de minimale branding, geen SONY tramp stamp overal en voorop kon je zelfs de protector verwijderen en zo het Sony logo verwijderen.

Doeidoei Nexus-like telefoons ;(

• honey
Ik heb net een mooie 32GB micro SD card gekocht in afwachting van mijn phone. :)

Vraag: kan ik de SD card in windows formatteren en al volgooien met mijn muziek, boeken, films enzo of is het nodig dat de telefoon de kaart formatteert en dat ik hem dan pas kan vullen?

Specs van pc

Fat32 werkt volgens mij altijd wel. Bij problemen kun je hem via je telefoon alsnog formatteren.

• Floyt
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-06 12:09
honey schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:17:
Ik heb net een mooie 32GB micro SD card gekocht in afwachting van mijn phone. :)

Vraag: kan ik de SD card in windows formatteren en al volgooien met mijn muziek, boeken, films enzo of is het nodig dat de telefoon de kaart formatteert en dat ik hem dan pas kan vullen?
Volgens mij kun je de kaart gewoon volknallen.

• CappieL
honey schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:17:
Antwoord: Je kunt hem in Windows volgooien met muziek. Al kun je dat ook met het usb-kabeltje doen als de MicroSD in de telefoon zit

• Floyt
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-06 12:09
Hierbij de review van phone arena

YouTube: Sony Xperia Z3 Compact Review

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Ik heb hem deze ochtend aangekregen, deze middag heb ik de MDR-ZX750 die erbij zat te koop gezet en een paar uurtje terug is iemand hem al komen halen... Super toch :)

Ik heb er al eventjes met gespeeld, geweldig toestel, voelt zeer solide aan.
Als ook vind ik het scherm mits een klein beetje meer groen en rood erin gekalibreert, zeer mooi eruit zien, veel meer contrast vergeleken met mijn Nexus 4.

Wel ga ik nog een weekje met mijn Nexus rondlopen, eerst nog wachten op de screenprotectors om dat mooie glas te beschermen. :)

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:51
iemand al eens een speedtest gedaan met wifi, mijn z3 haalt slechts max 8 mb down. terwijl de z1 van mijn vriendin gewoon de volle 20 mb down haalt.

• tweegroenethee
L1800 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:00:
iemand al eens een speedtest gedaan met wifi, mijn z3 haalt slechts max 8 mb down. terwijl de z1 van mijn vriendin gewoon de volle 20 mb down haalt.
Ik haal 'gewoon' 40Mbps..

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
L1800 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:00:
Ik haal met de Z3c rond 30 Mbps down en 40 up (en op ipad mini 2 haal ik 40 Mbps down en 50 up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:51
Loos alarm, volgens mij. vanochtend haalde ik ook de volle 40 Mbps weer het zal wel aan mij router liggen. netgear r6300 met ac ondersteuning. de z3 heeft ac ondersteuning en de z1 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
TTC schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:59:
Ik heb hem deze ochtend aangekregen, deze middag heb ik de MDR-ZX750 die erbij zat te koop gezet en een paar uurtje terug is iemand hem al komen halen... Super toch :)
Wat leverde dat op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik denk max 80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Ik ben hem zelf aan het gebruiken. Ik vind het echt niet waard om een koptelefoon van €150,- nieuw te verkopen voor €75.
Geluid is echt goed, bluetooth is handig en de Noise Canceling werkt ook goed (wel even de handleiding lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 17:03
Daan87423 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:36:
[...]

Ik ben hem zelf aan het gebruiken. Ik vind het echt niet waard om een koptelefoon van €150,- nieuw te verkopen voor €75.
Geluid is echt goed, bluetooth is handig en de Noise Canceling werkt ook goed (wel even de handleiding lezen).
Ik gebruik hem ook gewoon zelf, vooral voor op de bank als ik ff snel een filmpje op de telefoon wil kijken :)

Noise Cancelling moet je dus eerst aanzetten? Zover was ik nog niet gekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
kepler schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:39:
[...]

Ik gebruik hem ook gewoon zelf, vooral voor op de bank als ik ff snel een filmpje op de telefoon wil kijken :)

Noise Cancelling moet je dus eerst aanzetten? Zover was ik nog niet gekomen :D
Ja, het knopje onder de Power moet je even 3 seconden inhouden. Hij gaat dan de omgeving scannen om optimale Noise Canceling te bieden. Je hoort dan een piepje, geluid wordt even zacht en dan is Noise Canceling geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 15:54
Daan87423 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:43:
[...]

Ja, het knopje onder de Power moet je even 3 seconden inhouden. Hij gaat dan de omgeving scannen om optimale Noise Canceling te bieden. Je hoort dan een piepje, geluid wordt even zacht en dan is Noise Canceling geactiveerd.
dat moet dus elke keer of doet hij het van dat moment automatisch?
anders is die functie voor onderweg niet echt praktisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Poesmij schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:44:
[...]

dat moet dus elke keer of doet hij het van dat moment automatisch?
anders is die functie voor onderweg niet echt praktisch :)
Ik merk niet een erg groot verschil tussen de omgevingen. Volgens mij zijn er modussen voor hoog, midden en lage Noise Canceling. Onderweg zal hij altijd voor midden kiezen denk ik, laag is voor vliegtuigen etc.
Alleen als ik bijvoorbeeld op de bank lig terwijl de TV aan staat en vervolgens met de hond ga lopen, druk ik het knopje even in. In die twee omgevingen zit namelijk wel een vrij groot verschil in omgevingsgeluid.

[ Voor 18% gewijzigd door tweegroenethee op 26-09-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Ik heb hem voor 100 euro kunnen verkopen, wat vooraf al mijn doel was, niet slecht. :)
Maar ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ik de enigste was op 2dehands.be die hem al te koop had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe is de geluidskwaliteit van de bijgeleverde in-ears? Die hebben geen noise-cancelation, maar kunnen die meekomen met Sennheisers/Xiaomi Pistons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
TTC schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:19:
[...]
Ik heb hem voor 100 euro kunnen verkopen, wat vooraf al mijn doel was, niet slecht. :)
Maar ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ik de enigste was op 2dehands.be die hem al te koop had staan.
Heb je goed gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Nog een probleem waar ik tegenaan loop, waar jullie misschien raad mee weten: het scherm van de Z3C is niet veel kleiner dan mijn HTC One, maar er past VEEL minder op een homescreen. Dit komt deels door de onbenutte ruimte aan de bovenzijde waar eerst de google search bar zat en aan de onderzijde wordt ook een stuk niet efficient benut. Dit vind ik erg jammer, omdat widget zoals deze agenda, minder informatie kan vertonen.

Zijn hier oplossingen voor of moet ik gaan rooten hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/r7tbpi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:05
Hoe ziet de geheugenverdeling eruit van de telefoon? Op mijn Xperia p van 16gb heb ik 2 gb 'apparaatgeheugen' en 11,26 gb interne opslag. Geen idee wat het verschil daarin verder is, maar soms zeurt ie dat er te weinig ruimte is voor apps enzo

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjukkie schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:44:
Zijn hier oplossingen voor of moet ik gaan rooten hiervoor?
Schermresolutie heh ;)
En het ligt aan je launcher, zo kun je met een andere launcher die twee indicatiebolletjes al weghalen...
Zodoende kan je widget alweer één stuk ruimte omhoog wat bijvoorbeeld al weer scheelt. Rooten hoeft niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
CLB schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:57:
[...]

Schermresolutie heh ;)
En het ligt aan je launcher, zo kun je met een andere launcher die twee indicatiebolletjes al weghalen...
Zodoende kan je widget alweer één stuk ruimte omhoog wat bijvoorbeeld al weer scheelt. Rooten hoeft niet.
1080 > 720, natuurlijk 8)7

Ik ga even kijken naar andere launchers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 15:40
Idd, hier ga je alleen uit komen met een andere launcher. (of er moet toevallig een xposed mod zijn/komen voor de standaard xperia launcher). Zelf gebruik ik Nova Launcher. Dit is tevens de enige Play Store applicatie die ik ooit gekocht heb, omdat het het waard is. Je kunt er echt alles mee veranderen. Dus ook idd de scherm indicators etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 15:54
ik gebruik altijd Nova launcher, is het eerste wat ik op mijn telefoon installeer. vind het zelf echt lelijk hoe groot alles is in de standaard sony launcher. bij nova precies in te stellen hoe je zelf wilt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Poesmij schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:04:
ik gebruik altijd Nova launcher, is het eerste wat ik op mijn telefoon installeer. vind het zelf echt lelijk hoe groot alles is in de standaard sony launcher. bij nova precies in te stellen hoe je zelf wilt ^^
thnx poesmij, zal een kijkje nemen naar novalauncher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 22:51
Btekt heeft op youtube een vergelijkings video gemaakt tussen Z3 en iphone 6.

Stabilisatie van Z3 is echt heel goed. Beste op dit moment.
Microfoon van Z3 is ook stukken beter.

Ik vind alleen de scherpte van Z3 minder en kleuren zijn soms ook een beetje flets.

Al met al wel een smartphone om mee te filmen. Ik vind goede beeld stabilisatie erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Garret, de Z3 Compact heeft geen optische stabilisatie; de gewone Z3 wel.

Weet iemand of de snelinstellingen in het notifications-overzicht ook ineen kan? Dus niet met twee tabjes - eentje voor notifications en eentje voor 'snelle instellingen'?

Dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7HpQ9.png

Als ik (zoals op de screenshot) PowerToggles installeer, komen die wel netjes in het gewone tabje, maar blijven alsnog die twee knoppen ('meldingen' en 'snelle instellingen') bovenaan staan. Dat kan efficiënter.

[ Voor 36% gewijzigd door willemd op 26-09-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Dat beweert hij ook niet. Hij zegt stabilisatie. De Z3 Compact heeft digitale stabilisatie, wat erg goed werkt.
Optische stabilisatie is inderdaad alleen voor de Z3 weggelegd. Zie hieronder :P

Vandaag nog ff een ronde gemaakt bij diverse telco-winkels hier, niemand heeft em nog liggen helaas, dus nog geen real-life encounter gehad met dit ding. Had em graag ff in m'n handen gehad. Twijfel tussen de HTC One M8 en de Z3 Compact :P.

[ Voor 2% gewijzigd door Yellowneck op 26-09-2014 14:46 . Reden: My bad ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Pagina: 1 ... 5 ... 60 Laatste